Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:30
Munters schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:59:
[...]

De EARX is de RED schijf, de EZRX de green. Die is altijd al ca 30% goedkoper.
EARX is ook een green schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
Kaastosti schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:56:
De traagheid komt door twee dingen: Er wordt standaard ook een 'thumbnail' gemaakt voor gebruik op een iPad. Die zijn relatief groot en worden bijna niet gebruikt. Daarnaast wordt er een filter over elke thumbnail heen gegooid die zomaar een minuut per foto bezig kan zijn. Zonder dat filter is 'ie in 4 seconden klaar. Behoorlijk nutteloos en tijdrovend... maar helaas geen manier om daar makkelijk aanpassingen in te doen.
- Je kunt bij het configuratiescherm onder Media-indexeringsservice aangeven dat de kwaliteit medium moet zijn ipv high :)
- Verder heb ik ergens gelezen dat als je 'ergens' aangeeft dat je geen iPad hebt, hij deze thumbnails skipt, waardoor het sneller gaat.
- Zoals ^^ zegt via de DS Assistant is het helemaal snel :D

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:24

Yucko

One clown to rule them all !

Munters schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:59:
[...]

De EARX is de RED schijf, de EZRX de green. Die is altijd al ca 30% goedkoper.
EFRX zijn de RED schijven, de EARX evenals de EZRX zijn green.

Ik vraag me alleen af waarom de EZRX (green, EUR 50,52) ruim 40% goedkoper is als de EARX (green, EUR 85,90). Het enige verschil dat ik kan zien is dat de duurdere NCQ ondersteund

[ Voor 16% gewijzigd door Yucko op 18-12-2012 15:10 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
Yucko schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:03:
[...]

EFRX zijn de RED schijven, de EARX evenals de EZRX zijn green.

Ik vraag me alleen af waarom de EZRX (green, EUR 50,52) ruim 40% goedkoper is als de EARX (green, EUR 85,90). Het enige verschil dat ik kan zien is dat de duurdere NCQ ondersteund
Dit was gewoon een foutje van die webshops (die halen hun referentie prijs wss uit dezelfde database) veel mensen hebben al een mail gehad dat hij gecancelled wordt. Schijven zijn gewoon ~€90
Move on :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 18-12-2012 15:45 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb er ears in gehad, maar die gingen heel snel stuk.. 1tje 2x rma in 2 maanden.
Dus nu overstappen op RED's
Iemand mijn vraag al kunnen beantwoorden?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
ErtjeNL schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:58:
[...]

Hai
ik heb het gedonwload en wat dingen geprobeerd maar no luck. Wat heb jij precies gedaan?
Verder heb iik avira en spybot uitgeschakeld en tevens weer no luck. iemand nog tips?
Hoi, ik heb in windows 7 manager de volgende dingen uitgevoerd

Onder information repair center:
Repair all system components fix

Rebuild the WMI fix

Repair various problems for internet explorer fix

onder cleaner
ook nog registry cleaner en registry defrag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:52
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:34:
[...]

Er is wel een soort oplossing voor. Er stond hier een scriptje ergens die er voor zorgde dat ie eerst je gehele queue dl'de en pas daarna aan de slag ging met par'ren en rar'ren
mm ok, ik kan het niet vinden. ook google helpt mij niet verder. Iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
Als jullie met nzbget iets downloaden, moeten jullie dat dan altijd via een command line doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34
Nope, bij nzb zit een webinterface:
nzbget
Zie ook: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
Op je synology te installeren via: http://www.synocommunity.com/

[ Voor 48% gewijzigd door job op 18-12-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Zo juist de 213+ besteld samen met 2 WD Digital Red schijven van 2TB.

Mijn eerste keuze ging naar zijn grotere broertje de 413+ maar vond deze overkill voor enkel backup, media en download bak...

Iemand goede ervaringen met de 213+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
SmiGueL schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:02:
[...]

- Je kunt bij het configuratiescherm onder Media-indexeringsservice aangeven dat de kwaliteit medium moet zijn ipv high :)
- Verder heb ik ergens gelezen dat als je 'ergens' aangeeft dat je geen iPad hebt, hij deze thumbnails skipt, waardoor het sneller gaat.
- Zoals ^^ zegt via de DS Assistant is het helemaal snel :D
Ok Thanks! ik heb nog 24387 fotos te gaan... dus als iemand nog meer tips heeft hoor ik dat graag.

Kan iemand me vertellen waar dat van die ipad staat? Kan het niet vinden mij Media-indexeringsservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ipad thumbnails uitzetten: http://www.munky.net/hard...ling-synology-thumbnails/
Ik heb het nog niet geprobeerd maar is zeker wel interessant.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
Mr_gadget schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:02:
Kan iemand mij vertellen of de disks onafhankelijk van elkaar kunnen slapen? (als je bijvoorbeeld 2 basic volumes hebt, geen raid natuurlijk).
Helaas gaan alle schijven in de NAS synchroon aan/uit, dit omdat er een systeempartitie in RAID over alle schijven geplaatst wordt. Zou inderdaad een stuk leuker worden als alleen de schijven waarvan data gebruikt wordt 'wakker' zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ik werk net mijn DS212+ bij naar de laatste versie en ben al mijn pakketten kwijt. U heeft geen enkel pakket geinstalleerd. :(

????
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4105/ds212.png

Uploaded with ImageShack.us

Edit
Ze staan wel onder beschikbaar, wat is hier aan de hand?
Photo station, Cloud station, audio station enz enz alles is gedeinstalleerd!

[ Voor 63% gewijzigd door Turb0Turb0 op 18-12-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 16:56
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:11:
Ik werk net mijn DS212+ bij naar de laatste versie en ben al mijn pakketten kwijt. U heeft geen enkel pakket geinstalleerd. :(

????
[afbeelding]

Edit
Ik had dat bij de vorige update. Na een volledige shutdown en opnieuw aanzetten stond gelukkig alles weer terug. Heb je dat ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
nee wel reboot, shutdown doe ik nu.

Edit
Helaas, nog steeds weg.

Wat is de default pakketbron onder instellingen (wat er standaard in hoort te staan)?

[ Voor 71% gewijzigd door Turb0Turb0 op 18-12-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Channel update (heb het in het engels staan) is release channel.
Packet sources (pakket bron) hoort leeg te zijn.

edit: net ook geupdate naar de recentste firmware, hier bleven alle packages gelukkig staan.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 18-12-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-09 10:57
Ik overweeg om op twee fysieke locaties een RS812RP+ te hangen (RAID-5, 4x4TB). Doel is om een Windows file server te realiseren (Via iSCSI? Moet gekoppeld worden aan de bestaande Windows Domain gebruikersaccounts). En de twee RS812RP+'s synchroon te houden, zodat wanneer een locatie in de fik zou gaan alle data er nog is. Liefst ook nog een paar VM's die de disk gebruiken (VirtualBox, disks benaderen via iSCSI). Betrouwbaarheid is key.

Iemand ervaringen met dergelijke scenario's? Is dit een beetje een gebruikelijke use-case voor Synology hardware, of moet je toch echt naar NetApp etc. gaan kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Vorige week de DS213 icm 2 WD Green 3TB aangeschaft.

Ik stream een 25 GB HD film van de DS213 naar een Dell XPS15 laptop en dat gaat niet zo goed. Het beeld hapert heel vaak. Film bekijk ik met VLC.

Laptop beschikt over i7 processor, 6GB geheugen, 500 GB HDD met een gigabit lan poort. Deze is rechtstreeks op een sweex switch aangesloten, om precies te gaat het om deze. De DS213 is ook rechts aangesloten op deze switch. Bekabeling is cat5e.

Kopieren van bestanden gaat best vlot in het begin. Rond de 33mb/s vervolgens daalt het tot 25mb/s.

Op internet hier en daar gelezen dat het uitmaak als ik bepaalde vaste clients NFS rechten geef maar hier merk ik niks van.

Netwerkstatus op de synology staat nu op 1000 Full duplex. MTU 1500..

Morgen de Asus RT-N66U er tussen in hangen en als het dan wel werkt mag het switch de bak in :p.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
janvanmil schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:43:
[...]

Ok Thanks! ik heb nog 24387 fotos te gaan... dus als iemand nog meer tips heeft hoor ik dat graag.

Kan iemand me vertellen waar dat van die ipad staat? Kan het niet vinden mij Media-indexeringsservice
Na ongeveer 12 uur heb ik nog 19000 fotos te gaan. Met deze sneleheid is het hopelijk vrijdag of zaterdag klaar :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 11-10 12:49
Ik had het in begin ook. Dagen geduurt tegen 100% load. Ik zou me niet teveel zorgen maken en af en toe checken (hier blijft het hangen op 1 file). Ik neem aan dat je NAS nog steeds redelijk vlot reageert?

@ Rolex
Ik ben zelf nooit zo gecharmeerd van VLC en gebruik dat alleen als niks anders meer werkt. Probeer eens een andere player zoals MPC ofzo.
Nu zou je snelheid van je netwerk het probleem niet echt mogen wezen want je zit boven de 100Mbit maar toch lijkt mij je algemene snelheid laag. Ter vergelijking, ik haal bijv 50MB terwijl ik het weg schrijf op een firewire aansluiting zonder aanpassingen. Je zou kunnen testen zonder sweex switch.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
iAbdel schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:22:
Zo juist de 213+ besteld samen met 2 WD Digital Red schijven van 2TB.

Mijn eerste keuze ging naar zijn grotere broertje de 413+ maar vond deze overkill voor enkel backup, media en download bak...

Iemand goede ervaringen met de 213+?
Wel,

ik heb hem nu al 3 maanden, en heb 2 ongoing tickets bij de support.

De windows file services start/stop toestanden zijn opgelost met het instellen van een fixed ip, maar de ongoing zaken zijn:
- meldingen van drive slot has been disabled. Voor de rest werkt de nas imo goed, maar de oorsprong van die meldingen zijn tot nu toe onduidelijk.
- meldingen van the usb disk has been ejected, terwijl ik nog nooit een apparaat aan de usb poort van de nas gekoppeld hebt

Nadat de support al weer een 4 tal weken gezwegen heeft, heb ik nog eens een herinnering gestuurd om te vragen hoe het zit.

* Deef_ unhappy atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:38
Iemand ervaring met een 412+ icm VMware ESXI? Ik wil een aantal servers in een vm draaien mbv esxi. Echter vraag ik me af of ik dat alllemaal wel red met alleen 1x een 412+ waar de data bestanden van de vm's op draaien.... Iemand tips? Moet ik NFS of iscsi gebruiken en is dit werkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Ik ben nogal nieuw in het NAS wereldje, maar heb gebrek aan veel storage. Kan iemand me simpel uitleggen wat ik in dagelijks gebruik ga merken qua verschil tussen de:

413J
413
412+

Ik wil namelijk graag één van deze NAS systemen aan gaan schaffen, en er zit een flink prijsverschil tussen. Gaat het dan puur om de lees/schrijf snelheid die bij de goedkopere modellen lager ligt? Ik wil de NAS puur en alleen voor streaming gebruiken; ga er dus geen download server van maken maar er komt wel 1080p materiaal op te staan. Is een 413J dan goed genoeg; of kan ik beter voor een duurder model gaan?

Zit er daarnaast ook verschil in het geluidsniveau dat ze produceren? Zijn duurdere modellen stiller dan de goedkopere?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:22

timovd

Voorsprong door techniek

Voor 1080P en DTS HD streaming is de J-serie meer dan voldoende. De 412+ heeft onder andere link aggrigation en is echt een snelheidsduivel. Als je de hele dag bestanden aan het lezen en schrijven bent, moet je voor de laatste gaan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Xenophoben schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:13:
Moet ik NFS of iscsi gebruiken en is dit werkbaar?
Als je gebruik wilt maken van de volledige bandbreedte (2Gb i.p.v. 1Gb) zal je MPIO iSCSI moeten draaien. Ook wordt dan de meeste VAAI punten ondersteund.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
gisteravond nzbget en sickbeard ontdekt, wat een combinatie zeg! Ik durfde niet aan nzbget te beginnen want las dat het een command line tool was, maar niets is minder waar :D

wel is het nu zo dat mijn nas niet in hibernate meer gaat. Ik veronderstel dat het met een setting van sickbeard te maken heeft, dat hij mss voortdurende naar nieuwe episodes zoekt op het net? Vanavond toch eens bekijken.

[ Voor 39% gewijzigd door pina op 19-12-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Turb0Turb0 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:11:

????
[afbeelding]

Edit
Heb zowel de DS211 als DS212 hier van de update voorzien en alle packages zijn er nog en alles werkt prima. Alleen IPKG weer even actief maken.

Zou toch eens in je logfiles gaan kijken of je iets kunt vinden. Tevens je harddisk eens testen via DSM mogelijk is er iets corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff mijn eerste slechte ervaring met Synology :(

DS 411+ II met 4x 3TB WD Green disken. Na enkele dagen gaf die aan dat de eerste schijf defect was. Schijf RMA vervangen, na enkele dagen weer zelfde melding. Toestel opgestuurd naar Synology en ander toestel gekregen (verschillend serie nr). Nog steeds zelfde probleem, schijf 1 defect volgens de NAS. Blijken die 3TB Green disken veel problemen te leveren, dus alle 4 vervangen door 4x 2TB WD RED. Loopt 2 dagen goed, geeft hij nu weer de melding dat schijf 1 defect is :( :( :( Ben hier nu al weken aan het sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Laatst online: 08-10 14:42
Iemand ervaring met ssh in combinatie met certificaten?

Ik heb de certificaten aangemaakt en in de juiste mappen gezet. Vervolgens de configuatie van ssh aangepast dat ie certificaten mag accepteren, ssh opnieuw gestart, maarre: hij blijft om een password vragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 15:42
pina schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:15:
Wel is het nu zo dat mijn nas niet in hibernate meer gaat. Ik veronderstel dat het met een setting van sickbeard te maken heeft, dat hij mss voortdurende naar nieuwe episodes zoekt op het net? Vanavond toch eens bekijken.
Ik heb de logfiles op een USB-stick gezet; probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Icey schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:51:
[...]

Ik heb de logfiles op een USB-stick gezet; probleem opgelost.
Kan je dan ook gewoon géén logfiles bijhouden? En de logfiles kunnen toch niet de enige oorzaak zijn? Ik veronderstel dat hij ook voortdurend naar nieuwe episodes zoekt, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:32:
Pff mijn eerste slechte ervaring met Synology :(

DS 411+ II met 4x 3TB WD Green disken. Na enkele dagen gaf die aan dat de eerste schijf defect was. Schijf RMA vervangen, na enkele dagen weer zelfde melding. Toestel opgestuurd naar Synology en ander toestel gekregen (verschillend serie nr). Nog steeds zelfde probleem, schijf 1 defect volgens de NAS. Blijken die 3TB Green disken veel problemen te leveren, dus alle 4 vervangen door 4x 2TB WD RED. Loopt 2 dagen goed, geeft hij nu weer de melding dat schijf 1 defect is :( :( :( Ben hier nu al weken aan het sukkelen.
Zie je ook in Disk Management dat er een schijf stuk is?
Of is het enkel een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Quakie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:45:
Ik had het in begin ook. Dagen geduurt tegen 100% load. Ik zou me niet teveel zorgen maken en af en toe checken (hier blijft het hangen op 1 file). Ik neem aan dat je NAS nog steeds redelijk vlot reageert?

@ Rolex
Ik ben zelf nooit zo gecharmeerd van VLC en gebruik dat alleen als niks anders meer werkt. Probeer eens een andere player zoals MPC ofzo.
Nu zou je snelheid van je netwerk het probleem niet echt mogen wezen want je zit boven de 100Mbit maar toch lijkt mij je algemene snelheid laag. Ter vergelijking, ik haal bijv 50MB terwijl ik het weg schrijf op een firewire aansluiting zonder aanpassingen. Je zou kunnen testen zonder sweex switch.
Bedankt voor je reactie.

Met MPC heb ik geen haperingen :). Dat werkt mooi. Heb het ook zonder de sweex switch getest. Het schrijven en lezen van gaat veel vlotter via mijn router asus rt-n66u. Haal bijv. minimaal 37mb/s met schrijven en lezen rond de 60 mb/s. Op dit moment is de DS ook de schijven aan het synchroniseren denk dat het straks ook ietjes sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deef_ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:37:
[...]

Zie je ook in Disk Management dat er een schijf stuk is?
Of is het enkel een melding?
De schijf staat er niet meer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:24

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:40:
[...]

De schijf staat er niet meer tussen.
had ik met mijn 2TB Red schijf. Eruit en erin doen leverde mij niets op want de schijf kwam niet terug in het overzicht.
Toen maar even een andere schijf erin gezet (ik had nog 2x 1TB liggen), die was wel zichtbaar. Toen weer de 2TB Red erin en ook deze was weer zichtbaar en kon ik gaan rebuilden.
Uitgebreide SMART-testen gedaan op alle schijven maar geen issues tegengekomen.

* Yucko heeft nu wel de belangrijkste zut gebackupped naar een USB schijf (want je zult net zien dat een 2e schijf uitvalt terwijl je aan het rebuilden bent)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 19-12-2012 13:02 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 04-10 16:10
Nogmaals, green schijven zijn niet erg geschikt voor Nassen. Zelf ook 2 greens erin en veel ellende gehad. Er zijn ook succes verhalen maar over het algemeen niet.
overigs zijn green schijven sowieso een hell

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:14
tpas schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:59:
Iemand ervaring met ssh in combinatie met certificaten?

Ik heb de certificaten aangemaakt en in de juiste mappen gezet. Vervolgens de configuatie van ssh aangepast dat ie certificaten mag accepteren, ssh opnieuw gestart, maarre: hij blijft om een password vragen.....
Bedoel je automatisch inloggen met behulp van een public en private key? Dat werkt bij mij probleemloos zonder een aanpassing aan de sshd_config file.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik ga het merken dan met m'n WD 3TB Green, laat elke nacht een snelle SMART scan doen en 1 keer per week een uitgebreide. Verder erg tevreden tot nu toe, apps werken goed op de iPad en ook Couch Potato en Transmission werken goed samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13
Cartman! schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:04:
Ik ga het merken dan met m'n WD 3TB Green, laat elke nacht een snelle SMART scan doen en 1 keer per week een uitgebreide. Verder erg tevreden tot nu toe, apps werken goed op de iPad en ook Couch Potato en Transmission werken goed samen :)
Ik draai al anderhalf jaar met een Green schijf en dat gaat tot nu toe probleemloos. Wel gaat de NAS 's nachts automatisch een paar uur uit.

Gisteren MySQL en phpMyAdmin geïnstalleerd, maar nu kan ik niet inloggen op phpMyAdmin. Ik probeer in te loggen met root en een leeg wachtwoord, maar dat wordt niet geaccepteerd. Ik heb config.default.php al aangepast dat lege wachtwoorden mogen, maar dat heeft ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:51:
Nogmaals, green schijven zijn niet erg geschikt voor Nassen.
De uitspraak zoals jij hem nu doet is absoluut onjuist. Je bedoelt dat sommige RAID engines ongeschikt zijn voor normale hardeschijven, of dat nu WD Green of WD Black is doet er verder niet zoveel toe. 'green' schijven in het algemeen duidt op de rotatiesnelheid (5400rpm) en dat heeft er evenmin mee te maken.
overigs zijn green schijven sowieso een hell
Geef je argumenten, zonder argumenten is een stelling als deze niets meer dan vooroordelen en eigen ervaring met een zeer beperkt aantal samples. Om die reden had ieder eerst zijn favoriete merk voor mechanische hardeschijven terwijl objectief gezien het puur toeval is of kan zijn dat het ene merk bij persoon X wel 3 keer tot uitval heeft geleid, en het andere merk prima werkte. Als je op basis van dit soort klein aantal samples die statistisch niet significant is, uitspraken gaat doen, bestaat de kans dat je dingen zegt die niet stroken met de realiteit.

Wil je lezen waarom sommige RAID engines problemen hebben met normale hardeschijven die geen TLER ondersteunen, waaronder dus WD Green en eigenlijk alle consumentenschijven, lees dan deze post eens door: Verwijderd in "Het grote ZFS topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Wilde ik zo juist mijn DSM eens gaan updaten blijkt dat ik niet genoeg ruimte heb om te updaten :?

Ik op onderzoek uit blijkt dat mijn mediasrv.log bijna 2GB is !!!!!! :(

-rw-r--r-- 1 root root 1945863606 Dec 19 14:37 mediasrv.log

Hoe is dat in vredesnaam mogeijk, hoe krijg ik logging naar mediaserver disabled want iets staat er naar toe te schrijven.

Edit:
Ik vermoed dat er iets in de Sundtek driver niet goed gaat (tbv LiveTV)

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 19-12-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:32:
[...]

De uitspraak zoals jij hem nu doet is absoluut onjuist. Je bedoelt dat sommige RAID engines ongeschikt zijn voor normale hardeschijven, of dat nu WD Green of WD Black is doet er verder niet zoveel toe. 'green' schijven in het algemeen duidt op de rotatiesnelheid (5400rpm) en dat heeft er evenmin mee te maken.

[...]

door: Verwijderd in "Het grote ZFS topic"
Bij mij draaien 2 stuks Green (1 TB) schijven al bijna 5 jaar 24/7 in mn DS207+
Tot volle tevredenheid 8)

Zo weer even wat positieve verhalen.....meestal post men de goede ervaringen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ook geen enkel probleem ondervonden met green-schijven. Ik zie zelfs niet in waarom green-schijven zouden bestaan als ze niet voor een NAS geschikt zouden zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

celshof schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:21:
Gisteren MySQL en phpMyAdmin geïnstalleerd, maar nu kan ik niet inloggen op phpMyAdmin. Ik probeer in te loggen met root en een leeg wachtwoord, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Dan reset je hem toch gewoon vanuit dsm via control panel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
login/pw standaard zijn toch root / root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:56
Go to the "Main Menu > Control Panel > Restore Defaults" page of the web management UI.
Click "Reset MySQL Database Password" and then click OK.
Password of MySQL database will be reset to blank.

Dus ik vermoed root, en leeg wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:26:
ook geen enkel probleem ondervonden met green-schijven.
Ook dat is geen statistisch significante ervaring waar je conclusies uit zou kunnen trekken.

Het verschil tussen consumentenschijven en schijven 'speciaal voor NAS' zoals de WD Red schijven, is namelijk TLER. En dat gaat pas een rol spelen als je bad sectors hebt, ofwel Current Pending Sector in je SMART-output. Als je dat op je huidige schijven niet hebt ervaren, maakt het niet uit of je TLER hebt of niet, ofwel of je een WD Green schijf of WD Red schijf hebt. Pas bij het ervaren van bad sectors en afhankelijk van wat voor RAID engine ga je de gevolgen merken van de TLER feature.
Ik zie zelfs niet in waarom green-schijven zouden bestaan als ze niet voor een NAS geschikt zouden zijn...?
WD positioneert zijn schijven voor bepaald gebruik. Green schijven waren destijds een alternatief voor normale Blue schijven omdat deze zuiniger waren door hun lagere rotatiesnelheid (5400rpm). In een tijd waar iedereen 7200rpm kocht, was het moeilijk om een 5400rpm schijf te verkopen omdat consumenten er (veelal onterecht) vanuit gaan dat deze trager is dan 7200rpm schijven, zeker wanneer de 5400rpm schijven wel een hogere datadichtheid hadden.

Green schijven trokken destijds de hoge 8W idle power omlaag naar rond de 4W wat koele stille schijven betekende die prima geschikt waren als losse schijf voor consumenten. Maar eigenlijk betekent de hele 'green' revolutie dat je hetzelfde kan doen maar door slimme overwegingen met minder energie. Althans, dat is het idee erachter.

Zo heb je dus:
Green: standaard consumentenschijf, energiebewust (5400rpm met hoge datadichtheid)
Blue: standaard consumentenschijf, standaard 7200rpm en lagere datadichtheid voor zover ik me kan herinneren
Black: schijf voor power users en enthusiasts die het beste willen hebben; door de lagere datadichtheid meer dan eens voorbij gestreefd door green schijven qua sequential I/O; maar wel goede schijven over het algemeen.
RAID edition (RE): ondersteuning voor TLER die duur wordt verkocht; in feite een bugfix waar mensen die geen keus hebben flink voor moeten betalen.

Sinds kort is daar Red bijgekomen, eigenlijk een Green schijf maar wel met firmware die je TLER laat gebruiken, en extra garantie waar je voor betaalt. Politieke verschillen dus, geen technische/fysieke verschillen, voor zover ik weet.

Vroeger hadden WD Green (WD20EADS) nog gewoon de optie om TLER te activeren, en was deze feature dus gratis. Nu moet je daar flink voor betalen, omdat WD dankzij patenten hiervan kan profiteren en hun product te differentiëren. In feite is TLER niets anders dan een domme bugfix/workaround. Het echte probleem is dat er RAID engines zijn die niet intelligent met disk timeouts omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nu de vraag: kan de RAID engine die Synology DSM gebruikt intelligent omgaan met disk timeouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
MikeOO schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:17:
[...]

Heb zowel de DS211 als DS212 hier van de update voorzien en alle packages zijn er nog en alles werkt prima. Alleen IPKG weer even actief maken.

Zou toch eens in je logfiles gaan kijken of je iets kunt vinden. Tevens je harddisk eens testen via DSM mogelijk is er iets corrupt.
Nou ik kan niets vinden, ben nu de pakketten weer aan het installeren. Photo station heeft gelukkig alle mappen en settings nog. Cloud station ziet er ook goed uit.
Heel vaag dit.

Edit.
Wel is hij nu alles weer aan het indexeren dus cpu is vol aan het werk.

[ Voor 6% gewijzigd door Turb0Turb0 op 19-12-2012 19:21 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:51:
En dan nu de vraag: kan de RAID engine die Synology DSM gebruikt intelligent omgaan met disk timeouts?
Dat weet ik dus niet, anders had ik dat al wel vermeld. :P

Ik heb wel gezocht, maar kan weinig vinden. Synology heeft zijn eigen RAID systeem/driver geschreven met proprietary extensions; geen puur RAID meer. Maar dat is nog geen bewijs voor of tegen de noodzaak van TLER. Ik zou het Synology zelf proberen te vragen. Weet wel dat je vaak verkeerde informatie krijgt van fabrikanten zelf. Niet uit onwil; maar die gasten van de supportafdeling weten het vaak zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Jeeha, ik heb nu ook nzbget aan de praat. Dit lukt eerder niet, ik kreeg het wel geinstalleerd maar hij starte niet op.

Wat blijkt, firewall regel aangemaakt voor nzbget (acheraf denk je uiteraard simpel)

En nu 7115 kb/ps dus 2 maal zo snel als Sabnzb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I'll be back

De DS213+ heeft een eigen cloud package maar ook een externe "x-cloud". Is hier een wezenlijk verschil tussen?
Ik ben er pas net mee bezig en heb ingesteld dat ie uit gaat om 17:30. Beetje dom want ik ben nu ergens anders en ik kan er dus nu niet bij. Die Wake-On Lan functie moet je zeker eerst aanzetten of...?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13
ChuckyDevil schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:39:
Go to the "Main Menu > Control Panel > Restore Defaults" page of the web management UI.
Click "Reset MySQL Database Password" and then click OK.
Password of MySQL database will be reset to blank.

Dus ik vermoed root, en leeg wachtwoord
Top, dank je. Helemaal overheen gekeken en duidelijk met de verkeerde termen geGoogled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
HELP!

Ik heb klaarblijkelijk een passwoord in sickbeard ingesteld, maar ik weet niet meer welk passwoord. Je zou via de config.ini dat kunnen resetten maar het probleem is dat ik niet weet WAAR die staat. Wanneer ik naar File Station ga, geraak ik enkel op mijn shares... Hoe geraak ik aan de folder waar SB staat geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
pina schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:54:
HELP!

Ik heb klaarblijkelijk een passwoord in sickbeard ingesteld, maar ik weet niet meer welk passwoord. Je zou via de config.ini dat kunnen resetten maar het probleem is dat ik niet weet WAAR die staat. Wanneer ik naar File Station ga, geraak ik enkel op mijn shares... Hoe geraak ik aan de folder waar SB staat geinstalleerd?
Daar kan je komen via telnet of ssh (staat in: /usr/local/sickbeard )
Als je dat te lastig vindt kan je altijd sickbeard verwijderen, herstart van je nas en het opnieuw installeren. Ja dan moet je wel weer alles opnieuw installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 19-12-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
shotputty schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:14:
De DS213+ heeft een eigen cloud package maar ook een externe "x-cloud". Is hier een wezenlijk verschil tussen?
Ik ben er pas net mee bezig en heb ingesteld dat ie uit gaat om 17:30. Beetje dom want ik ben nu ergens anders en ik kan er dus nu niet bij. Die Wake-On Lan functie moet je zeker eerst aanzetten of...?
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=57285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

mvds

Totally awesome!

obsidian schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:48:
Heeft iemand een idee wat ik kan doen tegen een slechte performance van mijn 112j?

Ik heb alles bedraad aangesloten, en ik maak gebruik van gigabit apparatuur zonder jumboframes. Als ik over het internet een backup laat doen van een Synology DiskStation 212J naar mijn 112J dan haal ik maar max 200KByte/sec, onafhankelijk of encryptie aan staat, of uit. Processorbelasting is maar iets van 20-30% en geheugengebruik komt niet boven de 60% uit.

Intern op mijn netwerk haal ik maar 1-1,5MByte/sec. Nou vind ik dat wel erg laag. Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ik weet dat mijn harde schijf een advanced format drive is, maar de DS is geinstalleerd met DSM 4.1 dus die zou de schijf moeten herkennen neem ik aan.

Is er iets waarmee ik van buitenaf kan kijken of de schijf goed gealigned is?
Niemand? Ik heb al een ticket open staan bij Synology, maar daar hoor ik ook niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Nieuwe versie van DSM staat online: 4.1-2668

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:55:
[...]

Zo heb je dus:
Green: standaard consumentenschijf, energiebewust (5400rpm met hoge datadichtheid)
Blue: standaard consumentenschijf, standaard 7200rpm en lagere datadichtheid voor zover ik me kan herinneren
Black: schijf voor power users en enthusiasts die het beste willen hebben; door de lagere datadichtheid meer dan eens voorbij gestreefd door green schijven qua sequential I/O; maar wel goede schijven over het algemeen.
RAID edition (RE): ondersteuning voor TLER die duur wordt verkocht; in feite een bugfix waar mensen die geen keus hebben flink voor moeten betalen.

Sinds kort is daar Red bijgekomen, eigenlijk een Green schijf maar wel met firmware die je TLER laat gebruiken, en extra garantie waar je voor betaalt. Politieke verschillen dus, geen technische/fysieke verschillen, voor zover ik weet.
Welke is nu aan te bevelen voor mijn situatie?
Heb een DS212J aangeschaft. Wil de nas als simpel backup en als download (torrents) station gebruiken.
Zoveel ruimte heb ik ook niet nodig, dus met 2x 2TB (raid 1) red ik het wel volgens mij.
Maar moet ik nu voor de Green of de Red gaan? Zijn die Reds, de 4 tientjes extra waard?

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
Na al mijn ellende met 2x DS1512+ en 6x Seagate Barracuda 3TB en 9x WD REDs (zie productreview: Synology Disk Station DS1512+ review door SpeedingWilly) nu een positief verhaal over WD REDs.

Ik heb 8x WD RED 3TB geïnstalleerd in een DS1812+ in een RAID6 config en dit werkt (tot nu toe) probleemloos. Ik heb eerst alle WD REDs uitvoerig getest (onder DOS en Windows) voordat ze in de Synology gebruikt werden. Ik ben inmiddels een kleine week 'up-and-running' zonder problemen.

Na al mijn verhalen over problemen van WD REDs i.c.m. diverse Synology nassen (en verhalen van andere gebruikers over de WD REDs) nu dus positief nieuws. Dat wordt vaak vergeten, zodat onterecht de illusie gewerkt wordt dat een bepaalde schijf alleen maar ellende veroorzaakt.

Aangezien ik 8 bays heb in de DS1812+ t.o.v. 5 bays in de DS1512+ heb ik gekozen voor RAID6 i.p.v. RAID5. Dat leek mij om 2 redenen verstandig. De kans op problemen neemt namelijk flink toe met meer schijven die ook nog eens steeds groter worden (8x 3TB dus). Nu heb ik dus een extra veiligheid als 1 schijf defect raakt tijdens de rebuild. Dan kan er nog een probleem opgevangen worden.

Zie review DS1812+ (http://tweakers.net/produ...disk-station-ds1812+.html). Deze review wordt aangevuld wanneer ik meer gebruikerservaringen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 20-12-2012 09:09 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het delen van bestanden via internet. Ik kwam er van de week achter dat het niet meer werkt.
Ik bedoel hierbij, rechtsklikken op een bestand in File Station, en dan kiezen voor bestanden delen. Je krijgt dan een link naar https://gofile.me/[hier wat letters en cijfers]

• Quakie
  • Laatst online: 11-10 12:49
Ik krijg hier een link naar mijn eigen ddns naam plus wat letters en cijfers. En ook hier werkt het niet.
Ik had niet eens gezien dat het zo ook kan...wel handig als het werkt. Ik kopieer het nu gewoon naar de web folder en deel het vanaf daar..

Ik teken nergens meer voor

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 11:03

Jentae

Houdt van aglets.

baronruud schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:22:
[...]

Heb een DS212J aangeschaft. Wil de nas als simpel backup en als download (torrents) station gebruiken.
Zoveel ruimte heb ik ook niet nodig, dus met 2x 2TB (raid 1) red ik het wel volgens mij.
Maar moet ik nu voor de Green of de Red gaan? Zijn die Reds, de 4 tientjes extra waard?
Ruud, ik heb ook een DJ212J aangeschaft voor precies dezelfde doeleinden en heb er WD Greens (2TB) ingezet. Werkt prima, geen enkel probleem tegengekomen. De Greens zijn erg stil, heb mijn NAS achter mn tv in de woonkamer staan en je hoort er niets van.

Over de Reds kan ik niets zeggen, maar de Greens werken iig perfect voor backup en downloads (torrents, usenet).

Eer aan je korf (haha)

• SpeedingWilly
baronruud schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:22:
[...]
Zie ook reactie Jentae voor advies WD Greens.

De WD REDs zijn om 2 redenen aan te bevelen:
1: voor de extra lange garantie (3 jaar). Of je dit belangrijk vindt moet je zelf afwegen
2: Indien je een RAID setup gaat configureren. Dat ga je doen zoals hierboven staat.

De REDs zijn (evenals de GREENs) erg stil, koel en zuinig.

• DeBaroN
Bedankt voor de reacties Jentae en SpeedingWilly.

@SpeedingWilly: Dus als ik ze in raid1 wil zetten, kan ik beter de red nemen?

@Jentae: Heb jij ze ook in raid 1 staan?

• SpeedingWilly
baronruud schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:02:
@SpeedingWilly: Dus als ik ze in raid1 wil zetten, kan ik beter de red nemen?
Ik denk dat je de garantie zwaarder moet laten wegen. Indien je er het geld voor (over hebt) EN RAID gaat draaien zou ik het doen.

• DeBaroN
SpeedingWilly schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat je de garantie zwaarder moet laten wegen. Indien je er het geld voor (over hebt) EN RAID gaat draaien zou ik het doen.
Idd, garantie vind ik ook wel belangrijk.
Bedankt voor het advies! Ga de reds bestellen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Na goede ervaringen met NZBGet bij packages besloot ik deze laatst te updaten van versie 0.8 naar 0.9.4. Nu krijg ik echter een username en wachtwoord scherm te zien. Weet iemand toevallig wat ik hier in moet vullen?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets wil lukken. NZBGet6789 als username werkt bijvoorbeeld niet, net als het leeg laten van het vakje wachtwoord. Ik heb gewoon een standaardinstallatie gedaan en daar verder niks ingevuld.

Tips zijn van harte welkom, ook als iemand een linkje heeft naar spk van de vorige versie want dat is misschien nog wel makkelijker :)

Bedankt alvast als iemand het weet en hier wil posten. Ik laat het even weten wanneer het is gelukt :)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 16:02
volgens mij is die standaard user: nzbget ww: nzbget

• schumi2004
objectief2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:26:
Na goede ervaringen met NZBGet bij packages besloot ik deze laatst te updaten van versie 0.8 naar 0.9.4. Nu krijg ik echter een username en wachtwoord scherm te zien. Weet iemand toevallig wat ik hier in moet vullen?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets wil lukken. NZBGet6789 als username werkt bijvoorbeeld niet, net als het leeg laten van het vakje wachtwoord. Ik heb gewoon een standaardinstallatie gedaan en daar verder niks ingevuld.

Tips zijn van harte welkom, ook als iemand een linkje heeft naar spk van de vorige versie want dat is misschien nog wel makkelijker :)

Bedankt alvast als iemand het weet en hier wil posten. Ik laat het even weten wanneer het is gelukt :)
username is nzbget password zou je bij install op gegeven moeten hebben.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Bedankt voor de reacties! Het blijkt dus username: nzbget, wachtwoord: nzbget te zijn.

Dit terwijl ik geen wachtwoord had opgegeven bij installatie. Hopelijk helpt het anderen ook die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Bedankt _/-\o_

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 16:02
objectief2 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:57:
Bedankt voor de reacties! Het blijkt dus username: nzbget, wachtwoord: nzbget te zijn.

Dit terwijl ik geen wachtwoord had opgegeven bij installatie. Hopelijk helpt het anderen ook die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Bedankt _/-\o_
Staat erbij als je nzbget installeerd hoor.. als je geen wachtwoord invult doet ie automatisch nzbget

• tpas
  • Laatst online: 08-10 14:42
spoor12b schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:51:
[...]

Bedoel je automatisch inloggen met behulp van een public en private key? Dat werkt bij mij probleemloos zonder een aanpassing aan de sshd_config file.
Da's mooi..... Toevallig ook vanaf een Mac?

Kan je me vertellen hoe je het hebt gedaan, bij mij doet ie het niet namelijk.......

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Downloadstation werkt hier super alleen ik mis 1 optie het uitpakken!
een belangrijke punt voor als je veel grote bestanden download.
Heel raar dat downloadstation alleen zip bestanden uitpakt |:(
Meeste zijn gewoon ingepakt met RAR dus snap niet dat ze daarvoor hebben gekozen maargoed,

Ik ben helemaal een leek ivm NZBget 3rd party applicaties en was al aan het zoeken naar wat handleidingen maar een goeie heb ik nog niet gevonden.

Ik heb zelf een DS412+ en via de site synocommunity.com staat niet mijn NAS dat hij geschikt is.
Verder kom ik ook niet in mijn telnet session ( root) inlog.
Kan iemand mij een duwtje geven??

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Hallo mensen,

Ik zit er ook aan te denken een synology aan te schaffen. Ik zit te kijken naar de DS413J

Nu heb ik 2 vraagjes

Werkt WOL hier goed op?? (dit omdat ik hem gewoon aan wil zetten als ik hem nodig heb)

De reden dat ik een 4 bay wil is omdat ik nu nog een 4tal kleinere schijven (500gig en 320gig) heb liggen. Is het in deze nas mogelijk om van de 2x 500 gig een Raid1 te bouwen en de andere 2 schijven van 320 gig in een andere raid1 (of eventeel de 2 320gigies gewoon los van elkaar)?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:42:
Downloadstation werkt hier super alleen ik mis 1 optie het uitpakken!
een belangrijke punt voor als je veel grote bestanden download.
Heel raar dat downloadstation alleen zip bestanden uitpakt |:(
Meeste zijn gewoon ingepakt met RAR dus snap niet dat ze daarvoor hebben gekozen maargoed,

Ik ben helemaal een leek ivm NZBget 3rd party applicaties en was al aan het zoeken naar wat handleidingen maar een goeie heb ik nog niet gevonden.

Ik heb zelf een DS412+ en via de site synocommunity.com staat niet mijn NAS dat hij geschikt is.
Verder kom ik ook niet in mijn telnet session ( root) inlog.
Kan iemand mij een duwtje geven??
Duw ;)

Hier ook een 412+ met NZBget 9 die in de extra rep van synocommunity zit.

Draait als de spreekwoordelijke brandweer.
Even opletten bij installeren en paden goed zetten en dan komt alles goed.

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:01:
[...]
Duw ;)

Hier ook een 412+ met NZBget 9 die in de extra rep van synocommunity zit.

Draait als de spreekwoordelijke brandweer.
Even opletten bij installeren en paden goed zetten en dan komt alles goed.
Kan je mischien wat specifieker zijn met even opletten bij het installeren en paden?
Snap ook niet wat je bedoelt die in de extra rep?

Ik heb op heden nog niks geinstalleerd , en ben aan het zoeken voor een handleiding .
Enige wat ik heb gedaan is SSH en telnet aangezet in de diskmanager .

• schumi2004
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:13:
[...]

Kan je mischien wat specifieker zijn met even opletten bij het installeren en paden?
Snap ook niet wat je bedoelt die in de extra rep?

Ik heb op heden nog niks geinstalleerd , en ben aan het zoeken voor een handleiding .
Enige wat ik heb gedaan is SSH en telnet aangezet in de diskmanager .
Als je een handleiding zoekt zou ik zeggen pak die van je DS erbij en lees even door wat er allemaal mogelijk is ;)

Als je dan bij het hoofdstuk packages aangekomen bent ben je al een stuk wijzer en weet je vast al wel wat er bedoeld wordt, en wat extra repo bedoeld wordt is de beta repo waar je een verzoek voor moet doen bij de maker ervan om toegang te krijgen.

Voor je 412+ zijn wel packages te krijgen overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 20-12-2012 16:23 ]

• CallmeGod
schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:21:
[...]

Als je een handleiding zoekt zou ik zeggen pak die van je DS erbij en lees even door wat er allemaal mogelijk is ;)

Als je dan bij het hoofdstuk packages aangekomen bent ben je al een stuk wijzer en weet je vast al wel wat er bedoeld wordt, en wat extra repo bedoeld wordt is de beta repo waar je een verzoek voor moet doen bij de maker ervan om toegang te krijgen.
Ja ik zal de handleiding wel even downloaden want in mijn mooie witte doos zat helemaal geen handleiding!
en meteen een beta repo aanvragen :)

bedankt voor je duwtje _/-\o_

• schumi2004
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:24:
[...]

Ja ik zal de handleiding wel even downloaden want in mijn mooie witte doos zat helemaal geen handleiding!
en meteen een beta repo aanvragen :)

bedankt voor je duwtje _/-\o_
Ik zelf zou overigens gewoon voor SABnzbd gaan, kan die 412 best hebben ;)

• CallmeGod
schumi2004 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:24:
[...]

Ik zelf zou overigens gewoon voor SABnzbd gaan, kan die 412 best hebben ;)
Owja jaa dat geloof ik best wat een Monster is die 412+ zeg! Wel even een fors bedrag maar meer
dan waard al zeg ik het zelf.
Ik lees dat SABnzbd wat beperkingen heeft qua downloadsnelheid en dat moet ik niet hebben met me 120mbit upc lijntje.

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:47
hoe kan je instellen dat de nas notificatie emails stuurt vanaf nas@domein.nl naar een gmail adres?

bij control panel>notification staat bij primary adres mijn gmail maar iedere keer ik een email krijg staat erop dat het is verzonden van gmail.com adres naar hetzelfde gmail.com adres.

ben ook nieuwsgierig hoe ik bijvoorbeeld met ds212+ iets op usenet kan zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door redboyke op 20-12-2012 16:54 ]

• CallmeGod
Ik kan gewoon niet de juiste package vinden voor nzbget ( 412+)

http://www.synocommunity.com/packages staat nzbget
nzbget 9.0-4 for DS107+, DS207+, CS407, and RS407.

http://nzbget.sourceforge.net/Download#Web-Interface_1.4
hier wel maar is dit de juiste ?

• Olgeros
Zojuist blauw knipperende led gehad :(

Zal even vertellen, niet dat je er nu iets mee kan, maar misschien als tip:
Ik wilde updaten naar versie 4.1-2668 via de DSM update. Klikte op "donwloaden" maar die verdween meteen weer. Paar keer klikken en het leek goed te gaan. Na de download stond er weer de vraag of ik wilde downloaden.

Toen op Synology website handmatig gedownload maar kreeg tijdens installatie de melding dat bestand corrupt was.

Dus nog maar een paar keer geprobeert via DSM en uiteindelijk kreeg ik melding dat hij klaar stond om te installeren. Na installatie: niets.....

Toen was de 412+ (met 4x2TB) blauw aan het knipperen. Kon niks meer in DSM en dus handmatig uitgezet door power ingedrukt te houden. Opnieuw opstarten deed niets buiten knipperen.
Info opgezocht op internet en na de nodige hardverzakkingen over wat het kon zijn de volgende stappen ondernomen die Synology zelf adviseert:

* Uitzetten
* Alle externe zaken afkoppelen
* HD's eruit
* Aanzetten

Als dan na ongeveer 1 minuut een piep te horen is en de blauwe led blijft constant branden is het moderbord oke.
Dat van die minuut duurde hier er wel twee, of het lag aan mijn ongeduld ;)
Daarna disks er terug ingedaan en aangezet. Toen deed alles het weer oke.

Nu maar erg hard duimen dat er (onderhand) een app komt om GDrive te ondersteunen. Heb daar ruim 100GB opslag en zou die maar wat graag deels willen syncen met mijn DS......

• Olgeros
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:43:
Ik kan gewoon niet de juiste package vinden voor nzbget ( 412+)

http://www.synocommunity.com/packages staat nzbget
nzbget 9.0-4 for DS107+, DS207+, CS407, and RS407.

http://nzbget.sourceforge.net/Download#Web-Interface_1.4
hier wel maar is dit de juiste ?
Heb je synocommunity toegevoegd? Zo ja, dan staat die er bij.

Bij "other sources" in "package center" bedoelde ik dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Olgeros op 20-12-2012 17:47 ]

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:45:
[...]

Heb je synocommunity toegevoegd? Zo ja, dan staat die er bij.

Bij "other sources" in "package center" bedoelde ik dus :)
other sources ??
ben ik nou zo scheel??

• Olgeros
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:55:
[...]

other sources ??
ben ik nou zo scheel??
:)
DSM -> Package center -> tabblad "other sources"

Of kijk hier even: http://www.synocommunity.com/faq

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:58:
[...]

:)
DSM -> Package center -> tabblad "other sources"

Of kijk hier even: http://www.synocommunity.com/faq
LOL ik was dus op de website aan het kijken en niet DSM>package center !
TYYY

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:27:
[...]

Owja jaa dat geloof ik best wat een Monster is die 412+ zeg! Wel even een fors bedrag maar meer
dan waard al zeg ik het zelf.
Ik lees dat SABnzbd wat beperkingen heeft qua downloadsnelheid en dat moet ik niet hebben met me 120mbit upc lijntje.
Totale onzin... ik download full speed (120mbit down) met SABNZBD en heb nooit problemen met zijn snelheid gehad op de Diskstation 1511+

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Olgeros
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:01:
[...]

LOL ik was dus op de website aan het kijken en niet DSM>package center !
TYYY
:) Laat even weten of het gelukt is! Ben wel benieuwd.

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:20:
[...]
:) Laat even weten of het gelukt is! Ben wel benieuwd.
Nou ik heb Python geinstalleerd + nzb config maar nzbget of Sabnzbd krijg ik fout melding.
kan pakket niet installeren dus waarschijnlijk moet ik nog iets doen maar wat ?

• Olgeros
Als je NZBget gaat draaien heb je GEEN Python nodig en GEEN Sabnzb en GEEN NZBconfig.

Als je NZBget gaat gebruiken is het kwestie van pakket installeren.
En dan bij installatie even pad opgeven wat je download directory is en je bent klaar in principe (los van server instellingen etc)

[ Voor 3% gewijzigd door Olgeros op 20-12-2012 18:27 ]

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:26:
Als je NZBget gaat draaien heb je GEEN Python nodig en GEEN Sabnzb en GEEN NZBconfig.

Als je NZBget gaat gebruiken is het kwestie van pakket installeren.
En dan bij installatie even pad opgeven wat je download directory is en je bent klaar in principe (los van server instellingen etc)
Mischien gaat het daarom fout pad opgeven , ik dacht ik gebruik me map die ik nu gebruik voor me downloadstation. documenten/downloads of moet ik heel de download directory neerzetten

• CallmeGod
martijn24 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:29:
[...]

Mischien gaat het daarom fout pad opgeven , ik dacht ik gebruik me map die ik nu gebruik voor me downloadstation. documenten/downloads of moet ik heel de download directory neerzetten
update:tis al gelukt /volume1/documenten/downloads

• Olgeros
Het HELE pad, inclusief volumenaam.
Is ook instinkertje van NZBget, ik deed er ook paar keer over voor ik het wist :)

Tip: open je filemanager en klik op directory die je wil gaan gebruiken als download directory. Klik rechts en kies eigenschappen. Daar staat het hele pad wat je in moet vullen. Copy/Paste doet de rest...

• CallmeGod
Olgeros schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:31:
Het HELE pad, inclusief volumenaam.
Is ook instinkertje van NZBget, ik deed er ook paar keer over voor ik het wist :)

Tip: open je filemanager en klik op directory die je wil gaan gebruiken als download directory. Klik rechts en kies eigenschappen. Daar staat het hele pad wat je in moet vullen. Copy/Paste doet de rest...
whahah ja jullie wisten dat het daar al fout ging O+

me DSM bleef wel even vasthangen kreeg even een schok momentje.
Na een herstart kan ik NZBget eindelijk openen maar hij opent de website nog niet .
GRRR wat is het allenmaal lastig zeg , even installaren nu moet ik waarschijnlijk dit even toestaan

• CallmeGod
poort 6789 (NZBget) toegestaan eindelijk opent die met een gebruiksnaam+wachtwoord.

nzbget
tegbzn6789

doet het niet :o

Bij installatie heb ik het blanco gelaten( kon ik later aanpassen ) werkt ook niet

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat het grote verschil is tussen een synology 112 en een WD my book live? Behalve dat de synology veel sneller is. Maar de vraag is: hoeveel?! En wat merk ik daarvan in het dagelijks gebruik van?
En verdere verschillen??

Ik wil het gebruiken om mijn muziek en films en back ups op te maken en de media te kunnen streamen naar mijn tv.
Ik wil de schijf van overal kunnen bereiken en data kunnen downloaden/streamen en het liefst gebruikers (beperkte) rechten kunnen geven tot de schijf

Wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit zijn haha ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.