Formerly known as Ragdoll
Haha nou het heeft gewerkt want na wat creatief googlen ben ik uitgekomen op deze youtube video wat erg lijkt op de muziek die gespeeld word. Nu nog even de hele 1 uur en 45 minuten beluisteren op zoek naar het juiste stukje
YouTube: 아름다운 피아노 연주곡(영화,드라마 OST)
Ontzettend bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door walletje-w op 27-09-2015 00:04 ]
Heee... waar ken ik dat van?Sharky schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:12:
Ook niet, maar ik herinnerde mij opeens iets van de lyrics en ik heb het nummer inmiddels gevonden. Niet Brits/Amerikaans en ook geen band maar voor de rest zat ik wel in de buurt
[video]
Iedereen bedankt voor het meedenken
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/audio.mp3
(Waarschuwing: Luid)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Alvast bedankt en cheers!
In de comments bij Youtube kom ik wel het volgende tegen:Chopsticks schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:23:
[...]
Neen, niemand die ooit heeft gevonden, weet het zelf ook nog steeds niet. Zoekopdracht daarom maar gestaakt, al is het natuurlijk wel fijn om te weten wat het nu daadwerkelijk was! dus als mensne nog tips hebben? Graag!
TATYANA NIKOLAYEVA - The Well - tempered Clavier, Book 1, BWV 846-869: Fugue
Ik kan echter op Youtube niet het exact zelfde stuk terugvinden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2sj22AhOrc8]D4NG3R schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:46:
Een tijdje terug stuurde een kameraad van mij een kort grappig filmpje met een heerlijke DnB track er achter, Shazam e.d. vinden niks dus hopen dat hier iemand dit herkent. Heb even de audio geripped:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/audio.mp3
(Waarschuwing: Luid)
Gevonden met dank aan Reddit

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2015 15:05 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als dat zo iets heeft ie nog wat te zoeken: Wikipedia: The Well-Tempered ClavierBWBzz schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:58:
[...]
In de comments bij Youtube kom ik wel het volgende tegen:
TATYANA NIKOLAYEVA - The Well - tempered Clavier, Book 1, BWV 846-869: Fugue
Ik kan echter op Youtube niet het exact zelfde stuk terugvinden.
Da's en heel boek vol muziek

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nummer wat ik zoek begint op 0:35. Zowel Shazam als Soundhound vinden niks. Iemand toevallig een idee?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik kwam vorige week in mijn Spotify Discover Weekly een soort van remix tegen van Infinity van Guru Josh Project. Het was echter een heel rustig en relaxed, in het midden van het nummer werd de tekst gezongen.
Naar wat ik mij kan herinneren had een van de makers van het nummer (stond onder Artist) een Duitse naam/alias.
Vage omschrijving maar ik hoop dat iemand het toevallig kent.
En mijn Spotify history is gewist na de laatste update
Edit:
Heel aardig onderstaande reactie, wat ik van soundhound (kende het nog niet) begrijp is het een smartphone app. En wij hebben alleen maar een gewone mobiel en een gewone vaste telefoon. Wij hoopten dat iemand het ons zo voor de vuist weg kon vertellen.
Edit2:
Na enig verder zoeken op Russische muziek toch gevonden. Dus voordat iemand verder zoekt:
Polyushka Polye. Diverse uitvoeringen, o.a. door Red Army Choir.
Ik kan geen vertaling van de titel vinden en ik ken geen Russisch. Op de Engelse Wikipedia las ik:
The music composed was by Lev Knipper, with lyrics by Viktor Gusev in 1933. The song was part of the symphony with chorus (lyrics by Gusev) "A Poem about a Komsomol Soldier" (Поэма о бойце-комсомольце) composed in 1934. The original lyrics are sung from the perspective of a Red Army recruit, who proudly leaves his home to keep watch against his homeland's enemies.
The song was covered many times by many artists in the Soviet Union, including a well-known rock version recorded by The Singing Guitars (Поющие гитáры), released c. 1967. The song has been regularly performed and recorded by the Alexandrov Ensemble, and it is listed in the Alexandrov Ensemble discography, best known as the Red Army Choir.
Edit:
Voor wie er belangstelling voor heeft, ik vond toch iets op de Engelse Wikipedia:
"Polye means "field" in Russian, "polyushko" is a diminutive/hypocoristic form for "polye". It is known as Meadowland or Meadowlands in English."
[ Voor 70% gewijzigd door Techneut op 23-10-2015 14:07 ]
YouTube: RIJDEN OP EEN SEGWAY! ft. Lears
Ik hoor het regelmatig in diverse video's, en heb een vermoeden dat het iets wat rechtenvrij is. Iemand die een naam of titel ervan weet?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Om de een of andere reden klinkt het voor mij als iets van De Jeugd Van Tegenwoordig, maar na 2x Spotify gecheckt te hebben ben ik er nog steeds niet achter.
Heeft iemand een idee?
Was het niet Infinity 2008 - Steen Thottrup Chill Mix ? Klinkt Duits en deze versie is super relaxed (hoor hem nu voor het eerst) en het moet wel de 2008 versie zijn als er zang in zit. Al heeft deze niet echt zang (alleen een dame die "Infinity" fluistert)TheBleeder schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:11:
Toch maar eens even vragen hier.
Ik kwam vorige week in mijn Spotify Discover Weekly een soort van remix tegen van Infinity van Guru Josh Project. Het was echter een heel rustig en relaxed, in het midden van het nummer werd de tekst gezongen.
Naar wat ik mij kan herinneren had een van de makers van het nummer (stond onder Artist) een Duitse naam/alias.
Vage omschrijving maar ik hoop dat iemand het toevallig kent.
En mijn Spotify history is gewist na de laatste update
Een andere versie die ik tegenkom, is Infinity - Space Guru Chillhouse mix van Josh van Doorn.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Thanks voor je antwoord. Het was niet die ene die ik bedoelde, maar die heb ik inmiddels al gevonden:deepbass909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:11:
[...]
Was het niet Infinity 2008 - Steen Thottrup Chill Mix ? Klinkt Duits en deze versie is super relaxed (hoor hem nu voor het eerst) en het moet wel de 2008 versie zijn als er zang in zit. Al heeft deze niet echt zang (alleen een dame die "Infinity" fluistert)
Een andere versie die ik tegenkom, is Infinity - Space Guru Chillhouse mix van Josh van Doorn.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M05VBho2C4k]

Anyways, het liedje begon met een "boom" gevolgd door "takketakketakketakketak" en tussen het instrumentale drum gedeelte door zong een engelstalige man.
Meer kan ik er helaas niet van maken. Alvast bedankt!
Anyone?Chuckster schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:35:
Ik ben op zoek naar het nummer waar in deze intro slechts 6 seconden van te horen is: http://www.tubechop.com/watch/7089086
Om de een of andere reden klinkt het voor mij als iets van De Jeugd Van Tegenwoordig, maar na 2x Spotify gecheckt te hebben ben ik er nog steeds niet achter.
Heeft iemand een idee?
[YouTube: https://youtu.be/pewqkgRs_RQ]
Op sbs6 is er tussen masterchef australia en de reclameblokken telkens een korte reclame van "Emmi kaasfondue", een sponsor van het programma. Lijkt een leuke soundtrack onder te zitten, maar is tekort om via Shazam te checken.. Iig
iemand een idee?
Was not was - Walk the dinosaur ?loewie1984 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:34:
Was vanmiddag in het Kaufhaus Des Westens in Berlijn op de afdeling van exclusieve audio. Een dame bij de stand van Devialet audio liet een liedje horen en voor ik het kon shazammen stond Beyonce al weer op![]()
Anyways, het liedje begon met een "boom" gevolgd door "takketakketakketakketak" en tussen het instrumentale drum gedeelte door zong een engelstalige man.
Meer kan ik er helaas niet van maken. Alvast bedankt!
[ Voor 66% gewijzigd door TTLCrazy op 16-11-2015 10:54 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
He bedankt, voor de suggestie. Maar het klonk veel moderner dan dit. Wel een grappig liedje.TTLCrazy schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:51:
[...]
Was not was - Walk the dinosaur ?
[video]
Ik had me er al bij neergelegd dat ik het liedje tot in de eeuwigheid zal moeten gaan missen.
Enige wat ik kan verzinnen is met de beschrijving hierboven dat het een Engelse jonge zanger is, en het liedje niet ouder dan 5 jaar lijkt te zijn.
Zit op ongeveer 7.10 minuten van deze aflevering: http://www.rtlxl.nl/#!/ex...fc-37eb-aead-df8125aab729
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Johann Johansson - Epilogue, uit de film The theory of everythingYpho schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:40:
Gisteren in Expeditie Robinson een stuk muziek gehoord, net na de intro waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Het klinkt heel bekend, maar zelfs na een nacht piekeren kom ik er niet uit. Iemand een idee?
Zit op ongeveer 7.10 minuten van deze aflevering: http://www.rtlxl.nl/#!/ex...fc-37eb-aead-df8125aab729
[ Voor 3% gewijzigd door antoonxxx op 20-11-2015 10:45 ]
Yes, thanks!antoonxxx schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:44:
[...]
Johann Johansson - Epilogue, uit de film The theory of everything
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Donderstraaltje schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:27:
Ik heb deze al eens eerder gepost maar toen 0,0 reacties.
Echter heb ik nu een sample per toeval gevonden eruit en ben benieuwd of iemand weet wat het is
Setting; foute underground tent in Parijs (I know) met fluoriserende drankjes uit reageerbuisjes en muziek als een soort techno of new beat die ik nooit heb kunnen plaatsen. Per toeval een jaar ofwat terug een nummer gevonden op deze link en weet nog altijd niet wat het is of wat de muziek stroming is;
YouTube: Yunnie Vlog.12 / Para-para パラパラ
De sample die ik nu vond; http://www.iphoneringtones.ca/iphone-ringtones/bright
Wie o wie heeft enig idee? deze is echt lastig
Nou de vraag blijft staan, wie herkent het liedje en/of genre?The Eagle schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:03:
Muziekstroming: Goatrance / psytrance.
Heb dit genre goatrance/psytrance wat beter beluistert en het is het net niet!, heeft er wel wat van weg. Vooral goatrance komt in de buurt maar het is minder zweverig en meer techno achtig, wellicht een voorloper.
Tijdens mijn hele zoektocht ben ik maar eens 1 liedje, ook uit Japan, tegengekomen op youtube wat zeer sterke overeenkomsten vertoonde maar die bookmark bleek ik niet meer te kunnen terugvinden nu.
Het ritme komt overeen met Para-Para wat in Japan heel erg bekend is om dansjes op te doen. Dit is meestal in eurodance dus veel vrolijker, beetje afgeleide van onze rave en happy hardcore.
Een ander genre waar dit ritme ook in voorkomt, is racesong met voornamelijk Initial-D voorop... maar ook dat is het net niet. Ook grappig genoeg is dit weer iets typisch Japans.
Kortom iemand enig idee wat dit is? Het klinkt wel aardig underground en ik weet dat er veel meer van is want die avond flink wat gehoord, allemaal een techno achtige new beat maar veel minder vrolijk dan eurodance en allemaal van die vage geluidjes erdoor...
"ladida da da didada, ladida da da didada
lalilala lalilala, lalilala, lalilala
Americaja ja, lala badida USA
hmmla lila dadi dadee"
Zoiets dus...
Ik vermoed jaren 80 of 90.
En, wellicht van de zelfde zanger(es), maar waarschijnlijk ook niet een nummer waarvan ik de tekst helemaal niet meer weet, maar waar er allemaal mensen halfnaakt en in wittegewaden elkaar aaien en zwaaien. Beetje pop of synthpop vermoed ik, ook uit de jaren 80 of 90. Zingend persoon lijkt waarschijnlijk oop Benny Neyman.
Wie met deze 2 beschrijving iets kan beginnen, is een held!
[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 20-11-2015 20:17 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hoog ladida gehalte, geen kinderen voor zover ik weet.
[ Voor 24% gewijzigd door Niels.68 op 20-11-2015 22:29 . Reden: clipje toegevoegd. ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r_GH6M7cUq4]
Ik zie de video met witte gewaden ook voor me maar ik kan op dit moment helemaal niet op de naam komen...
[ Voor 28% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-11-2015 22:32 ]
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
[YouTube: https://youtu.be/UN0SsxXLQ7g]
Kinderen: Check
Lalalla: Check
Amerikaans: oeps
Het is in elk geval niet in de 4 voorgestelde muziekstijlen.
Je bent me net voor
[ Voor 13% gewijzigd door Niels.68 op 20-11-2015 22:48 ]
Verkeerd gedacht lol
[ Voor 94% gewijzigd door FooLsKi op 20-11-2015 22:48 ]
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Jaaaaaa!
Dat was mijn probleem dus ookNiels.68 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:45:
[...]
Je bent me net voor, ik had het liedje al in m'n hoofd maar kon niet op de artiest komen.
Nu nog alleen liedje 2 (ook Engels gezonden) en ik ben weer blij.
En, wellicht van de zelfde zanger(es), maar waarschijnlijk ook niet een nummer waarvan ik de tekst helemaal niet meer weet, maar waar er allemaal mensen halfnaakt en in wittegewaden elkaar aaien en zwaaien. Beetje pop of synthpop vermoed ik, ook uit de jaren 80 of 90. Zingend persoon lijkt waarschijnlijk op Benny Neyman.
Wat ik me dan afvraag, of ik niet misschien bij het tweede nummer, gewoon 2 liedjes door elkaar haal, want er staat me een soortgelijk nummer bij waarin witte kleren en armen/handen en een Benny Neyman-achtige zanger een rol spelen. Dat betekent dus dat er nog een liedje 3 is...
YouTube: Subtropisch zwemparadijs Tropicana anno 2015
Volgens google sound search was het 15x een ander nummer

dit is teske, die heeft een liedje van polska en blabla gecoverd.
niet zo heel interessant.
MAAR ik wordt gek, luister de eerste 10 / 15 seconden
Waar is dit gitaar loopje van gepikt.....?
halve info !Niels.68 schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:36:
Red Hot Chilli Peppers volgens mij, nummer schiet me even niet te binnen
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik zeg!!! Jemig dat voelde ik ookAdmiralSnipe schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:32:
Klinkt ook een beetje als de intro van dit nummer:
[video]
Dat staat toch gewoon in de reacties??Toet3r schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:20:
Weet iemand de muziek uit dit filmpje?
YouTube: Subtropisch zwemparadijs Tropicana anno 2015
Volgens google sound search was het 15x een ander nummer 8(7
YouTube: The Thaw | Beautiful Sad Reflective Piano Music Soundtrack | Contour Chromatic (Best Quality)
Als het er in staat heb ik er over heen gekeken. Het was in comments meerdere keren gevraagd maar meeste kwamen met de inmiddels enorm afgezaagde darude - sandstorm grap.AdmiralSnipe schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:24:
[...]
Dat staat toch gewoon in de reacties??
YouTube: The Thaw | Beautiful Sad Reflective Piano Music Soundtrack | Contour Chromatic (Best Quality)
Had hem ondertussen zelf ook gevonden, maar toch bedankt
Ik ben je eeuwig dankbaar!
Hoi.
Dat is hem idd! thnxJorgen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:38:
Van wat ik kon vinden is die versie van Alpines.
Roamor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:38:
Mooi.Die laatste is vager, maar toch een gokje:
[video]
Iemand nog idee met welk liedje ik dus in de war ben?Jorgen schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:42:
Ook die klopt!Jij bent hier goed in.
Wat ik me dan afvraag, of ik niet misschien bij het tweede nummer, gewoon 2 liedjes door elkaar haal, want er staat me een soortgelijk nummer bij waarin witte kleren en armen/handen en een Benny Neyman-achtige zanger een rol spelen. Dat betekent dus dat er nog een liedje 3 is...
inmiddels al gevonden:basdej schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:50:
Weet iemand toevallig hoe het nummer heet wat direct aan het begin van dit filmpje te horen is?
Ik ben je eeuwig dankbaar!
[video]
http://us.audionetwork.co...k/daylight-breaking_54459
Hoi.
[ Voor 1% gewijzigd door groggemans op 28-11-2015 22:30 . Reden: Fixed link ]
Da wild- funk4mationgroggemans schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:29:
Iemand die weet met welk nummer deze review (surface 4) afgesloten word?
Toch niet.
https://www.facebook.com/...g/posts/10153252269783097
Ik weet dat deze groep "Too Many ZooZ" heet.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar". Heb je Facebook nodig om die inhoud te zien? Ik kan het iig zonder Facebook niet bekijken.miicker schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:01:
Iemand enig idee hoe dit nummer heet:
https://www.facebook.com/...g/posts/10153252269783097
Ik weet dat deze groep "Too Many ZooZ" heet.
Misschien een idee om bij de filmpjes voortaan (ergens in het klein) neer te zetten welke muziek er is gebruikt? Ik zie regelmatig vragen in dit topic over de muziek die onder de filmpjes van Tweakers zit.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik heb daar niks mee te makentemp00 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:05:
[...]
"Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar". Heb je Facebook nodig om die inhoud te zien? Ik kan het iig zonder Facebook niet bekijken.
[...]
Misschien een idee om bij de filmpjes voortaan (ergens in het klein) neer te zetten welke muziek er is gebruikt? Ik zie regelmatig vragen in dit topic over de muziek die onder de filmpjes van Tweakers zit.
Daarvoor kan je beter terecht in Geachte Redactie
Ik zie dat daar al een topic over bestaat: Gebruikte muziek in video items.
Standaard:
- de beroemde coca-cola xmass song: YouTube: Coca Cola Christmas commercial 2010 HD (Full advert)
- Dotan - Home
- Emma Shapplin - Carmine Meo
Meer abstract:
- YouTube: Phoenix-Fly -The Need 4 Speed (goed voorbeeld, weet naam niet)
- Apotheosis - O Fortuna
- Abel Ramos - Aquarius
- Vivrama - Cristalle
Wat ik voornamelijk kan waarderen is het 'volle' van de rode draad van een lied. Dat kan door zo'n typisch koor zoals de coca cola song (originieel van Melanie Thornton vind ik bijv niets), beetje up tempo, licht kippenvel, of juist zo'n string met opbouw in een dance nummer.
Klassiek kan ik ook zeker wel waarderen
Er zijn ongetwijfeld zoveel meer nummers, maar ik hoop zo beetje de stijl van mijn zoektocht uitgelegd te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Seesar op 04-12-2015 12:40 ]
T60P Widescreen
Oftewel, beter vraag je het daar even
My 2cts: tune van Fort Boyard en die van Villa Volta uit de Efteling
Clip gaat over een kerel in 60/70's setting die op het einde in een soort batcave tomatensoep met balletjes klaarmaakt en opeet, heel droog en typisch allemaal. Weet iemand wat ik bedoel?
Ik wist niet wat Apotheosis was, maar mijn god wat hebben ze een meesterwerk verkracht zeg. Soms worden klassieke stukken mooi verwerkt in dance, danwel techno, achtige nummers. Maar dit is gewoon ronduit schandalig!Seesar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
- Apotheosis - O Fortuna
Mooi, terechtThe Eagle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:06:
Offtopic: Het was ook jatwerk waar ze gedonder mee hebben gehad omdat er geen rechten over waren betaald. Singletje is relatief zeldzaam daardoor, het was een hit maar na 2 weken in de top 40 werd alles van de markt gehaald. Erven van Karel Orff wonnen de rechtszaak
In die tijd was het een geweldig nummer, hij blijft voor mij nog steeds beetje aan de basis staan van de combinaties van klassiek en 'techno'. Gelukkig zijn er later genoeg remixes geweest, veelal B-side nummers waar ze niet bijzonder veel tegen deden. Tja, het is maar voorkeur van muziek, was voor mij ook een meesterwerk, maar dan de Apotheosis versieErazzzer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:49:
[...]
Ik wist niet wat Apotheosis was, maar mijn god wat hebben ze een meesterwerk verkracht zeg. Soms worden klassieke stukken mooi verwerkt in dance, danwel techno, achtige nummers. Maar dit is gewoon ronduit schandalig!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kan iemand mij vertellen wat de muziek is in deze video
Start vanaf 4:14
Johann Sebastian Bach
Per toeval zelf gevonden, via de GoPro 4K promo film. Ik dacht dat komt me bekend voor, toen ik instrumental las dacht ik dan moet er ook een normale versie zijn, en wat blijkt het is deze plaat:loewie1984 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:05:
[...]
He bedankt, voor de suggestie. Maar het klonk veel moderner dan dit. Wel een grappig liedje.
Ik had me er al bij neergelegd dat ik het liedje tot in de eeuwigheid zal moeten gaan missen.
Enige wat ik kan verzinnen is met de beschrijving hierboven dat het een Engelse jonge zanger is, en het liedje niet ouder dan 5 jaar lijkt te zijn.
Happy!!!
De manier van spelen komt wel heel erg overeen met de piano nummers van Kevin MacLeod.Nivida_intel schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:30:
Even een crosspost uit het topic voor kleine vragen
Kan iemand mij vertellen wat de muziek is in deze video
[video]
Start vanaf 4:14
YouTube: Kevin MacLeod ~ Hammock Fight
Beastie boys - Body Movin'Digital-DNA schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:20:
Ik moet nu ineens denken aan een clip van eind jaren 90 geloof ik. Het was Fatboy Slim achtige muziek meen ik.
Clip gaat over een kerel in 60/70's setting die op het einde in een soort batcave tomatensoep met balletjes klaarmaakt en opeet, heel droog en typisch allemaal. Weet iemand wat ik bedoel?
Het is een remix/mashup van Zedd - Stay the night, maar kan de exacte versie niet vinden. Soundhound/Shazam komen elke keer met het origineel.
Het wordt hier gedraaid door Nicky Romero maar het is niet de Nicky Romero remix.
Kan ook niet uitvogelen welke show dit is, anders wist 1001tracklists het wel.
Die melodische synth die deze remix speciaal maakt is de signature van een bekende artiest.
Maar kom niet op welke artiest.
Maar vandaag hoorde ik het ineens weer, tijdens BinnensteBuiten!
Herkennen jullie het? Het gaat om de muziek die vanaf 9:25 loopt in dit programma, en vanaf 9:55 ook nog een stukje. Daarna komt het niet meer terug: http://www.npo.nl/binnenstebuiten/15-12-2015/KN_1675370
Bedankt alvast voor het meedenken.
1
2
| Heleentje (Marleentje?), heleentje, jij mooie(?) meid zelfs god hierboven raakt jou wel eens kwijt |
Verdere tekst kan ik mij niet herinneren. Ik dacht altijd dat het door Margriet Hermans werdt gezongen, maar ik kan geen nummer van haar vinden wat erop lijkt.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Als je de tekst weet is het toch niet zo lastig? Eerste hit op GoogleTTLCrazy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:06:
Ik ben al tijden op zoek naar een Nederlandstalig nummer wat circa 25 jaar geleden op de Belgische radio te horen was. Het wordt gezongen door een vrouw en het refrein gaat als volgt:
code:
1 2 Heleentje (Marleentje?), heleentje, jij mooie(?) meid zelfs god hierboven raakt jou wel eens kwijt
Verdere tekst kan ik mij niet herinneren. Ik dacht altijd dat het door Margriet Hermans werdt gezongen, maar ik kan geen nummer van haar vinden wat erop lijkt.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
YouTube: Kathleentje - Margriet Hermans.wmv
https://clyp.it/crwnrux1
Zelf herken ik in ieder geval Pulp Fiction en Game of Thrones, maar ik zoek nog die andere!
Thanks
Conquest of Paradise?Seesar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
Ik zoek naar bombastische/machtige nummers; voorbeelden hiervan:
Standaard:
- de beroemde coca-cola xmass song: YouTube: Coca Cola Christmas commercial 2010 HD (Full advert)
- Dotan - Home
Meer abstract:
- Apotheosis - O Fortuna
- Abel Ramos - Aquarius
- Vivrama - Cristalle
Wat ik voornamelijk kan waarderen is het 'volle' van de rode draad van een lied. Dat kan door zo'n typisch koor zoals de coca cola song (originieel van Melanie Thornton vind ik bijv niets), beetje up tempo, licht kippenvel, of juist zo'n string met opbouw in een dance nummer.
Er zijn ongetwijfeld zoveel meer nummers, maar ik hoop zo beetje de stijl van mijn zoektocht uitgelegd te hebben.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=94dY-QxjDiE]
Volgens mij hoor ik ook deze erdoor?mrbj schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:40:
Ik ben opzoek naar 3 verschillende soundtracks van films & tv-series gemixt in deze edit:
https://clyp.it/crwnrux1
Zelf herken ik in ieder geval Pulp Fiction en Game of Thrones, maar ik zoek nog die andere!
Thanks
The Black Eyed Peas - Pump It Louder
YouTube: The Black Eyed Peas - Pump It
*En ik ben te jong voor Pulp Fiction blijkbaar
[ Voor 5% gewijzigd door Kraz op 16-12-2015 15:49 ]
Yes dat is idd hetzelfde als deze, Pulp Fiction dus!Kraz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:45:
[...]
Volgens mij hoor ik ook deze erdoor?
The Black Eyed Peas - Pump It Louder
YouTube: The Black Eyed Peas - Pump It
https://www.youtube.com/watch?v=D5OHrQYwRac
YouTube: Alice Eve HD
Seesar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:31:
Ik zoek naar bombastische/machtige nummers; voorbeelden hiervan:
Standaard:
- Dotan - Home
Meer abstract:
- Apotheosis - O Fortuna
- Abel Ramos - Aquarius
- Vivrama - Cristalle
Muziek van era e.g.
of je gaat de scifi kant op vaak bombastisch
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E8TABIFAN4o]
star wars etc ...
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Famous schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:34:
Op zoek naar een nummer uit de eind jaren '90 of begin '00 waarbij (getinte) mensen tegen elkaar rappen met witte maskers op een theater podium.
[ Voor 13% gewijzigd door Niels.68 op 20-12-2015 16:00 ]
Nee die is het niet, helaas.
Vanaf 3:03 wordt een mashup gedraaid Robin Thicke - Blurred Lines vs ????
Ik heb die track op 1 van m'n DJ USB's en zoek dus de originele tracknaam. Het gaat om die trompetten dus en komt uit het Dirty Dutch House tijdperk (2008-2012).
Heb al de hele dag gezocht, maar niks gevonden. Ik weet zeker dat iemand hier het nummer gewoon kent
Thank you very much.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zonder twijfel; King Amir - Samir's ThemeBtM909 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:01:
^^ verder geen hints / clues die iets meer over de clip zeggen?
[video]
Vanaf 3:03 wordt een mashup gedraaid Robin Thicke - Blurred Lines vs ????
Ik heb die track op 1 van m'n DJ USB's en zoek dus de originele tracknaam. Het gaat om die trompetten dus en komt uit het Dirty Dutch House tijdperk (2008-2012).
Heb al de hele dag gezocht, maar niks gevonden. Ik weet zeker dat iemand hier het nummer gewoon kent
Thank you very much.
[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 23-12-2015 00:21 ]
Ik had inmiddels ook door de remixlijsten van Hardwell en Chuckie gekeken, maar blijkbaar was het Sidney Samson haha.
Thank you
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Gisteravond shoot mij opeens Krump te binnen, wat ze deden.BtM909 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:01:
^^ verder geen hints / clues die iets meer over de clip zeggen?
De melodie is lastig te omschrijven natuurlijk
Heel toevallig kwam ik hem net tegen
[ Voor 16% gewijzigd door Famous op 25-12-2015 17:55 ]
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UwkyqAIITzI]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 21:17 ]
Overigens een hele leuke auto. Mijn baas rijdt hem. Ding heeft 390 kW (dus 400+pk)

Verwijderd
Eens. Natuurlijk niet per toeval bij dit filmpje terecht gekomenThe Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:21:
Overigens een hele leuke auto. Mijn baas rijdt hem. Ding heeft 390 kW (dus 400+pk)
Verwijderd
Gister om 5 voor 12, zoals altijd draaien ze de nr 1 op NPO3, en gister zat ik ervoor....maar ik zag Staverman met een praatje, waar was John Lennon? Of heb ik iets gemist.. Was het wel zat om met Queen het jaar af te sluiten, dus ja ik zat echt klaar voor Imagine, en daarna de klok.
Tuurlijk had ik gelijk NPO Cultura aan voor de radioversie, maar ik had de clip gewild, vond het anti-climax.
Master of Puppets van Metallica? Rijmt iig welVerwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:17:
Titel heet iets met muppet(s). Als het goed is, is het rock-achtig. Kom niet meer op de naam
Of bedoel je gewoon Mannah Mannah?
Ook ze zien op: https://vimeo.com/142135405
De titel is Alive Again, maar weet iemand misschien de zanger?
Na wat zoekwerk heb ik de producer en zanger gevonden:Diecke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:25:
Ik zoek een liedje uit deze clip:
[video]
Ook ze zien op: https://vimeo.com/142135405
De titel is Alive Again, maar weet iemand misschien de zanger?
https://www.facebook.com/...gi/posts/1669435839941120
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]