Hoe heet dit nummer? Deel 42 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:48

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Hoe heet dit nummer?

Een nieuw forum Film, TV & Muziek, dus tijd voor deel 42 van deze topicreeks *O*.

Regeltjes, weetjes en tips

Vraagstelling van het nummer dat je zoekt
Vertel bij je vraag even bij of het door een man/vrouw/groep wordt gezongen (tenzij het om een instrumentaal stuk gaat) en in welke stijl (en eventueel ongeveer welke periode). Nog makkelijker is om een sample'tje (al dan niet zelf gemaakt/gefloten/getrommeld) te posten. Maak die alleen niet te lang: 30 seconden is voldoende. Dit voor de mensen met een trage verbinding of datalimiet onder ons. :)

Ik kan (fragmenten van) de tekst horen
Weet je een gedeelte van de tekst, dan kun je een zinnetje in Google gooien, tezamen met lyrics als zoekterm. Plaats wel aanhalingstekens (" ") om de te zoeken tekst, dus bijvoorbeeld "I love you"+lyrics. Ook kun je op LetsSingIt.com naar teksten zoeken; type achter 'Search' de tekst in en kies uit het drop-down menuutje 'lyrics words'.

Je moet dan wel een tekstregel weten die niet te erg voor de hand ligt; zoeken op "I love you"+lyrics levert erg veel links op. Wanneer je een regel kent waarvan je weet dat het in heel weinig nummers voorkomt, kun je meer succes hebben.

Het nummer dat ik zoek staat op YouTube/Vimeo/Google Video
Lees altijd eerst de commentaren bij zulke video's of er al niet antwoord gegeven is op de vraag welk nummer er gebruikt wordt. Wanneer je linkt naar een YouTube-filmpje waar vanaf een bepaalde tijd pas het stuk begint wat gezocht wordt dan kun je die tijd achter de url zetten: #t=*m**s (hekje-t-is-(welke minuut)-m-(welke seconde(n))-s)
Voorbeeld: Nummer begint vanaf 2:48 => #t=2m48s.
N.B. Met embedded video's (tussen [video]-tags) werkt bovenstaande truc niet, maar staat de video wel direct hier zichtbaar in het topic.

Filmmuziek
Als het gaat om een nummer uit een film, zoek dan eens op IMDb. Zoek de film op, bij de meeste films staat de gebruikte muziek vervolgens onder Soundtrack Listing. Wellicht herken je één van de titels. Zo niet, dan wordt vaak ook een link gegeven naar de cd met de soundtrack bij Amazon.com. die kan mogelijk ook nog wat informatie geven. Ook kun je daarvoor terecht op SoundtrackINFO; hier staat ook veel aanvullende info over de soundtrack.

TV-programma's en -series
Muziek die in tv-programma's en -series gebruikt wordt is vaak te vinden op TV.com en TVRage. Deze sites bevatten heel veel programma-info, onder meer de gebruikte muziek.

Reclamespotjes en commercials
Gaat het om een nummer dat je in een reclame-spotje hebt gehoord, dan is de kans groot dat je de titel/artiest kan vinden op de site van de Ster of die van AdFormatie of deze Britse site: Soundsfamiliar. Of misschien op de site van TVreclames.

Hit-/Verzamel lijsten c.q. Top 40/100/1000 muziek
Gaat het om een nummer waarvan je weet dat het ooit in een Top 40, Top 100, Top 1000 of andere aller tijden-/verzamellijst heeft gestaan dan kun je Overzicht van Top 40 Hitlijsten 1965 - heden en Hits aller tijden er eens op naslaan. Thnx to The Eagle

CD's en tracklists
Als je de tracklisting van een CD wilt weten dan kun je terecht op Gracenote. Weet je wel de titel, maar niet de artiest/groep, dan kan de site van AllMusic uitkomst brengen. Je zoekt op "song" en dan zie je na het submitten (vaak) wie de uitvoerende artiest is.

Covers
Voor vragen over covers (wie is de oorspronkelijke artiest achter het nummer, wie hebben het nummer allemaal uitgevoerd?):
Coversproject
Coverinfo
WhoSampled

Radio
Heb je een nummer op de radio gehoord waarvan je de titel wilt weten? Van sommige radiozenders en -programma's (helaas lang niet allemaal) zijn playlists online te vinden:
Nummergemist verzamelt playlists van veel bekende radiostations
XFM
Sky Radio
3FM playlist
Radio 2 playlist
[url=hhttp://www.stubru.be/playlist]Studio Brussel[/url]
Kink FM

Veel radio & tv-tunes kun je op deze site vinden, De geheime Radio en TV Tunes.

Muziek laten herkennen
Een handig programma is Tunatic. Heb je een filmpje met muziek of iets opgenomen met je telefoon in de kroeg, dan is dit progje ideaal. Het programma verstuurt de met microfoon opgenomen muziek naar hun servers, vergelijkt het daar en als het matcht krijg je zo de titel van de sample te zien.

Bezitters van een iPhone/iPod Touch kunnen de apps Soundhound of Shazam gebruiken om een melodie of een nummer te herkennen. Ook beschikbaar op Blackberry, sommige Nokia's en het Android-platform

En ook SongTapper kan soms helpen. Hierbij tik je het ritme van het gezochte nummer met je spatiebalk, en soms zit het juiste nummer tussen de resultaten :). Thnx to teacher. Mochten je zangtalenten iets beter zijn dan je ritmegevoel dan is er een 'Shazam' voor op je computer, zing of neurie in je microfoon een fragment en laat deze door Midomi herkennen.

Wat we niet willen zien
Het is uiteraard niet de bedoeling om in dit topic te vragen waar je een bepaald (copyrighted) nummer kunt downloaden. Dat is namelijk verboden op GoT. Bovendien kun je via de bekende weg (P2P-Programma's als eMule bijvoorbeeld) meestal wel vinden wat je zoekt en loop je bovendien niet het risico op een minder leuk mailtje of PM van een modje (lees: een OW) ;).

Verder het verzoek om het topic niet vaker dan één keer per dag omhoog te schoppen voor één en dezelfde vraag. Geduld is een schone zaak. :)

En als laatste opmerking en misschien wel een van de belangrijkste, lees a.u.b. het topic door voordat je post! Ervaring heeft ons geleerd dat er vaak dezelfde nummers worden gezocht, dat is natuurlijk niet erg, maar vaak is het antwoord al gegeven! :)

Voorgaande topics :?

Het vorige topic staat hier: Hoe heet dit nummer? Deel 41. De topics die hieraan vooraf gingen zijn eigenlijk niet interessant meer, maar kunnen wel handig zijn.

Voorgaande topicstarters waren:Ferdo, Eraser, sjef hoelenpapers, vooghel en Wiethoofd

En dit is opnieuw een luie kopie met af en toe een aanpassing van een bewerking en een schaamteloze lay-out jat van een vorig deel :P

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 11-06-2014 23:20 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er staan nog een aantal vragen op de laatste pagina in het vorige deel dus neem daar ook nog even een kijkje als je de tijd hebt. :Y)

offtopic:
Die blauwe randkleur bij die gele koppen kan echt niet vooghel :9

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

nummergemist.nl gebruikte ik vroeger wel eens voor de radio, weet niet eens of het nog bestaat :P

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ChrissieOne schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:04:
nummergemist.nl gebruikte ik vroeger wel eens voor de radio, weet niet eens of het nog bestaat :P
Ja, dat is ook moeilijk te checken: http://nummergemist.nl/ -> Ja dus! ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Sorry, ik zit 3 dingen tegelijk te doen en had even geen tijd om te testen ;P
Nuja, het werkt dus nog, maar een aantal zenders niet helaas.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik kwam vandaag langs een oldschool techno-nummer van Ilsa Gold (1993) waarin een sample was gebruikt (met pitch shift). Ik weet dat ik die sample ergens van ken maar weet niet meer waarvan. Ik heb hem opgenomen en de pitch weer omlaag gebracht zoals hij volgens mij moet zijn.

Het moet een nummer uit de categorie 'Electronic' zijn van voor 1993. Iets in de trant van Orbital, 808 State of the Art of Noise, dus GoT-opa's: grijp je kans en help me...

[ Voor 4% gewijzigd door jfeelders op 08-10-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat zei me iets.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mij ook niet! Misschien heb je de originele track even bij de hand? Dat luistert wat handiger.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik denk dat het Ilsa gold is met UP (als dat het origineel nummer is) en anders zit het hier wel ergens tussen: YouTube: Ilsa Gold Live - Mayday 30.04.1994 Dortmund

nvm

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 08-10-2012 00:55 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb hem uit Ilsa Gold - Elastico (1993) tussen 4:08 en 4:19. Maar let op: In die track is de sample dus geremixed en de pitch verhoogd! Mijn korte sample heeft volgens mij de goede originele pitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm, sorry. Ik kan ook niet goed verstaan wat ie zegt.
Het genre is trouwens geen techno, maar hardcore }:| Niet dat er wat mis is met hardcore (ik ben grote fan uit die tijd), maar het is geen techno. :)

Eigen verzoekje: Wel techno: Iemand enig idee hoe de eerste track van deze mix ook alweer heet?
YouTube: Richie Hawtin I Love Techno in Gent 08.11.1998

Bonuspunten voor degene die de full tracklist heeft! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 08-10-2012 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@jfeelders: volgens GraceNote is het Herbert Léonard met Pour Le Plaisir maar ik denk het niet, track is daar te kort voor :(

[ Voor 30% gewijzigd door Damic op 08-10-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Hoe kom je daar nou weer bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02:55

Mentalist

[avdD]

Over hardcore gesproken (:P) ik had vroeger een cassettebandje waar iemand voor mij een paar hardcorenummers op had gezet. Tot de dag van vandaag weet ik niet welke nummers dat nou zijn (en ik hoop het bandje nog eens terug te vinden :P).

Bij 1 track hoor je "left right left right left right left right left...right.". In stereo, dus left uit de linkerspeaker en right uit de rechterspeaker. :P Er zit geloof ik ook een zin in die eindigt op "all night long". Google is uiteraard niet behulpzaam. :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05 08:20
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 05:26:
Over hardcore gesproken (:P) ik had vroeger een cassettebandje waar iemand voor mij een paar hardcorenummers op had gezet. Tot de dag van vandaag weet ik niet welke nummers dat nou zijn (en ik hoop het bandje nog eens terug te vinden :P).

Bij 1 track hoor je "left right left right left right left right left...right.". In stereo, dus left uit de linkerspeaker en right uit de rechterspeaker. :P Er zit geloof ik ook een zin in die eindigt op "all night long". Google is uiteraard niet behulpzaam. :+
Volgens mij heb ik die ergens op CD... Alleen kan ik daar de komende weken niet bij. CD is (denk ik) Dj Paul's Year Mix '96. Het left right verhaal klinkt in ieder geval bekend. :P

edit: DJ Paul Elstak natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kiphaas7 op 08-10-2012 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kiphaas7 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 06:17:
[...]

Volgens mij heb ik die ergens op CD... Alleen kan ik daar de komende weken niet bij. CD is (denk ik) Dj Paul's Year Mix '96. Het left right verhaal klinkt in ieder geval bekend. :P

edit: DJ Paul Elstak natuurlijk :)
Nee, DJ Paul. Elstak alleen op albums, niet op mixes. :P

DJ Paul - DJ Paul's Year Mix '96

Maar daar staat het idd op. _o_ En meerdere andere nummers die op mijn bandje stonden (niet alleen DJ Isaac - I wanna be a gabber baby, ook Human Resource - Dominator '96). Morgen nog eens goed luisteren, maar zou best kunnen dat de bron voor mijn bandje precies die mix was. Briljant, hoe wist je dat. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:47:
offtopic:
Die blauwe randkleur bij die gele koppen kan echt niet vooghel :9
offtopic:
Dat was GoT-paars! Maar ik heb het aangepast, zo beter? :P
ChrissieOne schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:04:
Dank, toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Nee, DJ Paul. Elstak alleen op albums, niet op mixes. :P

DJ Paul - DJ Paul's Year Mix '96

Maar daar staat het idd op. _o_ En meerdere andere nummers die op mijn bandje stonden (niet alleen DJ Isaac - I wanna be a gabber baby, ook Human Resource - Dominator '96). Morgen nog eens goed luisteren, maar zou best kunnen dat de bron voor mijn bandje precies die mix was. Briljant, hoe wist je dat. _o_

[video]

[video]
Ach, het was mijn eerste zelf gekochte cd. Achter af gezien had ik betere keuzes kunnen maken, maar aan de andere kant, de jaren 90 waren mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kiphaas7 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:34:
[...]

Ach, het was mijn eerste zelf gekochte cd. Achter af gezien had ik betere keuzes kunnen maken, maar aan de andere kant, de jaren 90 waren mooi :p
Ik zou er trots op zijn. :P Mijn eerste CD was Irene Moors Smurfenhouse ofzo. |:( Maarja ik was een kind denk ik dan maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:38:
[...]

Ik zou er trots op zijn. :P Mijn eerste CD was Irene Moors Smurfenhouse ofzo. |:( Maarja ik was een kind denk ik dan maar. :P
Ik zei dan ook eerste zelf gekochte cd. De rest was inderdaad, ahum, kindertroep. :P

smurfenhouse ligt ook nog ergens onder laag stof begraven, gelukkig weet ik daar de tracklist niet meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:38:
[...]

Erger is dat er nog steeds smurfenhits worden gemaakt en het nog steeds net zo slecht is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zoek eigenlijk al vrij lang naar dit soort mixen:

De afzonderlijke nummers ken ik uiteraard, maar de stijl mixen/scratchen, combinatie hip-hop, R&B, dance classics etc. is cool. Vroeger was er op MTV ook zo'n programma met een DJ met twee draaitafels op een strand, chicks in bikini en relaxte oldskool muziek, scratchen... te cool (wat ik mij ervan kan herinneren).
Van die DJ Jazzy Jeff (en DJ AM) heb ik trouwens twee lange mixen van een uur, beide supercool maar zou graag meer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:02

M2M

medicijnman

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit nummer heet, en wie dit nu eigenlijk is. Ik heb dit "avi'tje" op mijn harde schijf gevonden, in een rommelmap. Ik kan me niet meer herinneren waar dit nu eigenlijk vandaan komt. De app voor het herkennen van muziek konden er in ieder geval geen raad mee.

Dit is 'm:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UknXzde7Gao]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet Rumble Bee? Volgens mij klassiek nummer in een 'iets wat vroeger heel hip was' jasje :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 07:46
Ik zoek niet echt een nummer maar het soort muziek. Laatst was ik bij The Sting (kledingzaak) in Rotterdam en daar draaiden ze van die heerlijke opzweperige soort housemuziek, maar dat soort muziek hoor je wel vaker bij een beetje hippe kledingzaken. Weet iemand hoe dit genre heet? Of een linkje naar Youtube met dat soort muziek? Mixje ofzo? Het is echt zo lekker opzweperig met een dikke bass. Beetje house-achtig.

Hmm, minimal/techno-achtig kan ook, ben ik achter gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 15-10-2012 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Laatst online: 11:29
jfeelders schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:40:
Ik kwam vandaag langs een oldschool techno-nummer van Ilsa Gold (1993) waarin een sample was gebruikt (met pitch shift). Ik weet dat ik die sample ergens van ken maar weet niet meer waarvan. Ik heb hem opgenomen en de pitch weer omlaag gebracht zoals hij volgens mij moet zijn.

Het moet een nummer uit de categorie 'Electronic' zijn van voor 1993. Iets in de trant van Orbital, 808 State of the Art of Noise, dus GoT-opa's: grijp je kans en help me...
Yep, ik weet dat ik deze ergens op m'n HD heb staan, moet alleen wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Graag! Ik heb Ilsa Gold (producer) al gemaild en hij vermoedde Art of Noise, maar wist het niet zeker meer. Ik ben er dus nog niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:11

Chiron

Moderator Discord
jfeelders Hier zit wel wat arabisch gejengel in wat er op lijkt, maar de exacte sample hoor ik er nog niet in terug:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ub-oaYaHot0]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 24-04 13:55

glashio

C64 > AMIGA > PC

http://soundcloud.com/glashio/welk-liedje-is-dit Paar keer gehoord op Radio 2, heb me klem geneuried op Shazam, Soundhound & Midomi... geen resultaat. 1ste opwelling was Lana del rey... op Spotify alswel YouTube alles geluisterd... kan het niet terugvinden.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zoek een nummer!

Het is (iirc) een klassiek stuk meerstemmig vrouwenkoor. Je had vroeger (eind jaren '90) als parodie op 'Judge Judy' een programma dat heette Sex Court (met Judge Julie, dat was 'de grap') en de intro of outro had dan dat stuk muziek.

Ik heb het ook wel eens op andere plekken gehoord, waardoor ik vermoed dat het niet speciaal voor 'Sex Court' is gemaakt. :P Maar alleen de naam van dat laatste heb ik natuurlijk kunnen onthouden. :P

Het was trouwens verschrikkelijk en niet de moeite van het kijken waard, wellicht daarom dat ik het niet op youtube of google kan vinden.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
jfeelders schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 07:08:
Graag! Ik heb Ilsa Gold (producer) al gemaild en hij vermoedde Art of Noise, maar wist het niet zeker meer. Ik ben er dus nog niet achter...
Ik denk dat ik het weet, rond de 0.48.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3kbazRhuhd8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Sando schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:30:
Ik zoek een nummer!

Het is (iirc) een klassiek stuk meerstemmig vrouwenkoor. Je had vroeger (eind jaren '90) als parodie op 'Judge Judy' een programma dat heette Sex Court (met Judge Julie, dat was 'de grap') en de intro of outro had dan dat stuk muziek.

Ik heb het ook wel eens op andere plekken gehoord, waardoor ik vermoed dat het niet speciaal voor 'Sex Court' is gemaakt. :P Maar alleen de naam van dat laatste heb ik natuurlijk kunnen onthouden. :P

Het was trouwens verschrikkelijk en niet de moeite van het kijken waard, wellicht daarom dat ik het niet op youtube of google kan vinden.
Gelukkig zijn er meer zoekmachines en videohosters dan alleen van het Amerikaansepreutse Google :)
Ken het nummer niet; maar misschien kun je hier (@ 0:28) (nfsw) wat mee :)
Lijkt een _klein_ beetje op de Carmina Burana, maar niet meer dan dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja dat is inderdaad wat ik zoek! *O*

Maar zowel Shazam als Identica vertellen me niet welk nummer dat is. ;(

Pas bij "de uitspraak" komen de nsfw jaren '90 tieton, en dan hoor je een andere mix van de zelfde melodie. (8:50 oid)

Het doet me een beetje denken aan zo'n bekend tweestemmig klassiek nummer waarvan ik de naam niet weet en de artiest ook niet, maar je hoorde het in ieder geval in een aflevering van Dexter (de tekenfilm) en bij iets lang geleden op de publieke omroep waarbij Maxima Zorregaeioueta aanwezig was. Ik dacht wel even die trouwerij voor jullie te googlen maar daar is maar één zangeres, en wat ik bedoel had er twee. :P

Dat nummer zoek ik trouwens ook, maar is minder prangend dan die sex-court mix van de hoofdvraag.

Sorry, mijn geheugen is echt een zeef. Ik heb moeite met specifieker zijn.

Wat een heerlijk slecht pijnlijk programma was dat toch, inclusief man in lange jas die het publiek vragen stelt terwijl we wachten op de uitspraak. :')

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

@jeronimo: HELD! Geen idee hoe je erop gekomen ben, maar dat is hem inderdaad. Ik had vroeger deze CD maar had hem weg gegooid/kwijt geraakt/weggegeven. Ik zal de Ilsa Gold producer ook eens mailen met deze uitkomst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:11

Chiron

Moderator Discord
glashio schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:58:
http://soundcloud.com/glashio/welk-liedje-is-dit Paar keer gehoord op Radio 2, heb me klem geneuried op Shazam, Soundhound & Midomi... geen resultaat. 1ste opwelling was Lana del rey... op Spotify alswel YouTube alles geluisterd... kan het niet terugvinden.
Als je weet wanneer het op radio 2 was kan je het hier wellicht opzoeken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 14:33
glashio schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:58:
Lastig om te horen maar ik gok Christina Perri met Jar of Hearts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
jfeelders schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:59:
@jeronimo: HELD! Geen idee hoe je erop gekomen ben, maar dat is hem inderdaad. Ik had vroeger deze CD maar had hem weg gegooid/kwijt geraakt/weggegeven. Ik zal de Ilsa Gold producer ook eens mailen met deze uitkomst... :)
Te veel eer. Ik wist dat ik dit eerder had gehoord. Als eerste dacht ik aan Andreas Vollenweider - Down To The Moon, maar na wat luisteren klopte het niet. Daarna wat verder zoeken kwam ik bij Jarre uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 13:42

WFG

Na enig speurwerk kom ik op de site van ene Larry Brown uit. Hij doet muziek voor tv en films en als het goed is heeft hij dat ook voor playboy gedaan, echter kan ik dat niet op zijn eigen site terug vinden.

Het is het meeste waarschijnlijk dat je de muziek in die richting moet zoeken, niet speciaal voor playboy gemaakt, maar wel speciaal voor film en tv en dus niet zo te krijgen. Zie ook Two Steps from Hell, Audiomachine en E.S. Posthumus voor vergelijkbare muziek.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:57:
[...] Iemand enig idee hoe de eerste track van deze mix ook alweer heet?
YouTube: Richie Hawtin I Love Techno in Gent 08.11.1998

Bonuspunten voor degene die de full tracklist heeft! _/-\o_
Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
http://lsdb.nl/set/15903/...techno-1998-14-11-98.html

is geloof ik deze, maar dan met een iets verhoogde snelheid YouTube: 5T3V3 5T0LL - 0853RV3R

Zocht je dit?

[ Voor 46% gewijzigd door navlim op 17-10-2012 01:03 . Reden: Toevoeging YT link ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

WFG schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Na enig speurwerk kom ik op de site van ene Larry Brown uit. Hij doet muziek voor tv en films en als het goed is heeft hij dat ook voor playboy gedaan, echter kan ik dat niet op zijn eigen site terug vinden.

Het is het meeste waarschijnlijk dat je de muziek in die richting moet zoeken, niet speciaal voor playboy gemaakt, maar wel speciaal voor film en tv en dus niet zo te krijgen. Zie ook Two Steps from Hell, Audiomachine en E.S. Posthumus voor vergelijkbare muziek.
Bedankt! Ik zal even verder investigaten.

Mijn eerste vermoeden is dat de vocals van een stuk klassieke muziek zijn en dat de 'beat' er dan door een Larry Brown achtig iemand is ondergezet. Ik heb zijn cv nog niet gekeken, maar zoiets gebeurt wel vaker.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja! Vet vet vet! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Deze vraag was in de vorige editie nog niet opgelost dus stel hem hierbij opnieuw:

Wat is de naam van het nummer dat direct te horen is aan het begin van deze video?

Het heeft veel weg van 'Shaft' van Isaac Hayes, maar ondanks dat een mede-Tweaker een lijst met remakes postte stond deze versie er niet tussen, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe heet het nummer dat momenteel te horen is onder het promofilmpje van het nieuwe seizoen van 30 Rock op Comedy Central?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 14:33
ikJaap schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:35:
Hoe heet het nummer dat momenteel te horen is onder het promofilmpje van het nieuwe seizoen van 30 Rock op Comedy Central?
Voorbeeld? Ik heb de promo zelf niet gezien en ik kan me voorstellen dat degene die hem gezien hebben hem niet gelijk voorzich kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shifty47 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:52:
[...]

Voorbeeld? Ik heb de promo zelf niet gezien en ik kan me voorstellen dat degene die hem gezien hebben hem niet gelijk voorzich kunnen halen..
Al gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok, vaagste omschrijving ooit, maar ik probeer 't toch:

Dit nummer hoor je laatste tijd vaak in clubs/discotheken. Een nummer met een vrij langzame beat, waarin een vrouw steeds een zin zegt, en aan het eind "yea ehh yeahaa" zegt. Vooral dat "yea ehh yeahaa" is wel catchy.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:26

thommich

Belg

Iets anders nu, ik ken de titel en uitvoerder van het nummer, maar volgens mij komt het uit een film of een trailer. Weet iemand waar ik dit nummer gehoord heb?

Het gaat om "No Church in the Wild" van Kanye West (vind ik normaal ruk :X ) en überbaas Jay-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
The song was used in the promotional ad and end credits for the film Safe House, the promo ad for The Great Gatsby, and in a car ad for the 2013 Dodge Dart
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:26

thommich

Belg

Haha, had wikipedia doorzocht op "Soundtrack" maar niet gevonden. Hartelijk bedankt! Safe House was het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Chuckster schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:18:
Wat is de naam van het nummer dat direct te horen is aan het begin van deze video?
Van Mastermovies zelf ook nog geen antwoord gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ook in de categorie vage omschrijving: ik zit al weken (maanden zo onderhand :P) met iets in mijn hoofd, een redelijke zware vrouwenstem die zingt "I'm so horny, horny horny". Volgens mij is het iets heel bekends, maar met zo'n tekst komt er niks zinnigs uit een zoekmachine. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarschijnlijk Mousse T. vs. Hot 'n' Juicy – Horny '98

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=byVOZviaeLs&feature=fvwrel]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat is em _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 18:29
Ok, dit is er eentje die al jaren in mn hoofd hangt met het label "hier moet je de naam nog van uitzoeken" en mijn google-fu is exhausted.

Specs:
keyword: "Heaven " zegt ze vaak, zit misschien in de titel
Is al van een tijdje geleden, ik schat ergens tussen 5-10 jaar geleden op tv
De clip had een zon-gebruinde jonge dame in volgens mij een witte bikini in een witte club/zwembad achtige omgeving zat te 'zingen' en chillen.
Genre is lounge/chill-out

Rings any bells?

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wilde gok, maar wat bij mij als eerste opkwam: télépopmusik - Breathe

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 18:29
Haha, ja het ticked wel some of the boxes, maar is hem niet. Clip waar ik aan denk ik 'witter' en dacht ik op 1 locatie (zwembad/club achtig iets)

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-04 08:04
aegis3d schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:35:
Haha, ja het ticked wel some of the boxes, maar is hem niet. Clip waar ik aan denk ik 'witter' en dacht ik op 1 locatie (zwembad/club achtig iets)
Deze komt overeen met een aantal punten uit je omschrijving.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oO3KAjV6CCc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:01
Tom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:15:
Ik zoek eigenlijk al vrij lang naar dit soort mixen:

[video]

De afzonderlijke nummers ken ik uiteraard, maar de stijl mixen/scratchen, combinatie hip-hop, R&B, dance classics etc. is cool. Vroeger was er op MTV ook zo'n programma met een DJ met twee draaitafels op een strand, chicks in bikini en relaxte oldskool muziek, scratchen... te cool (wat ik mij ervan kan herinneren).
Van die DJ Jazzy Jeff (en DJ AM) heb ik trouwens twee lange mixen van een uur, beide supercool maar zou graag meer hebben :)
Heb je er ondertussen al meer gevonden? En staan die 2 die je hebt toevallig ook op Spotify? Ik heb hier namelijk ook wel oren naar!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zoek dit nummer wat onder dit filmpje zit.
http://www.dumpert.nl/med...le_of_man_tt_2012_hd.html

Het is dit nummer:

Maar dan zonder die vrouwenstem er door en het liedje onder het filmpje van dumpert klinkt vele malen mooier, hoewel dit onbewust ook te maken heeft met de emoties die het filmpje los maakt O+

Hoe kom ik aan die versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Comments lezen op dumpert :P Die leidt naar een YT video met in de beschrijving:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

Gardocki schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:59:
Ok, vaagste omschrijving ooit, maar ik probeer 't toch:

Dit nummer hoor je laatste tijd vaak in clubs/discotheken. Een nummer met een vrij langzame beat, waarin een vrouw steeds een zin zegt, en aan het eind "yea ehh yeahaa" zegt. Vooral dat "yea ehh yeahaa" is wel catchy.
Pulverturm? :P

of de 2011 versie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8TjbxIN8Lag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wiethoofd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:56:
Comments lezen op dumpert :P Die leidt naar een YT video met in de beschrijving:
[...]
Ah super. Ik heb nog even verder gekeken en je kan al zijn nummers gratis downloaden.
Bovenstaand nummer kun je hier vinden: http://official.fm/tracks/1QyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halojamie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04-2023
ik vraag me af welk (background)nummer ze hebben gebruikt in de ipadmini review. Kan iemand me helpen?
video: Apple iPad mini

ps: tussen 0.38 en 0.45 kunt u het best horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 18:28

CORVETTE

---- American V8 ---

Niet iets van Marc Acardipane ?
http://youtu.be/LHerHsxu9Xo
http://youtu.be/uY_dwbhVlk0

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

halojamir schreef op zondag 11 november 2012 @ 19:12:
ik vraag me af welk (background)nummer ze hebben gebruikt in de ipadmini review. Kan iemand me helpen?
video: Apple iPad mini

ps: tussen 0.38 en 0.45 kunt u het best horen
Cashmere Cat - Mirror Maru.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=W3QNCoVa-lc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik zoek een bepaalde uitvoering van Hotel California. Ik had hem gisteravond op de radio maar blijkbaar kan ik niet terugzoeken wat er was afgespeeld dus dan maar op deze manier. Voor de mensen die het wat uitmaakte het was Arrow Classic Rock Noord.

De versie begon heel rustig met een trompet en van wat ik tot nu toe heb gevonden heeft geen enkele dat. Iemand enig idee welke versie ik bedoel?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:05

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 10:18
Iemand het interview met Andy van der Meyde gezien bij de TV Show (afgelopen avond)? Zat een kort stukje in van een Italiaans nummer, iemand enig idee welk nummer dat was?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bart schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:39:
Iemand het interview met Andy van der Meyde gezien bij de TV Show (afgelopen avond)? Zat een kort stukje in van een Italiaans nummer, iemand enig idee welk nummer dat was?
Zoek het fragment er anders even bij op uitzending gemist of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Room42 schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:26:
[...]

Zoek het fragment er anders even bij op uitzending gemist of zo.
TROS TV Show is nooit te zien op UG: http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/671-tros-tv-show

Ik heb hem wel opgenomen en zou een stukje audio online kunnen gooien, maar ik kan me niet voldoende interesseren in de drank en drugs van een voetballer om voldoende op te letten om dat stukje te vinden.

[edit]
Gevonden: http://www.4shared.com/music/jGfrHn8T/tvshow-ITA.html

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 12-11-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 15:36
Wie-o-wie weet van wie deze muziek is:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=D9GjXfQ7UNk]

Tx!

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:05
@rabor; http://wiki.answers.com/Q...he_John_Frieda_commercial

Weet echter niet of het over dezelfde reclame gaat (wel zelfde product).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik zoek een mix van (volgens mij) Tiësto die begint met soort after-nuke-scene achtige muziek.. Je hoort dan een paar keer iemand praten over een radio. etc.. daarna begint de mix zeg maar :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:44
Touchdomex schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:42:
Ik zoek een bepaalde uitvoering van Hotel California. Ik had hem gisteravond op de radio maar blijkbaar kan ik niet terugzoeken wat er was afgespeeld dus dan maar op deze manier. Voor de mensen die het wat uitmaakte het was Arrow Classic Rock Noord.

De versie begon heel rustig met een trompet en van wat ik tot nu toe heb gevonden heeft geen enkele dat. Iemand enig idee welke versie ik bedoel?
Bij trompetten denk ik gelijk aan de versie van Rhythms Del Mundo (met The Killers)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fCKHLjOCZi0]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Was laatst op een technofeestje in Tivoli de Helling, en ik hoorde een nummer met wat vocals, die heb ik eventjes in m'n telefoon genoteerd;

Dans un piscine
au revoir
regarde moi

Het was niet echt harde techno, meer deephouse. Ik ben op zoek naar dit nummer, maar het originele (ongemixte) nummer is uiteraard ook goed. Als de tekst je bekend voorkomt, laat het weten s.v.p.!

Dank!

E: Op google niks te vinden, helaas. Weet wel 100% zeker dat dit de tekst was, was namelijk aan het begin van de avond en ik was (nog) volledig nuchter.

E2: Tekst toch verkeerd gehoord, dat verdomde frans ook. YouTube: Housse de Racket Aquarium deze is het :)

E3: YouTube: Housse de Racket: "Aquarium" (Bufi Remix) en deze mix als ik het me goed herinner, voor de geinteresseerden.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomas op 19-11-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 15:19

Baggeraar

Wat een gebagger..

Owkey, ik ben op zoek naar een 90's dance song met als enige duidelijke herinnering dat het een donkere vrouw was die zong onder een grote waterval die van beneden naar boven stroomde.
De taal was mij onverstaanbaar, geen idee of het werkelijk een taal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 23:15

EXX

EXtended eXchange

Misschien is het moster na de maaltijd, maar deze sample komt van het album Zoolook van Jean-Michel Jarre.

Het nummer heet Ethnicolor

</GoT opa>

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Baggeraar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:14:
Owkey, ik ben op zoek naar een 90's dance song met als enige duidelijke herinnering dat het een donkere vrouw was die zong onder een grote waterval die van beneden naar boven stroomde.
Wes - Alane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 15:19

Baggeraar

Wat een gebagger..

Yesssssssssssss! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 19:02

Sargan

Filmfreak...

Baggeraar schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:14:
Ik heb altijd gedacht dat dat een man was 8)7

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 21:39

Sharky

Skamn Dippy!

Sargan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:39:
[...]

Ik heb altijd gedacht dat dat een man was 8)7
Nou, als dit een vrouw is, is niets meer zeker
Afbeeldingslocatie: http://www.radiovisie.eu/main/images/site/Wes.jpg

Er komt wel een vrouw voor in de clip
Afbeeldingslocatie: http://content.internetvideoarchive.com/content/photos/319/013436_1.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

EXX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:24:
[...]

Misschien is het moster na de maaltijd...
Yep, zie jeronimo in "Hoe heet dit nummer? Deel 42". Maar merci! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Als lid van de GoT bejaardensoos hoefde ik het nummer niet eens op te zoeken; ik herkende het direct.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Steephh schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:44:
Ik zoek een mix van (volgens mij) Tiësto die begint met soort after-nuke-scene achtige muziek.. Je hoort dan een paar keer iemand praten over een radio. etc.. daarna begint de mix zeg maar :P
YouTube: Aria - Dido (Armin Van Buuren Universal Religion Remix)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

OMG, is dat niets meer heilig 8)7

Dat zelfs het magistrale slotstuk (Dido's Lament) van de opera 'Dido and Aeneas' (uit 1689 !) door de technomolen wordt gedraaid.....

[ Voor 17% gewijzigd door EXX op 23-11-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Oh, nooit bij stil gestaan.. :+ Maar kwam deze mix járen geleden een keer tegen en vond deze wel mooi.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
Weet iemand hoe dat DnB nummer van die SYTYCD theatertour promo heet? Komt om de zoveel tijd voorbij op rtl5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Om de zoveel tijd spookt er een fragment uit een jaren '90 videoclip door m'n hoofd. rock/pop.

Mannelijke zanger, Puerto Ricaans / Afro uiterlijk in een wit Amerikaans Marine uniform.

Gigidi baba hiem... oid zingt ie in het refrein, de rest is wel gewoon tekst geloof ik. Uiteraard kan ik die normale tekst me niet meer herinneren :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
steveman schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:18:
Om de zoveel tijd spookt er een fragment uit een jaren '90 videoclip door m'n hoofd. rock/pop.

Mannelijke zanger, Puerto Ricaans / Afro uiterlijk in een wit Amerikaans Marine uniform.

Gigidi baba hiem... oid zingt ie in het refrein, de rest is wel gewoon tekst geloof ik. Uiteraard kan ik die normale tekst me niet meer herinneren :/
Urban Dance Squad - Temporarily Expendable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Roamor schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:25:
[...]

Urban Dance Squad - Temporarily Expendable ;)
Moge uw kameel gouden eieren leggen _/-\o_

YouTube: Urban Dance Squad Temporarily Expendable

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 26-11-2012 12:28 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
Weet iemand hoe dit nummer heet?
YouTube: Komt Een Man Bij De Dokter - Aflevering 3
@4:12

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[YouTube: http://youtu.be/oTBUGSQg08A]

Ja ik schaam mij hiervoor dat ik het weet maar jij bent er vermoedelijk blij mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
Touchdomex schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:32:
[video]

Ja ik schaam mij hiervoor dat ik het weet maar jij bent er vermoedelijk blij mee :+
/me doet cd bestellen
nah was gewoon benieuwd, af en toe zon super fout nummer moet kunnen toch :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Weet iemand hoe het nummer heet dat bij 3:10 begint? TrackID geeft helaas geen antwoord. :/

• The Eagle
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook een leuke. Mijn schoonpa kwam er mee aan: een nummer van (zeer waarschijnlijk) Fleetwood Mac dat op een album van hen staat. Dat nummer is zo goed opgenomen dat je op het laatst van het nummer op een goede installatie kunt horen dat de producers de schuiven van het mengpaneel dichtdraait. Weet iemand welk album en nummer dat is :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Roamor
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:15:
[video]

Weet iemand hoe het nummer heet dat bij 3:10 begint? TrackID geeft helaas geen antwoord. :/
Volgens mij komt de composer zelfs voorbij. :P Custommade lijkt mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 19-02 23:57
Weet iemand waar het melodietje uit YouTube: De Kraaien - Ik Vind Je Lekker van is gesampled? Het klinkt enorm bekend voor mij en een maat maar verder dan 'een oude plaat' komen we niet :P

Het is te kort voor Soundhound/Shazam en te nieuw voor die online database met wie van wie gesampled heeft, dus ik hoop dat iemand hier een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
De melodie doet me in de verte denken aan deze:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sCJsSujkXWg]

Wat weer een cover is van deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 19-02 23:57
Thx vooghel, maar dat is hem niet. Hoorde gister op de radio YouTube: Dr Alban - Sing Hallelujah en dacht even dat het daar vandaan kwam, maar helaas ook niet.
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste

Let op:
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]