Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12

H.Boss

Hugo Boss

Oke, ja ik gebruik alleen een hardcase(voor de achterkant) dat zou je eventueel kunnen doen. Is ook wat stevigheid.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Ik heb nog wat hoesjes en een bureau cradle te koop, ze staan bij Vraag & Aanbod, V&A aangeboden: Samsung Galaxy Note 2 N7100 Accessoirekit

Ik gebruik nu zelf als hoesje een Momo The Core flip cover.
In de auto gebruik in een Brodit passieve houder.
De Note is heel makkelijk uit de Momo case te halen om in de Brodit houder te zetten.
Ik heb een tijdje een universele houder geprobeerd waar de Note met case in paste maar dat was niet stevig genoeg en als je de Note dan bediende wiebelde alles mee. Erg lastig in de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Flavio op 25-01-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MrN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:39:
Ik krijg hem als het goed is binnen dit weekend!

Iemand een aanrader voor een praktische hoes en praktische autosteun?

Ik weet het namelijk nog niet en ga het even uitproberen.

Zit er standaard ook navigatie op?
Een echte aanrader voor een hoesje is een Flexibel case. Ik heb er op bol.com eentje gekocht voor 10 Euro. Voorheen had ik zo'n flipcover van Samsung, maar die heeft voor een scheurtje in mijn scherm gezorgd.

Flexibel case ftw. Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Eén doorn in het oog met de Samsung agenda is dat ik altijd zowel mail als agenda melding krijg.
Op mijn DHD kon ik wel tijdens het ontvangen van een uitnodiging kiezen of ik mail en/of agenda wilde.
Hier kan dat niet. Ja, achteraf. Maar tijdens het toevoegen krijg ik niet de mogelijkheid om dit uit te zetten.
Tijdens het aanmaken kun je kiezen wat voor melding je wilt. Dat gaat dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Iemand anders ook het probleem dat na 2-3 dagen je vrije geheugen nooit meer boven de ~ 950 MB te krijgen is? Na een reboot kan ik meerdere keren alles afsluiten tot 1200 MB.

En Android is en blijft waardeloos qua achtergrond proces beperkingen, instagram en facebook stonden nog open en ja hoor +/- 40 MB gebruikt terwijl het scherm uit stond, lekker nuttig. Ik dacht dat dit wel beter was geworden na Android 2.3 maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Editagain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2020
darkdesign schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:10:
[...]

Een echte aanrader voor een hoesje is een Flexibel case. Ik heb er op bol.com eentje gekocht voor 10 Euro. Voorheen had ik zo'n flipcover van Samsung, maar die heeft voor een scheurtje in mijn scherm gezorgd.

Flexibel case ftw. Echt.
Ik heb ook een Samsung flipcover, en die bevalt me juist heel goed. Hoe is dat scheurtje gekomen? Balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GewoonWatSpulle schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:51:
Iemand anders ook het probleem dat na 2-3 dagen je vrije geheugen nooit meer boven de ~ 950 MB te krijgen is? Na een reboot kan ik meerdere keren alles afsluiten tot 1200 MB.

En Android is en blijft waardeloos qua achtergrond proces beperkingen, instagram en facebook stonden nog open en ja hoor +/- 40 MB gebruikt terwijl het scherm uit stond, lekker nuttig. Ik dacht dat dit wel beter was geworden na Android 2.3 maar helaas.
En wat is dan wel precies het nut van dat vrije geheugen?
Zodra er geheugen nodig is maakt Android dit vanzelf vrij.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 14:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

instagram en facebook stonden nog open en ja hoor +/- 40 MB gebruikt terwijl het scherm uit stond, lekker nuttig.
Hangt er van af, gebruik je er synchronisatie op/mee om op de hoogte te blijven?
Want dan is het logisch.
Zelf sync ik bijna niets ! Ook niet meer 1 maal per dag.
Het weer, files, of mail kijk ik wel als ik er zin in heb.
De social media overvloed aan beepjes heb ik ook tot 0 gereduceerd middels niet-syncen van die meuk.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Dubbel. Moderator delete please.

[ Voor 90% gewijzigd door notsonewbie op 25-01-2013 15:26 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

MrN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:44:
Welke navigatie en werkt die goed in de praktijk!?
Google Maps. Op routes die ik eerder met dedicated wegen-gps navigon en garmin reed, prima!
Vooraf (wifi thuis bijv.) je route(s) laden en bekijken is 'offline' navigeren zelfs.
Let wel op dat als je een cache-cleaner hebt, dat je niet google maps cache dan leegt.
En oh ja, ook leuk/handig: lopen en openbaar vervoer zit er ook in, naast auto navigeren.

Wil je ook actuele verkeersinfo dan zal hij af en toe via 3g e.d. data halen, maar dat zijn (bij mij) de MB's niet.

[ Voor 17% gewijzigd door notsonewbie op 25-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe minder er aan geheugen [Ram] er vrij is, des te beter draait je toestel. Ram geheugen is er om te gebruiken. Niet om het nutteloos leeg te laten. Mocht je op enig moment toch wat 'lag' constateren dan is een simpele reboot de oplossing.

Android beheert ook de manier waarop apps het RAM-geheugen gebruiken. Bepaalde items die u onlangs heeft gebruikt, kunnen in het cachegeheugen worden geplaatst, zodat u de items sneller kunt openen als u ze weer nodig heeft, maar het cachegeheugen wordt gewist als het RAM-geheugen nodig is voor nieuwe activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Editagain schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook een Samsung flipcover, en die bevalt me juist heel goed. Hoe is dat scheurtje gekomen? Balen man!
Ik had de flap achter het toestel zitten en het toestel op de tafel liggen. Toen ik hem wilde oppakken draaide het toestel op zijn kop, dus met het scherm naar de tafel. Het toestel is dus niet los van de tafel geweest want een kant heeft altijd de tafel aangeraakt (om aan te geven wat voor knullige schade het is). Toen zal er een scheurtje rechtsonder op het scherm, gelukkig niet over het beeld, maar onder de 'terug' toets.

Nu heb ik dus zo'n flexibel case en kan dat niet meer gebeuren, omdat het hoesje ietsje boven het scherm uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moonstar schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:43:
Ik gebruik Automateit om het camerageluid stil te krijgen. Heb 2 regels toegevoegd: de eerste zet de telefoon op silent als ik de camera start en de 2e zet het geluid weer op normaal als de de camera sluit. Niet ideaal, maar goed genoeg wat mij betreft.
Google Play: AutomateIt-Automate Your Droid#?t=W251bGwsMSwyLDEsIkF1dG9tYXRlSXQubWFpblBhY2thZ2UiXQ..
Zou je mij willen vertellen welke regels je daar exact voor gebruikt hebt en waar je deze hebt toegevoegd?
Bvd!

Edit:

Kom ik er net achter dat wanneer je 'melodie' uitzet je camera ook stil is...
Dus zonder dat je naar instelling hoeft te gaan, in het beginscherm, met je vinger het menu naar beneden scrollen.
Uiteraard wat omslachtig vooral wanneer je snel wil, maar het werkt wel. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dat kan natuurlijk ook maar ik heb liever dat het automatisch gaat. Voor de volledigheid:
kies in Automateit New Rule
kies Application status trigger
klik op het ikoon met vergrootglas en kies camera, dan next
kies set sound mode action
selecteer Silent (no vibrate), dan next
geef de regel een naam en save

Dan maak je een 2e regel op dezelfde manier aan alleen haal je eerst het vinkje onder het ikoon met vergrootglas weg en selecteer je Normal ipv Silent.

[ Voor 0% gewijzigd door moonstar op 26-01-2013 07:12 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Nu een paar dagen met de note aan het werk en het ding bevalt echt geweldig goed. Je zit inderdaad soms even te kijken waar je het ding laat (in m'n broekzak gaat niet echt lekker), maar verder is het grote scherm een verademing ten opzichte van de 4" Nexus S die ik hier voor had.
Het enige wat ik nog zou willen is dat Samsung ook een flipcover voor linkshandigen zou maken, dan is het net even wat natuurlijker te gebruiken. Ik snap dat ze geen linkshandige versie van de telefoon kunnen maken (S-Pen aan de linker kant in het toestel), maar een linkshandige flipcover zou toch moeten kunnen :)

Overigens viel mij op dat ik zonder dat ik er erg in had al twee dagen in power save mode aan het werk was, het was me nog niet opgevallen, ook dan is hij nog erg snel.

Alleen nog steeds geen 4.1.2 update gekregen, zowel de telefoon als KIES geven aan dat de software up to date is.

[ Voor 7% gewijzigd door golfdiesel op 26-01-2013 12:17 . Reden: toevoeging 4.1.2 update ]

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
De vraag is, heb je er last van? Kijk eens naar de gemiddelde Linux distributie op een PC, die vult je werkgeheugen ook vrij snel op zonder dat je er iets van merkt.
Bedoel je 40MB dataverbruik of 40MB geheugengebruik?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Handige optie het direct kunnen opnemen van de FM-Radio, alleen de kwaliteit is helaas wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel erg zwaar aan het twijfelen tussen de Note 2 en de SGS3... ik ben een intensieve gebruiker en whatsapp en sms heel de dag door. Als ik thuis ben op wifi als ik buiten ben dan gebruik ik mijn Internet. Ik gebruik mijn gsm ook veel voor sociale media... Ik kijk ook af en toe een filmpje.
Heb redelijk grote handen, en heb de Note 2 al in mijn handen gehad, te groot is hij niet voor mij. Maar ik vraag me af of ik geen kramp in mijn handen ga krijgen als ik heel de dag met dat ding loop te typen...
De batterij duur is ook belangrijk voor mij en daar is de Note 2 beter in dan de SGS3...
Moeilijk moeilijk moeilijk...kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:43:
Ik ben heel erg zwaar aan het twijfelen tussen de Note 2 en de SGS3... ik ben een intensieve gebruiker en whatsapp en sms heel de dag door. Als ik thuis ben op wifi als ik buiten ben dan gebruik ik mijn Internet. Ik gebruik mijn gsm ook veel voor sociale media... Ik kijk ook af en toe een filmpje.
Heb redelijk grote handen, en heb de Note 2 al in mijn handen gehad, te groot is hij niet voor mij. Maar ik vraag me af of ik geen kramp in mijn handen ga krijgen als ik heel de dag met dat ding loop te typen...
De batterij duur is ook belangrijk voor mij en daar is de Note 2 beter in dan de SGS3...
Ik loop ook de hele dag met dat ding in mijn handen, geen last van kramp. Het typt juist erg fijn met zo'n scherm, ik stuur ongeveer 1750 whatsapp berichten per maand.

Als ik je een tip mag geven, ga voor de Note 2. Perfect formaat.

Mijn collega heeft de s3 en die heb ik weleens vast. De s3 voelt echt te klein nu ik de note 2 al een tijdje gebruik ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door darkdesign op 26-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik gebruik swipe van het samsung toetsenbord icm met de Stylus en dat werkt als een trein. Supersnel typen en geen last van kramp. Zelfs met mijn vingers is het supersnel typen met het swipen.

Ik zou voor de Note 2 gaan. De grootte went echt, voor mij was het van 3,5" naar 5,5". In het begin dacht ik woow en nu denk ik wat is die klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MrJoker1985 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik swipe van het samsung toetsenbord icm met de Stylus en dat werkt als een trein. Supersnel typen en geen last van kramp. Zelfs met mijn vingers is het supersnel typen met het swipen.

Ik zou zelf voor de Note 2 gaan. De grootte went echt, voor mij was het van 3,5" naar 5,5". In het begin dacht ik woow en nu denk ik wat is die klein.
Je kan ook SwiftKey gebruiken. Ik typ blind en mega snel. En je kan door over het toetsenbord te vegen snel een woord helemaal deleten, of snel een uitroepteken/vraagteken plaatsen en nog veel meer handigs. Beste app op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

darkdesign schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:00:
[...]

Je kan ook SwiftKey gebruiken. Ik typ blind en mega snel zonder fouten. En je kan door over het toetsenbord te vegen snel een woord helemaal deleten, of snel een uitroepteken/vraagteken plaatsen en nog veel meer handigs. Beste app op mijn telefoon.
Ik heb swiftkey gekocht destijds. Alleen vind het geen verschil met de swipe functie van het standaard samsung toetsenbord, die werkt namelijk net zo lekker. Ik type ook nooit in landscape mode, dat vind ik niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moonstar schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 07:11:
Dat kan natuurlijk ook maar ik heb liever dat het automatisch gaat. Voor de volledigheid:
kies in Automateit New Rule
kies Application status trigger
klik op het ikoon met vergrootglas en kies camera, dan next
kies set sound mode action
selecteer Silent (no vibrate), dan next
geef de regel een naam en save

Dan maak je een 2e regel op dezelfde manier aan alleen haal je eerst het vinkje onder het ikoon met vergrootglas weg en selecteer je Normal ipv Silent.
Hartelijk dank voor de heldere uitleg!

At TonyStark:

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van de Note 2.
Net als jij zat ik ook te twijfelen tussen de Note 2 en de S3.

-Uiteindelijk speelde mee dat de S4 waarschijnlijk al in de zomer uitkomt.
-Dat het sudden death probleem van de S3 nog steeds geen fix heeft..

Volgens mij zit er niet veel verschil tussen de S3 en de Note2 qua grootte en zeker niet wanneer je grote handen hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59
Misschien helpt dit bij je keuze. ..
http://db.tt/lOyBxuvH
http://db.tt/1idWCDcj

[ Voor 4% gewijzigd door Kirretje op 27-01-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal...

Omdat ik graag de dag zou doorkomen op een batterij lading denk ik toch dat ik voor de Note 2 ga...
Is er nog iemand die nog wat foto's wil uploaden van zijn batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een hardcase gebruiken, welke is dat? heb nu de note 1 dag in bezit maar maak me nu al zorgen om de relatief zwakke achter- en zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:03:
Voor degenen die een hardcase gebruiken, welke is dat? heb nu de note 1 dag in bezit maar maak me nu al zorgen om de relatief zwakke achter- en zijkant.
Ik gebruik zelf een eenvoudige tpu case met stand. Flexishield Wave Stand Case van Mobilefun. Bevalt tot dusver goed, de stand lijkt fragiel maar werkt prima en de telefoon is op alle hoeken beschermd. Ook als hij op het scherm zou vallen is er bescherming, want de rand van de case steekt iets boven het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Niet nodig, de behuizing van de Note II is steviger dan je denkt.
Maar als je toch een cover zoekt. Ik gebruik geen hardcase maar een TPU cover die zijn beter dan een hardcase aangezien die nogal snel breken.

Ik gebruik deze.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2e1dh53.jpg

Die stand case is bij DX behoorlijk goedkoper maar dan alleen in zwart/transparant of paars/transparant verkrijgbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 27-01-2013 10:15 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Ik heb trouwens nog wel een vraagje over het energieverbruik van gps op mijn telefoon. Is het logisch dat dit hoog is als gps standaard aan staat? Hij geeft nog niet eens twee minuten activiteit aan, maar het energieverbruik is even hoog als mijn scherm!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/20rab2t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

GPS staat bij mij altijd aan en verbruikt nauwelijks iets. Dus je zult op dat moment wel iets met GPS gedaan hebben. Een volgende keer staat hij er waarschijnlijk niet eens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
sjaool schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:22:
GPS staat bij mij altijd aan en verbruikt nauwelijks iets. Dus je zult op dat moment wel iets met GPS gedaan hebben. Een volgende keer staat hij er waarschijnlijk niet eens tussen.
GPS staat bij mij regelmatig hoog in energieverbruik. Misschien dat het iets met de Zooper widgets te maken heeft die ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 07:36
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 02:29:
Bedankt allemaal...

Omdat ik graag de dag zou doorkomen op een batterij lading denk ik toch dat ik voor de Note 2 ga...
Is er nog iemand die nog wat foto's wil uploaden van zijn batterijverbruik?
Voila, die dagen wel nauwelijks met deze telefoon gebeld.
http://db.tt/Ob8wUzhZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk voor de mede Note II gebruikers:
Flash op je telefoon!

http://www.youmobile.org/...?page=playvideo&video=561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:55:
Flash op je telefoon!

Nice dat werkt perfect. En Youtube 1080p filmpjes werken erg goed, beeld is ook erg scherp!! Alleen zou ik dat niet op 3G doen, want dat zuipt weg.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 27-01-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Minimum92 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:41:
[...]

GPS staat bij mij regelmatig hoog in energieverbruik. Misschien dat het iets met de Zooper widgets te maken heeft die ik gebruik?
Betterbatterystats installeren zou een heleboel duidelijk kunnen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook sinds vrijdag een Note 2 in bezit. Bevalt goed, kom van een trage singlecore en vind vooral de snelheid fijn. Ook is het met 5.5 inch ook echt mogelijk om gewoon aardig te internetten. Sommige apps vind ik weer wat groot (bijvoorbeeld het BEL scherm). Samsung pakt het ook beter aan dan Motorola, waar ik bij Motorola met de ene zinloze app na de andere te maken kreeg, levert Samsung gewoon prima apps mee. Dat is nu service.

Loop alleen nog wat beschadig gevaar :) heb geen hoes. Iemand nog tips hiervoor? Wil liefst geen flipcover oid, dus dacht aan een rubbere bumper met een screenprotector. Heb vlug nodig, dus beetje rappe NL webshop is pré, meeste tips hier (net pagina of 20 doorgebladerd) zijn buitenlandse shops. Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Okasha schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:17:
Ook sinds vrijdag een Note 2 in bezit. Bevalt goed, kom van een trage singlecore en vind vooral de snelheid fijn. Ook is het met 5.5 inch ook echt mogelijk om gewoon aardig te internetten. Sommige apps vind ik weer wat groot (bijvoorbeeld het BEL scherm). Samsung pakt het ook beter aan dan Motorola, waar ik bij Motorola met de ene zinloze app na de andere te maken kreeg, levert Samsung gewoon prima apps mee. Dat is nu service.

Loop alleen nog wat beschadig gevaar :) heb geen hoes. Iemand nog tips hiervoor? Wil liefst geen flipcover oid, dus dacht aan een rubbere bumper met een screenprotector. Heb vlug nodig, dus beetje rappe NL webshop is pré, meeste tips hier (net pagina of 20 doorgebladerd) zijn buitenlandse shops. Hoor graag.
Ik heb een hardcase voor de achterkant en een screenprotector. Dat is meer dan voldoende. Je kan bijv kijken op Coolblue.nl / mobielbereikbaar.nl/ mytrendyphone.nl (alle drie 24 uurs levering).

Die 2 (hard per ongeluk een glossy uitvoering besteld, dus daarna een matte versie besteld) heb ik.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ziwyvc.png

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 27-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er overigens apps of aan te bevelen instellingen waardoor je de max uit je camera kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:55:
Flash op je telefoon!

In dat filmpje zie je een widget op het scherm staan waarmee je apps kunt killen. Deze widget is standaard op veel Samsung telefoons te vinden, maar op mijn Note 2 kan ik hem niet vinden. Of is deze er bij 4.1.2 pas toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
MrJoker1985 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Ik heb een hardcase voor de achterkant en een screenprotector. Dat is meer dan voldoende. Je kan bijv kijken op Coolblue.nl / mobielbereikbaar.nl/ mytrendyphone.nl (alle drie 24 uurs levering).
Alleen jammer dat je hier in NL meteen de hoofdprijs betaald voor cases. Ik heb zelf deze op het oog. Of anders de officiële samsung cover voor £ 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

r3v0ss schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:35:
[...]

Alleen jammer dat je hier in NL meteen de hoofdprijs betaald voor cases. Ik heb zelf deze op het oog. Of anders de officiële samsung cover voor £ 11.
Glossy had ik 10 euro voor betaald incl verzend(via Bol.com en dan een partner). En de matte heb ik hier bij GSMSHOP gehaald in Eindhoven voor 10,-. Dus dat vind ik nog wel meevallen. Ik ga inderdaad ook niet een hardcase van 30,- kopen, want die van 10,- zijn net zo goed.

Hier een bijvoorbeeld voor een tientje:

http://www.telecomtelecom...alaxy-note-ii-n7100-black

[ Voor 9% gewijzigd door H.Boss op 27-01-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
golfdiesel schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:51:
[...]

In dat filmpje zie je een widget op het scherm staan waarmee je apps kunt killen. Deze widget is standaard op veel Samsung telefoons te vinden, maar op mijn Note 2 kan ik hem niet vinden. Of is deze er bij 4.1.2 pas toegevoegd.
Samsung apps. Application monitor denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MrJoker1985 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Glossy had ik 10 euro voor betaald incl verzend(via Bol.com en dan een partner). En de matte heb ik hier bij GSMSHOP gehaald in Eindhoven voor 10,-. Dus dat vind ik nog wel meevallen. Ik ga inderdaad ook niet een hardcase van 30,- kopen, want die van 10,- zijn net zo goed.

Als je het geduld hebt om een paar weken te wachten haal je exact dezelfde hoesjes voor nog geen €3,00 uit China en soms zelfs nog goedkoper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 20:29
Dag mede tweakers,

Na bijna een maand heel tevreden te zijn geweest met de note 2, zelfs de update van 4.1.2 deed geen roet in het eten, constateer ik sinds vandaag toch een probleem: de telefoon laadt niet meer op.

Met de kabel zelf is niks mis mee, deze heb ik nog getest op een andere note 2 en hier waren geen problemen mee. Waarschijnlijk is het dus de micro-usb ingang die te 'ruim' is en dus geen contact meer maakt met de kabel.(er is inderdaad wat speling..)

Is er iemand die dit probleem herkent?

Ik denk anders morgen maar eens met de klantenservice bellen van Samsung. Wat zijn de ervaringen met de service/garantie van Samsung?

Gegroet vanaf mijn langzaam stervende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb twee keer te maken gehad met de reparatieservice van Samsung (www.gsmrepareren.nl) en beide keren zijn mijn telefoons zonder problemen gerepareerd. Mijn anderhalf jaar oude S2 werd zonder problemen van een nieuwe display voorzien toen deze het begaf. :)

Heb je de accu er al eens uit gehad en weer teruggeplaatst en de telefoon opnieuw opgestart?
Altijd de moeite van het proberen waard. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 27-01-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
sjaool schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:08:
Ik heb twee keer te maken gehad met de reparatieservice van Samsung (www.gsmrepareren.nl) en beide keren zijn mijn telefoons zonder problemen gerepareerd. Mijn anderhalf jaar oude S2 werd zonder problemen van een nieuwe display voorzien toen deze het begaf. :)

Heb je de accu er al eens uit gehad en weer teruggeplaatst en de telefoon opnieuw opgestart?
Altijd de moeite van het proberen waard. ;)
Het verwijderen van de batterij en het opnieuw aanzetten mocht helaas geen baat hebben.

Waarom ben je naar dit bedrijf gegaan? Of is dit een bedrijf waar Samsung je naar doorverwijst en alle reparaties voor handen neemt? Ik heb de 'reparatie' het liefst via de meest officiële kanalen (lees Samsung zelf) en niet bijv. Door de plaatselijke telefoonturk op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is het bedrijf (Solid Vision) waar Wehkamp naar doorverwijst en is ook een erkend reparatiecentrum voor Samsung. Maar ik zou eerst informatie inwinnen bij Samsung of de leverancier van de telefoon over jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
sjaool schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:29:
Dat is het bedrijf (Solid Vision) waar Wehkamp naar doorverwijst en is ook een erkend reparatiecentrum voor Samsung. Maar ik zou eerst informatie inwinnen bij Samsung of de leverancier van de telefoon over jouw probleem.
Ik kan me herinneren toen ik mijn HTC naar HTC opstuurden, deze werd gerepareerd door het bedrijf Dynafix. Het zal wel gebruikelijk zijn dat derden de reparaties uitvoeren.

Ik ga morgen inderdaad maar eens informatie inwinnen en kijken bij wie ik terecht kan. Bedankt in ieder geval!

Verder zal ik mijn ervaringen delen voor hen die volgen :9 of gewoon voor hen die geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
MrJoker1985 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:51:
[...]

Ziet er mooi uit, maar is het nadeel van een hard slim fit hoesje niet dat wanneer hij valt hij niet de kracht op de behuizing en toestel reduceert? Dus dat het scherm onder aan de streep net zo snel breekt als zonder behuizing.. Daarom dacht ik aan een rubberen bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Okasha schreef op maandag 28 januari 2013 @ 06:00:
[...]

Ziet er mooi uit, maar is het nadeel van een hard slim fit hoesje niet dat wanneer hij valt hij niet de kracht op de behuizing en toestel reduceert? Dus dat het scherm onder aan de streep net zo snel breekt als zonder behuizing.. Daarom dacht ik aan een rubberen bumper.
Zo'n rubberen bumper/case, van TPU, is het aller beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Okasha schreef op maandag 28 januari 2013 @ 06:00:
[...]

Klopt. Die ik heb is wel TPU. Maar ik koop een case niet zodat ik hem alsnog een keer kan laten vallen, ben erg alert als het om een prijzig toestel gaat. Het is meer dat als die over tafel schuift of iets dergelijks dat die beschermd is. En dat de achterkant tegen eventuele krassen is beschermd. De case die ik heb klemt tot over de rand voorop de Note 2.

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 28-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MrJoker1985 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:17:
[...]

Klopt. Die ik heb is wel TPU. Maar ik koop een case niet zodat ik hem alsnog een keer kan laten vallen, ben erg alert als het om een prijzig toestel gaat. Het is meer dat als die over tafel schuift of iets dergelijks dat die beschermd is. En dat de achterkant tegen eventuele krassen is beschermd. De case die ik heb klemt tot over de rand voorop de Note 2.
Maar het kan altijd gebeuren dat een toestel valt, hoe voorzichtig je ook bent. Dan kun je beter een hoesje hebben die de beste bescherming biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb gister mijn note 2 geupdate naar 4.1.2. Alleen nu werkt Google Navigation niet meer. Hij blijft of finding location hangen. En Sygic werkt gewoon prima dus het ligt niet aan de GPS. Een uninstall en update via de playstore heeft helaas niet geholpen. Misschien moet ik de google apps maar downloaden en installeren in de hoop dat het dan weer werkt.

Het valt me ook op dat de accu veel sneller leeg gaat. Ik denk dat het door de gebruikte govenor komt. De pegasusq gaat heel snel naar hoge clocksnelheden. Ik ga het nu weer opnieuw testen alleen dan met de zelfde instellingen die ik met 4.1.1 gebruikte en dus Performance governor.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hoe upgraden jullie naar 4.1.2? is dat een of andere XDA versie? Ik heb een KPN versie met Simyo sim-kaart en bij mij geen KIES geen gehoor voor een nieuwere versie..

@Astennu, eerdere posts wezen uit dat er ook wat WIFI instellingen standaard minder energiezuinig staan, ik zou dat even nakijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Okasha op 29-01-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okasha schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:59:
Hoe upgraden jullie naar 4.1.2? is dat een of andere XDA versie? Ik heb een KPN versie met Simyo sim-kaart en bij mij geen KIES geen gehoor voor een nieuwere versie..

@Astennu, eerdere posts wezen uit dat er ook wat WIFI instellingen standaard minder energiezuinig staan, ik zou dat even nakijken.
Thanks for the heads up ik zal er even naar kijken. Maar ik ga eerst die gov even bekekijken. Ik had bij de 4.1.1 rom wifi ook al zo ingesteld dat deze niet meer uit ging. Anders kon je geen berichtjes ontvangen als je op wifi zat en hij ging in power safe. Maar mocht het met de nieuwe gov nog steeds slecht zijn bekijk ik dat ook even :)

Ik heb inderdaad een versie van XDA gepakt. Daar staat de officieele 4.1.2 rom voor nederland. En die heb ik gewoon met odin er op gezet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Het begint me toch wel op te vallen dat wanneer de Note vastloopt het bij mij altijd komt door Touchwiz. Afgelopen dagen toch wel een keer of 3-4. Je zou haast overwegen er toch een Vanilla overop te gooien.

De batterij is helemaal top, nu 18 uur en 26% over, en veeeeeel mee bezig geweest (spelletjes spelen, instellen, internetten, foto's, wappen). 46% is het scherm, maar had die nog niet op AUTO staan, net aangepast.

@Astennu kun je de link op XDA posten waar je de NL standaard 4.1.2 vandaan haalde? Begijp dat je met ODIN kan updaten zonder dataverlies. Ik zie daar door de ROM bomen het bos niet meer

[ Voor 5% gewijzigd door Okasha op 29-01-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okasha schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:52:
Het begint me toch wel op te vallen dat wanneer de Note vastloopt het bij mij altijd komt door Touchwiz. Afgelopen dagen toch wel een keer of 3-4. Je zou haast overwegen er toch een Vanilla overop te gooien.

De batterij is helemaal top, nu 18 uur en 26% over, en veeeeeel mee bezig geweest (spelletjes spelen, instellen, internetten, foto's, wappen). 46% is het scherm, maar had die nog niet op AUTO staan, net aangepast.

@Astennu kun je de link op XDA posten waar je de NL standaard 4.1.2 vandaan haalde? Begijp dat je met ODIN kan updaten zonder dataverlies. Ik zie daar door de ROM bomen het bos niet meer
Ik vind TW echt troep heb het wel 30 min gebruikt en toen snel Apex er op gezet. TW staat er nog wel op maar gebruik hem niet meer.

Met 4.1.1 Stock met Apex en Performance gov cpu max 1200 BT en Wifi altijd aan kon ik meer dan 48 uur halen met bijna 6 uur screen time en dan zat ik op 10% accu. Ik ben benieuwd hoe dat met 4.1.2 is.

Ik kan hier niet op XDA. Ik zal vanavond de link even opzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 29-01-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:09:
[...]

[...]

Ik kan hier niet op XDA. Ik zal vanavond de link even opzoeken.
Kon m zo 1,2,3 ook niet op XDA vinden. Een snelle download zou perfect zijn.

Staat wel ook op Samfirmware, alleen die Hotfile is een zandbak..:-)

http://www.sammobile.com/...=PHN&os=1&type=1#firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Kon m zo 1,2,3 ook niet op XDA vinden. Een snelle download zou perfect zijn.

Staat wel ook op Samfirmware, alleen die Hotfile is een zandbak..:-)

http://www.sammobile.com/...=PHN&os=1&type=1#firmware
Yes ik vond hem ook op Sammobile, begrijp dat er met de NL 4.1.2 minder batterij problemen zijn. XDA is een heel topic met mensen die een battery drain hebben met 4.1.2, dat geeft weinig moed.

Ik ga zeker ook even dat APEX bekijken, nog weinig ervaring met andere skins, maar ik neem aan dat je TW dus ook kunt deactiveren en er vervolgens geen alternatief opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03
Okasha schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:23:
[...]
maar ik neem aan dat je TW dus ook kunt deactiveren en er vervolgens geen alternatief opzet?
Je zal een launcher moeten hebben om met je telefoon te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Weet iemand of je ook een Vanilla android launcher(Jellybean) er op kunt zetten, zoals op de Nexus 4? Zodat die de TW vervangt?

Ik heb wel een Vanilla android launcher gevonden voor Jellybean, alleen als ik die gebruik benut die niet de volledige ruimte. Dus de bovenste 2 rijen van het scherm kan je niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFJB
MrJoker1985 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:32:
Weet iemand of je ook een Vanilla android launcher(Jellybean) er op kunt zetten, zoals op de Nexus 4? Zodat die de TW vervangt?

Ik heb wel een Vanilla android launcher gevonden voor Jellybean, alleen als ik die gebruik benut die niet de volledige ruimte. Dus de bovenste 2 rijen van het scherm kan je niet gebruiken.
Heb je nova launcher al geprobeerd? Komt aardig in de buurt van nexus 4 en je kan geheel naar wens je 'grid' aanpassen. Dus misschien heb je dan ook geen last van die 2 rijen, begreep eigenlijk niet helemaal wat je daarmee bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hier heb ik de rom vandaan:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696

En dan de: N7100XXDLL7 N7100PHNDLL3 - Netherlands

Het probleem met Google Navigation is ook weg. Met de update moest je via een andere weg je locatie toestemming geven. (wit scherm ipv via settings > location) nu werkte hij wel weer.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 29-01-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engbers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-01-2021
Zit met het volgende. Mijn vorige telefoon (HTC Desire Z) maakte automatisch verbinding met mijn handsfree set / autoradio.
Bij de Note 2 krijg ik telkens wanneer ik bluetooth inschakel een popup schermpje. Hierin staat in de lijst bij gekoppelde apparaten mijn autoradio. Ik dien telkens eerst op de autoradio te drukken alvorens de Note verbinding maakt met mijn autoradio.
Is er geen mogelijkheid dat de verbinding met de autoradio automatisch wordt gelegd wanneer ik bluetooth inschakel zonder dat ik dit telkens met de hand hoef te doen (zoals met mijn oude HTC wel gewoon kon)?
Meer mensen met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Engbers schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:29:
Zit met het volgende. Mijn vorige telefoon (HTC Desire Z) maakte automatisch verbinding met mijn handsfree set / autoradio.
Bij de Note 2 krijg ik telkens wanneer ik bluetooth inschakel een popup schermpje. Hierin staat in de lijst bij gekoppelde apparaten mijn autoradio. Ik dien telkens eerst op de autoradio te drukken alvorens de Note verbinding maakt met mijn autoradio.
Is er geen mogelijkheid dat de verbinding met de autoradio automatisch wordt gelegd wanneer ik bluetooth inschakel zonder dat ik dit telkens met de hand hoef te doen (zoals met mijn oude HTC wel gewoon kon)?
Nope. Hier werkt het gewoon perfect. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen streaming audio heb alleen telefoon. Maar die verbind automatisch. Ik gok dat dat voor streaming audio ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Engbers schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:29:
Dit klopt idd. Wanneer je je bluetooth verbinding op je telefoon activeert, en hij ziet meerdere beschikbare apparaten, komt hij met deze melding. De telefoon laat je dus kiezen met welk apparaat hij verbinding moet maken.
Ikzelf schakel de bluetoothverbinding nooit uit, zodat deze gelijk verbinding maakt met mijn pioneer navigatie, zodra ik mijn bus start.
Qua accuverbruik hoef je je niet druk te maken bij de Note 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Battery drain met 4.1.2 is nog steeds niet goed. Ondanks ik GPS uit zet gebruikt GPSD het meeste accu. Erg apart als je het mij vraagt. Firmware 4.1.1 zit qua power efficiency veel beter in elkaar.

Edit:
Na een reboot lijkt het weg. Eens kijken hoe het nu gaat en of het weg blijft. Want eerst was het niet nodig om mijn telefoon regelmatig te rebooten. Een uptime van 500+ uur halen was geen probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 30-01-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weiger dan vooralsnog mijn Note 2 te updaten.
Al moet ik wachten op een volgende update/fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Het batterijprobleem zit gewoon tussen de oren. Want hier werkt alles perfect. Omdat je er extra op gaat letten, lijkt het allemaal erger dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
MrJoker1985 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:54:
Het batterijprobleem zit gewoon tussen de oren. Want hier werkt alles perfect. Omdat je er extra op gaat letten, lijkt het allemaal erger dan het is.
Tja dat hangt er vanaf, als er idd echt totaal nietszeggende/afwijkende processen boven komen drijven als meeste energie verbruiker, dan gaat er toch echt gewoon wat mis.

Gisteren trouwens mijn hoesje en screenprotector binnen gekregen, beide van Telecomtelecom, TPU hoesje bevalt erg goed, screenprotector ook maar vind toch altijd fijner zonder, maar ja het moet maar. Wordt snel vet vind ik. Voor 20 euro hoesje en 2 screenprotectors mooie prijs. Ook blij dat ik hem eens zonder bulles erop kreeg voor de verandering :)

[ Voor 28% gewijzigd door Okasha op 30-01-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Mijn batterijverbruik 's nachts voor de update was zo'n 8% en steeg na de update naar ruim 20%. En ja, ik hou dat bij en ik ben vast de enige niet. Dat zijn dus gewoon harde cijfers, heeft niks met "tussen de oren" te maken.

Overigens heb ik dit probleem kunnen oplossen door eerst een factory reset via de telefoon, en daar daarna nog eens een reset via Kies te doen (waarbij ik de beschrijving in deze link gevolgd heb http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1984717). Alleen een factory reset via te telefoon hielp niet bij mij, het batterijverbruik bleef hoog. Na de 2e installatie heb ik heb ik in de settings Location services en in Google Maps location reporting/location history niet meer ingeschakeld (had ik van te voren wel, voor Google Now) en nu zit ik op 12% 's nachts. Te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Goede snelle micro sd kaartje voor de note 2. Waar kan ik het beste naar kijken? Wil 32GB en moet dat ding in fat32 geformateerd worden nog?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nou;

Ik had een Sandisk Class 4 MicroSDHC kaart van 32Gb welke dood was. RMA naar Sandisk en vandaag een nieuwe binnen. Stop ik hem in mijn Note II; corrupt; zelfde probleem als de vorige (wordt nu soms herkent als een 32 MB kaart ipv 32GB)

Meh ben er klaar mee, gebruik Dropbox wel :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Xtr3me4me schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:54:
Goede snelle micro sd kaartje voor de note 2. Waar kan ik het beste naar kijken? Wil 32GB en moet dat ding in fat32 geformateerd worden nog?
http://www.opus.nl/SanDis...oSDHC-32-GB/d/foto/18540/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Astennu schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:43:
Battery drain met 4.1.2 is nog steeds niet goed. Ondanks ik GPS uit zet gebruikt GPSD het meeste accu. Erg apart als je het mij vraagt. Firmware 4.1.1 zit qua power efficiency veel beter in elkaar.

Edit:
Na een reboot lijkt het weg. Eens kijken hoe het nu gaat en of het weg blijft. Want eerst was het niet nodig om mijn telefoon regelmatig te rebooten. Een uptime van 500+ uur halen was geen probleem.
Ik heb totaal geen last van drain en draai 4.1.2 al sinds die is vrijgegeven door Samsung.
Bij mij staat GPS en WiFi ook permanent aan, evenals meldingen voor (G)/email en locatiesynchronisatie.
Kijk eens met Battery Mix wat je grootste verbruikers zijn.

Overigens draait 4.1.2 ook op m'n Note 1 en die doet wat batterijverbruik aangaat niet onder voor m'n Note 2.
Ik kan met heel intensief (internet/mail) gebruik makkelijk de hele dag doorkomen en dan nog 15 ~ 25% over hebben voor ie aan de lader gaat.
Je kan dat erg mooi zien in de grafiek van Battery Mix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
catt4u schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Ik heb totaal geen last van drain en draai 4.1.2 al sinds die is vrijgegeven door Samsung.
Bij mij staat GPS en WiFi ook permanent aan, evenals meldingen voor (G)/email en locatiesynchronisatie.
Kijk eens met Battery Mix wat je grootste verbruikers zijn.

Overigens draait 4.1.2 ook op m'n Note 1 en die doet wat batterijverbruik aangaat niet onder voor m'n Note 2.
Ik kan met heel intensief (internet/mail) gebruik makkelijk de hele dag doorkomen en dan nog 15 ~ 25% over hebben voor ie aan de lader gaat.
Je kan dat erg mooi zien in de grafiek van Battery Mix ;)
Ik zal eens kijken. Maar ik heb verder niets verandert. Hij verbruikt idle nu 1% per uur waar dit eerst iets minder dan 0,5% was. En dat vind ik toch wel zonde. Mijn HD2 met 1230mAh accu kon met goede firmware al 0,5% per uur halen. Dus 1% per uur met een 3100mah is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:18:
En wat is dan wel precies het nut van dat vrije geheugen?
Zodra er geheugen nodig is maakt Android dit vanzelf vrij.
Het viel me gewoon op, niks mis mee maar op mijn Galaxy S+ had ik nooit dat hij meer dan 1-2% lager kwam na een paar dagen als ik Advanced Task Killer uitvoerde. Ik dacht misschien voorbode van een memory leak bug of iets.

Iets anders wat me opvalt is dat de achterkant niet lekker aansluit, net boven de volume knoppen zit een "klikker" die met veel kracht wel klikt maar na enige tijd zonder moeite weer bol staat. Zou dat garantie zijn? Het is wachten tot er vuil tussen komt en het los gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:49:
[...]

Ik zal eens kijken. Maar ik heb verder niets verandert. Hij verbruikt idle nu 1% per uur waar dit eerst iets minder dan 2% was. En dat vind ik toch wel zonde. Mijn HD2 met 1230mAh accu kon met goede firmware al 2% per uur halen. Dus 1% per uur met een 3100mah is gewoon slecht.
Deze snap ik niet. 1% per uur verbruik is meer dan 2% verbruik?

1% per uur in deepsleep is gewoon netjes. Het kan nog wel wat minder maar dan zal je settings het e.e.a. moeten veranderen. Snellere drain heb je o.a bij 3G setting. Zet die eens op 2G, en switch naar 3G pas als je dat echt nodig hebt. Zet de spaarstand aan. Gebruik waar mogelijk Wifi, en laat die op 'altijd aan' staan. Zet bij locatieservices Google locatie/zoeken uit.

Andere algemene tips zijn o.a.
  • Disable auto sync for accounts
  • Disable auto backup of Gmail account
  • Set brightness level to automatic
  • Disable motion if you don't use it
  • Check your apps settings and disable useless background sync
  • Disable useless animations
Rekening houdend met bovenstaande doet de deepsleep/idle op mijn toestel zo n 0.6% drain per uur
GewoonWatSpulle schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:34:
[...]

[...]

Iets anders wat me opvalt is dat de achterkant niet lekker aansluit, net boven de volume knoppen zit een "klikker" die met veel kracht wel klikt maar na enige tijd zonder moeite weer bol staat. Zou dat garantie zijn? Het is wachten tot er vuil tussen komt en het los gaat zitten.
Kan kloppen. Heb dat zelf ook eens aan de hand gehad met een backcover. Op enig moment sloot hij helemaal niet meer. Heb toen zelf maar een nieuwe gekocht omdat ik geen zin had dat onder de garantie te laten vallen. Maar neem eens contact op met de leverancier, en leg het probleem voor. Misschien dat je dan een nieuwe cover toegestuurd krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Ik heb sinds een week een onverklaarbaar alarm dat af en toe en op random rijden afgaat met een irritante harde pieptoon. Er verschijnt dan een melding dat ik de telefoon moet schudden om het alarm uit te zetten.
Er staat niks in Notifications en ik heb ook geen alarm ingesteld.
Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Deze snap ik niet. 1% per uur verbruik is meer dan 2% verbruik?

1% per uur in deepsleep is gewoon netjes. Het kan nog wel wat minder maar dan zal je settings het e.e.a. moeten veranderen. Snellere drain heb je o.a bij 3G setting. Zet die eens op 2G, en switch naar 3G pas als je dat echt nodig hebt. Zet de spaarstand aan. Gebruik waar mogelijk Wifi, en laat die op 'altijd aan' staan. Zet bij locatieservices Google locatie/zoeken uit.

Andere algemene tips zijn o.a.
  • Disable auto sync for accounts
  • Disable auto backup of Gmail account
  • Set brightness level to automatic
  • Disable motion if you don't use it
  • Check your apps settings and disable useless background sync
  • Disable useless animations
Rekening houdend met bovenstaande doet de deepsleep/idle op mijn toestel zo n 0.6% drain per uur

[...]
redenatie fout. het moet 0,5 per uur zijn of 1% per 2 uur.

Dat soort dingen heb ik gedaan. En in 4.1.1 was het verbruik dan ook super. Maar na de upgrade naar 4.1.2 is het gewoon veel slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Heeft de 4.1.2 ook een nieuwere versie van TouchWiz? Vind de vastlopers (vandaag weer 1 gehad) in 4.1.1 echt heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt.
Er zijn weldegelijk telefoons die er wel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okasha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:59:
Heeft de 4.1.2 ook een nieuwere versie van TouchWiz? Vind de vastlopers (vandaag weer 1 gehad) in 4.1.1 echt heel irritant
Geen idee ik gebruik TW niet. Maar ik heb al 2x andere rare dingen gehad waarvoor ik moest rebooten. Dit had ik met 4.1.1 niet. Het lijkt er op of deze nieuwe build minder stabiel is. Ik probeer het nog wel een tijdje maar tot nu toe vind ik 4.1.1 stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Heb gisterenavond dan maar via xda mijn (belgische) Note2 ge-update naar 4.1.2 (N7100XXDLL7 N7100PHNDLL3 - Netherlands). Sinds vanochtend van de lader, bijna 15 uur geleden en zit nu nog altijd op 62%. Ziet er hoopvol uit!
Moet wel zeggen dat ik het vandaag vrij druk heb gehad en het toestel iets minder dan normaal gebruikt heb, maar toch nog redelijk gebruik door het lezen van nieuws, dumpert, facebook checks, whatsappen, internet en 2 mailaccounts op push. Hou het in de gaten, maar voorlopig klaag ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Twee vragen. Hoe kan ik het irritante menu aan de zijkant weg halen? Sinds de update trillt me telefoon als ik whatsapp gebruik. Hoe kan ik dit uitzetten? Lijkt of de instelling is verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Versteegrob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:37:
Twee vragen. Hoe kan ik het irritante menu aan de zijkant weg halen? Sinds de update trillt me telefoon als ik whatsapp gebruik. Hoe kan ik dit uitzetten? Lijkt of de instelling is verandert.
Menu aan de zijkant is op te roepen of weg te halen door lang op de 'terug' button te drukken. Trillen van whatsapp kun je in de instellingen van whatsapp zelf uitzetten. In het hoofdmenu kiezen voor instellingen -> meldingen -> daar bij alle gesprekken zelf kiezen voor beltoon en trilinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik laad iedere avond mijn telefoon op.
Maar blijkbaar per ongeluk de stekker er uit getrokken. 35% in de ochtend. Hele dag niet geladen en zat aan het einde onder de 10 procent. Dus erg netjes. Het is ook niet zo dat ik hem niet gebruik in die tijd. Dus erg blij met de accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Versteegrob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:37:
Bij instellingen--> Display--> en dan "Meer vensters" box uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 09:30
Vraag: mij partner heeft vanmiddag een note II van mij gehad. nu zit er links in het scherm een soort ' tap ' die je met een swipe beweging tevoorschijn kunt halen, echter ergert zei zich er mateloos aan en ik kan niet ontdekken hoe ik het wegkrijg. Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Gelukkig komt die vraag ong 80 x per dag voor ook enkele reacties boven je :p anyway....terug toets paar tellen inhoude en het flapje verdwijnt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

bartkoper schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:39:
Vraag: mij partner heeft vanmiddag een note II van mij gehad. nu zit er links in het scherm een soort ' tap ' die je met een swipe beweging tevoorschijn kunt halen, echter ergert zei zich er mateloos aan en ik kan niet ontdekken hoe ik het wegkrijg. Iemand tips??
Bij instellingen--> Display--> en dan "Meer vensters" box uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Ik had ook net toen ik me Galaxy note 2 had geupdate ook last van Battery drain...
Zeer vervelend en alles ><

Maar het gaat al weken goed en hij gaat bij mij gewoon weer lkkr een dag mee.
Ben blij dat me vriendin niet meer The Sims op me mobiel speeld. Gaat die stuk langer mee xD (<- Daar dus ook de batery drain van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbie47
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-08-2023
Heb wat zitten spelen met spraak naar tekst bij het toetsenbord en dat werkt verrassend goed, ondanks mijn Limbo accent. Ergens zag ik een demo spraak-invoer in het engels en de interpunctie gebeurde daar via de gesproken opdracht "period", "new line" enz. Dit werkt echter niet met de Nederlandse STT, het wordt gewoon uitgeschreven. Iemand een clue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Tijdje terug ook de update gehad. Ik heb nu minder last van TW crashes. Die deden zich vaak voor als je op home knop drukte terwijl er nog een mapje openstond met een aantal snelkoppelingen. Accu gaat nog steeds ruim een dag mee.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de bovenbalk zou veranderen naar zwart, maar hij is nog steeds donkergrijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:48
deze morgen opnieuw 2 updates gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Hakki schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 09:55:
deze morgen opnieuw 2 updates gehad..
Welke dan? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Op mijn home scherm van mijn telefoon heb ik een aantal bladwijzers gezet. Deze openen normaal de pagina in Chrome. Sinds vanmorgen echter niet meer. Hij opent nu een popup venster, maar die browser vind ik niet fijn. Ik wil gewoon dat hij de pagina's weer in Chrome opent. Hoe kan ik dat veranderen, ik kan die optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

darkdesign schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:53:
Op mijn home scherm van mijn telefoon heb ik een aantal bladwijzers gezet. Deze openen normaal de pagina in Chrome. Sinds vanmorgen echter niet meer. Hij opent nu een popup venster, maar die browser vind ik niet fijn. Ik wil gewoon dat hij de pagina's weer in Chrome opent. Hoe kan ik dat veranderen, ik kan die optie nergens vinden.
Meestal laat die je een keuze maken? En dan kan je kiezen voor altijd en eenmaal?

Maar anders kan je via applicatiebeheer de pop-up browster uitzetten. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MrJoker1985 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Meestal laat die je een keuze maken? En dan kan je kiezen voor altijd en eenmaal?

Maar anders kan je via applicatiebeheer de pop-up browster uitzetten. Misschien helpt dat?
Het is iets makkelijker gegaan. Via app beheer->alles->linker knop, kun je ervoor kiezen de voorkeurs instellingen te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

darkdesign schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:28:
[...]

Het is iets makkelijker gegaan. Via app beheer->alles->linker knop, kun je ervoor kiezen de voorkeurs instellingen te resetten.
Oh jij had hem al ingesteld als standaard. Ja klopt dan moet je de voorkeursinstellingen eerst resetten.

Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste