[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste
Acties:
  • 281.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

St@m

@ Your Service

En Strootman officieel verkocht voor 20 miljoen! Nice.
https://twitter.com/RikElfrink

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:30:
[...]

Zou zeker een meerwaarde voor PSV zijn (voor elke Nederlandse club). Vraag me af hoe PSV het volgend seizoen gaat doen, want ze moeten geen kampioen worden, maar ze doen toch wel weer wat aankopen waarvan je denkt dat ze toch wel kampioen willen worden. Maar de hele kern van het team is weg, dus het lijkt me eerlijk gezegd niet dat dat gaat lukken mochten de andere teams zo blijven.

Want mochten de teams blijven, zoals ze nu zijn dan voorzie ik de volgende eindstand (ja de transferperiode duurt nog lang!)
1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. ...

Normaliter zou ik Vitesse nu op 4 zetten maar die hebben wel erg veel ingeleverd met Bony en van Ginkel en nog helemaal niets teruggehaald (?)
Dan voorspel ik een saai jaar want ook Ajax moet geen kampioen worden na 3 keer kampioenschap op rij. Als er, naar mijn mening, 1 team is dat kampioen moet worden is het PSV. En dat heeft niets met het elftal te maken maar met de club die zichzelf een topclub noemt en hiermee de ambitie heeft om altijd voor de prijzen te spelen. Ik zou het niet pikken als PSV-fan. Weliswaar is de gehele kern verkocht maar daar was PSV ook zelf bij natuurlijk. De hele identiteit van de club is de laatste jaren veranderd van een gemoedelijke, vriendelijke club waar veel sterren speelden en veel prijzen gepakt werden naar een koopclub, met weinig oog voor de jeugdopleiding en veel incidenten waardoor ze negatief in beeld komt. Los daarvan wordt er al jaren niks meer gewonnen en is er geen enkele kans op verbetering zichtbaar. Ik vind dat nogal makkelijk.

Als Ajax nu 8 basisspelers verkoopt en dan genoegen neemt met een 4e plek omdat het elftal kwalitatief achteruit gegaan is dan pikken de fans dat ook niet. Tenzij de seizoenskaarten dan ook qua prijs worden verlaagd, maar ja..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
St@m schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:57:
En Strootman officieel verkocht voor 20 miljoen! Nice.
https://twitter.com/RikElfrink
Zo 20 miljoen dat is wel erg veel, doen ze goed daar in Eindhoven. Al blijf ik er bij dat ze er slecht aan doen door de hele kern weg te doen..

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GmvfRbzovv4&feature=player_embedded]

--

Waar zou Waterman eigenlijk naar toe gaan, die tekende vorig jaar een contract voor één seizoen, en heeft het toch best aardig gedaan. Het valt me op dat we daar helemaal niets van horen.. Zou toch niet misstaan bij een middenmoter in Engeland/Spanje/Duitsland/Italie.

[ Voor 35% gewijzigd door Gynnad op 16-07-2013 21:06 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 12:55

StrongArmLance

Endless flow

17 Miljoen plus bonussen.
Wel een aardige toevoeging. Zou dan samen met De Rossi als een verdedigend middenveld blok moeten vormen met aanvallende middenvelders als Florenzi en Pjanic er voor.
Kijken of dat lukt en of hij een plaats in de basis krijgt, moet eigenlijk wel voor 20 miljoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:29
Aghanim schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:20:
[...]

Dan voorspel ik een saai jaar want ook Ajax moet geen kampioen worden na 3 keer kampioenschap op rij. Als er, naar mijn mening, 1 team is dat kampioen moet worden is het PSV. En dat heeft niets met het elftal te maken maar met de club die zichzelf een topclub noemt en hiermee de ambitie heeft om altijd voor de prijzen te spelen.
Was dat begin jaren 2000 niet PSV?
Elke club heeft zijn goeie en slechte jaren, AJAX is ook 2 keer kampioen geworden omdat de anderen de twee laatste weken met hun knieën de verkeerde kant op speelden.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Van de laatste 3 kampioenschappen is Ajax sowieso de laatste 2x meer dan terecht en overtuigend kampioen geworden. De 2 jaren voor het eerste kampioenschap was juist Ajax degene die pech had door met 1 doelpunt en op 1 punt het kampioenschap mis te lopen. Dus met een beetje geluk was Ajax de laatste 5 jaar op rij kampioen geweest.

Maar daar ging het me niet om, wat ik bedoelde is dat ik bij PSV geen beleid zie dat voor structurele verbeteringen gaat zorgen zodat het weer een echte topclub wordt. Dat beeld had ik wel met Cocu en de oud spelers die nu een rol gaan spelen maar vervolgens verkopen ze alle belangrijke spelers. Wat verwacht je dan van de komend seizoen en het jaar daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 29-05 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kristan schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 19:59:
17 Miljoen plus bonussen.
Wel een aardige toevoeging. Zou dan samen met De Rossi als een verdedigend middenveld blok moeten vormen met aanvallende middenvelders als Florenzi en Pjanic er voor.
Kijken of dat lukt en of hij een plaats in de basis krijgt, moet eigenlijk wel voor 20 miljoen...
De Rossi is bijna rond met Chelsea, dus Roma heeft Strootman alvast als opvolger gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 18:40
Hoe vaak De Rossi wel bijna overgestapt is naar een andere club is inmiddels ook niet meer te tellen... Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:15
Eriksen niet naar Bayer Leverkusen, omdat hij voor de grotere clubs wil gaan.. Ik vind het goed, maar ik denk dat die jongen daar nooit gaat komen, laat staan spelen..
Hij zou een goede speler voor Leverkusen zijn geweest + dat Ballack en Voller daar zitten die hem wel eens wat goede leerstof hadden kunnen geven. Bij Ibrahimovic is het ook gebeurd met V. Basten die hem wat dingen bij leerde.
Bij leverkusen had hij zich beter in de kijker kunnen werken denk ik. Het is een aardige ploeg in de Duitse competitie, als hij zich daar staande houd tegen een Bayern of Dortmund, dan weet je gelijk wat je met Eriksen kunt.

[ Voor 22% gewijzigd door Mosin op 16-07-2013 22:14 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Dan voorspel ik een saai jaar want ook Ajax moet geen kampioen worden na 3 keer kampioenschap op rij. Als er, naar mijn mening, 1 team is dat kampioen moet worden is het PSV. En dat heeft niets met het elftal te maken maar met de club die zichzelf een topclub noemt en hiermee de ambitie heeft om altijd voor de prijzen te spelen. Ik zou het niet pikken als PSV-fan. Weliswaar is de gehele kern verkocht maar daar was PSV ook zelf bij natuurlijk. De hele identiteit van de club is de laatste jaren veranderd van een gemoedelijke, vriendelijke club waar veel sterren speelden en veel prijzen gepakt werden naar een koopclub, met weinig oog voor de jeugdopleiding en veel incidenten waardoor ze negatief in beeld komt. Los daarvan wordt er al jaren niks meer gewonnen en is er geen enkele kans op verbetering zichtbaar. Ik vind dat nogal makkelijk.

Als Ajax nu 8 basisspelers verkoopt en dan genoegen neemt met een 4e plek omdat het elftal kwalitatief achteruit gegaan is dan pikken de fans dat ook niet. Tenzij de seizoenskaarten dan ook qua prijs worden verlaagd, maar ja..... :+
Ajax moet altijd kampioen worden, ook als er 8 basisspelers verkocht zijn. Adel "verplicht". Of dat dan reëel is is een ander verhaal.
Mosin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:12:
Eriksen niet naar Bayer Leverkusen, omdat hij voor de grotere clubs wil gaan.. Ik vind het goed, maar ik denk dat die jongen daar nooit gaat komen, laat staan spelen..
Hij zou een goede speler voor Leverkusen zijn geweest + dat Ballack en Voller daar zitten die hem wel eens wat goede leerstof hadden kunnen geven. Bij Ibrahimovic is het ook gebeurd met V. Basten die hem wat dingen bij leerde.
Bij leverkusen had hij zich beter in de kijker kunnen werken denk ik. Het is een aardige ploeg in de Duitse competitie, als hij zich daar staande houd tegen een Bayern of Dortmund, dan weet je gelijk wat je met Eriksen kunt.
Als Eriksen clubs in de subtop van Duitsland al weigert, dan acht ik de kans niet heel groot dat ie weggaat. Tenzij ie per se naar Engeland of Spanje wil ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 16-07-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:12:
Leverkusen is toch geen club voor hem, daarnaast vindt ik het Duitse voetbal helemaal niet bij hem passen, veels te fysiek. Nee, Eriksen kan het beste wachten op een club uit Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 14:29
tweaker2010 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Leverkusen is toch geen club voor hem, daarnaast vindt ik het Duitse voetbal helemaal niet bij hem passen, veels te fysiek. Nee, Eriksen kan het beste wachten op een club uit Spanje.
Denk dat Eriksen idd naar een semi rijke club in Spanje kan gaan, Italie wordt hij een non factor.
En voor dePL, is ie niet groot genoeg tenzij hij ALLE speelminuten krijgt.
maar aangezien elke club in de PL 80M per jaar vangt,.. zou hem graag naar Cardiff zien gaan. Die moeten overleven, da's een mooi punt om je punt te maken.
Da's 2 punten... ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

[...]

PSV is niet veranderd in een koopclub, PSV is altijd een koop club geweest...daar is de grootste rivaliteit met Ajax ook uit ontstaan, Ajax leidde (gedeeltelijk) allemaal goede spelers (Vanenburg, Kieft, Lerby, Koeman) op die PSV vervolgens kocht (en Feyenoord in mindere mate met Gullit). Het verwateren van het gemoedelijke karakter van de club is pas ingezet nadat Harrie van Raaij stopte als voorzitter...helpt ook niet mee dat de voetbalwereld is zijn algemeenheid wat verhard is, maar dat is geen excuus. Ik denk dat ze nu juist weer een hoop goodwill (in elk geval onder de eigen fans) aan het kweken zijn met het verkopen van spelers die symbool stonden voor die vele incidenten (Lens, Pieters, hopelijk nog Toivonen) en het slechte / zeurderige karakter (Strootman, Mertens). en het meer doorstromen van jeugd (Depay, Locadia zeker, en ik zie Bakalli en Hendrix ook nog wel speeltijd krijgen dit jaar) en een clubman als coach.

Zowiezo wordt nu opeens ook zoveel nadruk op de jeugd gelegd door de media en supporters van andere clubs, omdat het bij Ajax (beleid) en Feyenoord (noodzaak) goed uitpakt. De gouden selectie van PSV in 88 had geen eigen jeugd, en de meer recentere goede elftallen hadden ook nauwelijks eigen jeugd (Zenden in 95/96, Afellay nog recenter) en daar maalde niemand over. Bij PSV maakt het (wat mij betreft) geen zak uit of het een gekochte speler, gehuurde speler of opgeleide speler is...het gaat erom wat voor spelers...wat spatjes hebben is prima (Romario was ook geen engel) maar dan moet je wel presteren.
Ajax heeft blijkbaar geen spelers waar clubs in geinteresseerd zijn =) ...hartstikke mooi, maar dat zegt ook wel wat. Eigenlijk is dat alleen maar een groot compliment aan Frank de Boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
tweaker2010 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:48:
[...]

Ik vind het wel grappig dat je fysiek zegt, alleen nu wil ik wel eens weten wat je ervan zou denken als hij naar Dortmund ging ? Was het dan goed geweest, vanwege het feit dat hij dan bij een topclub zou zitten ?
Wat dacht je ervan om Ramos of Pepe op je dak te hebben, die zijn ook niet bepaald je vrienden..

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Gynnad schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:30:
[...]
Zou zeker een meerwaarde voor PSV zijn (voor elke Nederlandse club). Vraag me af hoe PSV het volgend seizoen gaat doen, want ze moeten geen kampioen worden, maar ze doen toch wel weer wat aankopen waarvan je denkt dat ze toch wel kampioen willen worden. Maar de hele kern van het team is weg, dus het lijkt me eerlijk gezegd niet dat dat gaat lukken mochten de andere teams zo blijven.

Want mochten de teams blijven, zoals ze nu zijn dan voorzie ik de volgende eindstand (ja de transferperiode duurt nog lang!)
1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. ...

Normaliter zou ik Vitesse nu op 4 zetten maar die hebben wel erg veel ingeleverd met Bony en van Ginkel en nog helemaal niets teruggehaald (?)
Uitgaande van de huidige stand van zaken denk ik dat je wel eens gelijk kan hebben. Er zijn bij de eerste twee nauwelijks spelers van belang vertrokken (kan nog steeds gebeuren), terwijl er bij PSV een soort van leegloop gaande is. Daar komen natuurlijk wel spelers voor terug, maar daar moet nog wel een team van gemaakt worden. Ajax heeft Bojan Krkic aangetrokken (gehuurd) en dus lijkt het erop dat die ploeg dus versterkt is. 4e plek is lastig te voorspellen. Qua mogelijkheden verwacht je Vitesse, maar ik denk dat ze Bony wel gaan missen als ze er niet zo'n speler voor in de plaats gaan krijgen en daarnaast verwacht ik dat Twente ook nog een aardige ploeg heeft ondanks het vertrek van enkele spelers. Outsiders: FC Utrecht en NEC (don't ask).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 07:19

CR1691

Hero of Time

NEC een outsider? Ik denk dat je nu iets te optimistisch bent.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:21:
[...]
Ik vind het wel grappig dat je fysiek zegt, alleen nu wil ik wel eens weten wat je ervan zou denken als hij naar Dortmund ging ? Was het dan goed geweest, vanwege het feit dat hij dan bij een topclub zou zitten ?
Wat dacht je ervan om Ramos of Pepe op je dak te hebben, die zijn ook niet bepaald je vrienden..
De spaanse competitie stelt qua verdedigen niet zoveel voor, dat is gewoon een feit.
Natuurlijk lopen er fysieke spelers als Pepe en Pique rond, maar verder is het niet zoveel soeps.
Niet voor niets dat Messi en Ronaldo er jaar in jaar uit >35 goals per seizoen in leggen.

Dortmund lijkt me geen goede keuze (net als Bayern trouwens) ook al zijn het topclubs, maar ik vermoed dat Eriksen daar niet op zijn plek is qua fysiek.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 17-07-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ik denk dat AZ wel top 7 kan gaan halen dit jaar, uitstekend ingekocht en alleen Maher weg. Martens terug, Gouweleeuw, Wuytens, Gudelj(!) erbij. Zou me niets verbazen als Verbeek daar een doepel draaiend elftal van weet te smeden, ben ook van de trainer Verbeek erg gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
Altidore is ook weg bij AZ, lijkt me eerlijk gezegd een grotere aderlating dan Maher. Ik ga er echter vanuit dat ze met de opbrengsten nog wel wat versterkingen halen. AZ heeft vorig seizoen ook veel pech gehad en is m.i. een ploeg die structureel in de top 6 thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

AZ kreeg afgelopen week op zijn klote van Go Ahead. Zegt nog vrij weinig natuurlijk maar het team moet wel aan elkaar wennen. Ik denk dat kwalificatie voor de EL play offs het hoogst haalbare voor AZ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De transfer van Altidore kwam op een ongelukkig tijdstip voor AZ. De enige waardige en betaalbare vervangers hadden al een nieuwe club gevonden; Malki en Junker. Beide waren prima spitsen geweest voor AZ, die beiden garant staan voor doelpunten. Qua betaalbare spitsen uit het buitenland zijn ze al afgetroefd door NEC, die heeft Michael Higdon binnengehaald. Daar verwacht ik best wel wat van dit jaar :)

Maar goed, ik ben benieuwd wie ze als vervangen halen voor Altidore, Gudmundsson lijkt mij te licht en is ook meer een vleugelaanvaller dan spits, net als Berghuis. AZ heeft wat dat betreft geen echte centrumspits meer, los van de net aangetrokken Eli Babalj, waarvan ik geen hoge pet van op heb.

[edit]
Vergeet ik toch zomaar Aron Jóhannsson. Ben benieuwd wat deze gaat brengen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 17-07-2013 10:22 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Johannsson en Babalj zijn de spitsen die Altidore opvangen. Wellicht laten ze nog een jeugdspeler aansluiten als derde spits. Kan mij niet voorstellen dat ze er nog 1 gaan aantrekken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:51:
[...]

De spaanse competitie stelt qua verdedigen niet zoveel voor, dat is gewoon een feit.
Natuurlijk lopen er fysieke spelers als Pepe en Pique rond, maar verder is het niet zoveel soeps.
Niet voor niets dat Messi en Ronaldo er jaar in jaar uit >35 goals per seizoen in leggen.

Dortmund lijkt me geen goede keuze (net als Bayern trouwens) ook al zijn het topclubs, maar ik vermoed dat Eriksen daar niet op zijn plek is qua fysiek.
Ja nu begrijp ik je wel. Het komt wel over, van hij kan het gewoon niet aan. De Bundesliga doet zeker niet onder voor la liga, alleen daar lopen misschien meer technische spelers rond. Götze daarin tegen speelt wel in de Bundesliga, maar hij is fysiek een sterke speler.
TB1989 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:54:
Ik denk dat AZ wel top 7 kan gaan halen dit jaar, uitstekend ingekocht en alleen Maher weg. Martens terug, Gouweleeuw, Wuytens, Gudelj(!) erbij. Zou me niets verbazen als Verbeek daar een doepel draaiend elftal van weet te smeden, ben ook van de trainer Verbeek erg gecharmeerd.
Daar zat ik ook al aan te denken, ik gun het ze wel. Toen ik dat van go ahead hoorde sloeg iemand toch even een plank in m,n gezicht..

[ Voor 24% gewijzigd door Mosin op 17-07-2013 10:54 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=192206

Toornstra is een goede speler en zal zeker een aanwinst zijn voor PSV. Ik vind alleen 6 miljoen voor een speler zoals hij veel te veel geld. Van dit type voetballer zijn er zo verschrikkelijk veel. Bovendien is de kans heel klein dat je dat bedrag ooit nog zult terugverdienen.

Denk dat mocht het tot een transfer komen 4 miljoen wel een maximum is.

Utrecht lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot. Eerst Strootman en Mertens voor de hoofdprijs en nu ook misschien Toornstra. Doen goede zaken daar in Utrecht, dat is 1 ding dat zeker is.

[ Voor 19% gewijzigd door CR1691 op 17-07-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CR1691 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:10:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=192206

Toornstra is een goede speler en zal zeker een aanwinst zijn voor PSV. Ik vind alleen 6 miljoen voor een speler zoals hij veel te veel geld. Van dit type voetballer zijn er zo verschrikkelijk veel. Bovendien is de kans heel klein dat je dat bedrag ooit nog zult terugverdienen.

Utrecht lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot. Eerst Strootman en Mertens voor de hoofdprijs en nu ook misschien Toornstra. Doen goede zaken daar in Utrecht, dat is 1 ding dat zeker is.
Zei men dat over zijn voorgangers - Mertens en Strootman - ook niet?

Dat viel enorm mee...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ik denk dat ik als PSV zijnde maximaal 4.5M zou betalen, meer lijkt me wat veel. Ben benieuwd, FC Utrecht doet daar echt fantastische zaken de afgelopen jaren met PSV dan als Toornstra weer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Mocht Toornstra naar PSV gaan heeft Utrecht al om en nabij de 20 miljoen erbij. Totale kosten voor Strootman, Mertens en Toornstra zijn naar mijn weten niet hoger dan 3 miljoen? Heeft Utrecht echt fantastische zaken gedaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
CR1691 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:10:

Dat zou een redelijke prijs zijn idd, maar voor waarschijnlijk Utrecht weinig aantrekkelijk. Ze hebben recent 1 miljoen betaald en moeten ook nog eens 25% van de verkoopprijs aan ADO doorstorten. En er zijn natuurlijk al aardig wat basisspelers vertrokken. Met een doorlopend contract kan je Toornstra misschien beter nog een seizoen houden in plaats van dat je dadelijk zo veel kwaliteit inlevert dat je de hele competitie rond plek 12 of erger hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Schijnt nu concrete belangstelling te zijn voor Janmaat. Een Russische ploeg is een bod aan het voorbereiden van €8,- miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zijn vooralsnog geruchten maar laat ze maar komen :) . Op dit moment dé rechtsback van het Nederlands elftal en is fantastisch bezig. Feyenoord gaat ook nog proberen zijn contract open te breken dus hopelijk zet Van Geel hoger in dan die 8 miljoen. Janmaat is onmisbaar voor Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Zou erg jammer zijn om twee redenen: weer een speler die na één seizoen van sterke ontwikkeling weggeplukt wordt, en in Rusland verdwijn je uit het zicht van de bondscoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'De zaakwaarnemer van Daryl Janmaat reageerde tegenover het Russische Izvestia op interesse voor zijn pupil. Volgens de zaakwaarnemer staat hij in contact met twee clubs uit Engeland, twee uit Rusland en is er Italiaanse interesse. De Russische publicatie denkt te weten dat Dynamo Moskou en Rubin Kazan de gegadigden uit Rusland zijn. Arsenal zou een van de twee Engelse clubs zijn en Inter Milaan de Italiaanse geïnteresseerde.

'Ik zal niet ontkennen dat Janmaat in de belangstelling staat van diverse clubs. Maar ik kan momenteel niet veel specifieker zijn. Clubs in Europa hebben meestal geen haast om al in juli zaken te doen. Ze wachten vaak op de laatste dagen van de transfermarkt om de prijs nog te laten dalen. Feyenoord wil Janmaat graag behouden, maar het is moeilijk in te schatten wat er deze transferperiode nog gaat gebeuren.'

Volgens Izvestia zijn de Russische clubs bereid een transferbedrag van 8 miljoen euro te betalen voor de international, die transfervrij overkwam van Heerenveen.'

http://feyenoord.netwerk....%C3%AB%20en%20Rusland.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voor Feyenoord is 8 miljoen natuurlijk een hele hoop geld. Zeker voor een beperkte verdediger als Janmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:38:
Voor Feyenoord is 8 miljoen natuurlijk een hele hoop geld. Zeker voor een beperkte verdediger als Janmaat.
Haha beperkt? Zet die Ajax bril eens af joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 15:45
Janmaat is gewoon een beperkte verdediger, ook zonder Ajax bril.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Niks beperkt aan Janmaat. Hij kan scoren, geeft assists, heeft een goede voorzet, is verdedigend een stuk sterker geworden afgelopen seizoen en is sinds zijn debuut in Oranje steeds beter geworden en uitgegroeid tot een volwaardige speler. Heel beperkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Krukar schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:43:
Janmaat is gewoon een beperkte verdediger, ook zonder Ajax bril.....
Zoals vrijwel elke andere back, inclusief die van Ajax, bedoel je? :F

Volgens die 'norm' was zelfs Roberto Carlos een beperkte voetballer.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Doet kennelijk pijn dat Janmaat de twee Ajacieden voorbijgestreefd is. Sjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ach hou op, ik vind hem een nuttige, goede rechtsback maar absoluut geen echte topper. 8M voor Janmaat is nog vreemder dan die 17M voor Strootman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Van mij mag hog wel even blijven, anders krijg je hetzelfde als Buttner bij Utd.
Een beperkte verdediger. Euh, hij doet mee in de aanval en verdedigt ook (voor zijn ervaring/jaren op dit niveau) prima. Hij wordt toch niet voor niets voor Oranje opgeroepen :')

edit:
Verdedigers zijn helaas niets waard in verhouding tot spitsen/aanvallende spelers dus 7 miljoen is wel heul gortig.

[ Voor 19% gewijzigd door Afvalzak op 17-07-2013 16:54 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mooi dat de een met de bril de ander van een bril beticht. :D

De Ajacieden zijn inderdaad niet best, maar voor Janmaat vind ik het toch echt wel een flink pak geld hoor, dat staat mijns inziens overigens los van elkaar.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

TB1989 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:
Ach hou op, ik vind hem een nuttige, goede rechtsback maar absoluut geen echte topper. 8M voor Janmaat is nog vreemder dan die 17M voor Strootman.
Niemand heeft het over een topper. Maar beperkt is Janmaat echt niet. Bovendien is hij international dus hoezo vreemd? Als het nou de rechtsback van Groning was dan snapte ik je reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door CR1691 op 17-07-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Afvalzak schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:
Van mij mag hog wel even blijven, anders krijg je hetzelfde als Buttner bij Utd.
Een beperkte verdediger. Euh, hij doet mee in de aanval en verdedigt ook (voor zijn ervaring/jaren op dit niveau) prima. Hij wordt toch niet voor niets voor Oranje opgeroepen :')
Tja, en dan gaan mensen dat argument niet voor Willems gebruiken. Beetje selectieve verontwaardiging. Janmaat staat er ook bij gebrek aan een echte topper, dat weet iedereen.

Desalniettemin doet hij het goed hoor, dat probeer ik ook niet te bagetalliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:54:
Mooi dat de een met de bril de ander van een bril beticht. :D

De Ajacieden zijn inderdaad niet best, maar voor Janmaat vind ik het toch echt wel een flink pak geld hoor, dat staat mijns inziens overigens los van elkaar.
Niet alleen voor Janmaat. Voor een verdediger zal een club sowieso veel minder geld betalen dan voor een middenvelder of spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:47:
Doet kennelijk pijn dat Janmaat de twee Ajacieden voorbijgestreefd is. Sjongejonge.
Dat zegt meer over de bondscoach dan over de kwaliteiten van die spelers hoor.
Als je van der Wiel (basisspeler PSG) niet selecteert vanwege zijn Ajax verleden klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:22:
[...]

Als je van der Wiel (basisspeler PSG) niet selecteert vanwege zijn Ajax verleden klopt er iets niet.
Net zoals Van Rhijn, Stekelenburg, Blind, Vermeer, Sneijder en Van Der Vaart, die ook door hun Ajax-verleden niet worden geselecteerd. Tijd dat Van Gaal opstapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nou ja je begrijpt vast wel wat ik bedoel, de tijd dat half Ajax bij oranje zat is voorbij. ;)
Alleen Blind is eigenlijk zeker van zijn plek, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CR1691 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:55:
Niet alleen voor Janmaat. Voor een verdediger zal een club sowieso veel minder geld betalen dan voor een middenvelder of spits.
Beperkt was misschien wat gechargeerd maar zo briljant is hij ook weer niet. Het is een enorm bedrag voor een redelijke, jonge verdediger. Waarom jij dan Ajax daarbij moet halen begrijp ik niet zo, kijk gewoon naar Janmaat. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:43:
Nou ja je begrijpt vast wel wat ik bedoel, de tijd dat half Ajax bij oranje zat is voorbij. ;)
Alleen Blind is eigenlijk zeker van zijn plek, de rest niet.
Toch vind ik het een groot voordeel als de spelers in Oranje ook regelmatig in een team met elkaar ballen, maar goed, dat is met het huidige voetbal/geld een bekeken zaak.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:23
[...]

Naast het feit dat ik vd Wiel een heel stuk beter vind is het gewoon zo dat Janmaat gezien de Nederlandse backs in het Nederlands elftal hoort.

Maar hij is verreweg niet goed genoeg voor het niveau wat eigenlijk in Oranje hoort. En dat maakt me nog treuriger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaker2010 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:38:
Die €8,- miljoen betreft de Russische clubs. Er worden geen bedragen genoemd die de Engelse clubs waaronder Arsenal aan denken noch Inter Milan.

Stel dat er een soortement van tegen elkaar opbieden uit ontstaat dan zou het zomaar kunnen gebeuren dat het rond de €10,- miljoen gaat worden. Of er meer voor Janmaat geboden zou kunnen gaan worden bij een goed spelen door hem op het WK is maar zeer de vraag. Dus wat is wijsheid vanuit de optiek van Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
HamburgerHenk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Maar hij is verreweg niet goed genoeg voor het niveau wat eigenlijk in Oranje hoort. En dat maakt me nog treuriger
Welk niveau moet je daarvoor hebben? Backs als Van Aerle of Reiziger ontstegen het niveau van Janmaat of for that matter Van der Wiel of Van Rhijn niet tot nauwelijks...
Anoniem: 343906 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:40:
[...]
Die €8,- miljoen betreft de Russische clubs. Er worden geen bedragen genoemd die de Engelse clubs waaronder Arsenal aan denken noch Inter Milan.
heel aannemelijk dat die clubs meer gaan bieden dan een Russische club is het niet. Als Arsenal of Inter daadwerkelijk ook een bod doen, zal die niet snel hoger zijn en hopen ze erop dat zij sneller een overeenkomst met een Nederlandse speler zullen hebben dan een Russische club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Ramzzz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:46:
[...]

Zoals vrijwel elke andere back, inclusief die van Ajax, bedoel je? :F

Volgens die 'norm' was zelfs Roberto Carlos een beperkte voetballer.
Ik zeg toch ook niet dat de backs van Ajax wél goed zijn?

8 miljoen voor een Janmaat, een matige back met redelijk potentieel die zich nog niet eens écht bewezen heeft is gewoon zwaar overpriced imho, en waarom je Roberto Carlos er nu bijhaalt ontgaat mij even volledig :?

Omdat ik vind dat Janmaat een beperkte voetballer is, is Roberto Carlos dat ook? Nja, ik zal wel iets missen o.i.d....

[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 17-07-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
Er zijn nou eenmaal weinig goede backs. Hij ligt nog lang vast dus je moet diep in de buidel tasten. Vd Wiel bracht ook zoiets op en had een korter contract en een paar zwakke seizoenen achter de rug.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3528870/douglas-voor-drie-jaar--naar-dinamo-moskou.html
"Ik ben heel blij dat ik voor deze illustere club mag spelen", zegt hij op de website van zijn nieuwe werkgever

Lol. een beetje zelfspot kan hem niet ontzegd worden. Als dit het hoogst haalbare is... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
[...]

Basisspeler PSG? Dat is nieuw. Volgens mij is hij gewoon 2e keus achter Jallet.
Janmaat doet het gewoon heel goed bij Feyenoord en in Nederland is hij de beste optie voor die positie. Dat hij niet van het niveau van een Stam, Bronckhorst of de Boer is, tja daar is iedereen het op dit moment wel mee eens :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
tweaker2010 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:07:

Lol. een beetje zelfspot kan hem niet ontzegd worden. Als dit het hoogst haalbare is... :z
Over zelfspot gesproken, Suarez is ook aan leuke tv-carriere aan het bouwen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
thewizard2006 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:01:
[...]

Basisspeler PSG? Dat is nieuw. Volgens mij is hij gewoon 2e keus achter Jallet.
Janmaat doet het gewoon heel goed bij Feyenoord en in Nederland is hij de beste optie voor die positie. Dat hij niet van het niveau van een Stam, Bronckhorst of de Boer is, tja daar is iedereen het op dit moment wel mee eens :)
Hij heeft afgelopen seizoen 22 wedstrijden gespeeld in de competitie. Hoeveel daarvan invalbeurten waren weet ik niet, maar dat is toch wel netjes.

Persoonlijk vind ik Janmaat in Nederland wel bij de beste backs horen, maar komt internationaal toch veel te kort. Net als Blind/Van der Wiel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Lampie schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:35:
[...]

Hij heeft afgelopen seizoen 22 wedstrijden gespeeld in de competitie. Hoeveel daarvan invalbeurten waren weet ik niet, maar dat is toch wel netjes.
Hij speelt vooral wedstrijden dat Jallet rust krijgt/geblesseerd/geschorst is en natuurlijk invalbeurten. Heeft het best goed gedaan, maar heeft iemand voor zich staan die een maatje te groot is. Als hij een niveautje lager gaat spelen en daar een basisplaats heeft is hij gewoon de vaste rechtback van Oranje.

Janmaat is geen onaardige voetballer voor NL top, maar moet zich eerst op een hoger (internationaal) niveau bewijzen. En dan doel ik niet op oefenpotjes of kwalificatie tegen kleinere landen met oranje. Als ik Feyenoord was, zou ik m'n handen dichtknijpen met 8 miljoen als het werd geboden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 18-07-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
Lampie schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:35:
Hij heeft 1553 minuten gespeeld van de in totaal meer dan 3500. Die minuten waren inderdaad als Jallet rust krijgt en Jallet was ook even geblesseerd. Maar in principe speelt Jallet, ook alles in de CL en beker.

Voorlopig moet vd Wiel het ook nog maar eens laten zien op een hoger niveau dus. Sinds het WK waar hij wel goed was heeft hij 2 jaar geen bal geraakt en toen was hij met 1 jaar contract ook nog een miljoen of 8 waard. Maar het WK is 3 jaar geleden, daar kan je niet op blijven teren. Zijn positie is overgenomen door Janmaat, die langer vast ligt en dus is dat bedrag helemaal niet zo raar. Vd Wiel was al gepasseerd toen hij nog bij Ajax zat overigens, dus dat hij als hij een niveautje lager gaat spelen weer back wordt van Oranje moet ik ook nog maar zien.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 18-07-2013 09:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Die 8 miljoen was ook aan de te hoge kant voor vd Wiel. Puur het geluk dat PSG al die oliedollars te verbrassen heeft. Het zelfde geldt voor die Russische clubs die Janmaat willen.

Overigens had vd Wiel toen hij ging ~20 wedstrijden CL en 2 eindtoernooien (waaronder wk-finale) ervaring. Dat telt een stuk zwaarder dan een seizoen bij de nr 3 in Nederland en een handvol (oefen)interlandas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Sempy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:27:
[...]

Over zelfspot gesproken, Suarez is ook aan leuke tv-carriere aan het bouwen. _/-\o_

[video]
Hij is leuk, net als toen in die reclame van beter horen..
'Eriksen persoonlijk rond met AC Milan'

Ajax moet rekening houden met een vertrek van Christian Eriksen. De middenvelder heeft een persoonlijk akkoord bereikt met AC Milan, die club moet echter eerst verkopen voor het in Amsterdam aan kan kloppen om te onderhandelen over de transfer van de middenvelder.

Eriksen zou een akkoord hebben bereikt over een vierjarig contract, noteerde Ekstra Bladet via Italiaanse bronnen. AC Milan kan echter de transfer echter niet afronden voor het zelf verkoopt. Kevin Prince Boateng wordt genoemd als speler die de club uit Milaan mogelijk verlaat, zodra dat het geval is willen de Italianen met een bod van zestien miljoen euro naar Ajax stappen.

Boateng zou in de belangstelling staan van onder meer West Bromwich Albion, Galatasaray, Liverpool en AS Monaco, de Ghanees kan AC Milan verlaten voor een bedrag dat lager ligt dan wat de Serie A-club wil betalen voor Eriksen.

De Deense middenvelder, die al langer in verband wordt gebracht met de topclub uit Italië, wees eerder deze zomer Bayer Leverkusen af. Hij zag het niet direct als stap omhoog en geld is niet zijn drijfveer. "Als Christian voor het geld zou gaan, had hij het aanbod van Leverkusen wel geaccepteerd. De sportieve verschillen tussen Ajax en Leverkusen zijn niet groot, hij wil een grotere stap maken", zei zaakwaarnemer Martin Schoots.
Laten we toch hopen dat dit niet waar is, deze speler heeft niets te zoeken in de Serie A, zie hem veel liever in de Spaanse competitie of in de Premier League.

[ Voor 69% gewijzigd door Gynnad op 18-07-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:40:
[...]

Stel dat er een soortement van tegen elkaar opbieden uit ontstaat dan zou het zomaar kunnen gebeuren dat het rond de €10,- miljoen gaat worden. Of er meer voor Janmaat geboden zou kunnen gaan worden bij een goed spelen door hem op het WK is maar zeer de vraag. Dus wat is wijsheid vanuit de optiek van Feyenoord.
In sportief opzicht zou Engeland de beste keuze zijn. Dan blijf je ook in beeld voor het Nederlands elftal. Arsenal lijkt me een prima club, mede gezien hoe Bergkamp en van Persie daar zijn gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Anoniem: 406530 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:20:
[...]

In sportief opzicht zou Engeland de beste keuze zijn. Dan blijf je ook in beeld voor het Nederlands elftal. Arsenal lijkt me een prima club, mede gezien hoe Bergkamp en van Persie daar zijn gegroeid.
Zijn voorkeur gaat uit naar de Bundesliga. Hij was ook bijna naar Leverkussen gegaan maar koos voor Feyenoord omdat hij zich daar beter dacht te ontwikkelen. Ik zie hem hierna best bij een Schalke of Leverkussen aan de slag gaan hoor. Mooie clubs in een fantastische competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
16 miljoen voor Eriksen nu lijkt mij ook een bar slechte deal, als je ziet dat een Strootman al voor 20 miljoen gaat..... Had toch wel minimaal een 20 verwacht voor Eriksen, of is die 16 nog met opties?

[ Voor 25% gewijzigd door Krukar op 18-07-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Krukar schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:24:
16 miljoen voor Eriksen nu lijkt mij ook een bar slechte deal, als je ziet dat een Strootman al voor 20 miljoen gaat..... Had toch wel minimaal een 20 verwacht voor Eriksen, of is die 16 nog met opties?
En dat terwijl Strootman een contract van nog 3(?) jaar had en Eriksen nog maar 1 jaar? Dan is dat verschil wel te verklaren.
De kwaliteit van een speler bepaald voor een deel de waarde, een ander deel is de looptijd van het contract. Een speler met nog één jaar contract is gewoonweg een stuk minder waard dan een speler die nog drie jaar vast zou liggen.

Eriksen is nou niet de messias die bij een FC Barcelona even met gemak mee gaat draaien. Ik zie dat iig niet snel gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 18-07-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Napo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:29:
[...]

En dat terwijl Strootman een contract van nog 3(?) jaar had en Eriksen nog maar 1 jaar? Dan is dat verschil wel te verklaren.
De kwaliteit van een speler bepaald voor een deel de waarde, een ander deel is de looptijd van het contract. Een speler met nog één jaar contract is gewoonweg een stuk minder waard dan een speler die nog drie jaar vast zou liggen.

Eriksen is nou niet de messias die bij een FC Barcelona even met gemak mee gaat draaien. Ik zie dat iig niet snel gebeuren.
Over dat contract heb je inderdaad wel gelijk. Dat is wel een grote bepalende factor.
Barcelona o.i.d. zie ik ook niet gebeuren, daar is hij (nog) niet goed genoeg voor, maar ik denk dat Eriksen best voor 20m naar een Europese subtop club als bijv. Liverpool of Benfica zou kunnen. Bod van 16m van AC Milan lijkt mij gewoonweg wat laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Krukar schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:34:
[...]

Over dat contract heb je inderdaad wel gelijk. Dat is wel een grote bepalende factor.
Barcelona o.i.d. zie ik ook niet gebeuren, daar is hij (nog) niet goed genoeg voor, maar ik denk dat Eriksen best voor 20m naar een Europese subtop club als bijv. Liverpool of Benfica zou kunnen. Bod van 16m van AC Milan lijkt mij gewoonweg wat laag.
16 miljoen zou echt heel goed betaald zijn voor een speler uit de eredivisie met nog maar 1 jaar contract. Als je het naar rendement per afgekocht contractjaar gaat omrekenen, is het beter betaald dan zo ongeveer elke transfer die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden. En dat voor een speler die toch vooral nog een talent is.

Zou mooi zijn als het snel rond komt. Ik was toch een beetje bang voor een transfer eind augustus en dat dan Duarte in de tussentijd naar PSV zou zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Met 16 miljoen mag je je handen dichtknijpen. Geen enkele club zal een bod van 20 miljoen uitbrengen op een Eredivisiespeler met een 1jarig contract. Behalve als de club Liverpool heet misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

16m is echt belachelijk veel voor een 1-jarig contract, heb zelf het idee dat Ajax al blij mag zijn als er 10m betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:44:
[...]
Zou mooi zijn als het snel rond komt. Ik was toch een beetje bang voor een transfer eind augustus en dat dan Duarte in de tussentijd naar PSV zou zijn gegaan.
Laat Duarte maar lekker naar PSV gaan, middelmaat die bij Ajax niet nodig is ook als Eriksen vertrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
YouTube: The great forgotten Dutch team of 1998

Half jaar geleden geplaatst door de FIFA, mooi eerbetoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Hoop toch zo dat hij niet naar de Serie A gaat, bij Milan is de druk erg hoog en qua fysiek past hij daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:03
Denken jullie dat er nog ''grote'' namen (terug)komen bij Feyenoord

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Heerlijk, die sfeer, kippenvel. Ik was toen 12, maar die goal van Bergkamp herinner ik me als de dag van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Koppensneller schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:40:
[...]

Heerlijk, die sfeer, kippenvel. Ik was toen 12, maar die goal van Bergkamp herinner ik me als de dag van gisteren.
En zeker met Jack van Gelder radiocommentaar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

m0nk

16-09-2003 15.15

Koppensneller schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:40:
[...]

NL - Joegoslavie, was ik bij. Zat naast het uitvak waar rellen uit braken in de rust.. Was echt een mooie wedstrijd.. Ging helemaal kapot na die 2-1 :D

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 16-05 09:21
toolkist schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:54:
[...]

16m is echt belachelijk veel voor een 1-jarig contract, heb zelf het idee dat Ajax al blij mag zijn als er 10m betaald wordt.
max 8 miljoen zal het worden, kan me geen club voorstellen die boven dit bedrag voor zo'n speler gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Hoezo niet? Eriksen heeft betere statistieken om te weerleggen dan een Sneijder en Van Der Vaart destijds, en dat op jongere leeftijd. Ajax gaat echt wel meer krijgen voor hem dan 12M, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:05:
Hoezo niet? Eriksen heeft betere statistieken om te weerleggen dan een Sneijder en Van Der Vaart destijds, en dat op jongere leeftijd. Ajax gaat echt wel meer krijgen voor hem dan 12M, daar ben ik van overtuigd.
En de Nederlandse competitie is momenteel hetzelfde niveau als destijds? Ik hoor enkel dat de Nederlandse competitie minder en minder wordt. Een lagere prijs zou dan ook niet raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:06:
[...]
En de Nederlandse competitie is momenteel hetzelfde niveau als destijds? Ik hoor enkel dat de Nederlandse competitie minder en minder wordt. Een lagere prijs zou dan ook niet raar zijn.
Wat een onzin, de prijs van spelers valt of staat niet bij het niveau van de eredivisie hoor.
Kijk naar de bedragen die momenteel voor PSV spelers betaald worden, dat gaat helemaal nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Dat wel, maar dan nog is 8M belachelijk laag. Als Ajax al 8M kon krijgen voor Aldeweireld met een eenjarig contract, dan is Eriksen toch wel wat meer waard.

@tweaker2010, dat valt wel mee, Strootman is misschien wat aan de prijs, maar Mertens en Lens zijn voor redelijk normale bedragen verkocht hoor. Het is niet idioot hoog wat ze ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:11:
[...]

Wat een onzin, de prijs van spelers valt of staat niet bij het niveau van de eredivisie hoor.
Kijk naar de bedragen die momenteel voor PSV spelers betaald worden, dat gaat helemaal nergens over...
Natuurlijk speelt de competitie een redelijk grote rol in de prijs van een speler. In een mindere competitie is het gemakkelijker om uit te blinken dan in een zware competitie. Een speler als Malki bijvoorbeeld zie ik niet zo veel doelpunten maken in Engeland of Spanje.
De prijs van een speler heeft nogal veel factoren en ze spelen één voor één allemaal mee om tot een uiteindelijke prijs te komen.
Maar als de prijzen voor bijvoorbeeld Lens, Mertens en Strootman belachelijk zijn dan zou een miljoen of 20 voor een Eriksen in mijn ogen eveneens belachelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:11:
Dat wel, maar dan nog is 8M belachelijk laag. Als Ajax al 8M kon krijgen voor Aldeweireld met een eenjarig contract, dan is Eriksen toch wel wat meer waard.

@tweaker2010, dat valt wel mee, Strootman is misschien wat aan de prijs, maar Mertens en Lens zijn voor redelijk normale bedragen verkocht hoor. Het is niet idioot hoog wat ze ontvangen hebben.
En daarbij hadden net die PSV-spelers die voor veel geld (o.a. naar Italië) vertrekken uitstekend gepresteerd tegen Napoli.

De juiste soort exposure als incentive om ze in Italië de beurs te laten trekken.

Da's toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dat is verder niet veel vertoond, afgelopen seizoen.

(Ook niet door PSV ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ramzzz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:42:
[...]

En daarbij hadden net die PSV-spelers die voor veel geld (o.a. naar Italië) vertrekken uitstekend gepresteerd tegen Napoli.

De juiste soort exposure als incentive om ze in Italië de beurs te laten trekken.

Da's toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dat is verder niet veel vertoond, afgelopen seizoen.
Ajax - Man City en Man City - Ajax? Hoger niveau, nl. CL, en in tegenstelling tot Napoli in beide gevallen het sterkste team opgesteld door Man City..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Mocht Eriksen er inderdaad persoonlijk uit zijn met AC Milan dan komt Ajax toch best wel in een penibele situatie. Bijtekenen zal hij dan niet doen. En transfervrij de deur uit laten lopen wil Ajax natuurlijk niet. Mocht Erikssen er dus idd persoonlijk uit zijn met AC Milan dan verzwakt dat de onderhandelingspositie van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:11
Anoniem: 343906 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:45:
[...]

Mocht Eriksen er inderdaad persoonlijk uit zijn met AC Milan dan komt Ajax toch best wel in een penibele situatie. Bijtekenen zal hij dan niet doen. En transfervrij de deur uit laten lopen wil Ajax natuurlijk niet. Mocht Erikssen er dus idd persoonlijk uit zijn met AC Milan dan verzwakt dat de onderhandelingspositie van Ajax.
Volgens mij moet hij wel bij tekenen want er zijn al afgelopen seizoen afspraken gemaakt dat als hij niet vertrekt deze transferperiode dat hij dan voor 1 jaar bijtekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ps3gamer91 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:38:
Feyenoor schijnt bezig te zijn met zowel Assaidi als Myachi, beiden op huurbasis (naar ik aanneem). En van Geel heeft van de week nog laten weten dat de deur voor Guidetti altijd open staat.

Mochten er speler(s) van Feyenoord verkocht gaan worden, dan zie ik het één en ander wel in een stroomversnelling komen.

Inzake Janmaat wordt de belangstelling concreter. Maar het zou ook zo maar kunnen dat bijvoorbeeld een Zenit St. Petersburg serieuzer gaat worden voor Pelle met dat Hulk daar voor €60,- miljoen van de hand is gedaan aan AS Monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pompi schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:47:
[...]

Volgens mij moet hij wel bij tekenen want er zijn al afgelopen seizoen afspraken gemaakt dat als hij niet vertrekt deze transferperiode dat hij dan voor 1 jaar bijtekent.
Help het iedereen hopen die supporter van Ajax is maar heb daar een hard hoofd in wanneer hij er inderdaad persoonlijk uit is met AC Milan. Mondeling toezeggingen zijn relatief gemakkelijk weg te masseren met een bepaalde hoeveelheid geld, zeker in de voetballerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Algurgazan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:20:
[...]

Ajax - Man City en Man City - Ajax? Hoger niveau, nl. CL, en in tegenstelling tot Napoli in beide gevallen het sterkste team opgesteld door Man City..
Die was ik niet vergeten ;) maar er is gek genoeg nauwelijks Britse aandacht voor Ajax-spelers.

Meerdere mogelijkheden. Ze zitten er te slapen, ze hebben al een heel lange bank (City zeker), of een grandioze opleiding, of ze geven liever teveel geld uit om de elders te halen. Of ze zijn gewoon niet onder de indruk?

Geen idee...

Chelsea heeft nota bene een dependance in Nederland.

Enig idee? Misschien is het bij City en Chelsea nog een kwestie van 'trainer weg die inzicht had in het Nederlands potentieel'?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 19-07-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ramzzz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:07:
Enig idee? Misschien is het bij City en Chelsea nog een kwestie van 'trainer weg die inzicht had in het Nederlands potentieel'?
Omdat de spelers die bij Ajax op de nominatie staan om te vertrekken waarschijnlijk niet goed genoeg zijn voor de (Engelse) top, op Eriksen na misschien..

Alderweireld zou bij Man City nog wel wat kunnen betekenen misschien, maar dat zit hem ook in het feit dat die maar twee echte centrale verdedigers hebben momenteel, en daarvan vind ik Lescott eigenlijk al te slecht voor de top van de PL, en ik denk dat hij Alderweireld qua niveau niet veel ontloopt. Dat hij niet naar Norwich wil snap ik nog wel, maar veel hoger dan een Everton of Liverpool schat ik hem zeker niet in, dus top middenmoot PL. De echte top van de PL heeft al betere centrale verdedigers dan Alderweireld volgens mij.

Voor Siem de Jong geldt ongeveer hetzelfde denk ik. Te laag niveau voor de top van de PL. Hoewel hij misschien voor United wel nuttig is, ik ben niet kapot van de spelers die ze centraal op het middenveld hebben, zeker als Rooney weggaat. Maar dan komt hij alsnog achter Kagawa en zal hij niet zo heel veel spelen.. Of hij moet verdedigender gaan spelen, en dat kan hij niet goed genoeg denk ik.. En ten opzichte van andere spelers die bij Utd voor de positie van Rooney genoemd worden (Thiago, Fabregas bijv.) is hij duidelijk minder.. (Niet dat ze die wel kunnen halen, maar dat terzijde) Bovendien heeft De Jong nog een tweejarig contract, dus die hoeft minder nodig weg...

Eriksen kan het niveau wel aan denk ik, maar is misschien ietsje te licht voor de PL.. Maar goed die is jong genoeg om dat nog te verbeteren.. Jammer voor em dat Dortmund voor die Armeen gekozen heeft, want dat was een hele goede oplossing voor hem geweest.. Ik denk dat er op zijn positie ook niet echt een vacature is bovenin de PL.. En Eriksen heeft al zo vaak aangegeven dat hij z'n contract gaat verlengen als hij niet vetrekt deze zomer, dat me dat wel goed lijkt te zitten.. En als AC Milan echt voor hem komt, mogen ze hem hebben van mij, zeker als ze 16M willen betalen wat ik ergens las. Maar dat lijkt me ook wel sterk, want in Milaan is geen geld..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
FC Utrecht momenteel 2-1 achter in de Europa League tegen een nietig clubje uit Luxemburg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Algurgazan wat ik vreemd vind in jouw betoog is dat je een speler als Eriksen nog te licht noemt voor de top van de Engelse competitie maar dan Dortmund (top van de Dutise competitie) als goed alternatief noemt.
Weet niet of je afgelopen seizoen de PL en de BL hebt gevolgt, maar naar mijn mening is de BL op dit moment hoger niveau dan de PL. In de BL zijn een aantal teams zich zeer goed aan het ontwikkelen en van de wedstrijden die ik heb gezien (veel) vond ik de Duitse gemiddeld hoger niveau dan de Engelse.

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 19-07-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ps3gamer91 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:38:
Alleen bij vertrek van Pelle eigenlijk. Dan zie ik een speler als Kuijt nog wel terugkeren. Guidetti lijkt me ook leuk, maar dan liever als koop dan weer een huurconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Krukar schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:03:
Algurgazan wat ik vreemd vind in jouw betoog is dat je een speler als Eriksen nog te licht noemt voor de top van de Engelse competitie maar dan Dortmund (top van de Dutise competitie) als goed alternatief noemt.
Weet niet of je afgelopen seizoen de PL en de BL hebt gevolgt, maar naar mijn mening is de BL op dit moment hoger niveau dan de PL. In de BL zijn een aantal teams zich zeer goed aan het ontwikkelen en van de wedstrijden die ik heb gezien (veel) vond ik de Duitse gemiddeld hoger niveau dan de Engelse.
Alleen Bayern en Dortmund die met kop en schouders daar boven uitsteken (net als real en barca in spanje). Engeland heeft een veel bredere top. Vind het wel leuk om te zien hoe mensen met bepaalde logo's in hun avatar toch elke keer weer opspringen om "hun" cluppie zo te verdedigen :) Roze bril?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

thewizard2006 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:32:
[...]
Alleen Bayern en Dortmund die met kop en schouders daar boven uitsteken (net als real en barca in spanje). Engeland heeft een veel bredere top. Vind het wel leuk om te zien hoe mensen met bepaalde logo's in hun avatar toch elke keer weer opspringen om "hun" cluppie zo te verdedigen :) Roze bril?
Klopt inderdaad. Schalke en de rest van de Duitse subtop stelt helemaal niets voor, ook in Europa niet.
Dat is in landen als Engeland wel anders, daar heb je zoveel topclubs met zoveel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
thewizard2006 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:32:
[...]

Kap toch eens met dat belachelijke ge-insinueer over clubvooroordelen dat schijnbaar elke 15 posts terug moet komen in dit topic, wat is er nu weer "Ajax verdedigen" aan zeggen dat je de BL hoger niveau vindt dan de PL?

Als je "alleen Bayern en Dortmund" goed vind in de BL zeg je eigenlijk dat je afgelopen seizoen gewoon geen BL gekeken hebt....

Juist afgelopen seizoen lag de subtop in Duitsland erg dicht bij elkaar kwa niveau, om een beeld te geven: tussen plaats 3 en 13 zat 20 punten verschil aan het eind, in de PL is dat dik 30 punten en zag je veel meer de traditionele top 5 met daarna een groot gat.

[ Voor 14% gewijzigd door Krukar op 19-07-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Welke competitie er nou sterker/beter is of niet; persoonlijk vind ik de BL leuker. Een stuk vaak leukere wedstrijden om naar te kijken en het voetbal vind ik zelf aantrekkelijker. Middenmoot en onderkant PL vind ik echt niet om aan te gluren, terwijl ik me met veel van de BL teams kan vermaken. Maar ieder zo zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Precies mijn gedachte TB1989, vind de BL over het algemeen gewoon goed te kijken en hoog niveau een wedstrijd Augsburg tegen Stuttgart is bijv. gewoon leuk om te zien en behoorlijk goed niveau, terwijl je bij een bijv. Sunderland tegen Norwhich nog net niet in slaap valt.

Dit is wel een omslag in de laatste paar jaar want 5 jaar geleden was het precies andersom, de BL is de laatste jaren gewoon heel hard gegroeid terwijl de PL imho steeds meer afzakt.
Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.