Wat mij betreft juist een zegen, zoals eerder gezegd. Straks gewoon een nieuwe generatie voetbaljongens aan het roer bij de traditionele top-3, mooi tochTweaking Art schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:27:
Niet dat het veel uitmaakt maar ik zou het jammer vinden als advocaat weg gaat, ik ben niet echt een een fan van PSV maar Advocaat is toch een kleurrijke man in de voetbalwereld, je moet toch wel ballen hebben om bij je aanstelling te zeggen dat je kampien wordt, gegokt en verloren misschien alhoewel in theorie er nog een kansje is.
Is er nog iemand opgevallen wat Lens deed bij de 1 - 1?
- Hij rolde om alsof hij een doodschop kreeg.
- Er kwam een speler bij hem staan om hem te feliciteren.
- Zijn ogen gingen open, hij zei iets en stak 1 vinger op.
- Vervolgens kneep hij zijn ogen dicht en rolde hij weer verder.
Vreemde actie ...
Vreemde actie ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
We kunnen de Ajacieden hier na vandaag wel alvast feliciteren, dus bij deze.
Het was niet groots, ik vond ook dat PSV nogal wat pech had. Ik snap dat de euforie groot is, maar als Ajax beter was dan scheelde dat niet veel, het had prima andersom kunnen zijn. PSV speelde best verzorgd, Ajax gokte op de counter, alle 3 de goals waren dan ook counters. De 0-1 was in mijn ogen echt toeval en de 2-3 had ook afgekeurd kunnen worden, met even daarvoor pech dat een zekere goal voor PSV onterecht werd teruggefloten. Ik vond de verdediging van Ajax verre van zeker, de goals werden ook knullig weggegeven. PSV toonde tot 2x toe knap veerkracht en Ajax was in mijn beleving geen moment in staat om echt door te drukken. Ik gun het beide clubs evenveel en heb dan ook als neutrale toeschouwer gekeken en ik vind eigenlijk veel van de kritiek op PSV/complimenten voor Ajax overtrokken. Maar natuurlijk heeft de winnaar altijd gelijk, daar gaat het verder niet om.
Op zich ben ik blij met de uitslag, want na het gelijke spel van Feyenoord was eens te meer duidelijk dat mijn ploeg gewoon geen kampioen kan worden. Waar Ajax heerlijk kan wisselen zit er gewoon echt niets op de bank bij Feyenoord, als het niet loopt moet een niet-fitte Immers nota bene het verschil gaan maken. De spelers hebben zich gewoon gek laten maken, eerst door de media die deden alsof ze al kampioen waren en nu door allerlei grote clubs die interesse tonen. Ajax blijft gewoon koel terwijl daar waarschijnlijk ook mooie transfers spelen, Clasie, De Vrij en Indi zijn er al weken niet helemaal bij heb ik de indruk.
Plus dat het gebrek aan scorend vermogen hopeloos is. Als Pelle niet scoort doet niemand het. Al met al ben ik wel blij dat de tweede plaats nog helemaal open is. Ik heb altijd gezegd dat meer niet erg realistisch was en vooraf had niemand gedacht dat Feyenoord zo ver kon komen. Maar dan moet er nog wel wat gebeuren in de groep, hopelijk zijn Vitesse en PSV nog zwaarder aangeslagen na dit weekend.
Op zich ben ik blij met de uitslag, want na het gelijke spel van Feyenoord was eens te meer duidelijk dat mijn ploeg gewoon geen kampioen kan worden. Waar Ajax heerlijk kan wisselen zit er gewoon echt niets op de bank bij Feyenoord, als het niet loopt moet een niet-fitte Immers nota bene het verschil gaan maken. De spelers hebben zich gewoon gek laten maken, eerst door de media die deden alsof ze al kampioen waren en nu door allerlei grote clubs die interesse tonen. Ajax blijft gewoon koel terwijl daar waarschijnlijk ook mooie transfers spelen, Clasie, De Vrij en Indi zijn er al weken niet helemaal bij heb ik de indruk.
Plus dat het gebrek aan scorend vermogen hopeloos is. Als Pelle niet scoort doet niemand het. Al met al ben ik wel blij dat de tweede plaats nog helemaal open is. Ik heb altijd gezegd dat meer niet erg realistisch was en vooraf had niemand gedacht dat Feyenoord zo ver kon komen. Maar dan moet er nog wel wat gebeuren in de groep, hopelijk zijn Vitesse en PSV nog zwaarder aangeslagen na dit weekend.
Hij kreeg gewoon een doodschop en had pijn. Een kaart was op zn plaats geweest. Als je vol met testosteron zin voel je dat niet gelijk, en als je geen blijvende schade hebt trekt het dan ook zo weer weg. Maar na zo'n schop te krijgen twijfel ik er niet aan dat het echt pijn deed.OPSLAGHOND schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:01:
Is er nog iemand opgevallen wat Lens deed bij de 1 - 1?
Vreemde actie ...
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 14-04-2013 21:04 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hmm, dan heb ik volgens mij naar het verkeerde kanaal zitten kijken? Ik zag een PSV dat maar één strijdplan had, namelijk het spelen van lange ballen op Toivonen, die ze zou afleggen naar Lens of de vleugels. De eerste en de tweede goal van Ajax waren ook geen countergoals, hoe kóm je er bij?ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:02:
We kunnen de Ajacieden hier na vandaag wel alvast feliciteren, dus bij deze.Het was niet groots, ik vond ook dat PSV nogal wat pech had. Ik snap dat de euforie groot is, maar als Ajax beter was dan scheelde dat niet veel, het had prima andersom kunnen zijn. PSV speelde best verzorgd, Ajax gokte op de counter, alle 3 de goals waren dan ook counters.
Die veerkracht van PSV heb ik trouwens ook niet zo gezien. Die pressie na de tegengoals hielden ze steeds maar een paar minuten vol en échte fasen van druk op de goal van Ajax heb ik niet gezien. De eerste goal van PSV kwam voort uit een gruwelijke fout van Eriksen, en de tweede was een rebound uit een vrije trap die Lens nooit had mogen binnenschieten omdat 'ie buitenspel stond toen Mertens die bal trapte.
[ Voor 21% gewijzigd door Koppensneller op 14-04-2013 21:15 ]
Er is niks mis met counter goals, maar alle 3 de goals waren gewoon situaties waar Ajax er ineens met veel man uit kwam terwijl PSV aanvallend stond. Dat geeft verder niks.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat zie ik anders, en die aspecten maken het m.i. ook geen countergoals. Maar daarover verschillen we dan vast gewoon van mening.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:14:
Er is niks mis met counter goals, maar alle 3 de goals waren gewoon situaties waar Ajax er ineens met veel man uit kwam terwijl PSV aanvallend stond. Dat geeft verder niks.
Als de 2-3 afgekeurd had mogen worden, dan had Ajax ook een penalty mogen hebben voor de actie van Willems. Maar ik vond dat de scheids ze beide goed beoordeelde.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:02:
We kunnen de Ajacieden hier na vandaag wel alvast feliciteren, dus bij deze.Het was niet groots, ik vond ook dat PSV nogal wat pech had. Ik snap dat de euforie groot is, maar als Ajax beter was dan scheelde dat niet veel, het had prima andersom kunnen zijn. PSV speelde best verzorgd, Ajax gokte op de counter, alle 3 de goals waren dan ook counters. De 0-1 was in mijn ogen echt toeval en de 2-3 had ook afgekeurd kunnen worden, met even daarvoor pech dat een zekere goal voor PSV onterecht werd teruggefloten. Ik vond de verdediging van Ajax verre van zeker, de goals werden ook knullig weggegeven. PSV toonde tot 2x toe knap veerkracht en Ajax was in mijn beleving geen moment in staat om echt door te drukken. Ik gun het beide clubs evenveel en heb dan ook als neutrale toeschouwer gekeken en ik vind eigenlijk veel van de kritiek op PSV/complimenten voor Ajax overtrokken. Maar natuurlijk heeft de winnaar altijd gelijk, daar gaat het verder niet om.
Op welke zekere afgekeurde goal van PSV doel je?
Ik vond dat Ajax de bovenliggende partij was en het verdiende. Maar zal dan wel mijn gekleurde bril zijn
De 2-3 had afgekeurd kunnen worden??? Voor zover ik weet is falen van de verdediger + keeper geen reden om een goal af te keuren?
Nee, ik vond dat geen penalty. Ik vond dan eerder dat moment met Van Bommel een penalty, maar daar ging Fisscher te theatraal liggen. Ik doel op dat moment met Matavz en ik denk Toivonen.Vos schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:17:
Als de 2-3 afgekeurd had mogen worden, dan had Ajax ook penalty mogen hebben voor de actie van Willems. Op welke zekere afgekeurde goal van PSV doel je?
Ik vond dat Ajax de bovenliggende partij was en het verdiende. Maar zal dan wel mijn gekleurde bril zijn.
Ik ben het met je eens dat die niet sterk optraden maar dat doet niks af van het feit dat Boerighter zn armen gebruikt.ik222 schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:18:
De 2-3 had afgekeurd kunnen worden??? Voor zover ik weet is falen van de verdediger + keeper geen reden om een goal af te keuren?
Doet allemaal niks af aan het resultaat, jullie hoeven niet gelijk zo met zn allen in de verdediging te schieten. Jullie hebben al het recht om euforisch te zijn, maar als neutrale kijker heb ik het iets anders gezien. Ik gun het PSV nog minder dan Ajax na de staatssteun, maar het is niet dat ze helemaal zijn weggespeeld zoals het lijkt als je dit topic leest. In de fases dat het gelijk stond vond ik PSV zelfs iets sterker, maar als Ajax dan voor kwam was Ajax weer sterker, zonder echt door te kunnen drukken.
[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 14-04-2013 21:23 ]
Hmm, Fischer had anders ook een paar flinke kansen om te scoren, dus een grotere zege van Ajax was zeker niet onverdiend geweest. Die vrije trap die via de paal voor de voeten van Lens komt was een toevalstreffer.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:18:
[...]
Nee, ik vond dat geen penalty. Ik vond dan eerder dat moment met Van Bommel een penalty, maar daar ging Fisscher te theatraal liggen. Ik doel op dat moment met Matavz en ik denk Toivonen.
Ik wil jou complimenteren met je vermogen om ieder belangrijk moment in de wedstrijd in het nadeel van Ajax uit te leggen. Wat is nu eigenlijk je doel? Iedereen spreekt over een zwak PSV, een verdiende overwinning van Ajax, een PSV dat weinig strijd toont en een gelaten indruk maakt. En bovenal, een zwak Ajax dat PSV 2x laat scoren zonder dat hier aanleiding toe was.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:02:
We kunnen de Ajacieden hier na vandaag wel alvast feliciteren, dus bij deze.Het was niet groots, ik vond ook dat PSV nogal wat pech had. Ik snap dat de euforie groot is, maar als Ajax beter was dan scheelde dat niet veel, het had prima andersom kunnen zijn. PSV speelde best verzorgd, Ajax gokte op de counter, alle 3 de goals waren dan ook counters. De 0-1 was in mijn ogen echt toeval en de 2-3 had ook afgekeurd kunnen worden, met even daarvoor pech dat een zekere goal voor PSV onterecht werd teruggefloten. Ik vond de verdediging van Ajax verre van zeker, de goals werden ook knullig weggegeven. PSV toonde tot 2x toe knap veerkracht en Ajax was in mijn beleving geen moment in staat om echt door te drukken. Ik gun het beide clubs evenveel en heb dan ook als neutrale toeschouwer gekeken en ik vind eigenlijk veel van de kritiek op PSV/complimenten voor Ajax overtrokken. Maar natuurlijk heeft de winnaar altijd gelijk, daar gaat het verder niet om.
Maar nee, jij weet alles compleet andersom uit te leggen. Dan ben je toch gewoon aan het trollen?
Deze?tweaker2010 schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:20:
[...]
Hmm, Fischer had anders ook een paar flinke kansen om te scoren, dus een grotere zege van Ajax was zeker niet onverdiend geweest. Die vrije trap die via de paal voor de voeten van Lens komt was een toevalstreffer.

Mijn doel is om aan te geven dat ik het niet met de algemene tendens eens ben. Het is hier toch geen Ajax forum? Ik wist niet dat je alleen mocht mee discussiëren als je het eens was met de meerderheid. Volgens mij is er op internet meer dan genoeg ruimte om te praten met andere fans. Ik zeg alleen dat ik het verschil niet groot vond, als dat je al teveel wordt dan kan je je beter tot Ajax fora beperken. Je noemt nota bene zelf Ajax zwak, dat zou ik zeker niet zeggen. Ik vond Ajax niet zwak, maar PSV ook niet. Ging gewoon redelijk gelijk op.Aghanim schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:27:
Ik wil jou complimenteren met je vermogen om ieder belangrijk moment in de wedstrijd in het nadeel van Ajax uit te leggen. Wat is nu eigenlijk je doel? Iedereen spreekt over een zwak PSV, een verdiende overwinning van Ajax, een PSV dat weinig strijd toont en een gelaten indruk maakt. En bovenal, een zwak Ajax dat PSV 2x laat scoren zonder dat hier aanleiding toe was.
Maar nee, jij weet alles compleet andersom uit te leggen. Dan ben je toch gewoon aan het trollen?
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 14-04-2013 21:37 ]
PSV heeft echt wel verdedigend talent rondlopen.toolkist schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:09:
@Xenergy: heeft PSV verdedigende talenten rondlopen dan? Lijkt me dat die toch allang een kans gehad zouden hebben inmiddels, met hoe de huidige verdediging staat.
Maar die jongens krijgen geen kans omdat de huidige verdediging moet spelen zodat ze zich in de kijker kunnen spelen zodat PSV ze kan verkopen.
Want als PSV de jeugd de kans geeft dan belanden deze slechte gasten met hun salaris op de bank en kunnen ze niet opvallen voor andere clubs.
Het grappige eraan is dat deze gasten zo slecht zijn dat ik betwijfel dat een club ze wil hebben, tenminste niet voor een leuk bedrag.
Je hebt dus alleen de "doodschop" gezien, maar niet wat ik bedoel.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:02:
[...]
Hij kreeg gewoon een doodschop en had pijn. Een kaart was op zn plaats geweest. Als je vol met testosteron zin voel je dat niet gelijk, en als je geen blijvende schade hebt trekt het dan ook zo weer weg. Maar na zo'n schop te krijgen twijfel ik er niet aan dat het echt pijn deed.
Je hoeft geen kenner te zijn om te zien dat Marcelo je geen dik bedrag op gaat leveren. Maar zijn contract werd wel verlengd. Dat is dan wanbeleid.Deadsy schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:38:
[...]
PSV heeft echt wel verdedigend talent rondlopen.
Maar die jongens krijgen geen kans omdat de huidige verdediging moet spelen zodat ze zich in de kijker kunnen spelen zodat PSV ze kan verkopen.
Want als PSV de jeugd de kans geeft dan belanden deze slechte gasten met hun salaris op de bank en kunnen ze niet opvallen voor andere clubs.
Het grappige eraan is dat deze gasten zo slecht zijn dat ik betwijfel dat een club ze wil hebben, tenminste niet voor een leuk bedrag.
Daar ben ik het volledig mee eens, maar op mij kom je (niet alleen vandaag) nogal fel over als het over Ajax gaat. Viel me net ook weer op, vandaag de vraag hoe dit komt. Misschien ligt het aan mij, kan ook.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:36:
[...]
Mijn doel is om aan te geven dat ik het niet met de algemene tendens eens ben. Het is hier toch geen Ajax forum? Ik wist niet dat je alleen mocht mee discussiëren als je het eens was met de meerderheid. Volgens mij is er op internet meer dan genoeg ruimte om te praten met andere fans. Ik zeg alleen dat ik het verschil niet groot vond, als dat je al teveel wordt dan kan je je beter tot Ajax fora beperken. Je noemt nota bene zelf Ajax zwak, dat zou ik zeker niet zeggen. Ik vond Ajax niet zwak, maar PSV ook niet. Ging gewoon redelijk gelijk op.
Die van Bouma ookVos schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:42:
Je hoeft geen kenner te zijn om te zien dat Marcelo je geen dik bedrag op gaat leveren. Maar zijn contract werd wel verlengd. Dat is dan wanbeleid.
Anyway, nog 4 wedstrijden te gaan. Wie gaat nog waar punten laten liggen?
- Ajax: NAC uit
- PSV: Twente uit
- Vitesse: Feijenoord uit
- Feijenoord: Vitesse thuis
[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 14-04-2013 21:43 ]
Een beetje tegengas geven noemt men dat. Ik heb niet snel de behoefte om iets te posten wat 5 anderen voor mij al gepost hebben, maar als 5 anderen iets posten waar ik het niet mee eens ben zal ik wel geneigd zijn te reageren. Logischerwijs zijn de Ajacieden euforisch en massaal aanwezig, en dat prikkelt mij dan om er tegenin te gaan als ik het er niet mee eens ben.Aghanim schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:42:
Daar ben ik het volledig mee eens, maar op mij kom je (niet alleen vandaag) nogal fel over als het over Ajax gaat. Viel me net ook weer op, vandaag de vraag hoe dit komt. Misschien ligt het aan mij, kan ook.
Ik gun het PSV nog minder dan Ajax, Ajax heeft de sympathiekere spelers en geen gedoe met staatssteun. Daarnaast geloofde ik nooit in een kampioenschap voor Feyenoord, zeker niet na de wedstrijd van vanmiddag, en is deze uitslag gunstiger voor de strijd om plek 2. Maar dan kan ik nog wel vinden dat het een vrij gelijkwaardige wedstrijd was. PSV speelt vaak laf, maar daar vond ik vandaag geen sprake van. Ajax speelt vaak dominant, maar daar vond ik vandaag helemaal geen sprake van. De overwinning voor Ajax vond ik niet onterecht of lucky, maar ook lang niet zo goed als dat sommige berichten doen geloven.
Ondanks dat ik erg blij ben met het feit dat Ajax vandaag gewonnen heeft geef ik je hier in wel gelijk. Die goal van Boerrigter was meer dom van Pieters dan knap van Boerrigter.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:51:
[...]
De overwinning voor Ajax vond ik niet onterecht of lucky, maar ook lang niet zo goed als dat sommige berichten doen geloven.
Toch vond ik dat Ajax in de eerste helft de bal beter rond liet gaan en hadden ze meer controle.
Over het geheel gezien was Ajax procentueel gezien denk ik licht beter, maar niet véél beter.
Pieters kon deze zomer nog weg voor 8 miljoen
Oei oei wat zullen ze bij PSV zich nog achter het hoofd krabben dat ze hem gehouden hebben. Maarja, achteraf geneuzel.
Geloof jij serieus dat Advocaat zich laat vertellen wie ie op moet stellen?Deadsy schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:38:
[...]
PSV heeft echt wel verdedigend talent rondlopen.
Verwijderd
Het is niet verkeerd dat je een andere mening bent toegedaan of een beetje discussie probeert uit te lokken. Sommige mensen vinden het echter wel vervelend wanneer je uitspraken onvoldoende onderbouwd of gewoonweg onzin loopt te verkondigenph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:51:
[...]
Een beetje tegengas geven noemt men dat. Ik heb niet snel de behoefte om iets te posten wat 5 anderen voor mij al gepost hebben, maar als 5 anderen iets posten waar ik het niet mee eens ben zal ik wel geneigd zijn te reageren. Logischerwijs zijn de Ajacieden euforisch en massaal aanwezig, en dat prikkelt mij dan om er tegenin te gaan als ik het er niet mee eens ben.
Ik gun het PSV nog minder dan Ajax, Ajax heeft de sympathiekere spelers en geen gedoe met staatssteun. Daarnaast geloofde ik nooit in een kampioenschap voor Feyenoord, zeker niet na de wedstrijd van vanmiddag, en is deze uitslag gunstiger voor de strijd om plek 2. Maar dan kan ik nog wel vinden dat het een vrij gelijkwaardige wedstrijd was. PSV speelt vaak laf, maar daar vond ik vandaag geen sprake van. Ajax speelt vaak dominant, maar daar vond ik vandaag helemaal geen sprake van. De overwinning voor Ajax vond ik niet onterecht of lucky, maar ook lang niet zo goed als dat sommige berichten doen geloven.
Enkele uitspraken van jouw op een rij:
Voorbeeld 1: Het was niet groots, ik vond ook dat PSV nogal wat pech had.
- Twee penalty-momenten voor Ajax (vond het persoonlijk geen penalty's, maar w/e)
- Tweede goal waarbij Lens buitenspel stond
- Veel uitgespeelde kansen van Ajax in de eerste helft, waar Fischer faalde in de afronding
- Eigenlijk geen uitgespeelde kansen van PSV gezien
- Gehele verdediging van PSV was gewoon bij de eerste goal Ajax
- Eerste goal van PSV was zo ongeveer de definitie van een countergoal (dom balverlies Eriksen, 3 passen en goal).
- Tweede goal ajax was wederom een goed opgezette aanval waarbij Eriksen op de flank ontsnapte
- Tweede goal PSV was rebound uit een vrije trap
- Derde goal ajax was countergoal na een lange bal
Advocaat zelf zal deze stumperds blijven opstellen omdat hij direct succes wil en geen punten wil laten liggen omdat hij jonge spelers moet gaan inpassen.toolkist schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:17:
[...]
Geloof jij serieus dat Advocaat zich laat vertellen wie ie op moet stellen?
De leiding van PSV heeft zelf gedeeltelijk toegegeven dat deze jongens moeten spelen ook al zijn ze te zwak door Manolev te verlengen.
Toen PSV het contract met Manolev verlengde zat iedereen te lachen en zei PSV zelf dat ze dit deden omdat ze niet wilden dat hij gratis de deur uit zou lopen.
Ik snap niet dat v Bommel zo afgezeken word elke week. Kijk, hij heeft niet meer het niveau van 5 jaar geleden. Hij is op zijn retour, en heeft geen hoog internationaal niveau meer. Maar.... Wie kan het beter? Feyenoord heeft bijvoorbeeld Clasie, maar die is ook erg onregelmatig.
Van Bommel heeft 1 probleem, namelijk de verwachting van mensen. Hij is gewoon een versterking van dit PSV.
Van Bommel heeft 1 probleem, namelijk de verwachting van mensen. Hij is gewoon een versterking van dit PSV.
Versterking? Herhalingen van SV niet gezien?PWM schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:32:
Ik snap niet dat v Bommel zo afgezeken word elke week. Kijk, hij heeft niet meer het niveau van 5 jaar geleden. Hij is op zijn retour, en heeft geen hoog internationaal niveau meer. Maar.... Wie kan het beter? Feyenoord heeft bijvoorbeeld Clasie, maar die is ook erg onregelmatig.
De vraag is: Wie doet het betertweaker2010 schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:41:
[...]
Versterking? Herhalingen van SV niet gezien?Van Bommel liet de hele wedstrijd zijn man (Eriksen) lopen.
EDIT: Kan iemand Jan Mulder echt eens een keer vertellen een andere hobby te zoeken?
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 14-04-2013 22:45 ]
Ik vind dat ze PSV teveel afkraken betreffende de wedstrijd tegen Ajax. Ik vond Ajax wel beter, maar zeker niet zo veel beter als hun voor doen komen.
Het is een goed moment voor van Bommel om te stoppen na dit seizoen, bijna 36 jaar, prachtige carriere gehad, gewoon focusen op zijn toekomstige trainerscarriere, hij is nog van waarde dit seizoen maar de jaren beginnen te tellen, dat zie je aan alles.
Ik word nu wel moe van Mulder. Hij zoekt weer sensatie blijkbaar.
Niemand aan de tafel krijgt kans om ook maar wat op terug te zeggen.
Over Van Bommel; Hij is gewoon 1 van de betere bij PSV. Het is ook erg moeilijk als de rest van je team bagger is. Vooral met de verdedigende taken.
Ik ben iig nog blij dat ik hem iedere week live kan zien.
Niemand aan de tafel krijgt kans om ook maar wat op terug te zeggen.
Over Van Bommel; Hij is gewoon 1 van de betere bij PSV. Het is ook erg moeilijk als de rest van je team bagger is. Vooral met de verdedigende taken.
Ik ben iig nog blij dat ik hem iedere week live kan zien.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat is vanuit economisch oogpunt toch ook heel normaal, als je verwacht de speler daarna nog met winst te kunnen verkopen? Man Utd deed vorig jaar hetzelfde met Berbatov, Ajax dit jaar met Castillion.Deadsy schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:30:
[...]Toen PSV het contract met Manolev verlengde zat iedereen te lachen en zei PSV zelf dat ze dit deden omdat ze niet wilden dat hij gratis de deur uit zou lopen.
Is het voor een deel niet zo dat de CV's van PSV zo zwak zijn omdat van Bommel zijn verdedigende taken niet goed uitvoert? Goal 1 en 2 vandaag waren de fout van van Bommel. Desondanks is 'de verdediging' van PSV weer de zondebok.
Appels en peren, Manchester United is een aardig kapitaalkrachtige club en Berbatov is een speler die bij de meeste clubs ter wereld gewoon in de basis staat, Castillion zal heus geen megacontract hebben dus kan je zo'n optie lichten lijkt me.toolkist schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:53:
[...]
Dat is vanuit economisch oogpunt toch ook heel normaal, als je verwacht de speler daarna nog met winst te kunnen verkopen? Man Utd deed vorig jaar hetzelfde met Berbatov, Ajax dit jaar met Castillion.
Manolev ging veel meer verdienen met de lichting van die optie terwijl hij niet eens speelt...tja...
Je hebt gelijk vanuit financieel standpunt is het volledig logisch.toolkist schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:53:
[...]
Dat is vanuit economisch oogpunt toch ook heel normaal, als je verwacht de speler daarna nog met winst te kunnen verkopen? Man Utd deed vorig jaar hetzelfde met Berbatov, Ajax dit jaar met Castillion.
Maar PSV doet dit met diverse spelers.
Het is niet 1 speler in de defensie die te kort komt maar diverse spelers en toch spelen deze gasten elke wedstrijd.
En ik acht de kans dat Ajax Castillion kwijt raakt groter dan de kans dat PSV een van die gasten kwijt raakt deze zomer.
Alhoewel dit denk ik ook te maken zal hebben met het feit dat Ajax geen hoog bedrag voor Castillion zal vragen.
Dit kan 2 redenen hebben. Of bij PSV ziet niemand dat diverse basis spelers in de verdediging zwaar te kort komen of ze moeten spelen want als ze op de bank zitten vangen ze salaris en komen ze deze spelers al helemaal nooit kwijt.
En Manolev is nu toch verhuurd aan Fulham toch? Zover ik weet speelt hij daar nooit dus ik zie het gebeuren dat hij in de zomer weer terug komt.
@XeNeRgY
ja qua loopvermogen komt v Bommel te kort dus de CVs moeten vanwege hem meer werk verrichten maar vorig jaar toen hij er nog niet was kwamen ze ook al tekort.
Ik geloof dat men bij VI ook al langer zegt dat men v. Bommel graag eens in de verdediging zou willen zien (of vlak ervoor). Dit omdat het nog steeds een goede speler is maar qua loopvermogen gewoon tekort komt voor het middenveld.
[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 14-04-2013 23:01 ]
Pierre van Hooijdonk zei net dat van Bommel bezig om zijn afscheidswedstrijd te plannen en dit werd bevestigd door Waterreus.
Dat dacht ik ook. Ik snap dat fans onder elkaar de neiging hebben één en ander te overdrijven maar als niet Ajacied is het echt heeeeel irritant om termen als "weggespeeld" te moeten lezen terwijl het toch gewoon een spannende topper was. Ik vind dat soort overdrijvingen eerder op trollen lijken dan jouw nuchtere reactie daarop.ph4ge schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:36:
[...]
Mijn doel is om aan te geven dat ik het niet met de algemene tendens eens ben. Het is hier toch geen Ajax forum? Ik wist niet dat je alleen mocht mee discussiëren als je het eens was met de meerderheid. Volgens mij is er op internet meer dan genoeg ruimte om te praten met andere fans. Ik zeg alleen dat ik het verschil niet groot vond, als dat je al teveel wordt dan kan je je beter tot Ajax fora beperken. Je noemt nota bene zelf Ajax zwak, dat zou ik zeker niet zeggen. Ik vond Ajax niet zwak, maar PSV ook niet. Ging gewoon redelijk gelijk op.
Pierre van Hooijdonk bracht het wel raar... En Waterreus vond het ook niet netjes, dat was nog net te horen en te zien aan het einde van het programma.OPSLAGHOND schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:12:
Pierre van Hooijdonk zei net dat van Bommel bezig om zijn afscheidswedstrijd te plannen en dit werd bevestigd door Waterreus.
Van Hooijdonk was zelf niet uitgenodigd, dus dat betekend dat iemand anders al heeft gepraat wat ook niet netjes is.Jefrim schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:19:
[...]Pierre van Hooijdonk bracht het wel raar ...
Klopt, dat was ook de bevestiging waarover ik het had.En Waterreus vond het ook niet netjes, dat was nog net te horen en te zien aan het einde van het programma.
Hij zei iets als "Mag een speler van dit kaliber dat zelf niet aankondigen?" en "Dit vind ik niet netjes".
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-04-2013 23:25 ]
Verwijderd
Persoonlijk kan ik het wel waarderen als er gasten gaan zitten met de intentie om nieuwswaardige uitspraken te doen. Wel zo verfrissend.OPSLAGHOND schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:24:
[...]
Van Hooijdonk was zelf niet uitgenodigd, dus dat betekend dat iemand anders al heeft gepraat wat ook niet netjes is.
[...]
Klopt, dat was ook de bevestiging waarover ik het had.![]()
Hij zei iets als "Mag een speler van dit kaliber dat zelf niet aankondigen?" en "Dit vind ik niet netjes".
En als je al in zo'n vergevorderd stadium zit met het plannen van je afscheid, had van Bommel dit gerust eerder zelf naar buiten kunnen brengen. Vind de hele gang van zaken bij PSV met betrekking tot geheimhouding maar een beetje vreemd (we hebben inmiddels de trainerskwestie gehad, de besloten trainingen en krijgen we dit weer). Hopelijk escaleert het niet.
Misschien dat ze het gaan combineren met de jubileumwedstrijd?Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:42:
[...]
Persoonlijk kan ik het wel waarderen als er gasten gaan zitten met de intentie om nieuwswaardige uitspraken te doen. Wel zo verfrissend.![]()
En als je al in zo'n vergevorderd stadium zit met het plannen van je afscheid, had van Bommel dit gerust eerder zelf naar buiten kunnen brengen. Vind de hele gang van zaken bij PSV met betrekking tot geheimhouding maar een beetje vreemd (we hebben inmiddels de trainerskwestie gehad, de besloten trainingen en krijgen we dit weer). Hopelijk escaleert het niet.
De woorden van Van Hooijdonk:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-RfkYUcKHME]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-RfkYUcKHME]
FIFA Benelux Administrator
Grappig de verbolgenheid van Waterreus. Minder dan 1% van het voetbalnieuws komt uit een persbericht, de overige 99% komt naar buiten vóór dat moment.
De normale procedure is dat de gasten hun nieuwtjes tegen Jack vertellen, die dan zegt in de uitzending:
"Het schijnt dat"
"Ik heb vernomen"
etc. Waterreus doet dat zelf ook. Nu doet Pierre het zelf, en is het een probleem
De normale procedure is dat de gasten hun nieuwtjes tegen Jack vertellen, die dan zegt in de uitzending:
"Het schijnt dat"
"Ik heb vernomen"
etc. Waterreus doet dat zelf ook. Nu doet Pierre het zelf, en is het een probleem
Waterreus zijn reactie verklapt meteen dat het juist is, toch ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vermoed ook dat het de waarheid is. Van Bommel zal zelf ook wel zien dat hij het niet meer kan belopen en hierdoor fouten (moet) maken. Dit is terug te zien in het aantal doelpunten dat te wijten is aan het feit dat hij zijn man laat lopen en het aantal gele kaarten dat hij moet pakken om aan de noodrem te trekken.
Persoonlijk vind ik dat hij dan beter kan stoppen. Vooral omdat een speler met zo'n enorme reputatie en winnaarsmentaliteit ook op die manier dient te worden herinnerd, en niet als iemand die nog 2 jaar liep te kloten op de Nederlandse velden en enkel opgesteld wordt omdat hij te duur/groot is om op de bank te zetten.
Zelfde verhaal als met Davids bij Ajax.
Persoonlijk vind ik dat hij dan beter kan stoppen. Vooral omdat een speler met zo'n enorme reputatie en winnaarsmentaliteit ook op die manier dient te worden herinnerd, en niet als iemand die nog 2 jaar liep te kloten op de Nederlandse velden en enkel opgesteld wordt omdat hij te duur/groot is om op de bank te zetten.
Zelfde verhaal als met Davids bij Ajax.
http://www.nu.nl/sport/33...-afscheid-van-bommel.html
Mino Raiola ontkent het afscheid van van Bommel en noemt van Hooijdonk de nieuwe Evert Santegoeds.
Zou natuurlijk best kunnen dat vBommel er nog niet helemaal uit is en dat men bij PSV alvast mensen aan het polsen is voor het geval dat. Ik kan me echter goed voorstellen dat hij geen zin heeft in nog een seizoen als er geen CL inzit, zeker na dit seizoen waar het bij PSV alleen maar lijkt te gaan om incidenten buiten het veld.
Mino Raiola ontkent het afscheid van van Bommel en noemt van Hooijdonk de nieuwe Evert Santegoeds.
Zou natuurlijk best kunnen dat vBommel er nog niet helemaal uit is en dat men bij PSV alvast mensen aan het polsen is voor het geval dat. Ik kan me echter goed voorstellen dat hij geen zin heeft in nog een seizoen als er geen CL inzit, zeker na dit seizoen waar het bij PSV alleen maar lijkt te gaan om incidenten buiten het veld.
En dan overdrijf je vervolgens zelf ook. Eén persoon heeft het over "wegspelen", wat vervolgens door anderen ontkracht wordt. Vervolgens allerlei Ajacieden die het niveauverschil maar minimaal vonden, maar dat zie je niet?D-e-n schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:13:
[...]
Dat dacht ik ook. Ik snap dat fans onder elkaar de neiging hebben één en ander te overdrijven maar als niet Ajacied is het echt heeeeel irritant om termen als "weggespeeld" te moeten lezen terwijl het toch gewoon een spannende topper was. Ik vind dat soort overdrijvingen eerder op trollen lijken dan jouw nuchtere reactie daarop.
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 15-04-2013 12:44 ]
Dat zou kunnen. Maar die Raiola is een geldwolf en ook niet te vertrouwen. Zou me niets verbazen als hij van Bommel nog in Qatar probeert te slijten na dit seizoen.Sempy schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:36:
http://www.nu.nl/sport/33...-afscheid-van-bommel.html
Andere cultuur, lekker bruin worden en zak geld na afloop.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:50:
[...]
Dat zou kunnen. Maar die Raiola is een geldwolf en ook niet te vertrouwen. Zou me niets verbazen als hij van Bommel nog in Qatar probeert te slijten na dit seizoen.
Niks mis mee, ik zeg doen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zolang BvM in Nederland blijft hoef je je niet af te vragen of MvB naar het buitenland gaat.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:50:
[...]
Dat zou kunnen. Maar die Raiola is een geldwolf en ook niet te vertrouwen. Zou me niets verbazen als hij van Bommel nog in Qatar probeert te slijten na dit seizoen.
BvM

Laat BvM nu net een aanbieding voor bondscoach van Qatar gehad hebben.OPSLAGHOND schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:15:
[...]
Zolang BvM in Nederland blijft hoef je je niet af te vragen of MvB naar het buitenland gaat.
BvMMvB
Als ze maar niet samen naar Twente komen.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dan is het mogelijk dat de BvMvB-karavaan naar Qatar gaat verkassen.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:22:
[...]
Laat BvM nu net een aanbieding voor bondscoach van Qatar gehad hebben.
Wat heeft Bart van Merwijk er mee te maken? Het maakt zijn schoonzoon toch niets uit wat hij doet?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:28:
Wat heeft Bert van Marwijk er mee te maken? Het maakt zijn schoonzoon toch niets uit wat hij doet?

Mompelt iets met familie... schoonzoon... verhuizen... kleinkinderen etc.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:28:
Wat heeft Bart van Merwijk er mee te maken? Het maakt zijn schoonzoon toch niets uit wat hij doet?
Dat weet ik, maar Mark van Bommel geeft constant aan dat ze professionals zijn etc. etc.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:30:
[...]
Mompelt iets met familie... schoonzoon... verhuizen... kleinkinderen etc.
Oh, zie een klein foutje, Bert van Marwijk natuurlijk, niet zijn parodie account op FB/Twitter.
Duss, Ajax is al bezig met de jeugd.
Twee spelers zullen naar de Toekomst komen, Anwar El-Ghazi (Marokkaan?) van Sparta Rotterdam en Nathan Leyder (Belg) van Zulte Waregem.
Beiden zullen voor 3 jaar tekeken.
Op zich fijn dat ze er mee bezig zijn, maar er loopt toch ook wel wat in de jeugd rond?
bron.
[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 15-04-2013 14:55 ]
⏩ PVOutput☀️
Ach, dat gedoe over v Bommel. Nederlands voetbal is ruk en veel meer rigide dan Duits/Italiaans/Spaans voetbal etc. ''t Is wennen voor v Bommel en mede door zijn leeftijd maakt dat het lastiger. Hij heeft wel een goede kijk in het veld, is aansturend en heeft m.i. nog steeds goede kwaliteiten, aldus een FeyenoorderPWM schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:32:
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Een paar weken terug heeft zo ongeveer de halve B1 nog zijn 1e profcontract getekend, maar voor specifieke posities en/of talenten moet je gewoon ook buiten de club kijken. Die belgische jongen is aanvoerder van Belgie onder 16 en El Ghazi zal als jeugdinternational waarschijnlijk ook wel beter zijn dan zijn tegenhanger binnen de Ajax-jeugd. Nu kan je dit soort spelers nog tegen een kleine opleidingsvergoeding halen, beter dan ze over 3 seizoenen bij een subtopper weghalen voor 4 miljoen.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:31:
Op zich fijn dat ze er mee bezig zijn, maar er loopt toch ook wel wat in de jeugd rond?
bron.
Idd. Daarom dus. Breekt 1 van de 2 niet door, kun je je daar voor die paar ton geen buil aan vallen.Sempy schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:02:
[...]
Nu kan je dit soort spelers nog tegen een kleine opleidingsvergoeding halen, beter dan ze over 3 seizoenen bij een subtopper weghalen voor 4 miljoen.
Prima strategie dus.
Heb er niets op tegen hoor, maar was ff benieuwd of er op de toekomst momenteel niet een paar lopen van die leeftijd.
Je moet wel geluk hebben natuurlijk als je op elke positie iets kan hebben staan.
Over +- 3-5 jaar moet je dus de echte vruchten van de huidige strategie in het elftal hebben.
Je moet wel geluk hebben natuurlijk als je op elke positie iets kan hebben staan.
Over +- 3-5 jaar moet je dus de echte vruchten van de huidige strategie in het elftal hebben.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat Ajax in de jeugd niet alles op 1 kaart (speler) wil zetten.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:31:
[...]
bron.
Een speler kan nu in de B of A jeugd een absurd groot talent zijn maar als hij naar het 1e word doorgeschoven kan het zijn dat hij gewoon niet in staat is de knop om te zetten.
Daarnaast kan concurrentie leuk zijn en misschien moet je vanwege onverwacht vertrekkende spelers opeens 2 in plaats van 1 speler doorschuiven naar het 1e.
Daarnaast waarom zou je nee zeggen tegen een groot talent.
Vind het verhaal van die Belg wel een beetje raar. Hij is weg bij zijn club omdat op het internaat van de club de oudere talenten de jonge talenten te veel pesten.
Je zou toch denken dat de club hier iets tegen zou doen.
Leuk overzicht van de aankoopprijzen van de basisspelers van PSV-Ajax van gisteren:

Marcelo 3,8 miljoen

Marcelo 3,8 miljoen

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
13.65 miljoen? Das nog minder dan die miskoop van een Sulemani
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is wel makkelijk om PSV weg te zetten, maar de begroting van Ajax is toch een stukje groter (Ajax bijna dubbele omzet als PSV *knip*). Als de transfersommen relevant zijn zijn de begrotingen dat ook. Dat geld zit misschien niet in transfersommen maar wel ergens anders, dat zijn legitieme keuzes. Overigens is de top van de Eredivisie sowieso een redelijke afspiegeling van het geld dat er bij clubs om gaat, alleen Twente en AZ presteren duidelijk minder dan je op basis van de financiën zou voorspellen. Verder valt er op de bedragen ook nog wel het een en ander aan te merken, zo waren Willems en Marcelo volgens de berichten een stuk goedkoper en is Alderweireld overgenomen via een samenwerkingsverband die Ajax wel miljoenen kostte. Appels en peren dus, het lijstje zal vast niet door een PSVer zijn opgesteld. Doet nogmaals niks af van de uitstekende prestatie van De Boer en co.
[ Voor 81% gewijzigd door argro op 15-04-2013 19:20 ]
Jeugdelftallen hebben meestal een paar pareltjes van spelers en de rest van het team komt uit bij een middenmoter van de eredivisie of in de jupiler league, zeker nu met het huidige Ajax beleid, grote zo jong mogelijke talenten aantrekken is alleen maar goed voor het rendement van de jeugdacademie en is een redelijk goedkope manier om je huidige selectie op peil te houden.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:31:
[...]
Dat weet ik, maar Mark van Bommel geeft constant aan dat ze professionals zijn etc. etc.![]()
Oh, zie een klein foutje, Bert van Marwijk natuurlijk, niet zijn parodie account op FB/Twitter.
Duss, Ajax is al bezig met de jeugd.
Twee spelers zullen naar de Toekomst komen, Anwar El-Ghazi (Marokkaan?) van Sparta Rotterdam en Nathan Leyder (Belg) van Zulte Waregem.
Beiden zullen voor 3 jaar tekeken.
bron.
Het ziet er allemaal goed uit bij Ajax op het moment, de aanvoerder van jong Nederland en de aanvoerder van jong Belgie in de Ajax jeugdopleiding, dat is toch een compliment waard.
----------
Even terug kijken op gisteren moet ik zeggen dat ik genoten heb van Christian Poulsen, hij is wat van Bommel is voor PSV ( nou ja alleen iets minder schreeuwerig ), ik snap waarom deze speler zo'n slechte reputatie heeft in het buitenland, geen geweldige voetballer maar hij werkt hard en gebruikt zijn routine om de tegenstander uit het spel te halen, erg professioneel is het niet die plaagstootjes tegen redelijk ontvlambare spelers maar het is wel slim, hij heeft iets dat mensen irriteert lolol, ik zag eigenlijk zijn meerwaarde niet in aangezien we Enoh hadden maar hij heeft me overtuigd, hij heeft dat wat Enoh mist en aangezien hij een deen is met een aardige selectie vol met denen is hij ook goed voor de ontwikkeling voor die spelers.
Prima gratis transfer, in ieder geval voor op de korte termijn.
Bron?ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:07:
Het is wel makkelijk om PSV weg te zetten, maar de begroting van Ajax is toch een stukje groter.
Begroting Ajax € 62 miljoen, begroting PSV € 60 miljoen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_2012/13#Teams
Het verschil is slechts 2 miljoen oftewel 3,33%.
Dat is inderdaad een stukje.
Welke berichten? Bron(nen)?Verder valt er op de bedragen ook nog wel het een en ander aan te merken, zo waren Willems en Marcelo volgens de berichten een stuk goedkoper
Jetro Willems: 0,8 miljoen + 0,3 aan bonussen
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jetro_Willems
Marcelo Antônio Guedes Filho: 1,5 miljoen
Bron: http://nl.wikipedia.org/w...Ant%C3%B4nio_Guedes_Filho
Miljoenen? Bron?en is Alderweireld overgenomen via een samenwerkingsverband die Ajax wel miljoenen kostte.
De samenwerking tussen Ajax en GBA duurde namelijk slechts 4 jaar en leverde een aantal spelers op die "miljoenen" hebben opgebracht: 1] Tom de Mul (+/- 5,25 miljoen - Sevilla), 2] Thomas Vermaelen (+/- 12 miljoen - Arsenal) en 3] Jan Vertonghen (+/- 12 miljoen - Tottingham Hotspurs).
Ik ben benieuwd hoeveel miljoenen de samenwerking tussen Ajax en GBA heeft gekost volgens jouw bron, want dan kunnen we ze tegen elkaar wegstrepen.
Bronnen:
1]http://www.transfermarkt.co.uk/en/tom-de-mul/transfers/spieler_15893.html
2]http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Vermaelen
3]http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Vertonghen
Verwijderd
Jeetje, wel een gemiste kans dat de wissels niet zijn meegenomenRailgunner schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:53:
Leuk overzicht van de aankoopprijzen van de basisspelers van PSV-Ajax van gisteren:
[afbeelding]
Marcelo 3,8 miljoen![]()
Depay, Pieters en Matavz vs Hoessen, Boerrigter en Babel. En dan te bedenken dat de wissels van Ajax veel meer brachten.
Zonder te dollen. Eigenlijk moeten tekengelden en salarissen meegenomen worden in zo'n tabel om echt alles goed in kaart te brengen. Helaas is die informatie onbekend.
Inderdaad, en dan laten we Narsingh voor het gemak nog even buiten beschouwing.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:15:
[...]
Jeetje, wel een gemiste kans dat de wissels niet zijn meegenomen![]()
Depay, Pieters en Matavz vs Hoessen, Boerrigter en Babel. En dan te bedenken dat de wissels van Ajax veel meer brachten.
Zonder te dollen. Eigenlijk moeten tekengelden en salarissen meegenomen worden in zo'n tabel om echt alles goed in kaart te brengen. Helaas is die informatie onbekend.
"In april 2012 becijferde tijdschrift Voetbal International dat Raiola tot op dat moment ruim 192 miljoen euro had verdiend met zijn zaakwaarnemerspraktijken."
Bron: http://www.omroepbrabant....ging+door+mijn+hoofd.aspx"Ik heb slecht geslapen", vertelt Mertens aan Omroep Brabant. "Het hele seizoen gaat zo'n nacht na de wedstrijd door je hoofd. We hebben er tegen Ajax alles aan gedaan, maar hebben een beetje pech gehad. De wil om te winnen en onze inzet was hoger."
Dries Mertens kan beter geen interviews meer geven, De wil om te winnen en onze inzet was hoger?, lol wat een grapjas, alsof Ajax deze wedstrijd helemaal niet wilde winnen, Dries moet voetballen en zijn mond houden, dat is het beste denk ik.
Omzet van Ajax is 104 miljoen. De omzet van PSV zonder *knip* ook doorhalingen in strijd met de topicwaarschuwing zijn niet de bedoeling grondtransactie is 58 miljoenOPSLAGHOND schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:06:
Bron?
Begroting Ajax € 62 miljoen, begroting PSV € 60 miljoen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_2012/13#Teams
Het verschil is slechts 2 miljoen oftewel 3,33%.
Dat is inderdaad een stukje
Wikipedia is geen bron, daar kan iedereen maar wat invullen. Zo staan er voor Willems 2 verschillende bedragen op 1 site, maar beiden zijn anders dan wat in het tabelletje staat. En volgens de bron die je zelf geeft ligt het bedrag van Marcelo op 1,5 miljoen en dus niet 3,8 miljoen.OPSLAGHOND schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:06:
Welke berichten? Bron(nen)?
Jetro Willems: 0,8 miljoen + 0,3 aan bonussen
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jetro_Willems
Marcelo Antônio Guedes Filho: 1,5 miljoen
Bron: http://nl.wikipedia.org/w...Ant%C3%B4nio_Guedes_Filho
De oude jaarverslagen zijn niet terug te vinden, maar Ajax heeft 72,5% van de aandelen van Beerschot gekocht. Dat gaat zonder twijfel om miljoenen euro's. Staan ook inkomsten tegenover, maar tegenover de transfersommen die PSV uit geeft staan ook inkomsten.OPSLAGHOND schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:06:
Miljoenen? Bron?
De samenwerking tussen Ajax en GBA duurde namelijk slechts 4 jaar en leverde een aantal spelers op die "miljoenen" hebben opgebracht: 1] Tom de Mul (+/- 5,25 miljoen - Sevilla), 2] Thomas Vermaelen (+/- 12 miljoen - Arsenal) en 3] Jan Vertonghen (+/- 12 miljoen - Tottingham Hotspurs).
Ik ben benieuwd hoeveel miljoenen de samenwerking tussen Ajax en GBA heeft gekost volgens jouw bron, want dan kunnen we ze tegen elkaar wegstrepen.
Bronnen:
1]http://www.transfermarkt.co.uk/en/tom-de-mul/transfers/spieler_15893.html
2]http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Vermaelen
3]http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Vertonghen
Wat doet het er verder toe waar clubs hun geld aan uitgeven? Ajax is met afstand de rijkste club van Nederland, het is nogal misplaatst om dan af te geven op het budget van andere clubs.
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 15-04-2013 20:19 ]
Je bent je bewust dat omzet en begroting 2 verschillende dingen zijn?ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:40:
[...]
Omzet van Ajax is 104 miljoen. De omzet van PSV zonder staatssteun is 58 miljoen
Klopt, Ajax heeft toen 13 miljoen in GBA gestoken. Door de transfers van Vermaelen en Vertonghen is dat echter dubbel en dwars terugverdiend. Zie ook http://www.nu.nl/ajax-verkoopt-belang-in-germinal-voor-1-europh4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:40:
[...]
De oude jaarverslagen zijn niet terug te vinden, maar Ajax heeft 72,5% van de aandelen van Beerschot gekocht. Dat gaat zonder twijfel om miljoenen euro's. Staan ook inkomsten tegenover, maar tegenover de transfersommen die PSV uit geeft staan ook inkomsten.
Wat een grap eigenlijk, na de financiële samenwerking is het pas een succes geworden
⏩ PVOutput☀️
Ik zei toch dat de omzet 2x zo groot was? Het geeft aan dat de budgetten compleet anders zijn. Ajax behaalde vorig seizoen een omzet van 104 miljoen en heeft dat jaar 95,9 miljoen uitgegeven aldus het jaarverslag. Dat zijn andere cijfers dan PSV. Doet er verder net zoveel toe als dat PSV geld uitgeeft aan transfersommen, Ajax geeft het aan andere dingen uit maar geeft zeker niet minder uit maar een stuk meer. Begroting is slechts een planning vooraf, Ajax (en de meeste clubs) begroot al jaren iets heel anders dan ze realiseren. Het is verder totaal niet relevant hoeveel en waar een club geld aan uit geeft, PSV geeft het aan transfersommen uit dat mogen ze doen. Uiteindelijk is de ranglijst in de praktijk gewoon een afspiegeling van de financiele stand van zaken.Deadsy schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:42:
Je bent je bewust dat omzet en begroting 2 verschillende dingen zijn?
Spelers van PSV zullen ook ongetwijfeld wat opbrengen. Punt is dat het niet erg eerlijk is om gratis neer te zetten als het toch miljoenen heeft gekost. Gezien het feit dat het 4 (?) goede spelers heeft opgeleverd zou een bedrag van enkele miljoenen voor Alderwereild dus niet zo gek zijn, het is geen transfersom maar het is net zo goed uitgegeven om hem te halen.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:44:
Klopt, Ajax heeft toen 13 miljoen in GBA gestoken. Door de transfers van Vermaelen en Vertonghen is dat echter dubbel en dwars terugverdiend. Zie ook http://www.nu.nl/ajax-verkoopt-belang-in-germinal-voor-1-euro
[ Voor 51% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2013 19:57 ]
Wat me ook een beetje stoort is dat er maar makkelijk wordt gestrooid met eigen jeugd. Siem de Jong eigen jeugd? Hij was 17 of 18 toen hij naar ajax vertrok.
Van Rhijn is een ander verhaal, die was 11 toen hij naar ajax vertrok. Dan heeft ajax recht van spreken om te roepen dat hij uit eigen jeugd komt. Siem de Jong is niet opgeleid door ajax, alleen verder gebracht. Ook knap, maar geen eigen jeugd.
Ter illustratie Willems was 17 toen hij van Sparta naar PSV vertrok, maar die is dan geen eigen jeugd?
Van Rhijn is een ander verhaal, die was 11 toen hij naar ajax vertrok. Dan heeft ajax recht van spreken om te roepen dat hij uit eigen jeugd komt. Siem de Jong is niet opgeleid door ajax, alleen verder gebracht. Ook knap, maar geen eigen jeugd.
Ter illustratie Willems was 17 toen hij van Sparta naar PSV vertrok, maar die is dan geen eigen jeugd?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De discussie hier ging over het verschil in uitgaven en dan kom jij met het verschil in inkomsten aan.ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:46:
[...]
Ik zei toch dat de omzet 2x zo groot was? Het geeft aan dat de budgetten compleet anders zijn. Ajax behaalde vorig seizoen een omzet van 104 miljoen en heeft dat jaar 95,9 miljoen uitgegeven aldus het jaarverslag. Dat zijn andere cijfers dan PSV. Doet er verder net zoveel toe als dat PSV geld uitgeeft aan transfersommen, Ajax geeft het aan andere dingen uit maar geeft zeker niet minder uit maar een stuk meer. Begroting is slechts een planning vooraf, Ajax (en de meeste clubs) begroot al jaren iets heel anders dan ze realiseren. Het is verder totaal niet relevant hoeveel en waar een club geld aan uit geeft, PSV geeft het aan transfersommen uit dat mogen ze doen.
Daar ging de discussie hier niet over.
Uiteraard zorgen hogere inkomsten ervoor dat je meer kunt uitgeven maar zoals gezegd dat was niet de discussie.
Ajax en PSV doen beide elk seizoen mee voor de titel. Ja de een heeft uiteindelijk meer te besteden dan de ander maar dat betekend voor mij persoonlijk gewoon dat de ander (in dit geval PSV) zijn geld slimmer moet besteden. En als je naar sommige spelers bij PSV kijkt gebeurt dat voor mijn gevoel niet echt.
edit:
@Royz
De meeste spelers die als eigen jeugd bestempeld worden zijn dit eigenlijk niet. Maar het hangt er allemaal maar vanaf hoe je het bekijkt.
De UEFA bekijkt het op de ene manier en de supporters op een andere manier.
Meestal eindigt het erin dat een supporter van club A spelers die op hun 17e bij club A gekomen zijn zullen zien als eigen jeugd.
En dezelfde supporter zal spelers die op hun 17e bij club B gekomen zijn als aankopen.
Als je eigen jeugd ziet als spelers die nooit voor een andere club gespeeld hebben dan zijn absurd weinig spelers echt eigen jeugd. Want uiteindelijk plukken alle top clubs de betere jeugd clubs weg bij de kleinere clubs.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 15-04-2013 20:00 ]
Als buitenstaander blijf ik me maar verbazen over die spelletjes vliegen afvangen, waarbij men zich liefst afzet tegen de andere club. Uiteindelijk blijft het toch weer terugkomen op dezelfde oervervelende herhaling die tot de topicwaarschuwing heeft geleid.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uiteindelijk heeft Ajax bedrijfskosten van 95 miljoen en PSV 62 miljoen (bron jaarverslag PSV en Ajax), dat zijn de totale kosten die ik aangehaald heb*. Dan moet PSV het inderdaad een heel stuk slimmer doen, maar dat is natuurlijk makkelijk praten. Strikt financieel gezien is het knap dat het zo lang zo spannend is geweest. Je kan lachen om de transfersommen maar uiteindelijk geeft Ajax gewoon veel meer uit, maar op een andere manier. Geeft verder niet, maar ik toverde dan ook niet een lijstje met zogenaamde transfersommen te voorschijn ter leedvermaak. Voor zover het al klopt dat PSV 20 miljoen meer aan transfersommen heeft uitgegeven, Ajax geeft jaarlijks bijna hetzelfde bedrag meer uit aan lonen dan PSV. Zou een PSVer dat gepost hebben als hun hadden gewonnen?Deadsy schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:57:
De discussie hier ging over het verschil in uitgaven en dan kom jij met het verschil in inkomsten aan.
Daar ging de discussie hier niet over.
Uiteraard zorgen hogere inkomsten ervoor dat je meer kunt uitgeven maar zoals gezegd dat was niet de discussie.
Ajax en PSV doen beide elk seizoen mee voor de titel. Ja de een heeft uiteindelijk meer te besteden dan de ander maar dat betekend voor mij persoonlijk gewoon dat de ander (in dit geval PSV) zijn geld slimmer moet besteden. En als je naar sommige spelers bij PSV kijkt gebeurt dat voor mijn gevoel niet echt.
*Boekhoudkundig is er wel wat kort door de bocht dat geef ik je gelijk, maar dat Ajax veel meer uitgeeft is gewoon duidelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2013 20:21 ]
Hij vertrok in 2005 naar Ajax en was toen 16 jaar (geboren op 28 januari 1989).Royz schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:55:
Wat me ook een beetje stoort is dat er maar makkelijk wordt gestrooid met eigen jeugd. Siem de Jong eigen jeugd? Hij was 17 of 18 toen hij naar ajax vertrok.
[...]
Siem de Jong is niet opgeleid door ajax, alleen verder gebracht. Ook knap, maar geen eigen jeugd.
Hij debuteerde 2 jaar later in 2007 - 2008 nadat hij 2 jaar in de jeugd had gespeeld.
Willems tekende in augustus 2011 en debuteerde 2 maanden later in de hoofdmacht.Ter illustratie Willems was 17 toen hij van Sparta naar PSV vertrok, maar die is dan geen eigen jeugd?
Hij heeft misschien een wedstrijdje met de jeugd meegespeeld, maar van eigen jeugd kan geen sprake zijn.
Waar wordt gestrooid met 'eigen jeugd'? In de afgelopen 50 posts komt het woord 'jeugd' in die context niet voor. Er wordt hooguit het onderscheid gemaakt tussen spelers die als speler van het eerste zijn aangetrokken of spelers die eerst enige tijd in jeugdelftallen hebben gespeeld alvorens in het eerste terecht te komen.Royz schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:55:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wat iedereen vergeet in deze discussie is dat de spelers van Sparta veel verder kunnen plassen dan die van zowel Ajax als PSV.
Lekker puh.
Lekker puh.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
kenneth schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:15:
Wat iedereen vergeet in deze discussie is dat de spelers van Sparta veel verder kunnen plassen dan die van zowel Ajax als PSV.
Lekker puh.
Wat, zijn dat nog grotere zeikstralen? Dat is wel een prestatie 
(is daar een emoticon voor? Manneken pis of zo
)
(is daar een emoticon voor? Manneken pis of zo
[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 15-04-2013 20:19 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

⏩ PVOutput☀️
Je zegt dat jouw cijfers uit het jaarverslag komen? Ik neem aan dat je het dan over het jaarverslag van 2011/12 hebt?ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:03:
[...]
Uiteindelijk heeft Ajax bedrijfskosten van 95 miljoen en PSV 62 miljoen (bron jaarverslag PSV en Ajax), dat zijn de totale kosten die ik aangehaald heb*. Dan moet PSV het inderdaad een heel stuk slimmer doen, maar dat is natuurlijk makkelijk praten. Strikt financieel gezien is het knap dat het zo lang zo spannend is geweest. Je kan lachen om de transfersommen maar uiteindelijk geeft Ajax gewoon veel meer uit, maar op een andere manier. Geeft verder niet, maar ik toverde dan ook niet een lijstje met zogenaamde transfersommen te voorschijn ter leedvermaak.
*Boekhoudkundig is er wel wat kort door de bocht dat geef ik je gelijk, maar dat Ajax veel meer uitgeeft is gewoon duidelijk.
Ja ik zelf ben ook sceptisch over gegevens van wiki aangezien iedere jojo deze kan aanpassen maar de cijfers die Opslaghond van Wiki heeft gaan over het seizoen 2012/13.
Dus het is vrij logisch dat de cijfers van wiki en die van het jaarverslag van elkaar afwijken.
Vind het verschil zelf ook een beetje groot maar of de hele zooi klopt kun je pas over een x aantal maanden zien als Ajax met een officieel jaarverslag komt. Dus tot dan blijft de hele discussie een beetje hopeloos.
offtopic:
Die zat al in mijn link
Die zat al in mijn link
Ja, recentere cijfers zijn er niet. Ik denk dat vanwege CL het verschil eerder zal toenemen dan afnemen.Deadsy schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:21:
Je zegt dat jouw cijfers uit het jaarverslag komen? Ik neem aan dat je het dan over het jaarverslag van 2011/12 hebt?
Ja ik zelf ben ook sceptisch over gegevens van wiki aangezien iedere jojo deze kan aanpassen maar de cijfers die Opslaghond van Wiki heeft gaan over het seizoen 2012/13.
Dus het is vrij logisch dat de cijfers van wiki en die van het jaarverslag van elkaar afwijken.
Vind het verschil zelf ook een beetje groot maar of de hele zooi klopt kun je pas over een x aantal maanden zien als Ajax met een officieel jaarverslag komt. Dus tot dan blijft de hele discussie een beetje hopeloos.
Je kan mij bij wijze van spreken s nachts best wakker maken voor een lekker potje PSV bashen, maar ik vond dit lijstje een beetje te misplaatst.
offtopic:
Leg dan de selectie van Feyenoord er naast, dan is het contrast pas groot
Merk dan ook op dat Cillessen nu toevallig in de goal stond en het totaal van Ajax behoorlijk verhoogt, vergeleken met 1e keeper Vermeer die uit eigen jeugd komt. Scheelt toch al snel 25%.ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:28:
[...]
Ja, recentere cijfers zijn er niet. Ik denk dat vanwege CL het verschil eerder zal toenemen dan afnemen.
Je kan mij bij wijze van spreken s nachts best wakker maken voor een lekker potje PSV bashen, maar ik vond dit lijstje een beetje te misplaatst.offtopic:
Verder ben ik het met je eens dat het lastig 1op1 te vergelijken is en in mijn ogen ook niet zo heel relevant.
Ik keek toevallig net weer eens VI en schrok van het nieuws van Derksen die beweerde (en een aantal suggestieve foto's toonde) dat er bij PSV 2 groepen zijn: de Nederlanders en de 'medelanders' en dat dit voor grote problemen in de groep en mentaliteit zorgt.
Blijkbaar zijn van Bommel, van Nistelrooij, Cocu, Faber en nog iemand bezig om een grote schoonmaak te initiëren. Ben benieuwd, wel goed dat men onderkent dat er iets moet gebeuren.
[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 15-04-2013 21:15 ]
Daar heb ik een hard hoofd in. iemand als Cocu is een meeloper en zal nooit met zijn vuist op tafel slaan.Aghanim schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:13:
[...]
Blijkbaar zijn van Bommel, van Nistelrooij, Cocu, Faber en nog iemand bezig om een grote schoonmaak te initiëren. Ben benieuwd, wel goed dat men onderkent dat er iets moet gebeuren.
Dat was ook al het geval toen hij assistent bij oranje was. Faber hetzelfde laken en pak.
Bij Oranje kwam het vaak voor dat Cocu op de bank naast van Marwijk zat en Frank de Boer stond te coachen.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:33:
[...]
Daar heb ik een hard hoofd in. iemand als Cocu is een meeloper en zal nooit met zijn vuist op tafel slaan.
Dat was ook al het geval toen hij assistent bij oranje was. Faber hetzelfde laken en pak.
Nu zitten Blind en Kluivert er een beetje te schrijven ...
[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-04-2013 21:44 ]
Dat is Frank de Boer hè, heel ander type persoon als van Marwijk en Cocu, recht voor zijn raap en open naar de spelers toe.
⏩ PVOutput☀️
Misschien dat je hebt gezocht op jeugd, maar in dit geval gaat het over het bijgevoegde plaatje om te illustreren dat PSV meer koopt dan ajaxargro schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:11:
[...]
Waar wordt gestrooid met 'eigen jeugd'? In de afgelopen 50 posts komt het woord 'jeugd' in die context niet voor. Er wordt hooguit het onderscheid gemaakt tussen spelers die als speler van het eerste zijn aangetrokken of spelers die eerst enige tijd in jeugdelftallen hebben gespeeld alvorens in het eerste terecht te komen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Zo iemand heeft PSV nu juist nodig. Niet zo'n mak schaap als Cocu die Faber niet eens durft tegen te spreken.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:46:
Dat is Frank de Boer hè, heel ander type persoon als van Marwijk en Cocu, recht voor zijn raap en open naar de spelers toe.
Ik zou juist van Advocaat ook een harde hand verwachten, ze noemen hem niet voor niets de kleine generaal, maar er is meer nodig om de heethoofden Strootman, Lens, van Bommel en Toivonen te behandelen.tweaker2010 schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:09:
[...]
Zo iemand heeft PSV nu juist nodig. Niet zo'n mak schaap als Cocu die Faber niet eens durft tegen te spreken.
⏩ PVOutput☀️
Er moet gewoon langdurig beleid gaan plaatsvinden ipv de gedachte van "we halen Advocaat wel voor een jaartje en dan worden we wel kampioen". De meeste aankopen heeft Advocaat ook geen stem in gehad omdat hij een passant is.Quad schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:26:
[...]
Ik zou juist van Advocaat ook een harde hand verwachten, ze noemen hem niet voor niets de kleine generaal, maar er is meer nodig om de heethoofden Strootman, Lens, van Bommel en Toivonen te behandelen.
Ach, dit is ook beleid 
Of het succesvol is, is een tweede.
Of het succesvol is, is een tweede.
⏩ PVOutput☀️
'Twee groepen in kleedkamer PSV; verschil in topsportbeleving'
Echt te triest voor woorden, hebben we dan helemaal niks van '96 geleerdhttp://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=185923
Bij PSV is naar verluidt een scheiding tussen groepen spelers ontstaan die doet denken aan de zogeheten kabel tijdens het EK van 1996. De kabel was de naam van een aantal spelers met Surinaamse roots die samen bij Ajax en het Nederlands elftal speelden. De media namen die term over om een vermeende breuk in het team te duiden.
Thijs Slegers, PSV-watcher van Voetbal International, meldt maandagavond op Twitter dat er 'een scheiding der geesten' is ontstaan. "Er zijn twee groepen in de kleedkamer, twee kabels, die elkaar niet begrijpen. De donkere spelers kruipen bij elkaar, de blanke spelers ook."
Slegers stelt er geen sprake is van racisme, maar van 'een verschil in topsportbeleving dat leidt tot onbegrip voor elkaars manier van handelen'. PSV verloor zondag in eigen huis met 2-3 van Ajax en lijkt ook dit seizoen naast de landstitel te grijpen.
Daar stoor ik me echt ook enorm aan. Sommigen doen alsof Ajax een club is die de eindjes aan elkaar moet knopen. Ajax koopt ook, alleen wat jonger. Van de basiself van zondag zijn volgens mij alleen Blind en van Rhijn écht door Ajax opgeleid. De rest is vooral een kwestie van goed scouten en slim en op tijd handelen.ph4ge schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:07:
Het is wel makkelijk om PSV weg te zetten
Gezien de begroting had de titelstrijd een strijd moeten zijn tussen Ajax en PSV. De complimenten voor Frank de Boer dat hij het beter voor elkaar heeft dan Advokaat. Maar het denigrerende gevoel wat ik bij sommigen proef richting PSV is een beetje misplaatst.
Het trieste is dat de media partij lijken te trekken. De suggestie wordt gewekt dat spelers als Wijnaldum of Lens geen topsportmentaliteit zouden hebben. En bij Twente suggereerde men bij VI hetzelfde over jongens als Fer. De mentaliteit van Toivonen: is dat wat we willen dan?Vlassie1980 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:34:
'Twee groepen in kleedkamer PSV; verschil in topsportbeleving'
[...]
Echt te triest voor woorden, hebben we dan helemaal niks van '96 geleerd
Overigens: als de resultaten uitblijven is alles een probleem. Gaat vanzelf over dus.
[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 16-04-2013 09:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.