Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
awwww dus ik kan ophouden met googelen? ik had de stiekeme hoop dat ik gewoon ergens een instelling over het hoofd had gezien oid. =( wat jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

Reley

Zoom Zoom

Nou, update staat erop. Via OTA gehad, duurde paar minuten.
En wat een verschil zeg... Merk er nog niks van ;)
Misschien in de komende dagen als ik er wat meer mee heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Hier ook de Update binnengehaald. Snel en werkt prima. Geen merkbare snelheidsverschillen.

Fijn dat je het meldingenvenster kan aanpassen, kon zo de toggles die ik niet gebruik weghalen en de slider om de helderheid aan te passen.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30
Ik krijg geen melding binnen van een OTA update, maar Kies geeft de update wel aan.
Nadeel, hij is geroot dus daar struikeld Kies over.
Temp unroot of Triangle away werken beide niet.
Enige optie op dit moment is volledig resetten door Kies en dan update installeren. Zie ik eigenlijk niet zo zitten om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2020
glenner schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 06:53:
De Nederlandse update komt net binnen bij mij! Momenteel aan het installeren. Update is 182.45mb groot. Ben hem ota aan het installeren dus servers zijn nog redelijk bereikbaar. Ter info: ik had een origineel Frans toestel waarover ik de Nederlandse phn stock rom heb overgeflashed. Daarna fabrieksreset gedaan om zeker te zijn dat csc ook correct was en voila, geen problemen met ota en kies updates.
182mb? Da's gek, de mijne was 290mb. Daarna nog een keer 30mb, op een of andere manier hebben ze hem in twee delen opgeknipt. Bij elkaar dus 320mb. Afgelopen vrijdag geinstalleerd, zonder problemen.

Wat ik wel verwarrend vond zijn de drie opties die je krijgt na het downloaden: 'Annuleren', 'Alles installeren' en 'Installeren'. 'Annuleren' snap ik wel, maar ik weet niet wat het verschil is tussen die twee andere. Ik heb maar 'Installeren' gekozen, in de hoop dat ik dan de verschillende onderdelen van de update kon kiezen. Dat was niet zo.

4.1.2 bevalt mij tot nog toe prima. Weinig verschil qua snelheid/responsiviteit, nog steeds gewoon retesnel.

Ik miste de [sync] toggle in het meldingenvenster, maar die kon ik terugzetten in instellingen - display. Superhandig, als je het effe weet. Meteen overbodige meuk uit het meldingenvenster gehaald.

Ze hebben de problemen met Talkback ook opgelost lijkt het (ik gebruik WatchIt voor Smart Headset Pro, en Talkback zat in de weg, waardoor Swype niet meer werkte als WatchIt aanstond). Goeie zaak.

Ook fijn: de uitbreiding voor de Planner, waarmee je notities aan een datum kunt toevoegen in de maandweergave. Even de S-pen hoveren boven de datum-aanduiding.

Ik heb wel twee vraagjes, misschien weet een van jullie dat.

1. Wat wordt er precies afgeknepen door de spaarstand?
2. Mijn opslag geeft als 'totale ruimte' 10,36GB aan (en zo'n 9GB nog beschikbaar, geen ruimtegebrek dus). Ik heb de 16GB uitvoering van de Note2, en ik kan me moeilijk voorstellen dat hij 6GB zomaar even weggemoffelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Fijn dat de nieuwe update er is! Ik heb net met emmc check gekeken of mijn toestel vatbaar is voor sds. Dit is helaas het geval. Verhelpt de nieuwe update dit probleem? Of moet ik daar iets anders voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:28:
Ik krijg geen melding binnen van een OTA update, maar Kies geeft de update wel aan.
Enige optie op dit moment is volledig resetten door Kies en dan update installeren. Zie ik eigenlijk niet zo zitten om eerlijk te zijn.
Als je geroot bent is het het makkelijkst om via samfirmware de originele rom te downloaden en dan flashen met mobile odin.5 minuten werk.En mocht je flashcounter omhoog gaan gewoon triangle away gebruiken en alles is weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

darkdesign schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:55:
Fijn dat de nieuwe update er is! Ik heb net met emmc check gekeken of mijn toestel vatbaar is voor sds. Dit is helaas het geval. Verhelpt de nieuwe update dit probleem? Of moet ik daar iets anders voor doen?
Volgens mij wel. Maar eerlijk gezegd heb ik mij rot gezocht naar mogelijke slachtoffermeldingen op het internet en kom steeds alleen op die topic uit op XDA. En daarin heb ik nog niemand horen zeggen dat die een Sudden Death heeft gehad. Ik vind het meer speculaties dan feiten.

Misschien iemand die wel wat links kan plaatsen met duidelijke gevallen van SDS bij de Note 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
Is die SDS niet alleen het geval bij de GSIII op dit moment? Ik geloof ergens gelezen te hebben dat dit het geval was bij toestellen die al zo'n 6 maanden in gebruik waren. Zo lang heeft nog niemand zijn note 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Lees mijn berichtje nog maar eens. Volgens mij is dat ook de reden dat er nog geen SDS meldingen zijn voor de Note 2.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Als je geroot bent is het het makkelijkst om via samfirmware de originele rom te downloaden en dan flashen met mobile odin.5 minuten werk.En mocht je flashcounter omhoog gaan gewoon triangle away gebruiken en alles is weer goed.
Ok, thanks.
Zat al wel in die hoek te kijken, maar kon het zo even niet vinden.
Je data blijft dan wel behouden?
Verwacht het wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Arunia schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:28:
Ik had het probleem ook, omdat ik afkwam van een Sony Xperia U. En die kon je gewoon via de officiele weg updaten terwijl die geroot was. Maar bij samsung kan dat niet helaas. Heb mijn Note 2 daarom ook geunroot en de onnodige apps gewoon uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boldarak
  • Registratie: Mei 2012
Editagain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:35:
[...]

2. Mijn opslag geeft als 'totale ruimte' 10,36GB aan (en zo'n 9GB nog beschikbaar, geen ruimtegebrek dus). Ik heb de 16GB uitvoering van de Note2, en ik kan me moeilijk voorstellen dat hij 6GB zomaar even weggemoffelt.
Hier hetzelfde, heb nog even 2 Android tablets erbij gepakt , met 4.1.1 erop, dat laat andere cijfers zien. Ongeveer 2gb aan OS.
Kan me ook niet voorstellen dat de voorgeinstalleerd samsung apps +- 4gb in beslag nemen.

PSN ID = OTL002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
Boldarak schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Hier hetzelfde, heb nog even 2 Android tablets erbij gepakt , met 4.1.1 erop, dat laat andere cijfers zien. Ongeveer 2gb aan OS.
Kan me ook niet voorstellen dat de voorgeinstalleerd samsung apps +- 4gb in beslag nemen.
Thanks. Zo'n 2GB aan OS dus, en waarschijnlijk iets meer. Zou 'ie de 2GB RAM-geheugen ook van die 16GB afhalen? Lijkt me stug, maar marketingtechnisch valt dat vast wel goed te praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Editagain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:01:
[...]

Thanks. Zo'n 2GB aan OS dus, en waarschijnlijk iets meer. Zou 'ie de 2GB RAM-geheugen ook van die 16GB afhalen? Lijkt me stug, maar marketingtechnisch valt dat vast wel goed te praten...
Zo te zien heb je gelijk. Zie geen apart RAM deel.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15ntyqh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Ok, thanks.
Zat al wel in die hoek te kijken, maar kon het zo even niet vinden.
Je data blijft dan wel behouden?
Verwacht het wel overigens.
Ja alles blijft behouden.Was het zat altijd maar op ota te wachten.Nu altijd eerste rang bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:19
Ik merk dat de snelle weergave minder fel brandt, hierdoor zie je niet duidelijk hoeveel % aan batterij je hebt. Heb vandaag de update 4.1.2 binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:34:
[...]

Ja alles blijft behouden.Was het zat altijd maar op ota te wachten.Nu altijd eerste rang bij updates.
Helemaal gelijk in.
Rooten is ook weer leuk met de nieuwe firmware. Heb nu de oude gedaan (wat volgens het topic op XDA gewoon werkt), maar wil toch de stock van de nieuwe doen, maar daar zat dan weer geen SuperSU bij.
Nu dan eerst de oude en dan de nieuwe er overheen zetten. Verwacht dat dat geen probleem gaat geven.

edit:
Dat laatste geeft me SuperSU en de nieuwste stock hoe heet dat ook alweer. Dat rootmenu oid.
Dus dat gaat gewoon goed op die manier.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 16-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uur geleden ook de update geïnstalleerd, alleen ben ik nu tegen een vervelend probleem aangelopen...
Mijn Note 2 kan geen goeie verbinding maken met mijn router.
Hij blijft telkens op "IP adres ophalen" hangen.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- Note 2 rebooten.
- Note 2 Factory Settings.
- Router resetten.
- Note 2 Statisch IP geven

Dit laatste werkt overigens, alleen klapt de verbinding er dan na +- 10 seconden uit.

Heb het internet al een beetje afgezocht..en ben niet de enige met dit probleem.

Iemand nog ideeën?

Update:

Meer dingen geprobeerd:

- Router Factory Default.
- Geen Beveiliging op Wifi
- Verschillende Beveiliging op Wifi.

Zelfde resultaat, Note 2 wil maar niet connecten met mijn netwerk, terwijl er vanochtend nog niets aan de hand was op de oude firmware. Mijn vriendin haar Iphone and Ipad krijgen gewoon een IP adres.
Statisch wil hij dan wel connecten, maar dan verliest hij elke 10 seconden verbinding om het dan weer opnieuw te proberen.

*frustrerend*

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:40:
Uur geleden ook de update geïnstalleerd, alleen ben ik nu tegen een vervelend probleem aangelopen...
Mijn Note 2 kan geen goeie verbinding maken met mijn router.
Hij blijft telkens op "IP adres ophalen" hangen.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

- Note 2 rebooten.
- Note 2 Factory Settings.
- Router resetten.
- Note 2 Statisch IP geven

Dit laatste werkt overigens, alleen klapt de verbinding er dan na +- 10 seconden uit.

Heb het internet al een beetje afgezocht..en ben niet de enige met dit probleem.

Iemand nog ideeën?
Dat is wel vreemd. Bij mij werkt het prima na de update.

Eventueel de router terugbrengen naar factory settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:49:
[...]

Dat is wel vreemd. Bij mij werkt het prima na de update.

Eventueel de router terugbrengen naar factory settings?
Ook dat heb ik gedaan.. zelfde resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:51:
[...]

Ook dat heb ik gedaan.. zelfde resultaat :(
Hmm lastig! Je zou als laatst even een andere router kunnen proberen of bij iemand anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
MrJoker1985 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:52:
[...]

Hmm lastig! Je zou als laatst even een andere router kunnen proberen of bij iemand anders proberen?
Probeer het een keer met wps. Ik weet niet hoe het komt, maar dat wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Editagain schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:59:
[...]

Probeer het een keer met wps. Ik weet niet hoe het komt, maar dat wil nog wel eens helpen.
Helpt ook niet..
Kan wel een andere router proberen, maar eigenlijk is het toch wel duidelijk dat er iets mis is met de update/telefoon?

1.Ben niet de enige, zoek maar eens op 4.1.2 wifi problems.
2.Vanochtend op oude firmware geen enkel probleem.
3.Alle andere draadlose apparaten in het huis kunnen verbinding maken.

Erg vervelend dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Je verbindings instellingen worden onthouden mbv je gmail account. Wanneer je je dus opnieuw aanmeld met je gmail pakt hij de oude instellingen.
Druk lang op de bewuste verbinding en kies voor vergeten.
Maak hierna opnieuw verbinding door het ingeven van het juiste ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:07:
[...]

Helpt ook niet..
Kan wel een andere router proberen, maar eigenlijk is het toch wel duidelijk dat er iets mis is met de update/telefoon?

1.Ben niet de enige, zoek maar eens op 4.1.2 wifi problems.
2.Vanochtend op oude firmware geen enkel probleem.
3.Alle andere draadlose apparaten in het huis kunnen verbinding maken.

Erg vervelend dit...
Staat wifi slaapstand aan? En wifi-timer aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al 3x het netwerk verwijderd.
En Wifi staat gewoon aan tijdens slaapstand,
Wifi timer staat uit.

lees net een topic op XDA Dev dat er problemen ( kunnen ) zijn met de wifi drivers in 4.1.2
En dat deze drivers vervangen moeten worden naar de oude drivers van de vorige update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:20:
Heb al 3x het netwerk verwijderd.
En Wifi staat gewoon aan tijdens slaapstand,
Wifi timer staat uit.

lees net een topic op XDA Dev dat er problemen ( kunnen ) zijn met de wifi drivers in 4.1.2
En dat deze drivers vervangen moeten worden naar de oude drivers van de vorige update...
Anders de rom downloaden van sammobile.com. en flashen mbv Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ditzelfde geintje heb ik ook eens eerder meegemaakt met een custom ROM van mijn TF101. De oplossing voor mij was toen om het WiFi gedeelte van de router op WEP te zetten.

Niet ideaal, maar toen werkte het voor mij wel (inmiddels staat er weer een ROM op die geen problemen geeft).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Is er iemand hier die ooit een reactie heeft gekregen van S Voice, probeer het nu al dagen, wifi, 3G/HSDPA, etc. maar altijd "network error"

Tot nu toe wel dik tevreden over de telefoon alleen grootste minpunt vind ik wel dat de capacitieve knopjes onder het scherm niet bedienbaar zijn met de S Pen, daar hadden ze toch wel een mini stukje digitizer onder kunnen plakken?! Ach ja er moet ook nog wat blijven voor de Note 3.

Edit:
Ik kreeg zo juist "An unexpected server error occurred. Please try again."
* GewoonWatSpulle probeert opnieuw
Edit 2:
Helaas pindaboter, niks noppes nada niente. Toch wel jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 16-01-2013 18:42 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Als ik een Duitse Note 2 koop moet ik dus via Odin de Nederlandse ROM flashen.
Is er een stappenplan te vinden met welke firmware ik nodig heb en hoe verder? Ik heb een jaar of 2 geleden één keer iets met Odin gedaan, daarna nooit meer gebruikt...
Als je de NL ROM hebt geflasht krijg je dan nog OTA updates cq. werkt het updaten via KIES dan nog of ben je vanaf dit moment gebonden aan Odin voor ROM updates?

Dat de garantie vervalt snap ik ;)

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Ben weer tegen iets nieuws aangelopen. Bij HDR modus krijg je nu de optie om de intensiteit te kiezen en daarnaast de optie om de HDR en oorspronkelijk foto's of alleen de HDR op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:15
Hello , sedert de nieuwe firmware krijg ik; als ik nu op internet iets wil openen krijg ik nu eerst altijd een pop-upbrowser te zien.. weet er iemand of dit kan dit uitgeschakeld worden??

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

patrick56 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:28:
Hello , sedert de nieuwe firmware krijg ik; als ik nu op internet iets wil openen krijg ik nu eerst altijd een pop-upbrowser te zien.. weet er iemand of dit kan dit uitgeschakeld worden??

Grtjs
Dat vind ik een hele mooie optie. Kreeg dat net toevallig bij whatsapp toen ik een youtube link wou openen. Zeker een mooie optie als je even snel wat wilt checken.

Ik weet niet hoe je het uit moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun

Grtjs
Misschien via applicatiebeheer de appvoorkeuren opnieuw instellen? En dan chrome of de standaard browser openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 22:13

Grtjs
Ja dat heb ik ook sinds de update. Ik vond het juist prettig om de keuze te hebben tussen de pop-up browser en de normale browser bij het openen van een link. De applicatie voorkeuren verwijderen is bij mij helaas geen oplossing. Jammer dat Samsung het keuze scherm heeft uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hoor veel negatieve dingen over de update. Of niet updaten of maar naar custom roms als ik dit zo hoor :\

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb nergens last van. Er is bij mij niks mis na de update. Er zullen altijd wel individuele problemen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Ik draai nu al een poosje verschillende custom roms.
Echter na een bepaalde tijd (ruwweg een week) lijkt het alsof m'n telefoon niet meer in standby gaat voor langere periodes. Als ik dan bij batterij verbruik ga kijken staan er veel blauwe streepjes bij 'Wakker' (geen volledig blauwe lijn, dus niet heletijd aan, maar zeker meer blauw dan zwart).
Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals wifi aan/uit, locatieservices aan en uit, maar maakt allemaal niets uit.

Het enige wat werkt is een full wipe en opnieuw flashen. Iemand misschien enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:27:
[...]

Anders de rom downloaden van sammobile.com. en flashen mbv Odin
Zonet gedaan, nog steeds hetzelfde geintje.... word er nu een beetje moe van...
Had ik de update nou maar niet gedaan.. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Solictice schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:08:
Ik draai nu al een poosje verschillende custom roms.
Echter na een bepaalde tijd (ruwweg een week) lijkt het alsof m'n telefoon niet meer in standby gaat voor langere periodes. Als ik dan bij batterij verbruik ga kijken staan er veel blauwe streepjes bij 'Wakker' (geen volledig blauwe lijn, dus niet heletijd aan, maar zeker meer blauw dan zwart).
Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals wifi aan/uit, locatieservices aan en uit, maar maakt allemaal niets uit.

Het enige wat werkt is een full wipe en opnieuw flashen. Iemand misschien enig idee hoe dit komt?
Soms zijn er apps die wake locks veroorzaken. Maar het kan ook een kernel probleem zijn. Heb je al eens geprobeerd een andere kernel op die rom te installeren? zoals notecore?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Astennu schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:17:
[...]

Soms zijn er apps die wake locks veroorzaken. Maar het kan ook een kernel probleem zijn. Heb je al eens geprobeerd een andere kernel op die rom te installeren? zoals notecore?
Apps zijn het niet gok ik, niet door mij geinstalleerde iig. Android OS staat boven aan bij battery usage.

En heb nog geen andere kernels geprobeerd, draai momenteel HyperNote met RedPill kernel, maar zal eens kijken naar Notecore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Hier ook nog geen problemen ontdekt na de update. Mocht er wel iets gebeuren in de komende week, dan laat ik het wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Heb zojuist gecontroleerd op updates via me GNote2 zelf alleen het is blijkbaar nog niet beschikbaar voor mij i.v.m. volgorde of iets, Kies nu geopend en daar geeft die wel een update aan ( 4.1.2 ). Ik ga meteen beginnen. Zal wel niet veel verschil brengen alleen hoop ik dat die eMMC bug dus gefixed wordt want heb mijn serienummer bekeken met dat tooltje van eMMC checker en val daar jammer genoeg ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

De mijne (oktober 2012) valt er niet onder blijkbaar (Sane chip).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik krijg in Kies nog steeds: current firmware versiuon is not supported to update firmware via kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Astennu schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:57:
Hoor veel negatieve dingen over de update. Of niet updaten of maar naar custom roms als ik dit zo hoor :\
Veel negatieve dingen? :?

Van mij in ieder geval niet hoor. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Husy schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:34:
Heb zojuist gecontroleerd op updates via me GNote2 zelf alleen het is blijkbaar nog niet beschikbaar voor mij i.v.m. volgorde of iets, Kies nu geopend en daar geeft die wel een update aan ( 4.1.2 ). Ik ga meteen beginnen. Zal wel niet veel verschil brengen alleen hoop ik dat die eMMC bug dus gefixed wordt want heb mijn serienummer bekeken met dat tooltje van eMMC checker en val daar jammer genoeg ook onder.
Ik hen zelf contact opgenomen met Samsung en zij hebben bevestigt dat de modellen die vallen onder deze bug gefixt worden met de nieuwe update. Ook heeft iemand op XDA de files gecheckt van de nieuwe update en die veranderen idd iets an de bootloader. (Ofzoiets)

Heb nu wel het gevoel alsof mijn batterij vet snel leegloopt door deze nieuwe update. Maar is kijken hoe het morgen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Mooi dat de bug inderdaad dan verholpen is. Dat was voor mij de reden om hem uberhaupt te updaten want veel is er niet veranderd. Nu kon ik natuurlijk wel via XDA dit verhelpen door er een andere kernel in te flashen alleen wil hem nu nog ff stock houden, kzoek nog naar de perfecte rom voor mij namelijk.

Vind het trouwens wel raar dat er nog geen topic is aangemaakt voor Custom roms en root etc voor de GNote2
Xyronith schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 01:07:
[...]

Ik hen zelf contact opgenomen met Samsung en zij hebben bevestigt dat de modellen die vallen onder deze bug gefixt worden met de nieuwe update. Ook heeft iemand op XDA de files gecheckt van de nieuwe update en die veranderen idd iets an de bootloader. (Ofzoiets)

Heb nu wel het gevoel alsof mijn batterij vet snel leegloopt door deze nieuwe update. Maar is kijken hoe het morgen gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Husy op 17-01-2013 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung note 2 sinds de Update 4.1.2 ( 16 Jan 2013 ) loopt de batterij ook vet snel leeg.
Ook merk ik dat de helderheid niet meer automatische aanpast en zeker in de spaar stand blijft de browser van samsung donkerder dan gewenst.

Dat zijn mijn opmerkingen die ik na een dag al kan merken.
Wederom een grote teleurstelling in samsung want ik was zo blij dat de batterij zo lang mee ging. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heeft iemand hier problemen met gesprekken? Dus als ik iemand bel met de Note2 dat de andere kant mij niet kan horen. Soms moet ik wel 3 keer bellen om dit te verhelpen. Ik dacht eerst dat het aan het netwerk lag maar mijn oude Desire HD, Samsung 'normale telefoon' en HTC One X hebben nergens last van met dezelfde simkaart. Heb bij mijn weten de laatste updates er op staan tot die van gisteren die heb ik nog niet gedaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

prutser001 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:17:
Heeft iemand hier problemen met gesprekken? Dus als ik iemand bel met de Note2 dat de andere kant mij niet kan horen. Soms moet ik wel 3 keer bellen om dit te verhelpen. Ik dacht eerst dat het aan het netwerk lag maar mijn oude Desire HD, Samsung 'normale telefoon' en HTC One X hebben nergens last van met dezelfde simkaart. Heb bij mijn weten de laatste updates er op staan tot die van gisteren die heb ik nog niet gedaan.
Ja daar heb ik ook last van, ik weet echter niet hoe het opgelost moet worden. Deze vraag is volgens mij wel vaker gesteld in dit topic.
Vaak moet ik 2 keer bellen. De eerste keer horen beide kanten niks. De tweede keer gaat dan bijna altijd wel goed. Ik weet nog niet of de nieuwe update het probleem heeft verholpen.

Vraagje:
Maakt de nieuwe update het roteren van het homescreen mogelijk? Het lukt namelijk niet bij mij.... Ik heb verder geen root, custom rom etc. oid.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:43
heb hier ook last van, helaas niet verholpen met de nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal mijn verhaal hier nog maar een keertje neerzetten..

Sinds gisteren ook de update geïnstalleerd...en sindsdien krijgt mijn Note 2 geen IP adres toegewezen van mijn router.

Dingen die ik tot nu toe allemaal geprobeerd heb:

- Router gereset.
- Router naar fabrieks-instellingen.
- Wel/Geen beveiliging ( WEP, etc allemaal uitgeprobeerd ).
- Wifi Power Saving uitgezet via *#0011#
- WPS geprobeerd ( Gebeurt helemaal niets, niet via Pin of knop op router ).
- Statisch IP voor Note 2 ( Maak verbinding maar klapt er elke 5 seconden weer uit om dan weer te connecten ( loop ).
- Rom opnieuw geinstalleerd via Sammobile en Odin.
- Hard Reset.
- Zonet bij mijn ouders gekeken of hij wou connecten met hun modem: Nope... is wel dezelfde router/modem als die van mij ( Ubee van Ziggo ).

Gisteren na de Hardreset had ik wel even connectie, dus alles leek het te doen.. voor 5 minuten.
Zonet weer een Hard Reset gedaan omdat ik dacht dat het wellicht aan mijn google-account lag ( wifi instellingn ). Maar zelfs zonder iets in te stellen van wat voor account dan ook wil mijn Note 2 niet meer connecten.

Voor de update geen enkel probleem...

Zou het aan de modems liggen van Ziggo ( zat mensen die geen problemen hebben tho.. ) of toch de 4.1.2 Update?
Kan ik de oude update weer terugzetten via Odin.. of is downgraden geen optie?
Zou een custom rom kunnen proberen..maar heb ik geen kaas van gegeten... (Nog niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:04:

Sinds gisteren ook de update geïnstalleerd...en sindsdien krijgt mijn Note 2 geen IP adres toegewezen van mijn router.

Dingen die ik tot nu toe allemaal geprobeerd heb:

- Router gereset.
- Router naar fabrieks-instellingen.
- Wel/Geen beveiliging ( WEP, etc allemaal uitgeprobeerd ).
- Wifi Power Saving uitgezet via *#0011#
- WPS geprobeerd ( Gebeurt helemaal niets, niet via Pin of knop op router ).
- Statisch IP voor Note 2 ( Maak verbinding maar klapt er elke 5 seconden weer uit om dan weer te connecten ( loop ).
- Rom opnieuw geinstalleerd via Sammobile en Odin.
- Hard Reset.
- Zonet bij mijn ouders gekeken of hij wou connecten met hun modem: Nope... is wel dezelfde router/modem als die van mij ( Ubee van Ziggo ).

Gisteren na de Hardreset had ik wel even connectie, dus alles leek het te doen.. voor 5 minuten.
Zonet weer een Hard Reset gedaan omdat ik dacht dat het wellicht aan mijn google-account lag ( wifi instellingn ). Maar zelfs zonder iets in te stellen van wat voor account dan ook wil mijn Note 2 niet meer connecten.

Zou het aan de modems liggen van Ziggo ( zat mensen die geen problemen hebben tho.. ) of toch de 4.1.2 Update?
Zou een custom rom kunnen proberen..maar heb ik geen kaas van gegeten... (Nog niet :P )
Firmware update voor je router al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Hier heb ik ook af en toe last van. Als ik wordt gebeld of iemand bel dan heb ik soms dat bijde kanten niks hoor en als er daarna weer bel dan hoor we elkaar wel. Dit gebeurd nooit 2x achter elkaar ofzo
Ik weet niet welke provider je hebt maar ik zit zelf bij Hi.

Misschien dat het probleem is van de provider als alleen bij hi gebeurd?
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:04:

(...)

Ik heb na de update helemaal geen last van wifi die het niet doet. Ik heb thuis een tele2(modemrouter) en hier krijg ik nogsteeds contact. En op school (Saxion) is er ook geen problemen ontstaan.

Aangezien ik verschillende grootes heb gezien van de update zeg ik ook maar gelijk mijn update was 182mb en heb nu ook 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Firmware update voor je router al geprobeert?
Na een modem reset wordt deze toch automatisch geinstalleerd..meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:10:
Samsung note 2 sinds de Update 4.1.2 ( 16 Jan 2013 ) loopt de batterij ook vet snel leeg.
Ook merk ik dat de helderheid niet meer automatische aanpast en zeker in de spaar stand blijft de browser van samsung donkerder dan gewenst.

Dat zijn mijn opmerkingen die ik na een dag al kan merken.
Wederom een grote teleurstelling in samsung want ik was zo blij dat de batterij zo lang mee ging. :-(
Ook bij mij loopt sinds de update naar 4.1.2 de batterij veel sneller leeg! Heeft iemand daar een verklaring voor? Voorheen kon ik er makkelijk 1,5 - 2 dagen mee doen maar nu is hij een dag weer bijna leeg met hetzelfde gebruik. Erg jammer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet even contact gehad met Samsung over mijn probleem.
Deze adviseert mij naar een Service punt te gaan.. maar gaan deze jongens niet zien dat ik via Odin de software opnieuw geïnstalleerd heb?
Enig idee wat ik nu nog kan doen jongens... wil graag weer wifi op mijn Note 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:29:
Deze adviseert mij naar een Service punt te gaan.. maar gaan deze jongens niet zien dat ik via Odin de software opnieuw geïnstalleerd heb?
Enig idee wat ik nu nog kan doen jongens... wil graag weer wifi op mijn Note 2...
Dan download je toch de oudere firmware op sammobile, en flash die dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Is er met 4.1.2 wel of geen draaibaar homescreen geïntroduceerd? Zo ja, dan werkt het bij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Ik heb een vraagje, bij mijn Witte Galaxy Note 2 besteld van Studentmobiel ( gewoon nederlandse versie ) zit het volume knopje een beetje los lijkt het net. Hij zit er wel op maar hij flabbert af en toe, dit belemmert nu niet de knop zelf hij doet het nog alleen vroeg ik me af of dit normaal is. Heeft iemand anders dit ook? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:29:
Volgens mij als je de firmware download via wat degene boven mij zegt.
Dan installeren via mobile odin, dan zouden ze het niet moeten kunnen zien.
Wat je daarna nog zou kunnen doen (settings en alle andere opgeslagen dingen zijn dan wel weg) is via Kies de laatste firmware laten installeren. Hij zegt dan wel dat je een aangepaste software draait, maar legt uit hoe je de originele dan kunt installeren. Dit maakt je telefoon volledig leeg en reset ook de counter meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Husy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:37:
Ik heb een vraagje, bij mijn Witte Galaxy Note 2 besteld van Studentmobiel ( gewoon nederlandse versie ) zit het volume knopje een beetje los lijkt het net. Hij zit er wel op maar hij flabbert af en toe, dit belemmert nu niet de knop zelf hij doet het nog alleen vroeg ik me af of dit normaal is. Heeft iemand anders dit ook? :p
Heb laatst een aantal toestellen bekeken en die hadden het allemaal. De toestellen die ik daarna heb bekeken hadden daar weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bedankt voor de reacties, heb er vandaag meerdere keren last van gehad. Omdat ik ook een HTC One X (prive) gebruik en daarbij de Note II (Zakelijk) en op de HOX als niemand wat zegt het net lijkt of de verbinding weg is/opgehangen is dacht ik dat ik voorbarig was met ophangen opnieuw bellen :P Op de HOX geeft het weleens rare gesprekken :P.

Zelf gebruiken we de Note II met een zakelijk Telfort 'groep' abbo, we gebruiken ook wel de goedkope Samsung B2100 en 1 ander model met een dikke batterij (gaat makkelijk 2 weken mee) Eigenlijk lijken alleen de Note II's er last van te hebben. Andere op Android gebaseerde toestellen hebben nergens last van. We gaan ze nog maar niet updaten naar 4.1.2 denk ik :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wou ik toch bijna een Note 2 kopen! Goed dat ik tweakers altijd lees hahaha!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:52:
[...]

Volgens mij als je de firmware download via wat degene boven mij zegt.
Dan installeren via mobile odin, dan zouden ze het niet moeten kunnen zien.
Wat je daarna nog zou kunnen doen (settings en alle andere opgeslagen dingen zijn dan wel weg) is via Kies de laatste firmware laten installeren. Hij zegt dan wel dat je een aangepaste software draait, maar legt uit hoe je de originele dan kunt installeren. Dit maakt je telefoon volledig leeg en reset ook de counter meteen.
Heb zonet 4.1.1 voor de Note 2 te flashen, maar mijn mobiel kwam niet verder dan het Samsung Logo na het flashen.
Zonet maar weer naar 4.1.2 geflashed en nu kan ik mijn Note 2 tenminste weer gebruiken.. op Wifi na natuurlijk.. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij houden ze bij Samsung niet van lange WPA/WPA2 passwords : Onlangs een printer van ze gekocht en die wil maar niet connecten dus maar een UTP kabeltje in gepropt :D

Kortom : Probeer een korter wachtwoord voor je WiFi in te stellen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik lees van Uchianseron nergens hoe het verbinden met een andere router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Xtr3me4me schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:44:
Wou ik toch bijna een Note 2 kopen! Goed dat ik tweakers altijd lees hahaha!
Niks mis met de Note 2. Geweldig apparaat. Heb zeker geen spijt. En de Update naar 4.1.2 is prima verlopen.

Enige minpunt wat ik heb is de Touchwizz interface. Maar gebruik als alternatief Nova Launcher Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:20:
Ik lees van Uchianseron nergens hoe het verbinden met een andere router is.
"- Zonet bij mijn ouders gekeken of hij wou connecten met hun modem: Nope... is wel dezelfde router/modem als die van mij ( Ubee van Ziggo )"

Same issue...

Update:

Zonet ook via Kies 4.1.2 opnieuw geinstalleerd... weer dezelfde melding.
- IP adres ophalen
- Netwerk uitgeschakeld, slechte verbinding. ( Signaalsterkte: Sterk.. go figure.. ).

Dus even samen gevat.

Terug naar 4.1.1 is geen optie, Note 2 laad niet verder dan Samsung Logo.
4.1.2 via Kies her-installeren veranderd ook niets...
Andere router: Zelfde probleem.

Zal nog eens updaten..lol

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Wanneer ik thuis ben, ga ik je verder helpen. Rijdend op je laptop is niet bevordelijk voor de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:41:
Wanneer ik thuis ben, ga ik je verder helpen. Rijdend op je laptop is niet bevordelijk voor de veiligheid.
Bedankt :)
Ik heb dan wel een data bundel ( maar 500mb..." Want ik gebruik toch wifi -_- " ) maar geen wifi op je mobiel is gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4x 4.1.2 geinstalleerd te hebben heb ik nu opeens weer wifi!
Laten we hopen dat het probleem nu weg is... geen idee waarom hij het nu opeens weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Kan iemand mij zeggen hoe ik weer terug kan naar 4.1.1?
Mij lukt het ook niet met odin, hij blijft hangen bij het samsung logo.
Of keeft iemand een link naar een rooted 4.1.1.
De 4.1.2 is waardeloos jammer, accu is nu ook sneller leeg :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
@Uchianseron,

Op één of andere manier heb ik het gevoel dat je een fout maakt in je workarround.
Daarom ga ik je stap voor stap helpen je Note 2 terug te zetten naar de vorige versie(4.1.1)
Wanneer je dan met geen enkele router verbinding kan maken, is er iets mis met de hardware van je telefoon.
1) Stel al de gegevens die je lief zijn veilig door ze bv naar je pc te kopieren.
2) Herstel je telefoon naar fabrieksinstellingen midels het instellingen menu>back-up maken en terugzetten>standaardgegevens herstellen.
3) Doorloop na het herstarten het instellingen menu(je hoeft niet alle accounts te activeren, maar gewoon overslaan)
4) Zet nu je telefoon uit.
5) Start je telefoon nu op in download modus(volume down+home+power button). Hierna nog eenmaal volume up button wanneer je toestel daarom vraagt)
6) Download het volgende bestand: ROOT , en pak deze 1x uit met winrar.
7) Start ODIN op, en sluit je telefoon aan op de pc middels je USB kabel.
8)Zet in ODIN onder PDA het zojuist uitgepakte bestand. Klik nu op start.
9)Je telefoon zal zich nu weer opstarten.
10) Je telefoon heeft nu root toegang.
11) Schakel nu je toestel weer uit, om hem vervolgens op te starten in recovery modus(Druk tegelijk volume up+home+power button, en laat deze na een seconde of 5 weer los.
12) Wanneer alles goed is gegaan zit je nu in het CWM-based Recovery v6.0.1.5
13) Kies wipe data/factory
14) Kies wipe cache
15) Kies Mounts and Storage
In dit menu: format cache...format system....format data....format sd-card
16 Ga nu terug middels goback
17) reboot system now. Je telefoon zal proberen te herstarten maar blijft hangen in het Samsung scherm. Dit is normaal want je telefoon is helemaal leeg.
18) Open ODIN opnieuw en zet onder PDA de juiste firmware 4.1.1 LINK
19) Zet je telefoon nu weer in download modus(punt 5)
20) Druk op start en wacht een paar minuten tot ODIN zegt dat hij klaar is.
21) Haal je telefoon van de USB-kabel, en wacht totdat deze is opgestart(kan een aantal minuten duren)

Na deze installatie, heeft je telefoon natuurlijk geen root toegang meer.
Wil je alsnog root toegang hebben herhaal je punt 5 t/m 10.

[ Voor 3% gewijzigd door patrickt35 op 17-01-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:39:
Hoi,
Kan iemand mij zeggen hoe ik weer terug kan naar 4.1.1?
Mij lukt het ook niet met odin, hij blijft hangen bij het samsung logo.
Of keeft iemand een link naar een rooted 4.1.1.
De 4.1.2 is waardeloos jammer, accu is nu ook sneller leeg :( :( :(
Misschien heb je wat aan de post hierboven van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ook terug naar 4.1 .. ook wifi problemen , bij mij is het probleem als ik van 3g naar wifi ga dat mijn int snelheid erg laag is , zet ik wifi even aan uit dan is het probleem opgelost , echter heb ik hier geen zin in dus ga voor de 4.1 .nadeel is weer dat touchwizz redelijk vaak vast loopt in 4.1 , kan ik natuurlijk oplossen om een andere launcher er op te gooien ... heb trouwens de laatste tijd met cynogenmod gespeeld versie 10.1 , draaide ook wel redelijk alleen werd me sd niet herkent (60 gig) dus das lastig dan ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Zo, denk dat ik toch maar voor een Duitse Note 2 ga, het prijsverschil is me net iets te groot... Dan maar met Odin flashen.
Het enige risico dat je loopt is dat als je voor garantie terug moet en je bent niet meer in staat om de originele rom terug te flashen ze dan moeilijk kunnen gaan doen.

Nu het thuisfront nog overtuigen van de noodzaak voor het kopen van een nieuwe telefoon ;)

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Vanavond dan toch maar besteld. Zat te overwegen om een Duitse te bestellen, maar het risico qua garantie is me toch iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik flash ze zelf via odin en draai al veel langer exact de zelfde versie maar franse release draait perfect.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:59
Ook hier een battery drain met 4.1.2
Met 4.1.1 ging er met als ik sliep ongeveer 2% vanaf in ongeveer 7 uurtjes.
Nu met 4.1.2 gaat er dik 20% vanaf.
Zeer jammer dit.
Ook zie je bij batterij geschiedenis bij wakker, allemaal blauwe streepjes terwijl de Note 2 niet gebruikt wordt.

Ik heb standaardgegevens herstellen gedaan, en daarna geen enkele app geïnstalleerd vanuit de play store maar helaas geen succes.

Hopelijk lost 4.2 alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ik lees wat verschillende verhalen over de batterij levensduur bij 4.1.2, op sommige fora lees je iets over een mogelijk verschil tussen het gedrag als je de OTA hebt geïnstalleerd en als je via KIES de update hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Dannyyy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:34:
Ook hier een battery drain met 4.1.2
Met 4.1.1 ging er met als ik sliep ongeveer 2% vanaf in ongeveer 7 uurtjes.
Nu met 4.1.2 gaat er dik 20% vanaf.
Zeer jammer dit.
Ook zie je bij batterij geschiedenis bij wakker, allemaal blauwe streepjes terwijl de Note 2 niet gebruikt wordt.

Ik heb standaardgegevens herstellen gedaan, en daarna geen enkele app geïnstalleerd vanuit de play store maar helaas geen succes.

Hopelijk lost 4.2 alles op.
Ik denk dat diegene die hun telefoon updaten middels OTA of KIES meer kans hebben op problemen dan wanneer je je telefoon van 4.1.2 voorziet mbv ODIN.
Ik heb een schone installatie uitgevoerd, en nergens last van.
Vanmorgen om 06.30 uit de stekker gehaald, en zit nu nog op 68%. En ik ben dan echt geen lichte gebruiker.
Overigens is mijn Note 2 wel gelijk weer geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Sinds gisteren heb ik mijn Note2 in huis en heb 'm vandaag flink aan de tand gevoeld.
Allereerst; ik "kom" van een HTC Desire HD die ik sinds 2010 heb, dus ik heb alle modellen die daarna kwamen overgeslagen hoewel ik enorm over de One-X+ heb zitten twijfelen hoewel ik ook de Galaxy S3 fel begeerde, echter kreeg ik bijkans een harde toen de Note 2 verscheen.
M'n DHD was al 2 jaar mijn trouwe maatje en ik had nog een restje geduld om 't aan te zien dat de prijzen wat zouden zakken omdat ik al voor de DHD m'n foon los koop en m'n sim only overzet.

Mijn reactie op de Note 2 was gelijk aan die ik had toen ik destijds de DHD kreeg, wat een beetje het midden hield tussen verbijstering (in positieve zin) en euforie. Wat een pracht foon..!!

Touchwiz went snel en JB had ik ook op m'n DHD draaien die ik destijds na 'n maand had geroot. Echter had ik liever plain JB gezien maar dat kan in de toekomst nog met een custom rom.
De accu gaf na 19 uur nog 15% aan wat ik niet slecht vind voor een eerste lading. Ik verwacht na een week een langere accu-duur hoewel ik 'm vandaag intensief heb gebruikt.
Boven alles kan ik 'm goed met 1 hand bedienen
Ik kwam slechts 1 probleem tegen die dan ook voor forse irritatie zorgde en dat was de overgevoeligheid van de s-pen. Daar was echt niet mee te werken en ik had het daarvoor nog niet uitgeprobeerd. Ik vond een workaround om de gevoeligheid lager te zetten door aan de potentiemeter in de s-pen te draaien. Nu werkt het zoals het hoort. Echter was scrollen/bladeren etc. met de overgevoelige pen weer wel heel prettig doordat ie al reageerde als je de pen een centimeter boven het scherm liet zweven.

Daarnaast maak ik me toch wat lichte zorgen over de helderheid van het scherm ivm afleesbaarheid bij (fel) zonlicht. Mijn DHD is met name bij fel zonlicht niet af te lezen en de helderheid van dat scherm is groter dan dat van de Note 2.
Mijn vraag is dus hoe jullie ervaringen zijn met afleesbaarheid bij al dan niet fel zonlicht..??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

patrickt35 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:44:
[...]

Ik denk dat diegene die hun telefoon updaten middels OTA of KIES meer kans hebben op problemen dan wanneer je je telefoon van 4.1.2 voorziet mbv ODIN.
Ik heb een schone installatie uitgevoerd, en nergens last van.
Vanmorgen om 06.30 uit de stekker gehaald, en zit nu nog op 68%. En ik ben dan echt geen lichte gebruiker.
Overigens is mijn Note 2 wel gelijk weer geroot.
Ik heb via OTA geupdate en heb hem vanochtend 9 uur van de stekker afgehaald. Heb nu nog 55% over, voor mijn gevoel prima.

Maar dat is per persoon verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een Note2 van een vriend van mij met een 4.1.1 rom die niet Nederlands is. Ik heb hier via SamMobile de Nederlandse 4.1.2 rom gedownload en ook het programma Odin3 v3.07.

Ik heb nu dus de file N7100XXDLL7_N7100PHNDLL3_N7100XXDLK7_HOME.tar.md5

Hoef ik nu alleen de telefoon in download mode te zetten en de file hier boven bij PDA te zetten en op START te klikken? En zoja moet ik daarna nog een factory reset uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Waarschijnlijk is een factory reset niet direct nodig, maar het kan zeker geen kwaad. Ik zou het persoonlijk wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op gezocht op xda en er zijn meer mensen met het probleem dat wifi slecht verbind of de snelheid van internet gewoon slecht is (versie 4.1.2) heb eerst maar even alles terug gezet naar fabrieks instellingen in de hoop dat dit gaat helpen , vind dat sammy zijn updates wel iets beter mag testen , bij de gs2 was er een update waardoor je je sd niet kon gebruiken i.v.m. reboots ...en nu met de note 2 een wifibug .. :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Is het alleen de Duitse versie die problemen geeft? Ik heb hier een UK versie en die doet het bijzonder goed.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb de note 2 sinds gisteren. Super telefoon en zit nog op 4.1.1 gelukkig!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hier ook increased battery drain na de update. Normaal 's nachts 8%, nu ruim 20%. Gisteren aan het eind van de middag een factory reset gedaan maar wel een backup van m'n apps teruggezet (achteraf niet verstandig denk ik) en vanochtend dus toch weer hetzelfde. Nu dus weer een reset en deze keer zonder apps. Bij mij was het probleem volgens betterbatterystats com.google.android.apps.maps.maps (ik heb google now aanstaan dus location history en report from this device aangevinkt) dus ik ga nu maar 1 voor 1 m'n apps toevoegen, te beginnen met alle apps die op de 1 of andere manier iets met locatie van doen hebben. Langzaam proces (en ik ben al zo'n stuk ongeduld) maar ja, je moet wat he? Ik hoop iig dat het probleem bij 1 van m'n apps blijkt te liggen en niet bij android zelf.
Het viel me trouwens op dat een factory reset me niet 4.1.1 gaf zoals ik verwachtte maar 4.1.2. Is dat normaal? Door dat "factory" verwachtte ik eigenlijk dat ik hem daadwerkelijk terug zou krijgen zoals hij uit de fabriek kwam, met 4.1.1 dus.

[edit] het probleem is samsung al bekend zie ik
http://www.sammobile.com/...ll7-brings-battery-drain/

[ Voor 6% gewijzigd door moonstar op 18-01-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:47
Even over de 4.1.2 update en batterij duur. Ik denk dat het met de wifi instelling te maken heeft. Als je bij wifi instellingen naar geavanceerd gaat krijg je de optie "Wi-Fi ingeschakeld houden tijdens slaapstand". Deze heb ik op nooit gezet. Nu gaat mijn batterij weer mee zoals voorheen. Natuurlijk zet hij wifi dan uit als je het display uit hebt, wat in houdt dat hij meer "normale" data gebruikt.

Even nog wat eenvoudige tips om de batterij duur te verlengen. Je kan ook eens kijken bij je synchronisatie opties en kijken wat je niet gebruikt. Zo heb ik allerlei zaken niet gesynchroniseerd (denk aan contacten van LinkedIN, Picasa, foto's ed). Dat zorgt bij mij voor meer batterij.

Verder heb ik geen wifi problemen en is de update goed verlopen. Het toestel draait als een zonnetje. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Heb nu voor het laatst op 17 jan/9.00 uur(ochtend) mijn Note 2 van de stekker af gehaald. Heb hem afgelopen nacht niet aan de lader gehangen. Ben nu 25 uur verder met 5 uur screentime en zit op 28%. En dit op 4.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wifi zou juist minder moeten verbruiken dan mobiele data. Dit omdat deze vaak stabieler is.
Ikzelf heb die ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Klopt het dat je in de standaard versie, dus zonder root, custom roms etc. met 4.1.2 niet de homescreen kunt roteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Heb zonet 4.1.1 voor de Note 2 te flashen, maar mijn mobiel kwam niet verder dan het Samsung Logo na het flashen.
Zonet maar weer naar 4.1.2 geflashed en nu kan ik mijn Note 2 tenminste weer gebruiken.. op Wifi na natuurlijk.. zucht.
Ik kom regelmatig bij het Samsung service punt op de Wibautstraat in Amsterdam (in de Vodafone-winkel tegenover BNR/FD/Ebay-gebouw). Die jongens daar interesseert het helemaal niks of je zelf hebt geflasht of niet, ze vinden het allang leuk als ze iemand kunnen helpen met een ander probleem dan 'hoe krijg ik mijn profielfoto in Whatsapp?'. Ze hebben daar alle officiele versies van de firmware (ook de oudere), met en zonder provider-meuk. Dus je kunt gewoon kiezen. Zij werken trouwens zelf ook met Odin. Kost je niks, behalve tien minuutjes tijd, en je hoeft geen klant van Vodafone te zijn. Toptent, hartstikke gezellig, kopje koffie erbij uit de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knalto
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07-2023
Bij mij werd de battery drain na de update veroorzaakt door de location services.
Deze heb ik dus maar even uit gezet.
Nu maar hopen op een fix ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

knalto schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:49:
Bij mij werd de battery drain na de update veroorzaakt door de location services.
Deze heb ik dus maar even uit gezet.
Nu maar hopen op een fix ...
Geen fix nodig. Gewoon ff de cache en data clearen en opnieuw instellen. Dit had ik nl. ook een paar keer met mijn HTC.

Probeer het eens.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 14-09 19:26
Nou ik kan me Note 2 vaarwel zeggen ben ik bang :'(

Was zo slim om met me note in me vest even te testen hoe het ijs was....
Dacht dat ik nog in het riet stond maar dat was aangespoelde riet en krak was het.
Helemaal kopje onder :9

Snel me note uit me zak gehaald en naar de gene gegooid die bij me was.

Daarna er snel er uit geklommen en direct alles los gehaald en leeg geschud (viel nog best mee)

Snel naar huis gereden (zit je dan zonder kleren)

Kwam er thuis achter dat ik het pennentje was vergeten :9 die er uit gehaald en hij was nat :'(
Heb snel de föhn er op gezeten en hij ligt nu in een bak met rijst maar ben bang dat dit het einde is.

Heb hem niet verzekerd dus dat is weg Note ;w
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste