Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
Quakie schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:12:
Dat zegt niks, omdat er toevallig een paar mensen zijn met problemen voldoet de WD REDs ineens niet meer? Ik heb ook REDs en mij hoor je niet zo vaak omdat ze voldoen. Ik kan moeilijk elke week gaan neerzetten dat ze zo heerlijk stil zijn.

Ik vind het trouwens een net advies van mymediacenter, duidelijk en compleet.
Hier ook een DS213+ met 2 x 3TB Western Digital RED's draaien.
En GEEN problemen. Ben er super tevreden mee 8)

Ze zitten alleen al bijna vol :X 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Nu lijken de meldingen wel meteen binnen te komen. Skyper werkt nog steeds niet.
Maar merk wel dat het voor geen meter werkt, camera verliest continue verbinding en zodra hij dan weer verbinding heeft begint hij met film. Zag het op syno forum dat veel meer mensen hier last van hadden.

Iemand hier ook last van ?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-12-2012 15:08 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:07
Heeft er iemand een idee hoe ik het aanmaken van thumbs.db kan uitschakelen? Overal in de verkenner op windows worden deze files nu aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
funkeey schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:11:
Heeft er iemand een idee hoe ik het aanmaken van thumbs.db kan uitschakelen? Overal in de verkenner op windows worden deze files nu aangemaakt.
Wat heeft dit met Synology te maken?..

FYI: Dit is volgens mij altijd al zo geweest en snap het probleem ook niet zo.
Indien je ze zichtbaar hebt en dit niet wilt kun je deze (zoals dit standaard gewoon staat ingesteld) gewoon onder Mapopties --> Weergave --> Verborgen bestanden verbergen aanvinken :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 15-12-2012 17:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Heeft er iemand een idee hoe ik het aanmaken van thumbs.db kan uitschakelen?
Schrijfrechten op je share uitzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:07
SmiGueL schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:39:
[...]

Wat heeft dit met Synology te maken?..

FYI: Dit is volgens mij altijd al zo geweest en snap het probleem ook niet zo.
Indien je ze zichtbaar hebt en dit niet wilt kun je deze (zoals dit standaard gewoon staat ingesteld) gewoon onder Mapopties --> Weergave --> Verborgen bestanden verbergen aanvinken :)
Het heeft in zovere met Synology te maken dat dit niet voorkwam op de server waar wij voorheen gebruik van maakte. Hier hebben wij ook verborgen bestanden aanstaan i.v.m. .htaccess bestanden etc.

Sinds de Synology wordt gebruikt als server vinden wij overal thumbs.db files terug en komen deze ook in onze projecten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Sinds vandaag is mijn nieuwe Synology DS412+ binnengekomen, ik werkte eerst op een WHS 2011(4Bay).

Nu had ik 3TB (red) erbij gekocht en deze alvast in de DS412+ gestopt om de gegevens over te zetten
die nog op me whs staan (belangrijkste bestanden). Nu heb ik dus niet in de gaten gehad ivm SHR.

Mijn vraag is eigenlijk kan ik gewoon een 2TB erbij zetten en de volume1 uitbreiden?
Ik snap het nog niet helemaal ,dus zou graag een antwoord hierop willen.

Ik heb dus nu 1 3TB geinstalleerd in de DS412+ en heb nog 2 hdd,s liggen 2 TB en 640 GB.
ik zie staan bij opslagbeheer: Synology Hybrid Raid SHR (zonder gegevensbescherming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

SHR kan je enkel uitbreiden met een schijf van gelijke grootte of groter, in dit geval dus 3 TB of meer. Bovendien zou je minstens 2 schijven moeten bijvoegen om de capaciteit effectief uit te breiden. Want wanneer er maar 2 schijven aanwezig zijn is SHR eigenlijk gelijk aan RAID 1 (SHR met gegevensbescherming).

[ Voor 7% gewijzigd door fanatic_david op 16-12-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
fanatic_david schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:05:
SHR kan je enkel uitbreiden met een schijf van gelijke grootte of groter, in dit geval dus 3 TB of meer. Bovendien zou je minstens 2 schijven moeten bijvoegen om de capaciteit effectief uit te breiden. Want wanneer er maar 2 schijven aanwezig zijn is SHR eigenlijk gelijk aan RAID 1.
ja zoiets dacht ik al inderdaad, alleen ik heb niet veel belangrijke data op mijn nas ik denk (1TB)
deze kan ik dus backuppen op een externe HDD en de rest als pure opslag gebruiken mocht deze dan defect raken pech gehad! Maar ik kan nu toch wel een 2TB erbij prikken en de 3TB volume uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Je bent het SHR-volume begonnen met een 3 TB schijf en dus moet elke bijkomende schijf een capaciteit hebben van 3 TB of meer om deze in het SHR-volume te kunnen opnemen. Je kan een SHR-volume niet uitbreiden met een kleinere schijf, punt. Wil je een SHR-volume met schijven van verschillende grootte, dan moet je dus altijd met de kleinste schijf beginnen en met de grootste schijf eindigen.

Wat je eventueel wel kan doen is een tweede volume beginnen, maar in hoeverre dat gewenst is moet je zelf uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:23
lennard87 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:37:
Beste mensen,

Ik heb hier op een DS213 cloudstation geinstalleerd. Heb de client-software op een imac geinstalleerd(met osx lion) en hierop geeft deze de error "Database operation fail".
Dit gebeurd op het moment dat je de doelmap voor de cloud moet selecteren. Het voorgaande inlogscherm verloopt goed en zie zelfs op de DSM dat er ingelogd is door de imac.

Heb cloudstation getest op een vista 32-bits machine en daarop werkte het perfect. Ook heb ik verschillende doelmappen geprobeerd op de imac en allemaal zonder resultaat.

Tot nu toe ook al een support ticket aangemaakt bij synology en een bericht op het synology forum geplaatst. Van beiden niet echt reactie en hoop dat hier iemand mij uit de brand kan helpen.
Hallo,

ik zit dus ook met dit probleem opgescheept. Op het forum van synology geen reactie op gekregen, heb jij het probleem intussen kunnen oplossen?

ik heb cloud station proberen te installeren op mijn mac mini met snow leopard en daar werkt het wel probleemloos. Maar op mijn laptop met mountain lion werkt het maar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
fanatic_david schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:28:
Je bent het SHR-volume begonnen met een 3 TB schijf en dus moet elke bijkomende schijf een capaciteit hebben van 3 TB of meer om deze in het SHR-volume te kunnen opnemen. Je kan een SHR-volume niet uitbreiden met een kleinere schijf, punt. Wil je een SHR-volume met schijven van verschillende grootte, dan moet je dus altijd met de kleinste schijf beginnen en met de grootste schijf eindigen.

Wat je eventueel wel kan doen is een tweede volume beginnen, maar in hoeverre dat gewenst is moet je zelf uitmaken.
Bedankt voor je uitleg, nou ik besluit om toch maar nieuwe 3TB HDD erbij te prikken, bestel er nu alvast 1 3TB dan heb ik alvast een raid1 config. Later nog 1 erbij dan creer ik meer ruimte voor opslag.

Mocht ik nu 3 schijven van 3TB hebben en 1 gaat kapot dan ken ik toch met behoud van alle opslag een nieuwe HDD erin zetten ? of begrijp ik het nu helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
sinds enkele dagen gaat mijn DS412+ niet meer in hibernation... iemand die een idee welke processen dat zou kunnen verinderen? plex update niet om de x minuten, geen backup schedules ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14

StarWing

Huh ?!?

pina schreef op zondag 16 december 2012 @ 10:58:
sinds enkele dagen gaat mijn DS412+ niet meer in hibernation... iemand die een idee welke processen dat zou kunnen verinderen? plex update niet om de x minuten, geen backup schedules ingesteld...
wat zegt de hibernation log ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErtjeNL
  • Laatst online: 13-07-2020
Hallo

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn pc naar mijn ds 1812+. Als ik via google chrome het ip-adres:5000 invul, dan krijg ik Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met ip-adres:5000. Als ik het via Synology assistant probeer, dan zie ik mijn nas staat en als ik op verbinden druk krijg ik het hetzelfde chrome pagina. De nas is ook zichtbaar in mijn netwerk map, alleen staat het erbij dat het niet kan plaatsen in de map.

En om het nog leuker te maken is nr 3 hdd vastgelopen en staat het continu te piepen. Hij staat momenteel nog in mijn kamer dus toen ik niet kon verbinden om 2 uur snachts om de pieptoon uit tezetten heb ik de nas maar afgesloten. Ik heb deze nas pas een week dus ik was nog druk bezig om alle data over te pompen.

Dingen geprobeerd:
Internet afgezocht op meerdere termen zoals cant connect to synology nas en dergelijke
Resetknop 4 sec ingedrukt gehouden
Router configuratie naar fabriekstelling gebracht
poort 5000 opengezet
nas meerdere keren uitgeschakeld en ingeschakeld (vanwege de irritante piep)
nas rechtstreeks op laptop aangesloten
zowel via laptop als pc geprobeerd.

Wie kan mij helpen met dit probleem? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Google en binnen 2 sec had je het kunnen vinden
http://www.technoleros.co...n-hidden-thumbs-db-files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-10 09:24
Wie heeft de bootstrap package van http://packages.quadrat4.de/ al uit geprobeerd?

En wat zijn de verschillen met die van Synology (http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg)?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Brickman schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:37:
Wie heeft de bootstrap package van http://packages.quadrat4.de/ al uit geprobeerd?

En wat zijn de verschillen met die van Synology (http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg)?
Toevallig net toegevoegd aan mijn sources maar nog niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Buzzie schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:40:
[...]

Toevallig net toegevoegd aan mijn sources maar nog niet gebruikt
Zou je het volgende kunnen draaien voor mij en het resultaat kunnen posten?
ipkg update

[ Voor 11% gewijzigd door Brickman op 16-12-2012 16:45 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
DiskStation1812> ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/cross
Successfully terminated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:21
Ik heb een klein probleem met m'n cubestation.

Binnen windows netwerk kan ik hem niet vinden.
Ik kan op ip inloggen, via het internet benaderen (photostation, filestation etc. )
telnetten, pingen etc.

Dit is gekomen nadat ik de NAS aan een nieuwe router heb gekoppeld (tp-link wdr4300)
Deze is voor m'n prive LAN. Hij is doorverbonden aan een tp-link1043nd, welke als gast wifi werkt.
Alles werkt gewoon, behalve het vinden van de NAS binnen windows netwerk.

Toen ik alleen de 1043nd had werkte het wel gewoon. De wdr4300 werkt op 192.168.1.1 de NAS op 192.168.1.101
wat kan het zijn?

ik heb als netwerk:
1043nd - guest router
WAN dynamic via isp
LAN ip 192.168.0.1
dhcp aan
dhcp 192.168.1.100 - 192.168.1.200
dmz 192.168.1.1

wdr4300 - prive router
wan ip 192.168.0.2 static
lan ip 192.168.1.1
dhcp disabled
default gateway 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

en op de laatste zit op LAN poort 1 de NAS

edit:
na het her-installeren van java op laptop zieik de cube weer in het netwerk;

[ Voor 4% gewijzigd door insomniac op 16-12-2012 20:49 . Reden: problem solved ]

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:48

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zit erg in dubio over een nieuwe NAS. Ben erg te spreken over Synology, maar de huidige DS211j biedt gewoon niet genoeg power en door het gebruik van RAID-0 moet ik er een los USB schijfje naast houden voor de belangrijke backups.

De grote vraag: DS412+ of DS413?

Als ik de vergelijker van Synology zelf mag geloven (linkje), zijn dit (voor mij) de belangrijkste verschillen:
DS412+DS413
Prijs€525,-€436,-
CPUDual Core 2.13GHzDual Core 1.067 GHz
NetworkGigabit X 2Gigabit X 1
Power44W (Access);
15W (HDD Hibernation)
35.62W (Access);
13.09W (HDD Hibernation);
3.37W (System Hibernation)

De meeste stats zijn gelijk, of alleen aanwezig op de 412+. De 413 heeft een totale system hibernation waarin 'ie heel weinig verbruikt, maar verder is de 412+ op alle fronten beter. Vooral de CPU vind ik opvallend sneller.

Als je toch al bereid bent €436,- neer te tellen voor een NAS, waarom dan niet meteen €525,- voor een versie die bijna overal beter is? Dan lijkt de 413 een beetje een kansloos model, wat mis ik in dit plaatje?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Kaastosti schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:17:
Ik zit erg in dubio over een nieuwe NAS. Ben erg te spreken over Synology, maar de huidige DS211j biedt gewoon niet genoeg power en door het gebruik van RAID-0 moet ik er een los USB schijfje naast houden voor de belangrijke backups.

De grote vraag: DS412+ of DS413?

Als ik de vergelijker van Synology zelf mag geloven (linkje), zijn dit (voor mij) de belangrijkste verschillen:

...

De meeste stats zijn gelijk, of alleen aanwezig op de 412+. De 413 heeft een totale system hibernation waarin 'ie heel weinig verbruikt, maar verder is de 412+ op alle fronten beter. Vooral de CPU vind ik opvallend sneller.

Als je toch al bereid bent €436,- neer te tellen voor een NAS, waarom dan niet meteen €525,- voor een versie die bijna overal beter is? Dan lijkt de 413 een beetje een kansloos model, wat mis ik in dit plaatje?
Processor vergelijking
DS412+: Intel Atom D2700
DS413: Freescale QorIQ P1022

SmallNetBuilder
If you're looking at Synology's latest crop of four-bay NASes, but want to spend $100 less than the Atom-powered DS412+, the DS413 would be a logical choice. The main risk I see is Synology's long term commitment to the Freescale platform. If they decide it's not worth keeping up three versions of their NAS OS, development is going to stop on one. And I'm betting it won't be Intel's.
Ik denk dat de DS412+ een goede keuze is. Al is het ook nog ff wachten of er een nieuwere versie uitkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Brickman op 16-12-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
StarWing schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:18:
[...]

wat zegt de hibernation log ?
waar kan ik die vinden? Heb nog nooit zo een log tegengekomen

edit: met wat testen heb ik gevonden dat PMS mijn harde schijven voorkomt te hibernaten... nochtans staat er geen tijdsinterval ingesteld om de boel te updaten.

[ Voor 27% gewijzigd door pina op 16-12-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Iemand een idee??

ik was bezig om newznab op mijn 1812+ te installeren.
Ik kwam erachter dat ik een foutmelding kreeg bij het aanpassen van de open_basedir maar dat alles wel opgeslagen werd.
Ik was op dat moment ook ingelogd met Putty en WinSCP.

Ik had mijn NAS toen herstart ivm die foutmelding maar die is na een herstart nog steeds aanwezig.
Echter kan ik met Putty en WinSCP ook niet meer inloggen.
SB en Sab werken nog wel prima en kom ook gewoon in het webbased aanmeldscherm als mede mijn bestanden.
Ook zie ik dat de SSH service uit staat.....maar als ik die aanvink en op save druk dan worden de settings opgeslagen maar hij staat gewoon weer uit.

iemand enig idee?

enige wat ik heb gedaan is newznab geinstalleerd, de open_basedir aangepast en Pear verwijdert en opnieuw succesvol geinstalleerd

[ Voor 10% gewijzigd door Buzzie op 16-12-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Heb je ooit de SSHD config aangepast, zonder te rebooten daarna? Ik had ditzelfde probleem laatst ook op mijn DS411+II en de oplossing was de standaard SSHD_Config terug te zetten exact zoals deze is na een install. De gedane aanpassingen commenten werkte niet om de SSHD weer te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Buzzie schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:07:
Iemand een idee??

ik was bezig om newznab op mijn 1812+ te installeren.
Ik kwam erachter dat ik een foutmelding kreeg bij het aanpassen van de open_basedir maar dat alles wel opgeslagen werd.
Ik was op dat moment ook ingelogd met Putty en WinSCP.

Ik had mijn NAS toen herstart ivm die foutmelding maar die is na een herstart nog steeds aanwezig.
Echter kan ik met Putty en WinSCP ook niet meer inloggen.
SB en Sab werken nog wel prima en kom ook gewoon in het webbased aanmeldscherm als mede mijn bestanden.
Ook zie ik dat de SSH service uit staat.....maar als ik die aanvink en op save druk dan worden de settings opgeslagen maar hij staat gewoon weer uit.

iemand enig idee?

enige wat ik heb gedaan is newznab geinstalleerd, de open_basedir aangepast en Pear verwijdert en opnieuw succesvol geinstalleerd
Heb zelf ook wel eens een fout gemaakt met het aanpassen voor de bootstrap. Kon ook niets meer.
Gelukkig kon ik met telnet er wel bij en het als nog aanpassen.

Probeer eens via telnet in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeOO schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:53:
[...]

Heb zelf ook wel eens een fout gemaakt met het aanpassen voor de bootstrap. Kon ook niets meer.
Gelukkig kon ik met telnet er wel bij en het als nog aanpassen.

Probeer eens via telnet in te loggen.
Dat ga ik vanavond even proberen.
Wat heb jij toen precies gedaan om het weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Na weken wikken en wegen gaan er bij mij na 2x 1,5 tb Greens eruit en er 2x3tb reds in. Het is een 411j btw

Gewoon om een schone start te doen, is het dan voldoende om die 2x 1,5 eruit te halen en dan alleen die 2x 3 in te doen?

Ik draai nog een oude versie van dsm en sabnzbd wilde ook niet updaten.

Mijn idee is...
1. Nas down
2. 2x green eruit
3. 2x red erin
4. herinstallatie
5. 2x green erbij
6. data overpompen
7. greens er weer uit

Of is er een manier om die schijven te migreren?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Buzzie schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:53:
[...]

Dat ga ik vanavond even proberen.
Wat heb jij toen precies gedaan om het weer werkend te krijgen?
Eerst Telnet installeren onder Windows. Wordt standaard niet gedaan.
Via Configuratiescherm --> Programma's en Onderdelen --> Windows Onderdelen in / uitschakelen.
Vink daar de Telnet Client aan.

Dan via Start--> Uitvoeren --> CMD
Telnet <IP-adres van je NAS>
Inloggen met root als inlognaam en je wachtwoord wat erbij hoort.
Met commando: vi /root/.profile kun het bestand weer aanpassen en het path controleren.
Opslaan en NAS herstarten

Daar hoort de regel er zo ongeveer uit te zien. Let op dit kan per NAS verschillen maar let goed op de / en de :

Als daar iets fout staat krijg je problemen.
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeOO schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:16:
[...]

Eerst Telnet installeren onder Windows. Wordt standaard niet gedaan.
Via Configuratiescherm --> Programma's en Onderdelen --> Windows Onderdelen in / uitschakelen.
Vink daar de Telnet Client aan.

Dan via Start--> Uitvoeren --> CMD
Telnet <IP-adres van je NAS>
Inloggen met root als inlognaam en je wachtwoord wat erbij hoort.
Met commando: vi /root/.profile kun het bestand weer aanpassen en het path controleren.
Opslaan en NAS herstarten

Daar hoort de regel er zo ongeveer uit te zien. Let op dit kan per NAS verschillen maar let goed op de / en de :

Als daar iets fout staat krijg je problemen.
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
Ok thanks.
ga ik vanavond als ik weer thuis ben naar kijken.

Is bovenstaande jouw regel?
Dan ga ik die vergelijken met wat ik nu in mijn NAS heb staan en gewoon aanvullen met wat jij niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
ErtjeNL schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:08:
Hallo

Ik heb een probleem met het verbinden van mijn pc naar mijn ds 1812+. Als ik via google chrome het ip-adres:5000 invul, dan krijg ik Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met ip-adres:5000. Als ik het via Synology assistant probeer, dan zie ik mijn nas staat en als ik op verbinden druk krijg ik het hetzelfde chrome pagina. De nas is ook zichtbaar in mijn netwerk map, alleen staat het erbij dat het niet kan plaatsen in de map.

En om het nog leuker te maken is nr 3 hdd vastgelopen en staat het continu te piepen. Hij staat momenteel nog in mijn kamer dus toen ik niet kon verbinden om 2 uur snachts om de pieptoon uit tezetten heb ik de nas maar afgesloten. Ik heb deze nas pas een week dus ik was nog druk bezig om alle data over te pompen.

Dingen geprobeerd:
Internet afgezocht op meerdere termen zoals cant connect to synology nas en dergelijke
Resetknop 4 sec ingedrukt gehouden
Router configuratie naar fabriekstelling gebracht
poort 5000 opengezet
nas meerdere keren uitgeschakeld en ingeschakeld (vanwege de irritante piep)
nas rechtstreeks op laptop aangesloten
zowel via laptop als pc geprobeerd.

Wie kan mij helpen met dit probleem? alvast bedankt
Hoi, gisteren bij mijn buurman dezelfde problemen tegen gekomen.
Met zijn windows 7 kwamen we er niet in en mijn windows 8 laptop wel, van alles geprobeerd en uiteindelijk maar windows 7 manager van yamicsoft geinstalleerd (15 dagen trial). alles auto laten fixen en daarna kon die er weer op.
Is niet de netste manier, maar werkte tenminste wel. Na uren zoeken op internet niet 1 werkende oplossing gevonden.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Buzzie schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:24:
[...]

Ok thanks.
ga ik vanavond als ik weer thuis ben naar kijken.

Is bovenstaande jouw regel?
Dan ga ik die vergelijken met wat ik nu in mijn NAS heb staan en gewoon aanvullen met wat jij niet hebt.
Klopt vandaar de Let op. De regel is van een DS211. Maar een vergeten / of : op de verkeerde plaats is al genoeg. Ik heb nu ook een kopie gemaakt van het bestand zodat mocht het ooit weer eens fout gaan ik deze snel kan herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
krotwijk schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:34:
[...]

Met zijn windows 7 kwamen we er niet in en mijn windows 8 laptop wel, van alles geprobeerd en uiteindelijk maar windows 7 manager van yamicsoft geinstalleerd (15 dagen trial). alles auto laten fixen en daarna kon die er weer op.
Is niet de netste manier, maar werkte tenminste wel. Na uren zoeken op internet niet 1 werkende oplossing gevonden.
Succes ermee.
Hou ook rekening met geïnstalleerde programma's. Een Antivirus of Antispyware programma kan ook de boel blokkeren. Veel antivirusprogramma hebben tegenwoordig zoveel extra's dat je soms uren aan het zoeken bent en dan blijkt dat dit soort programma's de boel blokkeren.

Meestal kun je het tijdelijk uitzetten en even testen of het dan toevallig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb nu een aantal keer de WD RED schijven voorbij zien komen. Bij een upgrade wil ik het ook meteen goed doen, maar daarin niet compleet los gaan ;) Er zijn er sowieso 4 nodig, dus dat tikt aan.

Het voornaamste verschil ten opzichte van GREEN of andere schijven is, als ik het goed heb, de TLER van 7s, die in NAS en RAID systemen voordelen voor de performance oplevert.

Zijn er meer redenen om voor dit type te kiezen? En is het dan de moeite om alvast eentje extra te bestellen just-in-case, of pas op het moment dat het nodig mocht zijn? Ik heb nog geen ervaring met RAID-5 setups. Kun je die blijven gebruiken als 1 schijf uitvalt? Dan heb je een kritische situatie, maar kun je in afwachting van de vervanger wel doorwerken :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Kaastosti schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:51:
Ik heb nu een aantal keer de WD RED schijven voorbij zien komen. Bij een upgrade wil ik het ook meteen goed doen, maar daarin niet compleet los gaan ;) Er zijn er sowieso 4 nodig, dus dat tikt aan.

Het voornaamste verschil ten opzichte van GREEN of andere schijven is, als ik het goed heb, de TLER van 7s, die in NAS en RAID systemen voordelen voor de performance oplevert.

Zijn er meer redenen om voor dit type te kiezen? En is het dan de moeite om alvast eentje extra te bestellen just-in-case, of pas op het moment dat het nodig mocht zijn? Ik heb nog geen ervaring met RAID-5 setups. Kun je die blijven gebruiken als 1 schijf uitvalt? Dan heb je een kritische situatie, maar kun je in afwachting van de vervanger wel doorwerken :)
Speciaal voor NAS (zoals de WD RED schijven) betekent dat ze op 24x7 werking gemaakt zijn, en dat ze werken zoals RAID controllers verwachten (TLER).
Verder zijn ze (relatief) energiezuinig en stil. Dat heeft bij een NAS de voorkeur boven absolute snelheid.

Of je een spare wilt hebben liggen is een keuze. Uiteraard draait een RAID-5 door als er een schijf uitvalt, daar is het voor.
Voor thuisgebruik is het over het algemeen niet nodig een schijf te hebben liggen. Het is trouwens de vraag of deze het gewoon doet na een jaartje op de plank! In bedrijfssystemen wordt daarom een "hot spare" gebruikt. Die draait gewoon mee, al wordt deze niet aktief gebruikt. Maar dan weet je in ieder geval dat ie het doet als het nodig is.

Maar een RAID systeem is geen backup (want beschermt niet tegen calamiteiten als brand, waterschade of inbraak). RAID zorgt er voor dat er door gewerkt kan worden bij uitval van een of meerdere schijven.
Kun je een dagje zonder, dan is een spare niet nodig.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil voor het einde van het jaar nog een DS412+ gaan halen i.c.m. 4 x 3 TB WD RED schijven.

Nou zit ik ook wel eens in het opslag RAID topic en daar zag ik toch wel adviezen om niet voor RAID5 te kiezen bij grote schijven (>1 TB). Dit omdat de kans groot is dat er een fout optreedt tijdens het rebuilden van de RAID5. Op zich kan ik me voorstellen dat hoe groter je raid configuratie hoe langer een rebuild duurt en hoe groter de fout op kansen.

Deze link vond ik wel interessant: http://www.servethehome.c...-anthology-part-1-primer/

Komt uit dit topic: raid 5 met grote sata schijven slecht?

http://www.zdnet.com/blog...stops-working-in-2019/805

Hoe denken jullie hierover zijn er ervaringen mee ?

Zit namelijk te kijken naar een goede prijs opslag/kwaliteit verhouding. Een DS212+ met 2 x 4 TB schijven in raid 1 zou bijvoorbeeld ook kunnen en een stuk goedkoper zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 17-12-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine vraag. Ik heb een DS107+ met DSM 2.0. Ik wil de firmware upgraden naar DSM 3.1 om onder andere DSphoto op de NAS te kunnen draaien. Momenteel gebruik ik met veel plezier de Download Director van Synology. Werkt dit ook onder de nieuwe firmware? Zo nee, wat is het alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-10 13:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:35:
Een kleine vraag. Ik heb een DS107+ met DSM 2.0. Ik wil de firmware upgraden naar DSM 3.1 om onder andere DSphoto op de NAS te kunnen draaien. Momenteel gebruik ik met veel plezier de Download Director van Synology. Werkt dit ook onder de nieuwe firmware? Zo nee, wat is het alternatief?
Ja, die werkt gewoon. Ik heb ook een DS107+ en hoewel ik de download director niet meer gebruik heb ik hem in het verleden wel gewoon kunnen gebruiken met DSM3.1.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Viper® schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:18:
Ik wil voor het einde van het jaar nog een DS412+ gaan halen i.c.m. 4 x 3 TB WD RED schijven.

Nou zit ik ook wel eens in het opslag RAID topic en daar zag ik toch wel adviezen om niet voor RAID5 te kiezen bij grote schijven (>1 TB). Dit omdat de kans groot is dat er een fout optreedt tijdens het rebuilden van de RAID5. Op zich kan ik me voorstellen dat hoe groter je raid configuratie hoe langer een rebuild duurt en hoe groter de fout op kansen.
De reden dat ik voor een 412+ wil gaan, is nu juist dat ik hierin RAID5 kan draaien. Momenteel heb ik een DS211j in RAID0, waarvan de belangrijke mappen elke nacht gesynchroniseerd worden met een externe USB schijf. Het werkt, maar echt mooi is het niet.

Ik zit te denken over dezelfde combinatie als jij.. 412+ met die vier schijven. Dan zet ik de 211j bij m'n ouders neer als off-site backup. Totaal over the top, maar dan staan m'n foto's en documenten in ieder geval veilig :)

Dergelijke grote schijven worden toch wel vaker in RAID gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 19:00
zijn ermensen die net als mij om de paardagen een mailtje krijgen van Symform dat mijn nas zich een paar dagen niet heeft gemeld bij het symform platform? Ik heb niks veranderd maar het lijkt dan of de nas niet aanmeld. Als ik inlog op mijn Symform account dan zie je ook dat de nas voor het laatst 2 dagen geleden online was.

Iemand dit ook deze ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Dat is een probleem van de synology ddns service,
Deze werkt nIet vlekkeloos.neem een gratis ddns
account en free ddns bij no-ip
en je bent er van af.

Ik heb dit namelijk ook vaak gehad, zo vaak dat
Ik het zat werd en dus nu gebruik maak van
Een andere ddns service en deze werkt wel super

[ Voor 63% gewijzigd door freaky35 op 17-12-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Ik heb wat vreemds vandaag meegemaakt met mijn DS412+.

Vanmiddag kreeg ik een mailtje van mijn DS dat volume 1 was gecrashed en inderdaad hij was niet meer te bereiken.
Echter 25 minuten later heeft het systeem zichzelf weer opgestart en ik kon inderdaad weer verbinding maken
Volgens ging ik op zoek welke schijf was gecrashed, maar raadselachtig was alles nog online met status "normal".

In de logs zie ik wel dat de boel is gecrashed, maar toch wordt het niet getoond en kan ik bij alle bestanden...

Ik ben nu om zeker te zijn wel smart-tests aan het draaien maar blijf het raar vinden :S Crash, reboot, en vervolgens niets te zien... (Ik bedoel niets raars te zien, hij draait wel gewoon :P)
Iemand dit een keer eerder meegemaakt?

[ Voor 33% gewijzigd door Ikke_Niels op 17-12-2012 17:52 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Yup dat heb ik ook meegemaakt met m'n DS211j. Kom 's ochtends de huiskamer binnen, staat dat ding heftig in z'n hoekje te piepen. Alles gecrasht, niets meer te bereiken. Net na het overzetten van alle data, en uiteraard voor het maken van de eerste backup. Dat was even een spannend momentje.

Netjes uitgezet, opnieuw opgestart en niks meer aan de hand. Draait sindsdien zonder problemen. Toen was het ook wel meteen duidelijk dat ik NU een backup wilde hebben van de belangrijke dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kaastosti schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:58:
[...]

De reden dat ik voor een 412+ wil gaan, is nu juist dat ik hierin RAID5 kan draaien. Momenteel heb ik een DS211j in RAID0, waarvan de belangrijke mappen elke nacht gesynchroniseerd worden met een externe USB schijf. Het werkt, maar echt mooi is het niet.

Ik zit te denken over dezelfde combinatie als jij.. 412+ met die vier schijven. Dan zet ik de 211j bij m'n ouders neer als off-site backup. Totaal over the top, maar dan staan m'n foto's en documenten in ieder geval veilig :)

Dergelijke grote schijven worden toch wel vaker in RAID gezet?
Niet echt meer dus. Lees de links maar, best interessant stuk. Rondom 2009 is Raid5 niet meer echt viable voor grote opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Omdat CouchPotato niet reageerde een reboot gedaan maar nu staat al 5 minuten dat ie ~3MB/s upstream verbruikt terwijl alleen m'n laptop verbinding heeft volgens DSM. WTF? Hoe kom ik erachter wat die upstream veroorzaakt :?

edit: na uitschakelen en inschakelen lijkt het mediaserver te zijn, zodra ik die aanzet gaat de upstream naar 2 - 4MB/s :?

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 17-12-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34
Via telnet/ssh en het commando netstat zou je in elkgeval kunnen zien welke ipadressen/hostnamen er in verbinding staan met je synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Er is een device met een voor mij onbekend IP die ineens load trekt als ik de mediaserver aanzet, heel apart :? Heb nu het vinkje bij dat device weggehaald en dan is de load weg. Gek genoeg heet het profiel XBMC en heb ik ook een XBMC client maar die pc staat uit en zit op een ander IP :{

edit: nu vinkje weer terug gezet en blijft de load weg. Kon dat onbekende IP (intern) ook niet pingen ofzo en zie het op de router ook niet echt terugkomen.

edit2: ik vermoed dat mn UPC Horizon box ineens dik is gaan scannen ofzo, het mac-adres match enkel niet op de laatste groep namelijk.

edit3: het is een mac/ip wat de horizon box heeft uitgegeven dmv. dhcp, waarschijnlijk een interne scanner die op de achtergrond ineens besloot op de NAS in te loggen om alles te scannen, defuk UPC :{

[ Voor 48% gewijzigd door Cartman! op 17-12-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Viper® schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:18:

Deze link vond ik wel interessant: http://www.servethehome.c...-anthology-part-1-primer/

Komt uit dit topic: raid 5 met grote sata schijven slecht?

http://www.zdnet.com/blog...stops-working-in-2019/805

Hoe denken jullie hierover zijn er ervaringen mee ?

Zit namelijk te kijken naar een goede prijs opslag/kwaliteit verhouding. Een DS212+ met 2 x 4 TB schijven in raid 1 zou bijvoorbeeld ook kunnen en een stuk goedkoper zijn.
Best een pariteitscontrole inplannen elke maand of om de paar weken zoals in dit topic gezegt is, verkleint de kans op uitval tijdens rebuilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 17:11
Vandaag heb ik een tweede HD gekocht voor mijn DS212+ en heb deze geplaatst in de behuizing.

Omdat ik bang ben dat ik bestaande data verlies van mijn eerste HD, en de wizard behoorlijk onduidelijk is voor mij en ik niet precies weet welke routing ik moet volgen om de tweede HD als tweede volume aan te maken, hoop ik dat iemand me verder kan helpen. Ik heb al gekeken bij Synology, maar kom er dan toch niet helemaal uit...

Wat ik zou willen is gewoon de beschikking hebben over 6TB aan schijfruimte en de tweede HD als volume 2 aanmaken (dus geen JBOD).

Omdat ik niet zomaar wat wil gaan aanrommelen, met de angst 1,2TB aan data kwijt te zijn, is dit de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/1615/opslagbeheer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img826.imageshack.us/img826/4913/hddbeheer.jpg

Ik wil dus eigenlijk 2 volumes aanmaken maar de wizard is erg onduidelijk imho.

Als ik bij opslagbeheer kies voor "maken", kan ik kiezen uit "snel" en "aangepast" en eigenlijk ben ik hier al het spoor bijster.... :?

[ Voor 54% gewijzigd door A3-D op 17-12-2012 20:13 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeOO schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:41:
[...]

Klopt vandaar de Let op. De regel is van een DS211. Maar een vergeten / of : op de verkeerde plaats is al genoeg. Ik heb nu ook een kopie gemaakt van het bestand zodat mocht het ooit weer eens fout gaan ik deze snel kan herstellen :)
Zojuist even gekeken met telnet en ik zie dat mijn PATH er anders uitziet dan wat ik kan zien als ik webbased in log op mijn diskstation?

Ook zie ik een # staan voor mijn PATH......dus #PATH

Geen idee of dat wat uitmaakt?
Enig idee waarom het in mijn telnet sessie er anders uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Viper® schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:42:
[...]

Niet echt meer dus. Lees de links maar, best interessant stuk. Rondom 2009 is Raid5 niet meer echt viable voor grote opslag.
Inderdaad goed om te lezen, weer een illusie armer. Maar de 412+ kan ook RAID-6 draaien! Minder capaciteit, maar wel dubbele pariteit, waarmee de grafiek een stuk positiever uitvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kwam er achter dat ik via mijn werk de nas kon benaderen via poort 5000. Maar ik kan nergens in de router vinden dat die poort openstaat. ook niet bij routerconfiguratie op de nas. Iemand eerder dit gehad of een idee waar ik kan achterhalen waar die poort openstaat en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Paulus07 schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:44:
kwam er achter dat ik via mijn werk de nas kon benaderen via poort 5000. Maar ik kan nergens in de router vinden dat die poort openstaat. ook niet bij routerconfiguratie op de nas. Iemand eerder dit gehad of een idee waar ik kan achterhalen waar die poort openstaat en waarom?
DMZ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maar ik moet toch ergens zien staan dat 5000 open is?

hmmm ik zie in de router wel onder UPnP staan dat poort 5000 actief is als tcp.

[ Voor 19% gewijzigd door Paulus07 op 17-12-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

UTM

Voor een download/streaming server overweeg ik naast zelfbouw, een item uit de Synology-reeks. Echter, ik zit met een aantal praktische vragen waarover ik op Internet/meerdere Synology fora/Tweakers weinig informatie vind.
  • Uitgaande van de Synology DS212j; hoe snel gaat daar het herstellen d.m.v. par-bestanden en het unrarren van gedownloade items? Uitgaande van een .MKV-file van circa 10gb;
  • Hoe gaat dit in combinatie met downloaden (CPU-gebruik);
  • Kan ik de DS212j eenvoudig koppelen aan mijn Mede8er 400X2? Of zijn er allerlei lastige instellingen nodig? Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld lastig delen van mappen.
  • Kan de DS212j zonder problemen grote bestanden (.MKV's van >10gb) streamen naar de Mede8er om aldaar af te spelen? Of gaat Full HD bv. stotteren? (Dit gezien de geringe CPU-kracht en geheugengrootte).
  • Hoe zit het met veiligheid/privacy? Een Windows-PC is aardig dicht te spijkeren, maar hoe zit het met de Synology?
  • Of is bijvoorbeeld een https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch het overwegen waard?
Ik hoop dat jullie de antwoorden weten!

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 17-12-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Je pakt de j-variant, wat automatisch betekent dat je maar 128Mb geheugen hebt. Dat heeft de 211j ook en hier heb ik problemen met het binnenhalen van bestanden van 10Gb+. Dat gaat dan vanaf een zeker punt traag als dikke stront door een trechter. Ik zou een NAS pakken met meer geheugen.

Als 'ie aan het herstellen/unrarren is, merk je dat niet bij toegang tot bestanden, maar wel als je een film via het netwerk aan het streamen bent. Dat trekt 'ie dan toch net niet.

Aan een media-kastje hangen is geen punt. Ook streamen niet, mits dat maar het enige is wat 'ie aan het doen is.

Synology is draait op ee Linux variant. Je maakt ook user aan, geef je rechten etc. Voor zover mij bekend zit dat wel netjes dicht :)

Er zijn genoeg alternatieven, maar zelf ben ik heel erg te spreken over het systeem wat Synology heeft ontwikkeld. Ze staan ook niet voor niets in de top bij de Tweakers Awards... mensen hebben ze en zijn er enthousiast over.

Hopelijk is dat een antwoord op je vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23
Is dit http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ echt de enige manier om nzbget op mijn ds212+ te krijgen?

Baal er wel van dat sabnzb maar 2,9 MB haalt met mijn 6mb lijntje van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15
Heb zelf de 212J ook en als hij moet repairen duurt het wel wat langer dan op je PC natuurlijk maar over het algemeen is hij toch vrij snel klaar. Ik heb het dan ook over de 10GB mkv'tjes. Denk dat hij binnen een uurtje wel klaar is. Als de files compleet zijn (goede newsserver) gaat het allemaal wat sneller. Bij mij geen probleem om tegelijk te repairen/unpacken en afspelen van film.

Heb nog wel een vraagje: Ik wil een andere TV voor in de slaapkamer en hier wil ik ook naar toe kunnen streamen. Weet iemand hoe dat zit met de tv's met DLNA. Is het bijvoorbeeld mogelijk om een film (HD MKV) te streamen vanaf je synology of trekt de TV dit niet? Ik gebruik beneden nu gewoon een popcorn hour om te streamen en daar heb ik nooit problemen mee maar als ik in de slaapkamer geen aparte streamer hoef te gebruiken is dat natuurlijk wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
mensen die een DS412+ hebben met usb 3 poort: wat voor snelheid halen jullie wanneer er iets van de usb3-schijf wordt geschreven naar de NAS? Ik haal snelheden van rond 50-60MB/s. Lijkt mij nogal weinig, niet?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2dtpzll.png

Het eerste deel van de grafiek is dezelfde schijf in een usb2-behuizing. Het tweede deel in een usb3-behuizing...

[ Voor 29% gewijzigd door pina op 17-12-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
pina schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:31:
mensen die een DS412+ hebben met usb 3 poort: wat voor snelheid halen jullie wanneer er iets van de usb3-schijf wordt geschreven naar de NAS? Ik haal snelheden van rond 50-60MB/s. Lijkt mij nogal weinig, niet?

[afbeelding]

Het eerste deel van de grafiek is dezelfde schijf in een usb2-behuizing. Het tweede deel in een usb3-behuizing...
Wat is de opgegeven max. van de behuizing/schijf? Staat de schijf toevallig niet erg vol?
Kopieer je wel grote files (100+ MB/stuk) of zijn het foto's of mp3's? Bij die laatste 2 is het niet vreemd nll ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Turb0Turb0 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:45:
Is dit http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ echt de enige manier om nzbget op mijn ds212+ te krijgen?

Nee, de laatste versie van NZBGet kun je gewoon via het package center toevoegen. Even de bron http://packages.synocommunity.com toevoegen en dan simpel installeren (hetzelfde als SABnzbd).

Toevallig heb ik zelf gisteren met NZBGet getest, en haal inderdaad hogere snelheden (gemiddeld 8MB/s met NZBGet, ten opzichte van gemiddeld 5MB/s met SABnzbd).

Ik heb een 120MB lijn via UPC en haal met NewsLeecher via de PC vol gas 15MB/s binnen. De DS212+ is dus de beperkende factor en NZBGet zorgt voor een iets betere snelheid, maar nog steeds niet optimaal.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErtjeNL
  • Laatst online: 13-07-2020
krotwijk schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:34:
[...]

Succes ermee.
Hai
ik heb het gedonwload en wat dingen geprobeerd maar no luck. Wat heb jij precies gedaan?
Verder heb iik avira en spybot uitgeschakeld en tevens weer no luck. iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 03-10 15:50
2 nieuwe probleempjes met m'n NAS..

1) "you are not authorized to use this service"
Ik krijg bovenstaande melding nu best vaak voorgeschoteld. Ik kan dan weer opnieuw inloggen. Vaak krijg ik meteen dezelfde melding maar net zo kan ik weer een hele poos verder werken zonder problemen.
Welke user ik gebruik maakt niet uit.De SSH connectie wordt niet verbroken trouwens.

2) Na manueel een config lijn te wijzigen leek het me handig om sickbeard even te herstarten. Helaas krijg ik na hets toppen deze niet meer gestart. De aangepaste lijn is alweer verwijderd maar helaas wil sickbeard nog steeds niet opstarten.
/var/log/messages geeft enkel het volgende aan:

code:
1
PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2596 Failed to start package sickbeard

Dat zegt dus niet zoveel. Worden er verder nog ergens logs weggeschreven die'k zou kunnen raadplegen voor meer info over het issue?
De sickbeard logs zelf (/volumeUSB1/sickbeard/logs/) geven totaal geen info voor dit issue.

Ook een herstart van gans het systeem lost geen van beide issues op.

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 18-12-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 11-10 15:24
Loop al een paar dagen te prutsen met het installeren van nzbget.
Ik heb het eerder werkend gehad met de how to van Rob de hoog. En nu wilde ik het wederom op die manier installeren. Dit ging al niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk maar uit package center het desbetreffende package geïnstalleerd. Echter nu blijft de webinterface om een password vragen.

Dit heb ik nergens ingesteld. Nu heb ik het configuratie bestandje gevonden en daar staat een username en password in echter deze doen het ook niet.

Iemand hetzelfde probleem gehad of enig idee waar ik deze gegevens kan achterhalen. Verwijderen en opnieuw installeren van de package helpen niet evenals het installeren van nzbget config(deze geeft zelfs aan dat nzbget niet is geïnstalleerd). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Bongoarnhem schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:28:
Ik heb het eerder werkend gehad met de how to van Rob de hoog. En nu wilde ik het wederom op die manier installeren. Dit ging al niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk maar uit package center het desbetreffende package geïnstalleerd. Echter nu blijft de webinterface om een password vragen.

Dit heb ik nergens ingesteld. Nu heb ik het configuratie bestandje gevonden en daar staat een username en password in echter deze doen het ook niet.

Iemand hetzelfde probleem gehad of enig idee waar ik deze gegevens kan achterhalen. Verwijderen en opnieuw installeren van de package helpen niet evenals het installeren van nzbget config(deze geeft zelfs aan dat nzbget niet is geïnstalleerd). 8)7
Heb je versie 9 van Nzbget geïnstalleerd? Anders moet je hem even verwijderen en opnieuw installeren. Tijdens de install moet hij namelijk om het wachtwoord vragen welke je later weer kunt gebruiken om in te loggen.

Als je versie 8 gebruikt heb je in je nzbgetweb mapje wellicht een . htaccess bestandje staan welke naar een wachtwoord file verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Ik ervaar wel meer problemen met het installeren / updaten van pakketten overigens. Dat er gezegd wordt dat de bewerking niet voltooid is of de service niet gestart kon worden en dergelijke. Als je dan vervolgens ververst blijkt het pakket wel geïnstalleerd of up to date. Erg vreemd dat dit een beetje instabiel over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens nzbget als user en nzbget als password. Dit is de standaard in de nieuwe installatie. Erg verwarrend omdat alle vorige installaties nog met ander wachtwoord werkte...

Oh, en als je door de wizard geleid wordt nadat je ingelogd bent, kies er dan NIET voor om nzbget alleen op 'Deze computer' te laten benaderen. Als je dat doet kun je de volgende keer dat je nzbget probeert te benaderen via DSM niet bij de webinterface komen.
(Mocht je daar al voorbij zijn: duik via SSH de nzbget.conf in en pas localhost aan naar 0.0.0.0)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb een DIY NAS met FreeNAS (ZFS) erop en ik heb een DS211+.
Wanneer ik de DIY NAS mount via File Station op mijn DS211+ en dan bestanden kopieer tussen de twee servers, dan haal ik snelheden van gemiddeld 20MB/s.
Echter, wanneer ik via Windows 7 op mijn desktop bestanden kopieer tussen de twee servers dan haal ik gemiddeld zo'n 60MB/s.
Nu heb ik begrepen dat die DS211+ die kopieeracties "in de achtergrond" doet en wellicht daarom minder snel werkt, maar dat wil ik niet. Ik heb zo'n 2.5TB te kopiëren en ik wil gewoon die zelfde snelheden halen direct tussen de twee servers en niet nog eens mijn desktop extra moeten inschakelen.
Is die hoegenaamd mogelijk of speelt er mogelijks nog iets anders mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
witchdoc schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:43:
2 nieuwe probleempjes met m'n NAS..

...

2) Na manueel een config lijn te wijzigen leek het me handig om sickbeard even te herstarten. Helaas krijg ik na hets toppen deze niet meer gestart.

...

De sickbeard logs zelf (/volumeUSB1/sickbeard/logs/) geven totaal geen info voor dit issue.
Het probleem zit 'm in de plek van de logging van SB. Je hebt dit op een USB-stick staan. Hierdoor start de boel niet meer op. Als je dat uit de config.ini haalt, moet SB weer opstarten volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Dmitri op 18-12-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Buzzie schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:27:
[...]

Zojuist even gekeken met telnet en ik zie dat mijn PATH er anders uitziet dan wat ik kan zien als ik webbased in log op mijn diskstation?

Ook zie ik een # staan voor mijn PATH......dus #PATH

Geen idee of dat wat uitmaakt?
Enig idee waarom het in mijn telnet sessie er anders uit ziet?
Dit heb ik wel eens gezien na een update van DSM. Het moet niet uitmaken hoe je het bestand bekijkt. Zodra er een # voorstaat is de regel uitgezet en dan kan de software niet alles meer vinden omdat de paden ontbreken. Als er verder geen andere PATH regel in staat dan zou ik het # verwijderen, opslaan en herstarten.

Waarschijnlijk zal hij het daarna weer normaal doen.

Uiteraard op eigen risico >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

Stel de vragen even in het juiste topic. Daar vindt je ook veel info over Nzbget en hoe je dit automatisch kunt installeren.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 18-12-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
A3-D schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:02:
Vandaag heb ik een tweede HD gekocht voor mijn DS212+ en heb deze geplaatst in de behuizing.

Omdat ik bang ben dat ik bestaande data verlies van mijn eerste HD, en de wizard behoorlijk onduidelijk is voor mij en ik niet precies weet welke routing ik moet volgen om de tweede HD als tweede volume aan te maken, hoop ik dat iemand me verder kan helpen. Ik heb al gekeken bij Synology, maar kom er dan toch niet helemaal uit...

Wat ik zou willen is gewoon de beschikking hebben over 6TB aan schijfruimte en de tweede HD als volume 2 aanmaken (dus geen JBOD).

Omdat ik niet zomaar wat wil gaan aanrommelen, met de angst 1,2TB aan data kwijt te zijn, is dit de huidige situatie:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik wil dus eigenlijk 2 volumes aanmaken maar de wizard is erg onduidelijk imho.

Als ik bij opslagbeheer kies voor "maken", kan ik kiezen uit "snel" en "aangepast" en eigenlijk ben ik hier al het spoor bijster.... :?
Heb er toen zelf ook lang naar gezocht en even mijn oude post opgezocht:
Je moet dus bij het aanmaken kiezen voor Aangepast -> 1 volume op RAID en dan je alleen maar kiezen voor Basic. Dan kan je volume 2 aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MikeOO schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:17:
[...]

Dit heb ik wel eens gezien na een update van DSM. Het moet niet uitmaken hoe je het bestand bekijkt. Zodra er een # voorstaat is de regel uitgezet en dan kan de software niet alles meer vinden omdat de paden ontbreken. Als er verder geen andere PATH regel in staat dan zou ik het # verwijderen, opslaan en herstarten.

Waarschijnlijk zal hij het daarna weer normaal doen.

Uiteraard op eigen risico >:)
Het was wel iets wat ik overwoog om die # te verwijderen maar was even verder gaan zoeken.
Toen kwam ik op het forum van Synology tegen dat de open_basedir staat in het bestand:

/usr/syno/etc/php/user-setting.ini

Daar kwam ik inderdaad mijn open_basedir tegen.

Echter welke aanpassing ik ook deed.....zelfs leeg maken hielp niet.

Ik liep nog een firmware achter en gelukkig heeft de installatie van die firmware mijn problemen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
loyske schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:45:
[...]

Heb er toen zelf ook lang naar gezocht en even mijn oude post opgezocht:
Je moet dus bij het aanmaken kiezen voor Aangepast -> 1 volume op RAID en dan je alleen maar kiezen voor Basic. Dan kan je volume 2 aanmaken ;)
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 04-10 16:10
Turb0Turb0 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:45:

Er is wel een soort oplossing voor. Er stond hier een scriptje ergens die er voor zorgde dat ie eerst je gehele queue dl'de en pas daarna aan de slag ging met par'ren en rar'ren

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
SmiGueL schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:45:
[...]

Wat is de opgegeven max. van de behuizing/schijf? Staat de schijf toevallig niet erg vol?
Kopieer je wel grote files (100+ MB/stuk) of zijn het foto's of mp3's? Bij die laatste 2 is het niet vreemd nll ;)
nee, schijf is niet vol en ik kopieerde 400MB-files... op de behuizing staat er niks op van snelheden. USB3 is toch USB3? Alle, kan mij niet voorstellen dat het zoveel verschilt van snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Version: DSM 4.1-2668

(2012/12/18)

Change log:

Fixed an issue where you may not see the files via Windows File Service (CIFS protocol) after you rename them.
Fixed an issue where you may not be able to delete files via Windows File Service.
Fixed an issue where the DiskStation may not enter safe mode when a power outage occurs.
Improved overall reliability of Windows File Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:08
Hoe is het torrents dowloaden met de Synology dan? Werkt dat ongeveer hetzelfde als met Utorrent?
Ook vooral kwa snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
msmilde schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:11:
Version: DSM 4.1-2668

(2012/12/18)

Change log:

Fixed an issue where you may not see the files via Windows File Service (CIFS protocol) after you rename them.
Fixed an issue where you may not be able to delete files via Windows File Service.
Fixed an issue where the DiskStation may not enter safe mode when a power outage occurs.
Improved overall reliability of Windows File Service.
Altijd zo bang dat packages niet meer werken. Bovendien moet ik bootstrap weer terug gaan zetten, ze zouden er een package voor moeten maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:00
Die package is er dus al, voor bootstrap. Heb het zelf nog niet getest!

[ Voor 34% gewijzigd door ChuckyDevil op 18-12-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Gisteren getest en gaf bij mij failed aan.
heb het maar handmatig weer gedaan.

En ja was voor de juiste DS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 21:37
Er is (weer) een nieuwe versie van de DSM firmware: versie 4.1-2668

Change log:
- Fixed an issue where you may not see the files via Windows File Service (CIFS protocol) after you rename them.
- Fixed an issue where you may not be able to delete files via Windows File Service.
- Fixed an issue where the DiskStation may not enter safe mode when a power outage occurs.
- Improved overall reliability of Windows File Service.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 17:00
Ja, dat staat een paar posts terug ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 03-10 15:50
Dmitri schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:45:
[...]

Het probleem zit 'm in de plek van de logging van SB. Je hebt dit op een USB-stick staan. Hierdoor start de boel niet meer op. Als je dat uit de config.ini haalt, moet SB weer opstarten volgens mij.
Helaas, de logging aangepast naar de standaard directories maar het problkeem blijft.
Sickbeard wil niet starten met die generic error in /var/log/messages

code:
1
Dec 18 12:50:04 PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2596 Failed to start package sickbeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan iemand mij vertellen of de disks onafhankelijk van elkaar kunnen slapen? (als je bijvoorbeeld 2 basic volumes hebt, geen raid natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bah, moet mijn DS weer gaan bootstrappen wil ik de laatste TVHeadend kunnen draaien (timeshift support).

Als Synology nu hun toolchains eens deed updaten naar GCC 4.3 dan was er niks aan de hand maar dat doen ze pas wanneer DSM 5 uitkomt :(

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2012 13:12 . Reden: grama ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Je bedoelt, dan raakt bootstrap niet verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:19:
Je bedoelt, dan raakt bootstrap niet verloren?
Uh nee niet echt. Anders had ik er een package van kunnen maken en had er niet gebootstrapped hoeven worden maar wil ik nu de laatste nieuwe TVHeadend dan moet ik er toch weer aan gaan geloven mijn DS te bootstrappen om dat er geen packages van gemaakt kunnen worden van de laatste TVH source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
abusimbal schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:44:
[...]

Best een pariteitscontrole inplannen elke maand of om de paar weken zoals in dit topic gezegt is, verkleint de kans op uitval tijdens rebuilden.
Hoe doe je dat? Ik kan de optie niet vinden om een pariteitscontrole in te plannen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:27

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand een idee wat ik kan doen tegen een slechte performance van mijn 112j?

Ik heb alles bedraad aangesloten, en ik maak gebruik van gigabit apparatuur zonder jumboframes. Als ik over het internet een backup laat doen van een Synology DiskStation 212J naar mijn 112J dan haal ik maar max 200KByte/sec, onafhankelijk of encryptie aan staat, of uit. Processorbelasting is maar iets van 20-30% en geheugengebruik komt niet boven de 60% uit.

Intern op mijn netwerk haal ik maar 1-1,5MByte/sec. Nou vind ik dat wel erg laag. Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ik weet dat mijn harde schijf een advanced format drive is, maar de DS is geinstalleerd met DSM 4.1 dus die zou de schijf moeten herkennen neem ik aan.

Is er iets waarmee ik van buitenaf kan kijken of de schijf goed gealigned is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik zie nu dat de Western Digital WD20EZRX voor weinig te koop is.
pricewatch: Western Digital Green WD20EZRX, 2TB

Iemand idee of dat wat is of er ervaring mee?
Wil er 2 in mijn 212J drukken. Meestal wordt de EARX gekozen, dit is de EZRX.
Of zijn ze exact hetzelfde, behalve dat de EZRX meer energie verbuikt?

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 18-12-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
schumi2004 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:36:
[...]

Uh nee niet echt. Anders had ik er een package van kunnen maken en had er niet gebootstrapped hoeven worden maar wil ik nu de laatste nieuwe TVHeadend dan moet ik er toch weer aan gaan geloven mijn DS te bootstrappen om dat er geen packages van gemaakt kunnen worden van de laatste TVH source.
Bootstrap is toch sowieso noodzakelijk met al het gehannes dat jij de hele tijd aan het doen bent? :Y)

Heb je in het verleden een complete re-install gedaan en alleen packages geïnstalleerd waardoor je niet meer gebootstrapped hoefde te zijn dan? Trouwens ja, als je alleen packages nodig hebt en dus nooit een ipkg hoeft te doen wordt bootstrappen useless. Wanneer je gebruik maakt van cronjobs en PuTTy (eventueel ook een cliënt voor beschikbaar als package) heb je nog altijd geen bootstrap nodig toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

baronruud schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:04:

Heb er een besteld, vandaar ook mijn vorige vraag ;) Hij staat op de compatibility lijst van Synology en ik las op een Duits forum dat iemand er goede ervaringen mee had. Maar kon nergens een echte review vinden, vroeg me af hoe stil deze eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mr_gadget schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:38:
[...]

Heb er een besteld, vandaar ook mijn vorige vraag ;) Hij staat op de compatibility lijst van Synology en ik las op een Duits forum dat iemand er goede ervaringen mee had. Maar kon nergens een echte review vinden, vroeg me af hoe stil deze eigenlijk is.
Beetje offtopic, maar laatste vraag.
Welke shop als ik vragen mag? Ik zal hem dan bij Maxict moeten bestellen en die is niet echt denderend beoordeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 11-10 19:02
Net al mn fotos op mn DS212j gezet. Nu is de nas de fotos aan het converteren? Dit gaat tergend langzaam en gebruikt continue alle cpu recourses. Is het mogelijk om dit proces te versnellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:27:
[...]

Bootstrap is toch sowieso noodzakelijk met al het gehannes dat jij de hele tijd aan het doen bent? :Y)

Heb je in het verleden een complete re-install gedaan en alleen packages geïnstalleerd waardoor je niet meer gebootstrapped hoefde te zijn dan? Trouwens ja, als je alleen packages nodig hebt en dus nooit een ipkg hoeft te doen wordt bootstrappen useless. Wanneer je gebruik maakt van cronjobs en PuTTy (eventueel ook een cliënt voor beschikbaar als package) heb je nog altijd geen bootstrap nodig toch..
Hehehe met al dat gehannes heb ik geen bootstrap nodig meer. Heb idd een reinstall gedaan in verleden ja, meerdere al :-(

Bootstrap heb je voor cronjobs en/of putty niet nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

janvanmil schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:49:
Net al mn fotos op mn DS212j gezet. Nu is de nas de fotos aan het converteren? Dit gaat tergend langzaam en gebruikt continue alle cpu recourses. Is het mogelijk om dit proces te versnellen oid?
Ja en nee. Ja, het gaat tergend traag door de methodes die Synology gebruikt om dit te doen. En ja, je schijnt er wat aan te kunnen doen door zelf een shell script te maken voor de conversie en de verwijzing aan te passen... bij mij werkte dat echter niet en nu is het stuk ;) Dus Nee, officieel niet.

De traagheid komt door twee dingen: Er wordt standaard ook een 'thumbnail' gemaakt voor gebruik op een iPad. Die zijn relatief groot en worden bijna niet gebruikt. Daarnaast wordt er een filter over elke thumbnail heen gegooid die zomaar een minuut per foto bezig kan zijn. Zonder dat filter is 'ie in 4 seconden klaar. Behoorlijk nutteloos en tijdrovend... maar helaas geen manier om daar makkelijk aanpassingen in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:17
janvanmil schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:49:
Had de DS assistant gebruikt..... die doet de conversie op je pc ipv je minder krachtige NAS.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
baronruud schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:04:

De EARX is de RED schijf, de EZRX de green. Die is altijd al ca 30% goedkoper.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.