Toon posts:

Hoe heet dit nummer? Deel 42 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik krijg spontaan flashbacks naar de Synthesizer Greatest serie :)

Leeg - Sinds 20180907

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mogelijk dus ergens in 26 albums :o :D

Met Soundhound kan ik niks vinden. Ik zal eens een poging wagen met Shazam. Nog niet geprobeerd overigens.

[Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 15-11-2022 19:30]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
@AW_Bos Het deed mij een beetje denken aan: Harold Faltermeyer.
Voorbeeldje van zijn bekendste nummer:

apollo13

• AW_Bos

AW_Bos

apollo13 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:53:
@AW_Bos Het deed mij een beetje denken aan: Harold Faltermeyer.
Voorbeeldje van zijn bekendste nummer: [YouTube: Harold Faltermeyer - Axel F (1984) Beverly Hills Cop - Soundtrack]
Ja, daar vond ik het ook erg op lijken.
Het is wel een gouwe ouwe die tijdens mijn geboorte in 1985 op nummer 1 van de Top 40 stond _O_

Gelukkig dan zonder die lompe Jamba-kikker. ;)

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Iemand die onderstaand retro nummer kent?
Het is maar heel kort.
Van 0:22 tot 0:28 seconden..

https://www.hln.be/showbizz/tanja-dexters-over-haar-zillion-tijd-dennis-black-magic-had-geen-goede-bedoelingen-ik-spreek-uit-ervaring~aa895e08/

Bedankt

• AW_Bos

AW_Bos

Laatste tijd hoor ik geregeld een (deel van een) een liedje, met een zuivere vrouwenstem:
Bongola... bongo, cha cha cha
Deze komt ook voor in een tv-reklame.
Welk liedje is dat?

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:32
AW_Bos schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:27:
Laatste tijd hoor ik geregeld een (deel van een) een liedje, met een zuivere vrouwenstem:

[...]

Deze komt ook voor in een tv-reklame.
Welk liedje is dat?
YouTube: Caterina Valente - Bongo Cha Cha Cha (Lyrics) Bongo la, bongo cha ch... Deze :)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13
Helaas, site werkt niet met een adblocker :P

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

ik zag twee beren fout parkeren....

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05

• AW_Bos

AW_Bos

Thanks!
Dat was 'm..

Nou, qua vragen eigenlijk niet. Ik kan mij herinneren dat er een liedje bestond, althans.. ik hoorde hem vroeger een keer in een uitzending (ik praat over 2008 ofzo) op televisie waarbij een Nederlandse vrouw iets zong: "Ik viel de trap, en belandde achter camera twee (of één)"

Als ik op Google en YouTube aan het neuzelen ben kom ik enkel recente filmpjes tegen een jong vloggertje tegen die een flinke smak maakt van de zoldertrap. Behalve iets wat naar dit liedje verwijst. En een liedje van een nep-rappert die blijkbaar door dit knulletje geïnspireerd lijkt te zijn.

[Voor 206% gewijzigd door AW_Bos op 17-11-2022 12:42]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken die serie bijna uit mijn hoofd en het gezochte nummer staat daar niet op.
Wel lekker 80's, dus als ik zou moeten gokken dan idd of stockmuziek of Jan Hammer oid. Hoog Miami Vice gehalte :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeDirecteur
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:23
Ik zoek een recent house nummer waarin een kerel een zin schreeuwt, het is vrij recent en komt regelmatig op Slam. Weet niet wat de zin is maar het is een vrij opvallend nummer. Iemand?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:06

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

DeDirecteur schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:00:
Ik zoek een recent house nummer waarin een kerel een zin schreeuwt, het is vrij recent en komt regelmatig op Slam. Weet niet wat de zin is maar het is een vrij opvallend nummer. Iemand?
Hmmm... 'schreeuwende kerels die een zin herhalen' is een criterium waar heel wat house aan voldoet. Sterker nog, Ramses Shaffy voldoet ook aan dat criterium ;)

Heb je nog meer aanknopingspunten?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:40
Gevonden

[Voor 96% gewijzigd door Nietdatikweet op 27-12-2022 21:51]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04
Nietdatikweet schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:39:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Iemand weet hoe dit specifieke nummer heet? Ik weet dat het de GoT intro is maar deze is toch ff net anders heb zitten lopen zoeken op youtube maar kan het niet vinden
YouTube: Game of Thrones S8 Official Soundtrack | A Song of Ice and Fire - Ra...

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:40
Nice thanks! @danslo

• AW_Bos

AW_Bos

Ik kan mij herinneren dat er een liedje bestond, althans.. ik hoorde hem vroeger een keer in een uitzending (ik praat over 2008 ofzo) op televisie waarbij een Nederlandse vrouw iets zong: "Ik viel de trap, en belandde achter camera twee (of één)"

Als ik op Google en YouTube aan het neuzelen ben kom ik enkel recente filmpjes tegen een jong vloggertje tegen die een flinke smak maakt van de zoldertrap. Behalve iets wat naar dit liedje verwijst. En een liedje van een nep-rappert die blijkbaar door dit knulletje geïnspireerd lijkt te zijn. Dat zijn ze beiden niet.
Even een kick. Misschien dat iemand het herkent? Ik denk ergens in de oude krochten van de Hollandse muziekglorie?

• RobinZon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 13:54
AW_Bos schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:54:
[...]

Even een kick. Misschien dat iemand het herkent? Ik denk ergens in de oude krochten van de Hollandse muziekglorie?
Is het misschien "Het Goede Doel - Geboren voor het geluk" of een parodie hier op?

https://youtu.be/GmZ-FX9rrXI

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben al een flinke tijd op zoek naar een nummer, ergens in de 1998-2000 periode. Het is een acid meets hardhouse club track. Denk aan YouTube: Voodoo & Serano - Blood Is Pumping of YouTube: New Order - Confusion (1995 Pump Panel Remix) (Blade Soundtrack)
Ik denk niet dat hij in de TOP40 gestaan heeft, maar was wel flink populair.

• The Eagle

The Eagle

@Nielsz Doel je een beetje op dat donkere sirene achtige? Dank denk ik dat ik weet welke je bedoelt...nou alleen nog de naam van het nummer :P

Zou het gezien de periode in de hoek Johan Gielen / Marco V / Pat Krimson zoeken.

Edit: Brooklyn Bounce of 666 (Alarma of andere nummers) kan ook nog.

[Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2022 22:29]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 07:54
Nielsz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:14:
Ik ben al een flinke tijd op zoek naar een nummer, ergens in de 1998-2000 periode. Het is een acid meets hardhouse club track. Denk aan YouTube: Voodoo & Serano - Blood Is Pumping of YouTube: New Order - Confusion (1995 Pump Panel Remix) (Blade Soundtrack)
Melodieus? Zang? Specifieke breaks of teksten die je je herinnert? Dan help ik graag zoeken, leuk!

• BramNieuwpoort
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 11:59
Ik klink nu misschien als een trol, maar bedoel je niet misschien Darude - Sandstorm?

Komt uit 1999, vergelijkbaar geluid als de 1e

[Voor 3% gewijzigd door BramNieuwpoort op 21-12-2022 23:04]

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Wat denk je van deze: Moguai - Aciiiid

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:04
Iets van Cosmic Gate? Ik dacht gelijk aan Exploration of Space.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05 14:42
Deze misschien: YouTube: Josh Wink - Higher State Of Consciousness (Official HD Video)
Of deze: YouTube: Blow Up the Speakers (The Mighty Ghost Mix)

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05 14:42
The Eagle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:08:
[...]

Ik ken die serie bijna uit mijn hoofd en het gezochte nummer staat daar niet op.
Wel lekker 80's, dus als ik zou moeten gokken dan idd of stockmuziek of Jan Hammer oid. Hoog Miami Vice gehalte :P
Als ik het zo hoor komt het wel erg over als latere 80's stock-music, of een beetje zoals nagespeelde muziek a la Ed Starink. Ben bang dat je het daarom lastig zoeken wordt. Misschien de eigenaar van het YouTube filmpje eens benaderen, die weet het wel.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja! Het is The Moon, Blow Up The Speakers! _/-\o_

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:03

thorgal21

Forum Noob

Nooit gedacht om hier ooit een post te maken maar hier zijn we dan toch;

Tot een aantal maanden geleden speelde er regelmatig een house/dance nummer in de BasicFit met lyrics die leken op "Dancing till the world ends we will dance" wat in sommige stukken werd gezongen door een dame waarbij op de stem een flinke echo/reverb gezet was.

Uiteraard Gegoogeld maar dan kom ik op Britney Spears uit waarvan ik zeker weet dat die het niet is :)

Heerlijk vaag maar mogelijk heeft iemand een idee waar ik het over heb!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

franssie

Save the albatross

thorgal21 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:22:

Tot een aantal maanden geleden speelde er regelmatig een house/dance nummer in de BasicFit met lyrics die leken op "Dancing till the world ends we will dance" wat in sommige stukken werd gezongen door een dame waarbij op de stem een flinke echo/reverb gezet was.

Uiteraard Gegoogeld maar dan kom ik op Britney Spears uit waarvan ik zeker weet dat die het niet is :)

En deze heb je al uitgepluist? https://open.spotify.com/playlist/4UmJT4KKYUZD6YLebVCd0w
:+

Maar ik heb vagere omschrijvingen voorbij zien komen die toch werden opgelost.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

franssie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:25:
[...]

En deze heb je al uitgepluist? https://open.spotify.com/playlist/4UmJT4KKYUZD6YLebVCd0w
:+

Maar ik heb vagere omschrijvingen voorbij zien komen die toch werden opgelost.
Haha ja ook nog, helaas is deze lijst al bijna 2 jaar oud dus ik twijfel of hij daar in zit (gezien hij maar enkele maanden over de speakers te horen was).

• The Eagle

The Eagle

Toevallig een indicatie van een jaartal? Ik zit aan How to dance van de Bingoboys te denken. Dan spreken we wel 1991.
In dat nummer zitten overigens verschillende samples (zie wiki), waaronder van Chic. Dat kan ook een aanknopingspunt zijn.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

The Eagle schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:38:
[...]

Toevallig een indicatie van een jaartal? Ik zit aan How to dance van de Bingoboys te denken. Dan spreken we wel 1991.
In dat nummer zitten overigens verschillende samples (zie wiki), waaronder van Chic. Dat kan ook een aanknopingspunt zijn.
Hmm nee dat klinkt veel te oud... Je kan het prima vergelijken met huidige EDM hits... Dus ik vermoed niet heel oud en als in een indicatie moet doen dan niet ouder dan 20 jaar.

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:43

En het is ook niet 1 van de remixes van dat nummer? (Het zijn dus andere lyrics dan die van Britney?).

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Santford

FP PowerMod
Kan het niet de SRJY X Orhuz remix zijn van Till The World Ends: https://soundcloud.com/sr...d-ends-srjy-x-orhuz-remix ?

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

SjoerdOe schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:09:
[...]

En het is ook niet 1 van de remixes van dat nummer? (Het zijn dus andere lyrics dan die van Britney?).
Dank voor de reacties... Nee, ook al weet ik de lyrics niet precies, het lijkt in de verste verte niet op wat Britney allemaal loopt te zingen in dat liedje of de remixes welke ik al heb gevongen op YouTube/Soundcloud :-) Ik vermoed dus niet dat het gerelateerd is aan het liedje van Britney.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
thorgal21 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:49:
[...]

[...]

Dank voor de reacties... Nee, ook al weet ik de lyrics niet precies, het lijkt in de verste verte niet op wat Britney allemaal loopt te zingen in dat liedje of de remixes welke ik al heb gevongen op YouTube/Soundcloud :-) Ik vermoed dus niet dat het gerelateerd is aan het liedje van Britney.
Erato heeft een flinke reverb/echo versie van Till the world ends, maar dat is niet echt een dance nummer. Misschien wel interessant om te luisteren of de stem overeenkomt.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

zacht schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:04:
[...]

Erato heeft een flinke reverb/echo versie van Till the world ends, maar dat is niet echt een dance nummer. Misschien wel interessant om te luisteren of de stem overeenkomt.
Dank voor de suggestie, maar helaas :-(. Stem komt ook niet overeen met wat ik bedoel. Ik ga even opzoek of dat ik een vergelijkbaar nummer kan vinden om iets meer aansluiting te hebben :-)

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-05 22:52
*knip*

Uiteindelijk is het off-topic.

[Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 05-01-2023 13:15]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier op zoek naar het nummer dat op 24:20 begint, van de volgende aflevering: https://www.npostart.nl/KN_1693707
(heerlijke serie trouwens, voor VS liefhebbers)

Krijg het maar niet geshazammed of gevonden helaas. Mocht iemand een idee hebben, vast erg bedankt!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Majesty schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:58:
Hier op zoek naar het nummer dat op 24:20 begint, van de volgende aflevering: https://www.npostart.nl/KN_1693707
(heerlijke serie trouwens, voor VS liefhebbers)

Krijg het maar niet geshazammed of gevonden helaas. Mocht iemand een idee hebben, vast erg bedankt!
Holocene van Bon Iver?

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ah, ik wist dat ik het herkende. Top, thanks! :)

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18

Rob310

kermisfanaat

Gezien de regel 'when the world ends' moet ik denken aan P!nk met "never gonna not dance again" maar volgens mij is dat nummer nog niet zo oud als jij noemt.
Bovendien is de originele single niet echt house/dance dus misschien was het een remix er van?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 07:54
thorgal21 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:27:
[...]

Haha ja ook nog, helaas is deze lijst al bijna 2 jaar oud dus ik twijfel of hij daar in zit (gezien hij maar enkele maanden over de speakers te horen was).
Basic fit heeft nog ruim 400 andere playlists. Mogelijk kun je adhv je activiteit wat filteren en staat het er tussen

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Rob310 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Gezien de regel 'when the world ends' moet ik denken aan P!nk met "never gonna not dance again" maar volgens mij is dat nummer nog niet zo oud als jij noemt.
Bovendien is de originele single niet echt house/dance dus misschien was het een remix er van?
superfunki schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Basic fit heeft nog ruim 400 andere playlists. Mogelijk kun je adhv je activiteit wat filteren en staat het er tussen
Ik heb vanavond nog een goed uur Spotify afgezocht maar ik geef de zoektocht voor nu op :-) We komen hem vanzelf wel weer een keertje tegen.

Allen bedankt voor het meezoeken!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:06

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

@thorgal21

Ook niet de Karmatronic mix van die Spears-track?

Of de Femme Fatale mix van die track met Ke$ha en Nicky Minaj?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Al een tijdje een melodie in m'n hoofd, maar blijkbaar is het zo obscuur (of ik herinner me de melodie niet goed) dat niemand in mijn omgeving enig idee heeft waar ik het over heb :p Hopelijk heb ik hier meer geluk...

Heb een stukje proberen na te maken... ik begin met het einde van een 2e melodielijn die ik niet helemaal helder krijg... Het is volgens mij een nummer uit de jaren 80 ofzo en ik denk volledig instrumentaal waarbij de hoofdmelodie gespeeld wordt op een clarinet/oboe/blaasinstrument.

https://www.dropbox.com/s/79jhwsj8i2hhbip/earwurm.mp3?dl=0

iemand enig idee?

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:32:
Al een tijdje een melodie in m'n hoofd, maar blijkbaar is het zo obscuur (of ik herinner me de melodie niet goed) dat niemand in mijn omgeving enig idee heeft waar ik het over heb :p Hopelijk heb ik hier meer geluk...

Heb een stukje proberen na te maken... ik begin met het einde van een 2e melodielijn die ik niet helemaal helder krijg... Het is volgens mij een nummer uit de jaren 80 ofzo en ik denk volledig instrumentaal waarbij de hoofdmelodie gespeeld wordt op een clarinet/oboe/blaasinstrument.

iemand enig idee?
Leonard Cohen

[edit] Maar terwijl ik dit tik, twijfel ik.....uhmmmm is het hem of is het hem niet :)

Je speelt het in ieder geval heel erg goed......now i need to know also :)

[Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 08-01-2023 17:41]

MENTAL REBOOT

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

ppeterr schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:35:
[...]

Leonard Cohen

[edit] Maar terwijl ik dit tik, twijfel ik.....uhmmmm is het hem of is het hem niet :)

Je speelt het in ieder geval heel erg goed......now i need to know also :)
Ik ken niet het hele oeuvre van Leonard Cohen... maar ik bedoel in ieder gevan niet Halleluja (als dat degene is die jij wel bedoelde :*))

• ppeterr
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:46:
[...]

Ik ken niet het hele oeuvre van Leonard Cohen... maar ik bedoel in ieder gevan niet Halleluja (als dat die jij wel bedoelde :*))
Ik denk inderdaad dat ik hem daarmee verwar, maar wat je daar speelt ken ik zeker.

Pffffff....dit is helemaal geen lastige, maar ik weet het zo even niet 123.....verdorrie :)

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ppeterr
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:32:

iemand enig idee?
Max - paolo Conte

YouTube: Paolo Conte - Max

[Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 08-01-2023 18:01]

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Woah.... dat is em! Thanks... nu kan ik weer rustig slapen :D

• ppeterr
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Woah.... dat is em! Thanks... nu kan ik weer rustig slapen :D
Ja ik ook :P

Prachtig nummer sowieso!

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Dan post ik hem wel in de 12" versie ;)

YouTube: Paolo Conte - Max (Extended Version)

Inderdaad een goeie plaat :Y

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Dank @ppeterr . Ik herkende het (het zit in mijn muziekverzameling en wordt zeker niet geskipt op shuffle play) maar kon ook niet op de naam/titel komen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• ppeterr
[edit] Ik zet dit even in een ander topic, niet relevant hier.

[Voor 92% gewijzigd door ppeterr op 08-01-2023 18:35]

MENTAL REBOOT

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Even m'n geluk testen voor vandaag... :p

Nadat ik iedereen even op de hoogte had gesteld dat ik het nummer wat ik zocht gevonden had hier... kreeg ik meteen verzoek om te kijken of volgende nummer ook gevonden kan worden.

Melodie is wel een stuk generieker, ik herken het ook wel... maar weet ook niet wat het is, hoogstwaarschijnlijk ook uit de jaren 80 (of eerder) uit een (kinder-, tv-) serie / reclame uit die tijd, gespeeld op waarschijnlijk een accoordeon... wat ik binnen kreeg was:

https://www.dropbox.com/s/d178tvu168yefc8/fluit.mp3?dl=0

en heb het ook even proberen na te maken met een soort van accoordeon om het iets meer context te geven

https://www.dropbox.com/s...6ucrw/accoordeon.mp3?dl=0

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:26:
Doet me denken aan de Game of Thrones

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

jipenjanneke schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:35:
[...]

Doet me denken aan de Game of Thrones
Daar heeft het idd wel wat van weg.. maar dat is het niet.

Ter verduidelijking: dachten eerst dat het iets was uit de ciske de rat film oid (uit de jaren 80) maar dat is het blijkbaar ook niet.

Accoordeon klinkt wat dat betreft ook wel allemaal een beetje hetzelfde natuurlijk :p

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:26:

Nadat ik iedereen even op de hoogte had gesteld dat ik het nummer wat ik zocht gevonden had hier... kreeg ik meteen verzoek om te kijken of volgende nummer ook gevonden kan worden.

Melodie is wel een stuk generieker, ik herken het ook wel... maar weet ook niet wat het is, hoogstwaarschijnlijk ook uit de jaren 80 (of eerder) uit een (kinder-, tv-) serie / reclame uit die tijd, gespeeld op waarschijnlijk een accoordeon... wat ik binnen kreeg was:

https://www.dropbox.com/s/d178tvu168yefc8/fluit.mp3?dl=0

en heb het ook even proberen na te maken met een soort van accoordeon om het iets meer context te geven

https://www.dropbox.com/s...6ucrw/accoordeon.mp3?dl=0
Klinkt als YouTube: JAMES LAST - Biscaya

Werd vroeger gebruikt onder de agenda van Veronica (komt naar je toe deze zomer!)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• kaspur
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

vooghel schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Klinkt als YouTube: JAMES LAST - Biscaya

Werd vroeger gebruikt onder de agenda van Veronica (komt naar je toe deze zomer!)
Dit is em gewoon! Haha ik dacht echt dat dit heel lang ging duren... hah heel erg bedankt!

• franssie

franssie

Save the albatross

James Last, veel ondergewaardeerd en wellicht ook door mij maar wat een hoeveelheid toegeankelijke muziek heeft ie op de wereld gezet. Toch maar weer eens opzoeken op Spotify

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
kaspur schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:41:
[...]

Daar heeft het idd wel wat van weg.. maar dat is het niet.

Ter verduidelijking: dachten eerst dat het iets was uit de ciske de rat film oid (uit de jaren 80) maar dat is het blijkbaar ook niet.

Accoordeon klinkt wat dat betreft ook wel allemaal een beetje hetzelfde natuurlijk :p
Ik werd inderdaad afgeleid door de accordeon (beginnersfoutje). Wel vreselijk topic trouwens dit, want als je eenmaal hebt geluisterd, dan ben je daarna ook zelf nieuwsgierig. Ik vond nog deze versie, is wel stukje nostalgie. YouTube: Veronica komt naar je toe - de tune (de tweede) - biscaya

• vooghel
  • Laatst online: 22:40

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
jipenjanneke schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:34:
[...]

Ik werd inderdaad afgeleid door de accordeon (beginnersfoutje). Wel vreselijk topic trouwens dit, want als je eenmaal hebt geluisterd, dan ben je daarna ook zelf nieuwsgierig. Ik vond nog deze versie, is wel stukje nostalgie. YouTube: Veronica komt naar je toe - de tune (de tweede) - biscaya
Ja, die vond ik in eerste instantie ook. Ik wist dat het en Veronia tune was, en na een tijdje zoeken schoot het me te binnen dat het van James Last was. Toen was jouw video de eerste die ik vond.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
Wiethoofd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:32:
[YouTube: V8-Swapped 470bhp Mad Max-Style MX-5: The Wildest Miata Ever? | Top Gear American Tuned]
Vanaf 7:04 (wanneer ze de racetrack op gaan) tot het einde van de video speelt een nummer wat ik maar niet kan vinden.
Zal zelf maar even updaten, na wat internet detective gespeeld te hebben de track wel gevonden, maar onmogelijk om een volledige versie ergens te luisteren :(

Analyse van de muziek van de aflevering leverde op: Ki Loraine - From Behind (Instrumental) van het album Entrance Hill (2018), welke wel op Spotify in de lijst staat op nummer 17, maar niet af te spelen is.

Stomtoevallig in een reddit thread waar iemand anders naar een nummer zocht is het eerste nummer in die video herkend door een bot en ook waar ik dus naar zocht! Helaas geen apple/last.fm/deezer/spotify mogelijkheid om te luisteren en ook in de wat donkerdere hoekjes van het internet dit nummer & album niet te vinden, maar toch gevonden! O-)

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 11:07
Misschien ietwat anders dan men in dit topic gewend is maar aangezien ik op een ander forum geen succes had probeer ik het hier ook even:

Ik zoek sinds zeker een jaar een album (en ook de naam van de band), waarvan ik eigenlijk alleen de cover vaag van in gedachten heb.

Wat ik me herinner, en dus aanknopingspunten:
- Mijn ex-schoonvader bezat de cd, die lag in zijn dashboardkastje omstreeks 2012 of 2013;
- Toentertijd was het een nieuw uitgebracht album;
- Ik meen (80% zekerheid) dat het een Nederlandse band betrof;
- Rockachtige muziek;
- Het misschien wel belangrijkste wat me bijstaat: het was een zwarte cover met daarop een lijnenpatroon in alle kleuren van de regenboog, beetje á la The Restistance van Muse (ik bedoel de kleuren, niet de hele cover).
- Ik vond het gave muziek, dus geen idee waarom ik dit uit het oog verloren ben.

Verder weet ik helaas niets meer, geen melodie, niks. Maar wellicht heeft iemand n.a.v. bovenstaande punten een idee? :)

[Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 16-01-2023 13:26]

www.flickr.com/malvlex

• franssie

franssie

Save the albatross

@Malfoi zoiets? https://media.s-bol.com/31Rg3V46QE5Q/550x550.jpg
Di-rect Daydreams maar dat is 2014.

• Malfoi
Joah, qua kleuren misschien. Het was echter echt een lijnenspel. En het was geen Di-Rect, dat had ik wel onthouden.

[Voor 10% gewijzigd door Malfoi op 16-01-2023 13:42]

www.flickr.com/malvlex

• NtFinshd
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-06 10:16
Malfoi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:25:
Misschien ietwat anders dan men in dit topic gewend is maar aangezien ik op een ander forum geen succes had probeer ik het hier ook even:

Ik zoek sinds zeker een jaar een album (en ook de naam van de band), waarvan ik eigenlijk alleen de cover vaag van in gedachten heb.

- Mijn ex-schoonvader bezat de cd, die lag in zijn dashboardkastje omstreeks 2012 of 2013;
- Rockachtige muziek;
- Het misschien wel belangrijkste wat me bijstaat: het was een zwarte cover met daarop een lijnenpatroon in alle kleuren van de regenboog, beetje á la The Restistance van Muse (ik bedoel de kleuren, niet de hele cover).
- Ik vond het gave muziek, dus geen idee waarom ik dit uit het oog verloren ben.

Verder weet ik helaas niets meer, geen melodie, niks. Maar wellicht heeft iemand n.a.v. bovenstaande punten een idee? :)
Het album Vultures van Kensington wellicht? De cover heeft geen regenboog kleuren maar qua release datum en muziek genre komt het in de buurt.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 12:35
Malfoi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:25:

- Rockachtige muziek;

Het album Collider van Moke? Komt uit 2012 en komt qua omschrijving aardig overeen.

https://writteninmusic.co...9/cover-moke-collider.jpg

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Malfoi
NtFinshd schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Het album Vultures van Kensington wellicht? De cover heeft geen regenboog kleuren maar qua release datum en muziek genre komt het in de buurt.
Als Kensingtonfan had ik dat geweten. :P
AdmiralSnipe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:05:
[...]

Het album Collider van Moke? Komt uit 2012 en komt qua omschrijving aardig overeen.

https://writteninmusic.co...9/cover-moke-collider.jpg
JAAAAA! HELD! Wauw, dankjewel! _/-\o_ _/-\o_ Ben echt sinds 4 jaar naar dat album op zoek. 8)7

[Voor 39% gewijzigd door Malfoi op 16-01-2023 15:53]

www.flickr.com/malvlex

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 22:33
Hallo mensen,

Ik zoek een liedje dat vaak wordt geassocieerd met de Vietnam oorlog. In de lyrics zegt er een vrouw ongeveer het volgende "how would you feel if you knew you were sent into war, to die"

Ik dacht dat het Fortunate Son was maar dus niet :P
Heeft iemand enig idee?

[Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-01-2023 12:52]

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 22:33
BroWohsEdis schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:25:
Hallo mensen,

Ik zoek een liedje dat vaak wordt geassocieerd met de Vietnam oorlog. In de lyrics zegt er een vrouw ongeveer het volgende "how would you feel if you knew you were sent into war, to die"

Ik dacht dat het Fortunate Son was maar dus niet :P
Heeft iemand enig idee?
Heb me echt de kolere lopen zoeken, dacht even dat ik gek werd omdat de lyrics nergens op internet stonden, maar blijkbaar was het de soundtrack van Battlefield Vietnam (een variatie van Jefferson Airplane - White Rabbit)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 11:41
Ik ben echt al een week op zoek naar de naam van een nummer. Het is een beetje een 90's (?) house/trance achtig nummer. Ik weet dat ie ook wel eens voorkomt in livesets van hardstyle feesten. Hierbij een stukje gezongen (niet door mij :D).

[Voor 4% gewijzigd door bojaaper op 13-03-2023 21:46]

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 13:54
@bojaaper

Gek genoeg komt mij dit bekend voor.
Alleen kan niet op de naam komen.
Zal vd week is in mijn muziek collectie duiken.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:19
@bojaaper frontliner-tuduu ?

• bojaaper
Nee helaas niet. Het lijkt er qua toon wel veel op, maar de melodie is anders. Het is ook net iets minder hard. Het is al wel echt een oud nummer, als ik zelf zou moeten schatten ergens tussen '95 en '98.
kevinmastah2005 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:15:
@bojaaper

Gek genoeg komt mij dit bekend voor.
Alleen kan niet op de naam komen.
Zal vd week is in mijn muziek collectie duiken.
Ja irritant zeg. In m'n hoofd hoor ik zo de melodie. Het is een nummer zonder tekst ook, dus er valt niet veel aan uit te leggen.

[Voor 35% gewijzigd door bojaaper op 13-03-2023 21:50]

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:19
@bojaaperoke, jaydee - plastic dreams die is uit begin 90s met een soort melodie alleen langzamer als is ingesproken.

[Voor 32% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 13-03-2023 22:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:47
BroWohsEdis schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:43:
[...]

Heb me echt de kolere lopen zoeken, dacht even dat ik gek werd omdat de lyrics nergens op internet stonden, maar blijkbaar was het de soundtrack van Battlefield Vietnam (een variatie van Jefferson Airplane - White Rabbit)

[YouTube: Jefferson Airplane - White Rabbit - Battlefield Vietnam Soundtrack (FULL LENGTH)]
Lijkt wel veel op deze.

YouTube: Jefferson Airplane - Somebody to Love (HQ)

Ik zie net ook dat het dezelfde artiest is :') ook niet heel gek dus.

[Voor 5% gewijzigd door fluidified op 13-03-2023 22:23]

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13
bojaaper schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:45:
Ik ben echt al een week op zoek naar de naam van een nummer. Het is een beetje een 90's (?) house/trance achtig nummer. Ik weet dat ie ook wel eens voorkomt in livesets van hardstyle feesten. Hierbij een stukje gezongen (niet door mij :D).

[YouTube: Hoe heet dit nummer]
Ik moest hieraan denken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 13:54
@bojaaper
@temp00

Deze moet het zijn.
Deze had ik ook in gedachte maar kon er niet op komen.

@bojaaper zeg het maar was het deze?

Credits naar @temp00

[Voor 37% gewijzigd door kevinmastah2005 op 13-03-2023 23:40]

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bojaaper
Trigga Finga is het! Bedankt iedereen voor het helpen! Zonder jullie had ik hem nooit gevonden! Nogmaals hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

https://www.dumpert.nl/item/100055941_5d453f1d

Welk dramatische liedje is dit eigenlijk?
Briljante scene overigens _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:18
Staat in de comments er onder :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

D-Three schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:34:
Staat in de comments er onder :)
Ja dat helpt echt ;-)

@AW_Bos Lux Aeterna (Requiem for a Dream).

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:32
Wellicht een lastige , weinig informatie maar is voor mn 83 jarige moeder die er er ineens over begon.

Jaren 60 waarschijnlijk , oudere man , zingt Engels met Italiaans/Italiaans, Engels en volgens haar een beetje grappig.

Zou mooi zijn om haar er mee te verrassen

• ppeterr
ramrodwillem schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:43:
Wellicht een lastige , weinig informatie maar is voor mn 83 jarige moeder die er er ineens over begon.

Jaren 60 waarschijnlijk , oudere man , zingt Engels met Italiaans/Italiaans, Engels en volgens haar een beetje grappig.

Zou mooi zijn om haar er mee te verrassen

MENTAL REBOOT

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Plot twist: hij zingt geen woord engels :+

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17

Punkrocker

Mostly harmless

2004 ook goed? 8)

Of gewoon deze classic

"What do you get if you multiply six by nine..."

• ppeterr
Is daar ook niet een Andre van Duin versie van ? Soort carnaval kraker :)

MENTAL REBOOT

• ppeterr
Ow nee is niet Andre.

MENTAL REBOOT

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Het origineel is van Joe Dolce: YouTube: Shaddap You Face - Joe Dolce

1980, en grootste wapenfeit is dat het een klassieker (Vienna van Ultravox) van de UK nummer 1 plek afhield ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:32
Thx , Volgens moeders is het wel zoiets als Shaddap you face maar niet welk ze bedoelde .

Volgen haar kwam er iets met I'm a lover in voor .... lastig ik weet het

• ppeterr
ramrodwillem schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:11:
Thx , Volgens moeders is het wel zoiets als Shaddap you face maar niet welk ze bedoelde .

Volgen haar kwam er iets met I'm a lover in voor .... lastig ik weet het
Je zal met iets meer moeten komen, het is iets te vaag zo :)

Misschien kan ze een melodie neuriën.

MENTAL REBOOT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

https://www.instagram.com...I_lT/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Heeft iemand enig idee wel pianostuk dit is?

Gevonden, ik deed moeilijk door dat door translate te halen. 8)7. En staat ook in de hashtags. 8)7

YouTube: Comptine d'un autre été, l'après-midi

[Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 25-04-2023 21:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

OMD

Mand!

AW_Bos schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:48:
https://www.instagram.com...I_lT/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Heeft iemand enig idee wel pianostuk dit is?

Gevonden, ik deed moeilijk door dat door translate te halen. 8)7. En staat ook in de hashtags. 8)7

YouTube: Comptine d'un autre été, l'après-midi
YouTube: Yann Tiersen - Amelie | Comptine d'un autre été | Piano Cover

Je was zelf mij al voor :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Iemand die dit nummer kent?

Is al een oud nummer:

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Bedankt!
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Let op:
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee