Niet direct voor betere performance.
Maar omwille van het voorkomen van conflicten met achtergebleven stukken van oude software waardoor je onverklaarbare force-closes/hangen of battery-drain kan hebben.
Niet direct voor betere performance.
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
De meerwaarde is dat de Sudden Death Bug wordt gefixed. Sommige toestellen gingen zomaar dood ( kapot) en je kon hier dus niks aan doen. Dus deze update is tegelijk ook een patch (fix) daarvoor. Dat de batterij wat minder is moet je even mee leven, ik bedoel je heb neem ik aan liever een veilige telefoon dan een onstabiele. Maar ik heb zelf een custom rom er opstaan van Omega Rom V11.1 en hij draait heel lekker. Ik heb zelf ook een custom kernel erin zitten van Perseus. Je moet eens op het forum van xda-developers kijken en je erin verdiepen ( als je dit al nog niet wist).Versteegrob schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Ik normaal ook maar wat is de meerwaarde van 4.1.2 als de battterij zo snel leeg gaat? Het opladen gaat gelukkig wel snel. Kijk het een weekje aan en anders downgraden naar 4.1.1
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Vreemde materie, ik had dat juist voor de update voor degene die net binnen kwam.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
JZ O of 0 54K.N7100XXDMA6bastichelaar schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:37:
Welke buildnummer heb je nu?
Heb dezelfde versie:)notsonewbie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:49:
[...]
JZ O of 0 54K.N7100XXDMA6
Is er ergens een lijst met wat er nu veranderd is of zou moeten zijn dat jij weet?
Hij wordt waarschijnlijk eind februari aangekondigd. Dit betekent niet dat de Note 3 meteen beschikbaar is.ChromeBallz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:35:
http://www.mobilenapps.co...y-note-3-end-february.htm
Blijkbaar komt de Note 3 er aan, en rapporteren enkele sites dat de prijs van een Note 2 snel omlaag aan het gaan is - Maar dat lijkt niet in Nederland het geval, waar de laagste prijs nog steeds rond de 550 euro is.
Is dit alleen maar geruchtenmakerij of worden de prijzen in Nederland kunstmatig hoog gehouden?
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 13-02-2013 19:37 ]
"When you grow up your heart dies"
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Nu ook in Nederland voor het eerste onder de 500 eurootjes!ChromeBallz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:35:
http://www.mobilenapps.co...y-note-3-end-february.htm
Blijkbaar komt de Note 3 er aan, en rapporteren enkele sites dat de prijs van een Note 2 snel omlaag aan het gaan is - Maar dat lijkt niet in Nederland het geval, waar de laagste prijs nog steeds rond de 550 euro is.
Is dit alleen maar geruchtenmakerij of worden de prijzen in Nederland kunstmatig hoog gehouden?
Verwijderd
Dat is hij al een tijdje.Frohike66 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
[...]
Nu ook in Nederland voor het eerste onder de 500 eurootjes!
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
LOL! De mijne heb ik voor 495 gekocht een maand geleden. Gewoon ff rondkijken.Frohike66 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
[...]
Nu ook in Nederland voor het eerste onder de 500 eurootjes!
Bedankt voor je input.The Wizard schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:09:
Heb je het uitgezet in Toegankelijkheid? Daar moet je TalkBalk uitzetten. Als je een extra Accessibilty aangezet hebt, kan dit dat veroorzaken, het is een Samsung bug. Er zijn workarounds te vinden op het internet.
[ Voor 10% gewijzigd door The Wizard op 14-02-2013 20:46 ]
Carkit doet wat die doen moet. Deze gaat over, ik kan opnemen via de stuurbediening enThe Wizard schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:07:
Gaat je carkit ook niet mee over dan?
Die van mij komt ook uit Duitsland.DingieM schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:32:
Zijn er anderen die nog wachten op de kleine stabiliteitsupdate voor 4.1.2?
Ik wel, en heb notabene eentje in Duitsland gekocht vorig kwartaal.
Baseband-versie: N7100XXDLK7
Kernel: 3.0.31-679347 se.infra@SEP-66#1
Buildnummer: JZO54K.N7100XXDLL7
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 15-02-2013 09:28 ]
Volgens mij is daar al een nieuwere versie van of heb ik het mis?The Wizard schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:45:
Je kunt ook even de DMA6 downloaden van samfirmware.com, of tijdelijk (voor een paar dagen) via mijn server (200 Mbit) http://glasvezel.zapto.or...DMA6_N7100OXADMA5_XEF.zip
En dan flashen via Odin. 5 minuten werk.
Dit is de laatste PHN (NL) versie. Er is idd al een nieuwere uit, maar nog niet in NL.Pinky-H9 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:29:
[...]
Volgens mij is daar al een nieuwere versie van of heb ik het mis?
N7100XXDMB2 N7100OXADMA5 Heeft altans een latere release date.
Verwijderd
Had 1 van de eerste , later nog een een x geprobeerd maar mijn 60 gig sd ziet die niet ...nu hebben ze een audio probleem met de mic , zolang samsung de source niet vrijgeeft is het eigenlijk zinloos ..Notna schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:27:
Zijn er hier mensen eigenlijk die al een CFW draaien op hun Note II? Ik heb deze wel voorbij zien komen :
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2070459&page=17
Maar die update niet verschrikkelijk vaak en stiekem zit ik te wachten op officiele support van CM met nightlies. Of heb ik het verkeerd gelezen en is dat al prima mogelijk met de huidige CM 10.1? Ander nadeel is natuurlijk dat de S-Pen nog niet ondersteunt wordt (met name de apps ervoor) Niet da tik dat ding ooit gebruik tbh
nope, in Frankrijk gekocht net na lancering:)The Wizard schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:53:
Dan heb je zeker geen NL toestel, daar is DMB2 nog niet voor verschenen.
nee, enkel "verbeterde stabiliteit"The Wizard schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:32:
Nog iets gelezen over een changelog van de DMB2? Ben benieuwd wat er updates er doorgevoerd zijn. Als het goed is de Sudden Death bug al opgelost in de voorgaande updates.
[ Voor 27% gewijzigd door notsonewbie op 17-02-2013 17:45 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Dat ie daar niet staat komt omdat ze hem per abuis naar mijn note 2 hebben verplaatst (ipv gekopieerd/geïnstalleerdThe Wizard schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:29:
DMB2 staat nog niet op samfirmware.com voor NL, dus deze is nog niet gereleased door Samsung. Alleen de Franse versie is nog maar uit (voor Europa).
[ Voor 13% gewijzigd door notsonewbie op 18-02-2013 13:46 ]
Het is al een tijdje zo dat updates op volgorde vaan aanvragen komen.The Wizard schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:53:
Dan heb je zeker geen NL toestel, daar is DMB2 nog niet voor verschenen.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
*#1234#Xtr3me4me schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:09:
Wat is mijnes dan? N7100xxDLK7
[ Voor 13% gewijzigd door DingieM op 19-02-2013 19:18 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Ik had dit probleem ook, en zonder de spaarstand werkt het idd naar behoren. Maar vind het toch een bug, die spaarstand werkt verder goed alleen bij Email staat hij te agressief afgesteld..golfdiesel schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:18:
Powersave aan toevallig? Als je dat uitzet blijft de helderheid normaal. Dit is hetzelfde effect als in de browser.
Date betekend dat er wel een Update aankomt maar nog niet voor jouw telefoon (afhankelijk waar hij van origine vandaan komt) te downloaden valt via OTA.DingieM schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:02:
Kreeg laatst een bericht bij de handmatige update-check dat ik op mijn volgorde moest wachten, nog nooit zoiets gezien. Zouden ze dat nu geprogrammeerd hebben dat als er met een uitrol is begonnen, dat ik moet wachten op het juiste land?
Officiele melding is: "Toegang tot software-updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later".
Affijn, ik merk dat de officele email app, waar ik de outlook web van mijn werk heb gesynchroniseerd, de helderheid van mijn scherm omlaag knalt. Erg irritant. Hebben anderen dat ook?
Mijn PC thuis krijgt het niet meer voor elkaar om de jusite Samsung USB drivers te downloaden voor de Note II. Werkte niet sinds het begin. Op het werk nog niet geprobeerd.Notna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:37:
[...]
Date betekend dat er wel een Update aankomt maar nog niet voor jouw telefoon (afhankelijk waar hij van origine vandaan komt) te downloaden valt via OTA.
Hang hem eens aan je PC met KIES. Grote kans dat het dan wel lukt
Verwijderd
Moest zelf de drivers weer opnieuw installeren na een update.DingieM schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:48:
[...]
Mijn PC thuis krijgt het niet meer voor elkaar om de jusite Samsung USB drivers te downloaden voor de Note II. Werkte niet sinds het begin. Op het werk nog niet geprobeerd.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 21:00 ]
Verzekering opbellen en verhalen op inboedel.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:17:
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje:
*ik heb mijn Samsung Galaxy Note 2 laten vallen, nu zit er een flinke barst in het scherm. Hij doet het nog wel gewoon. Ik heb de aankoopsbon ook nog, en hij is ong. een maand oud.
Kan ik hem gratis laten repareren? Ik heb hem gekocht bij T-mobile.
Ik hoor graag van jullie!!
Gr. Sander
Ik bepaal zelf wanneer ik de telefoon uit zet, volledige controle erover, net zoals ik volledige controle over mijn eigen leven wil en niet mijn macht uit handen geef.notsonewbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:31:
Mijn ERG oude windows Phone (4?) en nOg oudere siemens s55 konden uit gaan zelf, ik had dat op 00:30 uur staan.
MIddels een alarm kon hij dan ook nog eens zelf aan gaan, als alarm-tone had ik een stilte van een seconde opgenomen voor dat doel.
Ik kan nergens in de note 2 of middels een app 'auto off' vinden.
Dat is accu technisch en dus ook milieu technisch wel wenselijk !
Vraag kan de samsung note 2 automatisch uit op een gezet tijdstip al dan niet met een app?
(aan hoeft nog niet eens van mij, doe ik dan zelf wel)
Bij Android is het niet mogelijk je telefoon uit te (laten) zetten (en weer aan) op en bepaald tijdstip of een alarm ingesteld te hebben als je telefoon uit staat.DingieM schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:39:
[...]
Ik bepaal zelf wanneer ik de telefoon uit zet, volledige controle erover, net zoals ik volledige controle over mijn eigen leven wil en niet mijn macht uit handen geef.
Is dat wat je bedoeld, telefoon automatisch uit laten zetten? In dat geval weet ik niet of er een appje bestaat, maar vermoed van wel.
Als je niks open hebt staan kost een nachtje nog geen 8% stroom dus zo erg is dat toch niet als hij in standby staat?notsonewbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:31:
Mijn ERG oude windows Phone (4?) en nOg oudere siemens s55 konden uit gaan zelf, ik had dat op 00:30 uur staan.
MIddels een alarm kon hij dan ook nog eens zelf aan gaan, als alarm-tone had ik een stilte van een seconde opgenomen voor dat doel.
Ik kan nergens in de note 2 of middels een app 'auto off' vinden.
Dat is accu technisch en dus ook milieu technisch wel wenselijk !
Vraag kan de samsung note 2 automatisch uit op een gezet tijdstip al dan niet met een app?
(aan hoeft nog niet eens van mij, doe ik dan zelf wel)
[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 22-02-2013 16:53 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Drukkert op 22-02-2013 22:09 ]
moet je dan ook opnieuw je pin invoeren?notsonewbie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:50:
Ik heb deze gevonden dankzij zoeken n.a.v. catt4u's opmerking
Google Play: Auto Airplane Mode
Als ik het vergeet, of in slaap val, dan gaat om 00:30 wifi 3g en telefoon(-signaal) uit, oftewel in flight mode.
7 am gaat dat dan allemaal weer aan in de 'positie' zoals het was bij afsluiten.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik heb deze besteld, gekregen ( 1 week !!) en getest voor mijn Note II. Werkt perfect.Mative schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:48:
Sinds kort heb ik een Samsung HDMI adapter (versie compatible met de Galaxy SIII).
Deze heb ik aangesloten op de note 2 (geroot), maar blijkt
niet te willen werken terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn:
YouTube: HDTV HDMI MHL Cable for Samsung Galaxy Note 2 Review (TV Output)
Daarna heb ik hem getest op een out-of-the-box Note 2 waar hij
ook niet werkt. Op een Galaxy SIII doet hij het wel gewoon
Samsung gebeld, maar die wist me alleen te verwijzen naar
www.smacc.nl met de mededeling dat wanneer het accessoire
niet bij de specifieke model vermeld staat, hij dan ook niet erop
kan werken. Waarop ik vroeg of de functionaliteit van de adapter
kan verschillen per land. Dit kon volgens haar 'mogelijk zijn'.
Buiten het feit dat dit het respect van Samsung bij mij drastisch verkleint
zou ik toch een manier willen vinden om 'waar voor mijn geld' te krijgen.
Weet iemand of het bovenstaande ook werkelijk waar is
(heb weinig vertouwen in de 'expertise' van het callcenter).
En zo ja, is er een workaround en/of hoe ik kan zien
welk type ik nu eigenlijk wel moet aanschaffen?
Bijvoorbaat dank voor alle tips!
Ik hoop voor je dat je die notes met wachtwoorden en pincodes op enigerlei wijze beveiligd.Drukkert schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:12:
waar ik nu al een paar uur mee bezig ben:
op mijn galaxy s2 had ik belangrijke info opgeslagen in notities (pincodes, wachtwoorden, enz.)
deze heb ik via gmail verstuurd naar mezelf zodat ik ze als backup heb staan in gmail.
is er een manier om deze notities te importeren in mijn note 2?
Nee en nee.Geckoo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:09:
[...]
moet je dan ook opnieuw je pin invoeren?
en dan kan je ook niet bereikbaar zijn voor noodgevallen?
[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 23-02-2013 13:46 ]
In een protected Word document? Dat wachtwoord is binnen 5 minuten gekraakt met gratis tooltjes!urbie47 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:00:
[...]
apps geprobeerd maar het beste werkt voor mij nog altijd een paswoord beveiligd Word (2003) document dat op de PC, Mobiel en Tablet staat en via Dropsync (Dropbox) op alle apparaten gewijzigd en uniform kan worden gehouden.
Dat ene wachtwoord voor dat document kan ik nog wel onthouden !
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
het gaat erom dat je niet zomaar even in dit soort dingen kan neuzen. dan is een documentje wat beveiligd is afdoende (in mijn ogen althans). als je wilt is natuurlijk alles te kraken.Nitai schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:28:
[...]
In een protected Word document? Dat wachtwoord is binnen 5 minuten gekraakt met gratis tooltjes!
Gebruik dan een applicatie zoals 1Password dat werkt op je Mac, Windows, iPhone en Android device. Syncen via Dropbox, dus ook altijd een backup.
dat kan een optie zijn, maar dan heb ik dus weinig aan mijn bewaarde notities...urbie47 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Ik hoop voor je dat je die notes met wachtwoorden en pincodes op enigerlei wijze beveiligd.
Ik ben ook iemand die graag ALLE gegevens continu bij de hand heeft.
Chassisnr. van de auto, burgerservicenr., inlogcode tweakers enz. enz. Heb allerlei programma’s en apps geprobeerd maar het beste werkt voor mij nog altijd een paswoord beveiligd Word (2003) document dat op de PC, Mobiel en Tablet staat en via Dropsync (Dropbox) op alle apparaten gewijzigd en uniform kan worden gehouden.
Dat ene wachtwoord voor dat document kan ik nog wel onthouden !
[ Voor 34% gewijzigd door Cybergamer op 23-02-2013 14:33 ]
Verwijderd
Neem dan deze..:-)urbie47 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:10:
Ben nou toch bezig............dit is ook een aardige adapter als je harddisks (met EIGEN powersupply)) of andere USB apparatuur op je Note II aan wilt sluiten.
Usb OTG adapter
Dan kan je ook gewoon een passcode instellen op je telefoon ben je ook klaarDrukkert schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:14:
[...]
het gaat erom dat je niet zomaar even in dit soort dingen kan neuzen. dan is een documentje wat beveiligd is afdoende (in mijn ogen althans). als je wilt is natuurlijk alles te kraken.
[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 23-02-2013 17:22 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ze hebben het geprobeerd door de firmware er opnieuw op te zetten maar het bleek, naar mijn mening dan, een hardwarefout te zijn en ik had geen zin om hem nog een keer voor een echte reparatie op te sturen. Dit was trouwens bij een Samsung B5510.bazza79 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:28:
Dat klinkt positief.
Hoe kan dat nou ineens, gisteren nog foto's gemaakt en nu ineens die fout.
Waarom heeft de reparatie niet geholpen dan??
patrickt35 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:13:
1) Stel al de gegevens die je lief zijn veilig door ze bv naar je pc te kopieren.
2) Herstel je telefoon naar fabrieksinstellingen midels het instellingen menu>back-up maken en terugzetten>standaardgegevens herstellen.
3) Doorloop na het herstarten het instellingen menu(je hoeft niet alle accounts te activeren, maar gewoon overslaan)
4) Zet nu je telefoon uit.
5) Start je telefoon nu op in download modus(volume down+home+power button). Hierna nog eenmaal volume up button wanneer je toestel daarom vraagt)
6) Download het volgende bestand: ROOT , en pak deze 1x uit met winrar.
7) Start ODIN op, en sluit je telefoon aan op de pc middels je USB kabel.
8)Zet in ODIN onder PDA het zojuist uitgepakte bestand. Klik nu op start.
9)Je telefoon zal zich nu weer opstarten.
10) Je telefoon heeft nu root toegang.
11) Schakel nu je toestel weer uit, om hem vervolgens op te starten in recovery modus(Druk tegelijk volume up+home+power button, en laat deze na een seconde of 5 weer los.
12) Wanneer alles goed is gegaan zit je nu in het CWM-based Recovery v6.0.1.5
13) Kies wipe data/factory
14) Kies wipe cache
15) Kies Mounts and Storage
In dit menu: format cache...format system....format data....format sd-card
16 Ga nu terug middels goback
17) reboot system now. Je telefoon zal proberen te herstarten maar blijft hangen in het Samsung scherm. Dit is normaal want je telefoon is helemaal leeg.
18) Open ODIN opnieuw en zet onder PDA de juiste firmware 4.1.1 LINK
19) Zet je telefoon nu weer in download modus(punt 5)
20) Druk op start en wacht een paar minuten tot ODIN zegt dat hij klaar is.
21) Haal je telefoon van de USB-kabel, en wacht totdat deze is opgestart(kan een aantal minuten duren)
Na deze installatie, heeft je telefoon natuurlijk geen root toegang meer.
Wil je alsnog root toegang hebben herhaal je punt 5 t/m 10.
[ Voor 6% gewijzigd door patrickt35 op 24-02-2013 14:49 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 25-02-2013 09:29 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zou je met ons willen delen om welke kernel het gaat?Astennu schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:28:
Ik ben overgestapt op een nieuwe kernel in combinatie met mijn stock rom (Perseus Kernel). Ik raak nu in standby nog maar 1% in 3-4 uur kwijt. Een hele verbetering tov de standaard kernel. Dan zat je toch rond de 1% per uur soms 2 uur. Ik hoef nu ook niet meer al me apps af te sluiten. Deze kernel heeft er gewoon veel minder last van als er van alles open staat. En alles is veel soepeler. Scrollen met apex enz loopt gewoon veel mooier.
[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 25-02-2013 10:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wat schrijf je op papiertjes? Al je data? Dan heb je inderdaad geen dropbox nodig...DingieM schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:22:
Pas op met cloud gebaseerde oplossingen, waarbij de servers op Amerikaanse bodem staan. Die overheid mag zonder pardon, zonder gerechtelijk bevel en zonder onderzoek gaan neuzen in de data. Net zoals de US regering zonder pardon mensen kan oppakken of neerschieten met Drones. Staat gewoon op hun websites. Geen geintje.
Zelf schrijf ik het op papiertjes, van die vierkante notitieblokjes. Volledig uit het computersysteem.
Klinkt als een gevalletje factory reset uitvoeren?Morgoth schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:07:
Ik heb dit met alle stock android versies gehad. Heb 4.1.1 gehad, 4.1.2 en verschillende updates binnen die versies. Allemaal hetzelfde probleem.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq