Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mess with the best, die like the rest
Ik doe niet denigrerend, het is gewoon de waarheid. Proberen of niet proberen, ze hebben helemaal niks in huis. Bijna het hele bedrijf bestond uit marketing. En als ze het team nu verkopen met winst, dan weet je gelijk wat het doel was van dit team.L1nt schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:27:
[...]
nog steeds 3 jaar aan data van de circuits. Is nog steeds meer dan 0 jaar data.
Je kunt wel heel denigerent doen over dit team maar zij proberen het tenminste nog. En laatste keer dat ik keek deden ze het helemaal nog niet zo slecht als sommige andere teams in het verleden. Die waren al blij als ze een rondje in dezelfde dag als de koplopers aflegden.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ferrari wil in principe ook alleen maar meer auto's verkopen.fynrd1 schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:10:
[...]
Ik doe niet denigrerend, het is gewoon de waarheid. Proberen of niet proberen, ze hebben helemaal niks in huis. Bijna het hele bedrijf bestond uit marketing. En als ze het team nu verkopen met winst, dan weet je gelijk wat het doel was van dit team.
Net als Mercedes.
? De reden van deze vergelijking ontgaat mij..frankivo schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:36:
[...]
Ferrari wil in principe ook alleen maar meer auto's verkopen.
Net als Mercedes.
Over HRT kan ik alleen maar denigrerend doen. Ik vind het een aanfluiting, een bad excuse for a racing team. Er straalt geen enkele ambitie vanaf dat team en mijn twijfel of de eigenaren ooit iets serieus in de F1 te zoeken hadden is nu beantwoord door de verkoop.
Wat de nieuwe eigenaar (als ze erin slagen het te verkopen) krijgt is alleen maar een manier om de F1 in te gaan, want die data van ze is niet heel veel waard. Ze hebben geen windtunnel en een vrij basic ontwerp. Je gaat daar nooit potten mee breken. Dat doe je alleen als je een plan hebt en de financiën om het zoveel jaar uit te houden zodat je plan tot zijn recht kan komen.
Het is nu net de A1GP. Een clubje om je belangrijke relaties op een luxe raceweekend te fêteren.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Zelfs dat laatste is niet waar; Ferrari is met productie begonnen om zijn raceteam te kunnen bekostigen en niet andersommphilipp schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:04:
Inderdaad, een beetje vage vergelijking. Ferrari en Mercedes willen niet de waarde van hun team opkrikken om het dan te verkopen. Zij willen graag winnen in de F1 om meer auto's te verkopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 00:08 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
McLaren is inmiddels een groot bedrijf met verschillende takken. Het raceteam is dus een reclamebord.
Ferrari begon met straatauto's om het raceteam te bekostigen. Nu is het raceteam ook hun reclamebord
Red Bull en STR: need to comment??
Mercedes: Reclamebord voor de straat autos.
Force India: Reclame bord voor meerdere bedrijfjes van Malya en Sahara
Caterham: Reclamebord voor bedrijfjes van Fernandez en zijn vriendjes.
Marrussia: Reclamebord voor Russische supercars
Lotus: Eigendom van investeringsmaatschappij. Die willen enkel geld verdienen. Nu investeren, later winst binnenharken.
HRT: Idem aan Lotus.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is ook nog een aardig shirt ook.Humma Kavula schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:20:
[...]
Hier is de originele, die is goud geld waard denk ik..
[afbeelding]
Voor Ferrari en Mclaren niet alleen een uithangbord, beide raceteams zijn ook het technologie/kenniscentrum binnen beide ondernemingen.L1nt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:27:
De enige waar ik het nog van geloof dat ze het voor de passie in racen doen is Frank Williams en Peter Sauber.
McLaren is inmiddels een groot bedrijf met verschillende takken. Het raceteam is dus een reclamebord.
Ferrari begon met straatauto's om het raceteam te bekostigen. Nu is het raceteam ook hun reclamebord
Lotus: Eigendom van investeringsmaatschappij. Die willen enkel geld verdienen. Nu investeren, later winst binnenharken.
Ik zeg het nog 1 keer vriendelijk: Doek dat team nou ohooop.
VAG heeft al meerdere malen aangekondigd geen interesse te hebben in F1.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:40:
Porsche heeft nog wel wat kleingeld liggen denk ik.
Ik vestig mijn hoop op een oliesjeik uit het midden oosten of een Hyundai.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Nee maar dat kwam door de persoonlijke vete van Max Mosley.DexterBelgium schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:06:
Ik kan nog altijd niet geloven dat HRT nu echt hét beste voorstel was uit alle teams die voor die extra licentie geboden hebben.
Lola is gestraft voor 1997. Hoewel dat een debacle werd, kun je dat volledig Mastercard aanrekenen. Die dwongen Lola om een jaar te vroeg in de F1 te stappen terwijl Lola een jaar wou testen en goed voorbereiden.
Ondanks dat ze al vrijwel een fullscale model in de tunnel hadden staan in 2008-2009, zijn ze niet gekozen.
Met 20-20 hindsight kun je vandaag de dag alsnog afvragen of dat een goede keus was geweest omdat Lola nu ook zo goed als failliet is maar die kennis hadden we toen niet en toen waren ze 1 van de betere kandidaten.
Prodrive is gestraft voor het feit dat ze in 2008 niet kwamen opdagen nadat men plots de regels hadden veranderd waardoor het te duur werd voor ze.
Ook zij waren destijds een betere optie.
Daarnaast zijn oa Prodrive en enkele anderen afgewezen omdat Mosley eiste dat de nieuwe teams met Cosworth motoren moesten rijden.
Prodrive scheen al rond te zijn met Mercedes bijvoorbeeld.....
De mensen die voor het team werken zijn dan wel weer professionals, dus zó slecht moet je dat ook niet zien.L1nt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:27:
De enige waar ik het nog van geloof dat ze het voor de passie in racen doen is Frank Williams en Peter Sauber.
The ramblings of an idiot
Force indiaMcBoom schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:43:
Zou HRT niet wat zijn voor McLaren? Met hun young driver program hebben ze een mooi plekje om rookies ervaring op te doen in de F1 voor ze aan het grote werk beginnen
Ja,maar dat is een vreselijk simplificatie van de situatie. Jij werkt ook voor geld. Punt. Als je alles zo voorstelt, kun je wel ophouden.frankivo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:58:
Mijn punt was dus dat bijna elk team er voor de centen zit en niet voor het racen.
Schumacher krijgt ook geld voor zijn rondjes, maar geld is niet zijn motivator.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Eens. De mensen in de fabriek en op het circuit zullen waarschijnlijk wel werken op basis van passie, maar ik verwacht dat bij de grote bazen geld wel de grote motivator is.mphilipp schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:32:
[...]
Ja,maar dat is een vreselijk simplificatie van de situatie. Jij werkt ook voor geld. Punt. Als je alles zo voorstelt, kun je wel ophouden.
Schumacher krijgt ook geld voor zijn rondjes, maar geld is niet zijn motivator.
En dan doel ik niet op de teambazen, maar de bazen bij de grote merken in de sport.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik vind het nu al een topbaan.
@V3g3ta: Dus Sebastian Vettel is de vader van Romain Grosjean
39
Star wars, star trek is namelijk heel wat anders.nero355 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:18:
Beetje TE ver gezocht allemaal... kan ook komen omdat ik echt 0,0 heb met dat hele Star Trek/Wars/whatever gedoe
Ik gok zo dat hem dat werkelijk geen ene ** boeit.fynrd1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:07:
[...]
Star wars, star trek is namelijk heel wat anders.
Ik vind 't maar niets, de zoveelste Tilke-baan.Nilsinho schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:44:
https://www.facebook.com/...5529781500&type=1&theater
Ik vind het nu al een topbaan.
 Er zit echt heel veel in van andere circuits en uiteraard ook dezelfde soort bochten die voorspelbaar zijn.
 Er zit echt heel veel in van andere circuits en uiteraard ook dezelfde soort bochten die voorspelbaar zijn.  Mix van Maleisië, China (die al best veel gelijkenis heeft met Malesië), stukje Turkije erin en ook wat van dat gedrocht van India. En als je vervolgens erop gaat racen in F1 2012 is het eigenlijk helemaal geen leuk circuit.
 Mix van Maleisië, China (die al best veel gelijkenis heeft met Malesië), stukje Turkije erin en ook wat van dat gedrocht van India. En als je vervolgens erop gaat racen in F1 2012 is het eigenlijk helemaal geen leuk circuit. Ik zeg: tijd om Tilke te vervangen. Sowieso is het leip dat 1 ontwerper een hoop circuit ontwerpt. Ik ben sterk voorstander ervan dat landen zelf maar hun ontwerpers aanwijzen uit eigen land, krijg je tenminste ook echt wat variatie erin.

Stel je voor dat een Tilke zich mocht uitleven op een Laguna Seca, Watkins Glen of Sonoma....
AzzKickah schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:09:
Ik gok zo dat hem dat werkelijk geen ene ** boeit.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik snap je Tilke rant wel, maar deze baan is niet ontworpen door Tilke.Bart-Willem schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:18:
[...]
Ik vind 't maar niets, de zoveelste Tilke-baan.Er zit echt heel veel in van andere circuits en uiteraard ook dezelfde soort bochten die voorspelbaar zijn.
Mix van Maleisië, China (die al best veel gelijkenis heeft met Malesië), stukje Turkije erin en ook wat van dat gedrocht van India. En als je vervolgens erop gaat racen in F1 2012 is het eigenlijk helemaal geen leuk circuit.

Ik zeg: tijd om Tilke te vervangen. Sowieso is het leip dat 1 ontwerper een hoop circuit ontwerpt. Ik ben sterk voorstander ervan dat landen zelf maar hun ontwerpers aanwijzen uit eigen land, krijg je tenminste ook echt wat variatie erin.
De baan is ontworpen door Tavo Hellmund ism Kevin Schwantz. Later is het bedrijf van Tilke in de hand genomen om het ontwerp conform F1 specs te krijgen. Voor zover ik weet heeft Tilke daar zelf niet eens een hand in gehad, maar heeft één van zijn medewerkers, Johannes Hogrebe, dat voor zijn rekening genomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 15-11-2012 15:19 ]
Tilke bashen is een beetje fashion tegenwoordig. Wellicht verstandig om hem dan wel te bashen als hij ook echt het ontwerp gemaakt heeft van het circuit...
India vind ik persoonlijk behoorlijk geslaagd. Erg snel circuit met behoorlijk wat pittige gedeeltes. Kijk de kwalificatie van de GP van India maar eens terug...
Enige reden om iemand anders af en toe een circuit te laten ontwerpen is dat we wellicht wat meer variatie krijgen.
Hij denkt dat het een mooie race gaat worden en wil bij voorbaat met de eer kunnen strijken? Weet ik veel, dat zou je hem zelf moeten vragen.Bart-Willem schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:14:
Waarom geeft Tilke dan de laatste dagen interviews en waarschuwt 'ie Vettel & Alonso dat "zijn nieuwe circuit niet gemakkelijk zal zijn"?
Er is een artikel waarin Hellmund en Schwantz het hele proces beschrijven en ook uitleggen wat het idee achter verschillende elementen van het circuit. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden. Er zit iig meer achter dan dat het vanuit de lucht gezien één of ander Chinees teken is.
Edit: Gevonden!
[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 15-11-2012 19:54 ]
Precies. Dat gezeurpiet elke keer weer...tilke baan dit, tilke baan dat...ondertussen heb ik dit jaar een heleboel leuke races gezien. Dáár gaat het om. Dat semi-interessante gezeikstraal over de baan komt me een klein beetje de strot uit hangen. Zo typisch.Requiem19 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:37:
Tilke bashen is een beetje fashion tegenwoordig. Wellicht verstandig om hem dan wel te bashen als hij ook echt het ontwerp gemaakt heeft van het circuit....
Wacht de race nou maar af. Als het weer een kneiter wordt, interesseert het je ook geen reet wie 'm ontworpen heeft. Mij iig niet.
Het Tilke bashen gaat misschien wat ver (hoewel ik de man toch een waslijst aan draken verwijt).Requiem19 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:37:
[...]
India vind ik persoonlijk behoorlijk geslaagd. Erg snel circuit met behoorlijk wat pittige gedeeltes. Kijk de kwalificatie van de GP van India maar eens terug...
Maar op bovenstaande opmerking moet ik toch even reageren. Wat weinig mensen zich namelijk zullen herinneren is dat er op die kwalificaties ook een race gevolgd is (de reden dat mensen die zich niet herinneren is omdat die zo dodelijk saai was dat het menselijk onmogelijk is er ook maar iets over te herinneren, de enige reden dat ik deze post kan maken is door een combinatie van een post-it aan mijn scherm en wikipedia). ... waar hadden we het ook weer over?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
Inderdaad, dat gevoel bekruipt me inmiddels ook. Hoewel de nieuwe banen de eerste keer vaak dik tegenvallen, moet ik zeggen dat ze de jaren daarop soms opeens erg leuk blijken te zijn. Simpelweg roepen dat Tilkebanen tot saaie races leiden gaat in ieder geval niet meer op.mphilipp schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:03:
Precies. Dat gezeurpiet elke keer weer...tilke baan dit, tilke baan dat...ondertussen heb ik dit jaar een heleboel leuke races gezien.
Kijk dan niet meer. Simpel. Ik kijk ook geen RTL/SBS meer omdat ik het niet om aan te zien vind. Ik klaag er dus ook niet over, want ik zie het niet. Kap met klagen. Daar klaag ik dan weer wél over trouwens...ook ik ben inconsistent...DexterBelgium schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:29:
[...]
Maar op bovenstaande opmerking moet ik toch even reageren. Wat weinig mensen zich namelijk zullen herinneren is dat er op die kwalificaties ook een race gevolgd is (de reden dat mensen die zich niet herinneren is omdat die zo dodelijk saai was dat het menselijk onmogelijk is er ook maar iets over te herinneren, de enige reden dat ik deze post kan maken is door een combinatie van een post-it aan mijn scherm en wikipedia). ... waar hadden we het ook weer over?
Te veel smalle stukken helpt niet echt.
Je beschrijft precies wat er in Austin is gebouwd, bijna elke bocht waarbij je hard moet remmen is het aanremstuk een stuk brederKeida schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:07:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom de hairpins of de snelle/zeer langzame bochten niet gewoon wat breder gemaakt worden. Zodoende creeer je meerdere lijnen, en kunnen mensen under, of misschien zelfs overcutten. Bijv een lang recht stuk dat eindigt met een knijpende hairpin zal moeizame inhaalacties geven (zonder DRS). Eenzelfde langer rechts stuk dat vrij smal is maar breder wordt naar de hairpin toe zou m.i. juist inhalen bevorderen.
Te veel smalle stukken helpt niet echt.
Ik denk dat we wel een erg leuke race kunnen zien komend weekend, de baan lijkt zich ervoor te lenen maar tot er niet echt op geraced is is er weinig van te zeggen natuurlijk.
Minder? Hoe meer hoogteverschil hoe beter. Laat ze maar eens een eerste bocht aan proberen te snijden met 20% helling, liefst naar beneden..Requiem19 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:37:
Jup, het bedrijf van Tilke heeft alleen toezicht gehouden zodat het circuit voldoet aan de huidige standaarden en regels voor nieuwe circuits. Tilke heeft sommige bochten wel lichtjes, in overleg met Hellmund (en Schwantz?) veranderd. Het schijnt dat hij ook liever minder hoogteverschil wilde, maar daar heeft Hellmund (gelukkig) aan vastgehouden.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dat verwacht ik ook, blinde bocht, heuvel op. Vervolgens zijn er nog twee haakse bochten na een lang recht stuk met ook wat uitloop, laat remmen en doorschieten.mphilipp schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:27:
Button verwacht in ieder geval 'first corner carnage'. Dát willen we zien. Popcorn klaar houden dus!
Verder die prachtige rechter doordraaier op het eind, op de computer al een heerlijke bocht, die moet fantastisch zijn om in het echt volgas te nemen.
En was Abu Dhabi ook niet zo'n vreselijke saaie Tilke baan? En hoe erg hebben we daar zitten genieten van een toprace afgelopen keer, had ook niemand verwacht.
Ik zeg: corkscrew. Beetje wijder maken en gaan!MrSleeves schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:08:
[...]
Minder? Hoe meer hoogteverschil hoe beter. Laat ze maar eens een eerste bocht aan proberen te snijden met 20% helling, liefst naar beneden..
[ Voor 11% gewijzigd door Killjoy op 16-11-2012 10:29 . Reden: Nu met goede link... ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Iemand enig idee wat er aan de hand is daar bij de WTCC? Toch niet weer een dode hoop ik?Even volledig offtopic. Het gaat helemaal fout dit weekend in Macau. Gister een motorrijder verongelukt, lees net op twitter van Frijns dat nu raak is in WTCC
http://www.scmp.com/news/...s-second-die-macau-gp-two
WAARSCHUWING: FOTO BIJ ITEM KAN ALS SCHOKKEND WORDEN BESCHOUWT
Van de huidige Amerikaanse banen (Laguna Seca, Watkins Glen, Road Atlanta, Road America) moeten ze afblijven! Ik hoop zo dat de F1 nooit naar die banen komt, want anders moeten ze alles gaan verbouwen en komen er kilometers lange uitloopstroken naast de baan. Dan zou je die circuits echt verpesten....Killjoy schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:28:
[...]
Ik zeg: corkscrew. Beetje wijder maken en gaan!
Dat zei ik eerder alNiellie41 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:23:
Van de huidige Amerikaanse banen (Laguna Seca, Watkins Glen, Road Atlanta, Road America) moeten ze afblijven! Ik hoop zo dat de F1 nooit naar die banen komt, want anders moeten ze alles gaan verbouwen en komen er kilometers lange uitloopstroken naast de baan. Dan zou je die circuits echt verpesten....
Kubica bevestigt eindelijk wat velen helaas al wisten. Hij kan geen single-seaters meer besturen vanwege gelimiteerde beweegmogelijkheden in z'n arm.
Een verlies. Ik zag in hem een potentieel toekomstig kampioen.
Meer ter voorbeeld denk ik. Het is meer dat als je naar beneden rijdt, de zwaartekracht tegen hebt en je dus harder moet remmen. Dit is ook wat ze hebben gedaan bij de hairpin (bocht 11), maar dan niet zo extreem als bocht 1.Niellie41 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:23:
Van de huidige Amerikaanse banen (Laguna Seca, Watkins Glen, Road Atlanta, Road America) moeten ze afblijven! Ik hoop zo dat de F1 nooit naar die banen komt, want anders moeten ze alles gaan verbouwen en komen er kilometers lange uitloopstroken naast de baan. Dan zou je die circuits echt verpesten....
Zeker. Ik zag hem niet als een dominant kampioen a la Vettel overigens, maar meer de constante factor, zoals Alonso en Raikkonen dit jaar.L1nt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:48:
Laten we het dan even hebben over de races op klassieke banen als Spa, Silverstone en Suzuka, die races waren namelijk wel hemelverheffend interessant hé?DexterBelgium schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:29:
[...]
Het Tilke bashen gaat misschien wat ver (hoewel ik de man toch een waslijst aan draken verwijt).
Hoe boeiend een race is ligt niet alleen aan de baan, maar aan meerdere dingen. Kijk bijv eens hoe leuk Abu Dhabi dit jaar was. Terwijl deze baan toch bekend staat als een Tilke draak.
Ik vond al die races dit jaar best te pruimen. En elk van die circuits heeft gemiddeld betere races dan het gemiddelde van de nieuwere banen, in mijn beleving.Requiem19 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:19:
[...]
Laten we het dan even hebben over de races op klassieke banen als Spa, Silverstone en Suzuka, die races waren namelijk wel hemelverheffend interessant hé?
Da's zeker zo, en sommige geweldige races van de laatste jaren zijn op banen die consistent draakachtige races opleverden (Abu Dhabi, Valencia komen dit jaar to mind, er zijn er zo nog geweest). Maar dat lijken mij dan eerder uitzonderingen.Hoe boeiend een race is ligt niet alleen aan de baan, maar aan meerdere dingen. Kijk bijv eens hoe leuk Abu Dhabi dit jaar was. Terwijl deze baan toch bekend staat als een Tilke draak.
Aaah, well, het gezeur op de nieuwe banen komt ook door de druk op de oude natuurlijk: als iemand mij vertelt dat de volgene Tilke baan de plaats in dreigt te nemen van Spa, tja, dan word ik ook niet helemaal redelijk ;-)
Damn, echt jammer. Ik denk dat als ie weer bij Lotus was ingestapt naast Kimi ze een ijzersterk rijdersduo hadden gehadL1nt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:48:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20351833
Kubica bevestigt eindelijk wat velen helaas al wisten. Hij kan geen single-seaters meer besturen vanwege gelimiteerde beweegmogelijkheden in z'n arm.
The ramblings of an idiot
Niellie41 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:23:
"Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic."
Klopt: deze banen als voorbeeld gebruiken, maar zeker niet ver'Hockenheimen'. Dat was wat ik wilde zeggen.MrSleeves schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:53:
[...]
Meer ter voorbeeld denk ik. Het is meer dat als je naar beneden rijdt, de zwaartekracht tegen hebt en je dus harder moet remmen. Dit is ook wat ze hebben gedaan bij de hairpin (bocht 11), maar dan niet zo extreem als bocht 1.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Teams hebben dit weekend een extra set banden. Hoop dat het op tijd inrubbert.
I served in a company of heroes.
Wat gebeurde er? heb het gemistMegaTronics schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:47:
Zometeen de vrije training gaan bekijken en de baan even leren kennen.
Ik heb het over het brandjeMegaTronics schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:19:
Er gebeurd weinig aangezien er geen grip is
[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 16-11-2012 16:24 ]
Hier ook niet op de website. Op de Android app wel.Harrie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:32:
Ik zit hier ook FP1 te kijken. Alleen de live timing werkt niet bij mij....
Ja, lijkt mij idd ook een leuke baan.fynrd1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:39:
De baan ziet er leuk uit zeg, het verast mij positief in ieder geval tot nu toe
Ben benieuwd hoe men de eerste bocht door gaat komen bij de start.
Niet.Zamorano schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:43:
[...]
Ja, lijkt mij idd ook een leuke baan.
Ben benieuwd hoe men de eerste bocht door gaat komen bij de start.
[ Voor 26% gewijzigd door fynrd1 op 16-11-2012 17:18 ]
'At this point in the broadcast we'd employ the use of spikes and sharks.'
Op live commentaar van gpupdate staat dat hij op inters zijn snelle tijd heeft neergezet???Vuvuzela schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:31:
What the hell. Vettel gaat opeens knetterhard.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Volgens mij klopt dat niet. Aan het einde in de tijden tabel stond gewoon medium. De kleur zag er wel wat "groenig" uit op de onboard-cam....AlainS schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:36:
[...]
Op live commentaar van gpupdate staat dat hij op inters zijn snelle tijd heeft neergezet???
off-topic: vandaag weer een coureur verongelukt op Macau?! Gister een motor-coureur, vandaag een auto....DDX schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:38:
Kwam omdat ze een pitstop oefening hadden en er dus inters onder hadden gezet.
[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 16-11-2012 17:43 ]
dat groene is flow-vis, en volgens mij reed hij deze tijd met hard ipv medium.. wauwHarrie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:38:
[...]
Volgens mij klopt dat niet. Aan het einde in de tijden tabel stond gewoon medium. De kleur zag er wel wat "groenig" uit op de onboard-cam....
[ Voor 9% gewijzigd door fynrd1 op 16-11-2012 17:48 ]
Harrie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:41:
[...]
off-topic: vandaag weer een coureur verongelukt op Macau?! Gister een motor-coureur, vandaag een auto....
Dat is hier eerder vandaag al gemeld en was inderdaad ook toen al off-topic. Zie topicwaarschuwing voor de thread waar dat wel besproken kan worden.
fynrd1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:42:
Als ik het goed heb is dit een slechte baan voor Redbull, teveel pitch veranderingen.
Volgens mij moet je je mening herzien..fynrd1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:41:
[...]
dat groene is flow-vis, en volgens mij reed hij deze tijd met hard ipv medium.. wauw
Ik dacht juist dat het een typisch RB circuit was vanwege de mechanische grip.
Jep, daarom stapt vettel nu uit z'n auto ivm waterlekkage ofzoCubic X schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:09:
Jammer, Vettel gaat dus eenvoudig kampioen worden zondag.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Het was iig ndezelfde band als iedereen gebruikt heeft, dus zeker niet de zachtere van de 2 beschikbare zoals sommigen vermoedde. Het was de hardere van de twee beschikbare compounds.fynrd1 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:41:
[...]
dat groene is flow-vis, en volgens mij reed hij deze tijd met hard ipv medium.. wauw
Dat is inmiddels wel duidelijkMrSleeves schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:05:
[...]
[...]
Volgens mij moet je je mening herzien..
Ik dacht juist dat het een typisch RB circuit was vanwege de mechanische grip.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
De tijden die je nu ziet zeggen nog niet veel. Zondagavond worden de prijzen pas uitgedeeld.
Ik ben bang (nou ja.. bang..) dat ik gelijk ga krijgen.
11 teams. 11 redelijk competatieve teams: ik teken. Vanaf 2014, 2015 weer nieuwe teams actief erbij wanneer de economische crisis enigszins is gaan liggen, moet te doen zijn toch?AzzKickah schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:38:
http://www.motorsport.com...-plead-we-are-unemployed/
Ik ben bang (nou ja.. bang..) dat ik gelijk ga krijgen.
Dat kan wel interessant zijn, met name voor de race. Dit soort races hebben we nodig, een tikje onvoorspelbaar.
Ik zat te denken: eigenlijk is het helemaal niet leuk als iemand (de fabrikant in dit geval) van tevoren bepaalt welke bandencompounds er mee gaan per race weekend. Dat maakt het veel te voorspelbaar. Mits ze de juiste compounds meenemen natuurlijk. Eigenlijk zou het willekeurig moeten zijn (gooi wat mij betreft maar een dobbelsteen) of de teams hebben per type band een vast aantal setjes voor het hele seizoen, en moeten zelf 2 types per race kiezen.
Of gewoon alle compounds mee en na fp2 bepalen welke twee sets je voor het weekend mag gebruiken.Zamorano schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:12:
Veel klachten van teams/coureurs dat er nog heel weinig grip is en dat de banden ook amper slijtage vertonen, waardoor er geen rubber op de baan komt te liggen. De temperatuur ligt ook lager dan verwacht, helpt ook niet.
Dat kan wel interessant zijn, met name voor de race. Dit soort races hebben we nodig, een tikje onvoorspelbaar.
Ik zat te denken: eigenlijk is het helemaal niet leuk als iemand (de fabrikant in dit geval) van tevoren bepaalt welke bandencompounds er mee gaan per race weekend. Dat maakt het veel te voorspelbaar. Mits ze de juiste compounds meenemen natuurlijk. Eigenlijk zou het willekeurig moeten zijn (gooi wat mij betreft maar een dobbelsteen) of de teams hebben per type band een vast aantal setjes voor het hele seizoen, en moeten zelf 2 types per race kiezen.
39
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.

~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]

/u/257315/crop682f06187fef6_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/126511/avatar.jpg?f=community) 
            /u/327816/tweakers.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/45886/small_tux.gif?f=community) 
            /u/85941/crop61dd9b39bb021_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/8200/crop65294b481b094_cropped.jpg?f=community) 
            /u/231803/ramdisk2.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/26532/crop5b042f2b5a1ad_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/21647/vba5951.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/125454/7753_096.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/387936/crop678dc91459451_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/14260/crop5ed96cea84827.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/26392/3wideavatar1.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/123789/crop5a4b15203fcba_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community) 
            /u/217037/crop61a807e380fc0_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/5116/jsr.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/48361/icon.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/35070/Rojigualda1.jpg?f=community) 
            /u/107447/crop5b90d228acf2c_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/37350/profile.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/106169/GOTPunkieBom2.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/15771/prr.jpg?f=community) 
            /u/285775/crop60657c7849d6a_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/112988/knipper.gif?f=community) 
            /u/103920/Boobs.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/48151/ezgif-4078103377.gif?f=community) 
            /u/179601/castle%2520small.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/26028/penguin.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/67180/crop5e000c49677af_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/42939/aquamaterial.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/88308/tieinterceptor2%252070.jpg?f=community)