• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

neographikal

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Het "Ik zoek muziek die lijkt op..." topic - Deel III
Hartelijk welkom met z'n allen, in het derde deel van het "Ik zoek muziek die lijkt op..."- topic!
Deze topicreeks loopt al sinds 2008, van origine gestart door @neographikal en is nogsteeds enigzinds actief :+

Het doel van dit topic is om elkaar te voorzien van nieuwe muziek in de gevraagde stijl.
Wanneer je je vraag post, probeer dan wat passend referentiemateriaal te geven. Denk aan een Youtube filmpje, een link naar een nummer op Spotify, namen van artiesten die je al kent en een soortgelijke stijl hebben of zelfs specifieke nummers in die stijl.

Mocht je nog een beetje oldschool zijn, dan zou je er voor kunnen kiezen om een sample van maximaal 30 seconden ergens te uploaden en te linken in dit topic. :+

De topicstart is nu (vr 13-dec-2019) ook compleet ge-update, nieuw likje verf er op en nieuwe vormgeving. Alle oude info is er nog, plus nieuwe :) Heb je toevoegingen, laat dat dan vooral even weten middels een reactie waarin je één van de topicstarters tagt.

Gerelateerde GoT topics:
Heb je hier een toevoeging voor, tag dan (één van) de topicstarter(s) in een reactie
Bronnen voor zoek voorbeelden:
Heb je hier een toevoeging voor, tag dan (één van) de topicstarter(s) in een reactie
Muziek ontdekken:
  • Gnoosic - Vraagt 3 bands en geeft dan nieuwe suggesties om te beoordelen.
  • Musicroamer - Zoek een artiest, krijg verbonden bands te zien
  • Last FM - Zoek artiesten, kijk bij Similar artists voor suggesties.
  • Allmusic - Zoek een artiest of album, vind nieuwe via 'Similar Albums' en 'Related'
  • Spotify - Geeft elke week 6 verse Daily Mix playlists, Release Radar en Discover Weekly. Wel afhankelijk van gebruik en 'likes'
  • Music-Map - Lijkt sterk op Musicroamer.
  • Spotalike - Geen zin om permanent spotify te gebruiken om goede suggesties te krijgen? Spotalike maakt een playlist op basis van 1 nummer.
  • Music Artist Cloud - Geeft een word-cloud van gerelateerde bands
  • Discogs - Verzameling van release informatie over allerhande artiesten en albums, inclusief koop/verkoop
Online magazines, lijsten en reviews:
  • Brutal Metal - Een ontzettend grote catalogus van diverse soorten metal bands en albums
  • Heavy Harmonies - Een ontzettend grote catalogus van diverse soorten rock bands en albums
  • Heaven's Metal - Een catalogus van diverse soorten christenlijke rock/metal bands en albums
  • We Rave You - Een magazine voor vele soorten electronische dansmuziek, met o.a. reviews, previews, releases e.d.
  • HipHop DX - Een magazine voor Hiphop, met o.a. reviews en releases
  • Muziekweb - Een catalogus van muziek in allerlei stijlen
Nawoord:
Rock on! *O*

[Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 13-12-2019 17:55. Reden: TS niet meer van deze tijd]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
TS begint!

Ok, ik ben eigenlijk vrij algemeen op zoek naar Blues muziek, en dan niet de standaard "oude" bekenden als BB King en Duke Ellington, maar wat nieuwere artiesten, maar dan niet lui die blues in een of ander fancy jasje hebben gegoten, gewoon de old school style.....volgt u het nog? :P

Was maandagavond hier in Londen in de http://www.roundmidnightbar.com/ en heb me er erg goed vermaakt...maar toen ik de volgende dag eens na ging denken over Blues artiesten op dit moment, kon ik er eigenlijk geen eentje bedenken die niet ook al 40 jaar geleden bekend was....dat moet toch beter kunnen??!

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is mijn auto playlist, beetje snellere rocknummers. Iemand die bands kent die hier goed bij kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:54

sebasd

loopt op espresso

kamstra schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:22:
TS begint!

Ok, ik ben eigenlijk vrij algemeen op zoek naar Blues muziek, en dan niet de standaard "oude" bekenden als BB King en Duke Ellington, maar wat nieuwere artiesten, maar dan niet lui die blues in een of ander fancy jasje hebben gegoten, gewoon de old school style.....volgt u het nog? :P
Ik vind het live-album van Aynsley Lister wel prettig om naar te luisteren. Suggesties in die richting zijn ook bij mij welkom.

En voor de topicstart: op discogs staan allang niet meer alleen dance-albums en zo, maar eigenlijk zo ongeveer alle muzieksoorten die er zijn.

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 12:37

iChaos

It's Lupus.

Tuneglue.

http://audiomap.tuneglue.net/

Fijne tool om snel gerelateerde artiesten te kunnen vinden.

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-03 15:38
Ik zoek de genre naam van de muziek die Pretty Lights draait. Iemand heeft het me wel ooit eens verteld, maar kan er niet meer op komen. Ik vind de muziek die hij draait en produceert echt heerlijk.

Link naar livesetje van hem

[Voor 5% gewijzigd door S401 op 01-01-2013 19:20]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jefrim schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:19:
Ik zoek de genre naam van de muziek die Pretty Lights draait. Iemand heeft het me wel ooit eens verteld, maar kan er niet meer op komen. Ik vind de muziek die hij draait en produceert echt heerlijk.

Link naar livesetje van hem
[video]
[url\http://www.discogs.com/artist/Pretty+Lights[/url]

Misschien kan dit je wat op weg helpen.

En inderdaad voor de TS: Discogs.com heeft écht zowat alles. Ik kijk er ook regelmatig voor obscure (metal) releases, en wordt uiterst zelden teleurgesteld.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:44
Ik ben op zoek naar goede soulmuziek, de bekende artiesten ken ik denk ik wel, maar ik kom veel kennis te kort voor de wat minder bekende artiesten. Dus een beetje in de lijst van Otis Redding, Marvin Gaye, Bill Withers, Al Green, etc. Een openbare spotify lijst is ook altijd goed :)

[Voor 18% gewijzigd door Slaapje op 03-01-2013 12:23]

To dare is to do

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

kamstra schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:22:
TS begint!

Was maandagavond hier in Londen in de http://www.roundmidnightbar.com/ en heb me er erg goed vermaakt...maar toen ik de volgende dag eens na ging denken over Blues artiesten op dit moment, kon ik er eigenlijk geen eentje bedenken die niet ook al 40 jaar geleden bekend was....dat moet toch beter kunnen??!
Charles Bradley?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-03 13:02
iChaos schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:03:
Tuneglue.

http://audiomap.tuneglue.net/

Fijne tool om snel gerelateerde artiesten te kunnen vinden.
Deze kende ik nog niet! VET! al een uur mee aan het spelen, en al een aantal nieuwe artiesten gevonden!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-03 18:31
Ik ben op zoek naar achtergrond muziek zoals in deze clip, vanaf 0.35 zeg maar:

YouTube: XXlerator - Matrixx 10 Years - 12th of November 2011 - Official Trailer

Ik zoek dus niet het exacte nummer, maar een goeie site waar je dat soort composities vandaan kan halen, wie helpt? :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29

Touchdomex

Meisje!

Tsurany schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:08:
[afbeelding]

Dit is mijn auto playlist, beetje snellere rocknummers. Iemand die bands kent die hier goed bij kunnen.
Eagles of Death Metal zeker. Electric six maybe. Je moet maar eventjes specifiek wat nummers opzoeken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25

F.West98

Alweer 14 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Touchdomex schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:17:
[...]

Eagles of Death Metal zeker. Electric six maybe. Je moet maar eventjes specifiek wat nummers opzoeken.
Thnx voor de tips. Eagles of Death Metal is aardig, niet super maar zeker wel leuk om eens te luisteren. Electric Six heeft grappige nummers maar niet iets wat ik echt luister voor de muziek vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:24
Tsurany schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:13:
[...]

Thnx voor de tips. Eagles of Death Metal is aardig, niet super maar zeker wel leuk om eens te luisteren. Electric Six heeft grappige nummers maar niet iets wat ik echt luister voor de muziek vrees ik.
Een lijstje, wel heel erg Scandinavisch allemaal:

The Hellacopters
Backyard Babies
International Noise Conspiracy
Turbonegro
The Hives
Zeke (misschien te heavy)

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

newbreed schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:05:
[...]

Een lijstje, wel heel erg Scandinavisch allemaal:

The Hellacopters
Backyard Babies
International Noise Conspiracy
Turbonegro
The Hives
Zeke (misschien te heavy)
Graveyard kan er dan ook nog wel bij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk Youtube avondje voor de boeg, thnx :D

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:16

Nox

Noxiuz

Ik zoek muziek die lijkt op:

Vind ik een erg mooi nummer. Ben ook fan van Asaf Avidan en Awolnation dus als iemand nog aanraders heeft... :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

NoxiuZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:11:

[video]

Vind ik een erg mooi nummer. Ben ook fan van Asaf Avidan en Awolnation dus als iemand nog aanraders heeft... :)
Imagine Dragons? Radioactive is écht vet!

Na God Bless America gezien te hebben verliefd geworden op

Wát een lekker deuntje, Tarantino-ish, maar toch net niet... Kortom; moar! Wie schiet?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Nox

Nox

Noxiuz

Obiter dictum schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:15:
[...]

Imagine Dragons? Radioactive is écht vet!
Helemaal goed. Moar!! (overigens is het hele album wel een aanrader)

[Voor 9% gewijzigd door Nox op 04-02-2013 19:42]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:17
Iemand die me kan vertellen wat voor genre/stijl dit is en hoe ik meer van dit soort muziek kan vinden. Het is filmmuziek, maar dat is te algemeen...

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-03 20:16
thommich schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:02:
Iemand die me kan vertellen wat voor genre/stijl dit is en hoe ik meer van dit soort muziek kan vinden. Het is filmmuziek, maar dat is te algemeen...

[video]
Ik hoor verschillende stijlen, maar anders moet je eens de volgende termen op youtube proberen: two steps from hell, audiomachine , future world music en X-Ray Dog. Bekende artiesten voor zulke muziek zijn. Steve Jablonsky, Hans ZImmer en Danny Elfman.

[Voor 10% gewijzigd door ieperlingetje op 08-02-2013 17:01]

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:17
Dank voor de tips. Ik doelde vooral op het stuk vanaf 2:55 ongeveer. Ik had dat in de link aangeduid maar blijkbaar pakt hij die niet in de player... :)

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:45
Ik ben op zoek naar de band die ik bij iemand thuis hoorde. Het is een dvd/blueray van een soort Ierse band die vrolijke muziek maken, folk achtig. Het is een gezellige band maar het verfrissende eraan was dat het een ander ritme had, iets meer kortere noten.
Wat ik me herinner is dat hij aangeschaft was omdat het zo'n goede live opname was en in de top 10 stond, Maar ja welke top 10. Het was dus een relatief onbekende band voor mij en mijn vriendin met ongeveer 10 tot 15 man op het podium.

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 11:40
walletje-w schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:27:
Ik ben op zoek naar de band die ik bij iemand thuis hoorde. Het is een dvd/blueray van een soort Ierse band die vrolijke muziek maken, folk achtig. Het is een gezellige band maar het verfrissende eraan was dat het een ander ritme had, iets meer kortere noten.
Wat ik me herinner is dat hij aangeschaft was omdat het zo'n goede live opname was en in de top 10 stond, Maar ja welke top 10. Het was dus een relatief onbekende band voor mij en mijn vriendin met ongeveer 10 tot 15 man op het podium.
Misschien Moving Hearts?

YouTube: The Storm - Moving Hearts

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:45
Nee toch bedankt voor de input het was http://youtu.be/3oSRMfe7XQQ bellowhead. Ze staan blijkbaar 20 feb in Groningen zag ik op hun site.

• Nox

Nox

Noxiuz

Schopje, iemand meer van dit?

Hele album is kneitergoed dus ff een zooitje samples gevonden :P

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:10

Aight!

'A toy robot...'

Iemand toevallig meer van dit: http://snd.sc/XMQ902

Lekker tunes met een beetje zang erbij! Kan het wel waarderen :)

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-03 22:29

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Verplaatst uit Hoe heet dit nummer? Deel 42:

Het is misschien niet een vraag die direct in dit topic thuishoort, maar ik zou graag weten of iemand hier een artiest weet die in de stijl van de Magik albums van Tiesto is doorgegaan. Daarnaast, als iemand een beter topic weet om deze vraag in te stellen weet, zou ik het ook graag horen.

[Voor 11% gewijzigd door gambieter op 23-04-2013 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Iemand toevallig bekend met Cubaanse popmuziek?

Ik ben pas op vakantie geweest in Cuba.
Naast dat je natuurlijk helemaal dood wordt gegooid met allerlei salsa en rumba enzo,
is er ook gewoon popmuziek waar vooral de jeugd veel naar luistert.
(veel reggeaton, maar ook meer langzamere nummers)

Heb daar wel een paar nummers geprobeerd te vangen met Soundhound, maar dat heeft weinig opgeleverd.
En Google tot nu toe ook niet echt... (of je komt op salsa uit, of oude charts)

Iemand een idee hoe ik een lijst/ chart vind van wat nu, op dit moment, populair is op Cuba?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 22:53

TerraGuy

The weirdo with the beard

Voor een videotrailer ben ik op zoek naar het nummer 'Another Brick in the Wall' van Pink Floyd, maar dan een versie zonder tekst, aangezien er ook nog een voorgelezen tekst onder komt.

De meeste karaoke-versies zijn beroerd, ik ben er tot nu toe slechts ééntje tegen gekomen die fatsoenlijk klinkt, en wel op Spotify. Deze heeft nog een strak begin waar ik mooi mee uit de voeten kan in de video-edit. Maar helaas zit daar in het refrein nog zang, en nog een 'crush them!' ergens vlak daarvoor. Samen met de voorgelezen tekst klinkt dat weer niet helaas ;(

Heeft of kent iemand een lekker klinkende karaoke-versie van Another Brick in the wall?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
Misschien hebben de mensen die een artiest zoeken die lijkt op iets anders in soortgelijke stijl, wat aan de volgende link:

http://www.muziekweb.nl/MuziekWeb/MuziekAdvies/Index.php

Op muziekweb.nl, de website van de Centrale Discotheek (cd-uitleen van de bieb in Rotterdam), kan je een aantal artiesten opgeven, waarna de computer voor jou een match met andere artiesten probeert te zoeken. Zo kom je soms heel voordehandliggende, of juist heel originele/verrassende muziek tegen. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Goeie site inderdaad. Klopt allemaal natuurlijk niet helemaal, maar heb nu al een paar bandjes gevonden die ik wel goed vind :).

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
Fijn! Misschien aan de TS toevoegen?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
Tsurany schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:13:
[...]

Het wordt tijd dat je naar The Atomic Bitchwax gaat luisteren, super vette Mutron Bass met "metal"

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-03 15:55
Ik ben op zoek naar muziek zoals Porcupine Tree / Anathema. Ben de laatste tijd helemaal verslaafd aan beide. Van Anathema voornamelijk Weather Systems (album)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ERQDxLsfrjw]

Iemand nog wat suggesties die ik echt moet checken? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik zoek recente muziek die lijkt op Sonnentanz - klangkurasell.
Het doet mij een beetje denken aan Way out west en Gabriel&dresden van vroeger. Volgens mij ging die muziek door het leven als progressive house?

https://www.vrij-links.nl/

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-03 22:29

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

pingkiller schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:38:
Ik zoek recente muziek die lijkt op Sonnentanz - klangkurasell.
Het doet mij een beetje denken aan Way out west en Gabriel&dresden van vroeger. Volgens mij ging die muziek door het leven als progressive house?
Je zit waarschijnlijk te denken aan Trance.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hallo beste vrinden,

Vandaag ben ik weer eens lekker m'n muziekcollectie aan het aanvullen (te lang verwaarloosd :) ). Ik zoek nummers die lijken op:
YouTube: Andrea Doria ft. LXR - Beauty of Silence
YouTube: Arrakis UK- Aira Force (Main Mix) (1999)
Hiermee bedoel ik wat langzamere house nummers met lekkere duistere geluidjes en een duister melodietje zoals later ook in de voorbeeldnummers te horen is. Ik zoek geen minimal house of percussie gerichte nummers. Er moet echt een beetje duister sfeertje en/of melodietjes en geluidjes inzitten (het liefst met lekker veel galm/echo). Geen idee hoe je zo iets noemt. Progressive (trance) ofzo? :)

Bij voorkeur specifieke namen van nummers, maar artiesten mag natuurlijk ook.

[Voor 7% gewijzigd door temp00 op 04-08-2013 15:07]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Iemand?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• DrSmith
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 14:24

DrSmith

is terug bij af

temp00 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:56:
Hallo beste vrinden,

Vandaag ben ik weer eens lekker m'n muziekcollectie aan het aanvullen (te lang verwaarloosd :) ). Ik zoek nummers die lijken op:
Hiermee bedoel ik wat langzamere house nummers met lekkere duistere geluidjes en een duister melodietje zoals later ook in de voorbeeldnummers te horen is. Ik zoek geen minimal house of percussie gerichte nummers. Er moet echt een beetje duister sfeertje en/of melodietjes en geluidjes inzitten (het liefst met lekker veel galm/echo). Geen idee hoe je zo iets noemt. Progressive (trance) ofzo? :)

Misschien is het volgende wat voor je:

Cabarete Groove - Mas Y Menos

of

Marshall (Aka Luigi Rocca) - Andale

Counting the cost in money only, strikes me as funny don't you know

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Thanks. Ik mis een beetje duistere melodie, maar klinkt wel aardig :)

• Butch_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Hallo beste vrinden,

Ik weet even geen recente nummers, omdat ik niet zoveel met deze muziekstijl bezig ben tegenwoordig, maar dit doet me het meeste denken aan trance. Chicane, William Orbit (Adagio for Strings), Energy 52 (Cafe del Mar), Paul & Fritz Kalkbrenner (Haus am See). Dat vind ik trouwens ook wel wat voor diegene die in mei de reactie had geplaatst.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:31
Ik zoek wat nummertjes voor een fijne cd met zwoele dames stemmen.

YouTube: Somethin' in my mouth - Gare du Nord

Meer upbeat als Kavinsky's Nightcall (Lovefoxx) mag ook.

Tips?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-03 16:08
Ik zoek suggesties voor wat nieuwe bands/nummers, muziek waarvan ik hou om een beetje een beeld te krijgen:

Nirvana
Puddle of mudd - Psycho (rest vind ik niet zoveel aan)
Alice in Chains
Queens of the Stone Age
Metallica

Als ik het zelf zou moeten omschrijven, hardrock / grungy / lichte metal.

Steam

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:51
pica schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:26:
Ik zoek suggesties voor wat nieuwe bands/nummers, muziek waarvan ik hou om een beetje een beeld te krijgen:

Nirvana
Puddle of mudd - Psycho (rest vind ik niet zoveel aan)
Alice in Chains
Queens of the Stone Age
Metallica

Als ik het zelf zou moeten omschrijven, hardrock / grungy / lichte metal.
Misschien Pearl Jam/Them Crooked Vultures iets?

Zelf ben ik opzoek naar iets dat klinkt als Pearl Jam/Oasis/RHCP. Iets in die richting :)

[Voor 9% gewijzigd door triesvan op 30-10-2013 21:44]

Anoniem: 16328

Iemand een idee voor muziek die lijkt op The XX en London Grammar?

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 21-01-2014 17:02]

461943

Iemand suggesties over wat ik moet luisteren? Bullet For My Valentine vind ik helemaal geweldig, maar ik heb nu alles zo'n duizend keer geluisterd. Ik ken ook wel vrijwel alle metal die erop lijkt, maar het zou fijn zijn als ik door jullie misschien een band ontdek die ik nog niet ken.

Als impressie van wat ik luister:
A Day To Remember
Abandon All Ships
As I Lay Dying
Breaking Benjaming
Bullet For My Valentine
Dead By April
Delain
Demon Hunter
Dragonforce
Eisbrecher
Evanescence
Fireflight
Linkin Park
Lovex
Muse
Nickelback
Nightwish
Queen
Rammstein
Red
Sabaton
Seether
Skillet
Sonata Arctica
Sum 41
The Letter Black
The Offspring
Three Days Grace
Volbeat
Within Temptation

En nog zo'n duizend andere bands :P
Zoals je ziet is mijn smaak nogal veelzijdig, maar het is 90% van alle soorten metal en 10% punk, dance, klassiek, alternative en noem maar op.

Hoop dat jullie iets voor me weten :)

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 09:11

RobTweaks

Captain Hindsight

461943 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:13:
Iemand suggesties over wat ik moet luisteren? Bullet For My Valentine vind ik helemaal geweldig, maar ik heb nu alles zo'n duizend keer geluisterd. Ik ken ook wel vrijwel alle metal die erop lijkt, maar het zou fijn zijn als ik door jullie misschien een band ontdek die ik nog niet ken.

<veel te lange lijst om te quoten>

Zoals je ziet is mijn smaak nogal veelzijdig, maar het is 90% van alle soorten metal en 10% punk, dance, klassiek, alternative en noem maar op.

Misschien is Lamb of God iets voor je? Amerikaanse metalband met één van de beste drummers ter wereld _/-\o_.

Voorbeelden:
YouTube: Lamb Of God - Walk With Me In Hell -Live At Download- HIGH DEFINITION
YouTube: lamb of god - laid to rest live HD
YouTube: Lamb of God-Vigil (lyrics)

[Voor 4% gewijzigd door RobTweaks op 21-01-2014 17:23]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

461943

Lamb Of God ken ik inderdaad ( van de clip van "Redneck" :P ) maar tot nu toe nooit veel aandacht aan besteed. Zal er eens naar gaan luisteren, bedankt :)

• xares
  • Laatst online: 24-03 14:47
Het album van Lorde is ook wel leuke muziek.

Spotify link: spotify:album:5NrFMOprmnMEf4gMnLaHcq
Youtube:

YouTube: Lorde - Tennis Court
YouTube: 400 Lux - Lorde - Pure Heroine [Album Version]
YouTube: Lorde - Team

Weet iemand nog een artiest / genre wat er een beetje op lijkt?

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-03 15:55
@ dbhuis

Lamb of God sowieso eens beter bekijken

Andere bands die ik graag luister icm met LoG (en niet in je lijstje staan):
DevilDriver
Sylosis
Paradise Lost
Machine Head
Killswitch Engage
Meshuggah
Gojira
Ensiferum
Tool (musthave wat mij betreft)
Porcupine Tree

Wat extremer:
Watain
Whitechapel
The Faceless
Behemoth

Zijn lang niet allemaal hetzelfde metalgenre, maar stuk voor stuk goede bands.
Als je nog geen last.fm account heb, zou ik het aanraden om er eens naar te kijken. Geeft vanzelf recommendations op basis van wat je hebt geluisterd :)

461943

Solictice schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:
@ dbhuis

Lamb of God sowieso eens beter bekijken

Andere bands die ik graag luister icm met LoG (en niet in je lijstje staan):
DevilDriver
Sylosis
Paradise Lost
Machine Head
Killswitch Engage
Meshuggah
Gojira
Ensiferum
Tool (musthave wat mij betreft)
Porcupine Tree

Wat extremer:
Watain
Whitechapel
The Faceless
Behemoth

Zijn lang niet allemaal hetzelfde metalgenre, maar stuk voor stuk goede bands.
Als je nog geen last.fm account heb, zou ik het aanraden om er eens naar te kijken. Geeft vanzelf recommendations op basis van wat je hebt geluisterd :)
Thanks, ik ga ze bekijken :) Gebruik zelf altijd Grooveshark als ik even snel wat wil luisteren wat ik niet heb, dat geeft ook aanbevelingen.

[Voor 7% gewijzigd door 461943 op 22-01-2014 07:01]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03
Hoi,

http://www.4shared.com/mp3/Bw1JLRJ4ba/Get_Outside.htm
en
http://www.4shared.com/mp3/Ad_huOCeba/Mr_Pink.html

Het is wat vrolijke muziek die een beetje opbouw heeft zodat het lekker onder vrolijke filmpjes kan.
Ik ga ze gebruiken voor filmpjes op youtube...

De eerste link is eigenlijk beter als de de 2e qua style, maar de 2e is eigenlijk beter qua opbouw.
Een stukje intro met daarna een lekker insteek die het tempo wat opvoert is ideaal.

Een voorbeeld van hoe ik het in wil zetten
YouTube: Scouting Celtica Overvliegen / Level Up MMO

Alvast bedankt!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hallo beste vrinden,

Zit hier iets bij?(niet allemaal even duister):

YouTube: Ólafur Arnalds & Nils Frahm - a2 / Stare (Max Cooper Remix)
YouTube: Max Cooper - Sea Of Sound HD
YouTube: Lanny May - Microlights
YouTube: Lanny May - All Things Are One Thing \[ Original ]
YouTube: Kaito - Colors Of Feels
YouTube: Zwaan - IJswereld
YouTube: Robbie Pardoel & Van Hilst - Agatho (Daso remix)
YouTube: midland and furiku-leitmotif (midland remix)
YouTube: Ladytron - Destroy Everything You Touch (Invol2ver Remix)
YouTube: Lost Highways (Gui Boratto Mix)
YouTube: Moby - Pale Horses (Apparat Remix)
YouTube: Jamie Kidd - Getaway (Derek Marin Remix)
En als het duister en melodieus moet zijn, dan mag het oudere spul van James Holden en Nathan Fake niet missen:
YouTube: Nathan Fake - Outhouse (main mix).
YouTube: James Holden - Solstice

[Voor 27% gewijzigd door SR8 op 22-01-2014 12:30]

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Voor een projectje ben ik op zoek naar heel rustgevende muziek. Het thema is ergens tussen fantasie en ruimtereizen (science fiction). Iets dat een beetje lijkt op: Efteling - Hemelburchten, Efteling - Sterrentunnel en Liquid Mind - Liquid Mind VIII: Sleep.

Om het nog wat lastiger te maken... De muziek moet ongeveer 40+ minuten duren en mag geen piano, viool of (duidelijke) zang bevatten. Het mogen meerdere nummers zijn, maar het mag dan weer niet te veel opvallen dat het verschillende nummers zijn. O-)

Is er misschien iemand die mij kan helpen?

PS: Ik heb volgens mij half youtube afgeluisterd, maar op Liquid Mind na, nog niet echt iets gevonden.

[Voor 7% gewijzigd door Steamwitz op 12-02-2014 23:51]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:44
Slaapje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:03:
Ik ben op zoek naar goede soulmuziek, de bekende artiesten ken ik denk ik wel, maar ik kom veel kennis te kort voor de wat minder bekende artiesten. Dus een beetje in de lijst van Otis Redding, Marvin Gaye, Bill Withers, Al Green, etc. Een openbare spotify lijst is ook altijd goed :)
Het is een tijd geleden, dus ik quote mijzelf maar een keer. Iemand ideeën?

To dare is to do

• Steamwitz
  • Nu online
Ja, het is nog niet exact wat ik bedoel, maar het komt zeker in de buurt. In het begin zitten hele stukken met de muziek waarnaar ik zoek, maar op een gegeven moment wordt het toch wat minder. Het heeft mij in ieder geval wel ook een hoop nieuwe 'aanbevelingen' gegeven in youtube, dus daar ga ik nu even op mijn gemak naar luisteren.

Bedankt SR8. :)

(Vandaag vond ik overigens ook deze muziek op youtube: 'Ambient Mix - Astral Travel Beyond Deep Space'. Vooral het stuk van 20:30 - 28:30 is in de goede richting. :) )

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03 21:21

superwashandje

grofheid alom

461943 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:13:

lostprophets? zijn maar 3 albums ofzo maar past wat mij betreft goed bij bullet for my valentine.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-03 13:49

4bit

Onward, to futility!

Steamwitz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:47:
[...]

Ja, het is nog niet exact wat ik bedoel, maar het komt zeker in de buurt. In het begin zitten hele stukken met de muziek waarnaar ik zoek, maar op een gegeven moment wordt het toch wat minder. Het heeft mij in ieder geval wel ook een hoop nieuwe 'aanbevelingen' gegeven in youtube, dus daar ga ik nu even op mijn gemak naar luisteren.

Bedankt SR8. :)

(Vandaag vond ik overigens ook deze muziek op youtube: 'Ambient Mix - Astral Travel Beyond Deep Space'. Vooral het stuk van 20:30 - 28:30 is in de goede richting. :) )
Zoek ook even naar Biosphere, Higher Intelligence Agency, AES Dana, Carbon Based Lifeforms, Solar Fields. Of zelfs muziek van Brian Eno.

I'll do what I can, but expect very little.

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik ben op zoek naar een specifiek nummer, ik weet niet of dat gepast is hier, maar ik weet vrijwel zeker dat jullie me verder kunnen helpen.

Het is een eenzelfde soort nummer als "Waiting all Night" van Rudimental. Een drum 'n bass nummer met een vrouwelijke zangeres die de vocals doet. Ik kan wel zeggen dat het een hit is geweest, kan hem alleen niet terugvinden omdat ik eigenlijk geen idee heb wat er in het nummer gezegd wordt... Daarom maar een oproepje hier. Alvast bedankt.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:49

SomerenV

It's something!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Vuf7aktkWAE/%5Bvideo"]YouTube: Shiny Toy Guns - Ghost Town (Music Video)[/video]

Dit weekend was er een autocross in Someren en daar heb ik met veel plezier gefilmd voor de lokale omroep. Drie jaar terug heb ik er ook gefilmd en gemonteerd en daar het bovenstaande nummer voor gebruikt. De afwisseling van snel en rustig, de opbouw en de sfeer is echt perfect voor een awesome montage. Nu zoek ik een soortgelijk nummer, het liefst geen bekend nummer, aangezien ik dit jaar weer de montage mag maken (gelukkig want de vorige edits waren best dramatisch).

Dus, help me het perfecte liedje vinden! :> Voor de liefhebbers heb ik hier wat foto's (tussen het filmen door gemaakt)

Het filmpje van drie jaar terug:

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zoek iets wat op de achtergrondmuziek van deze reportage lijkt. Als iemand de echte soundtrack kent dan hoor ik dat ook graag:

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Ik luister tegenwoordig steeds vaker van dit soort dingen in de auto en eigenlijk begin ik het steeds meer te waarderen. Iemand die nog meer mensen heeft zoals deze 2? Beetje muziek afgewisseld met wat grappen waar je niet perse iets moet zien?

Taal mag engels of NL zijn :+ Alleen in NL weet ik er weinig.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Holy shit ik zie dat er wat reacties op m'n vraag waren gekomen die ik nog niet had beantwoord. Sorry voor m'n late reactie!
Butch_NL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Ik weet even geen recente nummers, omdat ik niet zoveel met deze muziekstijl bezig ben tegenwoordig, maar dit doet me het meeste denken aan trance. Chicane, William Orbit (Adagio for Strings), Energy 52 (Cafe del Mar), Paul & Fritz Kalkbrenner (Haus am See). Dat vind ik trouwens ook wel wat voor diegene die in mei de reactie had geplaatst.
Aantal genoemde nummers/artiesten vind ik echt goed en ben ik redelijk bekend mee maar niet echt wat ik zoek ;). Dat is toch wat meer mainstream/trancy tov van het progressive(?)duistere wat ik zoek.
SR8 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:57:
[...]
Zit hier iets bij?(niet allemaal even duister):
[..]
Zeker meer in de richting! Vooral Lanny May - Microlights en Ladytron - Destroy everything you touch (Involver mix) vond ik erg lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:55:
Ik zoek iets wat op de achtergrondmuziek van deze reportage lijkt. Als iemand de echte soundtrack kent dan hoor ik dat ook graag:

[video]
Iemand??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Bedoel je dat stukje dat begint op 6:10? Dat is Craig Armstrong - New York City, bij de meesten hier vast bekend van de aftiteling van Wie is de Mol.

• AW_Bos

AW_Bos

sebasd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:24:
Bedoel je dat stukje dat begint op 6:10? Dat is Craig Armstrong - New York City, bij de meesten hier vast bekend van de aftiteling van Wie is de Mol.
Nee, dat stukje na het intro, op de achtergrond.

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:10:
[...]

Nee, dat stukje na het intro, op de achtergrond.
Niemand die weet welke muziek dit is, of iets vergelijkbaars kent?

• Typnix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:54
The Great HooD schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:34:
Ik ben op zoek naar een specifiek nummer, ik weet niet of dat gepast is hier, maar ik weet vrijwel zeker dat jullie me verder kunnen helpen.

Het is een eenzelfde soort nummer als "Waiting all Night" van Rudimental. Een drum 'n bass nummer met een vrouwelijke zangeres die de vocals doet. Ik kan wel zeggen dat het een hit is geweest, kan hem alleen niet terugvinden omdat ik eigenlijk geen idee heb wat er in het nummer gezegd wordt... Daarom maar een oproepje hier. Alvast bedankt.
Bedoel jij niet 'Inner city life' van Goldie?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:12:
[...]

Niemand die weet welke muziek dit is, of iets vergelijkbaars kent?
klinkt als een piano cover van het nummer unfaithful van rihanna.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bedoel je niet Kosheen - Catch of Kosheen - Hide you? Anders kan je het ook even hier proberen: Hoe heet dit nummer? Deel 42

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
@ AW_bos. in het begin is het de piano versie van Rihanna - Unfaithful. weet even niet of die zo te vinden is, maar dat is het nummer

• Nox

Nox

Noxiuz

Komt die schop....

Ik ben op zoek naar een goede verzamel-CD voor in de collectie om in de auto mee te nemen.

Het verbaasde me dat ik helemaal geen CD's heb met muziek zoals Paul Elstak als in New Kids nitro, gewoon lekker fout.

Als iemand een paar goede verzamel CD's heeft van deze muziek/meuk ben ik erg blij oOo 8)

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je had vroeger die Happy Hardcore albums, misschien dat dat wat voor je is?
http://www.discogs.com/search/?q=various+-+happy+hardcore
Anders kan je ook nog De Beukplaat albums proberen: http://www.discogs.com/search/?q=mental+theo+de+beukplaat
Is weliswaar iets gevarieerder (staat ook wat Hardstyle en hier en daar wat hardere Hardcore op).

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021

N-Trance - Set you free?

• Nox

Nox

Noxiuz

temp00 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:52:
Je had vroeger die Happy Hardcore albums, misschien dat dat wat voor je is?
http://www.discogs.com/search/?q=various+-+happy+hardcore
Anders kan je ook nog De Beukplaat albums proberen: http://www.discogs.com/search/?q=mental+theo+de+beukplaat
Is weliswaar iets gevarieerder (staat ook wat Hardstyle en hier en daar wat hardere Hardcore op).
Ah, helemaal goed! Vol met deze meuk:

YouTube: Critical Mass - Burning Love (Happy Radio Edit) HD (1996)

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hehe d:)b Zeker die Lowlands set gezien of geweest? ;)

• Steamwitz
  • Nu online
NoxiuZ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:33:
Komt die schop....

Ik ben op zoek naar een goede verzamel-CD voor in de collectie om in de auto mee te nemen.

Het verbaasde me dat ik helemaal geen CD's heb met muziek zoals Paul Elstak als in New Kids nitro, gewoon lekker fout.

[video]

[video]

Als iemand een paar goede verzamel CD's heeft van deze muziek/meuk ben ik erg blij oOo 8)
Op bol.com zijn deze nog te vinden:
http://www.bol.com/nl/p/h...est-ever/9200000020326962
http://www.bol.com/nl/p/h...est-ever/1000004012214401

De tweede CD is volgens mij een mix van alle nummer. De eerste weet ik niet zeker.
(Ik kan de links op dit moment ook niet bekijken omdat bol.com bezig is met onderhoud.)

[Voor 4% gewijzigd door Steamwitz op 19-08-2014 06:06]

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:44
Steamwitz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 06:04:
[...]

Op bol.com zijn deze nog te vinden:
http://www.bol.com/nl/p/h...est-ever/9200000020326962
http://www.bol.com/nl/p/h...est-ever/1000004012214401

De tweede CD is volgens mij een mix van alle nummer. De eerste weet ik niet zeker.
(Ik kan de links op dit moment ook niet bekijken omdat bol.com bezig is met onderhoud.)
Anders nog ruuds hakkuh hits of de beukplaat :)

• djre-moon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06-2017

Ik denk Baby D met "Let Me Be Your Fantasy" misschien?

PSN-id: amy_moon

• G.Scholtens
Iemand die nog wat leuke cd's weet met goeie raw hardstyle of wat andere harde club /trance?
Onlangs zijn wel de albums van decibel, deqon, the qontinent uit gekomen maar beetje te commercieele muziek. Mogen ook best wat oudere cd's zijn.

• soundblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 13:59
G.Scholtens schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:19:
Iemand die nog wat leuke cd's weet met goeie raw hardstyle of wat andere harde club /trance?
Onlangs zijn wel de albums van decibel, deqon, the qontinent uit gekomen maar beetje te commercieele muziek. Mogen ook best wat oudere cd's zijn.
Op het gebied van trance zijn de volgende albums wellicht iets voor je :)
Markus Schulz presents Coldharbour Recordings - Best Of 2013
A State of Trance 650 New Horizons
Marco V Presents The Art Of
Orjan Nilsen - In My Opinion

@NoxiuZ
Album wat beetje in dezelfde stijl is als Paul Elstak
Korsakoff - The Sound Of

• G.Scholtens
soundblast schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:40:
[...]

Op het gebied van trance zijn de volgende albums wellicht iets voor je :)
Markus Schulz presents Coldharbour Recordings - Best Of 2013
A State of Trance 650 New Horizons
Marco V Presents The Art Of
Orjan Nilsen - In My Opinion

@NoxiuZ
Album wat beetje in dezelfde stijl is als Paul Elstak
Korsakoff - The Sound Of
Bedankt voor het meedenken, echter nog te soft

• Steamwitz
  • Nu online
@NoxiuZ:

Je hebt ook nog de Bounzz CD's met Happy Hardcore. Had niet verwacht dat die nog te koop zouden zijn:
http://www.bol.com/nl/p/bounzz/1000004003042661/
De andere delen kun je vinden met de zoekfunctie van Bol.

Anoniem: 617022

Ik ben opzoek naar bepaalde Lounge/Ambient/DeepHouse/Chillout platen. Het is voor af te spelen in een Koffie/wijn bar. Ik hoorde deze lounge platen veel aan het strand in Spanje en Griekenland.

Ik zoek remixes van bekende platen, in de Lounge achtige stijl. (vanaf zeg 1970 tot heden top40 platen)

Lounge remix
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Jye2XAStbng]

Het is dus het idee, dat mensen op het terras de platen herkennen, in de lounge stijl.
Alvast erg bedankt. Iemand Album titels of dergelijke?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind kygo zijn deep house remixes wel aardig passen. Deze bijvoorbeeld. YouTube: Marvin Gaye - "Sexual Healing (Kygo Remix)"

Ryzen 3600 - GTX1060

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Naar aanleiding van Rock of klassiek, allebei goede muziek! :) kwam ik terecht bij Faux Tales:

Met name vanaf de anderhalve minuut dreunt het momenteel aardig in huis O-)

Wanneer ik Spotify vervolgens raadpleeg zijn er weinig gerelateerde artiesten. De artiesten welke gerelateerd zijn lijken een klein repertoire te hebben, wat ook bij Faux Tales het geval is.

Vandaar: zijn er nog artiesten bekend welke ook een beetje in dit genre zitten? Wellicht dat ik van daaruit verder kan komen.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
@Giedster: Kijk eens naar muziek van Buddha Bar. Hieronder een voorbeeld. Ze zitten inmiddels al op CD 12 ofzo. De een is wat meer lounge dan de andere.
YouTube: Buddha Bar - Buddha Bar 2013

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32
Ik zoek tracks die lijken op: eric burdon & the animals the black plague

Zou het super vinden om meer van dat soort donkere, naargeestige tracks te kennen :)

MickBenjamins.com | Twitter

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:25

P_Tingen

omdat het KAN

addictive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:07:

[video]

Zou het super vinden om meer van dat soort donkere, naargeestige tracks te kennen :)
Denk dat niet helemaal is wat je zoekt, maar als ik 2x dit album uitluister knoop ik mezelf op (daarom luister ik het ook hooguit 1x). StarSailor, niet heel donker, wel triest.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S0Xwk34vMiY]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 17:30
addictive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:07:

[video]

Donker en naargeestig, daar kan ik wat mee! Alleen het zal misschien niet heel veel lijken op wat je nu als voorbeeld aandraagt.

YouTube: Jamie N Commons - Lead Me Home (The Walking Dead)

En sommige metal nummers kunnen behoorlijk naargeestig en duister zijn zonder dat het gerag is:
YouTube: Saint Vitus - The Psychopath
YouTube: Black Sabbath Black Sabbath

En als het je nog allemaal te vrolijk klinkt!
YouTube: Thergothon - Stream from the Heavens 1994 FULL ALBUM

(als je wel wat gerag er bij kan aanhoren)
YouTube: Feigur - Night Pulls All Perception

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32
Thanks voor de tips, ga ze gelijk luisteren!

Maar misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik meer opzoek ben naar iets "vertellends" als het ware. Meer nare lyrics, minder instrumenten ;)

MickBenjamins.com | Twitter

• Olga1983
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-05-2022
addictive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:29:

Maar misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik meer opzoek ben naar iets "vertellends" als het ware. Meer nare lyrics, minder instrumenten ;)
De vraag is een tijdje geleden, maar toch:

Portishead-sour times
Falco-jeanny
Wu tang clan-i can't go to sleep

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:22
Ik ben een liefhebber volle muzikale nummers. Maar nu zoek ik méér van dit soort muziek! Wie kent er allemaal nummers zoals:

[YouTube: https://youtu.be/b9ba4okDgx0]

Het liefst richting hiphop/rap maar vooral het volle van filmmuziek met strijkers en een big orchestra.
Google search levert vooral youtube hits op van onbekende beatmakers zonder zang.

Wie kan mij helpen!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

timowouters schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:15:
Ik ben een liefhebber volle muzikale nummers. Maar nu zoek ik méér van dit soort muziek! Wie kent er allemaal nummers zoals:
Even een paar suggesties, geen idee of het is wat je zoekt:

Zelf ben ik op zoek naar meer muziek zoals London Grammar. Ik had Daughter al gevonden, dat is ook goed, muziek als Florence & The Machine, Bat for Lashes en zo is net iets minder wat ik zoek..

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 12:36

Tripl3 D

Brother in Arms

addictive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:29:

Olga1983 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:06:
[...]

De vraag is een tijdje geleden, maar toch:

Portishead-sour times
Falco-jeanny
Wu tang clan-i can't go to sleep
In dat rijtje zou ik ook Therapy? met Diane zetten.

En hoe breed wil je het hebben met iets vertellends: Kronenburg park van Frank Boeijen
Valt alleen dan weer niet onder 'nare lyrics' :|

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zoek nummers die qua stijl een beetje lijken op onderstaande nummers. Chillstep is het volgens mij niet omdat het wat duisterder en soms wat dreigender klinkt maar volgens mij valt dit ook niet echt onder typische dubstep (kan ik overigens naast zitten). Ik zoek dus nummers die wel lekker chill & spacey zijn maar hier en daar best beetje duister mogen klinken :Y .

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik had eerst gekeken wat ik zelf kende, wat misschien een beetje in die richting is:

Toen ik via youtube de term psychill tegen kwam:

Die youtuber heeft bij al zijn mixen de titels met de tijden er bij staan. Misschien zit daar wat voor je bij!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee