Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
zoemtoeter schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:23:

Is dit stappenplan de juiste benadering?

1. Packages Python & SABNzbD verwijderen
2. Herstart
3. rm -rf /volume1/@appstore/sab2
4. Herstart
5. Installatie Python & Sab via SynoCommunity Repo
6. Userrechten instellen Downloads-map

Met name over stap 3 twijfel ik: klopt het commando wel (heb Linux niet in de vingers) & verwijder ik dan echt alles?
Om m'n eigen vraag te beantwoorden: geen idee of de stappen juist zijn, want na nog een herstart bleek er onder /volume1/@appstore/ helemaal geen sabnzbd map meer te bestaan. Vervolgens leverden de volgende (misschien te voorzichtige) stappen een werkende SabNzbD op, onder DSM 4.1-2661:

1. Python gedeïnstalleerd
2. Herstart
3. SABNzbD gedeïnstalleerd
4. Herstart
5. Python via Repo Synocommunity geïnstalleerd (gekozen voor 'nee' bij de vraag of ik na installatie wilde uitvoeren)
6. Herstart
7. Oude Incomplete en Complete mappen uit Downloads map verwijderd
8. SabNzbD geïnstalleerd via Repo Synocommunity (ditmaal 'ja' op uitvoeren na installatie)
9. Downloadmap ingesteld op /volume1/downloads
10. Voorkeuren ingesteld, NZB opgezocht en downloaden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel herstarts zijn mijn inziens beetje overdreven.

Python draait toch onafhankelijk van elkaar naast elkaar dus dat heeft geen negatief effect, enige zou SAb kunnen zijn die kill je dan gewoon met kill-9 pid#
Mappen verwijderen ook niet nodig, gewoon andere user rechten aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Is het mogelijk om Spotify als app te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand ervaring met de pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA voor zijn nas?
Ik wil deze kopen voor mijn DS212j. Of weet iemand een goedkopere UPS die ook goed is en een usb aansluiting voor de nas heeft?

(de pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA 230V zal ook wel voldoende zijn denk ik, maar het prijs verschil is zo klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
@Meesen: heb zo'n 700VA op mijn DS1010+ aangesloten.

Heb ook nog een pricewatch unsorted: APC SurgeArrest + Battery Backup 325VA BS1363 (BE325-FR) liggen. Ga deze op mijn DS1010+ gebruiken en de 700VA op mijn nieuwe (hoop op levering deze week) DS1812+ met 8 WD RED 3TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:02
abusimbal schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:55:

Heb ook nog een pricewatch unsorted: APC SurgeArrest + Battery Backup 325VA BS1363 (BE325-FR) liggen. Ga deze op mijn DS1010+ gebruiken en de 700VA op mijn nieuwe (hoop op levering deze week) DS1812+ met 8 WD RED 3TB.
Ik zit ook naar de 700VA te kijken, maar volgens mij zit hier geen USB op. Hoe sluit je deze dan aan op de DS1812+(welke ik ook heb en super bevalt!) voor de communicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 18:39
ChuckyDevil schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:56:
@ Astratuner,

Het makkelijkste vind ik, is om de schijf tijdelijk in een usb behuizing te plaatsen. Dan kun je deze aansluiten op je NAS via USB. Bestandstype maakt dan niet uit, dat verloopt dan via Samba.

Het klopt wat je zegt. Bestandstype is ext3 of ext4. Er zijn ook wel tools om dat type te lezen in Windows. Mocht je dat toch handiger lijken.
Hey, nu is mijn 1e WD red schijf aan het formateren en heb ik mijn 2TB ext4 schijf aan mijn PC gehangen maar die 2 programma's die je in die link geeft werken niet.

De eerste vind de schijf niet en de 2e geeft foutmeldingen weer.

Sorry ik heb hier geen kaas van gegeten maar hoe moet ik nu best die ext4 disk in windows toch uitlezen? Doe ik iets verkeerd ofzo? In deze computer wordt hij niet herkend, in de DiskInternals Research programma wel maar heeft hij een foutmelding: Can't open the disk: Volume1. Disk type format not supported. :?
Ik lees wel veel in google en in programma's van 'mount' maar ik wil geen img mounten ik wil de drive gewoon leesbaar maken hehe.

[ Voor 4% gewijzigd door Astratuner op 04-12-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
1975Mark30 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:05:
[...]

Ik zit ook naar de 700VA te kijken, maar volgens mij zit hier geen USB op. Hoe sluit je deze dan aan op de DS1812+(welke ik ook heb en super bevalt!) voor de communicatie?
In deze review en in een comment er onder wordt vermeld dat hij een data poort heeft: RJ45 naar USB.
abusimbal schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:55:

Heeft die van u ook de bovengenoemde aansluiting?

[ Voor 36% gewijzigd door Meessen op 04-12-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Meessen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:33:
[...]

In deze review en in een comment er onder wordt vermeld dat hij een data poort heeft: RJ45 naar USB.

[...]

Heeft die van u ook de bovengenoemde aansluiting?
Thanks, maar er staat ook in een comment:

Er is inderdaad tegenstrijdige/onvolledige informatie over te vinden (wel of geen USB). Ik heb de gok genomen en er 1 besteld.
Ik kan bevestigen dat de APC 700G-GR die ik vandaag heb ontvangen (besteld bij informatique) in het bezit is van een USB aansluiting. Hij wordt door mijn Synology CS407 herkend.
Het apparaat heeft geen USB poort, maar een RJ45 'data port' die je met een bijgeleverd RJ45-USB kabeltje kunt aansluiten op een USB poort.

Ik ben nog steeds niet 100% overtuigd dat ALLE 700G-GR apparaten in het bezit zijn van die USB poort. Op basis van wat ik op internet lees, lijkt het alsof er meerdere versies van dat product zijn. Sommige wel met USB, andere niet.

Dit bracht mij weer aan het twijfelen....

@abusimbal Hoe lang is het RJ45-USB kabeltje, als u deze inderdaad heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door 1975Mark30 op 04-12-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Voor de duidelijkheid. Ik heb mij vergist. De DS1010+ hangt aan de http://www.apc.com/resour...dex.cfm?base_sku=BF500-FR
Mijn PC hangt aan de BE700G-FR, daar zit een rj45 naar USB aan voor de aansluiting op je PC of NAS van 1.5meter.

Let ook op dat ik de FR versie gebruik (België) en jullie de GR versies.

Nog een printscreen:
upsds1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
abusimbal schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:21:
Voor de duidelijkheid. Ik heb mij vergist. De DS1010+ hangt aan de http://www.apc.com/resour...dex.cfm?base_sku=BF500-FR
Mijn PC hangt aan de BE700G-FR, daar zit een rj45 naar USB aan voor de aansluiting op je PC of NAS van 1.5meter.

Nog een printscreen:
[afbeelding]
Bedankt.

Ik denk dat ik dan maar de gok waag, ik zie ook geen andere modellen in de zelfde prijs klasse die het garanderen.

Edit: Op deze pagina staat dat er een usb aansluiting is bij dit model: http://www.apc.com/produc...al_watts=200&tab=features

[ Voor 12% gewijzigd door Meessen op 04-12-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mss ook eens naar een UPS kijken voor mijn NAS, altijd leuk voor kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
abusimbal schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:21:

Nog een printscreen:
[afbeelding]
Bedankt!
@Meessen: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6184

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Mooie vondst :)

Edit: Ik heb het besteld bij Redcoon. (die 7 euro verzendkosten en dan nog eens 1 euro verpakkingskosten is echt belachelijk).

[ Voor 22% gewijzigd door Meessen op 04-12-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Thanks, en ik heb 'm net besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Vraagje met betrekking tot backup.

De belangrijke documenten op mijn nas worden dagelijks automatisch geback-upt via Time backup (met revisions) en via de gewone backup functie naar een externe hardeschijf en usb stick.
Maar mijn films en muziek hoeven geen volledige backup te hebben, alleen een aanvulling van ontbrekende delen naar hardeschijf. Ik kan hier geen functie voor vinden, is deze wel aanwezig? of kan ik beter af en toe handmatig de verschillen gelijk trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Hopelijk hier iemand met wat meer ervaring.

Ik heb een Synology 410j. Maandagavond crasht een harde schijf 1,5TB (disk 2 van de 3). Ik draai geen raid, gewoon alles naast elkaar. Gisteren nieuwe schijf gehaald van 3TB en die in Bay 4 gedaan. Disk 2 er even uit gehaald en weer terug gestopt, soms wil dit nog wel eens werken voor een gecrashte harde schijf heb ik ergens gelezen. Vervolgens opgestart. Lan lampje knippert en de powerbutton knippert. Dit heeft hij voor 2 uur gedaan. De Synology Assistant geeft aan: Starting services. Er gebeurt verder echter helemaal niets. Na 2,5 uur een reset gegeven (aan de achterkant). Vervolgens op dit moment dezelfde situatie. Heel de nacht aan laten staan en nog steeds Starting services en lan en powerbutton knipperen.

Moet ik geduld hebben of is er iets anders aan de hand?

Iemand met ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Disk 2 eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mystikal: check de SMART gegevens indien mogelijk en post deze hier van de betreffende schijven. Het gaat daarbij in het bijzonder om Current Pending Sector en UDMA CRC Error Count.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:15
schumi2004 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:36:
Mss ook eens naar een UPS kijken voor mijn NAS, altijd leuk voor kerst ;)
Als tip zie: http://gathering.tweakers...message/36366410#36366410
Werkt nog steeds en heeft me al twee keer gered van een stroomuitval 8)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:32:
@Mystikal: check de SMART gegevens indien mogelijk en post deze hier van de betreffende schijven. Het gaat daarbij in het bijzonder om Current Pending Sector en UDMA CRC Error Count.
In de Synology Assistant kan ik niets zien. Alleen starting "services".
Het enige wat ik wellicht kan proberen om schijf 2 eruit te trekken en nog een keer een reset te doen?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

1975Mark30 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:40:
Ik ben nog steeds niet 100% overtuigd dat ALLE 700G-GR apparaten in het bezit zijn van die USB poort.
Alleen de <= 500 heeft geen usb (of welke andere manier van data). Ik heb ook de 700 gehad op mijn 1512, werkt prima.
De 700 gebruikten wij ook voor kassa systemen (stuk of 1200 van die dingen door heel NL) waren allen met USB.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28
Meessen schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:59:
Heeft iemand ervaring met de pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA voor zijn nas?
Ik wil deze kopen voor mijn DS212j. Of weet iemand een goedkopere UPS die ook goed is en een usb aansluiting voor de nas heeft?
Ja, daar heb ik ervaring mee (i.c.m. een DS 1511+ en een DS710+). Dat werkt prima! De tijd op batterij is 1597 sec. (dit is voor de DS1511+ en mijn router en modem). Toen ik (ook) nog de DS710+ had werkte de DS1511+ als server. Als dan de spanning wegvalt stuurt de server een signaal naar de andere Synologys in je netwerk en die schakelen zich dan ook veilig uit voordat de batterij op is.

Zeer aan te raden vooral als je een RAID setup hebt. Dat is toch wat gevoeliger voor een plotselinge stroomuitval. De kans is i.i.g. groter dat na een stroomuitval (zonder UPS) je array corrupt is.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
1975Mark30 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:05:
[...]

Deze heeft i.i.g. wel USB (USB naar RJ45 kabeltje):
http://tweakers.net/price...ng-es-8-outlet-700va.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 20:45
Gisteravond mn DS212j binnen gekregen en geinstalleerd met SHR. Volgens mij draait de nas nu goed, maar hebben jullie nog tips voor de indeling of dingen die jullie nuttig vinden om te installeren (zoals iets van antivirus oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:42

Yucko

One clown to rule them all !

Nice, was nog aan het twijfelen of ik nieuwe accus voor mijn oude APC ging halen maar dit is een betere oplossing (lees: beter weg te werken in de woonkamer dan een SmartUPS 1500 :') )

Meteen besteld :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 05-12-2012 10:41 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
DukeBox schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:09:
[...]

Alleen de <= 500 heeft geen usb (of welke andere manier van data). Ik heb ook de 700 gehad op mijn 1512, werkt prima.
De 700 gebruikten wij ook voor kassa systemen (stuk of 1200 van die dingen door heel NL) waren allen met USB.
Yucko schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:40:
[...]

Nice, was nog aan het twijfelen of ik nieuwe accus voor mijn oude APC ging halen maar dit is een betere oplossing (lees: beter weg te werken in de woonkamer dan een SmartUPS 1500 :') )

Meteen besteld :*)
@DukeBox en @SpeedingWilly: Bedankt!

Ben blij dat ik deze inmiddels heb besteld. Zo te lezen komt er nav dit topic een run op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een nieuwe router gekocht Asus RT-AC66U en sindsdien kan ik geen verbinding maken vanuit internet.. Hebben meerdere gebruikers hier last van ?
.
Alle poorten zijn goed ingesteld binnen de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 12:18

Goner

What can I do you for ?

janvanmil schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:09:
Gisteravond mn DS212j binnen gekregen en geinstalleerd met SHR. Volgens mij draait de nas nu goed, maar hebben jullie nog tips voor de indeling of dingen die jullie nuttig vinden om te installeren (zoals iets van antivirus oid).
Ik heb sinds maart een DS212j en heb er eigenlijk weinig extra op gezet. Dacht bij het zien van alle Syno en 3rd party packages dat ik 'm gauw vol zou hebben, maar heb eigenlijk alleen Transmission (torrents), Syslog Server (net iets meer info dan de System logs) en Photo Station geïnstalleerd ...
En IPKG om een ftp-client (lftp) en Sftp-server te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Neus

www.zenaconsult.com

Just for info: gisteren een DS712+ en een DS413 (met SHR) met 6x WD30EFRX schijven geïnstalleerd: gelukkig geen problemen gehad, alles draait zoals het hoort.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Neus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:55:
Just for info: gisteren een DS712+ en een DS413 (met SHR) met 6x WD30EFRX schijven geïnstalleerd: gelukkig geen problemen gehad, alles draait zoals het hoort.
Het is natuurlijk ook een beetje kort om al conclusies te kunnen trekken over eventuele betrouwbaarheid vind je ook niet? ;) Laten we het eens een tijdje aanzien en kijken hoe het dan gaat

zegt iemand die ook 4x red schijven heeft draaien :')

[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 05-12-2012 12:03 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

1975Mark30 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:50:
Ben blij dat ik deze inmiddels heb besteld. Zo te lezen komt er nav dit topic een run op ;)
Je kan ook een 2e hands APC 1500 (bijvoorbeeld) kopen en de accu vervangen met 3rd party replacements.
Dan ben je vaak ook net meer dan €100 kwijt maar wel een stuk meer capaciteit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:23
Sorry voor de late reply,
Raid 6 met failover voor 2 disken, netto iets van 16TB over.
idd 1812+ :)
SpeedingWilly schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:43:
[...]

In welke config? RAID5/6 SHR/SHR2?

En je bedoelt neem ik aan de 1812+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Dromer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:10:
Sorry voor de late reply,
Raid 6 met failover voor 2 disken, netto iets van 16TB over.
idd 1812+ :)
Daar zat ik ook aan te denken. Moet ik nog 3x WD RED bijkopen. Wordt een dure NAS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:36
Iemand hier met een Synology icm Sabnzbd en bediening via Android?

Ik wil graag via mijn tablet een nzb selecteren (op spotplanet bv) en direct doorsturen naar de "watch folder" op de NAS voor sabnzbd.
Maar ik krijg het niet helemaal geregeld.

Ik kan wel de nzb gewoon los dl'e, maar dan moet ik de file van de tablet naar de NAS-map verplaatsen. Dat werkt.
Ik heb in de Spotplanet app ook de mogelijkheid tot invoeren van SABnzbd URL en API key.
Nu vraag ik mij af wat ik daar precies moet invullen.
Want als ik daar dit bv ingeef https://mijn nas:9090/sabnzbd/, en selecteer de optie sabnzbd in spotplanet bij het willen dl'e, dan gebeurt er niks.
Die link veranderen naar de 5000(5001)/watchfolder wil ook niet helpen.

Ik krijg wel "NZB link word opgehaald", maar kan niet uitvinden waar die heen gaat.

Alles is voor zover ik weet opengezet voor verbinding van buitenaf.
Waar zit mijn fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:33:
Sinds gisteren heb ik een nieuwe router gekocht Asus RT-AC66U en sindsdien kan ik geen verbinding maken vanuit internet.. Hebben meerdere gebruikers hier last van ?
.
Alle poorten zijn goed ingesteld binnen de router.
Als je alleen een nieuwe router hebt en verder niks hebt veranderd, dan moet het eigenlijk wel aan de poortinstelling liggen... Dubbelcheck? :)
Is je DNS wel up-to-date, misschien heb je een ander ip-adres gekregen van je provider doordat je een andere router hebt?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
MissileHugger schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:29:
Voor de liefhebbers/gebruikers van de Shellinabox package: vanaf versie 2.14-6 wordt er standaard gebruik gemaakt van de SSL certificaten van je Synology. Hierdoor is de verbinding naar Shellinabox encrypted en kun je dus op afstand veilig inloggen op de console.

Updaten of installeren kan gewoon via de package server.

Meer info:
http://missilehugger.com/...linabox-update-to-2-14-6/
Hoe kan je SSL uitzetten?
Sinds de update werkt het niet meer achter mijn reverse proxy:

Secure Connection Failed
An error occurred during a connection to .......
SSL received a record that exceeded the maximum permissible length.
(Error code: ssl_error_rx_record_too_long)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:49:
[...]

In de Synology Assistant kan ik niets zien. Alleen starting "services".
Het enige wat ik wellicht kan proberen om schijf 2 eruit te trekken en nog een keer een reset te doen?
Kapotte schijf en nieuwe schijf eruit gehaald en geboot. Werkt wel.
Vervolgens kapotte schijf erin (zelfde bay). Werkt ook.
Nieuwe schijf erin. werkt ook.

:? Maar goed, het werkt weer in ieder geval!

Nu nieuwe schijf aan het 'builden' en dan snel mijn data veiligstellen.

Vervolgens doe ik nog wel een smart test op die schijf en zal hier het resultaat posten.

Gecrashte schijf geen aan: System partition failed :?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8486/8246642743_199585e12c_b.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Mystikal op 05-12-2012 16:59 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Als ik in de log van mijn 212J kijk met de nieuwste DSM, dan zie ik elke dag om 4:21 en 16:21 het volgende:

Information System 2012/12/05 16:22:10 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 16:22:08 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 16:22:01 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 16:21:56 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 04:21:48 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 04:21:46 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 04:21:37 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 04:21:34 SYSTEM Windows file service was stopped.

Is dat normaal? En waarom gebeurd dat elke dag op dezelfde tijden? Er draait geen backup oid.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

NeutraleTeun schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:28:

Ik wil graag via mijn tablet een nzb selecteren (op spotplanet bv) en direct doorsturen naar de "watch folder" op de NAS voor sabnzbd.

Ik kan wel de nzb gewoon los dl'e, maar dan moet ik de file van de tablet naar de NAS-map verplaatsen. Dat werkt.
Ik heb in de Spotplanet app ook de mogelijkheid tot invoeren van SABnzbd URL en API key.
Want als ik daar dit bv ingeef https://mijn nas:9090/sabnzbd/, en selecteer de optie sabnzbd in spotplanet bij het willen dl'e, dan gebeurt er niks.

Ik krijg wel "NZB link word opgehaald", maar kan niet uitvinden waar die heen gaat.

Waar zit mijn fout?
Sab sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 23:23

Waar zit mijn fout?
Probeer eens sabmobile uit op je android, daar moet je idd 192,168...:8080 opgeven.Dit icm de spotplanet website werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nog maar eens een vervolg op mijn verhaal. Vanochtend stond de NAS weer 'lekker' te piepen. Schijf was wederom gecrashed... Ik weet nu wel welk bestand onder de beschadigde sector zit. De eerste keer dat de schijf crashte, was dat tijdens het kijken van de serie Homeland S02.10. Kijk ik vanochtend, hangt hij wederom bij dit bestand. De beschadigde sector lijkt hieronder te zitten.

Dus ik ga proberen alles te kopieeren, behalve deze map. Hij heeft gelukkig al wel veel gekopieerd, alleen is het weer lastig te bepalen wat hij wel en niet gekopieerd heeft. Ik neem aan als er een folder gekopieerd is, dat hij altijd eerst de inhoud van die folder afmaakt, alvorens naar de volgende folder te gaan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:51:
Gecrashte schijf geen aan: System partition failed :?
[afbeelding]
Ja, meer dan 4000 omgewisselde bad sectors en één actieve bad sector. Lees mijn post over bad sectors eens door als je wilt begrijpen hoe dat werkt:
Verwijderd in "Het grote Synology topic - deel 5"

In dit geval is 4000 omgewisselde bad sectors genoeg reden deze schijf af te schrijven cq. retour garantie te schrijven. Je hebt ook nog steeds acute problemen door de enkele actieve bad sector, die is en blijft op dit moment onleesbaar, in elk geval zolang Current Pending Sector een andere RAW value aangeeft dan 0.

Wil je je data écht goed beschermen, dan zul je dus of heel goed van backups gebruik moeten maken, ofwel overstappen op ZFS.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Is het nuttig om iets van een antivirus te installeren op mn ds212j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanmil schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:18:
Is het nuttig om iets van een antivirus te installeren op mn ds212j?
Ik zou niet weten waarom, wat komt er op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:44

CeesKees

I rest my Kees

Mijn media-indexer is nog steeds stuk. Daardoor vinden audio- en video station geen bestanden om af te spelen.

Ik heb uiteindelijk Synology mijn login gegevens gegeven, ik hoop dat zij het nu kunnen oplossen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:10:
Wil je je data écht goed beschermen, dan zul je dus of heel goed van backups gebruik moeten maken, ofwel overstappen op ZFS.
Je zal alleen wel redelijk krachtige hardware moeten nemen om ZFS goed te laten werken, en ook een flinke bak RAM. Ik had NAS4Free met ZFS v28 op mijn HP MicroServer met 8GB ECC ram en een dual core cpu, maar die bak kwam niet boven de 40MB/sec uit. Nu weer WHS 2011 teruggezet en ik zit weer op 90-100MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit mijn fout?
zie http://www.duken.nl/spotplanet-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:34:
[...]

Als je alleen een nieuwe router hebt en verder niks hebt veranderd, dan moet het eigenlijk wel aan de poortinstelling liggen... Dubbelcheck? :)
Is je DNS wel up-to-date, misschien heb je een ander ip-adres gekregen van je provider doordat je een andere router hebt?
Problem Solved. Moest ffe synology reset knopje gebruiken voor het resetten van DNS config. Tnx voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
schumi2004 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:23:
[...]

Ik zou niet weten waarom, wat komt er op te staan?
Mijn eigen foto's en data en een backup van data van mn ouders. Hun data kan dan ook de enige virus bron zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanmil schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:57:
[...]

Mijn eigen foto's en data en een backup van data van mn ouders. Hun data kan dan ook de enige virus bron zijn.
Als je vermoedens hebt dat er mogelijk virussen op zouden kunnen zitten lijkt het me niet onverstandig aan de andere kant mag ik aannemen dat op het systeem waar het vandaan komt al een virus check gedaan is en deze er dan al uit kunnen zijn?
Ik zelf vind het een overbodig iets om ook op mijn NAS een virus scanner draaiende te hebben maar ik heb dan ook alleen maar foto en video materiaal op mijn NAS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:10:
[...]

Ja, meer dan 4000 omgewisselde bad sectors en één actieve bad sector. Lees mijn post over bad sectors eens door als je wilt begrijpen hoe dat werkt:
Verwijderd in "Het grote Synology topic - deel 5"

In dit geval is 4000 omgewisselde bad sectors genoeg reden deze schijf af te schrijven cq. retour garantie te schrijven. Je hebt ook nog steeds acute problemen door de enkele actieve bad sector, die is en blijft op dit moment onleesbaar, in elk geval zolang Current Pending Sector een andere RAW value aangeeft dan 0.

Bedankt voor je informatie! Ik heb je post gelezen en kan de rode draad volgen. Dat was voor mij genoeg :).

Kan ik mijn data nog terughalen, zolang ik niet van deze acute bad sector probeer te lezen? Ik weet namelijk waar deze sector staat, aangezien hij elke keer bij hetzelfde bestand blijft hangen..

Data beschermen doe ik alleen voor mijn persoonlijke items, middels een backup naar een externe harde schijf.

Maar als ik zonder al te veel moeite de rest ook kan terughalen, zou dat alleen maar mooi zijn natuurlijk.

Ik zal de data terughalen en de schijf als verloren beschouwen.

Nogmaals bedankt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

tja, je hebt het over een bepaalde serie waar het fout ging. Dus ik zou beginnen met al het andere spul te kopieeren.
Als je dat gedaan hebt alle afleveringen van die ene serie proberen te kopieeren zodat je als allerlaatste die ene aflevering opnieuw download wanneer je een andere schijf in je NAS hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
schumi2004 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:50:
[...]

Als je vermoedens hebt dat er mogelijk virussen op zouden kunnen zitten lijkt het me niet onverstandig aan de andere kant mag ik aannemen dat op het systeem waar het vandaan komt al een virus check gedaan is en deze er dan al uit kunnen zijn?
Ik zelf vind het een overbodig iets om ook op mijn NAS een virus scanner draaiende te hebben maar ik heb dan ook alleen maar foto en video materiaal op mijn NAS staan.
Daar wordt inderdaad ook een viruscheck gedaan. Hoe zit het met nieuwsgroepen / torrents is het daar nuttig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanmil schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
[...]

Daar wordt inderdaad ook een viruscheck gedaan. Hoe zit het met nieuwsgroepen / torrents is het daar nuttig voor?
Ja wat is nuttig, als je software download zou ik het misschien doen echter voor foto/video materiaal vind ik het persoonlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 12:37

fstieger99

www.Isaia.it

Excuus voor verkeerde plaatsing. Ik heb een vraag over mijn nas

Ik heb op dit apparaat ( geweldig apparaat trouwens) itunes server geinstalleerd. Ik zie op mijn pc in itunes de nas staan kan er alles op afspelen geen probleem

Wat wil ik nu:

als ik in de app DS audio zit op mijn iphone, zou ik graag een aangemaakte playlist in itunes afspelen.

Heeft iemand hier ervaring mee of al gedaan?

Ik zie nu in DS audio nl allemaal playlists van enkele cd's etc dus ik zie er een hele hoop maar niet de juiste.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Yucko schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:07:
tja, je hebt het over een bepaalde serie waar het fout ging. Dus ik zou beginnen met al het andere spul te kopieeren.
Als je dat gedaan hebt alle afleveringen van die ene serie proberen te kopieeren zodat je als allerlaatste die ene aflevering opnieuw download wanneer je een andere schijf in je NAS hebt hangen.
Sterker nog ik weet welke aflevering het is (nu, na de 2e keer dat hij crashed). Eerste keer was ik die aflevering aan het kijken tijdens de crash, 2e keer hing hij bij het kopieren van die aflevering naar de nieuwe harde schijf.

Homeland S02.10 :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
Aangezien de 412+ toch geen video's kan transcoderen, vraag ik mij nu af of een DS413 niet beter is voor mij om aan te kopen. Ik vraag mij dan vooral af:

- transfer snelheid via wifi/lan of usb3, is dat in principe niet hetzelfde bij beide toestellen? De bottleneck lijkt mij eerder bij de verbindingen te liggen dan bij de cpu?

- kan de 412+ volledig in hibernation staan, of enkel de HD's? Ik lees dat de 413 volledig kan hibernaten met een minimaal verbruik van 3W of zo. Maar dan vraag ik mij ook nog af: kan je dan de NAS nog wel benaderen als je bvb extern iets wil uploaden naar je server, wanneer die in system hibernation zou staan?

- waarom zou iemand de extra cpu kracht nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

voor het hibernation verhaal --> WakeOnLAN .. even wachten tot hij up is en dan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 09:44

CeesKees

I rest my Kees

pina schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:50:
Aangezien de 412+ toch geen video's kan transcoderen, vraag ik mij nu af of een DS413 niet beter is voor mij om aan te kopen. Ik vraag mij dan vooral af:
Waarom wil je video's transcoden?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
omdat ik plex server wil draaien op de nas, en hij 720p materiaal niet kan transcoden naar de plex clients toe (bv ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Net die pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA ontvangen, wat een groot en zwaar ding.
Via de meegeleverde usb kabel op de nas aangesloten, welke hem meteen herkende. De batterij is op het laden dus weet de max backup tijd nog niet.

Straks eens even testen hoe de nas reageert als ik de ups van de stroom haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

pina schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:45:
omdat ik plex server wil draaien op de nas, en hij 720p materiaal niet kan transcoden naar de plex clients toe (bv ipad)
alleen jammer dat er op dit moment geen PMS voor de gebruikte architectuur van de DS213+/DS413 (Freescale QorIQ P1022) beschikbaar is
Meessen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:20:
Net die pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA ontvangen, wat een groot en zwaar ding.
Via de meegeleverde usb kabel op de nas aangesloten, welke hem meteen herkende. De batterij is op het laden dus weet de max backup tijd nog niet.

tja zwaar .. dat zal best met die ingebouwde accu. Ik vind 7 euro verzendkosten dan ook geen geld. De mijne komt morgen binnen oOo
Ik zal hem dan na ongeveer 10m. onderbreking laten afsluiten om zeker te zijn dat ik een eventuele 2e stroomuitval op korte termijn ook kan afvangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 06-12-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Meessen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:20:

Hier precies hetzelfde. NAS gaf aan dat de accu al voor 89% was opgeladen toen ik 'm net had aangesloten. Is nu 100% en geeft 2100 seconden geschatte levensduur aan voor mijn DS1812+ gevuld met 8 schijven en mijn router en modem. Geeft toch een veiliger gevoel. Na hoeveel minuten laat jij de NAS naar veilige modus gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Heb mijn DS1812+ ontvangen. Had nog een paar vraagjes,

Met die horror verhalen de laatste tijd over de WD RED's.

Zal ik mijn 8 WD RED's 3TB in mij DS1812+ plaatsten en RAID opbouwen, of kan ik ze beter 1 voor 1 testen in een PC en dan in de NAS stoppen ?

Wat zou beter zijn RAID6 of RAID5+hotspare ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 18:39
Welke horror verhalen ? Van dat er wel eens DOA kunnen tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Maverick2001

Never look back

Ik heb een DJ211J. Ik gebruik Couchpotato al zo'n 2 jaar zonder problemen maar vanmiddag kwam ik erachter dat de service gestart was. Ik heb handmatig geprobeerd de service opnieuw op te starten echter krijg ik steeds in beeld dat de service niet opgestart kan worden.

Heb ook een reboot van de NAS gedaan echter zonder resultaat. Een herinstallatie zou een oplossing kunnen zijn maar dat is eigenlijk (gezien de instelling) niet wat ik wil.

Heeft iemand nog een andere tip?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
1975Mark30 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:16:
[...]

Hier precies hetzelfde. NAS gaf aan dat de accu al voor 89% was opgeladen toen ik 'm net had aangesloten. Is nu 100% en geeft 2100 seconden geschatte levensduur aan voor mijn DS1812+ gevuld met 8 schijven en mijn router en modem. Geeft toch een veiliger gevoel. Na hoeveel minuten laat jij de NAS naar veilige modus gaan?
Ik laat hem na 10 min in veilige modus gaan. De gemiddelde stroom uitval hier zal niet langer duren dan dat, dus kan hij het overbruggen en zo blijft er nog genoeg over voor eventueel volgende stroom storingen.
Hij is nu volledig opgeladen en geeft 2625 seconde reserve tijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Iemand die hier met succes DS File of Mediaserver gebruikt om films te streamen naar je gsm of tablet op het thuis netwerk?

Ik heb beiden gebruikt en de video's spelen heel slecht af; het beeld en soms het geluid hapert erg. Zelf als ik de gsm via de pc teather aan het bekabelt netwerk is er niet genoeg verbetering.

Ik heb zowel lage als hoge kwaliteit en grote films geprobeerd.

Ik kan het morgen pas op een andere gsm uitproberen. Ik probeer het nu op een HTC wildfire s, dat is natuurlijk niet de beste telefoon dus misschien ligt het gewoon daar aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Meessen op 06-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mocht er nog iemand een HDD zoeken van 4TB, dan zou ik een externe van WD halen en hem daaruit slopen.

pricewatch: Western Digital My Book Essential 3.0 4TB Zwart

Kost 180 euro. Terwijl een losse al gauw over de 210 euro kost....

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:36
Meessen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:32:
Iemand die hier met succes DS File of Mediaserver gebruikt om films te streamen naar je gsm of tablet op het thuis netwerk?

Ik heb beiden gebruikt en de video's spelen heel slecht af; het beeld en soms het geluid hapert erg. Zelf als ik de gsm via de pc teather aan het bekabelt netwerk is er niet genoeg verbetering.

Ik kan het morgen pas op een andere gsm uitproberen. Ik probeer het nu op een HTC wildfire s, dat is natuurlijk niet de beste telefoon dus misschien ligt het gewoon daar aan.
Stream hier gewoon via ES File Explorer naar BSPlayer. Speelt alles smooth af, zelfs skippen naar x-positie in de film is instant play (gewoon via wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
De HD film die ik geprobeerd haperde, maar een paar in SD gingen gewoon goed.
As the guy says: ES File Explorer naar BSPlayer over wifi.
Op een Asus Transformer Prime.

Edit: en ook op een Samsung Galaxy S Duos.

[ Voor 23% gewijzigd door geerten op 07-12-2012 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
Meessen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:32:

Zou best wel eens aan de telefoon kunnen liggen. Speelt de film wel goed af als je hem op de telefoon zet (of SD kaartje) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/BE700G-GR.jpg
De APC BE700G-GR is binnen *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/BE700G-GR_cable.jpg
de kabel die erbij zit. Vanavond bij thuiskomst meteen aansluiten :9

Ik vraag me alleen af of er ook mensen zijn die dat ding ophangen middels de oogjes aan de achter/onderkant van dat ding (dit ivm het gewicht)

[ Voor 38% gewijzigd door Yucko op 07-12-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Yucko schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:37:
[afbeelding]
De APC BE700G-GR is binnen *O*

[afbeelding]
de kabel die erbij zit. Vanavond bij thuiskomst meteen aansluiten :9

Ik vraag me alleen af of er ook mensen zijn die dat ding ophangen middels de oogjes aan de achter/onderkant van dat ding (dit ivm het gewicht)
Ik heb 'm inderdaad verticaal in de meterkast opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:59:
Als ik in de log van mijn 212J kijk met de nieuwste DSM, dan zie ik elke dag om 4:21 en 16:21 het volgende:

Information System 2012/12/05 16:22:10 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 16:22:08 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 16:22:01 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 16:21:56 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 04:21:48 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 04:21:46 SYSTEM Windows file service was stopped.
Information System 2012/12/05 04:21:37 SYSTEM Windows file service was started.
Information System 2012/12/05 04:21:34 SYSTEM Windows file service was stopped.

Is dat normaal? En waarom gebeurd dat elke dag op dezelfde tijden? Er draait geen backup oid.
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

@Brainpower

Normaal? Ik weet niet of een 212J anders is geconfigureerd, maar bij mijn DS1511+ wordt de Windows files service alleen gestopt bij poweroff.
Misschien loopt er toch een cronjob: staat er bijv. iets op die tijden in /etc/crontab? (Inloggen als root via Putty o.i.d.)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryInDeWarrie
  • Laatst online: 16-06 11:42
Ik ben vergeten welke poort ik had ingesteld voor SABnzbd via remote access, kan nog wel in DiskStation en SickBear komen. Iemand een idee hoe ik toch nog in SABnzbd kan komen zonder fysieke toegang? Zit op dit moment in het buitenland......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

Mag je de hdd met dsm overzetten van een nas naar de andere..?

Van 212j naar 712+?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
HarryInDeWarrie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:38:
Ik ben vergeten welke poort ik had ingesteld voor SABnzbd via remote access, kan nog wel in DiskStation en SickBear komen. Iemand een idee hoe ik toch nog in SABnzbd kan komen zonder fysieke toegang? Zit op dit moment in het buitenland......
Het is maar een idee wat zo snel even in me opkomt: iemand bij je thuis TeamViewer laten installeren op een PC in je netwerk waar je normaal ook toegang tot je NAS hebt. En inloggen op je NAS vanuit "LAN".

Gebruik dit zelf ook regelmatig vanuit het buitenland.

[ Voor 4% gewijzigd door Yihaaa op 07-12-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:47
in package center als je op sabnzbd clickt kan je de link met de poort zien
als het goed is heb je ook sabnzbd ingesteld in sickbeard en de poort kan je eventueel ook terug vinden
bij config en dan search settings

[ Voor 13% gewijzigd door redboyke op 07-12-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Turb0Turb0 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:37:
Even een vraag over photostation. Ik heb een DS212+ alles geupdate naar de laatste versie.
Er zijn 2 mappen met foto's die niet wil converteren. Blijft maar op zandloper (draaiend dingetje) staan.
Als ik nieuwe foto's toevoeg zie ik in DSM dat hij bezig is met converteren en als hij klaar is dan staan ze netjes in photostation.

Echter blijven 2 mappen (2010 en 2011) dus staan op bezig met converteren terwijl dit niet gebeurt.
Mapje uitzoeken zet ik er net bij en die is inmiddels wel klaar.
[afbeelding]
Niemand een tip hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Default is poort 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

bum schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:30:
@Brainpower

Normaal? Ik weet niet of een 212J anders is geconfigureerd, maar bij mijn DS1511+ wordt de Windows files service alleen gestopt bij poweroff.
Misschien loopt er toch een cronjob: staat er bijv. iets op die tijden in /etc/crontab? (Inloggen als root via Putty o.i.d.)
Heb even gekeken, volgens mij is het de check op package updates. Heb nu desktop notificaties uitgezet. Even afwachten of dat het inderdaad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Laatst online: 16-09 21:29
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:19:
[...]

Niemand een tip hoe dit op te lossen?
Ik meen me te herinneren dat het dan om folders gaat met bijzondere tekens, zoals bijvoorbeeld een +, maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34
MikeVM schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:44:
Mag je de hdd met dsm overzetten van een nas naar de andere..?

Van 212j naar 712+?
Bedoel je dit?
http://forum.synology.com..._between_Synology_Systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
itchin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:00:
[...]

Ik meen me te herinneren dat het dan om folders gaat met bijzondere tekens, zoals bijvoorbeeld een +, maar ik kan het mis hebben.
In een map staan wel een paar scans (pdf) die heb ik er nu even uit gehaald maar verder zijn de mappen hetzelfde als alle andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ik heb de 8 WD RED's 3TB in mijn nieuwe DS1812+ gestoken.
Wat is het beste, RAID5+hot spare, RAID6 of Synology's eigen SHR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

abusimbal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:45:
Ik durf het niet te zeggen... ik heb vandaag mijn nieuwe DS2413+ binenen gekregen, dezelfde 8 WD RED's 3TB er in gegooid en heb gekozen voor SHR met 2 schijven protectie.... als het goed is kan ik het volume later nog upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

net even de NAS uitgezet om de UPS ertussen te hangen, start ik op .. volume degraded :( Disk 3 ligt eruit en is niet eens zichtbaar in de lijst van HDD's. grmbl

edit:
2x gereboot, maar HDD3 start maar niet op (ledje blijft ook uit). HDD zit er echt goed in (heb meerdere keren gevoeld of hij niet verder naar achteren kon)
Even 1 van de oude 1TB schijven erin gezet die ik gebruikte voor ik mijn 2TB Red ging gebruiken welke wel zichtbaar is in de storage manager. Helaas kan ik er niets mee want 2-2-1-2 accepteert DSM natuurlijk niet voor RAID5. Daarna de 2TB schijf er weer in gezet en hij ziet hem weer. Systeem is nu aan het rebuilden, maar ik ben er niet gerust op. Ik moet helaas zo weg voor het hele weekend dus kan er pas maandag weer echt naar kijken. Nu maar hopen dat hij in de tussentijd geen fatale crash meemaakt want ik moest nog backup-schijven voor in mijn pc regelen }:|
Toevallig worden morgen alle schijven 1 voor 1 aan een uitgebreide smart-test onderworpen via een geplande taak dus we zullen zien

[ Voor 80% gewijzigd door Yucko op 07-12-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 11:14
Het beste is RAID0, want dat is het snelste en geeft je de meeste ruimte.

Lees ook dit.

[ Voor 12% gewijzigd door hans_lenze op 07-12-2012 22:14 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Net mijn nieuwe 412+ geinstalleerd en enorm onder de indruk van het toestel. Vooral DSM is serieus geevolueerd! Het is een enorm snelheidsbeest. Met de drobo fs haalde ik 3MB/s draadloos, nu zit ik aan 6MB/s.

Wat ik mij nu wel afvraag: als ik een externe harde schijf aan de DS hang, in welk estandsformaat moet die HD dan geformatteerd zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door pina op 07-12-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 19:09

MikeVM

- Baloo -

hans_lenze schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:12:
[...]

Het beste is RAID0, want dat is het snelste en geeft je de meeste ruimte.

Lees ook dit.
RAID0 ? ik hoop dat je een grapje maakt.
Raid0 in een NAS is voor 99% van de nas gebruikers ongewenst!
8 schijven in Raid0? jij moet dringend met de lotterij meedoen, want kansspelen is wel jouw sterste vak!

edit: ik hoop echt dat je een typo gemaakt hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door MikeVM op 07-12-2012 22:20 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
pina schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:17:
Net mijn nieuwe 412+ geinstalleerd en enorm onder de indruk van het toestel. Vooral DSM is serieus geevolueerd! Het is een enorm snelheidsbeest. Met de drobo fs haalde ik 3MB/s draadloos, nu zit ik aan 6MB/s.
De 412+ is inderdaad een snelle NAS, maar ik snap je redenatie niet. Je hebt het over draadloze snelheden? Jouw NAS zit uit z'n neus te vreten. De bottleneck is de draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
SpeedingWilly schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:28:
[...]

De 412+ is inderdaad een snelle NAS, maar ik snap je redenatie niet. Je hebt het over draadloze snelheden? Jouw NAS zit uit z'n neus te vreten. De bottleneck is de draadloze verbinding.
wou gewoon eens testen met mijn laptop. Ik heb geen vaste desktop computer meer. Maar voor documenten e.d. dus wanneer ik aan het werken ben aan de laptop, zal het draadloos gebeuren. Voor films e.d. natuurlijk via een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik wacht ook op mijn Ds1812+ en 8x WD RED. Ik ga voor RAID6. Na veel gedonder met RAID5 toch weer extra zekerheid, zeker tijdens een rebuild. Synology's eigen SHR is super, maar niet nodig (lees overbodig) als je 8 schijven van dezelfde grootte hebt en je ook nog eens je NAS compleet vult. Het nut van RAID5 + hot spare zie ik niet zo (tov RAID6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Lap, al 1 WD RED die stuk is, raakt niet geïnisialiseerd en geeft na een SMART test vervangen aan
Zal RAID6 kiezen dan.
Eerst alle HDD's snelle SMART test, dan allemaal lange test.
Is HDD 5, bij de installatie deed deze al vies, maakte harde klikgeluiden.

Voor de rest ben ik verbaasd hoe stil deze RED's zijn. Mijn Samsung HD203WI's (in mijn DS1010+) ratelen als een lieve lust, en als die opspinnen hoor je dat een paar kamers verder nog

[ Voor 41% gewijzigd door abusimbal op 07-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
pina schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:17:
Met de drobo fs haalde ik 3MB/s draadloos, nu zit ik aan 6MB/s.
Ik verwacht dat je ergens in de range van 80-90MB/sec uitkomt bedraad met een 1Gbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
abusimbal schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:34:
Lap, al 1 WD RED die stuk is, raakt niet geïnisialiseerd en geeft na een SMART test vervangen aan
Zal RAID6 kiezen dan.
Eerst alle HDD's snelle SMART test, dan allemaal lange test.
Ik heb ook al mindere ervaringen in een DS1512+ en 5 WD REDs in RAID5. Bij mij zorgde de extended test trouwens voor meer errors (en dus falende schijven die uit het array klappen).

En alle REDs hadden SMART errors. Die zijn retour afzender. Van Synology krijg ik nu een DS1812+ ter compensatie, omdat ze na remote ingelogd de situatie bekeken hadden, ook de ellende zagen. Super service natuurlijk, maar (ook) ik geloof eigenlijk dat al die errors veroorzaakt zijn door de NAS. Dus straks met de nieuwe NAS maar RAID6 voor extra zekerheid.

Houd ons op de hoogte van je resultaten van de extended test. Ik ben iig beniewd. Doe dit overigens als je NAS eerder niets te doen heeft. Dat lijkt mij iig verstandig.

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.