Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zoals helaas elke keer, duurt het weer ontzettend lang voor de update daadwerkelijk beschikbaar komt. Ondertussen wordt mijn Lumia 820 ontzettend traag, vooral met internet explorer. Ik zit continu te wachten en te wachten op het laden van een pagina. Soms helpt het om het tabblad te sluiten, en de link nogmaals in te tikken in een nieuw venster, waarna de pagina wel snel laadt. Helaas meestal van korte duur, waarna het wachten dus weer verdergaat.

Ik heb er geen games meer op staan en volgens mij ook geen andere apps die op de achtergrond actief blijven. Zou de Lumia toe zijn aan een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Mijn Lumia 820 loopt nog net zo snel als vanaf dag1.
Met Dev Preview heb je direct de update.

Wat IE betreft zou je eens de cache kunnen legen.

[ Voor 50% gewijzigd door Tweaker1234 op 11-08-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
De Lumia 820, Vodafone variant, zou nu ook WP8.1 Cyan (3051.50009.1424.0010) binnen moeten krijgen. Dit volgens de Availability in Europe site van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb op m'n Belgische Lumia 820 inmiddels 8.1 binnengekregen. Twee updates achter elkaar, dat heeft een paar uur geduurd.
Browsen lijkt sneller te gaan, maar dat kan ook door de verse install komen.
Verder wat nieuwe apps, een pull down menu op het startscherm en ze hebben de komma van het toetsenbord gehaald. Dat laatste is erg lastig typen. De komma zit op het numerieke deel van het toetsenbord. Volgens mij was dat bij 8.0 niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37
BounceMeister schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:28:
Verder wat nieuwe apps, een pull down menu op het startscherm en ze hebben de komma van het toetsenbord gehaald. Dat laatste is erg lastig typen. De komma zit op het numerieke deel van het toetsenbord. Volgens mij was dat bij 8.0 niet het geval?
De komma is onder instellingen -> toetsenbord m.b.v. een vinkje weer terug te halen :).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Waarom duurt het zo lang eer ze de Cyan update vrijgeven voor de Country Variant telefoons?
Vodafone telefoons kun je al ruim een week upgraden. Dan zou je toch zeggen dat je vrij snel ook de andere 820s kunt vrijgeven?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Tip, die van mij is ook Country Variant, en hoewel hij de update niet kon vinden op de telefoon zelf, vond de Nokia Software Recovery Tool hem wel. http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA142987 voor de download. Veel plezier met de Cyan update, in ieder geval Vodafone en CV, misschien op deze manier iedereen? Ik hoor het graag als er meer mensen hem zo kunnen vinden. Let wel, ik heb op dit moment de dev-preview geïnstalleerd staan, en nu dus via de tool naar de Cyan update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Verrek, het werkt :)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steyn_E schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:28:
Tip, die van mij is ook Country Variant, en hoewel hij de update niet kon vinden op de telefoon zelf, vond de Nokia Software Recovery Tool hem wel. http://www.nokia.com/nl-n...ingleTopic&topic=FA142987 voor de download. Veel plezier met de Cyan update, in ieder geval Vodafone en CV, misschien op deze manier iedereen? Ik hoor het graag als er meer mensen hem zo kunnen vinden. Let wel, ik heb op dit moment de dev-preview geïnstalleerd staan, en nu dus via de tool naar de Cyan update.
Edit: deze update is gelijk aan degene die voor de 920/925 voor KPN is verschenen? Ik heb toch werkelijk een 820 CV uitvoering.

Lumia 820 Country variant 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 KPN 3051.40000.1347.1006 Available Available Under testing
Lumia 820 T-Mobile 3051.40000.1347.1008 Available Available Under testing
Lumia 820 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available
Lumia 920 Country variant 3051.50009.1424.0005 Available Available Available
Lumia 920 KPN 3051.50009.1424.0006 Available Available Available
Lumia 920 T-Mobile 3051.50009.1424.0010 Available Available Available
Lumia 920 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available Available Available

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/ScreenShot348.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2014 16:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Bovenstaande is wel een volledige herinstallatie van het toestel, niet echt een update... als de update OTA is hoef je de boel toch niet opnieuw in te stellen/backup terug te zetten? (als het goed gaat uiteraard) Of is Cyan altijd een volledige herinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja, deze firmware zelf is een update, maar de installatie gaat inderdaad schoon via vermelde wijze, dus is het zaak om vooraf je (volledige) backup te maken om later de telefoon vrijwel volledig weer zo te krijgen zoals ie was voor de installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2014 18:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
hardware-lover schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 18:03:
[...]

"Many issues could be resolved just by updating your phone software, and you can get fresh new features and improved performance too. Your phone supports wireless Over the Air (OTA) updates and there is no need for cables or computer, just download and install the update using your phone. Also, your settings, apps, photos, and text messages remain safe and sound."
Hmm... waarom dan niet via die tool? Omdat het een 'recovery' is zeker... ik kon iig niet meer wachten, istie ook weer eens helemaal schoon :)

Edit: oops... vorige reply per ongeluk verwijderd.

[ Voor 76% gewijzigd door MicGlou op 24-08-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MicGlou schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:39:
[...]

Maar is dat OTA ook zo? Dat is wat ik mij afvraag...

De tool blijft na de update overigens nog steeds aangeven dat er een update is... beetje vreemd.
"Veel problemen kunnen worden verholpen door gewoon uw telefoonsoftware bij te werken. U profiteert dan ook van nieuwe functies en betere prestaties. Uw telefoon ondersteunt draadloze updates (OTA) en er zijn geen kabels of computer nodig. Download en installeer de update gewoon met behulp van uw telefoon. Uw instellingen, apps, foto's en SMS-berichten zijn bovendien veilig.."

http://www.nokia.com/nl-n.../lumia820/softwareupdate/

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2014 18:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Inmiddels alles weer ingesteld etc en een dagje werken achter de rug met gebruik van het toestel... even snel een paar ervaring op een Lumia 820:

Negatieve punten:
-Het toestel lijkt ansich vlotter te werken, maar reageert soms niet/traag op input en dat was voorheen geen klacht... eerder overgevoeligheid.
-Ook is er een probleempje met 4G, als ik de hoogste verbindingssnelheid instel op 4G dan doet het toestel alleen 4G, schakelt niet terug naar 3G of lager bij geen signaal op 4G. Dit is overigens ook met een andere 820 van een collega op het Vodafone netwerk die nog geen 8.1 heeft, dus niet alleen mijn toestel en software versie... meer mensen last van?
-Het misschien een kwestie van wennen, maar ik heb ook al een aantal keren flink lopen vloeken omdat ze een aantal instellingen een andere naam hebben gegeven en/of hebben verplaatst/anders ingericht. En waarom staat het nog steeds niet een beetje op volgorde... en sommige afscheidingen van instellingen zijn niet logisch (zoals apart toegangspunten en sim instellingen)
-Filemanager :( Dat is geen filemanager...

Positieve punten vergeleken met de vorige versie (was al heel tevreden met WP8 voor zakelijk gebruik)
-Het toestel was al redelijk goed verzorgt wat betreft standaard apps als Here Drive+ en bijbehorende diensten, maar daar zijn weer een handjevol prachtige apps bijgekomen: de weer app is echt super, plus dat nu standaard de diverse camera apps geinstalleerd staan... en nog wat mooie hubs voor diverse toepassing als sport en social apps etc, niet iedereen zal het gebruiken maar het ziet er wel allemaal goed verzorgd uit.
-4 rijen met tiles *O*
-Store is opgeschoond anders ingericht, even wennen maar het is duidelijker

Dat is wat mij zo even te binnen schiet in de kleine 24 uur dat ik nu met WP8.1 op mijn Lumia 820 werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
Hmm, ik heb het ook even gebruikt, maar die inputlag heb ik niet gemerkt. Wel doe ik nu even een herinstallatie, ik heb hem namelijk gedebrand. Volg deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47195500 . Ik had ook problemen met 4g/3g en doe nu een hard reset, even kijken of dat helpt. Dat ze die instellingen elke keer van naam veranderen.... is inderdaad lastig. Ze zouden bijv. 6 categorieën moeten maken, welke dan elk een aantal settings heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Steyn_E schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:00:
Hmm, ik heb het ook even gebruikt, maar die inputlag heb ik niet gemerkt. Wel doe ik nu even een herinstallatie, ik heb hem namelijk gedebrand. Volg deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=47195500 . Ik had ook problemen met 4g/3g en doe nu een hard reset, even kijken of dat helpt. Dat ze die instellingen elke keer van naam veranderen.... is inderdaad lastig. Ze zouden bijv. 6 categorieën moeten maken, welke dan elk een aantal settings heeft.
Ik heb nog geen reset geprobeerd mbt 4G... laat je het hier even weten wat je ondervindingen zijn?

Ben inmiddels wel weer tegen wat anders aangelopen en eerlijk gezegd vind ik dat best wel vervelend... ik kan niet meer mijn exchange contactpersonen benaderen via de telefoon app... ik moet nu verplicht apart de personen app openen om te kunnen zoeken. WP splitst al een heleboel instellingen e.d. wat voor een onervaren gebruiker handig kan zijn bij het zoeken tussen de applicaties en instellingen... maar ze gaan nu wat te ver. Ik had al aangegeven mbt de vreemde opsplitsing voor de netwerkinstellingen... maar om de exchange contactpersonen nu gescheiden te houden van het telefoonboek... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij kunnen specifieke WP 8.1 vragen beter in het volgende topic worden gesteld?

\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57
Update komt nu binnen voor mijn cv 820.
Blijft toch wel een leuk toestel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:22
conodihno1 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:36:
Update komt nu binnen voor mijn cv 820.
Blijft toch wel een leuk toestel hoor.
Bij mij nog niet, heb een Duitse CV.
Misschien toch maar de mijne eens omzetten naar een NL-CV
De site is overigens nog niet bijgewerkt door Nokia/Microsoft

[ Voor 9% gewijzigd door St00mwals op 26-08-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
MicGlou schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb nog geen reset geprobeerd mbt 4G... laat je het hier even weten wat je ondervindingen zijn?

Ben inmiddels wel weer tegen wat anders aangelopen en eerlijk gezegd vind ik dat best wel vervelend... ik kan niet meer mijn exchange contactpersonen benaderen via de telefoon app... ik moet nu verplicht apart de personen app openen om te kunnen zoeken. WP splitst al een heleboel instellingen e.d. wat voor een onervaren gebruiker handig kan zijn bij het zoeken tussen de applicaties en instellingen... maar ze gaan nu wat te ver. Ik had al aangegeven mbt de vreemde opsplitsing voor de netwerkinstellingen... maar om de exchange contactpersonen nu gescheiden te houden van het telefoonboek... :F
Ik heb nog geen problemen ervaren met 4G tot nu toe. Ook lijkt de accuduur best aardig te zijn bij mij. Wat misschien nog belangrijk is om te melden is dat ik nu géén developer preview meer aan heb staan. Verder gebruik ik toch altijd al de personenhub om iemand te bellen. Er zit bij instellingen/swype naar rechts voor applicaties-telefoon wel een instelling "beperkte gebruikersgroep", waarvan ik niet weet of dat iets met dat telefoonboek te maken heeft. Anders kun je bij instellingen/applicaties-personen ook nog bij "contacten filteren" kijken, misschien dat de optie hier verborgen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Na de afgelopen maand 1000x op de 'check for updates' geklikt te hebben (had niet verwacht dat het nog zo lang zou duren voordat de 8.1 update zou komen), heb ik vanochtend eerst update .166 voor WP 8.0 gekregen en daarna de WP 8.1 update. Nu zijn alle apps bezig met het binnenhalen van bijgewerkte versies.

Installatie duurde zo'n 1 1/2 uur, waarbij inbegrepen de user data migratie. Eerste indruk: echt fijn dat er eindelijk een notificatiecentrum is en dat je heel makkelijk je verbindingen kan in/uitschakelen. Verder moet ik nog even rondneuzen, maar verwacht er veel van :)

edit:
Carrier: CV NL
OS version: 8.10.12393.890
FW revision: 3051.50009.1424.0006
HW revision: 2.4.3.3
Radio sw version: 1.0.202184.3
Chip SOC version: 8960

Voldoende info zo? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rookie no. 1 op 27-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rookie no. 1 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:52:
Na de afgelopen maand 1000x op de 'check for updates' geklikt te hebben (had niet verwacht dat het nog zo lang zou duren voordat de 8.1 update zou komen), heb ik vanochtend eerst update .166 voor WP 8.0 gekregen en daarna de WP 8.1 update. Nu zijn alle apps bezig met het binnenhalen van bijgewerkte versies.

Installatie duurde zo'n 1 1/2 uur, waarbij inbegrepen de user data migratie. Eerste indruk: echt fijn dat er eindelijk een notificatiecentrum is en dat je heel makkelijk je verbindingen kan in/uitschakelen. Verder moet ik nog even rondneuzen, maar verwacht er veel van :)
En heb je een unbranded toestel (geen kpn of vodafone of aangekocht via andere provider bedoel ik), en welke firmware staat er nu op het toestel geïnstalleerd? (staat binnen de instellingen onder "Info" vermeld)

Edit: Ah, het is me al duidelijk, hoeft niet meer.

Lumia 820 Country variant 3051.50009.1424.0006 Available
Lumia 820 KPN 3051.50009.1424.0006 Available
Lumia 820 T-Mobile 3051.50009.1424.0008 Available
Lumia 820 Vodafone 3051.50009.1424.0010 Available

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 28-08-2014 18:56 ]

Testing, one, two ...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Mijn 820 (unbranded, mediamarkt) begint net te vragen om een update. Lijkt er op dat 8.1 er eindelijk voor 'iedereen' is!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:46
Hoi,

Vraagje, ik heb zelf nu een Lumia 930, vriendin heeft mijn 820 overgenomen, maar gisteren laten vallen. Nu begin gisteravond het scherm vanuit rechtsboven blauw/zwart te worden en inmiddels is het hele scherm donkerblauw met zwarte vlekken. Iemand een idee wat er dan precies kapot is, en of dat nog rendabel is om te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Iemand ervaring met het unbranden van zijn telefoon? Ik ga toch maar van de Duitse CV naar de Nederlandse CV.

Ik volg nu de stappen van XDA

Op een gegeven moment moet je het volgende uitvoeren:
Connect the USB end into the USB port of your PC. Turn off your WP8 Nokia Lumia. Connect the other USB end to the USB port of your WP8 Nokia Lumia. Press both the Power button and the Volume Down button. Once a vibration felt, click on Retry in Recovery window.
Zodra ik mijn aansluit aan mijn laptop start deze automatisch op en krijg ik het niet voor elkaar om [Power] + [volume down] in te drukken.

Wat ik ook probeer, ik krijg vanuit de Nokia tool geen connectie met mijn telefoon.
Ik krijg de volgende error: DTL Connection: Correct response was not received, last error code = 0x102.

Iemand een idee of tip om dit toch voor elkaar te krijgen??

[ Voor 6% gewijzigd door St00mwals op 29-08-2014 12:41 . Reden: Error code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Power + voldown (10 seconde) is een soft-reboot op WP8. Ik heb de rest van je handleiding niet gelezen, maar lijkt er op dat ze gewoon een snelle reboot willen forceren...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:59
Koepert schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:01:
Hoi,

Vraagje, ik heb zelf nu een Lumia 930, vriendin heeft mijn 820 overgenomen, maar gisteren laten vallen. Nu begin gisteravond het scherm vanuit rechtsboven blauw/zwart te worden en inmiddels is het hele scherm donkerblauw met zwarte vlekken. Iemand een idee wat er dan precies kapot is, en of dat nog rendabel is om te laten maken?
Klinkt als het display. Wordt het ook erger als je met je duimen op het scherm drukt? Eventueel kan daarbij ook nog de digitizer stuk zijn (verantwoordelijk voor touch gedeelte van een telefoon). Moet je even testen als dat nog mogelijk is of de telefoon nog reageert op aanrakingen op het scherm. Er zijn combi's van displays en digitizers te kopen, los worden ze ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 23:21
odd, mijn lumia 820 heeft de laatste update's plus de functionaliteiten op het toestel
echter bij systeem info staat geen lumia cyan maar lumia black ? raar !

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:51
probeer het nog een keer. :+

Nee, serieus. Voor de Cyan update zit nog een andere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hmmm... ik ben inmiddels wat minder blij met 8.1 op mijn 820. Toestel crashed continue... regelmatig haal ik em uit de zak en dan moet ik de sim pin intikken. Al een paar resets geprobeerd, gaat een dag goed en daarna is het weer mis, 2 a 3 keer per dag!

Het lijkt te maken te hebben met bluetooth of/en wifi connecties, ik krijg het idee dat het gebeurd nadat ik uit de auto stap en de carkit disconnect. Niet altijd, maar ik kan zien dat de telefoon in de auto nog verbonden is, maar als ik dan net binnen ben op kantoor en de telefoon uit de zak haal is het al zover... ik had ook veel problemen om de telefoon te koppelen met de carkit na de update, de koppeling werd iedere keer niet voltooid of de carkit kon het toestel niet eens zien.

Meer mensen vergelijkbare ervaringen met een 820?

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:25
hier een zooitje Nokia 820's in gebruik.. ben om de haverklap de touchscreens repareren

is het bij alle nokia toestellen dat als er eenmaal en barstje in het scherm zit dat ie onbruikbaar is geworden?... toch wel groot probleem.. ze breken erg snel :(

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
Dan heb je gewoon last van lompe gebruikers. Want ik heb na meer dan 1,5jaar 1 miniscuul krasje erop zitten en hij is ook best weleens gevallen, maar dat leverde geen barsten en dergelijke op.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• MicGlou
Universal Creations schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:22:
Dan heb je gewoon last van lompe gebruikers. Want ik heb na meer dan 1,5jaar 1 miniscuul krasje erop zitten en hij is ook best weleens gevallen, maar dat leverde geen barsten en dergelijke op.
Die kwaliteiten kan ik ook onderschrijven... toestel heb ik al heel vaak laten vallen en op een enkel krasje na helemaal niets, de manier waarop het toestel laatst nog op de grond kletterde weet ik zeker van dat mijn prive HTC One het niet had overleefd... ik was zelfs een beetje verbaasd dat er niets aan de hand was zo hard het ging. Ik heb ook nog nooit eerder vernomen dat dit 'een probleem' is met de 820... of met welke Lumia dan ook.

• Jannibal23
Zelfde ervaring hierzo.

En als reactie op MicGlou: met 8.1 heb ik ook geen last van crashes.

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57
Hier ook een 820 die best wat abuse heeft moeten ondergaan. De backcover heeft zo zijn beschadigingen van de diverse drops maar verder still going strong. Mn huidige 930 voelt veel minder stevig/robuust aan.

• wappiewappie
Ligt er natuurlijk aan hoe de telefoon de grond raakt.
De backcoverbepantsering kan de klap wel opvangen, maar als de telefoon op het scherm valt, zal dat scherm echt wel breken.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
wappiewappie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:05:
Ligt er natuurlijk aan hoe de telefoon de grond raakt.
De backcoverbepantsering kan de klap wel opvangen, maar als de telefoon op het scherm valt, zal dat scherm echt wel breken.
Precies. Maar andere phones hoeven niet eens op het scherm te vallen en gaan al krak.

• St00mwals
De update voor de Duitse CV variant is ook beschikbaar!
Zo blijkt maar weer: Geduld is een schone zaak

• Universal Creations
St00mwals schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:17:
De update voor de Duitse CV variant is ook beschikbaar!
Zo blijkt maar weer: Geduld is een schone zaak
Nice, straks maar eens installeren.

• MicGlou
Ik heb het inmiddels helemaal gehad met de 820 en WP8.1... ik was een zeer tevreden gebruiker met WP8.0 erop, maar sinds de update alleen maar ellende zoals ik al eerder heb genoemd en het wordt steeds erger lijkt het wel. Ben inmiddels bijna in staat om het toestel uit het raam te smijten... vrijwel waardeloos nu, kan er niet op vertrouwen.

-Data 'crashed', moet regelmatig data uitschakelen en inschakelen om verbinding te kunnen krijgen, geeft ook regelmatig de boodschap 'netwerk niet beschikbaar, kies een ander netwerk' en dan gewoon het juiste netwerk kunnen selecteren.
-Er is iets mis met bluetooth, mijn carkit (Parrot mki9200) is nu al een paar keer gecrashed en heeft dat voorheen nog nooit gedaan, het toestel schakelt zichzelf ook vaak uit na disconnect met de carkit.
-De accu loopt soms enorm snel leeg... van boven de 60% naar leeg in 30 minuten. De app batterijbesparing geeft geen uitschieters aan. De display wordt wel warm... alsof die zich niet helemaal uitschakelt.
-Het toestel valt soms ook uit zonder duidelijke reden en kan het dan niet direct inschakelen, eerst de batterij eruit en bij opnieuw starten meestal nog voldoende accu... kan het probleem dus niet zijn.
-Soms (nu 3x) lijkt bijna het gehele OS te crashen, ik kan het toestel wel gewoon unlocken en zie de indicator als ik het volume wijzig, maar de display blijft oneindig 'hervatten' weergeven.

Bovenstaande problemen wisselen zich continue af... iedere dag is er wel wat en soms een combinatie van meerdere problemen. Een aantal van de problemen zouden aan de accu gerelateerd kunnen zijn maar 2 weken geleden nooit problemen en nu van alles tegelijk is meer dan toeval... meerdere resets geprobeerd, blijft hetzelfde verhaal. Nogmaals opnieuw ingedraaid met de Nokia Recovery App... zelfde verhaal.

Ik heb het inmiddels opgegeven, ik ga zo denk ik eens een mooie mail opstellen naar Nokia... ehh Microsoft... ehh, naar wie moet ik die freakin mail eigenlijk sturen? :+ Toestel is nog geen twee jaar oud dus ik hoop op coulance... en iemand die normaal gesproken een uitgesproken positivist is over de toestellen en de software zullen ze toch wel graag willen helpen? Zal ik ze uiteraard ook vertellen :)

Uiteraard hoop ik niet dat anderen dezelfde problemen hebben, maar mocht je wat herkennen in mijn klachten en er misschien wat meer over weten dan hoor ik dat heel graag. Ik kom tot nu toe iig niets tegen met google over gebruikers met dezelfde klachten...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
MicGlou schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:06:
Ik heb het inmiddels helemaal gehad met de 820 en WP8.1... ik was een zeer tevreden gebruiker met WP8.0 erop, maar sinds de update alleen maar ellende zoals ik al eerder heb genoemd en het wordt steeds erger lijkt het wel. Ben inmiddels bijna in staat om het toestel uit het raam te smijten... vrijwel waardeloos nu, kan er niet op vertrouwen.

[...]

Uiteraard hoop ik niet dat anderen dezelfde problemen hebben, maar mocht je wat herkennen in mijn klachten en er misschien wat meer over weten dan hoor ik dat heel graag. Ik kom tot nu toe iig niets tegen met google over gebruikers met dezelfde klachten...
Je hebt volgens mij niet zoveel aan de informatie die je vraagt. Je toestel lijkt defect, daar kan maar één partij wat aan doen. Biedt je toestel aan ter reparatie en geef aan wat de klachten zijn, dan gaan ze het vast maken.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• MicGlou
PinokkioTV schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:29:
[...]

Je hebt volgens mij niet zoveel aan de informatie die je vraagt. Je toestel lijkt defect, daar kan maar één partij wat aan doen. Biedt je toestel aan ter reparatie en geef aan wat de klachten zijn, dan gaan ze het vast maken.
Dat zal dan wel héél toevallig zijn dat al die dingen ineens verkeerd gaan na de dag van de update... daarvoor nog nooit een probleem, wat dat betreft was het eerst juist een zeer pijnvrij toestel. Uiteraard ga ik het toestel opsturen, maar nooit geschoten is sowieso altijd mis en wat dat betreft ben ik op Tweakers op het juiste adres, toch? Opsturen is de makkelijke oplossing voor iets waarvan ik vrij zeker ben dat het een softwarematig probleem is... misschien uitvoering aangelegen oid. Het melden lijkt mij sowieso de moeite waard...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb alle developer preview updates geinstalleerd, maar heb tot nog toe geen Cyan gekregen :(. Meer mensen hier last van? Wat kan ik er aan doen om Cyan te krijgen, zit nu nog op Black met uiteraard wel Windows Phone 8.1 van de developer preview.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Niekleair
Ik heb een 128GB Micro SD kaart, en ik wil graag mijn huidige 16GB Micro SD kaart, die nu mijn L820 wat extra opslagruimte geeft vervangen door de grotere. Nu staan al mijn apps en ongeveer 2GB aan kaartendata op de SD kaart. Kan ik in de PC gewoon de bestanden kopieren, dus de inhoud van de kleine naar de grote sd kaart kopiëren of werkt dat dan niet? En moet ik de 128GB kaart als exFat of NTSF formatteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Niekleair op 11-09-2014 07:55 ]

[img]error.jpg[/img]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Het kopiëren van de apps naar de nieuwe kaart werkt niet. Ik heb ze opnieuw moeten installeren, maar misschien is er een andere methode.

• Jannibal23
MicGlou schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:37:
[...]

Dat zal dan wel héél toevallig zijn dat al die dingen ineens verkeerd gaan na de dag van de update... daarvoor nog nooit een probleem, wat dat betreft was het eerst juist een zeer pijnvrij toestel. Uiteraard ga ik het toestel opsturen, maar nooit geschoten is sowieso altijd mis en wat dat betreft ben ik op Tweakers op het juiste adres, toch? Opsturen is de makkelijke oplossing voor iets waarvan ik vrij zeker ben dat het een softwarematig probleem is... misschien uitvoering aangelegen oid. Het melden lijkt mij sowieso de moeite waard...
Tsja, ik heb ook een 820 en WP8.1 en nergens last van. Dus je moet toch aan je toestel gaan denken, vrees ik...

• Kenhas
  • Laatst online: 15:10
Ook hier 0,0 problemen met mijn 820, ook niet na de update na 8.1
Alhoewel, eigenlijk wel. Ik krijg nu constant de melding dat mijn exchange account actie vereist. Dan moet ik mijn paswoord opnieuw invullen. Negeer ik de melding, dan synchroniseert de telefoon wel. Dus waarom er "actie vereist" is, is me niet echt duidelijk.
Maar moet zeggen dat ik nog niet echt druk bezig geweest met zoeken naar een mogelijke oplossing ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Universal Creations
Gisteren dus geïnstalleerd (ging in 2 blokken), kleine icoontjes ingesteld om eens te proberen, maar het werkt verder prima. 1 nadeel: screenshots maken gaat nu een stuk onhandiger, maar kan ook aan mij liggen.

• wappiewappie
MicGlou schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:37:
[...]
Dat zal dan wel héél toevallig zijn dat al die dingen ineens verkeerd gaan na de dag van de update...
Zo gek vind ik dat niet hoor. Tijdens de installatie wordt de telefoon voor langere tijd zwaar belast.

• MicGlou
Nou... ik ben er uit hoor :) Toestel gedraagt zich weer zoals te verwachten... na veel zoeken vond ik eindelijk een tip in de diepe krochten van een van de WindowsPhone of Microsoft forums. De update was uiteraard nog vers en de afgelopen week zijn er steeds meer linkjes met google te vinden over problemen met de update.

Hoe heb ik het opgelost? Nou eigenlijk vrij simpel... Het advies was om de update met de Nokia Recovery Tool nogmaals in te draaien, dat is een compleet verse installatie, niets blijft bewaard op de telefoon... maar dit blijkt dus op sommige toestellen niet helemaal lekker te werken en de installatie kan corrupt raken. De oplossing is verbazend eenvoudig, ik dacht dat ik het al had geprobeerd maar gezien het resultaat wss toch niet.... gewoon direct na de update ook een factory reset doen op het toestel, dan wordt de software blijkbaar wel goed ingedraaid. Inmiddels werkt het toestel alweer 5 dagen zonder problemen! *O*

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:11 ]

• PinokkioTV
MicGlou schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:27:
Nou... ik ben er uit hoor :) Toestel gedraagt zich weer zoals te verwachten... na veel zoeken vond ik eindelijk een tip in de diepe krochten van een van de WindowsPhone of Microsoft forums. De update was uiteraard nog vers en de afgelopen week zijn er steeds meer linkjes met google te vinden over problemen met de update.

Hoe heb ik het opgelost? Nou eigenlijk vrij simpel... Het advies was om de update met de Nokia Recovery Tool nogmaals in te draaien, dat is een compleet verse installatie, niets blijft bewaard op de telefoon... maar dit blijkt dus op sommige toestellen niet helemaal lekker te werken en de installatie kan corrupt raken. De oplossing is verbazend eenvoudig, ik dacht dat ik het al had geprobeerd maar gezien het resultaat wss toch niet.... gewoon direct na de update ook een factory reset doen op het toestel, dan wordt de software blijkbaar wel goed ingedraaid. Inmiddels werkt het toestel alweer 5 dagen zonder problemen! *O*
Fijn, en gelijk een goeie tip voor de poster na je ...

• Brazos
  • Niet online
.

• MicGlou
Brazos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:05:
[...]

Hier ook erg veel problemen met WP 8.1 op de 820.

Constant crashen en gewoon uitgaan, niet meer willen opstarten (start pas weer op na een soft reset terwijl hij uitstaat) vastlopen bij weer opstarten (komt alleen Nokia in beeld maar gaat niet meer verder, ook hier weer soft reset), en inderdaad battery drains zo nu en dan.

Is dan wel de developer preview nog. Op mijn eigen 720 draait het beter maar ook lang niet zo stabiel als 8.0.
ZSM die developer preview eraf gooien zou ik sowieso doen.

Updaten met http://www.wpcentral.com/...windows-phone-81-and-more

En dan eventueel gezien de gekkigheid die ik had ook een factory reset, je klachten lijken veel op de klachten die ik had.

Ik ben echt weer blij... gelukkig! Standy tijd lijkt normaal, geen resets meer en ook niet telkens de melding dat er geen netwerk is e.d. Ook de carkit vind het toestel weer lief :)

• Brazos
  • Niet online
.

• PinokkioTV
Brazos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:48:
[...]

Is Cyan al beschikbaar voor zowel de 720 als 820 dan?
Ja

• MicGlou
Brazos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:48:
[...]

Is Cyan al beschikbaar voor zowel de 720 als 820 dan?
Yep, de afgelopen paar weken zijn vrijwel alle versies (eindelijk!) vrijgegeven...

http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Maar als je dus de dev preview erop hebt staan zal je de recovery tool moeten gebruiken want die krijgen geen update ota aangeboden.

• Brazos
  • Niet online
.

• MicGlou
Brazos schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:48:
[...]

Dat wist ik ja. Had stille hoop dat er binnenkort een OTA versie voor de dev. preview zou komen, maar die laat helaas nog even op zich wachten. Wordt dus toch een complete reset.
Gewoon een backup naar je Microsoft account maken voordat je het doet... krijg je vrijwel alles weer terug zoals het hoort.

• MaartenBos
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07 04:05
Misschien een stomme vraag, maar ik heb een 820 (black) maar hij vind bij mij nog steeds geen updates naar Cyan..
Kan dit evt liggen aan taal/land instellingen? Stond eerst op English/UK en probeer het nu op Nederlands/NL.

Stomme is dat als ik handmatig zoek voor updates de melding komt "Controleren op updates..." en deze net zo lang blijft staan tot het scherm uit gaat/lockt waarna de melding staat "Er kan niet worden gecontroleerd op updates, omdat u geen verbinding met internet hebt."
En ja ik heb wel internet :) (4G én Wifi)

• MicGlou
Nee het heeft niets met taalinstellingen te maken, maar met de versie/variant van het toestel. Maar volgens mij zijn alle versies van de 820 inmiddels vrijgegeven en je zou dus een update moeten krijgen.

Wat je kan doen is de Nokia Recovery Tool gebruiken, maar dan wis je dus wel het toestel... het meeste kan je overigens wel een backup van maken met het toestel zelf en dan heb je vrijwel alles terug zoals het was, op de uitzondering van wat persoonlijk instellingen na. Linkje vind je ietsje terug in een reactie van mij...

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 18-09-2014 12:17 ]

• MaartenBos
MicGlou schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:16:
Wat je kan doen is de Nokia Recovery Tool gebruiken, maar dan wis je dus wel het toestel... het meeste kan je overigens wel een backup van maken met het toestel zelf en dan heb je vrijwel alles terug zoals het was, op de uitzondering van wat persoonlijk instellingen na. Linkje vind je ietsje terug in een reactie van mij...
Dank voor je reply, ik zal deze tool binnenkort wel proberen (nadat ik een verse backup heb gemaakt :))

• MaartenBos
Ok kudo's @MicGlou!!
De Nokia 'rescue' tool werkte echt prima! Dikke download en paar reboots verder staat er nu Cyan op :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De eer voor bovenstaande info (in dit topic) gaat naar; Steyn_E in "[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 820 - Deel 1" maar wie leest er tegenwoordig nog terug in een topic? :+

[ Voor 89% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2014 22:39 ]

Testing, one, two ...

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Net weer een fraai stukje Nokia-garantie meegemaakt. Mijn display deed raar. Trilde heel snel achterelkaar, net alsof je m heel vaak aanraakte. Het scherm flitste ook heen en weer tussen allerlei verschillende schermen (de app waar ik dan in was, het zoekscherm, het hoofdscherm etc.) Alleen deed dit zich niet continu voor. Bij vlagen. Toch opgestuurd en kreeg m vanmorgen retour met oa een nieuw display. Na bijna twee jaar gebruik nu weer een 820 die er als nieuw uitziet. Kan ik m mooi verkopen, want ik wil naar een 930 overstappen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 23:21
http://conversations.nokia.com/2014/09/04/lumia-denim-update

Er staat een nieuwe firmware aan te komen, zie link voor de details etc.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Vandaag is mijn Lumia 820 scherm op een interessant wijze doodgegaan.
Ik liet mijn telefoon namelijk vallen en toen ik het oppikte leek er niets aan de hand. Een uurtje of 2 later zag ik een blauw kleurtje aan de rand van het scherm verschijnen.
Een tijdje later begon het uit te breiden, blauw kleurtje met volledig zwart. Na een uur of 10 is mijn scherm nu compleet zwart geworden met een klein blauw streep door het midden.

Telefoon functioneert verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
:( |:( Balen, vanmiddag mijn Lumia 820 laten vallen. Voorkant vol met barsten. Touch werkt niet meer, maar het beeld is nog wel goed.
Nu zoek ik dus een digitizer incl. frame, maar wel een originele van Nokia en niet zo'n "OEM" ding.
Ik vond ik in dit topic replacebase.co.uk, maar die heeft ze niet meer op voorraad.
Is er toevallig iemand die voor ongeveer dezelfde prijs (~30 euro) een nieuwe digitizer met frame (origineel van Nokia, zonder AT&T) weet te vinden? (En kan bevestigen dat het origineel is).

(Er zijn veel winkels die troep verkopen, de term OEM Nokia gebruiken of helemaal in het midden laten waar het vandaan komt. Daarnaast vind ik 30 euro nog wel mooi, als het meer wordt, kan ik beter investeren in een nieuwe telefoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Daar ga ik eens naar kijken. In dit topic op windowscentral las ik wat berichten waar ik niet blij van werd. Er is veel namaak op de markt wat verkocht wordt als zijnde origineel maar wat slechte resultaten geeft.

Edit 25-03-2015 #1
Het Nokia partnummer voor digitizer met frame is 00805X6.

Het is wel erg hoor, je leest heel vaak dat het origineel (genuine) is, maar de reviews van klanten geven dan weer aan dat het imitatie is.
Ik heb nog geen winkel gevonden waar ik het zeker van weet. Misschien heeft iemand ervaring met Stelletech.com? Dan wordt het wel 50 euro icl verzendkosten.

Edit 25-03-2015 #2
Stellatech bevestigde in de email dat het een origineel scherm is.
Ik heb ondertussen toch maar een Lumia 930 besteld en kijk ondertussen aan of ik een goedkoop origineel Nokia scherm+frame voorbij zie komen. (Ik hoop dat replacebase weer voorraad krijgt). Dan repareren en dan zie ik wel wat ik met de 820 ga doen.

Edit 02-05-2015 #3
Digitizer in frame van Replacebase.co.uk binnen, zou origineel moeten zijn. Niet helemaal tevreden. Glas voelt anders aan, het voelt als plastic (nee, er zit geen beschermfolie meer op). Er horen aan de binnenkant dunne randjes met foam in te zitten, die zitten er dus niet in! Overzetten van origineel gaat ook niet, want dan trek je het foam kapot. De connector van de knoppen hoort omgevouwen en vastgeplakt te zitten, maar dat zat deze dus niet, die zat los naar beneden. Verder zitten ook de gaasjes bij de microfoon en speaker er niet in.
Het lijkt erop dat ze zelf een digitizer in een los frame hebben geplakt en de helft vergeten zijn.
Ik heb ze hierover gemaild, maar krijg geen reactie van ze.
Replacebase.co.uk is dus geen aanrader.

[ Voor 85% gewijzigd door BounceMeister op 03-05-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:07
BounceMeister schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:46:
:( |:( Balen, vanmiddag mijn Lumia 820 laten vallen. Voorkant vol met barsten. Touch werkt niet meer, maar het beeld is nog wel goed.
Vandaag heeft mijn vriendin haar 820 laten vallen vanaf 40cm op een houten vloer. Daarbij is het scherm kapot, de digitizer doet het gewoon nog. Alleen heeft ze dus dit beeld nu (bij die zwarte vlek is het scherm gebroken, dat kun je goed zien onder de juiste hoek. Het glas is nog helemaal intact, dus het is echt het lichtgevende deel van het scherm wat kapot is). Beetje zoals TetPr87 dus.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/WP_DS20150512.jpg

Ik vind het een beetje vreemd dat dit gebeurd vanaf zo'n kleine hoogte. En het is niet de eerste keer, helemaal in het begin hadden we dit ook (maar toen zat de telefoon in haar tasje en die viel een halve meter).

[ Voor 25% gewijzigd door zonoskar op 12-05-2015 23:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden