Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
ozzynator schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:52:
is ook waar natuurlijk, maar die $50 verschil is het verschil in bijbetaling, is het abo ook hetzelfde wat er aan gekoppeld is?
Is de prijs voor los toestel zonder contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
"Onderweg vanuit leverancier" bij 4launch! ( 1 tot 5 werkdagen)

Zie link:
EDIT: Nu quote ik jouw quote, maar mijn origineel is aangepast }:O

[ Voor 69% gewijzigd door jkommeren op 08-11-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 11:03

defcon84

Multipass?

het "Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic" is er nog niet zo te zien, mag je altijd aanmaken.. hier wordt het toch verwijderd wss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:03

NetAmp

"for indoor use only"

jkommeren schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:41:
...
(ik heb me rot gezocht maar geen idee waar ik het in moet plaatsen)
Zojuist aangemaakt: Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic

Ik ben zo vrij geweest alvast je bovenstaande bericht daar te "quoten" :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door NetAmp op 08-11-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
NetAmp schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:15:
[...]

Zojuist aangemaakt: Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic

Ik ben zo vrij geweest alvast je bovenstaande bericht daar te "quoten" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Eerste(?) review is van Pocket Lint:

http://www.pocket-lint.co...okia-lumia-820-wp8-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Hopelijk zakken ze nog een beetje in prijs uiteindelijk. Heb nu nog een Nexus die prima werkt, maar dit gaat zeker de opvolger worden.

En die schermresolutie klinkt ook niet echt slecht ondanks dat hij lager is. Een kennis heeft de Desire HD en die heeft dezelfde resolutie op een 4,3" scherm en dat vond ik er beter uit zien dan op mijn Nexus, waar ik de pixels toch beter lijk te zien. Heel vreemd, misschien zit het tussen de oren. Maar handzamer is hij wel! 4.65" is gewoon net een tikkeltje te fors voor mij en ik gebruik hem toch meer voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik zat me ookal af te vragen of er al meer reviews beschikbaar zijn aangezien hij her en der in den buitenlanden al leverbaar zou moeten zijn binnen afzienbare tijd toch?
Maar dat is een statement van Pocket-lint: bij de Lumia 920 "This is not the phone you're looking for" en bij de Lumia 820 "This IS the phone you're looking for"...Daar denkt Nokia anders over lijkt me. Blij te lezen dat de resolutie van het scherm geen groot nadeel is (was ik een beetje bang voor) en kleinere batterij idem. Voor zover ik er niet al uit was, ben ik dat nu wel denk ik hehe!
Zijn er al meer achterkantjes 'aangekondigd'? Ik zou wel een fel blauwe/groene zien zitten ipv rood/geel/paars nl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
Ben alleen benieuwd hoe zwaar de 820 wordt met 1 van de draadloos-oplaad-achterkantjes. Ik vond hem trouwens niet heel veel kleiner dan de 920 toen ik die in Duitsland ging ophalen. Het is alsnog een groot lomp apparaat, maar dan minder zwaar :)

/edit: grappig dan dat pocket-lint hem considerably smaller noemt, terwijl het maar 2.5 mm in de breedte en 6mm in de hoogte en 1mm in de dikte scheelt. Dat noem ik niet veel kleiner.

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 09-11-2012 15:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat ze de 820 in zekere zin beter vinden dan de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier wat gebruikerservaringen wat betreft de accutijd op Amazon.de
Akkulaufzeit:
Bei normaler Benutzung (Telefonieren, SMS, Surfen, WLAN, Bluetooth Headset) inkl. LTE Verbindungen hält der Akku bei mir zwei Tage, mal gucken wie sich das entwickelt.
Die Laufzeit unter den dargestellten Bedingungen ist nicht die beste die ich bisher gesehen habe - nach 4 Stunden App installieren, surfen und telefonieren gingt die Anzeige des Lumina 820 von 100 auf 30% zurück. Die Laufzeit vergleiche ich damit gerne mit der des iPhone 4S! Dieser entspricht sie ziemlich genau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de 920 heb ik al diverse Tweakers gezien die het toestel inmiddels in huis hebben (via Duitsland). Bij de 820 lijkt het enthousiasme wat minder, maar dat zal dan vooral liggen aan het feit dat de 920 meer interessante techniek in zich heeft dan de 820. Zelf koop ik eens in de 2-5 jaar een nieuwe telefoon bij mijn sim-only abonnement. Ondanks een prima functionerende Nokia gsm heb ik vorig jaar de overstap gemaakt naar een Samsung Galaxy Ace smartphone, die mijns inziens na een jaar redelijk intensief gebruik qua processor rekenkracht tekortkomt en mijns inziens mede hierdoor een batterij heeft, die behoorlijk te lijden heeft onder de 'zware' apps.

Aangezien ik 500-600 euro buitengewoon veel geld vind om te betalen voor een losse telefoon, weet ik vrijwel zeker dat de top van de smartphones voor mij niet echt een optie zullen zijn. Ik heb ook geen behoefte aan een nieuw abonnement, omdat het inruilen van mijn huidige abonnement mij op twee manieren terugzetten vanwege een kleinere bundel (belminuten en internet) en het hogere maandbedrag dat hiervoor moet worden betaald. Het enige waar ik nu mee zit, is dat ik na mijn ervaring met de Ace niet weer de 'fout' wil maken een te lichte telefoon te nemen, die na 1,5 jaar wederom tekort zal schieten. Ik zit eraan te denken om op een niet al te lange termijn een nieuwe telefoon aan te schaffen, waar ik in ieder geval zonder problemen op wil kunnen twitteren, facebooken, internetten en Whatsappen. Gamen doe ik wel via een van mijn consoles of PC. Wat mij betreft is de Lumia 820 een van de kandidaten, mits de prijs niet te hoog is/blijft (eventueel een aantal maanden na de introductie), omdat ik met Nokia toestellen in het verleden hele goede ervaringen heb gehad (met name belkwaliteit en levensduur).

Mijn vraag aan jullie: is de Lumia 820 interessant genoeg om hier in ieder geval 2-3 jaar mee te doen? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven? Ik hecht overigens wel waarde aan een redelijke accuduur en bij een smartphone vind ik het redelijk dat hij bij gemiddeld gebruik in ieder geval een dag meegaat. De Ace deed het in het begin redelijk, maar de laatste maanden kan ik hem geregeld twee keer op 1 dag opladen, terwijl ik het toestel amper gebruik en internet in de tussentijd meestal niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:58

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:46:Mijn vraag aan jullie: is de Lumia 820 interessant genoeg om hier in ieder geval 2-3 jaar mee te doen? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven? Ik hecht overigens wel waarde aan een redelijke accuduur en bij een smartphone vind ik het redelijk dat hij bij gemiddeld gebruik in ieder geval een dag meegaat. De Ace deed het in het begin redelijk, maar de laatste maanden kan ik hem geregeld twee keer op 1 dag opladen, terwijl ik het toestel amper gebruik en internet in de tussentijd meestal niet aan staat.
Voor jouw gebruik zou een 820 heel lang goed genoeg kunnen zijn. Vooral de verwisselbare accu is een pluspunt omdat deze vaak na een paar jaar slechter worden.

De rest van de specs van de 820 is prima nu, dus daar kun je lang lol van hebben.

Ik neig naar de 920 vanwege de camera en HD scherm, maar wellicht dat ik toch ook voor de 820 ga als de beide toestellen in het echt heb gezien en geprobeerd. Het prijsverschil is niet gering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:46:
[...] Zelf koop ik eens in de 2-5 jaar een nieuwe telefoon bij mijn sim-only abonnement. [...] vorig jaar de overstap gemaakt naar een Samsung Galaxy Ace smartphone, die [...] qua processor rekenkracht tekortkomt en [...] een batterij heeft, die behoorlijk te lijden heeft onder de 'zware' apps.

[...] Ik zit eraan te denken om op een niet al te lange termijn een nieuwe telefoon aan te schaffen, waar ik in ieder geval zonder problemen op wil kunnen twitteren, facebooken, internetten en Whatsappen. [...] de Lumia 820 een van de kandidaten, mits de prijs niet te hoog is/blijft (eventueel een aantal maanden na de introductie), [...].

Mijn vraag aan jullie: is de Lumia 820 interessant genoeg om hier in ieder geval 2-3 jaar mee te doen? Of zijn er betere/goedkopere alternatieven? Ik hecht overigens wel waarde aan [...] dat hij bij gemiddeld gebruik in ieder geval een dag meegaat. [...]
Ik verwacht dat de Lumia 820 wel 2-3 jaar mee kan (bron: 1, 2).

Als je goedkoper wilt, dan zou je ook kunnen wachten totdat er goedkopere WP8 toestellen worden geintroduceerd. Ook zou je kunnen kijken naar Andriod-toestellen met krachtigere processor, accu-capaciteit, goede support, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:46:
... dat de 920 meer interessante techniek in zich heeft dan de 820...
Dat betreft dan vooral het hoge-resolutie "PureMotion HD+" beeldscherm en natuurlijk de PureView camera.

Daar tegenover heeft de 820 ook eigenschappen die de 920 "mist". Zoals het microSD-kaartslot en de verwisselbare batterij.

Afgezien van een lagere resolutie scherm (maar wél AMOLED - kwestie van smaak of je die kleuren wel/niet mooier vindt dan LCD) heeft de 820 net zoveel power als de 920 8) qua CPU/chipset en werkgeheugen (RAM).

Ik denk dat de 820 dus zeker ook een aantal jaren mee moet kunnen. Als je niet teveel waarde hecht aan een 'super' camera en hoge resolutie beeld is dit toestel een prima optie!

Voor informatie over (losse) toestelprijzen kan je dit topic in de gaten houden:
Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ze zijn niet heel positief, gezien het kleine prijsverschil met de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:23
Dat prijsverschil is wel anders dan dat het (waarschijnlijk) hier gaat zijn: €649 en €449. Die €200 minder maakt de 820 (voor mij) de meer interessante optie dan de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
kippengaas schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:38:
Dat prijsverschil is wel anders dan dat het (waarschijnlijk) hier gaat zijn: €649 en €449. Die €200 minder maakt de 820 (voor mij) de meer interessante optie dan de 920.
De conclusie van Engadget zal dan zeker anders zijn geweest. Maar wat blijft staan is de lagere resolutie van het scherm. Voor mij net de reden om te twijfelen. Maar goed, eerst maar eens in het echt bekijjen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Groot nadeel vind ik vooralsnog het gemis van Gorilla Glass, terwijl de 800/900 dat al wel hadden en de vergelijkbare 810 en 822 het ook gewoon hebben. Zou het door de verwisselbare cover komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Chevalley schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:59:... het gemis van Gorilla Glass... Zou het door de verwisselbare cover komen?
Tsja... ik vraag me af of we dat ooit te weten komen. Persoonlijk maak ik me er niet zo druk om.
Er zal vast wel een ander soort stevig glas in zitten, ookal draagt het niet dè merknaam Gorilla Glass.
Mijn Nokia N97 heeft al een paar keer flink de grond geraakt (zelfs op asfalt), niet van enorme hoogtes maar toch. Misschien geluk gehad dat-ie niet op een hoek landde. Of minder kans op barsten doordat het een kleiner scherm is met een dikkere rand er omheen dan de huidige generatie "full touchscreen" telefoons. Hoe dan ook is het glas nog prima in orde. :)

Hopelijk komt er snel een mogelijkheid voor een eigen 'hands-on' met de nieuwe Lumia's hier in Nederland. Nog even volhouden tot 27 november :z
offtopic:
*wishful thinking: zou een leuke verrassing zij als ze die dag roepen "vandaag beschikbaar!" of iig binnen een aantal dagen. Nog mooier als die Cashback regeling ook zou gaan gelden voor de nieuwe WP8 toestellen, als een soort compensatie voor het lange wachten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
NetAmp schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:14:
[...]

Tsja... ik vraag me af of we dat ooit te weten komen. Persoonlijk maak ik me er niet zo druk om.
Er zal vast wel een ander soort stevig glas in zitten, ookal draagt het niet dè merknaam Gorilla Glass.
Mijn Nokia N97 heeft al een paar keer flink de grond geraakt (zelfs op asfalt), niet van enorme hoogtes maar toch. Misschien geluk gehad dat-ie niet op een hoek landde. Of minder kans op barsten doordat het een kleiner scherm is met een dikkere rand er omheen dan de huidige generatie "full touchscreen" telefoons. Hoe dan ook is het glas nog prima in orde. :)
De N97 heeft dan ook geen glas maar een meer zacht plastic i.v.m. de resistieve scherm technologie versus capacitief van de huidige generatie toestellen, of zelfs toestellen van de N97 generatie. (N97 liep behoorlijk achter)

Wat betreft de 820, Nokia is nogal onbetrouwbaar met zijn eigen specs. Kijk bijvoorbeeld eens naar developer.nokia.com en pak dan maar eens de 810,820 en 822. De 810 heeft Gorilla Glass, de 820 niks en de 822 ineens weer Gorilla Glass en wel de 2.0 variant. Zeer inconsistent en je kunt verwachten dat de 820 ook gewoon Gorilla Glass heeft.

Overigens, de 800 zou ook Gorilla Glass hebben, maar ook die is te bekrassen bij normaal gebruik. Tegen een flinke val is in elk geval geen enkel soort glas bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Mja, de 820 staat ook niet bij de producten met Gorilla Glass op de pagina van de fabrikant: http://www.corninggorilla...oducts-with-gorilla/nokia
Het kan ook zo zijn dat ze het niet willen hebben gelist als telefoon met GG. Dat gebeurd wel vaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:12
Caelorum schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:09:
Mja, de 820 staat ook niet bij de producten met Gorilla Glass op de pagina van de fabrikant: http://www.corninggorilla...oducts-with-gorilla/nokia
Het kan ook zo zijn dat ze het niet willen hebben gelist als telefoon met GG. Dat gebeurd wel vaker..
Ook zoiets vreemds ja, waarom zu je dat niet willen, is toch niet iets raars ofzo.

Vorige week een tweet naar Nokia NL gestuurd met de vraag wat voor glas er op de 820 zit, 0 reactie mogen ontvangen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Nog eentje:
http://www.phonearena.com...a-Lumia-820-Review_id3188
Ze klagen over de call-quality...(de slechtere camera daargelaten), maar vinden het verder wel een super stevige Nokia. Vreemd, heb ik die andere reviews nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Grappige verschillen in de belkwaliteit:

Phonearena:
After the camera, the next most noticeable compromise made by Nokia is the sound quality during calls with the Nokia Lumia 820. Both the earpiece and microphone sound below average, to the point that you might even struggle to comprehend what's being said by your callers.
Engadget:
Call quality was as reliable as ever from Nokia, with two "distortion-free high amplitude" mics taking care of audio quality both on calls and video capture.
Pocket-lint:
It's a phone as well, of course, and we've had no issues with the performance of the Lumia 820 in our time making and receiving calls. The microphone and internal speaker are good.
Misschien hebben ze bij Phonearena wel getest tijdens Sandy.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevalley op 13-11-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De 820 heeft geen Gorilla Glass, dat hadden zij een paar maanden geleden naar buiten gebracht. Hieronder de highlights.

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-820-qa-feedback/
  • The NL 820 supports 64 GB microSD cards.
  • The battery needs to be removed to insert or replace the card.
  • The screen is not Gorilla Glass, but is scratch resistant.
  • The snap-on covers made the device both Uni-body, which is good, but also versatile, for example adding wireless charging or a rugged shell.
  • The camera is module is the same as the Nokia Lumia 900, but features a new software experience which is “greatly improved and new”
  • Nokia is “looking at the possibilities” of a standby clock on the screen when the device is sleeping.
  • The rugged case did allow Nokia to address different channels such as both consumer and business with the same device.
  • Nokia did not comment whether future devices will also have wireless charging.
  • Nokia may look into a rugged shell with wireless charging included.
  • Nokia could not talk about delivery dates, pricing and availability yet.
  • They were able to have better battery life on the NL 820 despite a smaller battery due to the Snapdragon S4 engine with improved power management capabilities and also Nokia know-how & expertise on the power management.
  • They hopes to leverage the fact that Qi wireless charging is an open standard, but could not comment on 3rd party plans.
  • The NL 820 has a WVGA screen due to “much better readability for our consumers on the display size and due to the fact that the performance, mainly FPS, is something amazing in the new Lumia 820 OLED display with that specific resolution.”
  • The NL 820 screen featured Nokia’s ClearBlack display and other Nokia specific features like Sunlight Readability Enhancement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik momenteel een iPhone 3GS :Y) en wil binnenkort graag over op een Lumia. Gezien ik niet veel geef om een camera, neig ik momenteel meer naar de 820.

Als WP leek zijnde heb ik een vraag ivm het micro-SD geheugen. Ik ben bv een zware Spotify gebruiker met veel offline cache. Kan je op de Lumia / WP bepalen waar die cache komt? Als dit enkel maar op het interne geheugen kan, is dit een zware contra voor de 820 tov 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:48:
[...] Ik ben bv een zware Spotify gebruiker met veel offline cache. Kan je op de Lumia / WP bepalen waar die cache komt? Als dit enkel maar op het interne geheugen kan, is dit een zware contra voor de 820 tov 920.
Er is momenteel geen Spotify-app beschikbaar voor WP8. Afwachten dus. Maar volgens de windowsphone-website (link: windowsphone.com) is het de bedoeling dat een storagecard vooral voor de volgende functies wordt gebruikt:
[...] Use a removable microSD card to add space for music, apps, and more. [...]
Mbt Spotify heeft WPCentral gisteren bericht (link: WPCentral).
neowin.net
[...] In a statement to Robert Brand at WPCentral, a Spotify representative said the company is "working on a Windows Phone 8 Spotify app and to watch this space." Spotify emailed Brand a response within minutes of his request for comment. [...]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:35:
[...] Use a removable microSD card to add space for music, apps, and more. [...]
Mja, nog onduidelijk dus. Op iOS wordt de Spotify cache ook onder Apps geclassificieerd en niet als "music".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
The Verge heeft ook weer een review:

http://www.theverge.com/2...80/nokia-lumia-820-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat een reacties! Bedankt! :D
gauchov6 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:04:
[...]

Voor jouw gebruik zou een 820 heel lang goed genoeg kunnen zijn. Vooral de verwisselbare accu is een pluspunt omdat deze vaak na een paar jaar slechter worden.

De rest van de specs van de 820 is prima nu, dus daar kun je lang lol van hebben.

Ik neig naar de 920 vanwege de camera en HD scherm, maar wellicht dat ik toch ook voor de 820 ga als de beide toestellen in het echt heb gezien en geprobeerd. Het prijsverschil is niet gering...
Die verwisselbare accu was voor mij persoonlijk ook een pluspunt, al heb ik nooit een accu verwisseld. Echter, het ligt in de lijn der verwachting dat ik deze vrijwel dagelijks (of om de dag) zal gaan opladen vanwege het twitteren, facebooken en internetten en dat kan dat probleem op termijn natuurlijk wel gaan spelen. De camera en HD scherm hoef ik niet direct. Net als het draadloos opladen (de 820 kan dat overigens ook met de aanschaf van een accessoire). Ik heb een full HD videocamera om te filmen en dat levert prima plaatjes op. :)
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:08:
[...]
Als je goedkoper wilt, dan zou je ook kunnen wachten totdat er goedkopere WP8 toestellen worden geintroduceerd. Ook zou je kunnen kijken naar Andriod-toestellen met krachtigere processor, accu-capaciteit, goede support, etc.
Welke toestellen denk je dan aan?
NetAmp schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:11:
[...]
Dat betreft dan vooral het hoge-resolutie "PureMotion HD+" beeldscherm en natuurlijk de PureView camera.

Daar tegenover heeft de 820 ook eigenschappen die de 920 "mist". Zoals het microSD-kaartslot en de verwisselbare batterij.

Afgezien van een lagere resolutie scherm (maar wél AMOLED - kwestie van smaak of je die kleuren wel/niet mooier vindt dan LCD) heeft de 820 net zoveel power als de 920 8) qua CPU/chipset en werkgeheugen (RAM).

Ik denk dat de 820 dus zeker ook een aantal jaren mee moet kunnen. Als je niet teveel waarde hecht aan een 'super' camera en hoge resolutie beeld is dit toestel een prima optie!

Voor informatie over (losse) toestelprijzen kan je dit topic in de gaten houden:
Nokia Lumia 820 - prijzen en levertijdentopic
Ik heb een full HD camcorder, dus geen nood aan nog een fraaie camera. Ik volg het levertijdentopic met belangstelling en daarnaast speur ik eBay alvast af voor leuke accessoires... :P

----

De recensie van The Verge vind ik ook een beetje een hit and miss door continue de vergelijking te maken met de top van het segment qua features. Er zit geen stevige camera in en de schermkwaliteit en schermresolutie is ook niet de hoogste, maar dat neemt niet weg dat er gewoon een gedegen telefoon overblijft. Zou het aan de prijsstelling liggen? Een andere verklaring kan ik eigenlijk niet direct ontdekken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:07:
Wow, wat een reacties! Bedankt! :D

De recensie van The Verge vind ik ook een beetje een hit and miss door continue de vergelijking te maken met de top van het segment qua features. Er zit geen stevige camera in en de schermkwaliteit en schermresolutie is ook niet de hoogste, maar dat neemt niet weg dat er gewoon een gedegen telefoon overblijft. Zou het aan de prijsstelling liggen? Een andere verklaring kan ik eigenlijk niet direct ontdekken eigenlijk.
Is The Verge niet een beetje een apple fanboy site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
hjs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:56:
[...]

Is The Verge niet een beetje een apple fanboy site :?
Klopt, maar de reviewer (Tom Warren) staat bekend als pro MS. Is de oprichter van WinRumors en is gevraagd om te komen schrijven voor The Verge als MS 'deskundige'. In dit geval is er dus niet echt sprake van anti-MS of Apple fanboyisme.

Het jammera aan de review is dat het voornamelijk vanuit een US perspectief wordt bekeken en hoe prijs daar concurreert. Neemt niet weg dat de 820 inderdaad een ongeinspireerd ontwerp is dat eigenlijk gewoon net iets te groot is voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Beanie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:04:
[...]

Klopt, maar de reviewer (Tom Warren) staat bekend als pro MS. Is de oprichter van WinRumors en is gevraagd om te komen schrijven voor The Verge als MS 'deskundige'. In dit geval is er dus niet echt sprake van anti-MS of Apple fanboyisme.

Het jammera aan de review is dat het voornamelijk vanuit een US perspectief wordt bekeken en hoe prijs daar concurreert. Neemt niet weg dat de 820 inderdaad een ongeinspireerd ontwerp is dat eigenlijk gewoon net iets te groot is voor wat je krijgt.
Eens, alhoewel ik mij wel stoor aan mensen die doen alsof een 800x480 scherm onbruikbaar is. Kom op zeg, voor de gemiddelde smartphone gebruiker is dat gewoon genoeg. Opvallend trouwens dat in de meer negatieve reviews er juist heel erg naar de prijs ten opzichte van de 920 wordt gekeken, terwijl in de meer positieve reviews daar niet/nauwelijks aan bod komt.

Ik weet niet of de 820 mijn toekomstige telefoon wordt, daarvoor moet ik hem eerst in mijn handen hebben gehad voor ik een eerlijke vergelijking kan maken met de 8x en de 920. Om uiteindelijk voor de 920 te gaan zou voor mij maar twee redenen hebben: stevigheid van het geheel en voornamelijk het glas en omdat ik de 920 wel een stuk mooier vind (maar eigenlijk ook veel te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Tsja, 800x480 is natuurlijk gewoon prima. Neemt niet weg dat het verschil tussen die resolutie en een 720p resolutie wel te zien is, maar zoals je zegt is een 800x480 scherm gewoon goed te gebruiken en ook voor de komende jaren nog prima.

Zit met eenzelfde dilemma als wat jij ook al aangeeft, de 920 is gewoon de mooiere telefoon van de 2, maar hij is ook gewoon erg groot. Al moet gezegd worden dat het verschil met de 920 niets eens zo heel erg groot is. Wat echt afbreuk doet aan de 820 is in mijn ogen de algehele look ervan, en dan vooral de achterkant. Het ziet er gewoon goedkoop uit, de US versies zoals de 810 en 822 zien er gewoon beter uit waarbij de 810 eigenlijk de beste versie van de 8 serie is.

De 820 heeft het voordeel dat ie de achterkant kan verwisselen en je dus nog eens van kleur kan verwisselen of een beschadigde cover kan wisselen.
De 920 heeft dan weer de looks mee en zal steviger aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Beanie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:34:
Tsja, 800x480 is natuurlijk gewoon prima. Neemt niet weg dat het verschil tussen die resolutie en een 720p resolutie wel te zien is, maar zoals je zegt is een 800x480 scherm gewoon goed te gebruiken en ook voor de komende jaren nog prima.

Zit met eenzelfde dilemma als wat jij ook al aangeeft, de 920 is gewoon de mooiere telefoon van de 2, maar hij is ook gewoon erg groot. Al moet gezegd worden dat het verschil met de 920 niets eens zo heel erg groot is. Wat echt afbreuk doet aan de 820 is in mijn ogen de algehele look ervan, en dan vooral de achterkant. Het ziet er gewoon goedkoop uit, de US versies zoals de 810 en 822 zien er gewoon beter uit waarbij de 810 eigenlijk de beste versie van de 8 serie is.

De 820 heeft het voordeel dat ie de achterkant kan verwisselen en je dus nog eens van kleur kan verwisselen of een beschadigde cover kan wisselen.
De 920 heeft dan weer de looks mee en zal steviger aanvoelen
Helemaal eens.

Jammer eigenlijk dat er geen Nokia support is voor de 8X, dan had ik het wel geweten >:) .

• Chevalley
Volgens Wired heeft is Office op de 820 niet hetzelfde als op de 920:
Microsoft Office is on board, though not quite as full featured as the version on the 920.
Nog nergens anders gelezen eigenlijk en wel tegenvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Chevalley schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:11:
Volgens Wired is Office op de 820 niet hetzelfde als op de 920:
[...]
Huh?! Ik vraag me af in hoeverre de software daadwerkelijk verschilt, afgezien van verschillende drivers voor de camera en bijv. de microSD-kaart (Lumia 820).

Maar misschien toch verschil omdat er minder opslagruimte in de 820 zit ingebouwd? (8GB t.o.v. 32GB van de 920).

Nouja... laten we maar afwachten tot beide toestellen echt 'hier' zijn :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weer een review. TechRadar.com

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, net de 820 gehaald, wil ik hem aan m,n laptop hangen, (win764bit), krijg ik een onbeduidende error "windows phone needs framework 4.0'. Iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Deze installeren en opnieuw proberen: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=17851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hm begin me toch een beetje zorgen te maken over die batterij... Hoop op wat gebruikersreviews van tweakers hier die wat positiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Alle smartphones zijn out of the box gewoon crap qua batterij.. Ik heb nu een omnia 7 met dubbele batterij van mugen en dat is pas fijn.

Ik overweeg om de 920 daarom te skippen en als er eenmaal wat opties zijn voor de 820 voor die te gaan. En dan hopen dat ze bijv. meteen dikke batty komen met wat bollere behuizing ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:45:
Hey, net de 820 gehaald, wil ik hem aan m,n laptop hangen, (win764bit), krijg ik een onbeduidende error "windows phone needs framework 4.0'. Iemand een idee wat ik moet doen?
ik zit er aan te denken gewoon de 820 te halen. Enige echte nadeel van de telefoon is dat hij geen hd resolutie heeft... daar kan ik mee leven denk ik... enige alternatief is HTC 8x omdat die te verkrijgen is, maar die zal geen software hebben zoals nokia die heeft.

mja elk nadeel heeft zijn voordeel aldus cruyff... en volgens mij zal een nokia met lagere resolutie ook betere performance hebben... dus langer meegaan. beetje logische gedachte?

overigens. Ik lees net dat NFC een optionele functie is. Zou iemand die hem al heeft kunnen aangeven of NFC wel of niet er standaard bij zit?

[ Voor 24% gewijzigd door justice strike op 18-11-2012 13:24 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
justice strike schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:54:
overigens. Ik lees net dat NFC een optionele functie is. Zou iemand die hem al heeft kunnen aangeven of NFC wel of niet er standaard bij zit?
Waar heb je dat dan gelezen?
NFC zit er gewoon standaard in. Het draadloos laden is een wel een optie. Dat is nl afhankelijk van de backcover.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
The Dolf schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:37:
[...]

Waar heb je dat dan gelezen?
NFC zit er gewoon standaard in. Het draadloos laden is een wel een optie. Dat is nl afhankelijk van de backcover.
heb je een 820 of is dat gewoon wat je denkt? Ik las namelijk van een review dat de NFC gewoon optioneel is afhankelijk van de backcover. Wellicht dat dit een verschil is in de market waar hij geleverd heeft. Ik wil hem vanavond bestellen. En ik zit nog te twijfelen tussen de 8x en de lumia 820. NFC zou dan wel een plus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
justice strike schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:00:
[...] heb je een 820 of is dat gewoon wat je denkt? Ik las namelijk van een review dat de NFC gewoon optioneel is afhankelijk van de backcover.[...]
Dat lijkt mij heel sterk. NFC vereist een chip die je niet zomaar even lost en vast kan klikken. Dat moet zit gewoon ingebouwd in het device. Het toestel heeft ofwel NFC of niet. Niet optioneel door een andere backcover.
Wat wel optioneel is bij de 820 is Qi draadloos opladen. Dat is iets dat er standaard niet opzit maar met een andere cover wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04:01
justice strike schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:00:
[...]

heb je een 820 of is dat gewoon wat je denkt? Ik las namelijk van een review dat de NFC gewoon optioneel is afhankelijk van de backcover. Wellicht dat dit een verschil is in de market waar hij geleverd heeft. Ik wil hem vanavond bestellen. En ik zit nog te twijfelen tussen de 8x en de lumia 820. NFC zou dan wel een plus zijn.
Google op NFC. Zit dus in een speciale cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:08:
[...]Google op NFC. Zit dus in een speciale cover
En alles wat je googled klopt?

NFC zit ingebouwd. Qi draadloos laden zit in een optionele cover.
Edit: link
Zie: http://www.nokia.com/nl-nl/producten/accessoire/cc-3041/
NFC wordt niet genoemd.
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 23:48 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:59:
[...]

Dat lijkt mij heel sterk. NFC vereist een chip die je niet zomaar even lost en vast kan klikken. Dat moet zit gewoon ingebouwd in het device. Het toestel heeft ofwel NFC of niet. Niet optioneel door een andere backcover.
Wat wel optioneel is bij de 820 is Qi draadloos opladen. Dat is iets dat er standaard niet opzit maar met een andere cover wel mogelijk is.
de samsung note 1 had hem optioneel en naar mijn weten zijn er nog een aantal telefoons geweest waar het optioneel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
soskes schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:08:
[...] Google op NFC. Zit dus in een speciale cover
Lees ook meteen de tweede comment onderaan. Overal op internet vind je dat de Lumia 820 gewoon altijd NFC heeft en dat de cover alleen QI wireless charging toevoegd. Dat is ook logisch. Zoals hierboven al gezegd kan je een NFC chip niet zomaar swappable maken. Daarnaast wordt er door alle Nokia medewerkers over de battery cover alleen gezegd dat deze wireless charging toevoegd. Zou deze ook NFC toevoegen hadden ze het er al wel een keer over gehad.

Zie ook bijv:
[...] We are hearing more and more about NFC, and the momentum will keep on building especially since it was announced that the Nokia Lumia 920 and Lumia 820 will both have NFC connectivity. [...]
En een nog betere: http://www.nokia.com/us-e...D4517134E5BE_FILE001.html Zie het plaatje

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 19-11-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:05:
[...]

Lees ook meteen de tweede comment onderaan. Overal op internet vind je dat de Lumia 820 gewoon altijd NFC heeft en dat de cover alleen QI wireless charging toevoegd. Dat is ook logisch. Zoals hierboven al gezegd kan je een NFC chip niet zomaar swappable maken. Daarnaast wordt er door alle Nokia medewerkers over de battery cover alleen gezegd dat deze wireless charging toevoegd. Zou deze ook NFC toevoegen hadden ze het er al wel een keer over gehad.
nogmaals de nfc feature is op andere telefoons ook wel eens optioneel gemaakt. Op de cover van de 820 zie je overigens boven de camera de aansluiting voor de nfc connectie. Als je de handleiding van dde 820 leest zie je dat dit precies de plek is waar de nokia nfc heeft geplaatst. Anyway ik wacht het af. Hopelijk komt hij snel binnen. Ik baal ervan dat ik hem niet een uurtje eerder besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je bedoelt dat er telefoons zijn waar je het later aan toe kan voegen of bedoel je telefoons waarbij je de keuze hebt tussen een model met of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:12:
Je bedoelt dat er telefoons zijn waar je het later aan toe kan voegen of bedoel je telefoons waarbij je de keuze hebt tussen een model met of zonder?
de note had een model met en zonder. Het verschil tussen de twee was de toevoeging op de backcover (lijkt veel op QI).

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/02/GalaxyNote7.jpg

hier zie je de nfc connectie op de backcover op de samsung note

[ Voor 16% gewijzigd door justice strike op 19-11-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Grappig, Wist ik niet.
Overigens zijn er nog geen enkele backplates voor de 820 te vinden met NFC. Alleen wireless charging. Je zou verwachten dat je die al wel zou vinden.

Btw:
[...]However, for those Windows Phones with NFC secure element, such as the Nokia Lumia 920 and Lumia 820, you’ll be able to purchase items from restaurants or stores by just tapping your phone against the vendors NFC terminal.[...]
Aangezien ze bij Nokia consequent aangeven dat de lumia 820 over NFC beschikt, maar niet dat het optioneel is ga ik er zelf vanuit dat het ook niet optioneel is. Vooral omdat ze vaak in hetzelfde gesprek wel laten vallen dat wireless charging wel optioneel is.

En dit is vooralsnog wel de sterkste aanwijzing dat het er wel standaard inzit:
[...]Helping pair with accessories and for mobile payments, the Lumia 820 has secure NFC built in. Also – for those wanting to accessorize the Lumia 820 there are changeable shells in five colors, and some come with built-in wireless charging capability[...]
Ah de officiele developer.nokia.com factsheet van de lumia 820: http://www.developer.noki...specifications/Lumia_820/
Let vooral op de "1 With a wireless charging shell." die wel bij "Power Management Qi Wireless Charging[1]" staat aangegeven, maar niet bij Secure NFC onder Connectivity

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 19-11-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[quote]Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:18:
Grappig, Wist ik niet.
Overigens zijn er nog geen enkele backplates voor de 820 te vinden met NFC. Alleen wireless charging. Je zou verwachten dat je die al wel zou vinden.
[quote]
http://cdn.slashgear.com/...10_wJHrcx-27-580x387.jpeg
http://kym.net-genie.co.uk/siteimage/scale/0/0/347374.gif

kijk eens naar de bovenkant (net boven de camera). Daar zie je een zwart vlak. Dat is de NFC.

Elke versie van de backplate zonder QI heeft dat nfc stukje niet
http://cdn.conversations....2012/09/Shell-removal.jpg

maargoed ik kan dan ook niet een fatsoenlijke foto vinden. Dus vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat is de antenne voor de NFC chip, niet de NFC chip zelf. Dat laatste plaatje is een 3d render waar ze het zo clean mogelijk proberen te houden :)
Een paar polen hebben de 920 en 820 helemaal gesloopt en er wat foto's en diagrammen van gemaakt: (Volgens de Poolse tekst komen de diagrammen uit een service manual) http://www.wpcentral.com/...-lumia-820-windows-phones
Let vooral op het onderste deel waar ze de NFC antenne hebben aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/15741/lumia820insidediagram.png

Een plaatje van de standaard backcover van de lumia 820 Afbeeldingslocatie: http://www.image.windowsmania.pl/?di=KG8E bron: http://www.windowsmania.p...ia-z-service-manuala-844/

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 19-11-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar zit het dus wel in de 820, lees het ook overal. Heb t alleen nog niet kunnen vinden in mn telefoon, onzichtbare techniek tot dusver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb hem besteld. Ik krijg hem 23 binnen (kan bijna niet wachten). Ik ben benieuwd hoe de resolutie gaat overkomen bij mij. Hopelijk gaat dat niet tegenvallen. Enfin, voor de prijs is het een prima toestel, alhoewel ik denk dat hij wel rond de 400 euro of lager geprijst moet zijn uitgaande van de prijzen van vergelijkbare android telefoons (rekening houdend met de windows phone licentie)

[ Voor 56% gewijzigd door justice strike op 19-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 22:54
Ik zit ook te twijfelen na zo veel jaren Android maar weer eens wat anders te proberen. Zelf zit ik tussen de 8X of deze Nokia 820 te overwegen. Ook ik heb liever een extra SDcard en hoge resolutie. Helaas laaten de hardware leveranciers ons een keuze maken. Ik zou graag willen weten of de letters in Internet Explorer wel mooi scherp zijn met de resolutie van de Nokia 820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Planet X schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:52:
Ik zit ook te twijfelen na zo veel jaren Android maar weer eens wat anders te proberen. Zelf zit ik tussen de 8X of deze Nokia 820 te overwegen. Ook ik heb liever een extra SDcard en hoge resolutie. Helaas laaten de hardware leveranciers ons een keuze maken. Ik zou graag willen weten of de letters in Internet Explorer wel mooi scherp zijn met de resolutie van de Nokia 820?
Vraag het aan de mensen die een Lumia 900 hebben of hebben gehad. Nagenoeg hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Planet X schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:52:
Samsung Ativ S is er ook nog als je nog 2 weken kunt wachten.

820 is op vooraad. Hij wordt morgen of overmorgen verstuurd (waarom niet vandaag?) met enig geluk krijg ik hem vrijdag.

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 19-11-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Er zullen ook nog andere Nokia's uitkomen. En als WP8 een beetje loopt, zullen Samsung, HTC en misschien anderen ook nog wat meer toestellen maken.
Daar moet je alleen wat geduld voor hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fruitbakje schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:23:
Er zullen ook nog andere Nokia's uitkomen. En als WP8 een beetje loopt, zullen Samsung, HTC en misschien anderen ook nog wat meer toestellen maken.
Daar moet je alleen wat geduld voor hebben...
net gehoord dat er met de 920 nog wat probleempjes zijn met spontane reboots en crashende applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de resolutie persoonlijk prima, alleen sites die niet gemaakt zijn voor mobiel gebruik, geeft hij niet zo mooi weer als de iphone 5 etc. Het enige waar ik tegenaanloop is dat wanneer je een whatsapp berichtje verstuurd, het toetsenbord zoveel ruimte inneemt, dat je maar 2/3 regels kan lezen van het berichtje wat je stuurt of ontvangen hebt, er kan wel wat loze ruimte weg. Resolutie/scherm voldoen prima, heb m in de u.a.e. voor omgerekend 440 euro gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:23
@Vasz: kan je meer tekst lezen bij WA op Windows Phones met een hogere resolutie? Het probleem wat je beschrijft vind ik af en toe ook erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippengaas schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:17:
@Vasz: kan je meer tekst lezen bij WA op Windows Phones met een hogere resolutie? Het probleem wat je beschrijft vind ik af en toe ook erg irritant.
Ik heb geen andere ervaringen met Windows Phones, hiervoor altijd blackberry. Denk niet dat de resolutie iets uitmaakt, is puur de software, toch? Vind WM8 verder prima werken, alleen het het hele 'WA/messenger' gebeuren kan wat gestroomlijnd worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 06:02:
[...]

Ik heb geen andere ervaringen met Windows Phones, hiervoor altijd blackberry. Denk niet dat de resolutie iets uitmaakt, is puur de software, toch? Vind WM8 verder prima werken, alleen het het hele 'WA/messenger' gebeuren kan wat gestroomlijnd worden,
ik kom zelf ook van een bb. Ik denk dat ik ook redelijk verwend ben met betrekking tot messaging. Ik ben ook van mening dat een telefoon daar in moet uitblinken en niet zozeer in het spelen van angry bird oid.

voor wie geintresseerd is, de 820 word nu in duitsland voor 410 euro verkocht. Ik hou mijn bestelling van 456 euro nog wel aangezien ik geen zin heb om nog om te wisselen

Overigens, als ik naar de charging backs kijk... heb ik goede hoop dat er op ebay wel een qi charching sticker uitgebracht wordt die je in je huidige case kunt plakken. Ik zie afgezien van de sticker toch erg weinig verschil en voor een paar euro kun je dan makkelijk het wireless chargen erin stoppen. Ook lekker denk ik.

8gb voor applicaties zou ansich wel voldoende moeten zijn... de rest gewoon op je 62gb sd card gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door justice strike op 20-11-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
waar kun je de 810 krijgen dan, is hij wel gelockt neem ik aan?

Typfoutje hè...

[ Voor 13% gewijzigd door ozzynator op 20-11-2012 10:52 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-08 16:54
Betreffende NFC, deze zit ingebouwd op de Lumia 820.
Ga naar instellingen en selecteer 'tikken & verzenden'. (Engels 'Tap & Send')

De schakelaar heeft omschrijving 'Delen via NFC' en die kun je aan en uitzetten.
Toelichting op het scherm: 'Foto's, websites, contacten en meer delen of via telefoon koppelen door deze tegen een ander apparaat te tikken dat geschikt is voor NFC.'
Ik vind de term tikken (tap) nogal vreemd klinken, maar het gaat schijnbaar dus om NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ruk... net nog even snel een simcard besteld van t-mobile... blijkt dat het de verkeerde (nano) sim is. ik vroeg nog duidelijk hoe groot die microsim was... morgenochtend vroeg maar even bellen voordat ze hem de deur uit sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door justice strike op 20-11-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFC zie je idd pas als je tap&send opent, mooi dat zo'n 'veelbesproken' techniek nog zo onzichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
datum is verplaatst naar morgen. Jammer! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 21-11-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
welke shop heb je hem besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 21-11-2012 16:26 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ozzynator schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:10:
[...]

welke shop heb je hem besteld?
levertijden mogen hier besproken worden:
Accessoires voor de Nokia Lumia 820

• ozzynator
Moet je wel het goede draadje koppelen, en ik vroeg niet naar een levertijd.

zeker, zeker

• justice strike
ozzynator schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:11:
[...]

Moet je wel het goede draadje koppelen, en ik vroeg niet naar een levertijd.
dat is de thread die hieronder staat. Daar staat ook in levertijd. Enfin, levertijden en waar je telefoons koopt horen niet in dit gedeelte. Alleen ervaringen. Ik wil het je best vertellen hoor. Ik heb hem van amazon.de vandaan. Kwam er eergister achter dat ze gewoon uit het magazijn in amsterdam verstuurd worden. Nog eens een stuk goedkoper dan in de pricewatch staat.

• ozzynator
oke, dank!

zeker, zeker

• justice strike
hij is binnen. ben bezig alles te synchen en te installeren (social apps geen games).

Wat ik wel kan zeggen, foto's doen deze telefoon echt geen goed. Het ontwerp is een stuk mooier dan je van een foto kunt zien. Het zag er op de foto namelijk erg lelijk uit en alsof de backcover maar een goedkoop stukje plastic is. In het echt heeft de telefoon veel meer weg van een unibody design ala iphone 3gs maar dan wat rechthoekiger.

enfin ik ga hier nog even mee aan de slag.

• soskes
justice strike schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:23:
hij is binnen. ben bezig alles te synchen en te installeren (social apps geen games).

Wat ik wel kan zeggen, foto's doen deze telefoon echt geen goed. Het ontwerp is een stuk mooier dan je van een foto kunt zien. Het zag er op de foto namelijk erg lelijk uit en alsof de backcover maar een goedkoop stukje plastic is. In het echt heeft de telefoon veel meer weg van een unibody design ala iphone 3gs maar dan wat rechthoekiger.

enfin ik ga hier nog even mee aan de slag.
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Heb jouw vragen een tijdlang voorbij zien schieten. En deze kwamen redelijk tot goed in de buurt van de vragen waar ik mee zit. Zo heb ik vragen over de NFC, display, batterijduur en camera. Ben zeer benieuwd.

• justice strike
soskes schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:45:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring. Heb jouw vragen een tijdlang voorbij zien schieten. En deze kwamen redelijk tot goed in de buurt van de vragen waar ik mee zit. Zo heb ik vragen over de NFC, display, batterijduur en camera. Ben zeer benieuwd.
wat wil je weten?

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Review van de Lumia 820 op GSMArena
The Nokia Lumia 820 is a solid smartphone - a massive update over any of the first generation of Finnish WP devices, it has a better shot at competing with its Android rivals. The Google-powered competition still has a comfortable lead and even the huge leap Microsoft's platform has taken, combined with Nokia's design expertise, isn't enough to overturn the status-quo overnight. On the other hand, things are closer now than they have ever been. The Lumia 820 brings Windows Phone another step closer to the moment when it will no longer be just a fresh looking alternative, but the prime choice for power users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
dan maar hier even vragen. Want het andere topic is compleet dood

iemand enig idee of er ook charging stickers komen die je zoals bij de note gewoon in het hoesje kunt leggen? ik hoef namelijk niet een heel nieuw hoesje te hebben, dat vind ik overbodig.

een beetje dit idee

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v2/695353722_2/free-shipping-supplied-QI-standard-receiver-of-wireless-charger-for-Sumsung-Note-2-N7100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Lijkt me wel, het is ten slotte niet veel meer dan een spoel en een connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik moet het Anders fornuleren. Zijn ze al ergens te bestellen want ze Worden al gefabriceerd voor Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik ben inmiddels al wat meer te weten gekomen. Ik zal eerst wachten op een hands-on. Maar wat vind je van de camera? Die vind ik overal waar ik hem zie matig. En dan vooral de kleurbalans. De macro foto's etc maakt me neit zoveel uit. Ik weet dat ik voor een betere camera de 920 moet hebben. Maar ook daar vind ik de kleurbalans matig tot slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Ik heb de knop doorgehakt en gisteren bij Saturn in Duitsland een Nokia 820 opgehaald in het zwart. Na bijna 4 jaar Android weer een Windows Phone. Tot nog toe ben ik zeer tevreden met het toestel. Zeer vlot in gebruik en ook de phone zelf voelt zeer solide aan. Ik hoop ook dat de nieuwe covers snel beschikbaar komen want dat is toch wel een leuk feature opladen zonder snoer. Over de accu kan ik nog niet veel zeggen maar hij houdt al een dag vol na het eerste keer opladen. Overigens de Nokia Music Player klinkt fantastisch met de ingebouwde equalizer. Het scherm is zeer mooi en ik heb tot nog toe geen spijt van de lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Planet X schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:58:
Ik heb de knop doorgehakt en gisteren bij Saturn in Duitsland een Nokia 820 opgehaald in het zwart. Na bijna 4 jaar Android weer een Windows Phone. Tot nog toe ben ik zeer tevreden met het toestel. Zeer vlot in gebruik en ook de phone zelf voelt zeer solide aan. Ik hoop ook dat de nieuwe covers snel beschikbaar komen want dat is toch wel een leuk feature opladen zonder snoer. Over de accu kan ik nog niet veel zeggen maar hij houdt al een dag vol na het eerste keer opladen. Overigens de Nokia Music Player klinkt fantastisch met de ingebouwde equalizer. Het scherm is zeer mooi en ik heb tot nog toe geen spijt van de lage resolutie.
enig moment dat ik merk dat het een "lage"resolutie is, is wanneer ik de nokia maps gebruik en dan hele fijne wegen bekijk.

Ik zit nog even te tobben of ik 32 gb of 64 gb kaart erin stouw... ik denk dat ik wel mijn hele hebben en houwen hierop kwijt kan. Wel zo handig als ik op reis ben.

Camera is goed, maar het blijft een telefoon. Voor eht echte schietwerk gebruik ik mijn d90.

ik ga geen cover kopen, ik wacht totdat er charching stickers zijn. Dat gaat maar een paar euro kosten tov 35 euro voor een nieuwe cover. Ik ben echt tevreden over hoe die eruit ziet overigens. Ik durf zelfs te stellen dat hij beter eruit ziet dan de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
http://www.nu.nl/gadgets/...-nederlandse-winkels.html
Lumia 820
AMSTERDAM - De Lumia 920, het nieuwe vlaggenschip van Nokia, en de goedkopere Lumia 820 liggen pas in januari in de Nederlandse winkels.
Als je hem dit jaar nog wilt hebben, dan wordt het een bezoekje aan de Weihnachtsmarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 1 gehaald in Oberhausen.
Ze hebben daar nog 2 zwarte en 7 witte liggen.

Wat een degelijk aanvoelend toestel zeg pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Ik hoop dat de Play To app van nokia ook snel beschikbaar komt voor Windows Phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 11:03

defcon84

Multipass?

Hmm kga over een paar weken naar Oberhausen.. hopelijk hebben ze tegen dan de rode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
defcon84 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:57:
Hmm kga over een paar weken naar Oberhausen.. hopelijk hebben ze tegen dan de rode :)
Het voordeel van de Lumia 820 is dat je er later nog een plastic hoesje voor kunt kopen in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:08:
Net 1 gehaald in Oberhausen.
Ze hebben daar nog 2 zwarte en 7 witte liggen.

Wat een degelijk aanvoelend toestel zeg pfff.
Yup... als je niet beter weet zou je bijna zeggen dat het een unibody design was.

Hoop overigens wel dat er high capacity batteries komen... de telefoon hield het gister weer eens niet uit. Ik weet niet of dat de skype bug is of niet... maar vervelend was het wel om met 37% die 4 uurtjes niet uit te kunnen houden (zelfs met battery saving en 2g netwerk). Tevens heb ik het idee dat je 5% minder capaciteit hebt dan aangegeven want rond 5% gaat de telefoon uit (geloof ik).

[ Voor 37% gewijzigd door justice strike op 28-11-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ff wireless charging kit erbij gekocht, weet dat het een gimmick is maar wel een leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
justice strike schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:45:
[...]

Yup... als je niet beter weet zou je bijna zeggen dat het een unibody design was.

Hoop overigens wel dat er high capacity batteries komen... de telefoon hield het gister weer eens niet uit. Ik weet niet of dat de skype bug is of niet... maar vervelend was het wel om met 37% die 4 uurtjes niet uit te kunnen houden (zelfs met battery saving en 2g netwerk). Tevens heb ik het idee dat je 5% minder capaciteit hebt dan aangegeven want rond 5% gaat de telefoon uit (geloof ik).
Heb al een paar mensen gehoord die een hoop uitspraken of er high capacity batterijen uitkomen. In hoeverre is dit daadwerkelijk te verwachten? Ik ben vroeger niet vaak grotere batterijen tegengekomen voor in mijn telefoon dan de standaard, of het moeten dubieuze units van Ebay zijn ofzo.
Aangezien ik in december mag verlengen en ik twijfel over deze of de 8X/S en me de batterij van deze nogal tegenstaat, vind ik het wel een dingetje. De twijfel is verder gebaseerd op of ik nog het geduld op kan brengen voor deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:33:
Maar ff wireless charging kit erbij gekocht, weet dat het een gimmick is maar wel een leuke!
Waar kun je die bestellen? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
Bestaat er al een site waar je gekleurde covers kunt kopen voor de Nokia Lumia 820? Op de site van Nokia wordt wel melding gedaan dat er losse covers bestaan, maar niet waar je die zou kunnen kopen. En terwijl dat juist het voordeel zou moeten zijn van de 820, je kunt van kleur wisselen, terwijl de 920 dat niet kan.
http://www.nokia.com/nl-nl/producten/accessoire/cc-3041/
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden