Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
eswa schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:19:
[...]

Heb al een paar mensen gehoord die een hoop uitspraken of er high capacity batterijen uitkomen. In hoeverre is dit daadwerkelijk te verwachten? Ik ben vroeger niet vaak grotere batterijen tegengekomen voor in mijn telefoon dan de standaard, of het moeten dubieuze units van Ebay zijn ofzo.
Aangezien ik in december mag verlengen en ik twijfel over deze of de 8X/S en me de batterij van deze nogal tegenstaat, vind ik het wel een dingetje. De twijfel is verder gebaseerd op of ik nog het geduld op kan brengen voor deze :P
ligt er even aan hoe je ermee omgaat. Ik kan soms een hele dag ermee. Maar ik had gister dat de telefoon zoveel stroom trok dat zelfs met de lader eraan de batterij leeg ging.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planet X schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:25:
[...]

Waar kun je die bestellen? Heb je een link?
Ik zit in de U.A.E en hier is alles net iets eerder beschikbaar, als het om windows phone gaat dan, de iphone 5 is hier officieel nog niet uit bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren heb ik de Nokia Lumia 820 ontvangen en ik zal er deze week een review over schrijven op mijn weblog. Als iemand nog specifieke vragen heeft over dit toestel, dan beantwoord ik ze uiteraard graag.

Mijn eerste indruk is overigens heel goed, het toestel ligt door de afgeronde hoeken heerlijk in de hand (beter dan mijn Lumia 800) en de behuizing is heel stevig. De afneembare back-cover vind ik geweldig omdat je dan geen los hoesje hoeft te gebruiken en deze cover heeft ook nog eens wireless charging.

Hoewel het scherm qua specificaties niet echt indrukwekkend is, ziet tekst er nog behoorlijk strak uit. Een het mooie is dat, dankzij het amoled scherm, zwart ook echt zwart is en daarmee komt de WP interface pas echt tot zijn recht.

Over accuduur en de prestaties van de camera kan ik nog niet zoveel zeggen, maar van mijn eerste testfoto (binnenshuis) ben ik niet echt onder de indruk.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
spocky schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:01:
Gisteren heb ik de Nokia Lumia 820 ontvangen en ik zal er deze week een review over schrijven op mijn weblog. Als iemand nog specifieke vragen heeft over dit toestel, dan beantwoord ik ze uiteraard graag.

Mijn eerste indruk is overigens heel goed, het toestel ligt door de afgeronde hoeken heerlijk in de hand (beter dan mijn Lumia 800) en de behuizing is heel stevig. De afneembare back-cover vind ik geweldig omdat je dan geen los hoesje hoeft te gebruiken en deze cover heeft ook nog eens wireless charging.
had ik nog niet eens over nagedacht... maar ik wil ansich nog wel wat bescherming voor het scherm... alhoewel dat ook weer afdoet aan het design.
Hoewel het scherm qua specificaties niet echt indrukwekkend is, ziet tekst er nog behoorlijk strak uit. Een het mooie is dat, dankzij het amoled scherm, zwart ook echt zwart is en daarmee komt de WP interface pas echt tot zijn recht.
wat is jouw mening daarover? Ik zie op het hoofdscherm namelijk geen problemen met de pixels. Het is pas op het moment dat ik nokia maps open en je de fijne lijnen ziet (jaggies) dat je echt iets gaat merken. Overigens kan ik er niet bij waarom ze geen anti aliasing standaard gebruiken. Zou standaard aan kunnen staan en dan ziet alles er een stuk beter uit (graphisch gezien). Neemt ook niet meer kracht in dan een hogere resolutie
Over accuduur en de prestaties van de camera kan ik nog niet zoveel zeggen, maar van mijn eerste testfoto (binnenshuis) ben ik niet echt onder de indruk.
camera is ok... daarmee heb je het meeste wel gezegd. De lens wordt snel vies dus ik zou er eerst een microfiber doekje langs halen voordat je foto's gaat maken.

Accu duur vind ik ruk. Maargoed ik ben een blackberry gewend en zelfs die haalde het niet tot het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepybag schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:54:
Bestaat er al een site waar je gekleurde covers kunt kopen voor de Nokia Lumia 820? Op de site van Nokia wordt wel melding gedaan dat er losse covers bestaan, maar niet waar je die zou kunnen kopen. En terwijl dat juist het voordeel zou moeten zijn van de 820, je kunt van kleur wisselen, terwijl de 920 dat niet kan.
http://www.nokia.com/nl-nl/producten/accessoire/cc-3041/
Het hoort eigenlijk in het accessoire-topic zoals in dat 'roze' mod-vlakje staat, maar via eBay heb ik al de nodige accessoires zien passeren (beschermhoezen/screenprotectors/stylus etc.). Misschien dat daar nu ook de gekleurde covers bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
spocky schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:01:
Nice! Ik sta op het punt om er ook eentje te bestellen maar twijfel nog altijd over een paar puntjes:
- Accu: Hoe rampzalig is hij nou echt (ik ben geen poweruser).
- Glasplaat: Is geen GorillaGlas dus hoe stevig en krasvast lijkt die?
- Audiokwaliteit op 2 fronten: Bellen (las dat er wat problemen mee waren?) en met name muziek (hoe verhoudt ie zich tot een dedicated mp3speler?)
Twijfel tussen deze en de 8x waarbij de 8X op batterij wint (scherm boeit me minder) en deze op MicroSD-Slot, vandaar dat dus de batterijvraag mijn belangsrijkste is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-08 16:54
eswa schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:22:
[...]

Nice! Ik sta op het punt om er ook eentje te bestellen maar twijfel nog altijd over een paar puntjes:
- Audiokwaliteit op 2 fronten: Bellen (las dat er wat problemen mee waren?) en met name muziek (hoe verhoudt ie zich tot een dedicated mp3speler?)
Twijfel tussen deze en de 8x waarbij de 8X op batterij wint (scherm boeit me minder) en deze op MicroSD-Slot, vandaar dat dus de batterijvraag mijn belangsrijkste is... :)
  • Ik heb de 820 nu bijna twee weken. De eerste dag was het toestel warm en mijn batterij leeg voor het eind van de werkdag. Die avond nog heb ik een upgrade uitgevoerd en sindsdien heb ik altijd makkelijk het eind van de dag gehaald, ook met matig intensief gebruik. Bij minder dan circa 20% batterijcapaciteit schakelt het toestel over naar een spaarstand.
  • De glasplaat is krasbestendig, maar ik heb geen test uitgevoerd met een spijker.
  • Het geluid klinkt prima. Ik gebruik geen losse set oortjes, maar ook met Bluetooth is de kwaliteit goed.
  • Het MicroSD geheugen (8 - 64 GB) van de Lumia 820 kan alleen gebruikt worden voor de opslag van data (foto's, muziek etc) en niet voor apps. Wil je voornamelijk veel apps gebruiken, dan is de HTC 8X beter (16GB) en de Lumia 920 nog beter (32GB) maar die hebben dan weer geen MicroSD uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
justice strike schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:01:
[...]

wat is jouw mening daarover? Ik zie op het hoofdscherm namelijk geen problemen met de pixels. Het is pas op het moment dat ik nokia maps open en je de fijne lijnen ziet (jaggies) dat je echt iets gaat merken. Overigens kan ik er niet bij waarom ze geen anti aliasing standaard gebruiken. Zou standaard aan kunnen staan en dan ziet alles er een stuk beter uit (graphisch gezien). Neemt ook niet meer kracht in dan een hogere resolutie
Op het hoofdscherm is het scherm inderdaad heel mooi, alleen bij dunne zwarte letters op een witte achtergrond zoals de meeste websites hebben, zijn de letters niet super strak. De meeste mensen zal dit niet opvallen, tot je er een ander toestel met hogere resolutie naastlegt.
eswa schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:22:
[...]

Ik heb het toestel pas twee dagen in gebruik maar de accu is zeker niet minder dan die van mijn Lumia 800. Ik heb het gevoel dat nieuwe accu's pas na een paar keer opladen volledig tot hun recht komen en uiteraard heb ik dit weekend de telefoon heel veel gebruikt (veel apps geinstalleerd etc.) maar de accu hield het zonder problemen de hele dag uit.

De glasplaat is inderdaad geen GorillaGlass, maar mijn Lumia 800 heeft dat wel en daar zitten best veel kleine krasjes op omdat het scherm bol is en als die telefoon dus op het scherm valt, heb je meteen een kras. De Lumia 820 heeft een heel klein opstaand randje om het scherm dat ervoor zorgt dat het glas geen direct contact kan maken met het oppervlakte waar deze op ligt wat ik een groot voordeel vind. Overigens heb ik nooit mijn sleutels of andere scherpe dingen in dezelfde broekzak als mijn telefoon dus ik zie niet zo'n probleem in het ontbreken van GorillaGlass. Het glas is overigens natuurlijk wel gehard.

De geluidskwaliteit met bellen is beter dan met de Lumia 800, dus dat zit wel goed. Muziek heb ik nog niet geprobeerd.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Dank voor de antwoorden Spocky en Sleepybag! Ik heb nu een Optimus 7 (1500mah) en die houdt het krap 2 dagen uit, en dat is opzich fair enough these days, die batterij-besparende modus werkt wel goed en ik heb geen continu pushende emailaccounts/social media dingen, of WhatsApp. Dus dan denk ik dat ik met de Nokia ook wel een dikke dag moet redden, en anders doe ik er wel een 2e backupbatterij bij :) Hopelijk komt er ooit een betrouwbare 1800mAh batterij beschikbaar. Dan ben ik een zeer gelukkig man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
justice strike schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:28:
iemand enig idee of er ook charging stickers komen die je zoals bij de note gewoon in het hoesje kunt leggen? ik hoef namelijk niet een heel nieuw hoesje te hebben, dat vind ik overbodig.

een beetje dit idee

[afbeelding]
ik had het hier al gepost maar nog maar even een schop. Heeft iemand een idee of deze stickers al beschikbaar zijn? lijkt mij wel als de covers er ook al zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:54:
[...]

ik had het hier al gepost maar nog maar even een schop. Heeft iemand een idee of deze stickers al beschikbaar zijn? lijkt mij wel als de covers er ook al zijn!
Ik ben ze nog nergens tegen gekomen waar de telefoon etc. al verkocht word, denk nog heel even geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou. net een lexar 32 gb class 10 kaartje gekocht.... wordt hij niet herkend in de telefoon. Lekker zuur is dat zeg! Iemand nog ideeen hierover? Terugbrennge zal waarschijnlijk niet gaan had de verpakking open moeten knippen (sdcard zelf doet het overigens wel zowel in laptop als in camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
justice strike schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:56:
nou. net een lexar 32 gb class 10 kaartje gekocht.... wordt hij niet herkend in de telefoon. Lekker zuur is dat zeg! Iemand nog ideeen hierover? Terugbrennge zal waarschijnlijk niet gaan had de verpakking open moeten knippen (sdcard zelf doet het overigens wel zowel in laptop als in camera)
Je kunt het altijd proberen om te ruilen, toch? Ik heb een Samsung 32 GB Class 10 in de mijne zitten en die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ga het wel proberen. Maar dit was ook een blister. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan iemand vertellen hoeveel ruimte de offline Nokia Maps van NL of Europa in beslag neemt? Het schijnt dat je de geheugenkaart er niet voor kunt gebruiken. Enkel de 8GB interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nl is 140 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat valt mij nog erg mee, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
dreester schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:19:
[...]

Leuk is ook dat als je bijvoorbeeld een kaart van duitsland nodig hebt jij niet meteen heel duitsland hoeft te downloaden maar alleen het deel wat jij nodig hebt. Dat scheelt ook weer heel veel opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
dreester schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:19:
[...]

jij zegt valt mee... ik zeg dat het wel heel hard gaat met dat geheugen. 8 gb is niet zo moeilijk vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Zo, na lang wikken en wegen heb ik afgelopen week toch maar een L820 besteld bij Belsimpel.nl (icm Vodafone abbo: gratisj). Heb hem nu dus ruim een weekendje in gebruik. En na al het ronddwalen op dit forum maar even wat terugdoen en een kort review'tje schrijven:
Wat valt als eerste op: stevigheid! Zoals anderen ookal hebben aangegeven: hij voelt echt oerdegelijk aan: nergens een kraak te horen of speling te zien. Komen we meteen bij het 'nadeel' hieraan: het is dan ook nogal een pain-in-the-spreekwoordelijke-ass om het klepje los te krijgen. Maargoed, in principe hoeft dit zelden of nooit tenzij je er een 2e batterij/simkaart op nahoudt. Ik had een geheugenkaartje over van 2gb (ben nog zoekende naar een grotere) en heb wel mijn huidige Hi-simkaart moeten verknippen zodat hij erin past (vodafone gaat pas in januari in). Dat gedaan en erin gestopt en het werkte direct. Het enige leer momentje is de vergrendelknop: die zit niet bovenop maar is de middelste van de 3 knoppen op de zijkant, zonder dat er iets bijstaat. Voor mensen die je telefoon ff oppakken zorgt dit altijd voor de vraag "hoe ontgrendel je em". Maar weet je het dan zit het wel op een makkelijke plek en is het ontbreken van tekst/pictogrammetjes wel zo mooi.
Aangezien BelSimpel een Duitse L820 levert, gaat de eerste keer opstarten in het Duits, maar gelukkig kan je snel een taal selecteren => Nederlands. Vervolgens heb je gewoon een compleet Nederlandse L820. Instellen ging zoals verwacht als een trein en binnen een kwartiertje zat ik met 2 mailboxen, agenda (Google) en facebook werkend al naar de eerste belangrijke apps te zoeken. Als je alles goed bijhoudt heb je ook direct een volledig adresboek (Personen) waarin een persoon direct met alle gegevens uit zijn FB én LinkedIn getoond wordt.
Dan het meest subjectieve gedeelte: audio en visueel. De eerste keer met iemand bellen viel mij op dat het heel goed klinkt, maar niet al te scherp dus kan ik het me voorstellen dat in drukke omgevingen je de telefoon tegen je oor moet drukken. Maar voor thuis en op het werk bellen is het eigenlijk veel fijner dan mijn schellere Optimus 7. Dan muziek: ik heb hier wel aardig hoge eisen aan aangezien het vergelijkingsmateriaal een Cowon S9 is en ik een AudioTechnica koptelefoon heb. Ter zake, zo goed als de S9 is de Lumia niet. Maar ver eronder zit hij ook niet, en zeker tov. mijn Optimus is het een hele verbetering. Het geluid is gedetailleerd en vrij helder. Wat me opviel als je met de EQ gaat klooien dat de bassen soms de hoge tonen weg kunnen drukken. Heb overigens ook nog geen snelkoppeling vanuit Nokia Music naar de EQ gevonden en vraag me af of die er wel is? Hij zit namelijk wel erg ver weggestopt in de Instellingen. Dolby voegt wat ruimtelijkheid toe maar daardoor verschuift ook een deel van je middentonen en vooral zang naar de achtergrond: ik heb hem standaard uit staan. Verder heb ik een aantal mappen met >200 nummers erin, en daar heeft ie het gek genoeg soms wel moeilijk mee (het laden van die playlist duurt een seconde of 2-3, en dat voor een dualcore 1,5GHz met 1gb ram). Wat wel fijn is, is dat je lockscreen gewoon zijn achtergrond behoudt bij het afspelen, dus niet zoals bij WP7.5 verandert in iets kunstzinnigs. De stopknop ontbreekt wel weer maar daar is een simpele app voor, en anders kan je de muziekspeler nu wel gewoon afsluiten. De Nokia Music Livetile had wel wat meer info kunnen krijgen als je hem op zijn grootste formaat instelt trouwens (of ik mis iets).
Het visuele: hierover kan ik niet klagen al is het wel aan te raden om de helderheid minimaal op 'normaal' te hebben staan omdat het scherm anders wel wat flets oogt (en daarvoor heb je geen AMOLED gekozen). Over het algemeen is het een fantastisch scherm, vooral omdat WP8 zoveel zwart gebruikt, en dat is hier dan ook echt zwart. Ook het wit viel me mee, waar dat soms wat gelig oogt is het hier redelijk ongekleurd wit (al zal een LCD het hierop dan wel weer winnen). En over de resolutie hoor je me niet klagen, HDfilms op zo'n scherm is natuurlijk sowieso onzinnig. Al hebben een kleine hoeveelheid witte letters op een zwarte achtergrond wat licht/vaagheid eromheen. Wat wel wat tijd vergt is het instellen van je homescreen. Met de 3 formaten tiles en dat je toch veel op je bovenste helft wil hebben, wordt het vrij snel wat vol, maar ach kwestie van tijd en al doende zal het zijn vorm wel krijgen. Qua camera sluit ik mij aan bij het feit dat je echte foto's met een cámera maakt en FB kiekjes met een telefoon. Dat in acht nemende maakt hij aardige foto's maar niet meer dan dat, al zijn ze wel beduidend beter dan de foto's die uit mijn Optimus kwamen.
Ik heb nog niet veel met de kaarten en Drive gedaan, maar wat ik zo snel zag zit dat wel goed. Kon pas gisteravond de kaart van NL downloaden aangezien dat over WiFi moet. Verder moet ik gewoon kwijt dat alles ontzettend snel laad. Je zit zelden of nooit langer dan 1 seconde naar die laad-blokjes te kijken bij zowel Facebook als Nu.nl en bijvoorbeeld een Weer-app.
En dan het heikele punt: de batterij. Daarover kan ik nu nog niet al teveel zeggen aangezien hij pas een paar keer is opgeladen en dus nog niet op zijn top is en ik nog niet genoeg ervaringen heb zodat ik kan zeggen "hij gaat gemiddeld makkelijk anderhalve dag mee". Ik denk dat ie een dag makkelijk red, maar dan wel weer aan de stroom moet omdat je anders niet zonder batterijbesparing aan het avondeten de volgende dag redt.
Gekke dingen die ik tegenkwam tot zover is dat voor grote downloads hij dus via Wifi móet downloaden. Heb je dit niet dan heb ik nog geen omweg gevonden aangezien hij het ook niet via het kabeltje wil doen. Bijvoorbeeld met de kaart van Nederland of de laatste WP8 update. Verder ben ik nog lang aan het klooien geweest met mijn Personen deel, aangezien ik het niet op orde had (Jan Jansen had ik opgeslagen als JanJ met verder alleen een telefoonnummer, en dan kan WP8 geen Facebook/LinkedIn profiel koppelen). Overigens werken de Groepen die je nu kan aanmaken wel briljant. En verder zit de EQ wel erg ver weggestopt in de Instellingen ipv als knop in Nokia Music.
Kortom: ik ben zeer tevreden met mijn Lumia. Ik ga hier makkelijk de 2 jaar mee uithouden die Vodafone nodig heeft om hem af te betalen ;) Ik hoop binnenkort op een fel dónkerblauwe achterkant met Qi erin, want gewoon zwart is wat saai, maar verder kan ik alleen maar zeggen dat het een telefoon is van hoge kwaliteit, zowel op het scherm als in het geluid en de algehele stevigheid. Bovendien werkt WP8 als een trein. Er zitten wat kleinigheden in die gek zijn (zal er vast nog wel wat meer vinden de komende tijd), maar niet meer dan dat en het grote vraagteken is wat mij betreft nog de batterij en mogelijk de glasplaat, al ben ik ook daarover nog wel optimistisch.
Ten slotte nog een klein dom kort vraagje: iemand enig idee of de zwarte L820 die ik bij Belsimpel heb gehaald Qi in het klepje heeft zitten? Staat er nergens bij dus ik neem aan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:12
volgens mij moet er dan een soort sticker met 3 electroden op de cover zitten.

Maar leuke kleine review. Vind zelf de 920 een beetje over the top duur eigenlijk, heb namelijk ook een gewone camera voor foto's, daar haalt geen ene telefooncamera het bij.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Gister even met Drive geklooid omdat we een afslag miste en niet wisten waar we waren. Het werkt gewoon goed, voor de eerste keer moet je nog wel even een stem downloaden als je dat wil, maar aangezien de Nederlandse stem 3,5mb is kun je die gewoon direct downloaden. Hij onthoudt wat locaties die je hebt gebruikt, GPS is vrij accuraat, en de menu's reageren snel. Het feit dat je die kaarten offline beschikbaar hebt is wel een pre. Maar om het even in perspectief te zetten: een vriend naast me had een NokiaN8 van een paar jaar oud en die was net zo snel en accuraat met zijn Nokia Drive (goed, die heeft dan weer geen WP8 ;) ).
Kleine toevoeging over de batterij: met intensief gebruik moet je oppassen dat je het eind vd dag haalt. Gister dus (mede vanwege Drive, en het installeren van Whatsapp) vrij intensief gebruikt, en had hem in een avondje toch voor de helft leeg gekregen.
Krijg dinsdag een 32gb SDkaartje binnen, en zal dan nog even een update'je plaatsen over of de muziekspeler een muziekdatabase van zeg 30gb aankan.

[ Voor 3% gewijzigd door eswa op 16-12-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
De N8 heeft Ovi maps toch? Ken mensen die daar lyrisch over zijn. Drive doet er niet voor onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 10:41
De N8 en andere nokia symbian toestellen hebben Ovi maps

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hm wellicht dat ie een andere had, hij had iig exact dezelfde interface als mijn Lumia, en een telefoon die op de N8 lijkt :P
In ieder geval ging het mij erom dat een telefoon van 2 jaar oud op dit gebied hetzelfde kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Vandaag ben ik per toeval de wireless charging cases tegengekomen bij MobileFun http://www.mobilefun.nl/3...ll-cc-3041bk---zwart.htm#
Binnen 1 week verwacht. Ze zien wel uit als die er standaard opzit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
Na ruim twee weken de Lumia 820 te hebben gebruikt, heb ik er een uitgebreide review over geschreven:

http://ictblog.nl/2012/12...0-windows-phone-8-review/

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik wil een sd kaartje gaan kopen voor deze telefoon... ik ben wel benieuwd welke kaarten zeker gaan werken. Ik had namelijk een lexar kaartje en die wordt niet eens herkend. Iemand die mij een 32 gb of 64 gb kaart kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
De goedkoopste is de Samsung 32 GB class 10. Die heb ik in mijn Lumia 820 zitten en die werkt.
pricewatch: Samsung microSDHC 32GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
Gisteravond een bestelling gedaan bij belsimpel voor een 820 zwart. Meteen ook maar die samsung 32 GB van hierboven erbij, screenprotector en een pouch. Nu is het wachten begonnen, heb geen ervaring met belsimpel, contract is al wel bij ze binnen...
Hoop dat snel de backcovers beschikbaar komen evenals de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
In de VS rolt de eerste update al uit voor deze telefoon. Ik hoop dat deze ook snel in Nederland beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Planet X schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:17:
In de VS rolt de eerste update al uit voor deze telefoon. Ik hoop dat deze ook snel in Nederland beschikbaar komt.
wat voor update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ok ik denk dat ik voor een 64gb kaart ga omdat ik gezien de verzendkosten toch goedkoper uitkom. Iemand die mij kan aangeven welke van de 3 sandisk kaarten wel gaat werken? ik hoop dat ik niet een klasse 6 moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Op wpcentral wordt de Sandisk 64 Gb microSDXC aangeprijsd voor de lumia 820. Ik neem aan dat hij dan ook werkt. Prijzen die ik op tweakers zie zijn echter veel lager.
Zie http://store.wpcentral.co...ia-820-64gb-microsdxc.htm
Volgens mij is dat deze: pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC 64GB

Als iemand het ook nog vanuit de praktijk kan bevestigen hou ik me aanbevolen. Heb gisteren de telefoon besteld bij BelSimpel.

[ Voor 5% gewijzigd door devlam op 22-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-08 08:28
Saturn heeft als dagdeal via internet een 32gb microSD kaartje. 18 eurotjes.
http://www.saturn.nl/mcs/shop/dagdeal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 12:34
Iemand al NFC uitgeprobeerd? Het lukt mij namelijk niet om heel simpel iets uit te wisselen met een andere NFC device (Sony Xperia S).
Zou het dan toch optioneel zijn i.c.m. een wireless charging backcover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Heel snel een poging gedaan met mijn 820 en de one x van mijn vrouw. Geen succes maar ook nog niet verder in verdiept...

Tegevallertje trouwens, voor de store heb je naast je paypal alsnog een creditcard nodig...
Heeft iemand betalen via je telefoonrekening (vodafone) al voor elkaar gekregen? Krijg steeds een foutmelding dat er iets is met de data verbinding, maar die is gewoon goed.

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:42
conodihno1 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:00:
Heel snel een poging gedaan met mijn 820 en de one x van mijn vrouw. Geen succes maar ook nog niet verder in verdiept...

Tegevallertje trouwens, voor de store heb je naast je paypal alsnog een creditcard nodig...
Heeft iemand betalen via je telefoonrekening (vodafone) al voor elkaar gekregen? Krijg steeds een foutmelding dat er iets is met de data verbinding, maar die is gewoon goed.
Betalen via Vodafone werkt op mijn Lumia 800 perfect! :)

• conodihno1
eeNer schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:07:
[...]

Betalen via Vodafone werkt op mijn Lumia 800 perfect! :)
Heb je daar nog wat speciaals voor moeten doen of werkte het "out of the box"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:42
conodihno1 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:15:
[...]

Heb je daar nog wat speciaals voor moeten doen of werkte het "out of the box"?
Toen het bekend werd dat Vodafone dat ging doen werkte het meteen.

Als jebinnen de marketplace een betaalde app opzoek en dan op 'kopen' tikt dan gaat de marketplace controleren wat de betalingsmogelijkheden zijn. Als je al een creditcard hebt staan in je microsoftaccount dan moet je op 'betalingsmethode wijzigen' tikken en voor Vodafone NL kiezen. Als je geen andere betaalopties hebt dan zie je als het goed is meteen het vodafone logo staan.

[ Voor 3% gewijzigd door eeNer op 28-12-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Ja zover was ik ook, alleen krijg ik een vage foutmelding over het verliezen van mijn verbinding wat niet zo is. Volgens Vodafone kan het te maken hebben dat de Nokia toestellen hier nog niet uit zijn... Nou ja, creditcard is onderweg dus ga me wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:06
Ik heb hier van de week ook problemen mee gehad, dat hij zei dat de verbinding niet correct was. Na de telefoon opnieuw opstarten kon ik gelijk een aankoop doen via Vodafone telefoonrekening, je krijgt dan tevens een billing mail van microsoft.

Dit met een lumia 800 7.8. De vodafone medewerker wist mij te vertellen dat het kan zijn dat nog niet op alle WP versies is unrolled. Maarja deze medewerker was ook weer niet zo kundig dat hij mijn besturingssysteem nog nooit gezien had en hij totaal niet wist hoe het werkte... Dus ja wat is waar :)

[ Voor 38% gewijzigd door sinasappel op 28-12-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Ik kan bevestigen dat de Sandisk 64 Gb microSDXC werkt op de lumia 820.
Misschien handig om bij de startonderwerpen van de lumia820 (pagina 1 van het forum) een lijstje met werkende sd-kaartjes te gaan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Ik had een probleem met Nokia Drive waarvan de oplossing wellicht handig is om te weten.

De eerste keer dat ik Nokia Drive startte werd ik meteen naar een store toegeleid waar blijkbaar een update "Nokia Drive + Beta" stond te wachten. Er stond nl. een knop bijwerken.
Nadat ik voor bijwerken had gekozen en de app startte kreeg ik wel een soort startschermpje te zien met volgens mij een icoontje van een auto maar deze verdween heel snel en de telefoon schakelde weer naar het windows startscherm.
Als ik hem weer opstartte dan werd het startschermpje niet eens meer getoond en knalde hij meteen terug zonder verder melding.
Ook uit/aan zetten van de telefoon loste het probleem niet op.

Vervolgens heb ik Nokia Drive verwijderd met de bedoeling om hem daarna opnieuw te downloaden/installeren. Echter als ik voor Marketplace en dan Nokia collection koos dan stond de Nokia Drive er niet bij. Dat was even schrikken!
Uiteindelijk was ik bij een andere Nokia app aan het lezen en daar stond een link "meer Nokia apps".
Als ik die aanklikte dan kwam de Nokia Drive + Beta wel naar voren.

Deze vervolgens geinstalleerd. Probleem opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door devlam op 28-12-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
sinasappel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:19:
Ik heb hier van de week ook problemen mee gehad, dat hij zei dat de verbinding niet correct was. Na de telefoon opnieuw opstarten kon ik gelijk een aankoop doen via Vodafone telefoonrekening, je krijgt dan tevens een billing mail van microsoft.
En dat deed je met een 820/920?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 12:34
Aslan schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:12:
Iemand al NFC uitgeprobeerd? Het lukt mij namelijk niet om heel simpel iets uit te wisselen met een andere NFC device (Sony Xperia S).
Zou het dan toch optioneel zijn i.c.m. een wireless charging backcover?
Vandaag nogmaals geprobeerd met een Galaxy SIII, en dat ging wel goed. Er zit dus standaard NFC in de Lumia 820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Ik kon geen foto ontvangen maar een website versturen of ontvangen ging prima in combinatie met een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Eerste ervaringen met lumia 820 heel positief. Nokia drive werkt ook perfect, heel blij mee.

Had een tijdje terug iets gelezen over een app die notifications toont. Kan hem helaas niet vinden, Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

devlam schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:07:
Eerste ervaringen met lumia 820 heel positief. Nokia drive werkt ook perfect, heel blij mee.

Had een tijdje terug iets gelezen over een app die notifications toont. Kan hem helaas niet vinden, Iemand een tip?
Notification Center heet die app. Kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
HollovVpo1nt schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:04:
[...]

Kan hem helaas niet vinden in de appstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Ben op zoek naar een app waarmee ik de harddisks in mijn linux homeserver kan bekijken en content kan inzien. Zoiets als filebrowser op de ipad.
Kan helaas nog niets vinden, of zoek ik verkeerd?

Dan nog een app om mijn roku soundbridge te besturen. Maar misschien ga ik die zelf wel proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50
Is er iemand hier die de 820 en de windows 8 metro Windows phone app gebruikt. Krijg de combinatie niet werkend. De app blijft zeggen dat ik mn telefoon moet rebooten. De desktop companion app werkt wel prima. Iemand anders dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Zie in de portemonnee de betaalmogelijkheid via vodafone staan. Staat die er standaard in ook als je niet via vodafone belt?
Heb zelf hollandsnieuwe, een dochter van vodafone. Heb overigens geprobeerd om op die manier te betalen maar krijg een melding dat het op ditmoment niet werkt. Maar of dat nu komt omdat ik geen echte vodafone klant ben wordt niet vermeld.

Voor degene die dat niet weet, hollandsnieuwe is een dochteronderneming vav vodafone

[ Voor 10% gewijzigd door devlam op 30-12-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Laatst online: 11-09 15:03

NetAmp

"for indoor use only"

Eindelijk januari... nu zal de Lumia 820 (en 920) al gauw naar de Nederlandse winkels moeten komen :9~

We kunnen elkaar op de hoogte houden van beschikbaarheid en (hopelijk) interessante aanbiedingen in het Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic

En natuurlijk is er de Pricewatch: http://tweakers.net/product/317845/nokia-lumia-820/

offtopic:
Beste wensen voor het nieuwe jaar 2013 *O*

[ Voor 48% gewijzigd door NetAmp op 02-01-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HollovVpo1nt schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:04:
[...]

Die is toch alleen voor WP7.x?
devlam schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:35:
Zie in de portemonnee de betaalmogelijkheid via vodafone staan. Staat die er standaard in ook als je niet via vodafone belt?
Heb zelf hollandsnieuwe, een dochter van vodafone. Heb overigens geprobeerd om op die manier te betalen maar krijg een melding dat het op ditmoment niet werkt. Maar of dat nu komt omdat ik geen echte vodafone klant ben wordt niet vermeld.

Voor degene die dat niet weet, hollandsnieuwe is een dochteronderneming vav vodafone
Als ik het goed begrepen heb werkt dit alleen voor "echte" Vodafone klanten en voor Sizz. HollandsNieuwe viel buiten de boot.

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 02-01-2013 10:36 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
En vooralsnog niet op de huidige 820/920 modellen totdat ze NL verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Bij belsimpel is hij al lang leverbaar hoor?

http://www.belsimpel.nl/n...lumia-820-black/overzicht

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
Dat klopt, daar heb ik ook mijn 820 vandaan. Echter schijnt vodafone betalen via telefoonrekening pas toe te staan op het moment dat de toestellen daadwerkelijk officieel in NL te verkrijgen zijn.
De belsimpel toestellen zijn branded import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
NetAmp schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:17:
Eindelijk januari... nu zal de Lumia 820 (en 920) al gauw naar de Nederlandse winkels moeten komen :9~

We kunnen elkaar op de hoogte houden van beschikbaarheid en (hopelijk) interessante aanbiedingen in het Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic

En natuurlijk is er de Pricewatch: http://tweakers.net/product/317845/nokia-lumia-820/

offtopic:
Beste wensen voor het nieuwe jaar 2013 *O*
Jammer dat de prijs van Takeitnow niet klopt op de pricewatch.
Toch wacht ik nog ff tot de tel overal verkrijgbaar is. Belsimpel is net een paar 10tjes duurder dan de goedkoopste shops zometeen :)
Hopelijk maak ik een goede keus met de 820. Twijfel nog een beetje over de 920, maar de extra dingetjes op die 920 vind ik niet zo boeiend. Zin in een overstap van Android naar WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

technoaddict schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:15:
[...] Twijfel nog een beetje over de 920, maar de extra dingetjes op die 920 vind ik niet zo boeiend.
Tsja, je kan nog eens de toestellen vergelijken (en er worden genoeg andere vergelijkingen gemaakt op diverse websites).

Kort samengevat (de punten die mij 't meest opvallen):
Lumia 920 heeft een iets groter -en 'sneller'? onder de naam "PureMotion"- scherm met hogere resolutie, een betere camera, meer ingebouwd opslaggeheugen en er zit (tijdelijk) een gratis draadloze oplader bijgeleverd (tijdens de actieperiode). Maar is wel zo'n honderd euro duurder :/

Lumia 820 heeft verwisselbare cover (dus kan open, batterij makkelijk vervangbaar evt.), een "ClearBlack" AMOLED scherm en ondersteunt microSD kaartjes. Beschikt over dezelfde CPU e.d. dus doet zeker niet onder voor de 920 qua prestaties 8) Is wat goedkoper èn heeft zelfs mooie (smaken verschillen) afgeronde hoeken.

Afgaand op wat ik tot nu toe gelezen heb zijn de camera's in beide toestellen "overrated" (en de 920 "overhyped") door de marketing machine van Nokia :P Hoewel de 920 wel optische beeldstabilisatie heeft. Maar in mijn geval is ook die in de 820 vast al beter dan de 5MP cam van mijn Nokia N97. (Bovendien is voor mij het belangrijkste bij een mobieltje niet de fotografie).
Zin in een overstap van Android naar WP8.
Zin in een overstap van Symbian S60 :o naar WP8!

<hardopDenken> Misschien is door 't AMOLED scherm nog iets mogelijk met een "low power mode lockscreen" zoals Nokia Sleeping Screen op Symbian. Mits dat kan/mag op het Windows Phone (8) platform...(?) </hardopDenken>

[ Voor 11% gewijzigd door NetAmp op 04-01-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan iemand mij het verschil in de resolutie uitleggen, met name hoe er door het OS mee wordt omgegaan:
Zal je bij de 920 meer op het scherm zien, maar kleiner? Of zie je evenveel maar is het scherper?

In de screenshots zie je evenveel tiles staan, dat wekt de suggestie dat de 920 dus alleen scherper is en niet meer zichtbaar op het beeld?

Hoe zal dat zijn bij het lezen van mail en web? Ook alleen scherpere letters of daadwerkelijk meer info op het scherm?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
pixels zitten dichter op elkaar, dus hogere ppi. Verder niet heel boeiend volgens mij. Op youtube staat een Duits filmpje, kan zo de link niet vinden, maar daar worden de schermen van de 920 en 820 vergeleken met elkaar.

Vind zelf dat van de 820 mooier, zeker de zwart waardes. Heb er zelf nu ook al 2 weken een, vergeleken met mijn oude omnia7 is het scherm 100x duidelijker, terwijl de resolutie hetzelfde is.

@NetAmp: scherm gaat gewoon uit na ingestelde periode.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 04-01-2013 14:37 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
cvs79 schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:28:
Is er iemand hier die de 820 en de windows 8 metro Windows phone app gebruikt. Krijg de combinatie niet werkend. De app blijft zeggen dat ik mn telefoon moet rebooten. De desktop companion app werkt wel prima. Iemand anders dezelfde problemen?
Werkt bij mij zoals het zou moeten, telefoon moet wel volle batterij hebben, tenminste, 1e keer bij mij met bijna lege batterij bleef hij ook vragen om te connecten.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Zo, heb hem vanmiddag binnen gekregen (amazon.de) en aangezien het mijn eerste smartphone is, moest ik natuurlijk van alles uitvinden. Het werkt eigenlijk supervloeiend en relatief eenvoudig. Maar ik liep toch tegen wat lastig aan: scrollen door lange webpagina's duurt een eeuwigheid, kan dat sneller. Scrollbalk kunnen gebruiken bijvoorbeeld?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nee, want de scrollbalk loopt de andere richting op dan dat je schuift. Dus als je over het scherm naar beneden veegt op de scrollbalk, gaat de pagina omhoog, dus naar het begin.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Een mooie Nokia Lumia 820 review bij GSMinfo.nl :)
... ...
Ben je op zoek naar een nieuwe smartphone en wil je een keer iets anders? Dan is de Nokia Lumia 820 een uitstekende keuze. Denk echter niet dat je met het toestel een goedkope Windows Phone 8-smartphone te pakken hebt want hij kost nog steeds ruim 450 euro.
...

Pluspunten

+ Stevig en stijlvol design dat wel tegen een stootje kan
+ Nokia Maps biedt gratis turn-by-turn navigatie, zowel online als offline
+ Mooie interface die je naar eigen wens kunt aanpassen
+ Snelle en krachtige processor die zonder problemen door menu’s navigeert

Minpunten

- Achterklepje met veel moeite te verwijderen
- Windows Phone 8 is veelzijdig, maar is nog lang niet af
- Weinig apps te vinden in de Windows Phone Store
"Achterklepje met veel moeite te verwijderen" :? Het ziet er gemakkelijk uit in filmpje(s) op YouTube.
Wie is het hier mee (on)eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mee eens. Ik heb er een duimnagel op afgebroken, 1e hoek ging goed, maar 2e hoek niet. Nu hoeft dit ook niet dagelijks gedaan, dus maakt me dat niet heel veel uit.

Vind het vooral fjn als de batterij ooit slechter dat hij eruit kan en er een nieuwe in kan.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen problemen mee eigenlijk. Ik heb het al een paar keer los moeten halen (klooien met simkaartjes en toevoegen geheugenkaartje), maar het ging afgezien van af en toe terug springen redelijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
Oi, hier een 820, tot nu toe erg goed. eeven wennen aan Win8, en ik vroeg me af ( want dat lukt me niet ) hoe je een Mp3 ( de player speelt het af ) bestandje tot ringtone kan maken.

dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:37
DIKKEHENK schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:28:
Oi, hier een 820, tot nu toe erg goed. eeven wennen aan Win8, en ik vroeg me af ( want dat lukt me niet ) hoe je een Mp3 ( de player speelt het af ) bestandje tot ringtone kan maken.

dank alvast.
Nokia Ringtone maker in de market. http://www.windowsphone.c...eb-43b1-b48d-aee18b46fddc

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Ha ! die zocht ik, dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
dan nog een vraagje waar ik mee worstel..het instellen van een IP nummer/adres in je Wifi ? Ik zoek me suf, maar ik krijg slechts een DHCP verbinding werken...ik moet iets missen toch ?
Voor de rest gaat de tel terug, het blijkt dat het lens gedeelte niet goed is vastgeplakt. Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:11
Zozo, mijn toestel is gisteren aangekomen, na wat gespeeld te hebben ermee, wat een machtig toestel!
Ik kreeg hem aan met een cover voor draadloos opladen al erop. Is dit standaard? Want ik dacht dat je dit apart moest kopen..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:52

SomerenV

It's something!

Spaiker schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:36:
Zozo, mijn toestel is gisteren aangekomen, na wat gespeeld te hebben ermee, wat een machtig toestel!
Ik kreeg hem aan met een cover voor draadloos opladen al erop. Is dit standaard? Want ik dacht dat je dit apart moest kopen..
Voor zover ik weet komen de nieuwe Lumia's standaard uitgerust met een backcover met daarin draadloos opladen geïntegreerd. Is overigens niet veel meer dan een dun plaatje en een connector. Voor het daadwerkelijk draadloos opladen moet je een draadloze oplader (á 70 euro ofzo) kopen.

Ik heb het toestel overigens zelfs meer dan een week in bezit gehad voor een review en ben het wel eens met het feit dat de backcover lastig te verwijderen is ondanks de instructie die je erbij krijgt. Niet dat het echt een zwaar minpunt is aangezien je hem niet vaak hoeft te verwijderen, maar het ding zat er echt verdomd stevig op :+ Hier trouwens de videoreview (beelden en tekst zijn van mij, de stem niet):

[ Voor 27% gewijzigd door SomerenV op 13-01-2013 14:52 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik kom erachter dat ik geen Data Sense op mijn telefoon heb staan. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen? Niet dat ik het hard nodig heb, vanwege een onbeperkte internetbundel, maar ik zou het toch graag weleens in de gaten willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
SomerenV schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:50:
[...]

Voor zover ik weet komen de nieuwe Lumia's standaard uitgerust met een backcover met daarin draadloos opladen geïntegreerd. Is overigens niet veel meer dan een dun plaatje en een connector. Voor het daadwerkelijk draadloos opladen moet je een draadloze oplader (á 70 euro ofzo) kopen.

Ik heb het toestel overigens zelfs meer dan een week in bezit gehad voor een review en ben het wel eens met het feit dat de backcover lastig te verwijderen is ondanks de instructie die je erbij krijgt. Niet dat het echt een zwaar minpunt is aangezien je hem niet vaak hoeft te verwijderen, maar het ding zat er echt verdomd stevig op :+ Hier trouwens de videoreview (beelden en tekst zijn van mij, de stem niet):

[video]
In het topic van de Lumia 920 staat in 1 van de laatste posts een link naar een shop waar een draadloze oplader voor 20 euro aangeboden wordt.

Weet iemand trouwens of de tril functie het zelfde is als in de 920? Ik heb in het 920 topic al meerdere mensen horen klagen over de trilfunctie. 1 iemand heeft de tel zelfs omgeruild voor een andere (en kwam er achter dat die tel het zelfde deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
technoaddict schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Weet iemand trouwens of de tril functie het zelfde is als in de 920? Ik heb in het 920 topic al meerdere mensen horen klagen over de trilfunctie. 1 iemand heeft de tel zelfs omgeruild voor een andere (en kwam er achter dat die tel het zelfde deed).
dat trillen schijnt veroorzaakt te worden door de relatief zware cameramodule, die in veren in de behuizing hang zeg maar. Dus dat trilt vrolijk mee.

Ik heb overigens geen draadloos oplaad achter cover ding. Zie het nut van "draadloos" opladen ook niet helemaal, je hebt nog altijd een stopcontact en een oplader nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door ozzynator op 14-01-2013 09:40 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Maar je zit niet vast aan een kabel. Je kan hem rustig oppakken zonder dat je last hebt van een kabel, en hem vervolgens zo weer terug leggen. Voor op m'n werk lijkt het me ideaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Op zich vind ik het geen last om een kabeltje in de telefoon te doen. 1 seconde werk.
Om 70 euro uit te geven aan een manier waarbij je dat kabeltje er niet meer in hoeft te doen vind ik overdreven. Ieder zijn mening.

Hopelijk krijgt GSMwijzer de tel vandaag binnen. Staat nog steeds op 'In bestelling'. Cant wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

technoaddict schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:53:
[...]

In het topic van de Lumia 920 staat in 1 van de laatste posts een link naar een shop waar een draadloze oplader voor 20 euro aangeboden wordt.

Zwaar overtrokken reactie wat mij betreft. Ik heb hem nu 3 dagen maar het trillen van de telefoon is me geen moment opgevallen. Ik zou zeggen, mooi zelf even uitproberen.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50
Vraagje aan de andere 820 bezitters. Vinden julie de audio via de meegeleverde koptelefoon ook tegenvallen. Vind het maar erg blikkerig en zacht. Ben ook met de equalizer aan het spelen geweest maar het wordt er niet beter op. In ieder geval stukken slechter als mn htc trophy 7 hiervoor. Valt me toch erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:11
De meegeleverde koptelefoon gebruik ik niet. Ik heb een bloedhekel aan die in-ear buds.. Dan liever mijn Sennheiser.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
De meegeleverde oortjes zijn idd crap, ik gebruik een fullsize hoofdtelefoon en vergeleken met mijn dedicated mp3speler hoor ik vrij weinig verschil, dus ik zou zeggen: investeer in iets betere oortjes ;)
Mijn laatste bevindingen zijn dat de batterij eigenlijk prima is, heb em afgelopen weekend niet opgeladen en heb toch vrij veel gebruikt (3 korte video's gestreamed, veel bellen, whatsapp continu aan, muziek geluisterd, beetje navigatie en daar bovenop gemiddeld internetgebruik). Zondagavond was ie weliswaar leeg, maar het viel me mee. Overigens, die NOS-app werkt wel als een trein als ik het heb over video's streamen.
Enige minpunt is dat de ontvangst vrij zwak is. Hebben meer mensen hier last van? Waar ik vroeger nooit een opmerking kreeg van "wat zegt u? uw bereik is erg slecht" moet ik nu continu zoeken naar plekken waar ik enigszins goed bereik heb. Als ie het eenmaal doet, dan blijft de geluidskwaliteit wel goed overigens.
@Universal Creations: heb je Vodafone? Ik gebruik het appje Belstatus en kan in 1 klik zien hoeveel minuten ik nog heb, en hoeveel mb ik heb gebruikt. Maar schijnt alleen op Vodafone te werken volgens de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@cvs79: die dopjes vallen qua geluid nog redelijk mee, maar de jackplug is brak. Met wat draaien aan dat ding, hoor je het geluid soms links of rechts wegvallen. Ik heb verschillende SonyEricsson telefoons gehad met heel wat betere dopjes. Helaas hebben die geen normale aansluiting.

@eswa: T-mobile heb ik, maar ik heb ook een simlockvrij toestel, dus daar kan ook het probleem in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Universal Creations schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:17:
Ik kom erachter dat ik geen Data Sense op mijn telefoon heb staan. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen? Niet dat ik het hard nodig heb, vanwege een onbeperkte internetbundel, maar ik zou het toch graag weleens in de gaten willen houden.
Het probleem met Data Sense is dat het alleen met 'supported providers' werkt. Je zal dus inderdaad naar een alternatief moeten zoeken zoals Belstatus. Naast Data Sense is er geen andere app die je datagebruik bijhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mijn belstatus laat momenteel alleen maar minuten zien. Ik heb een week geleden bij mijn oude relax100 tariefplan een onbeperkt internetbundel kunnen nemen, maar ik zie daar ook nog niets van terug op mijn belstatus. Lekker bezig daar bij t-mobile....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Belstatus is een losse app, niet van een provider zelf. Heb hem zelf ook erop staan, voor t-mobile.

Data sense is alleen voor wp7 en 7.5 en alleen voor Nokia toestellen. Heeft verder niets met je provider te maken, je stelt gewoon zelf in hoeveel minuten/berichten/data je hebt en per welke dag van de maand je de teller op 0 wilt hebben.

@eswa: merk zelf, wat bereik betreft dat het juist wel een heel goed toestel is, had eerder met mijn omnia regelmatig op plaatsen geen bereik, waar ik dat nu wel heb. Zit hier op mijn werk op het randje van de heide, in een pand van beton met een betonnen dak en haal volgens de ziggo speedtest middels tethering 11,4 Mbit gemiddeld, dus bereik is uitermate goed. Ligt denk ik dus meer aan je provider dan aan je telefoon.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben er net ook zelf achter gekomen dat dat een (betaalde) app is. Ik zal eens kijken.
Edit: "De Store is op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later nogmaals. Foutcode: 805a01f4"
Dus tot zover het succes met deze app (andere apps kon ik net wel installeren zonder problemen).

[ Voor 52% gewijzigd door Universal Creations op 15-01-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:22:
Data sense is alleen voor wp7 en 7.5 en alleen voor Nokia toestellen. Heeft verder niets met je provider te maken, je stelt gewoon zelf in hoeveel minuten/berichten/data je hebt en per welke dag van de maand je de teller op 0 wilt hebben.
Jij bedoelt denk ik "Nokia Counters". Data Sense is nieuw in WP8, en is welzeker provider afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ja, die bedoel ik. Wat is data sense dan, kan ik niet vinden op mijn toestel.

Belstatus app is een appje wat gewoon contact maakt met my t-mobile, dus hoef je niet in te loggen als je je gebruik wilt weten. Maar (vind ik) wel de prijs waard, vooral voor het gemak. Maar heeft momenteel storing, kan dus niet inloggen.

[ Voor 9% gewijzigd door ozzynator op 15-01-2013 10:34 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:33:
ja, die bedoel ik. Wat is data sense dan, kan ik niet vinden op mijn toestel.
Zie ook mijn eerdere vraag en antwoord van Magnetic_Man daarop.

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 15-01-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
heb het even nagezocht op de site van wp8, daar staat het op, dus weet het nu. Vreemd, dat het op een site van msft staat, terwijl het geen "algemene" standaard appliatie is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:46:
heb het even nagezocht op de site van wp8, daar staat het op, dus weet het nu. Vreemd, dat het op een site van msft staat, terwijl het geen "algemene" standaard appliatie is.
Het is wel een standaard applicatie, maar wel 1 die pas beschikbaar komt als de provider dat ondersteund. Dat is wat ik er van begrepen heb in ieder geval.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
Aangezien het levertijden topic een beetje stil is, zal ik toch maar even mijn vondst ook hier tonen (sorry voor de soort van crosspost): TrueChaoZ in "Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic"

Samenvatting:
- Via Vodafone de lumia 820 nu voor 0 euro bij alle Bel+SMS+Web abonnementen (1 of 2 jaar, nieuw of verlengen, en zelfs ook bij de laagste abonnementen met bijv. 90min, 200MB en onbeperkt sms)

En ik heb net besloten dit zo'n goede deal te vinden, en ik eigenlijk alleen maar van WP7 naar WP8 wil, dat ik hem maar ga bestellen. Ben benieuwd, ik heb nu een L800, en alle nadelen van de 820 t.o.v. 920/8X zijn eigenlijk niet belangrijk als je voor zo'n klein prijsje een upgrade kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ben bijna bang dat Vodafone iets niet op orde heeft, is zelfs gratis bij een 1jarig abo van € 11,25 per maand.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueChaoZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2023
ozzynator schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:08:
ben bijna bang dat Vodafone iets niet op orde heeft, is zelfs gratis bij een 1jarig abo van € 11,25 per maand.
Ja daar ben ik ook bang voor, maar ik heb de gok toch gewaagd. Ik ben benieuwd wat het deze week gaat worden. Ik heb een orderbevestiging met Lumia 820, maar in m'n mail nog niks van de 820 te bekennen, alleen maar over de abonnement verlenging. Er staat wel in dat ik voor het toestel een aparte mail krijg. Dus ik houd jullie op de hoogte. Ik heb tot nu toe in ieder geval niks extra's betaald.

PS: wel grappig dat je door het nemen van een 1 jarig abo voor 135 euro, een 820 van 499 erbij kan krijgen :P

[ Voor 9% gewijzigd door TrueChaoZ op 15-01-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 20:19
Ik heb ze net aan de telefoon gehad en het is een foutje. Bij het éénjarige abonnement moet €235 worden bijbetaald en voor het tweejarige abonnement met 1GB en 90 minuten moet ongeveer €70 worden bijbetaald.

Ze hadden ze wel in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

TrueChaoZ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:35:
[...]
Ja daar ben ik ook bang voor, maar ik heb de gok toch gewaagd. Ik ben benieuwd wat het deze week gaat worden. Ik heb een orderbevestiging met Lumia 820, maar in m'n mail nog niks van de 820 te bekennen, alleen maar over de abonnement verlenging. Er staat wel in dat ik voor het toestel een aparte mail krijg. Dus ik houd jullie op de hoogte. Ik heb tot nu toe in ieder geval niks extra's betaald.
Haha, dat zou briljant zijn. Dat toestel is dan vast niet simlock-vrij? :/ Maar daar ben ik ook bang voor.
Anders zou ik zelfs nog overwegen om gewoon de goedkoopste BEL+SMS abo (11,25 euro/maand) te kiezen en dan niet te gebruiken. Dan behoud ik m'n huidige simkaart (van andere aanbieder) wel :P

*LOL* maar ook ik vrees dat Vodafone deze fout wel vrij snel corrigeert ;( En dat reeds geplaatste bestellingen worden afgedaan met "Ja maar het is toch logisch dat het product niet te verkrijgen is tegen deze lage prijs, overduidelijk een foutje in de webshop" - zoals in het verleden ook gebeurde bij o.a. Wehkamp (waar mensen bijv. een spotgoedkope flatscreen-TV bestelden voor een onrealistisch bedrag).

Edit: ja daar heb je 't al:
Insert12 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:39:
Ik heb ze net aan de telefoon gehad en het is een foutje. Bij het éénjarige abonnement moet €235 worden bijbetaald en voor het tweejarige abonnement met 1GB en 90 minuten moet ongeveer €70 worden bijbetaald.

Ze hadden ze wel in voorraad.

[ Voor 13% gewijzigd door NetAmp op 15-01-2013 13:44 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden