• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Er is nog steeds geen topic over punk of punkrock. Hoogste tijd.

Dus nu dit topic over alles punk(rock):
Je favoriete bands, LP’s, nieuw ontdekt talent, verzamelingen, platen reviews. Welke band speelt er straks waar en hoe was het concert,…

Ik ben een ouwe lul dus mijn favorieten komen uit opa’s tijd;
Crass, Conflict, Dead Kennedys, MDC, The Clash, Ramones, The Stooges, Black Flag, Bad Religion, Enz.

De laatste tijd hoor je weer meer punkrock op de radio. En nog leuke ook zoals Idles, Fontaines DC en de lolbroeken van The Chats.

Wat vind jij leuke punk(rock)? Is Blink 182 wel of geen punkrock? Is punk dood, weer tot leven gewekt of nooit dood geweest?

Regels:
Niet zomaar hele lijstjes neergooien, zeg even waarom je ze neerpent
Geen flames naar andere muziek
Respect voor iedereen ongeacht ras, cultuur of wat dan ook.
Je kent de regelt van GOT

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In de woorden van de legendarische Frank Zappa: "Punk is not dead, it just smells a bit funny" (alhoewel dat over een andere smaak muziek ging, geloof ik).

Punk... * Jester-NL haalt een hand door zijn haar en weet nog hoe dat voelde als het stijf overeind stond met zeep en haarlak. En (natuurlijk) luister ik nog met enige regelmaat naar platen uit die tijd...
Overigens is punk al door de Dead Kennedys ten grave gedragen:

Blink zal vast punk zijn... uiteindelijk is punk een (van de vele) manieren waarop een generatie zich afzet van de vorige(n). Persoonlijk vind ik Green Day meer punk dan Blink ;)
Ik moet wel zeggen dat de punk uit mijn jeugd meer geleden heeft onder het ouder worden dan andere stijlen uit diezelfde periode.

Goed nog eentje dan... over gedateerd gesproken:

En zo politiek heb ik al een hele tijd geen punk meer gehoord ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:30
altijd leuke muziek :)

De oude garde kan ik erg waarderen, maar persoonlijk gaat er voor mij niks boven Billy Talent. Pas 1x helaas live gezien, maar die maken er echt een leuk feestje van!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is Blink 182 wel of geen punkrock?
Pop-Punk toch? Net als Sum41?

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:35:
....

Goed nog eentje dan... over gedateerd gesproken:
[YouTube: Paul Tornado - Van Agt Casanova]
En zo politiek heb ik al een hele tijd geen punk meer gehoord ;)
Oh geweldig! Die was ik alweer bijna vergeten!

@corset Billy Talent ken ik nog maar sinds kort. Is inderdaad goed!

@McKaamos Ja, Greenday is meer punk dan Blink. (popmuziek in mijn oren) Was meer een voorbeeld voor een vraag of discussie die in dit topic past.

[Voor 23% gewijzigd door Punkrocker op 11-12-2019 16:01]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

corset schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:36:
altijd leuke muziek :)

De oude garde kan ik erg waarderen, maar persoonlijk gaat er voor mij niks boven Billy Talent. Pas 1x helaas live gezien, maar die maken er echt een leuk feestje van!
Een feestje... een feestje ;)
Ja, the Toy Dolls maakten er inderdaad een feestje van. Maar voor bijvoorbeeld een band als the Ex, Fugazi of een D.R.I. was optreden bloedserieus.

Ik kocht indertijd het album 'Too Many Cowboys' van the Ex. Alles daaraan is politiek.

En deze is nog erger... daar is een hele beweging van zure mensen uit voortgekomen >:)

Dat alles neemt niet weg dat ik vreselijk veel (vooral kleinere, Nederlands) bandjes heb gezien. Ik heb jaren rondgehangen bij 'de Nooduitgang' in Alphen aan den Rijn. En later ook bij de Vlerk in Rotterdam. En ik ken mensen die nog de pest in hebben dat ze daar een Rage Against the Machine niet hebben geboekt.

Goed, nog een nummertje... omdat de zanger al honderd jaar in Vlaardingen woont...

Kut... dat is ook al geen feestje.

^^ Dat wel... have fun!!
(Overigens waren dat de concerten... Muziek door the Toy Dolls met een karaoke-koor van punks en skins die elkaar op vriendelijke manier de hersens insloegen en dat vervolgens afblusten met een regen aan bier over de pogo-ende massa)

me @ last.fm

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Jester-NL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:00:
[...]

[YouTube: Toy Dolls - Florence Is Deaf But There's No Need To Shout]
^^ Dat wel... have fun!!
(Overigens waren dat de concerten... Muziek door the Toy Dolls met een karaoke-koor van punks en skins die elkaar op vriendelijke manier de hersens insloegen en dat vervolgens afblusten met een regen aan bier over de pogo-ende massa)
Toy Dolls treden nog steeds op en het zijn nog steeds feestjes. Gelukkig worden er geen hersens meer ingeslagen.

Jammer dat de Boegies niet meer bestaan.

Jammah Tamnmah was ook leuk hoor maar het waren geen Boegies...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Leuk topic!

Doet me denken aan de tijd dat de Heidenroosjes nog muziek maakten met nummers als klapvee een bereikbarbaar :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
Nice... ik ben ook opgegroeid met punkrock en hardcore. Vooral bands zoals Lagwagon, NOFX, Bad Religion etc.

Maar deze van The Distillers blijft één van mijn favoriete nummers ooit

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

The Distillers luister ik nog steeds alle albums van, blijft een geweldig lekkere rauwe stem.

I am the great Cornholio!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:05

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

SonnyBBQ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:01:
Maar deze van The Distillers blijft één van mijn favoriete nummers ooit

[YouTube: The Distillers - City of Angels (HQ)]
Brody Dalle O+ O+ O+

Ik ben laatste week non-stop Bad Cop / Bad Cop aan het luisteren.
YouTube: Bad Cop / Bad Cop |"Broken" | Live from The Rock Room
YouTube: Bad Cop / Bad Cop - "Cheers" Live! from The Rock Room

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Grappig al die ouwe meuk.

UK Subs treden bijvoorbeeld nog elk jaar een keer op in Brussel:

Wat zijn volgens jouw de betere nieuwe bandjes?
Ik ben zelf wel gecharmeerd van Idles. The Chats zijn ook grappig en verrassend goed live. :+

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:11
Bad cop / Bad cop is nice. Heb je wel een naar The Bombpops geluisterd? Heeft er wel wat van weg.

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

@Labbers YouTube gaf het al aan als recommendation, zal 't eens checken :D

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Meisje!

McKaamos schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:40:
[...]

Pop-Punk toch? Net als Sum41?

O+

Wat recenter spul dus wat nog niet oud en grijs is :P

Denk eigenlijk bij beide bands zijn het leukste de optredens.

[Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 12-12-2019 18:15]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Hej! Gaaf, eindelijk een punk topic :o

Op de middelbare school zat ik midden in mijn gabber tijdperk, kaal opgeschoren zijkanten en een gabberstaartje. Tot ik opeens van een maat van mij de cd van Nofx - Heavy petting zoo in mijn handen gedrukt kreeg.Vanaf dat moment was het gabberstaartje verdwenen en was ik vaste klant bij de kruitvat voor haarlak om de hanekam omhoog te houden :+ Na jaren lang zelf ook in een punk band gezeten te hebben ( maar helaas door het werk kan dat niet meer ) nu vooral een genieter!

Volgende week nog naar het afscheidsconcert van de Heideroosjes in Paradiso, nog meer mensen van hier die er zijn dan?

Dagelijks luister ik nog steeds naar punk, nu na dik 20 jaar na mijn gabber periode is er nog steeds niets veranderd, behalve de hanekam. Die heeft helaas plaats moeten maken voor een bijna kale kop ;w

Dit is het lijstje waar ik dan naar luister :

Nofx, Rancid, No use, Lagwagon, Dwarves, Mxpx, Bouncing Souls, Dropkick Murphy's, H20 en zo zijn er nog wel veel meer!

Zag toevallig dat Nofx komend jaar op Jera on Air staat, hopen dat ik iemand zo ver kan krijgen om mee te gaan!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 14:22
@Klojet heuj een topic voor ons :p

Ondanks dat ik van een jongere generatie ben (vanaf ongeveer 2003 zelf naar concerten mogen en officieel biertjes mogen drinken ;)) zelf vooral into de 80's hardcore punk zoals Black Flag, Minor Threat, Circle Jerks, Zero Boys, etc. maar ook zeker het nieuwere werk van dezelfde generatie zoals OFF! bijv.
Een goed potje rammen van onze eigen bodem gaat er ook altijd wel in, denk aan Antidote, Seein' Red, Disturbance, BLOK 1A, Gewapend Beton, Terror Defence, Mihoen!, Brat Pack, Beans, De Hardheid (de enige Ska die ik wel trek):

Uitstapjes richting The Ex maak ik ook wel en Iggy Pop blijft toch wel echt èèn van de grondleggers voor mij met I Wanna Be Your Dog. Peter Pan Speedrock mag natuurlijk ook niet missen tussen de favorieten maar valt eerder onder de aangrenzende genres denk ik.

Qua beeldmateriaal vind ik het onderstaande lijstje toch wel een echte must watch voor de liefhebbers:
American Hardcore: IMDB: American Hardcore (2006)
A Band Called Death: IMDB: A Band Called Death (2012)
Punk: IMDB: Punk (TV Series 2019– )

[Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 13-12-2019 14:22]

• Klojet
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:22
Gaaf topic!

Ik zit zelf erg in de beginjaren van de punk en ben een fervent singletjes verzamelaar met name de nederpunk, belgische, franse en duitse punk tot aan '85 ongeveer.

Zelf een groot liefhebber van de Ramones, hier heb ik op wat enkele singletjes na alles van.

Verder luister ik graag naar Stiff Little Fingers / MDC/ Black Flag / Dead Kennedys / Dead Boys / 999 / Uk Subs.

En nog veel meer vrij onbekendere bandjes, zoals onderstaand (zwaar geinspireerd op de Ramones):

https://www.discogs.com/user/Klojett

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Klojet schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:58:
Gaaf topic!

Ik zit zelf erg in de beginjaren van de punk en ben een fervent singletjes verzamelaar met name de nederpunk, belgische, franse en duitse punk tot aan '85 ongeveer.

Zelf een groot liefhebber van de Ramones, hier heb ik op wat enkele singletjes na alles van.

Verder luister ik graag naar Stiff Little Fingers / MDC/ Black Flag / Dead Kennedys / Dead Boys / 999 / Uk Subs.

En nog veel meer vrij onbekendere bandjes, zoals onderstaand (zwaar geinspireerd op de Ramones):
[YouTube: Ne Luumäet - Onnellinen Perhe]
Nederpunk. We hebben de nodige pareltjes gehad. 8)
Ivy Green, Blatant Yobs, De Rufters, Sjølmord, Sovjet Sex, The Ex. _/-\o_

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Blatant Yobs!! Da's een naam die ik al een tijd niet meer heb gehoord!
Nog een klassieker uit de nederpunk: Balthasar Gerards Kommando

En als je dan nog wat pretpunk wilt:

Vacuum, uit Utrecht... van het album "Feest"

me @ last.fm

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voor de liefhebbers, ik heb dit topic ook even gelinked in de startpost van Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]
Staan misschien ook nog wat handige links in voor jullie :)

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik merk dat de nieuwe bands mij weinig kunnen vermaken. Op de een of andere manier begint het meer en meer op hetzelfde te lijken. Misschien wordt ik ook een oude vent. Geen hanekam meer, maar wat meer burgerlijk. Wie had dat ooit gedacht :+

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Dead Kennedys staan zoals elke jaar ook weer in de Snob 2000.

Zoals ook o.a. The Clash, Idles, Fontaines DC, Fugazi, Dropkick Murphys, The Stooges, Bad Religion, Toy Dolls, Ramones, Green Day, Pennywise, Boegies, Anti-Flag, Buzzcocks
Zelfs The Chats staan er nu in...

Er staat uiteraard ook genoeg sh*t in de lijst maar altijd nog een leukere lijst dan die van de Top 2000.

Vroegâh had je op KinK FM bij koninginnedag altijd e Punk Top 30 (God Save The Queen...)
KinK FM bestaan nu weer, nog niet naar geluisterd. Is het een beetje te vergelijken met de oude KinK?

• JZX81_Drift

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

BadpunK schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:34:
Ik merk dat de nieuwe bands mij weinig kunnen vermaken. Op de een of andere manier begint het meer en meer op hetzelfde te lijken. Misschien wordt ik ook een oude vent. Geen hanekam meer, maar wat meer burgerlijk. Wie had dat ooit gedacht :+
Misschien heeft het met productiekwaliteit en/of moderne productiemethoden te maken?

Hier nog even een schaamteloze plug voor een maatje :+
YouTube: Pressure Pact - Scared Off The Streets (full)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 21:01

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben relatief laat begonnen met luisteren naar punk. Iemand heeft mij indertijd gevraagd om Grey Britain van Gallows te downloaden en na het luisteren van deze album was ik hooked :+

Uiteraard staat Blossom van Frank Carter & The Rattlesnakes in mijn top 10 en sindsdien zie ga ik elk jaar naar zijn concerten. Je merkt gewoon dat zijn oude nummers behoorlijk wat losmaakt in de moshpit ten opzichte van zijn huidige en nieuwere albums....

Afgezien van de oude klassiekers ben ik ook een behoorlijke fan van (NY) Hardcore aan het worden. Dus bezoekjes aan Sick of it all en NoFX staan elk jaar trouw op het programma.

Wat betreft Nederlandse bands: Ploegendienst komt met regelmaat in mijn playlist voor tot ongenoegen van mijn vriendin :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
nwagenaar schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:18:
...
Wat betreft Nederlandse bands: Ploegendienst komt met regelmaat in mijn playlist voor tot ongenoegen van mijn vriendin :P
Hahaha.
Ploegendienst kwam ik ook tegen op Spotify. Grappig bandje. Leuke herrie. 8)

• MonkeyJohn
Ah ja Ploegendienst, wel een keer op het podium gehad. Gewoon lekker ouderwets beuken (y)

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Als je als president op vakantie gaat terwijl je land in brand staat, kan je erop wachten dat er een song over geschreven wordt... :+

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

MonkeyJohn schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:49:
Ah ja Ploegendienst, wel een keer op het podium gehad. Gewoon lekker ouderwets beuken (y)
Ja net als Aux Raus destijds :D

Ploegendienst is ook erg lekker beuken!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
The Chats hebben gisteren (of is met al die tijdzones hetzelfde als "vandaag"?) weer een geinige nieuwe video online gezet:

_O-

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gisterenavond weer een lekker avondje punkrock: The Mahones kwamen langs in Goes!

Als voorprogramma kregen we de Beerbottle Chopsticks, uit Utrecht.
Die jonge gasten speelden een lekker potje garagepunkrock. _/-\o_
Hoogtepunt Wooh!. Hun opener Alcohol is ook een lekker nummer: (3voor12)
[Video: https://www.facebook.com/3voor12utrecht/videos/2651871764892827/]

Daarna dus The Mahones. Die timmeren dit jaar 30 jaar aan de weg met hun folkpunk en de set was dan ook een mooi overzicht van hun rijke oeuvre. Een aantal covers, door hun zelf Irish Sons genoemd 8) Irish Rover, Dirty Old Town en de Undertones classic Teenage Kicks. Deze laatste was een betere versie dan het origineel...
De nieuwste songs kende ik niet maar waren goed. Gouwe ouwe zoals Punkrock Saved My Life, Rise Again en Lazy Drunken Bastard. Heerlijk.

De door Shane MacGowan geïnspireerde Two Things I hate: The Queen And Tequilla was alleen al door de anekdote en de lyrics de moeite waard. :+

Helaas was de opkomst laag. Iedereen bang voor de storm?
Het aanwezige publiek was net als The Mahones ook al (meer dan) 30 jaar punkrocker en die gaan over het algemeen niet meer in de moshpit. Onder de dertig jaar: Hooguit 10 jongelui.... Jammer.
Er werd wel gedanst en meegezongen maar een heftige pit was er niet. (Die malloot op zijn klompen maakte dat extra gevaarlijk om daar zonder stalen neuzen tussen te gaan :P )

De shows zelf waren prima!
Ze hadden alleen wel wat meer en jonger (Beerbottle Chopsticks) publiek verdiend

• dropkikker
  • Nu online
Een tijdje terug tijdens het werk een Spotify lijstje geluisterd met punk covers, zo kwam er opeens een Zweedse zanger genaamd Nomy die een cover van The Offspring deed. Ik had er nog nooit van gehoord en ben toen iets meer van hem gaan luisteren, ik denk dat veel mensen hier dit ook wel kunnen waarderen _/-\o_

YouTube: Nomy - RUN!

YouTube: Nomy - Freakshow Part 2 w/lyrics

YouTube: Nomy - Messiah

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:53
Jaaaa, niks mis met een bak raggende punk. Luisterde oorspronkelijk veel metal totdat iemand me Hear Nothing See Nothing Say Nothing van Discharge liet horen. Deze stijl van punk, d-beat vertoont best wel een gelijkenis met thrash metal dus dat bands zoals Metallica en Machine Head het coverden is niet zo verbazend.

Mijn voorkeur is altijd wel een beetje in die hoek blijven hangen, dus GBH, Varukers, uit Engeland, Terveet Kädet, Kaaos, Riistetyt, Melakka uit Finland, Skitsystem, Anti-cimex, Wolfbrigade uit Zweden. Nooit echt van de traditionele '77 stijl geweest, al luister ik dan wel weer graag postpunk/wave e.d.

Weblog | Straling!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Aanstaande zaterdag 25-04-2020 3 PM EST:
Block By Block West

https://blockbyblockwest.com

Geen festivals in Corona-tijd?
Dan maar in de Minecraft wereld! oOo

Beelden via Minecraft, muziek via Discord...
Geen idee hoe dat gaat. 8)
Ze hebben een tutorial met uitleg.

Optredens van o.a. Idles en Pussy Riot:

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gelukkig ook via YouTube te volgen :
https://blockbyblockwest.com/stage-one

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Nieuwe video van Idles

YouTube: IDLES - MR.MOTIVATOR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 20:12

Saffie_time

Why use this? 42!

Gisteren maar kaartjes voor punk in drublic festival voor 2021 gekocht.
Nu maar duimen dat we tegen die tijd gewoon weer los mogen gaan :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Saffie_time schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:43:
Gisteren maar kaartjes voor punk in drublic festival voor 2021 gekocht.
Nu maar duimen dat we tegen die tijd gewoon weer los mogen gaan :+
Fijne line-up(s)!
Daar kan je inderdaad lekker op los gaan. :Y

• Anarchopunx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Punkrocker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Fijne line-up(s)!
Daar kan je inderdaad lekker op los gaan. :Y
Welke venue? Wij hadden kaartjes besteld voor 2020 in Oberhausen. Kaarten blijven gelukkig geldig en line up blijft ook het zelfde.

I dont want the world, i just want your half

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dropkikker
  • Nu online
Hier ook kaarten voor Oberhausen, maar volgens mij is de line-up niet geheel hetzelfde, wat ik zo zag kwam Pulley niet naar Oberhausen? Wel jammer van Frank Turner, snap niet wat hij eigenlijk met punk te maken heeft.. Wat ik van hem ken is eigenlijk alleen maar akoestisch :?

Afgelopen weekend tijdens mijn nachtdienst weer 2 pareltjes mogen ontdekken 8)

YouTube: YouTube

YouTube: Beating a Dead Whore

YouTube: Stars Are Falling

• Saffie_time
  • Laatst online: 20:12

Saffie_time

Why use this? 42!

Wij gaan naar België toe. Line up is nog niet compleet daar zijn pas net weer mee begonnen om die aan te kondingen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Anarchopunx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Nooit echt de behoefte gehad om pulley te luisteren. Klinkt niet verkeerd maar nog nooit een heel album van beluisterd. En frank turner. Tja. Ik had nog nooit van hem gehoord voor PID. Blijkbaar was zn sound vroeger iets harder. Ik weet dat mike bevriend is met hem. Maar snap ook niet wat hij bij PID te zoeken heeft. Liever pennywise gehad ipv hem.

I dont want the world, i just want your half

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Idles heeft weer een nieuwe video uitgebracht:
Grounds

Nieuw album Ultra Mono komt uit in september en is alvast te Pre-orderen (Is dat Nederlandsch?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Punkrocker schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:49:
Idles heeft weer een nieuwe video uitgebracht:
Grounds
[YouTube: IDLES - GROUNDS (Official Video)]

Nieuw album Ultra Mono komt uit in september en is alvast te Pre-orderen (Is dat Nederlandsch?)
Uurtje geleden is de nieuwe video/single uitgebracht:

A Hymn

Zoals ze het zelf omschrijven:
'A HYMN’ is a hymn that rejoices in the sinister flesh-eating virus of the pedestrian. It sings the tune of normal's teeth sinking into your neck as you sleep stood up with your eyes open. Amen.

Geen harde knaller deze keer. Wel een goeie song met een warme video.
Blijf dit een sympathieke band vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ah, punk. De laatste jaren meer een The Clash luisteraar en zo nu en dan via Spotify verder gaan zoeken. Red Zedbra heb ik nog niet voorbij zien komen, ik houd wel van de riedels die ze gebruiken. Ska punk mag ik ook wel luisteren, ska is toch wel eens van de genres die ik graag luisteren (net zoals two tone en reggae).

Leuk om wat andere vormen te zien.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:23:
Ah, punk. De laatste jaren meer een The Clash luisteraar en zo nu en dan via Spotify verder gaan zoeken. Red Zedbra heb ik nog niet voorbij zien komen, ik houd wel van de riedels die ze gebruiken. Ska punk mag ik ook wel luisteren, ska is toch wel eens van de genres die ik graag luisteren (net zoals two tone en reggae).

Leuk om wat andere vormen te zien.
"Vroeger" toen Kink FM nog geen reclame had, hadden die elke week Dr Ska op de radio. Een heel uur (of was het zelfs nog langer?) Ska, TwoTone, Big Bang, ...
Weet niet of de hedendaagse herstarte Kink dit ook nog heeft. Te veel reclame en DJ ge-ouwehoer voor mij.

Luister vaak naar Pinguinradio.
Die hebben/hadden(?) ook een Ska-stream.

Is die nu weg? Heb al een poosje de Ska stream niet meer aangehad...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MonkeyJohn
Ik kwam een tijdje geleden deze radio/stream tegen bij de zuiderburen: https://radioplus.be/#/bruut/playlist
Komt gewoon een wat breder scala aan gitaar herrie voorbij.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Idles heeft weer een song van hun in september te verschijnen album gereleased.

YouTube: IDLES - MODEL VILLAGE (Official Video)

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Eind van de maand geven ze overigens nog drie shows vanui de Abbey Road studio:

https://www.idlesband.com/product/livestream-tickets-bundle/

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Nieuw Idles album Ultra Mono is uit!!

Uiteraard ook op Spotify te beluisteren.

Nieuwe single:
War

• dropkikker
  • Nu online
Laatst tijdens mijn nachtdienst weer 2 pareltjes mogen ontdekken :*)

YouTube: Not Available - Voices

YouTube: Judo Kick - I Just Wanna Be Alone

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
De pretpunkers van The Chats hebben weer een nieuw single uit.
Een tribute aan AC/DC. ("But we are first")
Zoals altijd weer een geinige video:

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

*O*

Ouwe punkrocker meld zich

Mijn favoriet:

Logo staat al jaren op mn arm B-)

Zelf voornamelijk van de jaren 90 punk. NoFX, Rancid, Pennywise etc etc maar ook oudjes als Descendants

Qua nieuwere bands is Fucked Up echt een favoriet. 2x gezien op Lowlands. Wat een top show

Player1s Twitch

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Player1S schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:37:
*O*

Ouwe punkrocker meld zich

Mijn favoriet:
[YouTube: Knowledge - OPERATION IVY]

Logo staat al jaren op mn arm B-)

Zelf voornamelijk van de jaren 90 punk. NoFX, Rancid, Pennywise etc etc maar ook oudjes als Descendants

Qua nieuwere bands is Fucked Up echt een favoriet. 2x gezien op Lowlands. Wat een top show

[YouTube: Fucked Up - Queen Of Hearts (Live on KEXP)]
Operation Ivy! *O*

Thanks for Fucked Up.
Die kende ik nog niet. Klinkt goed!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

Punkrocker schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:53:
[...]

Operation Ivy! *O*

Thanks for Fucked Up.
Die kende ik nog niet. Klinkt goed!
Fucked Up is, IMHO, wel meer een band die je live moet zien. Normaal blijft de zanger ook niet langer dan 1 of 2 liedjes op het podium. Beer van een kerel om te zien maar Canadees dus vriendelijk. Toen ik hem na de tijd bedankte voor de show kreeg ik een oprechte "Oh, Thank you sir!" :o

Gallows (met oude zanger) is trouwens ook goed. Heb toevallig hun allerlaatste concert met hem mogen zien

Player1s Twitch

• dropkikker
  • Nu online
Mijn tegenwoordige favo artiest heeft ook weer 2 mooie nummers uitgebracht, ik had hem hier al eens eerder gedeeld. Maar hetgeen wat ik zo waardeer van hem is dat ie alles zelf doet, is dus een solo artiest die alles zelf inspeelt :o

Wat jullie? Dit is toch top man :P 8) _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door dropkikker op 17-11-2020 13:14]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Vandaag wordt Henry Rollins 60.

Vanavond op KinK DNA een Rollins special.

https://kink.nl/nieuws/he...cial-op-kink-dna-classics

Part animal, part machine 8)

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
De punkrockers van Cosmic Psychos maken al sinds begin jaren 80 lekker punkrock.

Deze week hebben ze een nieuwe video uitgebracht.
Video met cameos van andere Aussie (punk) bands.

• Fuck_Bongo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Het is jammer dat punk rock zo klein is. Ik ben opzoek naar mensen die er ook zo van houden ben zelf 17 en het is lastig andere punkers te vinden in 2021 iemand tips ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuck_Bongo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Kent iemand the speedtwins of The bips ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Fuck_Bongo schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:11:
Het is jammer dat punk rock zo klein is. Ik ben opzoek naar mensen die er ook zo van houden ben zelf 17 en het is lastig andere punkers te vinden in 2021 iemand tips ?
Ga post Corona naar punkconcerten en leer daar mensen kennen.
Ga je vaak naar dezelfde tent dan zal je ook vaak dezelfde mensen zien die jou wellicht ook zullen herkennen.
Enz...

Zo ging dat in mijn tijd (...) maar dat lijkt mij nog steeds zo te werken.
Heb je geen social media voor nodig.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Fuck_Bongo schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:11:
Als je ze echt wil vinden is zoals @Punkrocker aangeeft. Veel mensen ontmoeten op random feestjes en andere ongein.

Eventueel andere feestjes. Ben vroeger nog wel in kraakpanden geweest en op die manier bands en mensen ontmoet. Merk wel dat zulke dingen steeds minder lijken te worden of ik verlies steeds meer het contact.

Meer mensen die dit ook kunnen bekoren? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Sommige acts ontdek je te laat...

Negro Terror is zo'n band. Lekkere Amerikaanse hardcore punk met een, het is aan de bandnaam wel te zien..., all black bezetting. Iets wat je niet veel ziet in de punkscene.

De zanger is een beer van een vent met een geweldige strot. Helaas is dat geweldig grote lichaam hem dan ook fataal geworden. Zijn hart kon het niet meer aan.

Als piss take op die fascistische idioten van Skrewdriver hebben ze ook een paar songs van hun gecoverd. Maar dan met kleine tekstuele wijzigingen _/-\o_

The Voice of Britain wordt hier The Voice of Memphis

Invasion op YouTube. Zit achter een leeftijdsverificatie-muur -O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 16:55

talin

My god is the sun!

Fuck_Bongo schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:41:
Kent iemand the speedtwins of The bips ?
The Bips als 16 jarig jongetje met raar haar nog een optreden naar de mallemoer weten te brengen!
donker kelder optredentje, man of 30 een grote zwetende massa, en ik ging vol door de set over het drumstel, dat was het einde daarna met bandleden bier zitten drinken in de kleedkamer!

nog casette bandje gekregen van eerste muziek, die heb ik grijs en daarna kopt gedraaid.

dit alles zeker 20 jaar geleden!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Amyl & The Sniffers hebben een nieuwe single en video uit:

Leuke meid. 8)

Nieuw album is al te pre-orderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Aussie punklegende Cosmic Psychos brachten alweer een maand geleden weer een nieuwe single uit:

Weer een lekker nummer van deze oude mannen 8)
Misschien had de gitarist beter zijn hemdje aangehouden _O-

• dropkikker
  • Nu online
De laatste tijd helemaal fan geworden van Chaser, lang geleden dat ik weer eens een goede punk rock band heb leren kennen. Ondertussen ook al een tijdje contact met de zanger van de band, dat komt ook niet vaak voor dat je hele discussies kunt voeren en ook nog antwoord krijgt :)

YouTube: CHASER - Good Times (Official Music Video)

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
dropkikker schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:50:
De laatste tijd helemaal fan geworden van Chaser, lang geleden dat ik weer eens een goede punk rock band heb leren kennen. Ondertussen ook al een tijdje contact met de zanger van de band, dat komt ook niet vaak voor dat je hele discussies kunt voeren en ook nog antwoord krijgt :)

YouTube: CHASER - Good Times (Official Music Video)
Leuk!
Samen met die achtergrond zang doet het me wel aan Bad Religion denken.
En dat is een complement.

• dropkikker
  • Nu online
Speciaal voor vandaag ;)

YouTube: NOFX - August 8th

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Punkrocker schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:21:
Aussie punklegende Cosmic Psychos brachten alweer een maand geleden weer een nieuwe single uit:

[YouTube: Cosmic Psychos - Sin Bin]

Weer een lekker nummer van deze oude mannen 8)
Misschien had de gitarist beter zijn hemdje aangehouden _O-
God... ik ben een jaar of 25 gelden zo on-tie-ge-lijk dronken geworden met die mannen...
In de rider stond dat ze podiumsecurity wilden. Dus ik zou dat doen (ons podium was iets hoger dan twee bierkratten...)
Voorprogramma (drie man, uit Australië (naam vergeten)) komt het podium op, met een tray bier: 6 blikken voor ieder bandlid, en 6 voor mij... Je hebt drie kwartier om ze op te drinken. Half uur ombouwen, en de Psychos komen op. Dit keer twee trayen bier... en 5 kwartier...
Gelukkig was er niemand die het podium opkwam, maar dat wist ik op voorhand al :P

Na afloop slaat de zanger een arm om mijn schouders, sleept me mee de kleedkamer in en zegt "En nou gaan we zuipen!"

:D :D :D :9B

me @ last.fm

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Idles heeft The God That Failed van Metallica gecoverd.

Leuk gedaan en een verbetering. En dat zeg ik als ouwe Metallica-fan.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Oh? Je speelt in een punkband, hoe heten jullie?
Punkband...

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01

Mrs Redhair

TruckingGirl

De Toy Dolls - Nelly the Elephant zit gewoon in onze jukebox.

Crass ken ook, ik heb ergens nog een lp van ze in zo'n goedkope slappe papieren hoes

Instagram:Ambitielozemeisjes

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Mrs Redhair schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:32:
De Toy Dolls - Nelly the Elephant zit gewoon in onze jukebox.

Crass ken ook, ik heb ergens nog een lp van ze in zo'n goedkope slappe papieren hoes
Bij Crass moet alles wel zo goedkoop mogelijk. Je mag alles gewoon kopiëren en doorgeven, het gaat hun immers om "de boodschap"

Ik heb een LP van hun medestrijders Conflict (The Ungovernable Force) en daarop staat zelfs, op het label de uitloopgroef, Copy Reproduce At Will.
8)

[Voor 3% gewijzigd door Punkrocker op 29-08-2021 09:48. Reden: Mijn geheugen liet me in de steek. Even opgezocht en aangepast]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
En Amyl & The Sniffers hebben alweer een nieuwe video uit:

Aparte motoriek heeft ze wel :+

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gisteren zag ik de laatste Mediamarkt reclame. Met muziek van de Ramones! :(

Zo zijn er wel meer reclames met punkmuziek. De beroemdste in NL is de spijkerbroekenreclame met The Clash.

Maar er zijn er ook met muziek van The Buzzcocks, Iggy Pop, The Pogues, The Misfits, Sid Vicious, (Jonny Rotten heeft overigens zelf al eens meegedaan in een commercial!)

Heineken heeft illegaal Too Drunk To Fuck gebruikt en most die commercial terugtrekken....

Maar is het wel eerlijk om boos te zijn op hun? Is het een sell out?

Rollins heeft daar een andere mening over:

Nu speelt Rollins doet Rollins zelf commercials o.a. voor Converse en Calvin Klein. Dus is hoeverre is dit een kwestie van zijn eigen straatje schoonvegen?

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Car Crash is alweer de tweede single van hun nieuwe, binnenkort uit te komen, album

Lekkere vuige sound en zoals altijd weer een goeie video erbij.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Punkrocker schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:28:
(...)

Rollins heeft daar een andere mening over:

[YouTube: Henry Rollins on selling out.]

Nu speelt Rollins doet Rollins zelf commercials o.a. voor Converse en Calvin Klein. Dus is hoeverre is dit een kwestie van zijn eigen straatje schoonvegen?
Hier heeft Rollins een (soort van een) punt. Ik heb wat meer problemen met de politieagenten die hij gespeeld heeft, na alle verhalen en ervaringen uit zijn Black Flag en latere periodes. Maar goed... hij die zonder zonden is ;)
Er zijn ook zat verhalen over Jello Biafra...

me @ last.fm

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Jester-NL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:28:
[...]

Hier heeft Rollins een (soort van een) punt. Ik heb wat meer problemen met de politieagenten die hij gespeeld heeft, na alle verhalen en ervaringen uit zijn Black Flag en latere periodes. Maar goed... hij die zonder zonden is ;)
Er zijn ook zat verhalen over Jello Biafra...
Ik denk het ook.
Is meer een soort van verontwaardiging van mezelf. Punkmuziek voor commercials....
Ik zou er persoonlijk nooit toestemming voor geven. Maar ik hoef dan ook niet te leven van mijn royalties.

En Rollins en de politie...
Tja als je luistert naar Police Story:

This fucking city
Is run by pigs
They take the rights away
From all the kids

Understand we're fighting a war we can't win
They hate us, we hate them
We can't win, no way
...

:+

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Het nieuwe album van Idles is uit: Crawler!

*O* *O*

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Weer een paar toffe bands ontdekt, dankzij Spotify.

Pissed Jeans (bandnaam alleen al :+ )

Enola Gay

Het rammelt er lekker op los.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:54
Al vier pagina’s een punk-topic en geen woord over The Interruptors?

Naar mijn mening een van de betere nieuwere bands in de traditie van Rancid / Distillers.

[Voor 12% gewijzigd door merauder op 21-01-2022 09:53]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Surfbort heeft een paar weken terug een nieuwe live video uitgebracht.
Jam in the van

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:54
Tot dat er steeds meer aandacht is voor dergelijke bands. Ook op Netflix zie ik de laatste tijd enorm veel punk-documentaires verschijnen met een nieuwe documentaire over Poly Styrene in de maak.

Het is niet overigens helemaal mijn stijl, ik ben zelf meer van de Ramones-core overigens.

Nog een pareltje om de post mee af te sluiten.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:44
Punkrocker schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Leuk!
Samen met die achtergrond zang doet het me wel aan Bad Religion denken.
En dat is een complement.
Beetje een kick, maar BR? Ik hoor eigenlijk vooral heel erg veel NUFAN.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Henkie_NtA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Beetje een kick, maar BR? Ik hoor eigenlijk vooral heel erg veel NUFAN.
NUFAN zeker ook.
Maar ik ken BR al langer dan NUFAN en bij zulke achtergrondzang doet dat me altijd aan BR denken. Of dat nu meer NUFAN is of meer BR. Zal mijn ouwe verpeste gehoor wel zijn :+

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:44
Punkrocker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:35:
[...]

NUFAN zeker ook.
Maar ik ken BR al langer dan NUFAN en bij zulke achtergrondzang doet dat me altijd aan BR denken. Of dat nu meer NUFAN is of meer BR. Zal mijn ouwe verpeste gehoor wel zijn :+
Ja NUFAN heeft absoluut ook veel dingen van BR overgenomen natuurlijk. Maar vooral de bovenlijntjes en zangpatronen zijn echt heel erg NUFAN. Maar goed, prima plaatje, geen klassieker. :)

• dropkikker
  • Nu online

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
De nieuwe Idles

Crawl!

Lekker kleien.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Jera On Air

Ik ga er helaas niet heen maar de line-up is goed!

Naast de nieuwe jonge honden genoeg ouwe meuk om ook ons oudjes nostalgisch te vermaken:
Bad Religion,
Suicidal Tendencies
Rise Against
The Offspring
Hatebreed
Life of Agony
Anti-Flag
No Fun At All
...

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Punkrocker schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:03:
Jera On Air

Ik ga er helaas niet heen maar de line-up is goed!

Naast de nieuwe jonge honden genoeg ouwe meuk om ook ons oudjes nostalgisch te vermaken:
Bad Religion,
Suicidal Tendencies
Rise Against
The Offspring
Hatebreed
Life of Agony
Anti-Flag
No Fun At All
...
Ik vind die jonge bands aanzienlijk boeiender dan die oude meuk.

Offspring is saai live bijvoorbeeld :P

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:33:
[...]

Ik vind die jonge bands aanzienlijk boeiender dan die oude meuk.

Offspring is saai live bijvoorbeeld :P
Offspring is inderdaad niet de spannendste.

Maar Bad Religion is alleen al een bezoek aan het festival waard.

Zag ze in 1991 1989 voor het eerst. Geweldige band.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dropkikker
  • Nu online
Hier weer een lijstje met goede muziek :)

YouTube: Cock Sparrer - Nothing Like You Wist niet eens dat Cock Sparrer nog bestond :+

Punk met een instant smile van de Vanilla Muffins
YouTube: Sugar Oi Come On

Lekkere rauwe punk van Argy Bargy
YouTube: argy bargy-burning skies

De nieuwe single van Ska-P, wat een feest is dit live zeg!
YouTube: Ska-P - ESTIMADO JOHN

En als afsluiter, de Duitse band Toxpack met een tranentrekker.
YouTube: Himmelwärts

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
De pretpunkers van The Chats hebben een nieuwe single + video uit.

Wees gewaarschuwd: De zanger heeft geen matje meer! 8)

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-06 13:12
Leuk topic.
Ik luister niet heel veel punk, maar merk dat het steeds vaker in mijn playLists komt.
Het genre heb ik altijd wel kunnen waarderen.
Echt een underdog in de muziek. Recht door zee, meestal met volledige toewijding gemaakt.
Daar hou ik van.

Voor mijn gevoel begint het genre ook weer wat op te keven de laatste tijd.
Ik kom steeds meer nieuwe punk(achtige) bands tegen.
Gezien de tijd waarin we leven niet zo gek denk ik, maar het kan natuurlijk ook komen door de algoritmes van Google en Spotify.

Maar goed, ik kwam laatst nog een pareltje tegen die ik hier wil delen.
Van Red Zebra, een Belgische post punk band uit de jaren 70 en 80.

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-06 13:12
Om een voorbeeldje te geven van de nieuwe garde, hierbij een aantal nummers van mijn persoonlijke favoriet: KennyHoopla.

Ik was dan ook superblij om te zien dat ze op Rock Werchter optreden (net als IDLES).
Op de Slope, dus dat betekent met je neus tegen het podium aan.
Ben erg benieuwd, want de live opnames op YouTube zijn uitmuntend.

Grappig om te zien dat Travis Barker zo’n beetje met al deze nieuwe talenten een samenwerking heeft.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Beton - Kyiv Calling

"De Oekraïense punkband Beton werft fondsen voor hulp aan oorlogsslachtoffers met een remake van klassieker van The Clash.

De nog levende leden van de iconische Britse punkband The Clash hebben hun zegen en medewerking gegeven aan een opmerkelijke nieuwe versie van hun iconische nummer London Calling. Een Oekraïense punkband genaamd Beton heeft nu Kyiv Calling opgenomen in de buurt van de frontlinie. De teksten zijn omgeschreven van Londen naar Kiev en gewijzigd in een oproep aan de rest van de wereld om de verdediging van Oekraïne tegen Rusland te steunen.

Alle opbrengsten van wat nu wordt aangekondigd als een ‘strijdlied’ gaan naar de Free Ukraine Resistance Movement (FURM) om een ​​communicatiesysteem te helpen financieren dat de bevolking moet waarschuwen voor bedreigingen."

• MonkeyJohn
Ik dacht "hey Beton, die ken ik" maar dat is toch weer een andere Beton (uit Slowakije, dus een beetje uit dezelfde richting voor ons ;)).

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Bob Vylan

Afro punk. Afwisselde muziek. De ene keer meer reggae invloeden dan weer meer punk.

We live here - een imo geweldige punksong:

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Vandaag uitgebracht:
Live vanaf de waterkant video van Amyl And The Sniffers

Maggot, één van de leukere songs op de LP

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee