Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:39

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zie hier en daar ook berichtgeving dat er een update aan zit te komen. Persoonlijk hoop ik dat ze de interne SIP gerepareerd hebben. Hij werkt wel maar ik hoor geen ringtone of hij trilt niet. Compleet onbruikbaar dus (schijnt een bekend probleem te zijn). Gebruik nu Csipsimple

Tijd zal het leren :D

EDIT: Oh we krijgen hem toch niet lijkt het:

http://www.androidorigin....date-android-5-0-release/

[ Voor 18% gewijzigd door Ryan1981 op 14-10-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 23:26
Beste alle,

Ik heb een vraag,

Heb een Note 2 van de zaak gereken, alleen zat daar zo'n gevangenis case van OTTERBOX bij.
Dat ga ik natuurlijk niet mee sleuren bij klanten als RABO en ING.

Nu is mijn vraag, heb een case gekocht van een ''Nederlandse hoesjeswinkel'' online (een flipcase)
Zoals ik de case bekijk zou hij moeten ontwaken wanneer je het opent. Echter gebeurd dat dus niet.

Iemand enig idee hoe zo'n case werkt? Ik heb CynagoneMOD erop zie ik, dus ik weet niet qua instellingen hoe en wat.

Op het wijde wereld web wordt ik niet slimmer op, er is wel een link naar een 3th party app gelinkt naar XDA-forums, maar dat lijkt me stug toch dat het op die manier moet ?

case:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/606a9ab7597a2bd8944d230edf910bd0.png

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 28-11-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

theduke1989 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:41:
Beste alle,

Ik heb een vraag,

Heb een Note 2 van de zaak gereken, alleen zat daar zo'n gevangenis case van OTTERBOX bij.
Dat ga ik natuurlijk niet mee sleuren bij klanten als RABO en ING.

Nu is mijn vraag, heb een case gekocht van een ''Nederlandse hoesjeswinkel'' online (een flipcase)
Zoals ik de case bekijk zou hij moeten ontwaken wanneer je het opent. Echter gebeurd dat dus niet.

Iemand enig idee hoe zo'n case werkt? Ik heb CynagoneMOD erop zie ik, dus ik weet niet qua instellingen hoe en wat.

Op het wijde wereld web wordt ik niet slimmer op, er is wel een link naar een 3th party app gelinkt naar XDA-forums, maar dat lijkt me stug toch dat het op die manier moet ?

case:
[afbeelding]
Afaik ondersteunt de Note 2 dit simpelweg niet, iig niet native. Je zal, batterij slurpende, 3rd party apps daarvoor moeten gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 28-11-2015 23:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Helaas is mijn Note 2 een paar weken geleden ten prooi gevallen aan het Sudden Death Syndroom (eMMC). Samsung kon of wilde niks meer voor mij betekenen dus op AliExpress maar een nieuw moederbordje besteld en nu werkt de Note 2 weer als een zonnetje. :D

Ik heb het bordje hier gekocht voor +/-40 Euro (levertijd ongeveer twee weken). Het vervangen van het oude moederbordje is vrij simpel en voor iedereen die een beetje handig is prima te doen. Een paar schroefjes verwijderen en de connectors loshalen. Nieuwe moederbordje plaatsen en alles weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten. Dit alles is binnen een kwartier te doen, zo eenvoudig is het. 8)

Samsung Galaxy Note II Motherboard Replacement
Bron: iFixit

P.S. je telefoon krijgt door het verwisselen van het moederbord natuurlijk wel een andere IMEI en MAC-adres etc. en zeer waarschijnlijk een ander land van herkomst. Dit kan in dit geval elk land in Europa zijn, in mijn geval is de CSC gewijzigd naar Portugal (TPH). Dit doet verder niks af aan de werking, mijn telefoon werkt nu alweer twee dagen perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 20-12-2015 09:25 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 11:36
Nu ik min Note2 inmiddels 4 jaar heb, begin ik toch te merken dat hij als verouderd wordt gezien omdat er geen updates meer uitkomen.

Aangezien ik vind dat de hardware nog best mee kan, heb ik de telefoon vandaag geroot (handig, kan tegenwoordig via een app die je installeert, dus geen PC meer nodig) en heb ik CM13 geïnstalleerd met Android 6.0.1

In plaats van een verouderde telefoon heb ik ineens weer een hip toestel :) Eigenlijk alles werkt perfect. Lekker snel en leuke functionaliteiten. Alleen scherm rotatie werkt niet altijd lekker, maar dat zal in een update vast wel worden opgelost. Ik ben er blij mee! Voorlopig nog geen nieuwe telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 18:40

Caveman

whahoehaha

Ik heb mijn Note 2 een hele tijd geleden geroot (alleen maar geroot, niets meer). Ik ga hem verkopen, als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen is de root dan ook weg ? Ik wil namelijk dat de root weggaat :)
Ik heb hem met Odin geroot en dat was alleen maar om toegang te hebben tot de SD kaart.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De root is dan wel weg alleen Knox heeft dan waarschijnlijk wel de waarde 0x1. Niet dat dat uiteindelijk veel uitmaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
xburchartz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:21:
Nu ik min Note2 inmiddels 4 jaar heb, begin ik toch te merken dat hij als verouderd wordt gezien omdat er geen updates meer uitkomen.

Aangezien ik vind dat de hardware nog best mee kan, heb ik de telefoon vandaag geroot (handig, kan tegenwoordig via een app die je installeert, dus geen PC meer nodig) en heb ik CM13 geïnstalleerd met Android 6.0.1

In plaats van een verouderde telefoon heb ik ineens weer een hip toestel :) Eigenlijk alles werkt perfect. Lekker snel en leuke functionaliteiten. Alleen scherm rotatie werkt niet altijd lekker, maar dat zal in een update vast wel worden opgelost. Ik ben er blij mee! Voorlopig nog geen nieuwe telefoon :)
Welke app is dat? en waar haal je CM13 vandaan? I kwil dit ook doen maar heb nog nooit een telefoon geroot :/ :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch altijd gevaarlijk om zonder nuances de loftrompet te steken over een nightly versie van een hele nieuwe rom. Op de Fora van CM13 worden heel veel problemen gemeld en de makers van deze versie stellen dan ook nadrukkelijk dat deze versie niet geschikt is voor een telefoon voor dagelijks gebruik. Besef ook dat de enige stabiele versie van CM voor de N7100, de versie 11 is (gebaseerd op 4.4.2, dezelfde versie als de stock rom van Samsung).
Geef zelf toe wat voor extra functionaliteit je met CM13 verkregen hebt die je niet met de stock rom, eventueel geroot, ook kunt verkrijgen.
Als ik jouw verhaal lees ben je vooral geïnteresseerd in een “hip toestel”. Als je de Google Now-launcher uit de app-store had geïnstalleerd had je dezelfde interface gehad als Android 6.

Voor rooten van de N7100 ga je naar de site: http://www.ibtimes.co.uk/...2-kitkat-firmware-1446111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:15
Ik had een vraagje.

Ik heb onlangs de moederbord van mijn oude Note 2 vervangen. Wanneer ik hem aan de oplader zet dan zie je een oranje lampje branden. Na een half uur te hebben gewacht wilde ik hem starten maar hij deed niks.

Hiervoor was de MB dus helemaal gaar, nadat de eigenaar er lang op had zitten spelen. Zou iemand weten wat er aan de hand is? Ik ga nu ff naar de winkel om met een nieuwe batterij te testen. Anders is het probleem toch echt iets anders.

Trouwens, starten via volumeknop, power en home werkt ook niet. Oranje lampje verdwijnt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik las vandaag dat pokemon go uitgebracht was. Natuurlijk moest ik dit ook ervaren maar de play store zegt dat hij incomptible is met de note 2. Ik de APK gedownload, en installeerd gewoon en werkt ook tot nu toe zonder problemen.

Iemand enig waarom ze besloten hebben deze als niet compatible te bestempelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan1981 op 16-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ryan1981 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:52:
Ik las vandaag dat pokemon go uitgebracht was. Natuurlijk moest ik dit ook ervaren maar de play store zegt dat hij incomptible is met de note 2. Ik de APK gedownload, en installeerd gewoon en werkt ook tot nu toe zonder problemen.

Iemand enig waarom ze besloten hebben deze als niet compatible te bestempelen?
Leeftijd van de telefoon? Telefoon is nu wat, 4 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Notna schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Leeftijd van de telefoon? Telefoon is nu wat, 4 jaar oud?
Ik snap wat je bedoeld maar de APK installeerd gewoon en het werkt, er zijn misschien wel een kleine dingen die minder werken maar zeg dat dan en laat het me gewoon installeren :P

Dat mijn telefoon ouder is mag natuurlijk op zichzelf geen rede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ryan1981 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Ik snap wat je bedoeld maar de APK installeerd gewoon en het werkt, er zijn misschien wel een kleine dingen die minder werken maar zeg dat dan en laat het me gewoon installeren :P

Dat mijn telefoon ouder is mag natuurlijk op zichzelf geen rede zijn.
Maar specifieke hardware support wel. En dat is de reden waarom je wel de apk kan installeren, maar niet via de Playstore (waar zulke restricties vaak van toepassing zijn )

• kostjamoscow
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-10-2024
Had een Note 2 geleend van een vriend van me., want mijn iPhone 6 was kapot.

Ik mag maandag dus een nieuwe telefoon uitkiezen. Wat denk je.... laat ik hem hem vandaag nog vallen.

Puur het glasplaat is kapot. Op internet zag ik dat je zo een glaaplaat al voor 8 euro hebt. Is het juist als ik denk dat ik het bij een belturk voor 10/15 euro kan laten maken?

• sjaool

sjaool

Nee, dat is alleen de glasplaat. De glasplaat is verlijmd met het beeldscherm en die kun je alleen met hele speciale apparatuur goed vervangen. Het kan wel maar dan is het afwachten of het lukt en of het mooi wordt. In de meeste gevallen wordt gewoon het hele beeldscherm vervangen.

Ik vrees dat je toch wat duurder uit bent tenzij jouw inboedelverzekering dit vergoed (de mijne, Interpolis, doet dit in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Beste mensen, ik wil hierbij een sombere mededeling doen. Na 3.5 jaar (en 1 x nieuwe batterij) is mijn Galaxy note II hoogstwaarschijnlijk overleden.

Het was al een paar dagen zo dat als ik hem aan de lader gehangen had en ik de volgende dag wakker werdt, hij uit stond. Ik dacht in eerste instantie dat het een software probleem was , dus begonnen met troubleshooten en eerst wat rommel er af gegooid, daarna een factory reset.

Na de factory reset leek het 1 dag goed te gaan, ik daarna weer beetje bij beetje apps geinstalleerd, maar de 2e dag was hij weer uit.

Tot dat ik gisteravond mijn telefoon opeens een bootlogo zag weergeven wat niet wegging, waarop ik de power knop ingedrukt hield, waarop hij idd uit en aan ging en weer bleef hangen op het bootlogo. Heel even nog mijn oude batterij er in gehad, die deed hetzelfde. Na het weer terugbrengen van de huidige batterij ging hij helemaal niet meer aan.

Nog geprobeerd in recovery modus te komen (power + volume omlaag) en ook nog bootloader geprobeerd (power, home, volume omhoog) maar geen reactie.

Op mijn werk nog iemand anders zijn note 2 batterij er in gehad maar ook met die ging mijn telefoon niet meer aan.

Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het wel maar anders wordt het een nieuwe telefoon kopen.

RIP 2016 :P

Als ik moet gokken heb ik hem met pokemon go te vaak te heet laten worden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan1981 op 13-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reactie :
BazerK schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:35:
Iemand al een 128GB microsd kaart in de Note2 gezet? werkt dat? of is de 64 GB echt de max zoals de topicstart al aangeeft....
Dit werkt gewoon : microSDXC = maximaal 2TB dus je kan nog wel effe vooruit :)
Ik heb zelf ook sinds April of zo een 128GB kaartje erin zitten. Retetraag vergeleken met de telefoon zelf trouwens ondanks de 95/95 MB/s specificaties, maar de extra storage is wel fijn.

Wat ik zelf heel graag wil weten : Is er iemand hier die ervaring heeft met een betrouwbare custom rom voor de Note II waarbij alles gewoon zonder gezeik werkt ?!

Begin toch wel zenuwachtig te worden van 4.4.2 want steeds meer software ziet deze als de minimum versie die je moet hebben :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09
Ik heb zelf tot ik vorig jaar overging naar een xperia z ultra altijd met deze gedraait:

http://forum.xda-develope...tion-remix-5-6-0-t3278709

Verdomd fijne rom

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste