Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Altijd weer die Duitsers die het beter doen. :Y)
Wanneer leren we het nou eens in Nederland dat we gewoon op moeten gaan als de zeventiende deelstaat van Duitsland? Overgens zou zeventien een perfect getal zijn aangezien zeventien in de Middeleeuwen en het begin van de Vroegmoderne tijd een referentie was aan veel. Dat is ook waarom de Bourgondische Nederlanden ook wel de Zeventien Provinciën werden genoemd. Het waren er namelijk nooit echt zeventien, wel zeventien vertegenwoordigers maar het waren meer gebieden.

Oh en waarom is dit nou weer relevant vraag je? Nou omdat vrijwel elke Europese staat geobsedeerd is met hun bestaan herleiden vanuit de Middeleeuwen. Zo ook Duitsland.

Ja, ik vind dit gewoon leuk. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
ph4ge schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Het is het IMF wat verdere bezuinigingen op defensie blokkeerde en ook de NAVO oefende druk uit.
Volgens mij wilde Frankrijk dit ook niet. Omdat een deel van het geld bij Franse defensie bedrijven terecht zou komen. Dus die zouden er ook last van gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
http://johnpilger.com/art...nly-a-tragedy-it-is-a-lie

"The leaders of Syriza are revolutionaries of a kind - but their revolution is the perverse, familiar appropriation of social democratic and parliamentary movements by liberals groomed to comply with neo-liberal drivel and a social engineering whose authentic face is that of Wolfgang Schauble, Germany's finance minister, an imperial thug. Like the Labour Party in Britain and its equivalents among former social democratic parties such as the Labor Party in Australia, still describing themselves as "liberal" or even "left", Syriza is the product of an affluent, highly privileged, educated middle class, "schooled in postmodernism", as Alex Lantier wrote.

For them, class is the unmentionable, let alone an enduring struggle, regardless of the reality of the lives of most human beings. Syriza's luminaries are well-groomed; they lead not the resistance that ordinary people crave, as the Greek electorate has so bravely demonstrated, but "better terms" of a venal status quo that corrals and punishes the poor. When merged with "identity politics" and its insidious distractions, the consequence is not resistance, but subservience. "Mainstream" political life in Britain exemplifies this."

Er is bij Syriza idd een enorm verschil tussen wat men zei te doen en wat men effectief gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, je komt ook wel in een ontzettend lastig parket te zitten als je electoraat je via een referendum het mandaat geeft om lijnrecht tegen de EU in te gaan maar tegelijkertijd ook aangeeft de EU niet te willen verlaten. Vooral als de EU inmiddels heeft besloten om geen haar toe te geven. Het is kiezen tussen de twee kwaden, praktisch en binnen de perceptie van de bevolking.

Van wat de afgelopen dagen naar buiten kwam lijkt het alsof Varoufakis een meer hardline standpunt had en koste wat het kost niet nóg meer bezuinigingen wou, terwijl Tsipras op alle mogelijke manieren probeerde toch vooral binnen de EU te blijven. Tsipras won, en we zullen zien wat het ervan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
muffstuff schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Sterker nog, een grote deel van de italiaanse olijfolie wordt van griekse olijven gemaakt 8)7
Waar de Griek minder voor terugkrijgt dan zelf een eindprodukt maken. Dat is ook zo leuk met ontwikkelingshulp, wij storten miljoenen aan ontwikkelingshulp in bijv. een koffiebonen producerend land en hier maken we doodleuk het eindprodukt wat 5 maal meer oplevert. Het is pas sinds kort dat er bedrijfjes zijn die ter plaatse een eindprodukt maken, waarmee je dus de ontwikkelingshulp kan stoppen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

k995 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Griekse productie is kleinschalig en niet gecoördineerd .
Want? Ik heb in Griekenland anders behoorlijk grote fabrieken gezien, en meer olijfbomen gezien dan dat er Indiërs zijn. :P De oogst leek daar behoorlijk serieus te zijn.

Wel heb ik er ook leegstaande olijfolie-fabrieken gezien, omdat die niet opgewassen waren tegen de Italiaanse concurrentie (met dank aan de EU-subsidies en het schrappen van de Griekse olijfsubsidies).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Steeds meer Griekse ministers en partijvoorzitters zijn tegen de door naar huis gebrachte overeenkomst: http://greece.greekreport...-take-back-the-agreement/
The Greek Parliament may pass the agreement with the help of New Democracy, PASOK and To Potami. However, the Greek people will not accept it, they will void the agreement through their struggles and unity,” he wrote.
De history leert ook dat alle regeringen die daar een belasting verhoging oplegden of wilde opleggen naar huis gestuurd zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:04:
Steeds meer Griekse ministers en partijvoorzitters zijn tegen de door naar huis gebrachte overeenkomst: http://greece.greekreport...-take-back-the-agreement/

[...]

De history leert ook dat alle regeringen die daar een belasting verhoging oplegden of wilde opleggen naar huis gestuurd zijn.
Hoe wil de bevolking de regering naar huis sturen als het parlement een meerderheid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Hoe wil de bevolking de regering naar huis sturen als het parlement een meerderheid heeft?
Staken, rellen, demonstreren... Een Mediterraanse lente, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwsuur, normaal van de reportages van het lijden van de griekse middenklasse, gaf al aan dat de MP waarschijnlijk wat ministers moest gaan wisselen, er kans was of breuk in zijn partij en dat die meer met de oppositie moest gaan regeren.

Een mooie filtering van de extreem links radicaaltjes uit de partij en regering vind ik niet eens zo onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10

Cyphax

Moderator LNX
Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:10:
[...]

Oh die regering krijg je wel weg hoor. Wij ook, als het moet. Maar je moet het wel op een schaal doen die groot genoeg is. Nou zijn wij niet zo van het massaal staken of massaal in Den Haag gaan staan maar wij zitten ook nog niet met z'n allen aan de bedelstaf. Als ik een Griek zou zijn zou ik ook gaan kijken of ik me aan kon sluiten bij acties om mijn ongenoegen (in dit geval richting Europa, niet zozeer de regering) te uiten.

Een referendum is iig niet genoeg, blijkbaar. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een algemene staking in Griekenland kan de zaken alleen maar erger maken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10

Cyphax

Moderator LNX
Hangt dat niet af van wat je erger vindt: minder geld of meer baas over eigen beurs?
Ik zou bij wijze van spreke liever minder geld hebben maar daar wel zelf zeggenschap over hebben dan me nu op deze manier, en op deze schaal gaan overgeven aan landen als Nederland en Duitsland. Zeker omdat ik sterk van mening ben dat ze genoeg aan te rekenen valt.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ach, deze regering is hoe dan ook uiteindelijk weg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:18:
Ach, deze regering is hoe dan ook uiteindelijk weg.
Waaruit blijkt dat? Wat ik tot nu toe van de Grieken zie is dat de schuld van deze crisis toch vooral buiten de regering wordt gelegd. Ik heb geen zicht over hoe de recente ontwikkelingen zich reflecteren in een ander stemgedrag, maar vooralsnog lijkt het erop dat Syriza behoorlijke steun krijgt van de bevolking. Dat blijkt ook uit het referendum, waar 61% van de stemmen de lijn van de regering volgt. De euforie die daarop volgde leek mij ook goed voor de steun van de bevolking aan de regering.

Het plan van Schäuble om de regering door middel van het referendum te laten vallen is dan ook behoorlijk mislukt. Wellicht schrijft de regering nieuwe verkiezingen uit, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen heftige veranderingen. Als het volk echt hopeloos is, is een stap naar de Gouden Dageraad wellicht nog een optie. Ik wil alleen niet weten wat er dan gebeurt. :X

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Krisp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Waaruit blijkt dat? Wat ik tot nu toe van de Grieken zie is dat de schuld van deze crisis toch vooral buiten de regering wordt gelegd. Ik heb geen zicht over hoe de recente ontwikkelingen zich reflecteren in een ander stemgedrag, maar vooralsnog lijkt het erop dat Syriza behoorlijke steun krijgt van de bevolking. Dat blijkt ook uit het referendum, waar 61% van de stemmen de lijn van de regering volgt. De euforie die daarop volgde leek mij ook goed voor de steun van de bevolking aan de regering.

Het plan van Schäuble om de regering door middel van het referendum te laten vallen is dan ook behoorlijk mislukt. Wellicht schrijft de regering nieuwe verkiezingen uit, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen heftige veranderingen. Als het volk echt hopeloos is, is een stap naar de Gouden Dageraad wellicht nog een optie. Ik wil alleen niet weten wat er dan gebeurt. :X
Lange termijn perspectief. Er komen hoe dan ook op gegeven moment verkiezingen, een probleem van deze samenwerking is tenslotte dat men integriteit heeft. Aan de andere kant, veel kan men eigenlijk niet meer doen - met name inzake fiscale soevereiniteit is men veel kwijt, dan gaat niet zonder consequenties zijn. Het wordt nog krapper, dat zet mensen onder druk.

Schäuble's plan, zogezegd, heeft prima gewerkt. Het maakt weinig uit of je iemand laat struikelen, een enkel breekt of tegen een muur laat lopen. Het huidige scenario voorkomt daarbovenop ook nog eens het vermogen om middels excessen de huidige ontwikkelingen te breken.

Zeker, uiteindelijke is geen enkel vermogen opgewassen tegen geweld. Zaak is dus dat je weet te voorkomen dat een dergelijk scenario überhaupt bij mensen opkomt. Overleven komt eerst.

[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 14-07-2015 14:37 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Krisp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Op Wikipedia staan wat dingen over Gouden Dageraad, best heftig, daar is Wilders niks bij. Wikipedia: Gouden Dageraad

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 14-07-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
http://www.ft.com/cms/s/0...e5-acfb-cbd2e1c81cca.html

"Europe woke up on Monday to a lot of headlines about the humiliation of Greece, the triumph of an all-powerful Germany and the subversion of democracy in Europe.

What nonsense. If anybody has capitulated, it is Germany. The German government has just agreed, in principle, to another multibillion-euro bailout of Greece — the third so far. In return, it has received promises of economic reform from a Greek government that makes it clear that it profoundly disagrees with everything that it has just agreed to. The Syriza government will clearly do all it can to thwart the deal it has just signed. If that is a German victory, I would hate to see a defeat."

Kan me in deze reactie wel meer vinden dan vorige. Minder ideologie meer neutraliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de stap van ontevredenheid naar Gouden Dageraad nog best een grote hoor, trouwens. Ik kan me niet voorstellen dat een meerderheid van de bevolking van een Europees land op een neonazistische partij gaat stemmen, hoe slecht de economie er ook voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het IMF zijn de huidige maatregelen lang niet genoeg. (Goh wat een verassing)
https://ca.news.yahoo.com...-115351377--business.html

Maar een nieuwe regering die weer moet gaan schooien bij de ECB. Nog strengere maatregelen. Bail-ins om de banken overeind te houden. En de maritieme sector en kerk die nog steeds hun steentje niet bijdragen aan een steeds verder afbrokkelende samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:37:

"Europe woke up on Monday to a lot of headlines about the humiliation of Greece, the triumph of an all-powerful Germany and the subversion of democracy in Europe.

What nonsense. If anybody has capitulated, it is Germany. The German government has just agreed, in principle, to another multibillion-euro bailout of Greece — the third so far. In return, it has received promises of economic reform from a Greek government that makes it clear that it profoundly disagrees with everything that it has just agreed to. The Syriza government will clearly do all it can to thwart the deal it has just signed. If that is a German victory, I would hate to see a defeat."

Kan me in deze reactie wel meer vinden dan vorige. Minder ideologie meer neutraliteit .
Al is geen van beide waar. Twee verschillende posities op dezelfde glijdende schaal - een schaal zonder perceptie van de factoren tijd en wisselwerking.

Dit is trouwens niet de derde bailout. Dat wordt wel zo gezegd, maar wat wij de eerste noemen was een bailin - de omzetting van private schuld naar publieke schuld. Subtiel onderscheid, maar significant.

Ideologie zit aan beide kanten, meningen zat. Neutraliteit bestaat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:37:

Voor zover ik weet was de Duitse insteek al maanden lang meer financiële hulp voor toezeggingen en hervormingen van de Griekse staat. Dat is exact wat er gebeurt is. Wat hadden ze anders willen doen? Een Grexit? Die optie was áltijd mogelijk voor álle Europese landen door simpelweg alles te vetoën. Ik vind het wel erg knap hoe je de afgelopen dagen als een verlies voor Duitsland en winst voor Griekenland kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:38:
Volgens het IMF zijn de huidige maatregelen lang niet genoeg. (Goh wat een verassing)
https://ca.news.yahoo.com...-115351377--business.html

Maar een nieuwe regering die weer moet gaan schooien bij de ECB. Nog strengere maatregelen. Bail-ins om de banken overeind te houden. En de maritieme sector en kerk die nog steeds hun steentje niet bijdragen aan een steeds verder afbrokkelende samenleving.
Nou, ik zou iets meer lezen, voor de Grieken is het an sich geen onwelkome boodschap. Op het liveblog van de Frankfurter Algemeine is men wat meer direct: Der IWF fordert jetzt entweder jährliche Transferzahlungen an Griechenland oder einen starken Schuldenschnitt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Van datzelfde liveblog: Hollande wil een 'Parlement van euro-landen', en verdere harmonisatie van fiscale en sociale regelgeving.

Denk niet dat de Duitsers daar op dit moment zo happig op zijn...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Al is geen van beide waar. Twee verschillende posities op dezelfde glijdende schaal - een schaal zonder perceptie van de factoren tijd en wisselwerking.
Gene idee waarom je altijd zo wollig taalgebruik gebruikt .

Maar neutraliteit als in minder eigen geld/politiek/... erin dat wel alle europeanen hebben , ideologie spreekt voor zich.
Dit is trouwens niet de derde bailout. Dat wordt wel zo gezegd, maar wat wij de eerste noemen was een bailin - de omzetting van private schuld naar publieke schuld. Subtiel onderscheid, maar significant.
Idd
Ideologie zit aan beide kanten, meningen zat. Neutraliteit bestaat er niet.
Maar zal eenvoudiger te vinden zijn bij een VS journalist dan bij een duitser griek belg of nederlander .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik luister graag iedere dag naar de 5 minuten van kees de kort (macro econoom) op bnr, leer je veel van. Hij vind dat voorstel van europa pure chantage. Het euro-experiment heeft gefaald en het is tijd voor griekenland om failliet te gaan. Hij is iedere dag de 5 minuten van het luisteren waard, betere infobron dan het nieuws en hij luistert lekker weg als je bezig bent tweakers af te struinen.

http://www.bnr.nl/?servic...d=2628095&audioId=2628092 (audiolink)

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 14-07-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Op het risico af dat het weer van alles oproept bij k995. Nee dus. Die Amerikaanse journalist is ook maar een mens. Daarnaast, gevormd vanuit een heel andere achtergrond en perspectief.

Je zou kunnen zeggen dat relatieve afstand tot een kwestie een factor zou kunnen zijn, dat heeft mensen er echter nog nooit van weerhouden om hun meningen te spuien als waarheden, of vanuit eigen positie of overtuiging naar gegevens te kijken - ga zo door.

Neutraliteit bestaat simpelweg niet. We verwachten het, zoeken het, maar informatie is per definitie niet neutraal, mensen zijn per definitie nooit zonder eigen perceptie, en beide zijn per definitie nooit los te koppelen van belangen.

Dat maakt het moeilijk te navigeren. Dit is ook de reden waarom mensen zo vaak instinctief perceptie, mening, overtuiging e.d. als dogma stellen. Men zoekt zekerheid. Men wil dat. Als er dus geen realiteit is behalve die geschapen vanuit observatie, dat frustreert, dus zie je dat men (over) compenseert daarvoor.

En ja, je hoeft echt niet naar de natuurwetenschappen te kijken voor die frustrerende (no pun intended) realiteit, welkom in dit universum. Realiteit wordt geschapen vanuit observatie. Wisselwerking voor schaal en / of momentum bepaalt hierin richting en tempo.

Het is in dat patroon van actie / reactie - perceptie / patroon waar het praktischer is om ontwikkelingen te toetsen op oorzaken en consequenties. Lineair is het helaas niet, ook dat strijkt ons vaak tegen de haren in.
govie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:06:
Ik luister graag iedere dag naar de 5 minuten van kees de kort op bnr, leer je veel van. Hij vind dat voorstel van europa pure chantage. Het euro-experiment heeft gefaald en het is tijd voor griekenland om failliet te gaan. Hij is iedere dag de 5 minuten van het luisteren waard, beter als het nieuws n ieder geval.

http://www.bnr.nl/?servic...d=2628095&audioId=2628092 (audiolink)
Van Liempt is ook redelijk vaak interessant bij dat medium. Interessant format trouwens die zender, jammer dat men niet wat meer inhaakt op andere media, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
IJzerlijm schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:39:
Een algemene staking in Griekenland kan de zaken alleen maar erger maken.
Sinds jaar en dag doet het dat al! Na vele luchtverkeersleidingsstakingen in Griekenland heb ik het land verruild voor Spanje. Hoe slim ben je om datgene wat jou geld in het laatje moet brengen de nek om te draaien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Sinds jaar en dag doet het dat al! Na vele luchtverkeersleidingsstakingen in Griekenland heb ik het land verruild voor Spanje. Hoe slim ben je om datgene wat jou geld in het laatje moet brengen de nek om te draaien.
Weet je zeker dat Spanje nog lang een betere keuze is? :)

Excuses, die deur stond even nèt te ver open :) Enfin, er valt veel voor en tegen op tafels te gooien. Nederlanders kijken überhaupt anders naar het concept, en de praktijk ervan. Alles kan doorschieten, en op gegeven moment kunnen zaken een eigen leven gaan leiden.

Productief is dat inderdaad niet. Toch valt ook op dat de andere kant van het spectrum ook niet gezond is. Zo zien we maar eens hoe ontzettend noodzakelijk balanceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:19:
[...]
Productief is dat inderdaad niet. Toch valt ook op dat de andere kant van het spectrum ook niet gezond is. Zo zien we maar eens hoe ontzettend noodzakelijk balanceren is.
Wat zit er aan het andere kant van het spectrum tegenover een algemene staking ? Iedereen die gewoon zijn of haar werk doet ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:10:
Van Liempt is ook redelijk vaak interessant bij dat medium. Interessant format trouwens die zender, jammer dat men niet wat meer inhaakt op andere media, maar goed.
Misschien omdat ze van het FD-concern deel uit maken. Dan wordt het misschien minder makkelijk om als kleinere dochteronderneming te schakelen naar diverse platforms zonder in het vaarwater van andere zustermaatschappijen te zitten vissen. Voor het internet zijn ze wel prima, omdat je lekker kunt surfen en die specifieke audio fragmenten kan afspelen en doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

IJzerlijm schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Wat zit er aan het andere kant van het spectrum tegenover een algemene staking ? Iedereen die gewoon zijn of haar werk doet ?
Dat men zijn of haar schouders ophaalt, zijn beklag doet op televaag.nl en dan doorgaat, hopende dat er nu echt iets veranderd is omdat wel 2000 mensen zeiden "rutte is stom11!!"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:51
Iedereen die springt als z'n baas spring zegt gok ik zo ;)

Ik lees heel veel enorme bedragen die naar Griekenland gaan, maar is er ergens overzichtelijk waar dat geld voor gebruikt wordt? Als het puur is om schulden te herfinancieren gaat er toch eigenlijk niet zoveel extra geld heen lijkt mij...

[ Voor 4% gewijzigd door rik86 op 14-07-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Afbraak economische fundamenten voor - bijvoorbeeld verhoudingen overheid / bedrijfsleven / samenleving. ZIe de trend van afname CAO's, ondermijning van de SER, etc.

Flexibele productiviteit zit in een ideëel midden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:19:
[...]

Weet je zeker dat Spanje nog lang een betere keuze is? :)
Nee, uiteraard, Spanje is wellicht ook niet altijd zeker maar ik heb nooit een staking meegemaakt tijdens mijn vakantie's. We hebben wel vaak om Frankrijk heen moeten vliegen omdat ze daar regelmatig in de luchtvaart alles plat leggen, dat land maakt het ook niet veel uit wat de rest van de wereld van ze denkt. Griekenland however heeft mij dus al zeker 10 jaar moeten missen terwijl hun grootste bron van inkomsten toerisme is. Kijk, als je nou geen concurrentie hebt dan kan je rustig staken en die dikke vinger naar iedereen opsteken. Nu maar hopen dat de Spanjaarden wel nadenken voordat ze over een staking na gaan denken. Vooralsnog schat ik ze iets kalmer in dan de Grieken.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 14-07-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:10:
Op het risico af dat het weer van alles oproept bij k995. Nee dus. Die Amerikaanse journalist is ook maar een mens. Daarnaast, gevormd vanuit een heel andere achtergrond en perspectief.

Je zou kunnen zeggen dat relatieve afstand tot een kwestie een factor zou kunnen zijn, dat heeft mensen er echter nog nooit van weerhouden om hun meningen te spuien als waarheden, of vanuit eigen positie of overtuiging naar gegevens te kijken - ga zo door.
Overduidelijk natuurlijk en?
Neutraliteit bestaat simpelweg niet.
Ik zeg dan ook nergens dat hij compleet neutraal is. Geen idee waarom je hier dus over begint.

Nogmaals voor mij lijkt dit artikel zo, jij kan gerust een andere mening hebben hoor zoiets hangt net zo goed af van je perspectief en is ten slotte heel subjectief. Geen idee dus waarom je daarover zou willen, beginnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

cbr600f4i schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Nee, uiteraard, Spanje is wellicht ook niet altijd zeker maar ik heb nooit een staking meegemaakt tijdens mijn vakantie's. We hebben wel vaak om Frankrijk heen moeten vliegen omdat ze daar regelmatig in de luchtvaart alles plat leggen, dat land maakt het ook niet veel uit wat de rest van de wereld van ze denkt. Griekenland however heeft mij dus al zeker 10 jaar moeten missen terwijl hun grootste bron van inkomsten toerisme is. Kijk, als je nou geen concurrentie hebt dan kan je rustig staken en die dikke vinger naar iedereen opsteken. Nu maar hopen dat de Spanjaarden wel nadenken voordat ze over een staking na gaan denken. Vooralsnog schat ik ze iets kalmer in dan de Grieken.
Gezien het prachtige demonstratieverbod [nouja, het gaat iig flink die kant op] in Spanje zou ik me niet al te druk maken om stakingen en demonstraties.

Ik denk dat ik voordat die nieuwe wetgeving er kwam meer spaanse demonstraties en stakingen op het journaal heb gezien dan Griekse.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Geheim IMF-rapport: Er moet veel meer geld naar Griekenland dan dit akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:
Geheim IMF-rapport: Er moet veel meer geld naar Griekenland dan dit akkoord.
Nou ja, dat is ook maar wat je er uit pikt als krant. Zo stelt het IMF dat er òf moet worden overgegaan naar een vaste periodiek van herstelbetalingen, pardon, terugbetaling (slip of the tongue), òf er moet een herstructurering met afschrijving van de schadelast gesteld worden. Zie de eerdere vermelding ervan in FAZ. Het is maar welke insteek je neemt als medium in deze.

Andere door het IMF doorberekende scenario's resulteren in een toename van kosten op termijn volgens het IMF.

Dat laatste is ook gewoon logisch, schuld op rente op schuld op rente. Volstrekt verklaarbaar.

Maar we moeten dit wel in het licht zien van de vorige rapportage waarin het IMF stelde dat we misschien toch wel eigenlijk zouden moeten gaan afschrijven en herstructureren. Die rapportage sloeg toen in als een behoorlijk bommetje. Dat men - het IMF staat tenslotte in toenemende mate onder druk - daar op blijft hameren is wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:36:
Gezien het prachtige demonstratieverbod [nouja, het gaat iig flink die kant op] in Spanje zou ik me niet al te druk maken om stakingen en demonstraties.
Liever gezegd wel eigenlijk. En de lijst van maatregelen gaat nog wel wat verder dan een 'beperking' op demonstraties. Als het in Spanje kan dan kan het ook in Griekenland, Portugal, Italië, Ierland etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Nou ja, dat is ook maar wat je er uit pikt als krant. Zo stelt het IMF dat er òf moet worden overgegaan naar een vaste periodiek van herstelbetalingen, pardon, terugbetaling (slip of the tongue), òf er moet een herstructurering met afschrijving van de schadelast gesteld worden. Zie de eerdere vermelding ervan in FAZ. Het is maar welke insteek je neemt als medium in deze.

Andere door het IMF doorberekende scenario's resulteren in een toename van kosten op termijn volgens het IMF.

Dat laatste is ook gewoon logisch, schuld op rente op schuld op rente. Volstrekt verklaarbaar.

Maar we moeten dit wel in het licht zien van de vorige rapportage waarin het IMF stelde dat we misschien toch wel eigenlijk zouden moeten gaan afschrijven en herstructureren. Die rapportage sloeg toen in als een behoorlijk bommetje. Dat men - het IMF staat tenslotte in toenemende mate onder druk - daar op blijft hameren is wel te begrijpen.
Maar gaan de Eurolanden zich nu niet besodemieterd voelen (om het zo maar te zeggen) dat dit net naar buiten komt na het akkoord gesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Liever gezegd wel eigenlijk. En de lijst van maatregelen gaat nog wel wat verder dan een 'beperking' op demonstraties. Als het in Spanje kan dan kan het ook in Griekenland, Portugal, Italië, Ierland etc.
Ach, kwestie van wennen. Dat komt hier ook nog wel. Waar nu het al best makkelijk is via de gang naar de rechter is het een logische weg om meer directe wegen verder uit te bouwen.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens of oneens ben, ik stel enkel vast dat dit het patroon is. Tien jaar geleden had men ook niet gedacht dat een SER zou verworden tot een tandeloos praatgroepje waar ieder met enige positieve dadendrang weg van zou rennen in frustratie :P We zitten op een lijn van verharding en verscherping, met de nodige saus van marketing. Waar maak je je druk over, microjobbing en ZZP zijn toch de toekomst? Kijk maar naar de VS.

Beetje scherp gesteld, zeker. Echter dit is zoals het gaat. Voordat we door krijgen dat we onszelf in de voeten van het vermogen schieten moeten we eerst tegen de muur lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22

defiant

Moderator General Chat
Interessante theorie, QE als ontmanteling van de Griekse onderhandelingspositie:
Draghi temt de Grieken en de markten

Door het opkoopprogramma van de ECB heeft Griekenland geen onderhandelingspositie meer. De markten weten dat Draghi ingrijpt als het nodig is.

President Mario Draghi van de Europese Centrale Bank (ECB) heeft één en andermaal duidelijk gemaakt dat het lot van Griekenland in de eurozone in handen moet liggen van de Europese politici en niet van centrale bankiers. Maar ondanks Draghi's succes als eerlijke bemiddelaar tussen Griekenland en zijn schuldeisers bij het toedelen van noodleningen kon hij niet verhinderen dat de ECB een beslissende rol ging spelen in de gisteren gesloten deal tussen Griekenland en zijn crediteuren over steunverlening.
Het enkele feit dat de ECB beschikt over een programma van kwantitatieve verruiming (QE) dat de centrale bank in staat stelt obligaties op te kopen om besmetting als gevolg van een Grexit te voorkomen, heeft de onderhandelingspositie van de Grieken ernstig ondermijnd.

Het doel van het opkopen van obligaties in het kader van de kwantitatieve verruiming is om geld in de eurozone te pompen om inflatie tegen te gaan - maar het vermogen van de ECB om deze aankopen te doen heeft ook geleid tot een relatieve rust op de financiële markten rond de onderhandelingen over steunverlening. Want de handelaren weten dat Draghi zal ingrijpen wanneer besmettingsgevaar dreigt.

[...]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:54:
[...]

Maar gaan de Eurolanden zich nu niet besodemieterd voelen (om het zo maar te zeggen) dat dit net naar buiten komt na het akkoord gesloten is?
Je gaat er van uit dat dit niet reeds gekend was. Waarom denk je dat zelfs toen al een aantal lidstaten resoluut "nee" zei tegen verdere bespreking van dat onderwerp, of zelfs maar tegen onderhandeling over gebruik van die 13 miljard Euro in het ESM.

Er komt altijd van alles naderhand in de publieke arena, dat is volstrekt logisch. Zolang dit maar gedoseerd is staat dat niet in de weg naar voren.

Aan de andere kant, inmiddels voelt iedereen zich toch al, zogezegd, besodemieterd. Ongeacht waar ze staan, wat ze denken, wat ze willen. Of je nu gruwt van Schäuble, dweept met Hollande, fan bent van Draghi of wat dan ook. Ik denk dat we hier wel eerlijk in mogen zijn, iedereen is hoe dan ook besodemieterd.

Niet zo zeer vanwege deze onderhandelingen of die daarvoor, of zelfs maar deze kwesties, maar simpelweg als logisch gevolg van politieke beslissingen in het verleden. De ontwikkelingen nu zijn daar de gevolgen van.

Helaas is dit een non-topic, taboe zelfs. Dus moeten we ons op andere zaken richten. Politieke verantwoordelijkheid nemen zou immers gigantisch politiek kapitaal kosten, zo zegt men. Te veel politiek kapitaal.

Als je enkel van allerlei kwaden ziet, dan valt er niet veel te doen. Dan kies je maar de minste van al die kwaden, en ploeter je maar door. Dat is in Griekenland zo, dat is bij een ECB zo, dat is bij de omgang door nationale regeringen met de hete aardappels zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:55:
Ach, kwestie van wennen. Dat komt hier ook nog wel. Waar nu het al best makkelijk is via de gang naar de rechter is het een logische weg om meer directe wegen verder uit te bouwen.
Dat insinueerde ik dus ook. ;)
Ik zeg niet dat ik het er mee eens of oneens ben, ik stel enkel vast dat dit het patroon is.
Tegenvraag. Natuurlijke ontwikkeling of niet?
Tien jaar geleden had men ook niet gedacht dat een SER zou verworden tot een tandeloos praatgroepje waar ieder met enige positieve dadendrang weg van zou rennen in frustratie :P We zitten op een lijn van verharding en verscherping, met de nodige saus van marketing. Waar maak je je druk over, microjobbing en ZZP zijn toch de toekomst? Kijk maar naar de VS.

Beetje scherp gesteld, zeker. Echter dit is zoals het gaat. Voordat we door krijgen dat we onszelf in de voeten van het vermogen schieten moeten we eerst tegen de muur lopen.
Ik zag eerder een haag van prikkeldraad van de binnenkant van een concentratiekamp voor me. Ook scherp gesteld. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:09:

Tegenvraag. Natuurlijke ontwikkeling of niet?
Waarschijnlijk niet het antwoord waar je naar zocht .. welkom bij de mensheid. Of je nu in een filosofisch kamp zit van tabula rasa, aard van de mens of in een ideologische stroming van elke mens maximaliseert eigen waarde op magische wijze zijn of haar eigen wijze die evenzo magisch altijd hetzelfde is als het optimaal moet, het gebeurt.

Natuurlijke ontwikkeling? Ja en nee. Wat is de aard van "de" mens? Ieders eigen insteek daar geeft een ander antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 14-07-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Het is hier al vaker gezegd... De ontwikkelingen gaan veel te snel op dit moment. Normaliter wens je als politicus dat na een heftig gebeuren als gisterochtend er een periode van rust intreedt, zodat iedereen weer een beetje 'in slaap' sukkelt.

Maar de realiteit haalt de politieke werkelijkheid wederom in. Heb werkelijk geen idee welke belanghebbende ervoor heeft gezorgd dat het IMF rapport over de onhoudbaarheid van de Griekse schuld nu al in de openbaarheid komt, maar ik mag er toch vanuit gaan dat dit wel degelijk invloed gaat hebben op het huidige proces.

Rutte heeft gisterochtend met zijn bekentenis een verkiezingsbelofte gebroken te hebben een potentiële angel verwijdert, maar ik neem toch aan dat de oppositie hem dwingt op dit rapport te reageren voordat er goedkeuring wordt gegeven aan het overmaken van wederom -tig Nederlandse miljarden, in de wetenschap dat het op voorhand duidelijk is dat het Griekenland niet zal gaan helpen.

In tegenstelling tot voorheen wordt nu veel over Europa gesproken, op de werkvloer, in privé-situaties. En de tendens is duidelijk; men is wel een beetje klaar met dit Europa. Er is een vrij grote consensus/perceptie dat Europa afgelopen weekend haar ware gezicht heeft laten zien. En dat ware gezicht is machtspolitiek in zijn puurste vorm en het ondergeschikt maken van het lot van burgers aan politieke belangen.

Toch heel benieuwd hoe het deksel nog op deze beerput geschroefd kan worden.

-----------

Ondertussen: Een coup in Syriza?

Een grote minderheid van 40 (van de 149) parlementariërs van de partij zouden zich verenigd hebben tegen het akkoord. Het geplande debat over het akkoord is vooralsnog niet begonnen omdat Tsipras niet op is komen dagen.

Nog een bron (wel Bild, maar ja ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 14-07-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:47
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:50:

Maar de realiteit haalt de politieke werkelijkheid wederom in. Heb werkelijk geen idee welke belanghebbende ervoor heeft gezorgd dat het IMF rapport over de onhoudbaarheid van de Griekse schuld nu al in de openbaarheid komt, maar ik mag er toch vanuit gaan dat dit wel degelijk invloed gaat hebben op het huidige proces.

Rutte heeft gisterochtend met zijn bekentenis een verkiezingsbelofte gebroken te hebben een potentiële angel verwijdert, maar ik neem toch aan dat de oppositie hem dwingt op dit rapport te reageren voordat er goedkeuring wordt gegeven aan het overmaken van wederom -tig Nederlandse miljarden, in de wetenschap dat het op voorhand duidelijk is dat het Griekenland niet zal gaan helpen.

Er is een vrij grote consensus/perceptie dat Europa afgelopen weekend haar ware gezicht heeft laten zien. En dat ware gezicht is machtspolitiek in zijn puurste vorm en het ondergeschikt maken van het lot van burgers aan politieke belangen.

Toch heel benieuwd hoe het deksel nog op deze beerput geschroefd kan worden.
Ik ben benieuwd welke politieke partij het realisme heeft om openlijk te pleiten voor een gedeeltelijke kwijtschelding van de schulden en een realistisch herstelprogramma om Griekenland ECHT bovenop te krijgen. Wie durft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:33

Dido

heforshe

Het wordt nog heel interessant als het Griekse parlement wel, maar sommige Europese parlementen niet akkoord gaan.

Dan rijst in Griekenland toch echt de vraag met wie ze in hemelsnaam "onderhandeld" hebben. Kennelijk niet met iemand die iets kon doen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
rond 2005 stemden wij tegen het verdrag van maastricht, maar kabinet had overal schijt aan en het kwam er toch. 2015 stemde de griek tegenr een europees voorstel, en de griekse premier accepteerde daarna een erger voorstel. Het volslagen opgedrongen concept van de verenigde staten, vertoont langzaam zeer grote barsten. Versnelde europese integratie is blijkbaar een utopie.

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 14-07-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Griekenland inmiddels aan het IMF betaald hebben?
Vannacht was dat nog niet zo, terwijl de dealline voor betaling toen wel verstreken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:12:
Weet iemand of Griekenland inmiddels aan het IMF betaald hebben?
Vannacht was dat nog niet zo, terwijl de dealline voor betaling toen wel verstreken was.
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ze kunnen natuurlijk niet internationaal overboeken. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeon_vl
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 09:00
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:50:

Dat schieten was bij ons gisteren al begonnen, de oppositiepartijen wreven maar al te graag erin dat de regering een paar miljard uitgeeft zonder enig perspectief en met een garantie dat het Griekenland niet helpt, dit IMF rapport geeft hen daarin nu dus gelijk.

Het probleem blijft wel dat de oppositie over het algemeen wel de vinger in de wonde legt maar nog nooit een remedie op tafel heeft gelegd, goed wetende dat dat rond een gedeeltelijke kwijtschelding zal draaien en dat meteen in dovemansoren valt. Van overtvelt of zijn handlangers hier hadden niet erg veel moeite om het verhaaltje 'hoho het kost ons wel een paar miljard dit dus moeten ze die maatregelen die ze niet hebben uitgevoerd de afgelopen jaren nu op 48 uur doorvoeren, en zo herstellen we hun economie dat zeggen andere economen dan die commies als de Grauwe, we gaan heus niet meer uitgeven' verkocht te krijgen (karikatuuraal maar dat was eigenlijk zijn boodschap).

Mensen willen gerust wel geloven dat dit niet helpt, zolang het maar niet meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Virtuosity1974 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Ik ben benieuwd welke politieke partij het realisme heeft om openlijk te pleiten voor een gedeeltelijke kwijtschelding van de schulden en een realistisch herstelprogramma om Griekenland ECHT bovenop te krijgen. Wie durft...
Ze zijn er wel, maar komen niet prominent in het nieuws, zoals dat met de grote partijen en de PVV wel gebeurt.

Ook D66 wil schuldenverlichting als mogelijkheid op tafel hebben, en de CU ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Coffeemonster op 14-07-2015 17:38 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Gooi dan ook de SP er maar bij:
https://www.sp.nl/nieuws/...-over-akkoord-griekenland
Bah.
Ik wil ook een referendum hier, D66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Coffeemonster schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:31:
[...]

Ook D66 wil schuldenverlichting als mogelijkheid op tafel hebben...
Weet dat ik om een hoge bloeddruk te vermijden geen teksten van D66 moet gaan lezen, maar kon de verleiding toch niet weerstaan....

Maar mijn angsten worden weer bevestigd :X ...

Sophie in 't Veld: "Europa is gegijzeld geweest door regeringsleiders die enkel oog hadden voor nationale belangen, ze hebben nationale politiek bedreven over de rug van Europa"

Ja, muts. Vind je het vreemd dat dit door regeringsleiders is afgehandeld? Zij zijn de enigen die een democratisch mandaat hebben om te beslissen over de miljarden die ze van hun kiezers vragen. Begrijp wel dat de realiteit niet aansluit bij het wensdenken van Brussel, maar als je serieus denkt dat een Europees volk zou accepteren dat een buitenlander bepaalt dat ze al dat geld op mogen hoesten, dan sta je wel heel erg buiten de realiteit. But then again, what else is new.

En ja, ik snap echt wel dat de ECB zonder Nederlandse inbreng een groot deel van onze portemonnee beheert, maar dit is weer een compleet ander niveau.

Hoop in ieder geval dat D66 haar de komende periode flink wat air-time geven. Dan komen de D66 stemmers er tenminste achter waar die partij voor staat. Want hoewel D66 nooit onder stoelen of banken steekt 100% voor een federaal Europa te zijn, lijken maar weinig stemmers zich dat te realiseren.

But i dare you, I double dare you... Als jullie donderdag gaan pleiten voor een Nederlands referendum hieromtrent winnen jullie mijn respect terug. Maar ik heb zo'n idee.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 14-07-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou D66 ook voor een parlementair onderzoek zijn om de Goldman Sachs fraude gepleegd tegen het ABP door financiële rotzooi te verkopen te laten onderzoeken? Omroep Max heeft hier een tweedelige documentaire aan besteed ondanks het verzoek van de pensioenfondsen om dit niet uit te zenden. Die zien immers niet graag hun vuile was buiten hangen.

Ondertussen zijn vakbonden aan het mekkeren dat de rentevoet t.a.v. pensioenen aangepast worden zodat er meer pensioenpremie betaald moet gaan worden. Ook een manier om te verdoezelen dat de pensioenfondsen leeg gegraaid worden door de grote 'too big to jail' financiële instituties. En dus ja ook jouw pensioengeld wat je nooit meer terug ziet.

In dat opzicht is er weinig verschil met de Griekse tragedie. 'Aaand it's gone.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Misschien wel interessant: vanavond 20:25 uur:
http://www.omroepmax.nl/zwartezwanen/
Gaat over de zieke financiële wereld en pensioenfondsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo langzamerhand nóg sceptischer aan het worden over of deze deal over een week of twee nog steeds op tafel ligt. Griekenland is het er niet mee eens, een (steeds) groot(er) deel van de Europese bevolking is tegen (om wat voor reden dan ook), het IMF adviseert anders, oppositiepartijen in Europa laten steeds meer van zich horen en inmiddels is Schäuble ook bezig om er tegenaan te schoppen. Wie blijven over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Het spel is al op de wagen: CDA: Maak IMF-rapport openbaar

Is toch ook van de zotte dat dat rapport geheim is? Als daaruit daadwerkelijk blijkt dat Griekenland ook met die nieuwe miljarden geen schijn van kans heeft (wat iedereen natuurlijk allang weet) verandert toch het hele spel?

Dan kan de huidige overeenkomst de prullenbak in en kan er gekeken worden naar iets dat wel perspectief biedt.

-------------------

Pfff... Als je dit toch leest (en kijk dat filmpje ook even :| ) dan kun je toch niet anders dan concluderen dat we met een mission impossible bezig zijn :? .

[ Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 14-07-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:22:

Is toch ook van de zotte dat dat rapport geheim is? Als daaruit daadwerkelijk blijkt dat Griekenland ook met die nieuwe miljarden geen schijn van kans heeft (wat iedereen natuurlijk allang weet) verandert toch het hele spel?

Dan kan de huidige overeenkomst de prullenbak in en kan er gekeken worden naar iets dat wel perspectief biedt.

-------------------

Pfff... Als je dit toch leest (en kijk dat filmpje ook even :| ) dan kun je toch niet anders dan concluderen dat we met een mission impossible bezig zijn :? .
Ook wel even aardig om te vermelden (uit het gelinkte Telegraaf artikel)
SP, D66, GroenLinks, ChristenUnie, SGP, 50PLUS, Partij voor de Dieren en Groep Bontes/Van Klaveren hebben Heerma laten weten dat ze zich achter zijn verzoek scharen om het IMF-rapport openbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
Het is echt niets nieuws voor de mensen die de situatie volgen dat het huidige pakket geen oplossing is, en voor de insiders al helemaal niet, het is echter politiek dus daar rolt iets uit met draagvlak en niet per se wat nodig is of iets wat goed is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Een bevriende journo had dit enkele dagen terug in zijn tijdslijn geplaatst:

ECB to make between €10 and €22 billion profit out of loans to Greece

Dat maakt de belangen van de ECB in deze ook gelijk duidelijk.
The ECB estimates that the total profit will be €5.6 billion between 2014 and 2016. Using this we estimate that the total profit into the 2020s will rise to €10.4 billion. However, analysis of official figures suggests that the ECB’s stated profits are an underestimate.
Sinds wanneer opereren Centrale Banken met winstoogmerk, trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 14-07-2015 20:50 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:
Een bevriende journo had dit enkele dagen terug in zijn tijdslijn geplaatst:

ECB to make between €10 and €22 billion profit out of loans to Greece

Dat maakt de belangen van de ECB in deze ook gelijk duidelijk.

[...]

The European Central Bank and its member national central banks are on track to make between €10 billion and €22 billion of profit out of lending to Greece, if Greece pays its debts in full, according to new analysis of official figures by Jubilee Debt Campaign.
Dat is wel een erg grote 'maar', dat weet de ECB ook wel, dus het lijkt me sterk dat ze daar beleid op baseren. Maar aan de andere kant...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

En dan?

Grieks parlement accepteert de deal, Europa verwerpt de deal.
Griekenland realiseert zich dat ze de afgelopen zes maanden tegen een bak lucht hebben gepraat.

Reshuffle kabinet - Volgens een recent poll wil 62% van de Grieken Tsipras als PM na een reshuffle.
Varoufakis terug als FinMin, een generaal op defensie, en GREXIT.

Griekenland uit de EMU, uit de EU, minimaal 30% haircut op de schulden, en rustig afwachten of Duitsland tanks stuurt om het geld terug te halen. Als dat gebeurt kiest Frankrijk (na Spanje, Portugal, Italie) kant.

Ik heb net even gepolst bij mijn vrouw. Dat scenario betekent twee banen opgeven, een huis opgeven, en naar m'n schoonfamilie verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:26:
Ik heb net even gepolst bij mijn vrouw. Dat scenario betekent twee banen opgeven, een huis opgeven, en naar m'n schoonfamilie verkassen.
Ook Stratfor geeft je gelijk

Ping Virtuozzo trouwens, alhoewel je 'm vast al voorbij hebt zien komen ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:36:
[...]

Ook Stratfor geeft je gelijk

Ping Virtuozzo trouwens, alhoewel je 'm vast al voorbij hebt zien komen ;)
Pas met die wel op. Friedman heeft het de helft van de tijd volledig bij het verkeerde eind. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
En dan? De Griekse schuld afschrijven tot een voor hun beheersbaar niveau (50-80%?) en ze daarna op eigen benen laten staan. Vervolgens de hele EMU zo snel mogelijk gecontroleerd ontbinden voordat we elkaar hier in het noorden ook de hersens in beginnen te slaan.

"Nederland verdient goud aan de euro". Vaak gehoorde uitspraak. Heb altijd geleerd dat een order pas succesvol is als het geld op de bank staat. Als ik een klant waar ik €100.000 mee heb omgezet €80.000 netto moet geven omdat hij anders niet overleefd en mijn rekeningen niet kan betalen vind ik dat geen goede deal.

De eventuele meer-omzet die we aan de euro toe mogen schrijven is niets meer of minder dan een piramidespel gebleken. De rekeningen kunnen immers niet betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online

-------------------

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom dat rapport überhaupt geheim is?
Geeft heel, heel weinig vertrouwen in dit schimmige gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is ook wel leuk.
http://nos.nl/artikel/204...r-belastingdeals-uit.html

Ja, natuurlijk wel Nederland en Duitsland. Griekenland, ik denk het toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
Waarschijnlijk "om onrust te voorkomen".

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Als de overheid geld uitgeeft, zijn ook de details daarvan heel interessant voor de kredietverstrekkers.

Maar ook commerciële partijen die bijvoorbeeld in onderhandeling zijn met de overheid hebben interesse in die informatie.Als jij 'in de kaarten' van je onderhandelingspartner kan kijken, en de maximale budgetten, of de minimale voorwaarden mag inzien. Dan heb je een voordeel als bedrijf of wie dan ook om een maximaal rendement uit je onderhandelingen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:44:

Het antwoord zal wel vrij simpel zijn dat de EU (lees: Duitsland) damage control probeert toe te passen en de situatie niet verder wil laten escaleren.

Wat betekend dat alle zaken die niet overeenkomen met de verhaallijn die de EU heeft bedacht even niet groots en uitgebreid door de mainstream media behandeld mag worden.

(Zie ook het eerdere IMF rapport waaruit de conclusie getrokken kon worden dat Griekenland nooit de schulden terug zou kunnen betalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste nieuws is dat het IMF mogelijk niet mee wil gaan in de laatste plannen; terug naar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:46:
Waarschijnlijk "om onrust te voorkomen".
In Nederland is het ook gebruikelijk voor zelfs gemeentes om niet alle financiële details van nog lopende of komende aanbestedingsprojecten openbaar te maken.

Kan mij voorstellen dat als het rapport, des IMF's heel gedetailleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:43:
En dan? De Griekse schuld afschrijven tot een voor hun beheersbaar niveau (50-80%?) en ze daarna op eigen benen laten staan. Vervolgens de hele EMU zo snel mogelijk gecontroleerd ontbinden voordat we elkaar hier in het noorden ook de hersens in beginnen te slaan.
Precies, maar dat gaat dan dus unilateraal door Griekenland gebeuren. En gelijk hebben ze, met de impliciete steun van het IMF. Helaas lijkt het IMF zijn invloed te verliezen (en//of geloofwaardigheid).

De vraag is wat de reactie dan is van Duitsland (theoretisch Europa, maar de facto Duitsland).

Wat willen ze doen om dat geld terug te halen?
"Nederland verdient goud aan de euro". Vaak gehoorde uitspraak. Heb altijd geleerd dat een order pas succesvol is als het geld op de bank staat. Als ik een klant waar ik €100.000 mee heb omgezet €80.000 netto moet geven omdat hij anders niet overleefd en mijn rekeningen niet kan betalen vind ik dat geen goede deal.
Ligt eraan...

Als ik jou een miljoen leen tegen 30% rente en ik moet na drie jaar 50% afschrijven, heb ik winst gemaakt. Als ik mezelf rijk had gerekend hopende op volledige aflossing verdien ik het om failliet te gaan. Tenzij ik een "too big to fail" Duitse bank ben natuurlijk 8)7
De eventuele meer-omzet die we aan de euro toe mogen schrijven is niets meer of minder dan een piramidespel gebleken. De rekeningen kunnen immers niet betaald worden.
Vergeet niet dat wij als eerste in de pyramide zaten en dus, zoals in ieder pyramidespel, wel degelijk geprofiteerd hebben.

We hebben het niet over verlies nemen, maar over accepteren dat we nog meer winst mislopen.

Helaas zijn we gewend geraakt aan die extra winst.

Om even zo te redeneren als degenen die elke Griek verantwoordelijk houden voor de crisis: wij hebben jarenlang geprofiteerd van de leningen en extra inkomsten, en als dat wegvalt doet het misschien pijn. Dat verdienen we toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:
Laatste nieuws is dat het IMF mogelijk niet mee wil gaan in de laatste plannen; terug naar af.
Hebben ze hun laatste twee betalingen die griekenland gemist heeft al dan? die van de 30e en gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hier een linkje naar dat verhaal: http://www.elsevier.nl/Ec...221W/?masterpageid=158493

Benieuwd naar dat debat van donderdag. Er ligt een rapport op straat waaruit blijkt dat het akkoord waarover gestemd mag worden niet kan/mag worden gegeven, maar dat rapport is formeel geheim.

En als het nu om een half miljoentje zou gaan 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door alexbl69 op 14-07-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:
Schitterend... een derde van de troika die tegen hun eigen plannen (?) ingaat.

Met wie heeft Griekenland eigenlijk onderhandeld?

Een niet-bestaand clubje dat geen enkel mandaat, democratisch of anderszins bleek te hebben.

En dan wil Duitsland boos worden vanwege niet nakomen van afspraken? Als deze deal door een andere partij dan Griekenland uit het water geblazen wordt hebben ze vrij spel om alle afspraken naast zich neer te leggen. Inclusief de aangegane schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De soap wordt leuker en leuker. :*)

Overgens is dat IMF rapport ook gewoon dom. Was het uitgebracht dan zou bijna geen politieke partij of mediaorganisatie er aandacht aan geven. Dat is nu wel anders. Klassiek voorbeeldje wat niet verteld wordt is interessanter dan wat wel verteld word.
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Een niet-bestaand clubje dat geen enkel mandaat, democratisch of anderszins bleek te hebben.

En dan wil Duitsland boos worden vanwege niet nakomen van afspraken? Als deze deal door een andere partij dan Griekenland uit het water geblazen wordt hebben ze vrij spel om alle afspraken naast zich neer te leggen. Inclusief de aangegane schulden.
Zeg dat maar eens tegen Draghi. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Inderdaad. Eurogroep bestaat officieel helemaal niet (Skunk works?), het IMF mag haar eigen plan niet uitvoeren, en dan de ECB nog.

Wat een puinzooi |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Tsipras heeft bilateraal met Lagarde gepraat op de top zondagavond. Ben erg benieuwd in hoeverre hij dit al wist...

Want dat zou wat zijn. Eerst met voorkennis Ja en Amen zeggen tegen Duitsland en vervolgens alsnog een dikke middelvinger geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Tsipras heeft bilateraal met Lagarde gepraat op de top zondagavond. Ben erg benieuwd in hoeverre hij dit al wist...

Want dat zou wat zijn. Eerst met voorkennis Ja en Amen zeggen tegen Duitsland en vervolgens alsnog een dikke middelvinger geven...
Lagarde dacht natuurlijk met een pragmatische politicus te maken te hebben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Je gaat je toch afvragen in hoeverre we te maken hebben met een ste;letje noobs op Europees-politiek niveau...

Varoufakis die "onverwacht" aftreed terwijl "toevallig" een ingewerkte opvolger die bij alle onderhandleingen betrokken was klaar stond...

Tsipras die een onderonsje met Lagarde heeft, waarna er "toevallig" weer een IMF-rapport "lekt" dat de deal buiten Griekse schuld kan opblazen...

Zou het mogelijk zijn dat de Grieken een veel hoger spel spelen dan Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:07:
[...]

Je gaat je toch afvragen in hoeverre we te maken hebben met een ste;letje noobs op Europees-politiek niveau...

Varoufakis die "onverwacht" aftreed terwijl "toevallig" een ingewerkte opvolger die bij alle onderhandleingen betrokken was klaar stond...

Tsipras die een onderonsje met Lagarde heeft, waarna er "toevallig" weer een IMF-rapport "lekt" dat de deal buiten Griekse schuld kan opblazen...

Je zou inderdaad bijna denken dat het uiteindelijk een goed uitgekiende strategie was om voor eens en altijd aan het grote publiek te laten zien hoe ziek, gestoord en verrot de Europese "democratie" in werkelijkheid is. Met alle gevolgen van dien. Bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
[...]

Inderdaad. Eurogroep bestaat officieel helemaal niet (Skunk works?), het IMF mag haar eigen plan niet uitvoeren, en dan de ECB nog.

Wat een puinzooi |:(
Wel ironisch dat het IMF is opgericht tijdens de Tweede Wereldoorlog om wederopbouw te kunnen stimuleren, en nou dreigt een land uit de Eurozone te duwen met de nodige consequenties.
Dit akkoord hoe onrealistisch ook houdt Griekenland er nog wel bij, dat staat nu op losse schroeven.
Of het IMF gokt er op dat Duitsland zich toch maar wat soepeler gaat opstellen?
Als die gok verkeerd uitvalt en een Grexit volgt dan heeft het IMF ook gefaald met haar doelstelling:
The IMF’s responsibilities: The IMF's primary purpose is to ensure the stability of the international monetary system—the system of exchange rates and international payments that enables countries (and their citizens) to transact with each other. The Fund’s mandate was updated in 2012 to include all macroeconomic and financial sector issues that bear on global stability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Je zou bijna denken dat het uiteindelijk een goed uitgekiende strategie was om voor eens en altijd aan het grote publiek te laten zien hoe ziek, gestoord en verrot de Europese "democratie" in werkelijkheid is. Met alle gevolgen van dien. Bijna.
Of het van tevoren uitgekiend was of niet, het is wel een side-effect.

Standaard "grappige" plaatjes op facebook in de trand van "laat de luie Grieken bloeden" krijgen nu al 50%+ kritische reacties.

Er is zeker een verandering gaande, een afbraak van het zorgvuldig opgebouwde plaatje van "Griekenland wil niets doen".

De ironie is dat ik het idee heb dat dat niet zoveel te maken heeft met een perceptie van een welwillender Griekenland, maar meer met een perceptie van een neokoloniaal Duitsland en een anti-democratische EU die "ontmaskerd" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:07:
[...]

Dat zou goed kunnen... * fast-server kijkt naar de USA i.v.m. de griekse gas reserves

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Of het van tevoren uitgekiend was of niet, het is wel een side-effect.

Standaard "grappige" plaatjes op facebook in de trand van "laat de luie Grieken bloeden" krijgen nu al 50%+ kritische reacties.

Er is zeker een verandering gaande, een afbraak van het zorgvuldig opgebouwde plaatje van "Griekenland wil niets doen".

De ironie is dat ik het idee heb dat dat niet zoveel te maken heeft met een perceptie van een welwillender Griekenland, maar meer met een perceptie van een neokoloniaal Duitsland en een anti-democratische EU die "ontmaskerd" worden.
Aan de andere kant: ik ben bang dat je niet alle 1215+ reacties gelezen hebt onder dit artikel.
Ik ook niet, maar dat geeft wel een ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Tsipras heeft eerder vandaag een interview in Griekenland gegeven, waarin hij min of meer zei wat Varoufakis ook al eerder in een interview na zijn ontslag als minister had gezegd. Iets in de trend van:

"Tja, we kunnen wel nieuwe verkiezingen houden maar dat heeft toch geen zin want we zijn geen soeverein land meer. Dus ik neem mijn verantwoordelijkheid als leider van dit land en ga - zoals beloofd - de orders uit Brussel uitvoeren".

Pats. Gaat absoluut geen invloed hebben op Grieken die trots zijn op hun land en cultuur hoor. Absoluut niet. </sarcasm>
Soldaatje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:51:
Aan de andere kant: ik ben bang dat je niet alle 1215+ reacties gelezen hebt onder dit artikel.
Ik ook niet, maar dat geeft wel een ander beeld.
Telegraaf lezers zijn niet representatief voor heel Nederland. Al helemaal niet als ze reaguren.

[ Voor 43% gewijzigd door mindcrash op 14-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:
Sinds het begin. Want als je zoveel geld bij kan drukken als je zelf wilt dan kun je net zoveel winst maken als je wilt, je hoeft er toch niets tegenover te zetten. ;)

Overigens is het IMF een fonds van de BIS (centrale bank van de centrale banken). U weet wel die bank die fout was in WWII. Sinds die tijd is die erg verlegen geworden. Maar in zekere zin zijn de ECB en het IMF ook familie van elkaar omdat ze beiden onder de BIS vallen. Dus onafhankelijk zijn wel in theorie maar trekken vaak samen op als het gaat om landen te paaien met een lening en in ruil daarvoor allerlei contra productieve maatregelen te eisen die het tegenovergestelde effect hebben van economische stimulans en zijn ook vaak nog eens verwikkeld in belangen verstrengelingen bij de bedrijven die de contracten krijgen om die economische maatregelen uit te voeren.
Dit staat redelijk goed omschreven in het boek 'Confessions from an economic hitman' van John Perkins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:52:
Telegraaf lezers zijn niet representatief voor heel Nederland. Al helemaal niet als ze reaguren.
Nee, dat niet. Maar dat zijn Facebook reacties op foto's ook niet. :)
Dat punt wou ik ook niet maken, het ging meer om de beeldvorming.

[ Voor 10% gewijzigd door Soldaatje op 14-07-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:33:
Natuurlijke ontwikkeling? Ja en nee. Wat is de aard van "de" mens? Ieders eigen insteek daar geeft een ander antwoord.
Als je kijkt naar verschillende groepen dan verschilt het inderdaad.
Joris Luyendijk die laat zien dat de financiële instituties denken dat ze een monopolie spelletje spelen en vals spelen wordt afgedaan met en tik op de vingers.
Jezelf min of meer (volgens mij interpretatie) aangeeft dat politici die dusdanig selectieve informatie krijgen/consumeren dat ze een eigen realiteit geschapen hebben gebaseerd op een eigen waarheid en zich veelvoudig laten 'inspireren' door lobbyisten.
Intellectuelen die zich bezig houden met wetenschap en filosofie gebaseerd op dogma's die dusdanig ingesleten zijn dat ze niet meer ter sprake kunnen worden gesteld.
Multinationals die geweldige PR campagnes organiseren om te verbloemen dat ze niet malen om het milieu, wetten of mensenlevens.
Het grote publiek apathisch is (gemaakt) en zich alleen nog druk maakt om triviale zaken past daar dan goed bij.

Er zijn genoeg mensen die het perspectief en overzicht hebben het zijn juist die mensen die het verschil kunnen maken maar die zien blijkbaar de noodzaak niet of hebben een of ander god complex. Een weliswaar oude filosofie maar kan nog steeds meer destructief kan zijn dan een ICBM.

Ontopic:
Tsipras die o.a. Schauble aan het jennen is door te zeggen dat verkiezingen geen zin hebben als je land aan het financiële infuus hangt.
http://www.zerohedge.com/...e-no-point-holding-electi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:12:
Ontopic:
Tsipras die o.a. Schauble aan het jennen is door te zeggen dat verkiezingen geen zin hebben als je land aan het financiële infuus hangt.
http://www.zerohedge.com/...e-no-point-holding-electi
Like I just said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:

Als ik jou een miljoen leen tegen 30% rente en ik moet na drie jaar 50% afschrijven, heb ik winst gemaakt. Als ik mezelf rijk had gerekend hopende op volledige aflossing verdien ik het om failliet te gaan. Tenzij ik een "too big to fail" Duitse bank ben natuurlijk 8)7
Ach altijd alles op duitsland afschuiven hoe makkelijk.

Realiteit (wat velen hier blijkbaar niet beseffen):
Composition and estimated bond holdings of creditor committee

http://scholarship.law.du...ntext=faculty_scholarship

Allianz (Germany) 1.3
Ageas (Belgium)1.2
MACSF (France)na
Alpha Eurobank (Greece)3.7
Bank of Cyprus 1.8
Marathon (USA) na
Axa (France) 1.9
Bayern LB (Germany) na
Marfin (Greece) 2.3
BNP Paribas (France) 5.0
BBVA (Spain) na
Metlife (USA) na
CNP Assurances (France) 2.0
BPCE (France) 1.2
Piraeus (Greece) 9.4
Commerzbank (Germany) 2.9
Credit Agricole (France) 0.6
RBS (UK) 1.1
Deutsche Bank (Germany) 1.6
DekaBank (Germany) na
Société Gén.(France)2.9
Greylock Capital(USA)na
Dexia (Belg/Lux/Fra)3.5
Unicredit (Italy)0.9
Intesa San Paolo (Italy)0.8
Emporiki (Greece)na
LBB BW (Germany) 1.4
Generali (Italy) 3.0
ING (France) 1.4
Groupama (France) 2.0
National Bank of Greece 13.7
HSBC (UK) 0.8

Notes: In € billion. Estimates of bond holdings refer to June 2011, creditor committee composition to December
2011. Sources: Barclays (2011) and Institute of International Finance (http://www.iif.com/press/press+219.php).

Duitse banken : tegen de 8 miljard
Griekse banken : tegen de 30 miljard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Beetje humor vandaag: moest even op een Duitse Excelversie werken, en wilde de IF formule gebruiken. Werkt niet, je moet WENN gebruiken. Op twitter geklaagd dat ik nu een beetje wist hoe de Grieken zich voelen, komt antwoord "not IF, but WENN will there be a #grexit?". Badabum Tsss

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:24:
offtopic:
Beetje humor vandaag: moest even op een Duitse Excelversie werken, en wilde de IF formule gebruiken. Werkt niet, je moet WENN gebruiken. Op twitter geklaagd dat ik nu een beetje wist hoe de Grieken zich voelen, komt antwoord "not IF, but WENN will there be a #grexit?". Badabum Tsss
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
IMF won't take new #Greece programme to board unless there is a solution to debt problem
Aldus de guardian, de soap gaat nu echt beginnen...

Pagina: 1 ... 47 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de Eurocrisis. Voor de EU in het algemeen is er het volgende topic: :)
Het grote Europese Unie topic