Ik heb het inmiddels helemaal gehad met de 820 en WP8.1... ik was een zeer tevreden gebruiker met WP8.0 erop, maar sinds de update alleen maar ellende zoals ik al eerder heb genoemd en het wordt steeds erger lijkt het wel. Ben inmiddels bijna in staat om het toestel uit het raam te smijten... vrijwel waardeloos nu, kan er niet op vertrouwen.
-Data 'crashed', moet regelmatig data uitschakelen en inschakelen om verbinding te kunnen krijgen, geeft ook regelmatig de boodschap 'netwerk niet beschikbaar, kies een ander netwerk' en dan gewoon het juiste netwerk kunnen selecteren.
-Er is iets mis met bluetooth, mijn carkit (Parrot mki9200) is nu al een paar keer gecrashed en heeft dat voorheen nog nooit gedaan, het toestel schakelt zichzelf ook vaak uit na disconnect met de carkit.
-De accu loopt soms enorm snel leeg... van boven de 60% naar leeg in 30 minuten. De app batterijbesparing geeft geen uitschieters aan. De display wordt wel warm... alsof die zich niet helemaal uitschakelt.
-Het toestel valt soms ook uit zonder duidelijke reden en kan het dan niet direct inschakelen, eerst de batterij eruit en bij opnieuw starten meestal nog voldoende accu... kan het probleem dus niet zijn.
-Soms (nu 3x) lijkt bijna het gehele OS te crashen, ik kan het toestel wel gewoon unlocken en zie de indicator als ik het volume wijzig, maar de display blijft oneindig 'hervatten' weergeven.
Bovenstaande problemen wisselen zich continue af... iedere dag is er wel wat en soms een combinatie van meerdere problemen. Een aantal van de problemen zouden aan de accu gerelateerd kunnen zijn maar 2 weken geleden nooit problemen en nu van alles tegelijk is meer dan toeval... meerdere resets geprobeerd, blijft hetzelfde verhaal. Nogmaals opnieuw ingedraaid met de Nokia Recovery App... zelfde verhaal.
Ik heb het inmiddels opgegeven, ik ga zo denk ik eens een mooie mail opstellen naar Nokia... ehh Microsoft... ehh, naar wie moet ik die freakin mail eigenlijk sturen?

Toestel is nog geen twee jaar oud dus ik hoop op coulance... en iemand die normaal gesproken een uitgesproken positivist is over de toestellen en de software zullen ze toch wel graag willen helpen? Zal ik ze uiteraard ook vertellen
Uiteraard hoop ik niet dat anderen dezelfde problemen hebben, maar mocht je wat herkennen in mijn klachten en er misschien wat meer over weten dan hoor ik dat heel graag. Ik kom tot nu toe iig niets tegen met google over gebruikers met dezelfde klachten...