~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ik weet dat er ook een hele lange versie van dat nummer bestaat...
Dacht eerst even qua muziek dat het Touche Me van Rui Da Silva was, maar die is het niet.
Als ik de muziek zou moeten omschrijven, refrein ofzo, dan zou het als volgt gaan, de bassline meer dus:
tuuuuuuuuu, tuduuu, tuduuu, tu ti tu tuduuuuuuu, tuduuu, tu ti tu tuduuuuu....
Misschien toch maar neurien want dit is niet te doen zo.orange.x schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:46:
Hear me out. In de 90's, maar ik denk zelf in de 2000's was er een dance nummer. Ik kan het wel nurien maar daar heb je hier niets aan. De videoclip weet ik nog wel: er werd een dame wakker in een bed in een kamer met vooral allemaal wit. Zij ging vervolgens douchen en trok daarna rond dat bed weer lingerie en nog meer kleding aan volgens mij. Beetje op dat bed stuiteren en spul.
Ik weet dat er ook een hele lange versie van dat nummer bestaat...
Dacht eerst even qua muziek dat het Touche Me van Rui Da Silva was, maar die is het niet.
Als ik de muziek zou moeten omschrijven, refrein ofzo, dan zou het als volgt gaan, de bassline meer dus:
tuuuuuuuuu, tuduuu, tuduuu, tu ti tu tuduuuuuuu, tuduuu, tu ti tu tuduuuuu....
Maar qua clip denk ik aan Smack my bitch up van The Prodigy.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ineens schoot hij toch binnenThe Eagle schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:12:
[...]
Misschien toch maar neurien want dit is niet te doen zo.
Maar qua clip denk ik aan Smack my bitch up van The Prodigy.
YouTube: Galleon - So, I begin (2001) (Clip officiel)
Da's idd geen 90's, da's begin zero's clubmuziek. EN ik kan het weten want ging toen uit en vond het allemaal maar slappe schijtmuziek die cluborange.x schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
Ineens schoot hij toch binnen
YouTube: Galleon - So, I begin (2001) (Clip officiel)
Maar als je Smack my bitch up ziet snap je ook waarom ik hem linkte:
[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 02-10-2023 15:20 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Volledige uncensored versie hier (wel inloggen denk ik): https://old.reddit.com/r/test/comments/axb52s/test/
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ja, ik twijfelde ook al over 90's, mijn vermoeden was ook al meer 2000+. Het allermooiste nog is dat ik dus rond het tijdstip van posten ook even bij een goede vriend te rade ben gegaan. Die is alleen altijd druk dus reactie is altijd maar de vraag wanneer dat komt. Toen ik zag dat er iemand had gereageerd en ik dus hier naar terugging en het las schoot het mij dus ineens te binnen. Sowieso al gek hoe dat precies werkt dan.
Maar een halve minuut later belt die vriend mij op en zegt ja: is dat niet Galleon met So I Begin. Ik zeg nou weet je, net een halve minuut geleden schoot hij mij te binnen!
Hoe werkt zoiets
[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 02-10-2023 15:42 ]
Dankjewel nog! Wel stom dat ik dit niet gezien heb... Shazam pakte hem niet lekker op, maar verder niet goed gelezen.AdmiralSnipe schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:00:
[...]
YouTube: Phase Three – Huma-Huma (No Copyright Music)
(staat in de beschrijving van de video, bij de muziek licenties)
Jaren geleden eens tegen gekomen, daarna niet terug kunnen vinden.
Ik schat in dat het een hit is uit de jaren 90, maar ik kan er naast zitten.
Videoclip speelt zich af op een dak, (ik vermoed in het midden oosten) waar de band optreed, lekker foute camera shots etc. Ik meende met te herinneren dat er qua lyrics iets in zit qua 'Supersonic Radio" achtig.
Maar goed, daar heb ik al eens op gegoogled en niets kunnen vinden haha.
Lekker vaag, maar misschien dat iemand het weet!
Welk genre moeten we aan denken?Inverted_World schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Heel benieuwd of iemand aan de hand van mijn omschrijving het nummer kan vinden/herkent.
Videoclip speelt zich af op een dak, (ik vermoed in het midden oosten) waar de band optreed, lekker foute camera shots etc. Ik meende met te herinneren dat er qua lyrics iets in zit qua 'Supersonic Radio" achtig.
Bij band op een dak moet ik aan deze 2 denken. Missen wel je tekst.Inverted_World schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Heel benieuwd of iemand aan de hand van mijn omschrijving het nummer kan vinden/herkent.
Jaren geleden heb ik een versie van dit nummer gehoord wat minder "elektronisch" klonk, volgens mij op de piano. Ik denk dat het een live versie was, want op een gegeven was er een opbouw, korte stilte, en toen begon het deuntje weer op de piano en uit enthousiasme klapten veel mensen.
Weet iemand welke versie ik zoek? Ik heb al heel wat op YouTube geklikt maar krijg hem niet te voorschijn
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Staat ie misschien hier tussen:Inverted_World schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
https://www.google.com/se...aqs=mobile-gws-lite.1.0l3
?
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 10-10-2023 21:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens mij wel, iets met Irak. Moest daar ook aan denken.gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:27:
Is Rock the Cashbah van The Clash in de jaren 90 heruitgebracht?
[YouTube: The Clash - Rock the Casbah (Official Video)]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Deze?LankHoar schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:09:
[YouTube: Radiohead - Everything In Its Right Place]
Jaren geleden heb ik een versie van dit nummer gehoord wat minder "elektronisch" klonk, volgens mij op de piano. Ik denk dat het een live versie was, want op een gegeven was er een opbouw, korte stilte, en toen begon het deuntje weer op de piano en uit enthousiasme klapten veel mensen.
Weet iemand welke versie ik zoek? Ik heb al heel wat op YouTube geklikt maar krijg hem niet te voorschijn
YouTube: Radiohead - Everything In It's Right Place / The One I Love | Live a...
iemand iets leuks?
Geweldig, dit is hem precies, thanks!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Rock/Pop schat ik zo in, met een fout randje.
Daos schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:06:
[...]
Bij band op een dak moet ik aan deze 2 denken. Missen wel je tekst.
[YouTube: Roxette - How Do You Do!]
[YouTube: U2 - Where The Streets Have No Name (Official Music Video)]
Rob310 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Helaas, die zijn het niet.
Staat ie misschien hier tussen:
https://www.google.com/se...aqs=mobile-gws-lite.1.0l3
?
Ook helaas, die is het niet. Ik twijfel of ik het wellicht over de jaren door ekaar heb gehaald met andere videoclips.gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:27:
Is Rock the Cashbah van The Clash in de jaren 90 heruitgebracht?
[YouTube: The Clash - Rock the Casbah (Official Video)]
Het staat me ook bij dat er volgens mij iets van een jukebox/boombox in voor kwam. Typische hippe woorden als supersnoic, stereo, etc. Maar ik kan het dus niet meer voor de geest halen
Niet op een dak, maar de tekst "klinkt als" Superelectric van Bomfunk MCs.Inverted_World schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:19:
[...]
Rock/Pop schat ik zo in, met een fout randje.
[...]
[...]
[...]
Ook helaas, die is het niet. Ik twijfel of ik het wellicht over de jaren door ekaar heb gehaald met andere videoclips.
Het staat me ook bij dat er volgens mij iets van een jukebox/boombox in voor kwam. Typische hippe woorden als supersnoic, stereo, etc. Maar ik kan het dus niet meer voor de geest halen
Niet op een dak, wel met boomboxes en veel ouder dan wat je inschat, maar Hey You van Rocksteady Crew heeft ook wel dergelijke kreten in de tekst ("Digital!").
Niet op een dak, maar een clip die zich op een rave afspeelt: Connected van Stereo MCs
Wel op een dak (nou ja - parkeerdek), en foute 90s shots en boomboxes, maar geen vergelijkbare teksten: It's Like That van Run DMC & Jam-Master Jay
[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-10-2023 09:00 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Heb je al iets teruggehoord?Winandt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:06:
@tlpeter Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar Dokter Pop (Ekdom). Dank voor de tip!
YouTube: The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright (Official Video)Inverted_World schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
Dit zou in je geheugen kunnen zitten als 'op een dak' en midden-oosten vanwege de Arabische kleding van 1 van de bandleden en er staat een kleine geluidsmonitor op het podiumpje
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dit is echt fantastisch, kom nu bands als "Van der Graaf Generator" tegen, en het stukje op de tape klinkt ook heel erg als Genesis - The Knife. Maar ik kan dan zo snel even weer geen gelijksoortig nummer van Genesis vinden.zacht schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Is wel een begin voor een zoektocht door de Nederlandse popgeschiedenis. Er zijn links met Bertus Borgers (die naast sax ook dwarsfluit speelt), en Borgers heeft weer links met allerlei andere bands, waaronder Supersister (waar Sacha van Geest dwarsfluit speelt). Heb al het een en ander geluisterd, maar nog niets gevonden, wel een leuke zoektocht.
Overigens moest ik ook in eerste instantie aan Heart denken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[ Voor 92% gewijzigd door Adagio op 20-10-2023 21:03 . Reden: niet goed naar datum gekeken ]
Agree to disagree... | Sort that one out!
YouTube: Lonely Road
Ik denk begin 2000, veel op de radio geweest, Britse(?) zanger.
Lyrics iets van 'does it look like it's getting better' maar kan ook heel wat anders zijn.
In het liedje waar ik naar zoek zit vooral dat gitaardeuntje wat telkens terugkomt. Moody sfeer, SkyRadio vibes.
Mijn vrouw moet ook aan een liedje denken, en ik denk dat we aan dezelfde denken. Herkent iemand anders hier ook een liedje in
[ Voor 19% gewijzigd door Jovatov op 03-11-2023 19:33 ]
iemand iets leuks?
U2 - One?Jovatov schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
Het gitaardeuntje, met name eerste zes secondes, doet me ontzettend denken aan een ander liedje.
Lyrics iets van 'does it look like it's getting better' maar kan ook heel wat anders zijn.
In het liedje waar ik naar zoek zit vooral dat gitaardeuntje wat telkens terugkomt. Moody sfeer, SkyRadio vibes.
Mijn vrouw moet ook aan een liedje denken, en ik denk dat we aan dezelfde denken. Herkent iemand anders hier ook een liedje in
Bedoel je Fragile van Sting?Jovatov schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
Het gitaardeuntje, met name eerste zes secondes, doet me ontzettend denken aan een ander liedje.
Sting - Shape of My Heart ?Jovatov schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
YouTube: Sting - Shape of My Heart (Official Music Video)
Als "rock the satellite" de kreet was en er satellietschotels op het dak te zien waren, dan kan het Hard-Fi met Suburban Knights geweest zijn:Inverted_World schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:35:
YouTube: Hard-Fi - Suburban Knights (Official Video)
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Het zou een nummer van Jeff kaale moeten zijn. Meerdere mensen met dezelfde vraag in de comments, maar zonder verlossend antwoord.
[ Voor 10% gewijzigd door Ruvo op 05-11-2023 13:19 ]
Ik ken het hiervan:Ruvo schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:18:
YouTube: RiDICULOUS ELECTRIC MOTORCYCLE (0:14 t/m 0:26)
Het zou een nummer van Jeff kaale moeten zijn. Meerdere mensen met dezelfde vraag in de comments, maar zonder verlossend antwoord.
Maar wellicht dat dat weer een sample is.
[ Voor 11% gewijzigd door zacht op 05-11-2023 15:29 ]
Ah die kende ik nog niet. Klinkt inderdaad als een sample.zacht schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:28:
[...]
Ik ken het hiervan:
[Video: Brown Bag]
Maar wellicht dat dat weer een sample is.
Er komen er 2 in me op, toevallig van dezelfde zanger.Jovatov schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
Deze kwam als eerste in me op, 7 Days van Craig David
Maar hij heeft ook een nummer samen met Sting, daar dacht ik ook aan.
Ah, ik had nog niet verder gescrolled. Al heeft Rise & Fall hetzelfde gitaar riedeltje.Exception schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:20:
[...]
Sting - Shape of My Heart ?![]()
YouTube: Sting - Shape of My Heart (Official Music Video)
[ Voor 14% gewijzigd door ChokingHazard op 05-11-2023 20:34 ]
Gevonden!Noxa schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:49:
Ik heb al 2 dagen een een oorwurm in mijn hoofd maar ik kan de track niet vinden. Ze draaide dit nummer, vast een remix van een ouder nummer, op het Into the Woods festival.
De lyrics zit onder andere deze tekst:
"Don't you want me", "You're the one for me", "Because I Can't let go"
Het genre was house/disco-ish.
Armand van Helden - I Want Your Soul
Iemand enig idee? Ik heb ook mailtje naar Slam! gestuurd voor het geval dat
Heb even gegoogled en en ik kom Doc Martin - Scooter Boost tegen. Niet helemaal het genre dat normaal op Slam wordt gedraaid maar het is het proberen waard.Jeanke117 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:09:
Net op de radio van Slam! om 18:05 een nummer gehoord maar Shazam pakte hem niet. Weten jullie welk nummer dit was? Volgens de terugluister playlist zou het iets met "Scooter Boost" zijn maar dit verwijst niet naar het daadwerkelijke nummer.
Iemand enig idee? Ik heb ook mailtje naar Slam! gestuurd voor het geval dat
https://soundcloud.com/mu.../doc-martin-scooter-boost
Nee dat is hem helaas niet. Slam! heeft ook niet gereageerd helaas.ChokingHazard schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:22:
[...]
Heb even gegoogled en en ik kom Doc Martin - Scooter Boost tegen. Niet helemaal het genre dat normaal op Slam wordt gedraaid maar het is het proberen waard.
https://soundcloud.com/mu.../doc-martin-scooter-boost
DMX - Party Up In Here (Haipa Remix) zou moeten zijn.
/edit: Wat, wat mij betreft, een mooie verkloting van het origineel is.
[ Voor 22% gewijzigd door wokkelz op 18-12-2023 22:42 ]
Een tijd terug hoorde ik het fragment weer op tv dus het lijkt wel degelijk niet alleen in mijn kop te bestaan.
Maar stom genoeg heb ik per toeval iets gevonden waarvan een heel stuk bijna 1:1 is en waar ik het ook totaal niet van verwachtte; Abba - Angeleyes.
YouTube: Angeleyes
- Italodisco en gok begin tot midden jaren 80
- Van 0:14 tot 0:36 komt zeer sterk overheen maar na 'look' heb ik het idee dat het melodisch anders zit.
- Via sites waar je een nummer kan invoeren komt er niks gelijkwaardigs uit.
- In mijn beleving was het echt een stuk sneller en Italiaans? Kan hiervan geen Spaanse versie vinden wat gezien Abba ook kan met hun Spaanse periode. De periode zou dan ook correct zijn.
- In mijn idee ook meer synth erin en ook zeker een octaaf of 1-2 hoger
- Nu is mijn Italiaans wat roestig maar het refrein klonk als "Aha, santa, mi amore nara" en dan een paar korte woorden eindigend op i klanken, ook meer Italiaans dan Spaans aandoend.
- Bootlegversie komt in mij op? maar dan niet in mijn platenkast.
- Remix? dan iig niet de LP Abba remix van Stars on 45
- Paar stagiairs van mij hadden het erover dat het een tiktok song zou zijn???
Heb ik hem dan toch per ongeluk gevonden maar haalt mijn leeftijd mijn geheugen in?

Wie o wie kan hier chocola van maken.
Het lijkt op Sarà perché ti amo maar ik zal er wel naarst zittenDonderstraaltje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:37:
Ben al een tijdje op zoek naar een nummer om een playlist te maken voor op mijn streamer.
Een tijd terug hoorde ik het fragment weer op tv dus het lijkt wel degelijk niet alleen in mijn kop te bestaan.
Maar stom genoeg heb ik per toeval iets gevonden waarvan een heel stuk bijna 1:1 is en waar ik het ook totaal niet van verwachtte; Abba - Angeleyes.
- Van 0:14 tot 0:36 komt zeer sterk overheen maar na 'look' heb ik het idee dat het melodisch anders zit.
- In mijn beleving was het echt een stuk sneller en Italiaans? Kan hiervan geen Spaanse versie vinden wat gezien Abba ook kan met hun Spaanse periode. De periode zou dan ook correct zijn.
- Nu is mijn Italiaans wat roestig maar het refrein klonk als "Aha, santa, mi amore nara" en dan een paar korte woorden eindigend op i klanken, ook meer Italiaans dan Spaans aandoend.
Heb ik hem dan toch per ongeluk gevonden maar haalt mijn leeftijd mijn geheugen in?
Is hem niet, maar helemaal niet raar gedacht! Kwa (hoogte) stem, ritme en instrumenten komt het een heel eind in de richting. Sterk genoeg zelfs dat enkele stukken mijn geheugen kortstondig aanspreken van "is dit hem dan?!". Denk dat vooral de stem dat doet. Even wat compilaties opgezocht maar het is ook geen ander. Toevallig mamma mia van hun staat al in de compilatie.bie100 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:59:
[...]
Het lijkt op Sarà perché ti amo maar ik zal er wel naarst zitten
Wel een bevestiging dat ik naar de goede jaren op yt aan het zoeken ben, het is alleen zo jammer dat ik buiten het refrein (wie niet, zo vaak) zo weinig herinneren kan.
Eerste instantie hoorde ik Tight Fit - Fantasy Island maar die komen niet uit Italië geloof ikDonderstraaltje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:41:
[...]
Is hem niet, maar helemaal niet raar gedacht! Kwa (hoogte) stem, ritme en instrumenten komt het een heel eind in de richting. Sterk genoeg zelfs dat enkele stukken mijn geheugen kortstondig aanspreken van "is dit hem dan?!". Denk dat vooral de stem dat doet. Even wat compilaties opgezocht maar het is ook geen ander. Toevallig mamma mia van hun staat al in de compilatie.
Wel een bevestiging dat ik naar de goede jaren op yt aan het zoeken ben, het is alleen zo jammer dat ik buiten het refrein (wie niet, zo vaak) zo weinig herinneren kan.
Lijkt er in het geheel niet op, maar het begin geeft mij flashbacks naar de Dolly Dots - Radio YouTube: Dolly Dots - Radio • TopPopbie100 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:49:
[...]
Eerste instantie hoorde ik Tight Fit - Fantasy Island maar die komen niet uit Italië geloof ik
Daarbij was jaren 80 bol met Italo dance, zoek Spotify daarop eens af zou ik zeggen. Als het een bekend nummer is komt ie vast wel in best of lijstjes voor lijkt me.
Het lampje welke bij mij aangaat nu ik dit hoor is:Donderstraaltje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:37:
Ben al een tijdje op zoek naar een nummer om een playlist te maken voor op mijn streamer.
YouTube: Umberto Tozzi - Gloria (Official Audio)
Helaas ook niet, ken dit nummer vooral van Laura Branigan, volgens mij een versie met 4 octaven erin dus dat staat je dan wel bij. Maar ook hier zit weer zo'n loopje omhoog (heet dat gezongen ook zo?) in alleen het klikt niet. Niet dat wat ik bij Sarà perché ti amo had waar wel iets soms kortstondig klikte.Rob310 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:01:
[...]
Het lampje welke bij mij aangaat nu ik dit hoor is:
YouTube: Umberto Tozzi - Gloria (Official Audio)
Heb zelf nog gisteren lopen zoeken in de richting van Al Bano & Romina Power en zelfs Nana Mouskouri die wel eens een uitstapje maakte in het Italiaans maar ook niet. Zoek vooral in de jaren 79-83 via youtube en hoewel veel mooie muziek wilt maar niks in de buurt komen. Neig eerder naar 79 bijna omdat bijna altijd de synth te aanwezig is hoe verder de jaren 80 vordert.
Is het een 'hit' geweest?Donderstraaltje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:37:
Man of vrouw als zanger?
Weet je ook nog in welke hoedanigheid het op tv voorbij kwam? Misschien is dat terug te vinden.
- Hit? Waarschijnlijk een B-kant. Tweede keer in tien jaar tijd of in die geest dat ik het ergens hoor.Rob310 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:27:
[...]
Is het een 'hit' geweest?
Man of vrouw als zanger?
Weet je ook nog in welke hoedanigheid het op tv voorbij kwam? Misschien is dat terug te vinden.
- Het refrein is zeker een vrouwelijke zanger, aan de hoge kan.Kan mij nog steeds niet voorbij het refrein herinneren behalve dat het wat sneller is met een niet te aanwezige non synth drum (denk ik)
- Het was de Duitse TV ZDF en het stukje zat in een scene wissel. Hiervoor moet ik ook even mijn brein kraken.
In mijn beleving is een Italiaanse uitvoering van Abba nog altijd het meest aannemelijk hoewel nergens te vinden.
Heb je deze lijst bekeken?Donderstraaltje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:49:
[...]
- Hit? Waarschijnlijk een B-kant. Tweede keer in tien jaar tijd of in die geest dat ik het ergens hoor.
- Het refrein is zeker een vrouwelijke zanger, aan de hoge kan.Kan mij nog steeds niet voorbij het refrein herinneren behalve dat het wat sneller is met een niet te aanwezige non synth drum (denk ik)
- Het was de Duitse TV ZDF en het stukje zat in een scene wissel. Hiervoor moet ik ook even mijn brein kraken.
In mijn beleving is een Italiaanse uitvoering van Abba nog altijd het meest aannemelijk hoewel nergens te vinden.
https://youtube.com/playl...DoaPH&si=AFFex2nOlak9OEga
Verder was een versnelde versie van Angel Eyes een jaar geleden een tiktok-hit.
https://www.dumpert.nl/item/100082822_e8e4b44c
Staat rechts in de commentswiemelen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:00:
Iemand een idee welke muziek dit is?
https://www.dumpert.nl/item/100082822_e8e4b44c
Ey!! Macarena \o/
Idd, een goede ziel die daar op mijn post reageerde ondertussen. Maar mijn vraag is dus beantwoord.
Is hier al iets uitgekomen?Winandt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:06:
@tlpeter Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar Dokter Pop (Ekdom). Dank voor de tip!
Het ging ongeveer zo:
Bass volle stem: Are you ready.
Vrouwen: Hey hey heya
Getrommel van alle kanten.
Vrouwen: Hadadi hadadi da
Dat geheel was geloof ik maar 30 seconden lang.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Hier staan wat test bestanden uit die tijd (of eerder)Sir_Hendro schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:51:
Ik zoek een soort surround sound audio demo van Microsoft geloof ik uit het Windows XP tijdperk. Volgens mij stond die demo destijds op de Microsoft website en kon je als wma bestand downloaden. Het was een soort afrikaans tribe trommel deuntje.
Het ging ongeveer zo:
Bass volle stem: Are you ready.
Vrouwen: Hey hey heya
Getrommel van alle kanten.
Vrouwen: Hadadi hadadi da
Dat geheel was geloof ik maar 30 seconden lang.
https://samples.ffmpeg.org/A-codecs/AC3/
De Canyon komt redelijk in de buurt https://samples.ffmpeg.or...yon-5.1-48khz-448kbit.ac3
Maar het is behoorlijk lastig zoeken naar oude bestanden uit het web 1.0 tijdperk merk ik
edit als je nog wat directoires omhoog gaat staan er zat test files, succes
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 09-02-2024 19:14 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-02-2024 19:29 ]
Ah sorry ik heb hem toch in een andere directory gevonden.
World 192
https://samples.ffmpeg.or...orld_192_mulitchannel.wma
Thanks
Ah WMA9, ik was al wat eerder gestopt met zoekspelen - fijn dat we het samen hebben kunnen beantwoorden. Ik had zelf ook wel het idee dat ik het ooit gehoord had. Veel plezier!Sir_Hendro schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:26:
[...]
Ah sorry ik heb hem toch in een andere directory gevonden.
World 192
https://samples.ffmpeg.or...orld_192_mulitchannel.wma
Thanks
De man heeft een vrij hoge stem.
In het refrein zingt de man met hoge stem " Got me SOOO HIGH, SO HIGH".
Fashionably sensitive, but too COOL to care
"Hey Music Lover" van S'Express?JoeCool schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:32:
Een duet van een man en vrouw.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Welk genre?JoeCool schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:32:
Smith & Tell – Hey Hey Oh Bae?
Jor'dan Armstrong - Addicted?
Het is een poppie, up- tempo nummer.
Is ook al eens gebruikt in "The Voice"
You got me SOO HIGH
SOO HIGH,
Can't get over you.
Van de laatste zin ben ik niet zeker.
YouTube: Jason Derulo - Want To Want Me (Lyrics)JoeCool schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:32:
YES......dat is hem !
Ik hoorde het nummer in m'n hoofd maar ook ik wist niet wat het was

Ik heb op lyrics gezocht die ik ook 'hoorde' en daar kwam deze uit.
https://www.youtube.com/watch?v=ZIIT9hO1EZE
Ik vind het echt een heerlijk nummer en vroeg me af of jullie meer vergelijkbare nummers kennen!
Daar is Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3] voor.bojaaper schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:52:
Ik zoek niet echt een nummer, maar heb gisteren deze ontdekt,BENNETT – Vois sur ton chemin (Techno Mix) :
https://www.youtube.com/watch?v=ZIIT9hO1EZE
Ik vind het echt een heerlijk nummer en vroeg me af of jullie meer vergelijkbare nummers kennen!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[Hier een stuk tekst] Oooh Oooh.
Dacht dat het No Doubt /Gwen Stafani was; maar krijg 'm echt niet zelf gevonden.
20*350ZO45°
Minnie Riperton - Lovin' You (1974) ?Richard schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:58:
Lovin You Oooooh Ooooh
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Was echt een Rock Dame en een actueel nummer ~2020 - heden.franssie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:04:
Love me do van the Beatles?
Neen helaas; de 2e zin eindigde op "do" als rijm op you.
20*350ZO45°
Dank voor hulp --> LP - Lost on YouRichard schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:23:
[...]
Was echt een Rock Dame en een actueel nummer ~2020 - heden.
[...]
Neen helaas; de 2e zin eindigde op "do" als rijm op you.
20*350ZO45°
Als ik het tenminste goed omschrijf.
Het gaat om een liedje waarin 'love' of 'luv' centraal staat. En volgens mij zie je echt oneindig veel hartjes in die clip voorbij komen. Ik vermoed uit 2010 - 2015, en qua clipstijl een beetje zoals Dua Lipa.
De muziekstijl lijkt er ook zelfs een beetje op.
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 13-03-2024 22:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Eerste wat in me opkomt is deze:AW_Bos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:58:
Een lastige, maar misschien ook niet echt heel lastig, denk ik....
Als ik het tenminste goed omschrijf.
Het gaat om een liedje waarin 'love' of 'luv' centraal staat. En volgens mij zie je echt oneindig veel hartjes in die clip voorbij komen. Ik vermoed uit 2010 - 2015, en qua clipstijl een beetje zoals Dua Lipa.
[YouTube: Dua Lipa - Hallucinate (Official Music Video)]
De muziekstijl lijkt er ook zelfs een beetje op.
maar blijkbaar waren het niet heel veel hartjes...
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2024 10:04 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb er in ieder geval weer een nummer bij voor in m'n 'Gewoon chill'-playlistAW_Bos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:04:
Ik had hem al gevonden vanmorgen. Spontaan schoot het naar binnen....
[YouTube: Praise Cats ft. Andrea Love - Shined On Me]
maar blijkbaar waren het niet heel veel hartjes...
Het doet me heel erg denken aan een anders nummer, iemand een idee. Het klinkt als of het 1 op 1 is, de piano muziek lijkt identiek aan het nummer wat ik zoek..
Het klinkt inderdaad heel bekend. Het lijkt ook wel erg op: M83 - Outro (vooral het stukje vanaf 20 seconden)wokkelz schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:06:
In de nieuwe McDonalds reclame zit een piano stukje in de muziek.
Het doet me heel erg denken aan een anders nummer, iemand een idee. Het klinkt als of het 1 op 1 is, de piano muziek lijkt identiek aan het nummer wat ik zoek..
[YouTube: Voor je het weet zijn ze groot]
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Is het misschien Sleepy Shores van Johnny Pearson waar het je aan doet denken?wokkelz schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:06:
In de nieuwe McDonalds reclame zit een piano stukje in de muziek.
[YouTube: Voor je het weet zijn ze groot]
YouTube: JOHNNY PEARSON - SLEEPY SHORES 1972
YouTube: Rihanna - Stay (Lyrics) I want you to stay
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Heeft iemand een idee? Moet haast een bekend nummer zijn van die tijd maar kan hem even niet plaatsen.
YouTube: Kaleen - We Will Rave | Austria 🇦🇹 | Official Music Video | Eurovisi...
Alstu:NtFinshd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:30:
Ik zoek het originele nummer waarop de inzending van Oostenrijk voor het songfestival dit jaar is gebaseerd. Het moet een eurodance nummer uit de jaren 90 zijn, maar ik kan gewoon niet op de naam komen.
Heeft iemand een idee? Moet haast een bekend nummer zijn van die tijd maar kan hem even niet plaatsen.
YouTube: Kaleen - We Will Rave | Austria 🇦🇹 | Official Music Video | Eurovisi...
En dank voor de tip, lekker nummer dat van Oostnrijk
* The Eagle slingert spotify aan
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 25-03-2024 13:24 ]
Juist, die zocht ik inderdaad, thanks man! Lekker nummer inderdaadThe Eagle schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:24:
[...]
Alstu:
[YouTube: Ice MC - Think about the way [Official Video]]
En dank voor de tip, lekker nummer dat van Oostnrijk
* The Eagle slingert spotify aan
Nummer waar het over gaat: https://open.spotify.com/...8eyaY?si=8c977bfd47d34db0
Tekst waar ik op zocht:
Zelfs geprobeerd met excluden van enkele artiesten en in quotes gezet. Geen resultaat wat matcht met wat ik zoek. Ik zoek dus een Trance nummer en geen Duncan Laurence ofzo.i dont know what you're looking for and a broken heart is all i got
*sowieso
Heaven's Cry - Til Tears Do Us Part (Sean Tyas Remix)DonJunior schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:11:
Okee ik hoor net dus een nummer voorbij komen op ASOT 1165 welke een remix is van een ouder trance nummer, maar ik kan door te zoeken op songtekst helemaal niets vinden in Google en consorten.
Nummer waar het over gaat: https://open.spotify.com/...8eyaY?si=8c977bfd47d34db0
Tekst waar ik op zocht:
[...]
Zelfs geprobeerd met excluden van enkele artiesten en in quotes gezet. Geen resultaat wat matcht met wat ik zoek. Ik zoek dus een Trance nummer en geen Duncan Laurence ofzo.
YouTube: Heaven's Cry - Til Tears Do Us Part (Sean Tyas Remix) | As Played On...
Maat wat goed!!! Thanks!!aurelius142 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:27:
[...]
Heaven's Cry - Til Tears Do Us Part (Sean Tyas Remix)
YouTube: Heaven's Cry - Til Tears Do Us Part (Sean Tyas Remix) | As Played On...
Het stomme is, ik heb dit nummer dus nog een op CD staan.. Maar ga dan maar zoeken welke

Edit: Gevonden op Spotify, dit was degene die ik zocht: https://open.spotify.com/...3Tewe?si=3b2672f5ff91465b
Nogmaals heel veel dank @aurelius142
[ Voor 23% gewijzigd door DonJunior op 26-03-2024 16:35 ]
*sowieso
Zie dat ik net te laat benDonJunior schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:11:
Okee ik hoor net dus een nummer voorbij komen op ASOT 1165 welke een remix is van een ouder trance nummer, maar ik kan door te zoeken op songtekst helemaal niets vinden in Google en consorten.
Tekst waar ik op zocht:
[...]
Zelfs geprobeerd met excluden van enkele artiesten en in quotes gezet. Geen resultaat wat matcht met wat ik zoek. Ik zoek dus een Trance nummer en geen Duncan Laurence ofzo.
Maar hier is idd een redelijk complete tracklist van.
https://www.astateoftranc...des/listen-now-asot-1165/
Ik had hem gevonden door de gehele Episode even door te klikken op Youtube.
YouTube: A State of Trance Episode 1165 (@astateoftrance)
Maar fijn dat ik heb kunnen helpen!
[ Voor 3% gewijzigd door aurelius142 op 26-03-2024 16:39 ]
Maar nogmaals dank heren!
*sowieso
Jouw YT link is inderdaad precies wat het zou moeten zijn. Ik weet alleen zeker dat het in een muziek nummer gebruikt wordt. Of ik vergis me en het is in een reclame of iets dergelijks.AdmiralSnipe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:45:
[...]
Het klinkt inderdaad heel bekend. Het lijkt ook wel erg op: M83 - Outro (vooral het stukje vanaf 20 seconden)
[YouTube: M83 - Outro (audio)]
Zelf kwam ik nog op deze (geen idee waarom eigenlijk)
En deze van Rihanna;
Ik blijf gewoon zoeken
Ik heb gisteren een optreden gezien in Stockholm van de Royal Swedish Army Band. Ze coveren regelmatig nummers en een van de nummers die ze gisteren speelden daar wil ik dolgraag de titel van hebben.
Shazam etc. hebben me helaas niet kunnen helpen.
Wie helpt me uit de brand?
YouTube: Performance by the Swedish Military Orchestra
Helaas niet, die lijst is maar tot 2024 bijgewerkt. Heb wel een onofficiele lijst van 2024 terug gevonden maar ook daar staat ie helaas niet bij.
Dan zal je een sample moeten opnemen en hier delen, niemand weet welke aflevering 7 uit welk seizoen komt en gaat ze allemaal afkijken ben ik bang.Vitruvius schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:14:
[...]
Helaas niet, die lijst is maar tot 2024 bijgewerkt. Heb wel een onofficiele lijst van 2024 terug gevonden maar ook daar staat ie helaas niet bij.
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]