Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Ik heb nu twee greens erin... en ik zou het nooit meer doen.. beide schijven zijn al meerdere keren defect gegaan.. Daarom stap ik over naar RED's. Maar ik zie dat dat ook niet altijd lekker isobsidian schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:04:
[...]
YepAls je rondkijkt op internet zijn er veel (En dan bedoel ik ook echt HEEL veel) mensen die de Greens in hun NAS hebben zitten. Ikzelf ook, en omdat ze zoveel gebruikt worden zijn er vanzelfsprekend ook veel berichten over slecht/niet werkende Greens te vinden. Maar dat kan je toch niet voorkomen.
Ik heb daarbij ook nog ervaring met de aftersales van WD, en die is erg goed. Ik meldde een defect, en ik kreeg, voordat ik mijn defecte had opgestuurd, al een nieuwe thuis. En dat terwijl mijn schijf al meer dan een jaar oud was.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Kom eens met een linkje o.i.d. want je zegt nu al voor de 2e keer in deze thread dat er problemen met WD Reds zijn, maar mij is daarvan niets bekendDj Neo Ziggy schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:55:
[...]
Ik heb nu twee greens erin... en ik zou het nooit meer doen.. beide schijven zijn al meerdere keren defect gegaan.. Daarom stap ik over naar RED's. Maar ik zie dat dat ook niet altijd lekker is

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat linkje is al eerder gegeven, ik denk 1 blz terug ofzo.Yucko schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:18:
[...]
Kom eens met een linkje o.i.d. want je zegt nu al voor de 2e keer in deze thread dat er problemen met WD Reds zijn, maar mij is daarvan niets bekend
Ik krijg de volgende meldingen vanuit mijn debug log:
Nov 19 09:10:44 kernel: [80679.800000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:15:49 kernel: [80983.970000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:20:53 kernel: [81288.140000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:25:57 kernel: [81592.340000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:31:01 kernel: [81896.510000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:36:05 kernel: [82200.720000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:41:09 kernel: [82504.890000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Nov 19 09:46:14 kernel: [82809.060000] [/etc/localtime] opened by pid 4290 [u:(scemd), comm:(scemd)]
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd.
Lees de berichten van SpeedingWilly...obsidian schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:21:
[...]
Dat linkje is al eerder gegeven, ik denk 1 blz terug ofzo.
En een leverancier van me, zegt ook op dit moment... zeker de greens.. niet doen.
Abnormale uitval...
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hmmm ik vind het wel meevallen (als ik puur naar mezelf kijk hoor). Ik heb er nu 4 draaien in een 24/7 setup (1 in een Synology, 3 in een WHS) en ze doen het prima. In al die tijd dat ik WD schijven gebruik heb ik er pas 1 hoeven te vervangen.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:27:
[...]
Lees de berichten van SpeedingWilly...
En een leverancier van me, zegt ook op dit moment... zeker de greens.. niet doen.
Abnormale uitval...
Spijtig, ik heb geen 3-4 2TB HDD's leeg rondslingeren die ik kan gebruiken voor tijdelijke backup.Rainesh schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:32:
@ Politoer
dat kan helaas niet zonder verlies van data. Je zou je data ergens moeten wegschrijven en dan opnieuw moeten rebuilden.
Dus zelfs als ik in een keer 4 WD RED's koop kan ik de bestaande RAID 5 configuratie niet omzetten naar een Hybrid systeem. Zeer jammer, dan blijf ik de bestaande RAID 5 configuratie gebruiken en daarin de 2 TB schijven een voor een verwisselen met 3 TB schijven.
Sinds kort is er een pakket uit.
http://www.synology.com/dsm/dsm_app.php?lang=enu (bij backup)
Ik heb het geïnstalleerd. Werkt voor wat bij mij de bedoeling was goed. En dat met inachtnemening dat het officieel nog een Beta is.abusimbal schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:50:
Heeft er al iemand ervaring met Synform Cloud Backup op een Synology NAS ?
Is heb het op de volgende manier ingericht.
Ik maak al sinds jaar en dag een backup van mijn Synology naar een USB disk die naast mijn DS staat.
Mijn probleem was altijd de kans dat er brand o.i.d. uitbreekt dan ben je alsnog alles kwijt.
Toen ik Symform ontdekt heb, heb ik dit ingezet om de belangrijkste gegevens van mijn backup op de USB schijf te Synchroniseren naar Symform en tevens doneer ik nog wat GB's zodat ik al mijn data (50 GB) gratis kan parkeren bij Symform.
In deze opzet heb ik altijd een snelle restore bij de hand op mijn USB disk. En mocht echt alles kapot zijn. Kan ik de belangrijkste zaken die ik echt niet kwijt wil raken terug halen uit de Cloud. Snelheid is op dat moment voor mij toch niet zo belangrijk.
En hoe veilig is jouw data dan? Want het staat volgens mij niet bij Symform zelf, maar ergens op het stukje schijfruimte wat een andere gebruiker van de app "doneerd".peterstr schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:03:
[...]
Ik heb het geïnstalleerd. Werkt voor wat bij mij de bedoeling was goed. En dat met inachtnemening dat het officieel nog een Beta is.
Is heb het op de volgende manier ingericht.
Ik maak al sinds jaar en dag een backup van mijn Synology naar een USB disk die naast mijn DS staat.
Mijn probleem was altijd de kans dat er brand o.i.d. uitbreekt dan ben je alsnog alles kwijt.
Toen ik Symform ontdekt heb, heb ik dit ingezet om de belangrijkste gegevens van mijn backup op de USB schijf te Synchroniseren naar Symform en tevens doneer ik nog wat GB's zodat ik al mijn data (50 GB) gratis kan parkeren bij Symform.
In deze opzet heb ik altijd een snelle restore bij de hand op mijn USB disk. En mocht echt alles kapot zijn. Kan ik de belangrijkste zaken die ik echt niet kwijt wil raken terug halen uit de Cloud. Snelheid is op dat moment voor mij toch niet zo belangrijk.
@obsidian: Ze werken via RAID "96" http://www.symform.com/ou...ent-storage-architecture/
De veiligheid is beter als ik elders heb kunnen zien zelfs beter dan bij Amazon naar mijn idee.obsidian schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:07:
[...]
En hoe veilig is jouw data dan? Want het staat volgens mij niet bij Symform zelf, maar ergens op het stukje schijfruimte wat een andere gebruiker van de app "doneerd".
Symform encrypt je data lokaal en voordat het naar het internet wordt verplaatst. Verder wordt je data met redundantie verspreid over 96 verschillende plekken (RAID 96 noemen ze dat bij Symform) om de data te kunnen restoren heb je maar 64 intacte blokken nodig. Op het moment dat een mede Symform gebruiker besluit te stoppen met het doneren van disk ruimte zal dit worden herkent door Symform en de blokken data die van jou bij die persoon waren gestald worden op basis van het Raid principe herstelt op een andere locatie. Als je zelf je gedoneerde disk ruimte wilt verplaatsen naar een andere schijf krijg je van Symform zelfs het advies om de gedoneerde diskruimte leeg te poetsen en de nieuwe plek op te nemen in je config. Symform regelt op de achtergrond dat de data, die voorheen bij jou stond, elders wordt ondergebracht.
Hier kun je alles terug vinden over de werking van Symform.
@peterstr: vraag mij eigenlijk af wat er gebeurd als je Synology crasht. Hun principe is dat je bv. 100GB shared, je 50GB ruimte krijgt in hun cloud. Maar als je Synology crasht is je 100GB weg.
Antwoord werd al gegeven ze werken met "RAID 96".
Dus de data die op jou 100 GB stond word herstel met de overgebleven 95 blokken. Er zijn minimaal 64 resterende blokken nodig om je data te kunnen herstellen.
Je kunt natuurlijk je gecrashte synology weer herstellen met de data die je bij Symform hebt staan. En daarna je eerder gedoneerde 100 GB weer toevoegen als gedoneerde ruimte zodat je betaling weer geregeld is.
[ Voor 17% gewijzigd door peterstr op 19-11-2012 14:40 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Thunk op 19-11-2012 15:27 ]
Is het voorts onhandig als je bv één 5400 en één 7200 toeren hdd te plaatsen?
Ik geloof dat hier een wezelijk verschil zit tussen Qnap en Synology. Synology biedt (virtual) storage solutions aan waar het bij een QNAP mogelijk is om ind een virtual w7 bijv machine te installeren tenminste op x86 atom versies... nu blijkt dit alsnog niet al te snel te werken, ook niet met geheugen uitbreiding. Ik begrijp dus waarom Synology het anders benadert. Tenminste zo interpreteer ik de dingen die voorbij komen of de forums (DS varianten)...Thunk schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:04:
Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een DS1512+. Het volgende wordt mij nog niet goed duidelijk: kan deze NAS Virtualbox / VMware Player draaien? Er wordt aangegeven dat er support is voor VMWare, echter wordt hier volgens mij iSCSI koppeling mee bedoeld. Ik vind het prima om wat extra geheugen bij te prikken, het doel is om een virtuele Windows 7 of een Windows Server installatie te draaien op de NAS zelf, die vervolgens de interne storage kan benaderen. Van QNAP heb ik wel een relevante forum post gevonden: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=255&t=46665. Ik ben dus benieuwd of hetzelfde ook kan op een DS1512+.
Ik teken nergens meer voor
Quakie schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:26:
[...]
Ik geloof dat hier een wezelijk verschil zit tussen Qnap en Synology. Synology biedt (virtual) storage solutions aan waar het bij een QNAP mogelijk is om ind een virtual w7 bijv machine te installeren tenminste op x86 atom versies... nu blijkt dit alsnog niet al te snel te werken, ook niet met geheugen uitbreiding. Ik begrijp dus waarom Synology het anders benadert. Tenminste zo interpreteer ik de dingen die voorbij komen of de forums (DS varianten)...
Waar kan ik deze downloaden? Bij Package Center staat hij er niet bij. Ook niet bij het beta kanaal.abusimbal schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:50:
Heeft er al iemand ervaring met Synform Cloud Backup op een Synology NAS ?
Volgens de specificaties uit jouw link zou hij wel beschikbaar moeten zijn voor mijn DS413.
Dat wil je niet hoorSyS_ErroR schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:26:
Is het trouwens normaal dat als je je Synology aanzet (DS413) hij dan schijf voor schijf gaat opspinnen? Ik dacht dat hij alle vier de schijven tegelijkertijd zou activeren.
Als de DS413 uit 'deepsleep' komt, spint hij wel alle vier de schijven tegelijkertijd op. En het zijn Samsung HD204UI's, die verbruiken niet zoveel (zelfs niet bij het opspinnen).obsidian schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:30:
[...]
Dat wil je niet hoorWeet je wat die schijven trekken als ze opstarten?
Je moet wel minstens DSM 4.1 hebben.darkshadow83 schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:18:
[...]
Waar kan ik deze downloaden? Bij Package Center staat hij er niet bij. Ook niet bij het beta kanaal.
Volgens de specificaties uit jouw link zou hij wel beschikbaar moeten zijn voor mijn DS413.
Ik heb DSM 4.1-2647 en Synform staat bij package center.
Ik heb DSM 4.1-2657. Oftewel DSM is nog te nieuw voor Synoform, of hij is nog niet als pakket beschikbaar voor de DS413 processor.abusimbal schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:51:
[...]
Je moet wel minstens DSM 4.1 hebben.
Ik heb DSM 4.1-2647 en Synform staat bij package center.
Ik wacht wel even
http://www.symform.com/wp...r-Guide-V3.7-Synology.pdf
Synology info op Symform
http://www.symform.com/ou...rated-solutions/synology/
@Rainesh
Symform lijkt mij ook een kanshebber onder de "cloud" backups.
Waarom ?
Voor:
- Gratis (als je doneert)
- Veiligheid (bestanden worden versleuteld en versnippet opgeslagen)
Tegen:
- Hoger stroom verbruik (minder hibernation)
Ik ga een 2.5" USB HDD aanhangen enkel voor Symform. Dan zou de internet schijven misschien wel nog in slaapstand gaan, niet ?
@peterstr: Inderdaad, nu enkel x86 en ARM support.
[ Voor 50% gewijzigd door abusimbal op 19-11-2012 21:33 ]
Wie kan bevestigen dat hibernation wel gewoon blijft werken?
De DS413 en de DS213+ hebben een PowerPC CPU aan boord. Symform heeft voor deze architectuur nog geen versie beschikbaar. Ik heb ergens gezien dat ze dit begin 2013 voor elkaar willen hebben.darkshadow83 schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:18:
[...]
Waar kan ik deze downloaden? Bij Package Center staat hij er niet bij. Ook niet bij het beta kanaal.
Dus voor jou nog even wachten helaas.
Als iemand anders dat ook wilt doen op het forum van synology staat een uitleg hoe je hem open moet krijgen.
Bij mij zit nu de kingston KVR1333D3S9/4G erin.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
Mijn systeem ging al niet slapen voordat ik Symform installeerde. Gezien de werkwijze van Symform zou dit inderdaad wel eens Hibernation kunnen voorkomen.Rainesh schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:26:
Net Synoform geinstalleerd even naar gekeken. Ziet er leuk uit, maar ik heb nu al een vermoeden dat hibernation niet meer zal gaan werken. Waarom? Ik zag een timer lopen waarna hij iedere keer de device health checkt. Timer was iets van 10min dacht ik.
Wie kan bevestigen dat hibernation wel gewoon blijft werken?
Je zult dan de keus moeten maken of je data veilig in de cloud tegen extra energie kosten of minder energie kosten en je data alleen thuis of bij een relatief dure cloud aanbieder die duurder is dan de extra energie kosten die je met Symform maakt.
Gaat jouw 412+ in hibernation? Mijn 412+ namelijk niet en denk dat dit door Crashplan komt. Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?brous schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:47:
Heb net geheugen vervangen van mijn 412+ naar 4gb omdat crashplan veel ram vraagt.
Als iemand anders dat ook wilt doen op het forum van synology staat een uitleg hoe je hem open moet krijgen.
Bij mij zit nu de kingston KVR1333D3S9/4G erin.
Als mijn berichten goed gelezen zijn is te lezen dat de problemen (uiteindelijk) veroorzaakt werden door mijn DS1512+. Dus niet door de WD REDs.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:27:
[...]
Lees de berichten van SpeedingWilly...
Abnormale uitval...
Ik heb ervaring met 5x Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI in mijn DS1511+. Niets dan lof en werkt al een dik jaar zonder problemen.
Verder een aantal dagen ervaring met 6x Seagate ST3000DM001 in een DS1512+. Alhoewel de NAS voor problemen zorgde hoorde ik de harde schijven chirpen en klikken (parkeren van de koppen). Al met al niet zo tevreden voor gebruik in een NAS. Positief: snel! Negatief: Energieverbruik, geluid en temperatuur (t.o.v. WD REDs).
Verder dus een dag ervaring met 6x WD REDs in een DS1512+ (de NAS die voor problemen zorgde). Wat opviel was dat de schijven erg stil en koel waren. Energieverbruik is ook lager (niet gemeten). Verder zijn ze iets minder snel dan de Seagates.
Aldus mijn ervaringen met HDDs in mijn Synology NAS.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Geen idee, eigenlijk nog nooit gekeken of die in hibernation gaat.LuukNouwen schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:34:
[...]
Gaat jouw 412+ in hibernation? Mijn 412+ namelijk niet en denk dat dit door Crashplan komt. Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Anders even crashplan uitzetten en kijken of het dan wel lukt.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
Citaat van het Symform forum door een Symform medewerker:peterstr schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:33:
[quote]abusimbal schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:14:
@peterstr: vraag mij eigenlijk af wat er gebeurd als je Synology crasht. Hun principe is dat je bv. 100GB shared, je 50GB ruimte krijgt in hun cloud. Maar als je Synology crasht is je 100GB weg.
Antwoord werd al gegeven ze werken met "RAID 96".
Dus de data die op jou 100 GB stond word herstel met de overgebleven 95 blokken. Er zijn minimaal 64 resterende blokken nodig om je data te kunnen herstellen.
Je kunt natuurlijk je gecrashte synology weer herstellen met de data die je bij Symform hebt staan. En daarna je eerder gedoneerde 100 GB weer toevoegen als gedoneerde ruimte zodat je betaling weer geregeld is.
If you want to retrieve data from Symform, just install Symform on your new device and map the cloud folder to the local folder and Symform will start downloading the cloud folder contents.
The data will be preserved up to 90 days. If any folder does not check in to Symform within 90 days, it is considered inactive and removed from our system. You will receive email warnings at 30, 60, and 75 days. We never delete data because your contribution health falls below 80%. If your contribution does fall below 80% and goes into a suspended state, we will just charge you for the storage deficit at $0.15 per GB.
Het is ook wel een beetje appels met peren vergelijken, RED 5400RPM t.o.v. ST 7200RPM is juist die ene eigenschap die al jouw positieve en negatieve punten verklaren. Sterker nog, vergelijk je de RED met andere HDD's in die klasse dan is zelfs de Seagate green (2TB, er is geen 3TB) sneller en zuiniger.SpeedingWilly schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:03:
Verder een aantal dagen ervaring met 6x Seagate ST3000DM001 in een DS1512+. [..] Al met al niet zo tevreden voor gebruik in een NAS. Positief: snel! Negatief: Energieverbruik, geluid en temperatuur (t.o.v. WD REDs).
Verder dus een dag ervaring met 6x WD REDs in een DS1512+ [..]. Wat opviel was dat de schijven erg stil en koel waren. Verder zijn ze iets minder snel dan de Seagates.
Omgekeerd is de Seagate ST bovengemiddeld stil en zuinig maar niet de snelste in zijn klasse.
Hoe weet je dan dat het lager is ?Energieverbruik is ook lager (niet gemeten).
Sterker nog, ik denk dat dat voornamelijk afhangt van het gebruik.
Idle en standby verschilt niet zoveel, gemiddeld gebruik wel: 4,4 t.o.v. 8,0 Watt.
En juist de RED's hebben een heel lazy idle algoritme.. andersom bij 24/7 active kan het verschil wel oplopen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Suggesties voor het bovenstaande? Ik hoor het graag!JaymzHetfield schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:23:
Ik heb een vraag over het gebruik van een DS212 als 'backup' via internet.
Ik wil drie vrienden toegang geven tot de DS via internet, om 'backups' te maken. Backups schrijf ik tussen aanhalingstekens, omdat ik nog niet weet of dit echt met backup-tools moet gaan gebeuren of via filetransfers o.i.d.
Het zijn deels Windows en deels OS X gebruikers, dus de oplossing moet geschikt zijn voor beiden.
Het is de bedoeling dat ieder z'n eigen volume heeft en niet in elkaars gedeeltes kan. Daarvoor heb ik inmiddels al users, gedeelde mappen en rechten toegekend. Ook zou de opslag en transfer enigszins beveiligd moeten zijn en zich beperken tot nachtelijke uploads naar de NAS, zodat de internetverbinding er tijdens gebruiksuren geen last van heeft. Maar nu.... Welke oplossingsrichting lijkt jullie het meest geschikt? Ik overweeg onderstaande opties:
1. VPN
Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar ik stel me voor dat ik de DS als VPN server kan inrichten, men verbinding kan maken met het VPN en de 'eigen' gedeelde map als netwerkshare kan benaderen. Men kan dan zelf een backup programmatje instellen wat 's nachts hierheen backupt..?
2. (S)FTP
Filetransfers via (S)FTP. Moet ook kunnen, maar lijkt me minder gebruiksvriendelijk dan de andere opties.
3. Filestation webinterface
Aan te zetten voor het slapen gaan. Beetje onhandig omdat je dan telkens handmatig van alles moet gaan uploaden.
4. Netwerk backup
De DS instellen als rsync doelserver. Dit lijkt me het fraaist. Ieder kan dan een rsync-compatible client programma gebruiken (ik neem aan dat die voor Mac OS ook bestaan). Ik kan echter niet goed terugvinden of de DS is in te richten als rsync server voor meerdere gescheiden users, waarbij ieder naar z'n eigen volume kan backuppen.
Wat zijn jullie ervaringen en adviezen? Vergeet ik wellicht nog een optie?
Metal up your ass
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als je met sparen bedoelt dat het vanzelf langzaam meer wordt of op een andere manier iets op gaat leveren, moet ik je teleur stellen.MikeVM schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:00:
kan ik ook bij symform opsparen, ik wil nu wel donneren aan symform, maar moet ik die dan tegelijkertijd opgebruiken, of spaar ik dit op?
Je kunt zo wie zo doneren en 100 GB doneren betekent dat je 50GB (de helft) + de gratis 10GB, dus 60 GB gratis mag dumpen in de Symform cloud.
Klopt, het is appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen mijn ervaringen met de Seagates en de WDs delen.DukeBox schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:07:
[...]
Het is ook wel een beetje appels met peren vergelijken, RED 5400RPM t.o.v. ST 7200RPM is juist die ene eigenschap die al jouw positieve en negatieve punten verklaren. Sterker nog, vergelijk je de RED met andere HDD's in die klasse dan is zelfs de Seagate green (2TB, er is geen 3TB) sneller en zuiniger.
Omgekeerd is de Seagate ST bovengemiddeld stil en zuinig maar niet de snelste in zijn klasse.
[...]
Hoe weet je dan dat het lager is?
Sterker nog, ik denk dat dat voornamelijk afhangt van het gebruik.
Idle en standby verschilt niet zoveel, gemiddeld gebruik wel: 4,4 t.o.v. 8,0 Watt.
En juist de RED's hebben een heel lazy idle algoritme.. andersom bij 24/7 active kan het verschil wel oplopen.
Ik ga idd wel uit van 24/7 gebruik in een NAS. Dat geldt i.i.g. voor mij, want mijn nas gaat nooit uit.
Ik heb ervaring met enterprise disks, Greens, normale (7200rpm) schijven en nu dus WD (NAS optimized) schijven.
Mijn conclusie is dat je geluk moet hebben met je schijven. Ik heb problemen gehad met enterprise schijven, Greens werken perfect, de 7200rpm schijven ook als ik het geklik en de problemen met de NAS zelf buiten beschouwing laat.
Dus mijn advies: kijk wat je belangrijk vind (energieverbruik, 24/7 gebruik, garantievoorwaarden, geluidsproductie, warmteproductie, snelheid, ...) en kijk daar de juiste schijf bij (en scheck compatibiliteit op Synology site!). Vervolgens een schietgebedje doen en hopen dat het goed komt.
Ik ben een grootverbruiker qua (computer)hardware, en HDDs staan bij mij met stip op 1 als het aankomt op problemen/garantie/RMAs!
Enige wat ik nog wil proberen is via een USB stick rechtstreeks in de Synology. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
via de verkenner en dan de schijven mounten zou logischerwijs de gemakkelijkste manier zijn.
middels een USB stick kan ook wel, maar is redelijk omslachtig want veel handelingen + dat je dan 'NA' uit het woord NAS weg kan halen
[ Voor 5% gewijzigd door Shanquish op 20-11-2012 16:08 ]
Mijn ervaring is dat FTP het makkelijkst en snelst is, hoewel een sticky direct in je DS wellicht sneller is (als je DS op een makkelijk bereikbare plaats staatMorpheus2003 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:04:
Wat is volgens jullie de snelste manier om bestanden van een PC naar de Synology te kopiëren? Ik heb het nu geprobeerd via de verkenner (over het netwerk dus) en via de upload functie in DSM. Allebei trager dan traag. Ik heb een DS212J.
Enige wat ik nog wil proberen is via een USB stick rechtstreeks in de Synology. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Via DSM 1mb/s. Dat duurt lang aangezien het in mijn geval om aif bestanden gaat. Via de verkenner in Win 7 is (denk ik) net zo traag.shameete schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:08:
wat is traag bij jou ?
via de verkenner en dan de schijven mounten zou logischerwijs de gemakkelijkste manier zijn.
middels een USB stick kan ook wel, maar is redelijk omslachtig want veel handelingen + dat je dan 'NA' uit het woord NAS weg kan halen
FTP kan ik ook nog proberen, bedankt voor de tip.TheOmen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:08:
[...]
Mijn ervaring is dat FTP het makkelijkst en snelst is, hoewel een sticky direct in je DS wellicht sneller is (als je DS op een makkelijk bereikbare plaats staat)
Maar zijn in jouw ervaring die REDs extra stil of valt het wel mee t.o.v. Green schijven?SpeedingWilly schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:32:
[...]
Klopt, het is appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen mijn ervaringen met de Seagates en de WDs delen.
Ik ga idd wel uit van 24/7 gebruik in een NAS. Dat geldt i.i.g. voor mij, want mijn nas gaat nooit uit.
Ik heb ervaring met enterprise disks, Greens, normale (7200rpm) schijven en nu dus WD (NAS optimized) schijven.
Mijn conclusie is dat je geluk moet hebben met je schijven. Ik heb problemen gehad met enterprise schijven, Greens werken perfect, de 7200rpm schijven ook als ik het geklik en de problemen met de NAS zelf buiten beschouwing laat.
Dus mijn advies: kijk wat je belangrijk vind (energieverbruik, 24/7 gebruik, garantievoorwaarden, geluidsproductie, warmteproductie, snelheid, ...) en kijk daar de juiste schijf bij (en scheck compatibiliteit op Synology site!). Vervolgens een schietgebedje doen en hopen dat het goed komt.
Ik ben een grootverbruiker qua (computer)hardware, en HDDs staan bij mij met stip op 1 als het aankomt op problemen/garantie/RMAs!
Ik heb zelf ook de 212J in een gigabit netwerk en jumboframes op mijn nic en nas ingesteld.Morpheus2003 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:04:
Wat is volgens jullie de snelste manier om bestanden van een PC naar de Synology te kopiëren? Ik heb het nu geprobeerd via de verkenner (over het netwerk dus) en via de upload functie in DSM. Allebei trager dan traag. Ik heb een DS212J.
Ik haal zo'n 50 tot 60 mb/s.
Dus....
Jumbo frames op je netwerkkaart en je Synology instellen en dan gewoon via het netwerk (verkenner) kopieren. Ik ga er hierbij dan vanuit dat je een Gigabit netwerk hebt liggen.
Als je dat niet hebt, dan is USB wellicht een mogelijkheid, al moet je dan eerst van PC naar USB en daarna van USB naar NAS.
Of je netwerk upgraden natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 20-11-2012 16:21 . Reden: wat meer getikt... ]
Ik moet nog kabels leggen, zit nu via WiFi maar heb wel een erg sterk WiFi signaal via de ASUS RT-N66U. Via WiFi op mijn PC download ik met 6,5mb/s. Ik heb 60mbit.albino71 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:16:
[...]
Ik heb zelf ook de 212J in een gigabit netwerk en jumboframes op mijn nic en nas ingesteld.
Ik haal zo'n 50 tot 60 mb/s.
Dus....
Jumbo frames op je netwerkkaart en je Synology instellen en dan gewoon via het netwerk (verkenner) kopieren. Ik ga er hierbij dan vanuit dat je een Gigabit netwerk hebt liggen.
Als je dat niet hebt, dan is USB wellicht een mogelijkheid, al moet je dan eerst van PC naar USB en daarna van USB naar NAS.
Of je netwerk upgraden natuurlijk
Wat zijn jumboframes en hoe doe je dat? Ben niet zo thuis in netwerkbeheer. Bedankt.
Ik heb je artikel ter harte genomen, ik heb nu een ds210j en heb gezocht naar een adapter met ralink chipset én een antenne. Nou gevonden: de DLink DWA-127 (http://www.wikidevi.com/wiki/D-Link_DWA-127_rev_A1). Besteld en zojuist afgeleverd. Plug in de DS210J, maar niks dus. Ik zie geen Hotspot tab in het netwerk menu van DSM4.1-2661. De adapter wordt herkend als "11n adapter - D-Link Corp.". Moet ik nog iets anders instellen / installeren?Nakebod schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:14:
Die opstelling zou moeten werken ja.
Verwacht echter geen echte router functies, het is slechts een hotspot functie.
Dus kabeltje tussen NAS <> Router, en dan je telefoon/laptop via WIFI verbinden met de WIFI Hotspot.
In een inmiddels weer ver verledenooit eens een artikeltje geschreven over de hotspot functie.
Synology DSM 4.0 (Beta): WIFI Hotspot
[volgens de wiki is de DWA-127 hetzelfde als de Edimax EW-7711UAn die keurig in de ondersteunde dongles lijst van Synology staat (http://www.synology.com/s...w.php?q_id=444&lang=enu)]
[ Voor 0% gewijzigd door MichaelDell op 20-11-2012 16:48 . Reden: fout type synology ]
Tis Top in Tukkerland
Via WiFi ga je denk ik niet sneller dan 7 á 8 mb/s halen naar je NAS toe.Morpheus2003 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:28:
[...]
Ik moet nog kabels leggen, zit nu via WiFi maar heb wel een erg sterk WiFi signaal via de ASUS RT-N66U. Via WiFi op mijn PC download ik met 6,5mb/s. Ik heb 60mbit.
Wat zijn jumboframes en hoe doe je dat? Ben niet zo thuis in netwerkbeheer. Bedankt.
Als je nu één keer een bulk naar je NAS moet zetten zou ik even een tijdelijk kabeltje neerleggen of je NAS naast je PC zetten.
Of snel de kabels trekken
Jumboframes kun je op je NIC instellen, volgens mij niet op je WiFi.
In je NAS te vinden onder netwerk. Als je die beide op jumbo zet wordt het weer ietsje sneller.
Maar zoals gezegd, het heeft via WiFi geen zin.
[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 20-11-2012 16:57 . Reden: jumboframes ]
Bedankt. De NAS staat naast mijn PC dus dat is geen probleem. Echter als ik de UTP kabel aansluit op mijn NAS en mijn PC dan vliegt de WiFi verbinding eruit. Hoe kan ik dan bestanden overzetten?albino71 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:55:
[...]
Via WiFi ga je denk ik niet sneller dan 7 á 8 mb/s halen naar je NAS toe.
Als je nu één keer een bulk naar je NAS moet zetten zou ik even een tijdelijk kabeltje neerleggen of je NAS naast je PC zetten.
Of snel de kabels trekken
Jumboframes kun je op je NIC instellen, volgens mij niet op je WiFi.
In je NAS te vinden onder netwerk. Als je die beide op jumbo zet wordt het weer ietsje sneller.
Maar zoals gezegd, het heeft via WiFi geen zin.
De greens zijn (uiteraard) stiller dan gewone (7200rpm) schijven. Maar bij de REDs viel mij het meteen op dat ze erg stil zijn.Mr_gadget schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:16:
[...]
Maar zijn in jouw ervaring die REDs extra stil of valt het wel mee t.o.v. Green schijven?
Voor een goede vergelijking zou je moeten meten, maar ik denk dat de REDs nog iets stiller zijn dan greens.
Verwijderd
We overwegen nu om een tablet aan te schaffen. Ik twijfel erg tussen een iPad en een Android. Een van de doelen van ons is om met deze tablet door de foto's op onze NAS te scrollen. Het zijn er erg veel, in de orde van 10 à 20GB (dit past niet zomaar op de iPad van 16GB). Nu heb ik zelf goede ervaring met mijn Android telefoontje. Qua software werkt dit goed, alleen de snelheid van de telefoon is naar mijn mening een beetje laag. Op basis hiervan vermoed ik dat dit goed gaat werken op een moderne Android tablet. Maar ik weet niet of me dit ook lukt met de iPad. Werkt dit standaard? Zijn hier apps voor? Zo ja, aan wat voor een prijs moet ik denken.
Ten slotte een opmerking. De laatste iPad apps van Synology die ik heb gezien vereisen minimaal DSM 3.1. Ik ben tevreden met mijn NAS zoals die draait en ben niet van plan de DSM te upgraden van 2.0 naar 3.1, mede gezien het feit dat mijn NAS alweer zo'n 5 jaar oud is.
Kortom, met welke tablet kan ik door mijn foto's op de NAS scrollen? Ik ben bang dat het met de Ipad moeilijk wordt, maar ben daar niet zeker van. Ik hoor graag ervaringen van jullie.
In de package manager is er nog geen update beschikbaar, maar gelukkig kun je de nieuwe versie in .spk vorm van de Plex-site downloaden (er staan 2 versies voor Synology, nl. Intel en ARM)
Daarnet al geinstalleerd en hij werkt goed, vooral Plex/Web
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Sinds enige tijd kan ik in Timeline niet al mijn camera's meer bekijken. Ik heb echt van alles geprobeerd:
- Java gedownload via Oracle
- Flash update gedaan
- NAS ge-update
- Surveillance ge-update
In het begin gaf hij aan dat er een plugin miste. Echter krijg ik na de java update alleen nog maar een wit scherm waar de camerabeelden moeten zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om in Safari via Develop het probleem op te lossen.
Ik wordt er gek van.......
Leg uit...Morpheus2003 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:05:
[...]
Bedankt. De NAS staat naast mijn PC dus dat is geen probleem. Echter als ik de UTP kabel aansluit op mijn NAS en mijn PC dan vliegt de WiFi verbinding eruit. Hoe kan ik dan bestanden overzetten?
Waar staat je router en hoe is je NAS op je router aangesloten?
Ik heb een DS207+ en heb wel 3.1 draaien. Werkt prima hoor. Ook met heeeel veel foto's.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:45:
Gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid een Synology DS107+ met 128MB geheugen en DSM versie 2.0, voor o.a. squeezebox, downloaden op usenet en backups draaien.
Maar je zei dat je tevreden was dus kun je het ook zo laten. Mocht je het toch overwegen dan is ie wel een tijd bezig met indexen. Tis maar dat je t weet.
Oh ja op onze iPad 3 werkt t prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Yihaaa op 20-11-2012 22:11 ]

Momenteel staat mijn huidige netgear readynas ultra 4 de data over te pompen naar mijn pc en een externe schijf.
vervolgens zet ik de WD schijven over in de Synology ds213+ en mag de data weer terug.
eerste indruk valt ietswat tegen (plastic behuizing, plastic HDD cages, en ik lever natuurlijk 2 HD slots in). echter weet ik bijna zeker dat de vooruitgang in gebruiksgemak (véél actievere community) dit goed gaat maken!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:19:
Vraagje. Ik loop al langer tijd te klooien met mijn Synology Nas met Surveillance Station in combinatie met mijn Macbook Air.
Sinds enige tijd kan ik in Timeline niet al mijn camera's meer bekijken. Ik heb echt van alles geprobeerd:
- Java gedownload via Oracle
- Flash update gedaan
- NAS ge-update
- Surveillance ge-update
In het begin gaf hij aan dat er een plugin miste. Echter krijg ik na de java update alleen nog maar een wit scherm waar de camerabeelden moeten zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om in Safari via Develop het probleem op te lossen.
Ik wordt er gek van.......
Leonardus
Misschien dat anderen ook iets aan de oplossing hebben, dus daarom:
Ik had allerlei tips geprobeerd om de netwerkkaart van m'n pc te tweaken (buffers, autotune parameters, remote difference uitzetten, maar ook nieuwe kabel), en na booten haalde ik ineens 97MB/s up en download! Ik blij, maar wist niet wat nu de reden was. Alles stap voor stap weer teruggedraaid, en de performance bleef goed.
Toen m'n normale programma's weer gestart en de performance klapte weer in elkaar.
Om een lang verhaal kort te maken: het bleek WinAmp te zijn.
Als WinAmp muziek afspeelt is de maximale snelheid 10/40 MB/s. Indien WinAmp niet speelt (het programma mag wel draaien maar niet afspelen), haal ik 97/97 MB/s.
Ik gebruik de geintegreerde audio chip op het moederbord en de directsound uitvoer van WinAmp.
Blijkbaar genereert deze zoveel interrupts dat het netwerk daar last van heeft.
Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Iets om rekening mee te houden dus. Thx voor het gepuzzel!Munters schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:43:
Mijn performance probleem met de DS412+ (40 MB/s upload en 10 MB/s download via CIFS) is opgelost.
Misschien dat anderen ook iets aan de oplossing hebben, dus daarom:
Ik had allerlei tips geprobeerd om de netwerkkaart van m'n pc te tweaken (buffers, autotune parameters, remote difference uitzetten, maar ook nieuwe kabel), en na booten haalde ik ineens 97MB/s up en download! Ik blij, maar wist niet wat nu de reden was. Alles stap voor stap weer teruggedraaid, en de performance bleef goed.
Toen m'n normale programma's weer gestart en de performance klapte weer in elkaar.
Om een lang verhaal kort te maken: het bleek WinAmp te zijn.
Als WinAmp muziek afspeelt is de maximale snelheid 10/40 MB/s. Indien WinAmp niet speelt (het programma mag wel draaien maar niet afspelen), haal ik 97/97 MB/s.
Ik gebruik de geintegreerde audio chip op het moederbord en de directsound uitvoer van WinAmp.
Blijkbaar genereert deze zoveel interrupts dat het netwerk daar last van heeft.
Maar...
Welk moederbord heb je? Hoe speel je af? Stereo of 5.1 oid?
Heb je het ook al eens geprobeerd met een ander afspeelprogramma?
http://bit.ly/QXPrvSChadi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:31:
Kent iemand een TFTP package voor de NAS? Wil er naar backuppen vanaf mijn cisco devices. Wn misschien ook images vanaf runnen.
Ik heb de package geinstalleerd en start het nu op en krijg nu een melding in beeld dat hij niet kan connectien naar 192.168.2.30:59234. Zou het te druk zijn of een ander probleempje?
Als je dit vanaf een remote plek probeert te doen zul je een VPN verbinding moeten hebben. Want als je Symform vanaf je NAS start gebruikt hij het interne IP-Adres van je NAS.Binnetie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:50:
Ik ben ook bezig om Symform op mijn DS211 te installeren. Ik doe dit op afstand maar loop toch tegen een probleem aan.
Ik heb de package geinstalleerd en start het nu op en krijg nu een melding in beeld dat hij niet kan connectien naar 192.168.2.30:59234. Zou het te druk zijn of een ander probleempje?
Of die poort forwarden in je router waarschijnlijk?peterstr schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:11:
[...]
Als je dit vanaf een remote plek probeert te doen zul je een VPN verbinding moeten hebben. Want als je Symform vanaf je NAS start gebruikt hij het interne IP-Adres van je NAS.
Als je een VPN verbinding hebt hoeft dat niet.albino71 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:19:
[...]
Of die poort forwarden in je router waarschijnlijk?
Ik heb zelf nog niet geprobeert maar waarschijnlijk werkt het inderdaad ook als je de aangegeven poort forward en dan via je extrne IP-Adres verbinding probeert te maken.
Dus of VPN of Portforwarding
Lekkere bullshit krijg je dan overal. Die weg heb ik al bewandeld.
Het liefst natuurlijk zo dat als ik een nieuwe Synology NAS koop, ik enkel de image terug hoef te zetten en de data over hoef te zetten.
Verwijderd
Ik begrijp dat je gebruik maakt van de DSPhoto app voor de iPad en dan lekker door je foto's kunt browsen die op je NAS staan. Dat klinkt goed. Ik begrijp dat ik dan wel moet upgraden naar DSM3.1 en dat dit kan op mijn DS107+. Ik huiver een beetje om te gaan rommelen met een goed werkend systeem. Maar mag ik verwachten dat ik gewoon mijn nieuwe DSM3.1 versie naar de DS107+ stuur, even wacht en dan klaar ben? Indexeren zal dan wel weer even duren zoals je aangeeft. Ik ga het indexeren eerst eens testen op mijn NAS met DSM 2.0. Ik heb immers nog geen PhotoStation draaien. Daarnaast draai ik squeezebox server met bijna 250GB aan muziek. Ik hoop dat het niet teveel wordt voor mijn kleine vriend. Mag ik trouwens aannemen dat de squeezeboxserver (versie 7.4.1) na de upgrade van DSM gewoon weer lekker verder loopt? Of moet ik dit dan ook opniew instaleren?
DSM 3.1 installeren gaat snel. Het indexeren heeft inderdaad een aantal dagen (stuk of 5 dagen) geduurd.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:07:
Yihaa, dank voor je reactie. Goed om te lezen dat het goed werkt op jullie iPad3.
Ik begrijp dat je gebruik maakt van de DSPhoto app voor de iPad en dan lekker door je foto's kunt browsen die op je NAS staan. Dat klinkt goed. Ik begrijp dat ik dan wel moet upgraden naar DSM3.1 en dat dit kan op mijn DS107+. Ik huiver een beetje om te gaan rommelen met een goed werkend systeem. Maar mag ik verwachten dat ik gewoon mijn nieuwe DSM3.1 versie naar de DS107+ stuur, even wacht en dan klaar ben? Indexeren zal dan wel weer even duren zoals je aangeeft. Ik ga het indexeren eerst eens testen op mijn NAS met DSM 2.0. Ik heb immers nog geen PhotoStation draaien. Daarnaast draai ik squeezebox server met bijna 250GB aan muziek. Ik hoop dat het niet teveel wordt voor mijn kleine vriend. Mag ik trouwens aannemen dat de squeezeboxserver (versie 7.4.1) na de upgrade van DSM gewoon weer lekker verder loopt? Of moet ik dit dan ook opniew instaleren?
Dit viel me indertijd wel tegen. Er is voor mn DS207+ een nieuwe build van 3.1 beschikbaar. Maar ik ga die niet installeren omdat ie dan weer dagen aan het indexeren is en de toegang tot de gedeelde mappen is dan behoorlijk langzaam (misschien dat ik het doe als ik een week op vakantie ga...
Squezebox heb ik geen ervaring mee. Dus wellicht dat iemand anders zijn ervaring kan delen.
Ik heb ook een DS107+ en gebruik Squeezebox niet meer. Het gebruikte teveel resources van de DS, andere services die ik belangrijker vind werkten daardoor nauwelijks. Ook het installeren ging niet altijd even soepel, maar dat is wellicht met de laatste packages wel beter geworden.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:07:
Daarnaast draai ik squeezebox server met bijna 250GB aan muziek. Ik hoop dat het niet teveel wordt voor mijn kleine vriend. Mag ik trouwens aannemen dat de squeezeboxserver (versie 7.4.1) na de upgrade van DSM gewoon weer lekker verder loopt? Of moet ik dit dan ook opniew instaleren?
M.i. is een DS107+ dus eigenlijk net iets te traag voor Squeezebox, zeker als je nog meer op de DS wilt doen.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Beiden kanten krijgen we het niet voor elkaar:
Wat doen we fout>?
Synology kant:
network backup service aangezet
rsync user aangemaakt met password (volgens synology site)
Read write op juiste folder voor deze user
port 873 en 22 zijn geforward
Als ik naar router gaat in de DSM en ik test het zegt het normal.
Zover ik weet is er niks verkeerds aan mijn kant..
Hij vult alles goed in, zelfs foldername.
hij vult dns name van mijn free dns provider no-ip
Error aan qnap kant:
remote host or destination directory doesnt exist, or a port error is encountered.
kortom, alles kan fout zijn:S
Ik teken nergens meer voor
Dus dit heb je niet gevonden, of is onbruikbaar?Chadi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:13:
[...]
Lekkere bullshit krijg je dan overal. Die weg heb ik al bewandeld.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=20917
Hoe hebben mede tweakers dit geregeld dat de synology overdag op slaapstand staat maar toch om de x aantal uur een sickbeard zoekopdracht geeft naar nieuwe serie updates/downloads.
Valt dit ergens standaard in te stellen of moet ik hiervoor een eigen script maken ?
[ Voor 3% gewijzigd door ChuckyDevil op 21-11-2012 17:05 ]
Het moederbord is een Asus P5Q-E, maar dat lijkt niet relevant. Het blijkt een bekend Vista euvel te zijn en treedt op zodra geluid en netwerk gecombineerd worden.albino71 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:32:
[...]
Iets om rekening mee te houden dus. Thx voor het gepuzzel!
Maar...
Welk moederbord heb je? Hoe speel je af? Stereo of 5.1 oid?
Heb je het ook al eens geprobeerd met een ander afspeelprogramma?
De boosdoener is de multimedia class scheduler van Windows. Deze service zorgt ervoor dat de sound niet gaat haperen zodra het systeem het te druk krijgt.
Met de regkey HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
NetworkThrottlingIndex
wordt het netwerk beperkt. De Default waarde is "a" (hex voor 10), hetgeen betekent dat Windows maximaal 10 netwerkpakketten per milliseconde verwerkt (indien er gebruik gemaakt wordt van multimedia). Dit komt overeen met circa 11 MB/s.
Deze waarde kan tot maximaal 70 opgevoerd worden, of op FFFFFFFF gezet worden, waarmee dit hele mechanisme uitgeschakeld wordt.
Hierbij wordt gewaarschuwd dat het geluid kan gaan hikken bij hoog netwerkverkeer.
Ik heb het nu op FFFFFFFF gezet, en haal 70 MB/s met schrijven en 100MB/s lezen naar het van de NAS tijdens het afspelen van muziek (die keurig zonder storingen speelt).
Gevonden in: How to use the throttling mechanism to control network performance in Windows Vista
[ Voor 5% gewijzigd door Munters op 21-11-2012 17:17 ]
nu start ik mijn nas weer op, en hij ziet maar 1 van de 2 drives (met 2 werkende drives) dus is de er 1 kant van de nasvoeding kapot of zitten die 2 powers op 1 lijn en is er iets anders mis?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Goed gevonden zeg en weer wat geleerd!Munters schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:12:*knip*
Ik heb het nu op FFFFFFFF gezet, en haal 70 MB/s met schrijven en 100MB/s lezen naar het van de NAS tijdens het afspelen van muziek (die keurig zonder storingen speelt).
Gevonden in: How to use the throttling mechanism to control network performance in Windows Vista
Je kan deze ook uitstellen in dsm en zo alleen laten draaien wanneer je hem niet gebruikt. Daarnaast kan je het indexeren ook (veel sneller) via je PC doen.Yihaaa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:16:
... ie dan weer dagen aan het indexeren is en de toegang tot de gedeelde mappen is dan behoorlijk langzaam
Dat heb ik wel gezien maar je moet dan weer bootstrappen . Had gehoopt dat er misschien een package was die je automatisch kan installeren zonder bootstrap.albino71 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:07:
[...]
Dus dit heb je niet gevonden, of is onbruikbaar?
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=20917
Oh okay, wist niet dat dat kon. Zou je misschien kunnen vertellen waar die optie dan zit?DukeBox schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:09:
[...]
Je kan deze ook uitstellen in dsm en zo alleen laten draaien wanneer je hem niet gebruikt. Daarnaast kan je het indexeren ook (veel sneller) via je PC doen.
(ook het indexeren via de PC?)
Idd minder handig, maar wat je wil kan dan welChadi schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:56:
Dat heb ik wel gezien maar je moet dan weer bootstrappen . Had gehoopt dat er misschien een package was die je automatisch kan installeren zonder bootstrap.
+1Yihaaa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:58:
Oh okay, wist niet dat dat kon. Zou je misschien kunnen vertellen waar die optie dan zit?
(ook het indexeren via de PC?)
[ Voor 27% gewijzigd door albino71 op 21-11-2012 22:00 ]
Na iedere update kan je weer gaan bootstrappen om IPKG te gebruiken.albino71 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:00:
[...]
Idd minder handig, maar wat je wil kan dan wel
[...]
+1
Onder 'admin' in DSM onder tasks en ook (default) rechtsboven in de notification area.Yihaaa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:58:
Oh okay, wist niet dat dat kon. Zou je misschien kunnen vertellen waar die optie dan zit?

In de Synology Assistant:(ook het indexeren via de PC?)
Photo Uploader: Photo Uploader utility allows uploading photos and videos to the DiskStation which photo thumbnails and H.264 films pre-generated with the client computer.
[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 21-11-2012 22:21 ]
Als je het vergelijkt met de 8.0 howto is het vele malen simpeler geworden met 9.0
http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/
Bedankt. Ben m nu remote aan het updaten. Goede tipDukeBox schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:16:
[...]
Onder 'admin' in DSM onder tasks en ook (default) rechtsboven in de notification area.
[afbeelding]
[...]
In de Synology Assistant:
[...]
Overigens mijn ervaring over m'n DS207+ draait nu al bijna 5 jaar 24/7 met WD Green 1TB (raid 1) schijven. Nog nooit problemen gehad (dit omdat je in het algemeen negatieve verhalen leest over mn WD schijven). Ook als ik op vakantie ben laat ik de DS gewoon aanstaan. Makkelijk als ik foto's alvast thuis opgeslagen wil hebben.
Ja automatisch na 10 minuten. Echter doordeweeks vanaf begin van de avond en meestal het hele weekend staat mijn laptop aan waardoor de windows verkenner "verbinding" zoekt met de NAS waardoor ie uit hibernate gaat. Kortom hij is vaak uit hibernate. Alleen 's nachts als de laptop uit gaat dan gaat de NAS in hibernate.SyS_ErroR schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:56:
Laat jij je schijven wel hibernaten? Of zelfs dat niet?
Over de levensduur van de schijven heb ik wel eens iets gelezen dat de LCC waarde (uit S.M.A.R.T.) een maat voor de levensduur kan zijn. Heb even gekeken en ze hebben een LCC waarde van ca. 11.000
Een snelle Google zoekactie leverde deze quote:
Harddrive manufacturers seem to claim most harddrives can handle at least 600.000 Load_Cycles but this is probably an average under ideal circumstances.
Oh, mijn LLC staat op 240 dus ik kan nog wel even door...Yihaaa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:22:
[...]
Over de levensduur van de schijven heb ik wel eens iets gelezen dat de LCC waarde (uit S.M.A.R.T.) een maat voor de levensduur kan zijn. Heb even gekeken en ze hebben een LCC waarde van ca. 11.000
Harddrive manufacturers seem to claim most harddrives can handle at least 600.000 Load_Cycles but this is probably an average under ideal circumstances.
👉🏻 Blog 👈🏻
Als je een WD hebt als hdd, dan kun je de head parking op 300 seconden zetten om zo de LCC waarde een stuk lager te houden. Zoek maar eens op wdidle3 (alleen als je een WD hebt natuurlijk).Yihaaa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:22:
[...]
Ja automatisch na 10 minuten. Echter doordeweeks vanaf begin van de avond en meestal het hele weekend staat mijn laptop aan waardoor de windows verkenner "verbinding" zoekt met de NAS waardoor ie uit hibernate gaat. Kortom hij is vaak uit hibernate. Alleen 's nachts als de laptop uit gaat dan gaat de NAS in hibernate.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Daarna Symform geinstalleerd, Kan max. 655GB "contributen" (Dit komt doordat er maar 982GB vrij is op de USB HDD vermoed ik)
Kan je deze niet al package downloaden en installeren via de synocommunity?stormfly schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:23:
Voor de mensen die interesse hebben, nzbget 9.0 met nieuwe webinterface is zeer gemakkelijk te installeren ik heb een kleine how to gemaakt. Als je zorgt dat je NAS al bootstrapped is (IPKG draait) dan is het een fluitje van een cent.
Als je het vergelijkt met de 8.0 howto is het vele malen simpeler geworden met 9.0
http://www.robdehoog.nl/technology/nzbget-9-0-synology/
aah okee . Ben al blij dat diue er is. Ik draai nog 0.7 geloof ik. Heb toen moeten strappen en zo .. en alles handmatig moeten doen. Package is wel veel gemak.Sluuz schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:06:
Nee daar is alleen 0.8-3 te downen
@rob thx :):
Ik heb de volgende handleiding gevolgd
http://forum.lendering.co...5feeb790d6c2a20e52ac6326e
Maar als ik nu een mail ga sturen krijg ik de volgende melding
'adres@live.nl' on 22-11-2012 14:16
Server error: '554 5.7.1 <adres@live.nl>: Relay access denied'
In de handleiding praten ze over poort 26, maar ik gebruik 587. Vanaf buitenaf kan ik telnetten naar me mailserver via poort 587
MX records zijn aangemaakt,
verder heb ik werkelijk geen idee wat het nog kan zijn, wie heeft de gouden tip
Vreemd, op een of andere manier werkt het nu wel, na bijna 3 weken
[ Voor 5% gewijzigd door FrankGNL op 22-11-2012 14:42 ]
Alstu .... https://www.dropbox.com/sh/atny801483k4ytm/RhS7HW0ob-Chadi schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:59:
[...]
Kan je deze niet al package downloaden en installeren via de synocommunity?
Zelf even de juiste versie zoeken uit lijstje hier https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2012 14:42 ]
Dit topic is gesloten.