Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebruik met 1 hand vind ik erg lastig. Heeft iemand ervaring met iets zoals de flygrip? Op youtube zijn wel filmpjes te vinden, maar grotendeels van de producent (dus biased). video's: 1e 2e 3e

Het lijkt mij onhandig dat het toestel niet meer vlak op een tafel kan liggen wanneer je bijvoorbeeld de s-pen wilt gebruiken.

Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Heb in dit topic gezocht en gevonden maar twijfel nog, ook omdat hij inmiddels een update kreeg.

Kan men (niet-gerootte gebruikers) inmiddels met een '2 SD app'(welke?) al app's vanaf extra sd kaartje werken, of is het extra geheugen slot nog steeds 'dom' en puur voor data opslag?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:14:
Heb in dit topic gezocht en gevonden maar twijfel nog, ook omdat hij inmiddels een update kreeg.

Kan men (niet-gerootte gebruikers) inmiddels met een '2 SD app'(welke?) al app's vanaf extra sd kaartje werken,
Het antwoord kan kort zijn. Een 'nee' dus. Alleen met root-acces zijn er een paar opties.
of is het extra geheugen slot nog steeds 'dom' en puur voor data opslag?
Inderdaad
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:15:

Wanneer ik een sms wil 'schrijven' met de stylus lukt mij dit niet. Alle instellingen en knoppen van het Samsung Toetsenbord heb ik al geprobeerd. Wie kan mij hiermee helpen? Ik las dat je op het zogenaamde T logo moet klikken maar dit is bij mij niet zichtbaar.
Heb je pendetectie aanstaan?

Instellingen/Taal-Invoer/Samsung-toetsenbord==> op het wieltje ticken==pendetectie aanzetten.

Bij mij werkt het prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Zojuist mijn Note 2 geroot. Ging erg makkelijk en pijnloos vergeleken met andere telefoons die ik gehad heb :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 02:01:
Zojuist mijn Note 2 geroot. Ging erg makkelijk en pijnloos vergeleken met andere telefoons die ik gehad heb :)
Ja man. De gein is er wel een beetje vanaf... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je pendetectie aanstaan?

Instellingen/Taal-Invoer/Samsung-toetsenbord==> op het wieltje ticken==pendetectie aanzetten.

Bij mij werkt het prima.
[/quote]

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit aanstaan. Engels en Duitse taal werkt naar behoren maar wanneer ik de invoertaal op Nederlands zet werkt dit niet. Het gaat hier trouwens om een Duits toestel, besteld via een Nederlandse webshop zonder dat ik dit wist. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:57:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit aanstaan. Engels en Duitse taal werkt naar behoren maar wanneer ik de invoertaal op Nederlands zet werkt dit niet. Het gaat hier trouwens om een Duits toestel, besteld via een Nederlandse webshop zonder dat ik dit wist. :|
Waarschijnlijk zit het toch ergens in de instellingen. Heb je bij taalinvoer 'nederlands' toegevoegd'? Ik roep maar wat hoor, want ik kan mij niet voorstellen dat het zou komen omdat je een Duits toestel hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34gnal4.pngAfbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/a1o9zs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcvdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 11:53
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Waarschijnlijk zit het toch ergens in de instellingen. Heb je bij taalinvoer 'nederlands' toegevoegd'? Ik roep maar wat hoor, want ik kan mij niet voorstellen dat het zou komen omdat je een Duits toestel hebt.
De handschriftherkenning werkt niet als je er een Duitse firmware op hebt staan. De beste oplossing hiervoor is een internationale/Nederlandse firmware op de Note zetten via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lcvdb schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:21:
[...]

De handschriftherkenning werkt niet als je er een Duitse firmware op hebt staan. De beste oplossing hiervoor is een internationale/Nederlandse firmware op de Note zetten via Odin.
Oké, dit verklaart alles. Voel me toch wel benadeeld door 4Launch, dacht dat dit een fatsoenlijk bedrijf was. Wellicht daar aan de bel trekken aangezien ik geen verstand heb van Odin. Bedankt voor de mededeling in ieder geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jesper-Eindhoven..

Lijk mij sterk dat het door de build komt

Kijk een welke buildnummer je hebt in toestel info? Misschien dat ik je wel op weg kan helpen. Ook met Odin. Als je tenminste een Windows-bak hebt..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:40:
[...]

Oké, dit verklaart alles. Voel me toch wel benadeeld door 4Launch, dacht dat dit een fatsoenlijk bedrijf was. Wellicht daar aan de bel trekken aangezien ik geen verstand heb van Odin. Bedankt voor de mededeling in ieder geval :)
PHN firmware erop zetten met Odin, en je bent klaar. 5 minuten werk.
Wil je ondersteuning hebben, hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:31:
@Jesper-Eindhoven..

Lijk mij sterk dat het door de build komt

Kijk een welke buildnummer je hebt in toestel info? Misschien dat ik je wel op weg kan helpen. Ook met Odin. Als je tenminste een Windows-bak hebt..:-)
Het buildnummer is JRO03C.N7100XXALJ3

Beschik over Windows. Hoe gaat dit in z'n werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:21:
[...]

PHN firmware erop zetten met Odin, en je bent klaar. 5 minuten werk.
Wil je ondersteuning hebben, hoor ik het wel
Ik ben nogal een nitwit op dit gebied ;) Maar als het redelijk makkelijk klaar te spelen is hou ik me graag aanbevolen voor wat informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:40:
[...]

Zelfde ervaring hier. Zelfde leverancier :( .
Heb m.b.v. Odin de Nederlandse Stock Android 4.1.1 geflashed (N7100XXALJ1_N7100PHNALJ1_PHN.zip van SamFirmware). Natuurlijk eerst een back-up met Titanium (was al ge-root).
Vervolgens werkte de Nederlandse handschriftherkenning nog steeds niet.
Echter na een factory reset werkt het nu als een fluitje. Mogelijk dat een factory reset vanuit de 'Duitse build' ook al het gewenste resultaat geeft (?)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:31
Nou, ik heb net mijn Galaxy note ontvangen maar mijn simkaart past niet..
Ik heb een USIM8 (volgens de opschrift)
iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Heb je een standaard SIM kaart? Zo ja, dan moet je hem bijknippen of een micro-SIM aanvragen bij je provider.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
The Wizard schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:45:
Heb je een standaard SIM kaart? Zo ja, dan moet je hem bijknippen of een micro-SIM aanvragen bij je provider.
yup. had ik dus niet door. Heb nu een nieuwe besteld bij KPN omdat het bijsnijden niet lukte. SIM wordt niet langer herkent. Ach, hopen dat het echt 2 werkdagen duurt en dat het in de post past want ik kan er niet voor thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Zo mijn Note II Titanium Grey wordt morgen geleverd. Kan niet wachten, na alle positieve berichten.

Heb ook een hardcase silliconen backcase genomen. Want ik vond de originele flipcover van samsung niet echt praktisch.

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 09-01-2013 01:00 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zojuist update gedaan naar 4 1 2.
Ik heb een Duits toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
2day schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:10:
Zojuist update gedaan naar 4 1 2.
Ik heb een Duits toestel
Ik heb nog geen update gekregen. Heb een Nederlands toestel dus ben benieuwd wanneer die komt :9

Zijn er veel merkbare veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

Hier staat de update ook klaar. Ik heb alleen een paar optie's.
- Later = wel duidelijk ;)
- Alles installeren: Betekend dit dat alles gereset word?
- Installeren: lijkt me updaten.

Maar 100% zeker ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
Gisteren ook overstag gegaan om de Note 2 aan te schaffen.
Moet zeggen dat ik er wel erg blij van wordt. Ook nog een screenprotector en pouch besteld zoals ik mijn Desire HD ook had. Lekker simpel.

Is het mogelijk trouwens om in het menu waar je 2 apps tegelijk kunt draaien ook andere apps zoals Whatsapp etc toe kan voegen.

Heb meteen ook geroot met de originele firmware.
Vind dat toch wel prettig, ook om de saves van mijn DHD over te zetten.
Alleen een EFS backup maken lukt niet omdat er geen ADB verbinding gemaakt kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 10-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, Whatsapp heeft daar (helaas) geen ondersteuning voor.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
daar zijn wel mods voor overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 17:13
Killion schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:10:
[...]

yup. had ik dus niet door. Heb nu een nieuwe besteld bij KPN omdat het bijsnijden niet lukte. SIM wordt niet langer herkent. Ach, hopen dat het echt 2 werkdagen duurt en dat het in de post past want ik kan er niet voor thuis blijven.
Je hebt er nu niks aan, maar een plaatselijke BelCompany of Phonehouse had hem ook gratis voor je geknipt :)

Andere vraag, wanneer ik de S-pen gebruik, lukt het me gewoon niet een "i" te schrijven. Schrijven lukt wel, maar hij pakt dan een L of een 1 :(
Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

lifeguard schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:35:
[...]
Andere vraag, wanneer ik de S-pen gebruik, lukt het me gewoon niet een "i" te schrijven. Schrijven lukt wel, maar hij pakt dan een L of een 1 :(
Hoe doen jullie dit?
Eerst een punt en dan een streepje.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Heb nu de Samsung flipcover verwisseld met een flexibel case. Die flipcover biedt totaal geen bescherming. Ik had al een klein barstje in het scherm, gelukkig niet waar de beeld zit, doordat het toestel van 1 cm hoogte op een oppervlakte stootte. Nu valt die nieuwe case iets over de rand en zal hij dus beter beschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren is het me gelukt om de telefoon EFS te backuppen. Had niet gezien dat er een ABD melding op mijn telefoon stond om root toegang te verlenen.

Wat me wel opvalt en eigenlijk best wel iri is, is dat de telefoon intern (via bijvoorbeeld ES File Explorer) SDcard aangeeft en de extra SD kaart die ik gebruik als EXSDcard waarbij ik wel onder de root moet kijken. Daarnaast is het niet handig om op die manier te werken. Denk omdat het geheugen toch groot genoeg is, dat ik toch gebruik ga maken van het intern geheugen en die kaart er maar uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Toen ik mijn Note 2 twee weken had kreeg ik steeds de foutmelding dat gapps was gestopt. Ik kon toen de market niet meer gebruiken. Ik had alles geprobeerd. Maar niets hielp. Toen heb ik hem gereset.

Nu 1 maand later heb ik weer hetzelfde probleem en ik vind dat behoorlijk frustrerend. Ik heb geen zin om weer alles te resetten.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt last, en ook nooit last van gehad. Maar een beetje speuren op google leert mij dat je het zou moeten zoeken in je google-account. Wis die eens, clear data en cache van de playstore in applicatie-settings. Reboot en meldt je weer eens opnieuw aan met je google account. Dat zou het moeten tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:44:
Niet echt last, en ook nooit last van gehad. Maar een beetje speuren op google leert mij dat je het zou moeten zoeken in je google-account. Wis die eens, clear data en cache van de playstore in applicatie-settings. Reboot en meldt je weer eens opnieuw aan met je google account. Dat zou het moeten tackelen.
Dat had ik geprobeerd, maar dat hielp niet. Toen kwam ik op YouTube een filmpje tegen van iemand. Ik moest download in de app manager zoeken, en die op enable zetten. Dat heeft geholpen. Ik was echt zo blij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 17:13
BabyXL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:55:
[...]

Eerst een punt en dan een streepje.
Zal wel aan mij liggen, maar dat werkt ook niet. Denk ook niet dat het aan mijn beroerde handschrift ligt, want voor de rest werkt het prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 04:08:
[...]

Dat had ik geprobeerd, maar dat hielp niet. Toen kwam ik op YouTube een filmpje tegen van iemand. Ik moest download in de app manager zoeken, en die op enable zetten. Dat heeft geholpen. Ik was echt zo blij haha
Ah, dat is mooi opgelost zo. Deze gaan we onthouden. Uiteraard prima dat je de oplossing hebt gepost. Kunnen anderen er in de toekomst ook wat mee. Ik bijvoorbeeld als het mij zou overkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 16:12
Heb nu ook sinds enige tijd dit fantastische toestel. Perfect gewoon op 1 ding na. Ik vind hem nogal veel batterij verbruiken in standby. Als ik bv wifi en mobiele data uitschakel verbruikt hij gemakkelijk 7 a 8 procent op een nacht. En dan zijn alle snufjes uitgeschakeld zoals nfc, beweging, allshare play enz... werkelijk alles uitgeschakeld wat ik kan vinden. Ik vind dat toch redelijk veel. Als ik hetzelfde deed met mijn one x dan gebruikte die nauwelijks 1 a 2 procent. Ook overdag als ik enkel mobiele data op heb en natuurlijk alles automatisch laat synchroniseren heb ik een redelijk hoog verbruik tegenover de one x. Als ik hem effectief intensief gebruik dan houdt de batterij het juist heel lang uit, de one x zag je zo leeglopen
. Ervaringen jullie dit ook? Wat is jullie idle verbruik bijvoorbeeld? Ik draai stock 4.1.2 en heb niet geroot. Ook zie ik geen abnormale dingen als ik kijk onder de batterij settings.
Tweede vraagje is hetvolgende. Ik heb een Frans toestel. Ik zou graag de nieuwste Nederlandse stock rom erover willen flashen omdat ik de indruk heb de de nederlandse handschrift herkening niet optimaal is nu. Als ik er nu met odin de nederlandse PHN rom erop flash, kan ik dan nog OTA updates voor die nederlandse rom doorkrijgen? Of wordt het IMEI nr gechecked of zoiets en krijg ik helemaal geen OTA meer?

[ Voor 24% gewijzigd door glenner op 12-01-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Ben van plan deze week ook de Note 2 te halen. Ik heb nog wel 2 vraagjes aan mensen die deze telefoon al een tijdje hebben:

Op het internet zijn voor de note 2 wat klachten te vinden voor flikkerende schermen als de brightness laag staat en er een witte pagina getoond wordt. Hebben jullie hier ook last van?
Het zou er zo ongeveer uit zien: YouTube: Screen flickering issue on Samsung Focus S (SAMOLED+ display)

Dan over het gebruik in direct zonlicht, valt dat nu mee of tegen qua brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

SJBrouwer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:23:
Ben van plan deze week ook de Note 2 te halen. Ik heb nog wel 2 vraagjes aan mensen die deze telefoon al een tijdje hebben:

Op het internet zijn voor de note 2 wat klachten te vinden voor flikkerende schermen als de brightness laag staat en er een witte pagina getoond wordt. Hebben jullie hier ook last van?
Het zou er zo ongeveer uit zien: YouTube: Screen flickering issue on Samsung Focus S (SAMOLED+ display)

Dan over het gebruik in direct zonlicht, valt dat nu mee of tegen qua brightness?
Geen last van, alleen in het E-Mail programma van Samsung valt het me op dat het soms erg duidelijk flikkert als ik naar beneden of naar boven scroll, maar ik weet zeker dat dat een softwarematige fout is.

In direct zonlicht gebruiken gaat prima hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Nou, voor 20 euro een hoesje gekocht welke omgedraaid kan worden als standaard. Had eerst moeten testen voordat ik hem aanschaffte. Wat een drama om te bellen. Totaal niet handig met dat ding erom heen en om nou elke keer het toestel uit het hoesje te halen is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Killion schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:34:
Nou, voor 20 euro een hoesje gekocht welke omgedraaid kan worden als standaard. Had eerst moeten testen voordat ik hem aanschaffte. Wat een drama om te bellen. Totaal niet handig met dat ding erom heen en om nou elke keer het toestel uit het hoesje te halen is erg irritant.
Heb gewoon een screenprotector en een hardcase(achterkant) in gebruik voor mijn Note 2. Dat is meer dan voldoende, die flip dingen zijn totaal niet praktisch. En als je zuinig met je spullen omgaat gebeurt er niks.

En dat verhaal over de s-pen icm een screenprotector is onzin. Ik merk er niks van dat die trager reageert. Werkt net zo goed als zonder de screenprotector.

[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 12-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:10
glenner schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:30:
Heb nu ook sinds enige tijd dit fantastische toestel. Perfect gewoon op 1 ding na. Ik vind hem nogal veel batterij verbruiken in standby. Als ik bv wifi en mobiele data uitschakel verbruikt hij gemakkelijk 7 a 8 procent op een nacht. En dan zijn alle snufjes uitgeschakeld zoals nfc, beweging, allshare play enz... werkelijk alles uitgeschakeld wat ik kan vinden. Ik vind dat toch redelijk veel. Als ik hetzelfde deed met mijn one x dan gebruikte die nauwelijks 1 a 2 procent. Ook overdag als ik enkel mobiele data op heb en natuurlijk alles automatisch laat synchroniseren heb ik een redelijk hoog verbruik tegenover de one x. Als ik hem effectief intensief gebruik dan houdt de batterij het juist heel lang uit, de one x zag je zo leeglopen
. Ervaringen jullie dit ook? Wat is jullie idle verbruik bijvoorbeeld? Ik draai stock 4.1.2 en heb niet geroot. Ook zie ik geen abnormale dingen als ik kijk onder de batterij settings.
Tweede vraagje is hetvolgende. Ik heb een Frans toestel. Ik zou graag de nieuwste Nederlandse stock rom erover willen flashen omdat ik de indruk heb de de nederlandse handschrift herkening niet optimaal is nu. Als ik er nu met odin de nederlandse PHN rom erop flash, kan ik dan nog OTA updates voor die nederlandse rom doorkrijgen? Of wordt het IMEI nr gechecked of zoiets en krijg ik helemaal geen OTA meer?
Je kunt het beste een app als BetterBatteryStats laten lopen om te zien of er wakelocks zijn, en of er bijvoorbeeld een applicatie veel CPU vraagt terwijl je je telefoon niet gebruikt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Hebben trouwens meer mensen last van die Touchwizz? Ik kreeg al vanaf het begin (sinds deze week heb ik het toestel in bezit) dat die stopt of niet meer reageert. Heb gewoon stock NL Firmware 4.1.1(niet geroot of gekke dingen mee gedaan) erop, zoals geleverd uit de winkel. Ik gebruik nu Nova Launcher Prime en die werkt echt stabiel en als een trein!!

[ Voor 6% gewijzigd door H.Boss op 12-01-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
SgtElPotato schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:52:
[...]

Je kunt het beste een app als BetterBatteryStats laten lopen om te zien of er wakelocks zijn, en of er bijvoorbeeld een applicatie veel CPU vraagt terwijl je je telefoon niet gebruikt.
heb ik net geinstalleerd, even uitzoeken hoe het werkt en dan benieuwd of er iets uitkomt. Over fast dormancy had ik ook iets gelezen dat dit een nadelige invloed kan hebben op de batterij als je netwerk provider dit niet ondersteund. Iemand enig idee of het Belgische mobistar fast dormancy ondersteund? Een google search heeft alvast niet veel opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

MrJoker1985 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:48:
[...]
Heb gewoon een screenprotector en een hardcase(achterkant) in gebruik voor mijn Note 2. Dat is meer dan voldoende, die flip dingen zijn totaal niet praktisch. En als je zuinig met je spullen omgaat gebeurt er niks.
Ik gebruik geen screenprotector. Heb je een prachtig scherm verpest je dat weer door er een lelijk plastic folietje overheen te plakken. 8)7
Dan maar wat voorzichtiger met mijn telefoon omgaan. :)

P.S. ik vind zo'n folie ook nog eens niet prettig aanvoelen, in gewoon gebruik en ook met de S-pen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 12-01-2013 17:33 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

sjaool schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:32:
[...]

Ik gebruik geen screenprotector. Heb je een prachtig scherm verpest je dat weer door er een lelijk plastic folietje overheen te plakken. 8)7
Dan maar wat voorzichtiger met mijn telefoon omgaan. :)

P.S. ik vind zo'n folie ook nog eens niet prettig aanvoelen, in gewoon gebruik en ook met de S-pen.
Ik zie mijn screenprotector niet eens. Deze is zo goed aangebracht alsof die 1 met het scherm is.

Ik merk geen verschil tijdens het gebruik van de s-pen, dit zowel met of zonder folie allebei werkt het even goed. En met de vingers voel je al helemaal niks, folie is evenglad als het scherm.

Maar goed ieder zo zijn eigen meningen en ervaringen ermee.

[ Voor 8% gewijzigd door H.Boss op 12-01-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallery / galerij doet erg gek. De volgorde kan je niet instellen, dat was vervelend, maar acceptabel. Nu heeft de inhoud van albums echter een random volgorde, iets dat echt onacceptabel is. De albums zijn gewoon geschud, heel irritant.
Iemand een oplossing?

Laatste issue met de gallery: hij is traag. Zelfs op wifi duurt het vaak enorm lang om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik heb nu 2 a 3 x het accuklepje eraf gehad en het toestel kraakt aan alle kanten als je hem beetpakt. Met name boven en onder de camera hoor je plastic kraken. Geen ramp ofzo. Maar klinkt wel erg gaar. Zijn er meer die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Kirretje schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:08:
Ik heb nu 2 a 3 x het accuklepje eraf gehad en het toestel kraakt aan alle kanten als je hem beetpakt. Met name boven en onder de camera hoor je plastic kraken. Geen ramp ofzo. Maar klinkt wel erg gaar. Zijn er meer die dat hebben?
Dan zou ik maar terug gaan naar de leverancier waar je 'm vandaan hebt.
Ik heb het zelf niet en mijn Note2 voelt 'Solid as a rock' :)

Ik lees heel veel reviews en commentaren op Engelstalige sites, maar heb er ook daar niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 09-09 08:35
Kirretje dit is simpel op te lossen. haal je klepje eraf en doe hem er opnieuw op maar doe hem eerst aandrukken bij de volume knoppen en dan de rand af tot je een rondje hebt gemaakt. ik had dit eerst ook ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Thx. Wordt idd wel iets beter, maar blijft krakerig. Geen paniek :p tis en blijft kunstof natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een witte galaxy note 2 gehaald bij Vodafone, en dammm wat is het mooi :P
Ik zoek alleen nog een mooie hoesje, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

[b][message=39577366,noline]SJBrouwer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @

Op het internet zijn voor de note 2 wat klachten te vinden voor flikkerende schermen als de brightness laag staat en er een witte pagina getoond wordt.
Ja, maar alleen als ik screen filter (app) gebruik en dan misschien 3 maal daags.
Helderheid kan hoger dan nodig vind ik. Ook buiten met zon.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb mijn helderheid behoorlijk laag staan maar gelukkig nog nooit enige flikkering waargenomen.
Op "AUTO" vindt ik het scherm al te helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de S-pen?
Bij mij is het echt overgevoelig... Ik raak het scherm niet eens, maar beeld spring steeds heen en weer :S
Is dit een bekende probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:46:
Bij mij is het echt overgevoelig... Ik raak het scherm niet eens, maar beeld spring steeds heen en weer :S
Dat is een feature ;)

Nee, serieus, het scherm zal al actie vertonen als de pen erboven hangt.

YouTube: Samsung Galaxy Note II S-Pen Demonstration 1:20

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 16:10
Er schijnen wel scherm / s-pennen te zijn die overgevoelig zijn. Staan een aantal gevallen hier in dit topic.
Gevalletje garantie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

De link voor de s-pen gevoeligheids fix.

YouTube: [FIX] Note II S-pen hover problem (Samsung Galaxy Note 2 / N7100)

[ Voor 28% gewijzigd door H.Boss op 13-01-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Ik heb bij aanschaf wel wat problemen gehad met een overgevoelige S-pen. Als ik een notitie wou maken stonden er al een X aantal krassen op het scherm voordat ik een letter neer kon zetten. Daarnaast startte de apps op zonder dat ik het scherm aanraakte. Andere s-pen van 2 collega's getest en deze werkte wel goed. Via Belcompany heb ik toen een nieuwe S-pen gekregen en waren alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen dank u :D
Ik ga morgen even langs Vodafone winkeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 20:29
Sinds gisteren krijg ik berichtgeving dat de gapps is gestopt, hierop is het onmogelijk geworden om de playstore in te gaan (deze sluit gelijk af). Darkdesign had zo ongeveer dezelfde problemen. Echter heeft hij de oplossing gevonden in een niet nader genoemd youtube filmpje. Heeft misschien één van jullie de oplossing/ de link naar het helpende youtube filmpje.

De oplossing: google acc. verwijderen, cache leegmaken van de playstore en opnieuw opstarten, mocht niet baten.

Wie o wie helplt mij :P

edit: de door Darkdesign genoemde: 'download in de app manager zoeken', is wel gelukt. Alleen stond deze al op enable en heeft nog geen ommekeer gebracht in mijn probleem..
darkdesign schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 04:08:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door MrFJB op 14-01-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf het (achteraf) originele hoesje van Samsung, maar die is me een partij strak zeg.
Moet duwen om de telefoon er in te krijgen, maar ook goed duwen om hem er uit te krijgen.
Dan zie je wel het nadeel van een kunststof behuizing.
Maar kijk het wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ben benieuwd wanneer 4.1.2 nu eens voor nederland uit komt. Ik wilde proberen de Note II stock te houden maar op deze manier begint het custom rom flashen toch weer te jeuken. Het nadeel van een stock rom flashen uit een ander land is dat de OTA updates niet meer werken. Dus als ik dan toch van NL af ga kan ik net zo goed Paranoid Android gaan gebruiken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Arunia schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:10:
Ik heb zelf het (achteraf) originele hoesje van Samsung, maar die is me een partij strak zeg.
Moet duwen om de telefoon er in te krijgen, maar ook goed duwen om hem er uit te krijgen.
Dan zie je wel het nadeel van een kunststof behuizing.
Maar kijk het wel even aan.
Heb ik ook, wordt vanzelf wat losser. Je kunt de telefoon overigens opnemen en gesprek voeren zonder hem eraf te halen. (scheelt tijd)

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
Het puntje van de pen is de "aanraakschakelaar" een paar keer indrukken verhielp bij mij het probleem.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
hoe zit het eigenlijk met een Note 2 die je in Duitsland koopt, werkt alles in het Nederlands zoals handschrift herkenning?
Het prijsverschil tussen Nederland en Duitsland is nogal fors en aangezien ik dicht in de buurt van Duitsland woon is het wel aantrekkelijk.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

golfdiesel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:33:
hoe zit het eigenlijk met een Note 2 die je in Duitsland koopt, werkt alles in het Nederlands zoals handschrift herkenning?
Het prijsverschil tussen Nederland en Duitsland is nogal fors en aangezien ik dicht in de buurt van Duitsland woon is het wel aantrekkelijk.
Is hier al eerder vermeld. Een toestel met Duitse firmware erop, werkt niet optimaal met s-pen als die op Nederlands staat. Hij herkent niet automatisch de s-pen.

Wat je wel kunt doen is de Nederlandse firmware downloaden en flashen via ODIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:08:
Ik ben benieuwd wanneer 4.1.2 nu eens voor nederland uit komt. Ik wilde proberen de Note II stock te houden maar op deze manier begint het custom rom flashen toch weer te jeuken. Het nadeel van een stock rom flashen uit een ander land is dat de OTA updates niet meer werken. Dus als ik dan toch van NL af ga kan ik net zo goed Paranoid Android gaan gebruiken.
Ik werk voor een Samsung Servicepunt, en had vorige week vrijdag 4.1.2 officieel via hun server kunnen downloaden :). Dus het zal deze maand nog via Kies te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net mijn screenprotector geplakt. Maar dat doekje erbij maakte het ontiegelijk statisch waardoor stof nauwelijks weg te krijgen was. :P
Even met mijn ring aanraken deed wel wat wonderen. Uiteindelijk 4 deeltjes stof, maar voor de rest de losse belletjes waren prima weg te krijgen.

Nahja, vind het prima. Is het vervelend of schade aan de protector, dan verwijder ik die lekker en ga zonder verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Arunia schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:17:
Net mijn screenprotector geplakt. Maar dat doekje erbij maakte het ontiegelijk statisch waardoor stof nauwelijks weg te krijgen was. :P
Even met mijn ring aanraken deed wel wat wonderen. Uiteindelijk 4 deeltjes stof, maar voor de rest de losse belletjes waren prima weg te krijgen.

Nahja, vind het prima. Is het vervelend of schade aan de protector, dan verwijder ik die lekker en ga zonder verder.
Ik heb het hier in Eindhoven laten doen bij een telefoonwinkeltje en die plaatsen het er perfect op voor je. En dat voor 10,- incl het plaatsen van de screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-09 11:22
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Ik werk voor een Samsung Servicepunt, en had vorige week vrijdag 4.1.2 officieel via hun server kunnen downloaden :). Dus het zal deze maand nog via Kies te verkrijgen zijn.
Ik heb hem net binnen gekregen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aaojW.png

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Merk je verschil met de "oude" versie nu 4.1.2 er op staat?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
MrJoker1985 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:26:
[...]
Ik heb het hier in Eindhoven laten doen bij een telefoonwinkeltje en die plaatsen het er perfect op voor je. En dat voor 10,- incl het plaatsen van de screenprotector.
Ok, dat is best wel nice aangezien de gemiddelde protector al best wel wat kost. Ga dat ook voor hier maar eens uitzoeken. Laat ik het ook wel doen.

Hebben anderen dat ook trouwens dat google agenda items zowel via je mail een melding geven als via de agenda?
Bij mijn DHD kon ik dit kiezen, ook bij uitnodigingen, maar hier krijg ik die mogelijkheid ook absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
golfdiesel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:35:
Merk je verschil met de "oude" versie nu 4.1.2 er op staat?
niet echt. Ik vond hem al aardig vlot. Daar is niks aan veranderd.
Ik las ook dat het homescreen nu in landscape zou moeten kunnen, maar dat deed ik al met nova launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

zwolluf schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Ik heb hem net binnen gekregen.
[afbeelding]
Jij hebt geen nederlandse versie van de Note 2 of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
MrJoker1985 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:59:
[...]

Jij hebt geen nederlandse versie van de Note 2 of wel?
Volgens mij niet nee. Dit is belsimpel.nl versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

zwolluf schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:12:
[...]

Volgens mij niet nee. Dit is belsimpel.nl versie.
Ah oke. Ja ik ging namelijk al kijken of dat die er was de update, maar ik heb de NL versie van Studentmobiel.nl.

Nou nog even wachten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Ah top ben benieuwd. Ik ga er van uit dat het beveiliging lek uit de Exynos processor er in deze firmware er gewoon nog in zit?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolluf
Astennu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Ah top ben benieuwd. Ik ga er van uit dat het beveiliging lek uit de Exynos processor er in deze firmware er gewoon nog in zit?
De update komt wel van samsung zelf af, dus ik mag hopen dat ze dat opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Voor zover ik weet is het beveiligingslek dicht met fimrware PHN N7100XXDLL7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Heeft een van jullie al last gehad van de Sudden Death Syndrome? Volgens XDA is mijn telefoon een van de slachtoffers. Ik heb ook last van random turn-offs. Me telefoon vindt het normaal dat ie zichzelf zomaar afsluit. Het verschil met de SDS is dat hij wel weer aangaat alsof er niks is gebeurd.

Volgens de mensen bij XDA-Developers moet ik de Duitse 4.1.2 Firmware op me telefoon zetten omdat de SDS daar gefixt is. Ik heb ODIN vroeger gebruikt bij mijn Samsung Galaxy S, alleen ik weet niet meer hoe het precies werkt en bovendien weet ik ook niet of ik al mijn data verlies op me telefoon, zoals een Factory Reset zeg maar.

Mijn toestel is tweedehands, en de garantie is dus niet 100%. Wel sta ik op Samsung's Cyber Service als Warranted. Hopelijk kijken ze dan via IMEI. Verder heb ik gelezen dat als je een ander CSC hebt dan je telefoon, dat je dan geen updates meer krijgt. Dit wil ik ook weer niet. Ik weet dus niet of ik moet wachten tot de Nederlandse 4.1.2 update of gwn de Duitse erop moet gooien.

Als ik jullie was zou ik ook ff kijken of jullie het probleem hebben. In de Sudden Dead Syndrome thread staat hoe je dat kan checken, het is niet heel moeilijk. Kwestie van een app downloaden.

Kan iemand mij helpen met dit dilemma?

Dit is mijn XDA thread waar ik mijn random turn-offs beschrijf:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097729

Dit is de Sudden Dead Syndrome thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2093599

[ Voor 16% gewijzigd door Xyronith op 14-01-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:24:
[...]

Voor zover ik weet is het beveiligingslek dicht met fimrware PHN N7100XXDLL7.
Vanavond kies maar eens kies installeren en proberen. Me telefoon geeft door Titanium backup aan dat de firmware niet meer standaard is :\ dus OTA werkt niet meer.

Edit:
Kies werkt blijkbaar ook niet: Your Device's current firmware version is not supported to update firmware via kies.

Edit2: zou kunnen komen doordat 4.1.2 nog niet beschikbaar is via Kies en ik nu de laatste versie heb:
http://www.sammobile.com/...=PHN&os=1&type=1#firmware

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 14-01-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Ik heb mij nu toch iets raars. Als ik via de Exchange synchroniseer en in de agenda kijk staan er enorm veel (soms wel 50+) van dezelfde meeting. Dit staat echter niet zo in outlook.
Iemand hier ervaring mee en een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net ook even gechecked en ik heb dezelfde versie. Geen idee uberhaupt waar de bug voor staat, maar goed dat zoeken we uit.

Zie nu net dat er aan de bovenkant in de gebogen rand aan weerszijde een lijn staat op de behuizing. Lijkt of het gebroken is, maar het komt over op iets wat in de behuizing zit.
Echt vaag.

[ Voor 44% gewijzigd door Arunia op 15-01-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb hem nu een tijdje en hij draait prima. Wel heb ik nog steeds de Oostenrijkse firmware erop staan, maar schermtaal in Engels (heb ik liever dan Nederlands).
Handschriftherkenning kan prima als je hem op het Engelse toetsenbord hebt ingesteld, hij loopt vaak nog wel de NL woordenboek na.

Enige probleem waar ik online ook nog geen oplossing voor heb gevonden is de kompas/magnetische sensor, hij calibreert niet goed en springt de hele tijd rond. Google Sky Map is daardoor niet goed te gebruiken en de kompas is dus ook niet helemaal betrouwbaar.
Men vermoedt dat dit een bug is in de software, veel mensen hebben hier last van, lijkt sterk dat er zoveel smartphones met foutieve hardware zijn verscheept.
Hoe staat het hier met de kompas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb hier nu ook een Note 2 liggen waarvan het audio gedeelte soms lijkt weg te vallen bij het starten van een telefoongesprek.
Beide partijen horen niets van elkaar
Ik las eerder in het topic dat iemand anders er ook last van had.. hoe is dat opgelost? Het omruilen van het toestel voor een ander?
Lijkt me iets softwarematigs aangezien het vaak de 2e keer wel goed lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Arunia schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:00:
Net ook even gechecked en ik heb dezelfde versie. Geen idee uberhaupt waar de bug voor staat, maar goed dat zoeken we uit.

Zie nu net dat er aan de bovenkant in de gebogen rand aan weerszijde een lijn staat op de behuizing. Lijkt of het gebroken is, maar het komt over op iets wat in de behuizing zit.
Echt vaag.
Ik heb ook dezelfde versie van de chip maar dan van juni 2012. Het schijnt dat de firmware van Samsung alleen de chips met de datum 13-04-2012 patched. Het is dus waarschijnlijk zo dat alleen de chips van april getroffen worden door de SDS bug. Tenminste dit is wat ik concludeer na diverse threads gelezen te hebben over deze bug.

Mijn Note 2 heeft in ieder geval sinds de aanschaf nog geen rare dingen vertoont zoals spontane reboots e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Loopt er een draadje voor custom roms voor de note2?

[ Voor 3% gewijzigd door Nikr op 15-01-2013 20:29 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik zit er aan te denken om deze telefoon aan te schaffen, mijn huidige telefoon is een HTC Desire Z die na een halve dag matig gebruik toch wel weer aan de lifesupport moet. Als je continu muziek luistert en ondertussen ook wel redelijk vaak internet is dat geen handige combinatie.

Hoewel ik geen fan ben van de Touchwiz-interface, zijn er veel dingen in deze telefoon die mij aanspreken. Dat zijn dan bijvoorbeeld de CPU, het geheugen en de accucapaciteit.

Het enige vervelende (op de prijs na natuurlijk) lijkt me toch wel de grootte van het toestel. Past ie bijvoorbeeld bij iedereen in z'n broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Froop1992 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:22:
Ik zit er aan te denken om deze telefoon aan te schaffen, mijn huidige telefoon is een HTC Desire Z die na een halve dag matig gebruik toch wel weer aan de lifesupport moet. Als je continu muziek luistert en ondertussen ook wel redelijk vaak internet is dat geen handige combinatie.

Hoewel ik geen fan ben van de Touchwiz-interface, zijn er veel dingen in deze telefoon die mij aanspreken. Dat zijn dan bijvoorbeeld de CPU, het geheugen en de accucapaciteit.

Het enige vervelende (op de prijs na natuurlijk) lijkt me toch wel de grootte van het toestel. Past ie bijvoorbeeld bij iedereen in z'n broekzak?
Voor het Touchwizz probleem heb ik Nova Launch Prime als vervanger. En dat werkt als een trein.

Zolang je als manzijnde geen skinny jeans of strakke jeans draagt, past het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij past prima in een broekzak alleen ik zou het niet aanraden aangezien de telefoon in een broekzak door zijn grote glasoppervlak toch een stuk kwetsbaarder is voor breuk dan wanneer je hem in een jaszak meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
sjaool schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:09:
[...]

Ik heb ook dezelfde versie van de chip maar dan van juni 2012. Het schijnt dat de firmware van Samsung alleen de chips met de datum 13-04-2012 patched. Het is dus waarschijnlijk zo dat alleen de chips van april getroffen worden door de SDS bug. Tenminste dit is wat ik concludeer na diverse threads gelezen te hebben over deze bug.

Mijn Note 2 heeft in ieder geval sinds de aanschaf nog geen rare dingen vertoont zoals spontane reboots e.d.
Ik heb een versie die uit september komt. Toch krijg ik spontante turn offs. Vandaag en gister echter niet. Hrt gebeurt ook alleen maar als het in mijn zak zit. Kan het dan toch de power button zijn die ik elke keer perongeluk indruk? Hm..

Ik heb besloten om te wachten op de Nederlandse firmware. Ik zie wel hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die power button zit dan ook op een ongelukkig gekozen plek op de Note 2. Maar hopen dat hij bij de Note 3 op een andere plek zit of misschien wel wat verzonken in de behuizing. Over het algemeen gebruik je zo'n button ook niet erg vaak dus dan mag hij ook wel wat moeilijker in te drukken zijn.

Mijn telefoon staat eigenlijk ook 24 uur per dag aan en wordt misschien maar één keer per week opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

sjaool schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:27:
Die power button zit dan ook op een ongelukkig gekozen plek op de Note 2. Maar hopen dat hij bij de Note 3 op een andere plek zit of misschien wel wat verzonken in de behuizing. Over het algemeen gebruik je zo'n button ook niet erg vaak dus dan mag hij ook wel wat moeilijker in te drukken zijn.

Mijn telefoon staat eigenlijk ook 24 uur per dag aan en wordt misschien maar één keer per week opnieuw opgestart.
Klopt ik vind de power button ook gewoon slecht aanvoelen, soms moet je echt wel wat moeite doen om hem in te drukken. Eerlijk gezegd zie ik hem liever bovenop. Mn moeder heeft een htc desire X daar zit hij op zich wel lekker vind ik.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:00
Chaser2600 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:47:
Heb hier nu ook een Note 2 liggen waarvan het audio gedeelte soms lijkt weg te vallen bij het starten van een telefoongesprek.
Beide partijen horen niets van elkaar
Ik las eerder in het topic dat iemand anders er ook last van had.. hoe is dat opgelost? Het omruilen van het toestel voor een ander?
Lijkt me iets softwarematigs aangezien het vaak de 2e keer wel goed lukt
Mijn vriendin haar note 2 had hier ook last van toen ze nog belde met HI.
Nu belt ze op het t-mobile netwerk via tele2 en heeft ze het geen keer meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
De Nederlandse update komt net binnen bij mij! Momenteel aan het installeren. Update is 182.45mb groot. Ben hem ota aan het installeren dus servers zijn nog redelijk bereikbaar. Ter info: ik had een origineel Frans toestel waarover ik de Nederlandse phn stock rom heb overgeflashed. Daarna fabrieksreset gedaan om zeker te zijn dat csc ook correct was en voila, geen problemen met ota en kies updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:05
Hier de NL update ook aan het binnenhalen....ben benieuwd. Op orgineel Nederlands toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 16-01-2013 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hier vanochtend ook OTA binnengekregen op mijn origineel Nederlandse toestel. Installatie verliep vlekkeloos. Kan nu in ieder geval ook met inktvlekjes spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Ook hier de OTA update op een Nederlands toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Update hier ook binnen. Downloaden duurde wel erg lang. 300kb/s, hoe zou dit kunnen? De Note 2 moet toch veel sneller kunnen downloaden? Heb 120 Mb internet van UPC dus dat is snel genoeg.

Wat ik nu al verandering zie is dat sommige woorden blauw worden bij het smsen. Waarschijnlijk worden deze woorden snel gebruikt.

Is er een lijst met de veranderingen? Kan het niet zo snel vinden op google.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 16-01-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
hier is een lijst:
http://www.sammobile.com/...ate-lots-of-new-features/

1 van de veranderingen zou zijn dat de statusbalk nu zwart is ipv grijs en daar keek ik echt naar uit want ik vond dat grijs maar niks. Nou, ik heb de update zojuist gehad en hij is prima verlopen, staat bij de foon info ook op 4.1.2 maar m'n statusbalk is nog steeds grijs. Baal!

[ Voor 0% gewijzigd door moonstar op 16-01-2013 08:57 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
Downloaden gaat inderdaad bijzonder traag, heb hem zojuist gestart en hij geeft aan er ongeveer 10 min over te gaan doen... Zorg dus dat je niet acuut de deur uit moet (of voldoende data in je bundel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moonstar schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:51:
hier is een lijst:
http://www.sammobile.com/...ate-lots-of-new-features/

1 van de veranderingen zou zijn dat de statusbalk nu zwart is ipv grijs en daar keek ik echt naar uit want ik vond dat grijs maar niks. Nou, ik heb de update zojuist gehad en hij is prima verlopen, staat bij de foon info ook op 4.1.2 maar m'n statusbalk is nog steeds grijs. Baal!
Statusbalkkleurverandering is er om de een of andere vage reden uitgehaald door Samsung :(
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste