SOA vond ik opzich best wel vermakelijk, maar 't heeft z'n nukken. Imho wel de moeite waard als je verwachtingen maar niet te hoog zijn.
Kleine samenvatting van het nieuwe seizoen van mijn kant:
Hataraku Maou-sama!: Demon-lord word nederig mens. 1e EP was grappig genoeg om m'n interesse te wekken in ieder geval. Ik heb er verder geen hoge verwachtingen van, maar aangezien 't geheel gewoon ronduit grappig is geef ik dit in ieder geval een kans.
Oreimo: Tenenkrommend van plaatsvervangende schaamte, maar tegelijkertijd ook erg grappig; heb me met S1 in ieder geval goed vermaakt. "
She went for the Yandre route?" Hehehe.. Vooral grappig als je de achterligende otaku cultuur een beetje snapt anders is 't wel een beetje incrowd.
Rad Data Girl: Heb vooralsnog alleen de 1e EP gezien, maar zit me nu al grondig te ergeren aan het grbrek aan ruggegraat aan de kant van de MC. Wellicht dat ik EP2 nog een kans geef, maar vooralsnog dropped.
Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru: Aan de hand van
^^0nMe in "Anime (deel 23)" mee begonnen en moet zeggen dat ik dit inderdaad een verborgen pareltje vind. Eenieder die Zetsubou Sensei en Baka/Nisemonogatari geweldig vond door de dialogen kan ik dit in ieder geval van harte aanraden.
Shingeki no Kyojin: Tja, wat valt hier nog over te zeggen? Eerste 2 EP's zijn steengoed, animatie is Top-Notch en het verhaal spreekt me ook behoorlijk aan. Ben erg benieuwd waar dit heen zal gaan.
Valrave the Liberator: Schooljongen
spoiler:mans up nadat z'n vriendinnetje sneuvelt in een vuurgevecht
en word piloot van een Mecha. Met name de laatste paar scene's in de 1e EP beloven nog wel het een en ander. Ben hier ook behoorlijk benieuwd naar.
Toaru Kagaku no Railgun S: Railgun was an sich an behoorlijk goed (vind 't zelf beter dan Index persoonlijk), dit zal dus ook wel weer een leuke serie worden. Vind het stukje zelfspot hoe dan ook treffend -"
You always end up in thede situation because you go through dark alleyways"- aangezien dit naar de originele serie refereerd waar de openingsscene zo ongeveer gelijk is als bij de huidige (Misaka red $persoon van $groep thugs in een donker steegje door ze een portie elektriciteit te voeren). M'n anticipatie bij deze is hoog iig.
Suisei no Gargantia: Mijn persoonlijke 2e favoriet tot nu toe dit seizoen. Meccha? Check. Dystopian future? Check. Deftige animatie? Check. Belooft erg veel goeds in ieder geval.
Space Battleship Yamato 2199: Een beetje vreemde eend in de bijt doordat men de eerste EP's eerst als bioscoopfilms in de Bios heeft laten zien en het geheel vervolgens als losse EP's op BR uit is gaan brengen; deze EP's worden momenteel vrijwel ongewijzigd ook op TV uitgezonden voor zover ik weet. Zeer zeker een must-see voor iedereen die Macross en consorten weet te waarderen; ik word hier persoonlijk heel erg blij van als ik dit zo zie. Pareltje tot nu toe is EP 14 in alle opzichten: de hele EP is Visueel als Audiovisueel in mijn ogen perfect. (ik ben een sucker voor dergelijke vorm van verhaalvertelling). Kan het qua setting alleen maar vergelijken met
Penguindrum EP 10 en in mindere mate met Genius Party Beyond - Dimension Bomb. De serie word als ik her en der lees beschouwd als een schoolvoorbeeld hoe een studio
wel een remake moet doen. Ergo: een van de beste remakes uit de geschiedenis.
Daarnaast nog een eervolle vermelding naar de Anime Mirai projecten: de 2 die ik tot nu toe gezien heb (
Little Witch Acedemia en
Death Billards) zijn beiden in ieder geval zeker de moeite van het kijken waard. Ik zou ze persoonlijk in ieder geval eerder aan iemand die niet zo gek veel van Anime af weet aanraden om te kijken aangezien 't simpelweg korte, stand alone verhalen zijn die ook nog eens de moeite waard zijn. De oudere exeplaren uit het eerdere Young Animator Training Project zijn in dat opzicht ook zeker aan te bevelen.
* mambo No5 zal zeker ook RandomC nog afstruinen om te zien of er nog iets is wat ik mis aan dit lijstje. Al zijn 8 lopende shows al wel behoorlijk wat, d'r is genoeg dit seizoen om m'n interesse te wekken.