Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Ik overweeg ook een DS112j aan te schaffen maar zit met het volgende scenario in m'n hoofd:

Het is erg moeilijk voor mij om een UTP kabel bij mn tv te krijgen dus wil graag de synology bij mn TV neerzetten en deze wireless verbinden dmv een USB wifi dongle.

Vervolgens wil ik dan mijn mediaplayer aansluiten via de UTP ingang van de Synology.

Is er iemand die mij kan vertellen of bovenstaande scenario kan werken? Werkt de UTP ingang nog als ik er een wifi dongle in heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:24:
[...]

Zou er nog even mee wachten gezien de hoeveelheid problemen... Zie deze issue thread op github
Ondertussen is Python al weer wat bijgewerkt en is de status beta verwijderd dus het zal wel los lopen.
Wat ik wel aan code zag is dat het wellicht problemen kan geven voor andere packages. Ik zag namelijk een andere benadering voor users en groups , geen idee wat voor impact dit heeft of de overige packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb een DS212+ en ik zou graag de config file van sabnzb willen veilig stellen. Waar kan ik deze vinden en veilig stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Beste mede-tweakers,

Ik ben me aan het orienteren voor een NAS, omdat ik denk dat het voor mij handig zou zijn.

Ik wil nog niet gelijk te veel uitgeven voor zo'n systeem, want mijn budget is nog wat beperkt. Ook zal ik waarschijnlijk nog niet alle mogelijkheden van de NAS gaan gebruiken, maar gewoon stap voor stap kijken wat ik nodig heb, en dan later misschien een keer gaan upgraden.

De voornaamste reden dat ik voor een NAS aan het kijken ben, is dat ik vaak op twee locaties werk. Thuis en op bij mijn vader.
Ik gebruik momenteel een USB stick om bestanden heen en weer te zeulen. Wat niet handig is, want er zijn tijden dat ik wel ergens aan wil werken maar dan heb ik net m'n stick niet bij me.

Zowel thuis als op kantoor heb ik een glasvezel verbinding van 50/50.

De tweede reden voor een NAS is voor films etc.
Thuis gebruik ik nu een Zotac AD02 met XBMC en een USB HD van 2 TB voor het downloaden/afspelen van films en series met Sabnzbd en SickBeard.
Met de Zotac haal ik films/series binnen met 4/5 Mb/s.
Uitpakken/repareren/hernoemen/verplaatsen gaat nu allemaal goed.

In de toekomst wil ik misschien nog een makkelijk klein, draadloos XBMC systeem voor de slaapkamer aanschaffen (welke weet ik nog niet, misschien een Android Stick of Raspberry Pi o.i.d.).

Bij mijn vader staat een AC Ryan PlayOn HDMini voor het afspelen van films.
Downloaden gaat gewoon op de PC.

In de toekomst wil ik misschien ook een webserver draaien om een zakelijke website met mailserver te laten draaien.

Ik zat te kijken naar een DS212J omdat deze prettig geprijsd is.
Dan icm 2x2TB schijven (weet nog niet welke, maar ik lees toch hier dat WD Red's wel aan te raden zijn).

Ik heb hier al veel antwoorden gevonden voor vragen die ik had, maar blijf toch met een paar vraagjes zitten.

1) Wat is aan te raden qua indeling van de NAS met het oog op backup?
Moet ik gewoon twee aparte volumes maken en dan alle belangrijke data automatisch laten kopieren van volume 1 naar volume 2 en dan bijvoorbeeld elke week volume 2 laten kopieren op een externe USB schijf?

2) Zou ik met een DS212J ongeveer dezelfde snelheden kunnen halen met downloaden als ik nu heb met mijn Zotac?

3) Is deze NAS geschikt voor het afspelen van Full HD materiaal?
Zoals ik het lees, hoeft de NAS het niet te streamen als ik mijn Zotac gebruik. Het transcoden van het materiaal gebeurt dan allemaal op de Zotac toch?
En zou ik dan bij mijn vader ook materiaal van de NAS via internet kunnen afspelen met de AC Ryan? Of gaat dit niet werken?

4) Is deze NAS geschikt voor het draaien van een kleine bedrijfswebsite of wordt toch aangeraden om deze bij een hostingbedrijf te laten draaien?

5) ehm....nee dat was het toch even voorlopig.

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
@ AleSys Kijk eens bij Instellen; /usr/local/sabnzbd/var/config.ini

En wellicht kun je het beter hier plaatsen de volgende keer

[ Voor 22% gewijzigd door ChuckyDevil op 26-11-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
ChuckyDevil schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:06:
@ AleSys Kijk eens bij Instellen; /usr/local/sabnzbd/var/config.ini

En wellicht kun je het beter hier plaatsen de volgende keer
Thanks....wat ik bedoelde is: hoe kan ik de config benaderen op de NAS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AleSyS schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:10:
[...]

Thanks....wat ik bedoelde is: hoe kan ik de config benaderen op de NAS zelf?
Kopieren naar een via file explorer toegankelijke map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

waztone schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:51:
Moet ik gewoon twee aparte volumes maken en dan alle belangrijke data automatisch laten kopieren van volume 1 naar volume 2 en dan bijvoorbeeld elke week volume 2 laten kopieren op een externe USB schijf?
Wanneer je de NAS veelal gaat gebruiken voor het downloaden van Media en er weinig persoonlijke foto's/videos op staan, dan is dit wel de manier hoe ik het zou doen. Sterker nog, dat is de manier hoe ik het doe. Elke dag wordt bij mij van de belangrijkste mappen een kopie van Schijf 1 naar Schijf 2 gemaakt en eens per week naar een off-site locatie. Op die manier maximaliseer je de ruimte die je tot je beschikking hebt voor gegevens die niet zo belangrijk zijn en je best mag verliezen (lees: series, films)
2) Zou ik met een DS212J ongeveer dezelfde snelheden kunnen halen met downloaden als ik nu heb met mijn Zotac?
Nee. Mijn DS210j haalt op dit moment zo'n 2,5 MB/s ~ 3,5 MB/s op een 100Mbit lijn (via 1Gbit LAN). Dat is ook de performance die je kan verwachten van een DS212j. Wanneer je meer wilt dan zul je voor een DS212 of een DS212+ moeten gaan.
Zoals ik het lees, hoeft de NAS het niet te streamen als ik mijn Zotac gebruik. Het transcoden van het materiaal gebeurt dan allemaal op de Zotac toch?
En zou ik dan bij mijn vader ook materiaal van de NAS via internet kunnen afspelen met de AC Ryan? Of gaat dit niet werken?
Ja, deze NAS is geschikt voor het afspelen van dit materiaal. Hij hoeft namelijk alleen maar de data te verplaatsen en zelf niets te transcoden. Dat gebeurt inderdaad op de Zotac, mits je natuurlijk je NAS aanspreekt via NFS o.i.d. en niet via DLNA (waarbij hij wel streamt, maar nog steeds geen transcoding).

Het afspelen via internet zal niet echt gaan. Misschien als je beide netwerken aan elkaar knoopt met VPN, maar verwacht dan nog steeds geen wereldschokkende prestaties.
4) Is deze NAS geschikt voor het draaien van een kleine bedrijfswebsite of wordt toch aangeraden om deze bij een hostingbedrijf te laten draaien?
Ja, met deze NAS kun je best een kleine bedrijfswebsite hosten. Maar als het een drukke, zware website is dan zal de NAS uiteindelijk wel zijn broek strak hebben.

Zeker gezien wat je nu toch allemaal gecombineerd wilt doen, zou ik niet voor een DS212j kiezen, maar voor één van zijn grotere broers. (DS212/DS212+) Het kost net wat meer, maar daar ga je ook nog plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
Quakie schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:14:
En heb je tegen FileZilla ook gezegd dat ie op port 2100 moet connecten?

@caRe.Ghost... ik had te laat door dat er problemen zijn.. en draai dus laatste versie van beiden progs.
Ik heb sabnzbd tijdelijk uitgezet en daarna Python geupdate en daarna Sabnzbd.. draai nu dus 7.6 op 213+.
Bedankt voor de tip. Ik heb net ook de updates gedraaid. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Van Python is nu een release 2.7.3-3 uit. Na de installatie hiervan kan ook SabNZBd zonder problemen via de synocommunity geupdate worden naar 0.7.6-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43
Ik ben radeloos, ik krijg mijn DS1512+ i.c.m. een RAID5 array maar niet aan de praat.

Na mijn problemen met de Seagate Barracudas ST3000DM001 heb ik die vervangen door WD REDs.
De problemen hielden aan en toen is ook mijn DS1512+ vervangen.
Nu weer problemen met mijn nieuwe DS1512+ i.c.m. de WD REDs.

Inmiddels dus 2 nassen en in totaal 12 HDDs gehad. Ik weet het niet meer.

Oplopende smart errors op 3 van de 5 schijven (raw_read_error_rate, reallocated_sector_count, reallocated_event_count en current_pending_sector_count met verschillende waardes voor de schijven).

Ik krijg het niet meer voor elkaar een RAID5 array te maken (geen standaard RAID5 array en ook niet de SHR versie).

Ik weet het niet meer, iemand?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ok klinkt misschien hartstikke stom maar je weet het maar nooit.......heb je je nas aangesloten op een stekkerdoos of direct in de stopcontact? Misschien dat hij te weinig stroom ofzo krijgt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Of heb je last van resonanties ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Chrisg schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:08:
Is er iemand die mij kan vertellen of bovenstaande scenario kan werken?
Wat is de bedoeling precies ? wil je video/audio van de Syno met mediaplayer op TV afspelen ?
ik gebruik homeplugs (netwerk over electra) en dat werkt flitsend. M'n vorige NAS trok het niet, maar de Syno is snel genoeg (betere netwerkkaart en disk) om vloeiend af te spelen naar mediaplayer.
Of bedoel je iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 14:41
Het lukt me nu al twee dagen niet om via package center de tabs "beschikbaar" en "andere bronnen" te benaderen.

Ik snap er niets van, de drie packages die geïnstalleerd staan, staan wel bij de "Geïnstalleerd" tab...

EDIT: nvm, inmiddels gelukt door mijn ip automatisch te laten configureren. Maar nu geen netwerk naar mijn shares meer, dat wordt nog even flink aanklooien 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door kekkie op 26-11-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Beste mede-tweakers,

Ik ben me aan het orienteren voor een NAS, omdat ik denk dat het voor mij handig zou zijn.

Ik wil nog niet gelijk te veel uitgeven voor zo'n systeem, want mijn budget is nog wat beperkt. Ook zal ik waarschijnlijk nog niet alle mogelijkheden van de NAS gaan gebruiken, maar gewoon stap voor stap kijken wat ik nodig heb, en dan later misschien een keer gaan upgraden.

De voornaamste reden dat ik voor een NAS aan het kijken ben, is dat ik vaak op twee locaties werk. Thuis en op bij mijn vader.
Ik gebruik momenteel een USB stick om bestanden heen en weer te zeulen. Wat niet handig is, want er zijn tijden dat ik wel ergens aan wil werken maar dan heb ik net m'n stick niet bij me.

Zowel thuis als op kantoor heb ik een glasvezel verbinding van 50/50.
Hiervoor zijn de 112J en 212J uitermate geschikt.

De tweede reden voor een NAS is voor films etc.
Thuis gebruik ik nu een Zotac AD02 met XBMC en een USB HD van 2 TB voor het downloaden/afspelen van films en series met Sabnzbd en SickBeard.
Met de Zotac haal ik films/series binnen met 4/5 Mb/s.
Uitpakken/repareren/hernoemen/verplaatsen gaat nu allemaal goed.
Hiervoor zou ik dan meteen voor de 212+ gaan. De 212J en zelfs de 212 zullen al gauw de processor op 100% zetten bij downloaden met veel draadjes en/of unparren rarren en wat dies meer zij...

Ik heb het in het begin even op de Syno gedaan, maar nu weer lekker op de PC. Gaat veel sneller.

In de toekomst wil ik misschien nog een makkelijk klein, draadloos XBMC systeem voor de slaapkamer aanschaffen (welke weet ik nog niet, misschien een Android Stick of Raspberry Pi o.i.d.).

Bij mijn vader staat een AC Ryan PlayOn HDMini voor het afspelen van films.
Downloaden gaat gewoon op de PC.
Lekker zo blijven doen voorlopig en even een gigabit lijntje van de PC naar de NAS verzorgen.
In de toekomst wil ik misschien ook een webserver draaien om een zakelijke website met mailserver te laten draaien.
Even advocaat van de duivel....
Waarom zou je dat willen? Kun jij meer uptime garanderen met je NAS, dan je hoster?
Lekker extern laten. Waarom moeilijk doen?

Ik zat te kijken naar een DS212J omdat deze prettig geprijsd is.
Dan icm 2x2TB schijven (weet nog niet welke, maar ik lees toch hier dat WD Red's wel aan te raden zijn).

Ik heb hier al veel antwoorden gevonden voor vragen die ik had, maar blijf toch met een paar vraagjes zitten.

Het is raadzaam om een back-up van belangrijke zaken buiten de deur te hebben.
Ik heb een 112J bij mijn ouders en daar staat een kopie van mijn belangrijkste zaken.
Wordt één keer per week geüpdatet.

Een andere optie, mits technisch mogelijk, is een USB schijf op kantoor aan de router koppelen en dan via FTP iets regelen.

3,5Mbit max en dan staat je processor op 100%
Net even een VPN opgezet van hier (glas 50/50) naar mijn ouders (glas 30/30) en een full hd wmv-tje geprobeerd te streamen. Gaat niet goed. tenzij je van stotterend beeld en geluid houdt :)
Tja....waarom zou je dat willen :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

Chrisg schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:08:
Ik overweeg ook een DS112j aan te schaffen maar zit met het volgende scenario in m'n hoofd:

Het is erg moeilijk voor mij om een UTP kabel bij mn tv te krijgen dus wil graag de synology bij mn TV neerzetten en deze wireless verbinden dmv een USB wifi dongle.

Vervolgens wil ik dan mijn mediaplayer aansluiten via de UTP ingang van de Synology.

Is er iemand die mij kan vertellen of bovenstaande scenario kan werken? Werkt de UTP ingang nog als ik er een wifi dongle in heb zitten?
dit is zeer ingewikkeld denk ik, je hebt in ieder geval een routertje nodig denk ik voor de communicatie tussen mediaplayer en nas.

ik zou gaan voor een powerline adapter. dit is vele male eenvoudiger, en zal ook beter werken!

nas bij je router zetten, en je mediaplayer met powerline verbinden aan je router!

[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 26-11-2012 22:02 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

Lief Adje

Love is in the air

Mijn DS213 hibernate weer na de update van nzbget r511 en de nieuwe Python :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:29:
Ok klinkt misschien hartstikke stom maar je weet het maar nooit.......heb je je nas aangesloten op een stekkerdoos of direct in de stopcontact? Misschien dat hij te weinig stroom ofzo krijgt.
Direct in het stopcontact. Heb ook al het extra geheugen uit de NAS gehaald. Hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:39:
Of heb je last van resonanties ?
De nas staat nu op mijn buro (komt later in meterkast). Ik let erg op dat ik niet tegen het buro stoot. Gisteren klapte het array eruit (2 van de 5 schijven) terwijl ik op de bank zat. Denk dus niet dat het aan resonanties ligt.

Update:
Nadat het array eruit geklapt was kon ik geen nieuw RAID5 array opzetten (geen normale RAID en ook niet SHR). Toen liepen de S.M.A.R.T. errors ook op en ik zag dat de NAS moeite had om een aantal schijven te benaderen (raw_read_error_rate liep flink op). Tijdens initialisatie van het array klapte alles er weer uit en verdween het array dat in aanmaak was uit de lijst.
Ik heb toen alle 5 schijven aan de pc gehangen en alle partities verwijdert (niet geformateerd). Daarna alles teruggeplaatst en een RAID5 SHR array aangemaakt. Die is nu nog bezig (parity check). Dus ik denk dat het array aanmaken nu wel weer lukt, maar veel vertrouwen heb ik niet.
Gisteren klapte het array tijdens het kopieren van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Je situatie niet meer helemaal voor de bril, maar komen deze niet uit je kapotte NAS? Misschien dat er toch iets raars gebeurd is waardoor je nieuwe NAS nu bokt met deze schrijven..

Mijn NAS ging ook klagen toen ik twee oude schrijven erin had zitten. Eentje werd niet meer herkend. In een pc was er niks aan de hand. Voor de zekerheid (gezien oudheid) toch maar vervangen....

Ik heb het idee dat in al die jaren (kom van een 106E) niks veranderd is en dat een NAS nog steeds "picky" is met hardeschrijven.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Mensen met een 213+ hebben jullie ook valse meldingen over het verwijderen van een external usb device ? Lijkt alleen voor te komen met dit model: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=55888

op zich niet zo erg, maar het toestel wordt door deze melding steeds wakker en de disken spinnen op na de melding ... iemand raad? Synology forum biedt geen oplossing voorlopig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
DukeBox schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:17:
Ik zou voor iedere 'user' een share aanmaken en deze aanbieden als rsync target over ssh. Evt. kan je ook nog dsm(web) toegang geven.
Ok, rsync over ssh... ik ga me er eens in verdiepen! Bedankt.
Het zegt me nog niet zo veel, maar daar kom ik hopelijk wel uit. Is dit standaard functionaliteit van iedere Synology?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Benga schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:13:
Mensen met een 213+ hebben jullie ook valse meldingen over het verwijderen van een external usb device ? Lijkt alleen voor te komen met dit model: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=55888

op zich niet zo erg, maar het toestel wordt door deze melding steeds wakker en de disken spinnen op na de melding ... iemand raad? Synology forum biedt geen oplossing voorlopig. Thanks!
Ik zie die melding ook in de logs van mijn DS213+
Heb ook zitten troubleshooten aan slaapproblemen en het gebruik van een hard IP adres in de Syno leverde al een stuk meer slaap op :-)
Volgens mijn log is de melding over het ejecten van een USB drive sinds het instellen van het IP adres niet meer voorgekomen!

[ Voor 8% gewijzigd door Leader98 op 27-11-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Ik heb het niet, maar ik heb 2 usb apparaten eraan (1 stickje voor log files sabnzbd en 1 usb3 disk voor backups).. Misschien handig om (overbodige) usb sticks aan te sluiten?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

@speedingwilly,
ik zou denken dat als synology hun producten willen verbeteren dat ze gewoon bij jou langs moeten komen,
heb je al contact gehad met synology met je volledige verhaal? Ik heb totaal nog geen ervaring met de service van Synology.

probeer ook eens een array op te zetten met minder schijven?
en probeer eens dezelfde schijven eens een een andere nas, van een medetweaker in de buurt bevoorbeeld, liefst van een ander model. jouw schijven gebruiken in een andere NAS lijkt me weinig kwaad te kunnen voor die NAS..
iemand anders zijn schijven in jouw NAS gebruiken is dan weer wel af te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
MikeVM schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:28:
@speedingwilly,
ik zou denken dat als synology hun producten willen verbeteren dat ze gewoon bij jou langs moeten komen,
heb je al contact gehad met synology met je volledige verhaal? Ik heb totaal nog geen ervaring met de service van Synology.

probeer ook eens een array op te zetten met minder schijven?
en probeer eens dezelfde schijven eens een een andere nas, van een medetweaker in de buurt bevoorbeeld, liefst van een ander model. jouw schijven gebruiken in een andere NAS lijkt me weinig kwaad te kunnen voor die NAS..
iemand anders zijn schijven in jouw NAS gebruiken is dan weer wel af te raden!
Ik heb sinds de eerste problemen contact met Synology (Ticket), maar dat schiet niet op. Ik stuur steeds kernel logs op.

Met de eerste DS1512+ heb ik inderdaad ook eens 1 schijf geprobeerd. Dat ging toen wel goed, maar ik heb dat niet uitgebreid getest. Ik koop natuurlijk een 5-bay nas om een RAID5 array met 5 schijven te kunnen draaien.

DE WD REDs zijn i.i.g. aardig verziekt (reallocated sectors, raw read error rate hoog e.d.). Daar heb ik weer RMA voor aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Dan kom ik toch terug op m;n eerdere verhaal, hoe betrouwbaar zijn die RED's nu?
Hoeveel zijn er kapot gegaan? en zijn ze niet door je nas kapot gemaakt?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Beste mensen, ben al een aantal dagen bezig om de Directory Server op mn NAS aan de praat te krijgen; mijn streven is een loginscript (PHP) te koppelen aan het LDAP-systeem van de NAS.
Hoe ik dat voor me zie: in formpje logingegevens invullen > wordt gecheckt in Directory Server of gebruiker met bijbehorend wachtwoord bestaat > akkoord of error naar script > gebruiker wordt doorgestuurd of tegengehouden.

Ik heb een script gevonden wat dit zou lijken te doen:

<?php
function authenticate($user, $password) {
// Active Directory server
$ldap_host = "XXX";
// Active Directory DN
$ldap_dn = "XXX";
// Active Directory user group
$ldap_user_group = "XXX";
// Active Directory manager group
$ldap_manager_group = "XXX";
// Domain, for purposes of constructing $user
$ldap_usr_dom = "@XXX";
// connect to active directory
$ldap = ldap_connect($ldap_host);
// verify user and password
if($bind = @ldap_bind($ldap, $user . $ldap_usr_dom, $password)) {
// valid
// check presence in groups
$filter = "(sAMAccountName=" . $user . ")";
$attr = array("memberof");
$result = ldap_search($ldap, $ldap_dn, $filter, $attr) or exit("Unable to search LDAP server");
$entries = ldap_get_entries($ldap, $result);
ldap_unbind($ldap);
// check groups
foreach($entries[0]['memberof'] as $grps) {
// is manager, break loop
if (strpos($grps, $ldap_manager_group)) { $access = 2; break; }
// is user
if (strpos($grps, $ldap_user_group)) $access = 1;
}
if ($access != 0) {
// establish session variables
$_SESSION['user'] = $user;
$_SESSION['access'] = $access;
return true;
} else {
// user has no rights
return false;
}
} else {
// invalid name or password
return false;
}
}
?>

Echter, ik krijg het niet aan de praat. De XXX'en heb ik ingevoegd in plaats van mijn gegevens; kan natuurlijk zijn dat hier het probleem zit, maar vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft of überhaupt een constructief idee heeft om dit te laten werken.
Ik heb de connectie ook al geprobeerd te maken via diverse Wordpress-plugins, allemaal zonder succes. Kreeg een beetje het idee dat het "Base-DN" en "Bind-DN"-systeem van Synology niet helemaal compatibel is met de gebruikelijke manier van LDAP-verificatie; weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

je blijft proberen om je raidarray aan te maken.
maar de raidarray met 5 disks blijft falen, als het nu morgen werkt, dan vertrouw ik die raid array voor geen haar, want die kan elke dag volledig falen, en dan heb je niets aan je dure NAS

spijtig dat Synology jou niet beter helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tijnvw schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:47:
Beste mensen, ben al een aantal dagen bezig om de Directory Server op mn NAS aan de praat te krijgen; mijn streven is een loginscript (PHP) te koppelen aan het LDAP-systeem van de NAS.
Hoe ik dat voor me zie: in formpje logingegevens invullen > wordt gecheckt in Directory Server of gebruiker met bijbehorend wachtwoord bestaat > akkoord of error naar script > gebruiker wordt doorgestuurd of tegengehouden.

Ik heb een script gevonden wat dit zou lijken te doen:

<snip hoop code>

Echter, ik krijg het niet aan de praat. De XXX'en heb ik ingevoegd in plaats van mijn gegevens; kan natuurlijk zijn dat hier het probleem zit, maar vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft of überhaupt een constructief idee heeft om dit te laten werken.
Ik heb de connectie ook al geprobeerd te maken via diverse Wordpress-plugins, allemaal zonder succes. Kreeg een beetje het idee dat het "Base-DN" en "Bind-DN"-systeem van Synology niet helemaal compatibel is met de gebruikelijke manier van LDAP-verificatie; weet iemand hier meer van?
Stap 1: ga eens debuggen, dit script geeft geen enkele foutmelding, niet bepaald makkelijk om te weten waar het dan misgaat
Stap 2: als het je enkel gaat om controle user+pass heb je aan 1 ingebouwde php-functie genoeg:
ldap_bind($ldap, $user, $pass)

en die gebruik je zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$ldap = ldap_connect("active_directory_server");
$user = "username";
$pass = "myverysecretpassword";

if($r = ldap_bind($ldap, $user, $pass)) {
    echo "login ok";
} else {
    echo "fout bij login";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Okee, heb het php-gedeelte van de de login.php vervangen jouw code, maar krijg nu standaard de "fout bij login"-boodschap te zien, ook voordat ik gegevens heb ingevuld. Dit betekent dat de verbinding met de NAS niet goed gelegd wordt, lijkt me?

Heb ik goed begrepen dat ik de regel
aanpas naar
$ldap = ldap_connect("ldap.nas.domein.nl"); ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tijnvw schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:09:
Okee, heb het php-gedeelte van de de login.php vervangen jouw code, maar krijg nu standaard de "fout bij login"-boodschap te zien, ook voordat ik gegevens heb ingevuld. Dit betekent dat de verbinding met de NAS niet goed gelegd wordt, lijkt me?

Heb ik goed begrepen dat ik de regel
aanpas naar
$ldap = ldap_connect("ldap.nas.domein.nl"); ?
$ldap moet normaal gezien het adres van de ldap-server zijn. Een url mag, maar een ip-adres is ook ok.
Het idee is dat je de 'ldap_bind' functie uitvoert met de gegevens die je terugkrijgt uit je login-formulier voor $user & $pass.
Je kan ze wel even hardcoderen in je script om te testen of de ldap-link idd werkt (wel even een bestaande user met juiste pass invullen dan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
roeleboel schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:29:
[...]

$ldap moet normaal gezien het adres van de ldap-server zijn. Een url mag, maar een ip-adres is ook ok.
Het idee is dat je deze functie uitvoert met de gegevens die je terugkrijgt uit je login-formulier voor $user & $pass.
Je kan ze wel even hardcoderen in je script om te testen of de ldap-link idd werkt (wel even een bestaande user met juiste pass invullen dan natuurlijk)
Okee, hartelijk dank voor je hulp. Heb in mn PHP-code bestaande gegevens ingevuld voor de check, maar krijg nog steeds de foutcode. Wat ik niet helemaal begrijp, is het verband tussen de door Synology opgegeven variabelen (FQDN, wachtwoord, Base DN, Bind DN) en de variabelen die ik in de meeste verbindingsscripts tegenkom (zoals hier active_directory_server of elders bijvoorbeeld RDN).

Ook met volgende script (waarin de variabelen aardig overeen lijken te komen met die van de NAS) krijg ik een error:

<?php

// using ldap bind
$ldaprdn = 'uname'; // ldap rdn or dn
$ldappass = 'password'; // associated password

// connect to ldap server
$ldapconn = ldap_connect("ldap.example.com")
or die("Could not connect to LDAP server.");

if ($ldapconn) {

// binding to ldap server
$ldapbind = ldap_bind($ldapconn, $ldaprdn, $ldappass);

// verify binding
if ($ldapbind) {
echo "LDAP bind successful...";
} else {
echo "LDAP bind failed...";
}

}

?>

De poorten staat uiteraard open. Hoe kan ik er achter komen waar het probleem precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer echo's in je script plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JaymzHetfield schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:43:
Het zegt me nog niet zo veel, maar daar kom ik hopelijk wel uit. Is dit standaard functionaliteit van iedere Synology?
Ja, dat zit onder network backup via control panel. Je kan per user zelfs een 'speed limit' aangeven. Ik backup zelf van (en naar) een goedkope conceptronic ch3hnas (funplug) bij mijn ouders naar mijn synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
MikeVM schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:00:
[...]

dit is zeer ingewikkeld denk ik, je hebt in ieder geval een routertje nodig denk ik voor de communicatie tussen mediaplayer en nas.

ik zou gaan voor een powerline adapter. dit is vele male eenvoudiger, en zal ook beter werken!

nas bij je router zetten, en je mediaplayer met powerline verbinden aan je router!
Bedankt voor de input! Maar ik kan dus prima via powerline hd streamen? Ook een complete blu ray rip? En welke powerline systemen gebruiken jullie (zal er zelf ook even dieper induiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

powerline werkt in de meeste gevallen perfect. het is meestal sneller als draadloos.

wel zijn er veel factoren die invloed kunnen hebben hierop, maar die komen zelden voor.
thuis heb ik bijvoorbeeld 2 elektriciteitskasten. dus van het ene deel van het huis heb ik geen verbinding met de andere kant, maar aangezien de 2 kasten in de garage hangen is dat bij mij makkelijk op te lossen.
elk huis is anders, en het is moeilijk te voorspellen welke resultaten je gaat behalen. hoe eenvoudiger de elektriciteitskast, en hoe korter de afstand, hoe beter..

als je zeker wil zijn van prestaties, kan je je NAS naast je TV zetten, met daar een switch. die switch laat je dan connectie maken met je router. dus heb je tussen je mediaspeler en je nas een perfecte verbinding. (of dat denk ik toch, de switch zal al het verkeer routeren volgens mij?!) aangezien een switch niet zo veel kost, is dit ook een goede oplossing..

powerline en HD streaming, ja kan perfect, met nadruk op kan...
je kan eerst proberen mijn eerste opstelling, niet goed? koop je een switch en probeer je de opstelling hierboven aangegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:40:
Dan kom ik toch terug op m;n eerdere verhaal, hoe betrouwbaar zijn die RED's nu?
Hoeveel zijn er kapot gegaan? en zijn ze niet door je nas kapot gemaakt?
3 van de 6 hebben al SMART errors, maar ik vertrouw ze eigenlijk alle 6 niet meer.

En inderdaad, ik geloof niet dat het aan de WD REDs zelf ligt. Mijn eerste DS1512+ en/of de 2e DS1512+ hebben dit veroorzaakt.

De extended smart test faalt nu i.i.g. bij 2 schijven in het array. Heb nu wel weer succesvol een SHR RAID5 array aangemaakt en ik ben data aan het kopieren om te kijken of het array naar verloop van tijd weer klapt. Wat mij betreft de laatste poging. Ik wacht soieso de RMA reactie van 4-Launch even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
MikeVM schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:53:
spijtig dat Synology jou niet beter helpt!
Synology heeft inmiddels gereageerd dat ze online toegang willen hebben tot mijn nas (SSH/Telnet) om te kijken wat het probleem is. Ik ben nu eerst het zorgen dat het array weer corrupt raakt, want op dit moment heb ik weer een 'online' array (wel met smart errors), maar de vraag is hoe lang.

Nu hoop ik dus dat het array er weer uitklapt :D, want dan mag Synology aan de slag.

To Be Continued...

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Okee, lijkt me een goed idee, maar zoals mijn posts misschien al doen vermoeden ben ik geen PHP-expert. Wat zijn de (tussenstap)condities waar ik echo's op zou kunnen loslaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SpeedingWilly schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:35:
[...]

Synology heeft inmiddels gereageerd dat ze online toegang willen hebben tot mijn nas (SSH/Telnet) om te kijken wat het probleem is. Ik ben nu eerst het zorgen dat het array weer corrupt raakt, want op dit moment heb ik weer een 'online' array (wel met smart errors), maar de vraag is hoe lang.

Nu hoop ik dus dat het array er weer uitklapt :D, want dan mag Synology aan de slag.

To Be Continued...

Ze kunnen volgens mij ook wel aardig in de historie kijken hoor, dus ik zou niet al te bang zijn dat ze niets vinden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

MikeVM schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:25:
..dus heb je tussen je mediaspeler en je nas een perfecte verbinding. (of dat denk ik toch, de switch zal al het verkeer routeren volgens mij?!)
Wel een wat verkeerde woordkeuze 'routeren' in dit geval, tenzij je het over een layer 3 switch hebt.
Ik neem aan dat je forwarding bedoeld, en ja, dat klopt. Het verkeer (op broadcast na) wordt alleen naar switch poort verzonden waar het destination MAC op bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Hooglander1 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:39:
[...]
Ze kunnen volgens mij ook wel aardig in de historie kijken hoor, dus ik zou niet al te bang zijn dat ze niets vinden.
Staat die 'historie' op flash of op de HHDs? Indien het laatste het geval is kunnen ze alleen de historie zien vanaf de laatste volume creation (want dan wordt alles gewist op de schijven en alles opnieuw aangemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Chrisg schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:15:
Maar ik kan dus prima via powerline hd streamen? Ook een complete blu ray rip? En welke powerline systemen gebruiken jullie (zal er zelf ook even dieper induiken).
Yep, zie ook mijn eerdere reactie met setup.
Blu-ray weet ik niet, ik bekijk vrijwel alleen TV series van zo'n 300 á 400 MB (dit soort : The.Walking.Dead.S03E07.HDTV.x264-2HD.[VTV].mp4)
om on-topic te blijven ; met Transmission en m'n DS212j gedownload :+

Ik heb 4 Devolo dLAN® 200 Mbps homeplugs en 1 van ICIDU, ook Homeplug AV compatibel, verdeeld over zolder (DS212j/router), 1e verdieping (PC's) en begane grond (switch met mediaplayer, Wii en een wi-fi AP)

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 27-11-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
@ Speedingwilly

ik zou weer met 1 hd beginnen en dan l1 voor 1 uitbreiden. Wel een heel aparte situatie.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

SpeedingWilly schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:35:
[...]

To Be Continued...

western digital kan misschien ook een helpende hand geven hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@SpeedingWilly
Het zal wel Red Tuesday zijn.. had er 2 in mirror draaien in een netgear nasje, is er een volledig dood. De andere gaf blijkbaar ook al langer aan dat er bad blocks waren.. vooralsnog wel alle data (recente wijzigingen die niet in een maandelijkse backup zit) eraf kunnen halen maar dit is verder wel de laatste Red die mijn huis in komt. Bij elkaar ff ruim 2 maanden gedraaid zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 27-11-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Voorheen kon ik op mijn mobiel in de Plex app als video kwaliteit max. 1.5 Mbps instellen omdat het anders begon te haperen op mijn telefoon (Plex app voor Android) waarbij het niet uitmaakte of ik op een remote WLAN of lokaal WLAN netwerk zat.
Sinds de nieuwe Plex app voor de Synology is dat probleem verholpen en kan mijn DS412+ zonder problemen op 4 Mbps streamen (nou ja, in ieder geval mijn 720p series, 1080p films blijft wat problematisch :P) wat toch een behoorlijke verbetering van kwaliteit oplevert 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Yucko op 28-11-2012 11:06 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:54:
@ Speedingwilly

ik zou weer met 1 hd beginnen en dan l1 voor 1 uitbreiden. Wel een heel aparte situatie.
Goede tip hoor, maar ik zie niet in waarom het niet met 5 schijven ineens zou moeten lukken.

Bedankt voor alle tips hoor! Ik ben het inmiddels helemaal beu. Net bleef alles weer hangen bij "initializing disks". Na opnieuw opstarten gaat ie nu wel verder.

Dit was nadat 1 voor 1 alle disk uit het array waren geklapt. En als je niets meer over houd, dan kun je ook DSM niet meer in.

Ik ga de hele zooi inleveren bij 4-Launch.

Synology zou remote inloggen, maar daar heb ik nog niets van gehoord.

Ik heb inmiddels totaal geen vertrouwen meer in mijn huidige DS1512+ en de WD REDs.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Raar.

Bij de notifications vond ik volgende melding: "Drive slot disabled - A drive slot is disabled due to errors on the internal disk. Please replace the disk and enable it again."

In het system log vind ik dan er weeral niets over terug. Ook de statussen van de schijven zijn "normal", werkelijk alles lijkt normaal.

Heeft iemand anders dit bericht al eens gezien? De nas is een DS213+ met 2 2TB WD Red schijven.

Ik heb contact opgenomen met de Synology support en de gevraagde kernel log opgestuurd. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het nooit gezien maar wat ik wel zie is dat ik nooit WD Red's moet nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Als iets mis gaat wordt dat wel eerder gemeld, maar goed. Gebaseerd op de meldingen in dit topic sla ik die schijven ook even over. Genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
Ik ben nieuw in het NAS gebeuren en kreeg als tip Synology een goede NAS is. Wat ik zou willen is
-downloaden nzb
-films/muziek erop zetten en deze streamen
-coud gebruiken zodat ik bij de bestanden kan waar ik ook ben
-backup van mac en pc
En heb dus draadloze apparaten zoals iphone, ipad en ps3
Het is dus voor thuis/klein bedrijf

ik zag de DS213air ook met usb 3.0 is dit hetgeen wat ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

schumi2004 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:54:
Heb het nooit gezien maar wat ik wel zie is dat ik nooit WD Red's moet nemen. :P
nou ja, ik draai (vooralsnog :P) zonder problemen met 4 WD Red schijven * klopt af*

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Of een ds213+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zonic schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:00:
Ik ben nieuw in het NAS gebeuren en kreeg als tip Synology een goede NAS is. Wat ik zou willen is
-downloaden nzb
-films/muziek erop zetten en deze streamen
-coud gebruiken zodat ik bij de bestanden kan waar ik ook ben
-backup van mac en pc
En heb dus draadloze apparaten zoals iphone, ipad en ps3
Het is dus voor thuis/klein bedrijf

ik zag de DS213air ook met usb 3.0 is dit hetgeen wat ik zoek?
Ik zou een model nemen met wat meer rekenkracht.

Hier staat ongeveer een zelfde setup (2x Mac, 2x iPad, 3x iPhone) en ik heb 'm voor ongeveer dezelfde redenen gekocht als jij. Zo wilde ik ook dat'ie on the fly (bijv.) MKV-bestanden kon converteren naar iOS-compatible formaten. Uiteindelijk heb ik voor de DS713+ gekozen omdat hij uitbreidbaar is en veel rekenkracht ter beschikking heeft.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om andere RAID-levels dan JBOD/0/1 te draaien met een DX513-uitbreidingmodule? Ik kon dat nergens vinden...

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Zegato schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:16:
[...]

...

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om andere RAID-levels dan JBOD/0/1 te draaien met een DX513-uitbreidingmodule? Ik kon dat nergens vinden...
aangezien bij de specs staat:
.
quote: Officiele Synology site
RAID Management
Managed through the Synology DSM
neem ik aan dat de NAS waar je de DX513 aanhangt bepalend is voor de types RAID die je kunt draaien. Oftewel alles was op je NAS zelf kan, kan dan ook op de uitbreidings-unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Yucko schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:11:
[...]

aangezien bij de specs staat:
.

[...]

neem ik aan dat de NAS waar je de DX513 aanhangt bepalend is voor de types RAID die je kunt draaien. Oftewel alles was op je NAS zelf kan, kan dan ook op de uitbreidings-unit
Hmm, dan lijkt het erop dat ik alleen SHR1 of SHR2 kan draaien. Op dit moment draai ik 2x3TB in SHR1. Ik had voor ogen toen ik'm kocht dat ik eerst RAID1 zou draaien met twee disks om deze later uit te breiden met een DX513 naar 7x3TB RAID 5 of RAID 6.

Wat zijn precies de nadelen van SHR1 ten opzichte van RAID 5 en SHR2 ten opzichte van RAID6? Google brengt me niet veel verder dan:

Nadelen: iets trager, hogere CPU-load
Voordelen: het kunnen toevoegen van HDD's met verschillende groottes

[ Voor 9% gewijzigd door Zegato op 28-11-2012 14:05 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Zegato schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:48:
[...]

Hmm, dan lijkt het erop dat ik alleen SHR1 of SHR2 kan draaien. Op dit moment draai ik 2x3TB in SHR1. Ik had voor ogen toen ik'm kocht dat ik eerst RAID1 zou draaien met twee disks om deze later uit te breiden met een DX513 naar 7x3TB RAID 5 of RAID 6.

Wat zijn precies de nadelen van SHR1 ten opzichte van RAID 5 en SHR2 ten opzichte van RAID6? Google brengt me niet veel verder dan:

Nadelen: iets trager, hogere CPU-load
Voordelen: het kunnen toevoegen van HDD's met verschillende groottes
SHR1/2 hebben naar mijn weten geen hogere CPU load dan raid 5/6, vanuit het Synology oogpunt zou dat namelijk érg krom zijn :D
Verder als je een model hebt wat een expansion unit aankan zal je dat minieme verschil niet merken.

Daarnaast na het lezen van de DX513 handleiding kan je volgens mij wél naar SHR1/2 7x3TB want je kan gewoon expanden naar de DX513...

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 00:55
Ik heb een probleem:
Ik kan mijn nas op geen enkele manier bereiken, ook niet via Synology Assistant. Dit probleem is begonnen sinds ik de 2e hdd heb geformatteerd via Windows. Als ik nu de nas aan zet geeft ie 1 piep en blijft het status lampje oranje knipperen. Ik heb de nas (denk ik) gereset, maar dat heeft niks uit gemaakt. Ook heb ik de 2e schijf er uit gehaald en dan opgestart maar ook geen resultaat:( Weet iemand een oplossing zonder of met data verlies, en als alle data er af moet een manier om het via Windows te backuppen?

PS: het gaat om een 212J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Onder windows zal ie waarschijnlijk als NTFS geformatteerd zijn, die kan je alleen via USB / eSATA koppelen. Als interne disk gaat dat niet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 28-11-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar de 1e schijf is wel gewoon door de nas geformatteerd en als ik de 2e er uit haal hou ik het zelfde probleem. Zou ik die nu ook moet gaan formatteren? En ik heb alleen alles verwijdert niet een nieuwe partitie aan gemaakt in Windows.

Edit: Ik heb mijn nas kunnen vinden in het netwerk, en ik ben nu DSM aan het installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door fakeflamingo op 28-11-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
Zegato schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:16:
[...]

Ik zou een model nemen met wat meer rekenkracht.

Hier staat ongeveer een zelfde setup (2x Mac, 2x iPad, 3x iPhone) en ik heb 'm voor ongeveer dezelfde redenen gekocht als jij. Zo wilde ik ook dat'ie on the fly (bijv.) MKV-bestanden kon converteren naar iOS-compatible formaten. Uiteindelijk heb ik voor de DS713+ gekozen omdat hij uitbreidbaar is en veel rekenkracht ter beschikking heeft.

Oke bedankt! ik ben nog wat aan het rondvragen en aan het lezen..
Er werd ook als tip gegeven mijn netgear wndr 3700 hdd aan te sluiten, maar ik denk dat hij dan niet gaat vodoen aan mijn wensen. En klopt de opmerking die ik op tweakersnet las dat de synology plastic achtig is?

Wat voor schijven heb je er trouwens ingedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
Nu is ben het volume aan het herstellen, en hij is weer met de Pariteitsconsistentie controle bezig.. dat duurt weer 12 uur. Weet iemand hoe ik het volume converteer van een SHR (met gegevensbeveiliging van 1 schijf fouttolerantie) naar een uitgebreide schijf dus 2x2TB totaal ipv 2tb totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat kan niet, SHR werkt altijd met parity. In jouw geval moet je naar RAID0 of JBOD wanneer de HDD's niet gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
fakeflamingo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:33:
Nu is ben het volume aan het herstellen, en hij is weer met de Pariteitsconsistentie controle bezig.. dat duurt weer 12 uur. Weet iemand hoe ik het volume converteer van een SHR (met gegevensbeveiliging van 1 schijf fouttolerantie) naar een uitgebreide schijf dus 2x2TB totaal ipv 2tb totaal?
Je moet dan (zoals de voorganger al postte) naar JBOD.

1 schijf eruit halen, opstarten en wat mutaties uitvoeren
Daarna de schijf er weer instoppen, deze schijf opzetten als JBOD, de data overkopieren van je SHR schijf naar je JBOD schijf.
En dan als laatste je SHR deel verwijderen en aanmaken als JBOD.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Hi, ik heb een vraagje:

Ik zou graag mijn nas van buitenaf willen benaderen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Port 5000 en 5001 forwarden met de EZ internet.
Dan gebruik ik de DDNS service van ....synology.me
http://whatismyipaddress.com/ dit ip adres gebruiken, en dan :5000 / :5001 er aan toevoegen.
Maar ik kan helaas nog niet inloggen...

Welke stap mis ik of wat doe ik fout!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
heb je wel poorten open gezet in je router?,als die specifieke poort geblokkeerd word,kan je er niet opkomen.

En doe het maar gewoon hantmatig die EZ wizard werkt voor geen meter,naar mijn mening dan

[ Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 28-11-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
remondoo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:19:
Hi, ik heb een vraagje:

Ik zou graag mijn nas van buitenaf willen benaderen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Port 5000 en 5001 forwarden met de EZ internet.
Dan gebruik ik de DDNS service van ....synology.me
http://whatismyipaddress.com/ dit ip adres gebruiken, en dan :5000 / :5001 er aan toevoegen.
Maar ik kan helaas nog niet inloggen...

Welke stap mis ik of wat doe ik fout!

Alvast bedankt.
Wat voor router en wat voor firmware?

DD-WRT zorgt namelijk voor problemen bij port-forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
Het gaat om een TP-link WR1043ND firmware versie 1.0

Handmatig was inderdaad de uitkomst! superrrr!

Edit:

Heeft iemand ook misschien een verklaring waarom mijn nas zo traag is met bestanden benaderen/openen? Terwijl de nas cpu maar voor +- 30% wordt belast? :?

Ik zat in de richting van de firewall te denken.

[ Voor 52% gewijzigd door remondoo op 28-11-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

remondoo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:20:

Edit:

Heeft iemand ook misschien een verklaring waarom mijn nas zo traag is met bestanden benaderen/openen? Terwijl de nas cpu maar voor +- 30% wordt belast? :?

De beperkte upload snelheid van je Internet abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
remondoo schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:20:

Edit:

ligt denk ik aan je internet abbo,

als dit ook is,als je via het netwerk thuis erop kijkt,dan zal het een ander probleem zijn.

En is het netwerk verder wel bedraad trouwens,dus de de router naar je nas en naar je pc?Dit scheeld ook nogal wat....Er gaat niks boven bedraad netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
Hi,

Via het netwerk werk thuis is alles lekker vlot door het gigabit netwerk.

Er loopt een netwerk kabel van mijn router naar een gigabit switch en aan die switch zitten ook de synology en PC.

Ik heb nu een upc abonnement met 60MB down en 6 mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Triest...de grap voor mij is nog wel dat mijn laatste ervaring met WD bijzonder slecht was; WD schijf gekocht, in 2 weken RMA ivm SMART errors. De nieuwe schijf die ik kree weer hetzelfde...toen maar ingeruild voor Maxtor. Ik overwoog nu die WD Reds, maar ik weet nu wel genoeg, weinig veranderd met de jaren dus :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Zegato
  • Niet online
Zonic schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:16:
[...]

Oke bedankt! ik ben nog wat aan het rondvragen en aan het lezen..
Er werd ook als tip gegeven mijn netgear wndr 3700 hdd aan te sluiten, maar ik denk dat hij dan niet gaat vodoen aan mijn wensen. En klopt de opmerking die ik op tweakersnet las dat de synology plastic achtig is?

Wat voor schijven heb je er trouwens ingedaan?
Ja, zover ik weet zijn met name de J-varianten behoorlijk plastic, althans, wat ik in m'n handen heb gehad. Bij de DS713+ is dat een heel ander verhaal: het is (zeker met de schijven erin) een solide blok. Ik ben als Apple-gebruiker veeleisend wat dat betreft, deze bouwkwaliteit kan me wel bekoren :)

Overigens heb ik er gewoon WD Red-hdd's geplaatst. Ze zijn echt heerlijk stil, een factor van belang in m'n woonkamer. Ik lees veel negatieve verhalen hier, maar gezien de populariteit zou het ook kunnen dat dat een enigszins vertekend beeld is. De garantie is goed, ik draai RAID1, dus erg veel kan er niet gebeuren.

Het was even slikken wat het bedrag aan de kassa betreft, maar ik ben erg blij de stap te hebben genomen. Het is een beetje als een iPad: van tevoren lijkt het je een leuke gadget, als je er een in bezit hebt vraag je je af hoe je zonder hebt gekund. De keus voor een 713+ in plaats van een 213 is in het voordeel van de eerstgenoemde gevallen omdat ik het als een investering zie: een paar honderd euro voor een 213 is veel als het maar 1 à 2 jaar meegaat. Ik wilde er zeker van zijn'm een lange tijd te gebruiken. De kracht van de processor komt mooi naar voren bij het checken van PAR-bestanden, het uitpakken van grote RAR-archieven en het converteren van video-bestanden. Na enkele dagen intensief gebruik -waarbij ik al die zaken gecombineerd heb- is het me nog niet gelukt om de processor tot de volle honderd procent te pushen. Mijn verwachting is om het apparaat te gebruiken totdat 4K-materiaal mainstream is geworden en ik een model met meer en snelle opslagmedia en een snellere CPU kan kopen. Het enige minpunt dat ik kan verzinnen aan het kopen van zo'n NAS, zijn de prijzen van de harde schijven op dit moment.

Succes met je koop :)

T.net gallery | V&A ads

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Ik lees bij de DS713+:
VMware® with VAAI support, Citrix®, Microsoft® Hyper-V® compliant
Dit betekent denk ik niet dat je er VM's op kunt draaien of wel?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Witchblade
Zegato schreef op donderdag 29 november 2012 @ 01:02:
[...]

Ja, zover ik weet zijn met name de J-varianten behoorlijk plastic, althans, wat ik in m'n handen heb gehad. Bij de DS713+ is dat een heel ander verhaal: het is (zeker met de schijven erin) een solide blok. Ik ben als Apple-gebruiker veeleisend wat dat betreft, deze bouwkwaliteit kan me wel bekoren :)

Overigens heb ik er gewoon WD Red-hdd's geplaatst. Ze zijn echt heerlijk stil, een factor van belang in m'n woonkamer. Ik lees veel negatieve verhalen hier, maar gezien de populariteit zou het ook kunnen dat dat een enigszins vertekend beeld is. De garantie is goed, ik draai RAID1, dus erg veel kan er niet gebeuren.

Het was even slikken wat het bedrag aan de kassa betreft, maar ik ben erg blij de stap te hebben genomen. Het is een beetje als een iPad: van tevoren lijkt het je een leuke gadget, als je er een in bezit hebt vraag je je af hoe je zonder hebt gekund. De keus voor een 713+ in plaats van een 213 is in het voordeel van de eerstgenoemde gevallen omdat ik het als een investering zie: een paar honderd euro voor een 213 is veel als het maar 1 à 2 jaar meegaat. Ik wilde er zeker van zijn'm een lange tijd te gebruiken. De kracht van de processor komt mooi naar voren bij het checken van PAR-bestanden, het uitpakken van grote RAR-archieven en het converteren van video-bestanden. Na enkele dagen intensief gebruik -waarbij ik al die zaken gecombineerd heb- is het me nog niet gelukt om de processor tot de volle honderd procent te pushen. Mijn verwachting is om het apparaat te gebruiken totdat 4K-materiaal mainstream is geworden en ik een model met meer en snelle opslagmedia en een snellere CPU kan kopen. Het enige minpunt dat ik kan verzinnen aan het kopen van zo'n NAS, zijn de prijzen van de harde schijven op dit moment.

Succes met je koop :)
ahaa ja de prijs viel zeker op :o
Maar je hebt me over gehaald alleen nu thuis nog :X

Waar heb jij de schijven vandaan? En nog een klein vraagje, als ik dus inlog als ik op vakantie ben, kan ik dan ook bij mijn films die ik er op heb staan?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hardware.info heeft de WD REDs getest:
http://nl.hardware.info/r...ijven-speciaal-voor-nasen
(in die test natuurlijk ook een hoop andere schijven)

[ Voor 15% gewijzigd door DeBaroN op 29-11-2012 09:59 ]

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
is het mogelijk om bij de 412+:

- via de usb interface bestanden door te sluizen naar de NAS ipv via ethernet?
- als ik mijn laptop zou aansluiten op de 2e ethernet-poort, zou ik dan verbinding kunnen maken met de NAS, terwijl de 1e poort aan mijn router hangt?

• SmiGueL
  • Laatst online: 17:33
kraades schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:15:
Ik lees bij de DS713+:
VMware® with VAAI support, Citrix®, Microsoft® Hyper-V® compliant
Dit betekent denk ik niet dat je er VM's op kunt draaien of wel?
Deze vraag zat ik gisteren ook mee. Niet echt snel een antwoord op te vinden moet ik zeggen.. Het zou mij de €100 verschil ten opzichte van de DS213+ MEER dan waard zijn :D (nog afgezien van de processor/transfer snelheid)

Maar na het lezen van deze post ga ik er maar vanuit dat het niet gaat werken :(

Voor die €430 zou je daarentegen bijna weer overwegen (als je toch VMs gaat draaien) om goedkoper een sneller zelfbouw systeempje te draaien maar na DSM enkele keren getest (login met admin + synology) te hebben moet ik toch wel zeggen dat dat eeeerrrrg fijn werkt :D (afgezien van het lagere stroomverbruik en het idee 'dat een zelfbouw pc 24/7 aanstaat')

[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 29-11-2012 12:28 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
pina schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:08:
is het mogelijk om bij de 412+:

- via de usb interface bestanden door te sluizen naar de NAS ipv via ethernet?
- als ik mijn laptop zou aansluiten op de 2e ethernet-poort, zou ik dan verbinding kunnen maken met de NAS, terwijl de 1e poort aan mijn router hangt?
Het eerste heb ik zojuist gedaan. De 3 losse 500 gb usb schijven (mijn oude backup oplossing) om-en-om aan de DS412+ gehangen om de data over te zetten. Dat werkt prima.
Het enige is dat er 1 USB3 disk bij zit, en die werd als USB2 herkend. Werkt wel, maar trager dan nodig. (En ja, ik had deze op de blauwe aansluitingen achterop aangesloten, met de eigen USB3 kabel).

Het tweede kan natuurlijk ook, maar ik vermoed dat je dan geen internet hebt op je laptop. Dwz. de DS routeert standaard niet. Maar waarom een laptop via een kabel aansluiten? Slecht bereik?

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
SmiGueL schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:34:
[...]

Deze vraag zat ik gisteren ook mee. Niet echt snel een antwoord op te vinden moet ik zeggen.. Het zou mij de €100 verschil ten opzichte van de DS213+ MEER dan waard zijn :D (nog afgezien van de transfer snelheid)

Maar na het lezen van deze post ga ik er maar vanuit dat het niet gaat werken :(

Voor die €430 zou je daarentegen bijna weer overwegen (als je toch VMs gaat draaien) om goedkoper een sneller zelfbouw systeempje te draaien maar na DSM enkele keren getest (login met admin + synology) te hebben moet ik toch wel zeggen dat dat eeeerrrrg fijn werkt :D (afgezien van het lagere stroomverbruik en het idee 'dat een zelfbouw pc 24/7 aanstaat')
Wat ze bedoelen is dat Synology bepaald bepaalde taken van de HyperVisor zal gaan overnemen. De onderliggende storage handelt maw taken af die anders de CPU van de Hypervisor zouden belasten; Performance improvement op die laatste.

Dit betekent NIET dat je op de syno zelf vm's kan draaien.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:07:
Wat ze bedoelen is dat Synology bepaald bepaalde taken van de HyperVisor zal gaan overnemen. De onderliggende storage handelt maw taken af die anders de CPU van de Hypervisor zouden belasten; Performance improvement op die laatste.
Eigenlijk zijn het niet CPU intensieve taken, maar IO intensieve take die aan het SAN/NAS worden overgelaten. zoals clonen/snappen van data. Simpel genomen hoeft de 'data' niet het SAN/NAS te verlaten om vervolgens door vSphere weer teruggestuurd te worden. Daarnaast ook zaken als storage reclaim bij thin provisioning en trim support.

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand een script om bestanden die gedownload zijn met Sabnzbd te verplaatsen naar een folder op de NAS?
Hij download deze nu in complete/muziek wil hem echter zodra hij helemaal klaar is opschonen en naar de map music op /volume1 plaatsen.
Heb echter geen idee hoe dit het beste te doen is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 22:39

Threster be

Do or do not, there is no try

Ik probeer mijn DS111 te bootstrappen, maar bij het installeren van ipkg krijg ik een paar foutmeldingen. Wat is er mis?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
DriesServer> sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh
Optware Bootstrap for syno-mvkw.
Extracting archive... please wait
bootstrap/
bootstrap/optware-bootstrap.ipk
bootstrap/wget.ipk
bootstrap/bootstrap.sh
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/ipkg-opt.ipk
1227+1 records in
1227+1 records out
Creating temporary ipkg repository...
Installing optware-bootstrap package...
Unpacking optware-bootstrap.ipk...Done.
Configuring optware-bootstrap.ipk...mount: mounting /volume1/@optware on /opt failed: No such file or directory
mkdir: can't create directory '/opt/etc': No such file or directory
chmod: /opt/etc: No such file or directory
mkdir: can't create directory '/opt/var/': No such file or directory
chmod: /opt/var: No such file or directory
mkdir: can't create directory '/opt/tmp': No such file or directory
chmod: /opt/tmp: No such file or directory
mkdir: can't create directory '/opt/lib': No such file or directory
chmod: /opt/lib: No such file or directory
//tmp/ipkg/info/optware-bootstrap.ipk.preinst failed. Aborting installation of optware-bootstrap.ipk
Installing ipkg...
Unpacking ipkg-opt.ipk...Done.
Configuring ipkg-opt.ipk...WARNING: can't open config file: /usr/syno/ssl/openssl.cnf
tar: can't make dir ./opt/bin: No such file or directory
tar: can't create directory './opt/bin': No such file or directory
tar: can't open './opt/bin/ipkg': No such file or directory
Done.
Removing temporary ipkg repository...
Installing wget...
bootstrap.sh: line 55: /opt/bin/ipkg: not found

• leonardus
  • Laatst online: 11-09 15:03
Mensen, hebben probleempje met Surveillance Station 6. Kunnen als admin inloggen, hebben gebruikers aangemaakt en licentie voor (2 x 4) extra camera's. Om personen alleen maar naar de betreffende camera's te laten kijken die alleen voor hun zijn bedoelt moet je profielen aanmaken. D.w.z. als gebruikers op de NAS maar ook binnen Surveillance Station. In de instellingen van Surveillance Station onder > rechten > Beheer > Profielbeheer kunnen we geen nieuwe profielen aanmaken. Zie punt 2
Iemand enig idee?. Bedankt voor het meedenken alvast.

Leonardus

• leonardus
  • Laatst online: 11-09 15:03
Rubman schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:05:
Heeft er iemand een script om bestanden die gedownload zijn met Sabnzbd te verplaatsen naar een folder op de NAS?
Hij download deze nu in complete/muziek wil hem echter zodra hij helemaal klaar is opschonen en naar de map music op /volume1 plaatsen.
Heb echter geen idee hoe dit het beste te doen is.
Dit is niet al te moeilijk, maak binnen je nas speciale folders aan. Bij mijn ds213 heb ik een map downloads en de submappen nzb, complete en incomplete. Maak binnen Sabnzbd categorieen aan en verwijs daar naar toe als je een nzb ophaald. Deze mappen moeten wel exact hetzelfde zijn als op je nas. Voorbeeld: /volume1/music/Adele oid.Tip: als je een netwerkkoppeling maakt naar de nzb folder kun je daar heel makkelijk de nzbtjes in zetten. Sabnzbd download ze daarna automatisch als je dat hebt ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door leonardus op 29-11-2012 13:23 ]

Leonardus

• SmiGueL
  • Laatst online: 17:33
DukeBox schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:13:
[...]

Eigenlijk zijn het niet CPU intensieve taken, maar IO intensieve take die aan het SAN/NAS worden overgelaten. zoals clonen/snappen van data. Simpel genomen hoeft de 'data' niet het SAN/NAS te verlaten om vervolgens door vSphere weer teruggestuurd te worden. Daarnaast ook zaken als storage reclaim bij thin provisioning en trim support.
Ja hier was in na wat nader speurwerk ook achter gekomen. De reden waarom ik dacht dat het heel misschien wel zou werken was omdat: 1: QNAP het wel (beperkt) schijnt te kunnen 2: Waarom zou het een feature zijn als je op ELKE netwerkschijf gewoon je VMware files kunt zetten? Dus zonder extra performance/functies niet echt de moeite waard om te vertellen lijkt me..

Maar het is me helemaal duidelijk nu:) Dat wordt binnenkort een DS213+ halen met wss 2x3TB WD Red's erin (alhoewel ik nu over die schijven ook begin te twijfelel na het lezen van bovenstaande reacties.. Zal wel pure pech zijn gezien die Greens mogelijk niet betrouwbaarder zijn)

Is het (met SHR) bijvoorbeeld ook mogelijk 1TB als RAID-1 MIRROR in te stellen, en de overige 4TB als JBOD? (effectief dus een 1TB en 4TB partitie)
*Ik zie nll in de tutorials hiervan nergens waar de partitiegrootte opgegeven kan worden, dus wordt altijd ALLE beschikbare ruimte gebruikt..

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 29-11-2012 13:25 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Rubman
  • Nu online

Rubman

leonardus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:17:
[...]

Dit is niet al te moeilijk, maak binnen je nas speciale folders aan. Bij mijn ds213 heb ik een map downloads en de submappen nzb, complete en incomplete. Maak binnen Sabnzbd categorieen aan en verwijs daar naar toe als je een nzb ophaald. Deze mappen moeten wel exact hetzelfde zijn als op je nas. Voorbeeld: /volume1/music/Adele oid.Tip: als je een netwerkkoppeling maakt naar de nzb folder kun je daar heel makkelijk de nzbtjes in zetten. Sabnzbd download ze daarna automatisch als je dat hebt ingesteld.
Die submappen binnen downloads heb ik al, namelijk incomplete en complete met binnen complete weer series, movies en muziek. echter als de download klaar is wil ik hem van volume1/downloads/complete/muziek automatisch laten verplaatsen naar volume1/music

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

leonardus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:17:
[...]

Het nadeel van de nzb map (om te laten scannen door Sabnzbd+) is dat je schijven niet gaan slapen.
Je kunt ook een USB stick van 128mb in je NAS doen en Sabnzbd+ die laten scannen.
Blijft je schijf lekker slapen als er niets te doen is.

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=50&t=10255

Te koop....

• Yucko

Yucko

Ik heb het iets anders aangepakt nl. door als complete downloads map '/volume1/media' te gebruiken (waar al mijn zut uiteindelijk terecht moet komen)

en dan via CONFIG --> SORTING de sorting string voor series ingesteld op 'video/series/%sn/S%s' wat ervoor zorgt dat de afleveringen van de series die ik kijk worden opgeslagen als

/volume1/media/video/series/serie naam/Sx/bestandsnaam.ext

Dus bv. aflevering S06E08 van The Big Bang Theory wordt dan
/volume1/media/video/series/The Big Bang Theory/S6/The.Big.Bang.Theory.S06E08.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

• virofi
  • Laatst online: 14:29
Gister m'n SHR uitgebreid. 500GB disk eruit, 2TB erin, herstellen (duurt wel ff een uurtje of 24 ;p) en klaar! Super hoe makkelijk dat gaat!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SmiGueL schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:20:
2: Waarom zou het een feature zijn als je op ELKE netwerkschijf gewoon je VMware files kunt zetten?
VMware server & workstation wel ja, maar vSphere niet. Daar heb je een DAS, NAS met NFS of een SAN (FC(oE)/iSCSI) voor nodig.
En ondanks dat veel NAS servertjes wel NFS kunnen staan ze niet op de HCL van VMware, dat is natuurlijk ook een verschil. Overigens is de performance met iSCSI wel beter dan NFS bij gebruik van MPIO.

• ChuckyDevil
@ Rubman, dat kan;

Zorg er gewoon voor, dat je het pad correct hebt; dus /volume1/pad/naar/map

Vooral de eerste schuine streep is daarin belangrijk. Zie hier een plaatje
Verder is het allemaal hoofdletter gevoelig.

[ Voor 21% gewijzigd door ChuckyDevil op 29-11-2012 16:45 ]

• Rubman
  • Nu online

Rubman

ChuckyDevil schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:42:
@ Rubman, dat kan;

Zorg er gewoon voor, dat je het pad correct hebt; dus /volume1/pad/naar/map

Vooral de eerste schuine streep is daarin belangrijk. Zie hier een plaatje
Verder is het allemaal hoofdletter gevoelig.
Ok hij zou het dus na het downloaden niet in complete zetten maar direct in Music bijvoorbeeld.

Bij mij staat dit er namelijk nog boven:
"De relatieve mappen zijn gebaseerd op: /volume1/downloads/complete"

hiermee verwacht ik dus dat wat ik neer zet binnen deze map komt.

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik weet dat een dergelijke vraag afhankelijk is van diverse factoren en bovenal een persoonlijke voorkeur. Maar toch zou ik willen weten wat jullie voorkeur is tussen de ds413j en de ds213? Heb gisteren mijn ds212j verkocht en ben nu op zoek naar iets wat net even wat sneller werkt. Ik zal de nas puur gebruiken voor het opslaan van films/series via Sab en Sick. Qua download zat ik met de ds212j en een 100Mb lijn van UPC rond de 4MB/s. Hoop dat ik met een van deze twee machines rond de 7/8 zal zitten.

Dank voor de tips!

• job
  • Registratie: Februari 2002
Tov de 212j is:
de 413j 400mhz sneller (zelfde cpu), en heeft een dubbele hoeveelheid geheugen.
de 213 800mhz sneller (zelfde cpu), en evenveel geheugen als de 413j. De 213 is de snelste van de twee en zou de voorkeur hebben.

Als downloaden belangrijk is, kan je beter overstappen op een andere download client. nzbget is een stuk sneller dan sab (met gelijk cpu en geheugen gebruik). Dan download je sneller, en houd je het geld in je portemonnaie.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 29-11-2012 19:58 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand een vergelijking tussen sab en nzbget op een DS111 (of vergelijkbaar, hij heeft een 1.6Ghz cpu + 256MB ram)?

Ik heb nu een 10Mbit verbinding, maar stap binnen een week over op 120Mbit. Ik begrijp dat ik dat nooit kan benutten met mijn nas, maar ik ben benieuwd hoeveel een overstap van sab naar nzbget oplevert. Voor 2,5MB/s naar 2,8MB/s ga ik geen moeite doen, als het verschil veel groter is wel :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Gizz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:19:
Heeft iemand een vergelijking tussen sab en nzbget op een DS111 (of vergelijkbaar, hij heeft een 1.6Ghz cpu + 256MB ram)?

Ik heb nu een 10Mbit verbinding, maar stap binnen een week over op 120Mbit. Ik begrijp dat ik dat nooit kan benutten met mijn nas, maar ik ben benieuwd hoeveel een overstap van sab naar nzbget oplevert. Voor 2,5MB/s naar 2,8MB/s ga ik geen moeite doen, als het verschil veel groter is wel :P
Eigenlijk zou je deze vraag beste in ander topic kunnen stellen maar om je een beeld te geven op mijn DS211 SAB= +/- 4MB/s NZBget = +/- 8,5MB/s
Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.