Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Van de hoge uitval weet ik niks. Maar de extra functionaliteit van die REDs, namelijk het zelf kunnen re-alloceren van bad sectors, schijnt voor sommige NASsen meer kwaad dan goed te doen. Aangezien sommige NASsen dat zelf ook al doen. Ik weet echter niet of Synology devices ook in dat rijtje passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Synology zegt dat ze compatible zijn: http://www.synology.nl/su....php?lang=enu&news_id=352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Zie ook: http://hardforum.com/showthread.php?t=1704476&page=6
En dan de eerste 2 posts

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ik heb geen slechte ervaringen met de wd reds. Ik heb er ook 6 verkocht en niks teruggekregen. De drives zijn hartstikke stil en heel koel. De drives zijn speciaal voor nassen gemaakt en juist in samenwerking met de grote nas fabrikanten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Voor de geinteresseerden ivm indexing en issues:
Hi T,

Thank you for your feedback.

It seems like you have found the root cause. I will let our team know that the resume table from WD media play would also result in the invalid directory issue. Thank you for providing such important feedback.

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Kay Chao

On Wed, Nov 14, 2012 at 5:48 PM, T wrote:
Hello Kay,

Java or Serviio were never installed on the NAS. However when I did a search in the logs in putty I saw that the developer did something with the wd_tv folder in the a:/volume1/video directory. Can you confirm with your developer that this folder was tampering with the indexing queue? If that is the case the resume table from my western digital media player is the cause.
It might also be interesting if the developer gave an overview of the actions taken. With this I can help other users on the synology community

Kr,

T

On Wed, Nov 14, 2012 at 10:08 AM, Synology Technical Support <support@synology.com> wrote:
Hi T,

From our experience, this issue normally caused by software such as java or serviio which would modify indexing queue. This would not occur again if no other 3rd party software is installed.

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Kay Chao

On Tue, Nov 13, 2012 at 5:50 PM, T wrote:
Hello Kay,

Thank you for your feedback. I did not install any 3rd party software except for couchpotato, sickbeard & sabnzbd. These should never cause the problem since I have been using them for years. Can you define which 3rd party app is installed in the A:/ directory ?

Kr,

On Tue, Nov 13, 2012 at 6:31 AM, Synology Technical Support <support@synology.com> wrote:
Hi,

The developer found "A:/" directory in the index queue which results in the indexing issue. If you have installed any 3rd party software like java or Serviio, please disable them for a while to avoid the issue. We have made some improvements and this will be fixed i future releases.

--
Best Regards,
Kay Chao

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
schumi2004 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:03:
Version: DSM 4.1-2661

(2012/11/15)

Change log:

Fixed an issue where files in the encrypted shared folders were case-sensitive.
Fixed an issue where file transmission over HTTPS was slow.
Fixed an issue where the system time of DiskStation was inaccurate.
Downloads en uploads over https (filestation) waren inderdaad erg traag. Dacht eigenlijk dat dat er bij hoorde (had een cpu load van 100% tijdens een transfer). Binnenkort maar eens testen of het sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34
roeleboel schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:21:
[...]
afhankelijk van je situatie (je hebt raid-5 lees ik), kun je ook 'gewoon' even testen door een schijf snel-in-uit te doen en te kijken of je de transferdrops (bij lezen!) nog krijgt. zolang je niet gaat schrijven op je volume moet ie dan enkel de raid van het os herstellen, en dat is maar een paar GB.
zo heb ik het alleszins gedaan bij mijn 2411 (wel raid-6), daar heb ik echt niet gewacht tot de boel iedere keer gerebuild was:
  • alle shares (even) op read-only gezet,
  • schijf uit
  • leestest->nog snelheidsproblemen?
  • ->zo nee dan schijf weer in
  • volgende schijf
en zo was ik er vrij snel achter welke schijf problemen gaf.

ps: geen garantie dat ge de boel niet om zeep helpt op deze manier :)
Dank je voor de tip. Ik ben voor de lange weg gegaan. Ik heb inmiddels 5x een harde schijf uit het RAID5 array gehaald en een nieuwe geplaatst en het array weer laten rebuilden. Het resultaat is 0, de problemen zijn niet opgelost. Mijn conclusie is dus dat het niet aan een enkele harde schijf ligt. De kans dat 2 schijven tegelijkertijd kapot zijn is ook klein.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Hierbij even een waarschuwing over de compatibiliteit van Seagate Barracuda ST3000DM001 schijven i.c.m. een Synology NAS (in mijn geval een DS1512+).

Als deze schijven in een RAID config gebruikt worden (bij mij 5 schijven in RAID5), dan kun je problemen verwachten. Bij mij had ik last van chirping/kliks van de schijven tijdens schijftoegang/kopieracties. De NAS gaf ook een (waarschuwings)piep en de transfer-rate zakte tijdelijk naar 0.

De algemene werking van de NAS was wel prima en in geen enkele log (ook kernel log) was een probleem te vinden. Op het Seagate forum zijn wel gebruikers die soortgelijke problemen melden. Ik heb dit probleem ook bij Synology gemeld en zij zullen kijken of de Seagate ST3000DM001 schijven eventueel van de compatibiliteitslijst gehaald worden.

De schijven los in een PC gebruiken is geen probleem!

Mijn conclusie:
De Seagate Barracuda ST3000DM001 schijven geven compatibiliteitsproblemen i.c.m. een (Synology) NAS (i.i.g. in een RAID5 config).

Er blijft een kleine kans aanwezig dat mijn NAS voor de problemen zorgt, maar dat denk ik niet. Ik hoor niet voor niets het geklik en het chirping geluid van de HDDs.

Ik raad jullie dan ook aan om deze schijven niet aan te schaffen voor je NAS.

Ik heb deze schijven inmiddels om kunnen ruilen voor de (duurdere) Western Digital RED schijven die speciaal voor Nassen geoptimaliseerd zijn.

Ik moet mijn NAS nog opnieuw inrichten met deze nieuwe schijven en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen met de Western Digital schijven.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-11-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
SpeedingWilly schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:38:
Hierbij even een waarschuwing over de compatibiliteit van Seagate Barracuda ST3000DM001 schijven i.c.m. een Synology NAS (in mijn geval een DS1512+).

Als deze schijven in een RAID config gebruikt worden (bij mij 5 schijven in RAID5), dan kun je problemen verwachten. Bij mij had ik last van chirping/kliks van de schijven tijdens schijftoegang/kopieracties. De NAS gaf ook een (waarschuwings)piep en de transfer-rate zakte tijdelijk naar 0.

De algemene werking van de NAS was wel prima en in geen enkele log (ook kernel log) was een probleem te vinden. Op het Seagate forum zijn wel gebruikers die soortgelijke problemen melden. Ik heb dit probleem ook bij Synology gemeld en zij zullen kijken of de Seagate ST3000DM001 schijven eventueel van de compatibiliteitslijst gehaald worden.

De schijven los in een PC gebruiken is geen probleem!

Mijn conclusie:
De Seagate Barracuda ST3000DM001 schijven geven compatibiliteitsproblemen i.c.m. een (Synology) NAS (i.i.g. in een RAID5 config).

Er blijft een kleine kans aanwezig dat mijn NAS voor de problemen zorgt, maar dat denk ik niet. Ik hoor niet voor niets het geklik en het chirping geluid van de HDDs.

Ik raad jullie dan ook aan om deze schijven niet aan te schaffen voor je NAS.

Ik heb deze schijven inmiddels om kunnen ruilen voor de (duurdere) Western Digital RED schijven die speciaal voor Nassen geoptimaliseerd zijn.

Ik moet mijn NAS nog opnieuw inrichten met deze nieuwe schijven en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen met de Western Digital schijven.
ik heb 3 van deze schijven in een raid 5 config zitten in mijn 1812+ en heb nergens last van. niks traag en gedoe. Draai jij toevallig geen stukje software vanuit de bootstrap of extra synocomunity die ervoor zorgt dat je schijven blijven lezen/schrijven.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..
..
...

Draai al enkele maanden deze schijven (ST3000DM001) in mijn 1512+ en nog geen enkel probleem ermee ondervonden. Komen je schijven toevallig uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb er nu 10 in mijn DS1512+ in raid6 (6 uit china, 4 uit thailand).. geen problemen. Daarnaast heb ik er 6 in een RS2212+ draaien, ook geen probleem.
Heb 4 RED's gehad, alle 4 problemen, 1 binnen een week kompleet dood en de andere 3 allen bad blocks/smart errors.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 32gb SDHC kaart (Samsung) die ik in NTFS heb geformatteerd. Heb NTFS gekozen omdat ik films in mkv/m2ts format (>4 gb, FAT32 is dus niet bruikbaar) met mijn Asus Transformer 300 tab wil afspelen. De SDHC kaart wordt door mijn tab herkend en ik kan gewoon data ernaar toe kopieeren. Mijn 213+ herkent de SDHC kaart ook, maar kan de inhoud niet lezen (format NTFS wordt denk ik niet herkend). Ik heb een ticket lopen bij synology; volgens hun zou NTFS gewoon moeten werken. Ik wacht nog op hun antwoord.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Wat is nu de makkelijkste manier om een echte clean install te doen? Volgens Synology is dit nog altijd om de schijf eruit te halen, aan de sluiten op een computer en dan te formateren. Dit kan niet direct via de NAS? Ik probeer al een tijdje hibernation goed te laten werken, maar krijg het maar niet voor elkaar (ontwaakt elke 30 minuten weer, wat lijkt door processen van de NAS zelf). Ik wil dus graag via een clean install alles goed debuggen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Mmm, door bovenstaande berichten ben ik ook maar eens gaan kijken wat mijn REDs doen..
Ik heb een failed extended SMART tests... Dit vind ik wel raar, want bij vorige schrijven ging hij echt piepen als er wat mis is via SMART. Ik heb ze beiden nogmaals aangezet en afgesloten. Het duurt toch minimaal 255minuten. Ik merk geen rare dingen en ben zeer tevreden over met de schrijven...

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 16-11-2012 13:26 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Beste mensen,

Heb gister de DS212J voor een mooi prijsje aangeschaft in de Ibood hunt.
Gaat alleen gebruikt worden om te downloaden en backup maken van pc.

Alleen moet er nog een HDD(s) in. Nu lees ik van alles over de green en reds. Maar welke is op moment aan te raden? Of een geheel andere fabrikant?
En dan aantal 1x 2TB of 1x 3TB? of misschien 2x 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

zijn de Greens van WD een goede keuze voor in een nas?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MikeVM schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:35:
zijn de Greens van WD een goede keuze voor in een nas?
Yep :) Als je rondkijkt op internet zijn er veel (En dan bedoel ik ook echt HEEL veel) mensen die de Greens in hun NAS hebben zitten. Ikzelf ook, en omdat ze zoveel gebruikt worden zijn er vanzelfsprekend ook veel berichten over slecht/niet werkende Greens te vinden. Maar dat kan je toch niet voorkomen.

Ik heb daarbij ook nog ervaring met de aftersales van WD, en die is erg goed. Ik meldde een defect, en ik kreeg, voordat ik mijn defecte had opgestuurd, al een nieuwe thuis. En dat terwijl mijn schijf al meer dan een jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

baronruud schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:32:
Beste mensen,

Heb gister de DS212J voor een mooi prijsje aangeschaft in de Ibood hunt.
Gaat alleen gebruikt worden om te downloaden en backup maken van pc.

Alleen moet er nog een HDD(s) in. Nu lees ik van alles over de green en reds. Maar welke is op moment aan te raden? Of een geheel andere fabrikant?
En dan aantal 1x 2TB of 1x 3TB? of misschien 2x 2TB?
Tja, formaat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :) Jij weet beter dan ons wat je erop gaat zetten :)

Effe nieuwsgierig, wat heb je voor die 212J betaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb er 180 voor betaald, in de winkel weliswaar, gisteren een 712+ gescoord voor 299, wat ik een goede prijs vind, (denk ik, heb ik hier een goede deal geslagen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
obsidian schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:05:
[...]
Effe nieuwsgierig, wat heb je voor die 212J betaald? :P
129,-

Hunt is nog bezig, zag hem vanmorgen ook nog een keer voorbij komen...

[ Voor 33% gewijzigd door DeBaroN op 16-11-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

baronruud schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:34:
[...]

129,-

Hunt is nog bezig, zag hem vanmorgen ook nog een keer voorbij komen...
Dat is netjes :) Staat voor 179 in de PW volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
als ik via start>netwerk naar diskstation ga kan ik niet inloggen met andere gegevens. ik had aangevinkt dat die referenties moest onthouden in windows 7
wat kan ik de gegevens resetten zodat windows opnieuw voor username en wachtwoord vraagt?
ik heb admin account uitgeschakeld en dan andere user admin rechten gegeven maar windows onthoud nog altijd de oude gegevens en geeft foutmelding dat account is uitgeschakeld en vraagt me niet om in te loggen met andere user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Is het eigenlijk mogelijk om met twee Synology's twee LAN's aan elkaar te knopen via VPN? Ik kan dat niet direct vinden in de documentatie, dus dat zal wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ redboyke

Je kunt de credentials wijzigen inwindows credentiebeheer. Je kunt het vinden in eigenschappen van "deze computer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

theMob schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:08:
Is het eigenlijk mogelijk om met twee Synology's twee LAN's aan elkaar te knopen via VPN? Ik kan dat niet direct vinden in de documentatie, dus dat zal wel niet...
Ja, dat kan maar moet dan via de CLI aangezien het subnet naar subnet is en niet ip naar subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Die 2 posts zijn van juli. Misschien was er toen een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
OK bedankt. Maar ik vond nog een tweede FritzBox van een vorig provider avontuur die ik op de remote lokatie kan zetten; dat ga ik eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
robertobadjo schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:02:
[...]

ik heb 3 van deze schijven in een raid 5 config zitten in mijn 1812+ en heb nergens last van. niks traag en gedoe. Draai jij toevallig geen stukje software vanuit de bootstrap of extra synocomunity die ervoor zorgt dat je schijven blijven lezen/schrijven.
Nee, diskstation out of the box met alleen wat standaard Synology packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:04:
[...]

Draai al enkele maanden deze schijven (ST3000DM001) in mijn 1512+ en nog geen enkel probleem ermee ondervonden. Komen je schijven toevallig uit China?
2 van de 6 wel. De andere 4 uit Thailand. Toen ik thuiskwam zag ik dat ik 2 verschillende batches had. De schijven uit Thailand moest ik ook eerst voorzien van de laatste firmware. Die firmware was overigens ook niet dezelfde versie als van de 2 schijven uit China. Misschien ook een reden voor de problemen.

Nu heb ik gelukkig 6 Western Digital RED schijven van oktober 2012. Ik moet nog testen of de problemen over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:28:
[...]

Ik heb er nu 10 in mijn DS1512+ in raid6 (6 uit china, 4 uit thailand).. geen problemen. Daarnaast heb ik er 6 in een RS2212+ draaien, ook geen probleem.
Heb 4 RED's gehad, alle 4 problemen, 1 binnen een week kompleet dood en de andere 3 allen bad blocks/smart errors.
Hopelijk heb ik betere ervaringen met de REDs, want ik ben er wel een beetje klaar mee nu. Wil kunnen genieten van mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Psst SpeedingWilly, doe eens edit/wijzig knop gebruiken

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
Rainesh schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:27:
@ redboyke

Je kunt de credentials wijzigen inwindows credentiebeheer. Je kunt het vinden in eigenschappen van "deze computer"
thx is gelukt.
referentiebeheer stond blijkbaar uitgeschakeld

[ Voor 8% gewijzigd door redboyke op 16-11-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
SpeedingWilly schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:19:
[...]

2 van de 6 wel. De andere 4 uit Thailand. Toen ik thuiskwam zag ik dat ik 2 verschillende batches had. De schijven uit Thailand moest ik ook eerst voorzien van de laatste firmware. Die firmware was overigens ook niet dezelfde versie als van de 2 schijven uit China. Misschien ook een reden voor de problemen.

Nu heb ik gelukkig 6 Western Digital RED schijven van oktober 2012. Ik moet nog testen of de problemen over zijn.
hoe kan je zien waar ze vandaan komen???
en uit welk land komen ze waar jij de problemen mee hebt?
heb er zelf ook 3 van de 8 in mijn 1812+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Klopt het dat ik geen externe HDD's kan toevoegen aan Media Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Buzzie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:50:
hoe kan je zien waar ze vandaan komen???
Staat op de HDD's, made in chine of made in thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Puck schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:02:
Wat is nu de makkelijkste manier om een echte clean install te doen? Volgens Synology is dit nog altijd om de schijf eruit te halen, aan de sluiten op een computer en dan te formateren. Dit kan niet direct via de NAS? Ik probeer al een tijdje hibernation goed te laten werken, maar krijg het maar niet voor elkaar (ontwaakt elke 30 minuten weer, wat lijkt door processen van de NAS zelf). Ik wil dus graag via een clean install alles goed debuggen.
Op je vraag van het formatteren heb geen antwoord, maar je beschrijving van om de 30 minuten ontwaken is hetzelfde wat ik heb. Een clean install hielp niet om het het op te lossen.
Bij mij is het Samba die door een van mijn PC's elk half uur wordt wakker gemaakt.
Welk proces zorgt bij jou voor het ontwaken? (Is te zien in /var/log/messages na starten van de hibernation debug tool: syno_hibernate_debug_tool --enable 10).
Hibernate de NAS wel als je 'm loskoppelt van Ethernet? Als hij dan wel slaapt weet je in ieder geval dat de oorzaak niet op de NAS ligt.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
DukeBox schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:46:
[...]

Ja, dat kan maar moet dan via de CLI aangezien het subnet naar subnet is en niet ip naar subnet.
Dat klinkt heel handig. Heb er hier ook twee staan.
Mogelijk een kleine uitleg hoe je dit kunt doen :9

Ik heb nu wel via NAS2 --> Configuratiescherm --> VPN en verbinding gemaakt maar de VPN server op NAS1. Maar wat het voordeel verder is kom ik niet achter.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 17-11-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bum schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:55:
Op je vraag van het formatteren heb geen antwoord, maar je beschrijving van om de 30 minuten ontwaken is hetzelfde wat ik heb. Een clean install hielp niet om het het op te lossen.
Bij mij is het Samba die door een van mijn PC's elk half uur wordt wakker gemaakt.
Welk proces zorgt bij jou voor het ontwaken? (Is te zien in /var/log/messages na starten van de hibernation debug tool: syno_hibernate_debug_tool --enable 10).
Hibernate de NAS wel als je 'm loskoppelt van Ethernet? Als hij dan wel slaapt weet je in ieder geval dat de oorzaak niet op de NAS ligt.
Heb ik allemaal al gedaan. Combinatie van verschillende zaken. Ik denk dat een clean install wellicht niet zal helpen uiteindelijk, maar dan kan ik wel wat beter debuggen. En een schone installatie kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Weet iemand of de Push service van synology down is? Ik krijg constant de melding "Kan geen verbinding maken met de Push service van Synology. Probeer het later nog een keer"

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben opzoek naar een nieuwe nas, m'n huidige DS209 haalt maar 20Mbit met SSL download van sabnzbd, i.p.v. de 50Mbit. De proc en geheugen trekken dit gewoon niet, heeft hier iemand ervaring met andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ben nu een voor een alles opnieuw aan het installeren, maar ik vroeg me af welke versie van Python ik nu moet installeren. Er is er 1 beschikbaar van de alternatieve packages van Synology zelf, en 1 van SynoCommunity. Werken SabNZBd, CouchPotato & SickBeard enkel met die van SynoCommunity of maakt het niet uit? Als ik naar de processen kijk draai er sowieso al een python versie... Welke moet ik dus installeren, of is dit uberhaupt niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
die van synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Beste tweakers,

Ik ben sinds gister bezig met mijn nieuwe DS212j in te stellen en bestanden te kopiëren. Ik gebruik het voornamelijk voor de auto sync van bestanden met CloudStation en gewoon films en muziek op te slaan.
Er zitten twee 2TB WD Red schijven in SHR opstelling in.

Nu is er één groot probleem dat mij dwars zit; de doorvoer snelheden zijn echt verschrikkelijk slecht op het thuis netwerk. Via een extern netwerk heb ik het nog niet kunnen proberen.

- Met de CloudStation up en download haalt hij maar tussen 10 en 100 KB/sec.
- Via de netwerkschijf up en download haalt hij maar tussen 90 KB en 1 MB/sec.

Het kost zo lang om bestanden door te sturen dat het bijna geen nut meer heeft.
Op internet ben ik meerdere met snelheid problemen tegen gekomen, maar geen oplossingen.

De NAS zit via de meegeleverde Cat5e kabel aangesloten op een Linksys WRT160N v3 router.
Mijn pc ontvangt wireless internet via een Linksys WMP600N kaart.

Voor zo ver ik weet heb ik geen problemen met de normale internet wireless snelheid.

De antivirus en firewall op de pc uitschakelen helpt niet.
De firewall op de NAS uitschakelen helpt niet.

De NAS heeft een consistentie controle uitgevoerd op het hardeschijf volume, hier heb ik geen verdere berichten over gekregen na afronding, dus ik neem aan dat het goed is?

CPU en RAM gebruik is niet hoog; rond de 10 en 22 procent respectievelijk.

DSM versie: 4.1-2661.
Ik heb de volgende packages geïnstalleerd: Antivirus Essential, CloudStation, Download Station en Time Backup.

Is er iemand die mij kan helpen met dit op te lossen? Ik zou zeer dankbaar zijn.

Edit: Info toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 17-11-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Quakie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:21:
Weet iemand de default locatie van de thumbnails?
Van PhotoStation albums ??
die staan in deze folders, per foto : /volume1/photo/<album-naam>/@eaDir/<foto-naam>
bijv : SYNOPHOTO:THUMB_M.jpg en SYNOPHOTO:THUMB_XL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:29:
Beste tweakers,

Ik ben sinds gister bezig met mijn nieuwe DS212j in te stellen en bestanden te kopiëren. Ik gebruik het voornamelijk voor de auto sync van bestanden met CloudStation en gewoon films en muziek op te slaan.

Nu is er één groot probleem dat mij dwars zit; de doorvoer snelheden zijn echt verschrikkelijk slecht op het thuis netwerk. Via een extern netwerk heb ik het nog niet kunnen proberen.

Op internet ben ik meerdere met snelheid problemen tegen gekomen, maar geen oplossingen.

De NAS zit via de meegeleverde Cat5e kabel aangesloten op een Linksys WRT160N v3 router.

Voor zo ver ik weet heb ik geen problemen met de normale internet wireless snelheid.

De NAS heeft een consistentie controle uitgevoerd op het hardeschijf volume, hier heb ik geen verdere berichten over gekregen na afronding, dus ik neem aan dat het goed is?
Er loopt nu een S.M.A.R.T test op beide harde schijven.

Ik heb de volgende packages geïnstalleerd: Antivirus Essential, CloudStation, Download Station en Time Backup.

Is er iemand die mij kan helpen met dit op te lossen? Ik zou zeer dankbaar zijn.
Welke DSM versie draait er?
Laatste DSM zou een snelheids verbetering kunnen opleveren of dat voor de 212J ook is durf ik niet te zeggen.
Hoe is netwerk ingesteld, fixed, dynamic, 100,1000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:29:
Beste tweakers,

Er loopt nu een S.M.A.R.T test op beide harde schijven.

Is de ds nog bezig met het raid-volume aan te maken toevallig?
Vermits je hem pas sinds gisteren hebt, en je 2TB moet initialiseren zou dat wel eens de schuldige kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hoe komt het dat ik maar maximaal 13MB/s haal met mijn DS212J
test file is een iso fan 900MB

op de switch hangt zowel mijn server, pc als mijn nas, tussen mijn pc en server heb ik +80MB/s
naar mijn nas heb ik maar 13MB/s kabels die gebruikt zijn CAT5e en CAT6

de nas zegt dat hij gbit verbinding heeft met het netwerk..

ik heb de jumbo frames al eens aangepast, maar dit lijkt weinig effect te hebben,

heeft een virusscanner (op de nas) hier effect op?

edit: ik heb alle services uitgeschakeld uitgezonderd windows file -> not solved
- heeft encryptie hier invloed op? >>> Dit is inderdaad te zwaar voor de nas.. :(

echt wel spijtig dat ik mijn data die er op sta, niet kan encrypteren tegen diefstal..

[ Voor 28% gewijzigd door MikeVM op 17-11-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Probeer eens jumboframes op alle clients uit te schakelen, ook op je nas.

Daarnaast kijk even naar de services of hij niet aan het indexeren/rebuilden is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb een nieuwe map aangemaakt, waar indexering en encryptie uitstaat, hierdoor haal ik nu +40MB/s

is dit de indexering of de encryptie die verantwoordelijk is voor de snelheidsdrop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat zou kunnen. Is photostation/audiostation/videostation niet bezig met indexeren? Je kunt dat controleren in media-indexeringsservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:04:
[...]

Welke DSM versie draait er?
Laatste DSM zou een snelheids verbetering kunnen opleveren of dat voor de 212J ook is durf ik niet te zeggen.
Hoe is netwerk ingesteld, fixed, dynamic, 100,1000 ?
Oja, dat is natuurlijk belangrijk om te vermelden: DSM 4.1-2661
Tot wat betrekt dat netwerk ingesteld?
roeleboel schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:20:
[...]
Is de ds nog bezig met het raid-volume aan te maken toevallig?
Vermits je hem pas sinds gisteren hebt, en je 2TB moet initialiseren zou dat wel eens de schuldige kunnen zijn.
Nee, daar is hij volgens mij al klaar mee. Geeft 1 volume weer van iets minder dan 2TB en daar heeft vannacht consistentiecontrole over gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:22:
[...]

Oja, dat is natuurlijk belangrijk om te vermelden: DSM 4.1-2661
Tot wat betrekt dat netwerk ingesteld?

[...]

Nee, daar is hij volgens mij al klaar mee. Geeft 1 volume weer van iets minder dan 2TB en daar heeft vannacht consistentiecontrole over gelopen.
Netwerk bedoelde ik of je een fixed IP heb, of Dynamic, of ie op Gigabit staat of 100Mb, full of half duplex enz, Jumbo frames aangepast enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:35:
[...]

Netwerk bedoelde ik of je een fixed IP heb, of Dynamic, of ie op Gigabit staat of 100Mb, full of half duplex enz, Jumbo frames aangepast enz
Ok. Fixed IP, 100Mb, full duplex (wat dat ook betekent), Jumbo frame uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:39:
[...]

Ok. Fixed IP, 100Mb, full duplex (wat dat ook betekent), Jumbo frame uit.
100Mb , niet Gigabit?
Is je router niet Gigabit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

MikeVM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:58:
ik heb een nieuwe map aangemaakt, waar indexering en encryptie uitstaat, hierdoor haal ik nu +40MB/s

is dit de indexering of de encryptie die verantwoordelijk is voor de snelheidsdrop?
Encryptie is een aanslag op je cpu, dus dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Quakie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:20:
Mmm, door bovenstaande berichten ben ik ook maar eens gaan kijken wat mijn REDs doen..
Ik heb een failed extended SMART tests... Dit vind ik wel raar, want bij vorige schrijven ging hij echt piepen als er wat mis is via SMART. Ik heb ze beiden nogmaals aangezet en afgesloten. Het duurt toch minimaal 255minuten. Ik merk geen rare dingen en ben zeer tevreden over met de schrijven...
Na mijn problemen met de Seagates heb ik 6 WD REDs gehaald en die zitten er nu in. Door de extended test zit ik nu ook met 6 schijven die een failed extended test hebben (+ RAID eruitgeklapt).

De Current_pending_sector count is 1 of hoger (wat betekent dat er geen sectoren vrij zijn om te remappen). Dus al mijn 6 REDs zijn nu naar de klote (volgens NAS en ook volgens CrystalDiskInfo).

Dit kan natuurlijk nooit! Maar ik ben nu wel :( :( :( :( :(

Iemand dezelfde ervaringen en een oplossing?

4-Launch ziet me al aankomen als ik mijn 6 WD REDs kom terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zetten jullie write cache aan bij jullie nas?
synology raad het af, maar mij lijkt het een enorme performance impact hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
MikeVM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:18:
zetten jullie write cache aan bij jullie nas?
synology raad het af, maar mij lijkt het een enorme performance impact hebben..
Het staat zelfs standaard aan, dus het lijkt me niet dat Synology het afraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hier niet, en eronder staat in het rood
it is suggested to disable the write cache to ensure system stability and enhance the hard drive compatibility. system performance will not be affected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Speedingwilly,

het lijkt mij dat je syno stuk is! Want ook met compleet andere schijven problemen.....wissel eens je schijven + synology om. Dan heb je tenminste aantal hardwarematige oplossingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
schumi2004 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:41:
[...]

100Mb , niet Gigabit?
Is je router niet Gigabit ?
Nee helaas niet Gigabit. De NAS staat bij mijn ouders want mijn internet is nog slechter.

Moet er altijd een router tussen de modem en NAS zitten of kan het ook een switch zijn? Want ik heb een ongebruikte gigabit switch liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Meessen op 17-11-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredskie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-12-2024
Bedankt chumi. Ik moet de NAS eerst nog even in mijn huisnetwerk opnemen. GRTZ _/-\o_ _/-\o_
schumi2004 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:05:
[...]

Ik had het fout wat betreft naam geving, het is Install / Update maar je had hem al gevonden.
Daar moet je dat spk bestand kiezen en die wordt idd geupload en vervolgens begint de installatie.

In de installatie geef je dan /volume1/downloads aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:52:
[...]

Nee helaas niet Gigabit. De NAS staat bij mijn ouders want mijn internet is nog slechter.

Moet er altijd een router tussen de modem en NAS zitten of kan het ook een switch zijn? Want ik heb een ongebruikte gigabit switch liggen.
een switch is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik heb sinds kort een Synology DS413. Het valt me op dat de blauwe powerled niet mooi egaal verlicht is. Het 'middenstuk' blijft onverlicht (alsof alleen de 2 buitenste ledjes functioneren). Is dit normaal, of is 1 van de powerledjes stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:49:
@ Speedingwilly,

het lijkt mij dat je syno stuk is! Want ook met compleet andere schijven problemen.....wissel eens je schijven + synology om. Dan heb je tenminste aantal hardwarematige oplossingen geprobeerd.
Wat bedoel je met omwisselen? Terug naar de winkel?

Je zou het denken, maar ik denk het niet. Mijn gevoel zegt dat de 1512+ prima is. Toen ik met de WD REDs de extended smart test draaide begonnen de problemen. Iemand anders hier op het forum heeft dezelfde ervaring.

Ik steek mijn hand niet in het vuur dat de Syno niet kapot is, maar vooralsnog geloof ik dat nog niet. Ook dat alle REDs niet goed zijn overigens.

Ik heb nu met CrystalDiskInfo de errors gereset en ik ben nu weer 'schoon' begonnen. De parity check is inmiddels bezig en dat duurt nog wel even. De "Current_pending_sector count" is overigens nog wel >0 voor 4 van de 5 schijven. Dit is nog te zien in de smart waardes. Op internet heb ik gelezen dat deze waardes na interne checks van de schijven zelf eventueel weer terug naar 0 kunnen gaan (zonder reallocated sectors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
SyS_ErroR schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:48:
Ik heb sinds kort een Synology DS413. Het valt me op dat de blauwe powerled niet mooi egaal verlicht is. Het 'middenstuk' blijft onverlicht (alsof alleen de 2 buitenste ledjes functioneren). Is dit normaal, of is 1 van de powerledjes stuk?
Dat heeft de blauwe powerled van mijn DS213+ ook!
Lijkt gewoon by design te zijn.

(Doen de ledjes bij de netwerkaansluiting achterop de NAS het bij jou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Ik vandaag mijn router gereset naar factory default, alles opnieuw ingesteld, alle nodige port forwarding gedaan voor de NAS en statische ip adressen aan de nas en desktop toegewezen. Maar de bestandsoverdracht snelheid is nog steeds zeer slecht.
Mijn wireless verbinding is goed, dus daar ligt het niet aan.

Misschien dat het aan de WD red schijven ligt? Weer iemand hoe je de alignment kan nakijken via de NAS? ik heb hier gelezen dat het daar aan kan liggen, maar ik snap niet hoe hun dat na kijken, inloggen in de root lukt mij niet.
In dat topic bevelen ze ook aan om de nieuwste Synology assistent te gebruiken voor de installatie, ik heb die van de cd gebruikt (4.0.226), misschien maar eens opnieuw installeren met de nieuwste (4.1.2638)?

[ Voor 31% gewijzigd door Meessen op 17-11-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Leader98 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:20:
[...]

Dat heeft de blauwe powerled van mijn DS213+ ook!
Lijkt gewoon by design te zijn.

(Doen de ledjes bij de netwerkaansluiting achterop de NAS het bij jou?)
Ja, de ledjes achterop doen het prima. Zijn alleen vele malen minder fel dan de leds aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Meessen

probeer eens een andere router zoals bijv de TP-Link1043 (ofzo) kost geen drol en presteert prima! Daarnaast wat je kunt proberen is het volgende:

je ongebruikte gigabitswitch aan je router hangen, synology en je desktop/laptop BEDRAAD aan de switch hangen. Test dan je snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik had een poosje geleden een vreemd probleem mbt transfersnelheden tussen mijn DS412+ en mijn rMBP. Ik kon namelijk van mijn rMBP probleemloos uploaden naar de NAS (30+ MB/s via 5 GHz wifi, Linksys E4200) maar downloaden van de NAS naar mijn rMBP via dezelfde wifi-verbinding ging bijzonder traag (minder dan 1 MB/s). Ik heb toen vanalles geprobeerd dat niet mocht baten: rMBP rebooten, NAS rebooten, router rebooten, Netgear WNDR3700 (die fungeert als switch en wap, en waarop de NAS is aangesloten) rebooten, ander transferprotocol gebruiken, enz. Ook mijn TV kon geen 1080P MKV meer afspelen vanaf de NAS zonder om de haverklap te moeten bufferen.

Het lijkt erop dat ik uiteindelijk het probleem heb kunnen verhelpen door de NAS uit te schakelen en dan even van de stroom te halen. Na het opnieuw aansluiten en opzetten van de NAS was de downloadsnelheid weer net zo goed als de uploadsnelheid. Ik kan tot op heden niet verklaren wat er aan de hand was.

Ik geef het gewoon even mee ter info voor zij die gelijkaardige problemen ervaren, but YMMV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zijn er uberhaupt mensen waar hibernation goed werkt of interesseert het iedereen maar weinig? Ik heb vandaag getest op een clean install met enkel Audio Station en Plex geinstalleerd en de meeste opties uit, en de DS211 ontwaakt nog steeds elk half uur.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Nov 17 15:20:30 syno_hibernate_debug_tool: (115): Start Hibernation Debug with second [10]
Nov 17 15:20:30 kernel: [14095.190000] [/etc/passwd] opened by pid 10116 [u:(-ash), comm:(ash)]
Nov 17 15:56:30 kernel: [16255.820000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4777, comm=scemd
Nov 17 15:56:30 kernel: [16255.830000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 15:56:37 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 15:56:45 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 16:08:58 kernel: [17002.860000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4777, comm=scemd
Nov 17 16:08:58 kernel: [17002.870000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4777, comm=scemd
Nov 17 16:09:05 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 16:09:06 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 16:30:05 kernel: [18270.760000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=24271, comm=avahi-daemon
Nov 17 16:30:05 kernel: [18270.770000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=24271, comm=avahi-daemon
Nov 17 16:30:12 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 16:30:13 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 16:41:12 kernel: [18937.430000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=14174, comm=Plex Media Serv
Nov 17 16:41:12 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 16:41:18 kernel: [18943.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 16:41:19 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 17:47:25 kernel: [22910.610000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=14687, comm=python
Nov 17 17:47:25 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 17:47:31 kernel: [22916.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 17:47:32 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 20:41:11 kernel: [33336.290000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=14173, comm=Plex Media Serv
Nov 17 20:41:11 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 20:41:16 kernel: [33342.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 20:41:17 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 21:15:55 kernel: [35420.780000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4777, comm=scemd
Nov 17 21:16:02 kernel: [35420.790000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 21:16:11 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 21:16:12 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 17 23:21:20 kernel: [42945.780000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 23:21:20 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 17 23:21:25 kernel: [42951.000000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 17 23:21:37 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 18 00:56:54 afpd[13204]: [afp_dsi.c:358-E] afp_alarm: reconnect timer expired, goodbye
Nov 18 00:56:54 kernel: [48680.040000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=13204, comm=afpd
Nov 18 00:56:54 kernel: [48680.050000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Nov 18 00:57:01 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 18 00:57:10 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Nov 18 01:14:32 kernel: [49737.750000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=12638, comm=cnid_dbd
Nov 18 01:14:32 kernel: [49737.760000] drivers/scsi/sd.c[461]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=12638, comm=cnid_dbd
Nov 18 01:14:39 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Nov 18 01:14:47 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

Simpelweg dus niks aan te doen? Behalve de ontwakingen door Plex, lijkt alles door standaard Synology processen te komen? De nas was niet verbonden met het internet en dus ook geen invloed van andere apparaten.

Vannacht echt alle packages uit en dan zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 14-09 22:24
Meessen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:26:
Ik vandaag mijn router gereset naar factory default, alles opnieuw ingesteld, alle nodige port forwarding gedaan voor de NAS en statische ip adressen aan de nas en desktop toegewezen. Maar de bestandsoverdracht snelheid is nog steeds zeer slecht.
Mijn wireless verbinding is goed, dus daar ligt het niet aan.

Misschien dat het aan de WD red schijven ligt? Weer iemand hoe je de alignment kan nakijken via de NAS? ik heb hier gelezen dat het daar aan kan liggen, maar ik snap niet hoe hun dat na kijken, inloggen in de root lukt mij niet.
In dat topic bevelen ze ook aan om de nieuwste Synology assistent te gebruiken voor de installatie, ik heb die van de cd gebruikt (4.0.226), misschien maar eens opnieuw installeren met de nieuwste (4.1.2638)?
Ik had ook snelheidsproblemen met mijn setup. Uiteindelijk bleken er 2 problemen, namelijk met Netgear switch en mijn HP printer. het komt blijkbaar vaker voor dat Netgear switches problemen geven. Het lijkt erop dat ze problemen hebben met het doorgeven en vasthouden van het IP via DHCP. Mocht je een Netgear switch hebben, dan zou je deze er eens tussenuit kunnen halen om te testen.

Waarom mijn printer een probleem gaf is een raadsel. Het is een HP laserprinter die aangesloten is via LAN. De printer staat <1 meter van mijn bureau en gaf dus problemen op mijn (draadloos verbonden) Macbook Air. Het probleem doet zich alleen voor als ik naast de printer werk, dus het lijtk alsof de printer een signaal creeert dat interfereert met het WIFI signaal. Maar mijn MBA geeft wel ene goed WIFI signaal aan. Heel vreemd dus.....

Misschien kan het bovenstaande jouw helpen.....
fanatic_david schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:12:
Ik had een poosje geleden een vreemd probleem mbt transfersnelheden tussen mijn DS412+ en mijn rMBP. Ik kon namelijk van mijn rMBP probleemloos uploaden naar de NAS (30+ MB/s via 5 GHz wifi, Linksys E4200) maar downloaden van de NAS naar mijn rMBP via dezelfde wifi-verbinding ging bijzonder traag (minder dan 1 MB/s). Ik heb toen vanalles geprobeerd dat niet mocht baten: rMBP rebooten, NAS rebooten, router rebooten, Netgear WNDR3700 (die fungeert als switch en wap, en waarop de NAS is aangesloten) rebooten, ander transferprotocol gebruiken, enz. Ook mijn TV kon geen 1080P MKV meer afspelen vanaf de NAS zonder om de haverklap te moeten bufferen.

Het lijkt erop dat ik uiteindelijk het probleem heb kunnen verhelpen door de NAS uit te schakelen en dan even van de stroom te halen. Na het opnieuw aansluiten en opzetten van de NAS was de downloadsnelheid weer net zo goed als de uploadsnelheid. Ik kan tot op heden niet verklaren wat er aan de hand was.

Ik geef het gewoon even mee ter info voor zij die gelijkaardige problemen ervaren, but YMMV ;)
Er zijn meer mensen, waaronder ik, die problemen hebben met een Netgear switch. Helaas kan ik de link met de gehele uitleg van het probleem niet meer vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door L.N. op 18-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
MikeOO schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 09:56:
[...]

Dat klinkt heel handig. Heb er hier ook twee staan.
Mogelijk een kleine uitleg hoe je dit kunt doen :9

Ik heb nu wel via NAS2 --> Configuratiescherm --> VPN en verbinding gemaakt maar de VPN server op NAS1. Maar wat het voordeel verder is kom ik niet achter.
Ik heb dit gevonden, lijkt veelbelovend: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=173&t=41029 (iets naar beneden scrollen). Ik begrijp dat ze op de ene DS een VPN server installeren, op de andere DS een VPN client en dan een van de twee (niet duidelijk welke) als standaard gateway instellen. Dan zouden (voor zover duidelijk) de computers aan de client kant het hele netwerk aan de serverkant moeten kunnen bereiken.

Het mooiste zou zijn als je de twee DS-en aan elkaar knoopt en de twee netwerken dan volledig gekoppeld zijn zonder VPN-client software op de diverse computers te moeten installeren. Niet duidelijk of dat via deze methode gaat werken.

Edit: ook als je naar dit plaatje kijkt zou het zo moeten werken: http://www.synology.com/d...plications_vpn_server.php

edit2: Hier is de tutorial: http://www.synology.nl/su...how.php?lang=enu&q_id=523
Verbazingwekkende tool dat Google 8)7

@DukeBox: Heb je een link naar wat jij bedoelt?

[ Voor 12% gewijzigd door theMob op 18-11-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:49:
@ Speedingwilly,

Dag Rainesh,

Ik ben inmiddels ook zo ver! :(Ik heb RMA aangevraagd voor de DS1512+). Het is een vaag probleem.

Een nieuw RAID array opzetten gaat nu ook niet meer goed. Bij de parity check (die heel lang duurt) gaat het fout en klapt disk 4 eruit. Ik denk dus inderdaad dat de NAS niet goed is en ik hoop maar dat die mijn 6x WD REDs niet heeft meegenomen. Die hebben nu alle 6 SMART errors (current pending sector count >0). Dit hoeft geen probleem te zijn volgens mij, maar ik ben geen expert.

Eerst de NAS maar eens terug naar 4-Launch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou je nas + schijven laten omruilen! Dan heb je een verse start:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Puck schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:29:
Zijn er uberhaupt mensen waar hibernation goed werkt of interesseert het iedereen maar weinig? Ik heb vandaag getest op een clean install met enkel Audio Station en Plex geinstalleerd en de meeste opties uit, en de DS211 ontwaakt nog steeds elk half uur.
Ik heb dit gevonden. Blijkbaar heeft het te maken met routers die periodiek een ARP request sturen. Hopelijk gaat Synology er iets aan doen, of misschien kun je in je router iets aanpassen. Ik heb voorlopig deep sleep uitgeschakeld: "gewone" hibernate lijkt hier geen last van te hebben.
Altijd nog beter dan continu aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

geerten schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb dit gevonden. Blijkbaar heeft het te maken met routers die periodiek een ARP request sturen. Hopelijk gaat Synology er iets aan doen, of misschien kun je in je router iets aanpassen. Ik heb voorlopig deep sleep uitgeschakeld: "gewone" hibernate lijkt hier geen last van te hebben.
Altijd nog beter dan continu aan/uit.
Lijkt me niet, want ik had zelfs de router & modem uitstaan. Alle apparaten waren uit, behalve de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
theMob schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:10:
[...]

Ik heb dit gevonden, lijkt veelbelovend: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=173&t=41029 (iets naar beneden scrollen). Ik begrijp dat ze op de ene DS een VPN server installeren, op de andere DS een VPN client en dan een van de twee (niet duidelijk welke) als standaard gateway instellen. Dan zouden (voor zover duidelijk) de computers aan de client kant het hele netwerk aan de serverkant moeten kunnen bereiken.

Het mooiste zou zijn als je de twee DS-en aan elkaar knoopt en de twee netwerken dan volledig gekoppeld zijn zonder VPN-client software op de diverse computers te moeten installeren. Niet duidelijk of dat via deze methode gaat werken.

Edit: ook als je naar dit plaatje kijkt zou het zo moeten werken: http://www.synology.com/d...plications_vpn_server.php

edit2: Hier is de tutorial: http://www.synology.nl/su...how.php?lang=enu&q_id=523
Verbazingwekkende tool dat Google 8)7

Tnx voor al je info _/-\o_ . Zo heb ik het inderdaad ook gedaan als test en dat werkt verder prima. Maar ze staan naast elkaar dus dan heeft het niet veel nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:57:
Ik zou je nas + schijven laten omruilen! Dan heb je een verse start:)
ja, dat probeer ik ook. 4-Launch zal wel niet blij met me zijn. Ik heb overigens ook nog een Ticket bij Synology lopen.

Ook ben ik nu alle schijven op mijn Windows PC het formateren (de lange versie). Volgens mij verdwijnen die 'current pending sector count' errors dan. Volgens bij betekent deze error dat de schijf nog niet zeker weet of de sector echt beschadigd is. Als er dan in de toekomst wel zonder problemen gelezen/geschreven kan worden wordt de count weer verlaagd (en is de schijf uiteindelijk weer ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Beste dames en heren. Ik heb zelf al vooronderzoek gedaan, beetje navraag hier en daar gedaan over het nemen van een NAS: zeker in onze thuissituatie zal dit zeker een belangrijke rol gaan vervullen. Uiteindelijk lees en hoor ik toch goeie dingen over het merk Synology en hun NAS'sen,

Nou zat ik eens de pricewatch en dit topic door te kijken om te bekijken welke Synology NAS bij mij zou passen en aan de volgende eisen zou voldoen:
  • DLNA gaat icm met Samsung TV werken
  • Minimaal 2 bays -> Minimaal 2 TB
  • Beste merk op de markt (jeweet)
  • Compatibaliteit met torrents en eventueel nieuwsgroepen
  • Eventueel bestanden goed te benaderen met apps via iOS en Android
Een van de eerste NAS'sen die bij mij meteen opvielen was de DS213+ (liever de +-variant vanwege de hogere prestaties die wij waarschijnlijk toch wel nodig zullen hebben).
Wat zouden jullie voorstellen of wat denken jullie hierover? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Tsja, het ligt er heel sterk aan wat je van plan bent naast de zaken die je beschrijft. Ik doe hetzelfde met een 213 (zonder+) en dat gaat op zich prima.
De momenten waarop je meer rekenkracht zou willen hebben is tijdens het uitpakken en repareren van gedownloade files via usenet. Als je op datzelfde moment denkt ook nog lekker een full bluray te kunnen streamen zit je ernaast.
Verder trek ik niet de 100mbit lijn dicht met sabznbd, maar blijft hij steken op 5-6MB/s. Daar heb ik niet zoveel last van, dat heeft met name te maken met wanneer je hem laat downloaden (dus niet op tijdstippen dat je ook graag zou willen streamen, maar ook niet 10min voordat je film wilt kijken).

Een 213+ zal dat iets beter doen, maar of dat verschil nou heel erg groot is vraag ik me af.

Let er ook op dat misschien niet alle packages al beschikbaar zijn voor de 213+ omdat deze een andere cpu heeft dan de 213 en 212 serie. Kan zijn dat dit inmiddels opgelost is maar dit was een aantal weken geleden nog een probleem (met name sabnzbd en sickbeard dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Speedingwilly

gebruik de official WD diagnose tool om je schijven te controleren. Zo weet je 100% zeker dat je schijven goed zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:23:
@ Meessen

probeer eens een andere router zoals bijv de TP-Link1043 (ofzo) kost geen drol en presteert prima! Daarnaast wat je kunt proberen is het volgende:

je ongebruikte gigabitswitch aan je router hangen, synology en je desktop/laptop BEDRAAD aan de switch hangen. Test dan je snelheden.
Ik heb de gigabit switch (TP-Link TL-SG1008D) aan de router gehangen en de synology en mijn laptop aan de switch (bedraad). Ik haal nu rond de 45 MB/s bij download en rond de 30 MB/s bij upload als ik de nas als netwerkschijf gebruik. Aanzienlijk beter. Alleen is de cloudstation verbinding nog steeds langzaam rond de 2MB/s, zal die over het internet gaan in plaats van het netwerk?
Bedankt voor de tip, het blijkt dus toch aan de wireless te liggen.
Maar aangezien ik het helaas toch met een wireless netwerk moet doen hier voor mijn desktop en laptop moet ik kijken om dat op te lossen.
Heb je zelf ervaring met de TP-Link1043?

De wireless kaart in mijn laptop is een Intel Advanced N Wifi Link 6200.
De wireless kaart in mijn desktop is een Linksys wmp600n
Beide hebben slechte snelheden over de wireless dus dan zal het aan de router liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het kan zijn dat het aan je router ligt, maar ik zou eerst een ander kanaal proberen.

Gebruik inSSIDer om te kijken welke wirelessnetwerken op welke kanalen zitten. Stel daarna je router op een ander kanaal in.

Je router is sowieso niet heel sterk. Er loopt een draadje op GoT over de TP-Link, een echte bangforbuck router. Heb zelf geen ervaring mee, maar zodra mijne ooit doodgaat dan neem ik wel de TP-Link.

btw welke nas had je ookal weer? 45/30 is niet slecht.

Cloudstation gaat inderdaad over het internet, maar om Cloudstation op je desktop sneller te laten lopen moet je ipv QuickconnectID het ipadres van je syno invullen. Dan gaat niet over het internet maar over je interne netwerk. Voor je laptop zou ik het niet doen, want anders kan Cloudstation niet connecten als je niet thuis bent.

[ Voor 32% gewijzigd door Rainesh op 18-11-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:39:
@ Speedingwilly

gebruik de official WD diagnose tool om je schijven te controleren. Zo weet je 100% zeker dat je schijven goed zijn of niet.
Goede tip. Heb je een downloadlink?

Ik heb deze gevonden: Data Lifeguard Diagnostic for Windows
http://support.wdc.com/pr...oad.asp?groupid=606&sid=3

Weet niet of je deze tool bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dat is em:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
Ik loop tegen een vaag probleem aan, ik heb een DS412+ met een hele hoop series. Vanaf mijn gewone PC speelt hij alles af. Maar mijn XBMC windows 7 PC speelt sommige niet af, als ik dan vanaf die PC VLC gebruik geeft die in de logboeken aan dat er geen rechten zijn.

Het vreemde is dat de ene aflevering het wel doet en de andere niet.

EDIT:

Het lijkt iets op rechten, heb nu dat ene seizoen op admin rechten gezet en nu doet hij het wel.
Maar dat eigenlijk uit wie eigenaar van die map is mbt sickbeard/sabnzb ?

[ Voor 21% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-11-2012 16:17 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
thank you!

Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
KillerB schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:32:
Tsja, het ligt er heel sterk aan wat je van plan bent naast de zaken die je beschrijft. Ik doe hetzelfde met een 213 (zonder+) en dat gaat op zich prima.
De momenten waarop je meer rekenkracht zou willen hebben is tijdens het uitpakken en repareren van gedownloade files via usenet. Als je op datzelfde moment denkt ook nog lekker een full bluray te kunnen streamen zit je ernaast.
Verder trek ik niet de 100mbit lijn dicht met sabznbd, maar blijft hij steken op 5-6MB/s. Daar heb ik niet zoveel last van, dat heeft met name te maken met wanneer je hem laat downloaden (dus niet op tijdstippen dat je ook graag zou willen streamen, maar ook niet 10min voordat je film wilt kijken).

Een 213+ zal dat iets beter doen, maar of dat verschil nou heel erg groot is vraag ik me af.

Let er ook op dat misschien niet alle packages al beschikbaar zijn voor de 213+ omdat deze een andere cpu heeft dan de 213 en 212 serie. Kan zijn dat dit inmiddels opgelost is maar dit was een aantal weken geleden nog een probleem (met name sabnzbd en sickbeard dacht ik).
Ja ik wil dus in ieder geval kunnen downloaden, maar ook in full HD kunnen streamen (niet gelijktijdig) naar de TV.
Verder wil ik mogelijk tijdens het downloaden ook zonder vertraging tijdens het afspelen een iTunes server van rond de 30 GB hierop laten draaien.
Verder moet 'ie natuurlijk overige progjes/packages die ik erop ga zetten gewoon perfect moeten gaan draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:45:
Het kan zijn dat het aan je router ligt, maar ik zou eerst een ander kanaal proberen.

Gebruik inSSIDer om te kijken welke wirelessnetwerken op welke kanalen zitten. Stel daarna je router op een ander kanaal in.

Je router is sowieso niet heel sterk. Er loopt een draadje op GoT over de TP-Link, een echte bangforbuck router. Heb zelf geen ervaring mee, maar zodra mijne ooit doodgaat dan neem ik wel de TP-Link.

btw welke nas had je ookal weer? 45/30 is niet slecht.

Cloudstation gaat inderdaad over het internet, maar om Cloudstation op je desktop sneller te laten lopen moet je ipv QuickconnectID het ipadres van je syno invullen. Dan gaat niet over het internet maar over je interne netwerk. Voor je laptop zou ik het niet doen, want anders kan Cloudstation niet connecten als je niet thuis bent.
Ik heb inSSIDer gebruikt; ik zit op kanaal 11 en ben de enigste in dat bereik, RSSI is -66 en maxrate 144.

Ik heb de DS212j nas met 2x 2Tb WD red.

Cloudstation heb ik nu op de desktop verbonden via het interne adres, maar daar merk ik dus nog niks van door die slechte verbinding.

Wat ik vrij raar vind is waarom de interne wireless naar de NAS zo extreem laag is, ik heb al hoger gehaald tijdens downloads van het internet over dezelfde wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Haakontje

Dan zou ik voor de + serie gaan. Een J serie is hartstikke prima, echt bangforbuck maar je gaat uiteindelijk toch veel meer dingen doen met je nas.

@ Meessen

stel alles eens in op 300mbps en 5ghz. Met name je desktop. Kijk in de eigenschappen van je draadloos adapter (win7: configscherm->netwerkcentrum->netwerkverbindingen) Zijn er ook nog andere kanalen waar die "vrij" zijn?

Daarnaast moet je wel rekening houden dat je max met plusminus 10mb/s naar je nas kunt lezen/schrijven want het is met een 100mbit verbinding verbonden. Met gigabit zou het max 125mb/s zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:03:
@ Meessen

stel alles eens in op 300mbps en 5ghz. Met name je desktop. Kijk in de eigenschappen van je draadloos adapter (win7: configscherm->netwerkcentrum->netwerkverbindingen) Zijn er ook nog andere kanalen waar die "vrij" zijn?

Daarnaast moet je wel rekening houden dat je max met plusminus 10mb/s naar je nas kunt lezen/schrijven want het is met een 100mbit verbinding verbonden. Met gigabit zou het max 125mb/s zijn.
De router is niet dualband dus kan niet op 5ghz. Kanaal 3 is ook vrij (er zit maar één ander wifi netwerk hier en die is op 7).

Ik ga morgen toch maar eens proberen om een kabel naar boven te leggen.

Wat voor een snelheden kan je ongeveer verwachten als je via een extern netwerk naar je nas leest en schrijft (5-6mb upload van ziggo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:42
Meessen schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:54:
[...]

Wat voor een snelheden kan je ongeveer verwachten als je via een extern netwerk naar je nas leest en schrijft (5-6mb upload van ziggo)?
Wat je zelf zegt.. 5 a 6 mbit als je gaat downloaden van je NAS via een extern adres, en je download snelheid als je gaat uploaden naar je NAS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb een 60mbit lijn van Ziggo met 6mbit upload. Vanaf mijn werk download ik max met 6mbit vanaf mijn server (omdat 6mbit mijn max uploadsnelheid is).

Je zou ook nog eens powerline adapters kunnen proberen. Scheelt een kabeltje leggen en snelheid is stukken beter. Maar hou er echt rekening mee dat je niet hoger dan 10-12mb/s gaat halen omdat je op een 100mbit verbinding zit.

Wat ik zou doen:

1) andere router of gbit switch tussenplaatsen
2) kabel trekken of anders een powerline setje plaatsen zoals bijv pricewatch: TP-Link TL-PA511 Starter Kit

Liefst een andere router + kabel, dan kun je ook weer een tijdje tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rainesh schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:11:
Ik heb een 60mbit lijn van Ziggo met 6mbit upload. Vanaf mijn werk download ik max met 6mbit vanaf mijn server (omdat 6mbit mijn max uploadsnelheid is).

Je zou ook nog eens powerline adapters kunnen proberen. Scheelt een kabeltje leggen en snelheid is stukken beter. Maar hou er echt rekening mee dat je niet hoger dan 10-12mb/s gaat halen omdat je op een 100mbit verbinding zit.

Wat ik zou doen:

1) andere router of gbit switch tussenplaatsen
2) kabel trekken of anders een powerline setje plaatsen zoals bijv pricewatch: TP-Link TL-PA511 Starter Kit

Liefst een andere router + kabel, dan kun je ook weer een tijdje tegenaan.
Ik zal voor nu de gigabit switch tussen de nas en de router plaatsen en vanuit de switch een kabel naar boven aan de desktop. Met een nieuwe router zal ik nog even wachten want dan is de desktop toch aangesloten en met de laptop werk ik hier zelden. Dan komt die TP-Link TL-WR1043ND misschien uiteindelijk nog.

Heel erg bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb anders een hele andere ervaring met mijn DS212J. Ik gebruik de VPN Server, Audio Station, iTunes Server, Plex Media Server, SickBeard, CouchPotato, SABnzbd en Transmission packages, en die draaien allemaal gelijktijdig. Nooit heb ik last van hickups. Ik kan een VPN connectie openzetten naar mijn Synology en over deze verbinding een film via Plex streamen terwijl SABnzbd aan het downloaden is.

Wel is SABnzbd wat traag, maar nog altijd sneller dan de grens van mijn Usenet provider (10 megabit). Aangezien dat in de nacht draait, is dat geen enkel probleem. En ik gebruik alles single-user, allicht dat dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
In mijn DS410 heb ik een RAID 5 volume van 4 2TB schijven. Nu wil ik een 2TB schijf vervangen door een WD Red van 3 TB. Kan ik dan het volume omzetten van RAID 5 naar SHR, zonder data te verliezen?
Ik kan daarover op de Synology website of in dit forum geen informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:55

StarWing

Huh ?!?

Zijn er hier nog personen die last hebben van hibernate icm met couchpotato server ?
CPS vraagt elke ~10 minuten /etc/localtime op waardoor de nas niet in slaapstand gaat.
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken op dit probleem, maar ik kom er niet uit. Een oplossing kan evt zijn door een cron aan te maken en CPS te starten en te stoppen, maar dit vind ik niet zo een mooie oplossing.

De logs van sab en sb staan op een SD kaartje en dit werkt vlekkeloos. Enkel CPS verhinderd dat de nas slapen gaat.
Postprocessing etc staan uit in CPS. De logs staan nog op hun default location.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munters
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:38
Ik heb vorige week een DS412+ gekocht met 3 3TB WD Red schijven, in Raid 5 als 1 volume geinstalleerd.
Deze is met een gigabit switch aangesloten (een losse switch, los van de wifi- en internet router).

Nu valt de snelheid met zwaar tegen (ik test met een ISO bestand van 1 GB, vanaf een Windows Vista pc). Schrijven naar een Windows CIFS share gaat met 50 MB/s. En lezen gaat met slechts 10,5 MB/s.
(Tussen twee pc's op deze switch haal ik ruim 94 MB/s, beide kanten op).
Ik gebruik geen encryptie en geen indexering.

Er draaien nog geen pakketten en tijdens deze test is de processor voor slechts 2% belast.
De schijven zijn nieuw en volgens de SMART gegevens in prima staat.

Hebben jullie enig idee waarom de snelheid zo laag kan zijn?

Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Politoer

dat kan helaas niet zonder verlies van data. Je zou je data ergens moeten wegschrijven en dan opnieuw moeten rebuilden.

@ Munters

welke verbindingssnelheid geeft DSM aan? Staat jumboframes aan? Zo ja, zet het uit. Tenzij je switch het ondersteund. Op je clients moet je het dan ook instellen.

@ StarWing

staat je couch updater aan? Kun je vinden in settings en dan advancedsettings even aanvinken. Zet het uit. Daarnaast in DSM ook even je regionale instellingen controleren. Klopt daar alles?

Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.