Ja nouja, verzenden vanuit België is het probleem niet, en het erin zetten ook niet. Het vinden van een goede digitizer wel!
Verwijderd
Mijn nieuwe digitizer doet soms ook wat raar, alleen op GSM verbinding raar genoeg.MTDjassen schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:08:
Ja nouja, verzenden vanuit België is het probleem niet, en het erin zetten ook niet. Het vinden van een goede digitizer wel!
Ik heb sinds gisteren de Black Update en had voorheen Glimp ingesteld met een afbeelding.
Weet iemand waar ik die afbeelding terug kan wissen onder Black?
Kan het nergens meer terugvinden...
Edit:
Via SysAppPusher de app Glance Background (was niet te vinden via de store) terug installeren lost het probleem op!
Weet iemand waar ik die afbeelding terug kan wissen onder Black?
Kan het nergens meer terugvinden...
Edit:
Via SysAppPusher de app Glance Background (was niet te vinden via de store) terug installeren lost het probleem op!
[ Voor 24% gewijzigd door BlackShadow op 16-01-2014 08:38 ]
Zojuist de Black update geïnstalleerd op mijn Duitse L820, Nokia Beam geeft aan dat installeren niet mogelijk is op mijn toestel...... Jammer, is hier misschien nog een trucje voor? De camera app ook gelijk even geïnstalleerd, paar foto's gemaakt maar nog geen vergelijkingen gedaan. Voor alsnog, leuke update!
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Ik zit hier de hele tijd te controleren op updates en ik krijg geen binnen 
Toestel is in NL aangekocht maar ik gebruik het in België.
Toestel is in NL aangekocht maar ik gebruik het in België.
Drive it like you stole it.
Voor NL? Als ik kijk staat er "coming soon".ckk schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:18:
Zou wel de Black Update zijn
Zie http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Lumia 820 CV is beschikbaar...
Laden, updaten en wachten...
Product Description Latest version Lumia Amber update Lumia Black update
Lumia 820 Country variant 3047.0000.1328.3005 Available Coming soon
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ook Parts4Repair levert originele onderdelen, en vrijwel alles.
En je kan vaak voor maar 3,30 het op laten sturen vanuit China, duurt wel een week of twee dan.
En omdat je met PayPal betaald kun je reclameren als het niet goed gaat.
En je kan vaak voor maar 3,30 het op laten sturen vanuit China, duurt wel een week of twee dan.
En omdat je met PayPal betaald kun je reclameren als het niet goed gaat.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik weet niet in hoeverre ik dat zou vertrouwen (in andere woorden: ik weet niet of ik dat meer vertrouw dan de gemiddelde ebay aanbieder die zegt dat het 'original parts' zijn. Uiteindelijk is het gewoon een Chinees met een lijntje naar één of andere (al dan niet originele) fabrikant. Bovendien is 2 weken wachten op je digitizer ook niet echt wat, maar toch bedankt! Voor een nieuw setje schroeven zijn ze wel best goedkoop 
- Edit: ik ontvang trouwens een vervangend exemplaar van telefoononderdelen-shop.nl, hopelijk werkt die wel, dan rapporteer ik weer terug.
- Edit: ik ontvang trouwens een vervangend exemplaar van telefoononderdelen-shop.nl, hopelijk werkt die wel, dan rapporteer ik weer terug.
[ Voor 14% gewijzigd door MTDjassen op 16-01-2014 13:52 ]
Ik ben heel benieuwd, ik zit in hetzelfde schuitje.MTDjassen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:29:- Edit: ik ontvang trouwens een vervangend exemplaar van telefoononderdelen-shop.nl, hopelijk werkt die wel, dan rapporteer ik weer terug.
Ik ben ook benieuwd of alle features van een origineel scherm nog werken, zoals touch met handschoenen aan:
Zie ook: http://forums.wpcentral.c...placement-digitizers.htmlAs a reminder, true OEM Nokia digitizers possess a linear polarization layer and a quarter wave retardation layer on the underside of the digitizer to support their "clearblack" technology. this is present as a thick film on the reverse side of the digitizer when removed. In addition, a true OEM digitizer has a different detection grid that supports Nokia's "Super Sensitive Touch" It is this grid that allows the Lumia 820 to be used with gloves on when the touch sensitivity is high. The fake digitizers are basically cobbled together with low-grade generic digitizers combined with low grade materials. If you install one of the fake digitizers on a Lumia 820, the digitizer will begin to register phantom touches and glitch out in a matter of hours. These symptoms seem to be more pronounced with the Lumia Amber update.
[ Voor 63% gewijzigd door Devster op 16-01-2014 14:21 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
@ MTDjassen,
Natuurlijk is een vermelding "origineel onderdeel" relatief.
Bij je Ebay link staat het niet eens bij...........
De Ebay-link verteld mij over die digitiser;
A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing its original packaging, or the original packaging has been opened or is no longer sealed. The item may be a factory second, or a new and unused item with minor defects. See the seller’s listing for full details and description of any imperfections
Ga er dan maar gerust van uit dat het een digitiser is die problemen kan veroorzaken.
Er wordt alleen gesproken over een originele verpakking waar hij uit is.
Ik lees dat als dat hij niet meer in de oiriginele verpakking van producent XYZ zit (die imitatieonderdelen maakt met minor defects), dan valt het namelijk niet op dat het imitatie is.
Ook bij je andere link van de telefoon-onderdelenshop.nl staat er geen woord over origineel onderdeel.......
Hoeveel waarde je dus hecht aan zo`n vermelding hangt er een beetje van af of het überhaupt wel vermeld wordt.
Ik persoonlijk heb dan meer vertrouwen in de onderdelenverkoper die dat wél vermeld.
Mijn onderdeel voor mijn 1020, dat nergens te krijgen was met weinig verzendkosten, paste precies en was de goede kleur.
En twee weken is als je kiest voor gewone post, je kan natuurlijk ook express delivery nemen, alleen dan betaal je geen 3,30 verzendkosten.
Alles wordt gewoon verzonden de eerste werkdag na ontvangst van de betaling, en je krijgt netjes statusupdates via mail over je bestelling.
En dan is twee weken natuurlijk relatief, je hebt nu er eentje besteld via Ebay en daarna één bij de onderdelenshop.nl en krijgt nu weer een nieuwe waarvan je ook nog af moet wachten of die het doet, met wellicht extra (montage)kosten en extra tijd.
Ging dat allemaal binnen twee weken?
Ik bedoel, ik lees hier en daar over reparatietijden van 4 weken tot drie maanden, dan valt twee weken wachten op een "origineel" onderdeel wel mee toch?
En "originele"digitiser+ verzendkosten+tools apart is vrijwel net zo duur als de vervangende digitiser incl verzending en tools op Ebay. Dat valt dus ook nog mee dan.
Trouwens als je via [url="v"]ETradeSupply.com[/url] besteld met couponcode ETS2 dan krijg je 2 dollar korting en je steunt de maker van die duidelijke instructie/reparatie-video.
ETradeSupply levert ook alleen OEM onderdelen (origineel).
Natuurlijk is een vermelding "origineel onderdeel" relatief.
Bij je Ebay link staat het niet eens bij...........
De Ebay-link verteld mij over die digitiser;
A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing its original packaging, or the original packaging has been opened or is no longer sealed. The item may be a factory second, or a new and unused item with minor defects. See the seller’s listing for full details and description of any imperfections
Ga er dan maar gerust van uit dat het een digitiser is die problemen kan veroorzaken.
Er wordt alleen gesproken over een originele verpakking waar hij uit is.
Ik lees dat als dat hij niet meer in de oiriginele verpakking van producent XYZ zit (die imitatieonderdelen maakt met minor defects), dan valt het namelijk niet op dat het imitatie is.
Ook bij je andere link van de telefoon-onderdelenshop.nl staat er geen woord over origineel onderdeel.......
Hoeveel waarde je dus hecht aan zo`n vermelding hangt er een beetje van af of het überhaupt wel vermeld wordt.
Ik persoonlijk heb dan meer vertrouwen in de onderdelenverkoper die dat wél vermeld.
Mijn onderdeel voor mijn 1020, dat nergens te krijgen was met weinig verzendkosten, paste precies en was de goede kleur.
En twee weken is als je kiest voor gewone post, je kan natuurlijk ook express delivery nemen, alleen dan betaal je geen 3,30 verzendkosten.
Alles wordt gewoon verzonden de eerste werkdag na ontvangst van de betaling, en je krijgt netjes statusupdates via mail over je bestelling.
En dan is twee weken natuurlijk relatief, je hebt nu er eentje besteld via Ebay en daarna één bij de onderdelenshop.nl en krijgt nu weer een nieuwe waarvan je ook nog af moet wachten of die het doet, met wellicht extra (montage)kosten en extra tijd.
Ging dat allemaal binnen twee weken?
Ik bedoel, ik lees hier en daar over reparatietijden van 4 weken tot drie maanden, dan valt twee weken wachten op een "origineel" onderdeel wel mee toch?
En "originele"digitiser+ verzendkosten+tools apart is vrijwel net zo duur als de vervangende digitiser incl verzending en tools op Ebay. Dat valt dus ook nog mee dan.
Trouwens als je via [url="v"]ETradeSupply.com[/url] besteld met couponcode ETS2 dan krijg je 2 dollar korting en je steunt de maker van die duidelijke instructie/reparatie-video.
ETradeSupply levert ook alleen OEM onderdelen (origineel).
[ Voor 23% gewijzigd door Teijgetje op 16-01-2014 15:34 ]
Ik snap het punt dat je wilt maken, maar ik doelde niet specifiek op 'een' ebay advertentie, maar sprak meer algemeen. Ik vind het lastig om te bepalen of iets 'echt' origineel is, of omdat een Chinees dat erbij heeft gezet omdat het zijn verkopen zo lekker de lucht in schiet (getuige ook het forumtopic dat Devster boven citeert) Ik loop liever het risico dat iets dat binnen 2 dagen hier kan zijn nep of kapot is, dan dat ik 2 weken wacht en dan met die teleurstelling zit. Ik snap best dat jij een goede ervaring hebt met de site en dat het allemaal goed werkt, maar dat zegt natuurlijk weinig over wat ik wil bestellen (al is het wel een indicatie).
In ieder geval heb ik, na het hierboven staande gelezen te hebben, mijn order bij telefoononderdelen-shop.nl gecanceld, gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen en ga ik even wat harder zoeken, wellicht koop ik die van Parts4Repair wel. Ik heb inmiddels mijn 1e scherm van ebay er weer in zitten waarvan de digitizer prachtig werkt, maar de proximity sensor niet, wat vervelend is maar meer niet.
Voor degene die geïnteresseerd is, hier een supermooi filmpje (windows movie maker!) van hoe mijn digitizer van telefoononderdelen-shop.nl werkte. Let niet op mijn gebrabbel, ik was onder de indruk dat ik het geluid had uitgezet toen ik hem renderde (vandaar ook de lappen tekst), maar daar was iets niet goed gegaan en toen had ik geen zin meer. http://sdrv.ms/1fvyJQH
Edit: die laatste die je noemt is meteen wel een bak duurder, omgerekend €57.- icl verzenden.
In ieder geval heb ik, na het hierboven staande gelezen te hebben, mijn order bij telefoononderdelen-shop.nl gecanceld, gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen en ga ik even wat harder zoeken, wellicht koop ik die van Parts4Repair wel. Ik heb inmiddels mijn 1e scherm van ebay er weer in zitten waarvan de digitizer prachtig werkt, maar de proximity sensor niet, wat vervelend is maar meer niet.
Voor degene die geïnteresseerd is, hier een supermooi filmpje (windows movie maker!) van hoe mijn digitizer van telefoononderdelen-shop.nl werkte. Let niet op mijn gebrabbel, ik was onder de indruk dat ik het geluid had uitgezet toen ik hem renderde (vandaar ook de lappen tekst), maar daar was iets niet goed gegaan en toen had ik geen zin meer. http://sdrv.ms/1fvyJQH
Edit: die laatste die je noemt is meteen wel een bak duurder, omgerekend €57.- icl verzenden.
[ Voor 3% gewijzigd door MTDjassen op 16-01-2014 16:01 ]
Bij mij was ie laatst een paar uur later na de foutmeling alsnog goed binnengekomen. CV DE.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Daarom gaf ik ook Parts4Repair als link, als je wilt weinig verzendkosten, één van de goedkoopsten die ik vond, geeft aan OEM onderdelen te verkopen en direct via PayPal te betalen, dus geen middleman nodig.MTDjassen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:45:
Maar succes gewenst, linksom of rechtsom.
De CV NL Black update is deze ochtend op available gesprongen
Vanochtend stond hij op de availability-pagina nog op Coming soon, ik doe nu toch maar een check en hij begint te downloadenVerwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:39:
FWIW De Lumia 820 CV NL Black update komt net binnen hier..

Mij hoor je niet klagen, stuk sneller dan de vorige keer toen de CV langer op zich liet wachten.
Dus datTomba schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:26:
De CV NL Black update is deze ochtend op available gesprongen
[ Voor 15% gewijzigd door kenneth op 17-01-2014 10:27 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb de gok maar gewaagd en een digitizer+bezel bij Parts4Repair.com besteld.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ik ga hetzelfde doen, edit: echter hebben ze nu wel de beschrijving aangepast waardoor original er niet meer bij staat...
[ Voor 71% gewijzigd door MTDjassen op 17-01-2014 13:13 ]
Ook ik zit te wachten, nieuwsgierig dat ik ben, op de Black update, alleen bij mij komt deze maar niet binnen. Nu ben ik eens op zoek gegaan en zie tot mijn verbazing dat ik achter Carrier "Singapore Country Variant" genoemd staat. Is dit iets dat je zelf kunt wijzigen of heb ik een toestel geleverd gekregen welke niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Het toestel heb ik eind December jl. gekocht.
Daarnaast vindt ik het appart dat ik bijvoorbeeld Data Sense wel heb, maar Glance/Glimp nergens terug kan vinden.
Daarnaast vindt ik het appart dat ik bijvoorbeeld Data Sense wel heb, maar Glance/Glimp nergens terug kan vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2014 13:43 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb hem toch maar niet bij parts4repair besteld, getuige ook het topic hierboven en de aangepaste beschrijving vertrouw ik het niet echt. Heb hem hier besteld http://www.replacebase.co.uk/. Now we wait.
[ Voor 3% gewijzigd door MTDjassen op 17-01-2014 14:00 ]
Lijkt me ook een goede. alleen duurder dan bij ETradeSupply + ETS2.
Alleen ETradeSupply werd dan weer aanbevolen door een telefoonreparateur.
Verder weet ik het ook niet natuurlijk, ik kan ook niet verder zien dan de vermelding "all parts are original"
maar je kunt P4P een mailtje sturen met vragen, of zelfs klagen direct bij de directeur als je problemen of klachten hebt. Lijkt mij dat hij daar niet op zit te wachten en dat het geen klein bedrijfje is.
Op de eerste en tweede pagina, als je 820 parts zoekt wordt overigens nog steeds vermeld dat het originele onderdelen zijn.
Maar even goed vergelijken voor je het ombouwt, gebruikte onderdelen kunnen niet retour geloof ik.
Ze zijn trouwens dicht van 25 januari tot 9 februari vanwege chinees nieuwjaar.
Ik zag wel als tip (bij LE55ONS digitiser/scherm vervangen van 1020) om de telefoon een fabrieksreset te geven als je problemen had met de digitiser na installatie/reparatie. Wel even eerst back-uppen natuurlijk.
Misschien werkt dat hetzelfde bij de 820?
Alleen ETradeSupply werd dan weer aanbevolen door een telefoonreparateur.
Verder weet ik het ook niet natuurlijk, ik kan ook niet verder zien dan de vermelding "all parts are original"
Op de eerste en tweede pagina, als je 820 parts zoekt wordt overigens nog steeds vermeld dat het originele onderdelen zijn.
Maar even goed vergelijken voor je het ombouwt, gebruikte onderdelen kunnen niet retour geloof ik.
Ze zijn trouwens dicht van 25 januari tot 9 februari vanwege chinees nieuwjaar.
Ik zag wel als tip (bij LE55ONS digitiser/scherm vervangen van 1020) om de telefoon een fabrieksreset te geven als je problemen had met de digitiser na installatie/reparatie. Wel even eerst back-uppen natuurlijk.
Misschien werkt dat hetzelfde bij de 820?
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 17-01-2014 14:54 ]
Dat laatste heb ik geprobeerd bij mijn niet werkende, bood geen soelaas. Snap ook niet waarom dat invloed zou moeten hebben, maar dat is een tweede.
Wat betreft de prijs zit je er wel naast, op ETradeSupply is het incl verzenden en de kortingscode €57, omgerekend uiteraard. Ik betaal nu €46, dat scheelt toch een tientje + een bak verzendtijd. Wat betreft replacebase: 96% trustworthy volgens deze site, en tevens technische ondersteuning, tevens via twitter als facebook én 12 maanden garantie. Ziet er op zich hoopvol uit!
Ik bericht als ik iets heb ontvangen.
Wat betreft de prijs zit je er wel naast, op ETradeSupply is het incl verzenden en de kortingscode €57, omgerekend uiteraard. Ik betaal nu €46, dat scheelt toch een tientje + een bak verzendtijd. Wat betreft replacebase: 96% trustworthy volgens deze site, en tevens technische ondersteuning, tevens via twitter als facebook én 12 maanden garantie. Ziet er op zich hoopvol uit!
Ik bericht als ik iets heb ontvangen.
Sorry, ik ging uit van de stock-prijs zonder verzendkosten.
Succes, klinkt inderdaad goed.
Succes, klinkt inderdaad goed.
Deze week had ik de Black update OTA geinstalleerd op mijn 820, vandaag wou ik mijn developer account koppelen en installeerde deze app.
Ik controleerde op updates en tot mijn verbazing krijg ik nu update 8.0.10521.155 binnen OTA.
Dit vind ik op internet rond 10 december:
Ik controleerde op updates en tot mijn verbazing krijg ik nu update 8.0.10521.155 binnen OTA.
Dit vind ik op internet rond 10 december:
Iemand enig idee of het nuttig is om deze te installeren? Black is toch de recentste op dit moment?Esphoneblog reports that this is a two-step update that brings the smartphone’s software to version 8.0.10521.155. The first update to be pushed OTA (over the air) features build number 8.0.10517.150, but after applying it, a new one will be available for download (8.0.10521.155).
[ Voor 51% gewijzigd door BlackShadow op 18-01-2014 10:57 ]
Black is de recentste update van Nokia, de apps.
8.0.10521.155 de recentste versie van WP8, het besturingssysteem.
Zonder Dev account, waarmee je previews kan draaien, krijgt je imo nu gewoon .155 mee bij de Black update als jouw telefoon dat aankan.
Quote Changelog ;
Only updates that apply to your phone will be downloaded and installed.
Update 3 ;
OS version: 8.0.10501.127, 8.0.10512.142, 8.0.10517.150, or 8.0.10521.155*
*Your update version number depends on your specific phone model and mobile operator.
Het bericht was dan ook van ruim een maand geleden, toen devs de GDR3 konden updaten, inmiddels krijgt iedereen die OTA.
Al ligt wel aan je toestel welk buildnummer je krijgt.
De reden dat je kunt upgraden naar .155 is waarschijnlijk dat dit de meest uitgebreide versie is, en niet nodig bij jouw toestel ivm hardwarebeperkingen, maar wel nodig om apps te kunnen testen voor heel WP8, jouw versie is de recentste versie voor jouw toestel en provider waar alle nieuwe code in verwerkt zit.
Een te zwaar OS voor een telefoon kán resulteren in een trager systeem (zie bv de iOS updates op oudere toestellen)
EN LET OP; je kunt als je previews draait niet downgraden naar je vorige versie, lees "de versie die bij jouw toestel en provider hoort" !!!!!
(Al vermoed ik wel, na back-uppen, met een factoryreset+upgrade naar Black en dan je telefoon weer inrichten, kortom een mijl op 7 want je raakt eerst alles kwijt. Dat gebeurt namelijk niet met een (juiste) GDR update
)
Je kunt zien welke versie besturingssysteem je hebt in settings>info>meer informatie.
Mijne geeft aan dat ik op .155 draai met een 1020
(Ik heb trouwens wel een dev account, en laat via de app automatisch de nieuwste béta`s installeren, maar .155 is geen bèta meer)
Zonder Dev account, waarmee je previews kan draaien, krijgt je imo nu gewoon .155 mee bij de Black update als jouw telefoon dat aankan.
Quote Changelog ;
Update 3 ;
*Your update version number depends on your specific phone model and mobile operator.
Het bericht was dan ook van ruim een maand geleden, toen devs de GDR3 konden updaten, inmiddels krijgt iedereen die OTA.
De reden dat je kunt upgraden naar .155 is waarschijnlijk dat dit de meest uitgebreide versie is, en niet nodig bij jouw toestel ivm hardwarebeperkingen, maar wel nodig om apps te kunnen testen voor heel WP8, jouw versie is de recentste versie voor jouw toestel en provider waar alle nieuwe code in verwerkt zit.
Een te zwaar OS voor een telefoon kán resulteren in een trager systeem (zie bv de iOS updates op oudere toestellen)
EN LET OP; je kunt als je previews draait niet downgraden naar je vorige versie, lees "de versie die bij jouw toestel en provider hoort" !!!!!
(Al vermoed ik wel, na back-uppen, met een factoryreset+upgrade naar Black en dan je telefoon weer inrichten, kortom een mijl op 7 want je raakt eerst alles kwijt. Dat gebeurt namelijk niet met een (juiste) GDR update
Je kunt zien welke versie besturingssysteem je hebt in settings>info>meer informatie.
(Ik heb trouwens wel een dev account, en laat via de app automatisch de nieuwste béta`s installeren, maar .155 is geen bèta meer)
[ Voor 64% gewijzigd door Teijgetje op 18-01-2014 14:15 ]
Zover ik nu gezien heb verschillen versie nummers ook nog per toestel ook de Windows versie, zo heb ik OS versie 8.0.10328.78 en Nokia 1.1.33.5 zonder dat er ergens een verwijzing wordt gemaakt met de benaming Amber of Black. Dit op een Nokia Lumia 820.Teijgetje schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:13:
Black is de recentste update van Nokia, de apps.
Quote Changelog ;
Update 3 ;
(Al vermoed ik wel, na back-uppen, met een factoryreset+upgrade naar Black en dan je telefoon weer inrichten, kortom een mijl op 7 want je raakt eerst alles kwijt. Dat gebeurt namelijk niet met een (juiste) GDR update)
edit: met dat ik het bericht qoute was deze aangepast blijkbaar.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Update 2 ;
OS version: 8.0.10327.77 or 8.0.10328.78**
**Your update version number depends on your specific phone model and mobile operator.
Jouw versie is dus GDR2.
1.1.33.5 van Nokia is de Nokia enhancement version meen ik en je telefoon zal onder extra`s en info Amber laten zien.
WP8 Store laat niet (handmatig) zoeken naar updates voor specifieke geïntegreerde Nokia apps, wil je zien of er updates zijn van Nokia die je al kan gebruiken dan moet je deze QR codes even scannen.
We zitten inmiddels een stuk verder en veel is al gewoon los beschikbaar.
OS version: 8.0.10327.77 or 8.0.10328.78**
**Your update version number depends on your specific phone model and mobile operator.
Jouw versie is dus GDR2.
1.1.33.5 van Nokia is de Nokia enhancement version meen ik en je telefoon zal onder extra`s en info Amber laten zien.
WP8 Store laat niet (handmatig) zoeken naar updates voor specifieke geïntegreerde Nokia apps, wil je zien of er updates zijn van Nokia die je al kan gebruiken dan moet je deze QR codes even scannen.
We zitten inmiddels een stuk verder en veel is al gewoon los beschikbaar.
Voor de camera app van pas geleden was toch ook een trucje om deze te installen op niet ondersteunde Lumia's, zou dit ook met de Beam app kunnen?
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Ik heb hem er bij mij al bijna een week op staan. Doet helaas niets aan mijn random freezes!
Ik heb net een zgan 820 voor 120 piek bij iemand opgehaald, wilde hem al langer halen als vervanger voor m'n gaar wordende Omnia 7 en dit was een mooie kans;
Ik had het nieuws niet gevolgd dus het was een beetje een leuke suprise dat er meteen een update klaar stond met nieuwe updates, tot zo ver 0 problemen met de black update. Met al die Nokia software en features is het echt een grote upgrade ten opzichte van mn omnia.. Dat "glance" lijkt me best leuk als klokje naast je bed trouwens.
Het is trouwens een "Fins" toestel van een Finse provider zie ik.. Dat is nooit echt een probleem toch, een buitenlands toestel? Ik heb er wat Finse apps afgedonderd
Holy shit wat loopt Whatsapp ineens snel
Ik had het nieuws niet gevolgd dus het was een beetje een leuke suprise dat er meteen een update klaar stond met nieuwe updates, tot zo ver 0 problemen met de black update. Met al die Nokia software en features is het echt een grote upgrade ten opzichte van mn omnia.. Dat "glance" lijkt me best leuk als klokje naast je bed trouwens.
Het is trouwens een "Fins" toestel van een Finse provider zie ik.. Dat is nooit echt een probleem toch, een buitenlands toestel? Ik heb er wat Finse apps afgedonderd
Holy shit wat loopt Whatsapp ineens snel
[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 21-01-2014 22:28 ]
Sinds de Black update heb ik niet meer het eerder genoemde WiFi gedonder!
Voor de geïnteresseerden: ik kan bevestigen dat mijn digitizer + frame van replacebase.co.uk the real deal is. Origineel onderdeel dat volledig functioneert.
Nou ik heb nog steeds geen Black. Besturingssysteem 8.0.10328.78 vooralsnog.
Mooi!! Ook kaar eens bestellen dan 😄MTDjassen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:35:
Voor de geïnteresseerden: ik kan bevestigen dat mijn digitizer + frame van replacebase.co.uk the real deal is. Origineel onderdeel dat volledig functioneert.
Waar komt je telefoon vandaan, want volgens http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/ is het voor alle Nederlandse telefoons beschikbaar.Mr.DD schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:34:
Nou ik heb nog steeds geen Black. Besturingssysteem 8.0.10328.78 vooralsnog.
Maar uiteraard weer niet voor mijn developer device
Zwaar triest, die dingen zouden de updates eerder krijgen. Dus niet, ik ben elke keer weken later dan de rest.
Van Studentmobiel, kan ik ergens een exacte locatie vinden?Universal Creations schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:02:
[...]
Waar komt je telefoon vandaan, want volgens http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/ is het voor alle Nederlandse telefoons beschikbaar.
Ik zie bij mijn telefoon via instellingen -> extra's+info -> meer info: Mobile Operator: 000-DE. Geen idee of dat het (enige) bewijs is dat mijn telefoon van Duitse komaf is (dat is ie in ieder geval wel).
Aha! Ik zie net dat die van mij uit België komt.Universal Creations schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:06:
Ik zie bij mijn telefoon via instellingen -> extra's+info -> meer info: Mobile Operator: 000-DE. Geen idee of dat het (enige) bewijs is dat mijn telefoon van Duitse komaf is (dat is ie in ieder geval wel).
Lumia 820 Proximus 3047.0000.1328.3005 Available Waiting for approval
Die heb ik ook. Hij is nu de update aan het installeren ...Mr.DD schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:20:
[...]
Aha! Ik zie net dat die van mij uit België komt.
[...]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Hier nu ook! Had vanmiddag nog gecheckt, maar had dus nog eventjes nodigPinokkioTV schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:00:
[...]
Die heb ik ook. Hij is nu de update aan het installeren ...
Op mijn BE telefoon is die update begin vorige week (misschien richting twee weken geleden) al geïnstalleerd. Tenminste, ik vermoed dat het een BE toestel. Gekocht bij Vandenborre omdat er een foutje op hun site stond en iets van een 50 euro goedkoper was dan de goedkoopste die ik online vond. Maar als alle BE's nu pas hun update krijgen, zal ik toch eens kijken.
Gebruik nu sedert een week glimp. Had eerst zoiets van "eigenlijk voor niets nodig maar allé, keer zien wat het is". Moet dus toegeven dat het één van de handigste dingetjes is. Direct zichtbaar of er meldingen zijn. Alleen komt het precies wel iets achter. Kreeg twee mails binnen op enkele seconden tijd (door ringtone die afging) maar na een minuut of twee stond het nog niet op het glimp-scherm. Zal waarschijnlijk wel enkele minuten duren eer het er op komt maar zie niet echt in waarom
Voor de rest, tja, na bijna een jaar doet het toestel perfect waarvoor het dient. Absoluut geen klagen over. Ben geen zo'n zware app-gebruiker dus een tekort aan app's is niet echt een gebrek voor mij.
Enigste nadeel aan het toestel is de aan/uit knop die aan de zijkant zit. Niet zozeer een probleem qua bediening maar vooral een probleem als ik die niet bedien, dus als ie in mijn broekzak zit. Als, door een beweging, de aan/uit knop wordt ingedrukt zit er veel kans in dat de "Volume Omlaag" toets ook wordt ingedrukt aangezien die er net boven zit. Gevolg is dan een toestel dat (op) stil staat.
Gebruik nu sedert een week glimp. Had eerst zoiets van "eigenlijk voor niets nodig maar allé, keer zien wat het is". Moet dus toegeven dat het één van de handigste dingetjes is. Direct zichtbaar of er meldingen zijn. Alleen komt het precies wel iets achter. Kreeg twee mails binnen op enkele seconden tijd (door ringtone die afging) maar na een minuut of twee stond het nog niet op het glimp-scherm. Zal waarschijnlijk wel enkele minuten duren eer het er op komt maar zie niet echt in waarom
Voor de rest, tja, na bijna een jaar doet het toestel perfect waarvoor het dient. Absoluut geen klagen over. Ben geen zo'n zware app-gebruiker dus een tekort aan app's is niet echt een gebrek voor mij.
Enigste nadeel aan het toestel is de aan/uit knop die aan de zijkant zit. Niet zozeer een probleem qua bediening maar vooral een probleem als ik die niet bedien, dus als ie in mijn broekzak zit. Als, door een beweging, de aan/uit knop wordt ingedrukt zit er veel kans in dat de "Volume Omlaag" toets ook wordt ingedrukt aangezien die er net boven zit. Gevolg is dan een toestel dat (op) stil staat.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Nu merk ik weer het nadeel van de Lumia 820. Het veel te krap bemeten geheugen zit blijkbaar vol, zodat de update niet geïnstalleerd kan worden.. Zucht..
Dat is geen nadeel van de 820! Je kunt heel makkelijk een geheugenkaartje toevoegen en kaarten en apps daarop installeren.
Sinds wanneer kunnen apps op sd gezet worden? Het enige wat ik op SD (32GB) kan zetten zijn foto's en video's en kaarten (dat laatste scheelt maar 385MB).
Ik heb de Amber update er wel op staan.
Ik heb de Amber update er wel op staan.
[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 29-01-2014 10:38 ]
Die vind ik ook wel spannend, hoe kan ik Apps op de SD installeren?Universal Creations schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:29:
Dat is geen nadeel van de 820! Je kunt heel makkelijk een geheugenkaartje toevoegen en kaarten en apps daarop installeren.
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik was toch echt in de veronderstelling dat je dat zo kon instellen... Moet ik even natrekken. Excuses voor als het niet kan...
Edit: sorry, kan idd alleen kaarten en media... suf.
Maar heb je dan zo'n grote apps? Spellen zeker?
[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 29-01-2014 10:52 ]
Er stond 2GB in "overig" bij lumia staorage check. En ik heb Six Guns (spel) er maar afgegooid. Halo heb ik er op laten staan. Ik heb nu eindelijk de black update er op staan.
Nadien heb ik 2GB vrij, dus waarschijnlijk heeft hij ruimte nodig voor de download en voor het uitpakken o.i.d.
De map Overig is ook gekrompen naar 764MB.
Ik kreeg een Azerty toetsenbord layout cadeau, maar die heb ik toch maar snel weer gewist.
Verder nog geen nieuwe features gebruikt, alleen glance, maar dat stond er met Amber ook al op.
Nadien heb ik 2GB vrij, dus waarschijnlijk heeft hij ruimte nodig voor de download en voor het uitpakken o.i.d.
De map Overig is ook gekrompen naar 764MB.
Ik kreeg een Azerty toetsenbord layout cadeau, maar die heb ik toch maar snel weer gewist.
Verder nog geen nieuwe features gebruikt, alleen glance, maar dat stond er met Amber ook al op.
Ik heb sinds Black veel freezes
Zowel de hele telefoon (Back, Windows en Search geven geen feedback) als apps (freeze, freeze, freeze ... crash).
En met veel bedoel ik bijna dagelijks. Ik ben zeker de enige?

En met veel bedoel ik bijna dagelijks. Ik ben zeker de enige?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb juist geen last meer van freezes, ik zou ff factory reset doen als ik jou was.
Nou, van de ene op de andere dag wil m'n Lumia niet meer opladen. Het lijkt aan het stekkertje te liggen (binnenkant), want alleen als ik 'm in malle houdingen houd laadt ie wat. Terwijl hij verder van binnen er niet verbogen of wat dan ook uit ziet. Blegh. Iemand ervaring mee/oplossingen? 
edit: via marktplaats een QI oplader voor 15 euro gekocht. Je moet wat.
edit: via marktplaats een QI oplader voor 15 euro gekocht. Je moet wat.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr.DD op 04-02-2014 11:53 ]
De USB-aansluiting is dus niet meer goed dus.
Jup. Het is dat Skydrive zo'n top programma is, anders had ik alweer Nokia gebeld.Universal Creations schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:06:
De USB-aansluiting is dus niet meer goed dus.
Enige gekke wat mijn Lumia 820 vertoond sinds de update is dat de sensor voor de display niet altijd goed werkt tijdens het bellen... je houdt de telefoon tegen het oor en de display gaat op zwart, maar wil daarna niet meer aan! Ik kan de telefoon wel besturen, want als ik gok waar het ophang knopje zit dan werkt het, maar ik krijg dan pas weer beeld als ik het toestel probeer uit te schakelen... heb nog geen andere methode gevonden.
Een erg positief punt wat mij betreft is dat het er sterk op lijkt dat die mysterieuze accu drain weg lijkt te zijn... ik denk dat de meeste Lumia 820 gebruikers wel bekend zijn met het af en toe zeer snel leeglopen van de accu.
Een erg positief punt wat mij betreft is dat het er sterk op lijkt dat die mysterieuze accu drain weg lijkt te zijn... ik denk dat de meeste Lumia 820 gebruikers wel bekend zijn met het af en toe zeer snel leeglopen van de accu.
Waar ik zelf niet uitkom met de standaard opties... hoe krijg ik kaarten op de SD? Dat kan alleen met een tool van betalabs en dan moet je de beta versie van de tool gebruiken.Ik was toch echt in de veronderstelling dat je dat zo kon instellen... Moet ik even natrekken. Excuses voor als het niet kan...
De digitizer+bezel die ik bij Parts4Repair.com besteld heb, is niet origineel, maar werkt op zich prima. Wel was de beschermingssticker aan de binnenkant verkeerd op geplakt. Het lipje om hem er af te trekken zat tussen het scherm en het plastic...MTDjassen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:35:

Ik ga daar geen 2e keer bestellen. Dat wordt dan replacebase.co.uk.
[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 04-02-2014 23:59 ]
Nu je het zegt, die heb ik sinds Black idd ook niet meer gehadMicGlou schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:57:
Ik heb de QI lader binnen. Dat is een mooie tijdelijke oplossing voor het laad probleem. Iemand echter ervaring met de reparatie en eventuele soldering van Lumia 820 aansluiting van usb/laadpunt?
Verwijderd
Mijn USB-poort is ook stuk en heb ook een QI-lader. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van je zoektocht.Mr.DD schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:09:
Ik heb de QI lader binnen. Dat is een mooie tijdelijke oplossing voor het laad probleem. Iemand echter ervaring met de reparatie en eventuele soldering van Lumia 820 aansluiting van usb/laadpunt?
Moet toegeven dat de QI-lader me erg goed bevalt, ook al is het een goedkope versie. Laadt zo lekker makkelijk.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:41:
[...]
Mijn USB-poort is ook stuk en heb ook een QI-lader. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van je zoektocht.
Verwijderd
Heb jij een manier gevonden om gemakkelijk muziek op de SD-kaart te zetten?Mr.DD schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:21:
[...]
Moet toegeven dat de QI-lader me erg goed bevalt, ook al is het een goedkope versie. Laadt zo lekker makkelijk.
Ik zet geen muziek op de SD kaart, excuses.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:04:
[...]
Heb jij een manier gevonden om gemakkelijk muziek op de SD-kaart te zetten?
Lol ook al..Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:41:
[...]
Mijn USB-poort is ook stuk en heb ook een QI-lader. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten van je zoektocht.
De mijne is ook aan het stuk gaan. Vraag me ook af of dit onder garantie valt

Mooie update heeft Nokia uitgebracht voor Glimp en dan Glance background erbij lijkt het echt super.

Verwijderd
Mijn Lumia is met veel geweld gevallen
Helaas is de digitizer heel en het LCD scherm kapot. 820 LCD schermen zijn best prijzig en de kans dat er stof tussen komt tijdens verwisselen is aanzienlijk. Dus aan jullie de vraag: LCD vervangen, nieuwe 820 kopen of nieuwe toestellen van Nokia afwachten?
Ja, vandaag hetzelfde bij mij...Echter is bij mij de digitizer én het LCD kapot. Reparatie bij Nokia Arvato zal rond de 185 kosten. De twijfel om 'm te repareren is groot..
Verwijderd
Ik heb via Ebay een nieuwe lumia 925 met 32gb op de kop getikt voor 280 euro. Vond de reperatie te duur voor een toestel van een jaar oud. Ik ga ebay in de gaten houden voor een defecte 820 met een werkend LCD scherm om hem ooit een keer te herstellen.plumbum schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:21:
Ja, vandaag hetzelfde bij mij...Echter is bij mij de digitizer én het LCD kapot. Reparatie bij Nokia Arvato zal rond de 185 kosten. De twijfel om 'm te repareren is groot..
Ik krijg het niet voor elkaar om kaarten op mijn sd kaart te downloaden. Hij blijft ze verrekenen met het interne geheugen van de telefoon. Mis ik ergens een instelling?
Daarvoor moet je de beta van 'Lumia opslagcontrole' installeren. Daar kun je aangeven dat je de kaarten op de sd kaart wilt opslaan.
Ik heb na 3 reparaties eindelijk het probleem met wegvallende spraak (aan de andere kant, niet aan mijn kant) uit de wereld. Wil ik gaan navigeren, doet de GPS het niet (goed). Navigatie in Here drive+ en Waze geeft aan dat er geen gps beschikbaar is. Het menu Locatie onder Instellingen crasht ook bij het openen. Iemand een suggestie? Of kan ik hem maar betere meteen weer ter reparatie opsturen? Voorheen nooit problemen gehad met de GPS. Ben wel een beetje klaar met Nokia. Eerst een jaar bijna onmogelijk om fatsoenlijk te bellen en nu dit weer...
Ik heb na 3 reparaties eindelijk het probleem met wegvallende spraak (aan de andere kant, niet aan mijn kant) uit de wereld. Wil ik gaan navigeren, doet de GPS het niet (goed). Navigatie in Here drive+ en Waze geeft aan dat er geen gps beschikbaar is. Het menu Locatie onder Instellingen crasht ook bij het openen. Iemand een suggestie? Of kan ik hem maar betere meteen weer ter reparatie opsturen? Voorheen nooit problemen gehad met de GPS. Ben wel een beetje klaar met Nokia. Eerst een jaar bijna onmogelijk om fatsoenlijk te bellen en nu dit weer...
Ik heb een irritante bug ontdekt in Nokia Camera. Opslaan op SD duurt nog even na het maken van een filmpje (ondanks class 10 uhs1 32GB Samsung of Sandisk) en als je de camera tussentijds afsluit met de knop "pijl terug" dan is het videobestand verdwenen of corrupt.
Dit is dus nadat je gestopt bent met filmen en hij nog aan het opslaan is. Hij staat op 1080 met 30fps.
Dit is dus nadat je gestopt bent met filmen en hij nog aan het opslaan is. Hij staat op 1080 met 30fps.
[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 08-04-2014 17:05 ]
Verwijderd
Maar goed dat er in WP8.1 een SD check komt. Hopelijk filtert die alle niet goede SD kaarten er tussen uit.BounceMeister schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:51:
Ik heb een irritante bug ontdekt in Nokia Camera. Opslaan op SD duurt nog even na het maken van een filmpje (ondanks class 10 uhs1 32GB Samsung of Sandisk) en als je de camera tussentijds afsluit met de knop "pijl terug" dan is het videobestand verdwenen of corrupt.
Hier in huis 2x :Lumia 820 en beide met SD kaarten. En ik kan je 'bug' niet reproduceren. Dus: je SD kaart is niet goed genoeg (access time te laag?)
Bedankt voor het testen. Hoe lang was het filmpje wat je gemaakt hebt? De eerste keer had ik het met een filmpje van 4 minuten, vandaag 2x met ~1 minuut.
En zag jij hem nog opslaan nadat je was gestopt met filmen? (met van die bewegende stipjes boven in beeld)
Het is deze sd kaart:
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra 32GB microSDHC UHS-I 30MB/s
Ik zal hem binnenkort in de pc testen, want hij moet snel genoeg zijn.
En zag jij hem nog opslaan nadat je was gestopt met filmen? (met van die bewegende stipjes boven in beeld)
Het is deze sd kaart:
pricewatch: Sandisk Mobile Ultra 32GB microSDHC UHS-I 30MB/s
Ik zal hem binnenkort in de pc testen, want hij moet snel genoeg zijn.
Over SD kaarten.
Ik en mijn vriendin hebben beide een L820 alleen bij haar werken SD kaarten echt ruk.
Dubbele foto's etc, SD kaarten die niet herkend worden.
Uiteidnelijk werkt er alleen maar een 2Gb kaartje wat niet handig is.
Nu 8.1 eraan zitten te komen met mogelijkheid tot opslaan van apps op de SD wordt het tijd voor een nieuwe SD.
Wat is dus een goede 16 (of 32) Gb kaart?
Ik en mijn vriendin hebben beide een L820 alleen bij haar werken SD kaarten echt ruk.
Dubbele foto's etc, SD kaarten die niet herkend worden.
Uiteidnelijk werkt er alleen maar een 2Gb kaartje wat niet handig is.
Nu 8.1 eraan zitten te komen met mogelijkheid tot opslaan van apps op de SD wordt het tijd voor een nieuwe SD.
Wat is dus een goede 16 (of 32) Gb kaart?
Welke SD-class hebben die kaarten die niet werken? Want dat maakt wel degelijk uit. Bij mij werkt een class 6 kaartje prima (Ik heb een 16GB kaartje van Samsung). Overigens schijnt WP8.1 minimaal class 6 kaartjes te vereisen ivm apps die van SD kunnen draaien, dus als je toch een nieuwe haalt kan je maar beter voorbereid zijn.
maak je gebruik van een powercell of een originele nokia batterij ?BounceMeister schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:51:
Ik heb een irritante bug ontdekt in Nokia Camera.
[ Voor 4% gewijzigd door cazzie op 09-04-2014 12:31 ]
control alt oeps deleted
Naar mijn weten is er 1 class 10, de andere die we geprobeerd hebben zijn onbekend (waarvan 1 zeker uit china komt dus zal wel rommel zijn)HooksForFeet schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:26:
Welke SD-class hebben die kaarten die niet werken? Want dat maakt wel degelijk uit. Bij mij werkt een class 6 kaartje prima (Ik heb een 16GB kaartje van Samsung). Overigens schijnt WP8.1 minimaal class 6 kaartjes te vereisen ivm apps die van SD kunnen draaien, dus als je toch een nieuwe haalt kan je maar beter voorbereid zijn.
is dit iets:
https://www.dataio.nl/pro...lus-class-10-uhs-i-48mbs/
Gewoon de originele batterij die er bij zat.cazzie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:30:
[...]
maak je gebruik van een powercell of een originele nokia batterij ?
Toevoeging:
Ik ben nu een backup aan het maken. Er staat 20GB op het 32GB kaartje, vooral foto's en video's en dan nog enkele kaarten.
Ik wil straks het sd kaartje testen, wat kan ik daarvoor het beste gebruiken? (Ik probeer nu h2testw).
...
Met het testprogramma geen fouten gevonden. Schrijfsnelheid is 9,9MByte/s en leessnelheid 42MByte/s.
Ik heb het kaartje geformatteerd in de telefoon, kijken of t nu beter gaat, of dat de fout blijft.
De eerste 20GB aan foto's en filmpjes gingen wel goed, dus zou ik toch de oorzaak bij de pas geupdate nokia camera zoeken. Jammer dat je geen vorige versie kan terugzetten.
[ Voor 72% gewijzigd door BounceMeister op 09-04-2014 16:47 . Reden: toevoeging ]
Ja, die is prima (ik heb 'm zelf ookDriek schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:49:
[...]
Naar mijn weten is er 1 class 10, de andere die we geprobeerd hebben zijn onbekend (waarvan 1 zeker uit china komt dus zal wel rommel zijn)
is dit iets:
https://www.dataio.nl/pro...lus-class-10-uhs-i-48mbs/
Uiteindelijk werkte deze kaart dus ook niet in haar toestelMakster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:26:
[...]
Ja, die is prima (ik heb 'm zelf ook). Goeie leverancier ook, daar heb ik hem destijds ook besteld. Nog geen problemen mee gehad in mijn Lumia 820.
Na een google-actie kwam ik erachter dat het resetten wel wilde helpen.
En inderdaad dat hielp. Kaart erin, resetten, kaart werd herkend.
Daarna wel alles opnieuw instellen, maar goed, wel 32Gb opslag nu, en met 8.1 die er aan komt is dat mooi mee genomen.
Mijn vriendin heeft mijn oude 820 in gebruik (heb zelfs inmiddels de 1020) en sinds kort doet haar camera het niet meer. Als je Nokia Camera of de ingebouwde Camera App runt verschijnt er een zwart scherm met de camera (soft) knoppen die greyed uit zijn. Zojuist een fabrieks reset gedaan, maar geen soelaas helaas. Iemand nog een slim idee voor we hem opsturen naar Nokia?
Ik heb een vraagje, ik heb net mijn 820 laten vallen voor de zoveelste keer. Maar deze keer zie ik toch echt wat schade bij.. ik zie op scherm een soort barst lopen over 3/4 van het scherm van boven naar beneden. Nu werkt alles nog wel gewoon.
Nu weet ik dus niet of het amoled paneel kapot is of de digitizer. Ik vrees het amoledscherm aangezien ik de barst niet kan voelen en hij de touch nog goed registreert. Wat denken jullie?
Nu weet ik dus niet of het amoled paneel kapot is of de digitizer. Ik vrees het amoledscherm aangezien ik de barst niet kan voelen en hij de touch nog goed registreert. Wat denken jullie?
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Mijn telefoon is een tijdje weg geweest voor reparatie. Dit heeft wat langer geduurt dan verwacht, maargoed.
Nu heb ik hem terug en nu valt mij op dat de 3 windows knoppen onderaan geen licht geven.
Ik weet niet meer goed of dit hoort of niet, maar ik dacht dat ze dit eerder wel deden.
Weet iemand of deze knoppen licht horen te geven en of daar een instelling ofzo voor is?
Nu heb ik hem terug en nu valt mij op dat de 3 windows knoppen onderaan geen licht geven.
Ik weet niet meer goed of dit hoort of niet, maar ik dacht dat ze dit eerder wel deden.
Weet iemand of deze knoppen licht horen te geven en of daar een instelling ofzo voor is?
Als je telefoon standby is (scherm uit) en je drukt op de powerknop, dan lichten alle drie de knoppen op. Dat blijft zo op je homescreen en in de meeste apps die ik net heb aangeklikt, maar eerder vandaag waren ze ook een keer uit, ik weet alleen niet meer welke app ik toen open had staan..
De verlichte toetsen zijn ook afhankelijk van het omgevingslicht en of de telefoon in batterijbesparingsmodus staat.
Mensen ik had mijn Lumia 820 tijdens regenbui in mijn broekzak ik had vrij stevig dikke chino broek aan maar blijkbaar toch nat geworden. Nu doet terug button het niet met andere worden in browser kan ik dus niet pagina terug
volume staat op maximaal kan ook niet verlagen want hij blijft op 30.
Nu kreeg ik bij het opstarten het stroom icon met een of andere schroef die hele tijd blijft hangen een raadpleging op internet melde het volgende volume omlaag + power + camera button ingedrukt houden en dan power button loslaten nu start wel opnieuw op maar dan weer geouwehoer met volume en terug button
Nu kreeg ik bij het opstarten het stroom icon met een of andere schroef die hele tijd blijft hangen een raadpleging op internet melde het volgende volume omlaag + power + camera button ingedrukt houden en dan power button loslaten nu start wel opnieuw op maar dan weer geouwehoer met volume en terug button
Ook bedankt voor de tip. Gewoon pak rijst bij supermarkt en niet koken neem ik aan
En telefoon uitgeschakeld ?
En telefoon uitgeschakeld ?
En je SD kaartje ... En vooral voor die tijd NIET meer aanzetten!
Ik heb hem helaas al paar keer aangezet omdat ie het nog wel deed, dus ik wacht met spanning af ... hij ligt nu lekker in bak Surinaamse rijst
dit grapje was te flauwAmdwarrior schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:18:
Ik heb hem helaas al paar keer aangezet omdat ie het nog wel deed, dus ik wacht met spanning af ... hij ligt nu lekker in bak Surinaamse rijst
[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 12-05-2014 11:10 ]
Is al bekend wanneer die nieuwe update wordt uitgerold?
Ik heb mijn Lumia via Bluetooth aangesloten op de bluetooth-verbinding van mijn auto. Echter telkens ik een bericht krijg, mute het geluid van de muziek die aan het spelen is om het bericht voor te lezen. Dit wil ik echter niet, omdat dat onverstaanbaar is. Dan ga ik liever aan de kant staan om het smsje te lezen.
Is dit ergens uit te schakelen?
Waarschijnlijk pas eind juli / begin augustus en alleen voor degenen die een simlock vrij toestel hebbenSleepybag schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:08:
Is al bekend wanneer die nieuwe update wordt uitgerold?
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Hi all,
M'n Nokia 820 is nu zo'n jaartje oud. Dagelijks gebruik ik Nokia drive. Sinds vorige week is de interface van Nokia drive in mij scherm gebrand; de kilometerteller en header zijn duidelijk zichtbaar. De rest van het scherm is geel.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Maak ik nog kans op garantie?
Thnc
M'n Nokia 820 is nu zo'n jaartje oud. Dagelijks gebruik ik Nokia drive. Sinds vorige week is de interface van Nokia drive in mij scherm gebrand; de kilometerteller en header zijn duidelijk zichtbaar. De rest van het scherm is geel.
Thnc
Late reactie, mocht je het nog niet opgelost hebben:MarkoVie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:59:
Ik heb mijn Lumia via Bluetooth aangesloten op de bluetooth-verbinding van mijn auto. Echter telkens ik een bericht krijg, mute het geluid van de muziek die aan het spelen is om het bericht voor te lezen. Dit wil ik echter niet, omdat dat onverstaanbaar is. Dan ga ik liever aan de kant staan om het smsje te lezen.
Instellingen
Spraak
"Inkomende sms-berichten hardop laten voorlezen"
UIT zetten.
Geen last van, maar lijkt me wel een garantiegeval. Er zit twee jaar garantie op je toestel, gewoon laten herstellen dus.Regenbui schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:22:
Hi all,
Thnc
ThanksKoepert schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:32:
[...]
Late reactie, mocht je het nog niet opgelost hebben:
Instellingen
Spraak
"Inkomende sms-berichten hardop laten voorlezen"
UIT zetten.
Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden