• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
ik heb hem via de beta channel geinstalleerd maar dan moet je een user en pass in geven...
Zit dat ook in jouw versie Schumi?

Ik teken nergens meer voor

Quakie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:50:
ik heb hem via de beta channel geinstalleerd maar dan moet je een user en pass in geven...
Zit dat ook in jouw versie Schumi?
User en pass is voor webgui , heb niks met beta repo te maken. Is bij die van mij ook, zijn zelfde packages alleen heb ik zelf gecompiled van SynoCommunity voor die geen toegang hadden tot de beta.

Kan beta url wel posten hier maar doen we maar niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2012 14:52 ]

• Quakie
Raar hij bleef dat vragen, niks werd geaccepteerd, waardoor ik dacht dat het kwam doordat het oorspronkelijk een private beta was..en dus een user + pass benodigt is....

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb sinds ik de laatste SABnzbd gebruik dat completed downloads in een map in "completed" worden gezet, en de map heeft dan een "oude" aanmaakdatum (datum van post o.i.d.??). Nu kan ik mijn completed map niet meer sorteren op datum, waarbij ik dan de laatste downloads bovenaan zie staan.
Is dit misschien ergens een optie? Ik heb zitten zoeken maar kan niks vinden.
Zojuist iets gedownload (196 dagen oud), en de map heeft een aanmaakdatum 10-5-2012 gekregen...

Erg consequent is het ook weer niet, want een download die er achteraan ging en 350 dagen oud was staat wel op 21-11-2012

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Neem aan dat deze nzbget-88f6281-9.0~r497-4.spk ook geschikt is voor 88f6282 cpu??

thx
Chadi schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:22:
[...]

Neem aan dat deze nzbget-88f6281-9.0~r497-4.spk ook geschikt is voor 88f6282 cpu??

thx
ja

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Quakie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:54:
Raar hij bleef dat vragen, niks werd geaccepteerd, waardoor ik dacht dat het kwam doordat het oorspronkelijk een private beta was..en dus een user + pass benodigt is....
Dit snapte ik in het begin ook niet, maar de user us nzbget, pass is hetgene wat je bij de server hebt ingevuld

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• gielie
Heeft iemand Mylar (via synocommunity) aan de praat gekregen?
Is net zoiets als SB maar dan voor comics, lijkt mij erg leuke toevoeging.
Heb hem zelf geprobeerd maar er komt nog niks uit bij mij.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Quakie
Hoe bedoel je dat? Bij server ingevuld? Ik installeer package.. dan vraagt ie om download location. Daarna als ik wil starten krijg ik gelijk de User en Pass vraag. Hierin combis geprobeerd zoals NZBGET en admin wachtwoord etc... kom er niet langs.

• gielie
Quakie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:53:
Hoe bedoel je dat? Bij server ingevuld? Ik installeer package.. dan vraagt ie om download location. Daarna als ik wil starten krijg ik gelijk de User en Pass vraag. Hierin combis geprobeerd zoals NZBGET en admin wachtwoord etc... kom er niet langs.
Als het goed is moet je je server password invullen tijdens de installatie anders moet je hem leeg laten en nzbget met kleine letters

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 22-11-2012 15:54 ]

• Quakie
Thx Gielie, ik heb hem nu opnieuw geinstalleerd en kwam het tegen.. waarschijnlijk over heen gelezen...
Ik kom niet voorbij mijn router dus zal het thuis gaan proberen, hopelijk gaat het nu goed.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Probleem 1.

Als ik met de browser van mijn samsung galaxy SII naar mijn Diskstation ga via internet IP dan krijg ik de melding:

"The mobile eidition of File station, Photo station, and Web station are available only if their web-based services are enabled in DSM"

Maar ik heb alles al afgezocht en ik kan gewoon niet vinden over welke instellingen hij het hier precies heeft.

Onderaan staat dan in mijn browser wel een linkje naar de desktop versie en die werkt ook wel maar ik zou graag ook de mobile versie willen kunnen gebruiken.

Iemand?

Probleem 2.

ik heb een domeinnaam www.sworld.nl en nu wil ik die eigenlijk gaan doorlinken naar mijn Diskstation adres HTTPS://IP:PORT
Maar hoe doe ik dat? hoe vul ik dat correct in bij DNS beheer van mijn domein hoster??
Ik kan daar enkel alleen IP invullen in DNS bheer en PORT of https is niet toegestaan in dat veld.
Hoe los ik dit op? Kan ik dit gewoon intern oplossen in mijn Diskstation of router?

[ Voor 28% gewijzigd door SpitfireNL op 22-11-2012 20:35 ]

- Mijn PC -

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
@ spitfirenl

je moet webdav inschakelen.

bij dns maak je een verwijzing van www naar je ipadres. Vervolgens in je router je poort forwarden naar je nas (wel handig om je nas een vast ip adres te geven). Vervolgens in je syno firewall wel aanvinken dat er op je gekozen poort connecties gemaakt mag worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Ik heb 2 Nassen in gebruik (Ds211-Nas1 en Ds212-Nas2).

Mijn series en films staan op Nas 2.
Sick beard / CouchPotato Server / Sabnzbd draaien op NAS1.

Op NAS1 heb ik 2x een externe map koppeling gemaakt voor de Films en de Series op NAS2.
De Films mapping werkt nog prima. Het icoon van de Film map is nu ook anders dan die van de Serie
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2118042/mapping.jpg

Zo kan ik in o.a Sick Beard de remote folder kiezen waar mijn collectie series staan. Dit omdat het programma dus op een andere NAS werkt dan de series staan.Dit werkte prima tot ik vandaag een nieuwe series toevoegde aan Sick Beard.

Als ik nu op NAS1 op de remote folder klik dan krijg ik alleen nog de laatst toegevoegde serie te zien. Alle overige series laat hij niet zien, deze staan wel op NAS2. Sick Beard geeft ook aan dat hij de andere series niet meer kan vinden als je een EDIT doet op een serie.

Ik kan deze koppeling niet verbreken omdat DSM deze niet ziet bij
File Station --> Gereedschap --> Verbindingslijst --> Externe map

De Film koppeling staat er wel netjes in.

Weet iemand de locatie en bestand waar deze koppeling via Putty te vinden zijn. Dan kan ik desnoods de regel daar verwijderen en opnieuw aanmaken.

Update
Probleem opgelost. Als je in Sick Beard een serie toevoegt en daar de remote folder opgeeft dan maakt hij de serie dus niet daar aan maar toch lokaal. En dat gaat het dus niet goed.
Sick Beard zou dus eigenlijk een optie moeten hebben om een remote locatie op te kunnen geven waar je series staan.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 23-11-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Rainesh schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:39:
@ spitfirenl

je moet webdav inschakelen.

bij dns maak je een verwijzing van www naar je ipadres. Vervolgens in je router je poort forwarden naar je nas (wel handig om je nas een vast ip adres te geven). Vervolgens in je syno firewall wel aanvinken dat er op je gekozen poort connecties gemaakt mag worden.
www is standaard port 80 bedoel je dat voor het instellen in je DSM firewall?

Edit:
Ok. 1 ding heb ik al voor elkaar gekregen en dat is het instellen van mijn DNS zodat www.sworld.nl werkt en verwijst naar mijn IP.
Maar nu heb ik het probleem dat www.sworld.nl naar mijn webstation verwijst waar ik een website op zal moeten plaatsen.
Maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil gewoon het inlogscherm van mijn diskstation zien wanneer ik naar www.sworld.nl surf.
Hoe fix ik dat dan?

[ Voor 29% gewijzigd door SpitfireNL op 23-11-2012 11:04 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
Kan ik ergens zien om mijn NAS in slaapstand is gegaan zonder dat ik de debug log aan moet zetten?
Ik weet dat ik het kan zien op bij de LED's maar kan ik het ook ergens in een andere log zien?

edit: Ik heb een DS213.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjrd83 op 23-11-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

SpitfireNL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:
Ik wil gewoon het inlogscherm van mijn diskstation zien wanneer ik naar www.sworld.nl surf.
Je inlogscherm (DSM) zit achter poort 5000 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Sjrd83 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:07:
Kan ik ergens zien om mijn NAS in slaapstand is gegaan zonder dat ik de debug log aan moet zetten?
Ik weet dat ik het kan zien op bij de LED's maar kan ik het ook ergens in een andere log zien?

edit: Ik heb een DS213.
nas in slaapstand weet ik niet, maar bedoel je niet je schijven in slaapstand (omdat je het over de debug log hebt)? dat kan zo:

als je via ssh inlogt als root, dan kan je het volgende commando geven:
code:
1
cat /var/log/messages | grep hiber

als je dan output krijgt, dat zijn de momenten dat je schijven terug aanspringen na standby geweest te zijn.
Geen output => je schijven zijn niet in standby geweest, via de debug-log kan je dan uitzoeken waarom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
Ja ik bedoelde inderdaad de schijven in slaapstand. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Kan je nou met NZBget ook categories invullen? Dus series standaard in een bepaalde map zetten en films weer ergens anders? Had altijd het idee dat dat niet kon met NZBget :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Royz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:45:
Kan je nou met NZBget ook categories invullen?
Misschien maak je hier meer kans op een antwoord : [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
SpitfireNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:23:
Probleem 1.

Als ik met de browser van mijn samsung galaxy SII naar mijn Diskstation ga via internet IP dan krijg ik de melding:

"The mobile eidition of File station, Photo station, and Web station are available only if their web-based services are enabled in DSM"

Maar ik heb alles al afgezocht en ik kan gewoon niet vinden over welke instellingen hij het hier precies heeft.

Onderaan staat dan in mijn browser wel een linkje naar de desktop versie en die werkt ook wel maar ik zou graag ook de mobile versie willen kunnen gebruiken.

Iemand?
Ok probleem 2 heb ik nu opgelost al weet ik nog niet precies wat de doorslag heeft gegeven.
Maar voor probleem 1. Ik kom nog steeds niet op de mobiele versie van mijn DS :?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SpitfireNL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:23:
Ok probleem 2 heb ik nu opgelost al weet ik nog niet precies wat de doorslag heeft gegeven.
zo te zien zit er nu een forward in naar 5001 ... (mooie achtergrond trouwens :+ )
SpitfireNL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:23:
Ik kom nog steeds niet op de mobiele versie van mijn DS
Heb je alleen met de browser geprobeerd ?
Zou je eens moeten kijken of het wel met de Android apps voor file, photo enzo werkt ... heb m'n Archos niet bij de hand, maar alle apps werken keurig via poorten 5000, 5001.
Of is dat niet wat je bedoelt ?

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 23-11-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
google heeft wel meer mooie achtergronden in de aanbieding :+

De melding "The mobile eidition of File station, Photo station, and Web station are available only if their web-based services are enabled in DSM" zie je dus pas na het inloggen.

Het is mijn bedoeling dat ook mijn vrienden op de mobile edition van mijn DSM kunnen werken via hun mobieltjes. Als ik een app installeer dan is het voor mij wel opgelost maar voor mijn vrienden nog steeds niet die de app niet hebben en eventueel een andere mobiel hebben waar de app niet beschikbaar voor is. Ik wil dus ook graag de mobiele versie via browser werkend hebben.

Ik heb het met mijn Nokia N8 browser net ook even geprobeerd. Zelfde probleem. Dus mijn probleem is niet gebonden aan mijn galaxy SII.

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 23-11-2012 13:17 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:23

Rozz

I'm an Apogian!!

stormfly schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:23:
Voor de mensen die interesse hebben, nzbget 9.0 met nieuwe webinterface is zeer gemakkelijk te installeren ik heb een kleine how to gemaakt. Als je zorgt dat je NAS al bootstrapped is (IPKG draait) dan is het een fluitje van een cent.

Als je het vergelijkt met de 8.0 howto is het vele malen simpeler geworden met 9.0

http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/
Thanx!!
Kwam er wel achter dat ik eerst de oude package moest deinstalleren :P gaf foutmelding dat adres reeds in gebruik was DUH |:(
Merk wel dat deze versie behoorlijk CPU hongerig is!!! hebben jullie dat ook? op mn 1512+ zit ik geregeld nu op 55% (wel CP, SB, SAB draaiend..) maar voorheen kwam ik niet boven de 10% uit :?
Nieuwe versie is: NZBGet 9.0-testing-r511

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:23:
Voor de mensen die interesse hebben, nzbget 9.0 met nieuwe webinterface is zeer gemakkelijk te installeren ik heb een kleine how to gemaakt. Als je zorgt dat je NAS al bootstrapped is (IPKG draait) dan is het een fluitje van een cent.

Als je het vergelijkt met de 8.0 howto is het vele malen simpeler geworden met 9.0

http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/
Dit is helemaal niet nodig hoor als je mij vraagt

schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 5"

Heb diverse packages van nzbget 9 al eens eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nou met NZBget ook categories invullen? Dus series standaard in een bepaalde map zetten en films weer ergens anders? Had altijd het idee dat dat niet kon met NZBget :)
Kan bevestigen dat dit mogelijk is met nzbget 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:48:
[...]
Kan bevestigen dat dit mogelijk is met nzbget 9.0.
Ja dat kan....en deze komen dan als submap in je Destination Directory (DestDir)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dat kon met versie 8 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Ja, maar je kan dus niet een vrije locatie kiezen zoals in SAB. Hij komt ALTIJD als submap in je destmap. Niet handig omdat je eigenlijk altijd een extra script nodig hebt om hem naar de juiste locatie te verplaatsen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluuz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:49:
Ja, maar je kan dus niet een vrije locatie kiezen zoals in SAB. Hij komt ALTIJD als submap in je destmap. Niet handig omdat je eigenlijk altijd een extra script nodig hebt om hem naar de juiste locatie te verplaatsen.
Nou das al een hele verbetering. Ergerde me kapot aan de manier hoe het voorheen ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 08:41
Rozz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:38:
[...]

Ja dat kan....en deze komen dan als submap in je Destination Directory (DestDir)
Sluuz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:49:
En ook dat hoeft niet. Je kan ze in elke map van je Synology laten wegschrijven. Niet alleen als submap. Geen script voor nodig!

Ik doe het al zo sinds 2 jaar. Ik download standaard naar /volume1/Downloads/NZBGet/complete/blablabla, maar met de juiste categorie komt hij direct in /volume1/Movies/HD Movies/blablabla

Om dit voor elkaar te krijgen vul je als categorie bijvoorbeeld dit in:

code:
1
 ../../../../volume1/Movies/HD Movies

Dit wil zeggen dat hij eerst 4 map niveaus omhoog gaat, in dit geval naar / (root) en daarna naar /volume1/Movies/HD Movies wegschrijft.

Niet de mooiste oplossig, maar het werkt! en daar gaat het om ;)

Maar let op, kijk goed dat je niet te ver of te weinig omlaag gaat in je mapstructuur.. Anders eindigt je film bij voorbeeld in /volume1/volume1/Movies/HD Movies en is hij niet meer terug te vinden bij je shares.

[ Voor 72% gewijzigd door BizzieBis op 23-11-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

darkshadow83 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:09:
Ik doe het al zo sinds 2 jaar. Ik download standaard naar /volume1/Downloads/NZBGet/complete/blablabla, maar met de juiste categorie komt hij direct in /volume1/Movies/HD Movies/blablabla

Om dit voor elkaar te krijgen vul je als categorie bijvoorbeeld dit in:

code:
1
 ../../../../volume1/Movies/HD Movies

Dit wil zeggen dat hij eerst 4 map niveaus omhoog gaat, in dit geval naar / (root) en daarna naar /volume1/Movies/HD Movies wegschrijft.
Kijk! Das weer een goede tip! Thanx...vond het al vervelend dat m'n Software tussen m'n Movies en TV Shows stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:56
Waarom NZBGet gebruiken als SABNZBD met al die dingen veel beter werkt?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Ik begrijp uit diverse reacties dat het dan meestal om resources gaat, zoals CPU.
SAB is daarin wat zwaarder.

[ Voor 15% gewijzigd door ChuckyDevil op 23-11-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
tcviper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:37:
Waarom NZBGet gebruiken als SABNZBD met al die dingen veel beter werkt?
Waarom niet eerst goed dit topic lezen zodat je weet wat de voordelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:20
Rozz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:20:
[...]

Thanx!!
Kwam er wel achter dat ik eerst de oude package moest deinstalleren :P gaf foutmelding dat adres reeds in gebruik was DUH |:(
Merk wel dat deze versie behoorlijk CPU hongerig is!!! hebben jullie dat ook? op mn 1512+ zit ik geregeld nu op 55% (wel CP, SB, SAB draaiend..) maar voorheen kwam ik niet boven de 10% uit :?
Nieuwe versie is: NZBGet 9.0-testing-r511
'CPU Hongerig' ervaar ik ook. Mijn 211 draait met de 0.9 versie op 99% CPU terwijl hij download, terwijl dat met de oude versie volgens mij rond de 50% lag. (ik heb behalve NZBGET eigenlijk alleen cloudstation draaien)

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 24-11-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:56
MikeOO schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:10:
[...]

Waarom niet eerst goed dit topic lezen zodat je weet wat de voordelen zijn.
Omdat als je door zo'n topic heen wilt gaan met 70 pagina's je een jaar bezig bent misschien?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Search, makes life easier since 1988.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:20:
[...]
Omdat als je door zo'n topic heen wilt gaan met 70 pagina's je een jaar bezig bent misschien?
Inderdaad. En het zijn 809 pagina's in 5 delen.

Ik ben Synology gebruiker en stoor me er steeds vaker aan dat zeker 80% van de berichten gaat over NZBget, SB, CP en weet ik wat nog meer. Dat is voor mij niet interessant en maakt het zoeken naar berichten over Synology gerelateerde zaken onnodig ingewilkkeld.
Vragen over de NAS zelf, of over DSM, of over packages die door Synology wel worden ondersteund, die worden vaak ondergesneeuwd door bovenstaande berichten en worden vaak niet eens beantwoord. NZBget gaat voor lijkt het wel.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Goedendag Tweakers,

Ik zit met een probleem voor de media server van synology.
Ik heb een Ac-ryan mini en een en-vivo po-1119 media apparaat, deze beide apparaten zijn upnp/dlna compatible.

Nu zit ik met het probleem dat het heeeel lang duurt voordat de synology gevonden is als upnp apparaat, terwijl deze gewoon aanstaat.

Setup:

- netgear wndr3700 router, upnpstaat aan.
- Synology cs-407 (DSM 3.1-1636)
- Synology en de ac-ryan direct in de router gestoken
- en-vivo (listen live firmware) draadloos verbonden

Nu zit ik te denken aan de volgende oplossingen:
- andere mediaserver installeren op synology (welke????)
- advertentie interval synology is veel te lang, waardoor de apparaten deze niet goed ontdekken
- poorten openzetten naar de synology welke voor upnp detection gelden (welke poorten???)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Zetten jullie je nas uit als hij niet in gebruik is of laten jullie hem in standby gaan?

Vraag me af of het de hele tijd uit en aanzetten inpackt heeft op de levensduur van de nas en vooral de disken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Laat maar lekker slapen, verbruikt toch niks.
Zet 'em alleen uit als ik op vakantie ga, x-tijd weg van thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Net de upgrade van DSM gedaan naar de laatste versie (ik liee 2 minor versies achter ofzo).
Nu dat ding echter klaar is krijg ik zowel sickbeard als couchpotatoserver niet meer opgestart. "Failed to run the package service" geeft ie altijd weer.

Iemand een idee hoe ik dit begin te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

witchdoc schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:41:
Net de upgrade van DSM gedaan Nu dat ding echter klaar is krijg ik zowel sickbeard als couchpotatoserver niet meer opgestart. "Failed to run the package service" geeft ie altijd weer.
Inloggen met SSH/Telenet en even hiernaar kijken:

edit deze file: /etc/rc.local (Zou er zo uit moeten zien)
#!/bin/sh
mount -o bind /volume1/@optware /opt
# Optware setup
[ -x /etc/rc.optware ] && /etc/rc.optware start
exit 0

edit deze file: /root/.profile En voeg 2 dirs toe aan PATH:
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:

Als je spotweb ook hebt draaien dan ook dit aanpassen:
Edit: /usr/syno/etc/php.ini
memory_limit = 512M

Nu nog een reboot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
SSoaker schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:53:
[...]

Inloggen met SSH/Telenet en even hiernaar kijken:

edit deze file: /etc/rc.local (Zou er zo uit moeten zien)
#!/bin/sh
mount -o bind /volume1/@optware /opt
# Optware setup
[ -x /etc/rc.optware ] && /etc/rc.optware start
exit 0

edit deze file: /root/.profile En voeg 2 dirs toe aan PATH:
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:

Als je spotweb ook hebt draaien dan ook dit aanpassen:
Edit: /usr/syno/etc/php.ini
memory_limit = 512M

Nu nog een reboot!
Dat is toch enkel als je de syno gebootstrapped hebt? Ik draai momenteel alweer een hele poos zonder bootstrap. Of vergis ik me?

Die reboot lijkt me zowiezo wel goed advies. Zal dat eerst maar eens proberen.
Die reboot alleen helpt in elk geval niet.

[ Voor 12% gewijzigd door witchdoc op 24-11-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb een simpele vraag, hoe voorkom ik elke keer dat ik mijn pc opnieuw opstart dat ik het wachtwoord voor mijn NAS share`s ( netwerklocatie) opnieuw moet ingeven?

Ik heb het wachtwoord al toegevoegd aan referentiebeheer, echter ik kan de sessie niet aanpassen naar eeuwig of zo iets.

Het gaat om een PC met win 7 64 bit sp1 en een ds 112J met DSM versie 4.1

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
cactusman schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:
Ik heb een simpele vraag, hoe voorkom ik elke keer dat ik mijn pc opnieuw opstart dat ik het wachtwoord voor mijn NAS share`s ( netwerklocatie) opnieuw moet ingeven?

Ik heb het wachtwoord al toegevoegd aan referentiebeheer, echter ik kan de sessie niet aanpassen naar eeuwig of zo iets.

Als je de logon op je pc en je nas hetzelfde hebt, gaat alles automatisch.
Of dat de veiligste methode is, is weer een andere vraag. :)

Zal vast ook een betere manier zijn, maar die ken ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

henri8096

BIM is not a software!

cactusman schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:

Ga je echt elke keer naar de netwerklocatie of heb
je een netwerkkoppeling gemaakt? (dus dat je een schijfletter aan je netwerklocatie hebt gekoppeld)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dat is een bekend probleem van windows.

Wat ik heb gedaan is een file.bat bestandje gemaakt en daarin heb ik de volgende commandline gezet:

@ECHO OFF
net use y: \\NASname\share PASSWORD /USER:DOMAIN\USERNAME /persistent:yes

y veranderen in de drive letter die je wil gebruiken \\NASname\share veranderen in je eigen NAS naam en share folder en PASSWORD en USERNAME vervangen.

Deze heb ik op mijn C: gezet en een snelkoppeling gemaakt in mijn startup folder in het startmenu zodat dit bestandje elke keer na opstarten geladen wordt.

Na reboot krijg je dan wel nog steeds de windows foutmelding maar je drive is wel gewoon gemapt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Netter is om je gebruikersnaam en wachtwoord gelijk te hebben in DSM en Windows. Nu staat je wachtwoord leesbaar in een tekst bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb het niet terug kunnen vinden hier.
Ik ben op zoek naar een goed gebruikersvriendelijk programma voor het volgende.
Ik heb op de NAS verschillende mappen met muziekbestanden, en op de pc dezelfde mappen.
Hoe kan ik snel en eenvoudig ervoor zorgen dat beide bestanden gelijk blijven, nadat ik op de Nas nieuwe bestanden heb toegevoegd of verwijderd.

Heb veel programma's gezien op internet, maar weet niet of ze in de praktijk makkelijk werken.
Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
je zou the package "Cloud Station" in je diskstation eens kunnen proberen. Die synchroniseerd je bestanden tussen computer en diskstation.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SpitfireNL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:12:
De melding "The mobile eidition of File station, Photo station, and Web station are available only if their web-based services are enabled in DSM" zie je dus pas na het inloggen.
Dus je krijgt wel het inlogscherm v/d mobile versie ?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dMCqlH19Rz8/ULDQiZgQXZI/AAAAAAAAAvw/cSbLE17e9j4/s400/Screenshot_2012-11-24-14-46-36.png

kan me niet herinneren dat ik iets speciaals gedaan heb voor DSM Mobile ...
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=470
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:
Ik ben Synology gebruiker en stoor me er steeds vaker aan dat zeker 80% van de berichten gaat over NZBget, SB, CP en weet ik wat nog meer.
+ 1

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 24-11-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
Ik gebruik de tutorial van brickman om het volgende voor elkaar te krijgen:
url/maraschino url/sabnzb enz

Dit werkt naar behoren alleen op mijn werk zijn alle porten behalve 80 en nog een paar vage geblokkeerd.
ik dacht met de tutorial dit te omzeilen maar wat hij doet is een soort redirect en gebruikt dan toch de port.
is het mogelijk om alles op dezelfde port (80 of 8090 of 8000 ) te draaien en dan de /webroot te gebruiken?

voordat ik alles omgooi en in mijn maraschino bookmarks ios apps ga aanpassen. is er iemand die hier ervaring mee heeft? zodat de webroot er alsnog een port aanplakt maar er wel voor zorgt dat alles op de juiste plek aankomt.?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:
[...]

Inderdaad. En het zijn 809 pagina's in 5 delen.

Ik ben Synology gebruiker en stoor me er steeds vaker aan dat zeker 80% van de berichten gaat over NZBget, SB, CP en weet ik wat nog meer. Dat is voor mij niet interessant en maakt het zoeken naar berichten over Synology gerelateerde zaken onnodig ingewilkkeld.
Vragen over de NAS zelf, of over DSM, of over packages die door Synology wel worden ondersteund, die worden vaak ondergesneeuwd door bovenstaande berichten en worden vaak niet eens beantwoord. NZBget gaat voor lijkt het wel.
Jammer.
En mooiste is nog dat er een apart topic voor is, maarja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
Iemand met een DS412+ die mij het antwoord weet te zeggen op deze vragen? Momenteel is mijn setup: Drobo FS + Mac Mini + TV. Momenteel staat zowel de Plex Media Server en Plex Client op mijn Mac Mini. Ik ben sterk aan het denken om mijn Drobo FS te vervangen.

- Bevat PMS op Synology dezelfde functionaliteiten als op de Mac-versie?

- Als ik op de 412+ de Plex Media Server (PMS) wil installeren, gebeurt het transcoderen van films dan op de NAS of gebeurt dat op de Mac Mini? En het transcoderen is enkel nodig indien het gaat om films die plex niet native ondersteunt, klopt dat?

- Kan ik in die setup dan nog HD-films afspelen? Met andere woorden: kan de 412+ het transcoderen aan of gebeurt dat op mijn Mac Mini?

- Stel nu dat ik naar de toekomst toe een TV wil aanschaffen waarop ik de Plex client kan installeren, dan heb ik de Mac Mini niet meer nodig. Gebeurt het transcoderen dan door de tv of door de nas waar de server op staat?

- Is de uitbreidingsmogelijkheid bij de 412+ zoals bij de Drobo? De Drobo heb ik aangeschaft wegens de eenvoudigheid en op dat moment was er geen enkele NAS van Qnap of Synology die hetzelfde kon: wanneer ik wil eender welke HD bijplaatsen als ik te weinig plaats meer heb in mijn NAS. Ongeacht het merk of de grootte van de nieuwe HD. Dus een beetje on-the-fly uitbreiden zonder weer te moeten nadenken welke soort van Raid ik wil hebben etc...

[ Voor 19% gewijzigd door pina op 24-11-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Transcoden gebeurd op de server. In dit geval dan de 412+. Het kan dus best zijn dat bij bepaalde HD video's de 412+ niet snel genoeg is. Volgens mij bevat het wel dezelfde functionaliteiten als de Mac versie, maar ik weet dit niet zeker.

Overigens: Als je toch al de Mac Mini hebt staan, waarom dan niet gewoon daar de server op draaien? Is sowieso sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 24-11-2012 15:21 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
meer om energieredenen, ik vind het net van het goede te veel om de hele tijd zowel de NAS als de mac mini aan te hebben staan. De mac mini In sleep zetten heeft natuurlijk geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen, mails:

Wat ik wil:
- alle mails van mijn 4 e-mail adressen (apart) in pop3 op mijn synology
(ik hou graag mijn mails zelf bij maar wil niet heel de tijd backups maken, de nas wordt automatisch gebackupt)
(e-mail adressen zijn van hotmail, gmail, werk/school)
-mails accessen via thunderbird (4mail boxen apart) van op PC en Laptop via IMAP op de nas (encrypted verbinding)

Wat heb ik:
Synology DS213 (4.1, enkel lan atm maar dit zal ik natuurlijk moeten veranderen)

Ik dacht dit is op een paar minuutjes gedaan met het Mail Server package maar blijkbaar is dit echt enkel een server voor een e-mail adress en kan deze zelf geen mails binnen halen van andere mailboxen. (tenzij ik er domweg overkijk 8)7 )

Iemand een ideetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:35:

Wat ik wil:
(ik hou graag mijn mails zelf bij maar wil niet heel de tijd backups maken, de nas wordt automatisch gebackupt)
-mails accessen via thunderbird (4mail boxen apart) van op PC en Laptop via IMAP op de nas (encrypted verbinding)

Wat heb ik:
Synology DS213 (4.1, enkel lan atm maar dit zal ik natuurlijk moeten veranderen)

Ik dacht dit is op een paar minuutjes gedaan met het Mail Server package maar blijkbaar is dit echt enkel een server voor een e-mail adress en kan deze zelf geen mails binnen halen van andere mailboxen. (tenzij ik er domweg overkijk 8)7 )

Iemand een ideetje ?
Wellicht funambol, beschikbaar als spk via missilehugger.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand een ideetje ?
Ik zou alles verzamelen in je gmail account middels pop collect en die aktief gebruiken. Vervolgens die weer kopieëren middels pop of syncen met imap naar je synology als backup.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz

Rozz

I'm an Apogian!!

Wat ik wil:

Wat heb ik:

Iemand een ideetje ?
Mail Station 2 misschien iets voor je???
Hoe van Synology DiskStation een mailserver maken

[heel erg offtopic]
Ik doe iets soortgelijks al een paar jaar met Gmail!
Gmail logt in bij diverse pop3 accounts en ik log in via thunderbird (imap) in bij gmail, kortom...maakt niet uit van waar of welk apparaat ik mn mail inkijk...ik heb altijd alles.
en nee, je hoeft niet persee je gmail adres actief te gebruiken...en je kan replyen met het adres van elk van je pop3 accounts...
[/heel erg offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

SpitfireNL schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:44:
Dat is een bekend probleem van windows.

Wat ik heb gedaan is een file.bat bestandje gemaakt en daarin heb ik de volgende commandline gezet:

@ECHO OFF
net use y: \\NASname\share PASSWORD /USER:DOMAIN\USERNAME /persistent:yes

y veranderen in de drive letter die je wil gebruiken \\NASname\share veranderen in je eigen NAS naam en share folder en PASSWORD en USERNAME vervangen.

Deze heb ik op mijn C: gezet en een snelkoppeling gemaakt in mijn startup folder in het startmenu zodat dit bestandje elke keer na opstarten geladen wordt.

Na reboot krijg je dan wel nog steeds de windows foutmelding maar je drive is wel gewoon gemapt.
Thanx!

Dit werkt echt perfect! _/-\o_

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Wat ik wil:

Wat heb ik:

Iemand een ideetje ?
Ja. Alle pop accounts via je Gmail laten ophalen en je Gmail via de syno. Maar je kunt dan ook gewoon direct aan connecten met Gmail, waarom zou je syno er nog tussen moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
pina schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:47:
meer om energieredenen, ik vind het net van het goede te veel om de hele tijd zowel de NAS als de mac mini aan te hebben staan. De mac mini In sleep zetten heeft natuurlijk geen zin.
Ik zet mijn DS508 ook uit als ik hem niet nodig heb. Heb ook nog niet gemerkt dat hij gaat slapen of standby gaat. Weet niet of dit model dat eigenlijk doet. Hij heeft ook geen WOL.
Ik heb wel een kastje op de kop kunnen tikken die ik kan benaderen via internet (mobiele telefoon) en op afstand een schakelaar voor een zelf ingestelde tijd (1 seconde) kan omzetten. Hier heb ik mijn orginele aan/uit schakelaar op gesoldeerd.
Als ik bij de nas moet zet ik hem op deze manier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

't zal best werken, maar ik vind het knap omslachtig ... als je gewoon een user op je NAS aanmaakt met zelfde username/password als op je PC en die rechten geeft op je shares, dan kun je gewoon via My Network Places de shares openklikken (is trouwens al twee keer eerder voorgesteld).
Zo kan iedereen in huis z'n eigen 'home' folder zonder extra wachtwoorden, batchfiles en drive-mappings benaderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 25-11-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
mike123 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:09:
[...]

Ik zet mijn DS508 ook uit als ik hem niet nodig heb. Heb ook nog niet gemerkt dat hij gaat slapen of standby gaat. Weet niet of dit model dat eigenlijk doet. Hij heeft ook geen WOL.
Ik heb wel een kastje op de kop kunnen tikken die ik kan benaderen via internet (mobiele telefoon) en op afstand een schakelaar voor een zelf ingestelde tijd (1 seconde) kan omzetten. Hier heb ik mijn orginele aan/uit schakelaar op gesoldeerd.
Als ik bij de nas moet zet ik hem op deze manier aan.
omdat ik onlangs de extra functionaliteiten heb ontdekt van plex: myplex en de ipad app, zie ik het nut er veel meer van in om hem toch naar de toekomst toe permanent aan te zetten. Ook omdat er een cloud-functie zoals dropbox aanwezig is. Bovendien heb ik geen limieten bij mijn internetverkeer waardoor ik niet mee gebonden ben aan een beperkt aantal GB-ruimte zoals bij dropbox. Maar zowel mijn drobo fs als mijn mac mini permanent aan laten staan, vind ik precies nogal veel verspilling van energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
pina schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:42:
[...]

omdat ik onlangs de extra functionaliteiten heb ontdekt van plex: myplex en de ipad app, zie ik het nut er veel meer van in om hem toch naar de toekomst toe permanent aan te zetten. Ook omdat er een cloud-functie zoals dropbox aanwezig is. Bovendien heb ik geen limieten bij mijn internetverkeer waardoor ik niet mee gebonden ben aan een beperkt aantal GB-ruimte zoals bij dropbox. Maar zowel mijn drobo fs als mijn mac mini permanent aan laten staan, vind ik precies nogal veel verspilling van energie
Ik gebruik geen dropbox voor bestanden of iets dergelijks. Meestal gebruik ik de Synology om muziek af te spelen via DS audio op mijn mobiele telefoon. Deze streamt dan via bleutooth naar de autoradio. Heb ik altijd de muziek die ik wil luisteren. Maar ik zet de DS508 ook wel eens aan als ik ergens ben en ik moet een tijdje wachten zoal bv vorige week toen mijn winterbanden zijn gemonteerd bij de garage. Als ik een goede H verbinding heb met mijn telefoon, dan is mijn telefoon een accespoint, maak dan via wifi verbinding met mijn tablet naar de telefoon, log via vpn in op mijn Synology, start de app van Ziggo op en kan dan gewoon tv kijken. Werkt prima.
En daarom zet ik mijn nas normaal uit, verder doe ik niks waarom hij eigenlijk altijd aan zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@helloitsme, DukeBox, Rozz, Edgarz

Bedankt voor de voorstellen, ik zal het een bekijken :)
(quoten gaf een te grote pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
witchdoc schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:41:
Net de upgrade van DSM gedaan naar de laatste versie (4.1-2661).
Nu dat ding echter klaar is krijg ik zowel sickbeard als couchpotatoserver niet meer opgestart. "Failed to run the package service" geeft ie altijd weer.
Probleem gevonden en verholpen.

Ik had sickbeard en couchpotatoserver geconfigureerd om hun logs weg te schrijven op een usb-stick in de hoop m'n disks af en toe eens wat rust te gunnen.
De directories waar die logs weggeschreven moesten werden waren echter mysterieus verdwenen. Na deze weer aangemaakt te hebben starten beide packages weer op.

Vraag me wel nog steeds af waar dsm zulke info zou wegschrijven want ik kan me niet inbeelden dat die 2 packages niks 'zeggen' als ze zo'n probleem tegenkomen bij't starten.
Nu kwam ik er met puur geluk achter dat die log directories (en voor CP2 ook meteen de data dir) waren verdwenen.

[ Voor 17% gewijzigd door witchdoc op 25-11-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
mensen die al eens iets rechtstreeks gedownload hebben naar hun DS? Ik probeerde hier net iets te downloaden rechtstreeks naar mijn Drobo en ik haalde een zielige 5kb/s :s

maar als ik gewoon iets kopieer naar mijn Drobo, haal ik natuurlijk wel veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Goner schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:24:
[...]

't zal best werken, maar ik vind het knap omslachtig ... als je gewoon een user op je NAS aanmaakt met zelfde username/password als op je PC en die rechten geeft op je shares, dan kun je gewoon via My Network Places de shares openklikken (is trouwens al twee keer eerder voorgesteld).
Zo kan iedereen in huis z'n eigen 'home' folder zonder extra wachtwoorden, batchfiles en drive-mappings benaderen.
Ik heb geen wachtwoord op mijn PC. Wel op de NAS.
En ik moet dus ook elke keer weer mijn gegevens invullen als ik op de netwerk/share/koppeling klik, zelfs als ik het remember me vakje aanvink.
Dat vind ik ook omslachtig, maar heb geen zin in errors elke keer zoals bij bovenstaande oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Effe tussendoor: iemand al een app voor de Synology/412+ ontdekt om Gdrive te syncen met NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:29
Ik wil komende week mijn SHR volume uitbreiden. Deze bestaat nu uit 2x 2TB, 1x 750GB en 1x 500GB. Er komt, voor nu, 1x 2TB bij. Begrijp ik het goed dat ik de 500GB eruit haal, vervang met de 2TB en in DSM in de Opslagbeheer app de RAID laat rebuilden & expanden? Is het echt zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Net phpMyAdmin package geïnstalleerd. Als ik echter probeer aan te loggen wordt er om een logon gevraagd. Welke logon zou dat moeten zijn?

Oplossing: (die compleet onveilig is en die je dus best NIET gebruikt)

Pas
code:
1
$cfg['Servers'][$i]['AllowNoPassword'] = false;

aan naar:
code:
1
$cfg['Servers'][$i]['AllowNoPassword'] = true;

[ Voor 50% gewijzigd door witchdoc op 25-11-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
witchdoc schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:50:
Net phpMyAdmin package geïnstalleerd. Als ik echter probeer aan te loggen wordt er om een logon gevraagd. Welke logon zou dat moeten zijn?

Oplossing:

Pas
code:
1
$cfg['Servers'][$i]['AllowNoPassword'] = false;

aan naar:
code:
1
$cfg['Servers'][$i]['AllowNoPassword'] = true;
Het standaard root wachtwoord (die is hetzelfde als het admin wachtwoord).

Geen wachtwoord lijk met niet echt handig persoonlijk...

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Even een noobvraagje tussendoor: heb een 212j draaien met een HD204UI (2TB) Samsung HDD.
Maakt het nog heel veel uit als ik een andere koop? Lijkt me niet toch?

En hoe zit het met 2,5" en 3,5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
-LA- schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:58:

Het standaard root wachtwoord (die is hetzelfde als het admin wachtwoord).

Geen wachtwoord lijk met niet echt handig persoonlijk...
Wel werken > niet werken ;)

Welk standaard root paswoord bedoel je dan? Dat van de synology root/admin user?
Dat werkt het niet voor mij. Zowel met user admin als root krijg ik niet aangelogged op die phpmyadmin met dat paswoord.

oplossing:
ok, 'k heb ooit blijkbaar een root user aangemaakt voor die mysql.. die moest ik dus gebruiken, niet de syno root user logon.

[ Voor 12% gewijzigd door witchdoc op 25-11-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

virofi schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:27:
Ik wil komende week mijn SHR volume uitbreiden. Deze bestaat nu uit 2x 2TB, 1x 750GB en 1x 500GB. Er komt, voor nu, 1x 2TB bij. Begrijp ik het goed dat ik de 500GB eruit haal, vervang met de 2TB en in DSM in de Opslagbeheer app de RAID laat rebuilden & expanden? Is het echt zo simpel?
Ja, het is echt zo simpel. Dat is ook de reden dat ik mensen altijd aanraad om een SHR volume te bouwen, al heb je maar een 2 of zelfs 1-bay Synology. Je behoudt flexibiliteit voor de toekomst.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
SemperFidelis schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:02:
Even een noobvraagje tussendoor: heb een 212j draaien met een HD204UI (2TB) Samsung HDD.
Maakt het nog heel veel uit als ik een andere koop? Lijkt me niet toch?

En hoe zit het met 2,5" en 3,5"?
Welke schijf maakt weinig uit inderdaad. 2,5" of 3,5" uiteraard wel..
De ene zijn kleinere (laptop)schijven, terwijl de andere desktopschijven zijn zeg maar.
Jij hebt de 3,5" variant nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik heb me onlangs ook een Synology DS212J aangeschaft en vond de thumbnail generation super traag gaan. Voor wie met hetzelfde probleem worstelt heb ik op mijn blog een uitgebreide tutorial geplaatst hoe je dit kan versnellen dmv een C++ programmaatje etc.
http://nickveenhof.be/blo...eneration-synology-ds212j

Hopelijk maakt het toch 1 iemand anders gelukkig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
indien jullie een file rechtstreeks downloaden op je NAS ipv eerst op je lokale computer, aan welke snelheid gebeurt dat dan? Ik heb dat eens uitgeprobeerd met mijn Drobo maar haalde amper 4kb/s :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Gaat lekker snel hier.... Ik download met torrent direct naar mijn nas en haal ik mijn max snelheid van internet (12mb/s)
Mijn nas is DS112+ en de kabels cat6 en 1gbit netwerk en gebruik windiws 7.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meer mensen met een DS211 waarvan de Sabnzbd niet update? Als ik kijk op synocommunity is hij al geupdate naar 0.7.6, maar bij mij is hij nog op 0.7.5. en package center geeft geen update melding.

Uitgerekend nu geeft hij opeens wel de melding.

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 26-11-2012 09:16 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nick_vh schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:12:
Ik heb me onlangs ook een Synology DS212J aangeschaft en vond de thumbnail generation super traag gaan. Voor wie met hetzelfde probleem worstelt heb ik op mijn blog een uitgebreide tutorial geplaatst hoe je dit kan versnellen dmv een C++ programmaatje etc.
http://nickveenhof.be/blo...eneration-synology-ds212j

Hopelijk maakt het toch 1 iemand anders gelukkig :-)
Hmm klinkt veel belovend. Jammer (maar dat is het risico) dat je een mac hebt ;) Betekend toch weer wat kleine aanpassingen voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
Hooglander1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:15:
Meer mensen met een DS211 waarvan de Sabnzbd niet update? Als ik kijk op synocommunity is hij al geupdate naar 0.7.6, maar bij mij is hij nog op 0.7.5. en package center geeft geen update melding.

Uitgerekend nu geeft hij opeens wel de melding.
Er schijnen wel problemen te zijn bij de update, omdat een nieuwe versie van Python nodig is, en die lijkt niet zo robuust.
Op mijn 108j (jaja, ouwe meuk :+ ) kan ik in elk geval SAB en SB niet meer updaten na de upgrade van Python....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:40
Hoe krijgen jullie die file permissions in orde van NZBget. Alles wat hij download kreeg in eerste instantie root mee als gebruiker. Nu heb ik alle mappen waar ik download de gebruiker admin gemaakt en group users. Echter nieuwe bestanden krijgen nu "0" als gebruiker en groep mee vanuit NZBget.

Hoe kan ik dit oplossen door NZBget als een bepaalde user te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Mvdbeld schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:53:
Hoe krijgen jullie die file permissions in orde van NZBget. Alles wat hij download kreeg in eerste instantie root mee als gebruiker. Nu heb ik alle mappen waar ik download de gebruiker admin gemaakt en group users. Echter nieuwe bestanden krijgen nu "0" als gebruiker en groep mee vanuit NZBget.

settings -> persmissions wellicht? (heb het zelf niet uitgeprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvdbeld schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:53:

Hoe heb je hem installed, via package of ipkg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
schumi2004 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:19:
[...]

Hoe heb je hem installed, via package of ipkg?
Handmatig via IPKG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het eraf gooien en via een package doen, repo van synocommunity erbij pakken.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
schumi2004 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:01:
[...]

Ik zou het eraf gooien en via een package doen, repo van synocommunity erbij pakken.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
Maar handmatig zou het toch ook moet werken? Ik heb het niet via synocommunity gedaan omdat ik mezelf eens in dit alles wil verdiepen. Daarnaast installeer je met de standard repo niet de 0.9 versie van NZBget. Wat ik nu handmatig wel heb gedaan

*Ik ga maar even de edit knop gebruiken anders onstaat hier een messenger conversatie ;)

Ik heb de volgende tutorial gebruikt http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/ (zelfde site alleen andere versie dus).

[ Voor 15% gewijzigd door Mvdbeld op 26-11-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mvdbeld schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:04:
[...]

Maar handmatig zou het toch ook moet werken? Ik heb het niet via synocommunity gedaan omdat ik mezelf eens in dit alles wil verdiepen. Daarnaast installeer je met de standard repo niet de 0.9 versie van NZBget. Wat ik nu handmatig wel heb gedaan
Ah is het je om het leer aspect te doen. Overigens is in gelinkte topic wel de 0.9 te vinden in 1 van mijn linkjes.
Of eventueel zelf cross compilen m.b.v. spksrc

Welke guide heb je gebruikt overigens?
Deze was laatst ook gepost http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

witchdoc schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:41:
De ene zijn kleinere (laptop)schijven, terwijl de andere desktopschijven zijn zeg maar.
Doe mij maar een 3,5" SSD dan.. en ik zal ook maar snel mijn 2,5" 'laptop' schijfjes uit mijn server halen.
Zo simpel kan je het niet stellen..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:57
TheOmen schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:36:
[...]

Er schijnen wel problemen te zijn bij de update, omdat een nieuwe versie van Python nodig is, en die lijkt niet zo robuust.
Op mijn 108j (jaja, ouwe meuk :+ ) kan ik in elk geval SAB en SB niet meer updaten na de upgrade van Python....
Zijn er al meer mensen geupgrade naar de meest recente versie van python en sabnzbd? Ik heb zelf een DS1511+ en heb in de planning om vanavond te updaten, maar als er (veel) problemen zijn dan wacht ik wel.

ik heb packages draaien van synocommunity, klopt het dat ik eerst sabnzbd, sickbeard, couchpotato en python moet verwijderen om daarna de nieuwe versies te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caRe.Ghost schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:21:
[...]
Zijn er al meer mensen geupgrade naar de meest recente versie van python en sabnzbd? Ik heb zelf een DS1511+ en heb in de planning om vanavond te updaten, maar als er (veel) problemen zijn dan wacht ik wel.
Zou er nog even mee wachten gezien de hoeveelheid problemen... Zie deze issue thread op github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik heb wat problemen met de FTP server, dit heeft altijd gewerkt eigenlijk alleen sinds paar dagen wil het niet meer werken. Ik zit bij telenet dus ik heb de poort moeten veranderen naar 2100.
Maar als ik dan vanaf een andere IP adres verbinding wil maken werkt het niet, met filezilla krijg ik de volgende melding:

"ECONNREFUSED - Connection refused by server".

Ik heb de poort 2100 geforward in mijn linksys E4200 router, en poort 2100 ingesteld als FTP poort op de DS412+.
Lokaal werkt alles wel gewoon. En de webinterface en Webdav werkt gewoon via ander IP adres (mijn werk en ook bij een vriend van mij).
Wat doe ik fout ?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-11-2012 13:40 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
En heb je tegen FileZilla ook gezegd dat ie op port 2100 moet connecten?

@caRe.Ghost... ik had te laat door dat er problemen zijn.. en draai dus laatste versie van beiden progs.
Ik heb sabnzbd tijdelijk uitgezet en daarna Python geupdate en daarna Sabnzbd.. draai nu dus 7.6 op 213+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Dat heb ik inderdaad gedaan :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Pagina: 1 ... 18 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.