Mijn note 2 gaat nu inmiddels alweer 2 jaar en 8 maanden mee. In het eerste jaar wel de bekende problemen gehad, waardoor het toestel dagelijks zo'n 30 keer bleef hangen, echter kwam de fix redelijk snel. Het toestel heeft 1x een nieuwe WiFi antenne gekregen en 1x een nieuwe connector module (het laadpunt).
Al met al vind ik het een erg fijn toestel omdat:
- Na al die tijd nog steeds erg snel.
- Prettig formaat.
- Accu gaat na al die tijd nog steeds een hele dag mee met intensief gebruik.
- Stylus gebruik ik met periodes ook regelmatig, handig dat het erbij zit
- Camera van goede kwaliteit.
- Goed geluid uit de speaker, handig voor hands-free bellen.
De note 4 vind ik er wel erg gaaf uitzien, maar heeft voor mij geen meerwaarde ten opzichte van de note 2. Ik doe nu al bijna 3 jaar met een toestel dat ik los gekocht heb voor een mooie prijs. (400 euro na inruil van mijn Samsung Galaxy S2). Gedurende deze 3 jaar heb ik een sim only van circa 18 euro in de maand voor 3gb data en 300 minuten bellen (Telfort met combivoordeel).
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat dit toestel geen 4G heeft, maar ik moet zeggen dat ik dat momenteel nog niet mis.
Ik ben benieuwd hoelang het toestel nog voldoet. Hopelijk wordt het geen slachtoffer van planned obsolescence.
Wat ik wel jammer vind ik dat ik al vanaf week 2 een klein barstje onderaan mijn scherm heb, doordat ik mijn toestel van zijn rug naar zijn buik draaide op tafel, heel knullig en zachtjes. Sinds dien heb ik een TPU case en een glass screen protector erop/omheen zitten.