Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.005 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
Blood C: de last dark film nog even bekeken dit weekend, maar helaas. Weer zo'n typisch melodramatisch Clamp-einde. De cross-over met o.a. XXXholic is wel aardig, maar daar houd het dan ook mee op.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 19:52
Ben nu aan het kijken voor de Gundam serie. Maar ik zie heel veel versies. Mobile Suit Gundam Wing, Mobile Suit Gundam 00, Mobile Suit SEED.

http://www.animefreak.tv/glossary/m?page=1

Waar begint de serie mee? Wat moet ik als eerste kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28

RayNbow

Kirika <3

pdebie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:07:
Ben nu aan het kijken voor de Gundam serie. Maar ik zie heel veel versies. Mobile Suit Gundam Wing, Mobile Suit Gundam 00, Mobile Suit SEED.
In geen tijden voorzien van een update (mist bijv. Gundam AGE), maar hier is een overzichtje van een aantal Gundam series/OVAs/films gegroepeerd per universum en chronologisch gesorteerd.

Mijn advies: kies een universum en bekijk de series/OVAs/films in volgorde van release-date. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
Hehe volgens mij gaan de meeste mensen al gauw voor Wing en Seed. Ik wacht eigenlijk op een Wing remake (HD), want de animatie was vrij eentonig :P. Ben zelf meer van Gundam 00, wat een vette serie is dat zeg! Alleen de film kan je beter skippen ><

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

08 MS team, 0083: Stardust Memory, en de nieuwere Unicorn

De kote series zijn het beste imo :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 14:38

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Hmm, het blijft apart hoe je naar een aflevering kijkt als je niet door hebt dat het de laatste van een serie is. Psycho Pass ep 22 was blijkbaar de laatste, maar liet me achter met een anti-climax gevoel omdat ik nog 2 extra afleveringen en dus vuurwerk verwachtte tijdens het kijken.
spoiler:
Ik had eigenlijk verwacht dat Sybil die dominator gun zogenaamd op paralyzer had gelocked, maar dat ie in werkelijkheid gewoon op lethal stond zodat Akane 'per ongeluk' Kogami gruwelijk zou afmaken... Vervolgens natuurlijk de spectaculaire wraakactie op Sybil ondanks alle gevolgen van anarchie van dien. Zo'n dystopisch einde zou wel redelijk in het straatje van de director passen.
Uiteindelijk was het wel een mooi slot en laat het ruimte voor een eventuele sequel (waar ik eigenlijk niet op hoop, tenminste niet met dezelfde cast.)

Tempest daarentegen lijkt wel gewoon met 24 eps te eindigen en wat voor einde! Ironisch genoeg hebben ze het in de serie expliciet over Hamlet en The Tempest, maar eigenlijk is het stiekem een hommage aan Agatha Christie en consorten. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

mambo No5

Bad Apple?

^^0nMe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:15:
Hmm, het blijft apart hoe je naar een aflevering kijkt als je niet door hebt dat het de laatste van een serie is. Psycho Pass ep 22 was blijkbaar de laatste, maar liet me achter met een anti-climax gevoel omdat ik nog 2 extra afleveringen en dus vuurwerk verwachtte tijdens het kijken.
spoiler:
Ik had eigenlijk verwacht dat Sybil die dominator gun zogenaamd op paralyzer had gelocked, maar dat ie in werkelijkheid gewoon op lethal stond zodat Akane 'per ongeluk' Kogami gruwelijk zou afmaken... Vervolgens natuurlijk de spectaculaire wraakactie op Sybil ondanks alle gevolgen van anarchie van dien. Zo'n dystopisch einde zou wel redelijk in het straatje van de director passen.
Uiteindelijk was het wel een mooi slot en laat het ruimte voor een eventuele sequel (waar ik eigenlijk niet op hoop, tenminste niet met dezelfde cast.)
Inderdaad. PP was een erg goede show, maar ik had wat meer verwacht van het einde; zie her en der al wat suggesties voor een alternate ending voorbij komen die iets meer in het straatje van de serie hadden gepast, maar dat neigt eerder wat naar fanfiction enzo. :P

Aangezien Robotics;Notes en SSY ook hun laatste aflevering gehad hebben en voor mij persoonlijk alleen Tamako en Sasami (m'n weekly wtf, grensgeval of ik dit uit ga zitten overigens) nog doorlopen ben ik toch wel benieuwd naar het komende seizoen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Bokkie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:30:
08 MS team, 0083: Stardust Memory, en de nieuwere Unicorn

De kote series zijn het beste imo :)
Ben benieuwd, wie heeft eig. 0080 gezien? :)

Het is een korte Gundam OVA, maar best anders dan de rest. Het verhaal wordt namelijk verteld vanuit een civilian point of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, ben de laatste tijd weer eens wat meer anime aan het kijken. Net Mahoromatic afgekeken. Begon lekker zoet maar eindigde in wat leuk drama. Jammer van de laatste twee episodes, voelde redelijk anticlimactisch, maar daar heeft meer anime last van lees ik hierboven. :P Code Geass had dat probleem ook een beetje.

Nou alleen nog zien te verzinnen welke animeserie ik nu ga kijken. Heb er een aantal op mijn NAS staan die ik nog wil zien, maar het probleem met te veel keuzes is dat je te veel keuzes hebt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:20

Sick Nick

Drop the top!

mambo No5 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 03:43:
Oei, ben alvast (nouja, alvast..) begonnen aan de Yamato remake: wat een gruwelijk vette show is dat. :D Krijg er Macross vibes bij (ja: de originele, niet Frontier) en krijg in ieder geval het idee dat de physics op wat cgi foutjes er best goed in verwerkt zijn. Tel daarbij goede visuals en een grondig goede soundtrack bij op en ik ben verkocht. Dikke aanrader voor eenieder die van een goede Sci-Fi houd. :)
Beetje jammer dat ik de live action movie heb gezien en dus het verhaal al ken, weet niet of het dan nog de moeite is om de serie te volgen. Misschien toch maar aan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds spring 2012 heb ik niet veel kunnen meepikken. Maar ik vind het wel leuk om te zien dat Space Brothers nog aan de gang is. Ik dacht dat het maar een korte serie zou worden maar ik heb met plezier de eps van het laatste halfjaar gemarathonned tot ep. 49. Als ik het hier na lees is er wel meer goeds uitgekomen. Ik heb enkel binbougami ga tussendoor gezien (bij vlagen hilarisch) en JoJo heb ik onhold. Psycho pass en zetsuen no tempest doe ik er ook wel bij voor ooit.

En nog een maandje tot Evangelion 3.0 :). Helaas is ie wel iets minder ontvangen (vind ik eigenlijk al een irritante spoiler :P).

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 23-03-2013 22:50 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

^^0nMe schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:15:
spoiler:

Tempest daarentegen lijkt wel gewoon met 24 eps te eindigen en wat voor einde! Ironisch genoeg hebben ze het in de serie expliciet over Hamlet en The Tempest, maar eigenlijk is het stiekem een hommage aan Agatha Christie en consorten. ;)
Maar wel echt een Gen einde. Over een vervolg zou ik gemengde gevoelens hebben. Aan de ene kant mag het een nieuwe cast zijn, maar aan de andere kant vind ik het verhaal voor Akane bijvoorbeeld niet echt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
KngfCnns schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:44:
En nog een maandje tot Evangelion 3.0 :). Helaas is ie wel iets minder ontvangen (vind ik eigenlijk al een irritante spoiler :P).
Evangelion, volgens mij echt een gevalletje you hate or love it. Ik vond de serie niet zo heel boeiend, moet 1.0 en 2.0 films nog steeeds een keertje kijken..

Heb net Shakugan no Shana gekeken, seizoen 1 was wel decent op zich. Seizoen 2 ging nog wel, maar seizoen 3 was toch wel slecht... Ik kijk nu Escaflowne, erg interresant tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:41:
[...]

Maar wel echt een Gen einde. Over een vervolg zou ik gemengde gevoelens hebben. Aan de ene kant mag het een nieuwe cast zijn, maar aan de andere kant vind ik het verhaal voor Akane bijvoorbeeld niet echt afgesloten.
Ja, de kans op een open einde was natuurlijk erg groot. Al denk ik niet dat er op korte termijn (1-2 jaar) al een vervolg gaat komen. Ben benieuwd naar zijn nieuwe project aankomend seizoen, vermoedelijk zijn vernieuwende visie op het mecha genre ala Madoka Magica.

Space Brothers is inderdaad best een leuke serie, een van de weinige langlopende series (One Piece, Naruto etc.) waarin de hoofdrolspelers geen tieners zijn maar dertigers. De manga loopt als het goed is nog door in Japan, dus voorlopig komt er ook geen einde aan de anime tenzij ze het plot aan het inhalen zijn.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Volgende maand begint het tweede seizoen van To Aru Kagaku no Railgun. *O*
Heb afgelopen weekend eindelijk deel 6 van de manga uitgelezen en zit me nu te frustreren over de cliffhanger. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
JerX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:43:
Hehe volgens mij gaan de meeste mensen al gauw voor Wing en Seed.
Ik ben inderdaad maar begonnen met Wing, want dat ken ik nog van 'vroeger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Enig idee waar de soundtrack cd's van Naruto Shippuden te krijgen zijn? CDJapan verkocht ze, maar die zijn compleet uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

pdebie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:44:
Enig idee waar de soundtrack cd's van Naruto Shippuden te krijgen zijn? CDJapan verkocht ze, maar die zijn compleet uitverkocht.
Mijn ervaring met jcd's em kcd's is dat als ze uitverkocht zijn je ze alleen nog 2e hands kan kopen.

Sakurasau ook afgelopen. Alles open voor een 2e seizoen dit najaar, maar het is afwachten.
Kaj. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:32:
Volgende maand begint het tweede seizoen van To Aru Kagaku no Railgun. *O*
Heb afgelopen weekend eindelijk deel 6 van de manga uitgelezen en zit me nu te frustreren over de cliffhanger. |:(
yay \o/ Inderdaad railgun S2 in april oOo In ieder geval 1 show van het nieuwe seizoen welke goed is.

3 mecha shows waaronder 1 van Urobuchi, heb high hopes in ieder geval voor die van Gen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bokkie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Mijn ervaring met jcd's em kcd's is dat als ze uitverkocht zijn je ze alleen nog 2e hands kan kopen.
Hmmm jammer, had graag het origineel willen hebben in nieuwstaat. Dat wordt nog even verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 10:12

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

er zijn meerdere winkels naast cdjapan , zoals yesasia , amazon.co.jp etc :)

edit : daarnaast is natuurlijk ebay en yahoo auctions voor de doorzetter ;)

[ Voor 34% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 28-03-2013 12:20 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ook Tempest inmiddels afgelopen, geen spectaculair slot maar wel een hartverwarmend einde. Leuk detail dat er een deus ex machina (letterlijk en figuurlijk) eraan te pas moest komen om het tot een goed einde te brengen. Doorgaans beschouwd als een goedkoop middel, maar in dit geval wel erg toepasselijk aangezien Shakespeare deze plotdevice nogal vaak hanteerde in zijn stukken. En Aika blijft me bij als de meest memorabele dooie personage in een anime, smerige troll dat ze is. :P

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40

SkyStreaker

Move on up!

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars als Trigun en Grenadier. En waar ik moeite mee heb is iets te vinden wat net zo sterk in elkaar zit als Elfen Lied... Ik heb al het een en ander op een lijst via anidb.net, maar wil ook graag even zien of jullie wat leuke suggesties hebben. Heb sowieso ook al wat op de lijst van de Spring 2013 leaflet.

Mecha & School-life hou ik niet van, dus als iemand een leuke suggestie heeft?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
^^0nMe schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:58:
Ook Tempest inmiddels afgelopen, geen spectaculair slot maar wel een hartverwarmend einde. Leuk detail dat er een deus ex machina (letterlijk en figuurlijk) eraan te pas moest komen om het tot een goed einde te brengen. Doorgaans beschouwd als een goedkoop middel, maar in dit geval wel erg toepasselijk aangezien Shakespeare deze plotdevice nogal vaak hanteerde in zijn stukken. En Aika blijft me bij als de meest memorabele dooie personage in een anime, smerige troll dat ze is. :P
Ja, was toch wel een mooie serie. Beetje "bitter-sweet" einde en het verhaalverloop was best verrassend.

Vividred ook afgelopen. Super-cliché, maar ach, het is mahou shoujo (of meer techno shoujo in dit geval). ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Atomsk schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:49:
[...]

Ja, was toch wel een mooie serie. Beetje "bitter-sweet" einde en het verhaalverloop was best verrassend.

Vividred ook afgelopen. Super-cliché, maar ach, het is mahou shoujo (of meer techno shoujo in dit geval). ;)
Er schijnt nog een spin-off van de Tempest manga (die ook afgelopen is) te komen, dus wie weet zien we over een tijdje nog wat terug van de ijzersterke cast.

Vividred had tenminste nog een normaal einde, maar ik vind het erg jammer wat ze er bij Maoyuu Maou Yuusha hebben gedaan. Vooraf had ik al mijn bedenkingen over een anime adaptie, maar nu blijkt toch dat ze iets teveel hebben geprobeerd te skippen. Het einde leek nogal kortaf met ook nog eens een zeer open einde (midden in het verhaal), jammer.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509371

^^0nMe schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:55:
[...]

Vividred had tenminste nog een normaal einde, maar ik vind het erg jammer wat ze er bij Maoyuu Maou Yuusha hebben gedaan. Vooraf had ik al mijn bedenkingen over een anime adaptie, maar nu blijkt toch dat ze iets teveel hebben geprobeerd te skippen. Het einde leek nogal kortaf met ook nog eens een zeer open einde (midden in het verhaal), jammer.
Het einde van Maoyuu was inderdaad een teleurstelling. Begon juist net het idee te krijgen dat de weg omhoog was gevonden, naarmate het einde werden de episodes steeds beter, en dan krijg je dit.. haha. Ondanks het trage (of vage?) begin en het teleurstellend einde is het toch nog een voldoende waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Afgelopen weekend een AMV concept opnieuw in elkaar zitten schroeven en uitgevuld. Vanavond en morgenavond finetunen, dan kan ie zaterdag meedoen aan een wedstrijd. :)
Electric van Go Back to the Zoo met beelden van Railgun erop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kaj. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:33:
Afgelopen weekend een AMV concept opnieuw in elkaar zitten schroeven en uitgevuld. Vanavond en morgenavond finetunen, dan kan ie zaterdag meedoen aan een wedstrijd. :)
Electric van Go Back to the Zoo met beelden van Railgun erop. :P
woei :D

Komt hij na de contest ook op youtube?
Ben wel bnenieuwd, je andere amv's vond ik erg nice in elkaar gezet.

Eindelijk gaat Unicorn verder. Heerlijk die oude stijl character designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Gister Mushi-Shi afgekeken, opzich leuk bedacht. Ik miste alleen heel erg een hoofdverhaal lijn... Het was nou niet echt spannend, werdt zelf een beetje eentonig. De grappen waren niet echt geweldig, main character was ook niet echt boeiend. Hij was wel pro in zijn vak, maar voor de rest had ik hem wat meer badass verwacht :P Tis misschien niet mijn type anime, ik weet ook niet echt wat voor cijfer ik het moet geven.

Nu maar weer ff een brainless shounen kijken; S-CRY-ed.

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 02-04-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Bokkie: Wellicht. Ben altijd vrij terughoudend geweest met het op YT gooien van mijn videos. Denk dat ik sowieso mijn AMV.org-account maar weer eens af moet stoffen: ben er al zeker tien jaar lid, maar enkel lurkend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 13:33
JerX schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:43:
Hehe volgens mij gaan de meeste mensen al gauw voor Wing en Seed. Ik wacht eigenlijk op een Wing remake (HD), want de animatie was vrij eentonig :P. Ben zelf meer van Gundam 00, wat een vette serie is dat zeg! Alleen de film kan je beter skippen ><
Imho is gundam 00 soort van een Wing remake, maar dan aangepast aan de tijdsgeest van tegenwoordig.
Terrorisme en energie schaarsheid i.p.v ruimtegebrek en onderdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
opblaashaas schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:23:
[...]
Imho is gundam 00 soort van een Wing remake, maar dan aangepast aan de tijdsgeest van tegenwoordig.
Terrorisme en energie schaarsheid i.p.v ruimtegebrek en onderdrukking.
Mwah en de geovuleerde mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Geovuleerde mens? Geevolueerd, hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Kaj. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:16:
Geovuleerde mens? Geevolueerd, hoop ik? ;)
Dat ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 06-07 13:33
SkyStreaker schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:06:
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars als Trigun en Grenadier. En waar ik moeite mee heb is iets te vinden wat net zo sterk in elkaar zit als Elfen Lied... Ik heb al het een en ander op een lijst via anidb.net, maar wil ook graag even zien of jullie wat leuke suggesties hebben. Heb sowieso ook al wat op de lijst van de Spring 2013 leaflet.

Mecha & School-life hou ik niet van, dus als iemand een leuke suggestie heeft?
Sterk in elkaar zit? Dan raad ik steins;gate aan. Serie is wel minder dan de Visual novel, die bevat meer hard science. Verhaal is zeker interessant als je geïnteresseerd bent in wat vreemdere dingen.

Verder vind ik sky crawlers ook geniaal qua verhaal, maar dat is een anime film. Geen serie dus. Raad wel aan deze 2 keer te kijken, gewoon om het goed te snappen. Tevens is de animatie op sommige punten erg bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Anoniem: 509371 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:45:
[...]

Het einde van Maoyuu was inderdaad een teleurstelling. Begon juist net het idee te krijgen dat de weg omhoog was gevonden, naarmate het einde werden de episodes steeds beter, en dan krijg je dit.. haha. Ondanks het trage (of vage?) begin en het teleurstellend einde is het toch nog een voldoende waard :-)
Dat wordt gewoon een tweede seizoen net zoals Psycho Pass en Kingdom. Gelukkig gaat space brothers nu nog wel vrolijk door :) Dat blijft verfrissend tussen al die andere langlopende series.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40

SkyStreaker

Move on up!

opblaashaas schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:12:
[...]

Sterk in elkaar zit? Dan raad ik steins;gate aan. Serie is wel minder dan de Visual novel, die bevat meer hard science. Verhaal is zeker interessant als je geïnteresseerd bent in wat vreemdere dingen.

Verder vind ik sky crawlers ook geniaal qua verhaal, maar dat is een anime film. Geen serie dus. Raad wel aan deze 2 keer te kijken, gewoon om het goed te snappen. Tevens is de animatie op sommige punten erg bruut.
Ik zal eens kijken ^^ Een volwassen verhaal ga ik ook dan niet uit de weg. Bijv. Witchblade, apart - maar kijkt lekker weg.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

JerX schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:16:
Gister Mushi-Shi afgekeken, opzich leuk bedacht. Ik miste alleen heel erg een hoofdverhaal lijn... Het was nou niet echt spannend, werdt zelf een beetje eentonig. De grappen waren niet echt geweldig, main character was ook niet echt boeiend. Hij was wel pro in zijn vak, maar voor de rest had ik hem wat meer badass verwacht :P Tis misschien niet mijn type anime, ik weet ook niet echt wat voor cijfer ik het moet geven.

Nu maar weer ff een brainless shounen kijken; S-CRY-ed.
Ik vond het ook jammer dat Mushi-Shi geen hoofdverhaal had, maar het is wel een geweldig anime qua sfeer en animatie. Dacht dat er ook een 2e seizoen in de planning stond in 2013.

Het is wel lang geleden, maar zo brainless was Scryed volgens mij niet als ik me goed herinner. Had een beetje een Brave New World tintje met arm vs rijk, vrijheid vs voorbestemd alleen niet zo zwart wit als je zou denken. Recent waren er ook nog wat films uitgekomen, maar ik weet niet of daar nieuw materiaal tussen zat.

Een 2e seizoen van PsychoPass zal wel niet op korte termijn, misschien wel wat OVA's gezien de uitspraken van de director op Sakura-Con:
"In all seriousness, I appreciate the opportunity to interact with fans in the States, all because of Psycho-Pass. The 22 episodes are just a drop in the bucket, so depending on the popularity, I would love to make more and more Psycho-Pass with the stories that go in between the episodes."

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
^^0nMe schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:42:
[...]

Ik vond het ook jammer dat Mushi-Shi geen hoofdverhaal had, maar het is wel een geweldig anime qua sfeer en animatie. Dacht dat er ook een 2e seizoen in de planning stond in 2013.

Het is wel lang geleden, maar zo brainless was Scryed volgens mij niet als ik me goed herinner. Had een beetje een Brave New World tintje met arm vs rijk, vrijheid vs voorbestemd alleen niet zo zwart wit als je zou denken. Recent waren er ook nog wat films uitgekomen, maar ik weet niet of daar nieuw materiaal tussen zat.
Mushi-shi had inderdaad wel sfeer een mooie animatie, vooral de omgevingen waren erg mooi gemaakt. Scryed tja blijft shounen, daarom zeg ik brainless :P Klein verhaal, lekker knokken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509371

knightofn1 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:20:
[...]

Dat wordt gewoon een tweede seizoen net zoals Psycho Pass en Kingdom. Gelukkig gaat space brothers nu nog wel vrolijk door :) Dat blijft verfrissend tussen al die andere langlopende series.
2e seizoen Psycho-Pass en Maoyuu gaan lastig worden hoor. Weet niet of het waar is maar er wordt gezegd dat Psycho-Pass de bedoeling had om 24eps te krijgen, maar door geldgebrek al bij 22 gestopt is. En zo populair is Maoyuu niet, dus het is afwachten of ze het rendabel genoeg vinden :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 10:12

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

volgens mij ga ik de eerste zijn ^___________________^

http://imgur.com/a/bZLIY PICS~~~~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xC8w3Och.jpg

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
JerX schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:16:
Mushishi is een wat meer filosofische anime, waar het gaat om karakterontwikkeling en het verwerven van diepere inzichten. Wanneer je een supernatural bugs beat-em up anime had verwacht, kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen. Vond zelf de eerste 2 episodes van Mushishi briljant. De rest is ook wel goed, maar haalde het niet daarbij helaas. De xxx-holic serie van Clamp is min of meer hetzelfde genre.

Er zijn trouwens weer "Young Animator Training Projects" anime uit, al heet het nu "Mirai Anime". Wel leuk voor de afwisseling.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:00:
volgens mij ga ik de eerste zijn ^___________________^

http://imgur.com/a/bZLIY PICS~~~~

[afbeelding]
Vandaag ook binnen gehad + Gundam Unicorn 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nieuwe seizoen:
  • Majestic Prince: Giant robot in space type show. Beetje 13-in-een-dozijn. Animatiestijl staat me tegen: karakters worden niet erg consistent getekend.
  • Devil Survivor 2 the animation: Actie. Ziet er wel goed uit. Even kijken hoe het zich ontwikkeld
  • Aku no Hana: Highschool romance. Erg traag verhaal. Animatiestijl is wel apart: Achtergronden zijn op basis van foto's en de animatie zelf ziet er ge-rotoscoped uit (is het waarschijnlijk ook). Ga ik niet volgen
  • Shingeki no Kyoin (Attack on Titan): Mensheid leeft in een ommuurde stad en wordt bedreigt door reuzen (Titans). Duidelijk één van de toppers van dit seizoen.
  • Dansai Bunri no Crime Edge: Love comedy. Jongen met haarknip-fetish ontmoet meisje met onknipbaar haar. :P Grappig.
  • Hyakka Ryouran Samurai Bride: Vervolg op "Samurai Girls". Actie/Harem. Wel een aardig fanservice show. Alleen jammer van dat inktvlekken-effect waar ze blijkbaar nog steeds gek van zijn (en niet alleen voor de censuur).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Atomsk schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:34:
[...]

Mushishi is een wat meer filosofische anime, waar het gaat om karakterontwikkeling en het verwerven van diepere inzichten. Wanneer je een supernatural bugs beat-em up anime had verwacht, kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen. Vond zelf de eerste 2 episodes van Mushishi briljant. De rest is ook wel goed, maar haalde het niet daarbij helaas. De xxx-holic serie van Clamp is min of meer hetzelfde genre.
Ik had al verwacht dat het geen beat-um up is :P Denk toch niet echt mijn type anime dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Bokkie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:38:
[...]

woei :D

Komt hij na de contest ook op youtube?
Ik ben derde geworden. :)

En voor zolang als hij er staat:
http://youtu.be/I-zzBeGUIYg

In een linkje, want hij is wat NSFW-achtig. Geen frontaal naakt, maar Hand or Object Underwear, zogezegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaj. op 09-04-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kaj. schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:24:
[...]

In een linkje, want hij is wat NSFW-achtig. Geen frontaal naakt, maar ook niet geheel gekleed.
Gefeliciteerd :)

Vanavond thuis maar even kijken, hier op werk geen geluid, ben benieuwd :)

Spring 2013 is begonnen, paar eerste eps gezien inmiddels. Shingeki no Kyojin maakt op dit moment de meeste indruk op mij. Maar zijn nog behoorlijk wat eerste eps die ik eerst moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Suisei no Gargantia maakt op mij de meeste indruk, krijg er weer helemaal het vandread/space opera gevoel van :) in tegenstelling tot majestic prince. Dat leek meer op een power ranger anime.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Atomsk schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:08:
Nieuwe seizoen:
  • Majestic Prince: Giant robot in space type show. Beetje 13-in-een-dozijn. Animatiestijl staat me tegen: karakters worden niet erg consistent getekend.
  • Devil Survivor 2 the animation: Actie. Ziet er wel goed uit. Even kijken hoe het zich ontwikkeld
  • Aku no Hana: Highschool romance. Erg traag verhaal. Animatiestijl is wel apart: Achtergronden zijn op basis van foto's en de animatie zelf ziet er ge-rotoscoped uit (is het waarschijnlijk ook). Ga ik niet volgen
  • Shingeki no Kyoin (Attack on Titan): Mensheid leeft in een ommuurde stad en wordt bedreigt door reuzen (Titans). Duidelijk één van de toppers van dit seizoen.
  • Dansai Bunri no Crime Edge: Love comedy. Jongen met haarknip-fetish ontmoet meisje met onknipbaar haar. :P Grappig.
  • Hyakka Ryouran Samurai Bride: Vervolg op "Samurai Girls". Actie/Harem. Wel een aardig fanservice show. Alleen jammer van dat inktvlekken-effect waar ze blijkbaar nog steeds gek van zijn (en niet alleen voor de censuur).
  • Majestic Prince
  • Devil Survivor 2 the animation
Deze 2 toevallig van het weekend gezien, weet nog niet wat ik van Majestic Prince moet denken, het staat me na 1 aflevering niet tegen maar ik heb ook niet het gevoel dat ik ze MOET zien, dus even kijken hoe dat ontwikkelt. Devil Survivor 2 ben ik helemaal met je eens intresse is zeer gewekt en nu kijken hoe het verder ontwikkelt.
  • Shingeki no Kyoin (Attack on Titan)
  • Suisei No Gargantia
Nog niet gezien maar wil ik ook zeker nog toevoegen aan het lijstje :) Lijkt me erg goed hopen dat het de verwachting waar kan maken.

Jammer genoeg wel weer afscheid moeten nemen van een aantal series afgelopen week :

- Fairy Tail ( voor nu gestopt, maar is al aangekondigd dat het niet het definitieve einde is )
- Magi ( Geweldige serie maar hier is verder nog niks over bekend )

en ik heb nog steeds stille hoop dat ze verder gaan met de Sword Art Online reeks maar ben erg bang dat het er niet in zit inmiddels zijn 2 van de novels al gedaan ( Sword Art Online & Accell World ).

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 09-04-2013 13:11 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nog een paar toevoegen dan.
  • Suisei no Gargantia space / actie. Soldaat met robot fighter uit de toekomst
    spoiler:
    beland op aarde
    . Ziet er goed uit. Even zien wat het wordt.
  • Mushibugyo Samurai bugs beat-em up ;). Jonge samurai komt naar de hoofdstad om zich aan te sluiten bij het gigantische-insektenverdelgbureau. Zwak verhaal, Matig getekend.
  • Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai Harem / comedy. 2e seizoen, nog niet veel over te zeggen. Vorige seizoen was wel redelijk.
  • Haiyore! Nyaruko-san W Harem / Comedy. :r Dom, flauw & niet leuk.
  • Namiuchigiwa no Muromi-san Comedy. Iets met zeemeerminnen. Tekenstijl heeft iets weg van de gemiddelde 13 jarige wannabee manga-ka en veel flauwe grappen. :F
Magi gaat pas eind 2013 verder meen ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Suisei No Gargantia
Ben erg onder de intruk van de animatie eigenlijk, eerste episode levert veel info en zorgt voor vraag naar meer.

Aku no hana, verhaal nodigt uit, maar animatiestijl jaagt mij weg :/

Red data girl, kan wat worden, als het maar niet terugvalt naar basic gestotter... ik wacht het af.
Kaj. schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:24:
[...]

In een linkje, want hij is wat NSFW-achtig. Geen frontaal naakt, maar Hand or Object Underwear, zogezegd.
En gezien, erg nice, hoewl ik Heavy cross toch beter vond, is het vooral thema link (song + Railgun) wat wel veel goed maakt.

[ Voor 42% gewijzigd door Bokkie op 10-04-2013 13:07 . Reden: quotefix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Heavy Cross moet ik opnieuw maken: die mislukte rotoscope moet toch een keer goed gaan. :)
Ik zal Mens ook een keer uploaden voor je: ondanks dat die slechts 11e werd bij Abunai (met dank aan een paar lullo's die een 1 gaven omdat ze Saikano een kutserie vonden) is die in de ogen van veel Nederlandse editors de ultieme combi van liedje en anime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mens heb ik ook al gezien, was ook erg goed inderdaad, Je hebt een tijdje terug al een keer een link gegeven voor mens, samen met Oh my god - Hoshi no Koe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Toeval of niet, naast de Battleship Yamato remake hebben die andere mecha/sf anime van dit seizoen ook nogal een hoog old skool vibe. Suisei No Gargantia steekt er bovenuit, maar ik vind Majestic Prince ook wel wat hebben door de humor. Die 5-man skits doet me denken aan vrij oude anime/jdrama, maar qua verhaal en setting is het nogal meh.

Wat verborgen pareltjes betreft kom je dit seizoen uit bij Yahari Ore no Seishun Rabukome wa Machigatteiru, of afgekort Oregairu. :P Qua setting vergelijkbaar met Tomodachi ga Sukunai, maar dan met bijna alleen maar zwaar sarcastische/cynische personages. Normaal heb je personages die elkaar uitbalanceren, maar nu is het eerder een Senjougahara (Bakemonogatari) met een Nozomu Itoshiki (Zetsubou Sensei) die elkaar eigenlijk steeds dieper in de put praten.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Eerste ep van Karneval ook gezien.
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik denk ik meer dan 5 series het hele seizoen ga uitzitten.

Normaal heb ik wel een 3ep rule list van meer, maar nu heb ik toch echt wel rond de 9 series die ik van plan ben uit te gaan zitten. Dus niet eens dat ik de 3ep rule wil afwachten. Maar de eerste eps zijn dusdanig dat ik zowaar enthousiast ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 17:58

Bellerophon

Persona non grata

Iemand de eerste ep van Attack on titan al gezien?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bellerophon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:44:
Iemand de eerste ep van Attack on titan al gezien?
Yup, toevallig gister zeker een aanrader zit ook met smacht te wachten op de volgende ep.
ShadowBumble schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:04:
[...]
  • Shingeki no Kyoin (Attack on Titan)
  • Suisei No Gargantia
Nog niet gezien maar wil ik ook zeker nog toevoegen aan het lijstje :) Lijkt me erg goed hopen dat het de verwachting waar kan maken.
Beide inmiddels gezien en moet toegeven Suisei No Gargantia is een stuk beter dan Majestic Prince het wekt althans meer interesse, en Sja Shingeki no Kyoin vond ik echt geweldig goede opbouw en schreeuwt om meer.

[ Voor 58% gewijzigd door ShadowBumble op 11-04-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

ShadowBumble schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:48:
[...]

Yup, toevallig gister zeker een aanrader zit ook met smacht te wachten op de volgende ep.
Ben er echt heel erg benieuwd naar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Valvrave the Liberator, eerste deel, yuup, sunrise mecha, hijack, niets nieuws....

spoiler:
gf kapot hmmz ok :/
Oh dan wordt het vast een standaard wraak verhaaltje

*kijkt verder

spoiler:
Pilot wordt vampire.... /jawdrop O_O
dafuq

*op watchlist zet

Niet zo overweldigend als Kyojin of Gargantia, maar genoeg wtf voor mij om meer te willen

OP is ook wel goed te pruimen eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Bokkie op 12-04-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

ShadowBumble schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:48:
[...]

[...]

Beide inmiddels gezien en moet toegeven Suisei No Gargantia is een stuk beter dan Majestic Prince het wekt althans meer interesse, en Sja Shingeki no Kyoin vond ik echt geweldig goede opbouw en schreeuwt om meer.
Die Titans geven me echt zo'n creepy gevoel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:01:
Valvrave the Liberator, eerste deel, yuup, sunrise mecha, hijack, niets nieuws....

spoiler:
gf kapot hmmz ok :/
Oh dan wordt het vast een standaard wraak verhaaltje

*kijkt verder

spoiler:
Pilot wordt vampire.... /jawdrop O_O
dafuq

*op watchlist zet

Niet zo overweldigend als Kyojin of Gargantia, maar genoeg wtf voor mij om meer te willen

OP is ook wel goed te pruimen eigenlijk
Valvrave was vrij verrassend ja, ik moest vooral heel hard lachen om de slotseconden.
spoiler:
Zou zo maar een scene uit Resident Evil kunnen zijn. :P

Tot nu toe vallen alle 4 mecha shows mij nog erg mee. Majestic Prince ep2 bevestigt mijn vermoedens dat het allemaal niet zo simpel was als het leek.
spoiler:
Het lijkt erop dat het van beide kanten (humans en aliens!) semi-doorgestoken kaart is. Nephelden aan beide zijden creeren om puur om de investeringen in de oorlog te continueren en het moreel voor oorlog voeren hoog te houden.

Grote knipoog naar Tiger & Bunny overigens, van alle 4 neemt deze zichzelf het minst serieus.

Ik heb van Kyojin al eerder een klein stukje van de manga gelezen, maar moet eerlijk zeggen dat de setting in hoofdlijnen mij erg doet denken aan (het 2e deel van) Gantz. Een groep mensen die het kansloos aflegt tegen gigantische vijanden die toch niet zo dom zijn als ze lijken en voor de lol mensen mollen.

Het leent zich wel voor een episch verhaal dat, als ik de lovende reviews moet geloven, waarschijnlijk stukken beter is dan Gantz, dus de anime blijf ik sowieso wel volgen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 06-07 12:52

D4NG3R

kiwi

:)

Mensen hier die Shingeki no Kyojin al volgen? (Ook bekend als Attack on/of Titan)

Ik keek er al langer naar uit (sinds de trailer) maar damn dit is goed :o .

Steengoede intro ook trouwens:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XMXgHfHxKVM]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gargantia ep2

Wow.
spoiler:
Chamber: The black ship of absolute power o_O

Denk niet dat Amy dit verwacht had toen ze om hulp vroeg :X de crew maar denken dat ze alles onde controle hadden met Ledo en Chamber op een dockingarm, major power shift incoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

D4NG3R schreef op zondag 14 april 2013 @ 03:22:
Mensen hier die Shingeki no Kyojin al volgen? (Ook bekend als Attack on/of Titan)

Ik keek er al langer naar uit (sinds de trailer) maar damn dit is goed :o .

Steengoede intro ook trouwens:
[video]
ik zou zeggen lees eens de reacties voor je ;)

Deed mij denken aan Claymore en inderdaad Gantz. Aan vooral de onmacht die ze voelen bij zulke grote en machtige wezens. Zover ik nu kan oordelen zit het goed inelkaar en is het gebaseerd (net zoals Sword Art Online) op een light novel (niet gelezen nog).

Had de tweede episode van Gargantia al een week geleden gekeken, dus baalde al dat ik nu nog een week moest wachten :'(

spoiler:
Ik denk inderdaad dat ze zich helemaal kapot zijn geschrokken van wat hij allemaal kan. Die kapitein zat helemaal onder het stof van die weggevaagde piraten (ala war of the worlds) en walgde er helemaal van.

[ Voor 22% gewijzigd door knightofn1 op 15-04-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

knightofn1 schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:02:
[...]

ik zou zeggen lees eens de reacties voor je ;)

Deed mij denken aan Claymore en inderdaad Gantz. Aan vooral de onmacht die ze voelen bij zulke grote en machtige wezens. Zover ik nu kan oordelen zit het goed inelkaar en is het gebaseerd (net zoals Sword Art Online) op een light novel (niet gelezen nog).
Is Sword Art Online leuk? Ik heb de serie al wel in huis maar heb hem nog niet gekeken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Sword Art Online is vrij divers. Het lijkt in eerste instantie een simpel verhaal. jongen gevangen in life-like mmorpg, maar gaande weg ontwikkeld het verhaal en de hoofdpersoon zich. Misschien een kwestie van smaak, maar ik hou er wel van dat karakters gaande weg echt iets leren. i.p.v. veel te lang in één of andere cliché karakter blijven hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Nu online

mambo No5

Bad Apple?

SOA vond ik opzich best wel vermakelijk, maar 't heeft z'n nukken. Imho wel de moeite waard als je verwachtingen maar niet te hoog zijn. :)

Kleine samenvatting van het nieuwe seizoen van mijn kant:
Hataraku Maou-sama!: Demon-lord word nederig mens. 1e EP was grappig genoeg om m'n interesse te wekken in ieder geval. Ik heb er verder geen hoge verwachtingen van, maar aangezien 't geheel gewoon ronduit grappig is geef ik dit in ieder geval een kans.
Oreimo: Tenenkrommend van plaatsvervangende schaamte, maar tegelijkertijd ook erg grappig; heb me met S1 in ieder geval goed vermaakt. "She went for the Yandre route?" Hehehe.. Vooral grappig als je de achterligende otaku cultuur een beetje snapt anders is 't wel een beetje incrowd. :)
Rad Data Girl: Heb vooralsnog alleen de 1e EP gezien, maar zit me nu al grondig te ergeren aan het grbrek aan ruggegraat aan de kant van de MC. Wellicht dat ik EP2 nog een kans geef, maar vooralsnog dropped.
Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru: Aan de hand van ^^0nMe in "Anime (deel 23)" mee begonnen en moet zeggen dat ik dit inderdaad een verborgen pareltje vind. Eenieder die Zetsubou Sensei en Baka/Nisemonogatari geweldig vond door de dialogen kan ik dit in ieder geval van harte aanraden. :Y
Shingeki no Kyojin: Tja, wat valt hier nog over te zeggen? Eerste 2 EP's zijn steengoed, animatie is Top-Notch en het verhaal spreekt me ook behoorlijk aan. Ben erg benieuwd waar dit heen zal gaan. :)
Valrave the Liberator: Schooljongen
spoiler:
mans up nadat z'n vriendinnetje sneuvelt in een vuurgevecht
en word piloot van een Mecha. Met name de laatste paar scene's in de 1e EP beloven nog wel het een en ander. Ben hier ook behoorlijk benieuwd naar.
Toaru Kagaku no Railgun S: Railgun was an sich an behoorlijk goed (vind 't zelf beter dan Index persoonlijk), dit zal dus ook wel weer een leuke serie worden. Vind het stukje zelfspot hoe dan ook treffend -"You always end up in thede situation because you go through dark alleyways"- aangezien dit naar de originele serie refereerd waar de openingsscene zo ongeveer gelijk is als bij de huidige (Misaka red $persoon van $groep thugs in een donker steegje door ze een portie elektriciteit te voeren). M'n anticipatie bij deze is hoog iig. :)
Suisei no Gargantia: Mijn persoonlijke 2e favoriet tot nu toe dit seizoen. Meccha? Check. Dystopian future? Check. Deftige animatie? Check. Belooft erg veel goeds in ieder geval. :9
Space Battleship Yamato 2199: Een beetje vreemde eend in de bijt doordat men de eerste EP's eerst als bioscoopfilms in de Bios heeft laten zien en het geheel vervolgens als losse EP's op BR uit is gaan brengen; deze EP's worden momenteel vrijwel ongewijzigd ook op TV uitgezonden voor zover ik weet. Zeer zeker een must-see voor iedereen die Macross en consorten weet te waarderen; ik word hier persoonlijk heel erg blij van als ik dit zo zie. Pareltje tot nu toe is EP 14 in alle opzichten: de hele EP is Visueel als Audiovisueel in mijn ogen perfect. (ik ben een sucker voor dergelijke vorm van verhaalvertelling). Kan het qua setting alleen maar vergelijken met Penguindrum EP 10 en in mindere mate met Genius Party Beyond - Dimension Bomb. De serie word als ik her en der lees beschouwd als een schoolvoorbeeld hoe een studio wel een remake moet doen. Ergo: een van de beste remakes uit de geschiedenis. :9

Daarnaast nog een eervolle vermelding naar de Anime Mirai projecten: de 2 die ik tot nu toe gezien heb (Little Witch Acedemia en Death Billards) zijn beiden in ieder geval zeker de moeite van het kijken waard. Ik zou ze persoonlijk in ieder geval eerder aan iemand die niet zo gek veel van Anime af weet aanraden om te kijken aangezien 't simpelweg korte, stand alone verhalen zijn die ook nog eens de moeite waard zijn. De oudere exeplaren uit het eerdere Young Animator Training Project zijn in dat opzicht ook zeker aan te bevelen. :)

* mambo No5 zal zeker ook RandomC nog afstruinen om te zien of er nog iets is wat ik mis aan dit lijstje. Al zijn 8 lopende shows al wel behoorlijk wat, d'r is genoeg dit seizoen om m'n interesse te wekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SAO is een beetje so-so. Waar de eerste helft (Aincrad) steengoed was, viel de 2e helft (ALfheim) erg tegen. Deze werd wat afgeraffeld in de resterende episodes. (Nouwja, dit is mijn gevoel aan de hand van de novels welke ik vooraf al gelezen had)

Maar toch, ben je een gamer en houd je van MMO's en Anime? Kijken die hap!

Edit: En misschien mede door SAO sta ik erg te springen om dit ding :+ .

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:38:
Gargantia ep2

Wow.
spoiler:
Chamber: The black ship of absolute power o_O

Denk niet dat Amy dit verwacht had toen ze om hulp vroeg :X de crew maar denken dat ze alles onde controle hadden met Ledo en Chamber op een dockingarm, major power shift incoming.
spoiler:
Vind je niet dat die AI ook wel erg trigger happy is? Duidelijk geen laws of robotics ingeprogrammeerd, die gek heeft al 2 of 3 keer geopperd om de hele handel af te maken omdat dat de beste optie is tijdens de standoff. Uiteindelijk doet Ledo dit in de laatste situatie toch, maar die heeft nogal een zwart-wit beeld van als het eenmaal geen allies zijn dan zijn het enemies ala die aliens met alle gevolgen van dien.

Het leuke is dat de kijker dit ook niet had verwacht ook al weet je dat zijn robotje 'een paar generaties' voorloopt op die van de bewoners. Leuke ontwerpen van de mecha trouwens, die duikrobots aan een touwtje en de 1 persoons kites. Beetje steampunk crossover met sci-fi in 1 wereld, me like. :)
De eerste aflevering leek nogal serieus, maar in EP 2 blijkt dat ze gelukkig toch nog wel humor hebben. Die ene scene ( :+ ) deed me denken aan de eerste keer dat ik (en buitenlanders in het algemeen) haring ging happen met tegenzin.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Chamber is een gevechtseenheid, geen AI die in z'n vrije tijd filosofie studeert. Niet zo vreemd dat hij zich vooral druk maakt om potentiële bedreigingen v/d piloot dus.

Toaru Kagaku no Railgun S vond ik wat middelmatig trouwens. Het zal wel weer een aardige main arc worden, maar die fanservice er omheen begint zo cliché te worden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zoals Atomsk al zegt is chamber een combat AI, met voor zover ik heb gezien 3 main directives, survival of pilot, survival of self en loyalty to alliance.

Denk dat de leiding van de Gargantia nu nog meer dan voorheen Chamber in hun handen wil krijgen,ten koste van Ledo als dat moet, in ieder geval een 2deling in de bemanning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

D4NG3R schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:27:
SAO is een beetje so-so. Waar de eerste helft (Aincrad) steengoed was, viel de 2e helft (ALfheim) erg tegen. Deze werd wat afgeraffeld in de resterende episodes. (Nouwja, dit is mijn gevoel aan de hand van de novels welke ik vooraf al gelezen had)

Maar toch, ben je een gamer en houd je van MMO's en Anime? Kijken die hap!

Edit: En misschien mede door SAO sta ik erg te springen om dit ding :+ .
In de novel viel Alfheim moet ik zeggen ook erg tegen, maar Alfheim is ook de slechtste novel van de 11 inmiddels 5 ( geloof ik ) de rest is weer van het oude niveau als Aincraid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik denk dat Railgun S nog wel anders wordt. Ik vond de eerste aflevering in elk geval wel goed, mooie inleiding naar verdieping van Academy City en z'n inwoners en opmaat naar de Sisters arc.
De fanservice hoort er een beetje bij, vind ik. Die toon is gezet in de eerste serie (heb ik ook dankbaar gebruik van gemaakt in de Electric-AMV) en Kuroko is en blijft nu eenmaal de Lovable Sex Maniac/Girly Girl die niets liever wil dan Tomboy Misaka in haar bed. Het zorgt voor een lichtere toon in een serie die aan de manga te lezen anders erg zwaar kan worden.
Hoeft geen probleem te zijn, en anders kijk je het gewoon niet. :)

De eerste serie had ook drie afleveringen waarin afgezien van de inleiding naar de Level Upper, vooral draaide om de haat/liefde-verhouding tussen Misaka en Kuroko en Toma, al krijgt die laatste volgens mij in Index meer aandacht. Na die drie afleveringen werd het serieuzer en raakte de fanservice meer op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Atomsk schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:31:
Chamber is een gevechtseenheid, geen AI die in z'n vrije tijd filosofie studeert. Niet zo vreemd dat hij zich vooral druk maakt om potentiële bedreigingen v/d piloot dus.

Toaru Kagaku no Railgun S vond ik wat middelmatig trouwens. Het zal wel weer een aardige main arc worden, maar die fanservice er omheen begint zo cliché te worden.
Da's waar, maar Ledo is evenwel een gevechtseenheid (zie zijn militaire titel) en die weet zich nog wel in te houden in bepaalde gevallen. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat Chamber gezien zijn indrukwekkende intelligentie nogal snel kiest voor de meest kille optie, al dan niet terecht. Aangezien het een Urobuchi Gen anime is, zie ik het inderdaad nog wel gebeuren dat ze Ledo omleggen en dat de AI dan een eigen willetje heeft, brrr.

Die Anime Mirai projecten zijn trouwens inderdaad vrij goed. Een van de vaak gehoorde klachten van (westerse) critici is dat anime te vaak uit moving pictures bestaat ipv daadwerkelijke animaties. In die projecten gebeurt er inderdaad veel meer in een gemiddelde scene, dus misschien kan de nieuwe generatie voor wat vernieuwing zorgen. Al blijft dat natuurlijk sterk afhankelijk van tijd en budget.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gen heeft in deze serie veel minder in de pap te roeren dan de andere bekende series waarin het er hard aan toe kan gaan :P

Maar nu je het zegt zou het best een optie zijn om Ledo de pijp uit te laten gaan en Amy de nieuwe piloot te laten worden :P

Vraagt mij af hoe het zit met de loyaliteit van Chamber, of die over te dragen is door de huidige piloot (Ledo) of dat daar Alliance toestemming/configuratie voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Shingeki no Kyoin Episode 2 was weer genieten :Y Mooi om te zien hoe snel ze in de tijd springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 22:15
Een echte aanrader: Attack on Titan (Shingeki no Kyoin).
Ik ben niet zo'n diehard Anime Fan, maar wel een liefhebber vanaf de DragonBall periode.

De kriebels zijn er om aan de Manga te beginnen.. ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

4eps in seizoen, gargantia steek voor mij met kop en schouders boven de rest uit, Shingeki is goed, maar moet nog steeds op gang komen.

Yahari en Hataraku zijn de guilty pleasures van dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nog mensen hier die het 2e seizoen van Oreimo volgen? Damn wat valt die hard tegen vs het 1e seizoen :') .

Shingeki is dan echter weer steen en steengoed! Gargantia ga ik nu zo ook maar eens kijken.

Eerste 4 EP's alweer gekeken, ook een goede serie ja :o keertje wat anders.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:01:
4eps in seizoen, gargantia steek voor mij met kop en schouders boven de rest uit, Shingeki is goed, maar moet nog steeds op gang komen.

Yahari en Hataraku zijn de guilty pleasures van dit seizoen :P
In EP4 van Gargantia lijkt weinig spannends te gebeuren, maar stiekem hebben ze wel een hele grote bom laten vallen. Je kon erop wachten totdat iemand 'onschuldig' vraagt of die robot ook orders van anderen aanneemt...

Tot zover vind ik Gargantia van de 3 mecha anime inderdaad er bovenuit steken. Ik vind met name het mecha design verrassend verfrissend (die robo lobster van de pirate queen :D), terwijl er qua verhaal natuurlijk nog vanalles gaat gebeuren. Valvreve valt mij een beetje tegen, ik heb het idee dat het net als Code Geass (zelfde scriptschrijver) nogal over de top gaat worden met plottwists en acties, zoals die belachelijke scene met dat schroefje van de stoel. Het is wachten tot er nog meer mensen met special powers opduiken.

HxH is nu ook eindelijk voor het eerst begonnen met het animeren van de Chimera Ant arc na alle OVA's van bijna tien jaar geleden. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet, want de manga was belachelijk slecht getekend wegens gebrek aan tijd/zin als ik me goed herinner. Ik hoop dat ze de mangaka hiermee ook een spreekwoordelijke schop onder zijn kont geven om weer eens normaal verder te gaan met de manga van HxH.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vind dat er redelijk veel gebeurd in gargantia ep4, niet veel actie, maar wel behoorlijk wat achtergrond informatie.

En die opdrachten aan chamber, ik denk dat de piloot (Ledo dus) wel het laatste woord heeft ook bij opdrachten van anderen. Hij volgt maar beperkt opdrachten op he ik denk dat hij wel de 3 wetten handhaafd, maar dat die alleen voor de alliance gelden of militairen van de alliance en daarbij ook nog de hierachi bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Zo, de rebuild of evangelion series lijken uiteindelijk ook op een mindfuck uit te lopen, net als het origineel :P. Maar ik vermaak me er wel mee, nu weer een paar jaartjes wachten voor het laatste deel. Was wel weer visueel prachtig 3.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Nu online

mambo No5

Bad Apple?

Eens. :Y 'T zag er allemaal erg goed uit, maar van de helft van 't verhaal snapte ik bar weinig eigenlijk. Ik heb ondertussen al wel wat theorieën gelezen over wat er nu exact aan de hand is, maar heel erg veel duidelijker word 't niet (nog los van in welke verhouding de films staat tov de originele serie bijvoorbeeld). Ben benieuwd of 4.44 ook daadwerkelijk met wat antwoorden zal komen mbt wat er nu exact aan de hand is enzo, maar ik vrees dat dat ijdele hoop is. :P

/edit: Trailer voor de upcoming EP's van Yamato. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mambo No5 op 04-05-2013 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Shingeki no Kyojin Episode 5 ik kom gewoon niet verder als WTF momenteel !!!!

Ik blijf toch wel roepen dat dit absoluut de beste Anime is van dit seizoen. Damn zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:21
Ik heb episode 5 ook net gekeken en ik zat ook zo van WTF OMG! Dit is inderdaad de beste anime van dit seizoen!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
KngfCnns schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:04:
Zo, de rebuild of evangelion series lijken uiteindelijk ook op een mindfuck uit te lopen, net als het origineel :P. Maar ik vermaak me er wel mee, nu weer een paar jaartjes wachten voor het laatste deel. Was wel weer visueel prachtig 3.33
Vond 3.33 teleurstellend. 2.22 bouwde op naar een mooie climax en dan krijg je bij deel 3 ineens dat
spoiler:
alles voor niks is geweest en de 3e impact toch heeft plaatsgevonden. Dat verpest gewoon het hele verhaal. Ook als 3.33 uiteindelijk een soort alternatieve realiteit is oid, dan vul je daar niet een hele film mee.
Die Hideki Anno is gewoon een vervelende trol: Goed verhaal beginnen en het dan om zeep helpen met een rare geforceerde plottwist. :F

Het enige positieve is het visuele spektakel en de indrukwekkende soundtrack.

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 06-05-2013 13:12 . Reden: spoilertags erbij gezet... ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Atomsk schreef op maandag 06 mei 2013 @ 01:01:
[...]

Vond 3.33 teleurstellend. 2.22 bouwde op naar een mooie climax en dan krijg je bij deel 3 ineens dat alles voor niks is geweest
spoiler:
en de 3e impact toch heeft plaatsgevonden
. Dat verpest gewoon het hele verhaal. Ook als 3.33 uiteindelijk een soort alternatieve realiteit is oid, dan vul je daar niet een hele film mee. Die Hideki Anno is gewoon een vervelende trol: Goed verhaal beginnen en het dan om zeep helpen met een rare geforceerde plottwist. :F

Het enige positieve is het visuele spektakel en de indrukwekkende soundtrack.
oi oi, spoiler alert! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kyojin 5 gezien, erg goed, maaarrrrrr ik begon wat dingen te vermoeden en na het checken van de manga en de wiki werden mijn vermoeden bevestigd.

Wel benieuwd waar dit heengaat. Vind zelf Gargantia nog steeds net wat beter dan Kyojin :)

In verband met de nieuwe serie van Rozen Maiden die volgend seizoen gaat komen, maar weer eens de oude series tevoorschijn gehaald om mijn geheugen op te frissen :)

Eva 3.33 You can (not) understand maar gekeken, succesfull troll is succesfull :/ fuck, de laatste eps van de originele serie waren makkelijker te begrijpen.

Wordt gewoon geen reet uitgelegd, alleen zoals Atomsk al zegt een toffe soundtrack met visueel spektakel, zeg maar een AMV van anderhalf uur :O

Zo jammer, geniste kans,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Rainesh schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:55:
Ik heb episode 5 ook net gekeken en ik zat ook zo van WTF OMG! Dit is inderdaad de beste anime van dit seizoen!
Vanavond kijken _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Bokkie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:55:

Eva 3.33 You can (not) understand maar gekeken, succesfull troll is succesfull :/ fuck, de laatste eps van de originele serie waren makkelijker te begrijpen.

Wordt gewoon geen reet uitgelegd, alleen zoals Atomsk al zegt een toffe soundtrack met visueel spektakel, zeg maar een AMV van anderhalf uur :O

Zo jammer, geniste kans,
Ik zal dit niet tegenspreken :P. Maar ik hoop gewoon nog op een goed slotstuk, al dan niet tevergeefs heb ik me er toch mee vermaakt. Na de originele serie vind ik beide opties prima (mindere mindfuck of grotere mindfuck).

Het hele concept van Anno dat het een verhaal van repetitie is (en mogelijk een sequel) vind ik ook leuk gedaan. En als dat klopt dan valt er imo te leven met het mindfuck gehalte :). Vooral de hints van Kaworu, ook weer in 3.33
spoiler:
tijdens de piano scene:

Shinji:
Well, I want to produce music that feels even better.
How can I do that?
Kaworu:
Practice and more practice.
Repeat the same thing over and over again.
Keep going until you're happy with it.
It's the only way.

Nog meer spoilers: deze hint uit 3.33: http://imgur.com/a/5zdT8 en deze oude verzameling: http://i.imgur.com/m6QSNIS.jpg

Ben benieuwd welke nieuwe ontdekkingen erbij komen uit 3.33 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
ShadowBumble schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:10:
Shingeki no Kyojin Episode 5 ik kom gewoon niet verder als WTF momenteel !!!!

Ik blijf toch wel roepen dat dit absoluut de beste Anime is van dit seizoen. Damn zeg
Game of Thrones momentje. Verrassende element was daardoor iets minder, maar ga het zeker verder kijken :>.

[ Voor 17% gewijzigd door KngfCnns op 07-05-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:37
In de laatste dagen Evangelion 1/2/3 gekeken. Kan het kloppen dat je het orgineel moet gezien hebben om uberhaupt te begrijpen wat er speelt? Snapte er werkelijk geen hol van...

* geen idee waarom er Angels bestaan
* geen idee wat hun doel is
* geen benul wat Seele is en waarom die pa staat te lullen met monoliths.

Echt jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Cardinal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:13:
In de laatste dagen Evangelion 1/2/3 gekeken. Kan het kloppen dat je het orgineel moet gezien hebben om uberhaupt te begrijpen wat er speelt? Snapte er werkelijk geen hol van...

Echt jammer...
nieuwe nog niet gezien, maar ik kan je vertellen dat je daar ook niet uit gaat komen. Vaag komt niet eens in de buurt qua omschrijving.
KngfCnns schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:18:
[...]

Game of Thrones momentje. Verrassende element was daardoor iets minder, maar ga het zeker verder kijken :>.
spoiler:
Tja dat mijnheer zijn vriend ongelofelijk snel uit de bek van dat monster haalt en zelf wel wordt ingeslikt gaat bij mij er niet echt in, echt wtf moment indeed. Net zoals naar de teammaat racen die die ineens tig kilometer ver weg zit terwijl ze samen op pad waren

[ Voor 30% gewijzigd door knightofn1 op 17-05-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Echt jammer...
Welkom bij Evangelion :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
^^0nMe schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:00:
[...]

In EP4 van Gargantia lijkt weinig spannends te gebeuren, maar stiekem hebben ze wel een hele grote bom laten vallen. Je kon erop wachten totdat iemand 'onschuldig' vraagt of die robot ook orders van anderen aanneemt...

Tot zover vind ik Gargantia van de 3 mecha anime inderdaad er bovenuit steken. Ik vind met name het mecha design verrassend verfrissend (die robo lobster van de pirate queen :D), terwijl er qua verhaal natuurlijk nog vanalles gaat gebeuren. Valvreve valt mij een beetje tegen, ik heb het idee dat het net als Code Geass (zelfde scriptschrijver) nogal over de top gaat worden met plottwists en acties, zoals die belachelijke scene met dat schroefje van de stoel. Het is wachten tot er nog meer mensen met special powers opduiken.

HxH is nu ook eindelijk voor het eerst begonnen met het animeren van de Chimera Ant arc na alle OVA's van bijna tien jaar geleden. Ben benieuwd hoe alles eruit ziet, want de manga was belachelijk slecht getekend wegens gebrek aan tijd/zin als ik me goed herinner. Ik hoop dat ze de mangaka hiermee ook een spreekwoordelijke schop onder zijn kont geven om weer eens normaal verder te gaan met de manga van HxH.
Gargantia is wel leuk in elkaar gezet, ben wel benieuwd waar het heen gaat. Ik mis het hoofdverhaal nog een beetje in de episodes en episode 5 vond ik alweer een filler/fan service. Edit: na het zien van episode 7 komt eindelijk het hoofdverhaal terug! I'm hooked!

HxH is echt om te huilen, 5 episodes verder en de actie komt nu een beetje naar voren. Tis wel een erg trieste serie geworden..

Shingeki no Kyoin blijft voor mij toch de anime van dit seizoen, wat is dit bruut in elkaar gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gargantia 7: shit hit the fan. :D

Shingeki is erg goed, de kracht ligt hem in de manier van verhaal vertellen en mysterie rondom de titans, maar omdat ik al spoiled met met de manga is het voor mij helaas niet de beste van dit seizoen, Hoewel de conversie naar anime wel erg goed gedaan is.

Yahari is voor mij wel een beetje de verrassing van het seizoen, lekker simpel, met de kracht op de interactie tussen de karakters, Elke aflevering weer genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59

Echt jammer...
Als je de serie kijkt, dan zul je iets meer snappen van wat er niet te snappen valt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:47:
Gargantia 7: shit hit the fan. :D

Shingeki is erg goed, de kracht ligt hem in de manier van verhaal vertellen en mysterie rondom de titans, maar omdat ik al spoiled met met de manga is het voor mij helaas niet de beste van dit seizoen, Hoewel de conversie naar anime wel erg goed gedaan is.

Yahari is voor mij wel een beetje de verrassing van het seizoen, lekker simpel, met de kracht op de interactie tussen de karakters, Elke aflevering weer genieten :)
Urobuchi Gen heeft idd niet zo'n grote vinger in de pap bij dit project, anders zag ik in die onderwaterscene al een dooie vallen. :P Wel heb ik nog steeds het idee dat die scavanger Ledo gaat omleggen nadat ie op sneaky wijze command heeft verkregen over Chamber. Grappig dat er tot nu toe nog geen echte stereotype evil badguy is verschenen, of het moeten Ledo en Chamber zelf zijn. :)

Samen met Gargantia is Yahari de serie waar ik het meest naar uitkijk iedere week, vooral geweldig hoe er tussen alle moddergegooi door Hiki/Yukino de keiharde realiteit op droge manier wordt verteld.

Sowieso vallen de comedy's mij het meest op, want ook Hataraku Maou-same en Majestic Prince (faux mecha, is in praktijk gewoon een aaneenschakeling van skits. :P) zijn bij vlagen briljant.

Grootste tegenvaller tot nu toe is Devil Survivor. Persona 4 was geweldig dankzij de kleurrijke cast, maar in DS ontbreekt het vooral aan chemie tussen al die personages. Kan misschien ook liggen aan het verhaal (alles gebeurt in 7 dagen), terwijl er in Persona 4 letterlijk tijd was voor wat 'filler' afleveringen om de personages te ontwikkelen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hataraku en MP zijn inderdaad ook erg leuk, devil survivor heb ik gedropt a 4 eps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Nu online

mambo No5

Bad Apple?

Yahari is inderdaad briljant en Hataraku Mao Sama is bij vlagen hilarisch (alleen de gezichtsuitdrukkingen her en der al, plus dat de hele show zichzelf op de hak lijkt te nemen met alle stereotypes). Daarnaast Shingeki en Gargantia als headliners: dit is een goed seizoen. :Y

Moet overigens zeggen dat Railgun met de komst van Accelerator een paar treden interessanter geworden is; de EP's er aan voorafgaand waren vooral wat meer van hetzelfde, maar nu krijg ik eindelijk het idee wat nieuws te zien. Ben benieuwd; die spreekwoordelijke donkere wolken aan de horizon wekken m'n interesse in ieder geval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Railgun beetje gemengde gevoelens, Ik vind het een leuke serie, maar ik vind het jammer dat ze gekozen hebben voor de uitwerking van de Sisters arc die ook al verkort in Index is voorbijgekomen.

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]