Omgekeerde wereld, zoals ik al zei dan heb je een blog nodig geen discussie forum.
En als hij de bron niet kan geven dat hij dit dan zegt, kous af. Nu doet hij alsof dit alom bekend is en je bijna achterlijk bent om het niet te weten.
Een deel van wat Virtuozzo zegt staat in documenten waar hij de link niet van kan/mag geven. Dat maakt zijn positie krachtig en kwetsbaar tegelijk: hij kan ons inderdaad misleiden. Echter, op basis van de kennis die ik heb (over deze casus, over economische theorie in het algemeen en omtrent faillisementen in het bijzonder) durf ik te stellen dat Virtuozzo een waardevolle bijdrage heeft.
k995 reageert daar voortdurend op door een bron te vragen. Dat werkt niet om bovenliggende redenen. Bovendien geeft hij nauwelijks onderbouwde argumenten -en als het argumenten zijn, zijn ze eenvoudig te weerleggen met bronnen die gemakkelijk te vinden zijn. Basiskennis bestuurskunde/economie zeg maar. Dat is ook gedaan (ook door Virtuozzo) en inmiddels hebben we het stadium bereikt dat k995 enkel om bronnen vraagt. Dat verdiept de discussie niet, maar vertraagt deze alleen en irriteert bovendien.
Omdat er nooit een bron gegeven is die bevat wat er gezegd word, je overdrijft trouwens serieus heel af en toe als er echt iets uitspringt dat me raar lijkt vraag ik dat . Ik was trouwens gestopt totdat al lachend over mij zelf door hem gesproken werd. Ik zoek het dan zelf maar op en rarara ik kom op het tegenovergestelde van wat beweerd werd. Tja
Vraag je trouwen af: waarom op een forum als dit "geheime niet voor publiek bestemde "info beschikbaar maken. Welke nut kan dat ooit hebben?
Soit het kan zijn zoals je denkt, genoeg mensen die moeite prive en werk gescheiden te houden.
Zoals ik al zei dat hij dan zegt dat deze bron niet voor publiek is en die nu niet kan geven, maar rond de pot blijven draaien geeft volgens mij toch andere het recht om daar blijven op door te gaan. Je kan enkel een disucssie hebben gebaseerd op feiten .
Dido schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:56:
Wat betreft de belangenverstrengeling tussen Duitsland (en Frankrijk) en de Griekse defensieuitgaven, ik kwam dit
artikel uit 2012 tegen waarin redelijk duidelijk wordt dat bezuinigingen op defensie te pijnlijk waren voor Duitsland. Griekenland werd nooit gedwongen om de contracten af te sluiten (in de goede tijden) maar mag er vervolgens ook niet onderuit. Terwijl je toch zou kunnen stellen dat de fabrikanten een risico namen om een deal te sluiten met een bijna faiiliet land...
Ik zou dat artikel nog eens lezen.
Dit is het relevante stuk :
"When it came to his turn to address the leader, he instinctively popped the question that many in Greece have wanted to ask. "After running through all the reasons why austerity wasn't working in my country I brought up the issue of defence expenditure. Was it right, I asked, that our government makes so many weapons purchases from Germany when it obviously couldn't afford such deals and was slashing wages and pensions?"
Live Greek debt crisis: Tsipras meets mutinous MPs as bailout vote looms - live
Greece’s prime minister faces rebellion after capitulating over the swingeing austerity measures forced on Athens by its eurozone partners
Read more
Merkel's reaction was instant. "She immediately said: 'But we never asked you to spend so much of your GDP on defence,'" Panagopoulos recalled. "And then she mentioned the issue of outstanding payments on submarines she said Germany had been owed for over a decade.""
Buiten dat je denkt dat al de griekse defensie uitgaven duitste betalingen voor al geleverd materiaal zijn kan griekenland perfect zonder problemen op het leger besparen.
Lees dit eens wat hier rechtstreeks over gaat :
http://www.theguardian.co...in-its-brussels-proposals
"If it is still high, that is because of “a consensus in the country that there is a threat from Turkey and that we need to be able to defend ourselves against it. This is not Belgium or Portugal,” Dokos said."
Auredium schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:31:
Het enige echt politieke obstakel is de angst dat de EU uit elkaar barst/springt op het moment dat er een Grexit komt. Daar zit ook het heikele punt. Het is niet de macht van Griekenland intern maar de macht van Brussel en de macht van de leidende EU landen die op het spel staat. Die macht is nu al diep aangetast want de hele EU ziet hoe erg dicht tegen het dictatoriale de EU aan zit met zijn druk op Griekenland. Terechte druk, maar toch ook buitensporig veel druk. Met een Grexit zal het voor Brussel en de leidende EU landen veel lastiger zijn om regelgeving aan EU lidstaten op te leggen. Tee grote regels zullen leiden tot potentiele politieke veranderingen. de bevolking van een lidstaat kan dan makkelijker er vanuit gaan dat een anti-EU partij erin slaagt vergaande tegengas op Brussel uit te oefenen.
Daar heb je protesten/burgerinitiatieven voor nodig,waar zie je de verontwaardiging? Buiten wat twitter boodschappen is het rustig. Over naar de orde van de dag.
En de boodschap aan andere EU sceptici is duidelijk : de handschoenen komen af als je zo hard tegen de EU ingaat.
[
Voor 44% gewijzigd door
k995 op 14-07-2015 11:27
]