Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:29
Eergisteren een nieuwe rand besteld op internet voor de Note 2 zodat die er weer goed uit ziet wanneer ik deze ergens eind van het jaar verkoop. Op dit moment is het ding niets meer waard terwijl ik er echt niet raar mee om ben gesprongen. Echt irritant is dat.
Maar voor die 15 euro incl. verzending voor volgens eigen zeggen een originele Samsung rand, kun je niet zonder zitten.

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
@arunia Waar heb je die besteld?

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

• Arunia
Grzzl schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:36:
@arunia Waar heb je die besteld?
Phoneonderdelen.nl
http://www.phoneonderdele...usief-camera-glaasje.html

Ze hebben ook een witte versie ervan.

• Grzzl
Dank, behelst dus wel volledige demontage. Hmmm denk er nog even over

• Arunia
Ja, dat is wel het vervelende.
Je moet inderdaad de achterkant er af halen en dan met iets als een plectrum het plastik van het glas halen. Denk dat het er met de tijd wat aan vast zit.
Plectrum is ook wat er in de montage kit voor 10 euro zit. Vandaar.
Die leen ik dan wel van mijn vader ofzo.
Heb er zelf overigens nog niets mee gedaan. Dat doe ik pas later zodat niet die rand alweer beschadigd is, dat zou zonde zijn.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb een paar weken terug nog een rand van een Samsung Galaxy Advance vervangen en het is een klusje dat nog geen tien minuten duurt. Een paar schroefjes losdraaien en met een dunne plectrum haal je zo de rand van het beeldscherm. Vervolgens klik je de telefoon vrij gemakkelijk zo in de nieuwe rand. Schroefjes er weer in en klaar. Let wel op onderdelen die je eventueel over moet zetten in de nieuwe rand/middenbehuizing.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 27-11-2014 22:03 ]

"When you grow up your heart dies"

• Arunia
Thanks. Dat is beter voor mijn gemoedsrust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

Je vind hierover filmpjes op youtube die je perfect kan volgen terwijl je dit doet. Sommige kleine details, zoals de laatste twee clipjes lossen, zijn belangrijk als je het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
Ik heb begrepen dat we voorzien worden van Lollipop. Is het bekend wanneer? Ik heb echt gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De laatste update is het meest gare op dit moment de blokkade op de SD-kaart.
Daar ik per ongeluk toen de update vanuit Samsung zelf had en niet meer kon stoppen, heb ik nu dus ook Knox er op zitten.
Ofwel, niet kunnen rooten enzovoorts.
Kan ook niet vinden of er ondertussen wel weer root opties zijn zonder dat je Knox op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 17:38
Ik zou er niet van uitgaan dat we nog Lollipop krijgen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zou niet weten waarom niet. De Note II kan nog steeds meekomen qua hardware dus daar ligt het echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 15:51
sjaool schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:22:
Ik zou niet weten waarom niet. De Note II kan nog steeds meekomen qua hardware dus daar ligt het echt niet aan.
Omdat het voor Samsung niet commercieel is dat ze een oude telefoon up to date houden. Al kan de hardware het nog prima aan, voor Samsung totaal niet interessant.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toch is het nog lang niet zeker dat Lollipop niet beschikbaar komt voor de Note II. Alles is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 15:51
sjaool schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:02:
Toch is het nog lang niet zeker dat Lollipop niet beschikbaar komt voor de Note II. Alles is pure speculatie.
Dat wordt toch ook niet gezegd..... ik zou er niet op rekenen, wordt gezegd. Zo zit het op dit moment. Ik verwacht niets. We zijn inmiddels 2 versies verder van deze telefoon.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 12:38
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:18:
Als ik wat google zie ik enkele ROMs voorbijkomen die pretenderen Lollipop op N7100 te flashen (oa. CM 12). Heeft iemand al ervaring met deze vroege ROMs?
Er zijn op dit moment inderdaad 2 alpha's: Nameless rom en CM12.
De 3de Paranoid Android is in de maak.

De alpha van nameless heeft als laatste update 17 november, er zijn nog wat problemen met wifi en 3g maar dan zijn ondertussen fixes voor uitgebracht.

Ik wacht nog even met updaten naar lollipop tot ze uit de alpha's zijn.

Daarnaast moeten we als het goed is ergens in maart volgend jaar nog een officiele lollipop van Samsung krijgen.

EDIT:

Wat ik zelf erg jammer vind is dat de jongens van Asylum gestopt zijn met het maken van rom's voor de N7100. Alleen de Note1 word nog ondersteund en krijgt nieuwe updates

[ Voor 11% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 10-12-2014 17:46 ]

who put a "stop payment" on my reality check

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 11:44
Ik hoop toch wel dat die update wel komt.
Note 2 is na ruim 2 jaar nog als nieuw, werkt nog perfect en vind dat Material Design echt heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou, van mij kan die Note 2 gestolen worden... Liever net natuurlijk, maar zelfs na vervanging van het mainboard heb ik nog steeds wegvallende wifi problemen en een belabberd bluetooth bereik.
Ook moet het scherm zich weer opbouwen als ik uit een app terug op m'n homescreen kom, Had het idee dat ik dat met m'n originele hardware niet had.

De kwaliteit van de hardware stelt me best teleur en ben er niet van overtuigd dat een 2e vervanging van onderdelen de boel wel zou verbeteren.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Opvallend bericht op GSMArena vandaag:

Samsung confirms Lollipop updates for Galaxy S4, Note 2 (bron)

GSMArena heeft een goeie naam en noemt zelf ook dat de bron (namelijk Samsung Finland) vrij weinig kans tot wantrouwen geeft. "Óf Samsung heeft hier een geweldige fout gemaakt, óf het Koreaanse bedrijf maakt een ommekeer ten opzichte van het tot nu toe geldende beleid van twee grote updates per toestel" schrijven ze.

[Edit] Hier is de pagina waar de update op aangekondigd wordt. Als je 'm door Google Translate haalt staat er in duidelijke taal: "volgende Android-versie: 5.0".

[ Voor 17% gewijzigd door Chotto Toire op 23-12-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Chotto Toire schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:12:
Opvallend bericht op GSMArena vandaag:

Samsung confirms Lollipop updates for Galaxy S4, Note 2 (bron)

GSMArena heeft een goeie naam en noemt zelf ook dat de bron (namelijk Samsung Finland) vrij weinig kans tot wantrouwen geeft. "Óf Samsung heeft hier een geweldige fout gemaakt, óf het Koreaanse bedrijf maakt een ommekeer ten opzichte van het tot nu toe geldende beleid van twee grote updates per toestel" schrijven ze.

[Edit] Hier is de pagina waar de update op aangekondigd wordt. Als je 'm door Google Translate haalt staat er in duidelijke taal: "volgende Android-versie: 5.0".
Dat is goed nieuws!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:09
K*t... Sinds een weekje valt mijn telefoon uit als hij lang aan de lader ligt. Meestal heb ik hem snachts aan de lader.
Ik zet mijn wekker erop, maar vandaag had ik me dus verslapen, omdat de telefoon uit was gegaan.

Ik ga zo even de telefoon herstellen, hopen dat dat het oplost. anders zou ik hem op moeten sturen :(

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
MrMilco schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:52:
K*t... Sinds een weekje valt mijn telefoon uit als hij lang aan de lader ligt. Meestal heb ik hem snachts aan de lader.
Ik zet mijn wekker erop, maar vandaag had ik me dus verslapen, omdat de telefoon uit was gegaan.

Ik ga zo even de telefoon herstellen, hopen dat dat het oplost. anders zou ik hem op moeten sturen :(
De eerste note's hadden last van een brakke usb connector, misschien is dat bij jou ook het geval. Het vervangen zou niet al te lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Grzzl schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:49:
[...]

De eerste note's hadden last van een brakke usb connector, misschien is dat bij jou ook het geval. Het vervangen zou niet al te lastig zijn.
En hoe kom ik erachter of ik 1 van de eerste note's had. Heb m midden februari ontvangen bij mijn abbonement bij T-Mobile via Studentenmobiel

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
Helaas weet ik dat niet, maar ik verwacht niet dat je er een hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
MrMilco schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:57:
[...]

En hoe kom ik erachter of ik 1 van de eerste note's had. Heb m midden februari ontvangen bij mijn abbonement bij T-Mobile via Studentenmobiel
Uit de playstore kun je https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo downloaden.

Meteen het eerste scherm geeft de manufacturing date van je note aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Uit de playstore kun je https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo downloaden.

Meteen het eerste scherm geeft de manufacturing date van je note aan
21-3-2013 zo te zien. Vast niet 1 van de eersten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
MrMilco schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:31:
[...]

21-3-2013 zo te zien. Vast niet 1 van de eersten haha
De eersten zijn uit kwartaal 4 2012, dus daar zit je inderdaad niet bij.

Heb je je usb-poort al een keer schoon gemaakt met een sate-prikkertje?
Kan zijn dat daar wat vuil tussen zit.
Die van mij schoot daardoor iedere keer in car mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:35:
[...]

De eersten zijn uit kwartaal 4 2012, dus daar zit je inderdaad niet bij.

Heb je je usb-poort al een keer schoon gemaakt met een sate-prikkertje?
Kan zijn dat daar wat vuil tussen zit.
Die van mij schoot daardoor iedere keer in car mode.
Zou het kunnen om m schoon te blazen met een compressor (lage druk uiteraard)

Moet wel zeggen dat ik er nu nog geen last van heb gehad sinds de factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Als het probleem nu verholpen is zou ik er niks meer aan doen.

Mocht het probleem terugkomen zou ik dit even proberen: https://www.youtube.com/watch?v=R6p0Eg-yq3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Zeg, staat het eigenlijk al vast dat je telefoon uitvalt omdat de batterij leegloopt? D.w.z. is de batterij helemaal leeg als je hem opnieuw aanzet? Zo niet, dan kan het probleem natuurlijk heel ergens anders z'n oorsprong hebben. Voorbeeld: probeer je telefoon eens een paar nachten in safe mode te zetten. Als hij dan niet uitvalt, kan het zijn dat een app op je telefoon het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Chotto Toire schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 01:03:
Zeg, staat het eigenlijk al vast dat je telefoon uitvalt omdat de batterij leegloopt? D.w.z. is de batterij helemaal leeg als je hem opnieuw aanzet? Zo niet, dan kan het probleem natuurlijk heel ergens anders z'n oorsprong hebben. Voorbeeld: probeer je telefoon eens een paar nachten in safe mode te zetten. Als hij dan niet uitvalt, kan het zijn dat een app op je telefoon het probleem veroorzaakt.
Hij viel uit wanneer die al een paar uur aan de lader hing. Maar net weer wakker geworden door de wekker op de telefoon. Dus hij was nog steeds aan sinds de factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:10
Begin steeds meer hoop te krijgen op een Android 5.0 Lollipop update voor mijn Note 2. _/-\o_

http://www.galaxyclub.nl/...e-2-galaxy-s5-mini-alpha/

Afbeeldingslocatie: http://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2014/12/samsung-galaxy-note-2-android-5-0-lollipop-update.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Sja, als ze nu maar eens opschieten :) Op andere sites heb ik er verder niets van gezien nog.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ursamajor schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:23:
Sja, als ze nu maar eens opschieten :) Op andere sites heb ik er verder niets van gezien nog.
Inderdaad, maar ik denk dat we allang blij moeten zijn dat we al 4.4.2 hebben... Iedere volgende versie is natuurlijk mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
MrMilco schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Inderdaad, maar ik denk dat we allang blij moeten zijn dat we al 4.4.2 hebben... Iedere volgende versie is natuurlijk mooi meegenomen
Je kunt natuurlijk altijd nog voor een custom 5.0.x kiezen.

Ik ben sinds 3 dagen beta-tester van spencommand, die biedt ons eindelijk ook de opties die de spen normaal alleen in touchwiz heeft maar, dan in aosp, aopk of cm12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:10:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd nog voor een custom 5.0.x kiezen.

Ik ben sinds 3 dagen beta-tester van spencommand, die biedt ons eindelijk ook de opties die de spen normaal alleen in touchwiz heeft maar, dan in aosp, aopk of cm12.
Zelf ben ik niet zo van de custom roms maar kan me voorstellen dat veel tweakers het wel doen.

Ik had bijvoorbeeld ook nooit gedacht dat ik nog 4.4.2 zou krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben trouwens benieuwd of anderen een goede wifi snelheid hebben. Gisteren eens mijn toestel gemeten vs de ipad mini 2. De note 2 haalde een schokkerige 20mb en de ipad 50 (max van mijn internetverbinding)!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Zal ik dadelijk eens even meten. Ik herinner me inderdaad dat ik een hele tijd terug, toen de Note II nog op Android 4.1 zat, inderdaad ook niet dezelfde snelheid haalde als mijn pa op zijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Beetje laat, maar ik heb hetzelfde: 41mbps op de iPad4, 29mbps op de Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Brakke hardware dus... In april zou ik eventueel weer een nieuw toestel mogen uitzoeken, maar ik heb nog geen idee wat. Opzich doet de note 2 het nog best, maar ik erger me kapot aan die wegvallende verbinding...
Met elk toestel is wel weer wat. De een buigt onbedoeld, de ander wordt warm, heeft een slechte accu, brakke camera, slechte gps enz....
Leuk, first world problems...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ursamajor schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:16:
Ben trouwens benieuwd of anderen een goede wifi snelheid hebben. Gisteren eens mijn toestel gemeten vs de ipad mini 2. De note 2 haalde een schokkerige 20mb en de ipad 50 (max van mijn internetverbinding)!
http://www.speedtest.net/my-result/a/1153259630

34.5 Mbps/12,7 Mbps op een UPC lijn van 120/12 connected via een N netwerk op 2.4 Ghz.

Overigens sinds gisteren op de 05-02-2015 CM12 ( Lolipop 5.0.1) build overgestapt met de laatste Agni Kernel. Wel weer erg wennen aan de nieuwe interface, maar het loopt super soepel allemaal :)

Jammer alleen dat ik nu een bug heb met BT rn belken. Zodra BT connected is en ik wil bellen valt de complete netwerk verbinding weg. Achja, risico van een beta build I guess :P (hoewel het ook op CM11 gebeurde)

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 07-02-2015 15:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Notna schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:08:
[...]

http://www.speedtest.net/my-result/a/1153259630

34.5 Mbps/12,7 Mbps op een UPC lijn van 120/12 connected via een N netwerk op 2.4 Ghz.

Overigens sinds gisteren op de 05-02-2015 CM12 ( Lolipop 5.0.1) build overgestapt met de laatste Agni Kernel. Wel weer erg wennen aan de nieuwe interface, maar het loopt super soepel allemaal :)

Jammer alleen dat ik nu een bug heb met BT rn belken. Zodra BT connected is en ik wil bellen valt de complete netwerk verbinding weg. Achja, risico van een beta build I guess :P (hoewel het ook op CM11 gebeurde)
Zit hier op m'n werk op een KPN 8mbit verbinding.
Haal met een speedtest down 11.17 en up 0.66.

BT bellen met m'n noname bluetooth koptelefoon of met de Jabra BT3030 werkt gewoon.
Zit op Ressurection Remix 5.3.3 Android 5.0.2

• Chotto Toire
Een nieuwe bevestiging dat Android 5.0 er aan zit te komen voor de Note II. Deze keer van Samsung in Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Zijn er al mensen die de OTA update binnen hebben gehad op hun Note II

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Downloader_NL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:06:
Zijn er al mensen die de OTA update binnen hebben gehad op hun Note II
Over welke android versie hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MrMilco schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Over welke android versie hebben we het dan?
Lollipop

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Niet ontvangen, maar ik verwacht ook niet dat we m gaan krijgen hier in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MrMilco schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:10:
[...]

Niet ontvangen, maar ik verwacht ook niet dat we m gaan krijgen hier in nederland
Waarom zou Samsung hem op de Note II uibrengen maar Nederland overslaan :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik verwacht dat we hem gewoon gaan krijgen hier in Nederland, hoor. Onze N7100 is gewoon het wereldwijde model.

Overigens zou de update nog niet uit moeten zijn. Hij is nog nergens op het internet verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Chotto Toire schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:56:
Ik verwacht dat we hem gewoon gaan krijgen hier in Nederland, hoor. Onze N7100 is gewoon het wereldwijde model.

Overigens zou de update nog niet uit moeten zijn. Hij is nog nergens op het internet verschenen.
Hij is wel hetzelfde, maar verder nog nergens een Nederlandse aankondiging gezien. Of heb ik dat toevallig gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
MrMilco schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:24:

Hij is wel hetzelfde, maar verder nog nergens een Nederlandse aankondiging gezien. Of heb ik dat toevallig gemist?
Nou, het zit eigenlijk zo:
Er is door Samsung Nederland of Samsung HQ of w/e nog geen officiële aankondiging gedaan dat er een update naar Lollipop komt.
De eerste keer dat de update genoemd werd was dat op de website van Samsung Finland (kilk op niet pagina op "Note"). Dat werd al door diverse nieuwswebsites opgepikt. Later kwam daar een nogal rechtdoorzee bericht achteraan van Samsung Polen. Terecht wordt dat door vrijwel iedereen gezien dat die update echt in de pijplijn zit.

Polen en Finland hebben allebei ook modelnummer N7100, net zoals wij in Nederland. Dat betekent op z'n minst al dat wij de Finse dan wel Poolse update kunnen flashen, maar ik twijfel er niet aan dat als ze Lollipop in Finland en Polen OTA uitgeven dat hij hier in Nederland ook verschijnt.

Uiteindelijk zou het natuurlijk zomaar kunnen dat de update op een goeie dag zomaar op je scherm verschijnt. Volgens mij wordt dat niet altijd met veel bombarie aangekondigd. In feite, ik kan me ook geen echt aankondigingen herinneren van de updates naar 4.3 en 4.4. Waren die er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670044

Phoenix_the_II schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 03:00:
Sorry hoor, maar als je root ben je echt geen garantie kwijt als bijvoorbeeld je camera het begeeft. Of opeens je luidsprekertje het niet meer doet.

Daar zijn duidelijke wetten voor. Je namelijk garantie op het toestel, niet op de software die erbij geleverd is.

Natuurlijk kan je met root access je hardware verzieken. Maar je garantie vervalt niet direct doordat er root geconstateerd is. Men moet daadwerklijk bewijs hebben dat de oorzaak dus hierdoor is gekomen.

Je vrijwillig gegeven fabrieksgarantie vervalt. Echter doe je geen zaken met de fabrikant, maar een winkelier. En laat die winkelier nou verplicht zijn bij de wet om garantie op zijn product aan jouw te leveren.
In de praktijk zul je daar niet ver mee komen. De winkelier wijst naar de fabrikant en de fabrikant naar de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Die update naar Android Lollipop die telkens in de geruchten opduikt staat al een tijdje op losse schroeven. Zo zou een Samsung insider aan Sammobile al meerdere malen bevestigd hebben dat het werk aan de update nog niet begonnen was. Vandaag meldt Sammobile dat het golfstaten kantoor van Samsung aan een fan schreef dat er geen update meer komt voor de Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En er is een update op dat bericht.
Update: Well, it looks like Samsung can’t make up its mind. Following Samsung Gulf, Samsung Spain has offered a conflicting response – apparently, the Galaxy Note II is in line to get the Android 5.0 update, but Samsung will only release the update if no issues arise during its development for the device. It’s possible that the update really is in the works despite the lack of any evidence on Samsung’s servers, but we would suggest you not be too hopeful of seeing Lollipop on your Galaxy Note II, considering how confused Samsung itself seems to be on the matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
En vandaag het volgende: http://www.sammobile.com/...d-only-in-select-markets/
There is a lot of confusion regarding the status of the Galaxy Note 2 Lollipop update, several of Samsung’s regional arms have confirmed that the handset is going to receive this update while others say that it won’t. Earlier this week we saw similar conflicting reports from Samsung Gulf and Samsung Spain, with the former claiming the Galaxy Note 2 won’t get Lollipop and the latter saying that it most certainly will. We have already reported exclusively that no Lollipop builds for the Galaxy Note 2 have appeared on Samsung’s servers which suggests that the company may never release this update for said device.

Samsung Danmark will have you believe on the contrary, the company’s official Twitter account for the country has said that the availability of this update will depend upon each market but also confirmed that Danish Galaxy Note 2 units (CSC code: NEE) will get the Lollipop update. The account doesn’t reveal though precisely when this update will arrive, if it does arrive at all. Folks in that market now have an incentive to keep their fingers crossed, others just might have to continue dealing with the confusion since Samsung has not confirmed the markets that will receive Lollipop for Galaxy Note 2 and those that will not.
Samsung Denemarken is vrij scheutig met informatie in deze serie tweets.

Dat zowel Spanje als Denemarken positief hebben geantwoord is goed nieuws voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vandaag, na bijna 2+ jaar trouwe dienst, is mijn telefoon eMMC bricked. Ik kan wel in download mode komen, maar recovery niet en hij blijft hangen op het Samsung logo. Ik wist dat ik een insane chip had, maar toch jammer dat het gebeurd.

Echter heb ik de gok genomen en een international 16 G logic board uit China besteld voor 55 euro. Alle overige modules zijn click on, dus dat zou gewoon moeten werken. Het vervangen zelf is een kwestie van 10 minuten werk. Als het niet werkt: nouja dan niet. Als het wel werkt: goedkope oplossing. Als het werkt ga ik meteen die Chrome bezel vervangen aangezien die nu aan het slijten is.

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 19-05-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Succes ermee... Net de mijne voor de 2e keer weggebracht wegens aanhoudende wifi problemen. Hopelijk doet ie het daarna eindelijk een keer goed, maar of ik daarna nog een keer Samsung neem...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Notna schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:47:
Vandaag, na bijna 2+ jaar trouwe dienst, is mijn telefoon eMMC bricked.
Als de mijne nu alsnog eMMC bricked hang ik wel bij Samsung aan de telefoon en kunnen ze hem gaan repareren of een coulanceregeling geven. Dit omdat zij wisten dat de chip ondeugdelijk was en mijn telefoon toch echt wel een langere levensverwachting heeft dan twee jaar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

sjaool schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:16:
[...]

Als de mijne nu alsnog eMMC bricked hang ik wel bij Samsung aan de telefoon en kunnen ze hem gaan repareren of een coulanceregeling geven. Dit omdat zij wisten dat de chip ondeugdelijk was en mijn telefoon toch echt wel een langere levensverwachting heeft dan twee jaar.. ;)
Tsja, maar aangezien ik flink aan de haal ben geweest met rooten en CM 10/11/12 te installen kan je er wel naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb de mijne ook geroot gehad en de Knox fuse is ook geactiveerd. Dan nog vind ik het wel de moeite waard om ze het even onder de neus te wrijven mocht het mij overkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoi hoi, mn telefoon is klaar voor de retourzending!
Wegens aanhoudende wegvallende wifi het toestel nog net binnen de garantie laten repareren en wat ze hebben gedaan:
Servicehandeling: Contacten hersteld
Vorige keer was het mainboard vervangen, dus ik ben benieuwd of dit dan eindelijk de oplossing is...

Update 28-5-2015:
Helaas... Niets veranderd. Dat wordt weer een iPhone...

[ Voor 12% gewijzigd door Ursamajor op 28-05-2015 21:06 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Het valt me op, dat veel mensen in mijn omgeving nog de note II hebben. Ikzelf trouwens ook.
Heb totaal de behoefte niet om te upgraden naar een 3 of note 4 of straks de 5.

Hij doet het nog prima, heb nu een goedkoop abonnement (sim-only) en kan hem overal voor gebruiken.
Het ziet er naar uit dat lollipop niet meer komt. Alleen weet ik niet of ik dat als een gemis moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
lifeguard schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:41:

Hij doet het nog prima, heb nu een goedkoop abonnement (sim-only) en kan hem overal voor gebruiken.
Zo is het maar net. Dit toestel kan nog makkelijk een jaar mee. En waarschijnlijk twee ook.
Het ziet er naar uit dat lollipop niet meer komt. Alleen weet ik niet of ik dat als een gemis moet zien.
Het is ook echt geen gemis. Android 4.4 is helemaal top. In mijn ogen is Android sinds ongeveel 4.4 echt volwassen. Hartstikke stabiel, veelzijdig, ziet er gelikt uit. Bij het lezen over Android M heb ik ook niet het gevoel dat het een grote volgende stap is. Overigens heb ik de neiging om wel te geloven dat Lollipop er nog aan komt voor de Note II. Zie bijvoorbeeld: Galaxy Note 2 Lollipop update will apparently be released only in select markets - Sammobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07 17:32

Gaat ons (vrouw en ik) net zo, de 2 toestellen voldoen nog prima na 2 jaar gebruik. We gaan de Note2 nog zeker 1 jaar langer gebruiken. Upgraden naar de note3 of 4 heeft ons inziens geen (te weinig) meerwaarde. (note5? :z )
Onlangs nieuwe batterijen, hoesjes gekocht en ze zijn weer als nieuw. _/-\o_
Die van mij staat geroot op versie 4.3 of zo, uit ervaring vindt ik een software update niet altijd een vooruitgang, bloatware eraf en snel genoeg.
Wel een snellader issue gehad (foon laad niet meer op) met 1 van de 2, maar dat was voor een tientje ook weer verholpen en heeft nix met het toestel te maken.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja oke, had 'm ook nog wel een tijd willen gebruiken, want het toestel werkte verder nog prima, alleen de wifi en bluetooth werkten na 2 reparaties nog steeds niet naar behoren...
Nu maar weer eens bij het Apple kamp aan het kijken met een iPhone 6. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik daarop begin te mopperen en spijt krijg dat ik men overgestapt / teruggegaan naar iOS ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
BazerK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:49:
[...]

Gaat ons (vrouw en ik) net zo, de 2 toestellen voldoen nog prima na 2 jaar gebruik. We gaan de Note2 nog zeker 1 jaar langer gebruiken. Upgraden naar de note3 of 4 heeft ons inziens geen (te weinig) meerwaarde. (note5? :z )
Onlangs nieuwe batterijen, hoesjes gekocht en ze zijn weer als nieuw. _/-\o_
Die van mij staat geroot op versie 4.3 of zo, uit ervaring vindt ik een software update niet altijd een vooruitgang, bloatware eraf en snel genoeg.
Wel een snellader issue gehad (foon laad niet meer op) met 1 van de 2, maar dat was voor een tientje ook weer verholpen en heeft nix met het toestel te maken.
Bij mij waren de reparaties iets duurder. 1 keer een nieuw sim-slot, 2x het glas. Maar nogmaals, heb het er graag voor over gehad :)
Ook leuk, dat ze me 3 jaar allemaal raar aankeken omdat ik met zo'n "gigantische" telefoon liep. En nu? Nu hoor je niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

SCORE!

Moederbord was vrijdag binnen gekomen. Vandaag er aan toegekomen om het erin te zetten. Echt een werkje van nog geen 10 minuten en hij werkt weer als een trein :D

Meteen maar een nieuwe backcover + bezel besteld via Amazon.de omdat het chroom eraf begon te gaan

* Notna is blij :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Hoelang heb je zonder gemoeten? Ik heb destijds een iPhone 5s moeten gebruiken, maar dat was afzien :D

[ Voor 81% gewijzigd door lifeguard op 01-06-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

lifeguard schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:39:
Hoelang heb je zonder gemoeten? Ik heb destijds een iPhone 5s moeten gebruiken, maar dat was afzien :D
Was maar 2 weken en de switch was naar een S4 dus viel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Dat is inderdaad nog te doen. Maar toen was het echt absurd hoe snel ik was gewend aan dat destijds gigantische scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Mijn note 2 gaat nu inmiddels alweer 2 jaar en 8 maanden mee. In het eerste jaar wel de bekende problemen gehad, waardoor het toestel dagelijks zo'n 30 keer bleef hangen, echter kwam de fix redelijk snel. Het toestel heeft 1x een nieuwe WiFi antenne gekregen en 1x een nieuwe connector module (het laadpunt).

Al met al vind ik het een erg fijn toestel omdat:
- Na al die tijd nog steeds erg snel.
- Prettig formaat.
- Accu gaat na al die tijd nog steeds een hele dag mee met intensief gebruik.
- Stylus gebruik ik met periodes ook regelmatig, handig dat het erbij zit
- Camera van goede kwaliteit.
- Goed geluid uit de speaker, handig voor hands-free bellen.

De note 4 vind ik er wel erg gaaf uitzien, maar heeft voor mij geen meerwaarde ten opzichte van de note 2. Ik doe nu al bijna 3 jaar met een toestel dat ik los gekocht heb voor een mooie prijs. (400 euro na inruil van mijn Samsung Galaxy S2). Gedurende deze 3 jaar heb ik een sim only van circa 18 euro in de maand voor 3gb data en 300 minuten bellen (Telfort met combivoordeel).

Het enige nadeel zou kunnen zijn dat dit toestel geen 4G heeft, maar ik moet zeggen dat ik dat momenteel nog niet mis.

Ik ben benieuwd hoelang het toestel nog voldoet. Hopelijk wordt het geen slachtoffer van planned obsolescence. :p

Wat ik wel jammer vind ik dat ik al vanaf week 2 een klein barstje onderaan mijn scherm heb, doordat ik mijn toestel van zijn rug naar zijn buik draaide op tafel, heel knullig en zachtjes. Sinds dien heb ik een TPU case en een glass screen protector erop/omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik vraag me toch wel een beetje af waarom je wel de wifi-antenne en de connectormodule hebt (laten) vervangen, maar niet het glas, haha. Verder toch mooi om te horen hoe veel mensen na die bijna drie jaar nog steeds tevreden zijn met hun Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Chotto Toire schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:12:
Ik vraag me toch wel een beetje af waarom je wel de wifi-antenne en de connectormodule hebt (laten) vervangen, maar niet het glas, haha. Verder toch mooi om te horen hoe veel mensen na die bijna drie jaar nog steeds tevreden zijn met hun Note II.
Het is een heel klein hoekje wat niet over het beeldscherm zelf heen loopt, met het hoesje erom zie je het niet eens. Om die rede vond ik 200 euro voor een nieuw scherm iets teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Gelijk heb je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678812

Ik heb de note 2 nu ook al sinds november 2012. Nooit problemen gehad en doet het nog als nieuw. Geen enkele kras erop.
voor mij ook nog geen meerwaarde om het te vervangen voor een nieuwere.
mijn beste smartphone ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Die van mij is ook van november 2012; Meteen los gekocht toen ie leverbaar werd bij BelCompany.
Ook deze is nog in nieuwstaat omdat ik 'm altijd als tweede toestel heb gebruikt naast de S3.
Na de S3 heb ik een Nexus 5 in gebruik genomen en sinds een maand de S6 Edge.

De Note 2 is echt een fijn toestel met een mooi groot scherm.
Alleen nu ik de S6 gewend ben valt het toch meer op dat de Note 2 trager is bij het openen van apps en bij gebruik van de Chrome browser.
Het verschil met de Nexus 5 was veel minder merkbaar.

Wat ik tegenwoordig wel gebruik sinds ik de S6 heb, is de mogelijkheid om draadloos op te laden.
Die lader kreeg ik gratis bij de S6 en nu gebruik ik 'm ook voor de Nexus 5 en de Note 2.
Nooit gedacht dat ik dat nog zou doen bij die twee oudere telefoons, maar het werkt gewoon goed en is super makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Interesting:

http://forum.xda-develope...post61599497#post61599497

Blijkbaar een 'officiele AOSP ROM voor de Note 2. Ik draai al maanden CM 12.1.1 van Ivan en die draait prima maar toch altijd wel wat vage issues met BT. Officiële AOSP ROM zou wel welkom zijn denk ik zo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:47
Ben benieuwd: https://twitter.com/SamMobiles/status/615547282843435009

SamMobile twitterde gisteren dat er inderdaad nog een update naar Android Lollipop aan zit te komen. Ondertussen heb ik mijn Note II nu meer dan twee jaar en deze voldoet nog steeds zeer goed.

Twee maanden geleden begon het te kriebelen en heb ik een Note 4 gekocht bij een webshop maar heb deze na een uur weer terug in de doos gedaan en retour gestuurd. Vond de meerwaarde ten opzichte van de Note 2 niet de moeite waard. Nog steeds de originele accu en die is ook nog prima. Het enige wat ik een paar maanden geleden heb moeten vervangen is de usb-module. De telefoon laadde niet meer op. Klusje van 10 minuten en kosten € 10,- en gaan met die banaan! :)

Gebruik overigens de laatste versie (V14) van de rom van Dr.Ketan met af en toe wat probeersels met de rom van Ivan. Die laatste is inmiddels ook prima geschikt als daily driver maar ik kan niet wennen aan de felle kleuren bij die rom en moet mij nog eens gaan verdiepen hoe ik die kleuren in zijn Cyanogenmod-rom kan temmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik vraag me soms af of ik wel op Android Lollipop zit te wachten, om eerlijk te zijn. Ik vind 4.4 Kitkat namelijk zo heerlijk lopen, dat ik een beetje huiverig ben om ervan af te stappen. Lollipop heeft immers dat geheugenprobleem. Als ik Lollipop zíé zeggen mijn hersenen telkens: "ziet er strak uit! Dadelijk is de Note II weer helemaal hip!", maar wanneer ik over Lollipop lees zeggen mijn hersenen: "hartstikke knullig, dat geheugenlek. Kitkat loopt als een tierelier; daar hoer je niet aan te peuteren." :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07 17:32
Iemand al een 128GB microsd kaart in de Note2 gezet? werkt dat? of is de 64 GB echt de max zoals de topicstart al aangeeft....

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
BazerK schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:35:
Iemand al een 128GB microsd kaart in de Note2 gezet? werkt dat? of is de 64 GB echt de max zoals de topicstart al aangeeft....
Ik wou het gaan proberen. Had de 128GB SD al binnen. Alleen kwam mijn Xperia Z Ultra een dag te vroeg binnen, dus het kaartje daar maar meteen ingedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 12:56

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zie hier en daar ook berichtgeving dat er een update aan zit te komen. Persoonlijk hoop ik dat ze de interne SIP gerepareerd hebben. Hij werkt wel maar ik hoor geen ringtone of hij trilt niet. Compleet onbruikbaar dus (schijnt een bekend probleem te zijn). Gebruik nu Csipsimple

Tijd zal het leren :D

EDIT: Oh we krijgen hem toch niet lijkt het:

http://www.androidorigin....date-android-5-0-release/

[ Voor 18% gewijzigd door Ryan1981 op 14-10-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 23:26
Beste alle,

Ik heb een vraag,

Heb een Note 2 van de zaak gereken, alleen zat daar zo'n gevangenis case van OTTERBOX bij.
Dat ga ik natuurlijk niet mee sleuren bij klanten als RABO en ING.

Nu is mijn vraag, heb een case gekocht van een ''Nederlandse hoesjeswinkel'' online (een flipcase)
Zoals ik de case bekijk zou hij moeten ontwaken wanneer je het opent. Echter gebeurd dat dus niet.

Iemand enig idee hoe zo'n case werkt? Ik heb CynagoneMOD erop zie ik, dus ik weet niet qua instellingen hoe en wat.

Op het wijde wereld web wordt ik niet slimmer op, er is wel een link naar een 3th party app gelinkt naar XDA-forums, maar dat lijkt me stug toch dat het op die manier moet ?

case:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/606a9ab7597a2bd8944d230edf910bd0.png

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 28-11-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

theduke1989 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:41:
Beste alle,

Ik heb een vraag,

Heb een Note 2 van de zaak gereken, alleen zat daar zo'n gevangenis case van OTTERBOX bij.
Dat ga ik natuurlijk niet mee sleuren bij klanten als RABO en ING.

Nu is mijn vraag, heb een case gekocht van een ''Nederlandse hoesjeswinkel'' online (een flipcase)
Zoals ik de case bekijk zou hij moeten ontwaken wanneer je het opent. Echter gebeurd dat dus niet.

Iemand enig idee hoe zo'n case werkt? Ik heb CynagoneMOD erop zie ik, dus ik weet niet qua instellingen hoe en wat.

Op het wijde wereld web wordt ik niet slimmer op, er is wel een link naar een 3th party app gelinkt naar XDA-forums, maar dat lijkt me stug toch dat het op die manier moet ?

case:
[afbeelding]
Afaik ondersteunt de Note 2 dit simpelweg niet, iig niet native. Je zal, batterij slurpende, 3rd party apps daarvoor moeten gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 28-11-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Helaas is mijn Note 2 een paar weken geleden ten prooi gevallen aan het Sudden Death Syndroom (eMMC). Samsung kon of wilde niks meer voor mij betekenen dus op AliExpress maar een nieuw moederbordje besteld en nu werkt de Note 2 weer als een zonnetje. :D

Ik heb het bordje hier gekocht voor +/-40 Euro (levertijd ongeveer twee weken). Het vervangen van het oude moederbordje is vrij simpel en voor iedereen die een beetje handig is prima te doen. Een paar schroefjes verwijderen en de connectors loshalen. Nieuwe moederbordje plaatsen en alles weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten. Dit alles is binnen een kwartier te doen, zo eenvoudig is het. 8)

Samsung Galaxy Note II Motherboard Replacement
Bron: iFixit

P.S. je telefoon krijgt door het verwisselen van het moederbord natuurlijk wel een andere IMEI en MAC-adres etc. en zeer waarschijnlijk een ander land van herkomst. Dit kan in dit geval elk land in Europa zijn, in mijn geval is de CSC gewijzigd naar Portugal (TPH). Dit doet verder niks af aan de werking, mijn telefoon werkt nu alweer twee dagen perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 20-12-2015 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 11:36
Nu ik min Note2 inmiddels 4 jaar heb, begin ik toch te merken dat hij als verouderd wordt gezien omdat er geen updates meer uitkomen.

Aangezien ik vind dat de hardware nog best mee kan, heb ik de telefoon vandaag geroot (handig, kan tegenwoordig via een app die je installeert, dus geen PC meer nodig) en heb ik CM13 geïnstalleerd met Android 6.0.1

In plaats van een verouderde telefoon heb ik ineens weer een hip toestel :) Eigenlijk alles werkt perfect. Lekker snel en leuke functionaliteiten. Alleen scherm rotatie werkt niet altijd lekker, maar dat zal in een update vast wel worden opgelost. Ik ben er blij mee! Voorlopig nog geen nieuwe telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 18:43

Caveman

whahoehaha

Ik heb mijn Note 2 een hele tijd geleden geroot (alleen maar geroot, niets meer). Ik ga hem verkopen, als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen is de root dan ook weg ? Ik wil namelijk dat de root weggaat :)
Ik heb hem met Odin geroot en dat was alleen maar om toegang te hebben tot de SD kaart.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De root is dan wel weg alleen Knox heeft dan waarschijnlijk wel de waarde 0x1. Niet dat dat uiteindelijk veel uitmaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
xburchartz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:21:
Nu ik min Note2 inmiddels 4 jaar heb, begin ik toch te merken dat hij als verouderd wordt gezien omdat er geen updates meer uitkomen.

Aangezien ik vind dat de hardware nog best mee kan, heb ik de telefoon vandaag geroot (handig, kan tegenwoordig via een app die je installeert, dus geen PC meer nodig) en heb ik CM13 geïnstalleerd met Android 6.0.1

In plaats van een verouderde telefoon heb ik ineens weer een hip toestel :) Eigenlijk alles werkt perfect. Lekker snel en leuke functionaliteiten. Alleen scherm rotatie werkt niet altijd lekker, maar dat zal in een update vast wel worden opgelost. Ik ben er blij mee! Voorlopig nog geen nieuwe telefoon :)
Welke app is dat? en waar haal je CM13 vandaan? I kwil dit ook doen maar heb nog nooit een telefoon geroot :/ :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch altijd gevaarlijk om zonder nuances de loftrompet te steken over een nightly versie van een hele nieuwe rom. Op de Fora van CM13 worden heel veel problemen gemeld en de makers van deze versie stellen dan ook nadrukkelijk dat deze versie niet geschikt is voor een telefoon voor dagelijks gebruik. Besef ook dat de enige stabiele versie van CM voor de N7100, de versie 11 is (gebaseerd op 4.4.2, dezelfde versie als de stock rom van Samsung).
Geef zelf toe wat voor extra functionaliteit je met CM13 verkregen hebt die je niet met de stock rom, eventueel geroot, ook kunt verkrijgen.
Als ik jouw verhaal lees ben je vooral geïnteresseerd in een “hip toestel”. Als je de Google Now-launcher uit de app-store had geïnstalleerd had je dezelfde interface gehad als Android 6.

Voor rooten van de N7100 ga je naar de site: http://www.ibtimes.co.uk/...2-kitkat-firmware-1446111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:27
Ik had een vraagje.

Ik heb onlangs de moederbord van mijn oude Note 2 vervangen. Wanneer ik hem aan de oplader zet dan zie je een oranje lampje branden. Na een half uur te hebben gewacht wilde ik hem starten maar hij deed niks.

Hiervoor was de MB dus helemaal gaar, nadat de eigenaar er lang op had zitten spelen. Zou iemand weten wat er aan de hand is? Ik ga nu ff naar de winkel om met een nieuwe batterij te testen. Anders is het probleem toch echt iets anders.

Trouwens, starten via volumeknop, power en home werkt ook niet. Oranje lampje verdwijnt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik las vandaag dat pokemon go uitgebracht was. Natuurlijk moest ik dit ook ervaren maar de play store zegt dat hij incomptible is met de note 2. Ik de APK gedownload, en installeerd gewoon en werkt ook tot nu toe zonder problemen.

Iemand enig waarom ze besloten hebben deze als niet compatible te bestempelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan1981 op 16-07-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ryan1981 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:52:
Ik las vandaag dat pokemon go uitgebracht was. Natuurlijk moest ik dit ook ervaren maar de play store zegt dat hij incomptible is met de note 2. Ik de APK gedownload, en installeerd gewoon en werkt ook tot nu toe zonder problemen.

Iemand enig waarom ze besloten hebben deze als niet compatible te bestempelen?
Leeftijd van de telefoon? Telefoon is nu wat, 4 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Notna schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Leeftijd van de telefoon? Telefoon is nu wat, 4 jaar oud?
Ik snap wat je bedoeld maar de APK installeerd gewoon en het werkt, er zijn misschien wel een kleine dingen die minder werken maar zeg dat dan en laat het me gewoon installeren :P

Dat mijn telefoon ouder is mag natuurlijk op zichzelf geen rede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ryan1981 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:36:
[...]

Ik snap wat je bedoeld maar de APK installeerd gewoon en het werkt, er zijn misschien wel een kleine dingen die minder werken maar zeg dat dan en laat het me gewoon installeren :P

Dat mijn telefoon ouder is mag natuurlijk op zichzelf geen rede zijn.
Maar specifieke hardware support wel. En dat is de reden waarom je wel de apk kan installeren, maar niet via de Playstore (waar zulke restricties vaak van toepassing zijn )

• kostjamoscow
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-10-2024
Had een Note 2 geleend van een vriend van me., want mijn iPhone 6 was kapot.

Ik mag maandag dus een nieuwe telefoon uitkiezen. Wat denk je.... laat ik hem hem vandaag nog vallen.

Puur het glasplaat is kapot. Op internet zag ik dat je zo een glaaplaat al voor 8 euro hebt. Is het juist als ik denk dat ik het bij een belturk voor 10/15 euro kan laten maken?

• sjaool

sjaool

Nee, dat is alleen de glasplaat. De glasplaat is verlijmd met het beeldscherm en die kun je alleen met hele speciale apparatuur goed vervangen. Het kan wel maar dan is het afwachten of het lukt en of het mooi wordt. In de meeste gevallen wordt gewoon het hele beeldscherm vervangen.

Ik vrees dat je toch wat duurder uit bent tenzij jouw inboedelverzekering dit vergoed (de mijne, Interpolis, doet dit in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Beste mensen, ik wil hierbij een sombere mededeling doen. Na 3.5 jaar (en 1 x nieuwe batterij) is mijn Galaxy note II hoogstwaarschijnlijk overleden.

Het was al een paar dagen zo dat als ik hem aan de lader gehangen had en ik de volgende dag wakker werdt, hij uit stond. Ik dacht in eerste instantie dat het een software probleem was , dus begonnen met troubleshooten en eerst wat rommel er af gegooid, daarna een factory reset.

Na de factory reset leek het 1 dag goed te gaan, ik daarna weer beetje bij beetje apps geinstalleerd, maar de 2e dag was hij weer uit.

Tot dat ik gisteravond mijn telefoon opeens een bootlogo zag weergeven wat niet wegging, waarop ik de power knop ingedrukt hield, waarop hij idd uit en aan ging en weer bleef hangen op het bootlogo. Heel even nog mijn oude batterij er in gehad, die deed hetzelfde. Na het weer terugbrengen van de huidige batterij ging hij helemaal niet meer aan.

Nog geprobeerd in recovery modus te komen (power + volume omlaag) en ook nog bootloader geprobeerd (power, home, volume omhoog) maar geen reactie.

Op mijn werk nog iemand anders zijn note 2 batterij er in gehad maar ook met die ging mijn telefoon niet meer aan.

Mochten er nog tips zijn dan hoor ik het wel maar anders wordt het een nieuwe telefoon kopen.

RIP 2016 :P

Als ik moet gokken heb ik hem met pokemon go te vaak te heet laten worden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan1981 op 13-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reactie :
BazerK schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:35:
Dit werkt gewoon : microSDXC = maximaal 2TB dus je kan nog wel effe vooruit :)
Ik heb zelf ook sinds April of zo een 128GB kaartje erin zitten. Retetraag vergeleken met de telefoon zelf trouwens ondanks de 95/95 MB/s specificaties, maar de extra storage is wel fijn.

Wat ik zelf heel graag wil weten : Is er iemand hier die ervaring heeft met een betrouwbare custom rom voor de Note II waarbij alles gewoon zonder gezeik werkt ?!

Begin toch wel zenuwachtig te worden van 4.4.2 want steeds meer software ziet deze als de minimum versie die je moet hebben :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Ik heb zelf tot ik vorig jaar overging naar een xperia z ultra altijd met deze gedraait:

http://forum.xda-develope...tion-remix-5-6-0-t3278709

Verdomd fijne rom

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste