Grappig is dat. Ook ik was 11 jaar toen ik verder op zoek ging naar meer punk(rock).sOid schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:18:
[...]
Ik snap wat je zegt. Maar voor mij was/is Americana een heel belangrijk album. Ik was 11 jaar toen die uitkwam en is mijn introductie geweest in de punk (en rock) muziek.
Zonder deze associatie en warme gevoelens had het album mij waarschijnlijk ook niet geboeid.
Wij hadden nog geen internet en nog niet 101.000 shit zenders zoals 538, SaaiRadio, 10Gold enz maar slechts Hilversum 1 t/m 3.(4?)
En daar luisterde je naar de Top40 bij Veronica. Daar kwam ineens Rock n Roll Highschool langs van Ramones! Toen begon mijn zoektocht. Hé, een paar jaar eerder waren er de Sexpistols. Bij de VPRO werd andere leuke muziek gedraaid, en bij de VARA. Mijn neef, die een paar jaar ouder is, had groen haar. Die kent vast wel meer leuke muziek!
Tegenwoordig is het gelukkig makkelijker om underground muziek te ontdekken, welk genre ook je voorkeur heeft. Internet heeft ook zijn goede kant.
"What do you get if you multiply six by nine..."