Oke, komt het daardoor. Ik ga ook naar 4.1.2 liever wat minder accu dan de TW crashes. Vind het trouwens irritant dat het mapje openblijft in android nadat je een app uit een map hebt geopend. Verlaat je vervolgens de app, staat dat mapje open waar je niets meer mee hoeft, moet je weer "back" drukken.Mikayu schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:02:
Tijdje terug ook de update gehad. Ik heb nu minder last van TW crashes. Die deden zich vaak voor als je op home knop drukte terwijl er nog een mapje openstond met een aantal snelkoppelingen. Accu gaat nog steeds ruim een dag mee.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de bovenbalk zou veranderen naar zwart, maar hij is nog steeds donkergrijs...
Verwijderd
Laatst een Note2 via Odin 4.1.2 PHN geupdate en als wij nu kijken in Kies dan staat er onder Firmwaregegevens "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies. Daaronder staat de tekst met 'Huidige firmwareversie', die er niet meer op staat.
Klopt dit als je via Odin de firmware geupdate hebt met een firmware van SamMobile?
Klopt dit als je via Odin de firmware geupdate hebt met een firmware van SamMobile?
misschien als je csc niet meer goed staat ;p snapt kies het neitVerwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:56:
Laatst een Note2 via Odin 4.1.2 PHN geupdate en als wij nu kijken in Kies dan staat er onder Firmwaregegevens "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupgrades via Kies. Daaronder staat de tekst met 'Huidige firmwareversie', die er niet meer op staat.
op kies moet je zoiezo niet wachten lol gewoon zelf blijven flashen ma6 is alweer uit
http://www.hotfile.com/dl...N7100OXADMA5_XEF.zip.html
N7100XXDMA6
Changelist: 679347
Release Date: 1 February 2013
Build Date: 24 January 2013
Region: France Unbranded (XEF)
Included CSC: XEF, XEO, ITV, BTU
[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 02-02-2013 23:25 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ja alleen niet bewust denk ik. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Chrome ipv de standaard browser die erop staat. Dat popupje is leuk bedacht, alleen op een telefoon niet echt handig.MrJoker1985 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:31:
[...]
Oh jij had hem al ingesteld als standaard. Ja klopt dan moet je de voorkeursinstellingen eerst resetten.
(Snellere) mirror:BruceLee schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:24:
[...]
misschien als je csc niet meer goed staat ;p snapt kies het neit
op kies moet je zoiezo niet wachten lol gewoon zelf blijven flashen ma6 is alweer uit
http://www.hotfile.com/dl...N7100OXADMA5_XEF.zip.html
N7100XXDMA6
Changelist: 679347
Release Date: 1 February 2013
Build Date: 24 January 2013
Region: France Unbranded (XEF)
Included CSC: XEF, XEO, ITV, BTU
https://mega.co.nz/#!fRw1VKLA!Oh38Ql...8Hz0CzppS22PTk
Komen updates nu wel of niet OTA binnen? Ik heb nog steeds 4.1.1 op mijn Note 2 staan.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Als je niet geroot hebt, en je hebt een keer laten zoeken naar updates (voor het bevestigen van de EUALA) krijg je in principe automatisch een melding.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Niet geroot, out of the box Nederlandse Note 2. De update naar 4.1.2 komt niet binnen, ook niet via Kies.The Wizard schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:22:
Als je niet geroot hebt, en je hebt een keer laten zoeken naar updates (voor het bevestigen van de EUALA) krijg je in principe automatisch een melding.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
zeker kpn! (of hi/telfort), even via sammobile laatste pakken en erop zetten met odin, ik had hetzelfde
Klopt, ik heb een Simyo abo (dus KPN netwerk). Maar de telefoon is "unbranded", ik heb de telefoon los gekocOkasha schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:06:
zeker kpn! (of hi/telfort), even via sammobile laatste pakken en erop zetten met odin, ik had hetzelfde
ht en ik heb al een paar jaar een Simyo sim-only abo.
Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een andere USB kabel, om dat witte onding van samsung die er elke keer uit pleurt te vervangen? Had nog een gewoon micro usb kabeltje liggen, maar daarmee laad hij maar traag op.
Ah, ben dus niet de enige met zo'n slap stekkertje. Al een keer gehad dat hij er gewoon uit lag en dus met een half volle telefoon de dag door ging. Was geen probleem, maar toch.
Verwijderd
ondanks een heel hoop getune en zoeken op internet blijft mijn batterij het maar een dag volhouden. spaarstand aangezet, snachts gps, wifi en internet uit. overdag spaarstand, gps en internet aan en als tools draaiden mee my tracks en synchroniseren van alleen mijn google account zonder foto's e.d.
Iemand nog tips of het bekende maandagochtend model batterij? draai overigens nog niet op de laatste android versie
Iemand nog tips of het bekende maandagochtend model batterij? draai overigens nog niet op de laatste android versie
Verwijderd
Met gps aan en mytracks dan is 1 dag al prachtig , zonder gps redt ik het al niet.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:59:
ondanks een heel hoop getune en zoeken op internet blijft mijn batterij het maar een dag volhouden. spaarstand aangezet, snachts gps, wifi en internet uit. overdag spaarstand, gps en internet aan en als tools draaiden mee my tracks en synchroniseren van alleen mijn google account zonder foto's e.d.
Ik heb met mix battery monitor zitten kijken en volgens mij is het de popup video browser die de accu zwaar belast. Ik zag die oplopen nadat ik een keer een filmpje via facebook gekeken had. Het liefst wil ik die hele popup browser niet. Met de oude firmware kreeg kon je die filmpjes gewoon met je normale video player kijken. Ipv zo'n vervelend klein popup ding.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De kabel die ik gebruik doet het erg goed (micro/mini USB die oprolbaar is). Op de lader die ik van Samsung heb haal ik de maximale current volgens Galaxy Charging Current app.-TheNose- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:36:
Niemand antwoord op mijn kabel vraagje? Search in dit topic levert niets op.
Verwijderd
Als je de stekker gebruikt die erbij geleverd is kan je elke micro-usb kabel gebruiken.-TheNose- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:36:
Want niet het kabbeltje bepaald het vermogen maar de originele stekker.
De laadstroom kan zeker wel afhangen van het kabeltje.
als de draadjes erg dun zijn heb je zeker een stroom beperking. De spanning zakt dom weg in elkaar.
Daarmede is ook de max laadstroom van de lader de beperking
als de draadjes erg dun zijn heb je zeker een stroom beperking. De spanning zakt dom weg in elkaar.
Daarmede is ook de max laadstroom van de lader de beperking
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:24:
[...]
Als je de stekker gebruikt die erbij geleverd is kan je elke micro-usb kabel gebruiken.
Want niet het kabbeltje bepaald het vermogen maar de originele stekker.
[ Voor 6% gewijzigd door ijsbeer910 op 05-02-2013 00:44 ]
Ik heb een maand geleden twee van deze besteld.-TheNose- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:36:
Er zit een label van Sony aan maar m'n Note 1 en Note 2 laden er allebei zonder probleem mee op.
En de stekkers zitten goed klemvast.
De kabels zien er heel degelijk uit en voelen ook zo aan. En ze zijn 1.30 m lang wat meer mogelijkheden geeft.
Daarbij heb ik deze lader gekocht om de Note's tegelijk op te kunnen laden.
Er zitten vier usb uitgangen op: 2A/1A/870mA/500mA
Het kabeltje wat ik nu gebruik, standaard ding, geen idee waar ik die vandaan heb
laad icm de originele lader zeer traag op. Vandaar mijn vraag. Ik bestel vaak bij coolblue (hoef niet voor een duppie bij sites als dealextreme te shoppen), zijn alle kabels die er daar staan goed?
http://www.pdashop.nl/acc...note-2.html#category_4743
http://www.pdashop.nl/acc...note-2.html#category_4743
Meer mensen net nieuwe firmware gehad van 30mb? Heb een nieuwe muziek app gekregen.
Ik heb hem zojuist ook binnengekregen.
Is er ook ergens een changelog oid beschikbaar?
Is er ook ergens een changelog oid beschikbaar?
Yep, heb hem net binnengehaald en geïnstalleerd. Wat de changelog is? Geen idee.
"When you grow up your heart dies"
Ook hier nieuwe update binnen via OTA. Kernel 24 januari 2013. Buildnr : N7100XXDMA6 (NL toestel)
[ Voor 4% gewijzigd door H.Boss op 05-02-2013 10:41 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
"Better stability" aka:
- Exynos Bug Fix
- Sudden Death Fix
- mogelijk een battery drain fixje.
En natuurlijk de 'Play Music' app van Google. (Gewoon om de update wat groter te maken
)
- Exynos Bug Fix
- Sudden Death Fix
- mogelijk een battery drain fixje.
En natuurlijk de 'Play Music' app van Google. (Gewoon om de update wat groter te maken
[ Voor 33% gewijzigd door Toettoetdaan op 05-02-2013 10:46 ]
hopelijk ook een fix voor de wifi want die was echt belangelijk traag sinds de laatste update naar 4.1.2
Bij mij was de update 130Mb.
"Play Music" heb ik niet gevonden, wel een "Group Cast" app. Jammer genoeg kan ik nog steeds geen apps op de SD kaart laten installeren
"Play Music" heb ik niet gevonden, wel een "Group Cast" app. Jammer genoeg kan ik nog steeds geen apps op de SD kaart laten installeren
Ik lees van alles over allemaal updates. De ene note-2 in huis heeft allemaal updates gekregen, de tweede nog helemaal niets. Allebei op T-mobile, allebei "los" gekocht. Ik wil niet rooten, ik wil niet hacken, ik wil nietys ingewikkelders doen dat "download update" aanklikken.
Hoe weet ik of, en wanneer, de update voor de 2e telefoon beschikbaar komt?
grappig. Als ik via menu -> toestel info -> software update -> bijwerken klik krijg ik een popup: toegang tot software updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later
Wa's dat nou weer voor een rare?
grappig. Als ik via menu -> toestel info -> software update -> bijwerken klik krijg ik een popup: toegang tot software updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later
[ Voor 25% gewijzigd door novw op 05-02-2013 11:51 . Reden: software update requester ]
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat toestellen in waves ge-update worden. Het ligt er dus aan in welke "wave" je zit.novw schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:46:
Ik lees van alles over allemaal updates. De ene note-2 in huis heeft allemaal updates gekregen, de tweede nog helemaal niets. Allebei op T-mobile, allebei "los" gekocht. Ik wil niet rooten, ik wil niet hacken, ik wil nietys ingewikkelders doen dat "download update" aanklikken.
PSN ID = OTL002
ik moet de 1e update nog krijgen... zit nog op 4.1.1...
en onze andere note2 krijgt net een melding dat er een update beschikbaar is... stom gedoe!
en onze andere note2 krijgt net een melding dat er een update beschikbaar is... stom gedoe!
[ Voor 46% gewijzigd door novw op 05-02-2013 12:50 ]
Vanochtend heb ik een update van 130Mb ontvangen en nu, 3 uur later, heb ik nogmaals een update van 29.88Mb ontvangen. Enige verandering op het eerste gezicht is de "Play Music" app.
Ik denk dat jij de update naar 4.1.2 hebt ontvangen en daarna de kleinere update van 30mb zoals de rest.bASELaRTS schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:28:
Vanochtend heb ik een update van 130Mb ontvangen en nu, 3 uur later, heb ik nogmaals een update van 29.88Mb ontvangen. Enige verandering op het eerste gezicht is de "Play Music" app.
Hier dus precies het zelfde ik heb nog steeds geen update.novw schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:49:
ik moet de 1e update nog krijgen... zit nog op 4.1.1...
Me vriendin haar Note sinds vandaag wel.
Die van haar is wel gewoon Nederlands en mijne Duits.
Zit er nu toch aan te denken om het aan te passen.
[ Voor 78% gewijzigd door mathy_ op 05-02-2013 15:31 ]
Verwijderd
vraagje. mijn wifi blijft ineens weer constant aan staan zonder dat er nog een programma of sync actief is. Dit is ook zo als ik bv slaap of langere tijd niet gebruik.
nu heb ik ergens gelezen dat je wifi op 2 plaatsen kunt instellen dat deze niet constant actief moet/mag zijn, de eerste bij wifi/geavanceerd staat nu op altijd , de andere optie kan ik niet vinden.
wie helpt mij op weg?
nu heb ik ergens gelezen dat je wifi op 2 plaatsen kunt instellen dat deze niet constant actief moet/mag zijn, de eerste bij wifi/geavanceerd staat nu op altijd , de andere optie kan ik niet vinden.
wie helpt mij op weg?
Nou geen update hier voor mij, krijg de melding dat het verloopt via de aantal verzoeken. Snap er geen hout van.
Probeer het vanavond wel weer. Iemand al resultaten met batterij en de nieuwe update + fix?
Probeer het vanavond wel weer. Iemand al resultaten met batterij en de nieuwe update + fix?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zo te zien komt jouw toestel uit Nederland.novw schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
hoe weet ik waar mijn toestel vandaan komt?
ap. n7100xxalj1
cp. n7100xxalih
csc. n7100phnalj1
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=7000
Ik ga huilend in een hoekje zitten wachten tot ik 'm mag updaten denk ik... Heb ik een keer een Hollandse, en dan mag ik ;m niet updaten. Boehoehoehoehoehoe...
Weet iemand eigenlijk wat de toegevoegde waarde van die google music app is? Want volgens google zijn we nog steeds een unsupported country. Je kunt alleen muziek kopen van of uploaden naar hun, toch? Ik kan de player niet gebruiken voor muziek die op m'n dropbox account staat volgens mij.... of mis ik iets?
Ging net even checken maar mijn note komt dus uit Italië
En komt ook nog eens bij een provider vandaan
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=11267
En komt ook nog eens bij een provider vandaan

http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=11267
hoe flikken jullie dat nou? ik heb die codes maar kan daar verder echt geen moet mee. Waarom komt mathy op een andere pagina als moonstar?
Ik kreeg die melding ook, vervolgens de note 2 aan de PC gehangen en KIES kwam direct met de update aanzetten.moonstar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:33:
Je hebt toch al zo'n "in volgorde van verzoek" popup gehad? Komt vanzelf goed, just be patient.
Golfdiesel: ik verhef u bij deze in de stand der edele note II gebruikers
Dát was 'm. Toch weer via dat malle Kies. Maar: hèhè. En nu kijken of de batterij inderdaad korter meegat
Dát was 'm. Toch weer via dat malle Kies. Maar: hèhè. En nu kijken of de batterij inderdaad korter meegat
Verwijderd
mijn samsung note 2 wil niet updaten terwijl die van vrienden al wel op 4.1.2 zit en die van mij nog op 4.1.1
heeft iemand nog een idee?
ik heb het toestel niet geroot ( het is nog helemaal origineel)
Alvast bedankt.
ik heb het toestel niet geroot ( het is nog helemaal origineel)
Alvast bedankt.
Niet echt. Mijn Note II (4.1.1) geeft ook niet aan dat er updates zijn. Wel geroot, maar counter reset gedaan met Triangle Away (System status: Normal).Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:34:
Heeft iemand trouwens een idee waar mijn toestel vandaan komt? (Ik dacht zelf namelijk uit de UK).
AP: N7100XXALJ3
CP: N7100XXALJ2
CSC: N7100OXXALJ4
[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 06-02-2013 11:51 ]
Via de lucht hier ook niets. Net via Kies de update naar 4.1.2 maar binnengehaald.
Polen. Zeker besteld bij belsimpel?BabyXL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:50:
[...]
Niet echt. Mijn Note II (4.1.1) geeft ook niet aan dat er updates zijn. Wel geroot, maar counter reset gedaan met Triangle Away (System status: Normal).
Heeft iemand trouwens een idee waar mijn toestel vandaan komt? (Ik dacht zelf namelijk uit de UK).
AP: N7100XXALJ3
CP: N7100XXALJ2
CSC: N7100OXXALJ4
Zijn er mensen die mij ook de voor -en nadelen van 4.1.2 kunnen vertellen? Ik vind 4.1.1 wel goed draaien moet ik zeggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Froop1992 op 06-02-2013 14:06 ]
http://www.sammobile.com/firmware/novw schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:01:
hoe flikken jullie dat nou? ik heb die codes maar kan daar verder echt geen moet mee. Waarom komt mathy op een andere pagina als moonstar?
En dan de Search: gebruiken die rechts boven de banner staat.
Maar helemaal snappen doe ik het ook niet

Maar volgens mij moet je de CSC: code hebben
Ik kom in ieder geval op Duitsland uit en niet Italië zo als ik eerder dacht
http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=7411
Trouwens,
Kan ik de CSC: code ook naar een Nederlandse zetten?
Vroeger kon je met nokia de landcodes veranderen om zo die firmware te krijgen van dat land.
En als ik odin gebruik krijg ik daarna geen OTA updates meer?
[ Voor 40% gewijzigd door mathy_ op 06-02-2013 17:22 ]
Nee, gekocht in Leiden bij Ben Telecom. Maar ik kreeg er een UK converter bij, dus vandaar dat ik dacht dat die uit Engeland kwam.
In ieder geval bedankt voor de moeite! Zou ik daar een NL rom op kunnen zetten zonder problemen? Of misschien ga ik toch eerder voor een custom rom, weet nog niet wat de beste keuze is... Tot op heden zeer tevreden met de telefoon, dus ik zie eigenlijk het niet er nog niet van in.
Sinds de tweede update lijkt het wel alsof de battery drain gefixt is. Nu aan het einde van de dag nog 50% over, een beetje zoals het verbruik bij 4.1.1 was dus ik ben er zeer blij mee!
Zijn er mensen die google play magazines bij hun batterij verbruik zien staan? Terwijl het niet eens geïnstalleerd is.
Dit is sinds de laatste update(kleine van 30Mb).
[ Voor 17% gewijzigd door H.Boss op 07-02-2013 11:56 ]
Zelfde hier. Duidelijk vooruitgang in de accuduur!.jelmer_g schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:38:
Sinds de tweede update lijkt het wel alsof de battery drain gefixt is. Nu aan het einde van de dag nog 50% over, een beetje zoals het verbruik bij 4.1.1 was dus ik ben er zeer blij mee!
Erg fijn.
PSN ID = OTL002
Verwijderd
via dit topic of die op xda heb ik betterbatterystats op mijn note gezet om te zien waar de drain vandaan komt. gisteravond 2300 uur 100% en geen wifi, 3g of sync aan. vanmorgen om 0700 stond de teller alweer op 82% en dat vind ik persoonlijk een aardig verlies voor een telefoon in slaap stand.
Nu zie ik in betterstats dat bij kernel wakelock het programma battery-monitor de volledige nacht heeft staan draaien maar kan niet achterhalen hoe ik deze kan uitschakelen, verwijderen of iig tunen dat deze in slaapstand z'n werk niet doet. Iemand suggesties?
Nu zie ik in betterstats dat bij kernel wakelock het programma battery-monitor de volledige nacht heeft staan draaien maar kan niet achterhalen hoe ik deze kan uitschakelen, verwijderen of iig tunen dat deze in slaapstand z'n werk niet doet. Iemand suggesties?
Ik heb nu sinds eergisteren ook de updates binnen. Dus eerst de update naar versie 4.1.2 en daarna een kleinere update. Gisteren inderdaad gemerkt dat de batterij een stuk sneller leeg liep. Had gelezen dat een factory reset misschien hier tegen zou helpen, dus gisteren avond even gedaan. Vannochtend 100% van de lader afgehaald en ik zit nu alweer op 78% terwijl ik normaal pas rond 17:00 rond de 70% of net daaronder zat
beetje jammer dit.

Don't make me use myself on ya baby!
Gisterenavond toen ik mijn telefoon aansloot op de lader was hij na 17 uur actief te zijn geweest nog op 24% van de accu. Toen bleek echter wel dat 19% van het verbruik ook was opgegaan aan dat programma Google Play magazines dus ik heb er ook last vanMrJoker1985 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:51:
Zijn er mensen die google play magazines bij hun batterij verbruik zien staan? Terwijl het niet eens geïnstalleerd is.
Nu na 3 u 47 minuten van de oplader heeft Google Play Magazines alweer 16% van het verbruik op zich genomen!
[ Voor 8% gewijzigd door caspercornege op 07-02-2013 13:38 ]
Gelukkig dat ik niet de enige ben. Ik heb maybe een oplossing. Ik heb de APK gedownload, omdat je hem niet via Google Play kan downloaden. De ondersteuning in Nederland is er nog niet voor Google Play Magazines. Ik heb de APK dus gedownload/geïnstalleerd, gewoon even googlen. Dan staat die bij APPS beheer wel onder alles/geïnstalleerd en daarna heb ik hem uitgezet. Nu even testen of dat die nog batterij verbruikt.caspercornege schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:36:
[...]
Gisterenavond toen ik mijn telefoon aansloot op de lader was hij na 17 uur actief te zijn geweest nog op 24% van de accu. Toen bleek echter wel dat 19% van het verbruik ook was opgegaan aan dat programma Google Play magazines dus ik heb er ook last vanHeel raar want net zoals jou heb ik dit programma er ook niet op staan.
Nu na 3 u 47 minuten van de oplader heeft Google Play Magazines alweer 16% van het verbruik op zich genomen!
Thnx! Ik heb het zojuist ook gedaan. Nu maar afwachten...MrJoker1985 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Gelukkig dat ik niet de enige ben. Ik heb maybe een oplossing. Ik heb de APK gedownload, omdat je hem niet via Google Play kan downloaden. De ondersteuning in Nederland is er nog niet voor Google Play Magazines. Ik heb de APK dus gedownload/geïnstalleerd, gewoon even googlen. Dan staat die bij APPS beheer wel onder alles/geïnstalleerd en daarna heb ik hem uitgezet. Nu even testen of dat die nog batterij verbruikt.
Volgens mij werkt het.. Hij is verdwenen uit de batterij verbruiklijst.caspercornege schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:52:
[...]
Thnx! Ik heb het zojuist ook gedaan. Nu maar afwachten...
Is er een manier om apps te installeren waarbij de Play Store aangeeft: "Deze app is niet compatibel met uw Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100." "Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd"
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd"
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ja de apk downloaden en installeren.Schizo007nl schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:04:
Is er een manier om apps te installeren waarbij de Play Store aangeeft: "Deze app is niet compatibel met uw Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100." "Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
Precies de reden dat ik em lekker op 4.1.1 laat. Accuduur is echt uitstekend imo. Blijft bijzonder dat er altijd weer gedonder is na een updatee6r6i6c schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:14:
Ik heb nu sinds eergisteren ook de updates binnen. Dus eerst de update naar versie 4.1.2 en daarna een kleinere update. Gisteren inderdaad gemerkt dat de batterij een stuk sneller leeg liep. Had gelezen dat een factory reset misschien hier tegen zou helpen, dus gisteren avond even gedaan. Vannochtend 100% van de lader afgehaald en ik zit nu alweer op 78% terwijl ik normaal pas rond 17:00 rond de 70% of net daaronder zatbeetje jammer dit.
Kan de note 2 probleemloos full hd films afspelen? (via mhl). Mijn s3 speelt dit niet vlotjes af en ben beniewd of de 200mhz en 1gb ram extra het verschil maken.
720p mkv doet die perfect. Denk dat je toch geen verschil ziet met 1080p op de note2.nielsvv schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:20:
Kan de note 2 probleemloos full hd films afspelen? (via mhl). Mijn s3 speelt dit niet vlotjes af en ben beniewd of de 200mhz en 1gb ram extra het verschil maken.
Youtube 1080p speelt die vloeiend af.
Dat wist ik niet, thanks voor de tip. Is inderdaad gelukt!!MrJoker1985 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:12:
[...]
Ja de apk downloaden en installeren.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Geen dank!!Schizo007nl schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:26:
[...]
Dat wist ik niet, thanks voor de tip. Is inderdaad gelukt!!
1080 MP4 doet die prima hier. MKV weet ik het niet.MrJoker1985 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:33:
[...]
720p mkv doet die perfect. Denk dat je toch geen verschil ziet met 1080p op de note2.
Youtube 1080p speelt die vloeiend af.
Zijn er hier meer mensen die na de laatste update problemen hebben met de schermrotatie? Ik merk dat hij in meerdere programma's zoals gallerij, FB en mail niet wil draaien...
(Ja mijn schermrotatie staat aan!
)
(Ja mijn schermrotatie staat aan!
Heb er nu twee keer last van gehad. Opnieuw opstarten verhielp het probleem, maar irritant is het wel.caspercornege schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:45:
Zijn er hier meer mensen die na de laatste update problemen hebben met de schermrotatie? Ik merk dat hij in meerdere programma's zoals gallerij, FB en mail niet wil draaien...
(Ja mijn schermrotatie staat aan!)
Steam/Discord: Flimovic
Thnx. Was idd ff die optie vergeten: toestel opnieuw opstartenFlimovic schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:10:
[...]
Heb er nu twee keer last van gehad. Opnieuw opstarten verhielp het probleem, maar irritant is het wel.
ff kijken hoe dat werkt
Ik houdt btw ook last hebben van die Play Magazines App. Heb hem stop gezet, maar blijkt toch door te blijven gaan die app. Weet iemand wat ik hier fout heb gedaan? Of wellicht een meer uitgebreide omschrijving hoe ik hem kan uitzetten?
Alvast bedankt!
Stopzetten via applicatiebeheer. Dus daar uitzetten. Dat heeft bij mij gewerkt.caspercornege schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:30:
[...]
Thnx. Was idd ff die optie vergeten: toestel opnieuw opstarten
ff kijken hoe dat werkt![]()
Ik houdt btw ook last hebben van die Play Magazines App. Heb hem stop gezet, maar blijkt toch door te blijven gaan die app. Weet iemand wat ik hier fout heb gedaan? Of wellicht een meer uitgebreide omschrijving hoe ik hem kan uitzetten?
Alvast bedankt!
Dus als je naar het lijstje alles gaat en daar naar "Play Magazines" gaat. Daar kan je dan selecteren om hem uit te zetten.
Normaliter is die niet geinstalleerd. Als je een NL toestel hebt dan kan je hem niet via de Google Play store installeren, omdat die aangeeft dat die niet compatibel met het land is.
Je kan dan de APK van de App downloaden en zo handmatig installeren. En dan verschijnt die wel in de lijst met Apps en zo kan je hem dan ook uitzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door H.Boss op 08-02-2013 16:51 ]
Hier het zelfde. In 1 nacht heb k 33% verbruikt. Dus wil snel terug naar 4.1.1e6r6i6c schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:14:
Ik heb nu sinds eergisteren ook de updates binnen. Dus eerst de update naar versie 4.1.2 en daarna een kleinere update. Gisteren inderdaad gemerkt dat de batterij een stuk sneller leeg liep. Had gelezen dat een factory reset misschien hier tegen zou helpen, dus gisteren avond even gedaan. Vannochtend 100% van de lader afgehaald en ik zit nu alweer op 78% terwijl ik normaal pas rond 17:00 rond de 70% of net daaronder zatbeetje jammer dit.
Waar kan k de vorige versie downloaden?
Je kan hem toch gewoon elke nacht aan de oplader hangen. Dat doe ik ook en hij gaat dan de hele dag mee, ookal gebruik ik hem veel.Versteegrob schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 07:51:
[...]
Hier het zelfde. In 1 nacht heb k 33% verbruikt. Dus wil snel terug naar 4.1.1
Waar kan k de vorige versie downloaden?
In eerste instantie had ik ook een behoorlijke drain door de Play Magazine app. Na downloaden van de apk deze uitgezet en nu een stuk beter op 4.1.2
Dit is het verloop over 36 uur. Van zo'n 94% naar 25 %, dus bijna 70% in anderhalve dag.

Batterij gegevens via Battery snap
Dit is het verloop over 36 uur. Van zo'n 94% naar 25 %, dus bijna 70% in anderhalve dag.

Batterij gegevens via Battery snap
Ik normaal ook maar wat is de meerwaarde van 4.1.2 als de battterij zo snel leeg gaat? Het opladen gaat gelukkig wel snel. Kijk het een weekje aan en anders downgraden naar 4.1.1darkdesign schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 08:15:
[...]
Je kan hem toch gewoon elke nacht aan de oplader hangen. Dat doe ik ook en hij gaat dan de hele dag mee, ookal gebruik ik hem veel.
De meerwaarde volgens mij is dat een aantal fouten zijn verholpen. Er was iets met het sudden death syndrome? Ik weet het niet precies, maar ik vind het fijn als mijn toestel up to date isVersteegrob schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Ik normaal ook maar wat is de meerwaarde van 4.1.2 als de battterij zo snel leeg gaat? Het opladen gaat gelukkig wel snel. Kijk het een weekje aan en anders downgraden naar 4.1.1
Ik ook maar als de batterij veel minder is heb k liever geem update. Hoe kan k weer terug naar 4.1.1?darkdesign schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:22:
[...]
De meerwaarde volgens mij is dat een aantal fouten zijn verholpen. Er was iets met het sudden death syndrome? Ik weet het niet precies, maar ik vind het fijn als mijn toestel up to date is
Het is makkelijker om de Play Magazine app te downloaden/uitzetten dan te downgraden.Versteegrob schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:53:
[...]
Ik ook maar als de batterij veel minder is heb k liever geem update. Hoe kan k weer terug naar 4.1.1?
Ik denk dat ik maar een manual upgrade ga uitvoeren met mobile odin ofzo. Want tot op heden krijg ik maar geen update melding.
Welke heb ik nodig voor Nederland? Maakt het überhaupt iets uit welke ROM je flash? Maybe ga ik wel voor een custom ROM... Weet het nog niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Cybergamer op 10-02-2013 13:31 ]
Voor NL versie 4.1.2: "N7100XXDLL7_N7100PHNDLL3_N7100XXDLK7_HOME.tar.md5"BabyXL schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:28:
[...]
Het is makkelijker om de Play Magazine app te downloaden/uitzetten dan te downgraden.
Ik denk dat ik maar een manual upgrade ga uitvoeren met mobile odin ofzo. Want tot op heden krijg ik maar geen update melding.
Welke heb ik nodig voor Nederland? Maakt het überhaupt iets uit welke ROM je flash? Maybe ga ik wel voor een custom ROM... Weet het nog niet.
Het is een file van 1,5 GB, anders had ik hem wel geupload. Want via Sammobile is het erg traag.
De laatste kleine update van 30MB heeft buildnummer: N7100XXDMA6
[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 10-02-2013 14:09 ]
Verwijderd
Heb van de week ook de nieuwe OTA firmware 4.1.2 binnen gehaald en geinstalleerd. Ik zelf zie geen probleem met battery drain. Misschien omdat ik de Play Magazine app niet heb, ik weet het niet. Wat ik wel helemaaaaal gaaf vind is dat je nu de volumeknop als fysieke cameratoets kan gebruiken. Misschien dat dit al kon in versie 4.1.1, maar dan heb ik het over het hoofd gezien.
Al met al nog steeds de beste phone die er is
Al met al nog steeds de beste phone die er is
Ik merkte de laatste week al een aantal keer op dat de "aanbevolen/recommended video's" in de youtube app totaal niet kloppen. Normaal worden deze aangepast naargelang de uitgevoerde zoekopdrachten en de bekeken filmpjes op je youtube account, maar ik zie nu telkens muziek video's staan.
Nu keek ik vandaag even via mijn Nexus 7 en daar was het probleem niet te zien, dus ik vermoed dat deze ongelukkige wijziging er kwam na een update vorige week (werkte vroeger naar behoren). Erg vervelend dus..
Kijken jullie eens na of jullie hetzelfde probleem hebben?
Mijn aanbevolen videos: waka waka, justin bieber (baby ft ludacris), jenifer lopez (on teh floor ft pitbull), lmfao, eminem, ..
En neen, dat zijn geen video's die bij mijn histerie horen;)
Nu keek ik vandaag even via mijn Nexus 7 en daar was het probleem niet te zien, dus ik vermoed dat deze ongelukkige wijziging er kwam na een update vorige week (werkte vroeger naar behoren). Erg vervelend dus..
Mijn aanbevolen videos: waka waka, justin bieber (baby ft ludacris), jenifer lopez (on teh floor ft pitbull), lmfao, eminem, ..
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik heb zelf ook een Samsung Galaxy Note 2.
Alleen ik heb een vraagje:
-Sinds ik android 4.1.2 geupdate heb, kan ik niet meer op wifi
Het vinden van netwerken doet hij nog wel, maar hij komt maar niet op "verbonden".
En diegene waar ik hem van gekocht heb, zegt dat het aan de android versie ligt.
Hij zei dat het binnen kort gefixt wordt met een update.
Weet iemand wat het precies is???
Ik hoop dat iemand het weet!!!
Gr. Sander
-Sinds ik android 4.1.2 geupdate heb, kan ik niet meer op wifi
Het vinden van netwerken doet hij nog wel, maar hij komt maar niet op "verbonden".
En diegene waar ik hem van gekocht heb, zegt dat het aan de android versie ligt.
Gr. Sander
Dat heeft niks met Android versie 4.1.2 te maken.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:33:
Hallo iedereen,
-Sinds ik android 4.1.2 geupdate heb, kan ik niet meer op wifi![]()
Gr. Sander
Heb je na de update je data/cache gewist en factory reset?
Ik zou dat even proberen. Volume Up+Home Knop+Power Knop tegelijk ingedrukt houden totdat je in het menu komt. De optie heet "WIPE DATA/FACTORY RESET"
WEL EVEN JE DATA BACKUPPEN!!! want anders ben je alles kwijt.
Verwijderd
Bedankt, maar het werkt nog niet jammer genoeg.
Ik vraag mijn geld wel weer terug bij die vent.
Toch bedankt
Ik vraag mijn geld wel weer terug bij die vent.
Toch bedankt
Het lijkt me eerder dat het aan instellingen ligt dan aan de telefoon, maar goed. Dat zegt niks natuurlijk.
Ikzelf heb er geen last van. Wachtwoord van je wifi met hoofdletters? Want dat heb ik bij iemand thuis ook meegemaakt. Thuis kan ik alles er tegenaan gooien wat ik wil zolang het wachtwoord goed is (hoofdletters of kleine letters maakt niet uit), maar daar moest ik echt precies de hoofdletters etc invullen waar ze stonden.
Ikzelf heb er geen last van. Wachtwoord van je wifi met hoofdletters? Want dat heb ik bij iemand thuis ook meegemaakt. Thuis kan ik alles er tegenaan gooien wat ik wil zolang het wachtwoord goed is (hoofdletters of kleine letters maakt niet uit), maar daar moest ik echt precies de hoofdletters etc invullen waar ze stonden.
Resetten jullie je telefoon altijd na een update? Ik niet namelijk, zo'n gedoe alles weer in te stellen.
JA!Okasha schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:59:
Resetten jullie je telefoon altijd na een update? Ik niet namelijk, zo'n gedoe alles weer in te stellen.
En zoals MrJoker1985 een paar posts hierboven ook al meldde altijd na een update of install van een custom rom: WIPE DATA/FACTORY RESET
Omwille van de performance?catt4u schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:30:
[...]
JA!
En zoals MrJoker1985 een paar posts hierboven ook al meldde altijd na een update of install van een custom rom: WIPE DATA/FACTORY RESET
Verwijderd
WAARSCHUWING: Er blijkt tegenwoordig een zeer goede fake van de Samsung Galaxy Note 2 in omloop, het enige uiterlijke verschil is dat het scherm niet 5,55 maar 5,3 inch is (Dat is bijna niet te zien 3-4 mm kleiner). Inwendig is het echter een compleet ander toestel (dualcore CPU en een andere GPU), maar het uiterlijk, de kenmerken, verpakking en de kleuren zijn exact hetzelfde. Soms is ook de plaatsing van de sim en sd slot anders dan het origineel, maar dat kun je dus alleen zien als het klepje eraf is en een origineel toestel ter vergelijking hebt.
Dit toestel wordt via ebay, marktplaats, webshops en ja ook tweakers nieuw en tweedehands aangeboden rond de 400-450 euro
Dus ook hier geldt GOEDKOOP kan duurkoop worden... en zelfs 400 euro is dan veel geld voor een nepperd. Dus kijk uit met bestellen op internet of via buitenland, ga het liever zelf halen en betaal liever ietsjes meer dan dat je verleid wordt met " mooie" prijzen. Bij tweedehandse verkoop vraag je altijd om de originele nota met het imeinummer
succes!
Dit toestel wordt via ebay, marktplaats, webshops en ja ook tweakers nieuw en tweedehands aangeboden rond de 400-450 euro
Dus ook hier geldt GOEDKOOP kan duurkoop worden... en zelfs 400 euro is dan veel geld voor een nepperd. Dus kijk uit met bestellen op internet of via buitenland, ga het liever zelf halen en betaal liever ietsjes meer dan dat je verleid wordt met " mooie" prijzen. Bij tweedehandse verkoop vraag je altijd om de originele nota met het imeinummer
succes!
Bij het updaten van een custom Rom is wipe cache en wipe dalvik cache meestal genoeg. Een factory reset doe ik alleen als ik een nieuwe Rom installeer of als de Dev bij een update aangeeft dat het beter is om een factory reset te doen.catt4u schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:30:
[...]
JA!
Van HDC zijn er enkele kloon toestellen met een 5" of 5,4" scherm en Mediatek 6577 (dual core) processor. De Goophone N2 is een exacte kloon, alleen met een 5,5" scherm, een Mediatek 6577 en later de 6589 (quad core) processor. Er zijn wel 2 originele dual SIM Samsung Note 2 toestellen (GT-N7102 en GT-N7105).Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:44:
WAARSCHUWING: Er blijkt tegenwoordig een zeer goede fake van de Samsung Galaxy Note 2 in omloop, het enige uiterlijke verschil is dat het scherm niet 5,55 maar 5,3 inch is (Dat is bijna niet te zien 3-4 mm kleiner). Inwendig is het echter een compleet ander toestel (dualcore CPU en een andere GPU), maar het uiterlijk, de kenmerken, verpakking en de kleuren zijn exact hetzelfde. Soms is ook de plaatsing van de sim en sd slot anders dan het origineel, maar dat kun je dus alleen zien als het klepje eraf is en een origineel toestel ter vergelijking hebt.
succes!
=> niemand?Hakki schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:38:
Ik merkte de laatste week al een aantal keer op dat de "aanbevolen/recommended video's" in de youtube app totaal niet kloppen. Normaal worden deze aangepast naargelang de uitgevoerde zoekopdrachten en de bekeken filmpjes op je youtube account, maar ik zie nu telkens muziek video's staan.