Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
De hype rond de road to ninja film (naruto) viel helaas toch tegen. Had gehoopt dat er meer te zien was van de alternatieve realiteit karakters
[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 22-05-2013 18:44 ]
I know, maar de rest gaat mij allemaal een beetje te verKaj. schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:23:
Had je iets eerder moeten boeken, dan was het goedkoper geweest. Daarbij: Anime 2013 is meer dan alleen shoppen hé.
10 of 20 euro voor 3 dagen bezig gehouden worden? Dat geloof je toch zelf niet he?JerX schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:02:
ff een klein beetje offtopic, ik dacht laat ik a.s. naar anicon gaan. Was vorige maand in Japan, misschien zie ik daar nog wel wat leuks (dvd's of merchandise). Kost een ticket 41 euro! Damn, ik dacht dat een 10tje of 20tje zou kosten. Laat maar hangen dan xD
Die 41 euro was zelfs voor 1 dag en ik weet dat het een vol programma is. Persoonlijk kijk ik heel veel anime, maar cosplay, jpop of de andere dingen erom heen is niet aan mij besteed. Daarom om voor 41 euro nou alleen wat DVD's of merchandise te kopen vind ik te veelDizzyWeb schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:48:
[...]
10 of 20 euro voor 3 dagen bezig gehouden worden? Dat geloof je toch zelf niet he?Bekijk het programma maar eens, ik denk dat Anime heel wat meer te bieden heeft dan wat jij denkt...
[ Voor 8% gewijzigd door JerX op 24-05-2013 10:07 ]
Verwijderd
Wat is een toffe serie die ik kan volgen? Het liefst een beetje een mecha-setting of iets wat apart is. Ben een beetje out of touch met de huidige series...
Was ook begonnen met Sword Art Online. Geinig plot.
Gundam00 en Code Geass zijn toch wel de eerste die in mijn opkomen. En nog een pareltje is Broken BladeVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:00:
Hey guys,
Wat is een toffe serie die ik kan volgen? Het liefst een beetje een mecha-setting of iets wat apart is. Ben een beetje out of touch met de huidige series...
Was ook begonnen met Sword Art Online. Geinig plot.
[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 27-05-2013 13:30 ]
Verwijderd
mambo No5 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:40:
Gunbuster / Diebuster, Valvrave, Macross (allemaal), Basquash (basketballen met mecha), Eureka 7 (eerst de originele serie kijken, daarna pas AO), Geneshaft, Last Exile (niet echt mecha, wel steampunk), Noein, UN-Go (detectivein nabije toekomst) of X'amd om maar even wat te noemen zijn ook wel leuke series om te zien als je een beetje van dergelijke dingen houd.
klinkt goed!JerX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:29:
[...]
Gundam00 en Code Geass zijn toch wel de eerste die in mijn opkomen. En nog een pareltje is Broken BladeDe vetste is denk nog wel Gurren Lagann
Code Geass is 1 van mijn favo's, ik zie wat toffe namen er tussen staan.
Dafuq, zal mij benieuwen of Chamber renegade gaat.
Laatste paar afleringen komen eraan,
Dit seizoen zeker weer vol goede series en met de finale's in zicht gaan de meeste ook nog eens in volle versnelling naar het einde toe. Lang geleden dat ik zoveel series het hele seizoen uithield
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Damn, Ep 9 sloeg wel in als een bom. Dan kijk je opeens heel anders tegen dingen aan, had ik dan toch gelijk wat betreft de enige echte bad guy die tot nu toe verschenen is?Bokkie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:42:
Gargantia 9... soilent green anyone?
Dafuq, zal mij benieuwen of Chamber renegade gaat.
Laatste paar afleringen komen eraan,
Dit seizoen zeker weer vol goede series en met de finale's in zicht gaan de meeste ook nog eens in volle versnelling naar het einde toe. Lang geleden dat ik zoveel series het hele seizoen uithield
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
*als in druilerige, saaie gebouwen e.d. er mooi uit laten zien met een laagstaand zonnetje
_██_
(ಠ_ృ)
YouTube: Anime's Got Talent WInner 2013 Animecon Den Haag
GO GO ELVIS.con
de gene die niet geweest zijn , volgend jaar herkansing \o/
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Welke bad-guy? Die vrouwelijke pirate? Vondt het ook wel een toffe episode,^^0nMe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:15:
[...]
Damn, Ep 9 sloeg wel in als een bom. Dan kijk je opeens heel anders tegen dingen aan, had ik dan toch gelijk wat betreft de enige echte bad guy die tot nu toe verschenen is?

Die piraat was maar een comical relief (wel een hele coole), maar als je alles koud analyseert ala Chamber dan is Ledo de enige die tot nu toe voldoet aan het stereotype profiel van een bad guy, helemaal na ep 9.JerX schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:39:
[...]
Welke bad-guy? Die vrouwelijke pirate? Vondt het ook wel een toffe episode,spoiler:vooral toen matsumoto gewoon ff wordt afgemaaktZullen ze dan nog steeds ruzie in de ruimte hebben tussen die 2 groepen?
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ja op die manier,^^0nMe schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:55:
[...]
Die piraat was maar een comical relief (wel een hele coole), maar als je alles koud analyseert ala Chamber dan is Ledo de enige die tot nu toe voldoet aan het stereotype profiel van een bad guy, helemaal na ep 9.
spoiler:Ga maar na, eerst al die piraten met een laser verdampt en na nu blijkt dus ook genocide, het afmaken van kinderen en een zwangere vrouw (Go Urobucher!). Achteraf blijkt dan ook dat er in die mythe van de Garantia-bewoners wat betreft de whalesquids een kern van waarheid zit. Je kunt ze beter met rust laten omdat het feitelijk ook gewoon mensen zijn die je dan zou afmaken. Wat betreft de oorlog zit Ledo in principe vast en is de boel in de doofpot gestopt. Mischien dat ze ergens nog iets opduiken om terug te keren of te communiceren met de rest, maar dat lijkt me sterk.
Weet trouwens nog steeds niet wat ik nou van Red Data girl moet denken. Hoewel de laatste ep wel veel duidelijk maakte ben ik benieuwd hoe ze het gaan afronden, voor zover ik weet zijn het maar 12 eps
[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 05-06-2013 18:35 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Die 633 is het nummer van een uitgave. Aflevering 633 hebben we nog lang niet.Anthirian schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:35:
Manga bedoel je? De anime is in ieder geval al wekenlang niets dan fillers met gereanimeerde karakters die je nooit eerder hebt gezien, en na sealen ook nooit weer zult zien.
En tsja, fillers heb je nou eenmaal in een serie waarvan de manga nog niet af is. De gemiddelde aflevering werkt twee tot drie uitgaves van een manga af, en dan is het nogal lastig om bij te benen als je elke week uitzendt. Het alternatief is stoppen met uitzenden en in seizoenen gaan werken, of net als Bleach de hele serie afkappen en hopen dat je later nog eens door mag gaan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ja, die scoorde hoog met z'n optreden. Ik ben inmiddels ook weer wat bijgekomen van het weekend en de directe nasleep; nu eerst maar eens m'n huis opruimen en mijn computer weer aansluiten zodat ik aan het bedankfilmpje kan herbeginnen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:40:
dit epic optreden wil ik jullie ook niet onthouden
YouTube: Anime's Got Talent WInner 2013 Animecon Den Haag
GO GO ELVIS.con
de gene die niet geweest zijn , volgend jaar herkansing \o/
4500 mensen binnen gehad (exclusief de DSCL-bezoekers); wat een feest.

Elk jaar je prive PC meenemen, is het niet eens tijd voor een Anime-PC?Kaj. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:51:
[...]
Ja, die scoorde hoog met z'n optreden. Ik ben inmiddels ook weer wat bijgekomen van het weekend en de directe nasleep; nu eerst maar eens m'n huis opruimen en mijn computer weer aansluiten zodat ik aan het bedankfilmpje kan herbeginnen.
4500 mensen binnen gehad (exclusief de DSCL-bezoekers); wat een feest.
Aan de andere kant... meer meuk om op te slaan
Succes met opruimen... het was weer een waar feest iig
Mja, dan staat zo'n i7-bak een jaar niks te doen. Mijn PC is primair mijn edit- en renderbak, met 3770k-CPU, 32GB geheugen en CUDA-GPU. Heeft me enorm tijd gescheeld met het renderen van bijvoorbeeld de eindfilm. (natuurlijk let ik dan in de haast niet op en vergeet in AE een instelling goed te zetten waardoor de namelijst niet goed wordt weergegeven, maar OK)DizzyWeb schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:39:
[...]
Elk jaar je prive PC meenemen, is het niet eens tijd voor een Anime-PC?
Aan de andere kant... meer meuk om op te slaan
Succes met opruimen... het was weer een waar feest iig
Zo'n bak de rest van het jaar bijna niet gebruiken is gewoon zonde.
en de con was idd een waar feest

op naar volgend jaar en 6000 bezoekers

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ja, dat was een beetje jammer.... of niet, want nu was ik minder goed zichtbaarKaj. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:39:
[...]
Mja, dan staat zo'n i7-bak een jaar niks te doen. Mijn PC is primair mijn edit- en renderbak, met 3770k-CPU, 32GB geheugen en CUDA-GPU. Heeft me enorm tijd gescheeld met het renderen van bijvoorbeeld de eindfilm. (natuurlijk let ik dan in de haast niet op en vergeet in AE een instelling goed te zetten waardoor de namelijst niet goed wordt weergegeven, maar OK)
Zo'n bak de rest van het jaar bijna niet gebruiken is gewoon zonde.
Er is genoeg shounen spulCrimpyRex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:38:
Is er op dit moment iets wat lijkt op de 2 meest commerciële anime series, Naruto Shippuden and Bleach?
Ik kijk momenteel animes van heel andere genres, zoals Monster en Psycho-Pass (de laatste dankzij dit topic), maar shounen vind ik nog altijd tof, dus als je nog meer weet
Naruto begon net zo 'kinderachtig'.Anthirian schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:55:
zeker in vergelijking met Naruto en Bleach.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
* Ghehe is blijven hangen rond episode 20.
Onlangs ook Chihayafuru (en Chihayafuru 2 maar deze is nog niet afgelopen) gekeken. Vermakelijke anime zolang je ermee tevreden bent dat er helemaal geen verrassingen inzitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Ghehe op 06-06-2013 17:31 . Reden: ninja edit ]
Sinds mijn laatste post hier heb ik veel genoten van Trigun, echt een topserie.
Hoewel ik een hekel heb aan Mecha (heb er echt niks mee) heb ik maar een poging gedaan voor Tengen Toppa Gurren Lagann!!!! Wat een verrasing was dit, veel beter dan ik verwacht had
Ook Monster heb ik afgerond, vond het wel aan de lange kant, wat op zich ook wel weer goed bij deze anime passte. Ik had soms wel het gevoel dat het teveel probeerde "perfect" te zijn. maar heb er toch van genoten, heerlijk verhaal en realistisch, zeker leuk voor de verandering. Ook goed uitgewerkte karakters, zo goed heb ik dat nog niet eerder gezien.
Attack on Titan ziet er vet uit, die ga ik ook zeker kijken. Ben alleen niet zo'n fan van het moeten wachten op nieuwe afleveringen, en kijk anime liever in mijn eigen tempo...
Verder staan Code Geass, Darker than black, Devil may Cry en Bleach hoog op mijn todo-lijstje. Bleach heeft alleen erg veel afleveringen, dus die zal ik wel zo lang mogelijk uitstellen
Gurren Lagann is echt een geweldige anime, zo lekker over de top en de tekenstyle is ook echt geweldigikbenerniet schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:34:
Blij dat ik dit topic gebookmarked(hoe spel je dit?) heb, zie veel leuke namen terug
Sinds mijn laatste post hier heb ik veel genoten van Trigun, echt een topserie.
Hoewel ik een hekel heb aan Mecha (heb er echt niks mee) heb ik maar een poging gedaan voor Tengen Toppa Gurren Lagann!!!! Wat een verrasing was dit, veel beter dan ik verwacht had
Ook Monster heb ik afgerond, vond het wel aan de lange kant, wat op zich ook wel weer goed bij deze anime passte. Ik had soms wel het gevoel dat het teveel probeerde "perfect" te zijn. maar heb er toch van genoten, heerlijk verhaal en realistisch, zeker leuk voor de verandering. Ook goed uitgewerkte karakters, zo goed heb ik dat nog niet eerder gezien.
Attack on Titan ziet er vet uit, die ga ik ook zeker kijken. Ben alleen niet zo'n fan van het moeten wachten op nieuwe afleveringen, en kijk anime liever in mijn eigen tempo...
Verder staan Code Geass, Darker than black, Devil may Cry en Bleach hoog op mijn todo-lijstje. Bleach heeft alleen erg veel afleveringen, dus die zal ik wel zo lang mogelijk uitstellen
Die namen kom ik ook erg vaak tegen ja, en stond ook al op mijn lijstje. Zo te zien heb ik voorlopig dan wel weer wat te doenJerX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:39:
[...]
Gurren Lagann is echt een geweldige anime, zo lekker over de top en de tekenstyle is ook echt geweldigMonster vond ik ook veelste lang en ook niet zo heel spannend.. Enne je moet zeker Full Metal Alchemist en Full Metal Alchemist Brotherhood op je lijstje zetten!
ow, en een bookmark functie op dit forum?
*klikt vinkje aan*
Niet om 't een of ander, maar om zowel FMA als Brotherhood even te kijken ben je sowieso ook nogal wat tijd kwijt; dat marathon je niet echt even in een weekeinde..JerX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:39:
[...]
Gurren Lagann is echt een geweldige anime, zo lekker over de top en de tekenstyle is ook echt geweldigMonster vond ik ook veelste lang en ook niet zo heel spannend.. Enne je moet zeker Full Metal Alchemist en Full Metal Alchemist Brotherhood op je lijstje zetten!
Idd, maar het is het wel waard om eerst de originele te zienmambo No5 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:22:
[...]
Niet om 't een of ander, maar om zowel FMA als Brotherhood even te kijken ben je sowieso ook nogal wat tijd kwijt; dat marathon je niet echt even in een weekeinde..Zonder de films is dat al een slordige 41 uur aan beeldmateriaal...
Brotherhood is imo veel veel beter. het origineel stopte gewoon ineens terwijl het bij brotherhood wel mooi afgesloten werd.mambo No5 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:09:
Absoluut. Beide series zijn op hun eigen manier behoorlijk goed; ik kan me echter even niet meer voor de geest halen welke ik eigenlijk beter vond. Brotherhood heeft in ieder geval een meer spectaculair einde volgens mij..
Tot een aantal afleveringen zijn ze ook redelijk gelijk.
(hmm, vanavond weer shineki no kyjojin en die andere (suesei no garatia oid) als het goed is)
Zo even uit mijn hoofd, kwam dat niet omdat de originele de manga aan het inhalen was en daardoor een ander parcours heeft moeten nemen. Wat niet zo was met fmab, die uitkwam toen de manga gedaan was (of bijna gedaan) en dus trouw blijft aan de manga?DCG909 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:49:
[...]
Brotherhood is imo veel veel beter. het origineel stopte gewoon ineens terwijl het bij brotherhood wel mooi afgesloten werd.
Rare vogel in spe
Binnen een paar uurtjes.Xesxen schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:07:
Ach zucht. Ik ben maar eens begonnen met Shingeki no Kyojin, maar wat een cliffhanger. Next episode please!
Je kan ook de manga lezen als je het echt niet meer aankunt.
Rare vogel in spe
De vraag is alleen of Kugel ook daadwerkelijk in zijn Chamber zit of dat de AI rogue is. Kan natuurlijk ook nog zoals in Patalbor the movie.
Yahari ep was gewoon tenenkrommend, op een goede manier. Festival wordt een trainwreck hopelijk.
Shingeki daalt in mijn rating

Dat klopt,Ghehe schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:57:
[...]
Zo even uit mijn hoofd, kwam dat niet omdat de originele de manga aan het inhalen was en daardoor een ander parcours heeft moeten nemen. Wat niet zo was met fmab, die uitkwam toen de manga gedaan was (of bijna gedaan) en dus trouw blijft aan de manga?
Brotherhood is ook niet zo feilloos trouwens. Voor veel mensen die nog net beginnen aan dit medium is Brotherhood in het begin zo'n grote clusterfuck, worden er dermate veel gebeurtenissen in een episode gepropt, dat ze het net zo makkelijk weer droppen. Dat was mijn initiële respons toen ik Brotherhood keek, en zoals ik anticipeerde was het voor veel beginners inderdaad te warrig. Als de artwork nou redelijk op elkaar zou lijken dan kon je de series nog redelijk aan elkaar plakken, maarja

Ik kan me eigen alleen herinneren dat Kugel zichzelf had opgeofferd helemaal in het begin, voor de rest leek het mij geen megalomane gek. Ik gok dat het idd de AI is of misschien een of andere sick aardbewoner die een 'deal met de duivel' heeft gemaakt (controle over machine in ruil voor slachten van whalesquids, de main objective van de AI). Moet wel toegeven dat ik me heb verkeken op Pinion. Ledo heeft hem volgens mij eindelijk in een depressieve bui controle gegeven over Chamber, maar hij is blijkbaar niet hebberig genoeg om er misbruik van te maken. Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als ie Ledo op dat moment had omgelegd (al dan niet buiten zicht van Chamber).Bokkie schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:06:
Gargantia: W..T...F... Kugel o_O (nu met godcomplex?) Deathflags, deathflags everywhere.
De vraag is alleen of Kugel ook daadwerkelijk in zijn Chamber zit of dat de AI rogue is. Kan natuurlijk ook nog zoals in Patalbor the movie.![]()
Yahari ep was gewoon tenenkrommend, op een goede manier. Festival wordt een trainwreck hopelijk.
Shingeki daalt in mijn ratingsnelheid valt weg en ik krijg meer en meer het gevoel dat ze aleen maar proberen te overweldigen. jammer, terwijl de manga gewoon erg goed doorgaat in tempe en minder shock and awe momenten, waar op dit moment de anime op lijkt te bouwen. Misschien had ik wel gewoon niet de manga moeten lezen >_<
Yahari is geweldig in het afschilderen van 'herkenbare irl situaties', daarom is het nogal pijnlijk om te zien dat dingen meestal niet zo goed aflopen. De serie is blijkbaar gebaseerd op novels, dus hopelijk genoeg materiaal voor een S2 later in de winter.
D3-Monk
Yahari mag van mij inderdaad wel een 2e seizoen krijgen. Echt geweldige serie.
Ja, was echt zo'n ep van "Help, we zitten in de val en hebben nog 20 seconden! Laten we een half uur over onze twijfels en trauma's gaan huilen!"mambo No5 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:55:
Gargantia moet ik nog zien, maar Shingeki viel me met de laatste ep ook behoorlijk tegen.Wat hier in deze hele ep gebeurde moet imho ook makkelijk in een paar losse scene's te proppen zijn geweest.. Daarnaast ook elke ep de samenvatting van voorgaande weken er bij en je houd effectief wel weinig tijd over voor echte ontwikkelingen; ep 14 zal daar met z'n volledige recap episode weinig aan helpen.. Ik krijg in ieder geval het idee dat men in de eerste 8 a 9 ep's teveel kruid verschoten heeft en nu flink aan het rekken zijn om alles in 1 seizoen te krijgen.

Vind wat dat betreft Valrave een prettiger tempo hebben, al is dat heel wat anders.
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 9% gewijzigd door JerX op 13-06-2013 07:56 ]
Heerlijk toch echte ouderwetse tekeningen
Met Gundam Wing ergerde ik mijn zelf echt kapot aan die style, voornamelijk door dezelfde shots die steeds terug keerdeBokkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:18:
Hoezo ziet Galactic heroes er niet uit?
Heerlijk toch echte ouderwetse tekeningen
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Dat is gundam eigenJerX schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:28:
[...]
Met Gundam Wing ergerde ik mijn zelf echt kapot aan die style, voornamelijk door dezelfde shots die steeds terug keerde
D3-Monk
Zo'n beetje alle Gundam series waren meer gefixeerd op de actie, dit is bij LotGH niet het geval. De insteek daar ligt meer op de werkvloer van twee factions in oorlog, met als rollen de gewone soldaat tot en met de keizer en premier. Het duurt even om er in te komen en je kan het echt niet vergelijken met andere anime. Anders lees je eerst eens een degelijke review en kijk of het je aanspreekt?JerX schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:28:
[...]
Met Gundam Wing ergerde ik mijn zelf echt kapot aan die style, voornamelijk door dezelfde shots die steeds terug keerde
Afaik is dit meer een prequel op alles wat er nu al uitgegekomen is, ik weet eerlijk gezegd ook niet of 't strikt noodzakelijk is alle voorgaande seizoenen te kijken, maar ik zou dat wel doen eigenlijk. Alleen al aangezien 't gewoon erg goed is.Anthirian schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:17:
Ziet er inderdaad wel leuk uit. Ik begrijp dat dit een vervolg is, maar wat is de volgorde van de eerdere delen? Of heb ik die niet nodig om dit te kunnen kijken?
Heb de originele film hier op DVD en heb de 2.0 versie van Ghost in the Shell in bestelling staan, natuurlijk op Blu-Ray. De vorige serie, stand Alone Complex, was een mooie, ga deze nieuwe zeker volgen.mambo No5 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:49:
Uitgebreide teaser voor GitS:Arise..
[video]
Nice.
apollo13
Oke, maar in welke volgorde dan wel?mambo No5 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:48:
[...]
Afaik is dit meer een prequel op alles wat er nu al uitgegekomen is, ik weet eerlijk gezegd ook niet of 't strikt noodzakelijk is alle voorgaande seizoenen te kijken, maar ik zou dat wel doen eigenlijk. Alleen al aangezien 't gewoon erg goed is.
Imho: GitS (1e film) -> GitS:Stand Alone Complex --> GitS 2: Innocence --> GitS:SAC 2nd Gig --> GitS: Solid State Society. Je hebt dan ook nog Laughing Man en Individual Eleven, maar dat zijn eigenlijk samenvattingen van 2 belangrijke arcs in SAC en SAC 2nd gig respectievelijk. Ghost in the Shell 2.0 is eigenlijk de originele film met geüpdatet graphics op sommige punten, maar ik moet zeggen dat ik de originele versie iets beter vond.
_██_
(ಠ_ృ)
Mwa, dit lijkt mij een totale prequel van alles wat er momenteel is, dus het is geen verplichting de "oudere" films en series te kijken, maar het kan misschien wel helpen met het uitleggen van bepaalde zaken.
Atomsk schreef op zondag 16 juni 2013 @ 02:02:
GitS 2: Innocence is meer ná de serie volgens mij. Vond het echter een enorm saaie film. De rest is wel erg goed. Benieuwd wat de nieuwe serie wordt. Zal wel geen OP/ED van Origa meer in zitten verwacht ik (helaas).
Een vervolg op de film en losstaand van de serie dus eigenijk, al dacht ik zelf dat dit meer en vervolg op SAC was.The first film Ghost in the Shell, written and directed by Mamoru Oshii, generally follows the Puppeteer plot of the first manga The Ghost in the Shell, but the interpretation of characters is different; in the English dub of the film, the Puppeteer is referred to as the Puppet Master. Its sequel Innocence is an original story inspired by a chapter from The Ghost in the Shell. The Ghost in the Shell: Stand Alone Complex television series and its related media, written and directed by Kenji Kamiyama, are in an original setting set after The Ghost in the Shell wherein the Major never made contact with the Puppet Master[1] although a similarly named entity appears in the made-for-TV movie. The upcoming Ghost in the Shell: Arise film series, written by Tow Ubukata, are a prequel to the original The Ghost in the Shell manga, set a few years before it and will feature the formation of Section 9.
Shineki no Kyojin heeft gewoon te veel punten waarop zo weinig gebeurt en die zijn bij Suisei no Garagantia veel beter versprijd

Shigneki: dit is al de 3e ep die zeer zwak is imho, zoals ik al eerder zei lijkt het alsof de anime het de shock and awe momenten moet hebben,DCG909 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:03:
Hmm, Ik denk dat ik Suisei no garagantia beter vind dan Shineki no Kyojin.
Shineki no Kyojin heeft gewoon te veel punten waarop zo weinig gebeurt en die zijn bij Suisei no Garagantia veel beter versprijd
Gargantie en Yahari zijn mijn favorieten dit seizoen, op de voet gevolgd door VVV en Majestic Prince.
VVV is behoorlijk gestegen in mijn ranglijst de laatse paar eps
Van Red Data girl vind ik het jammer dat er nog maar 2 eps van komen, Zou hier graag meer van zien, en dan vooral ook meer uitleg over het hoe wat en waarom.
Ik ben op zoek naar korte anime series om te kijken, denk hierbij aan series zoals Trigun, Neon Genesis, Love Hina, Blue Exorcist qua formaat.
Korte anime series hebben mijn voorkeur. Qua stijl maakt het niet echt uit
Ik ben benieuwd!
PSN: Bellerophon-
Kort als in 1 of 2 cour series, Dat zijn eigenlijk gewoon zowat alle series. Wat heb je al gezien, en wat voor soort thema's heb je interesse in?Bellerophon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:58:
Eens even hier de anime kennis raad plegen.
Ik ben op zoek naar korte anime series om te kijken, denk hierbij aan series zoals Trigun, Neon Genesis, Love Hina, Blue Exorcist qua formaat.
Korte anime series hebben mijn voorkeur. Qua stijl maakt het niet echt uit
Ik ben benieuwd!
Qua thema wil ik mij vooral niet laten belemmeren, dus daarin heb ik geen echte voorkeur.Bokkie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:13:
[...]
Kort als in 1 of 2 cour series, Dat zijn eigenlijk gewoon zowat alle series. Wat heb je al gezien, en wat voor soort thema's heb je interesse in?
Series die ik al heb gezien zijn;
- Love Hina
- Love Hina Again
- Trigun
- Death Note
- Hellsing
- Hellsing Ultimate
- Trinity Blood
- Soul Eater
- My-HiME
Elfen Lied.Bellerophon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:31:
[...]
Qua thema wil ik mij vooral niet laten belemmeren, dus daarin heb ik geen echte voorkeur.
Series die ik al heb gezien zijn;
- Love Hina
- Love Hina Again
- Trigun
- Death Note
- Hellsing
- Hellsing Ultimate
- Trinity Blood
- Soul Eater
- My-HiME
Die ook! Check
En wat voor series zijn dat dan?Ghehe schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:50:
Vanuit mijn lijstje zou ik dan zeggen: btooom!, jormungand en psycho-pass.
btooom!, jormungand en psycho-pass.
Hot dang! Die series zien er goed uitGhehe schreef op maandag 17 juni 2013 @ 11:57:
[...]
btooom!, jormungand en psycho-pass.Je moet zelf ook maar eens kijken bij de "similar anime" van je anime dat je al gezien hebt.
Edit:
Is er ook al een 2e seizoen van Jormungand?
[ Voor 4% gewijzigd door Bellerophon op 17-06-2013 12:06 ]
Jormugand is 2x12 afleveringen, 2 seizoenen zeg maarBellerophon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:01:
[...]
Hot dang! Die series zien er goed uit![]()
Edit:
Ja, die heet Jormungand: Perfect OrderBellerophon schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:01:
[...]
Hot dang! Die series zien er goed uit![]()
Edit:
Zeg wat of zeg niks..
Thanks! Wist geeneens dat er een spin-off van wasmambo No5 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:11:
Als je My Hime gezien hebt is 't ook best wel de moeite om Mai-Otome en de diverse OVA's te kijken. Ik heb me daar toendertijd goed mee vermaakt in ieder geval.
ze hebben wel hun animatie bidget op nu denk ik
Dat idee had ik ook al, maar het blijft vet gedaanHanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:03:
ze hebben wel hun animatie bidget op nu denk ik: http://i.minus.com/ibc2T2UdTE6HY9.gif
Om even een leuke discussie te starten, wat vinden jullie nou echt een underrated serie? En waarom dan?
[ Voor 17% gewijzigd door JerX op 18-06-2013 11:56 ]
Definieer underrated? Weet wel een paar titels die van mij meer epxosure hadden mogen hebben en ook meer seizoenen. eerst die in mij opkomt is Yakushiji RyōkoJerX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Dat idee had ik ook al, maar het blijft vet gedaan
Om even een leuke discussie te starten, wat vinden jullie nou echt een underrated serie? En waarom dan?
Voorbeelden:
http://i.imgur.com/QFQN6.jpg
http://i.imgur.com/ZS2Zx.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door KngfCnns op 18-06-2013 13:42 ]
Deze vind ik erg goed, verhaal karakters zijn mooi uitgewerkt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wat LotGH, Ghost in the Shell en Jin Roh samen op één lijst doen met 5 cm per second en Gurren Lagann ontgaat me echt helemaal hier. Die andere lijst maakt het nóg bonter door Clannad, Minami-ke, Gundam SEED, en andere twijfelachtige titels bij te voegen. Hier jaag je potentiële kijkers eerder mee weg.

Hehe true, maar dat is juist het leuke eraanKngfCnns schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:36:
Dat is gewoon te veel om op te noemen en hangt af van smaak. Zo vond ik mitsudomoe echt hilarisch, maar veel meer mensen delen die mening niet. Dan heb je ook nog goede series met een goede rating, maar weinig populariteit, bijv. Binbougami ga of Tatami Galaxy. Maar je kan heel veel lijstjes maken. Je kan het beste van die recommendation posters opzoeken die sommigen hebben gemaakt en daarop research doen op onbekende series welke je wel leuk lijken.
Voorbeelden:
http://i.imgur.com/QFQN6.jpg
http://i.imgur.com/ZS2Zx.jpg
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het was vooral melodrama, iets wat gewoon echt niet kan. Tevens jammer dat de mechs vooral bestonden uit knip en plakwerk, alles leek op elkaar afgezien van een toegevoegd vleugeltje, antenne of wapen. Over het algemeen leek SEED op een opgepoetste MSG met de nadruk op de verkeerde dingen.
Enfin, gewoon een gevalletje waar de markt/industrie weer heeft gesproken.

Jij hebt iets tegen Gundam in general?nst6ldr schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:44:
[...]
Het was vooral melodrama, iets wat gewoon echt niet kan. Tevens jammer dat de mechs vooral bestonden uit knip en plakwerk, alles leek op elkaar afgezien van een toegevoegd vleugeltje, antenne of wapen. Over het algemeen leek SEED op een opgepoetste MSG met de nadruk op de verkeerde dingen.
Enfin, gewoon een gevalletje waar de markt/industrie weer heeft gesproken.
Gundam 00 had dat ook
Niet per sé, de eerdere Gundams waren vermakelijk maar vanaf een bepaald punt in de franchise zit er een ergelijke hoeveelheid melodrama doorheen. Dat is bij mij echt not-done, daarom rate ik series als Clannad en Code Geass ook de grond in.Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:44:
[...]
Jij hebt iets tegen Gundam in general?![]()
Gundam 00 had dat ook
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]