[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.120 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verbeek en Maaskant: 'Waar gaat de arbitrage heen?'

De trainers Robert Maaskant (FC Groningen) en Gertjan Verbeek (AZ) keken zaterdagavond met enige verbazing naar het optreden van het arbitrale kwartet. FC Groningen won met 1-0 van AZ, dat eigenlijk de hele wedstrijd domineerde.

'Hè, hè, hè, riep ik en ik hoorde later ook dat Rasmus Lindgren daar een gele kaart voor had gekregen', aldus de trainer van FC Groningen tegenover Eredivisie Live. Maaskant kreeg van scheidsrechter Dennis Higler de rode kaart vanwege aanmerkingen op de leidsman.

'We zijn aan het doorslaan. Ik heb gewoon heel veel respect voor de scheidsrechters, dat is duidelijk. Het was een heel rustige wedstrijd, er was niet zoveel aan de hand en volgens mij zijn er acht kaarten gevallen. Dat is jammer, absoluut niet nodig', vervolgde Maaskant.

'Ik vind dit absoluut doorslaan naar de verkeerde kant', aldus Gertjan Verbeek over de nieuwe richtlijnen van de KNVB. 'Er is onlangs iets vreselijks gebeurd met een grensrechter, maar zoals wij daar nu mee omgaan denk ik wel, waar gaat dit heen?'
Ik zie steeds vaker dat het collectief falen van de arbitrage, resulteert in een coach die weggestuurd word, of waar spelers direct geel krijgen bij een verkeerde oogopslag.

Bij PSV-Feyenoord en Feyenoord-Twente, stonden de coaches voortdurend langs de lijn commentaar te leveren. In de bekerwedstrijd was het voornamelijk Advocaat, tijdens Feyenoord-Twente stond Koeman continu te schreeuwen. Echter, beide keren had de scheidsrechter alles onder controle, floot goed, en de coaches stelden zich aan. Gevolg? Niks. Vink riep even naar de kant dat het rustiger moest, en dat was het.

Gisteren had het kwartet het niet onder controle. Slechte dag, verkeerde inschattingen, falen dus. En zie daar, 1x roepen, en hup naar de tribune. Misschien toch eens tijd om een scheidsrechter te kunnen wisselen en hij zaken verkeerd aanvoelt. Iedereen kan een slechte dag hebben, maar de scheids moet 90+ minuten door.

Was trouwens erg mooi doelpunt.

EDIT: Momenten: http://eredivisielive.nl/...-aan-het-doodfluiten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Exocet schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:30:
PSV gaat echt een waanzinnig doelpunten aantal halen dit seizoen, onvoorstelbaar hoeveel grote overwinningen ze behalen. Ze hebben nu meer dan 2 keer ! zoveel doelpunten als de nummer 2 Twente nu.
PSV is, zoals in mijn beleving altijd al, razend goed in het 'door denderen' in een wedstrijd. Ik heb gisteren het einde van de eerste helft en het begin van de tweede helft gezien en ben toen, omdat het niet om aan te gluren was, maar iets anders gaan doen. Het stond toen 1-0, ADO speelde traag en kon niet en PSV wilde wel, maar meer dan een magere voldoende was het zeker niet. Dan valt een eigen doelpunt en dan wordt het opeens 7-0. Klasse natuurlijk, maar echt goed was in ieder geval een groot deel van de wedstrijd niet. Zoals ik zei is het doorpakken en zo veel mogelijk goals maken iets wat PSV als geen ander kan, al jaren. PSV zet in mijn beleving het vaakst van alle ploegen een grote score neer. Bij bijvoorbeeld Ajax heb ik te vaak het gevel dat ze het na de 3-0 wel beste vinden (met soms alle gevolg van dien). PSV neemt geen gas terug en maakt er gewoon lekker 7.
silmaril8 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:28:
Nou, het lijkt wel sinterklaasavond bij PSV-ADO :+

Mertens trouwens vandaag 2 goals en 2 assists. Daarmee staat ie gelijk bovenaan klassement Meest Waardevolle Speler (die hij vorig jaar ook won btw). Hij speelt ook echt een heerlijke wedstrijd. Afgelopen woensdag tegen Feyenoord ook al. Nou hopen dat ie het de komende maanden kan volhouden.
Vond jij Mertens tot de 2-0 ook geweldig? Zoals gezegd heb ik niet de hele wedstrijd gezien, maar wat ik gezien heb (circa 30ste tot circa 60ste minuut) was verre van geweldig te noemen vond ik. Wat de MWS betreft, ik vind de statistieken van de spelers die beslissende doelpunten maken eigenlijk veel relevanter. Beter 2 keer de 1-0 eindstand op het bord zetten (of nog liever, de 0-1) dan 6 keer de 5-0 en de 7-0 wat mij betreft.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 03-02-2013 10:58 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@pwm:

Bij het wegsturen van Maaskant had ik ook mijn twijfels en het valt op dat ze strenger worden. Ik deel echter niet geheel jouw gevoel daarover.

Het zal vast uitmaken of een scheidsrechter lekker in de wedstrijd dit of niet, maar volgens mij meer nog welke coaches er langs de kant staan. Misschien ook niet zoals het hoort maar beter te begrijpen.

Verbeek en Maaskant hebben wat dat betreft best wel een reputatie en staan elke week weer te muiten langs de kant en voor de camera. Zo was Maaskant ook degene die de eerste wedstrijd na de dood van die grensrechter weer zijn longen uit zijn lijf stond te schreeuwen. Volgens mij heeft Maaskant zijn eigen definitie van respect, zijn worden komen niet overeen met zijn daden. Ik zou zeggen: begin eens bij jezelf.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ramzzz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:44:
maar geef je in die omstandigheden een penalty én rood?
Het is niet eens een overtreding, als je gewoon kijkt naar wat er in de regels staat. Laat staan een penalty of rood, maar dus ook geen indirecte vrije trap of zo. Gewoon pech voor de aanvaller, moet hij maar niet tegen iemand (zijn arm) aanschieten. Als je je tegen iemands hoofd of rug aanschiet hoor je ook niemand klagen.

De regels volgens de KNVB:
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
- de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
- de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
- de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;
Overigens is het gooien van een voorwerp tegen de bal ook hands. :+ Dat dan weer wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:56

Quad

Doof

PSV met een mooie uitslag, alleen gaan ze er niets aan hebben als ze na de laatste wedstrijd van het seizoen drie punten onder Ajax staan. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:53:
PSV met een mooie uitslag, alleen gaan ze er niets aan hebben als ze na de laatste wedstrijd van het seizoen drie punten onder Ajax staan. :+
potverdorie....dus weer geen (v)CL voor PSV :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gelukkig is Pietje een domme grabbelaar, maar het is zeker een verdiende 1 - 0 voorsprong.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NEC is gewoon beter in de eerste helft. Had ook 2 of 3 - 0 kunnen zijn.

Volgens de verslaggever kan Vitesse vrijwel zeker op zoek naar een nieuwe coach. Dan is er ook wel aardig wat gebeurd achter de schermen lijkt me dat Rutten nu opstapt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:51:
[...]
Vond jij Mertens tot de 2-0 ook geweldig? Zoals gezegd heb ik niet de hele wedstrijd gezien, maar wat ik gezien heb (circa 30ste tot circa 60ste minuut) was verre van geweldig te noemen vond ik. Wat de MWS betreft, ik vind de statistieken van de spelers die beslissende doelpunten maken eigenlijk veel relevanter. Beter 2 keer de 1-0 eindstand op het bord zetten (of nog liever, de 0-1) dan 6 keer de 5-0 en de 7-0 wat mij betreft.
Mertens was net zoals de rest niet heel inspirerend in de eerste helft en het begin van de tweede helft. Het was dat ADO de tweede goal zelf erin werkte anders had het nog wel eens 1-0 kunnen blijven.
Het publiek was ook erg verrast dat het plotseling 7-0 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zozo, Vitesse komt op 1-1 :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Echt Sinouh ... of je blijft op de lijn en pakt 'm met gemak of je komt uit en je hebt de bal vrijwel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Boerigter op de bank! Lukoki start op de basis.
Ik ben tevreden. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hoe vaak kun je missen in 15 seconden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vermakelijke wedstrijd, NEC-Vitesse. Vitesse met vlagen goed technisch spel en NEC volop strijdend. Geeft de neutrale toeschouwer genoeg vertier... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 09:46
Ik schakel net in, maar ik moet zeggen dat NEC echt goed spel vertoont. Die goal van Boymans en de aanvallen die daarna volgden waren van aardig niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Han schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:05:
Vermakelijke wedstrijd, NEC-Vitesse. Vitesse met vlagen goed technisch spel en NEC volop strijdend. Geeft de neutrale toeschouwer genoeg vertier... :)
Jup! En leuk dat NEC weer voorstaat, want nu móet Vitesse weer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Wie zit er trouwens bij Vitesse op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Menzo valt in voor Rutten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mijn stream loopt alleen wat achter. Kreeg al pushbericht van My Football voordat ik de goal kon zien.
Strak naar het scherm kijken want wou zelf zien wie er scoorde.....

even later ging m'n mobiel weer....weer niet kijken....kwam er maar niks.....Bleek het een facebook-bericht te zijn :X

Verwacht overigens niet dat Rutten nog op de bank gaat zitten bij Vitesse.

[ Voor 12% gewijzigd door Player1S op 03-02-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gewoon betalen voor de stream op Eredivisielive.nl :P
Anders heb je wel betere shizzle dan myfootball. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:13:
Gewoon betalen voor de stream op Eredivisielive.nl :P
Anders heb je wel betere shizzle dan myfootball. :)
ideale app anders hoor dat myfootball :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooi, Derk op de bank! Valt me wel op dat er geen enkele middenvelder op de bank zit. Neemt niet weg dat de Jong of Fischer altijd een linie zouden kunnen zakken, maar toch. De spoeling lijkt wat dun na het vertrek van Enoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
En een verdiende overwinning. :)
Hup Twente!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Aghanim schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:21:
Mooi, Derk op de bank! Valt me wel op dat er geen enkele middenvelder op de bank zit. Neemt niet weg dat de Jong of Fischer altijd een linie zouden kunnen zakken, maar toch. De spoeling lijkt wat dun na het vertrek van Enoh.
Mwoah, stel dat Eriksen uitvalt wissel je die met Hoesen of Sightorsson, dan zet je Fisscher daarna op de plek van Eriksen of Siem de Jong.

Ajax heeft het voordeel dat Fischer zowel links buiten als links mid als achter de spits kan spelen. De Jong kan uitstekend op centraal midden, achter de spits en in de spits.

Dus wat dan betreft heb je aardig wat lucht in zowel aanval als middenveld, alleen jammer dat zodra er een verdediger uitvalt je niet een ervaren speler hebt die het opvangt, maar het met een jonkie moet doen, in dit geval Denswil, het kan ook wel goed uitpakken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33

St@m

@ Your Service

Hopen op een stunts in Venlo, Enschede en Tilburg, de eerste 'titelkandidaat' heeft alweer punten gemorst :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vreemd dat EL VVV-Ajax (nr. 3 tegen 17) hoger inschat dan Twente - Utrecht (2 tegen 6). Lijkt me dat ook de neutrale kijker dat wat interessanter vind? Balen, bij Ziggo is het verschil in kwaliteit tussen de kanalen enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hopen op falen van PSV volgende week :+

In elk geval gaat Ajax het lastig krijgen, binnen 5 minuten al paar net niet cruciale foutjes gezien..

[ Voor 57% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 14:34 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:32:
Vreemd dat EL VVV-Ajax (nr. 3 tegen 17) hoger inschat dan Twente - Utrecht (2 tegen 6). Lijkt me dat ook de neutrale kijker dat wat interessanter vind? Balen, bij Ziggo is het verschil in kwaliteit tussen de kanalen enorm.
Kijkend naar achterban (evenredig met kijkers) is dat eerder logisch dan vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
Holy f*ck Siem :o

Wat een balaanname _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hoppa! Prachtige goal van Ajax! Goed voorbereiden van Eriksen en een pefecte aanname!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Mooie pass van Eriksen, mag ook gezegd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat veld van VVV is ook echt 'speelbaar'..... Die bal hobbelt alle kanten op en stuitert niet fatsoenlijk... Hopelijk wint Ajax deze pot, ik vind VVV niet echt sterk spelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 20:42
Twente mag aan de bak. Vol aan de bak.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Outerspace schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:13:
Dat veld van VVV is ook echt 'speelbaar'..... Die bal hobbelt alle kanten op en stuitert niet fatsoenlijk... Hopelijk wint Ajax deze pot, ik vind VVV niet echt sterk spelen.
Klopt inderdaad, maar ook Ajax speelt niet goed en daarom kan het nog alle kanten op. Er moet snel een tweede komen anders wordt het lastig.

Edit: 0-2 bij Twente - FC Utrecht :D
Exocet schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:17:
Al is 2-0 voor ook geen garantie voor de winst :-)
Fu.. :>

Overigens, ik zie dat Toornstra scoorde, ook leuk voor FC Utrecht.. Eerste minuutjes voor zijn nieuwe werkgever en direct binnen komen met een belangrijke goal op je rivaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 15:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Al is 2-0 voor ook geen garantie voor de winst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
VVV speelt als te verwachten, opjagen en op de snelle counter spelen, het is een beetje een rommelige wedstrijd maar het baltempo is redelijk hoog.

Ik vind het wel opvallend dat er veel aanvallen van Ajax over rechts gaan, ook een paar lange ballen over rechts gezien die er dreigend uit zagen.

Lukoki is toch wel een beperkte voetballer, zijn rendement uit zijn acties is erg laag, dat moet toch veel beter, alleen snelheid is niet goed genoeg bij een club als Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Niet dat ik het erg vind, maar die rode kaart bij Twente is wel erg zwaar gestraft. Een pingel en geel was beter geweest, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tweaking Art schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:27:
Lukoki is toch wel een beperkte voetballer, zijn rendement uit zijn acties is erg laag, dat moet toch veel beter, alleen snelheid is niet goed genoeg bij een club als Ajax.
Dat roep ik al een hele poos, maar mijn collega's willen daar niet aan :P Ik zag ook veel liever een ander starten dan Lukoki, maar dan kom ik alleen uit op Andersen (op dit moment).

Fischer kan trouwens ook beter gaan spelen, die doet nu ook vrij weinig goeds.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Amras schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:28:
Niet dat ik het erg vind, maar die rode kaart bij Twente is wel erg zwaar gestraft. Een pingel en geel was beter geweest, vind ik.
Zonder die overtreding was sprake geweest van een flinke kans op een doelpunt, die speler van FC Utrecht had namelijk alleen voor de keeper gestaan. Terecht rood dus wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Die kans krijgen ze al terug door de gegeven penalty, dan lijkt een rode kaart mij voldoende. Volgens de regels heb je (volgens mij) gelijk hoor, maar die vind ik persoonlijk niet erg eerlijk in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
0 -2 :)

Schitterend shot van Fischer. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Tweaking Art op 03-02-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Amras schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:46:
Die kans krijgen ze al terug door de gegeven penalty, dan lijkt een rode kaart mij voldoende. Volgens de regels heb je (volgens mij) gelijk hoor, maar die vind ik persoonlijk niet erg eerlijk in dit soort situaties.
Maar iedereen roept toch om consequent en volgens de regels fluitende scheidsrechters? Precies wat hier aan de hand is. Goede beslissing dus. Dat de regels niet eerlijk zijn is een ander verhaal. Voor nu moeten we het doen met de regels zoals die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Beste coach van VVV Venlo, gaarne de volgende keer inhouden als het tegen zit.

Xx-jes

Bond tegen het vloeken

Overigens mooie goal van de man uit vorm vandaag. :)
FC Twente op 1-2 ik gok dat de 3-2 in de 89e minuut valt.

Laat ook maar, FC Utrecht scoort de 1-3 :D

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 15:54 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 20:42
Dit zal toch wel de nekslag zijn voor Twente.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Cruciale sliding van Denswil. hij speelt een aardige wedstriijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
argro schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:48:
[...]
Maar iedereen roept toch om consequent en volgens de regels fluitende scheidsrechters? Precies wat hier aan de hand is. Goede beslissing dus. Dat de regels niet eerlijk zijn is een ander verhaal. Voor nu moeten we het doen met de regels zoals die er zijn.
Daarom zeg ik niet dat de beslissing niet goed is, ik zeg dat ik het zwaar gestraft vind in deze situatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

FC Utrecht gaat met deze stand Vitesse en Feyenoord voorbij zelfs 39 punten tegen 38. Feyenoord heeft dan nog wel een duel tegoed vanmiddag. Maar ze komen iiig voor een kleine twee uur op plek 4 te staan.

FC Twente komt op 2-3 maar 5 minuten later heeft FC Utrecht de stand alweer op 2-4 gezet. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 16:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Damn wat een lekkere pot, Twente-Utrecht! :D

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
0 - 3 over en sluiten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaking Art op 03-02-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bra-Jo schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:04:
Damn wat een lekkere pot, Twente-Utrecht! :D
Heel leuk :) En denk je dat Vitesse uit je rug is, komt Utrecht je in de rug duwen :+

Douglas :') Misschien had hij beter een paspoort uit Andorra kunnen aanvragen :+ Wat een onbetrouwbare verdediger is het toch.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 03-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lol @ EL sidekick, alleen de Jong en Fischer hebben stemmen ontvangen, namelijk 86% en 14% :9.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Heel leuk :) En denk je dat Vitesse uit je rug is, komt Utrecht je in de rug duwen :+
Neuh... :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ajax was sterk in de tweede helft, won veel duels, combinaties liepen aardig, redelijk hoog baltempo. VVV kwam er niet aan te pas. Het enigste minpunt is dat er toch meer doelpunten voor Ajax hadden moeten vallen aangezien Ajax de compete controle over het veld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ik denk dat het veld daar gewoon niet geschikt voor is daar in Venlo.

Edit: Lol, Asare heeft een weddenschap gewonnen / verloren ? _O_

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 03-02-2013 16:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

RBH

Redelijk saaie wedstrijd van Ajax, maar mooi van de uitslag. :) Ook leuk voor Boerrigter dat 'ie toch weer een goaltje meepikt. Alweer tegen VVV trouwens. :D

Autsj @ FC Twente voor ze btw, ben benieuwd naar die samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Boetius heeft na Ajax wss wat kritiek gehad op zijn makkelijke vallen. Tegen Willem II had hij zich al 2x moeten laten vallen als doorgebroken speler maar ging hij door. Verder speelt hij wel goed.

Feyenoord controleert eenvoudig, maar dat blijft altijd link met slechts 0-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:44
Pingel Willem II en 1-1 ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heuj 1-1 *O*

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Waar de 1 - 1 makkelijk werd afgekeurd, werd de penalty makkelijk gegeven.
En dat Mathijssen geel krijgt ... die deed zoals gewoonlijk niks. :P

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-02-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat bedoel ik dus :+

Hoe trouwens de scheidsrechter Mathijssen voor Martins Indi kan verwarren 8)7

Verder geeft het maar weer aan dat een speler als Boetius zich gewoon moet laten vallen, dan was er nu geen probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

St@m schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:31:
Hopen op een stunts in Venlo, Enschede en Tilburg, de eerste 'titelkandidaat' heeft alweer punten gemorst :)
Voorlopig gaat het goed :D
PSV mag weer een wedstrijd verliezen, dat is lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 03-02-2013 17:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:08:

Verder geeft het maar weer aan dat een speler als Boetius zich gewoon moet laten vallen, dan was er nu geen probleem geweest.
Dus in andere woorden theatrale fopduiken zijn goed als het goed uitkomt voor mijn club... :z

Niet dat ik de bewuste actie heb gezien dus eigenlijk kan ik er niet goed over oordelen maar ik vind het wel mooi als een voetballer niet een poppenkast probeert te creëren, te veel toneelspelers tegenwoordig op de voetbalvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tweaking Art schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:15:
[...]

Dus in andere woorden theatrale fopduiken zijn goed als het goed uitkomt voor mijn club... :z

Niet dat ik de bewuste actie heb gezien dus eigenlijk kan ik er niet goed over oordelen maar ik vind het wel mooi als een voetballer niet een poppenkast probeert te creeren, te veel toneelspelers tegenwoordig op de voetbalvelden.
Kijk dan maar de actie, voordat je oordeelt :+ De arm van de verdediger ging om de nek van Boetius in de loop. Dan heeft het niets met een poppenkast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:17:
[...]

Kijk dan maar de actie, voordat je oordeelt :+ De arm van de verdediger ging om de nek van Boetius in de loop. Dan heeft het niets met een poppenkast te maken.
Dat ik niet nodig in dit geval, ik ben meer een voorstander van gewoon vallen door een actie, niet oh ik moet vallen om mijn tegenstander een kaart of wat anders aan te smeren. :)

Trouwens zelfs zonder trukjes moet Feyenoord gewoon van Willem II kunnen winnen lijkt me?, Willem II is een erg matig elftal, alleen die aanvoerder Mulder vind ik een redelijke speler, dat zegt eigenlijk alles.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweaking Art op 03-02-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Tweaking Art schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:20:
[...]

Dat ik niet nodig in dit geval, ik ben meer een voorstander van gewoon vallen door een actie, niet oh ik moet vallen om mijn tegenstander een kaart of wat anders aan te smeren. :)
Dan is het nog onhandig. Boetius verliest daardoor snelheid en is uit balans, met als resultaat dat de verdediger met zijn actie de aanval smoort.

En dan kan jij mannenvoetbal spelen en niet scoren, en aan de andere kant valt iemand met een arm op de schouder, en dan is het verschil -1 i.p.v. +1

Ik ben ook tegen het laten vallen om niets. Maar als een verdediger gewoon een overtreding op je maakt, moet je het ook niet moeilijker maken dan het is.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 03-02-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jammer, 1-2! Hopelijk doet Willem 2 nog iets terug.
Overigens prachtig gedaan door Pellè, laat zien dat hij erg belangrijk kan zijn!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Ik ben ook tegen het laten vallen om niets. Maar als een verdediger gewoon een overtreding op je maakt, moet je het ook niet moeilijker maken dan het is.
Nou ja er is altijd nog een scheidsrechter die een beslissing maakt lijkt me, probleem is dat er al genoeg spelers zijn die zo redeneren, ze noemen het slimmigheid, een term om de boel te bedonderen mooier te laten klinken, zuid-amerikanen weten hier alles van, die vinden het de normaalste zaak van de wereld.

Luis Suarez weet hier alles van, geweldige speler die ook vaak de boel voor de gek hield, hoe noemt hij het, slimmigheid...juist.

Die paar spelers die niet de boel bedonderen vind ik juist de mooiste spelers, niet zeiken maar gewoon voetballen, die zijn er te weinig, logisch eigenlijk aangezien onsportief gedrag te weinig wordt bestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Zo het ziet er naar uit dat Bony erbij is tegen PSV :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Gynnad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:44:
Heeft hij eigenlijk wel gespeeld voor Ivoorkust? :+

Ah ik zie dat hij daadwerkelijk gespeeld heeft, was bang dat hij een bankverwarmer zou zijn daar voor Ivoorkust.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweaking Art op 03-02-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gynnad schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:44:
Denk dat het voor een Vitesse in huidige vorm geen drol uitmaakt.

Edit: Mijn god, waarom mag Janmaat blijven staan.. Wat een gore overtreding..

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 03-02-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

RBH

Mooie goal van Vilhena bij Feyenoord, die tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
St@m schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:49:
[...]

Dat zou ik niet te hard roepen, Vitesse is natuurlijk niet in een geweldige vorm maar heeft nog altijd genoeg kwaliteit om in een topwedstrijd ineens wel een goed resultaat te halen. De terugkeer van Bony kan Vitesse mogelijk ook mentaal een flinke boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
St@m schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:49:
[...]

Huidige vorm is volgens mij een uitdrukking die niet bij de Eredivisie past op dit moment. De club die de ene week superieur is, is de week erop weer schlemielig. Zo gaat het al weken. Op de vorm van een team is geen peil te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:27:
[...]
Huidige vorm is volgens mij een uitdrukking die niet bij de Eredivisie past op dit moment. De club die de ene week superieur is, is de week erop weer schlemielig. Zo gaat het al weken. Op de vorm van een team is geen peil te trekken.
Idd. Ik verwacht dat PSV de komende 3 wedstrijden ook nog wel wat punten gaat morsen.
De ene week met 7-0 winnen en de volgende week met 3-0 verliezen... of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

PWM schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:07:
[...]

Realistisch:
Denk dat je rustig kunt slapen hoor... Het is leuk dat het nu zo goed gaat met FC Utrecht, maar als je eerlijk bent verwacht ik niet dat ze het nog klaar gaan spelen enige plekken te stijgen en dat vast te houden! van het hele linker rijtje hoeven we alleen Ajax niet meer. De kans dat er tegen tegenstanders (PSV uit, Feyenoord uit, AZ uit) nog gewonnen wordt is klein. Hiermee bedoel ik dan ook de machteloosheid waarmee de 1-2 en 2-3 vielen tegen nota bene 10 man. Daarnaast is de kans groot dat wedstrijden (NEC Thuis en Vitesse uit) gewoon verloren kunnen worden.
Zoals Jan zegt: de ploeg is nog jong. Dus er kan nog een hoop gebeuren!
Ik hoop alleen wel dat aan het eind van het seizoen en we nog top 6 staan, ondanks dat de FC het geld kan gebruiken, een aantal spelers blijven voor de continuïteit.

Onrealistisch:
Tjah er zijn nog ongeveer 500 man die Fc Utrecht titelkandidaat achten 8)7
Dus waarom niet... maak je borst maar nat... breng die schaal maar naar 030 op 12-05!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat zou een stunt zijn zeg! Ook niet zo erg overigens.. Als Ajax geen kampioen wordt, dan maar FC Utrecht :)

Tenue NL elftal:

Afbeeldingslocatie: http://static2-voetbalzone.nl/images/photos/originelen/2013/2/image004%20(1)4311000.jpg
Ik vind het eh.. Apart.

Moet wel zeggen dat dit beter is als het zwarte uit tenue.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 11:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben benieuwd wat hier uit naar boven komt drijven en wat voor gevolgen dit gaat hebben:
HOOFDDORP - In ruim 380 voetbalwedstrijden is er de voorbije jaren sprake geweest van omkoping. Dat maakte de Europese opsporingsorganisatie Europol maandag bekend tijdens een persconferentie in Den Haag.
Foto: Thinkstock

Onder de besmette duels bevinden zich Champions League-wedstrijden, EK- en WK-voorrondeduels en wedstrijden uit verschillende topcompetities.

Het onderzoek van Europol nam achttien maanden in beslag. De criminelen zouden in totaal acht miljoen euro winst hebben gemaakt.

De gangen van om en nabij de 425 scheidsrechters, spelers en criminelen worden nagetrokken.

Het grootste bedrag dat een individu incasseerde was 140.000 euro.

Misdaadsyndicaat

"Dit is het werk van een Aziatisch misdaadsyndicaat dat samenwerkt met criminele netwerken in Europa", vertelde Rob Wainwright, de directeur van Europol.

"Het is duidelijk dat dit de grootste matchfixing-zaak ooit is in Europa. We hebben een groot integriteitsprobleem blootgelegd in het voetbal."

Er is sprake van omkoping geweest in vijftien landen. Concrete wedstrijden en namen werden niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Krijgen wij straks Blatter bij Oprah? :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:13:
Krijgen wij straks Blatter bij Oprah? :+
Hoop eerder in Den Haag voor het Internationaal strafhof :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Quad schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:43:
Tenue NL elftal:
[...]
Ik vind het eh.. Apart.

Ik vind het lelijk, net als dat oude witte tenue. Ik vond het vorige zwarte tenue mooier omdat daar ook oranje inzat. ben benieuwd naar het nieuwe thuistenue, hopelijk blijft dat wel lekker fel oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik vind dit wel lekker fris ogen, zoals een frisse jonge generatie klaar staat. Maar smaken verschillen :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

tweaker2010 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Ik vind het lelijk, net als dat oude witte tenue. Ik vond het vorige zwarte tenue mooier omdat daar ook oranje inzat. ben benieuwd naar het nieuwe thuistenue, hopelijk blijft dat wel lekker fel oranje.
Ik ook echter is het niet het lelijkste tenue tot nu toe... Zelf ben ik voor dat Nederland altijd in oranje speelt of ze nu uit of thuis spelen... en enkel tegen bijvoorbeeld Ivoorkust o.i.d. een andere tenue dragen omdat de kleuren te dicht bij elkaar liggen!
BreadFan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:02:
Ben benieuwd wat hier uit naar boven komt drijven en wat voor gevolgen dit gaat hebben:

[...]
Moeilijk te zeggen, maar stoor me er mateloos aan dat er in NL zo moeilijk over gedaan wordt. Ik vindt het stil aan best gevaarlijk worden dat de Eredivisie nog altijd niet genoemd is, want ook onze competitie is niet heilig. Niet dat ik graag gerenommeerde clubs aan de schandpaal zie hangen, maar het is hetzelfde als het doping verhaal van het wielrennen, hoe langer het uitblijft hoe pijnlijker het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52

Koppensneller

winterrrrrr

Zijn er hier mensen die het boek Voetbal & Maffia hebben gelezen? Het is ruim een half jaar geleden verschenen, maar alle dingen die daar genoemd worden komen nu langzaam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Koppensneller schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die het boek Voetbal & Maffia hebben gelezen? Het is ruim een half jaar geleden verschenen, maar alle dingen die daar genoemd worden komen nu langzaam uit.
Zeker :) Schrijftechnisch niet zo'n sterk boek, maar qua informatie intrigerend. En ja, natuurlijk is er ook matchfixing in de Eredivisie. Probleem is dat mensen nog steeds vaak denken dat het te maken heeft met het kopen van een uitslag, terwijl het vaak juist gaat om kleinere zaken, zoals gele/rode kaarten, eigen doelpunt of zelfs maar het schieten van een bal over de zijlijn vanaf de aftrap. We kennen het allemaal, eens in de zoveel tijd is er een aftrap, dat die speler een ros geeft, de bal over de zijlijn verdwijnt, en iedereen denkt "Wat was dat nou?". Beetje lachen over de onnozelheid van de speler, die net 50k verdiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

PWM schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:36:
[...]
Probleem is dat mensen nog steeds vaak denken dat het te maken heeft met het kopen van een uitslag, terwijl het vaak juist gaat om kleinere zaken, zoals gele/rode kaarten, eigen doelpunt of zelfs maar het schieten van een bal over de zijlijn vanaf de aftrap. We kennen het allemaal, eens in de zoveel tijd is er een aftrap, dat die speler een ros geeft, de bal over de zijlijn verdwijnt, en iedereen denkt "Wat was dat nou?". Beetje lachen over de onnozelheid van de speler, die net 50k verdiende.
Juist, dat vond ik een behoorlijke eye-opener. Ik dacht ook dat het om het kopen van wedstrijduitslagen ging, maar na het lezen van dat boek ga je toch anders kijken naar rare overtredingen, vreemde inworpen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tenue NL elftal:

[afbeelding]
Ik vind het eh.. Apart.

Het doet een beetje Kroatisch aan, maar ik vind het wel lekker fris. Heb veel ergere uitshirts meegemaakt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Ik vind het net een lelijke kinderpyjama. Wat een foeilelijk shirt zeg.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dan vind ik achteraf de zwart/oranje versie eigenlijk "mooier"
dat roodwitblauwe heeft op een of ander manier een hoog wibra gehalte :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Het grootste probleem vind ik nog dat het lijkt alsof ze "Luxemburgs" blauw hebben gekozen. Daarnaast heb ik veel meer met traditionele shirts, doe gewoon een heel wit tenue met kleine oranje/rood-wit-blauwe details bijvoorbeeld.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:31:
Het grootste probleem vind ik nog dat het lijkt alsof ze "Luxemburgs" blauw hebben gekozen. Daarnaast heb ik veel meer met traditionele shirts, doe gewoon een heel wit tenue met kleine oranje/rood-wit-blauwe details bijvoorbeeld.
Klopt, zoiezo vind ik die schuine banen of vlakken belachelijk, dat kan misschien bij een land als Portugal, maar hoort niet bij Nederland. En hoe gaan ze nu die vlaggen van de wedstrijd erin verwerken?

Door dat grote witte vlak lijkt het net of ze geen sponsor konden krijgen :|

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 04-02-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Koppensneller schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Juist, dat vond ik een behoorlijke eye-opener. Ik dacht ook dat het om het kopen van wedstrijduitslagen ging, maar na het lezen van dat boek ga je toch anders kijken naar rare overtredingen, vreemde inworpen etc...
Dat voetballertje dat afgelopen weekend in de Spaanse competite in eigen goal kopte kan dus ook een bezoekje van de politie verwachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

of de keeper van AS Roma :p

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

Die heeft gewoon medelijden met Stekelenburg. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
Dat zou een stunt zijn zeg! Ook niet zo erg overigens.. Als Ajax geen kampioen wordt, dan maar FC Utrecht :)

Tenue NL elftal:

[afbeelding]
Ik vind het eh.. Apart.

Dan vind ik deze toch nog steeds een stuk mooier:
Afbeeldingslocatie: http://static3.ad.nl/static/photo/2010/16/6/14/20100225193832/media_l_738299.jpg

Wat verwachten we trouwens van de oefenpot tegen Italia komende woensdag?
Ik denk dat we met een gelijkspelletje blij mogen zijn, het materiaal is op zijn zachtst gezegd "Mwoah" te noemen. Is toch de Vice EK kampioen he O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-02-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:21:
[...]
Wat verwachten we trouwens van de oefenpot tegen Italia komende woensdag?
Ik denk dat we met een gelijkspelletje blij mogen zijn, het materiaal is op zijn zachtst gezegd "Mwoah" te noemen. Is toch de Vice EK kampioen he O-)
Ben benieuwd of Balotelli meedoet,als hij een geniale bui heeft speelt ie heel de verdediging van oranje stuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Naar aanleiding van alle omkopingsberichten:

Omkoopschandaal Ajax: spelers fors beloond om te winnen

Praktijken bestaan mogelijk ook in andere sectoren
Afbeeldingslocatie: http://cdn.speld.nl/wp-content/uploads/Schermafbeelding-2012-01-31-om-20.53.55.png
Opnieuw grote onrust rond Ajax. Staf en spelers lijken betrokken bij het grootste omkoopschandaal sinds de invoering van de competitie in Nederland. Jarenlang zijn spelers systematisch betaald om wedstrijden te winnen.

Op 18 december plaatste sterspeler Theo Janssen op Twitter het bericht ‘Vanavond tegen ADO, door de gehaktmolen ermee’. Ajax won vervolgens de wedstrijd met 4-0. Het opvallend voorspellende bericht verspreidde zich snel en vormde voor de KNVB aanleiding een onderzoek in te stellen bij Ajax. De resultaten waren onthutsend. Al zeker tien jaar keert de club zijn spelers systematisch geld uit om wedstrijden te winnen. In een aantal gevallen heeft dit een ingrijpende en zelfs beslissende invloed gehad op het verloop van de competitie.

Het is onduidelijk of de hele selectie betrokken is bij het schandaal. Jeroen Verhoeven, de tweede keeper van Ajax, heeft bekend gemaakt niets van de vergoedingen af te weten. “Ik heb altijd gespeeld voor de ervaring, ongelofelijk dat mijn ploeggenoten hier al die jaren geld voor hebben gekregen.”

“Ergens viel het natuurlijk wel op, die hoge premies in een jaar dat met een kampioenschap eindigde”, zegt Wesley Sneijder, die in 2004 deel uitmaakte van de kampioensselectie. “Maar de staf verzekerde ons dat het wel goed zat, dat we ons geen zorgen moesten maken. Aan de andere kant mochten we er met niemand over praten. Ik was jong en naïef en vond het allemaal wel best, maar nu ik terug kijk is het toch erg merkwaardig.”

De KNVB spreekt van ‘een ongekend schandaal binnen de voetbalwereld’. De bond vreest dat Ajax slechts het topje van de ijsberg is en dat ook andere voetbalclubs hierbij betrokken zijn. KNVB-directeur Bert van Oostveen: ‘Het zou een nachtmerrie zijn als er een verband bestaat tussen deze praktijken en de voetbalclubs die massaal in de rode cijfers staan.’

Dat de Amsterdammers op sancties kunnen rekenen, staat volgens Van Oostveen vast. ‘Wij accepteren geen enkele vorm van fraude en schrikken niet terug voor ‘Italiaanse’ straffen als degradatie of forse puntenmindering.’

Bij Van Oostveen bestaat bovendien het vermoeden dat het belonen van prestaties ook in andere sectoren plaatsvindt. ‘Ze moeten zowel in de publieke als de private sector eens onderzoeken of hier ook financiële prikkels worden gebruikt. Als dit ook in de bancaire sector gebeurt, zijn we pas echt ver van huis.’

http://www.speld.nl/2012/...ors-beloond-om-te-winnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koppensneller schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:26:
[...]
Hmm, lijkt me stug dat dit alleen bij Ajax speelde. Tegen Zagreb hielp het iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
Koppensneller schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:26:

[...]
Komt Ajax straks weer gezellig bij Sparta op het Kasteel ballen in de Jupiler League 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat is er mis mee om een beloning in het vooruitzicht te stellen om te winnen?

Volgens mij kregen de spelers van Chelsea ook flinke bonussen in het vooruitzicht gesteld indien ze de finale zouden winnen.

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 16:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Zie de bron :X
Pagina: 1 ... 46 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.