Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik plof zo af en toe hier neer om wat posts te lezen, maar het gaat de laatste weken alleen maar over WD schijven en dan met name over fouten, of lijkt dat maar zo?

RED's lijken mij niet betrouwbaar, Green's kunnen niet goed tegen vaak in- en uitschakelen (hibernate).

Klopt mijn beeld, of zit ik ernaast?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 21:37
albino71 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:42:
Ik plof zo af en toe hier neer om wat posts te lezen, maar het gaat de laatste weken alleen maar over WD schijven en dan met name over fouten, of lijkt dat maar zo?

RED's lijken mij niet betrouwbaar, Green's kunnen niet goed tegen vaak in- en uitschakelen (hibernate).

Klopt mijn beeld, of zit ik ernaast?
Alhoewel ik 1 van die mensen ben die problemen heeft, denk ik niet dat dit zo is. Er hebben een aantal mensen gepost over problemen, maar dat wil niet zeggen dat WD REDs over het algemeen onbetrouwbaar zijn.

Waarschijnlijk hebben mijn WD REDs een valse start gemaakt in een defecte NAS, maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben al mijn schijven aan het testen, voordat ze in mijn nieuwe NAS gaan.

Overigens gaan de meeste problemen over WD REDs in een RAID config in een Synology NAS. Dat is weer een extra factor die meespeelt. WD REDs zijn daar speciaal voor bedoelt, dus dat zou toch geen problemen moeten geven :).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

tpas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:43:
En, dus....??
Volgens mij is het netwerk de belemmering, en niet je schijven, toch?
Sustained wel ja.. voor de rest moet je maar ff in dit topic zoeken, dat is al meerdere keren aangekaard (ook door mij).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb WD Caviar Green schijf in mijn DS112+ zitten.....maar wat zou hier het probleem precies van zijn dan? want nu lees ik hier protseling iets over...waar moet ik voor op passen dan?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
albino71 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:42:
De Green's parkeren de disk head om de zoveel seconden.
Zie Load Cycle Count; Smart ID 193.
Dit kun je met een tooltje uitzetten of aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
abusimbal schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:30:
Tweede schijf getest. Kort test OK. Lange test na een paar minuten al gedaan met:
too many errors found - please contact techincal support error/status code: 0225

Dit moet dus zeker RMA.
Abusimbal, ik heb er ook eentje te pakken met dezelfde melding. Dat is 1 van de 3 schijven die ik weer terug heb gekregen van 4-Launch. Lekker getest daar ;(.

Gaat jouw schijf terug naar WD of naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Iemand ervaringen met de 3 Tb versie van de Western Digital AV GP (WD30EURS) in een Synology?

Ik wordt niet vrolijk van al die verhalen hier over de RED's en GREEN's. Ik heb al jaren WD schijven maar ik begin steeds meer te twijfelen. 8)7

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37

timovd

Voorsprong door techniek

kraades schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:06:
[...]

Dus als je (zoals in mijn geval) de schijven 24/7 laat draaien en hibernate uitschakelt, is er niets aan de hand. Ik heb 2TB WD Green schijven al twee jaar in RAID-10 draaien en geen problemen mee gehad. Aan de reacties te zien wil ik geen RED's proberen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
Ik heb sinds gisteravond een DS213+ met 2x 3TB WD RED. Het hele zwikkie geïnstalleerd en laten draaien. Uiteraard heb ik geen goed vooronderzoek gedaan heb ik de standaard optie SHR aan laten staan. Op zich leuk voor kritische data, maar die heb ik niet (althans niet op mijn NAS).

Nu de hamvraag, kan ik nog terug naar standaard 2 volumes a 3 TB per volume?? Of ben ik dan alle data + instellingen kwijt (toch zonde, staat al enige tijd data over te pompen van mijn oude NAS en heb reeds vanalles geconfigureerd).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

Ik heb al vanaf februari 2 groene schijven (ST2000DL003-9VT1 Barracuda Green) in SHR, weliswaar van Seagate, maar nooit problemen mee. En ze gaan met regelmaat in/uit hibernation ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
@ Renzo

je raakt alles kwijt omdat je een basic volume moet aanmaken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

misschien een beetje voor de hand liggende vraag, maar toch stel ik hem:

Als ik spotweb op mijn NAS DS211j installeer, dan gaan mijn HD's zeker niet meer in standby omdat ik een cron aanmaak die elk uur de database update met nieuwe spots toch?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
timovd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:06:
[...]

Dus als je (zoals in mijn geval) de schijven 24/7 laat draaien en hibernate uitschakelt, is er niets aan de hand. Ik heb 2TB WD Green schijven al twee jaar in RAID-10 draaien en geen problemen mee gehad. Aan de reacties te zien wil ik geen RED's proberen.
Niet helemaal. Het (andere) probleem met desktop schijven is dat de error-recovery (veel) langer is dan de time-out van een RAID controller.
Indien de schijven minder goed leesbare blokken bevatten kon het volgende gebeuren:
1. Lees actie: 1 schijf heeft een bad block, en gaat in deep-recovery mode (max 120 seconden) om de data toch nog te lezen (en daarna intern te realloceren). Prima actie voor een desktop schijf overigens.
2. De RAID controller krijgt na relatief korte tijd (bijvoorbeeld 10 seconden) seconden nog geen antwoord van de schijf, besluit dat de schijf defect is en schakelt deze uit de RAID groep.
3. De schijf wordt gewisseld voor een nieuwe en de rebuild wordt gestart.
4. Alle andere schijven worden nu helemaal gelezen, dus ook data die niet veel gebruikt werd. Indien hier ook een slecht blok tussen zit, gaat deze schijf ook in deep-recovery mode.
5. De RAID controller krijgt niet op tijd antwoord van deze schijf, markeert deze ook defect en ploef, je hele RAID volume is weg (bij RAID 5).

Persoonlijk vind ik het een fout van de RAID controller om een schijf uit een raid groep te knikkeren wanneer er (tijdelijk) geen redundant schijf aanwezig is.
Ik weet ook niet hoe de Synologys hiermee omgaan tegenwoordig. Het zou mooi zijn wanneer de RAID time-out van 10 op 300 seconden gezet werd wanneer je met een degraded RAID volume draait, maar dit soort informatie heb ik nooit kunnen vinden.

NAS schijven zoals de WD RED modellen hebben een TLER. Dit is een dure term voor "geen deep-recovery mode, maar gewoon een leesfout teruggeven". De schijf geeft een leesfout, de RAID controller berekent de data mbv de pariteit uit het RAID volume en schrijft het herstelde blok terug naar de probleemschijf. Hierbij wordt het defecte blok BAD gemarkeert en de data op een andere plek geschreven. Behalve een hapering in de performance merk je hier niks van.

Professionele RAID systemen proberen dit ook nog voor te zijn door op rustige momenten alle data gewoon te lezen. De BAD block reallocatie vind dan bijvoorbeeld 's nachts plaats zodat tijdens produktie draaien geen time-outs optreden.

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
jos_zwa schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:48:
misschien een beetje voor de hand liggende vraag, maar toch stel ik hem:

Als ik spotweb op mijn NAS DS211j installeer, dan gaan mijn HD's zeker niet meer in standby omdat ik een cron aanmaak die elk uur de database update met nieuwe spots toch?
Prik er een USB diskje in en zet de database daarop (samen met de watch folder van sabnzd).
(Ik gebruik zelf een Kingston Micro van 16 GB, die steekt maar 1 cm uit).

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Munters schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:00:
[...]

Prik er een USB diskje in en zet de database daarop (samen met de watch folder van sabnzd).
(Ik gebruik zelf een Kingston Micro van 16 GB, die steekt maar 1 cm uit).
Heb ik in test gehad als watch folder idd.

Maar, hoe zit het met sickbeard, couchpotato, nzbget?
Kun je logs e.d. ook op de usb stick zetten?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Munters schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:57:
[...]
Persoonlijk vind ik het een fout van de RAID controller om een schijf uit een raid groep te knikkeren wanneer er (tijdelijk) geen redundant schijf aanwezig is.
Ik weet ook niet hoe de Synologys hiermee omgaan tegenwoordig. Het zou mooi zijn wanneer de RAID time-out van 10 op 300 seconden gezet werd wanneer je met een degraded RAID volume draait, maar dit soort informatie heb ik nooit kunnen vinden.

NAS schijven zoals de WD RED modellen hebben een TLER. Dit is een dure term voor "geen deep-recovery mode, maar gewoon een leesfout teruggeven". De schijf geeft een leesfout, de RAID controller berekent de data mbv de pariteit uit het RAID volume en schrijft het herstelde blok terug naar de probleemschijf. Hierbij wordt het defecte blok BAD gemarkeert en de data op een andere plek geschreven. Behalve een hapering in de performance merk je hier niks van.
De Synologies (met software RAID) gooien zo'n schijf ook gewoon uit het array. Dat heb ik zelf ondervonden (met WD REDs). Dus de REDs zijn geen garantie dat het dan niet gebeurt.

Ik heb dus een keer gehad dat binnen een half uur al mijn 5 schijven uit het RAID5 array eruitgegooid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:19

Yucko

One clown to rule them all !

timovd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:06:
[...]

volgens mij niet. Wat ik ervan begrepen heb is het bij WD Green schijven zo dat wanneer deze een tijdje (ik weet even niet wat de precieze tijd is) geen lees/schrijf acties doen dat dan de kop automatisch geparkeerd wordt en de schijf in een soort van eigen spaarstand gaat waardoor deze minder stroom verbruiken .. hence de naam Green.

Dus tenzij jij de NAS 24/7 laat werken (wat dus niet hetzelfde is als 24/7 aanstaan) dmv lees/schrijf acties, dan gaan ze uit zichzelf de kop parkeren en loopt de Load Cycle Count op.

En zoals iemand al aangaf; dit gedrag kun je uitzetten, maar dan moet je met een tooltje een aanpassing doen in de firmware van elke individuele WD Green schijf.

Je zegt dat je nog geen problemen hebt met je schijven, maar ik ben toch eens benieuwd naar je LCC waarde ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 12-12-2012 11:43 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Je zou wellicht een USB stick kunnen aansluiten op de NAS en daar de database op zetten. Dan worden de schijven niet steeds aangesproken en kunnen die gewoon in standby.

edit: oplossing is al eerder aangedragen zie ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Allard op 12-12-2012 11:44 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Yucko schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:34:
[...]

En zoals iemand al aangaf; dit gedrag kun je uitzetten, maar dan moet je met een tooltje een aanpassing doen in de firmware van elke individuele WD Green schijf.

Je zegt dat je nog geen problemen hebt met je schijven, maar ik ben toch eens benieuwd naar je LCC waarde ;)
dat 'tooltje' zit al enkele versies in de synology-firmware ingebakken, daar hoef je dus helemaal geen rekening mee te houden.

Voor al de mensen die de wd-reds onbetrouwbaar vinden, en daarom maar zweren bij wd-greens:
Qnap (de synology concurrent) heeft de greens officieel afgeraden voor gebruik in hun nassen wegens te veel probleem-meldingen...
zie ook hier (note 5): http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=3877
Voor de reds is er zo GEEN melding (tot nu toe)

Wat betreft doa's/schijven die vanaf dag 1 problemen geven: AL mijn schijven die dat deden (ongeacht merk/type/...) waren schijven die via de post gekomen zijn, ik heb dat nooit voorgehad met schijven die ik zelf in de winkel gehaald heb... Onderschat de impact niet die pakjesbezorgers hebben op de levensduur van die dingen.

Dit even om wat dingen in perspectief te zetten :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
kraades schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:06:
[...]

Ik heb het met mijn WD Green even bekeken en mijn green model heeft volgens mij het probleem NIET gelukkig.

berekend n.a.v. deze post: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=11682

Ik heb mijn smart info bekeken en mijn totaal Load Cycle Count gedeeld door totaal Power on Hours
LCC / PoH

Ik kom uit op +1,4

Mijn Green model = http://tweakers.net/price...gital-green-wd10ezrx-1tb/

Het probleem zit alleen in de oudere green modellen van 2011 denk ik.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
SpitfireNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:19:
[...]
Ik heb mijn smart info bekeken en mijn totaal Load Cycle Count gedeeld door totaal Power on Hours
LCC / PoH

Ik kom uit op +1,4
Is dat niet veel dan? Ik heb een LLC van 303 en PoH van 11511, dus als ik dat deel krijg ik een heel klein getal :).

Dit is overigens met 5x Samsung HD204UI in RAID5 in een DS1511+

De NAS staat 24/7 aan en de schijven zullen in de praktijk niet erg vaak in slaapstand gaan, want de NAS is vaak aan het doenloaden :).

[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-12-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

sta dus op het punt om nieuwe HDD te kopen had deze op het oog
WD30EZRX 3 TB iemand bekent of deze net zo kut zijn als de anderen 3 TB van WD green?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik overweeg de aanschaf van een DS413j met 2 3 TB 5400 schijven (raid 1 dus). Als ik later meer schijven wil toevoegen met behoud van mijn data, is dat dan makkelijk te doen? Ik las iets over Synology Hybrid RAID (SHR) deelt die de schijven dan zelf in naar raid 10 (bij plaatsing van nog eens 2 schijven)?

Heeft iemand ervaring hoe deze NAS het doet met NZB downloads en uitpakken? Is dat vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Popcornhour C200?

[ Voor 15% gewijzigd door Scon op 12-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
renzo4000 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:09:
Ik heb sinds gisteravond een DS213+ met 2x 3TB WD RED. Het hele zwikkie geïnstalleerd en laten draaien. Uiteraard heb ik geen goed vooronderzoek gedaan heb ik de standaard optie SHR aan laten staan. Op zich leuk voor kritische data, maar die heb ik niet (althans niet op mijn NAS).

Nu de hamvraag, kan ik nog terug naar standaard 2 volumes a 3 TB per volume?? Of ben ik dan alle data + instellingen kwijt (toch zonde, staat al enige tijd data over te pompen van mijn oude NAS en heb reeds vanalles geconfigureerd).
Wat je kunt doen is:

1. DS213+ uitzetten
2. 2e schijf eruit halen
3. DS opnieuw opstarten, zal een melding geven over degraded volume
4. DS weer uitzetten
5. 2e schijf er weer in
6. DS opnieuw starten
7. Volume van de 2e schijf verwijderen
8. Op schijf een nieuwe Simple volume maken
9. Als dat klaar is alles van Schijf 1 naar schijf 2 kopieren
10. Volume schijf 1 verwijderen
11. Nieuw simpel volume maken op Schijf 1

Let op: Je hebt nu wel 2 losse Volumes, 1 groot volume is niet zonder extra schijf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20
handige tip!

Werkt backup and restore ook op interne volumes? Stel je maakt inderdaad volume1 en 2 en je laat je belangrijkste data kopieren met een dagelijkse taak heb je praktisch raid1 oplossing?

Ik heb nl 2x3Tb REDs als raid1 en ik zou dus 2 losse volumes willen hebben maar wel deel (500gig) moeten kunnen backuppen intern.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nog gebruikers gelukt om nzbget te updaten ? Bij mij faalt het elke x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:32
De melding is bij mij redelijk duidelijk. Dat ik de vorige versie moet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik zie een boel mensen posten over de VPN server die gedraaid kan worden. Ik vraag me af hoe het met andere VPN ondersteuning zit. Ondersteunt Downloadstation bijv . OpenVPN? Heb zelf een OpenVPN server draaien en zou graag zien dat al mijn (download)verkeer via deze weg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:37:
ik zie ook dat ik die van mij kan updaten. Werkt het nog wel bij jou na de foutmelding? Ik ben altijd zo bang dat her daarna niet meer werkt, omdat ik veel werk erin gestopt hebt om het allemaal te laten werken en het draait nu goed opzich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:37:
Vanaf welke versie upgrade je?
Als het versie 0.8.0 is dan moet je die eerst verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik zie idd bij mij ook dat je 8.0 moet verwijderen en daarna kun je 9.0 (nzbget) installeren, maar moet je dan alles weer opnieuw instellen? Ben er toen (SSH gedoe) echt uren mee bezig geweest om het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

roeleboel schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:10:
[...]

dat 'tooltje' zit al enkele versies in de synology-firmware ingebakken, daar hoef je dus helemaal geen rekening mee te houden.
Dat zegt me niets ... linkje?
Voor al de mensen die de wd-reds onbetrouwbaar vinden, en daarom maar zweren bij wd-greens:
Qnap (de synology concurrent) heeft de greens officieel afgeraden voor gebruik in hun nassen wegens te veel probleem-meldingen...
zie ook hier (note 5): http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=3877
Voor de reds is er zo GEEN melding (tot nu toe)

Wat betreft doa's/schijven die vanaf dag 1 problemen geven: AL mijn schijven die dat deden (ongeacht merk/type/...) waren schijven die via de post gekomen zijn, ik heb dat nooit voorgehad met schijven die ik zelf in de winkel gehaald heb... Onderschat de impact niet die pakjesbezorgers hebben op de levensduur van die dingen.

Dit even om wat dingen in perspectief te zetten :)
Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om mijn WD Reds destijds zelf af te halen.
Helaas toch al 1 klein akkefietje gehad met een Red schijf die na een herstart van de NAS ineens uit de pool gegooid was (alleen een andere schijf erin schuiven, en daarna weer diezelfde Red schijf zorgde ervoor dat hij weer zichtbaar werd en dat ik Volume1 kon rebuilden)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jos_zwa schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:35:
ik zie idd bij mij ook dat je 8.0 moet verwijderen en daarna kun je 9.0 (nzbget) installeren, maar moet je dan alles weer opnieuw instellen? Ben er toen (SSH gedoe) echt uren mee bezig geweest om het werkend te krijgen
Enigste wat ik me voor kan stellen zijn de processing settings/files, maak je er toch een backup van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
SpeedingWilly schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:55:
[...]

Abusimbal, ik heb er ook eentje te pakken met dezelfde melding. Dat is 1 van de 3 schijven die ik weer terug heb gekregen van 4-Launch. Lekker getest daar ;(.

Gaat jouw schijf terug naar WD of naar de winkel?
Heb contact gehad met Misco die mij doorverwezen naar WD. Heb nu een RMA formulier gekregen van WD dat ik mijn 2 defect RED's mag opsturen voor vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

bedankt, die thread had ik inderdaad nog niet gezien. Apart dat Synology voor het LCC probleem een automatische fix implementeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toevallig een WD Green gekocht voor in m'n DS213+, ik zie het wel. Binnenkort zet ik er een 2e bij, daar had ik nu nog even geen budget voor.

Heb net de fabrieksinstelling maar weer terug gezet. Ik moest een gedeelde map aanmaken en deze 'Test' genoemd, maar later kreeg ik die map niet meer verwijderd en kon hem ook niet hernoemen :? Keek ik echt scheel of kan dit inderdaad niet?

edit: in de handleiding staat dat het systeem zelf al gedeelde mappen maakt voor de apps die je installeert, ik heb er net een zooi geinstalleerd (photo, media, video, audio) maar geen map te bekennen. Wat doe ik fout?

edit2: blijkbaar eerst de app nog starten...

edit3: nu er eenmaal mappen staan kan ik er niet meer zelf een aanmaken? beetje onwennig nog allemaal

edit4: via configuratiescherm kan het wel maar via file station niet blijkbaar :? gelukt dus..

[ Voor 38% gewijzigd door Cartman! op 12-12-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke net nzbgetweb op mijn synology DS211J van 8.0 naar 9.0 gegaan. mijn downloadsnelheid ging van 6,5 MB/s naar 3,5 MB/s iemand? ik heb alle instellingen overgenomen van 8.0....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heb al een hele tijd geleden ooit navraag gedaan in dit topic over welke (Synology) NAS te kiezen op basis van de volgende eisen:
ProfoundValue schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:51:
Beste dames en heren. Ik heb zelf al vooronderzoek gedaan, beetje navraag hier en daar gedaan over het nemen van een NAS: zeker in onze thuissituatie zal dit zeker een belangrijke rol gaan vervullen. Uiteindelijk lees en hoor ik toch goeie dingen over het merk Synology en hun NAS'sen,

Nou zat ik eens de pricewatch en dit topic door te kijken om te bekijken welke Synology NAS bij mij zou passen en aan de volgende eisen zou voldoen:
  • DLNA gaat icm met Samsung TV werken
  • Minimaal 2 bays -> Minimaal 2 TB
  • Beste merk op de markt
  • Compatibaliteit met torrents en eventueel nieuwsgroepen ook op afstand dus buiten het netwerk
  • Eventueel bestanden goed te benaderen met apps via iOS en Android
Een van de eerste NAS'sen die bij mij meteen opvielen was de DS213+ (liever de +-variant vanwege de hogere prestaties die wij waarschijnlijk toch wel nodig zullen hebben).
Wat zouden jullie voorstellen of wat denken jullie hierover? ;)
Uiteindelijk kwam ik onder andere zelf dus al uit op de DS213+ (toch de + versie omdat ik zeker weet dat wij de extra rekenkracht gaan gebruiken.
Nu keek ik eens in de pricewatch en kwam uit qua prijs, reviews en kwaliteit van de webshops op de website van mymediacenter.nl en daar onderaan stonden de volgende opties om eventueel meteen een HDD bundel hierbij te bestellen, echter ben ik tegenwoordig niet meer helemaal thuis in de kwaliteit per merk en HDD soort en hoe deze in verhouding tot de door mij gekozen NAS staat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cL8Tl.jpg

Nu is mijn vraag, welke bundel zouden jullie nemen en waarom?

Note: ik ben wel van plan om de NAS in RAID 1 te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
mno schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:07:
Hmm, in DSM wordt aangegeven dat ik SickBeard kan updaten (vereist Python 2.7.3-2 terwijl nu 2.7.3 is geïnstalleerd). Maar de ingebouwde versie controle in SickBeard (Alpha Master) zelf zegt dat ik de laatste versie al heb.

Is het handig om toch de DSM-updates voor Python en SB uit te voeren of juist niet?
Vooral op die laatste zin / vraag zoek ik ook nog wat antwoorden. DSM geeft aan dat hij kan updaten naar 4.1-2661, vele applicaties kunnen ondertussen ook weer worden voorzien van een update. Welke eerder?

En ja, dat bootstrapped verliezen na een update van 4.0 naar 4.1 (of geldt dat voor alle upgrades van DSM?), ben er een tijdje uitgeweest dus moet weer even inlezen wat ik dan ook alweer allemaal moet doen :P

Betreffende die LCC waarde van WD Greens waar op de vorige pagina's over gesproken werd, die van mij staat op ongeveer een waarde van 0,75 van de power on hours. In het verleden steeg mijn LCC waarde vrij snel, voordat ik die idle3 tool had geïnstalleerd. Moet die tool er nu alsnog af (c.q. origineel gezet worden) omdat het nu in DSM wordt meegestuurd zeg maar of is dat niet nodig en wordt die idle3 timer nu over ruled? Dat wordt me nog niet helemaal duidelijk nu namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 12-12-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Joster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:57:
En ja, dat bootstrapped verliezen na een update van 4.0 naar 4.1 (of geldt dat voor alle upgrades van DSM?), ben er een tijdje uitgeweest dus moet weer even inlezen wat ik dan ook alweer allemaal moet doen :P
elke update :'(

Iemand die me trouwens de korte rundown kan geven van VMWare en m'n nas?
Kort gevraagd, heeft het zin om die vm disks op je nas te gaan zetten of wordt het boeltje daar alleen maar erg traag van? Ik dacht zelf aan een vsphere met hooguit enkele virtuale machines en heb geen idee van best practices of wat er allemaal mogelijk is zelfs.

• DrLZ Gambit
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Gent32m schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:10:
Ik heb dit forum snel even doorzocht, maar vindt geen antwoord op deze 2 vragen:

1. Zijn de hibernate problemen met de DS213+ nu opgelost ? Gaat de NAS zowel in HDD slaapmode als SYSTEM slaapmode ? (ook geen problemen in combinatie met LSM - Squeezebox Radio)

2. Kun je WD Caviar Green schrijven in de DS213+ steken ? Eventueel de WDIDLE tool lopen (om de timeout te vergroten).

Groetjes,
Gent32m
1. Ik heb een 213+ met de laatse firmware en draai o.a. nzbget en sickbeard.
Als ik sickbeard laat lopen schiet mijn nas om de zoveel tijd aan en werkt hibernate niet zoals het zou moeten. Als ik sickbeard afsluit dan doet hibernate het bij mij prima. Ik start sickbeard hierom elke zondag avond op en maandag in de avond sluit ik hem weer af, werkt verder prima zo voor mij.

In het begin kreeg ik vaak meldingen in mijn log dat mijn usb om de zoveel tijd rejecte en dat starte de nas weer op. Dat terwijl er niets op usb aangesloten was. Heb dit opgelost door in het energie beheer de usb poort na 15 min te laten slapen. Hierna geen vreemde rejects meer.

2. Je kan elke sata schijf er in kwijt. Met WDIDLE kan ik je niet helpen.

Het enige probleem dat ik eigenlijk heb met de 213+ is dat mijn led lampjes van de ethernet poort niet werken.

• Joster
Gaar. Vorige keer had ik na het bootstrap maken het euvel dat hij dat niet onthield. Eens zoeken wat daar ook alweer de remedie tegen was.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
Kalua schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:54:
[...]

Wat je kunt doen is:

1. DS213+ uitzetten
2. 2e schijf eruit halen
3. DS opnieuw opstarten, zal een melding geven over degraded volume
4. DS weer uitzetten
5. 2e schijf er weer in
6. DS opnieuw starten
7. Volume van de 2e schijf verwijderen
8. Op schijf een nieuwe Simple volume maken
9. Als dat klaar is alles van Schijf 1 naar schijf 2 kopieren
10. Volume schijf 1 verwijderen
11. Nieuw simpel volume maken op Schijf 1

Let op: Je hebt nu wel 2 losse Volumes, 1 groot volume is niet zonder extra schijf te doen
Bedankt voor je tip, voorlopig laat ik hem zo ... mocht ik in datanood komen weet ik dat het kan!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Ases
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb sinds gisteren ook mijn DS212j ontvangen, simpele installatie en ondertussen schijf ook gecontroleerd en alles loopt goed.

Nu ben ik begonnen met het kopiëren van files van mijn pc maar ik krijg maar snelheden van 8mbps.
Nu vermoed ik dat dit is omdat ik geen gigabit switch heb tussen mijn NAS en MODEM.
De gebruikte netwerkkabels zijn Cat 5 en Cat5e, als ik kijk via mijn sitecom utlity krijg ik een 189mbps snelheid tussen mijn homeplugs.

Als ik op diskstation kijk bij configuratie en dan netwerk geeft hij ook effectief aan dat er maar een 100mb netwerk ik.

Telenet modem/router => NAS
=> HOMEPLUG 200mB=> pc

Los ik dit op door het volgende te doen:

Telenet modem => gigabit switch => NAS
=> HOMEPLUG 200MB=>pc

[ Voor 4% gewijzigd door Ases op 13-12-2012 09:55 ]

• SmiGueL
  • Laatst online: 10-10 16:04
Ases schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:54:
Los ik dit op door het volgende te doen:

Telenet modem => gigabit switch => NAS
=> HOMEPLUG 200MB=>pc
Nee indien je gigabit snelheden wil mag tussen de NAS en de PC echt alleen een gigabit switch
zitten (en cat5-e kabels)

Indien er (onder andere) een Homeplug set van 200Mb/s tussen zit kun je in theorie snelheden tot max. ~25MB/s verwachten, maar in de praktijk vallen deze echt veel lager uit dus die 8MB/s is waarschijnlijk de max van je homeplug setje.

*Zie bijvoorbeeld hier waar een 200Mb/s Sitecom ~65 Mb/s haalt, wat (toevallig) gelijk is aan de door jou gehaalde 8 MB/s

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 13-12-2012 10:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:10:
oke net nzbgetweb op mijn synology DS211J van 8.0 naar 9.0 gegaan. mijn downloadsnelheid ging van 6,5 MB/s naar 3,5 MB/s iemand? ik heb alle instellingen overgenomen van 8.0....
oke ik heb 1 of andere decode functionaliteit uitgezet, die ik eerder wel aan had. Nu springt mijn snelheid naar de 5,3 MB/s... nog steeds niet wat ik eerst haalde, maar al een stuk beter. de GUI zit er iig super vet uit!

• ProfoundValue
  • Niet online
ProfoundValue schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:56:
Heb al een hele tijd geleden ooit navraag gedaan in dit topic over welke (Synology) NAS te kiezen op basis van de volgende eisen:

[...]

Uiteindelijk kwam ik onder andere zelf dus al uit op de DS213+ (toch de + versie omdat ik zeker weet dat wij de extra rekenkracht gaan gebruiken.
Nu keek ik eens in de pricewatch en kwam uit qua prijs, reviews en kwaliteit van de webshops op de website van mymediacenter.nl en daar onderaan stonden de volgende opties om eventueel meteen een HDD bundel hierbij te bestellen, echter ben ik tegenwoordig niet meer helemaal thuis in de kwaliteit per merk en HDD soort en hoe deze in verhouding tot de door mij gekozen NAS staat:

[afbeelding]

Nu is mijn vraag, welke bundel zouden jullie nemen en waarom?

Note: ik ben wel van plan om de NAS in RAID 1 te laten draaien.
Iemand nog een idee?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:05:
[...]

oke ik heb 1 of andere decode functionaliteit uitgezet, die ik eerder wel aan had. Nu springt mijn snelheid naar de 5,3 MB/s... nog steeds niet wat ik eerst haalde, maar al een stuk beter. de GUI zit er iig super vet uit!
ik qoute mezelf toch nog maar weer even. Die decode functie die ik uit gezet had, moet aan, anders komen de headers/info los binnen en worden ze niet netjes verzameld in XXXX.rar XXXX.r01 bestanden enzovoort. Gevolg: unrar werkt niet.

Kortom ik ben enorm teleurgesteld. Ik had netjes nzbget 8.0 geinstalleerd en haalde super snelheden, maar met de nieuwe 9.0 versie is alles weer langzaam geworden en kan ik net zo goed weer over op SABnzbd welke ook deze snelheden haalde.

iemand nog tips?

Verwijderd

FYI

Firmware 4.2 Beta komt op 27 december uit.

• Joop_Klepzeiker
Ik heb toevallig gisteren een Barracuda gekocht van 3 TB voor in m'n single bay NAS. Ik heb hier een heleboel ellende gelezen met diverse WD schijven zodat ik voor die seagate ben gegaan. Daar lees ik nergens slechte ervaringen over behalve dat je ervoor moet zorgen dat die niet uit China komen.

Ook qua prijs liggen ze in die bundel wel goed. Of je voor 2 of 3 TB gaat is afghankelijk van je budget, maar ik heb zelf al ondervonden dat je nooit genoeg opslag kunt hebben. :)

• Quakie
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:16:
FYI

Firmware 4.2 Beta komt op 27 december uit.
Waar heb je dit vandaan?
Toevallig ook release notes? Ik ben benieuwd wat in 4.2 zit?

• Scon
  • Laatst online: 12-10-2024
Scon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:35:
Ik overweeg de aanschaf van een DS413j met 2 3 TB 5400 schijven (raid 1 dus). Als ik later meer schijven wil toevoegen met behoud van mijn data, is dat dan makkelijk te doen? Ik las iets over Synology Hybrid RAID (SHR) deelt die de schijven dan zelf in naar raid 10 (bij plaatsing van nog eens 2 schijven)?

Heeft iemand ervaring hoe deze NAS het doet met NZB downloads en uitpakken? Is dat vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Popcornhour C200?
ff bumpen. Iemand die hier info over kan geven?

• SmiGueL
  • Laatst online: 10-10 16:04
Quakie schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:30:
[...]

Waar heb je dit vandaan?
Toevallig ook release notes? Ik ben benieuwd wat in 4.2 zit?
Staat gewoon hier hoor ;)

Vertaling is wel makkelijk misschien :D

[ Voor 27% gewijzigd door SmiGueL op 13-12-2012 15:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• schumi2004
Weet iemand of het mogelijk is via commandline een mail te versturen zonder gebruik te moeten maken van IPKG/bootstrap?

Edit:
Ik los het anders op, ik pleur dit tooltje ergens in een folder en klaar is schumi
http://caspian.dotconf.net/menu/Software/SendEmail/

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2012 16:02 ]

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de ds1512 en hier nog de mogelijkheid 2 gb sodimm bij te stoppen.
ik gebruik hem voor xbmc sabnzb couch sick spotweb enz.
gebeugen zie ik max 41 procent oplopen

wat ga ik er van merken als ik hem upgrade? gaat hij dan vanzelf meer pakken en is hij dan is sommige acties sneller?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• schumi2004
remcoXP schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:44:
Ik heb de ds1512 en hier nog de mogelijkheid 2 gb sodimm bij te stoppen.
ik gebruik hem voor xbmc sabnzb couch sick spotweb enz.
gebeugen zie ik max 41 procent oplopen

wat ga ik er van merken als ik hem upgrade? gaat hij dan vanzelf meer pakken en is hij dan is sommige acties sneller?
Wat doe jij met XBMC op je NAS? Je shared DB alleen mag ik hopen of heb je hem headless draaien op je NAS?

• Joster
SmiGueL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:00:
[...]

Staat gewoon hier hoor ;)

Vertaling is wel makkelijk misschien :D
Thanks. Eerst DSM, dan packages en dan weer DSM updaten of staat dat zo los van elkaar dat dat niets uit maakt?

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

jos_zwa schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:41:
[...]

ik qoute mezelf toch nog maar weer even. Die decode functie die ik uit gezet had, moet aan, anders komen de headers/info los binnen en worden ze niet netjes verzameld in XXXX.rar XXXX.r01 bestanden enzovoort. Gevolg: unrar werkt niet.

Kortom ik ben enorm teleurgesteld. Ik had netjes nzbget 8.0 geinstalleerd en haalde super snelheden, maar met de nieuwe 9.0 versie is alles weer langzaam geworden en kan ik net zo goed weer over op SABnzbd welke ook deze snelheden haalde.

iemand nog tips?
Heb je wellicht aan staan dat hij gewoon doorgaat met downloaden als hij bezig is met een postprocess? Hierdoor trekt je NAS het wellicht niet en is daarom je download snelheid trager. Of is het de hele tijd trager?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49
schumi2004 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:01:
[...]

Wat doe jij met XBMC op je NAS? Je shared DB alleen mag ik hopen of heb je hem headless draaien op je NAS?
LOL sorry nee ik heb alleen mijn mysql db en mijn files erop staan :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Ases
Ik heb net mijn ds212j geupdate naar 4.1 en nu kan ik DSM niet meer bereiken via mijn pc, via die van mijn vriendin lukt dit wel.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dat kan oplossen?

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
Werkt uberhaupt bij iemand die auto unrar bij Download Station? Bij mij wilt die maar niet auto unrarren, wat echt irritant is.

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20:38
Ik zit met een probleem en zit al een tijdje vast, ik hoop dat ik hier uitkomst krijg om verder te kunnen.
Ik probeer nzbget te installeren op mijn synology 210j.

Ik doe dit aan de hand van de how to van Rob de Hoog.

Ik heb het eerder via die tutorial gedaan en toen is het gelukt maar nu loop ik bij 2 punten vast.
Ik heb de nas ge-bootstrapped en IPKG kan ik gebruiken. So far so good.

Als ik echter volgens de tutorial het bestand met de configuratie moet kopieren:
code:
1
cp /opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.sample /opt/etc/nzbget.conf

Dan krijg ik de melding:
code:
1
2
cp: can't stat '/opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.sample': No such file or directory

Als ik vervolgens cd /opt/share doe werkt dit niet. Doe ik eerst
code:
1
cd /opt
en dan
code:
1
cd \share
dan kom ik in /opt/share.

Probeer ik dan bijvoorbeeld:
[/code]cp /opt\share\doc\nzbget\nzbget.conf.sample /opt/etc/nzbget.conf[/code]

Als ik vervolgens naar de map surf via:
code:
1
2
3
4
cd /opt
cd \share
cd \doc
cd \nzbget

Dan lijkt er in die map helemaal geen nzbget.conf.sample aanwezig te zijn.

Ik heb vervolgens het bestand nzbget.conf.sample ergens van internet geplukt, de inhoud gekopieerd en via nano in het bestand nzbget.conf geplakt in de map /opt/etc/nzbget.conf.

Helaas werkt dit niet, dus ik heb of iets niet goed geïnstalleerd(via ipkg install nzbget gedaan), of ik heb niet de goede rechten( ben wel ingelogd als root)

Ik heb getracht de hele boel te verwijderen via ipkg remove nzbget en dan alles opnieuw te beginnen maar helaas geen resultaat.

Ik zit al 2 dagen vast en kom even niet verder. Ziet één van jullie wat ik hier fout doe?
Ik ben een Linux noob dus alles is mogelijk. 8)7

• schumi2004
Bongoarnhem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:10:
Ik zit met een probleem en zit al een tijdje vast, ik hoop dat ik hier uitkomst krijg om verder te kunnen.
Ik probeer nzbget te installeren op mijn synology 210j.

Ik doe dit aan de hand van de how to van Rob de Hoog.

Ik heb het eerder via die tutorial gedaan en toen is het gelukt maar nu loop ik bij 2 punten vast.
Ik heb de nas ge-bootstrapped en IPKG kan ik gebruiken. So far so good.

Als ik echter volgens de tutorial het bestand met de configuratie moet kopieren:
code:
1

Dan krijg ik de melding:
code:
1
2
cp: can't stat '/opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.sample': No such file or directory

Als ik vervolgens cd /opt/share doe werkt dit niet. Doe ik eerst
code:
1
cd /opt
en dan
code:
1
cd \share
dan kom ik in /opt/share.

Probeer ik dan bijvoorbeeld:
[/code]cp /opt\share\doc\nzbget\nzbget.conf.sample /opt/etc/nzbget.conf[/code]

Als ik vervolgens naar de map surf via:
code:
1
2
3
4
cd /opt
cd \share
cd \doc
cd \nzbget

Dan lijkt er in die map helemaal geen nzbget.conf.sample aanwezig te zijn.

Ik heb vervolgens het bestand nzbget.conf.sample ergens van internet geplukt, de inhoud gekopieerd en via nano in het bestand nzbget.conf geplakt in de map /opt/etc/nzbget.conf.

Helaas werkt dit niet, dus ik heb of iets niet goed geïnstalleerd(via ipkg install nzbget gedaan), of ik heb niet de goede rechten( ben wel ingelogd als root)

Ik heb getracht de hele boel te verwijderen via ipkg remove nzbget en dan alles opnieuw te beginnen maar helaas geen resultaat.

Ik zit al 2 dagen vast en kom even niet verder. Ziet één van jullie wat ik hier fout doe?
Ik ben een Linux noob dus alles is mogelijk. 8)7
5 minuten klaar http://www.synocommunity.com/packages

• Bongoarnhem
Maar je ziet niet toevallig wat er fout gaat, want daar ben ik wel heel erg benieuw naar.

EDIT:

En bedankt voor je snelle reply.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-12-2012 23:17 ]

• schumi2004
Bongoarnhem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:16:
[...]

Maar je ziet niet toevallig wat er fout gaat, want daar ben ik wel heel erg benieuw naar.

EDIT:

En bedankt voor je snelle reply.
Nou eerlijk gezegd lig ik er niet zo wakker van als er al packages voor zijn en ga ik me er niet eens in verdiepen.

Maar om toch een antwoord te geven. Je doet een copy vanaf de verkeerde lokatie (file moet er namelijk standaard bij zitten!)

Doe eens een find / -name nzbget.conf.sample en vergelijk deze eens met het pad wat je opgeeft als source of wandel even naar de specifieke folder zelf en check met ls of ie er is.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 13-12-2012 23:21 ]

• Bongoarnhem
schumi2004 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:20:
[...]

Nou eerlijk gezegd lig ik er niet zo wakker van als er al packages voor zijn en ga ik me er niet eens in ........

Doe eens een find / -name nzbget.conf.sample en vergelijk deze eens met het pad wat je opgeeft als source of wandel even naar de specifieke folder zelf en check met ls of ie er is.
Na een reboot is mn NAS niet meer te bereiken. Hmm, morgen weer een dag. Bedankt voor je hulp.!

• schumi2004
Bongoarnhem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:36:
[...]

Na een reboot is mn NAS niet meer te bereiken. Hmm, morgen weer een dag. Bedankt voor je hulp.!
Ik zou even de stroom eraf halen, even checken of er niks druk bezig is dmv de leds en even 21,22,23,24,25 en weer stroom erop.

Zelf ook geregeld gehad na div DSM upgrades en sinds laatste is het gelukkig weg.

• ProfoundValue
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:24:
[...]

Ik heb toevallig gisteren een Barracuda gekocht van 3 TB voor in m'n single bay NAS. Ik heb hier een heleboel ellende gelezen met diverse WD schijven zodat ik voor die seagate ben gegaan. Daar lees ik nergens slechte ervaringen over behalve dat je ervoor moet zorgen dat die niet uit China komen.

Ook qua prijs liggen ze in die bundel wel goed. Of je voor 2 of 3 TB gaat is afghankelijk van je budget, maar ik heb zelf al ondervonden dat je nooit genoeg opslag kunt hebben. :)
Hmm, misschien toch maar wel voor die schijven ja. Maar ik dacht vroeger altijd dat Western Digital zo'n goed merk was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
  • Laatst online: 12-10 09:30
Een tweetal weken terug de ds212j aangeschaft, het gemak waarmee torrents door middel van rss feeds te filteren en downloaden zijn valt me tot nu toe erg tegen. Om te beginnen ben ik bezig geweest met Download Station van Synology zelf, al snel liep ik tegen de beperkte rss filter mogelijkheden en torrent client instellingen aan. De rss filter van Download Station is volgens mij nog vrij nieuw en fatsoenlijke documentatie erover heb ik nog niet kunnen vinden.

Na geklungel met Download Station ben ik bezig geweest met de Couch Patato/ Sick Beard + Transmission combinatie (ik heb begrepen dat Download Station ook een versie van Transmission draait). Couch Patato is leuk, aardig en werkt goed. Sick Beard kan ik weinig mee door de beperkte torrent ondersteuning. Ik kan zelf geen feeds toevoegen!

Een GUI zoals Couch Patato hoeft niet echt, het enige wat ik wil is een lijst met filters kunnen specificeren waarin ik aan kan aangeven wat/niet en waar het opgeslagen wordt .. een simpel voorbeeld;

wat: Dexter*720p*
niet: *DD5*|*HebSub*
waar: tv/dexter

...etc

Met deze filters een lijst van meerdere rss feeds afstruinen en downloaden. Dit zal toch wel mogelijk zijn? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Toch even met de klantenservice van MyMediaCentet contact opgenomen en zij gaven het volgende advies over de harde schijven:
De harde schijven welke wij van de Seagate ST3000DM001 op voorraad hebben liggen zijn gemaakt in Thailand. Wat wellicht een betere keuze is zijn de Western Digital Red 3TB, per stuk slechts iets duurder, maar wel de enige harde schijf speciaal ontwikkeld voor gebruik in een NAS.

De WD Red heeft 3 jaar garantie, is uitermate stil en zuinig. Hij is wel wat trager dan de Segate, want hij draait op een lager toerental. In de praktijk echter valt het verschil reuze mee en voor het meeste gebruik zijn de WD Red’s meer dan snel genoeg.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Lees dit topic maar eens door over de RED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Brainpower schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:36:
[...]

Heb je wellicht aan staan dat hij gewoon doorgaat met downloaden als hij bezig is met een postprocess? Hierdoor trekt je NAS het wellicht niet en is daarom je download snelheid trager. Of is het de hele tijd trager?
altijd lagere snelheid. mijn gevoel zegt gewoon dat de nieuwe nzbget iets zwaarder is dan de oude.

Voor de mensen die met nzbget aan het klooien zijn en net als ik een trage CPU in de NAS hebben. Hier wat snelheid improvements. Tweaken met de volgende settings:

# On a very fast connection and slow CPU and/or drive the following
# settings may improve performance:
# 1) Disable par-checking and -repairing ("ParCheck=no"). VERY important,
# because par-checking/repairing needs a lot of CPU-power and
# significantly increases disk usage;
# 2) Try to activate option <DirectWrite> ("DirectWrite=yes");
# 3) Disable option <CrcCheck> ("CrcCheck=no");
# 4) Disable option <ContinuePartial> ("ContinuePartial=no");
# 5) Do not limit download rate ("DownloadRate=0"), because the bandwidth
# throttling eats CPU time;
# 6) Disable logging for info- and debug-messages ("InfoTarget=none",
# "DebugTarget=none");
# 7) Run the program in daemon (Posix) or service (Windows) mode and use
# remote client for short periods of time needed for controlling of
# download process on server. Daemon/Service mode eats less CPU
# resources due to not updating of output on screen.
# 8) Increase the value of option <WriteBufferSize> or better set it to
# "-1" (max/auto) if you have spare 5-20 MB of memory.

punt 1 vind ik onzin btw. Je wilt toch echt wel par/unrar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dat zegt niks, omdat er toevallig een paar mensen zijn met problemen voldoet de WD REDs ineens niet meer? Ik heb ook REDs en mij hoor je niet zo vaak omdat ze voldoen. Ik kan moeilijk elke week gaan neerzetten dat ze zo heerlijk stil zijn.

Ik vind het trouwens een net advies van mymediacenter, duidelijk en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 16:09
jos_zwa schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:41:
[...]

iemand nog tips?
Ik ervaar hetzelfde als jij hoor, met de oude nzbget haalde ik ongeveer 8 MB/s nu schommelt het rond de 5 MB/s. Ook par check van grote bestanden (>50 GB bijv.) duurt soms meerdere dagen(!) waar dat eerst veel sneller ging. NZBget pakt nu ook 100% CPU, waar ik eerst niet boven de 70% uitkwam bij downloaden, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Kalua schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:24:
[...]

Ik ervaar hetzelfde als jij hoor, met de oude nzbget haalde ik ongeveer 8 MB/s nu schommelt het rond de 5 MB/s. Ook par check van grote bestanden (>50 GB bijv.) duurt soms meerdere dagen(!) waar dat eerst veel sneller ging. NZBget pakt nu ook 100% CPU, waar ik eerst niet boven de 70% uitkwam bij downloaden, erg jammer.
Wat mij wel opviel: Ik haalde met de vorige versie ongeveer 6,5 MB/S maar in DSM kwam mijn grafiek niet boven de 5 MB/s uit. 1 van de 2 klopte dus niet. Nu zie ik in de nieuwe versie van nzbget een optie "accurate download speed" ofzo iets. Als ik dit uit doe, dan staat er ineens in nzbget weer dat ik met 6,5 MB/S download. Ik heb het idee dat de snelheden in de oude nzbget ook niet helemaal klopte. Ik haalde heel soms wel eens 10 MB/s terwijl mijn ISP abbo dit niet eens aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:12:
Dat zegt niks, omdat er toevallig een paar mensen zijn met problemen voldoet de WD REDs ineens niet meer? Ik heb ook REDs en mij hoor je niet zo vaak omdat ze voldoen. Ik kan moeilijk elke week gaan neerzetten dat ze zo heerlijk stil zijn.

Ik vind het trouwens een net advies van mymediacenter, duidelijk en compleet.
Ik wil net zeggen, meneer kan wel doodleuk bijdehand/cool doen en zeggen dat ik dit topic moet doorlezen over RED's, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product. Kan evengoed dat degenen die hier klagen gewoon beroepszeikerds of alleen maar de mensen zijn die klagen, want de meesten komen echt niet het internet op om te vertellen hoe goed een product is. 99% van de mensen op het internet komt daar alleen maar om te klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ases
SmiGueL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:58:
[...]

Nee indien je gigabit snelheden wil mag tussen de NAS en de PC echt alleen een gigabit switch
zitten (en cat5-e kabels)

Indien er (onder andere) een Homeplug set van 200Mb/s tussen zit kun je in theorie snelheden tot max. ~25MB/s verwachten, maar in de praktijk vallen deze echt veel lager uit dus die 8MB/s is waarschijnlijk de max van je homeplug setje.

*Zie bijvoorbeeld hier waar een 200Mb/s Sitecom ~65 Mb/s haalt, wat (toevallig) gelijk is aan de door jou gehaalde 8 MB/s
Zal inderdaad de homeplug zijn, bij specs vindt ik terug:

Port: one 10/100 Ethernet RJ45 port

Dus directe verbinding ofwel snellere homeplugs zouden dit kunen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Een vraagje aan schumi2004:

Je hebt laatst een package gemaakt van NZBget. Ik heb die gedownload en dat is volgens de package info van NZBget in DSM versie: 9.00~r497-4
Nu zie ik op de website dat laatste versie 9.0-4 is.

Is dat nou de versie die ik heb? Ik namelijk een beta versie en ik kan niet maar nergens vinden of er inmiddels een nieuwere of zelfs definitieve versie is.
In packagecenter van DSM vind ik het ook niet terug, maar dat kan kloppen omdat ie geinstalleerd is. DSM geeft ook niet aan dat er een update voor is, maar ik weet ook niet of dat wel gebuerd met beta's en van beta naar final's.

Oke, ik word nog warriger ;-)
Ik zie net HIER dat er wel degelijk nieuwere versies zijn.
Zou het misschien kunnen (ik gok maar iets) dat hij nog niet beschikbaar is voor de 412+? Ik meen me ook iets te herrineren dta jij speciaal voor de processor (die ook in 412+ zit) een package gemaakt had?

Kan je je licht laten schijnen op mijn vraag aub?
(kan zijn dat ik iets gemist heb in tussentijd, if so: mea culpa en dan wordt een linkje erg gewaardeerd :) )

Thanks alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:35
9.0.4 is final, de rest ervoor met r in de naam is beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
stormfly schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:35:
9.0.4 is final, de rest ervoor met r in de naam is beta.
Dank u :)

Enig idee hoe die te krijgen voor de 412+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
http://www.synocommunity.com/packages deze repository biedt hem aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Oke, waar??

Ik schreef net al dat ik het nergens terug kan zien. Ik heb http://packages.synoc..... al tijd terug toegevoegd bij packages source. Daar staat NZBget niet bij (wel de config). Ik heb ook betachannel toegevoegd, daar staat ie ook niet bij. Hij zou moeten staan tussen Mylar en Python, maar helaas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Olgeros schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:29:
Een vraagje aan schumi2004:

Je hebt laatst een package gemaakt van NZBget. Ik heb die gedownload en dat is volgens de package info van NZBget in DSM versie: 9.00~r497-4
Nu zie ik op de website dat laatste versie 9.0-4 is.

Is dat nou de versie die ik heb? Ik namelijk een beta versie en ik kan niet maar nergens vinden of er inmiddels een nieuwere of zelfs definitieve versie is.
In packagecenter van DSM vind ik het ook niet terug, maar dat kan kloppen omdat ie geinstalleerd is. DSM geeft ook niet aan dat er een update voor is, maar ik weet ook niet of dat wel gebuerd met beta's en van beta naar final's.

Oke, ik word nog warriger ;-)
Ik zie net HIER dat er wel degelijk nieuwere versies zijn.
Zou het misschien kunnen (ik gok maar iets) dat hij nog niet beschikbaar is voor de 412+? Ik meen me ook iets te herrineren dta jij speciaal voor de processor (die ook in 412+ zit) een package gemaakt had?

Kan je je licht laten schijnen op mijn vraag aub?
(kan zijn dat ik iets gemist heb in tussentijd, if so: mea culpa en dan wordt een linkje erg gewaardeerd :) )

Thanks alvast! _/-\o_
Die versie is niet de mijne iig, dit is de mijne

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/abmLzfii.png

Is dezelfde als de nu verkrijgbare stable volgens developer.

Packages die ik gemaakt had kon je downloaden op github maar die functie hebben ze verwijderd, zou ik ze opnieuw moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
schumi2004 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:00:
[...]

Die versie is niet de mijne iig, dit is de mijne
Thanks, oke, dan heb je de link van de package doorgegeven, zal dat het wel geweest zijn.
[afbeelding]

Is dezelfde als de nu verkrijgbare stable volgens developer.

Packages die ik gemaakt had kon je downloaden op github maar die functie hebben ze verwijderd, zou ik ze opnieuw moeten maken.
ik zou toch ook gewoon de final 9 moeten kunnen binnenhalen voor mijn 412+ of zie ik dat verkeerd? Of kan het zijn dat ie niet beschikbaar is voor de 412+?

enige wat ik nog kan proberen is de-installeren en dan kijken of ie er tussen staat, maar zo niet heb ik niks meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Olgeros schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:03:
[...]
Thanks, oke, dan heb je de link van de package doorgegeven, zal dat het wel geweest zijn.

[...]
ik zou toch ook gewoon de final 9 moeten kunnen binnenhalen voor mijn 412+ of zie ik dat verkeerd? Of kan het zijn dat ie niet beschikbaar is voor de 412+?

enige wat ik nog kan proberen is de-installeren en dan kijken of ie er tussen staat, maar zo niet heb ik niks meer :'(
Hier staan de finals die ik gemaakt heb, die link die ik gegeven had werkt niet meer op github

https://www.dropbox.com/sh/cjoh9s88qnenm7w/dvIdWqd9C2
Note: Kan ff duren voor ze allemaal op mijn dropbox staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je moet alle voorgaande versies deinstalleren, dan pas zie je hem staan. Draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ah oke, dus toch de-installeren...

En thanks schumi :)

[ Voor 105% gewijzigd door Olgeros op 14-12-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Wat is de beste methode om de NZBGet configuratie op te slaan alvorens deze te deinstalleren en een nieuwe versie via de Synocommunity te installeren? Maak nu gebruik van een beta versie van Schumi (9.0 r497-4). Is er nu via de repository een final uit welke geschikt is voor de DS212+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
bluecupra schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:51:
Wat is de beste methode om de NZBGet configuratie op te slaan alvorens deze te deinstalleren en een nieuwe versie via de Synocommunity te installeren? Maak nu gebruik van een beta versie van Schumi (9.0 r497-4). Is er nu via de repository een final uit welke geschikt is voor de DS212+?
Ik heb vanmiddag NZBget uninstalled en opnieuw geinstalleerd en had zelfde als jij :)

Wat voor mij handigste werkte was gewoon tekst copy/paste in .txt bestandje en later weer terug plakken in NZBget configuratie. je hebt niet veel instellingen nodig, hier was het vooral de paden en de newsserver gegevens..... Is even beetje werk maar ik was met 2 minuutjes klaar en alles werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is de 212j rechtstreeks te bereiken via Ethernet (laptop naar NAS)? Ik kom er niet uit. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:02:
Is de 212j rechtstreeks te bereiken via Ethernet (laptop naar NAS)? Ik kom er niet uit. :{
Jep. Wel moet je dan je IP handmatig instellen (of een DHCP daemon draaien). En je laptop moet auto-switching op de networkpoort ondersteunen, anders moet je een crosscable maken / kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb de kabel gebruikt die erbij zit en inderdaad handmatig de IP's op zowel de NAS als mijn laptop gezet, maar ik krijg het niet voorelkaar om de schijven te benaderen. Kan wel de NAS beheren via mijn webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProfoundValue schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:08:
[...]

Ik wil net zeggen, meneer kan wel doodleuk bijdehand/cool doen en zeggen dat ik dit topic moet doorlezen over RED's, maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product. Kan evengoed dat degenen die hier klagen gewoon beroepszeikerds of alleen maar de mensen zijn die klagen, want de meesten komen echt niet het internet op om te vertellen hoe goed een product is. 99% van de mensen op het internet komt daar alleen maar om te klagen..
Toch lees ik over andere harddisks niet zoveel problemen als bij de REDs. Het is wel degelijk een indicatie dat de kans op problemen bij REDs veel groter zijn. Ik zou ze nooit aanschaffen. Maar iedereen moet zelf maar beslissen wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:23:
[...]

Toch lees ik over andere harddisks niet zoveel problemen als bij de REDs. Het is wel degelijk een indicatie dat de kans op problemen bij REDs veel groter zijn. Ik zou ze nooit aanschaffen. Maar iedereen moet zelf maar beslissen wat wijsheid is.
Die man van MyMediaCenter adviseert juist weer wel REDs, vandaar dat ik nu dus zo erg twijfel en vandaar dus ook dat ik advies vraag en niet om bijdehandjes zoals een paar posts terug..
Wel lees ik toch meer positieve dingen over die Seagate-schijven, dus neig ik daar meer naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:31:
..En je laptop moet auto-switching op de networkpoort ondersteunen, anders moet je een crosscable maken / kopen.
auto-mdx bedoel je. Gelukkig is dat bij gigabit een eis bij 1000base-T, tenzij het een slave only device is.
http://grouper.ieee.org/groups/802/3/ab/pub/ch40a.pdf :
28D.4—Extensions required for Clause 40 (1000BASE-T)
Auto-Negotiation is mandatory for 1000BASE-T. (40.1.3.4)

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 15-12-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-10 14:52
Ik heb gisteren een IP camera gekocht voor survaillance system.
Nu was ik bezig met de email notificaties, maar het duurd extreem lang voordat die aankomen.

Ik heb hotmail/gmail en telenet geprobeerd. Wat kan ik hier aan doen of is dit niet te veranderen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-12-2012 12:54 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Van waar naar waar (en via welke smtp) stuur je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-10 14:52
Ik heb geprobeerd van hotmail/gmail en telenet te verzenden naar gmail/hotmail telenet.

Van hotmail naar hotmail/gmail werkt het wel maar duurd paar minuten (meestal helemaal niks), en skype krijg ik niet aangemeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 15-12-2012 14:05 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Kent een DS1512+ ook "system hybernation"? Het staat niet bij de specs vermeldt, waarbij het bij sommige er expliciet bij staat. Het gaat mij er om of het verbruik nog onder de opgegeven 22 watt kan komen als het apparaat helemaal idle is.
Pagina: 1 ... 23 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.