vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
EDIT: Ik kan morgen naar de kapper om mn haar weer kleur te geven. Dik verdiend, maar geen nagels meer over! Ik denk dat dit een grotere boost is dan dat je nadeel hebt omdat ze pas om 3 uur in bed liggen.
[ Voor 46% gewijzigd door ph4ge op 19-12-2012 23:34 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hopelijk krijgen ze de wind mee in de 2de seizoenshelft.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar verbaasde ik mij ook over. En de captain komt nóg later...ph4ge schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:28:
Waarom komt Mathijssen, de ervaren rot met een WK finale in de benen, pas als zesde, na de 17 jarige Vilhena en Boetius?
...
De Vrij is zelf ook nog piepjong, dat snap ik wel (een beetje). Maar als je ook ziet hoe Mathijssen hem neemt, die leek niet onzeker! Misschien gunden ze het Boetius wel, maar een Mathijssen moet gewoon zo'n jongen wegtrekken en het zelf doen.Vos schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:37:
Daar verbaasde ik mij ook over. En de captain komt nóg later...
Die van Mathijsen zat er heel fijn in ja.
Dus dit. Voor mij persoonlijk veel meer zekerheid in het doel.ph4ge schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:37:
Ondanks zn slippertje ben ik blij dat Mulder terug is, wat een held.
Daarnaast, jammer voor Boëtius dat hij hem er niet in knalt, had mooi voor hem kunnen zijn. Toch denk ik dat hij nu even moet wennen, maar samen met Vilhena nog gaan doorbreken eind seizoen, volgend seizoen!
http://m.facebook.com/l.p...=dAQG2bIxZ0U7HbRQAAAA&s=1
[ Voor 11% gewijzigd door RickvN op 20-12-2012 08:52 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Speler had de bal, maar klemde daarbij de benen van Cisse af (tackle van achteren). 100% strafschop ja. Als dit op het middenveld was gebeurd had niemand geklaagd als het een overtreding was.silmaril8 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:09:
[...]
100% strafschop? Bedoel je dat moment met Cisse waarbij de Heerenveen verdediger gewoon de bal wegtrapt/raakt en Cisse dan struikelt over de benen van die verdediger?
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Of waren er meer 'penalty' momenten dan die van Cisse?
[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 20-12-2012 10:32 ]
Volgens mij de afgelopen 2 seizoenen beide met winst afgesloten.Koploper boekt ook financieel succes
Het zijn mooie tijden voor MVV. Niet alleen sportief gaat het uitstekend, ook financieel heeft de club zijn zaakjes weer helemaal op orde. De club uit Maastricht, enkele jaren geleden nog dicht bij een faillissement, is door de KNVB ingedeeld in categorie 3. Dat is de categorie voor de financieel gezonde clubs van het betaald voetbal.
Het leek er aanvankelijk op dat MVV in categorie 2 zou komen, maar preses Paul Rinkens bevestigt bij L1 dat zijn club in de hoogste categorie ingedeeld is. In 2010 zat MVV nog in categorie 1, wat inhoudt dat je onder curatele staat van de KNVB.
MVV is momenteel de trotse koploper van de Jupiler League. Na zestien wedstrijden hebben de Limburgers één punt meer dan Sparta, dat één duel meer speelde.
Bron: FCUpdate.nl
Morgen winnen van Eindhoven en dan zijn we winterkampioen van de Eerste divisie
Begint weer ergens op te lijken hier in Maastricht
Mwah, heb ook wel eens zo'n wedstrijd gezien, dat iedereen er volledig inzit omdat hij zo tof is, en dan is het al snel stiller in het stadion, heb regelmatig de Feyenoorders over de Heereveense supporters horen gaan met minder man.OPSLAGHOND schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:07:
Heerenveen had ook al eerder kansen op de 2 - 1.
Al met al gaat het spel net als de score gelijk op.
Wel opvallend dat er (terecht) werd gezongen "You only sing when your winning" door de Heerenveen-supporters.
Weet alleen niet hoeveel het stond toen
Idd, wel leuk toch? Milan lijkt me de juiste ploeg om Barca te stoppen (al zijn ze momenteel niet zo sterk)Kaap schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:53:
Real - United, Arsenal - Bayern en AC Milan - Barcelona! Dat zijn geen misselijke lotingen!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben geen wiskundige, maar die kans lijkt mij toch bijzonder klein. Zit er een notaris of iets dergelijks bij?Koppensneller schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:27:
Opvallend: bij de oefenloting die gisteren werd verricht kwamen ze tot precies dezelfde uitkomst.
De kans was 1 op 5 aangezien ploegen uit hetzelfde land niet tegen elkaar konden lotenph4ge schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:07:
[...]
Ik ben geen wiskundige, maar die kans lijkt mij toch bijzonder klein. Zit er een notaris of iets dergelijks bij?
⏩ PVOutput☀️
Hij mag ook nog loten...
[ Voor 23% gewijzigd door tweaker2010 op 20-12-2012 14:10 ]
Hoopten we ook van Gullit bij loting EK, helaas was dat totale crapKoppensneller schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:10:
Ah, de Kluif regelt vast wel even een mooie loting voor Ajax
⏩ PVOutput☀️
Zelfs met de beste loting wat het EK nog crap geworden denk ikQuad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:10:
[...]
Hoopten we ook van Gullit bij loting EK, helaas was dat totale crap
Eigen stadion de finale, ik vind dat je er voor moet gaan!Vos schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:31:
Had liever Chelsea of Liverpool gehad, nu kan je nog door ook.
We zullen straks weten of bij eventueel door gaan naar laatste 16 je Chelsea of Liverpool kan loten.
⏩ PVOutput☀️
Die kans is er, vrij klein dat het gebeurt maar het gebeurt wel
⏩ PVOutput☀️
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
⏩ PVOutput☀️
De balletjes waren dus goed voorverwarmd.....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Hoop dat Ajax zover mogelijk komt, goed voor de punten.. Hoop dat ze dat wel weer veel punten in de competitie verliezen hierdoor
Lijkt mij iets te toevallig om opzet te zijn. Valt wel heel erg op.L1nt schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:46:
[...]
De balletjes waren dus goed voorverwarmd.....
Real - Utd
[ Voor 5% gewijzigd door Afvalzak op 20-12-2012 15:39 ]
1/8 finale. We spelen eerst de 'round of 32', daarna volgt de 1/8 finale. Voor een evt. kwarfinale wordt opnieuw geloot.Quad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:41:
Kwart finale mogelijk tegen Chelsea dus.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
De kans was vrij groot dat dat zou gebeuren:Quad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:36:
[...]
Die kans is er, vrij klein dat het gebeurt maar het gebeurt wel.
Dat is wat minder opmerkelijk dan het in eerste instantie lijkt. Want clubs uit dezelfde landen konden niet aan elkaar gekoppeld worden. Ook was het niet mogelijk dat ploegen die tegen elkaar in de poule gespeeld hebben in de achtste finale elkaar opnieuw troffen.
Zo kon Real Madrid bijvoorbeeld niet aan FC Barcelona, Malaga en Borussia Dortmund gekoppeld worden, zodat er slechts vijf mogelijke opponenten overbleven.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gisteren de laatste amateurclub eruit, nu moet PSV dan maar de laatste Eerste divisie club loten
Ik hoop persoonlijk dat PSV, Ajax (?), Feyenoord en Vitesse elkaar ontlopen, dan kunnen we nog leuke halve finale's krijgen.
Of juist elkaar allemaal loten? Dan kun je erg leuke kwartfinales krijgen.. Naah laten we hopen op 2 van die 4 ploegen in de finale. Anders krijg je toch maar een matige finale..PWM schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:52:
Zo, vanavond hoop ik nog een lekker potje. Ik hoop dat Groningen er ook een beetje zin in heeft.
Gisteren de laatste amateurclub eruit, nu moet PSV dan maar de laatste Eerste divisie club loten
Ik hoop persoonlijk dat PSV, Ajax (?), Feyenoord en Vitesse elkaar ontlopen, dan kunnen we nog leuke halve finale's krijgen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Geen speler als VDV/Sneijder maar toch ontzettend belangrijk.. Vraag me af wanneer die verhuisd waar die dan heen zou gaan..Tweaking Art schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:28:
Mooie goal van Siem., geweldige speler is het toch.
Siem is misschien geen wereldtopper maar is altijd in beweging en staat vaak op de juiste plaats, hij is vaak de motor van Ajax, als hij goed speelt dan draait Ajax ook goed.Gynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:31:
[...]
Geen speler als VDV/Sneijder maar toch ontzettend belangrijk.. Vraag me af wanneer die verhuisd waar die dan heen zou gaan..
Mja, ik kijk nooit Groningen maar het is echt drie keer niks. Alleen moet Ajax er wel meer in prikken.
Nergens, anders was ie allang weg. Die is ook 24 over een maandje.Gynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:31:
[...]
Vraag me af wanneer die verhuisd waar die dan heen zou gaan..
Het is wel een vent geworden, vergeleken met een paar jaar terug. Grote, sterke jongen. Maar hij loopt ook op het veld als een leider. Beetje als Van Bommel af en toe.
[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 20-12-2012 20:46 ]
Verder vrij matige wedstrijd tot nu toe, Ajax speelt op 50% omdat Groningen gewoon helemaal nergens toe in staat is.....
Gaan spelers een keer niet op hun 20e weg is het weer niet goedchim0 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:43:
Die Zeefuik man.. Dan schaam je je toch kapot als club? Maar hij is ook niet sterk ofzo want hij verliest elk duel van die "Ajax ventjes".
Mja, ik kijk nooit Groningen maar het is echt drie keer niks. Alleen moet Ajax er wel meer in prikken.
[...]
Nergens, anders was ie allang weg. Die is ook 24 over een maandje.
Het is wel een vent geworden, vergeleken met een paar jaar terug. Grote, sterke jongen. Maar hij loopt ook op het veld als een leider. Beetje als Van Bommel af en toe.
Van Bommel ging op zijn 27/28e naar Barcelona. RvN op zijn 25e. Zegt dus weinig.
Siem zal wel ergens in de sub-top terecht komen, veel verder zie ik hem niet komen. Zijn multifunctionaliteit is ideaal voor de bank
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 20-12-2012 20:58 ]
Moet je mij niet aankijken. Zo gaat dat tegenwoordig.Vos schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:57:
[...]
Gaan spelers een keer niet op hun 20e weg is het weer niet goed.
Mja, maar De Jong gaat nergens heen.Van Bommel ging op zijn 27/28e naar Barcelona. RvN op zijn 25e. Zegt dus weinig.
Ik denk wel dat hij in de Bundesliga past maar waarom verkopen, hij heeft een contract tot 2015 en ik heb nog geen signalen opgepikt dat hij weg wil en eventuele vervangers zijn niet te betalen, als Davy Klaasen er klaar voor is dan moet Ajax dat misschien overwegen maar echt een verpletterende indruk heb ik nog niet gehad van hem.Krukar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:52:
Denk dat Siem nog wel eens z'n broer achterna gaat naar de Bundesliga.
Verder vrij matige wedstrijd tot nu toe, Ajax speelt op 50% omdat Groningen gewoon helemaal nergens toe in staat is.....
Mag ik je glazen bol?chim0 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:00:
[...]
Moet je mij niet aankijken. Zo gaat dat tegenwoordig.
[...]
Mja, maar De Jong gaat nergens heen.
Denk ook niet dat ie binnen 2 seizoenen weg is hoor, maar als ie straks 25-26 is en nog is wil cashen voor het einde van z'n carrière heb je natuurlijk dikke kans dat ie een keer de overstap maakt naar een Hannover96 of Stuttgart o.i.d.Tweaking Art schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:03:
[...]
Ik denk wel dat hij in de Bundesliga past maar waarom verkopen, hij heeft een contract tot 2015 en ik heb nog geen signalen opgepikt dat hij weg wil en eventuele vervangers zijn niet te betalen, als Davy Klaasen er klaar voor is dan moet Ajax dat misschien overwegen maar echt een verpletterende indruk heb ik nog niet gehad van hem.
Dat is waar, ik denk ook niet dat hij bij Barcelona terecht komt.Krukar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:11:
Denk ook niet dat ie binnen 2 seizoenen weg is hoor, maar als ie straks 25-26 is en nog is wil cashen voor het einde van z'n carrière heb je natuurlijk dikke kans dat ie een keer de overstap maakt naar een Hannover96 of Stuttgart o.i.d.
Trouwens dit is een mooi moment in de wedstrijd om Andersen in de ploeg te doen.
Nu mag hetTweaking Art schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:15:
[...]
Dat is waar, ik denk ook niet dat hij bij Barcelona terecht komt.![]()
Trouwens dit is een mooi moment in de wedstrijd om Andersen in de ploeg te doen.
Wel knap binnen geschoten, lastige stuit.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 20-12-2012 21:21 ]
Wat een tuig trouwens weer op die Groningen-tribunes, gooien met vuurwerk en andere rommel, gelijk diegenen die dat doen en op camera zijn vastgelegd een levenslang stadionverbod geven.
Enige goede revanche, respect verdwijnt blijkbaar zodra je het stadion in gaat.Gynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:21:
Goede revanche van Fisher, wat triest altijd op een speler voorwerpen gooien
Stadionverbod heb je niet veel aan zonder meldingsplicht. Ze moeten zo'n mensen gewoon een strafblad + werkstraf geven en dan eventueel een stadion verbod van 18 maanden + meldingsplicht. Gewoon harder aanpakken, maakt niet uit van welke club, ook de klootzakken die het bij Ajax doen hoor..Krukar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:22:
Mooi afgemaakt Fischer.
Wat een tuig trouwens weer op die Groningen-tribunes, gooien met vuurwerk en andere rommel, gelijk diegenen die dat doen en op camera zijn vastgelegd een levenslang stadionverbod geven.
Ja dat is mijn punt ook, veel harder straffen dat soort tuig, ook bij Ajax zitten ze, gewoon bij elke club. Als je zulk gedrag vertoont laat je zien dat je niet in een stadion thuishoort.Gynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:23:
[...]
Stadionverbod heb je niet veel aan zonder meldingsplicht. Ze moeten zo'n mensen gewoon een strafblad + werkstraf geven en dan eventueel een stadion verbod van 18 maanden + meldingsplicht. Gewoon harder aanpakken, maakt niet uit van welke club, ook de klootzakken die het bij Ajax doen hoor..
Gewoon affluiten, het veld aflopen en 0-3 op het bord zetten. Het kan zo makkelijk zijn.Krukar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:22:
Mooi afgemaakt Fischer.
Nu krijgt Groningen een boete van een paar k, en dat is het dan weer.
EDIT: En ja, ik weet dat mijn club in dat geval ook nog eens goed in de problemen kan komen.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 20-12-2012 21:36 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 20-12-2012 21:53 ]
Het was gewoon een voet van de middenvelder op zijn teen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Newcastle geinteresseerd in hem is, tenzij hij spotgoedkoop de duer uit kan lopen.Tweaking Art schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:47:
Gemene overtreding op lukoki!, o wacht sorry mijn fout hij blesseerde zichzelf bij een kansloze actie, zou Newcastle echt geintereseerd in hem zijn?, kan het me niet voorstellen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Die slaan we maar even over dus.
Inderdaad, wedstrijd om 22.00 uur afgelopen.. Dan moet dat toch ook makkelijk om 22.30 kunnen? Dat wordt morgenvroeg dus teletekst lezen..PWM schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:00:
Moeten we tot 23.30 wachten op de lotingEn dan op SBS6, waardoor waarschijnlijk om 23.55 de eerste bal de machine uit gaat.
Die slaan we maar even over dus.
Nog uitgekomen ook,Gynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:05:
[...]
Of juist elkaar allemaal loten? Dan kun je erg leuke kwartfinales krijgen.. Naah laten we hopen op 2 van die 4 ploegen in de finale. Anders krijg je toch maar een matige finale..
Vitesse - Ajax
PSV - Feyenoord
Den bosch - AZ
PEC Zwolle - Heracles Almelo
Die kop van die financieel adviseur was wel prachtig toen hij Vitesse - Ajax zag xD
Hansie Hansie die heel de tijd zei dat hij liever een voetballer had gehad... Hij voelde zich al zo welkom
Of juist niet, ik had echt gehoopt dat Ajax wat meer tegenstand zou krijgen. Nu denken ze waarschijnlijk veel te makkelijk over Utrecht. Ik vrees dat ze daar (opnieuw) punten gaan laten liggen. Half 1 wedstrijd heKrukar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:53:
Onthutsend zwak Groningen vanavond dus, wel geholpen door het feit dat Ajax erg dominant speelde en de combinaties gewoon goed liepen waardoor Groningen gewoon geen kans kreeg. Dit spel geeft wel goede hoop voor Utrecht-uit
Een finale dus van PEC - Den BoschGynnad schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:37:
[...]
Nog uitgekomen ook,
Vitesse - Ajax
PSV - Feyenoord
Den bosch - AZ
PEC Zwolle - Heracles Almelo
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Wat vinden jullie daarvan? Ik vind Wegereef nog steeds een van de betere scheidsrechters die wij hier hebben. Zonde om hem te laten gaan.KNVB haalt senioren Wegereef en Bossen van het veld
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ben blij dat ze Bossen met pensioen sturen.Outerspace schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:34:
[...]
Wat vinden jullie daarvan? Ik vind Wegereef nog steeds een van de betere scheidsrechters die wij hier hebben. Zonde om hem te laten gaan.
Echt? Ik zal die gele kaartenregen op het WK2002 niet snel vergeten hoor.Outerspace schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:34:
[...]
Wat vinden jullie daarvan? Ik vind Wegereef nog steeds een van de betere scheidsrechters die wij hier hebben. Zonde om hem te laten gaan.
50 jaar is een mooie leeftijd om te stoppen.
Achterhaald tot en met. Wijsheid/rust/authoriteit komt toch ook met de jaren?
En laten we niet schijnheilig gaan zitten doen alsof we bij elke scheidsrechter lichamelijke beperkingen vermoeden...
Staat er een hele reeks toppers te trappelen of zo? Waren zij zelf wel toppers? Vreemd beleid.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 21-12-2012 13:46 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Vooral die tweede heb ik zin in!

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 21-12-2012 13:46 ]
QFTRamzzz schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:44:
Los van eventuele lichamelijke beperkingen, zie ik geen enkele reden om uitstekende scheidsrechters zo vroeg met pensioen te sturen. Als ze zelf door willen en kunnen?
Achterhaald tot en met. Wijsheid/rust/authoriteit komt toch ook met de jaren?
En laten we niet schijnheilig gaan zitten doen alsof we bij elke scheidsrechter lichamelijke beperkingen vermoeden...
Staat er een hele reeks toppers te trappelen of zo? Waren zij zelf wel toppers? Vreemd beleid.
Was het niet hetzelfde bij Collina en bij Jol? Beiden prima scheidsrechters, maar vanwege zo'n achterlijke regel mochten ze niet meer fluiten. Tijd dat ook de pensioenleeftijd voor scheidsrechters omhoog gaat
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=178737KNVB gaat zeer streng optreden: kritiek op scheidsrechter is geel
De KNVB gaat een einde maken aan het mopperen op de scheidsrechters door profvoetballers. De bond voert een wijziging door in de gedragsregels en zal na de winterstop elke negatieve aanmerking op de leiding laten bestraffen met een gele kaart. In de regels staat al dat kritiek op de arbitrage niet mag, maar in de praktijk laten de leidsmannen nog behoorlijk wat over zich heen komen.
Als een speler na de winterstop verbaal of non-verbaal zijn ongenoegen uit over een scheidsrechter, moet hij dat bekopen met geel. Het zal consequent worden toegepast en bij een tweede overtreding volgt ook rood, zo staat nu vast. Vanaf januari mag alleen nog de aanvoerder van een team vragen stellen aan de dienstdoende arbiter. Trainers mogen alleen vanuit de zone bij de dug-out instructies geven aan hun team en geen aanmerkingen meer geven op de beslissingen van de arbiter of de vierde man.
“Samengevat: het is irrelevant of de beslissing van de arbitrage juist is of niet; trainers/coaches en spelers hebben deze beslissing simpelweg te accepteren”, stelt de KNVB in een verklaring. Het Zeister orgaan zegt dat er geen nieuwe regels komen, 'maar dat de KNVB de huidige regelgeving stringenter gaat handhaven'. De bond gaat de aanvoerder, hoofdtrainer en directeur van alle clubs vragen voor het begin van de tweede seizoenshelft de 'Gedragscode Officials Betaald Voetbal' opnieuw te ondertekenen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Volgens mij was dat een aandachtspunt voor scheidsrechters op een WK (2002?), dus dat was wat anders.Sempy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:44:
Net als rood voor een sliding van achteren zeker, in het begin regent het kaarten en na de winterstop loopt iedereen te klagen over die ene scheidsrechter die zich er nog consequent aan houdt.
Dit.Sempy schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:44:
Net als rood voor een sliding van achteren zeker, in het begin regent het kaarten en na de winterstop loopt iedereen te klagen over die ene scheidsrechter die zich er nog consequent aan houdt.
Bovendien: waar ligt de grens? Wie bepaalt wat kritiek is? Ja tuurlijk, de scheids zelf. Maar is bv. de schreeuw van Maaskant naar Gözübüyük van van de week, "dat was een 100% overtreding" al reden voor geel of zelfs rood? Begrijp me niet verkeerd, ik keur het absoluut goed (ik heb als PSV-fan er ook een hekel aan als Strootman weer met z'n gezicht bij de scheids staat), maar ik verwacht flinke discussies buiten het veld...
Nomen nescio
Ik ben nu eenmaal wat cynisch over dit soort pr-aangelegenheden. De voetballerij is het al tientallen jaren gewend dat bij iedere beslissing alles en iedereen te keer gaat. Nu heb je een gevalletje zinloos geweld in het amateurvoetbal en denken we met wat respectbandjes en een hernieuwde instructie (want volgens mij boden de regels altijd al deze mogelijkheden) het probleem op te lossen. Leuke gedachte voor onder de kerstboom, meer niet.Koppensneller schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:48:
[...]
Volgens mij was dat een aandachtspunt voor scheidsrechters op een WK (2002?), dus dat was wat anders.
Dus appelleren voor hands/penals/kaarten ook, ben benieuwd hoe consequent ze hierin gaan zijn. Hopelijk heel consequent en wordt 't voetbal/sport-breed uitgerold.
Ja. Wat bereik je met zo'n reactie? Helemaal niks. Gewoon lekker je muil houden tegen de scheids en accepteren dat hij soms fouten maakt.Brabo-Joossie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:49:
[...]
Dit.
Bovendien: waar ligt de grens? Wie bepaalt wat kritiek is? Ja tuurlijk, de scheids zelf. Maar is bv. de schreeuw van Maaskant naar Gözübüyük van van de week, "dat was een 100% overtreding" al reden voor geel of zelfs rood?
Niks mis met een discussie, maar het profvoetbal heeft een voorbeeldfunctie en moet dat ook uitstralen. Spelers en coaches die schuimbekkend scheidsrechters staan uit te schelden helpen dan niet. Met deze maatregel los je niet alles op, maar het is een begin. Als het ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Ik geloof het pas als ze het ook daadwerkelijk doen.Begrijp me niet verkeerd, ik keur het absoluut goed (ik heb als PSV-fan er ook een hekel aan als Strootman weer met z'n gezicht bij de scheids staat), maar ik verwacht flinke discussies buiten het veld...
Je creërt alleen maar een extra grijs gebied en het lost het geweldsprobleem in het amateurvoetbal voor geen procentje op. Net zo goed als je de extreme overtredingen harder aan moet pakken moet je ook hier de extremen aanpakken. Denk aan die gast van NEC die uit zijn dak ging. Een speler geel geven die een keer boe roept is puur voor de bühne.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Nomen nescio
Ik zie gele tijden voor Strootman.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Daarbij moet ik nog maar zien of de scheidsrechters consequent gaan optreden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En Van Bommel gaat van 1 per wedstrijd naar 2 op deze manier...
Málaga een jaar lang uitgesloten van Europees voetbal
21/12/2012 16:10
De Europese voetbalbond (UEFA) gaat Málaga voor minimaal een jaar weren uit de Champions League of Europa League. De Andalusiërs hebben hun financiën niet op orde en worden daarom gestraft.
De eerstvolgende keer dat Málaga zich plaatst voor een Europees toernooi zal de schorsing van de club ingaan. Die straf blijft de komende vier jaar staan. De straf kan nog worden verhoogd als Málaga voor 31 maart 2013 niet aan de financiële verplichtingen heeft voldaan. Dan wordt de schorsing verlengd naar twee jaar.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Tsja, de KNVB en consequent zijn, ik zie het niet zo snel gebeuren.
Het gros zal zeggen "who the fuck is malaga". Een man city, real of barcaAngeloonie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:59:
Zou de FFP dan toch écht geen wassen neus zijn maar daadwerkelijk goed geïmplementeerd gaan worden?
[...]
Toch een pluim voor de UEFA als ze dit ook echt gaan doorzetten straks. Alleen maar goed voor het voetbal dit.
Juist een wassen neus. Malaga zit in de problemen doordat de rijke eigenaar de geldkraan heeft dichtgedraaid. Daardoor kloppen de inkomsten en uitgaven niet meer met elkaar en wordt je op FFP gepakt. Bij City en PSG zijn er voldoende inkomsten in verhouding met de uitgaven, doordat eigenaren geld blijven pompen, en die worden niet aangepakt.Angeloonie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:59:
Zou de FFP dan toch écht geen wassen neus zijn maar daadwerkelijk goed geïmplementeerd gaan worden?
[...]
Toch een pluim voor de UEFA als ze dit ook echt gaan doorzetten straks. Alleen maar goed voor het voetbal dit.
Maar Malaga, ja hoor. Of heel Zwitserland uitsluiten? Geen probleem.
EDIT:
Dit dus, gewoon in een Europese wedstrijd:

Moet je lekker als Nederlandse club eens proberen.
Wat er gebeurt met Malaga, is een waarschuwing voor de Europese subtop, en daaronder. Niet voor de top-20.
[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 21-12-2012 20:34 ]
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.