intergalactic.fm
Ik associeer de groep ook met namen zoals Engima, Enya, Era, maar ook meer met het new wave genre.
Ik kan maar niet op de naam van band of een nummer komen.
Iemand hier een idee over welke band ik het heb? Het ligt op het puntje van de tong, maar ik kom er maar niet op...
[ Voor 6% gewijzigd door DinoBe op 27-05-2024 14:42 ]
Lose my mind van Myra Granberglaurentbas schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:47:
Hi Tweakers,
Ik heb gisteren een optreden gezien in Stockholm van de Royal Swedish Army Band. Ze coveren regelmatig nummers en een van de nummers die ze gisteren speelden daar wil ik dolgraag de titel van hebben.
Shazam etc. hebben me helaas niet kunnen helpen.
Wie helpt me uit de brand?
YouTube: Performance by the Swedish Military Orchestra
Het origineel:
YouTube: Myra Granberg - Lose my mind | Officiell lyric video
Andere video van het orkest:
YouTube: Lose my mind (Myra Granberg) - Royal Swedish Army Band
Er is maar 1 naam die me zo opkomt: Inker & Hamilton. Bekendste track Dancing into Danger.DinoBe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:41:
Ik ben nu al heel de tijd mijn kop aan het breken over de naam van band in het new age genre. Voor zover ik het weet is het een duo. Hij doet de muziek, zij de zang. De band is oorspronkelijk uit Nieuw Zeeland of Australie en bestaat reeds sinds de jaren 80. Heel bekend in het alternatieve, underground circuit geweest.
Ik associeer de groep ook met namen zoals Engima, Enya, Era, maar ook meer met het new wave genre.
Iemand hier een idee over welke band ik het heb? Het ligt op het puntje van de tong, maar ik kom er maar niet op...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik moest, mede vanwege de associaties, denken aan Dead Can Dance en die blijken volgens Wikipedia uit Australië te komen.DinoBe schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:41:
Ik ben nu al heel de tijd mijn kop aan het breken over de naam van band in het new age genre. Voor zover ik het weet is het een duo. Hij doet de muziek, zij de zang. De band is oorspronkelijk uit Nieuw Zeeland of Australie en bestaat reeds sinds de jaren 80. Heel bekend in het alternatieve, underground circuit geweest.
Wikipedia: Dead Can Dance
Dead Can Dance natuurlijk!!!ronaldtb schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:02:
[...]
Ik moest, mede vanwege de associaties, denken aan Dead Can Dance en die blijken volgens Wikipedia uit Australië te komen.
Wikipedia: Dead Can Dance
Waarom kon ik daar maar niet opkomen

Hartelijk bedankt
Geweldig! Dank!Qoine schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:59:
[...]
Lose my mind van Myra Granberg
Het origineel:
YouTube: Myra Granberg - Lose my mind | Officiell lyric video
Andere video van het orkest:
YouTube: Lose my mind (Myra Granberg) - Royal Swedish Army Band
Al beantwoord een tijdje geleden, maar ik kwam dit nog tegen: https://www.facebook.com/reel/1007231034361415Jovatov schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
Het gitaardeuntje, met name eerste zes secondes, doet me ontzettend denken aan een ander liedje.
YouTube: Lonely Road
Ik denk begin 2000, veel op de radio geweest, Britse(?) zanger.
Lyrics iets van 'does it look like it's getting better' maar kan ook heel wat anders zijn.
In het liedje waar ik naar zoek zit vooral dat gitaardeuntje wat telkens terugkomt. Moody sfeer, SkyRadio vibes.
Mijn vrouw moet ook aan een liedje denken, en ik denk dat we aan dezelfde denken. Herkent iemand anders hier ook een liedje in
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik had hem in Shazam staan, maar helaas is mijn telefoon gesneuveld vorig jaar.
Het is geen:
- Soul Dhamma
- Sebb Junior
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee helaas..franssie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:24:
@wauskoek had je niet een account wellicht bij shazam? Ik wel (en gekoppeld aan spotify) dan heb je een backup wellicht.
Wanneer Herman Brusselmans zijn column doet.
Shazam / Soundhound werkt niet omdat er doorheen gepraat wordt..
https://npo.nl/start/seri...udio-fussball_25/afspelen
Op 37:52....
Texas Sun van Khruangbin & Leon BridgesInverted_World schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:23:
Herkent iemand het nummer bij NOS Studio Fußball wat elke keer aan het einde gebruikt wordt?
Wanneer Herman Brusselmans zijn column doet.
Shazam / Soundhound werkt niet omdat er doorheen gepraat wordt..
https://npo.nl/start/seri...udio-fussball_25/afspelen
Op 37:52....
Dat is snel!
[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 04-07-2024 00:34 ]
Ik weet niet wat deep house is
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 04-07-2024 00:38 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik weet wel wat laid back is - dit nietgambieter schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 00:37:
@wauskoek YouTube: Grace - If I Could Fly
Ik weet niet wat deep house is
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik moest denken aan Roxette - Wish I Could Fly. Lijkt me niet echt deep house, maar misschien in een of andere remix? Al is het denk ik nogal een long shot.wauskoek schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:17:
Twee jaar terug heb ik tijdens wintersport op het terras van een restaurant op de piste, een heeeele relaxte slow deep house nummer gehoord. Het wordt gezongen door een vrouw met een soort van heesachtige stem en ze klonk vrij 'laid back'. Ze zingt in een stuk in de trant van 'If we could fly'... en ik dacht daarna een gemoffelde piano deuntje.
Ik had hem in Shazam staan, maar helaas is mijn telefoon gesneuveld vorig jaar.![]()
Het is geen:
- Soul Dhamma
- Sebb Junior
YouTube: Roxette - Wish I Could Fly [Official Music Video]
Voor de teringherrie die house "muziek" voor mij is, lijkt me dit heel relaxed. Relatief
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik dacht ook Roxette, maar dan The Sweet Hello, The Sad Goodbye en dan de Bassflow Remake van dat nummer.Qoine schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 01:26:
[...]
Ik moest denken aan Roxette - Wish I Could Fly. Lijkt me niet echt deep house, maar misschien in een of andere remix? Al is het denk ik nogal een long shot.
YouTube: Roxette - Wish I Could Fly [Official Music Video]
Hese stem - check
Laid back - check
Pianodeuntje - check
Iets dat klinkt als "If we could fly" - check. ("Who were supposed to fly" komt een paar keer langs in dit nummer)
De normale mix van dit nummer is een ballad en heeft ook een pianodeuntje (maar niet bepaald een housebeat). Er zijn ook een aantal covers van dit nummer gemaakt door andere artiesten.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
@Qoine
@Heroic_Nonsense
Nee dat is het ook niet helaas..
Bedankt voor de suggesties!
Weet iemand welk liedje dit is wat hier behoorlijk gepitcht klinkt?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Don't Worry Be Happy - Bobby McFerrin (videoclip)AW_Bos schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:11:
https://www.instagram.com...igsh=MTlxOXBkajBtbm1kNw==
Weet iemand welk liedje dit is wat hier behoorlijk gepitcht klinkt?
(of een cover daarvan)
EDIT: in Nederland, in hetzelfde jaar als het origineel, had Veronica-DJ Alfred Lagarde (als "Johny Camaro") een klein hitje met een Nederlandse bewerking van het nummer.
YouTube: Johnny Camaro Don't Worry Be Happy Alfred Lagarde 1988
[ Voor 44% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 08-07-2024 14:18 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Wellicht deze? YouTube: Above & Beyond pres. OceanLab - If I Could Flywauskoek schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:17:
Twee jaar terug heb ik tijdens wintersport op het terras van een restaurant op de piste, een heeeele relaxte slow deep house nummer gehoord. Het wordt gezongen door een vrouw met een soort van heesachtige stem en ze klonk vrij 'laid back'. Ze zingt in een stuk in de trant van 'If we could fly'... en ik dacht daarna een gemoffelde piano deuntje.
Ik had hem in Shazam staan, maar helaas is mijn telefoon gesneuveld vorig jaar.![]()
Het is geen:
- Soul Dhamma
- Sebb Junior
Ook is dat hem helaas niet.
Geen 'if we could fly', maar het rijmt er wel mee: Imany - Don't Be So Shywauskoek schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:17:
Het is geen:
- Soul Dhamma
- Sebb Junior
Dit nummer is het ook niet. Het nummer die ik bedoel zingt ze 100% 'If we could fly'.Ischium schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:30:
[...]
Geen 'if we could fly', maar het rijmt er wel mee: Imany - Don't Be So Shy
Ik geef het op... Op Youtube de des betreffende terras/restaurant naar filmpjes gekeken maar helaas niks van terug te vinden. Het is zeker geen populaire nummer en dat maakt het helaas zeer moeilijk om het terug te vinden.
Bedankt voor de suggesties!
If we could fly van Alec Betterley heeft een hese stem (maar geen vrouw) en een piano. Het is ook laid back. Misschien een of andere deep house remix hiervan?wauskoek schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:17:
Zijn ze ook nietReinier schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:24:
[...]
If we could fly van Alec Betterley heeft een hese stem (maar geen vrouw) en een piano. Het is ook laid back. Misschien een of andere deep house remix hiervan?
Zij spelen 'mash-ups' dus de tekst 'hoort' niet bij de melodie.
Ik ben op zoek naar het liedje met deze syntheziser melodie.
Heel bekend volgens mij en ik vermoed jaren 80, maar kan er gewoon niet opkomen.
Shazam herkend 'm niet en de songtekst opzoeken heeft geen zin, vanwege de mash-up.
Wie weet welk nummer hoort bij de melodie?
YouTube: Memphis Maniacs - Chemical
Dat is Underworld - Born Slippy YouTube: Underworld - Born SlippyLeGato23 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:18:
Gisteren live gehoord van de Memphis Maniacs.
Heel bekend volgens mij en ik vermoed jaren 80, maar kan er gewoon niet opkomen.
Shazam herkend 'm niet en de songtekst opzoeken heeft geen zin, vanwege de mash-up.
Daarna is hey boy , het girl van the chemical brothersLeGato23 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:18:
Gisteren live gehoord van de Memphis Maniacs.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ook nog:BCC schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:55:
[...]
Daarna is hey boy , het girl van the chemical brothers
You really got me - the kinks
What is love - Haddaway
Yes!jonakeys schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:53:
[...]
Dat is Underworld - Born Slippy YouTube: Underworld - Born Slippy
Dat is 'm. Geweldig en dank je wel!
Klopt, het ging me echt om het eerste deel qua melodie. Maar dank voor de reactie!BCC schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:55:
[...]
Daarna is hey boy , het girl van the chemical brothers
Ja, gaaf hè, zo'n mash-up. Allemaal goede muziek wat mij betreft.dragon2 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:01:
[...]
Ook nog:
You really got me - the kinks
What is love - Haddaway
Deze had ik zelf ook in mijn parate kennis. Dank voor de reactie.
[ Voor 52% gewijzigd door LeGato23 op 15-07-2024 20:00 ]
Maar als we hier naar mashups moeten gaan vissen is het eind wel zoek
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha.. inderdaad.. voelde me al licht bezwaard.. maar sinds gisteravond zat die melodie als oorwurm in m'n hoofd, en ik wist gewoon... die melodie klinkt zó bekend, dat zal snel herkend worden en benoemd kunnen worden als nummer. Was zelf al de hele ochtend aan het googlen en proberen met knippen en plakken vanuit youtube en tegen Google listen en shazam aan te houden. Ten einde raad hier aangeklopt, en met succes! Als alternatief had ik nog Gerard Ekdom als Dr. Pop achter de hand, maar die is pas in september beschikbaar vanwege overstap van Radio10 naar Veronica.The Eagle schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:09:
Memphis Maniacs +1, ook geweldig om die mannen live te zien.
Maar als we hier naar mashups moeten gaan vissen is het eind wel zoek
Even los van deze geweldige 101Barz sessie... kan ik er donders maar niet op komen van welke hip-hop track die eerste beat afkomstig is. Het ligt op het puntje van mijn tong maar het wil er maar niet vanaf glijden.
Wie-o-wie kan mij helpen?
Het is eindelijk van de tong afgegleden
Omdat ik aan 'hip-hop' dacht zat ik nèt niet in de juiste richting te denken.
Het is Anderson .Paak - Come Down.
[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2024 21:58 ]
Kan dat van Aphex Twin zijn?MicGlou schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:20:
[YouTube: Typhoon | Studiosessie 426 | 101Barz]
Even los van deze geweldige 101Barz sessie... kan ik er donders maar niet op komen van welke hip-hop track die eerste beat afkomstig is. Het ligt op het puntje van mijn tong maar het wil er maar niet vanaf glijden.
Wie-o-wie kan mij helpen?
Ik heb de vraag al ge-edit, het schoot mij ineens te binnen
[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2024 21:57 ]
(Het klinkt wel leuk)
[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 30-07-2024 21:59 ]
Nee, daardoor maakte ik het mijzelf wat moeilijk denk ik... alhoewel, het wel erg hip-hop-ie is en de muziek van .Paak sowieso vrij genre overlappend is. Het is een lekker nummertje iig... en herinner mij nu ook weer waar ik het heb gehoord...
Deze heb ik een paar jaar terug redelijk grijs gedraaid dus eigenlijk gewoon een beetje dom dat ik er niet op kon komen... de jaren gaan tellen ben ik bang
[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2024 22:01 ]
Nou ja zeg... Ik was mijn laptop aan het opruimen en kwam het nummer zowaar gewoon tegen in een mapje!wauskoek schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:17:
Het is geen:
- Soul Dhamma
- Sebb Junior
Nu komt de grap.. ze zingt 'so we can fly' bijna nooit..
Dit is hem..
Niemand die het weet? Iemand uit de J/K/C-pop communityZeror schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:46:
Iemand bekend met Aziatische muziek?![]()
https://www.facebook.com/reel/1377526586250544
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
YouTube: AYLIVA - Weißes Haus (prod. by Frio, Kyree, Juh-Dee)
En dacht: Hmm dat komt me bekend voor, is hier geen amerikaans/engels nummer van met dezelfde melodie/opbouw/stemsoort? Maar google, AI en mijn eigen geheugen laat me in de steek. Misschien zit ik er naast, maar toch even hier proberen
Niet alles is nagemaakt maar veel lijkt wel op elkaar, ook al is het 'nieuw'.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:25:
Ik hoorde dit duitse nummer in de sportschool:
En dacht: Hmm dat komt me bekend voor, is hier geen amerikaans/engels nummer van met dezelfde melodie/opbouw/stemsoort? Maar google, AI en mijn eigen geheugen laat me in de steek. Misschien zit ik er naast, maar toch even hier proberen
Waar het mij nog het meest aan doet denken is: YouTube: [HQ] - Agnetha Fältskog - Wrap Your Arms Around Me - 1983
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
[ Voor 5% gewijzigd door Tha Deo op 26-09-2024 22:14 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Santford op 26-09-2024 22:55 ]
Qua piano vind ik hem weer op YouTube: A Model of the Universe lijken.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:25:
Ik hoorde dit duitse nummer in de sportschool:
yrew schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:49:
Iemand een idee welk nummer de dj hier op zet?
YouTube: Macho Man - Disco
[ Voor 27% gewijzigd door Rob310 op 06-10-2024 22:14 ]
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Ik gok dat het voor de film gecomponeerd is.yrew schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:49:
Iemand een idee welk nummer de dj hier op zet?
YouTube: Macho Man - Disco
De DJ achter de draaitafel is overigens John Davis - enkele jaren later zou hij beroemd/berucht worden als één van de echte zangstemmen van Milli Vanilli.
YouTube: SHS 3 Robin Kampschoer x Speedy J live
Het begint bij minuut 6 en eindigt ongeveer bij minuut 25.
Genre (dub)techno
Iemand enig idee?
YouTube: Oklou - Live at Boiler Room
Lijkt mij dat het gaat om een eigen nummer is van Oklou, maar omdat het hier gaat om een liveshow is het misschien wel een nummer dat nooit gereleased is. Ik kom hem namelijk nog niet zo snel tegen op de diverse platformen.Trafico schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:19:
Iemand een idee hoe het nummer tussen 1:47 en 4:10 heet?
YouTube: Oklou - Live at Boiler Room
Het gaat om de liveset van Crypton op Dominator en dan het nummer op 27:23.
Het is een Frenchcore remix van Falling In Reverse - Drugs, maar verder kom ik helaas niet...
Oh en voor de bonuspunten: welke remix van Angerfist - Assault zit voor dit nummer in de set?
https://soundcloud.com/th...m_campaign=social_sharing
Iemand toevallig een idee? Kan me voorstellen dat deze nog niet gereleased is. De artiest is ook genoeg! 😊
Je bedoelt het laatste nummer dat dan al meer dan een minuut bezig is? Wabt daarna stopt de stream bij mij.NtFinshd schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:33:
Ik vroeg me af of iemand weet welke plaat er in de Boom Room van vorige week op 1:47:30 wordt gedraaid. Het wordt wel soort van genoemd, maar daarna wordt de stream afgebroken, ik kan het slecht verstaan.
Iemand toevallig een idee? Kan me voorstellen dat deze nog niet gereleased is. De artiest is ook genoeg! 😊
Dat nummer is : https://youtu.be/d0yW7bMFvXA?si=mC0XHZzLVTURxE3t
De artiest Lauren Mia werd duidelijk genoemd, dus dat was makkelijk te vinden.
In een van zijn andere sets van 2023 draait 'ie Angerfist & Radium - Assault, bedoel je die?jordeeeh schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:39:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nummer uit een liveset, waarbij Shazam me in de steek laat.
Het is een Frenchcore remix van Falling In Reverse - Drugs, maar verder kom ik helaas niet...
Oh en voor de bonuspunten: welke remix van Angerfist - Assault zit voor dit nummer in de set?
Die andere remix waar je het over hebt kan ik op basis van de titel niet vinden en ik ga dit niet luisteren, maar misschien helpt die site je
De playlist van TBR538 Selected vindt je hier!👇NtFinshd schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:33:
Ik vroeg me af of iemand weet welke plaat er in de Boom Room van vorige week op 1:47:30 wordt gedraaid. Het wordt wel soort van genoemd, maar daarna wordt de stream afgebroken, ik kan het slecht verstaan.
20:00
1. Tinlicker - Revolution (Rival Consoles Remix)
2. WhoMadeWho - ‘You Belong To No-One’ (Tripolism Remix)
3. Gorje Hewek & Rony Seikaly - Get Up and Dance
4. Nordfold - Pathways (Extended Mix)
5. Chris Stussy - Won’t Stop (Don’t)
6. Patrick Topping - Bonfire ft. Dark Dhalia
7. Lucky Done Gone - The Energy
8. Tjade - Sunken
9. Cameron Jack - Get High And Dance
10. Cristoph, Layer J - Reimers (Extended Mix)
WEGTREK Lane 8 - Higher (Original Mix)
21:00
1. Kolter - Star Wars Edit
2. Murphy’s Law, Rob Stillekens - Come and Get This
3. DJ Carpenter, Kasbo ‘Garra Garra’ ft. Izza Gara
4. KEINEMUSIK (Rampa, &ME, Adam Port) - Say What feat. Chuala
5. AVÖ & Benchek - Nothing Left
6. Jamie Jones & Miluhska - La Musa (Francis Mercier Extended Remix)
7. Makèz - Affection - No Art
8. Milo Passier - Twisted
9. Korolova & Moonwalk - Prometheus
10. Namatjira – Tendai
👇
11. Lauren Mia - Halcyon
Och, die posten ze dus op Facebook, dat had ik niet gezien. Thanks, dat maakt het voor de volgende keer een stuk makkelijker!remmuz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:13:
[...]
De playlist van TBR538 Selected vindt je hier!👇
20:00
1. Tinlicker - Revolution (Rival Consoles Remix)
2. WhoMadeWho - ‘You Belong To No-One’ (Tripolism Remix)
3. Gorje Hewek & Rony Seikaly - Get Up and Dance
4. Nordfold - Pathways (Extended Mix)
5. Chris Stussy - Won’t Stop (Don’t)
6. Patrick Topping - Bonfire ft. Dark Dhalia
7. Lucky Done Gone - The Energy
8. Tjade - Sunken
9. Cameron Jack - Get High And Dance
10. Cristoph, Layer J - Reimers (Extended Mix)
WEGTREK Lane 8 - Higher (Original Mix)
21:00
1. Kolter - Star Wars Edit
2. Murphy’s Law, Rob Stillekens - Come and Get This
3. DJ Carpenter, Kasbo ‘Garra Garra’ ft. Izza Gara
4. KEINEMUSIK (Rampa, &ME, Adam Port) - Say What feat. Chuala
5. AVÖ & Benchek - Nothing Left
6. Jamie Jones & Miluhska - La Musa (Francis Mercier Extended Remix)
7. Makèz - Affection - No Art
8. Milo Passier - Twisted
9. Korolova & Moonwalk - Prometheus
10. Namatjira – Tendai
👇
11. Lauren Mia - Halcyon
Yes, thanks. Ik verstond Laura.._NooT_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:16:
[...]
Je bedoelt het laatste nummer dat dan al meer dan een minuut bezig is? Wabt daarna stopt de stream bij mij.
Dat nummer is : https://youtu.be/d0yW7bMFvXA?si=mC0XHZzLVTURxE3t
De artiest Lauren Mia werd duidelijk genoemd, dus dat was makkelijk te vinden.

Hoe heet de mooie brunette die op Liz Taylor lijkt, in de videoclip van Tinseltown is in the Rain (Blue Nile)..?
Iemand een idee naar wat voor remixes ik hiervoor kan zoeken op Spotify?
Voor mixes zal je bij Youtube moeten zijn, want daar staan ze wel. Met een Youtube Premium heb je daar ook Youtube Music bij, en dan gebruik je die als je alleen muziek wil horen.
YouTube: Paul Oakenfold @ Home, Space, Ibiza - Essential mix Live [1999-07-25... Vette mix op youtube
https://open.spotify.com/...si=jhy-daTkQWia1aM3V_WRJQ De playlist van bovenstaande mix als losse tracks
Ey!! Macarena \o/
Ik bedoel het als een "Ben Liebrand" achtige mix. Met een variatie van hip pop, pop, kerst. Beetje jaren 90 muziek.RaZ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:20:
Mixes op Spotify? Ik heb het nu 1 jaar, maar mixes nog nooit tegen gekomen. Dat Spotify wel de playlist heeft van een liveset van een DJ, zijn dat gewoon losse nummers achter elkaar, en zijn ze dus niet gemixed.
Voor mixes zal je bij Youtube moeten zijn, want daar staan ze wel. Met een Youtube Premium heb je daar ook Youtube Music bij, en dan gebruik je die als je alleen muziek wil horen.
YouTube: Paul Oakenfold @ Home, Space, Ibiza - Essential mix Live [1999-07-25... Vette mix op youtube
https://open.spotify.com/...si=jhy-daTkQWia1aM3V_WRJQ De playlist van bovenstaande mix als losse tracks
En mixes staan niet op spotify, die zal je bij youtube wel vinden. En staat die mix die je geluisterd heb gisteren niet gewoon op de site in hun tracklist van de dag? Bij yoursafe radio dussegil schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:24:
[...]
Ik bedoel het als een "Ben Liebrand" achtige mix. Met een variatie van hip pop, pop, kerst. Beetje jaren 90 muziek.
Ey!! Macarena \o/
Nee helaas, daar had ik al gekeken, maar die laten dat niet zien. Andere site gaf gisteren alleen een generieke omschrijving, iets in de trant van "nonstop uur lang muziek"RaZ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:30:
[...]
En mixes staan niet op spotify, die zal je bij youtube wel vinden. En staat die mix die je geluisterd heb gisteren niet gewoon op de site in hun tracklist van de dag? Bij yoursafe radio dus
Die is inmiddels in de 70 denk ik 😉Sjah schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:07:
Ok denk dat deze vraag hier wel kan:
Hoe heet de mooie brunette die op Liz Taylor lijkt, in de videoclip van Tinseltown is in the Rain (Blue Nile)..?
De lyrics gaan zoeits van : sailors take away its veronica today
Google gaf de YouTube van de jingle en in de reacties staat dat deze gezongen is door Patricia Paay en Yvonne Keeley:Sjah schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:33:
Hoie heet dat nummer van het filmpje van de zeezender Veronica, waarop je dat bootje ziet dobberen in dat jaren 70 filmpje?
De lyrics gaan zoeits van : sailors take away its veronica today
YouTube: Veronica jingle: Come on and sail away....
En in de reacties staat dat dit het origineel is:
YouTube: Dusty Springfield - Summer is Over
Oooww het is dus niet een heel nummer. en jammer dat google bij mij niks vond, zo zie je maar wat je intypt bij Google maakt nogal uit. En dat Paay het zong maakt het ook niet beter. Keeley mag ik wel, die had mooi nummer met Fitzgerald.Rob310 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:55:
[...]
Google gaf de YouTube van de jingle en in de reacties staat dat deze gezongen is door Patricia Paay en Yvonne Keeley:
YouTube: Veronica jingle: Come on and sail away....
En in de reacties staat dat dit het origineel is:
YouTube: Dusty Springfield - Summer is Over
Verder mist die jingle op YT de magie van het geluid dat ik bij 192TV hoorde, dat was zachter....ja wat dat is, misschien oude versterker/mengpaneel ofzo.
Even een updateje. Ik heb Crypton via Soundcloud gevraagd naar het nummer. Hij gaf aan dat hij deze had gemaakt voor zijn set op Dominator en dat deze niet is uitgebracht.jordeeeh schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:39:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nummer uit een liveset, waarbij Shazam me in de steek laat.
Een paar dagen later kreeg ik van hem een Dropbox linkje met download
Ik zoek titel en auteur van liedje op rond minuut 9 in de Lost in Time set.
Kan iemand mij helpen
Zegt me niks, maar klinkt vrij sterk zelfgemaakt imho.BartDT schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:40:
https://vi.be/platform/djphooka
Ik zoek titel en auteur van liedje op rond minuut 9 in de Lost in Time set.
Kan iemand mij helpen
Maar wat let je om hem zelf even te benaderen? https://www.facebook.com/bettercallphooka/
Heb de titel ooit nog geweten maar ben het volledig vergeten. Dus is zeker geen zelfgemaakt nummer. Had dj al gecontacteerd via pagina maar voorlopig geen antwoordThe Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Zegt me niks, maar klinkt vrij sterk zelfgemaakt imho.
Maar wat let je om hem zelf even te benaderen? https://www.facebook.com/bettercallphooka/
Ik heb geen flauw idee wat er precies gezongen werd, maar als ik kind in die jaren zat ik vrolijk mee te zingen op de hoge snelheid waarmee het nummer werd afgespeeld:
Het refrein was een gepitche stem waarin ik dit verstond:
Het zal waarschijnlijk iets normaal zijn wat ze zongen, maar dat kon ik er niet uitkrijgen vroeger met mijn beperkte Engelse kennis en de hoop bpm's, En na 30 jaar is het helemaal lastig als je het al die tijd niet gehoord hebt.A lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom...
(...) Perso wall.... (...) haya... (refrein)
Wie heeft een idee?
Alternatief: A si me gusta me van Chimo Bayo
Maar beide originelen zijn niet uit 1995 maar een stuk ouder, eerder begin jaren 90.
On second thought: kijk eens naar een van de werken van Ice Mc
En third thought: remix van Sweat van Inner Circle
[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 16-02-2025 00:58 ]
Ik heb gelijk dit in mijn hoofd.AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
Even een flits naar de jaren 1995 toen Happy Hardcore veel heerste in de muziekwereld. Het was een snel Happy hardcore achtig liedje met een hoop bpm's, en een gepitchte stem...
Ik heb geen flauw idee wat er precies gezongen werd, maar als ik kind in die jaren zat ik vrolijk mee te zingen op de hoge snelheid waarmee het nummer werd afgespeeld:
A lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom...
(...) Perso wall.... (...) haya... (refrein)
Het zal waarschijnlijk iets normaal zijn wat ze zongen, maar dat kon ik er niet uitkrijgen vroeger met mijn beperkte Engelse kennis en de hoop bpm's, En na 30 jaar is het helemaal lastig als je het al die tijd niet gehoord hebt.
Wie heeft een idee?
Ey ey ba day ba wadladie day
Ay um ba day
Ba day ba wadladie day
Ey ey ba day ba wadladie day
Ay um ba da- ay um ba da-da-da-da wadladie day!
Wikipedia: On a Ragga Tip
Dat moet haast wel Sweat van Inner Circle zijn (een extreem ranzig en vrouwonvriendelijk liedje als je de tekst eens goed beluisterd).AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
Even een flits naar de jaren 1995 toen Happy Hardcore veel heerste in de muziekwereld. Het was een snel Happy hardcore achtig liedje met een hoop bpm's, en een gepitchte stem...
[...]
Het zal waarschijnlijk iets normaal zijn wat ze zongen, maar dat kon ik er niet uitkrijgen vroeger met mijn beperkte Engelse kennis en de hoop bpm's, En na 30 jaar is het helemaal lastig als je het al die tijd niet gehoord hebt.
Wie heeft een idee?
In de normale uitvoering een laid-back reggea-nummer, maar er zijn tinetallen remixes van dus vast ook een een 140bpm "happy hardcore" mix.
Ice MC en Melodie MC hadden vaak ook van die onnavolgbare lettergreepsalvo's in hun nummers, dus wellicht is het iets van hun.
Ice MC:
"Think about the way"
"It's a rainy day"
"Take away the color"
Melodie MC
"I wanna dance"
"Take me away"
"Dum-da-dum"
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2025 23:17 ]
Zoiets: YouTube: inner circle - Sweat SPED UPAW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
[...]
Wie heeft een idee?
Het is zeker weten geen cover van Sweet circle. Dus die mogen we wel afstrepen. Het was echt een gepitchde stem, herinner ik mij, in de trant van Happy Hardcore.
Misschien moet ik gewoon eens hopen dat ik het cassettebandje ooit nog eens vind. Drie dozen met cassettebandjes moet toch wel ergens in huis te vinden zijn
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2025 00:39 ]
Is het een hoge vrouwenstem die gepitched is of denk je dat het een mannenstem is? Weet jij ook nog welke andere nummers er op dat bandje stonden? Misschien is dit een mogelijke aanwijzing?AW_Bos schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:38:
[...]
Het is zeker weten geen cover van Sweet circle. Dus die mogen we wel afstrepen. Het was echt een gepitchde stem, herinner ik mij, in de trant van Happy Hardcore.
Misschien moet ik gewoon eens hopen dat ik het cassettebandje ooit nog eens vind. Drie dozen met cassettebandjes moet toch wel ergens in huis te vinden zijn
En ik vind dat er een verschil is tusssen house en happy hardcore, was het wel happy hardcore?
[ Voor 7% gewijzigd door _Uploader_ op 17-02-2025 11:52 ]
Het was volgens mij een gepitchte vrouwenstem._Uploader_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:56:
[...]
Is het een hoge vrouwenstem die gepitched is of denk je dat het een mannenstem is? Weet jij ook nog welke andere nummers er op dat bandje stonden? Misschien is dit een mogelijke aanwijzing?
En ik vind dat er een verschil is tusssen house en happy hardcore, was het wel happy hardcore?
Ik vermoed van wel. Ik zou echt niet meer weten waar dat liedje vandaan kwam. Ik gok van een verzamel-CD.The Eagle schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:33:
@AW_Bos zoeken we naar een nummer dat ergens op een verzamel cd of tape stond, of iets wat daadwerkelijk veel op de radio gedraaid werd (en dus mogelijk top 40 materiaal)?
YouTube: Party Animals - Have You Ever Been Mellow (Official Music Video) - F...AW_Bos schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:26:
[...]
Het was volgens mij een gepitchte vrouwenstem.
Een beetje als in dit nummer? En hoe waren de bpm's, sneller dan in dit nummer?
Je vermoed top40 of je vermoed ergens gewoon op een cd?AW_Bos schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:27:
[...]
Ik vermoed van wel. Ik zou echt niet meer weten waar dat liedje vandaan kwam. Ik gok van een verzamel-CD.
En zoek eens bij Nakatomi of Tokyo Ghetto Pussy.
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 17-02-2025 13:20 ]
On a reggae tip - SL2AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
[...]
Wie heeft een idee?
Of was die al genoemd?
Eric, Signing off !!
JaEric H schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:24:
[...]
On a reggae tip - SL2
Of was die al genoemd?
@AW_Bos Long shot:
This too shall pass
Komen de nummers van Dune wat in de richting qua stem en tempo?AW_Bos schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:26:
[...]
Het was volgens mij een gepitchte vrouwenstem.
Is ook geen (Happy) Hardcore
(ik denk dat ik het ergens onder Engelse dubstep of breakbeat zou plaatsen, als een hokje verplicht was)
Lastige zoektermen, AW_Bos,AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
een snel Happy hardcore achtig liedje met een hoop bpm's, en een gepitchte stem...
[...]
Met de omschrijving en aantallen lettergrepen, zou ik ook nog Eiffel 65 - Blue kunnen zeggen.
Maar dat is dan weer van een paar jaar later ('99)
[ Voor 42% gewijzigd door Chillz op 17-02-2025 14:15 ]
Leeg - Sinds 20180907
Ik weet precies wat je bedoelt! Dat nummer ken ik ook! Weet ook niet hoe het heet of van wie het was, maar weet dat je er een speurneus bij hebt gekregen, want ik krijg het nu niet meer uit mijn hoofd.AW_Bos schreef op zondag 16 februari 2025 @ 00:22:
[...]
Wie heeft een idee?
Weet wel dat dat inderdaad de tekst was. Het betekende volgens mij niets.
Leuk... medegenotenybysaia schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:42:
[...]
Ik weet precies wat je bedoelt! Dat nummer ken ik ook! Weet ook niet hoe het heet of van wie het was, maar weet dat je er een speurneus bij hebt gekregen, want ik krijg het nu niet meer uit mijn hoofd.
Weet wel dat dat inderdaad de tekst was. Het betekende volgens mij niets.
A lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom, a lidde lidde lom...
Een een drop op de plekken van de vette tekst.
Ik weet dat het echt super-lastig is. Dus hopelijk heeft iemand een ingeving, en anders hoop ik dat ik de cassette nog kan vinden. Het afspelen zal weer niet lastig zijn
Niet echt gepitchte stem maar zit wel zo’n stukje tekst in.
Ben ook wel benieuwd welke je nu zoekt want ik vind veel nummers uit die tijd leuk.. ondertussen denk ik ook verder.
Durf het bijna niet te vragen, maar kun je het zingen. Alleen tekst red ik niet maar wellicht met melodie er bij dat ik hem herken
Helaas!Ferrox1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:13:
Misschien technohead - banana na na?
Ik zal eerst mijn stem maar even smeren...Durf het bijna niet te vragen, maar kun je het zingen. Alleen tekst red ik niet maar wellicht met melodie er bij dat ik hem herken
Wil je zoiets niet vragen als ik net een slok thee in mijn mond heb?Ferrox1 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:13:
[...]
Durf het bijna niet te vragen, maar kun je het zingen.
[...]
Op 0:20
Is gesampled, en gebruikt in
Op 0:35
Ik heb alleen geen idee in welke (happy)hardcore producties dit dan weer verder is gesampled.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]