Hoe heet dit nummer? Deel 42 Overzicht

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

https://www.facebook.com/share/v/16bjBEkTNU/

In dit filmpje hoor je een mega-vrolijk game-achtig 16-bit muziekje. Wie weet waar dit van is?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:16

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

AW_Bos schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:56:

In dit filmpje hoor je een mega-vrolijk game-achtig 16-bit muziekje. Wie weet waar dit van is?
- nee toch niet -

[ Voor 15% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 20-07-2025 18:03 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Oei, wat dacht je dan? Misschien zit het in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Ik zoek ook een nummer. Hij zat volgens mij in een playlist met muziek van Air, Thievery Corporation, AaRON. Dat soort downtempo, electronische muziek met softe zang.

Een man zingt: you dont have to be lonely, boy, I will be there in a heartbeat. Zelfs de melodie weet ik nog, maar valt lastig uit te leggen.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een videoclip-gerelateerde vraag. De clip is van een jonge man die A4tjes ophangt en uitdeelt, van een vrouw die hij zoekt, zijn grote liefde blijkbaar. De vrouw loopt langs, ziet zichzelf op de poster, spreekt de zanger aan maar die herkent haar niet. Ze achtervolgt hem als hij wegvlucht, en komt uiteindelijk in een grote ruimte waar het kopieerapparaat A4tjes uitspuugt en de muur helemaal volgehangen is met die posters.

Ik dacht eerst dat het Tom Odell was (piano/zang), maar kan geen videoclip van hem vinden die dit toont. Is van minder dan 5 jaar terug, maar kan ouder zijn.

Vast dank :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
KaiseRRuby schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:44:
Ik zoek ook een nummer. Hij zat volgens mij in een playlist met muziek van Air, Thievery Corporation, AaRON. Dat soort downtempo, electronische muziek met softe zang.

Een man zingt: you dont have to be lonely, boy, I will be there in a heartbeat. Zelfs de melodie weet ik nog, maar valt lastig uit te leggen.

Iemand?
Ik denk dat het "alone" moet zijn ipv "boy" (het klinkt wel bijna hetzelfde)

"You don't have to be lonely alone
I could be there in a heartbeat"

Enige nummer wat ik kon vinden met deze zinnen in de lyrics.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Chiron schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat het "alone" moet zijn ipv "boy" (het klinkt wel bijna hetzelfde)

"You don't have to be lonely alone
I could be there in a heartbeat"

Enige nummer wat ik kon vinden met deze zinnen in de lyrics.

[YouTube: Bear's Den - Laurel Wreath]
Dit is hem 100%. Onvoorstelbaar dat je hem hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26

marapuru

db.

AW_Bos schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:56:

Ik dacht bij de intro direct aan “ga mee naar smurfenland”

Natuurlijk was dat origineel niet in 16-bit, maar wellicht bedoelde je het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

marapuru schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Ik dacht bij de intro direct aan “ga mee naar smurfenland”

Natuurlijk was dat origineel niet in 16-bit, maar wellicht bedoelde je het wel?
Grappig. Het heeft in de eerste akkoorden wel iets daarvan weg, maar daarna zie ik geen verband. Het zal waarschijnlijk wel een naamloos muziekje zijn in een collectie van (rechtenvrije?) muziekjes voor videoedits. Als iemand het volledige liedje herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Wie kan mij helpen?

Heb toevallig een 90s playlist erop staan en er kwam zo'n boyband voorbij waarbij mijn 20 jarige collega beetje verbaast naar de clip zat te kijken (Spotify doet tegenwoordig ook clips blijkbaar).

Daarna moest ik denken aan zo'n parodie liedje uit die tijd maar kan er niet meer op komen.
Weet dat er een stukje in zat dat ze een backstreet boys liedje nadeden maar dan met de tekst "lalalalala mietjes!".

Hoe heette dat lied toch ook al weer? En wie zong het?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Player1S schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:35:
Wie kan mij helpen?

Heb toevallig een 90s playlist erop staan en er kwam zo'n boyband voorbij waarbij mijn 20 jarige collega beetje verbaast naar de clip zat te kijken (Spotify doet tegenwoordig ook clips blijkbaar).

Daarna moest ik denken aan zo'n parodie liedje uit die tijd maar kan er niet meer op komen.
Weet dat er een stukje in zat dat ze een backstreet boys liedje nadeden maar dan met de tekst "lalalalala mietjes!".

Hoe heette dat lied toch ook al weer? En wie zong het?
Nederlandstalig? Engelstalig? Wat was er te zien in de clip?

Misschien iets van The Offspring (die regelmatig The Backstreet Boys belachelijk maakten).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heroic_Nonsense schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:06:
[...]

Nederlandstalig? Engelstalig? Wat was er te zien in de clip?

Misschien iets van The Offspring (die regelmatig The Backstreet Boys belachelijk maakten).
nee was echt Nederlandstalig.
Parodie op "Tonight" van de Take that. Maar ipv van "lalalalala tonight" zongen ze "lalalalala mietjes".

Ik neig naar Heideroosjes maar zeker het oude werk van hun ken ik van voor naar achter dus dat was het niet.
Kan ook uit een sketch show van begin jaren 90 komen. Ik weet het echt niet meer en google helpt me niet. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Player1S schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
[...]

Parodie op "Tonight" van de Take that. Maar ipv van "lalalalala tonight" zongen ze "lalalalala mietjes".

Ik neig naar Heideroosjes maar zeker het oude werk van hun ken ik van voor naar achter dus dat was het niet.
Kan ook uit een sketch show van begin jaren 90 komen. Ik weet het echt niet meer en google helpt me niet. 8)7
Take That heeft dat nummer niet uitgebracht, dat is "Lady Tonight". Jij bedoelt "New Kids On The Block - Tonight" want daar komt "lalalalala tonight" wel in voor ;)

Wellicht dat dit je zoektocht wat verder helpt, ik kan verders weinig vinden :P

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 22-09-2025 13:28 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RaZ schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:27:
[...]

Take That heeft dat nummer niet uitgebracht, dat is "Lady Tonight". Jij bedoelt "New Kids On The Block - Tonight" want daar komt "lalalalala tonight" wel in voor ;)

Wellicht dat dit je zoektocht wat verder helpt, ik kan verders weinig vinden :P
Jaa ik ken toch al die boybands ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Player1S schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:38:
[...]

Jaa ik ken toch al die boybands ook niet 8)7
Maakt niet uit toch :P Wellicht dat er nu iemand het wel herkent met de correcte informatie ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 22-09-2025 20:16 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Player1S schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
[...]

Ik weet exact welk nummer je bedoelt. En snap ook waar de link met de heideroosjes vandaan komt.
Wat je zoekt is de Band Zonder Banaan:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
NKOTB... mijn zus was daar gek van. Geloof dat ik via haar die Joey "ken". Geloof dat die daarna niet zo een super carriere meer had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

The Eagle schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:20:
[...]

Ik weet exact welk nummer je bedoelt. En snap ook waar de link met de heideroosjes vandaan komt.
Wat je zoekt is de Band Zonder Banaan:

[YouTube: BZB - Mietjes]
HELD!!! Dat is hem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
Ok, dit kan ik niet geloven...
Wikipedia: Ik wil dat je liegt

Dat nr is gejat qua muziek van een ander nummer maar het wil me niet te binnen schieten welk nr. Mijn echte WTF is dat google en zijn Ai zeggen dat het niet gekopieerd is, maar origineel qua muziek. Qua tekst wil ik geloven dat 't origineel is, qua muziek (en daar gaat het mij eigenlijk altijd om) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sjah schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:08:
Ok, dit kan ik niet geloven...
Wikipedia: Ik wil dat je liegt

Dat nr is gejat qua muziek van een ander nummer maar het wil me niet te binnen schieten welk nr. Mijn echte WTF is dat google en zijn Ai zeggen dat het niet gekopieerd is, maar origineel qua muziek. Qua tekst wil ik geloven dat 't origineel is, qua muziek (en daar gaat het mij eigenlijk altijd om) niet.
Doe dan de Youtube link: YouTube: Hannah Mae & Maksim - Ik Wil Dat Je Liegt (Official Video)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Mij deed het denken aan YouTube: Claude & Zoë Tauran - Je T'aime (Official Music Video)
Claude en Zoë - je t’aime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Niet zozeer gekopieerd van een bepaald nummer, maar meer een 13-in-het-dozijn upbeat singer/songwriter-meisje-met-gitaar-liedje.

Klinkt best aardig, goed zelfs, en zang is ook goed, maar origineel is het niet echt.

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]