• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:12

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

timowouters schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:15:
Ik ben een liefhebber volle muzikale nummers. Maar nu zoek ik méér van dit soort muziek! Wie kent er allemaal nummers zoals:

[video]

[video]

Het liefst richting hiphop/rap maar vooral het volle van filmmuziek met strijkers en een big orchestra.
Google search levert vooral youtube hits op van onbekende beatmakers zonder zang.

Wie kan mij helpen!
old skool Immortal Technique YouTube: Immortal Technique - Peruvian Cocaine feat Diabolic, Tonedeff, Poison Pen, Loucipher, C-Rayz Walz
Mos Def YouTube: Mos Def - Mathematics

[Voor 6% gewijzigd door NLKornolio op 09-07-2015 12:55]

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

SR8 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:48:
Ik had eerst gekeken wat ik zelf kende, wat misschien een beetje in die richting is:

[video]
[video]
[video]

Toen ik via youtube de term psychill tegen kwam:

[video]

Die youtuber heeft bij al zijn mixen de titels met de tijden er bij staan. Misschien zit daar wat voor je bij!
Bedankt voor je reactie. Donner Pass klinkt wel erg lekker, die kende ik nog niet. Verder ga ik die mix even luisteren en wat verder zoeken op psychill d:)b

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:08
kent er iemand muziek dat lijkt op de muziek uit de films Sherlock Holmes & Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Pirates of the carribean is de enigste OST muziek die een klein beetje vergelijkbaar is. Alle andere OST's vind ik maar saai.

Twee voorbeelden:
YouTube: Soundtrack SHERLOCK HOMES A Game of Shadows
YouTube: Sherlock Holmes Soundtrack - Discombobulate

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik was onlangs op een feest waar een uurtje Ierse/Schotse nummers gedraaid werden, bekende nummers vanaf zo'n 1970. Ik kende eigenlijk elk nummer, maar had vaak geen idee hoe het nummer heet of wie de artiest was. Ik herkende wel 'Nelly the Eliphant' en Fiesta van de Pogues. Vandaag heb ik zelf al Bob Geldof met the Great Song of Indifference gevonden. Kent iemand meer van dit genre hits uit het verleden?

[Voor 4% gewijzigd door zacht op 22-08-2015 23:46]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:35
Oké een kleine uitdaging. Tijdens onze roadtrip door Europa kwamen we in Bordeaux een steegje tegen waar iemand prachtige piano muziek aan het spelen was. Nu hopen we op een of andere manier te kunnen achterhalen welk nummer dit geweest kan zijn. Hebben jullie nog een idee?
https://drive.google.com/...KTWdNSFE/view?usp=sharing

@Hierboven. The Dubliners is wellicht nog een band die je goed vind en er bij zou passen.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Daar hebben we dit topic voor ;)
Hoe heet dit nummer? Deel 42

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 19:51

Sméagol

Master of Mayhem

Ik wil graag meer nummers in het ehh.. laat ik 't het electronische sex muziek genre noemen.

Hier de spotify collab playlist:
https://open.spotify.com/...st/2iWykSsfRrNtcEyV7rLgDA

Daar staan nu in:

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 18:28
Ik zoek muziek dat lijkt op dit nummer van Wardruna:

Wat ik eraan mooi vindt is het rustige begin en daarna het trance achtige deel (trance as in hogere sferen, niet als trance house muziek) en de mantra's die steeds herhaald wordt (wat ook het idee is van een mantra :p)

De andere nummers van deze band zijn compleet anders.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:59
zacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:19:
Ik was onlangs op een feest waar een uurtje Ierse/Schotse nummers gedraaid werden, bekende nummers vanaf zo'n 1970. Ik kende eigenlijk elk nummer, maar had vaak geen idee hoe het nummer heet of wie de artiest was. Ik herkende wel 'Nelly the Eliphant' en Fiesta van de Pogues. Vandaag heb ik zelf al Bob Geldof met the Great Song of Indifference gevonden. Kent iemand meer van dit genre hits uit het verleden?
The Dubliners?
Evt Flogging Molly

• segil
zacht schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:19:
Rapalje is een Nederlandse cover band die o.a. Ierse en Schotse muziek speelt. Wellicht dat daar een paar nummers tussen zitten die je herkent?
https://www.youtube.com/user/rapaljemaceal

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52
Sméagol schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:20:
Ik wil graag meer nummers in het ehh.. laat ik 't het electronische sex muziek genre noemen.

Hier de spotify collab playlist:
https://open.spotify.com/...st/2iWykSsfRrNtcEyV7rLgDA
Misschien is Buddha Bar wat voor je. Ik geef geen link, omdat er binnen die serie ook verschillen zitten. Kijk maar eens in spotify of op youtube. Of anders een van de artiesten die op die CD's voorkomen, zoals Claude Challe.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zoek muziek met moddervette elektronische beats en wat rap. De beats moeten lekker agressief en dik klinken en elektronische invloeden hebben. Dit bijvoorbeeld:
YouTube: Amp Live - Hot Right Now (Bassnectar Remix) [OFFICIAL]
YouTube: The Prodigy - Diesel Power HD 720p

De reguliere hiphop vind ik teveel op de rap gefocussed en de beats (en/of de rap) zijn voor mij niet rauw/elektronisch genoeg. Ik zoek verder ook geen dingen zoals dit:
YouTube: Yellow Claw & The Opposites - Thunder
YouTube: Rotterdam Terror Corps - Representing Hardcore (Hip-Hop Mix)
(niet rauw genoeg).

Lastig te omschrijven, hopelijk weet iemand wat mooie tracks. Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:34
temp00 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:32:
Ik zoek muziek met moddervette elektronische beats en wat rap. De beats moeten lekker agressief en dik klinken en elektronische invloeden hebben. Dit bijvoorbeeld:

De reguliere hiphop vind ik teveel op de rap gefocussed en de beats (en/of de rap) zijn voor mij niet rauw/elektronisch genoeg. Ik zoek verder ook geen dingen zoals dit:
(niet rauw genoeg).

Lastig te omschrijven, hopelijk weet iemand wat mooie tracks. Alvast bedankt d:)b
Moddervette beats: check
Wat rap (samples): check

YouTube: Dolphin - Devastator Dominator

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Lekker plaatje, iets teveel standaard hardcore/gabber basslijn ipv beats maar wel aardig in de richting van wat ik zoek. Thanks.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zoek muziek die lijkt op Euro's van Kraantje Pappie en Tijdmachine van Dio ft Sef.
Hoeft niet NL te zijn, maar dat met die breakbeats zo vind ik gewoon lekker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 14:04

Empathy

Extreme Audio

(niet rauw genoeg).

Misschien is Chase & Status iets voor je.

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021

(niet rauw genoeg).

Is dit iets?

Nasenbluten - Intellectual Killer
https://www.google.com/ur...g2=5DHjf8j26n1H1Uzv7q2S7g

Zoja, kijk dan verder naar andere nummers van Nasenbluten. Veel geript van rapnummers wel.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Empathy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:39:
[...]

Misschien is Chase & Status iets voor je.
4-systeembeheer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:46:
[...]

Is dit iets?

Nasenbluten - Intellectual Killer
https://www.google.com/ur...g2=5DHjf8j26n1H1Uzv7q2S7g

Zoja, kijk dan verder naar andere nummers van Nasenbluten. Veel geript van rapnummers wel.
Even wat nummertjes gezocht van de artiesten die jullie noemen maar het is het beide toch niet helemaal. Lastig te omschrijven wat dan wel. Thanks iig voor het reageren ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:45

Touchdomex

Meisje!

temp00 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:58:
[...]

[...]

Even wat nummertjes gezocht van de artiesten die jullie noemen maar het is het beide toch niet helemaal. Lastig te omschrijven wat dan wel. Thanks iig voor het reageren ;)

Hellfish anders?
The Eagle schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:47:
Ik zoek muziek die lijkt op Euro's van Kraantje Pappie en Tijdmachine van Dio ft Sef.
Hoeft niet NL te zijn, maar dat met die breakbeats zo vind ik gewoon lekker :)
Maybe zoiets als Boaz?

Of zoek je het op een andere manier? Maybe wat je tof vind eraan omschrijven? in een bredere vorm? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PWSteal
Hellfish - Rude Attitude

YouTube: Rude Attitude

Rude Ass Tinker ( aka Mu-Ziq) - Silk Ties
YouTube: Rude Ass Tinker - Silk Ties

[Voor 17% gewijzigd door PWSteal op 08-09-2016 22:12]

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik zoek muziek met moddervette elektronische beats en wat rap. De beats moeten lekker agressief en dik klinken en elektronische invloeden hebben.

Misschien niet rauw genoeg, maar vind dit wel lekker en voldoet aardig aan het criterium van electronische invloeden:
YouTube: Massive Attack feat. Mos Def - I Against I

(ook in Blade 2)

• segil

En dan vooral vanaf een minuutje of 3. Fantastisch mooi, dat gezang. Is er nog meer van dergelijke bombastische, kerkelijk gezang?

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door hanzer op 12-02-2020 13:49]

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

segil schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:58:
[video]

En dan vooral vanaf een minuutje of 3. Fantastisch mooi, dat gezang. Is er nog meer van dergelijke bombastische, kerkelijk gezang?
Ben niet helemaal thuis in dat genre maar dat soort muziek hoor ik altijd veel in World of Warcraft. Is dit wat voor je? (kerkelijk gezang niet overal sterk aanwezig).
Night song YouTube: Nightsong Lyrics (English & Darnassian)
A call to arms YouTube: World Of Warcraft - A Call To Arms
Arthas my son YouTube: WotLK Soundtrack: "Arthas, My Son"
Of deze track?
YouTube: Michael McCann - Icarus (Main Theme) (klinkt later vrij bombastisch).

• segil
hanzer schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:30:
Carmina Burana (Carl Orff)?

Zelf ben ik op zoek naar klassieke muziek, maar zonder stukken "chaos". En dat lijkt moeilijk te vinden.
Ik wil regelmatig (auto, bureau,...) wat rustige klassieke muziek luisteren, maar telkens komt er wel een bombastisch, chaotisch, agressief stuk in voor.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil zeker veel dynamiek, volume wijzigingen, alle instrumenten horen,... Maar niet alles tegelijk :-)
Bedankt voo de tip, ik ga het beluisteren! Ik kan jou helaas niet helpen met je vraag, aangezien mijn kennis van klassiek beperkt is. Wellicht dat strijkkwartetten iets zijn voor je?
temp00 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:32:
[...]

Ben niet helemaal thuis in dat genre maar dat soort muziek hoor ik altijd veel in World of Warcraft. Is dit wat voor je? (kerkelijk gezang niet overal sterk aanwezig).
Night song YouTube: Nightsong Lyrics (English & Darnassian)
A call to arms YouTube: World Of Warcraft - A Call To Arms
Arthas my son YouTube: WotLK Soundtrack: "Arthas, My Son"
Of deze track?
YouTube: Michael McCann - Icarus (Main Theme) (klinkt later vrij bombastisch).
Gaaf, dat klinkt goed! Thanks.

• PWSteal
Artiesten die vergelijkbare dingen doen als Wolfgang Voigt;
YouTube: Wolfgang Voigt - Kafkatrax 2.1

Niet de standaard party techno graag :)

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:55
Even een oud topic boven halen.

Ik ben nogal een techno/dnb/dubstep/... fan. Dat mag vrij hard gaan, maar naarmate de avond vordert, zwak ik graag af naar iets melodieuzer, maar met nog steeds een vrij prominente bass-line. Ik kan echter het (sub-)genre niet echt benoemen, dus weet ook niet goed hoe verder te zoeken. Chillstep/lounge is het niet. Ik dacht "deep techno", maar dan beland ik snel bij vrij "happy" al dan niet minimal tracks op youtube, en dat is het zeker niet.

Voorbeeld playlist: https://open.spotify.com/...st/7ATTdd51nKrKScwf9jZCpE

Voor zij die geen spotify hebben, enkeke sample tracks:
YouTube: Korridor - Taotast
YouTube: Julia Govor & Thierry Tomas - Dreamer (Hands Free Remix)
YouTube: Locomatica - Red Lines (Alexander Kowalski Warehouse Jam) [LCMTC] - ...
YouTube: Boston 168 - Oblivion [ODDEVEN004]
YouTube: Nicole Moudaber & Skin - Someone Like You (Original Mix) [MOOD]
YouTube: Polar Inertia — Sonic Outlaws
YouTube: Landside - Signs Of Change (Etapp Kyle Remix) [JT012]

Suggesties?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• PWSteal
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:59:
Even een oud topic boven halen.

Ik ben nogal een techno/dnb/dubstep/... fan. Dat mag vrij hard gaan, maar naarmate de avond vordert, zwak ik graag af naar iets melodieuzer, maar met nog steeds een vrij prominente bass-line. Ik kan echter het (sub-)genre niet echt benoemen, dus weet ook niet goed hoe verder te zoeken. Chillstep/lounge is het niet. Ik dacht "deep techno", maar dan beland ik snel bij vrij "happy" al dan niet minimal tracks op youtube, en dat is het zeker niet.

Voorbeeld playlist: https://open.spotify.com/...st/7ATTdd51nKrKScwf9jZCpE

Voor zij die geen spotify hebben, enkeke sample tracks:
YouTube: Korridor - Taotast
YouTube: Julia Govor & Thierry Tomas - Dreamer (Hands Free Remix)
YouTube: Locomatica - Red Lines (Alexander Kowalski Warehouse Jam) [LCMTC] - ...
YouTube: Boston 168 - Oblivion [ODDEVEN004]
YouTube: Nicole Moudaber & Skin - Someone Like You (Original Mix) [MOOD]
YouTube: Polar Inertia — Sonic Outlaws
YouTube: Landside - Signs Of Change (Etapp Kyle Remix) [JT012]

Suggesties?
Valt denk gewoon onder techno.
YouTube: afx - w32.deadcode.a
YouTube: Ricardo Villalobos - Dexter
YouTube: Wolfgang Voigt - Kafkatrax 2.1
YouTube: Surgeon - Those Who Do Not

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 22:17
Ik heb een "hoe heet deze muziek" vraag. Althans, dit soort stijl muziek... met dit ritme/beat of vibe. Een hoofdgroep zoals Blues of iets in die richting is te breed. Ik zoek meer nummers of artiesten die dit soort nummers maken. Hoe zou je zoeken als je dit soort nummers wilt vinden.

Dat het eerste filmpje een eenmansband is maakt verder niet uit.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:02
addictive schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:07:
Ik zoek tracks die lijken op: eric burdon & the animals the black plague

[video]

Zou het super vinden om meer van dat soort donkere, naargeestige tracks te kennen :)
Current 93: YouTube: current 93
Albums als Black ships ate the sky, I have a special plan for this world en Soft black stars zijn misschien wel wat voor je.
Ook kan je Coil misschien dan wel waarderen :)

/edit: Jemig, niet naar de datum gekeken 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2017 22:17]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:58
Vrijdag schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:17:
[...]

Current 93: YouTube: current 93
Albums als Black ships ate the sky, I have a special plan for this world en Soft black stars zijn misschien wel wat voor je.
Ook kan je Coil misschien dan wel waarderen :)

/edit: Jemig, niet naar de datum gekeken 8)7
Vage shit, I like it! Thanks!

Zelfs na 3 jaar nog ;)

MickBenjamins.com | Twitter

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:54

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik zoek muziek zoals deze:

En deze:

Muziek om in de stemming te komen zeg maar.
En dan geen Lapdance van N.E.R.D., Doing it Loud van LL Cool J of Oochie Wally van QB Finest, maar wat stemmigere muziek zoals bovenstande voorbeelden.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Vrijdag
addictive schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:31:
[...]

Vage shit, I like it! Thanks!

Zelfs na 3 jaar nog ;)
Ha mooi! :)

Vroegah luisterde ik veel naar KinkFM's X-Rated: Wikipedia: X-Rated (radioprogramma)
Daar kwam je veel darkambient, spoken word, darkwave en meer (experimentele) niet-mainstream radio vriendelijke muziek. Gepresenteerd door Arjen Grolleman.
Misschien kan je daar nog podcast oid van terugvinden :)

/edit: I'll be damned, het programma bestaat nog steeds!
https://www.concertzender.nl/programma_genre/x-rated/

[Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 12-12-2017 16:57]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:58
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:35:
[...]

Ha mooi! :)

Vroegah luisterde ik veel naar KinkFM's X-Rated: Wikipedia: X-Rated (radioprogramma)
Daar kwam je veel darkambient, spoken word, darkwave en meer (experimentele) niet-mainstream radio vriendelijke muziek. Gepresenteerd door Arjen Grolleman.
Misschien kan je daar nog podcast oid van terugvinden :)

/edit: I'll be damned, het programma bestaat nog steeds!
https://www.concertzender.nl/programma_genre/x-rated/
Awesome, oude afleveringen zijn ook terug te luisteren op de website zie ik. DANK!

MickBenjamins.com | Twitter

• a_new_hunter
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-03 15:37
Ik zoek muziek die lijkt op: Mans not hot

• Vrijdag
addictive schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:13:
[...]

Awesome, oude afleveringen zijn ook terug te luisteren op de website zie ik. DANK!
Ik zie dat volgend jaar in Het Paard in Den Haag er zelfs een compleet (mini)festival aan is gewijd:
https://www.paard.nl/event/grauzone-festival-2018/

Lijkt me eigenlijk best tof :)

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 10:21

StrongArmLance

Endless flow

a_new_hunter schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
Ik zoek muziek die lijkt op: Mans not hot
alle britse hiphop :+

#vote

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
Ik zoek naar mooie, (prog)rock(achtige) 'rollercoaster' nummers.

Voorbeelden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-Tdu4uKSZ3M]

Nummers waar je dus echt instapt, en door het nummer heen eigenlijk gewoon meenemen op een soort reis door allerlei verschillende passages met verschillende speelstijlen. Een nummer in een ander genre wat je ook als voorbeeld zou kunnen noemen is bijvoorbeeld Bohemian Rhapsody van Queen, alhoewel dat niet de richting is die ik zoek.

[Voor 4% gewijzigd door WCA op 05-03-2018 20:11]

Share and Enjoy!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 23:36
Porcupine tree, Tool, Explosions in the sky is wat bij mij direct opkomt.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 16:15
GreNade schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:
Als je alles van Ayreon hebt, ben je al een heel eind :) Genoeg muziek om een dag vol te maken.

Onderstaande is een beetje in Telegraafstijl opgemaakt. Maar als je enkel de vetgedrukte bands gaat opzoeken, hoef je niet alles door te lezen.

Ik zag Flying Colours in je lijstje. Op hun tweede album staat Cosmic Symphony, nog beter dan Infinite Fire. In deze band spelen Neal Morse (zang, toetsen, gitaar) en Mike Portnoy (drums) mee. Die zitten samen ook in Transatlantic - nog meer epische progrock. In die band speelt Pete Trewavas de bas, en die is weer bekend van Marillion, maar die zal je vast al wel kennen. Gitarist is Roine Stolt, van de Flower Kings. Zweedse progrock, en kortgeleden een boxset uitgebracht met hun eerste 7 studioalbums (waaronder 3 dubbelcd's), aanrader.
Daarnaast heeft Neal Morse nog zijn eigen band, met Portnoy op drums trouwens. Meer van hetzelfde, maar toch weer anders.

Portnoy speelde vroeger in Dream Theater, dat is meer progmetal, maar de toetsenist Jordan Rudess heeft een solo-album gemaakt: The road home - met daarop covers van zijn invloeden. Denk aan Yes, [b]Genesis[/b[ (de oude Genesis, voordat Phil Collins ging zingen), King Crimson, Gentle Giant en Emerson, Lake and Palmer.

En wat te denken van wat ouder werk uit Nederland, Kayak en Earth and Fire (Andromeda girl is geweldig.

Aanraders (uit mijn hoofd):
Ayreon (ken je al) - eigenlijk alles :)
King Crimson - In the court of the Crimson King
Emerson Lake and Palmer - Tarkus
Genesis - Trick of the tail
Yes - Relayer , Close to the edge
Gentle Giant - Free Hand
Flower Kings - A kingdom of colours (boxset)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
Pat911 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Als je alles van Ayreon hebt, ben je al een heel eind :) Genoeg muziek om een dag vol te maken.

Onderstaande is een beetje in Telegraafstijl opgemaakt. Maar als je enkel de vetgedrukte bands gaat opzoeken, hoef je niet alles door te lezen.

Ik zag Flying Colours in je lijstje. Op hun tweede album staat Cosmic Symphony, nog beter dan Infinite Fire. In deze band spelen Neal Morse (zang, toetsen, gitaar) en Mike Portnoy (drums) mee. Die zitten samen ook in Transatlantic - nog meer epische progrock. In die band speelt Pete Trewavas de bas, en die is weer bekend van Marillion, maar die zal je vast al wel kennen. Gitarist is Roine Stolt, van de Flower Kings. Zweedse progrock, en kortgeleden een boxset uitgebracht met hun eerste 7 studioalbums (waaronder 3 dubbelcd's), aanrader.
Daarnaast heeft Neal Morse nog zijn eigen band, met Portnoy op drums trouwens. Meer van hetzelfde, maar toch weer anders.

Portnoy speelde vroeger in Dream Theater, dat is meer progmetal, maar de toetsenist Jordan Rudess heeft een solo-album gemaakt: The road home - met daarop covers van zijn invloeden. Denk aan Yes, [b]Genesis[/b[ (de oude Genesis, voordat Phil Collins ging zingen), King Crimson, Gentle Giant en Emerson, Lake and Palmer.

En wat te denken van wat ouder werk uit Nederland, Kayak en Earth and Fire (Andromeda girl is geweldig.

Aanraders (uit mijn hoofd):
Ayreon (ken je al) - eigenlijk alles :)
King Crimson - In the court of the Crimson King
Emerson Lake and Palmer - Tarkus
Genesis - Trick of the tail
Yes - Relayer , Close to the edge
Gentle Giant - Free Hand
Flower Kings - A kingdom of colours (boxset)
vet! Ik ga vandaag eens luisteren :)

Zitten wel wat bekende dingen tussen gelukkig, allemaal in de goede richting dus je begrijpt wat ik bedoel :)
righthand schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 05:28:
Porcupine tree, Tool, Explosions in the sky is wat bij mij direct opkomt.
Porcupine tree is cool inderdaad, die andere twee geluisterd maar dat vind ik beiden niet zo. Toch bedankt!

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-08-2022

Geteisem

Bonnetje

GreNade schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:09:

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 16:10

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb de grootste moeite om nummers te vinden die bijvoorbeeld gebruikt worden bij danscompetities.

Bijvoorbeeld in So You Think You Can Dance komen regelmatig remixes van populaire nummers langs die heel vet klinken. Weet iemand hoe je die best kan zoeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
ETzPliskin schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:36:
Ik heb de grootste moeite om nummers te vinden die bijvoorbeeld gebruikt worden bij danscompetities.

Bijvoorbeeld in So You Think You Can Dance komen regelmatig remixes van populaire nummers langs die heel vet klinken. Weet iemand hoe je die best kan zoeken?
Het stukje in kwestie opnemen en hier posten ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

ETzPliskin schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:36:

Shazam al geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48
Tripl3 D schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:07:
Ik zoek muziek zoals deze:

[video]

En deze:

[video]

Muziek om in de stemming te komen zeg maar.
En dan geen Lapdance van N.E.R.D., Doing it Loud van LL Cool J of Oochie Wally van QB Finest, maar wat stemmigere muziek zoals bovenstande voorbeelden.
Ik denk dat je vooral moet zoeken in de richting van deep house, lounge, tropical, chill / chillout / balearic. Langzame trance kan natuurlijk ook. Ik heb zelf ook een playlist met veel van deze songs.
Als je op youtube kijkt naar uitgevers/kanalen zoals: Soundeo, Mr SuicideSheep, Mr Refillz, Feel This Vibes, TheSoundYouNeed, 120bpm, The Vibe Guide, Futurism, Tropical House Records, enz dan kom je heel veel gave nummers tegen. Bij artiesten denk ik dan aan Kygo, Calvin Harris, Sam Feldt, EDX, St. Germain, Robert Miles, Alan Walker, The Weeknd (in dit geval remixes van zijn hiphop) enz.

Hmmm, ik kwam eigenlijk met een soortgelijke vraag als jij bij dit topic terecht, maar blijk zelf beter een antwoord te kunnen geven. ;)

Als iemand nog suggesties voor mij heeft, hoor ik ze graag.

Ik gebruik het ook ter ontspanning, of inderdaad om in de stemming te komen. Echt geweldige seksmuziek. O+

[Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 02-06-2018 14:55]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:06:

Porcupine tree is cool inderdaad, die andere twee geluisterd maar dat vind ik beiden niet zo. Toch bedankt!
TOOL en niet goed vinden dat kan niet he?
Probeer eerst A Perfect Circle is dan?
TOOL / Maynard is zo'n beetje de beste band / zanger die er is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Jorgen
@Bad Brains Wat ik dan weer artistieke klereherrie noem. :+ Ieder zijn smaak natuurlijk. ;)

• Bad Brains
Parabol/Parabola is zo mooi...... snik..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Jorgen
Bad Brains schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:23:
Parabol/Parabola is zo mooi...... snik..
Precies mijn punt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bad Brains
Dan vindt je Bad Brains vast ook niks lol :)

edit: da's dan wel Harcore

[Voor 25% gewijzigd door Bad Brains op 02-06-2018 16:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Jorgen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat je vooral moet zoeken in de richting van deep house, lounge, tropical, chill / chillout / balearic. Langzame trance kan natuurlijk ook. Ik heb zelf ook een playlist met veel van deze songs.
Als je op youtube kijkt naar uitgevers/kanalen zoals: Soundeo, Mr SuicideSheep, Mr Refillz, Feel This Vibes, TheSoundYouNeed, 120bpm, The Vibe Guide, Futurism, Tropical House Records, enz dan kom je heel veel gave nummers tegen. Bij artiesten denk ik dan aan Kygo, Calvin Harris, Sam Feldt, EDX, St. Germain, Robert Miles, Alan Walker, The Weeknd (in dit geval remixes van zijn hiphop) enz.

Hmmm, ik kwam eigenlijk met een soortgelijke vraag als jij bij dit topic terecht, maar blijk zelf beter een antwoord te kunnen geven. ;)

Ik gebruik het ook ter ontspanning, of inderdaad om in de stemming te komen. Echt geweldige seksmuziek. O+
Bedankt voor je reactie.

Ik zag laatst een artikel waarin de 10 nummers waar 'het' volgens Spotify op gedaan wordt. Ook het lijstje van het jaar ervoor erbij gezocht. Van de 20 nummers waren er voor mij 19 een absolute turnoff (hier zat The Weeknd ook bij).
Smaken verschillen dus. Bijna allemaal rap. En daar heb ik niets op tegen (qua muziek an sich), maar niet waar ik het voor wil. Moet relaxter zijn en niet van die harde rap en dergelijke.

Lijstje wat ik tot nu toe heb:
  • Good for You - Selena Gomez
  • Hang up tha phone - Kiiara
  • Feels - Kiiara
  • Body Party - Ciara
  • Gold - Kiiara
  • Say so - Terror Jr
  • Lights Out - Sonn, Ayelle
  • Absolute - midnight
  • All the Time - Jeremih, Lil Wayne, Natasha Mosley (wel jammer dat stukje met Lil Wayne)
  • don't shut me up - iiola
Ik zal me eens gaan verdiepen in jouw suggesties. Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Tripl3 D schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik zag laatst een artikel waarin de 10 nummers waar 'het' volgens Spotify op gedaan wordt. Ook het lijstje van het jaar ervoor erbij gezocht. Van de 20 nummers waren er voor mij 19 een absolute turnoff (hier zat The Weeknd ook bij).
Smaken verschillen dus. Bijna allemaal rap. En daar heb ik niets op tegen (qua muziek an sich), maar niet waar ik het voor wil. Moet relaxter zijn en niet van die harde rap en dergelijke.

• Feels - Kiiara
  • Body Party - Ciara
  • Gold - Kiiara
  • Say so - Terror Jr
  • Absolute - midnight
  • All the Time - Jeremih, Lil Wayne, Natasha Mosley (wel jammer dat stukje met Lil Wayne)
All the time is een lekker nummer. (y)

Graag gedaan

• Jorgen
Tripl3 D schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Bedankt voor je reactie.

• Feels - Kiiara
  • Body Party - Ciara
  • Gold - Kiiara
  • Say so - Terror Jr
  • Absolute - midnight
Heb je nog wat ideeën opgedaan?

• DrSmith
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 01:16

DrSmith

is terug bij af

Jorgen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:53:
[...]

Kijk eens of Delerium wat voor je is, op de latere albums (Poem, Chimera en Nuages du Monde) staat echt lekkere muziek.

Counting the cost in money only, strikes me as funny don't you know

• Jorgen
@DrSmith Delerium - Poem heb ik ooit zelf gehad. Mooie muziek inderdaad. Zal die andere albums ook eens luisteren.

• Jorgen
Andere vraag; voor mijn eigen lijst met deep house / lounge / tropical heb ik ook een aantal lekkere remixes gevonden van bekende tracks. Nu zou ik graag een aantal mooie deep house remixes vinden met de muziek van LL Cool J. Op de één of andere manier is er echter (bijna) niks te vinden. Iemand die deep house-achtige muziek heeft gevonden met de raps van LL Cool J?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Jorgen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Heb je nog wat ideeën opgedaan?
Nee, nog niet echt iets tegengekomen waarbij ik gelijk dacht: Wow, die voeg ik gelijk toe aan mijn lijst.

Maar er is nog genoeg te ontdekken!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:05
Zat laatst spotify te luisteren daily mix dacht ik zo, daar kwam ondere andere leuke mix voor bij Childeren (rober miles). Beetje dance achtig was het.
Nog meer van dat soort mixes zou ik wel leuk vinden, weet iemand nog leuke playlist ofzo wat aan te raden is.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

G.Scholtens schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:41:
Zat laatst spotify te luisteren daily mix dacht ik zo, daar kwam ondere andere leuke mix voor bij Childeren (rober miles). Beetje dance achtig was het.
Nog meer van dat soort mixes zou ik wel leuk vinden, weet iemand nog leuke playlist ofzo wat aan te raden is.
Deep House Relax van Spotify?

Meestal noemen ze dit in ieder geval Dream Trance of Dream House

Wikipedia: Dream trance

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:05
Tripl3 D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:52:
[...]

Deep House Relax van Spotify?

Meestal noemen ze dit in ieder geval Dream Trance of Dream House

Wikipedia: Dream trance
Zal eens zoeken / luisteren. Bedankt

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:39

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik dacht, ik geef jullie een uitdaging.
:P

[Voor 45% gewijzigd door Militia Pilot op 27-06-2018 13:35]

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-05 12:58
Uitdaging aanvaard.

Misschien dat dit je ook aanspreekt:

[Voor 44% gewijzigd door _NooT_ op 28-06-2018 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
Tripl3 D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:58:
[...]

Nee, nog niet echt iets tegengekomen waarbij ik gelijk dacht: Wow, die voeg ik gelijk toe aan mijn lijst.

Maar er is nog genoeg te ontdekken!
Wellicht heeft het kanaal van DYNMK nog wat leuks voor je: YouTube: dynmk — all uploads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Jorgen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 01:00:
[...]

Wellicht heeft het kanaal van DYNMK nog wat leuks voor je: YouTube: dynmk — all uploads
Thanks, meteen geabonneerd, dus die gaan we proberen!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

_NooT_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:27:
Uitdaging aanvaard.

Misschien dat dit je ook aanspreekt:

[video]
Nee, dat is weer te heftig, sorry.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16
@DeMwoan ik moest een beetje denken aan Sensation Anthem (alweer 15 jara geleden :o )

@G.Scholtens vind ik zelf ook lekkere muziek, andere benamingen: ibiza lounge/ deep house.

ook redelijk vaak geluisterd op YouTube naar: dj drop g

als het wat waziger mag is psytrance ook nog wel leuk af en toe bv: dj electric samurai

[Voor 54% gewijzigd door skoozie op 16-07-2018 16:12]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Nou, oké, nog een dan:

• _NooT_
Ik zoek al een tijdje muziek in de stijl van Moderat.

En dan met name in de lijn van:
Reminder
Bad Kingdom
Rusty Nails
Therapy
A new Error

Muziek waar je goed naar kan luisteren en in op kan gaan.
Dansbaar (geen noodzaak), maar ook fijn om op te werken.
Niet te afleidend dus. Ik omschrijf het vaak als 'golvend'.

Soortgelijke artiesten die ikzelf al was tegengekomen en die ik goed vind:
  • Rone
  • Lorn (erg tof, al is dit wat te intens om bij te werken)
  • Worakls (leidt ook iets teveel af voor werk)

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Bump

Ik ben erg benieuwd welk genre dit is, zodat ik er meer van kan vinden.

De artiest heeft zijn naam inmiddels veranderd naar "Lost Sky"

Edit: deze had ik blijkbaar al gepost, dus geef ik onderstaande voor in de plaats.

[Voor 28% gewijzigd door Militia Pilot op 22-02-2019 10:50]

• PWSteal
_NooT_ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:01:

Reminder
Bad Kingdom
Rusty Nails
Therapy
A new Error

• Rone
Zoiets?
YouTube: Stimming - Der Schmelz (David August Revision) - Official Video

• _NooT_
Hey bedankt, Edwin.

Inderdaad zoiets.
Nu zitten er in dit nummer een paar elementen in die ik erg irritant vind, maar verder is het precies wat ik zoek. Ik heb in ieder geval weer een aantal namen en een label waar ik verder op kan zoeken.

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:30
_NooT_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:17:
Hey bedankt, Edwin.

Inderdaad zoiets.
Nu zitten er in dit nummer een paar elementen in die ik erg irritant vind, maar verder is het precies wat ik zoek. Ik heb in ieder geval weer een aantal namen en een label waar ik verder op kan zoeken.
Christian Löffler (vrij soft)
Beetje zoals Worakls: N'to, Stephan Bodzin en Solomun.

• _NooT_
Nice!
Perfect voor tijdens het werk

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

ST10©DE

Dus.............

Nice, wat is de precieze benaming voor deze muziekstijl? Dan kan ik eens zoek naar playlists.

Wat ik een beetje mis zijn de vocalen. Kan iemand mij helpen aan muziek zoals:

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _NooT_
ST10©DE schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Nice, wat is de precieze benaming voor deze muziekstijl? Dan kan ik eens zoek naar playlists.
Ik weet niet of het een precieze benaming heeft.
Volgens mij valt dit onder 'melodic minimal techno'.

Je zou het misschien niet verwachten met zo'n benaming, maar het is een heel breed subgenre.
Althans, je vindt er van alles en nog wat onder als je erop zoekt.
Komt denk ik een beetje door het woord techno.
Dat werd/wordt in o.a. Amerika op dezelfde wijze gebruikt als 'EDM' tegenwoordig.

Lekker nummer trouwens die "Monn - Birds Of Love (Official Lyric Video)"

[Voor 5% gewijzigd door _NooT_ op 22-03-2019 14:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-05 19:19
_NooT_ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:01:

Reminder
Bad Kingdom
Rusty Nails
Therapy
A new Error

• Rone
Ik doe al een tijdje mijn best om mijn spotify lijsten zo te tunen dat de daily mix die kant op gaat.. Niet zo eenvoudig ;)
Als ik Moderat hoor, denk ik ook altijd gelijk aan Burial , misschien bevalt dat ook. ;)
Daarnaast kwam ik laatst toevallig op Rival Consoles uit en daar werd ik wel blij van!
Dan, iets heftiger maar van tijd tot tijd lekker: Clark Bijvoorbeeld: Superscope.

Verder verloopt het voor mij gedurende de werkdag meestal richting Jamie XX of The XX

De spotify song radio geeft bij bijvoorbeeld rusty nails nog wel wat, naar mijn idee, bijpassende artiesten zoals Vitalic, Booka Shade, Siriusmo en Four Tet.

12x400WP West Fronius

• PWSteal
_NooT_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:17:
Hey bedankt, Edwin.

Inderdaad zoiets.
Ik denk dat je Max Cooper ook wel kan waarderen. Lekker rustgevende en spacende techno/ambient muziek.
Heeft heel veel eigen werk, maar deze mix van hem vind ik zelf erg goed.

YouTube: Max Cooper - Resonant - States - Mix

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-03 15:25
_NooT_ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Nice!
Perfect voor tijdens het werk
Hier nog wat meer rustige muziek dat volgens mij ook wel geschikt is voor tijdens het werk.

Opgepast voor 2:08 bij die laatste. Hoewel, op het werk staat vast geen subwoofer. ;)

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:41
Beste mede-tweakers,

Recentelijk ben ik een beetje ongeïnspireerd naar dezelfde muziek aan het luisteren waar ik al tijden naar luister - niet dat het weinig muziek is, maar ik kan maar niet wat nieuws vinden wat mij ook ligt (op dit moment). Mijn smaak is variërend van Frank Sinatra, naar Daft Punk, naar System of a Down en muziek als Yann Tiersen, zelfs Rick Astley mag er wezen. Verwent muziekluisteraar mag men wel zeggen. Echter, door de variërende smaak zie ik het bos niet meer. Zodra ik denk aan rock, denk ik aan Queen en Golden Earring, zodra ik aan Metal denk, denk ik aan Metallica, Within Temptation en Sonata Arctica en zo door en zo door. Afijn, om te voorkomen dat ik hier een boekwerk ga posten aan muziek dat ik leuk vind, denk dat het bovenstaande wel duidelijk maakt dat ik wel van alle markten thuis ben -- misschien wat minder in R&B overigens. Het is doorgaans wel muziek dat wat ouder is dan muziek als Avicii enz.

Wie heeft er leuke bandjes op de plank liggen (neen, geen cassette's, mijn vinyl is al voldoende) en durft met iets geks aan te komen? :)

Hier nogmaals het pracht van Yann Tiersen

Bands als: Tool, Infected Mushroom, Pink Floyd, Alan Parsons Project, Jean Michel Jarre, (Paul) Simon (& Garfunkel), Genesis, Rammstein, Michael Jackson, James Morrison, Phil Collins (speelt in juni in nijmegen!), Iron Maiden, ACDC, Mike & The Mechanics, Disturbed, Soundgarden, Blur, R.E.M, The Beatles, Elton John, Johnny Cash, Stevie Wonder, Stevie Ray, Joe Satriani e.d.

[Voor 13% gewijzigd door JW1904 op 25-03-2019 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _NooT_
@Edwin__ & [~VHS: thanks voor het meedenken, al is het niet de soort muziek die ik zoek.
Persoonlijk hou ik niet zo van die spacende / atmosferische/ ambient-achtige muziek. daar word ik alleen maar slaperig van (of juist heel onrustig).

@JW1904
Gezien je brede smaak ga ik eens een paar uiteenlopende suggesties doen, die doorgaans niet zo bekend zijn bij 'het grote publiek'

TashSutana, een ware muzikale duizendpoot

Weer, iets heel anders, Phantogram.
Een band met een eigentijds geluid, soort alternative electro pop (dit verzin ik ter plekke)

Waarschijnlijk wel een bekende van je.....maar je weet maar nooit:
Kasabian

Metronomy:Catchy nerdy pop synth / new wave

Ten slotte een genre wat ik zelf erg leuk vind; electro swing.
Met name Parov Stelar en Caravan Palace.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

@JW1904 Heb je al eens op, bijvoorbeeld Spotify, 'Discover Weekly' (reeds langere tijd bestaande muziek) of 'Release Radar' (spiksplinternieuwe muziek) geprobeerd die op basis van jouw reeds beluisterde nummers een afspeellijst maakt?

Of juist 'Tastebreakers' afspeellijst om eens iets anders te proberen?

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:41
_NooT_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:03:

@JW1904
Gezien je brede smaak ga ik eens een paar uiteenlopende suggesties doen, die doorgaans niet zo bekend zijn bij 'het grote publiek'

TashSutana, een ware muzikale duizendpoot
Klinkt goed!
Weer, iets heel anders, Phantogram.
Een band met een eigentijds geluid, soort alternative electro pop (dit verzin ik ter plekke)
Thanks voor deze reminder! Deze ken ik van "You don't get me high anymore"
Waarschijnlijk wel een bekende van je.....maar je weet maar nooit:
Kasabian
Ken ik niet maar ik ga wat meer van deze band beluisteren!
Metronomy:Catchy nerdy pop synth / new wave
Ook deze klinkt interessant, zeker iets 'aparts'
Ten slotte een genre wat ik zelf erg leuk vind; electro swing.
Met name Parov Stelar
Hoewel het idee erg leuk is, ben ik meer van de subtiele aanpassingen - iets wat correct is i.c.m. de 'oude' muziek. Als voorbeeld:
Dit is gewoon fantastisch.
Tripl3 D schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:36:
@JW1904 Heb je al eens op, bijvoorbeeld Spotify, 'Discover Weekly' (reeds langere tijd bestaande muziek) of 'Release Radar' (spiksplinternieuwe muziek) geprobeerd die op basis van jouw reeds beluisterde nummers een afspeellijst maakt?

Of juist 'Tastebreakers' afspeellijst om eens iets anders te proberen?
Yes, following en automatisch gedownload op mijn telefoon, elke week weer (in het geval van Discover Weekly). Zit momenteel in de "begin fase" van mijn nieuwe profiel (oude profiel was via facebook), dus ik krijg nu allemaal geweldige muziek -- maar dat houdt eventueel op. Ik merk bij de Discover Weekly lijst dat het ook heel erg gemaakt wordt op de taal van de muziek, in het geval van metal: mijn Fins is nog niet heel goed, of dat Spotify aankwam met vreemde Duitse folk muziek nadat ik op een Rammstein "marathon" was geweest.

• segil
Hopelijk kan iemand mij een goede richting opsturen. Onlangs kwam ik dit mooie house/dance/techmo nummer tegen en ik kan de melodie en de rustige, duidelijke Duitse tekst goed waarderen. De artiest heeft enkele andere nummers, maar niet in deze stijl. Weet iemand iets wat hierop lijkt, liefst ook met een Duitse stem?

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-05 14:05
segil schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:04:
Hopelijk kan iemand mij een goede richting opsturen. Onlangs kwam ik dit mooie house/dance/techmo nummer tegen en ik kan de melodie en de rustige, duidelijke Duitse tekst goed waarderen. De artiest heeft enkele andere nummers, maar niet in deze stijl. Weet iemand iets wat hierop lijkt, liefst ook met een Duitse stem?

[YouTube: Perel - Die Dimension]
Nou, half jaar na dato maar ik heb wellicht iets voor je. Het is niet met Duitse tekst (wel een Duitse artiest though). Ik zou het album Berlin Calling van Paul Kalkbrenner aanraden, veelal zonder tekst maar zeker gelijkenissen met jouw nummer.

• segil
cakebp schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:30:
[...]

Nou, half jaar na dato maar ik heb wellicht iets voor je. Het is niet met Duitse tekst (wel een Duitse artiest though). Ik zou het album Berlin Calling van Paul Kalkbrenner aanraden, veelal zonder tekst maar zeker gelijkenissen met jouw nummer.
Bedankt, ik zal eens luisteren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@segil check ook even
Wikipedia: Electronica 1: The Time Machine en Wikipedia: Electronica 2: The Heart of Noise van Jean Michel Jarre. Komt ook wel in de buurt her en der :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:43
cakebp schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:30:
[...]

Of even naar één van de 'Total' verzamelaars van het Kompakt-label zoeken.

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05 11:22
Ik ben opzoek naar trance in de stijl van Alexander Popov. Ik doel dan specifiek op de wat dramatische/dromerige melodieën die hij verwerkt in zijn nummers/sets. Ik weet dat Andrew Rayel een beetje in de buurt komt, maar zijn er nog andere trance DJ's die deze stijl hanteren? Leon Bolier (met name in vroegere jaren) kon het ook.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-04 15:34
Ik ben groot fan van Dire Straits, maar aangezien zij geen nieuwe muziek meer maken, zoek ik naar Artiesten/ Bands welke een soort gelijke muziek maken in de stijl van Dire Straits. Lekker veel gitaar erin. Alle suggesties zijn welkom :-)

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

vwtune schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:26:
Ik ben groot fan van Dire Straits, maar aangezien zij geen nieuwe muziek meer maken, zoek ik naar Artiesten/ Bands welke een soort gelijke muziek maken in de stijl van Dire Straits. Lekker veel gitaar erin. Alle suggesties zijn welkom :-)
Ik ben benieuwd of er iemand nog met iets gaat komen.
Ben zelf sinds 1991 groot fan, maar ik heb nog niets gevonden wat er voldoende op lijkt.
Zelfs Mark zijn soloplaten grotendeels niet, ook al wordt vaak wel anders beweerd.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-04 15:34
Tripl3 D schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:35:
[...]

Ben zelf sinds 1991 groot fan, maar ik heb nog niets gevonden wat er voldoende op lijkt.
Zelfs Mark zijn soloplaten grotendeels niet, ook al wordt vaak wel anders beweerd.
Ik dacht dat het aan mij lag... Heel vreemd inderdaad maar de soloplaten van Mark kunnen mij vaak niet bekoren :/

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik ben al een tijdje opzoek naar een gelijksoortige muziek als die Masego maakt met zijn liedjes Navajo en Tadow

Gewoon een chille beat met een goede stem die soms mijn oren doen kietelen.

Alleen het probleem is dat ik niks gelijksoortig kan vinden wat er echt veel op lijkt qua vocal, beat en flow. Ik heb jammer genoeg niks kunnen vinden wat hetzelfde soort vibe geeft.

Bedankt alvast :*)

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Misschien iets te specifiek, maar ik probeee het toch.
Ik zoek iets wat lijkt op:

En

Alvast bedankt!

• Jorgen
JohnnyDon schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:47:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een gelijksoortige muziek als die Masego maakt met zijn liedjes Navajo en Tadow

Gewoon een chille beat met een goede stem die soms mijn oren doen kietelen.

Alleen het probleem is dat ik niks gelijksoortig kan vinden wat er echt veel op lijkt qua vocal, beat en flow. Ik heb jammer genoeg niks kunnen vinden wat hetzelfde soort vibe geeft.

Bedankt alvast :*)
Het voelt voor mij als een deel hip-hop/R&B en een deel jazz.
Artiesten als Gregory Porter, A Tribe Called Quest, John Legend en Wale (bijv. On Chill en LoveHate Thing) komen in mij op.
vwtune schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:26:
Tripl3 D schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:35:
[...]

Wellicht Fleetwood Mac of Status Quo? Beide hebben liedjes die voor mij vallen onder melodieuze rock. Catchy deuntjes, prima teksten.
Militia Pilot schreef op zondag 17 november 2019 @ 00:05:
Misschien iets te specifiek, maar ik probeee het toch.
Ik zoek iets wat lijkt op:
[YouTube: KLOUD - Humans (Far Out Remix)]
En

[YouTube: Prismo - Dreams (Eliminate Remix)]

Alvast bedankt!
Heb je al eens gekeken bij de playlists van Proximity? Daar moest ik gelijk aan denken.
Nummer dat direct in mij opkomt is Crave You (Adventure Club Dubstep Remix) van Flight Facilities.
Trafico schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:21:
Ik ben opzoek naar trance in de stijl van Alexander Popov. Ik doel dan specifiek op de wat dramatische/dromerige melodieën die hij verwerkt in zijn nummers/sets. Ik weet dat Andrew Rayel een beetje in de buurt komt, maar zijn er nog andere trance DJ's die deze stijl hanteren? Leon Bolier (met name in vroegere jaren) kon het ook.
Lijkt voor mij links te hebben naar balearic beat.
Ik neem aan dat je Greece 2000 van Three Drives on a Vinyl al kent en Voyage van Yahel & Eyal Barkan?

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 01:09:
[...]

Het voelt voor mij als een deel hip-hop/R&B en een deel jazz.
Artiesten als Gregory Porter, A Tribe Called Quest, John Legend en Wale (bijv. On Chill en LoveHate Thing) komen in mij op.
Ik weet niet hoe @JohnnyDon op Masego is gekomen, maar dat is toch wel beduidend minder mainstream dan Porter, Tribe, John Legend of Wale. Of je bent bij toeval op Masego gestuit, maar anders denk ik dat die artiesten/groepen wel bekend zijn wanneer je Masego luistert. Daarnaast is Masego ook veel meer geluid van deze tijd (en daardoor veel minder in een genrehokje te plaatsen).

Persoonlijk zou ik eerder, een beetje willekeurige greep meer en minder bekende artiesten met een zelfde flow en eigentijds geluid, denken aan Ari Lennox, FKJ, blAck pARty, Jamilla Woods, Tom Misch, KAYTRANADA, Amber Mark, NxWorries, SiR, Snoh Aelegra, Roses Gabor, Flying Lotus...

• Jorgen
Iwab of gewoon verkeerde been? Miscommunicatie. Opgelost.

[Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 18-11-2019 00:48]

• lateef
  • Nu online
Die moest ik opzoeken, dus nee.

Maar ben een groot Tribe fan en Gregory Porter heeft twee mooie albums gemaakt, maar mijns inziens te generieke opties op de vraag van @JohnnyDon. Verder niets, zie niet waarom ik daarom een betweter zou zijn of met mijn verkeerde been uit bed gestapt :?

• Jorgen
Kwam op mij redelijk ongezellig over. Zal miscommunicatie geweest zijn. In orde dus. (y)

Om dan verder on topic te gaan. Tribe is groot en daardoor mainstream geworden wellicht, maar natuurlijk wet met een unieke sound, mede door Q-Tip. Vandaar mijn idee om hen te noemen. Meeste van de door jou genoemde artiesten kende ik nog niet, Welke/wie is echt een aanrader?

Vind de twee nummers van de vraagsteller best ok hoor, maar Masego is qua sound trouwens toch ook niet zo uniek?

[Voor 72% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2019 23:03]

• lateef
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:54: Meeste van de door jou genoemde artiesten kende ik nog niet, Welke/wie is echt een aanrader?

Vind de twee nummers van de vraagsteller best ok hoor, maar Masego is qua sound trouwens toch ook niet zo uniek?
Jamilla Woods, KAYTRANADA,, NxWorries en Flying Lotus kende je waarschijnlijk wel?

Andere aanraders? Van Ari Lennox en Roses Gabor vind ik dat ze dit jaar mooie debuutalbums hebben uitgebracht. Maken beide kans om mijn jaar top tien te halen :D
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:54:
Tja, ja, nee. De sound is misschien niet zo heel uniek, maar enerzijds naar mijn idee wel heel erg van deze tijd en anderzijds is hij als artiest/muzikant wel redelijk uniek vanwege het gemak waarmee hij verschillende instrumenten speelt en verschillende stijlen overschrijdt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee