Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De Nokia Lumia 820

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img208/3825/nokialumia820colorrange.jpg

Specificaties

CPU: Qualcomm MSM8960. Krait-cores 1,5GHz dualcore-processor
RAM: 1GB

Besturingssysteem: Windows Phone 8

Schermtype: Amoled, ClearBlack
Schermgrootte: 4,3"
Schermresolutie: 800×480 pixels

Batterij: Verwisselbare Li-ion 1650 mAh Batterij
Batterijduur: Maximum 3G standby tijd = 330 uur
Maximum: 3G talk time = 8 uur

Opslag: 8GB uitbeidbaar via MicroSD (tot 64GB) & 7/25GB in SkyDrive.

Camera achter: Carl Zeiss optics 8.0Mpix, f/2.2.
Camera (video) 1080p
Camera voor VGA

Connectiviteit:
GSM 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA 850/900/1900/2100
LTE 800/900/1800/2100/2600
LTE Cat3 100Mbps/50Mbps HSDPA+ Dual Carrier cat24 (42 Mbps) HSUPA cat 6: 5.8 Mbps
WLAN IEEE 802.11 a/b/g/n
Bluetooth 3.1 (4.0)
Near Field Communication
A-GPS & Glonass

Sensoren: Digitale Kompass, Accellerometer (kantelsensor), Lichtsensor, Nabijheidssensor

Knoppen: Power/sleep, back, Start, search, volume up/down, camera

Aansluitingen: Micro-USB 2.0 Charging/File transfer Connector, 3.5 mm Universal Audio Connector

Gewicht: 160 g
Afmetingen: 123.8 mm x 68.5 mm x 9.9 mm
Back covers kleuren:
Standard cover: (High Gloss) red, yellow, cyan, purple, and white (Matte) grey and black
Wireless Charging cover: (Matte) white, yellow, black, red and cyan
Ruggedised cover: (Matte) yellow, green and orange with a black TPU trim

Officiële Site

Introductie Nokia Lumia 820

Officiële Hands-on Video

[ Voor 144% gewijzigd door mafiatounes op 03-10-2012 16:04 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Dit topic wordt bijgewerkt naarmate er meer info over het toestel vrijkomt, mogelijke mede-auteur(s) kunnen mij via DM bereiken.

[ Voor 94% gewijzigd door mafiatounes op 01-10-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 08:58

NetAmp

"for indoor use only"

Ondanks dat de Nokia Lumia 920 de show steelt met z'n hoge resolutie "PureMotion HD+ display" en andere high-end features (zoals de camera), vind ik de 820 ook een erg leuk toestel O+

@ mafiatounes: wil je a.j.b. hierboven vermelden dat de Lumia 820 beschikt over 8 GB aan opslag geheugen? Uitbreidbaar via microSD (tot 32 GB kaartje) (dus totaal max. 40 GB, is niet verkeerd toch! :*) ).

Nu lijkt het of er staat "32GB, EN ook nog eens uitbeidbaar via MicroSD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
NetAmp schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:52:
Ondanks dat de Nokia Lumia 920 de show steelt met z'n hoge resolutie "PureMotion HD+ display" en andere high-end features (zoals de camera), vind ik de 820 ook een erg leuk toestel O+

@ mafiatounes: wil je a.j.b. hierboven vermelden dat de Lumia 820 beschikt over 8 GB aan opslag geheugen? Uitbreidbaar via microSD (tot 32 GB kaartje) (dus totaal max. 40 GB, is niet verkeerd toch! :*) ).

Nu lijkt het of er staat "32GB, EN ook nog eens uitbeidbaar via MicroSD".
Je hebt gelijk heb het aangepast ;) , ik ben momenteel op het werk ben het topic aan het bijwerken maar heb niet zo veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

mafiatounes schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:57:
[...]heb het aangepast ;) ... maar heb niet zo veel tijd.
Bedankt! :) Ik moet eigenlijk ook verder werken, in plaats van mooie Nokia's bekijken en *want! gimme gimme* denken :9~

Een compacte vergelijking bij GSM Arena, puur op specs, voor mensen die (ook) twijfelen tussen 820 en 920:

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4967&idPhone2=4968

offtopic:
back to work :X
... en lunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dank voor het samenstellen van de TS!

Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat er weer een 800x480 scherm in zit.. Als dat nu dezelfde resolutie was geweest als op de 920, dan had ik zeker voor de 820 gegaan.

Maar ja, Nokia is ook niet gek

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
PaT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:31:
Dank voor het samenstellen van de TS!

Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat er weer een 800x480 scherm in zit.. Als dat nu dezelfde resolutie was geweest als op de 920, dan had ik zeker voor de 820 gegaan.

Maar ja, Nokia is ook niet gek
No problemo ;)

Ik vind het ook spijtig van de resolutie maar de Lumia 900 gebruikt hetzelfde scherm en dat is 1 van de betere schermen op de markt. De zonlicht leesbaarheid is super, de kleuren zijn mooi, helderheid is goed, enkel jah voor websites of ebooks zal de resolutie niet schitterend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-820-qa-feedback/
Nokia invited some bloggers to a Q&A session with the Nokia Lumia 820 Project Managers, which allowed us to ask some burning questions about Nokia’s lower-end Windows Phone 8 handset.

In attendance was Tuukka Jarvenpaa, Senior product Manager at Nokia and Camilla Lindman, also Senior Project Manager.

Of course the two did not reveal any new products or roadmaps, but did answer some useful questions, including:
  • The NL 820 supports 64 GB microSD cards.
  • The battery needs to be removed to insert or replace the card.
  • The screen is not Gorilla Glass, but is scratch resistant.
  • The snap-on covers made the device both Uni-body, which is good, but also versatile, for example adding wireless charging or a rugged shell.
  • The camera is module is the same as the Nokia Lumia 900, but features a new software experience which is “greatly improved and new”
  • Nokia is “looking at the possibilities” of a standby clock on the screen when the device is sleeping.
  • The rugged case did allow Nokia to address different channels such as both consumer and business with the same device.
  • Nokia did not comment whether future devices will also have wireless charging.
  • Nokia may look into a rugged shell with wireless charging included.
  • Nokia could not talk about delivery dates, pricing and availability yet.
  • They were able to have better battery life on the NL 820 despite a smaller battery due to the Snapdragon S4 engine with improved power management capabilities and also Nokia know-how & expertise on the power management.
  • They hopes to leverage the fact that Qi wireless charging is an open standard, but could not comment on 3rd party plans.
  • The NL 820 has a WVGA screen due to “much better readability for our consumers on the display size and due to the fact that the performance, mainly FPS, is something amazing in the new Lumia 820 OLED display with that specific resolution.”
  • The NL 820 screen featured Nokia’s ClearBlack display and other Nokia specific features like Sunlight Readability Enhancement.
While the Nokia Lumia 820 is not foremost in our minds, being vastly overshadowed by the Nokia Lumia 920, it is nice to see some thought has gone into the creation of the device, which should hopefully translate into a good experience for buyers and success in the market.

Thanks Ben from Nokia Connect for the opportunity to attend the Q&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

PaT schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:31:
...Als dat nu dezelfde resolutie was geweest als op de 920, dan had ik zeker voor de 820 gegaan...
Jammer :/ maar ze moeten ergens op besparen.
Toch zou ik er op vooruit gaan, na m'n huidige N97 met 640x360 resolutie :9
mafiatounes schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:44:
...de Lumia 900 gebruikt hetzelfde scherm en dat is 1 van de betere schermen op de markt. De zonlicht leesbaarheid is super, de kleuren zijn mooi, helderheid is goed, enkel jah voor websites of ebooks zal de resolutie niet schitterend zijn.
Inderdaad hetzelfde AMOLED scherm als de Lumia 900.

En de 920 & 820 maken beiden gebruik van Super Sensitive Touch8)
Stukje van de Synaptics website:
ClearPad Series 3 offers up to 10 finger full-time tracking and fast refresh rates, with industry leading signal-to-noise-ratio (SNR), delivering high performance to the most demanding smartphones. Synaptics’ patented SignalClarity™ technology improves tracking accuracy, finger separation, and environmental and electrical noise robustness for an unmatched user experience.
Al met al toch het overwegen waard, die 820 d:)b
dreester schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:17:

...- Nokia is “looking at the possibilities” of a standby clock on the screen when the device is sleeping....
Stoer; in combinatie met AMOLED kunnen ze (hopelijk) ook symbolen tonen zoals bij Nokia Sleeping Screen

[ Voor 11% gewijzigd door NetAmp op 01-10-2012 13:33 . Reden: Nokia FTW! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 10:16
Dank voor het openen van dit topic! Ik overweeg sterk om straks voor een 820 te gaan, voornamelijk door het kaartgat en het kleinere formaat dan de 920 (vind die en zijn directe concurrenten echt groot!).
Nadelen voor mij voor zover zijn de resolutie, al weet ik nog niet in hoeverre ik daar erg veel ga merken (heb nu naar alle tevredenheid een Optimus 7 met 246ppi, en de Lumia 820 zou 217ppi hebben volgens phonearena.com). Of dat een merkbare achteruitgang (ong.13%) is weet ik niet, vind het scherm van mijn optimus scherp en fijn zat.
Verder vrees ik de batterij een beetje: met overeenkomende specificaties ten opzichte van de 920 (zelfde chip, processor, RAM ed.) hoop ik echt dat het scherm met zijn lagere resolutie en zuiniger AMOLED technologie, een stuk energiezuiniger is dan die op de 920. Of zijn er grote interne (energiezuiniger) verschillen die ik over het hoofd zie? Al zijn de berekende talk- en standby tijden niet verschrikkelijk laag.
In hoeverre de verwisselbare klepjes een zwak punt gaan zijn zal de toekomst uitwijzen, ben er niet heel bang voor.
En ten slotte twijfel ik over het gebrek aan Gorilla Glass. Dit kan een merknaam zijn die verkoopt en dat er dus vast vergelijkbare producten bestaan die net zo goed zijn maar vanwege onbekendheid niet zo populair zijn Maar het kan ook dat het plaatje van Nokia wat er nu op ligt echt slechter is dan Gorilla glass...(heb al jaren een Cowon S9 met Gorilla glass en meer dan haarfijne krasjes zitten er niet op, dus zou ik graag weer Gorillaglass hebben). Iemand ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

eswa schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:00:
...
Verder vrees ik de batterij een beetje: met overeenkomende specificaties ten opzichte van de 920 (zelfde chip, processor, RAM ed.) hoop ik echt dat het scherm met zijn lagere resolutie en zuiniger AMOLED technologie, een stuk energiezuiniger is dan die op de 920. Of zijn er grote interne (energiezuiniger) verschillen die ik over het hoofd zie? Al zijn de berekende talk- en standby tijden niet verschrikkelijk laag.
...
Uit de post van dreester hierboven:

They were able to have better battery life on the Nokia Lumia 820 despite a smaller battery due to the Snapdragon S4 engine with improved power management capabilities and also Nokia know-how & expertise on the power management.

Kan ook best meevallen dus :) En de 820 hoeft wat minder pixels op 't scherm te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
eswa schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:00:
Dank voor het openen van dit topic! Ik overweeg sterk om straks voor een 820 te gaan, voornamelijk door het kaartgat en het kleinere formaat dan de 920 (vind die en zijn directe concurrenten echt groot!).
Nadelen voor mij voor zover zijn de resolutie, al weet ik nog niet in hoeverre ik daar erg veel ga merken (heb nu naar alle tevredenheid een Optimus 7 met 246ppi, en de Lumia 820 zou 217ppi hebben volgens phonearena.com). Of dat een merkbare achteruitgang (ong.13%) is weet ik niet, vind het scherm van mijn optimus scherp en fijn zat.
In hoeverre de verwisselbare klepjes een zwak punt gaan zijn zal de toekomst uitwijzen, ben er niet heel bang voor.
En ten slotte twijfel ik over het gebrek aan Gorilla Glass. Dit kan een merknaam zijn die verkoopt en dat er dus vast vergelijkbare producten bestaan die net zo goed zijn maar vanwege onbekendheid niet zo populair zijn Maar het kan ook dat het plaatje van Nokia wat er nu op ligt echt slechter is dan Gorilla glass...(heb al jaren een Cowon S9 met Gorilla glass en meer dan haarfijne krasjes zitten er niet op, dus zou ik graag weer Gorillaglass hebben). Iemand ideeën hierover?
Een Amoled scherm is niet per se zuiniger dan LCD, bij weergave van witte/lichte kleuren is het verbruik hoger dan LCD, Bij zwart/donkere kleuren is het verbruik lager.

De meeste mensen kennen de naam Gorilla Glas maar dat is zoals je zegt een merk, heb meerdere malen gelezen dat de 820 een soort krasvrij glas gebruikt, dit kan van een ander merk zijn dat misschien beter/slechter is dan Gorilla Glas dat zullen enkel de ervaringen kunnen uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
Dank aan mafiatounes !

Ter aanvulling:

* Uitneembare/verwisselbare batterij
* Micro SD kaart: tot 64 GB (volgens een interview met een Nokia medewerker)
* A-GPS en GLONASS
* Shells/back covers kleuren:
Standard shell: (High Gloss) red, yellow, cyan, purple, and white (Matte) grey and black
Wireless Charging shell: (Matte) white, yellow, black, red and cyan
Ruggedised shell: (Matte) yellow, green and orange with a black TPU trim

http://www.noknok.tv/2012...-things-you-need-to-know/
http://www.engadget.com/2...mia-820-ruggedized-cases/

"Nokia's now revealed the phone's own range of dedicated ruggedized cases. These covers, arriving in green, yellow and orange, will measure in at the same length and width as the others, but will protrude marginally more, offering some protection to that 4.3-inch screen when it comes into contact with surfaces."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pre is ook de ronde vorm en de verwisselbare backcover.
Inclusief de mogelijkheid voor een ruggidised back cover = Nokia dumb phone achtig lomp om kunnen gaan met een top smartphone. En niet druk hoeven te maken om krassen of butsen. Gebeurt dat wel=nieuwe backcover en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:17
Super vette telefoon voor mijn moeder, voor bij haar verlenging! Hoop dat ze snel een datum aankondigen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 15:54
Iemand een idee hoe de geluidskwaliteit van mp3 etc is op dit soort telefoons (ervaringen op de Nokia Lumia 800/900?). Ik heb nu een HTC Desire en de kwaliteit van muziek via koptelefoon / oordopjes is echt dramatisch slecht vergeleken met mijn Sony MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:50
Op de Lumia 800 is de kwaliteit aardig, wel is van belang een goede koptelefoon te gebruiken. De speaker is niet echt goed in vergelijking met de Nokia N8, maar een stuk beter dan de HTC Sensation. Ik denk alleen dat de oude lumia's niet te vergelijken zijn met degene die moeten uitkomen. De nieuwe zijn qua hardware en software totaal anders.

[ Voor 17% gewijzigd door trabbit op 03-10-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
shyblue schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:27:
Dank aan mafiatounes !

Ter aanvulling:

* Uitneembare/verwisselbare batterij
* Micro SD kaart: tot 64 GB (volgens een interview met een Nokia medewerker)
* A-GPS en GLONASS
* Shells/back covers kleuren:
Standard shell: (High Gloss) red, yellow, cyan, purple, and white (Matte) grey and black
Wireless Charging shell: (Matte) white, yellow, black, red and cyan
Ruggedised shell: (Matte) yellow, green and orange with a black TPU trim

http://www.noknok.tv/2012...-things-you-need-to-know/
http://www.engadget.com/2...mia-820-ruggedized-cases/

"Nokia's now revealed the phone's own range of dedicated ruggedized cases. These covers, arriving in green, yellow and orange, will measure in at the same length and width as the others, but will protrude marginally more, offering some protection to that 4.3-inch screen when it comes into contact with surfaces."
Thanks is inmiddels aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bdw80 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:16:
Iemand een idee hoe de geluidskwaliteit van mp3 etc is op dit soort telefoons
http://www.wpcentral.com/...s-going-lumia-920-and-820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Er komt eindelijk ook een equalizer op de Lumia WP8 toestellen, dit miste ik bij de Lumia 800 erg muziek was wat dof, althans bij de eerdere rom's. Bron

Ik hoop echt dat de kwaliteit van de DAC, Audio out enz veel beter is dan de 1ste gen Lumia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Laat ik zeggen dat ik alle investeringen in geluidschips en bijbehorende software in telefoons toejuich, want mijn Optimus 7 is nou niet echt om over naar huis te schrijven, ook niet met een goeie koptelefoon... (magoed, mijn standaard ligt ook wel wat hoog...als Cowon nou es telefoons ging maken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
eswa schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:01:
Laat ik zeggen dat ik alle investeringen in geluidschips en bijbehorende software in telefoons toejuich, want mijn Optimus 7 is nou niet echt om over naar huis te schrijven, ook niet met een goeie koptelefoon... (magoed, mijn standaard ligt ook wel wat hoog...als Cowon nou es telefoons ging maken :P )
Vindt persoonlijk geluidskwaliteit ook belangrijk, ik gebruik mijn mobiel als mp3 speler in de wagen en ook elke week tijdens mijn vluchten van/naar Duitsland. Ik weet dat Nokia hele goede telefoons kan maken met sublieme geluidskwaliteit (N91 anyone) maar met de eerste Lumia"s was dat heel wat minder, ik denk dat dit aan de soc lag maar ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

"Nokia zal een NFC Interactor app meeleveren op de nieuwe Lumia’s," schrijft wp7.nl

Uitgebreide NFC ondersteuning dus(?) :*) Lijkt me leuk om mee te spelen, zoals de Xperia SmartTags van Sony.
Het leuke van de Xperia SmartTags is dat deze ook met toestellen van andere fabrikanten werken.
En er komen vast meer 'serieuze' toepassingen, naar mate meer apparaten over NFC beschikken. Om te beginnen zijn natuurlijk ook de draadloze speakers/headsets e.d. van Nokia al super (mits betaalbaar :| ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 09-02 07:57
Bij 4 Duitse webwinkels is de pre-order prijs 449€ (unlocked, unbranded, simlock vrij):
http://www.chip.de/preisv...3009/Nokia-Lumia-820.html

In januari is ie bij 349 €, als het goed gaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door shyblue op 07-10-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De Nokia 810 is aangekondigd. Alleen exclusief voor T-Mobile. Of dat ook T-Mobile NL wordt, weet ik niet. Hij ziet er iig erg strak uit moet ik zeggen.

De specs zullen wel overeenkomen met de 820

Wat vinden jullie ervan ?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Tmo3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/820810.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/810%20stats.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/Tmo1.jpeg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MRELynx schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:47:
De Nokia 810 is aangekondigd. Alleen exclusief voor T-Mobile. Of dat ook T-Mobile NL wordt, weet ik niet. Hij ziet er iig erg strak uit moet ik zeggen.
Ik vermoed van niet. Dit soort exclusiefjes zie je veelal in de VS, maar hier niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 08:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

RoD schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:48:
[...]

Ik vermoed van niet. Dit soort exclusiefjes zie je veelal in de VS, maar hier niet echt.
Ik heb ook het gevoel dat de providers in de VS echt van elkaar verschillen wat kwaliteit en bereik betreft. Op fora waar ik actief ben balen mensen bijvoorbeeld dat de Lumia 920 alleen voor AT&T is aangekondigd, en ze kunnen ook echt niet overstappen.
Ik denk dat het mensen in Nederland véél flexibeler zijn in providers. Het zal mij bijvoorbeeld een worst wezen of ik bij T-Mobile, Vodafone of KPN (en al hun dochterbedrijven) zit, ik wil gewoon het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Benieuwd of we de 810 hier kunnen krijgen, vooral die grotere batterij is nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat we er gerust vanuit kunnen gaan dat de L810 Europa nooit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik ben benieuwd naar de adders onder het gras. De naam van 810 zou vermoeden dat hij minder goed zou moeten zijn dan de 820. Maar hij is lichter (helaas wel wat groter) en batterij gaat langer mee. Daarnaast vind ik hem mooier dan de 820, maargoed dat is persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:45
Ook Verizon krijgt een eigen variant. Dat is toch om gestoord van te worden? Enige reden om dit te doen zou zijn:

Amerikaanse provider X wil graag toestel "exclusief" kunnen aanbieden. Nu kunnen ze zeggen dat ze de 810 "exclusief in Amerika uitbrengen". Nokia zal daar zelf natuurlijk niet mee akkoord gaan (je kunt beter 100.000 820's maken, dan 50.000 van de 810/820 ieder), dus daarvoor zal de provider weer een sloot geld voor moeten neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat provider geneuzel is iets waar wij gelukkig van gevrijwaard zijn.
Het modellen/provider geneuzel is waardeloos en brengt niks waardevols.
Maar ja, de kracht van US providers en geld.
.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Is het niet iets van Nokia dat ze veel verschillende toestellen altijd uitbrachten die net ietsjes scheelden van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ja, kijk maar naar de Nokia 6233 en de exclusief voor voor Vodafone uitgebrachte 6234 ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Buiten dat om, kijk naar het aantal toestellen die ze hebben uitgebracht, ik denk dat de teller rond de paar honderd zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wel dik die 810 (zie filmpje op wpcentral) Kan niet goed zien of er een hoesje omheen zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Dat draadloos opladen wat de Lumia 920 kan, dat kan de 820 niet volgens mij toch?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Preddie schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:29:
Dat draadloos opladen wat de Lumia 920 kan, dat kan de 820 niet volgens mij toch?
Niet standaard. Daar moet je voor de 820 een speciale backcover voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Preddie schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:29:
Niet out of the box, maar wel als je een backcover koopt die dat ondersteunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Filmpje van de 810. Vind hem er verdraaid mooi uitzien zonder randen aan de bovenkant

http://cnettv.cnet.com/no...e/9742-1_53-50132832.html

[ Voor 63% gewijzigd door MRE-Inc op 10-10-2012 13:13 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:42
Yes, heb nu de 820, wat een TOP toestel. Ben er echt blij mee. En hij is SNEL!

Wel redelijk zwaar maar voelt daar door wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:12:
Lucky bastard!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
(Illegal) pics or it didn't happen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SeamusXanthus op 10-10-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 17-07 19:40

mag je ook wat vertellen over wp8 of zit je onder NDA?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:23:
[...]

mag je ook wat vertellen over wp8 of zit je onder NDA?
Matthijs werkt bij Microsoft... wat denk je zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja laatste foto's op twitter zijn anders nog gemaakt met de 900 ;)

Benieuwd naar de eerste reviews van de WP8 toestellen,
ik denk dat de fabrikanten graag willen maar dat MS nog moeilijk doet over het vrijgeven van wp8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 17-07 19:40
PaT schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:36:
[...]

Matthijs werkt bij Microsoft... wat denk je zelf :+
maat van me zat ook bij ms toen hij zijn wp7 had gekregen... die wilde hij ook meteen slijten aan me en die NDA had hij echt helemaal geen boodschap aan ;) dus vertel graag meer :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Gezien het werk dat hij door acht ik de kans heel klein dat Matthijs ook maar iets zinnigs gaat vertellen buiten wat we al weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50

defcon84

Multipass?

maten ondereen of op een publiek forum is wel heel iets anders :-)
maar ik zou idd ook graag wat meer horen Matthijs
(ps: waarom was je een paar weken geleden niet op Win8Camp in eindhoven?) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

920 is nog 25 gram zwaarder, ook iets groter. Is het vervelend? Het enige wat me tegenhoud die 920 te halen is de 185 gram, wil hem graag eerst even voelen.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
defcon84 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:16:

(ps: waarom was je een paar weken geleden niet op Win8Camp in eindhoven?) :p
was op vakantie toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
justice strike schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

maat van me zat ook bij ms toen hij zijn wp7 had gekregen... die wilde hij ook meteen slijten aan me en die NDA had hij echt helemaal geen boodschap aan ;) dus vertel graag meer :)
Ik vind mijn baan te leuk om dat soort risicos te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Hier vind je een wat uitgebreidere hands-on met de Nokia Lumia 820, ook een vrij uitgebreide tour in Windows Phone 8:
YouTube: Nokia Lumia 820, prise en main - par Test-Mobile.fr

Heb wel geen idee of het een nieuwe build is, maar aan de hands-on te zien heeft hij de telefoon al een tijdje gebruikt (veel apps, contactpersonen, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 17-06 09:15
... and also Nokia know-how & expertise on the power management.
Dit deed me toch even fronsen ... (lumia 800 anyone?)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Iemand de 822 op WP Central gezien. Vind hem er niet mooi uit zien. De 820 ziet er beter uit imo. Maar kan misschieno ok komen doordat alles zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 20:21
ja, gezien en nee, vind hem ook niet zo mijn smaak, die ziet er weer rond uit, net als de 610/710. De "goedkopere" lijn dus.

De vele verschillende uitvoeringen in met name de us van a, hebben volgens mij te maken dat er daar 3 verschillende technieken gebruikt worden, dus hoeft er bij T-mobile bijvoorbeeld geen 4g op de telefoons, want die techniek gebruikt men niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 12-10-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qws
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 22:05

Qws

Als Lumia 820 een hogere resolutie had, dan had ik de Lumia 820 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
de resolutie discussie is wel grappig. Vandaag nog een collega die mijn lumia 820 pakt. Oh mooi die hogere resolutie (tis 800x480 haha)

Ik weet zeker als ik een ander device pak en aan iemand geef ze niet met 100% zekerheid kunnen vertellen welke resolutie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien een ander layout type (pentile vs LCD2 vs iets anders) dat het verschil veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:14:
Misschien een ander layout type (pentile vs LCD2 vs iets anders) dat het verschil veroorzaakt?
Je bedoelt dat omdat de Lumia 820 een RGB stripe display heeft ipv het pentile display van de Lumia 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:39:
ja, gezien en nee, vind hem ook niet zo mijn smaak, die ziet er weer rond uit, net als de 610/710. De "goedkopere" lijn dus.

De vele verschillende uitvoeringen in met name de us van a, hebben volgens mij te maken dat er daar 3 verschillende technieken gebruikt worden, dus hoeft er bij T-mobile bijvoorbeeld geen 4g op de telefoons, want die techniek gebruikt men niet.
T-Mobile USA heeft een prima 4g netwerk hoor,

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:34:
de resolutie discussie is wel grappig. [...]
En al de megapixel discussies, de MHz discussies, aantal CPU-cores discussies, ...
(in het algemeen, niet speciaal de Lumia/WP toestellen)
Laat gewoon maar snel komen, die Lumia 820 _/-\o_
Ik weet zeker als ik een ander device pak en aan iemand geef ze niet met 100% zekerheid kunnen vertellen welke resolutie het is.
Heb je al ervaring met de zichtbaarheid van het beeld in zonlicht?
Ik ben zeer benieuwd naar de ClearBlack displays van Nokia B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:30:
[...]

Je bedoelt dat omdat de Lumia 820 een RGB stripe display heeft ipv het pentile display van de Lumia 800?
Ja, dat kan natuurlijk veel verschil maken. Mijn HTC TItan heeft bv een SLCD2 erin zitten, welke veel beter is imo dan de AMOLEDs van Samsung.

BTW (cross post):
Eén of andere kleine onbekende retailer in Duitsland heeft de reserveringen van de Nokia 920 en 820 online gezet. De Nokia 920 wordt voor 650 euro verkocht, de 820 voor 450 euro. Ze worden per 1 november 2012 geleverd, een paar dagen voor de Amerikaanse AT&T release. Alle twee de toestellen krijgen de kleuren zwart, wit, rood en geel. Grijs en blauw ontbreken voor nu?

Bron: De kleine retailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Na jarenlang verschillende Nokia's gehad te hebben, ben ik het tijdperk van smartphones binnengevallen met de aanschaf van een Samsung Galaxy Ace. Na nog geen 1,5 jaar stoor ik me ten zeerste aan de huidige prestaties met de accu (met name het browsen op het internet vreet energie, na twee keer een kwartier surfen, tweeten en email lezen is de batterij dan ook nagenoeg leeg). Daarnaast stoor ik me aan het algehele functioneren van de telefoon. Ik krijg steeds het gevoel met de verschillende updates (van zowel apps als de telefoon zelf), dat de telefoon het allemaal net niet trekt en daarom verschillende app's om die reden nog wel eens vastlopen.

Dus, ik ben toe aan een nieuwe telefoon en zit er dus sterk aan te denken om terug naar Nokia te gaan. Dit komt mede i.v.m. het feit dat de vorige telefoons lange tijd goed bleven en zijn meegegaan. Ik volg dit topic dan ook met belangstelling. De 820 is in vele opzichten een vooruitgang t.o.v. mijn huidige toestel. De 920 vind ik ook wel mooi, maar die is mij als los toestel veel te duur en het draadloos opladen voelt voor mij nu nog meer als een gadget dan iets wat ik nu echt wil hebben. Verder vond ik de niet verwisselbare batterij niet zo handig, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een accu van een telefoon hoeven verwisselen, dus is het een te verwaarlozen argument.

Het enige wat ik me afvraag, is hoe lang de accu van een Nokia smartphone meegaat. Ik weet uiteraard dat smartphones energievreters zijn en dat 1 keer per dag opladen erbij hoort, zelfs bij normaal gebruik. Ik gebruik weinig data per maand (Tussen de 300-500 MB op een bundel van 1GB per maand), maar ik wil wel graag mijn email kunnen lezen, twitteren en vlotjes kunnen surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Anoniem: 406530 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:39:
Het enige wat ik me afvraag, is hoe lang de accu van een Nokia smartphone meegaat. Ik weet uiteraard dat smartphones energievreters zijn en dat 1 keer per dag opladen erbij hoort, zelfs bij normaal gebruik. Ik gebruik weinig data per maand (Tussen de 300-500 MB op een bundel van 1GB per maand), maar ik wil wel graag mijn email kunnen lezen, twitteren en vlotjes kunnen surfen.
De nieuwe Lumia's zijn qua OS en chipset compleet nieuw. Als je kijkt naar wat Nokia opgeeft als accutijden van de 820 zie je dat deze vergelijkbaar zijn met de Lumia 900, die een grotere accu heeft. We zullen de reviews af moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreester schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
De nieuwe Lumia's zijn qua OS en chipset compleet nieuw. Als je kijkt naar wat Nokia opgeeft als accutijden van de 820 zie je dat deze vergelijkbaar zijn met de Lumia 900, die een grotere accu heeft. We zullen de reviews af moeten wachten.
Heeft die nieuwe chipset iets te maken met de accuproblemen van de Lumia 800? Althans, ik zag hier de nodige nieuwsposts op de frontpage over voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Donstil schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:00:
[...]

T-Mobile USA heeft een prima 4g netwerk hoor,
dat was dus ook als voorbeeld bedoeld, maar nu ik het teruglees, staat bijvoorbeeld op de verkeerde plaats waardoor het overkomt, als iets wat niet is.

Bedoelde dus, dat als bijvoorbeeld T-mobile geen 4g heeft, dit ook niet op de telefoon hoeft.
is klein rommelwinkeltje, kom er wel eens. In de kerstvakantie ook maar weer eens wat geld gaan brengen denk ik.

[ Voor 65% gewijzigd door PaT op 15-10-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Anoniem: 406530 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Heeft die nieuwe chipset iets te maken met de accuproblemen van de Lumia 800? Althans, ik zag hier de nodige nieuwsposts op de frontpage over voorbijkomen.
Over de accuproblemen met de 800 weet ik niks, ik heb zelf een Samsung. M'n zus heeft wel een 800, maar die heb ik er nooit over gehoord. Ik ga er voor de grap vanuit dat die problemen wel een beetje verholpen zijn met de 820 en de 920. Neemt niet weg dat ze uiteindelijk nog altijd waarschijnlijk elke dag aan de lader moeten. Ik denk niet dat dat principe anders is dan de Galaxy Ace of welke smartphone dan ook

(immers, het ligt niet aan de accu's zelf, of de werking van de telefoons die 'slechter' is dan dumbphones, maar vooral aan het manier van gebruiken door de consument, en dat is bij elke smartphone hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
In den beginne waren er bij de L800 wat problemen met de accuduur, maar dat lag aan de software en niet aan de accu, dit is inmiddels gefixt.

Mijn omnia7 moet soms wel eens 2x per dag aan de oplader, omdat hij wat snel leeg gaat als je een half uurtje chat via whatsapp.

Vind het zelf kunnen verwijderen/verwisselen van de accu toch wel heel erg handig, dus word het voor mij deze ipv de 920 (is niet de enige reden, maar neem ik toch mee in mijn overwegingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Anoniem: 406530 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:39:
Na jarenlang verschillende Nokia's gehad te hebben, ben ik het tijdperk van smartphones binnengevallen met de aanschaf van een Samsung Galaxy Ace. Na nog geen 1,5 jaar stoor ik me ten zeerste aan de huidige prestaties met de accu (met name het browsen op het internet vreet energie, na twee keer een kwartier surfen, tweeten en email lezen is de batterij dan ook nagenoeg leeg). Daarnaast stoor ik me aan het algehele functioneren van de telefoon. Ik krijg steeds het gevoel met de verschillende updates (van zowel apps als de telefoon zelf), dat de telefoon het allemaal net niet trekt en daarom verschillende app's om die reden nog wel eens vastlopen.

Dus, ik ben toe aan een nieuwe telefoon en zit er dus sterk aan te denken om terug naar Nokia te gaan. Dit komt mede i.v.m. het feit dat de vorige telefoons lange tijd goed bleven en zijn meegegaan. Ik volg dit topic dan ook met belangstelling. De 820 is in vele opzichten een vooruitgang t.o.v. mijn huidige toestel. De 920 vind ik ook wel mooi, maar die is mij als los toestel veel te duur en het draadloos opladen voelt voor mij nu nog meer als een gadget dan iets wat ik nu echt wil hebben. Verder vond ik de niet verwisselbare batterij niet zo handig, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een accu van een telefoon hoeven verwisselen, dus is het een te verwaarlozen argument.

Misschien is de Samsung toestel wat voor jou. Beeldscherm is wel 0,4" groter, maar daar zit een 2300mah batterij in. Ik gok dat deze het langst meegaat van allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 15-10-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robkazoe schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:52:
[...]

Misschien is de Samsung toestel wat voor jou. Beeldscherm is wel 0,4" groter, maar daar zit een 2300mah batterij in. Ik gok dat deze het langst meegaat van allemaal.
Welk toestel bedoel je? De ATIV S? Die lijkt me vrij prijzig, omdat hij in het hogere segment zit, ook qua specificaties.

Verder is me opgevallen dat er op eBay al heel veel accessoires voor het toestel te verkrijgen zijn. Maken de fabricanten deze puur aan de hand van de afmetingen of hebben ze reeds prototypes in hun handen gehad? Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 16-10-2012 15:05 . Reden: Nieuwe vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lumia 820 (en 920) staat weer op de pdashop.nl site. Nu ook met optie om een reminder email aan te vragen voor wanneer de Lumia 820 op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Aangezien ik misschien voor een langere tijd de helft van een week in België ga verkeren vroeg ik af of er WP8 toestellen zijn die dualsim ondersteunen? Volgens mij niet namelijk. Vandaar onderstaande vraag in dit topic omdat ik de Magic-Sim Dual-Sim adapter tegen kwam, waarmee je je 2e simkaart aan je eerste kan hangen en ze dan beide onder je batterijklepje kan plaatsen (en gezien deze met de Samsung de enige WP8 telefoons zijn met een batterijklep).
Of je kan je simkaart opknippen zodat er 2 in 1 gat passen geloof ik (kort door de bocht).

Dat zou wel een uitkomst zijn als ik een L820 op abbo voor mijn Nederlandse contacten kan kopen, en dan evt een 2e Belgische sim voor mijn Belgische contacten. Het tegelijk actief zijn van beide kaarten is niet strikt noodzakelijk, al zou dat wel ideaal zijn (maar met deze varianten onmogelijk geloof ik). Het is meer dat het wekelijks wisselen van die dingen de levensduur van mijn hopelijk nieuwe Lumia niet ten goede komt (moet toch 100x per jaar dat klepje open, terwijl ik dat anders lekker zou laten zitten) en het ook gewoon gedoe scheelt (plus dat zo'n dingetje niks kost).
Heeft iemand aanwijzingen dat dit niet zou werken in een WP8 telefoon? En als het in een zou moeten werken, zeker de uncut versie, zou het de Lumia 820 zijn lijkt me. Die dingen waar je moet knippen zouden ook in de 920 en de HTC's moeten werken ofniet?
Ter volledigheid:
http://www.dualsimshop.nl...r-nokia-lumia-p-1341.html
en:
YouTube: Samsung Galaxy S2 GT-i9100 - Dual SIM Adapter - MAGICSIM 28th PLUS, NO-CUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
is alleen de vraag, of en hoe de bovenste oplossing in de behuizing zal passen, lijkt me wat krapjes worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 november in de UK:
http://mynokiablog.com/20...2nd-on-multiple-carriers/

Kan dan toch ook niet veel langer meer duren voor NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik ga denk ik voor deze, ik vind de 920 te groot en te duur. Ik ben geen echte tweaker en zal dus de telefoon ook enkel gebruiken om te bellen, whatsappen, foto's maken die versturen, internetten. Dat soort dingen. Ik weet het, dan kan ik ook gewoon een simpele android pakken, maar die heb ik nu en ik wil iets nieuws. Plus Nokia heeft een heel goed geluid en dat heb ik nodig.
Ik hoop het zo, dat ze in november leverbaar zijn. Want mijn Galaxy is half dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Ziet er leuk uit, ach en die foto's misschien komt er nog een update. En anders, het blijft een telefoon. Voor een foto tussendoor is hij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beccie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 06:45:
Ziet er leuk uit, ach en die foto's misschien komt er nog een update. En anders, het blijft een telefoon. Voor een foto tussendoor is hij goed genoeg.
Precies. Het beste resultaat behaal je nog altijd gewoon met een fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 406530 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:06:
[...]

Precies. Het beste resultaat behaal je nog altijd gewoon met een fotocamera.
Enig idee wat de kwaliteit van de foto's is in vergelijking met bijvoorbeeld de iPhone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:41:
2 november in de UK:
http://mynokiablog.com/20...2nd-on-multiple-carriers/

Kan dan toch ook niet veel langer meer duren voor NL..
Het is offtopic, maar Nokia NL deelt pas iets mee over de beschikbaarheid op 27 november 2012 (zie Twitter @NokiaNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Dat is laat, het gaat bij mij tussen deze en de HTC 8S. Nokia heeft denk ik beter geluid en een betere resolutie toch?
Het hangt ook een beetje af wat de prijs wordt van de Nokia, ik verleng mijn abonnement en ik wil niet bijbetalen voor mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

beccie schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:43:
Dat is laat, het gaat bij mij tussen deze en de HTC 8S. Nokia heeft denk ik beter geluid en een betere resolutie toch?
Het hangt ook een beetje af wat de prijs wordt van de Nokia, ik verleng mijn abonnement en ik wil niet bijbetalen voor mijn toestel.
Nokia levert de 820 met Dolby Headphone (equalizer :)) dus ja, beter in geluid maar vergeet niet de software die Nokia biedt. Ze maken zelf veel maar zorgen ook voor een aantal exclusives. Support is superieur aangezien ze enkel Windows Phone hebben en dit hun volledige revenue genereert.

Succes met je keuze (gewoon die 820 doen :P)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Ja, eigenlijk wel he!

Ik ben gewoon een beetje ongeduldig geloof ik. Maar ik houd van gadgets en ik wil hem het liefst nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Ben toch wel benieuwd wat uiteindelijk de prijs van de L820 gaat worden. Voor mij lijkt het een goede telefoon, aangezien ik 0,0 om de camera op een smartphone geef. De lagere resolutie en minder scherm stoort mij niet heel erg, ben benieuwd enkel hoe het er in de praktijk uit komt te zien. De rest van de specificaties zijn volgens mij geheel gelijk aan de L920.

Maarja, alles staat of valt met de prijs waarmee Nokia hem in de schappen zal gaan leggen. Wanneer deze te dicht bij de HTC 8 ligt dan wordt het lastig. En dan moet anders ik toch maar eens kijken of ik een geschikte android-phone kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
zag hem net bij Saturn in DLD staan voor € 449,-, levertijd 1-2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
ozzynator schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:51:
zag hem net bij Saturn in DLD staan voor € 449,-, levertijd 1-2 weken.
Vrij (te?) dicht bij de HTC 8x dus toch en ver weg van de 8s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Ja dat vind ik teveel, dan kom je op een abonnement van 50 euro in de maand. Los kopen is helemaal geen optie. Jammer maar helaas, dan wordt het de HTC 8s, die is beter te betalen.
Wanneer komt die trouwens uit, wordt dat echt pas december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

waarom is los kopen helemaal geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Omdat ik niet zomaar 500 euro heb voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
maar 300 wel? Beetje kromme redenering, als je er voor moet sparen, spaar je wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Nee, want ik koop mijn telefoon sowieso niet los. Ik verleng gewoon braaf mijn abonnement en kies daar een telefoon bij uit. Het liefst een zonder bijbetaling.
Ik heb er naar gerekend en voor mij zelf maakt het niet, of ik hem los koop incl sim only of verleng met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Denk je dat je met een abo de telefoon zelf niet betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
In de VS bij AT&T wordt het prijsverschil voor een lostoestel maar 50 dollar met de L920. Ik gok dat er dan niet veel 820''s daar verkocht gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
hoezo niet? Ik kies ook voor de 820, vooral vanwege de verwisselbare batterij en sd kaart. Denk dat er in de us van a ook wel mensen zijn die dat meenemen in hun overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-07 11:53

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Sow... In naleiding van de vraag voor de 920 ook een topique voor 820 accesoires...

Accessoires voor de Nokia Lumia 820

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
ozzynator schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:26:
hoezo niet? Ik kies ook voor de 820, vooral vanwege de verwisselbare batterij en sd kaart. Denk dat er in de us van a ook wel mensen zijn die dat meenemen in hun overweging.
Maar ik denk dat de gemiddelde consument het niet zo bekijkt. Die ziet voor die 50 dollar een groter en beter scherm(is persoonlijk, heeft niet mijn voorkeur), betere camera en meer intern geheugen. Ik zeg ook niet dat hij niet verkocht gaat worden, er zullen best consumenten zijn die er bewust voor kiezen. Maar in Europa is er een significant prijsverschil dat ervoor zorgt dat consumenten per definitie niet voor de L920 gaan. Dat argument zal bij AT&T minder een rol spelen.
Niet handiger om die samen te voegen? Zoveel verschil is er nou ook weer niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Chevalley op 07-11-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
is ook waar natuurlijk, maar die $50 verschil is het verschil in bijbetaling, is het abo ook hetzelfde wat er aan gekoppeld is?
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden