Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gisteren was er een docu op de Belg over Dinosaur Jr.

Trailer:

Geweldige band. Op plaat steeds meer gepolijst naarmate de jaren verstrijken en het budget groeit. Live lekkere vuige herrie.
Bandleider J Mascis is nog steeds een vaag figuur...
Docu was wel leuk, vooral de livebeelden en de interviews met de overige bandleden. J lijkt wel een lobotomy gehad te hebben. Wat praat die saai en ongeïnteresseerd zeg. Af en toe een paar zinnen van figuren zoals Henry Rollins, Kim Gordon, Frank Black, enz.

Ik zag ze in 1987 (toen ze Dinosaur heetten, zonder Jr) in Goes. De soundman daar had altijd de neiging om altijd alles op vol volume te zetten. In een zaaltje met een capaciteit van max 150 bezoekers. Toen kwam Dinosaur....
Die zetten hun gitaar- en bassversterker op standje Spinal Tap (11). Gevolg was dat de soundman helemaal in paniek was "Ik kan niets meer doen! Alleen de zang versterken!"
Heb nog steeds goeie herinneringen aan dat optreden. Heb ze helaas daarna nooit meer live mogen aanschouwen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Punkrocker schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:55:
Gisteren was er een docu op de Belg over Dinosaur Jr.

Trailer:
[YouTube: FREAKSCENE: THE STORY OF DINOSAUR JR Official Trailer (2021) Music Documentary]

Geweldige band. Op plaat steeds meer gepolijst naarmate de jaren verstrijken en het budget groeit. Live lekkere vuige herrie.
Bandleider J Mascis is nog steeds een vaag figuur...
Docu was wel leuk, vooral de livebeelden en de interviews met de overige bandleden. J lijkt wel een lobotomy gehad te hebben. Wat praat die saai en ongeïnteresseerd zeg. Af en toe een paar zinnen van figuren zoals Henry Rollins, Kim Gordon, Frank Black, enz.

Ik zag ze in 1987 (toen ze Dinosaur heetten, zonder Jr) in Goes. De soundman daar had altijd de neiging om altijd alles op vol volume te zetten. In een zaaltje met een capaciteit van max 150 bezoekers. Toen kwam Dinosaur....
Die zetten hun gitaar- en bassversterker op standje Spinal Tap (11). Gevolg was dat de soundman helemaal in paniek was "Ik kan niets meer doen! Alleen de zang versterken!"
Heb nog steeds goeie herinneringen aan dat optreden. Heb ze helaas daarna nooit meer live mogen aanschouwen.
Freak Scene staat overigens op plek 230 in de Kink 80s top 500.

Een lijst met bedroevend veel non alternatieve songs ;w
Dat noemt zich een zender met alternatieve muziek ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Punkrocker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Een lijst met bedroevend veel non alternatieve songs ;w
Dat noemt zich een zender met alternatieve muziek ;w
Hangt natuurlijk wel van je definitie van 'alternatief' af. Maar inderdaad, er komt ook veel mainstream meuk als Coldplay voorbij. Wat dat betreft doen de themakanalen van KINK het beter.

Desalniettemin wel heel blij dat KINK weer in de lucht is hoor. Ik luister graag radio, en bij KINK erger ik me het minst vaak aan muziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:43:
[...]

Hangt natuurlijk wel van je definitie van 'alternatief' af. Maar inderdaad, er komt ook veel mainstream meuk als Coldplay voorbij. Wat dat betreft doen de themakanalen van KINK het beter.

Desalniettemin wel heel blij dat KINK weer in de lucht is hoor. Ik luister graag radio, en bij KINK erger ik me het minst vaak aan muziek ;)
Klopt helemaal wat je zegt.
(maar Golden Earring, Rolling Stones, Queen ... Ik kan ze op geen enkele manier alternatief noemen)

Ik ben ook blij met zenders zoals Kink, veel minder meuk. Thema kanalen doen het nog beter wat meuk betreft.

Ik wissel af tussen Pinguin Radio en Kink. Pinguin heeft het voordeel dat er (bijna) geen reclame langskomt en veel minder DJ gelul en radiospelletjes. (Eric Corton valt me vies tegen)
Ik mis wel af en toe nieuwsuitzending.

Edit:
Vroegah had Pinguin een. Ska-kanaal met 24/7 ska muziek. Helaas nu niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Punkrocker op 06-06-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Punkrocker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:54:
[...]
Edit:
Vroegah had Pinguin een. Ska-kanaal met 24/7 ska muziek. Helaas nu niet meer.
Wij luisteren thuis Bobs ska radio.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21

hneel

denkt er het zijne van

Hier op het werk staat vaak Q-music op. Als je daar een dag lang naar geluisterd hebt klinken de Earring en de Stones plots verfrissend alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hneel schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:05:
Hier op het werk staat vaak Q-music op. Als je daar een dag lang naar geluisterd hebt klinken de Earring en de Stones plots verfrissend alternatief.
Bij de buren zijn schilders bezig met de buitenboel. De hele dag 100% NL. Echt fijn thuiswerken nu :+

Noise cancelling koptelefoon for the win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Omdat het pride-maand is *O*

Leuk "Polygoon Journaal" accent heeft die zanger. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

Henkie_NtA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Ik vind het wel pleuris duur moet ik zeggen. €61,50 voor fucking NoFX vind ik echt insane.
Ben laatste tig jaar al niet meer geweest. Vond het altijd te druk met matig publiek en meer grappen dan muziek. Fat Mike vind ik ook steeds irritanter worden. Als je echt bij elke gelegenheid van de daken moet schreeuwen dat in een jurk lopen zo fantastisch is en dat dingen in je reet stoppen geweldig is, houd het voor mij wel een beetje op.
Maar goed, 18-jarige Henkie zou zeggen "zure ouwe zak, niet zo janken, gewoon gaan". Dus zo gezegd zo gedaan.
Volgens mij komt die prijs meer van de Melkweg dan van NOFX. Was ook echt last minute en Melkweg dacht natuurlijk nog even slaatje uit te slaan.

Helaas zelf niet kunnen gaan. Was te kort dag om vrij te regelen en €60 + brandstof + parkeren + iets drinken werd mij helaas te gortig op zo'n kort termijn.

Tja en qua grappen en grollen? Voor mij is dat juist beetje NOFX. Je weet dat dat er bij hun bij hoort. Je gaat ook niet naar Motorhead en dan achteraf klagen dat het geluid zo hard stond :+

Ga in Augustus naar Me First and the Gimme Gimmes. Dan weet je ook dat het meer auwehoeren en aankloten is dan strakke muziek. Die gaan "ruzie" maken wie nou die valse noten heeft gespeeld.

Baal wel dat Descendants dag later speelt. Ook qua werk en financieel helaas niet haalbaar om 2x achter elkaar te gaan.
Gelukkig paar jaar terug nog mogen zien. Staat toch heel erg hoog in mijn lijstje met beste concerten ooit.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Player1S schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:07:
[...]Ga in Augustus naar Me First and the Gimme Gimmes. Dan weet je ook dat het meer auwehoeren en aankloten is dan strakke muziek. Die gaan "ruzie" maken wie nou die valse noten heeft gespeeld.
Wie zitten er nog in Me First? Fat Mike niet meer toch? Die gast van Lagwagon nog wel?

Edit: Wikipedia zegt dat ze er wel nog inzitten...

Ik heb ze zelf nog nooit live gezien, kwam nooit uit. Ook nu weer, ben ik nog op vakantie in Frankrijk...

Ik merk zelf dat ik een beetje moeite heb om leuke nieuwe bandjes te ontdekken, blijf toch vaak hangen in de muziek die ik "vroegah" luisterde. Die blijft om één of andere reden leuk en de concerten ook nog wel. Die worden wat tammer door de leeftijd van de bandleden, maar het voordeel is dat het publiek ook wat ouder is en je (lees ik als eind 40er) je niet zo oud voelt tussen de tieners :+

[ Voor 42% gewijzigd door kleinelievewolff op 12-06-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

kleinelievewolff schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:30:
[...]
Wie zitten er nog in Me First? Fat Mike niet meer toch? Die gast van Lagwagon nog wel?

Edit: Wikipedia zegt dat ze er wel nog inzitten...
Laatste keer dat ik ze zag was Spike, Joey Cape en Dave Raum van LagWagon. Jay Bentley van Bad Religion en Scott Shiflett

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gisteren op Graspop Metal Meeting, tussen alle metal traden (naast o.a. Agnostic Front en Rancid) ook de pretpunkers van The Chats op.
Video hiervan is online te bekijken. (Geen idee hoelang GMM die online houdt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Punkrocker Tof, dank voor het delen!

Dit moet natuurlijk ook wel te rippen zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wat is het concert van Sick of it all op Graspop 2023 goed zeg. Dank @Punkrocker voor de link: https://vod.graspop.be/nl/100090/sick-of-it-all-concert/

Die gasten spelen gewoon zonder in-ear monitors. Ook niet eens iedereen met gehoorbescherming. Hoe dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:36:
Wat is het concert van Sick of it all op Graspop 2023 goed zeg. Dank @Punkrocker voor de link: https://vod.graspop.be/nl/100090/sick-of-it-all-concert/

Die gasten spelen gewoon zonder in-ear monitors. Ook niet eens iedereen met gehoorbescherming. Hoe dan?!
Ja was super.

Tja, old school....? Nooit met die dingen in mijn oren gespeeld dus ook nu niet?

Anti Flag was ook een fijn optreden. Jammer genoeg mag de stream niet online blijven.

Rippen van de concerten (Chats, SOIA) is mij nog niet gelukt. Ben daar niet zo in thuis.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 19-06-2023 09:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik heb Less Than Jake gezien op de livestream (staat helaas niet VOD). Geweldig optreden: Jongen in het publiek zag er te verveeld uit => dansen op het podium, Circle pit rond de PA inclusief vuilcontainer en iemand uit het publiek heeft pizza gekocht voor de band (hoop dat hij een T-shirt heeft gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
stijn014 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:10:
Ik heb Less Than Jake gezien op de livestream (staat helaas niet VOD). Geweldig optreden: Jongen in het publiek zag er te verveeld uit => dansen op het podium, Circle pit rond de PA inclusief vuilcontainer en iemand uit het publiek heeft pizza gekocht voor de band (hoop dat hij een T-shirt heeft gekregen).
Die staat daar zeker wel :)
https://vod.graspop.be/nl/100268/less-than-jake-concert/

Gisteren ook even gekeken. Muziek: mwah. Sfeer: top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:07:
[...]

Tja, old school....? Nooit met die dingen in mijn oren gespeeld dus ook nu niet?
Dat zal meespelen. Maar helemaal geen gehoorbescherming? Da's echt niet meer van deze tijd. Heb zelf tinnitus opgelopen na een concert van Flogging Molly en draag sindsdien wel altijd gehoorbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Dat zal meespelen. Maar helemaal geen gehoorbescherming? Da's echt niet meer van deze tijd. Heb zelf tinnitus opgelopen na een concert van Flogging Molly en draag sindsdien wel altijd gehoorbescherming.
Slim is anders.

Zelf een constante ruis in mijn oren. Een vorm van tinnitus die redelijk makkelijk te negeren is.
Is er langzaam ingeslopen met al die concerten. Ik kan niet één concert aanwijzen als schuldige.
Tegenwoordig wel gehoorbescherming erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Slim is anders.

Zelf een constante ruis in mijn oren. Een vorm van tinnitus die redelijk makkelijk te negeren is.
Is er langzaam ingeslopen met al die concerten. Ik kan niet één concert aanwijzen als schuldige.
Ja na dat concert liep ik een week met een énorme piep in m'n oren. Kon bijna niemand verstaan. Daarna gelukkig wel heel erg weggezakt maar nooit meer hetzelfde geworden als daarvoor.

Was laatst bij klein concertzaaltje en daar kon je gewoon oordoppen kopen. Dat was vroeger echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Punkrocker schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Slim is anders.

Ik was ooit in de Paradiso bij Beck (geen punk, ok, maar toch) en dat was zo hard dat ik sindsdien niet zonder doppen naar een concert, of andere plekken waar harde muziek is, ga.

Bij stilte nu ook zeker nog een piep, helaas. Wel ontelbaar veel concerten, dat dan weer wel. ☺️

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ook een leuk oudje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
8 maart 2024 staat Idles in AFAS Live....

€44,80 ! :(

Nu vind ik AFAS Live toch niet zo gezellig voor een punkconcert dus ik ga sowieso niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33

Volgens mij was er hier twijfel of Blink 182 wel in dit topic hoorde, maar wat ben ik blij dat Tom Delonge weer terug is. Alsof ik terug de tijd in ga, voel me ineens weer een jaar of 14/15. :P
Zondag het concert in Ziggo Dome, heb er zin in!

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 07-10-2023 00:24 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Raem schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 00:23:
[YouTube: blink-182 - DANCE WITH ME (Official Video)]

Volgens mij was er hier twijfel of Blink 182 wel in dit topic hoorde, maar wat ben ik blij dat Tom Delonge weer terug is. Alsof ik terug de tijd in ga, voel me ineens weer een jaar of 14/15. :P
Zondag het concert in Ziggo Dome, heb er zin in!
Ole ole ole ole ole....
:+

Ik weet niet of dit als een sneer naar Ramones bedoeld is of als een tribute?
Ze mogen nog niet in hun schaduw staan.
Vooruit een beetje in de buurt van de schaduw.

Vrolijk punkpop nummer, ik zet er de radio niet voor uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Ik ben in Antwerpen naar Blink geweest. Kostelijk geamuseerd. Goede set met de classics, ze hadden er zelf veel zin in en het publiek was helemaal mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond was top! Ik had verwacht dat Tom veel beroerder zou klinken, maar dat viel 100% mee.
Ik stond helemaal vooraan (golden circle early entry tickets), op een meter van het podium af.
Wat me op viel is dat Tom ontzettend veel gekke trekjes/ticks heeft met zijn mond :')
Het was een mooie mix tussen oud en nieuw. Echt velen malen beter als een jaar of 5 geleden in Rotterdam Ahoy met Matt Skiba.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejxj86C_q9p_5PruaXtT3g9yRZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuxS0GEEGlQ5bjm59rG7s8t5.jpg?f=fotoalbum_large

The Story So Far had ik nog nooit gehoord, klonk ook wel goed. Als 14/15 jarige zou ik het helemaal te gek gevonden hebben :P hun cover van Millencolin (No Sigar) klonk wel echt rete strak

[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 09-10-2023 15:39 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Idles hebben een nieuwe video uitgebracht
Lekkere 70's vibe in de video :+

Dancer

Vooruitlopend op hun nieuw album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:18:
Idles hebben een nieuwe video uitgebracht
Lekkere 70's vibe in de video :+

Dancer

Vooruitlopend op hun nieuw album
Lekker. Ik ken Idles eigenlijk niet zo geod. Nog persoonlijke favorieten? Qua tracks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Lekker. Ik ken Idles eigenlijk niet zo geod. Nog persoonlijke favorieten? Qua tracks?
Ah... Ze hebben zoveel lekkere tracks. Kleine selectie :
  • Colossus
  • Never Fight A Man With A Perm (titel alleen al is geweldig :+ )
  • Danny Nedelko (hun doorbraak single)
  • Mother
  • Kill them with kindness
  • I'm scum
  • Model Village
....
..
.

Eerst twee albums (Brutalism en Joy as an act of resistance) zijn mijn favoriete albums maar ook de andere album zijn top.

Edit
Live op Pinkpop :
https://3voor12.vpro.nl/s...ive-at-pinkpop-2022~.html

[ Voor 7% gewijzigd door Punkrocker op 18-10-2023 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Joecephus And The George Town Massacre heeft begin deze maand een nieuw album uitgebracht:
Call Me Animal

Een tribute album voor MC5.

Met medewerking van diverse grootheden:
Lydia Lunch
Jello Biafra
JG Thirwell
Wayne Kramer
Enz..

Mooie tribute!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Weer een legende minder.

Nog een wonder dat hij zo oud is geworden.

Shane MacGowan. RIP

:9B

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/6pvx3qca4vyi_wd854/shane-macgowan.jpg

https://open.spotify.com/...si=_sewhH5eQmO7wpibvCiEHA

[ Voor 14% gewijzigd door Punkrocker op 30-11-2023 16:50 ]

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

;(

Echt veel naar geluisterd vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
hneel schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:21:
;(

Echt veel naar geluisterd vroeger.
Tijdens een concert van The Clash beet een meisje een stuk van het oor van haar vriend.
Die jongen was Shane...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Iedereen een goed punkrock 2024! 8)

🤘

Hopelijk ontdekken we weer nieuwe leuke bands. (Of herontdekken we ouwe bandjes)
Naast tips van Junior heb ik een ook via Spotify nieuwe leuke bandjes ontdekt. Maar wie verzint al die genrenamen? Crank Wave? Egg Punk? :?

(Spotify wrapped)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6p1wqNbPxF1eoubXWdHrhIDugQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXZpfiKIbJtJUaIaFOLRBKSR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb DuckDuckGo moeten opstarten om te ontdekken wat het allemaal voorstelt.
Crack Wave: Crank wave is a subgenre of punk rock that emerged in the early 2010s. It is characterized by its raw and aggressive sound, often featuring distorted guitars, heavy basslines, and pounding drums. The lyrics are typically politically charged and deal with issues such as social inequality, mental health, and the state of the world. Crank wave bands often incorporate elements of post-punk and garage rock into their music, creating a unique and energetic sound that is both cathartic and empowering.. Dat zijn dus bandjes zoals Idles en Protomartyr. OK, dat klopt wel :+

Egg Punk?
"Egg punk is a subgenre of punk rock that emerged in the early 2010s. It is characterized by its lo-fi production, distorted guitars, and aggressive vocals. The lyrics often touch on themes of nihilism, alienation, and rebellion. The sound is raw and unpolished, with a DIY ethos that emphasizes authenticity over technical proficiency. Egg punk has gained a cult following among underground music fans, and its influence can be heard in the work of contemporary punk and garage rock bands."
Bandjes zoals Taqbir, Amyl and teh Sniffers en zelfs Viagra Boys schijnen daaronder te vallen. Veel geluisterd allemaal. Klopt dus. :+
Maar ze verschillen onderling best veel. En dan allemaal Egg Punk?

Neo-psychedelisch snap ik wel. Dat zijn natuurlijk bands zoals King Gizzard and the Lizard Wizard en de Psychedelic Porn Crumpets....

Benieuwd welke nieuwe genres ze nog meer gaan verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Punkrocker Wat een flauwekul, al die subgenres :+

Kan me ook niet vinden in de omschrijvingen eigenlijk. Vooral over de onderwerpen: de onderwerpen zoals hierboven omschreven bij Crank Wave en Egg Punk zijn echt niet uitsluitend alleen bij die subgenres. Het zijn veel meer algemene punkmuziek-onderwerpen.

Mijn top band op spotify was, wederom, Bad Religion. Amyl stond ook in de top 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:07:

Kan me ook niet vinden in de omschrijvingen eigenlijk. Vooral over de onderwerpen: de onderwerpen zoals hierboven omschreven bij Crank Wave en Egg Punk zijn echt niet uitsluitend alleen bij die subgenres. Het zijn veel meer algemene punkmuziek-onderwerpen.

Mijn top band op spotify was, wederom, Bad Religion. Amyl stond ook in de top 5!
Zeker flauwekul! Voor mij is het ook allemaal gewoon Punk.

Bad Religion schopt nog steeds kont!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
sOid schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:07:

Hier ook alweer Bad Religion op één, net als de afgelopen jaren :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Hier sublime, nofx en mighty mighty bosstones...meer ska dan punk dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:26:
[...]

Hier ook alweer Bad Religion op één, net als de afgelopen jaren :D
Ben jij heel toevallig een leuke vrouw tussen de 30 en 40 jaar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:14
2023 was wat mijn smaak betreft een goed punk jaar.
Veel interessants tegengekomen en wat leuke optredens gezien.
Het lijkt sowieso weer wat meer in opkomst te komen.... bevestigt maar weer eens dat de wereld naar de klote gaat.

Alvast 2 bandjes die ikzelf dit jaar voor het eerst tegenkwam die ik met jullie wil delen.
Ieder met 3 voorbeeld tracks.
Shelf Lives
Duo met een lekker opvallende sound en behoorlijk afwisselende nummers.
Valt vast weer in 1 van de vage (nieuwe) subgenres:
https://www.youtube.com/watch?v=IJLr6zMQ0gI
https://www.youtube.com/watch?v=z5UrjKuD0s4
https://www.youtube.com/watch?v=t4xg9XZBBpg
Meltheads
Belgische band die lekker bezig is de laatste tijd.
Volgens mij hadden ze hun grote doorbraak met Nederlandstalige nummers en dan met name 'Naief'. De nieuwe nummers zijn weer in het Engels en smaken naar meer.
https://www.youtube.com/watch?v=hhgPEt5jWXg
https://www.youtube.com/watch?v=4OqXdYJxRBM
https://www.youtube.com/watch?v=28heqO4y1U4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Meltheads vind ik echt leuk. Naief vond ik een rauwere versie van de old skool Noordkaap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
stijn014 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:43:
Meltheads vind ik echt leuk. Naief vond ik een rauwere versie van de old skool Noordkaap.
Ik ga jaarlijks naar Rock Werchter en hoop dat ze daar dit jaar op mogen treden.
Volgens mij is die kans best groot aangezien ze daar altijd extra aandacht besteden aan Belgische bands.
Lijkt me live ook een toffe band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
_NooT_ schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:15:
Het lijkt sowieso weer wat meer in opkomst te komen.... bevestigt maar weer eens dat de wereld naar de klote gaat.

Alvast 2 bandjes die ikzelf dit jaar voor het eerst tegenkwam die ik met jullie wil delen.
Shelf Lives
Meltheads
Volgens mij hadden ze hun grote doorbraak met Nederlandstalige nummers en dan met name 'Naief'. De nieuwe nummers zijn weer in het Engels en smaken naar meer.
Shelf Lives doet me denken aan een stevigere (en af en toe weirdere) versie van Wet Leg. Maar dat komt dan vooral door de zang. Lekker bandje hoor!

Meltheads kan ik ook wel waarderen. Vooral de kortere pointy songs.

Thnx voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
Punkrocker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Shelf Lives doet me denken aan een stevigere (en af en toe weirdere) versie van Wet Leg. Maar dat komt dan vooral door de zang. Lekker bandje hoor!

Meltheads kan ik ook wel waarderen. Vooral de kortere pointy songs.

Thnx voor de tips!
Die vergelijking met Wet Leg heb ik wel meer voorbij zien komen.
Een soort Wet Legs on acid zou je kunnen zeggen.
Ik vind het zelf heel tof hoe ze de electronische effecten in de nummers verwerkt hebben, maar dat het wel lekker gritty blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter

Shelf Lives
Meltheads
Toeval of niet? :7

Meltheads - No One Is Innocent komt nu langs in mijn Spotify Release Radar (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
16 februari komt er een nieuw album van Idles uit: TANGK

Paar dagen geleden een video uitgebracht voor Gift Horse wat op Tangk komt te staan:

Is weer lekker maf zoals we van ze gewend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
Punkrocker schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:55:
16 februari komt er een nieuw album van Idles uit: TANGK

Paar dagen geleden een video uitgebracht voor Gift Horse wat op Tangk komt te staan:

Is weer lekker maf zoals we van ze gewend zijn.

[YouTube: IDLES - GIFT HORSE (Official Video)]
Ja, lekker.
Vind ik weer 1 van de betere Idles nummers.

Een ander nummer dat ik de laatste tijd regelmatig op repeat heb staan:
Soft Play - Punk's dead

Voor degene die het nog niet wist, Soft Play stond eerst bekend als Slaves, maar heeft ongever een jaar geleden de naam van de band aangepast.
Dit nummer is gericht aan alle fans die blijven zeiken over de naamsverandering.

En als bonus 1 van de bekenste nummers onder de nog oude bandnaam:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter

Shelf Lives
Meltheads
Ik weet niet waar je woont maar in maart komen ze (Meltheads) naar Rotterdam

https://www.rotown.nl/agenda/meltheads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Punkrocker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar in maart komen ze (Meltheads) naar Rotterdam

https://www.rotown.nl/agenda/meltheads/
Ik woon tegen de grens met België. Goed te doen qua afstand, maar voorlopig even rustig aan. Wel mooi prijsje zeg maar € 13,50.

Zelf ga ik niet zo gauw naar losse optredens, of het moet echt dichtbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
We weer een legende minder... .. :'(

Wayne Kramer _/-\o_

75 is nog best jong, misschien niet voor zijn leefstijl

Nog één keer dan maar
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Nog Corinne Bailey Rae fans? :D

Ik zou wat meer punk moeten luisteren. Het is niet waar ik doorgaans naar luister, maar af en toe wil ik iets anders. Ik vrijwillig regelmatig voor festivals als Left of the Dial in Rotterdam, en dan is V11 meestal de punk boot haha. Altijd gezellig daar, maar ik ben blij dat ik goede oordopjes heb haha.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:26:
We weer een legende minder... .. :'(

Wayne Kramer _/-\o_

75 is nog best jong, misschien niet voor zijn leefstijl

Nog één keer dan maar
_/-\o_
Dat blijft wel echt een fijn nummer he.
Sméagol schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:17:

Ik zou wat meer punk moeten luisteren. Het is niet waar ik doorgaans naar luister, maar af en toe wil ik iets anders.
Meer punk, meer beter ;) Ik vind dit een fijne playlist. https://open.spotify.com/...d=1&dlsi=111eba335b2a40f4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Dat blijft wel echt een fijn nummer he.
[...]

Meer punk, meer beter ;) Ik vind dit een fijne playlist. https://open.spotify.com/...d=1&dlsi=111eba335b2a40f4
Zeker weten! Fijn nummer! *O*

Die Spotify list speel ik wekelijks af!

"gemaakt voor Punkrocker... "
Dan staat er natuurlijk bij jou "gemaakt voor sOid... " benieuwd of die tracklist echt dezelfde is. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:04:
[...]

Zeker weten! Fijn nummer! *O*

Die Spotify list speel ik wekelijks af!

"gemaakt voor Punkrocker... "
Dan staat er natuurlijk bij jou "gemaakt voor sOid... " benieuwd of die tracklist echt dezelfde is. :7
Er staat m'n echte naam, maar indd ;)

En ja ben ook wel benieuwd. Denk inderdaad wel dat het gepersonaliseerd is. Hierbij een screenshotje, gesorteerd op lengte van het nummer (kortste bovenaan :P).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0urrQsXpan961qMy-JV6swup0BU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwMitXX8tVdS4NrGrMNmG4BS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Er staat m'n echte naam, maar indd ;)

En ja ben ook wel benieuwd. Denk inderdaad wel dat het gepersonaliseerd is. Hierbij een screenshotje, gesorteerd op lengte van het nummer (kortste bovenaan :P).

[Afbeelding]
Hmmm ik heb de gratis versie van Spotify...
Kan niet sorteren.

Speelduur van de list is 4 uur en 37 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:12:
[...]

Hmmm ik heb de gratis versie van Spotify...
Kan niet sorteren.

Speelduur van de list is 4 uur en 37 minuten.
Die van mij 100 songs, 4u41min.

Scheelt dus een nummer of 2, aan de tijd te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:17:
[...]

Die van mij 100 songs, 4u41min.

Scheelt dus een nummer of 2, aan de tijd te zien :+
Langer hoeven nummers niet te duren.

Wel jammer dat je persoonlijke list niet met anderen kan delen als je geen Facebook hebt.

Edit : ik heb ook 100 songs. Gemiddelde lengte van de song is dus iets korter 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Punkrocker op 04-02-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Langer hoeven nummers niet te duren.

Wel jammer dat je persoonlijke list niet met anderen kan delen als je geen Facebook hebt.
Kan wel (ik heb ook geen FB) met een omweg. Nieuwe playlist maken > alle nummers uit die automatisch gegenereerde playlist selecteren > toevoegen aan nieuwe playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Kan wel (ik heb ook geen FB) met een omweg. Nieuwe playlist maken > alle nummers uit die automatisch gegenereerde playlist selecteren > toevoegen aan nieuwe playlist.
Ah, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Punk dichter en comedian John Cooper Clarke komt naar Nederland!
De levende legende John Cooper Clarke heeft altijd gedaan wat hij wilde, alle normen en etiquettes het raam uitgooien. John is een Engelse performance-dichter en komiek die zichzelf in de late jaren 1970 profileerde als “punkdichter”. Hij maakte muziek, trad op en toerde met bands, als supportact of als eregast op hun show. Hij is het meest bekend van nummers als I Wanna Be Yours en Evidently Chickentown, twee absurdistische tracks die zijn oeuvre op een zeer passende manier vertegenwoordigen.

In de late jaren 1970 en vroege jaren 1980 bracht hij verschillende albums uit. In die tijd trad hij op met punk- en postpunkbands zoals Sex Pistols, New Order, Joy Division en Buzzcocks. Met een groot gevoel voor humor ging hij de wereld van muziek te lijf, een moedige onderneming, aangezien muziek en comedy vaak niet de beste vrienden zijn. Desondanks wist Clarke hoe hij het kon laten werken en bracht hij de twee samen. Nu is hij terug, ouder maar levendiger dan ooit, om je mee te nemen op een reis door de geschiedenis van punk en tegelijkertijd een lach op je gezicht te toveren.
Hij doet Paradiso en Rotown aan.

Kaartjes voor Rotterdam zijn geboekt! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 08:48

Ding

Boii

Mijn dochter neemt me 21 april mee naar the Exploited. Mijn jeugdliefde...
En je weet wat ze zeggen: ouwe liefde roest niet!
Al ben ik bang dat Wattie wel wat roestiger zal zijn dan vroeger

Punx not dead!

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anarchopunx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Gaan er nog meer mensen naar PITFEST in Drenthe dit jaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6F7Ltnh1hRtbypbFnBhYfxjcUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/txmn2xs9EecXZVp3V8hrYMEe.png?f=user_large

Mijn jeugdhelden van de heideroosjes komen, maar toen ik las dat Neuk! ook op de lineup stond en zelfs de zelfde dag, kon ik het niet laten om toch maar een kaartje te kopen.

"Tot de schijt ons dood blijven wij gewoon beuken!"

I dont want the world, i just want your half

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anarchopunx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Ding schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:24:
Mijn dochter neemt me 21 april mee naar the Exploited. Mijn jeugdliefde...
En je weet wat ze zeggen: ouwe liefde roest niet!
Al ben ik bang dat Wattie wel wat roestiger zal zijn dan vroeger

Punx not dead!
Ik heb ze in 2016 gezien in Zwolle, Wattie is inderdaad wat roestig, maar hij doet het gewoon! Veel plezier alvast!

I dont want the world, i just want your half

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Anarchopunx schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:16:
[Afbeelding]

Mijn jeugdhelden van de heideroosjes komen, maar toen ik las dat Neuk! ook op de lineup stond en zelfs de zelfde dag, kon ik het niet laten om toch maar een kaartje te kopen.

Leuk! Ik zie wat bekende namen, al is het decennia geleden dat ik ze voor het laatst gezien heb. Sick of it all zag ik voor het laatst op Dynamo open air 1997, Agnostic front in 1998 (ik werkte toen op doa, veel leuke dingen meegemaakt daar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Ik moet nog af en toe denken aan de bizarre quotes van Altar:
"Het gaat niet om het verbranden van kerken, maar om de mensen die erin zitten"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 10:01
Yes! Elk jaar van de partij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Het Nederlandse Traumatizer heeft hun eerste album uit!

Spotify link:
https://open.spotify.com/...si=qiKCO9j8Qamv5vxp47lc5Q

*O*

[ Voor 49% gewijzigd door Punkrocker op 05-04-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:40:
Het Nederlandse Traumatizer heeft hun eerste album uit!

Spotify link:
https://open.spotify.com/...si=qiKCO9j8Qamv5vxp47lc5Q

*O*
*O* Schreeuwende vrouwen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Je houdt van schreeuwende vrouwen?

Dan is Taqbir wel wat voor je
https://open.spotify.com/...si=hAEQr6QtSnWh5hLNUpom0A

oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
ADHD punkster Amyl en haar Sniffers hebben een nieuwe video / single uit:

"U Should Not Be Doing That"
*O*

YouTube: Amyl and The Sniffers - "U Should Not Be Doing That" (Official Music...

(kan niet direct de video linken op mijn telefoon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Punkrocker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:39:
ADHD punkster Amyl en haar Sniffers hebben een nieuwe video / single uit:

"U Should Not Be Doing That"
*O*

YouTube: Amyl and The Sniffers - "U Should Not Be Doing That" (Official Music...

(kan niet direct de video linken op mijn telefoon?)
Oeh thanks. Ik zag het op hun social media-kanalen inderdaad. Zo ff luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Oef.
Dat is binnen een week uitverkocht :'(

https://www.tivolivredenb...d-the-sniffers-18-11-2024

Uiteraard was ik te laat :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb kaarten in de presale gekocht. Had het hier ff moeten melden, sorry :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

Gisteren (en eergisteren) de allerlaatste keer NOFX gezien in Wenen. Einde van een lang tijdperk voor mij. Meer dan 25 jaar ging ik naar concerten van ze. Vooral in de Melkweg en soms naar het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

orf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:01:
Gisteren (en eergisteren) de allerlaatste keer NOFX gezien in Wenen. Einde van een lang tijdperk voor mij. Meer dan 25 jaar ging ik naar concerten van ze. Vooral in de Melkweg en soms naar het buitenland.
Jaloers. Kwam mij financieel en qua planning helaas niet uit om te gaan in Eindhoven. Was graag nog 1x gegaan. Toch mijn favoriet.

Ben erg benieuwd wat de heren nu gaan doen. Melvin heeft nu Melvinator en Fatty heeft zn museum. Maar Smelly en Hefe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb kaarten in de presale gekocht. Had het hier ff moeten melden, sorry :(
Volgende keer beter ;)

Gezien hun speelschema zit een tweede concert er niet in. Maar je weet maar nooit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

Player1S schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Jaloers. Kwam mij financieel en qua planning helaas niet uit om te gaan in Eindhoven. Was graag nog 1x gegaan. Toch mijn favoriet.

Ben erg benieuwd wat de heren nu gaan doen. Melvin heeft nu Melvinator en Fatty heeft zn museum. Maar Smelly en Hefe?
Hefe als acteur (moest al terug naar VS tijdens de tour voor een film).
Smelly heeft een sportschool en maakt surfboards.

Mike heeft z’n platenlabel en de Codefendants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Net als Blink-182 zal Sum 41 hier misschien vloeken in de kerk zijn. :P Maar ik zag dat ze voor hun afscheidstour ook nog naar Nederland komen. Dus toch maar tickets gekocht. Heb ze nooit live gezien terwijl ik het vroeger best veel geluisterd heb. Dus pak die laatste kans toch maar.

In de Brabanthallen, ben ik nog nooit geweest. Is dat een beetje een fatsoenlijke zaal?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:38
Ik heb nooit naar sum41 geluisterd buiten de hitjes om. Maar heb ze 2 keer live gezien op de jera. Vorige week ook dus. En ze knallen wel lekker. Ze krijgen het publiek ook erg goed mee. Veel plezier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Ik ga naar Sum 41 in Brussel. al een keer live gezien in 2020 en erg leuk.Dat was in februari, normaal ging ik ze dat jaar ook nog zien in Juni (rock Werchter) en augustus (Lokerse Feesten), maar er was toen iets anders waar we mee bezig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Gisteren naar de legendarische punkdichter Joh Cooper Clark geweest in Rotown.

"His biting, satirical, political and very funny verse delivered in his rapid-fire performance style resonated with the punk movement that had begun to pick up speed in the late 70s.

After touring with most of punk’s seminal and ground breaking bands including the Sex Pistols, The Clash, Buzzcocks, The Fall, and Elvis Costello, to name but a few, he began to draw large crowds in his own right. Joy Division were proud to open for JCC on numerous occasions and New Order later supported him on their first joint Australian tour."

Hij had een collega dichter en vriend meegenomen als support act: Mike Garry.
Sociaal bewogen, grappig maar af en toe lastig te volgen met zijn sterke Manchesteraccent. :+

Maar JCC dus: Hij was weer goed! Leuke interactie met het publiek ook.
Punk? Ja! Niet alleen vanwege zijn verleden met optredens samen met de punkbands, maar ook veel van zijn teksten gaan over maatschappelijke thema's zoals Beasley Street dat gaat over de armoede in de UK. Er wordt beweerd dat het een aanklacht tegen Thatcher is maar zelf beweert hij dat hij het al schreef voordat zij aan de macht kwam.
Er was ook genoeg niet-poltieke hilariteit. (The Welsh Maffia made me an offer... I couldn't understand)

Zijn grootste "hits" kwamen natuurlijk allemaal langs o.a. Evidently Chickentown en natuurlijk Twat.
En I Wanna Be Yours waarmee hij, dankzij de Arctic Monkeys, ook bij het grote onwetende publiek doorbrak.
Vanavond nog in Paradiso, gaat dat zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Raem schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:08:
Net als Blink-182 zal Sum 41 hier misschien vloeken in de kerk zijn. :P Maar ik zag dat ze voor hun afscheidstour ook nog naar Nederland komen. Dus toch maar tickets gekocht. Heb ze nooit live gezien terwijl ik het vroeger best veel geluisterd heb. Dus pak die laatste kans toch maar.

In de Brabanthallen, ben ik nog nooit geweest. Is dat een beetje een fatsoenlijke zaal?
Wat een rotdatum, op een maandag. Had er graag naartoe gewild maar dat gaat 'm voor mij niet worden.
Vast niet punk genoeg volgens de eckte punkerboys, maar dat boeit niet.
Afgelopen oktober ook naar Blink in de Ziggodome geweest en dat was ook moddervet.
Sindsdien ben ik behoorlijk fan van No Pressure, een project/band van Parker Cannon, de zanger van The Story So Far, die speelde in het voorprogramma van Blink 182. No Pressure heeft voor mij precies de sweetspot qua (pop) punk, snel en energiek, zoals de eerste 2 albums van Blink 182, maar dan zonder piemel/kots/poepgrappen (alhoewel dat ook leuk is natuurlijk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

Voor de liefhebber: Bob Vylan op Lowlands 2024.

Ik vind het wel echt moeilijk dat ze veel gitaren gebruiken in hun muziek, maar er geen gitaristen op het podium staan. Maar wellicht ben ik een conservatieve purist. En het is op zich natuurlijk wel weer heel punk dat zij het op hun eigen manier doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:40:
[YouTube: Bob Vylan - live at Lowlands 2024]

Voor de liefhebber: Bob Vylan op Lowlands 2024.

Ik vind het wel echt moeilijk dat ze veel gitaren gebruiken in hun muziek, maar er geen gitaristen op het podium staan. Maar wellicht ben ik een conservatieve purist. En het is op zich natuurlijk wel weer heel punk dat zij het op hun eigen manier doen :+
Hahaha. Ik heb precies hetzelfde "dilemma" met Bob Vylan live. Maar het was wel een gave show, zo vanaf de bank thuis bekeken. 8)

Idles hebben ze wel compleet uitgezonden (en herhaald) op NPO2Extra.
Op YouTube helaas maar 25 minuten:
https://youtu.be/lPNx9mMuCLg?feature=shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Amyl heeft een nieuwe single uit waarin ze dit keer meer kleding aan heeft dan we van haar gewend zijn :+

Nieuwe album komt uit in oktober *O*

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Punkrocker schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:23:
Amyl heeft een nieuwe single uit waarin ze dit keer meer kleding aan heeft dan we van haar gewend zijn :+

[YouTube: Amyl and The Sniffers "Chewing Gum" (Official Music Video)]

Nieuwe album komt uit in oktober *O*
Nieuwe single van het nieuwe album.
Gaat wel erg veel op zingen lijken....

YouTube: Amyl and The Sniffers - "Big Dreams" (Official Video)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Punkrocker Ja de laatste twee releases kunnen mij ook weinig boeien. Facts en You Should Not Be Doing That zijn okay. Maar niet het niveau van het vorige album.

Overigens is het nieuwste nummer van The Offspring helemaal om te janken. https://open.spotify.com/...%3A6RvVwqzNo1i8XkRBqXgcqE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Dit kwam ik onlangs tegen in mijn facebook feed: De band Oi Polloi. Komen blijkbaar binnenkort naar Nederland

Ik was zelf niet echt heel bekend met het Oi genre. Altijd begrepen dat het iets met extreem-rechts van doen had, maar dat blijkt toch gecompliceerder te liggen. Over deze band iig geen twijfels hoe ze daar over denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hneel schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:06:
Dit kwam ik onlangs tegen in mijn facebook feed: De band Oi Polloi. Komen blijkbaar binnenkort naar Nederland

Ik was zelf niet echt heel bekend met het Oi genre. Altijd begrepen dat het iets met extreem-rechts van doen had, maar dat blijkt toch gecompliceerder te liggen. Over deze band iig geen twijfels hoe ze daar over denken

[YouTube: OI POLLOI - Bash the Fash (Lyrics on screen) Ⓐ]
Extreemrechts staat erom bekend zich pacifistische en (extreem)linkse symbolen, muziek et cetera toe te eigenen. Gebeurde al in WO2 door de nazi’s met veel symbolen, waaronder de swastika.

Daarna bij bepaalde muziekstromingen zoals (ska)punk, oi en hardcore punk. Da’s een belangrijke reden dat veel punkbands ook anti-nazi en anti-facismenummers hebben.

Gebeurde trouwens ook met kleding. Fred Perry (een merk dat ik zelf graag draag) is daar zo’n voorbeeld van. Hebben hard moeten werken om hun reputatie te redden.

Je ziet het nu ook bij bijvoorbeeld vikingsymbolen. En zelfs hawaiishirts.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Asphyxion

I am, therefor I think

Onlangs uitgekomen: eerste album van Fentanyl. Beukt vrij hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Asphyxion schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:23:
Onlangs uitgekomen: eerste album van Fentanyl. Beukt vrij hard.

[YouTube: Fentanyl - S/T (Full Album)]
Toevallig vanavond deels geluisterd. Vind het een behoorlijke Black Flag-vibe hebben! Ben ik niet per se fan van, maar wel een fijne tegenhanger van alle poppunk die tegenwoordig wordt gemaakt.

Mijn ontdekking van de maand zijn de Lambrini Girls. Net een nieuwe video uitgebracht. Dat rauwe Britse accent maakt het ‘m voor mij.

YouTube: Lambrini Girls - Company Culture (Official Video)

(Sorry, embedden via telefoon is ruk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
sOid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:31:
[...]

Toevallig vanavond deels geluisterd. Vind het een behoorlijke Black Flag-vibe hebben! Ben ik niet per se fan van, maar wel een fijne tegenhanger van alle poppunk die tegenwoordig wordt gemaakt.

Mijn ontdekking van de maand zijn de Lambrini Girls. Net een nieuwe video uitgebracht. Dat rauwe Britse accent maakt het ‘m voor mij.

YouTube: Lambrini Girls - Company Culture (Official Video)

(Sorry, embedden via telefoon is ruk.)
Ik ken ze al een tijdje.
In maart komen ze naar Nederland!

https://www.rotown.nl/agenda/lambrini-girls/

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Mss meer poppunk, maar ik ben echt wel fan van the Linda Lindas. Hoop echt dat ze eens onze kant opkomen. In de US deden ze bv. support voor de Green Day/Rancid tour.

• Xerox
  • Laatst online: 08:55
sOid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:44:
Overigens is het nieuwste nummer van The Offspring helemaal om te janken. https://open.spotify.com/...%3A6RvVwqzNo1i8XkRBqXgcqE
Ik vind de laatste twee nummers van The Offspring sowieso niet interessant. Ben echt wel fan, maar dit kan mij echt niet bekoren... Jammer!

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Xerox schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:09:
[...]

Ik vind de laatste twee nummers van The Offspring sowieso niet interessant. Ben echt wel fan, maar dit kan mij echt niet bekoren... Jammer!
Eigenlijk alles na Americana kan mij niet boeien. Bijna alles daarvoor juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
sOid schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:03:
[...]

Eigenlijk alles na Americana kan mij niet boeien. Bijna alles daarvoor juist wel.
Days go by vond ik nog wel een goed album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

sOid schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:03:
[...]

Eigenlijk alles na vanaf Americana kan mij niet boeien. Bijna alles daarvoor juist wel.
FTFY.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Voor de mensen die kleine poppodia nog leuk vinden, binnenkort Total Chaos weer eens een keer in het land.

Afbeeldingslocatie: https://astrant-ede.nl/wp-content/uploads/2024/05/INSTA-Total-Chaos-Svetlanas.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik snap wat je zegt. Maar voor mij was/is Americana een heel belangrijk album. Ik was 11 jaar toen die uitkwam en is mijn introductie geweest in de punk (en rock) muziek.

Zonder deze associatie en warme gevoelens had het album mij waarschijnlijk ook niet geboeid.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste