Hier vinden we elkaar.Dr. Strangelove schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:04:
Ik heb helemaal geen issue met de Grieken een schuldenreductie te geven, zolang het onderdeel is van een bredere aanpak.
Maar ik vind het pointless om een oplossing toe te passen omdat je dat ook hebt gedaan voor een ander land, in een andere tijd, in een andere situatie.
Denken jullie dat een schuldenreductie Griekenland structureel gaat helpen? Ik niet, tenzij je de mentaliteit verandert zitten ze over tien jaar weer in dezelfde problemen.
Waarom is dit referendum een goed voorbeeld? Dit was democratie ten top, waarbij de Griekse regering hun eigen lot verbond aan het referendum.Dr. Strangelove schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:33:
[...]
Dus we strepen gewoon een bak nullen weg en het probleem is opgelost? Er zijn best dingen veranderd in Griekenland maar ik vind niet dat de huidige regering fiscaal verantwoord beleid uitzet. Dit referendum is een erg goed voorbeeld van hoe corrupt het land nog steeds is en hoe weinig respect de overheid heeft voor het volk. M.a.w. de condities zijn nog steeds perfect voor verdere ellende.
En wat is er niet fiscaal verantwoord aan een primair overschot? Waaruit blijkt de corruptie bij dit referendum? M.i. heeft het volk laten zien dat ze verandering willen door deze regering aan het roer te zetten. De condities zijn juist perfect: het land is veranderd.
Zoals ik de onderhandelingen begrijp wilden de Grieken eigenlijk alles wel tekenen, zolang het maar gepaard ging met schuldreductie. De Trojka vertikte dat.Het is een klare zaak dat een significant deel van de schulden weggescholden moet en zal worden, dat staat denk ik niet ter discussie. Het gaat om de voorwaarden die Europa eraan verbindt, die moeten gaan zorgen dat er geen nieuwe schuld wordt opgebouwd. Dat is waar de schoen wringt in de onderhandelingen vermoed ik.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP