I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tippie: WhoSampledChiron schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:39:
[YouTube: Musical Youth - Pass The Dutchie]
Op 0:20
Is gesampled, en gebruikt in
[YouTube: A Tribe Called Quest - I Left My Wallet In El Segundo (Vampire Mix)]
Op 0:35
Ik heb alleen geen idee in welke (happy)hardcore producties dit dan weer verder is gesampled.
Leeg - Sinds 20180907
Dit is hem! Voor mij iig wel. De happy hardcore versie ken ik ook niet.Is gesampled, en gebruikt in
Ik heb alleen geen idee in welke (happy)hardcore producties dit dan weer verder is gesampled.
Pfooeh... heb je even?Chiron schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:39:
[YouTube: Musical Youth - Pass The Dutchie]
Op 0:20
Is gesampled, en gebruikt in
Lil Wayne heeft het gesampled in "A milli".
Fatboy Slim heeft een "responsetrack" op "Lost my wallet in El Segundo" gemaakt ("Found my wallet" heet die track.. geniaal).
De Wee Pappa Girl Rappers hebben het ook gebruikt (sowieso hoor je het veel in dancehall tracks).
Het beat van Tribe's track komt overigens van dit briljante nummer:
YouTube: Sancho - Chase Vampire
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Zo ben ik van pass the dutchie bij die el segundo remix gekomen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
wokkelz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:22:
Deze misschien?
[YouTube: Triplet - Ragga bum]
@AW_Bos hoorde je dit nummer trouwens op de radio of ken je het van casette/cd?
Of het hem ook is, mag @AW_Bos aangeven,
Maar bij mij ging er in ieder geval ergens diep in achter in mijn hoofd een "Ohja!"-luikje open.
Thunderdome XII, zie ik. Die moet hier ergens in huis nog in een doos liggen...
Ooit grijs gedraaid. Dus dit moet ik toendertijd toch ook vaak gehoord hebben... Is een stukje weggeëbt
Leeg - Sinds 20180907
Niet helemaal hetzelfde sampletje, maar het komt in de buurt.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Het is niet het juiste liedje, maar wel de juiste muziekstijl.wokkelz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:22:
Deze misschien?
[YouTube: Triplet - Ragga bum]
@AW_Bos hoorde je dit nummer trouwens op de radio of ken je het van casette/cd?
We komen ergens
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Goeie gok, maar het is hem helaas niet. De muziekstijl van Triplet kwam al aardig in de buurt.|
Dit is echt een verdraaid lastige. Ik kan mijn oude schoolvriend eens vragen welke happy hardcore CD's hij gehad heeft, maar ik vrees dat ik een flinke lijst zal krijgen....
[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2025 21:02 ]
Wat je hoort is geen happy hardcore, maar gewone hardcore. Iets andere stijl.AW_Bos schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Goeie gok, maar het is hem helaas niet. De muziekstijl van Triplet kwam al aardig in de buurt.|
Dit is echt een verdraaid lastige. Ik kan mijn oude schoolvriend eens vragen welke happy hardcore CD's hij gehad heeft, maar ik vrees dat ik een flinke lijst zal krijgen....
Dus we zoeken een hardcore plaat met die sample er in...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Of toch de keel maar eens smeren en het stukje proberen te zingen, kan zijn dat dat de aanwijzing is!AW_Bos schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Ik ben op zoek naar een nederlandstalig nummer. Relatief nieuw. Ik denk dit jaar of vorig jaar. Beetje in de stijl van Kriss Kross Amsterdam, Zoe Tauren, Roxy Dekker, Antoon.
Er wordt volgens mij door een mannenstem als door een vrouwenstem gezongen. Gegoogled naar bovenstaande artiesten maar nummer stond er niet tussen. De tekst versta ik niet helemaal goed, maar ze hebben het over 'dat doe ik met jou' of doe ik voor jou. Die jou trekken ze dan wat langer met beetje synthesizer erover.
Ik kan helaas niet echt veel meer ter tafel brengen. Indien iemand kan helpen: graag
_EDIT_ en prompt kom ik hem een paar minuten later tegen: Ik haat hem voor jou - Froukje, S10
[ Voor 7% gewijzigd door Steefmeister op 26-02-2025 11:09 ]
Het nummer leek heel erg op europapa van Joost Klein. Het was dus ook die categorie (~happy hardcore)
In de comments las ik dat iedereen het een kopie van europapa vond. En volgensmij las ik dat het om een belgische mannelijke artiest ging.
Weet iemand dit toevallig?
Ik neem aan dat het niet deze is?AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
Even een flits naar de jaren 1995 toen Happy Hardcore veel heerste in de muziekwereld. Het was een snel Happy hardcore achtig liedje met een hoop bpm's, en een gepitchte stem...
Ik heb geen flauw idee wat er precies gezongen werd, maar als ik kind in die jaren zat ik vrolijk mee te zingen op de hoge snelheid waarmee het nummer werd afgespeeld:
Het refrein was een gepitche stem waarin ik dit verstond:
[...]
Het zal waarschijnlijk iets normaal zijn wat ze zongen, maar dat kon ik er niet uitkrijgen vroeger met mijn beperkte Engelse kennis en de hoop bpm's, En na 30 jaar is het helemaal lastig als je het al die tijd niet gehoord hebt.
Wie heeft een idee?
YouTube: JOHN HAKMAN-HAKFEEST
Wat je zei komt mij wel vaag bekend voor. Zal nog eens gaan zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-02-2025 13:55 ]
Ik zou zoeken op Youtube of Google.kaasaanfiets schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:
Ik kwam van de week een filmpje tegen op instagram van een liedje en die wou ik even aan m'n vrouw laten zien maar kan hem nergens meer terug vinden.
Het nummer leek heel erg op europapa van Joost Klein. Het was dus ook die categorie (~happy hardcore)
In de comments las ik dat iedereen het een kopie van europapa vond. En volgensmij las ik dat het om een belgische mannelijke artiest ging.
Zoek “Dj Paul Europapa RTL”
Misschien vind je het zo
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Nou ik ben opgegroeid in de jaren 90 dus ik weet wel wie dj Paul is. En dat is hem niet.kevinmastah2005 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:10:
[...]
Ik zou zoeken op Youtube of Google.
Zoek “Dj Paul Europapa RTL”
Misschien vind je het zo
Ik dacht eerst dat het hun(belgie) nummer voor het songfestival 2025 was. Maar ik kwam er net achter dat dat heel iemand anders is.
Hoewel het dat niet is, doet het mij hard aan Rank 1 - Airwave denken:BartDT schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:40:
https://vi.be/platform/djphooka
Ik zoek titel en auteur van liedje op rond minuut 9 in de Lost in Time set.
Kan iemand mij helpen
YouTube: Rank 1 - Airwave (Original Mix)
[ Voor 58% gewijzigd door D-Three op 27-02-2025 01:06 ]
Average Rob?kaasaanfiets schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:
Ik kwam van de week een filmpje tegen op instagram van een liedje en die wou ik even aan m'n vrouw laten zien maar kan hem nergens meer terug vinden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
D-Three schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:15:
@kaasaanfiets deze? YouTube: Omdat Het Kan & Average Rob - On Met La Patate (Belgian Anthem)
[...]
Hoewel het dat niet is, doet het mij hard aan Rank 1 - Airwave denken:
YouTube: Rank 1 - Airwave (Original Mix)
Ja super. Dat was hem inderdaad. Bedankt!
Het is wel een gouden ouwe maar het is hem niet.kaasaanfiets schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:53:
[...]
Ik neem aan dat het niet deze is?
YouTube: JOHN HAKMAN-HAKFEEST
Wat je zei komt mij wel vaag bekend voor. Zal nog eens gaan zoeken.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
I’m pissed snap ik ook. Grappig, maar ook niet wat ik zoek. 15 á 20 jaar oud, deze nummers zijn te recent.
[ Voor 23% gewijzigd door Milmoor op 19-03-2025 08:59 ]
Dit is niet het nummer dat je zoekt, maar wel in dezelfde hoek:AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
Wie heeft een idee?
YouTube: THUNDERDOME 7 (VII) - FULL ALBUM 152:46 MIN 1994 "INJECTED WITH POIS... ( Stoned Fever - Nice Up The Dance )
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik durf qua muziek niet op mijn geheugen te vertrouwen. Praise zou kunnen, maar ik denk het niet. Ik heb dat nummer te vaak gehoord waardoor het bekend lijkt. Als het hem is, dan met een andere clip. Het is wel een goede poging, ik ben aan het twijfelen:).Jeroentjuh82 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:07:
@Milmoor Dat is wat meer info. Misschien Fatboy Slim = Praise You al is dat wel verstaanbaar?
Ik ga eens kijken in deze hoek.Qwerty-273 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:03:
[...]
Dit is niet het nummer dat je zoekt, maar wel in dezelfde hoek:
YouTube: THUNDERDOME 7 (VII) - FULL ALBUM 152:46 MIN 1994 "INJECTED WITH POIS... ( Stoned Fever - Nice Up The Dance )
Dit zwijmerige nummer zitten mensen op de grond, in hun blote kontMilmoor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:54:
@Jeroentjuh82 Interessant nummer, ik snap dat je hier aan denkt. Maar wat ik zoek is veel liever. De groep mensen zit stil op de grond. Mogelijk wel wat mystiek zwaaien met de armen.
I’m pissed snap ik ook. Grappig, maar ook niet wat ik zoek. 15 á 20 jaar oud, deze nummers zijn te recent.
Maar zou volgens je omschrijving het ook niet zijn
En deze versie is ook wel lekker:
Ey!! Macarena \o/
Leuk, maar niet wat ik zoek. De lopende man met zijn deinend bovenlijf mist in alle voorgestelde nummers.RaZ schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Dit zwijmerige nummer zitten mensen op de grond, in hun blote kont
[YouTube: The Beloved - Sweet Harmony (Official Video)]
Maar zou volgens je omschrijving het ook niet zijnWel een lekker nummer
[YouTube: Vini Vici & Berg - Sweet Harmony]
Childish Gambino - This is America?Milmoor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:26:
Ik zoek een al wat ouder nummer. In de clip zit groep van in wit geklede mensen in een cirkel en loopt een man daar door/omheen. Hij heeft een tic, hij beweegt stevig met zijn bovenlichaam bij het lopen. Ik heb geen idee meer hoe het klinkt. Qua hoek wat zweverig, mogelijk instrumentaal of met tekst die ik totaal niet versta of verzonnen is.
Ik moet denken aan deze hoewel het niet geheel aan de beschrijving voldoet.Milmoor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:26:
Ik zoek een al wat ouder nummer. In de clip zit groep van in wit geklede mensen in een cirkel en loopt een man daar door/omheen. Hij heeft een tic, hij beweegt stevig met zijn bovenlichaam bij het lopen. Ik heb geen idee meer hoe het klinkt. Qua hoek wat zweverig, mogelijk instrumentaal of met tekst die ik totaal niet versta of verzonnen is.
YouTube: The Beloved - Sweet Harmony (Official Video)
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Nog wat leuke trivia over de clip van Sweet Harmony:RaZ schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Dit zwijmerige nummer zitten mensen op de grond, in hun blote kont
[YouTube: The Beloved - Sweet Harmony (Official Video)]
Maar zou volgens je omschrijving het ook niet zijnWel een lekker nummer
[YouTube: Vini Vici & Berg - Sweet Harmony]
Eén van de vrouwen die je ziet, is Tess Daily. Toen model (ze zit ook in de clips voor "Serious" en "Violence of Summer" van Duran Duran). Maar ze is nu vooral bekend als presentatrice voor de BBC, waar ze Strictly Come Dancing en The National Lottery presenteert en de Children in Need (Red Nose Day) avonden aan elkaar praat.
De clip is destijds door MTV uitgezonden, maar MTV bleef klachten ontvangen dat er stiekem toch "private parts" zichtbaar zouden zijn - allemaal ongegrond overigens (er is niets te zien in de clip). Ray Cokes heeft er zelfs ooit een prijsvraag van gemaakt omdat hij het zielig vond voor de redactie van de clipblokken en hun werk volgens hem wel gedaan kon worden door kijkende puberjongens.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen van MTV de clip een aantal keren tot in detail hebben geinspecteerd om zeker te weten dat de klagers geen punt hadden.
Los van de clip is het overigens een fantastisch en tijdloos nummer, maar dat terzijde. Het zit nog altijd in mijn dagelijkse playlist. "The Sun Rising" (ook van The Beloved) is ook geweldig.
[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 20-03-2025 11:26 ]
https://www.edmliveset.com/radio/purified-radio-435/
Ik heb dit vaak lekker op de achtergrond aan, en het was eigenlijk een te lekker nummer om even niet te noteren, maar in de haast/drukte niet meer aan gedacht en later alles afgesloten.
Het was een nummer met vocalen die verdacht veel op / in de stijl van the Pet Shop Boys leken. Dus wellicht een nummer van hen die geremixt is. Van de lyrics kan ik me niet heel veel herinneren, alleen de tekst 'It's not right', of juist 'It's alright'. Aan het einde van de zinnen steeds.
Ze heeft inmiddels 445 episodes uit, en zet de setjes meestal op shuffle... dus geen idee in welke episode deze allemaal is langs geweest anders was ik er waarschijnlijk wel snel uit. Heb nog geprobeerd om te zoeken en met behulp van Chat GPT met deze aanknopingspunten iets op te sporen, maar helaas.
Misschien weet iemand het hier toevallig voor ik toch alle episodes af ga en er steeksproefgewijs er doorheen ga klikken
het is niet een versie van het nummer 'It's Alright' van The Pet Shop Boys trouwens YouTube: Pet Shop Boys - It's Alright (Pet Boy Mix Remix) (Remastered) (leek me een makkelijke inkopper)
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nieuwe Tiesto?LuNaTiC schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:17:
Ik zoek een nummer, EDM, progressive/deep house, en ik weet dat het in de podcast van Nora en Pure is langsgekomen (Purified Radio):
Ik heb dit vaak lekker op de achtergrond aan, en het was eigenlijk een te lekker nummer om even niet te noteren, maar in de haast/drukte niet meer aan gedacht en later alles afgesloten.
Het was een nummer met vocalen die verdacht veel op / in de stijl van the Pet Shop Boys leken. Dus wellicht een nummer van hen die geremixt is. Van de lyrics kan ik me niet heel veel herinneren, alleen de tekst 'It's not right', of juist 'It's alright'. Aan het einde van de zinnen steeds.
Ze heeft inmiddels 445 episodes uit, en zet de setjes meestal op shuffle... dus geen idee in welke episode deze allemaal is langs geweest anders was ik er waarschijnlijk wel snel uit. Heb nog geprobeerd om te zoeken en met behulp van Chat GPT met deze aanknopingspunten iets op te sporen, maar helaas.
Misschien weet iemand het hier toevallig voor ik toch alle episodes af ga en er steeksproefgewijs er doorheen ga klikken
het is niet een versie van het nummer 'It's Alright' van The Pet Shop Boys trouwens YouTube: Pet Shop Boys - It's Alright (Pet Boy Mix Remix) (Remastered) (leek me een makkelijke inkopper)
Hmm nee helaas. Mis the pet shop boys sound
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Snap ik. Geen circle van mensen en daarin/daardoor lopende man. Leuk nummer.Rob310 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Ik moet denken aan deze hoewel het niet geheel aan de beschrijving voldoet.
YouTube: The Beloved - Sweet Harmony (Official Video)
[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 23-03-2025 22:06 ]
Klinkt alsof je op zoek bent naar Vogue van Madonna.Milmoor schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:24:
Ander nummer, ooit gehoord in een supermarkt. Dance? Lyrics waarin een vrouw beschreven wordt die een dansvloer oploopt. “It doesn’t matter if it’s a boy or a girl”. Niet echt gezongen, maar meer gesproken.
Heb hem gevonden btw!LuNaTiC schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:17:
Ik zoek een nummer, EDM, progressive/deep house, en ik weet dat het in de podcast van Nora en Pure is langsgekomen (Purified Radio):
(vocalen door Brian Molko, zanger van Placebo kennelijk, de band ken ik wel, maar muziek van hen niet echt. Op deze plaat krijg ik qua klank iig Pet Shop Boys-vibes haha. Terecht?).
Snap ik helemaal. Alleen was het een mannenstem, en naar mijn idee geen cover. Grrr, het is heel makkelijk om details niet te noemen die ik achteraf gezien wel wist.Santford schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:56:
[...]
Klinkt alsof je op zoek bent naar Vogue van Madonna.
Ik ben specifiek op zoek naar het deuntje wat begint rond 2:26, 2:42, 2:58, 3:25
Wie o wie heeft de juiste ingeving, ik kom er niet op
Bedoel je deze toevallig?Tribunus schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:06:
Ik ben op zoek naar een nummer, ik heb zelf het vermoeden dat ik deze ken van sensation. Maar dat zijn zoveel mogelijkheden. Het deuntje wat mij er aan doet denken zit in het nummer
[YouTube: Dimension - Mangata (Original Mix)]
Ik ben specifiek op zoek naar het deuntje wat begint rond 2:26, 2:42, 2:58, 3:25
Wie o wie heeft de juiste ingeving, ik kom er niet op
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 28-03-2025 20:14 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
haha ja hoor, die bedoel ik inderdaadThe Eagle schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Bedoel je deze toevallig?
[Video: Driftwood - Freeloader (Official Music Video) [HD]]
Thanks!
Ha Tinlicker, dat is een project van een deel van de mensen achter NoisiaLuNaTiC schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:37:
[...]
Heb hem gevonden btw!
[YouTube: Nowhere To Go (feat. Brian Molko)]
(vocalen door Brian Molko, zanger van Placebo kennelijk, de band ken ik wel, maar muziek van hen niet echt. Op deze plaat krijg ik qua klank iig Pet Shop Boys-vibes haha. Terecht?).
De mooie billen van een dame, iets van blauw ondergoed en een wat blauwwitte achtergrond.
Dat is ook het énige wat te zien is… volgens mij is de tekst er op wit….
Geen super oud nummer ofzo
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Niet Fat Bottomed Girls/Bicycle Race van Queen?Toppe schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:31:
Ik weet de titel niet, niet hoe het liedje gaat maar wél de albumcover:
De mooie billen van een dame, iets van blauw ondergoed en een wat blauwwitte achtergrond.
Nee, het is een vrij ‘hip’ nummer en zeker geen 20 jaar oudHeroic_Nonsense schreef op zondag 6 april 2025 @ 01:26:
[...]
Niet Fat Bottomed Girls/Bicycle Race van Queen?
Meer in de hoek van LMFAO etc
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 06-04-2025 07:03 ]
Lastig...Toppe schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:02:
[...]
Nee, het is een vrij ‘hip’ nummer en zeker geen 20 jaar oud
Meer in de hoek van LMFAO etc
Een snelle zoekopdracht geeft niet heel veel resultaten.
Life is good when you don't wear pants van Planet X:

Flash (van de band Flash):

Sentimental Girl van Noir Audio:

Freudian Slip - Underwear Blues for Girls:

Zoek je de cover art die Lady Gaga maakte voor de single Do what you want?Toppe schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:31:
Ik weet de titel niet, niet hoe het liedje gaat maar wél de albumcover:
https://www.dailymail.co....le-featuring-R-Kelly.html
Nee ook niet. Het is veel simpeler. Vrouwen bil, gebleurde achtergrond, blauw. En mooiSantford schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:03:
[...]
Zoek je de cover art die Lady Gaga maakte voor de single Do what you want?
https://www.dailymail.co....le-featuring-R-Kelly.html

De eerste 30s doet me heel erg aan een ander nummer denken. Maar het wil me niet te binnen schieten welke. Aan welk nummer doet jullie dit denken?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daar is wonderful days op gebaseerd idd. Maar ik denk dat wat @Raymond bedoelt, deze is:gambieter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:38:
De credits op Wiki zeggen dat het dit sampled: YouTube: Tony Ronald - Help (Get me some Help) 1971
Dar weet ik idd, maar het gaat mij om die eerste 30sgambieter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:38:
De credits op Wiki zeggen dat het dit sampled: YouTube: Tony Ronald - Help (Get me some Help) 1971
Hmm, die had ik niet in m'n hoofd. Maar ik snap wel dat je hieraan moest denken. Blijkbaar komt een intro als dit vaker voorThe Eagle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:36:
[...]
Daar is wonderful days op gebaseerd idd. Maar ik denk dat wat @Raymond bedoelt, deze is:
[YouTube: Jebroer - Kind van de Duivel (Prod. by Paul Elstak & Dr.Phunk)]
Ik dacht ff aan een nummer van Armin, maar ik zou zo niet weten welk
[ Voor 7% gewijzigd door Raymond op 08-06-2025 19:19 ]
Can can. Dit ideeRaymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
YouTube: Charly Lownoise & Mental Theo x Outsiders x Magro - Wonderful Days R...
De eerste 30s doet me heel erg aan een ander nummer denken. Maar het wil me niet te binnen schieten welke. Aan welk nummer doet jullie dit denken?
(rond de 30 seconden):
YouTube: Can Can Techno (feat. JOffenbach)
Doet mij inderdaad aan een nummer van Armin denken: (vanaf 0:45)Raymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
YouTube: Charly Lownoise & Mental Theo x Outsiders x Magro - Wonderful Days R...
YouTube: Armin van Buuren - Ping Pong (Official Music Video)
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Heel eerlijk, geen grap, denk ik dat het gebaseerd is op de eerste 10 seconden van de Vogeltjesdans. Maar dan langgerekt en uiteraard met een technosynth en een bak galm.Raymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
Succes met de honderden mogelijkheden. Je zult toch wat specifieker moeten zijn. Wat heb je zelf al gevonden en uitgesloten?Westland1940 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:49:
Ik zoek een nummer, volgens mij een Britse rockband, jaren 70/80? En iets van ... and monday too. Iets met monday en andere weekdagen?
The Cure - Friday I’m In LoveWestland1940 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:49:
Ik zoek een nummer, volgens mij een Britse rockband, jaren 70/80? En iets van ... and monday too. Iets met monday en andere weekdagen?
@Chloortablet Heeft hem! Dit is hem! Ik dacht aan Joy Division of iets, had geen idee.
Aparte kerel die zanger, maar goed, lekker nummertje!
[ Voor 16% gewijzigd door Westland1940 op 09-06-2025 19:05 ]
Wes - Alane misschien? Zitten wel wat dansers met bijzondere bewegingen in.Milmoor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Leuk, maar niet wat ik zoek. De lopende man met zijn deinend bovenlijf mist in alle voorgestelde nummers.
YouTube: Wes - Alane (Clip officiel)
Je zal het vast niet bedoelen maar bij mij kwam dit nummer gelijk in me op.Raymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
Ja idd, die jingle van Somertijd https://youtu.be/SBxXp8wQmeg?feature=shared&t=1m10s
Steam/Epic: Deurstopper
Bedankt, maar helaas.Qoine schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:09:
[...]
Wes - Alane misschien? Zitten wel wat dansers met bijzondere bewegingen in.
YouTube: Wes - Alane (Clip officiel)
Deze wellicht? YouTube: Dimitri Vegas & Like Mike & Tiësto & Dido & W&W - Thank You (Not So ...Raymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
Fijn rustig nummer, maar daar is het intro van Lownoise en Theo dan weer niet op gebaseerd.
YouTube: Axel F (From "Beverly Hills Cop" Soundtrack)Raymond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:15:
YouTube: W&W x Harris & Ford x Special D - Another Day In Paradise
YouTube: Jaxomy x Agatino Romero ft. Raffaella Carrà - Pedro (W&W Remix)
Ik heb wat moeite om het te beluisteren. Kan het een eigen versie zijn van "Teddy Swims - Lose control"?wokkelz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:32:
Ik zoek het nummer uit onderstaand clipje. Ik kon het net met mobiel opnemen, shazam herkent het niet. Je hoort ook mijn tuingeluiden ertussen
[YouTube: 18 June 2025]
Dirty Old Townwokkelz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:32:
Ik zoek het nummer uit onderstaand clipje. Ik kon het net met mobiel opnemen, shazam herkent het niet. Je hoort ook mijn tuingeluiden ertussen
[YouTube: 18 June 2025]
Hoi
The Pogueswokkelz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:03:
[...]
Zeker dit nummer inderdaad, thanks! Even wat varianten beluisteren
Hoi
Nummer is instrumentaal met synths.
Jaren 80.....early 90ies. Vermoed ik.
Ik vermoed dat veronica of dat er een andere associatie is met tv.
Titel: umbaya....
Umbaya is bijna goed. Biscayappeterr schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:38:
Intro met strand en zee geluiden. Je hoort de branding.
Nummer is instrumentaal met synths.
Jaren 80.....early 90ies. Vermoed ik.
Ik vermoed dat veronica of dat er een andere associatie is met tv.
Titel: umbaya....
En idd, daar zit een associatie met Veronica, ik weet alleen de link even niet. Maar zal ongetwijfeld ergens gebruikt zijn in een demo ofzo.
Ow yeah!!!! Thanks....weer ruimte in mijn breinThe Eagle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:55:
[...]
Umbaya is bijna goed. Biscaya
[YouTube: JAMES LAST - Biscaya]
En idd, daar zit een associatie met Veronica, ik weet alleen de link even niet. Maar zal ongetwijfeld ergens gebruikt zijn in een demo ofzo.
Dankje.
Het was in de vroege jaren '80 de titelmuziek van het programma "Veronica komt naar je toe deze zomer!", en werd ook in de promo's voor dat programma gebruikt. Later werd dat andere muziek.The Eagle schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:55:
[...]
Umbaya is bijna goed. Biscaya
[YouTube: JAMES LAST - Biscaya]
Ik heb daardoor voor altijd de associatie met zeer warm zomerweer, ijsjes, en als 6-jarig jochie tijdens de Vierdaagsefeesten (toen nog zomerfeesten) in Nijmegen zittend op de bumper van de Veronica-truck met vriendelijk lachende blonde Veronica-meisjes die dat wel schattig vonden
Ik zoek een nummer wat afkomstig is uit de (midden?) jaren 90, zou het als genre denk ik onder trance scharen (ben echt niet thuis in die hoek dus excuses als ik uiteindelijk verkeerd zit).
Het begint heel rustig met strijkers maar met een opbouw naar het dance gedeelte. Het lijkt op Children van Robert Miles maar Children begint al vrijwel meteen best onrustig terwijl bij deze song het begin echt rustiger is. Desondanks voel je wel meteen dat het de spanning opbouwt.
Eerste keer dat ik het hoorde was onder een reclamevideo van Neilpryde.
Ik weet niet waarom maar ik vermoed dat het een Franse DJ / producer was maar tegelijk vraag ik me af waarom ik dat denk.
Iemand enig idee bij wie ik dit nummer moet zoeken?
Ey!! Macarena \o/
Hahaha Robert Miles lijkt heel erg op Robert Miles. ;-)RaZ schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:54:
Wat veel lijkt op Robert Miles - Children is Robert Miles
[YouTube: Fable (Dream Version)]
Het nummer dat ik bedoelde begint echter dus met strijkers en het “intro” richting het dance deel is veeeeel korter dan dit. De opbouw doet wel wat denken aan de opbouw rond 1.29-1.40
YouTube: William Orbit - Barber's Adagio For Strings
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dit zijn strijkers inderdaad en in eerste instantie dacht ik heel even ja maar dit is hem niet.temp00 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:30:
@RaZ deze begint met strijkers (zoiets bedoel je toch?) maar lijkt niet echt op Robert Miles. Bij Robert Miles denk ik meer aan een piano gecombineerd met dance, zoek je dat ook in je nummer? (piano). Verder nog vocals, lyrics?
YouTube: William Orbit - Barber's Adagio For Strings
Het is eigenlijk dus Robert Miles maar met een strijkers opbouw, beetje zoals dat stukje uit Fables van Robert Miles op 1.29-1,49
Maar dit is niet rustig genoeg denk ik?
YouTube: Soul Trance - Contradanza (Almighty Radio Edit)
Cygnus x - Superstring ?
Mauro Picotto - Komodo?
Om maar wat te roepen :-)
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Weet je zeker dat het strijkers zijn en niet toevallig een sax? Anders zou ik rechtstreeks naar Infinity van Guru Josh pointen.
YouTube: Rank 1 Airwave Radio Edit
Of anders deze:
[ Voor 14% gewijzigd door Daos op 22-06-2025 02:46 ]
Het goede nieuws is dat ik hem wel gevonden heb.
Het is Rob Dougan - Clubbed to death. Hoe ik aan een Franse DJ kom weet ik niet want dat is Dougan verre van 🤣
Ik laat aan jullie of de gelijkenis met het stukje uit Fables of überhaupt Robert Miles’ Children ergens op slaat 😉
Voor de volledigheid:
YouTube: Rob Dougan - Clubbed To Death (HD)
Goed man.. Maar na die stirjkers heb ik wel zoiets. Hey, ik hoor Teardrops Unfinished Sympathy van Massive Attack, en de sound van Moby - Porcelain herken ik er ook wel uitMarshall schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:19:
Het slechte nieuws is dat de hierboven genoemde sings het allemaal niet zijn.
Het goede nieuws is dat ik hem wel gevonden heb.
Het is Rob Dougan - Clubbed to death. Hoe ik aan een Franse DJ kom weet ik niet want dat is Dougan verre van 🤣
Ik laat aan jullie of de gelijkenis met het stukje uit Fables of überhaupt Robert Miles’ Children ergens op slaat 😉
Voor de volledigheid:
YouTube: Rob Dougan - Clubbed To Death (HD)

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 22-06-2025 16:34 ]
Ey!! Macarena \o/
Als nummer an sich, eens, stelt niet zoveel voor.
Edit: overigens was ik ook liefhebber van Massive, Prodigy en Moby ooit dus klopt wel ;-)
[ Voor 12% gewijzigd door Marshall op 22-06-2025 17:15 ]
De opzwepende melodie heeft iets dreigends, wat het goed doet in trailers.
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]