• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34

Samsung Galaxy Note II

[url=hhttp://www.smartkeitai.com/wp-content/uploads/2012/08/samsung-galaxy-note-2-titanium-grey.jpg.jpg]Afbeeldingslocatie: http://i1069.photobucket.com/albums/u476/pimmm495/1kleinn_zps98b230b0.jpg[/url]

Inleiding
De Samsung Galaxy Note II (N7100) is een hybride smartphone-tablet met een groot en helder 5,5-inch superAMOLED HD-display. Het besturingssysteem is Android 4.1 met samsung Nature UX user interface.

De note II onderscheid zich, net als zijn voorganger, vooral van de concurentie door de meegeleverde S-pen, een digitale stylus waarmee je heel natuurlijk op het toestel kunt schrijven.
Natuurlijk word ook de nodige software meegeleverd die gebruik maakt van deze stylus: Zo is er S-Note, waarin je notities en tekeningen kunt maken, en de S-Planner, waarin je zoals je van android gewend bent afspraken kunt neerzetten, maar waar je ook in kunt schrijven met je pen.
Nieuw in de S-Pen van de Note II is de airview functionaliteit. Hiermee kun je bepaalde taken uitvoeren door de pen een stukje boven het scherm te houden. Zo kun je buivoorbeeld grotere thumbnails zien van een foto in de gallery, of een stuk tekst lezen van een mailtje, simpelweg door je pen erboven te houden.

Verder kan je onder meer rekenen op een 8-megapixel camera met een 1080p Full HD-videorecorder, een 1,9 megapixel webcam, 3G/4G-ondersteuning, WiFi, WiFi-hotspotfunctionaliteit, WiFi-Direct, Exchange ActiveSync, Bluetooth 4.0 (Apt-X Codec support) , DLNA, GPS, Glonass, een krachtige 1,6GHz ARM Cortex A9 Quad-Core processor met 2GB RAM. De note 2 is te verkrijgen met 16, 32 of 64GB opslaggeheugen, wat is uit te breiden met een micro-SD kaart.

De Note II zal in Nederland waarschijnlijk vanaf de eerste week van oktober te koop zijn.
Apparaat & afmetingen
De Samsung Galaxy Note II is een 5,5-inch smartphone-tablet met een gewicht van 182.5 gram. De afmetingen van de smartphone zijn 80.5 x 151.1 x 9.4 mm.
Bel- & datafuncties
De Samsung Galaxy Note ondersteunt GSM 1800 en 1900 MHz netwerken. Met de Galaxy Note kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de HSDPA en UMTS ondersteuning. De snelheid van HSDPA heft het verschil tussen thuis en onderweg op. Met de Samsung Galaxy Note kunnen zowel tekst (SMS) als multimedia (MMS) berichtjes verstuurd en ontvangen worden. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting.
Geheugen en connectivity
De Samsung Galaxy Note II heeft 16, 32 of 64 GB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar (maximaal 64GB). Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. De Galaxy Note II heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). Ook is er S-Beam, waarmee je door een andere telefoon die dit ondersteund (momenteel alleen de galaxy SIII) aan te tikken heel makkelijk en snel bestanden kunt delen door middel van NFC.
Verder heeft de telefoon ondersteuning voor MHL, waardoor je met een speciaal kabeltje je telefoon via de USB poort op de HDMI pport van je TV aan kunt sluiten, om op die manier bijvoorbeeld films af te spelen.
Multimedia
Met de Samsung Galaxy Note II kan je zowel audio (MP3, OGG, WMA, AAC, ACC+, eAAC+, AMR (NB,WB), MIDI, WAV, AC-3, Flac) als video (H.263 + AMR NB / H.264 + AAC) bestanden mobiel luisteren en bekijken. De Samsung Galaxy Note heeft twee ingebouwde camera's. De hoofdcamera heeft een resolutie van 8.00 megapixel, waar je ook video's mee kan opnemen. De frontcamera, bijvoorbeeld voor videogesprekken, heeft een resolutie van 1.9 megapixel. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de aanwezige flitser.
Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). Dit scherm heeft een resolutie van 1280 x 720 pixels. De Samsung Galaxy Note II draait op Android 4.1. Android 4.1 JellyBean is de laatste versie van google`s Android besturingssysteem, enkele verbeteringen zijn Project Butter, waardoor de interface veel vloeiender zou moeten lopen dan in voorgaande Android versies. Een verbeterd notificatiesysteem, waardoor er meer informatie getoond kan worden en er kunnen knoppen getoond worden in notificaties. Zo staat er bijvoorbeeld onder de notificatie van je gemiste oproep een knop om terug te bellen en één om een SMS bericht te sturen.

Specificaties
Samsung N7100 Galaxy Note II
Scherm: 5.55 inch Super Amoled HD
1280 x 720 pixels 267 PPI
Besturingssysteem: Android JellyBean 4.1 met Nature UX
Processor: 1.6 GHZ Quad-Core exynos 4412 SOC
Camera: 8 MP met LED flits (achter) 1.9 MP (voor)
1080p Full HD video opnemen en afspelen
Geheugen: 2 GB RAM
16, 32 of 64 GB Opslagcapaciteit
Micro-SD kaart slot
Verbindingen: Bluetooth 4.0, USB 2.0 Host, WiFi Direct, NFC, RGB notificatie LED
Sensors: Accelerometer, gyroscoop, Kompas, Barometer, Nabijheidsensor, Lichtsensor, A-GPS, Glonass
Batterij: Li-on 3100 mAh
Afmetingen (lxbxh): 151.1 x 80.5 x 9.4 mm
Gewicht: 182.5 gram
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i1069.photobucket.com/albums/u476/pimmm495/2klein_zpsef789c64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1069.photobucket.com/albums/u476/pimmm495/3klein_zpsa1d5d41f.jpg

Galaxy Note vs. Galaxy Note 2
Samsung Galaxy Note II Review

Links
Samsung Website
nederlandstalige handleiding
Het levertijden en prijzen topic op GoT
reviews
PhoneArena
trustedreviews
reghardware
cnet
androidcentral
androidauthority
gsmarena

[ Voor 9% gewijzigd door pimjai op 07-10-2012 10:06 ]

• pimjai
Het viel me op dat er nog geen toppic was voor deze telefoon, dus heb ik maar een keer een topic gemaakt. Kudos gaan deels naar Imperium, omdat de lay-out voor het grootste deel van hem geleend is uit het oorspronkelijke Galaxy Note topic.
Tips en opmerkingen/verbeteringen waardeer ik natuurlijk en zal ik ook doorvoeren in de startpost, nu maar even kijken waarom de afbeeldingen niet werken :(

Edit: ze doen het :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 10:18

Geckoo

Good news, everyone!

is er ook al meer nieuws bekend wanneer deze zal uitkomen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• pimjai
begin oktober als het goed is. Ik ga hem in elk geval meteen halen als upgrade voor mijn S2.

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 10:16

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ah, goed initiatief! Ben toch wel heel erg geïnteresseerd in deze telefoon (ook vanaf S2).
Ga dit forumpje wel even volgen.
Op een Note 2 fansite is ook wel een hoop info te vinden. Ook over prijzen en (voorlopige) levertijden e.d.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik mag november verlengen en zie deze zeker wel zitten. Ga dit topic iig volgen.
Super start!

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Hello, ben ook van plan er één te kopen, ik zal zeker dit forum volgen
Grtjs

• Bollegerry
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-02 01:57

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ben benieuwd of ik nu eindelijk een gloednieuwe Samsung smartphone kan bemachtigen die meer dan 16GB heeft. Niet al dat halfslachtige gedoe met die micro-sd als vaste opslag. Het ziet er naar uit dat er voorlopig alleen maar 16GB modellen aan worden geboden...

• pimjai
bedankt, heb hem aan de OP toegevoegd.
Ettepet schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:20:
Ben benieuwd of ik nu eindelijk een gloednieuwe Samsung smartphone kan bemachtigen die meer dan 16GB heeft. Niet al dat halfslachtige gedoe met die micro-sd als vaste opslag. Het ziet er naar uit dat er voorlopig alleen maar 16GB modellen aan worden geboden...
heb ik zelf nooit zo een probleem mee gehad met mijn galaxy S en SII, heb het interne geheugen altijd voor de apps, en de SD kaart voor muziek, films en foto`s. nooit problemen op die manier.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
nee precies. Of betaal je graag 100 euro extra voor 16Gb?

Ik twijfel nog. Mijn shortlist is

- Note 2
- Xperia T(x)
- Lumia 920

verleng pas in december, dus ik heb nog even.

(heb een Note gehad en heb nu een Lumia 800)

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 09:45
Ik denk dat dit wel eens de vervanger van mij Desire Z kan worden in februari, hopelijk zijn de prijzen dan ook al iets lager maar met een abonnement zal dat vast niet minder maandelijkse kosten met zich meebrengen.

• 418O2
Los kopen + simonly geen optie?

• pimjai
418O2 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:

Ik twijfel nog. Mijn shortlist is

- Note 2
- Xperia T(x)
- Lumia 920

verleng pas in december, dus ik heb nog even.

(heb een Note gehad en heb nu een Lumia 800)
ja precies, voor zo een €20 heb je een 32GB micro SD kaartje, dat is IMO een veel betere keus dan 100 euro betalen voor wat meer ingebouwd geheugen.

verder twijfelde ik tot voor kort ook tussen die telefoons, de lumia 920 is afgevallen omdat android mij prima bevalt, en ik het ook wel leuk vind om op zijn tijd eens een custom ROM te proberen. De sony is afgevallen omdat ik toch ga voor het grote scherm van de Note 2.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 10:35
Ik ben ook van plan deze telefoon te halen. Ik twijfel alleen nog tussen welke provider. Heb momenteel Vodafone, die ik kan verlengen, echter staat de Note2 nog niet op de site. En als ik dan de GS3 kies, heb ik helemaal geen korting of iets.

Kijkend naar andere providers komt Hi.nl naar voren omdat je kan kiezen voor 0 belminuten, aangezien ik toch nooit bel is dat wel handig.

Iemand nog andere suggesties? Ik wil minimaal 1gb internet per maand. Voor de rest zo goedkoop mogelijk

• Ettepet
pimjai schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:35:
[...]
heb ik zelf nooit zo een probleem mee gehad met mijn galaxy S en SII, heb het interne geheugen altijd voor de apps, en de SD kaart voor muziek, films en foto`s. nooit problemen op die manier.
Ik krijg de 16 Gieg al zo met apps vol, maar ik loop nog extra klem met zaken als Spotify enzo. Echt knullig, alleen 16GB opties aanbieden. 16GB was 2 jaar geleden supergaaf op de SGS, vorig jaar met de GT10.1 was het uiterst belabberd (geen micro-sd) en zo langzamerhand is dit voor al hun topmodellen: bijzonder knullig.

Ik heb mijn 64GB iPad 3 binnen 6 weken ook redelijk vol, maar dat was iig recht toe recht aan, met Apple als voornaamste stoorbron in het hele verhaal. Dat die niet uitbreidbaar is (en nog geen drukgevoelige laag heeft) is puur de stronteigenwijsheid van weilen Steve Jobs, een eigenwijsheid waar Apple vermoedelijk 'eigenwijs' ("heiligschennis") aan vast zal houden de komende 2 jaar.
418O2 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:42:
Samsung vraagt geen 100 euro extra hoor. Hij zal wel minstens zo'n bedrag duurder worden zoals het nu loopt, maar dat komt omdat het op deze manier nooit main stream kan worden.

Ik heb op deze Note waar ik nu tik de 64GB uitbreiding ook al heel lang vol, met o.a. gedownloade videclips en een zeer beperkt deel van de wereld in vector maps (voor Locus).

• pimjai
Ettepet schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:48:
[...]

Ik krijg de 16 Gieg al zo met apps vol, maar ik loop nog extra klem met zaken als Spotify enzo. Echt knullig, alleen 16GB opties aanbieden. 16GB was 2 jaar geleden supergaaf op de SGS, vorig jaar met de GT10.1 was het uiterst belabberd (geen micro-sd) en zo langzamerhand is dit voor al hun topmodellen: bijzonder knullig.

Ik heb mijn 64GB iPad 3 binnen 6 weken ook redelijk vol, maar dat was iig recht toe recht aan, met Apple als voornaamste stoorbron in het hele verhaal. Dat die niet uitbreidbaar is (en nog geen drukgevoelige laag heeft) is puur de stronteigenwijsheid van weilen Steve Jobs, een eigenwijsheid waar Apple vermoedelijk 'eigenwijs' ("heiligschennis") aan vast zal houden de komende 2 jaar.

[...]

Samsung vraagt geen 100 euro extra hoor. Hij zal wel minstens zo'n bedrag duurder worden zoals het nu loopt, maar dat komt omdat het op deze manier nooit main stream kan worden.

Ik heb op deze Note waar ik nu tik de 64GB uitbreiding ook al heel lang vol, met o.a. gedownloade videclips en een zeer beperkt deel van de wereld in vector maps (voor Locus).
Als je met spotify zit snap ik het wel ja, ikzelf gebruik die 16GB voornamelijk voor een paar games en wat apps van websites enzo, red ik het dus makkelijk mee. op het SD kaartje zo een 16GB aan muziek en verder plek voor foto`s en af een toe eens een paar films/series, dus ja, het hangt van je gebruik af natuurlijk. Aan de andere kant is het jammer dat apps die veel storage vereissen, zoals spotify, niet de mogelijkheid bieden om de data op te slaan op de eventuele micro SD kaart in een telefoon. (iemand een idee waarom dit eigenlijk nooit mogelijk is?)

ik weet niet wat samsung extra vraagt voor die extra storage, maar als ik naar de S3 kijk in de pricewatch is het verschil tussen de 32GB en de 16GB versie zo een €140, wat natuurlijk een belachelijk groot verschil is (zal voor een deel aan slechte beschikbaarheid van het 32GB model liggen denk ik), bij een prijsverschil van €40 maximaal koop ik sowieso wel de 32GB versie, ook al gebruik ik dat nu niet. Kan altijd handig zijn in de toekomst.

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Hello, weet er al iemand waar men het geschikt hoesje of lederen etui voor de note 2 kan bestellen

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:52

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand ervaring met Ritel?
Er word beweerd op die fansite die hierboven genoemd werd dat Ritel ze momenteel al op voorraad heeft.
Ook op samsung.com/nl word gezegd dat Ritel ze op voorraad heeft.

Zie http://www.samsunggalaxyn...s=1348654796743&ghg_seq=4

Hmm morgen toch maar even bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door SteveV op 26-09-2012 21:35 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• SpaceK33z
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb hem nu bij Typhone.nl besteld, die zeggen hem volgende week te kunnen leveren. Ik heb ze al een mail gestuurd met de vraag of ze al een preciezere datum hebben, maar daar geven ze geen antwoord op. Weet iemand misschien al wanneer die daar leverbaar is?
patrick56 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:16:
Hello, weet er al iemand waar men het geschikt hoesje of lederen etui voor de note 2 kan bestellen
Op eBay staan nu al al een aantal hoesjes.

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_De Samsung Galaxy Note II heeft 16 GB intern geheugen_ is alleen waar voor het 16 GB model, kan duidelijker in de verder prima OP.

Verder heeft de Note 2 een notificatieled voor wie het boeit en HD recording voor videocalls.

Anoniem: 30477

Mensen!

Ik wil deze telefoon ook graag bestellen!! Nu heb ik iets gevonden, weet niet of het mag maargoed probeer het even voor te leggen aan jullie. Bij http://clove.co.uk/index.aspx kan de ook de note 2 kopen. Nu kan je bijvoorbeeld als je als verzendadres usa opgeeft het btw vrij kopen(?). Nu had ik het idee om gewoon als je nederland aanklikt, een btw nummer in te vullen. En voila ook belasting vrij naar de afrekenmap. Controleren ze dit niet een tweede keer, anders zou iedereen het doen toch?!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Dude! :+

Bij Clove betaal je de UK VAT in plaats van de BTW en dus 20%. Daarnaast weet ik niet of ze Nederlandse BTW nummers zomaar zullen accepteren. Daarnaast denk ik dat een EC BTW nummer zomaar gebruiken niet helemaal legaal is.

@TS Kun je niet een ander plaatje gebruiken zoals deze: http://www.phonearena.com...id7254/photos?image=37761 . De foto die er nu op staat is nogal ehh... blokkerig :+.

[ Voor 30% gewijzigd door alex3305 op 27-09-2012 02:31 ]

• pimjai
max3D schreef op donderdag 27 september 2012 @ 01:27:
_De Samsung Galaxy Note II heeft 16 GB intern geheugen_ is alleen waar voor het 16 GB model, kan duidelijker in de verder prima OP.
Heb het aangepast.
alex3305 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 02:30:
@TS Kun je niet een ander plaatje gebruiken zoals deze: http://www.phonearena.com...id7254/photos?image=37761 . De foto die er nu op staat is nogal ehh... blokkerig :+.
weet ik, plaatjes stonden er eerst in betere kwaliteit, maar dan komt er een grote rode balk onder die zegt dat ik ze kleiner moet maken, dus dat heb ik met mijn zeer gebrekkige paint vaardigheden toen maar gedaan. volgens de FAQ mogen ze maximaal 570x430 zijn, maar als jij een beter plaatje hebt wat daaraan voldoet, graag. ;)

• max3D
  • Niet online
en wat zegt Ritel vandaag?

• CrackSlet

CrackSlet

Ter verduidelijking: klik
Hij zou daar op voorraad zijn voor €639,- (ook volgens Samsung zelf). Dan zou je hem morgen kunnen hebben.

• max3D
  • Niet online
Dat heb ik wel gezien Crackslet, maar SteveV zei dat hij even zou bellen of het ook echt waar was. Ik zit niet in Nederland anders deed ik het zelf even.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Vanmorgen inderdaad even gebeld terwijl ik op de trein stond te wachten en zoals ik helaas al dacht het toestel komt volgende week pas binnen.

Helaas dus niet op voorraad bij Ritel.

• CrackSlet

CrackSlet

max3D schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:03:
Dat heb ik wel gezien Crackslet, maar SteveV zei dat hij even zou bellen of het ook echt waar was. Ik zit niet in Nederland anders deed ik het zelf even.
Het was ook meer ter aanvulling voor de luie lurker ;)
Maar zoals SteveV hierboven zegt, helaas alweer achterhaald

• max3D
  • Niet online
Jammer, maar te verwachten SteveV.

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04

• max3D
  • Niet online
en de officiele aankondiging voor 1 oktober vlgs http://www.samsunggalaxyn...s=1348752947263&ghg_seq=3
Geen idee of dat wereldwijd is bedoeld, alleen voor Europa of alleen voor Nederland

• Pentiummania
  • Laatst online: 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Weet iemand misschien iets meer over de versie met dual sim: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/16987 ?

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 16:20

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja. Ik weet dat die in Nederland nooit het levenslicht zal zien.

Ik ben benieuwd of de Note II ergens met abonnement voor een normale prijs te verkrijgen is, je bent al gauw 1000 euro kwijt als je hem met 2 jarig abonnement wil.

[ Voor 22% gewijzigd door ocn op 27-09-2012 16:35 ]

Anoniem: 476021

Hey allen,

Ik heb mijn samsung note nu een week en het bevalt me erg. Echter heb ik sinds 2 dagen last van lagging :? Had voorheen er geen last van. Zoals je kunt zien op het filmpje loopt ie niet echt smooth.. als ik bijvoorbeeld naar galerij wil.. krijg ik eerst een zwart beeld (zie filmpje) ook van menu naar home gaat niet meer smooth. Hij is gewoon geupdate naar laatste firmware versie, heb verder geen rare apps gedownload oid. er draaien ook geen apps op het achtergrond. Waar zou het aan kunnen liggen? Want dit is echt super irritant.

Filmpje in kwestie
YouTube: samsung note lag

Alvast bedankt :)

Anoniem: 30477

alex3305 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 02:30:
Dude! :+

Bij Clove betaal je de UK VAT in plaats van de BTW en dus 20%. Daarnaast weet ik niet of ze Nederlandse BTW nummers zomaar zullen accepteren. Daarnaast denk ik dat een EC BTW nummer zomaar gebruiken niet helemaal legaal is.
Als je nou even het eerst test wat ik zeg. Dan zul je zien dat hij 440 pond kost zonder dat er VAT of BTW over komt, mits je dat 'trucje' toepast.... en dat is nog altijd een stuk goedkoper dan in NL. :)
Ik wil het met btw nummer doen van mijn pa, wij hebben dezelfde voorletter en achternaam en de woonplaats is hetzelfde. Weinig kans op controle toch omdat je het zelf aan moet geven.

• alex3305
Dat is 554 euro, bij de MediaMarkt of Saturn zal hij echter wel goedkoper kunnen zijn met de juiste acties. De Note heb ik namelijk destijds gekocht voor ongeveer 515 euro inclusief. Dat was dus een price-matching bij de Dixons/Dynabyte/MyCom voor 599 euro met de btw-kortingsactie (of elke-100-euro-15-euro-korting).

@Magatama, welkom op GoT, echter gaat jouw post over de Note 1 (N7000) en niet de Note 2 voor zover ik kan zien. Daar is een apart topic voor: Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)

Anoniem: 476021

alex3305 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:52:
Dat is 554 euro, bij de MediaMarkt of Saturn zal hij echter wel goedkoper kunnen zijn met de juiste acties. De Note heb ik namelijk destijds gekocht voor ongeveer 515 euro inclusief. Dat was dus een price-matching bij de Dixons/Dynabyte/MyCom voor 599 euro met de btw-kortingsactie (of elke-100-euro-15-euro-korting).

@Magatama, welkom op GoT, echter gaat jouw post over de Note 1 (N7000) en niet de Note 2 voor zover ik kan zien. Daar is een apart topic voor: Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000)
Ah sorry, ik had het niet goed gezien. :F Thanks!

• max3D
  • Niet online
In Duitsland is de laagste prijs 599E op dit moment incl. BTW In Nederland iets van 625, wat 525 ex. BTW is. Als je hem dus in Engeland koopt voor ex. 440 pond ben je 554E ex kwijt. Als je dan toch de BTW wil belazeren kan je dat toch net zo goed binnenslands doen, of als je echt de absoluut lage prijs wil hem via Duitsland bestellen.

Hou er wel rekening mee dat de douane pakketjes bekijkt en electronica met argus ogen. Je krijgt dan alsnog de BTW heffing als je het niet waar kan maken. Fraude=fraude, daar heb je geen buitenland voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Nederland krijgt dus duidelijk geen LTE versie. Weet iemand of dat in de rest van Europa ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Geen idee, ik geloof wel in de UK en Duitsland. Het typenummer wat de LTE versie draagt is overigens GT-N7005, net zoals alle LTE-international versies van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Merci alex3305, de Expansys versie die je in heel Europa kan kopen is de GT-N7100TADXEF. Duitsland zie ik alleen de GT-N7100TADDBT

[ Voor 19% gewijzigd door max3D op 28-09-2012 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
zoals hier te lezen is is het ook mogelijk om 2 apps tegelijk open te hebben in 2 verschillende vensters. op die manier krijgt touchwiz toch eibdelijk wat toegevoegde waarde tegenover stock android.

www.telekom-presse.at/Sam...daktionstest.id.22375.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 23:49
Vanaf vandaag mag ik verlengen......iemand een idee waar ik hem gelijk kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346095

@max3D

Dus in de Note 2 die in Nederland te koop is (GT-N7100TADPHN) zit geen 4G, LTE? :S

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 346095 op 28-09-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand al goede acties gezien voor de Note II incl. abonnement? Zie hem nog niet in de F&F shop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Op zich ook wel een handige functie:
http://youtu.be/JaZrC98fnOk?t=3m7s
Schijnt ook al op de vorige Note te zitten, maar zo is het argument van ik wil met 1 hand kunnen typen ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klopt, was een ICS feature. Heb het zelf nooit gebruikt, want de telefoon is gewoon te breed om goed met 1 hand vast te houden (en ik heb geen kleine handen)

[ Voor 70% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 21:00
barcawinner schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:33:
Iemand al goede acties gezien voor de Note II incl. abonnement? Zie hem nog niet in de F&F shop :(
Op zich is dit best goedkoop: http://www.gsmeasy.nl/com...1209&callme=#.UGWe_vlsOiN

Dat is de zelfde actie die geld voor de Galaxy S3. Het rare is dus als je een 1GB abbo neemt, die per maand duurder is, en je nog meer moet bijbetalen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 10:35
martijn00 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:00:
[...]

Op zich is dit best goedkoop: http://www.gsmeasy.nl/com...1209&callme=#.UGWe_vlsOiN

Dat is de zelfde actie die geld voor de Galaxy S3. Het rare is dus als je een 1GB abbo neemt, die per maand duurder is, en je nog meer moet bijbetalen ook!
Abonnementen van Vodafone kloppen imo voor geen meter.
Helaas loopt mijne pas af in Januari, maar zit er zwaar over te denken deze laatste paar maanden af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Solictice schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:42:
[...]

Abonnementen van Vodafone kloppen imo voor geen meter.
Helaas loopt mijne pas af in Januari, maar zit er zwaar over te denken deze laatste paar maanden af te kopen.
Wat schiet je op met afkopen? Je bent dan hetzelfde bedrag kwijt, alleen kun je geen gebruik maken van de data en beltegoed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2day
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb de de Note II in duitsland besteld voor € 579,=

http://www.handyshop.de/h...-n7100-16gb-titanium-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Laatst online: 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Moet je 14,90 verzendkosten erbij betalen en heb je ook al een leverdatum en heb je daar al vaker besteld ?

http://www.techradar.com/...store-a-day-early-1100651 retourtje london :P http://uk.westfield.com/s...root=store&retailer=45275

[ Voor 60% gewijzigd door Pentiummania op 28-09-2012 22:15 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
@rolfjansen, ik zie nergens melding van LTE op de Europese toestellen. Wat ik had willen weten is of wij de juiste (Europese) LTE banden zouden krijgen, maar het lijkt erop dat het uberhaupt niet op zit hier.

Check ik de Duitse link van 2day blijkt daar wel 3G HSPA+ und LTE te staan, terwijl het type N7100 is.

[ Voor 20% gewijzigd door max3D op 28-09-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aub hier geen prijzen, winkels en alle andere niet-technische zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
*knip* commentaar op de moderatie mag via DM.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 29-09-2012 00:51 ]

• max3D
  • Niet online
In de pricewatch staat overigens nu ook een 32GB model waarvan je de prijs zelf moet opzoeken. Wat belangirjk is dat de Samsung Galaxy Note 2 32GB Titanium wel LTE heeft staan, terwijl de 16GB alleen edge, etc vermelden.

• 2day
  • Niet online
*weg* wat hierboven staat lijkt me duidelijk genoeg.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 29-09-2012 00:51 ]

• 2day
  • Niet online
Er was voor mij nog een reden om in Duitsland te kopen.
Firmwareupdates voor de duitse toestellen worden veel eerder uitgebracht dan voor de Nederlandse versie.
Die ervaring heb ik althans met de Note I.
Dat zal denk ik voor de Note II niet anders zijn.

• max3D
  • Niet online
Het zal een domme vraag zijn, maar toch maar even voor de zekerheid: krijgen de Duitse toestellen de Duitse tall of kan die firmware ook op Engels zetten. Nooit een Samsung gehad.

• 2day
  • Niet online
max3D schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:58:
Het zal een domme vraag zijn, maar toch maar even voor de zekerheid: krijgen de Duitse toestellen de Duitse tall of kan die firmware ook op Engels zetten. Nooit een Samsung gehad.
Dat kun je eenvoudig via instellingen op de taal naar keuze zetten.

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-04 20:04
@2day thanks boor de link man, gelijk bestelt. TOP!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-04 20:04
voor de mensen die het over LTE hebben. zie ik het toch echt staan bij de specificatie lijst van belsimpel, de laatste link in pricewatch. wellicht wordt het niet vermeld omdat het (nog) niet relevant is voo ons nederlanders..

• max3D
  • Niet online
Dank 2day: ik heb de topics over de oude note op GoT doorgelezen en ik zag dat de Duitse inderdaad veel sneller geupdate wordt. Daar ik geen NL nodig heb op mijn foon is bestellen in Duitsland een slimme zet en nog goedkoper ook.

De prijzen voor de 32 en 64 GB modellen zijn nog nergens bekend voor zover ik kan zien. Ze bestaan kennelijk al wel als type.
LTE is wazig, het zal er vermoedelijk wel op zitten (zie ook Sebaszz) maar het belangrijkste is welke LTE. Tot nu toe brengt Samsung toestellen altijd uit met je regio specifieke LTE, maar Apple doet dat bijvoorbeeld niet. Dus toch wel belangrijk om zeker te weten.

Amazon.de heeft officiele specs (onvolledig overigens) op zijn site staan http://ecx.images-amazon.com/images/I/810kVikD6bS.pdf en daar zie je dus GEEN LTE tussen staan terwijl Edge, HSPA+, etc er wél allemaal op staan. Dat is een belangrijke reden om te twijfelen omdat ik aanneem dat de specs die Amazon wel al heeft, normaal correct aangeleverd worden door Samsung.

En deze gelekte roadmap zegt: Sofern die Daten stimmen, bekommen wir die LTE-Version des Samsung Galaxy S III exklusiv in Titanium Grey bereits Anfang Oktober (KW40). Das Samsung Galaxy Note II wird ab Mitte Oktober (KW 42) verfügbar sein, die LTE-Version kommt einen Monat später (KW 46).
http://allaboutsamsung.de...nd-note-10-1-im-november/

[ Voor 39% gewijzigd door max3D op 29-09-2012 01:40 ]

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Jammer dat de MediaMarkt het apparaat nog niet online of in de computer heeft staan vanwege de 19% korting actie dit weekend.
Anders kwam je uit op € 587 en een paar centen :)

• max3D
  • Niet online
Topic gaat moeilijk worden nu we niet kunnen linken. Ik weet domweg niet meer wat nu wel en niet mag. Ik heb geen idee wanneer iets ´niet-technisch´ is, noch welke externe links dan wel mogen.

Het beste lijkt om maar gewoon Google te gebruiken op zoek naar meer info over de Note 2 dan. Een topic met vage aanduidigen zodat anderen Google kunnen gebruiken is wel heel onhandig. Jammer want ik ben waanzinnig geinteresseerd in de Note2, maar als iemand vertelt dat ik accessoire x kan kopen, wil ik ook graag weten waar en voor hoeveel.

• max3D
  • Niet online
De Samsung global website heeft nu de specificaties van de Galaxy Note zonder dat er een exact type vermeld wordt. Daarin staat iig
Network
3G: HSPA+21Mbps
(HSDPA 21Mbps / HSUPA 5.76Mbps)
4G LTE: 100Mbps / 50Mbps

elders vond ik ´LTE 700 MHz Class 17 / 2100 - N7105´ (googlen dus dan vind je die link wel). De N7105 is echter niet het model dat in Europa (check google) aangeboden lijkt te worden. Dat is de N7100 gevolgd door wat letters en nummers voor het land.

• CrackSlet

CrackSlet

Bij GetGoods.de is hij nog 10e goedkoper (€569,-) terwijl het volgens mij exact dezelfde winkel is (aan de layout te zien). Ik ga hem denk ik daar bestellen, want voor die prijs vind je hem voorlopig niet in Nederland denk ik.

• max3D
  • Niet online
Ik denk overigens dat de Note 2 geen problemen gaat hebben met de 128 GB kaarten als http://www.cheapchips.com...0-128gb-45mbsec-300x.html
SDXC wordt officieel ondersteund door de Note en er zijn geen bijzondere wijzigingen elekronisch of in file handling met de 64GB van deze kaart.

• max3D
  • Niet online
Om de LTE saga te vervolgen:
i checked with both samsung.. who didnt really seem to know but it might?..and the clove store who have the phone and it will not be a 4g lte unit in the uk at the moment.. which is really stupid move from samsung..could have wiped the floor with apple...hope i'm wrong but who wants to buy a phone thats redundant after 6 months

• 2day
  • Niet online
CrackSlet schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:29:
Bij GetGoods.de is hij nog 10e goedkoper (€569,-) terwijl het volgens mij exact dezelfde winkel is (aan de layout te zien). Ik ga hem denk ik daar bestellen, want voor die prijs vind je hem voorlopig niet in Nederland denk ik.
Die tip had ik ook gegeven , maar werd helaas verwijderd.

• max3D
  • Niet online
Levertijden, winkels, prijzen en andere niet-technische zaken
Die horen dus in Telecomproviders. Vervuil er aub niet de ervaringen- en discussietopics mee, zegt de FAQ. Niet dat ik geinteresseerd ben in telecomproviders want ik koop het toestel sowieso los, maar dat is de regel :)

Een goed los BT toetsenbordje (bijv, de AmazonBasics Bluetooth Keyboard with Mini Travel Stand ) maar dan liefst met een houder ingebouwd in het toetsenbord voor de Note 2 zou een perfect accessoire zijn. De note 2 is groot genoeg om als mini-laptopje op een terras tafel of in een vliegtuig te gebruiken, maar die houdertjes zouden vast moeten zitten om dat handig te maken.

Het is gek dat er nog steeds geen batterijtests gedaan zijn; de note is toch al in de verkoop in Korea en India en je zou verwachten dat iemand een battery rundown zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
not a LTE version if you buy the one in the video from Glove (kijk vanaf de 12e min)

Accessoires zijn hier en daar te koop. Bijv. hier (hopen dat die link mag blijven staan.....) http://www.android-enjoye...tanium-grey-unlocked.html screenprotector, flipcase, monster accu van 8000 mAh etc.

En is het correct dat vergeleken met bijv de Galaxy Nexus je meer pixels voor je scherm hebt omdat je fysieke buttons op de Note 2 hebt?

[ Voor 81% gewijzigd door max3D op 30-09-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deverheultjes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-12-2019
Bij de phoneshop kost hij los 588 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Voor Nederlanders is dat dan beter dan de 569 +25,90 versandkosten die de andere link opleverden.... @deverheultjes.
Het zegt ´Versand EU EU Versand 14,90 EUR + 1 EUR pro kg Gewicht´ maar het berekent 25,90.

Nu heel benieuwd naar de eerste berichten uit Engeland waar vanmiddag de speciale introductie dag bij Samsung Stratford is.

Edit: dit is de samenvatting.. hello special note 2 price at stratford... £570 for 16gb (non 4g). £40 more than most other retailers.Not happy, wasted 1hr trip (alweer geen LTE dus in Engeland)

[ Voor 22% gewijzigd door max3D op 30-09-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deverheultjes schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:58:
Bij de phoneshop kost hij los 588 euro.
Wel typenummer is dit dan? En iemand ervaring met Phoneshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Er staat slechts Samsung Galaxy Note II N7100 Titan Gray @rolfjansen. Even zoeken op de site onder Samsung, selecteren op prijs en dan de duurste..
Linken is idd handiger, maar we komen er wel zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474775

Begrijp ik nu goed dat de versie in Nederland 4g/LTE niet zal ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
@bullit17
op XDA zegt bijv. iemand:
The n7100 has no lte capability at all actually.
The international model with lte is the n7105 and it's not available for pre order yet.

Clove (engels, zegt in die video ook dat er geen LTE zal zijn). De rest van de sites wisselt het af, maar nooit staan er frequentiebanden bij en dat moet je ook weten. LTE is niet in alle regios hetzelfde. Het wachten is op Samsung zelf met correcte type nummers.

Ah, de Duitse, Spaanse en Engelse Samsung site kennen de Note II nog niet, maar de Nederlandse wel! Geen LTE in de specs. http://www.samsung.com/nl...phone/GT-N7100RWDPHN-spec

[ Voor 19% gewijzigd door max3D op 30-09-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max3D schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:48:
Er staat slechts Samsung Galaxy Note II N7100 Titan Gray @rolfjansen. Even zoeken op de site onder Samsung, selecteren op prijs en dan de duurste..
Linken is idd handiger, maar we komen er wel zo ;)
Zo vind je toch nog geen typenummer? Alleen N7100 maar niet bijvoorbeeld GT-N7100RWDPHN? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Nee, klopt, daarom schreef ik ook ´Er staat slechts ..... etc´.

Mooie hardcase [spam=weg]

[ Voor 24% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hoe duidelijk moet ik nog zijn? De N7100 is de HSPA+ variant en de N7105 is de LTE variant. Hoeveel letters/cijfers/vreemde tekens erachter komen maakt geen klote uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max3D schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:52:
Nee, klopt, daarom schreef ik ook ´Er staat slechts ..... etc´.

Mooie hardcase [spam=weg]
Mooie case!

[ Voor 12% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
@Alex3305 Ik geloof allang dat de meeste advertenties van aanbieders fout zijn, maar de meeste kopers geloven dat duidelijk niet als ik zo de andere forums in de gaten houd.
Ik geloof dat we ook niet naar de price-watch mogen linken, maar misschien is alleen het spec blad wel akkoord voor Rob: pricewatch: Samsung Galaxy Note 2 N7100 Titanium

Dáár staat m.i. onjuist LTE bij de 7100, net als in de meeste advertenties. Ik denk dat er heel wat teleurgestelde kopers gaan zijn, TENZIJ de Duitse en Nederlandse aanbieders 7105 bedoelden waar ze 7100 schrijven.

[ Voor 71% gewijzigd door max3D op 30-09-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Morgen komt deze huge telefoon binnen :) Kan echt niet wachten tot dat die binnen. Vind vooral de lange batterij erg fijn. Heb nu een desire HD maar deze is echt altijd leeg.

Gebruiken jullie een hoesje of alleen een antikras laag?

[ Voor 14% gewijzigd door Wackmack op 30-09-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Versteegrob schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:32:
Morgen komt deze huge telefoon binnen :) Kan echt niet wachten tot dat die binnen. Vind vooral de lange batterij erg fijn. Heb nu een desire HD maar deze is echt altijd leeg.

Heb je hem in duitsland besteld. Voor zover ik weet komt de nederlandse versie pas eind vd week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 111759 schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:04:
[...]

Heb je hem in duitsland besteld. Voor zover ik weet komt de nederlandse versie pas eind vd week
hou ons zeker op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakki schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:19:
[...]

hou ons zeker op de hoogte!
5 okt vlg de diverse belwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Versteegrob schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:32:
Ik gebruik enkel een zwartleren hoes van fitBAG voor mijn SGN, werkt prima en oogt professioneel. Nog nooit een kras gehad op mijn Samsung phones en tablets, wel op mijn iPad 3 (binnen 2 weken!). Zal op amazon.de de komende week kijken of ze ook voor de SGN 2 hoesjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 111759 schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:04:
[...]

Echt? Zaterdag via de tel bij tmobile en zij zeiden maandag of dinsdag. Zal morgen weer is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5arcastro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10-2021
max3D schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:08:
Voor Nederlanders is dat dan beter dan de 569 +25,90 versandkosten die de andere link opleverden.... @deverheultjes.
Het zegt ´Versand EU EU Versand 14,90 EUR + 1 EUR pro kg Gewicht´ maar het berekent 25,90.

Nu heel benieuwd naar de eerste berichten uit Engeland waar vanmiddag de speciale introductie dag bij Samsung Stratford is.

Edit: dit is de samenvatting.. hello special note 2 price at stratford... £570 for 16gb (non 4g). £40 more than most other retailers.Not happy, wasted 1hr trip (alweer geen LTE dus in Engeland)
Ik geloof dat de LTE versie later in Novermber op de markt komt
http://www.technobuffalo....ng-ativ-s-leaked-germany/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net even gebeld met tmobile en volgens mij duurt het nog even. Als k op de site kijk dan staat de telefoon ook nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versteegrob schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:31:
[...]

Echt? Zaterdag via de tel bij tmobile en zij zeiden maandag of dinsdag. Zal morgen weer is bellen.
je hebt gelijk, bij Central Point is hij al leverbaar vanaf vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 23:49
Bij T-mobile zijn ze niet helemaal correct in hun bovenkamer.
Zaterdag gebeld omdat ik mijn abbo kon verlengen. Moest €179,-- bijbetalen bij een smart+ 300 abonnement.
Vandaag wil ik hem gaan bestellen, moet ik ineens €279,-- betalen. Dat is wel heel erg veel voor 2% BTW verhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Central Point zegt hem inderdaad op voorraad te hebben (50 stuks) maar gezien de reviews ga ik daar niet de gok nemen.
Ook al is het op dit moment de goedkoopste volgens de pricewatch.

[ Voor 6% gewijzigd door SteveV op 01-10-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SteveV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:01:
Central Point zegt hem inderdaad op voorraad te hebben (50 stuks) maar gezien de reviews ga ik daar niet de gok nemen.
Ook al is het op dit moment de goedkoopste.
Phoneshop.nl is volgens mij de goedkoopste op dit moment 588 euro. En betere reviews dan Central Point. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Je hebt gelijk heb het bovenstaande bericht even aangepast.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste