evEndzhar schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:35:
[...]
De ene arc onderbreken voor een (lange) filler arc en dan de filler arc weer onderbreken voor losstaande filler eps is wel irritant. Verder vond ik de fillers niet eens zo erg, de padding had ik veel meer moeite mee. Er zijn gewoon veel te veel Bleach afleveringen waarin vrijwel niets gebeurt. Net als bij een soap kan je soms zo vijf tot tien afleveringen niet zien zonder echt iets gemist te hebben.
Hmm, het is alweer een tijd geleden dat ik de serie gekeken heb. Ik kan me dit niet echt herinneren, of in elk geval niet bij de non-fillers. Natuurlijk zaten er wat langzamere afleveringen bij maar je had toch vrijwel altijd een rijk verhaal óf leuke actie in de non-filler-afleveringen voor zover ik me kan herinneren.
One Piece doet het naar mijn mening wel beter dan de meeste anderen. Ondanks dat daar ook meer dan genoeg filler en padding in zit, weet die serie mij veel meer te boeien. Na de kleine 100 afleveringen die ik nodig had om erin te komen in ieder geval.

One Piece staat ook nog op mijn lijstje. Ik laat me momenteel alleen een klein beetje tegenhouden omdat er gewoon zo bruut veel afleveringen zijn. Ongeveer 200 uur aan afleveringen inhalen is best fors.

Ik vind dat personages in Naruto over het algemeen wel redelijk slordig getekend zijn met vrij weinig detail, ook van dichtbij. De achtergronden hebben vaak ook erg weinig detail. Daar tegenover staat dat de animatie bovengemiddeld is. Dat is de balans waar de makers voor gekozen hebben.
Hmm, hoe slordig de personages en achtergronden getekend zijn hangt een beetje van de aflevering af. Ik heb het idee dat ze de fillers veel sneller afraffelen dan het échte verhaal. De mate van detail zal nooit vergelijkbaar zijn met die in een anime van 12 afleveringen per jaar maar tegelijkertijd is het een stuk beter dan het ooit was. De animatie is verder inderdaad ook best goed.
D4NG3R in "Anime (deel 23)" verwijst toevallig naar een aflevering waar dat door veel mensen juist verguisd wordt maar stiekem vond ik die aparte animatie juist redelijk wat toevoegen aan de aflevering. Het wekte wat meer de indruk van snelheid en kracht, wat juist in die aflevering redelijk essentieel was.