tweaker2010 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:10:
[...]
Het is meer dan 100 jaar goedgegaan en nu zouden er opeens te weinig bedrijven zijn? Daar geloof ik niets van. Natuurlijk zitten we in een crisis, maar dat clubs omvallen vanwege slecht beleid is van alle tijden.
Maar het is niet 100 jaar een ploeg met full-profs geweest, da's nogal een verschil.
Daarnaast is het (helaas) toch echt zo dat er te weinig bedrijven waren die interesse hadden. Wil je exposure hier in de regio, dan ga je liever naar FC Groningen. Dat had de huidige hoofdsponsor Gjaltema vast ook wel gewild, maar dankzij hem hebben we het nog een jaar gered maar er is gewoon niet voldoende draagvlak, zowel vanuit het bedrijfsleven als qua supporters. De afgelopen seizoenen werden de kaartjes nagenoeg weggegeven, maar nog kwam de Langeleegte nauwelijks vol.
Het komt natuurlijk niet uit de lucht vallen, ik heb hier nog een (ingelijst) kaartje van de wedstrijd van 23 april 2010 tegen GA Eagles. Als de club niet net op het laatste moment gered was, zou dat de laatste wedstrijd zijn geweest. Sindsdien was het op- en af ellende, steeds weer lijken uit de kast en het verhaaltje begon weer opnieuw.
Wat dat betreft kan ik je wel gelijk geven over slecht beleid, maar er zit wel iets meer achter dan alleen dat...