Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

RMX

Klein beetje hoop voor je; Mijn S2 was ook nat geworden. Ondertussen een S3 gekocht, en na 1 week de S2 weer aangezet, en verek; Hij werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Hebben de mensen met het battery drain probleem al een keer de data en cache gewist? Ik heb al meerdere malen de vreemdste problemen hiermee op kunnen lossen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik heb eerst een hardreset gedaan en dan via odin de volledige firmware erop gezet ipv de 200 mb update.

Hier helemaal geen last van een drain integendeel zelfs
De wifi bug is hier ook aanwezig maar de wifi even af te zetten en terug op te zetten haal ik de volledige snelheid van mijn vdsl2 lijn.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb geen last van battery drain. Wel staat er dat ik mijn telefoon 9u geleden heb losgekoppeld van de lader, terwijl dat al zo'n 14u geleden is geweest. Verder houdt mijn accu het beter vol voor mijn gevoel, maar dat is niet op feiten gebaseerd, puur en alleen op intuïtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:26
RMX schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:30:
Klein beetje hoop voor je; Mijn S2 was ook nat geworden. Ondertussen een S3 gekocht, en na 1 week de S2 weer aangezet, en verek; Hij werkt!
Heb nog wel een beetje hoop.
De sticker die waterschade aangeeft is nog gewoon normaal (ff bij de Note van me vriendin gecheckt)

Dus hopen dat er niks op de print plaatsjes is gekomen.

Ben maar tot 250 euro verzekerd via me verzekering. (via me buiten de deur verzekering)

[ Voor 3% gewijzigd door mathy_ op 19-01-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de fabrieksinstellingen opgestart , kwam thuis en gelijk ff de wifibug gecheckt... wat bleek de snelheid was gewoon goed ... morgen weer ff kijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:15
Hello, met de nieuwe firmware 4.1.2 erop heb ik de batterij drain gecontroleerd...10 uur in slaapstand...van 100% naar 98 %...ik zou zeggen zeer goed... ik heb wel het programma juise defender erop staan

Grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:05
Hey, vannacht wat raars gehad, ging naar bed met 48% batterij, FM Radio aan met automatisch uitschakelen na 30 Minuten. Vannochtend Accu leeg ( 2%) Bij batterij statistieken gaf de FM Radio 41% gebruik aan....en dat met een half uurtje radio luisteren. Draai overigens op 4.1.2, voor de rest geen accu problemen. Ten slotte de kwaliteit van FM Radio, die is ook niet fraai te noemen, heel veel ruis, ongeacht waar ik ben. Lijkt me geen ontvangstprobleem aangezien ik dit met geen enkel toestel heb gehad. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Jongens is er al iemand bezig om een Custom Rom/Root topic te maken? Zou wel handig zijn aangezien heel veel mensen hun Note 2 al hebben en er zeker over willen praten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de update nog niet kunnen installeren? Via OTA en Kies krijg ik geen melding, heb een simlock vrij toestel. Rollen ze het in fases uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:55:
Zijn er meer mensen die de update nog niet kunnen installeren? Via OTA en Kies krijg ik geen melding, heb een simlock vrij toestel. Rollen ze het in fases uit?
Zodra ik hem gisteren voor het eerst aanzette kreeg ik een melding dat ik kon updaten. Ik heb gekozen om dat niet direct te doen gezien de verhalen die hier rond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froop1992 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Zodra ik hem gisteren voor het eerst aanzette kreeg ik een melding dat ik kon updaten. Ik heb gekozen om dat niet direct te doen gezien de verhalen die hier rond gaan.
Wellicht dat die offline is gehaald vanwege de WiFi bug en pas weer later beschikbaar komt. We gaan het zien dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:31
Killion schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:52:
Ik heb mij nu toch iets raars. Als ik via de Exchange synchroniseer en in de agenda kijk staan er enorm veel (soms wel 50+) van dezelfde meeting. Dit staat echter niet zo in outlook.
Iemand hier ervaring mee en een oplossing gevonden?
Toevallig iemand hier een oplossing voor? Tot nu doe heb ik nog niets kunnen vinden d.m.v. google. Het is erg irritant, want ik krijg ook meteen 20x een herinnering die ik weg moet drukken. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Dan heb je waarschijnlijk een toestel van een land waar de update nog niet beschikbaar is. Je kan gewoon via de software Odin de originele nederlandse versie erop flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Ik krijg de update ook niet binnen, heb mijn toestel nu vanaf maandag, en probeer te updaten naar 4.1.2, elke keer krijg ik de melding U heeft al de laatste firmware zowel OTA als in Samsung Kies. Ik ga liever niet andere software flashen om hem sneller te krijgen, ik heb namelijk een Lease toestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Husy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:17:
Dan heb je waarschijnlijk een toestel van een land waar de update nog niet beschikbaar is. Je kan gewoon via de software Odin de originele nederlandse versie erop flashen.

[...]
Er staat een PHN versie op en dit moet dus echt wel een Nederlandse stock rom zijn. Krijg helaas toch niks binnen.

EDIT: Zojuist opgemerkt dat het uitgerold wordt op basis van serienummer. Heb hem een aantal maanden na release aangeschaft en zal dus nog wel even moeten wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93

K93

Oh ook ik zal dan nog wel even moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie tevreden met de foto s die je in de avond/nacht met flitser maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu gelukkig mogelijk om de insteliconen in het meldingsvenster (notificatiescherm) van plaats te veranderen en het aantal aaan te passen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Zeer tevreden. Ik vind het hele mooie fotos maken. Ik liet ze aan mijn vader zien die een Sony Xperia T heeft en die camera heeft 13 megapixels. Hij stond te kijken en hij zegt ik vind mijn camera maar niks die van jou lijkt beter hahaha. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:19:
Zijn jullie tevreden met de foto s die je in de avond/nacht met flitser maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Husy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:53:
Zeer tevreden. Ik vind het hele mooie fotos maken. Ik liet ze aan mijn vader zien die een Sony Xperia T heeft en die camera heeft 13 megapixels. Hij stond te kijken en hij zegt ik vind mijn camera maar niks die van jou lijkt beter hahaha. ;)

[...]
Thnx, klinkt veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:43
Ik kan ook nog niet updaten. Ben ik ook niet van plan. Toestel loopt lekker genoeg, en heb geen zin in al die drain en wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyronith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Jongens, ik heb mijn telefoon een paar cycles gegeven en de batterij is nu een stuk beter op 4.1.2. Ik heb de update woensdag uitgevoerd en nu pas begint mijn batterij beter te worden. Hopelijk worden jullie batterij ook beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyronith schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:32:
Jongens, ik heb mijn telefoon een paar cycles gegeven en de batterij is nu een stuk beter op 4.1.2. Ik heb de update woensdag uitgevoerd en nu pas begint mijn batterij beter te worden. Hopelijk worden jullie batterij ook beter!
Wat bedoel je precies met "een paar cycles"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Ik kan ook nog niet updaten. Ben ik ook niet van plan. Toestel loopt lekker genoeg, en heb geen zin in al die drain en wifi problemen.
Ik heb het via Odin gedaan en heb helemaal nergens last van. Batterij gaat even lang mee en geen problemen met mijn WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28

MrN

Welke provider heeft op dit moment de beste deal met de note 2?
Ik kom er niet uit heb nu KPN en alles is toestellease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:04:
Welke provider heeft op dit moment de beste deal met de note 2?
Ik kom er niet uit heb nu KPN en alles is toestellease.
Ik heb mijn Hi abbo niet verlengd ivm Hi Toestellease. Bij KPN is het ook allemaal toestellease.

Ik heb nu recent via studenmobiel een Tele 2 Abbo(2-jarig) afgesloten.

Smartmix 300(300min) + Internet Large(1000MB) = 24 + 12 = 36 euro per maand. (Incl. 24 maanden actie, normaal is het 30 + 15)

Ik moest 12 euro voor de Galaxy Note 2 betalen. Als je Internet XL is het volgens mij neemt van 1500MB, dan is het toestel volledig gratis.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Mijn batterijgebruik op 4.1.2, voor mijn gevoel prima. Heb continu whatsapp gebruikt. Daarnaast nog wat gesurft, gebeld en gegamed. Email sync staat ook op om de 5 min(2 accoutns). Wifi is ook harstikke stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mnnjlw.png

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/21bqj5v.png

[ Voor 12% gewijzigd door H.Boss op 20-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

MrJoker1985 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:43:
[...]

Ik heb mijn Hi abbo niet verlengd ivm Hi Toestellease. Bij KPN is het ook allemaal toestellease.

Ik heb nu recent via studenmobiel een Tele 2 Abbo(2-jarig) afgesloten.

Smartmix 300(300min) + Internet Large(1000MB) = 24 + 12 = 36 euro per maand. (Incl. 24 maanden actie, normaal is het 30 + 15)

Ik moest 12 euro voor de Galaxy Note 2 betalen. Als je Internet XL is het volgens mij neemt van 1500MB, dan is het toestel volledig gratis.
Hoe is de netwerkontvangst die prijs valt me inderdaad erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:46:
[...]

Hoe is de netwerkontvangst die prijs valt me inderdaad erg mee!
Perfect bereik ook de internetsnelheid is perfect. Het laden van websites gebeurd erg snel en soepel en e-mailen en whatsappen gaat ook prima. Apps download ik niet echt via 3G meestal via Wifi.

Bellen gaat ook goed, zeer goed ontvangst en kraakheldere gesprekken.

Ik woon dan wel in Eindhoven dus de dekking is perfect hier. Dus kan niet spreken voor iemand die een dorp woont ergens ver van een grote stad.

De prijs valt zeker mee. Voor ditzelfde abbo was ik bij Hi 65 euro(eerste 9 maanden 50% korting) per maand kwijt en had ik een toestel wat niet eens van mij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Precies daar loop ik ook tegen aan, schandalig eigenlijk !

Voor minder geld je eigen telefoon die na 2 jaar altijd nog wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:20:
Precies daar loop ik ook tegen aan, schandalig eigenlijk !

Voor minder geld je eigen telefoon die na 2 jaar altijd nog wat oplevert.
Het is niet aan mij om je te adviseren of iets. Maar een ding kan ik je wel meegeven, niet aan Toestellease beginnen. Kijk maar is rond op de Hi en KPN fora een en al drama en vooral als je toestel defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja ik twijfel nog met tele 2 omdat wij tegen de grens aanzitten en familie in Duitsland hebben waar we nog weleens mee bellen. Hoe zit dit qua kosten? KPn heeft bijvoorbeeld een opreis bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:31:
Ja ik twijfel nog met tele 2 omdat wij tegen de grens aanzitten en familie in Duitsland hebben waar we nog weleens mee bellen. Hoe zit dit qua kosten? KPn heeft bijvoorbeeld een opreis bundel
Ik weet niet, bel zelf niet echt naar het buitenland. Voor buitenland bellen zijn er andere alternatieven als een prepaidkaart speciaal voor buitenland waar ik dan gebruik van maak. Ik weet wel dat je moet oppassen met aan de grens, want bij Tele 2 moet je Roaming aanzetten in je tel omdat ze gebruik maken van T-Mobile netwerk. Dus misschien moet je dat eerst even navragen.

[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 20-01-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja en roaming heb ik nu dus altijd uitstaan !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:37:
Ja en roaming heb ik nu dus altijd uitstaan !!!!
Ja, dan moet je even kijken voor abbo's bij Vodafone en T-Mobile zelf. Die hebben namelijk beide geen toestellease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 23:13
Ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen. Ik heb sinds 2 maanden een note 2. Tot nu toe bevalt het mij. Echter heb ik een probleem. Voor namelijk thuis wilt wifi niet fatsoenlijk werken. Hij verbind gewoon met de netwerken en surfen lukt ook nog wel. Alleen facebook/gaming apps/whatsapp werken er niet op. Ik vind het heel raar. Maar de probleem nu is dat ik whatsapp berichten half uur later ontvang dan ze eigenlijk verzonden zijn. Tevens moet ik vaak switchen naar 3G om toch berichten te ontvangen. Het irriteer me nu zo erg dat ik eigenlijk op de telefoon wil schijten. Ik gebruik al 1 week geen wifi meer omdat het mij helemaal kieliwiet maakt.

Wat heb ik geprobeerd:
1. - Modem gerest en wifi opnieuw ingesteld
2. - Router gerest en wifi opnieuw ingesteld
3. - Combinatie van 1 en 2
4. - Telefoon herstart

Maar niets blijkt te helpen. Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
Hard reset op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

FireBladeX schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:06:
Ik hoop dat mensen hier mij kunnen helpen. Ik heb sinds 2 maanden een note 2. Tot nu toe bevalt het mij. Echter heb ik een probleem. Voor namelijk thuis wilt wifi niet fatsoenlijk werken. Hij verbind gewoon met de netwerken en surfen lukt ook nog wel. Alleen facebook/gaming apps/whatsapp werken er niet op. Ik vind het heel raar. Maar de probleem nu is dat ik whatsapp berichten half uur later ontvang dan ze eigenlijk verzonden zijn. Tevens moet ik vaak switchen naar 3G om toch berichten te ontvangen. Het irriteer me nu zo erg dat ik eigenlijk op de telefoon wil schijten. Ik gebruik al 1 week geen wifi meer omdat het mij helemaal kieliwiet maakt.

Wat heb ik geprobeerd:
4. - Telefoon herstart

Op welke versie? 4.1.1 of 4.1.2?

En inderdaad zoals hierboven gezegd wordt "Factory reset". Powerknop+Homeknop+Volumetoets boven ingedrukt houden. En dan kiezen voor wipe data/cache.

WEL EVEN EEN BACKUP MAKEN!!! want je gegevens ben je anders kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
4.1.2

Keep Wi-Fi on during sleep: Always
Wi-Fi timer: Uit

Moet dan haast wel een hard reset. Wilde het toch liever mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Dat is wel vreemd. Er waren volgens velen hier in de topic problemen met de Wi-Fi na de update naar 4.1.2. Dus ik zou toch even een hard reset uitvoeren in dit geval, omdat je geupdate hebt naar 4.1.2.

Je kan via Kies je gegevens/instellingen/email etc. backuppen en achteraf terugtezetten. En dan hoef je naderhand alleen nog maar je apps opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik vind het ook bijzonder raar. Mijn broer (met zijn S3) heeft er geen last van. Mijn moeder met iPhone 4 ook niet. Maar mijn gloednieuwe Note 2 blijkt het niet echt fijn te vinden. Het meest irriterende is het ook dat het geen foutmelding geeft. Het gaat alleen zo traag dat er eigeinlijk geen verbinding is maar hij heeft toch volle streepjes wifi verbinding. Maar goed ik zal morgen dan mijn tijd nemen om alles goed te backupen en dan toch maar een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ja, ikzelf heb ook mijn gloednieuwe Note 2 geupdate naar 4.1.2 en heb ook totaal geen gekkigheid ervaren. Wi-Fi werkt uitstekend en daarop ook alle apps.Maar de meningen verschillen hier. Dus weet ook niet waar het aan ligt.

Heb je trouwens geprobeerd om whatsapp opnieuw te installeren? Even als test gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door H.Boss op 20-01-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hielp een hard reset niet voor de wifibug .. wat wel hielp was via backup alles wissen zodat alles als nog opnieuw geinstaleerd moest worden .. de wifibug is nu echter wel weg .
Loopt perfect nu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Zo blijkbaar kan een Note tegen een koud bad;)

Me telefoon werkt nog steeds probleemloos.
Deze week natuurlijk even afwachten het kan altijd nog fout zitten binnenin.

Maar hij is in ieder geval niet verzopen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Gelukkig maar! Want het zou toch erg zonde geweest zijn, niet?

Als je de volgende keer weer door het ijs wil gaan, laat dan je Note thuis :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:34:
[...]

Ik weet niet, bel zelf niet echt naar het buitenland. Voor buitenland bellen zijn er andere alternatieven als een prepaidkaart speciaal voor buitenland waar ik dan gebruik van maak. Ik weet wel dat je moet oppassen met aan de grens, want bij Tele 2 moet je Roaming aanzetten in je tel omdat ze gebruik maken van T-Mobile netwerk. Dus misschien moet je dat eerst even navragen.
Over dat roaming van Tele2....
Nu las ik dat ze dat na twee maanden stopzetten. (Dus nadat je 2x aan je betalingsverlichting hebt voldaan)
Ook kun je het na betaling van euro 75 laten stopzetten, dit wordt volgens mij met je abonnement verrekend.

Ergens op een Tele2 forum gelezen, google er maar eens op. ( ben zelf de link kwijt)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:51:
[...]

Over dat roaming van Tele2....
Nu las ik dat ze dat na twee maanden stopzetten. (Dus nadat je 2x aan je betalingsverlichting hebt voldaan)
Ook kun je het na betaling van euro 75 laten stopzetten, dit wordt volgens mij met je abonnement verrekend.

Ergens op een Tele2 forum gelezen, google er maar eens op. ( ben zelf de link kwijt)
Ik kan daar niks van terugvinden. Maar voor mij is het verder ook geen punt, omdat ik niet aan de grens woon. En als ik op vakantie ga dan gebruik ik een tel met prepaidkaart van het desbetreffende land.

Want zij maken gebruik van het T-Mobile netwerk en daarom moet roaming aangezet worden. En staat ook nergens aangegeven, dat het uitgezet kan worden na bepaalde tijd. Heb namelijk het hele tele2 forum al doorgespit.

[ Voor 14% gewijzigd door H.Boss op 21-01-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:14:
[...]

Ik kan daar niks van terugvinden. Maar voor mij is het verder ook geen punt, omdat ik niet aan de grens woon. En als ik op vakantie ga dan gebruik ik een tel met prepaidkaart van het desbetreffende land.

Want zij maken gebruik van het T-Mobile netwerk en daarom moet roaming aangezet worden. En staat ook nergens aangegeven, dat het uitgezet kan worden na bepaalde tijd. Heb namelijk het hele tele2 forum al doorgespit.
Ik google er later nog wel op, heb er nu de tijd niet voor.
Het bericht was door een medewerker achtergelaten dit ivm met de misverstanden ( mbt roaming in combi tele2) die erover bestaan.

EDIT:

https://forum.tele2.nl/bu...-bellen-buitenland-12967/

Zie 3e post, dit is van 'Kristel van Tele2 '.

'Erg jammer om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland. Mijn excuses hiervoor. En lastig dat het contact met de chat niet naar wens is verlopen. Ook hiervoor mijn excuses!

Elke Tele2 klant krijgt bij de aanmelding informatie waarin staat dat er een blokkade zit op het bellen/smsen naar het buitenland. Na het betalen van 2 facturen wordt deze blokkade opgeheven. Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om de blokkade eerder op te heffen middels een aanbetaling van 75 euro voor een abonnement met toestel en 35 euro voor een sim only abonnement. De aanbetaling wordt verrekend met je eerst volgende facturen.

Zodra je over de grens bent dien je je toestel uit en aan te zetten en een 1 voor je 4 cijferige pincode in te toetsen. Dan heb je toegang tot het bellen/smsen in het buitenland. De 1 voor de pincode is een veiligheid zodat je bewuste bent van het gebruik van een buitenlands netwerk wat andere tarieven met zich meebrengt. Vooral voor personen die aan de grens wonen is dit gunstig.

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je hier niet eerder van op de hoogte was. Sinds kort heeft Tele2 nieuwe (rode) simkaarten waarbij er geen 1 voor de pincode ingetoetst hoeft te worden en waar geen buitenland blokkade meer op zit.

Laat je ons weten als je hierover nog vragen hebt en ook als je nog verdere vragen voor het forum hebt?
Groet, Kristel'

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Volgens mij gaat dit over bellen en SMS'en, mobiele data wordt hier toch niet in vermeld??
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:08:
[...]

Het bericht was door een medewerker achtergelaten dit ivm met de misverstanden ( mbt roaming in combi tele2) die erover bestaan.

EDIT:

'Erg jammer om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland. Mijn excuses hiervoor. En lastig dat het contact met de chat niet naar wens is verlopen. Ook hiervoor mijn excuses!

Elke Tele2 klant krijgt bij de aanmelding informatie waarin staat dat er een blokkade zit op het bellen/smsen naar het buitenland. Na het betalen van 2 facturen wordt deze blokkade opgeheven. Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om de blokkade eerder op te heffen middels een aanbetaling van 75 euro voor een abonnement met toestel en 35 euro voor een sim only abonnement. De aanbetaling wordt verrekend met je eerst volgende facturen.

Zodra je over de grens bent dien je je toestel uit en aan te zetten en een 1 voor je 4 cijferige pincode in te toetsen. Dan heb je toegang tot het bellen/smsen in het buitenland. De 1 voor de pincode is een veiligheid zodat je bewuste bent van het gebruik van een buitenlands netwerk wat andere tarieven met zich meebrengt. Vooral voor personen die aan de grens wonen is dit gunstig.

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je hier niet eerder van op de hoogte was. Sinds kort heeft Tele2 nieuwe (rode) simkaarten waarbij er geen 1 voor de pincode ingetoetst hoeft te worden en waar geen buitenland blokkade meer op zit.

Laat je ons weten als je hierover nog vragen hebt en ook als je nog verdere vragen voor het forum hebt?
Groet, Kristel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat gaat idd over SMS/bellen en niet zozeer over interwebben.

Ook hier middels Tele 2 (SmartMix 300 + Internet 500, 64 euro bijbetalen) afgestapt van VF een Note II in bezit. VF zijn een stel naaiers van hier tot tokio dus daar ga ik niet meer naar terug (Zelfde 'specs' kostte bij VF 42 euro per maand en ik moest 300 euro bij betalen ALS BESTAANDE KLANT. Tele 2 is 32 euro per maand en 64 euro bijbetalen :') )

Ik ben van een Samsung Galaxy S gekomen en dan is dit wel even iets anders :D (in de goede zin). De camera is echt fenomenaal, scherp is super scherp en het loopt allemaal prima op stock. Alleen die S-Pen; tsja; ik gebruik het dus echt compleet niet. Dat boeit ook niet maargoed. Overigens is de batterij duur van de Note ook wel uhm.... kort te noemen. Met een beetje gebruik red ik er misschien een dag mee en het is niet dat ik helemaal wild ga met mijn telefoon. Zelfs op power save modus vreet dat ding enorm...

Anyway, even wachten tot de custom ROMS wat meer volwassen zijn en betere S-Pen ondersteuning hebben. Dan overstappen naar CM 10.x :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
Accu duur was bij mij de eerste 2-3 dagen ook niet zo bijzonder, maar nu overtreft ie toch alle verwachtingen, veel whatsappen 3x push mail accounts ect. aan het eind van de dag (circa 17 a 18 uur gebruik) gerust nog 30-50% over....
Notna schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:16:
Dat gaat idd over SMS/bellen en niet zozeer over interwebben.

Overigens is de batterij duur van de Note ook wel uhm.... kort te noemen. Met een beetje gebruik red ik er misschien een dag mee en het is niet dat ik helemaal wild ga met mijn telefoon. Zelfs op power save modus vreet dat ding enorm...

Anyway, even wachten tot de custom ROMS wat meer volwassen zijn en betere S-Pen ondersteuning hebben. Dan overstappen naar CM 10.x :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:08:
[...]

EDIT:

Groet, Kristel'
Dat is inderdaad niet over het internetten. Dat is wel bekend bij mij.

Toch bedankt voor het zoekwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

GekkeGerrit83 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:26:
Accu duur was bij mij de eerste 2-3 dagen ook niet zo bijzonder, maar nu overtreft ie toch alle verwachtingen, veel whatsappen 3x push mail accounts ect. aan het eind van de dag (circa 17 a 18 uur gebruik) gerust nog 30-50% over....

[...]
Even een vraag: Hoe krijg jij op meerdere accounts push? Ik heb namelijk een outlook.com en een hotmail.com account ingesteld. Maar krijg alleen op mijn hotmail.com account push ingesteld.

Edit: Ik heb het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
MrJoker1985 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Even een vraag: Hoe krijg jij op meerdere accounts push? Ik heb namelijk een outlook.com en een hotmail.com account ingesteld. Maar krijg alleen op mijn hotmail.com account push ingesteld.

Ik gebruik hiervoor de app Kaiten Mail, deze is betaald, maar de app k9-mail is gratis en heeft dezelfde functies. Het klopt dat de standaard applicatie geen push ondersteund..raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

GekkeGerrit83 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:08:
[...]

Ik gebruik hiervoor de app Kaiten Mail, deze is betaald, maar de app k9-mail is gratis en heeft dezelfde functies. Het klopt dat de standaard applicatie geen push ondersteund..raar maar waar.
Nee, de originele samsung applicatie ondersteund het wel. Via instellingen --> accounts--> Account toevoegen en dan kiezen voor microsoft exchange activesync. Dan kan je alle accounts via die weg push ondersteuning bieden. Heb er nu 2 accounts in staan met push en werkt perfect, het komt direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJoker1985 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:29:
[...]

Dat is inderdaad niet over het internetten. Dat is wel bekend bij mij.

Toch bedankt voor het zoekwerk!
Geen dank, wanneer ik zelf voor een Tele2 abonnement zou gaan, zou de post van Kristel voor mij aanleiding zijn om Tele2 te vragen of dit voor elk ander abonnementsvorm ook van toepassing is.
Iets met met, nooit geschoten..... ;)

Succes met welke keuze dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
MrJoker1985 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:15:
[...]

Nee, de originele samsung applicatie ondersteund het wel. Via instellingen --> accounts--> Account toevoegen en dan kiezen voor microsoft exchange activesync. Dan kan je alle accounts via die weg push ondersteuning bieden. Heb er nu 2 accounts in staan met push en werkt perfect, het komt direct binnen.
Dat is deels waar, voor hotmail kan dat... maar ik heb eigen email adressen die eindigen op naam@domeinnaam.nl daar heb ik geen exchange server voor. Enig idee hoe ik dit in moet stellen dan?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
MrJoker1985 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Nog een tip:

1. Select Email client on phone.
2. Press menu and select Add account
3. Enter full Hotmail address: e.g. (username@hotmail.com) or (username@outlook.com)
4. Enter password
5. Select Manual setup
6. Select Exchange when prompted for “What type of account is this?”
7. Domain/Username, enter full Hotmail address: e.g. (username@hotmail.com).
Note: If the device only says “Domain”, it should be left blank.
If the device says “Username”, then enter the full Hotmail address.
(On some devices, the Domain/Username may be pre-populated incorrectly and should be erased.)
8. Type in password. (may already be filled in)
9. Server name. Enter: m.hotmail.com for server name.
(Note: this field may be pre-populated incorrectly depending on device, ie outlook.com).
10. Make sure box Use secure connection (SSL) is checked.
11. Select Next
12. Select desired account options for inbox checking frequency, number of days to synchronize, send email by default, notifications and contacts/calendar sync. Select Next.
13. Depending on device you may be prompted for account color and account name (e.g. “Hotmail”)
14. Select Next and your Hotmail is set-up and ready to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Kan men de long-press menu 'knop' links naast de echte knop ook voor recent gebruikte apps / task list instellen? hoe?
Zo nee, waar kan men samsung deze vraag/verzoek stellen?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
notsonewbie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:42:
Kan men de long-press menu 'knop' links naast de echte knop ook voor recent gebruikte apps / task list instellen? hoe?
Daar is toch de home knop voor? Die heeft deze functie! En nee, deze is hier niet zo maar voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:36
Tijd terug had je wel zon app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=850464
Daarmee kon je alle knoppen toewijzen aan een nieuwe / andere functie.
Echter is deze al erg oud, en betwijfel ik of deze werkt.

Misschien is er ondertussen al een nieuwe versie?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93

K93

Weet iemand ondertussen hoe je de laatste update binnenkrijgt? Mij wil 't niet lukken, zowel OTA niet als via Kies niet. Heb PHN staat er in Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
BabyXL schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:53:
Gelukkig maar! Want het zou toch erg zonde geweest zijn, niet?

Als je de volgende keer weer door het ijs wil gaan, laat dan je Note thuis :P
Ja het stomme was dat ik een oude telefoon mee had genomen voor het geval dat. Alleen vergeten de nieuwe in de auto te laten en de oude mee te nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mathy_ schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:50:
[...]

Ja het stomme was dat ik een oude telefoon mee had genomen voor het geval dat. Alleen vergeten de nieuwe in de auto te laten en de oude mee te nemen:)
Next time make a Note of it! :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

GekkeGerrit83 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Daar is toch de home knop voor? Die heeft deze functie! En nee, deze is hier niet zo maar voor in te stellen.
Dat weet ik, en ik vond het dan ook erg jammer dat samsung apple achterna ging in een fysieke knop.
Mijn tablet heeft 4 touch 'knoppen' en dat werkt prettiger m.i.
Ook de keuze voor zoeken snap ik wel, maar de optie er taak wisselen van te maken had ik meer dan zeer op prijs gesteld.
Knopjes slijten, en de praktijk van mijn samsung tab 7 (de 1e) bewijst het, 4 touchknoppen, ideaal.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Update:
Welke van onderstaande functies is dan taskswitchen?
"Power",
"Home", (is 'desktop'/ homescreen neem ik aan)
"Menu", (settings denk ik)
"Back",
"Search",
"Volume up",
"Volume down",
"Dpad center",
"Dpad up",
"Dpad down",
"Dpad left",
"Dpad right"
Tijd terug had je wel zon app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=850464
Daarmee kon je alle knoppen toewijzen aan een nieuwe / andere functie.
Echter is deze al erg oud, en betwijfel ik of deze werkt.
Misschien is er ondertussen al een nieuwe versie?
Interessant!
Zal er eens naar zoeken, dus bedankt voor de link.
Ik hoop het, dat het er is en ook op de note II werkt.
Hoe minder ik de fysieke knop hoef te gebruiken, hoe liever het mij is.

Is er ook al een 'truuk' (maar dan op niet-geroote! note II met originele rom) om app's die het ondersteunen vanaf de sd kaart te draaien?

Voor wie ook feedback aan samsung wil geven inzake de note II, ik deed dat net hier :
http://www.samsung.com/us...T00000607%252Fstories.htm

Dan helemaal naar onder scrollen en iets terug omhoog.(op 24 inch scherm 1920x1080) blauwe button rechts.

Ik heb hen verzocht om de long-press op de menu touch'knop' optioneel als taskswitcher te kunnen toewijzen.

[ Voor 47% gewijzigd door notsonewbie op 22-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Notna schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:16:
Met een beetje gebruik red ik er misschien een dag mee en het is niet dat ik helemaal wild ga met mijn telefoon. Zelfs op power save modus vreet dat ding enorm...
Oh jee, misschien een maandag-ochtend accu..

Want het is mede de accu duur, ook bij 'normaal zakelijk gebruik', die vaak 80 tot 100 punten krijgt in allerlei reviews. Niet zo vreemd ook met 3100 mili ampere.

Ik doe er zelf 2 a 3 dagen op, laad pas weer op vanaf 5 a 10% rest prik.
Echter: mail synchronisen, facebook e.d., doe ik on demand als ik er zin in heb.
Powersafe staat altijd aan, want met wat ik doe, is ie zo ook dermate vlot dat ik niks mis.
Wel zet ik wifi en/of data uit als ik het niet gebruik. Idem voor bluetooth / gps.

Wat ik uit mijn RC hobby ken heb ik ook op deze lipo accu toegepast, 1e maal opgebruiken (dus niet laden, maar zo uit de doos)
Helemaal opladen en dan nog een kwartier langer. Ontladen tot 5 a 10 %, opladen, dat 3 maal.
Verder houd ik mij wel aan 'afkoelen' en opladen als de note 2 uit is.
Dus uit, minimaal 15 minuten wachten, dan pas laden.

Wat minder is, op termijn, is dat de 3100 mA accu op 2 A geladen word, dat is zowat snelladen.
Met een 1 A lading zou het langer duren, maar ook beter voor de accu zijn, deze langer optimaal blijven.

Verder is het scherm een grootverbruiker, dus die dim ik nog verder als het kan omdat het een schemerige/donkere omgeving is, met ' screen filter '
https://play.google.com/s...ch?q=screen+filter&c=apps
Ook lekker voor in bed om nog even wat woordspel zetjes te doen, of in de nacht als ik de tijd even wil zien, dat je niet gelijk 'verblind' word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

notsonewbie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:58:

Is er ook al een 'truuk' (maar dan op niet-geroote! note II met originele rom) om app's die het ondersteunen vanaf de sd kaart te draaien?
De Note II heeft 16GB ingebouwd. Je zou toch denken dat wel ff genoeg is voor apps? Voor andere data (zoals foto's, videos en muziek) hebben we SD kaartjes.

Met oudere telefoons (en budget toestellen) kan ik me voorstellen dat je de boel op een SD kaartje wil hebben ivm weinig interne opslag ruimte.

Ik begrijp niet echt waarom je dat zou willen op je Note.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhh, het word waarschijnlijk toch geen note 2, ga nog eventjes wachten op de aankondiging van de galaxy s 4 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29
Ik moet zeggen dat bij mijn interne opslag vol zit. Nu is het wel zo, dat alle APK's op mijn interne geheugen staat. Dus dat is ook niet handig. Normaal bij de DHD was dat geen probleem omdat deze een 8GB kaartje had. Denk dat ik toch eens ga kijken voor een SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sutekh82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Ja dat kan, mits je gebruik maakt van nova launcher. De betaalde versie ondersteunt dit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Arunia schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:59:
Ik moet zeggen dat bij mijn interne opslag vol zit. Nu is het wel zo, dat alle APK's op mijn interne geheugen staat. Dus dat is ook niet handig. Normaal bij de DHD was dat geen probleem omdat deze een 8GB kaartje had. Denk dat ik toch eens ga kijken voor een SD kaartje.
Ik kan je pricewatch: Samsung microSDHC 32GB Class 10 aanraden! Inmiddels gebruik ik deze kaar ruim 6 maanden, werkt super en is zeer snel.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hoe kan je makkelijk tekst of woorden kopiëren? Gaat me nogal lastig af

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 10:03
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:04:
Hoe kan je makkelijk tekst of woorden kopiëren? Gaat me nogal lastig af
Met je s-pen onderstrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
FireBladeX schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:06:

Wat heb ik geprobeerd:
4. - Telefoon herstart

Dit ligt NIET aan je Note II.
Probeer maar eens op een laptop of andere computer een hotspot aan te maken met Connectify (een gratis Windows programma).
Het ligt aan je router/Wi-Fi netwerk, hebben wij hier ook last van, maar op me hotspot heb ik er (vrijwel) geen last van en op andere Wi-Fi netwerken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou met de pen maakt hij alleen een kopie met de achtergrond erbij. Ik bedoel echt alleen het woord zelf. Simpel selecteren kopiëren en plakken lukt me voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froop1992
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:50:
Nou met de pen maakt hij alleen een kopie met de achtergrond erbij. Ik bedoel echt alleen het woord zelf. Simpel selecteren kopiëren en plakken lukt me voor geen meter
Gewoon "dubbelklikken" op het woord zelf als je het schrijft, en ingedrukt houden op een website. Druk voor beide opties dan ook niet de knop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 10:03
Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:50:
Knopje indrukken, en dan over het woord vegen(streep door het woord. Hierdoor selecteer je het woord. Nu kun je boven in het scherm kiezen voor kopieren(landscape), of kopieren naar klembord(portrait).

Of je kan met je vinger op het woord drukken, en eventjes vasthouden. Ook dan word het woord geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
calvinturbo schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:21:
[...]

Dit ligt NIET aan je Note II.
Probeer maar eens op een laptop of andere computer een hotspot aan te maken met Connectify (een gratis Windows programma).
Het ligt aan je router/Wi-Fi netwerk, hebben wij hier ook last van, maar op me hotspot heb ik er (vrijwel) geen last van en op andere Wi-Fi netwerken ook niet.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Op m'n wifi router thuis komen whatsapp berichten soms een half uur later aan. Enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn, of is er gewoon niks aan te doen? Op andere wifi routers doet ie het prima.

[edit]
Overigens had ik hiervoor met andere toestellen geen last van, dus dat is dan wel weer raar...

[ Voor 7% gewijzigd door Morgoth op 23-01-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ik heb in het verleden ook vreemde problemen met wifi verbindingen gehad, het is vaak een combinatie tussen client en router waardoor problemen ontstaan.
Met mijn eerste Android telefoon had ik enorm veel wifi problemen in combinatie met een KPN Experiabox. Elk half uur moest ik de wifi van de telefoon een keer uit en aan zetten. Na een wisseling van provider (en dus ook router) was het probleem weg.
Daarna kreeg de telefoon van mijn vrouw hetzelfde probleem (had het eerst niet)... Uiteindelijk om andere redenen een andere router neergezet (Fritz!Box) en alle problemen waren verdwenen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Ik heb net even gekeken naar het accugebruik van mijn Note2 en het valt me op dat de Gallery daar steevast bovenaan staat met zo'n 20%. Hoe kan dit terwijl ik de afgelopen dagen geen enkele foto's bekeken heb?

Ik heb ook geen widget aanstaan die de foto's toont op 1 van mijn startvensters, dus dit zou het ook niet moeten zijn.

Daarnaast vind ik ook dat het scrollen door foto's (als ik dat dan een keer wel doe) heel erg traag is. Ik gebruik dezelfde geheugenkaart als voorheen in mijn desire HD, en daar was het absoluut niet traag.

Ook heb ik net als mede gebruikers, er vaak last van dat wanneer ik iemand bel er de eerste keer niets te horen is. Ik heb een KPN abbonement, en dit was met mijn oude desire HD niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
gustaveau schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:26:
Ik heb net even gekeken naar het accugebruik van mijn Note2 en het valt me op dat de Gallery daar steevast bovenaan staat met zo'n 20%. Hoe kan dit terwijl ik de afgelopen dagen geen enkele foto's bekeken heb?

Ik heb ook geen widget aanstaan die de foto's toont op 1 van mijn startvensters, dus dit zou het ook niet moeten zijn.

Daarnaast vind ik ook dat het scrollen door foto's (als ik dat dan een keer wel doe) heel erg traag is. Ik gebruik dezelfde geheugenkaart als voorheen in mijn desire HD, en daar was het absoluut niet traag.

Ook heb ik net als mede gebruikers, er vaak last van dat wanneer ik iemand bel er de eerste keer niets te horen is. Ik heb een KPN abbonement, en dit was met mijn oude desire HD niet het geval.
Is hij niet je foto's aan het syncen met dropbox of met iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Misschien wel, maar ik heb de afgelopen dagen ook geen foto's genomen die hij dan zou moeten syncen. Kan ik dit ergens nagaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:47
gustaveau schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:26:

Het probleem van het batterij verbruik van de gallery heb ik ook eens gehad. Na een keer rebooten was het weg. Wellicht dat je dat eens kunt proberen?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Gisteren toch ook maar een note 2 gekocht.
Ik krijg alleen de ota Nog niet binnen een zit dus op 4.1.1.
Of heeft Samsung de ota tijdelijk weg gehaald na de gemelde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hebben meer mensen trouwens ook het probleem dat je geen preview van plaatjes meer krijgt in je Gallery als je een wallpaper wilt selecteren zodra internet aanstaat + dropbox integratie in je Gallery?

De integratie en sich is niet het probleem; als ik WiFi ofzo uitzet zie ik allemaal thumbs. Echter als het internet aanstaat en ik een wallpaper wil selecteren (middels die optie in het menu) zie ik enkel lege vakken ? Bij normaal browsen in de Gallery is dat niet....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Wie heeft nog meer het probleem dat veel foto's dubbel worden geupload naar dropbox? Daar komt dan -1 achter te staan. Best vreemd, heb al op internet gezien dat meer mensen daar last van hebben, maar er staat nergens hoe je het op kan lossen. Gelukkig hebben we gratis 50gb voor twee jaar cadeau gekregen bij deze telefoon:-)

Ik heb de telefoon nu zo'n 2,5 maanden en dropbox staat al op 30% vol. Is er nog een ander betrouwbaar alternatief, ik wil er best voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Dat probleem heb ik ook, soms ook -2 bestanden. Volgens mij heeft het te maken met Whatsapp (in sommige gevallen) omdat deze dezelfde foto ook (verkleind en gecomprimeerd) opslaat in een apart mapje.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
golfdiesel schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:13:
Gisteren toch ook maar een note 2 gekocht.
Ik krijg alleen de ota Nog niet binnen een zit dus op 4.1.1.
Of heeft Samsung de ota tijdelijk weg gehaald na de gemelde problemen?
Ik denk het wel.
De eerste dag dat hij online stond kon ik hem wel downloaden.
Heb dit alleen afgebroken omdat ik een slechte verbinding had in een gebouw.

Later zou ik hem binnen halen via een wifi verbinding alleen kreeg ik toen een melding dat ik niet aan de beurt was om hem binnen te halen.

En nu krijg ik al een week de melding dat alle updates zijn geïnstalleerd.

Zit dus nog steeds op 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het antwoord wat ik kreeg van samsung over de vraag over de update van 4.1.1 naar 4.1.2

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-N7100.

Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.

Samsung beschikt over geen enkele wijze over informatie of data wanneer een firmware versie zal uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:39:
Dit is het antwoord wat ik kreeg van samsung over de vraag over de update van 4.1.1 naar 4.1.2

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-N7100.

Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.

Samsung beschikt over geen enkele wijze over informatie of data wanneer een firmware versie zal uit gaan komen.
Beetje vreemd antwoord... waarom een update uitbrengen voor een toestel al de huidige firmware goed is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Mijn note II bezuizing kraakt als ik op de zijkant en bovenkant druk. Soms merk ik het al als ik het toestel uit mn broekzak haal. T is natuurlijk van plastic maar is dit normaal? Of terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ruben1992 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:17:
Mijn note II bezuizing kraakt als ik op de zijkant en bovenkant druk. Soms merk ik het al als ik het toestel uit mn broekzak haal. T is natuurlijk van plastic maar is dit normaal? Of terug gaan?
Heb je er een case omheen?

Ik doe de telefoon meestal in de binnenkant van me colberts/blazers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Sutekh82 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:16:
[...]

Ja dat kan, mits je gebruik maakt van nova launcher. De betaalde versie ondersteunt dit in ieder geval.
Even naar gekeken, ook interessant!

Echter ik heb wat ik wil middels een FREE app,
Google Play: Smart Taskbar

Die is altijd aanwezig, als overlay pictogrammetje (waar je maar wil langs de scherm rand) en die laat de laatste 17 gebruikte app's zien en kiezen, 5 snelkoppelingen die je zelf wil, alle apps list, en een schuifbalk met 'categorie' pictogrammen waarin je bijv. alle utility's kunt zetten, of klokken en agenda's, of browsers e.d.

In dat scherm is ook de touchscreen variant van o.a. home en back.

Maar het meest gebruik ik hem dus om knoploos snel tussen app's te switchen.

Nog wat ontdekt:
Als je telefoon vlak ligt, en je haalt langzaam je hand over de oor-speaker, dan licht de klok op, bij de meeste wel bekend denk ik. (moet je geloof ik wel enablen via settings)
Sleep je dan echter het boven menu balkje omlaag, kun je inloggen op de telefoon, zonder ook maar 1 hardware knop te hebben 'versleten' :-)

Kortom, op aanzetten na, doe ik alles weer on-screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ik krijg hem als het goed is binnen dit weekend!

Iemand een aanrader voor een praktische hoes en praktische autosteun?

Ik weet het namelijk nog niet en ga het even uitproberen.

Zit er standaard ook navigatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MrN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:39:

Navigatie = ja
Praktische hoes heb ik gekocht in zo'n bollywood winkel. 20 € kan hem openklappen als een boek in het leer.
Autosteun..geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Welke navigatie en werkt die goed in de praktijk!?

Ik ga morgen langs de telecomwinkel denk ik om een hoes te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

MrN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:39:

Ikzelf gebruik een hardcase(voor de achterkant) icm een screenprotector. Ik vind die flipcovers etc. totaal niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
MrJoker1985 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Heb je er een case omheen?

Ik doe de telefoon meestal in de binnenkant van me colberts/blazers.
Geen hoesje omheen!
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste