Ach, je mist Immers en Clasie. Je mist daarmee eigenlijk de hele aanvoer op Pelle. Kun je zien dat El Ahmadi best gemist wordt, want zonder Immers/Clasie moet je het hebben van Boetius en Schaken, maar als die falen / geen voorzetten kunnen geven houdt het al snel op voor Feyenoord.
Het probleem bij Feyenoord is dat als iedereen fit is ze een uitstekend elftal hebben, maar als er één afvalt is de vervanger te matig. Vormer speelde bij balverlies redelijk, maar in balbezit was het dramatisch. Je ziet aan het hele elftal dat het spel wat ze in het 1e seizoenshelft zo graag wouden spelen nu gewoon niet meer lukt. Strakke pases en eroverheen gaan met zijn allen zodat de tegenstander achteruit moet, dan ook nog eens een Pelle die blijft bewegen en haast niet te verdedigen is, dat was volgens mij meer de kracht van Feyenoord. Hierdoor kreeg Boetius natuurlijk ook iets meer ruimte, maar als je een beetje capabele rechtsback op Boetius zet dan heeft hij het ook ontzettend moeilijk.
Vilhena is ook een hele leuke speler in een goed draaiend elftal, maar als het even wat moeilijker wordt (weinig aanspeelpunten, weinig 'beweging' in het elftal) heeft ook hij het moeilijk.
Ik snak/verlang weer naar de wedstrijden waar iedereen in beweging is. Ik heb nu al een aantal wedstrijden achter elkaar gezien waar de bal van de verdediger naar het middenveld gaat en iedereen stil blijft staan. Tja, dat is wat makkelijker te verdedigen en je komt moeilijker aan spelen toe.
Wat ik ook mis is dat Feyenoord het 1e seizoenshelft bij balverlies op élke verdediger gelijk druk ging zetten. Dat zorgde voor heerlijke taferelen, want de bal moest dan altijd naar de keeper, waar Pelle steeds op wachtte, Clasie nam de man van Pelle over en er was meteen paniek, dat doen ze ook niet meer. De tegenstander kan gewoon rustig de bal achterin de ploeg houden, dan zag je bij VVV dat van Haren bijvoorbeeld ging lopen en vrij kwam, middenvelder aanspeelbaar, 1-2-3 en vrij voor het goal. Goossens zag je wel wat meer druk geven naar voren bij balverlies, maar de rest toch eigenlijk helemaal niet.
[
Voor 15% gewijzigd door
RedHat op 06-04-2013 09:44
]