Ik stel deze situatie ook nergens anders voor..... Over de DM hebben we het al gehad, dat doet hier ook helemaal niet terzake.
Meningen zijn prima, is het zo ontzettend veel gevraagd om het eigen perspectief eens zelfstandig en met anderen te toetsen? Ja, er komt vast wel weer de gebruikelijke reactie bij, of dat nou zo productief is, dat is ook weer een vraag. Juist hier is het platform praktischer en meer open dan op menige andere plek, is het dan nodig om met een dergelijke omleiding iemand woorden in de mond te leggen?
Perspectief toetsen? Natuurlijk, maar dat hoeft een mening niet te doen veranderen. Immers, we stoppen morgen vroeg vast niet allemaal het zelfde beleg op ons brood.
Ik leg je niets in de mond hoor, ik stel je een vraag op basis van een iets wat denigrerende opmerking van die ik dacht te lezen. Maar goed.... Aan jou om dit te ontkrachten in dien dit het geval zou zijn, dit mag natuurlijk, zoals ik jou ook persoonlijk heb laten weten altijd via een DM bericht in mijn mailbox op deze website. Al was het maar omdat dit soort getouwtrek nog al off-topic is voor de discussie..
En ja, ik vraag me af waarom je die spiegel op jezelf betrekt. De verwijzing kwam eerder al voorbij, en heeft niets met jou te maken, maar met het onderwerp van eerlijkheid in kaders van beeldvorming. Maar goed, dat heb je dan waarschijnlijk gemist - dat kan, het is immers een topic met af en toe behoorlijke snelheid en met zelfs korte afwezigheid staan er al snel legio berichten in de tussentijd
Nee joh, trek het je van de spiegel niet aan, dat was meer met een knipoog bedoeld, die was ik alleen vergeten en heb hem later toegevoegd. Een beetje in het kader van onze persoonlijke discussie. Nogmaals, in andere bewoording; Til hier niet zo zwaar aan.
. Dat fenomeen van die spiegel is nou juist een van de meest trieste elementen in al deze ontwikkelingen. De Grieken hebben hem al voor de neus gekregen, door eigen doen en door ons doen. Wij zijn hem inmiddels voor de neus aan het krijgen.
Op betrekking van spiegel tot de Grieken ben ik het helemaal met je eens, waarschijnlijk wel weer met andere motieven. Maar goed, de eindconclusie qua spiegel delen we wel denk ik

En dan valt juist op, dat vanuit volharding in overtuiging zonder zin voor verdere perspectieven zelfs de spiegel ontkent wordt. Saillant.
Enfin, oprechte vraag: is er echt een probleem met perspectieven wisselen om zaken te verkennen? Het lijkt er wel op. Dat is je goed recht, het is echter misschien een idee om eens te kijken naar wat er gebeurt als die insteek op niveau's van besluitvorming als de Werkgroep gehanteerd wordt.
Zie het bovenstaande wat ik daar al over heb geschreven, laten we het nou niet persoonlijk maken, dat komt de discussie niet ten goede. Iedereen mag met zijn eigen motieven mee doen aan deze discussie, sommige mensen voelen de behoefte tot complete innerlijke verdieping wel, anderen hebben dat minder. Ik zou zeggen, laat iedereen daar in vrij. De gedachte om iedereen te willen vormen wekt bij mij wat weerstand op, laat iedereen ongeacht hoe lekker zelf zijn of haar standpunten bepalen. Het dwingen tot een zekere gestuurde verdieping geeft mijn soms een gevoel van verplichte vorming. Een gevaarlijk terrein op zeker punten.
Omdat er dan pijnlijke vragen op tafel komen. Een heel groot aspect daarvan is de noemer van politiek kapitaal. Dat bouw je op met beeldvorming, je geeft het richting, zorgt er voor dat mensen het perspectief delen, en daaruit verkrijg je mandaat.
Ga je te lang met een zekere beeldvorming door, dan komt een moment waarop je eigenlijk niet meer terug kan wil je niet ineens moeten gaan uitleggen hoe de vork echt in de steel zit. Grote kans dat je dan niet enkel je mandaat verliest, maar ook het fundament voor dat gekozen perspectief.
Hier ben ik het mee eens, in mijn eigen woorden. Tsipras heeft zijn eigenvolk iets voor gehouden, hij heeft geloof gekweekt onder zijn eigen bevolking, dit heeft hij ten tweede willen bevestigen door een referendum, echter nu het puntje bij het paaltje komt moet zijn bevolking waarschijnlijk zwaarder lijden dan dat hij in eerste instantie had toegestemd. Vooral en deels door "zijn" keuze....
Derhalve is dit niet enkel het probleem van een politicus, maar ook van partij en stroming.
correct, ook hier vinden "wij" elkaar in.

Dus ja, bezittingen zullen voor een appel en een eitje verkocht moeten worden middels een instelling onder beheer van hen die niet enkel kiezen wat verkocht moet worden, maar ook bepalen wie mag kopen en tegen welke prijs, die ook degenen zijn die bepalen dat dit überhaupt moet gaan gebeuren.
Treuhand 2.0 - met nota bene exact dezelfde mensen op het toneel en in de coulissen. Het is op zijn minst triest.
Zeker, had hij het achteraf maar anders gedaan... De ene democratie tegen de andere, de zwakste zal altijd het onderspit drijven.
Even iets anders, de realiteit van nu...
https://twitter.com/noorl...status/620408643230531584Arjan Noorlander @noorlanderarjan
Veel signalen dat t nog uren duurt. Weinig dat er akkoord in zicht is...
Dat is geen goed nieuws....