Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:25
Ik heb gisteren een Horizon Extra aangesloten via Wifi. Was heel snel geïnstalleerd en de 5 minuten TV kijken om te testen en bestaande opnames af te spelen ging heel vloeiend. Het gaat hier wel om een gelijkvloers appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Exphy schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:36:
Hoe configureren jullie de Horizon als je hem niet als modem ook gebruikt?

.......

Ik wil gewoon dat die Horizon een transparante AP wordt, maar dat kan helaas niet. Iemand met een geniale tip?
Dit kan prima. Heb ik ook. Ik heb de Horizon aan het (UBEE) modem hangen. Het is dus gewoon een AP geworden. Hoe je dat zou kunnen doen lees je hier

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
DFKT schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:23:
Is iemand hier wel eens gebeld door UPC met de boodschap dat hun aansluiting een storingssignaal gaf op het UPC netwerk? Ik krijg vanmiddag een monteur over de vloer, omdat ze dit voor het weekend bij mij hebben geconstateerd blijkbaar... ben benieuwd naar waar dit aan kan liggen? Moet die monteur meteen een vervangend modem meenemen bijvoorbeeld? :9
Dit is heel goed mogelijk. Een simpele tv kan er al voor zorgen dat het gehele retoursignaal achter een node gestoord wordt en alle verbindingen uitvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Is iemand hier wel eens gebeld door UPC met de boodschap dat hun aansluiting een storingssignaal gaf op het UPC netwerk? Ik krijg vanmiddag een monteur over de vloer, omdat ze dit voor het weekend bij mij hebben geconstateerd blijkbaar... ben benieuwd naar waar dit aan kan liggen? Moet die monteur meteen een vervangend modem meenemen bijvoorbeeld? :9
Voor de liefhebber en de zoekmachine: het bleek een kapotte wandcontactdoos En een kapotte signaalversterker te zijn, waarbij de versterking ik nog eens te sterk was :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Even een vraag voor de "horizon ervaringsdeskundigen" hier :)

Mijn ouders hebben sinds kort ook een Horizon box in de huiskamer.

Hun AOP zit in de meterkast, waar ik toen ze in dit huis kwamen wonen het DOCSIS modem van Cisco heb geïnstalleerd en ook hun router. Dit is gewoon gebleven, dus de Horizon box werkt nu alleen als Set Top Box en heeft voor de mediaspeler-functionaliteit via WLAN verbinding met het draadloze netwerk.

Echter, dit is niet ideaal. De 2,4 ghz. is waar zij wonen behoorlijk vol, dus ik zou graag de Horizon op een andere manier met hun bestaande netwerk verbinden. Ik ben er reeds achter gekomen dat de Horizon helaas geen 5 ghz. ondersteunt voor verbinding met het bestaande netwerk. Dat vin dik wel jammer, want 5 ghz.haalt op de plek waar de Horizon staat wel goede snelheden met de router in de meterkast.

"Dat wordt dus UTP gebruiken", zou je zeggen. Jammer genoeg is UTP naar die plek in de woonkamer trekken niet echt een optie. Dus voor een UTP verbinding zou ik al met powerlines moeten gaan werken. Waarschijnlijk gaat dat nog best OK werken, maar wel weer met een extra ding wat een dedicated plek in een wandcontactdoos nodig heeft.

Nu zie ik ook dat de Horizon box "moca" ondersteunt. Echter, ik vrees dat dat "moca" modem zich op L2 niveau alleen maar aan de "interne" kant van de Mediabox bevindt, aangezien "moca" ook 1 van de ondersteunde verbindingen is voor de "horizon extra" mediaboxen? Of kan je het "moca" modem ook gebruiken als uplink naar je bestaande netwerk? In dat geval zou ik nog 1 extra moca adapter in de meterkast kunnen zetten en is het opgelost.

Anders toch maar powerline.....

Jammer genoeg is het ook niet echt een optie om de Horizon gewoon als thuisrouter in te stellen. Vanuit de meterkast gaat er wat UTP naar de bovenverdieping en ze blijven dus een bedrade verbinding met de meterkast nodig houden......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
eymey schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:10:
Even een vraag voor de "horizon ervaringsdeskundigen" hier :)

Mijn ouders hebben sinds kort ook een Horizon box in de huiskamer.

Hun AOP zit in de meterkast, waar ik toen ze in dit huis kwamen wonen het DOCSIS modem van Cisco heb geïnstalleerd en ook hun router. Dit is gewoon gebleven, dus de Horizon box werkt nu alleen als Set Top Box en heeft voor de mediaspeler-functionaliteit via WLAN verbinding met het draadloze netwerk.

Echter, dit is niet ideaal. De 2,4 ghz. is waar zij wonen behoorlijk vol, dus ik zou graag de Horizon op een andere manier met hun bestaande netwerk verbinden. Ik ben er reeds achter gekomen dat de Horizon helaas geen 5 ghz. ondersteunt voor verbinding met het bestaande netwerk. Dat vin dik wel jammer, want 5 ghz.haalt op de plek waar de Horizon staat wel goede snelheden met de router in de meterkast.

"Dat wordt dus UTP gebruiken", zou je zeggen. Jammer genoeg is UTP naar die plek in de woonkamer trekken niet echt een optie. Dus voor een UTP verbinding zou ik al met powerlines moeten gaan werken. Waarschijnlijk gaat dat nog best OK werken, maar wel weer met een extra ding wat een dedicated plek in een wandcontactdoos nodig heeft.

Nu zie ik ook dat de Horizon box "moca" ondersteunt. Echter, ik vrees dat dat "moca" modem zich op L2 niveau alleen maar aan de "interne" kant van de Mediabox bevindt, aangezien "moca" ook 1 van de ondersteunde verbindingen is voor de "horizon extra" mediaboxen? Of kan je het "moca" modem ook gebruiken als uplink naar je bestaande netwerk? In dat geval zou ik nog 1 extra moca adapter in de meterkast kunnen zetten en is het opgelost.

Anders toch maar powerline.....

Jammer genoeg is het ook niet echt een optie om de Horizon gewoon als thuisrouter in te stellen. Vanuit de meterkast gaat er wat UTP naar de bovenverdieping en ze blijven dus een bedrade verbinding met de meterkast nodig houden......
De Horizon ondersteunt gewoon 5GHz, ik heb zowel 2.4 als 5GHz aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor je reactie, maar ik zeg toch ook niet dat hij geen 5 ghz. ondersteunt :?

Ik zeg alleen dat hij dus geen 5 ghz. ondersteunt -voor verbinding met bestaande netwerk-. Dus als 'uplink' wanneer je draadloos naar een bestaand netwerk toe (los kabelmodem + losse router) toe wil.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Jawel hoor, zo heb ik hem ook.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is dan wel vreemd, want ook op het chelloo forum zie ik in div. gerelateerde topics gemeld worden dat, voor verbinding met een bestaande router, alleen 2.4 Ghz. wordt ondersteund :?

(of werkt het toevallig alleen op de 1e vier non-DFS kanalen?).

edit, voorbeeld:
http://community.upc.nl/posts/4640bf5bbb

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 07-04-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:09
Al sinds het begin van de Horizon box gebruiken wij zo'n ding. Best tevreden.. echter wil ik graag het aantal afstandsbedieningen terugbrengen, naar 1. Die van de TV zelf, een Sony afstandsbediening met touch enzo.

Qua beeldkwaliteit ben ik best tevreden over de Horizon Box. Ik heb nog een CI+ module liggen en die heb ik geprobeerd, op het eerste oog lijkt alles hetzelfde voor mij. Maar is dat ook zo? Via de CI+ module kijk ik naar 1080i en via de Horizon box naar 1080p zegt de tv.

Wat geeft in theorie nou beter beeld? Of is het lood om oud ijzer? Op internet kom ik niets zinnigs hierover tegen, veel tegenstrijdigheid en gevoelskwesties..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je via je CI+ module kijkt, dan krijg je de native (originele) 1080i stream binnen (in het geval van een HD-zender) en zal je TV die zelf de-interlacen.

Als je de Horizon op 1080p hebt staan, dan zal de grafische processor in de Horizon dat doen.

Kritische kijkers schijnen wel verschil te zien tussen verschillende de-interlacers. Maar als je je daar echt druk om maakt, dan zou je de output van de Horizon (als dat kan) ook nog op 1080i kunnen zetten :). Dan laat je, net als bij de interne tuner van de TV, de TV het werk doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Zijn er mensen die het is opgevallen dat de beeld en geluidskwaliteit van TV onlangs achteruit gegaan is? Toevallig vanaf het moment dat de nieuwe zenderindeling is ingegaan (ziggo/upc verrhaal).

Daar ik voorheen altijd superscherp beeld op HD zenders had bij bijvoorbeeld voetbal en film, vind ik het beeld nu soft en verre van scherp. Ik heb geen "beeldverbeterende" instellingen aan staan en verder ook niets aan mijn instellingen veranderd.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb met name last (voornamelijk deze avond) dat alle kanalen zo ontiegelijk schokkerig zijn en blijven hangen dat het gewoon niet te doen is :F

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kreeg zojuist dit per mail, klinkt leuk!

Gewoon zonder extra (maand)kosten dit neem ik aan?
Beste heer, mevrouw,
Goed nieuws! Met Horizon TV geniet u al van de beste tv ervaring, en we zijn continu bezig om het voor u nog makkelijker en beter te maken. Daarom wordt TV Gemist vanaf 13 april Replay TV.

Tot 7 dagen terugkijken!
Met Replay TV kijkt u tot wel 7 dagen terug. Naast NPO 1, 2 & 3, kijkt u nu ook RTL4, 5, 7 & 8, SBS6, Veronica en Net5 zonder extra kosten. En nog iets nieuws, als het tv-programma al begonnen is, kunt u zelfs al terugkijken met Replay TV. Ideaal als u net het begin van die leuke film of uw favoriete serie hebt gemist!

Hoe werkt het?
En terugkijken wordt nóg makkelijker. Replay TV werkt heel overzichtelijk vanuit de tv-gids op uw scherm. U vindt eenvoudig een programma tot een week terug in de tv-gids en kijkt direct wat u eerder niet kon kijken. En van meer zenders dan u nu gewend bent.

Ga naar de TV Gids en kies een programma. Bij de programma-informatie ziet u een nieuw icoontje in de vorm van een 'play'-teken met een ronde pijl erom. Wanneer u dit icoontje ziet bij het programma dat u wilt terugkijken, drukt u op OK. Kies daarna ‘afspelen’ of ‘afspelen vanaf begin’.

Zien hoe het precies werkt? Bekijk vanaf 13 april de instructievideo in het help video’s-menu van On Demand op uw tv. Verder hoeft u niks te doen. Behalve alsnog genieten van uw gemiste programma!

Veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Hans Blom
Directeur Consumentenmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
SmauG schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:31:
Zijn er mensen die het is opgevallen dat de beeld en geluidskwaliteit van TV onlangs achteruit gegaan is? Toevallig vanaf het moment dat de nieuwe zenderindeling is ingegaan (ziggo/upc verrhaal).

Daar ik voorheen altijd superscherp beeld op HD zenders had bij bijvoorbeeld voetbal en film, vind ik het beeld nu soft en verre van scherp. Ik heb geen "beeldverbeterende" instellingen aan staan en verder ook niets aan mijn instellingen veranderd.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Nee hoor HD is afgeschaft het is nu een soort SD+ geworden:
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=54242.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
TripleQ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:03:
Kreeg zojuist dit per mail, klinkt leuk!

Gewoon zonder extra (maand)kosten dit neem ik aan?

[...]
Heb dit al mogen gebruiken, werkte best goed! :-)
Enige nadeel was dat je bij RTL zenders niet kunt doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ah, je kan dus niet zeggen, ik begin 10minuten later met het kijken van een RTL programma, en ik spoel door in de reclames, zodat je weer 'op schema' loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kipusoep schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:33:
[...]

Heb dit al mogen gebruiken, werkte best goed! :-)
Enige nadeel was dat je bij RTL zenders niet kunt doorspoelen.
Is het een soort Begin Gemist net als bij KPN?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
:( :( :(
Daar heb ik geen horizon box voor aangeschaft. De beeld en geluidskwaliteit was namelijk het enige en voor mij belangrijkste voordeel dat opwoog tegen het ontzettende gebrek aan bedieningsgemak en interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch wel ironisch dat voor velen de 'geknepen' streams bij KPN altijd een reden waren om op voorhand al glasvezel af te wijzen en om bij de kabel te blijven.... en dat nu UPC dus gewoon hetzelfde doet 8)7

waarbij KPN voor glas inmiddels ook weer dikkere streams beschikbaar heeft.

Providers zijn echt allemaal hetzelfde als ze bandbreedte kunnen besparen.... als dit blijvend is tenminste.

Overigens, de Horizon in z'n huidige vorm (van wat ik bij m'n ouders heb gezien) vind ik nieteens echt een ramp qua bediening. Zelfs m'n ouders snappen 'm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De laatste revisie is ook sneller geworden met zappen en dergelijke. Ik vind hem nu wel prettig werken over het algemeen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Niet over gebeld, maar men heeft wel eens een filter op mijn retour signaal in de wijkkast geplaatst vanwege een versterker die te hard terug blies.

Daar kwam ik pas achter toen ik digitaal ging en ik het retour signaal dus echt nodig had.

De versterker had ik overigens nodig omdat mijn huisaansluiting slechts tegen de hoofdkabel aanlag ipv erop aangesloten

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Sinds de zender indeling veranderd is loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld.
Wat kan ik hier aan doen, heb de box al een keer naar fabrieksinstelling gezet, helpt niet !

[ Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 10-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Iemand enige idee hoe je een Horizon Client (Horizon Extra) kan resetten? Bij mij geeft die alleen nog maar "Een ogenblik geduld". Na enige tijd zou je verwachten dat er een of andere fout in beeld komt, maar na 20 uur moet ik nog steeds geduld hebben :+

edit: stekker eruit en vinger op de reset knop houden. En dan 1 tot 3 minuten geduld hebben 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 10-04-2015 20:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik heb nu een aantal weken een Horizon Extra staan en ik vraag mij een paar dingen af. Als het geluid zacht staat (mijn vriendin komt vaak laat thuis en kijkt dat in bed nog even tv terwijl ik al lig te slapen) lijkt er een zoem te klinken als je een aantal keer achter elkaar (minimaal 2x) zapt. Op het moment dat het beeld zwart is tussen 2 kanalen zeg maar. Dit had ik bij de vorige 'normale' mediabox niet, vandaar dat ik denk dat het niet aan de tv ligt. Zijn er meer mensen die dit merken?

Daarnaast vind ik dat de box veel geluid maakt als hij in hoog standby staat maar verder niet gebruikt wordt. Dan lijkt het wel alsof er een ventilator in zit die af en toe aan slaat. Als je hem in eco modus zet hoor je hem alleen af en toe als je hem daadwerkelijk gebruikt. Maar in hoog standby hoor ik hem geregeld aan slaan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
We hebben die Extrabox sinds eind november en sinds februari een tweede maar wij horen bij de tweede Extrabox alleen de PWM-fan bij opstarten vanuit ECO. Voor de rest is de Extrabox stil. De eerste Extrabox was wel vrij gehorig. Lijkt dus wel of er een ietwat slechtere batch Extraboxen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Maar je hebt hem niet in hoog stand by gehad? Want dat ik de fan af en toe wat hoor spinnen bij gebruik vind ik niet zo spannend, maar dat hij af en toe aanslaat terwijl het apparaat 'uit' is is wel irritant.

Overigens ook een mooi verhaal weer, het "omruilen" van de box is niet goed gegaan. Ik heb wel de nieuwe (3 maanden gratis) maar het stoppen van de oude is mislukt? Volgens de helpdesk 'miscommunicatie', ik zal 'u ontvangt een aantal dagen na ontvangst van de horizon extra een retourdoos voor de oude' wel niet goed begrepen hebben. Gevolg is dat ik nu dus een gratis Horizon Extra box heb maar wel betaal voor een mediabox die niets staat te doen (al 6 weken) zag ik op de factuur van afgelopen week. Nu heeft de helpdesk de 'onterechte' 4 euro van afgelopen maand verrekend met de factuur van komende maand maar nu zou het alsnog 4 euro kosten om de extra mediabox per direct te stoppen ipv met een maand opzegtermijn? Ik ben benieuwd hoe de rekening van volgende maand er uit gaat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Laatst online: 18-09 16:14
Sinds gisteren gezien dat de TV Gids is aangepast. Werkt uitstekend! Goed om te zien dat er Ziggo-toevoegingen worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Brakelseboer schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:44:
Sinds gisteren gezien dat de TV Gids is aangepast. Werkt uitstekend! Goed om te zien dat er Ziggo-toevoegingen worden gedaan.
Viel mij gisteren idd ook op. Tevens zijn de UPC logos voor de promo zenders ook aangeapst naar Ziggo en de bewoording in het menu ook.

De Horizon Go app heeft ook een update vanochtend ontvangen. Ik zie eigenlijk alleen aanpassingen in het logo dusver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Notna schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:46:
[...]

<knip>

De Horizon Go app heeft ook een update vanochtend ontvangen. Ik zie eigenlijk alleen aanpassingen in het logo dusver
Hier hetzelfde. Ik heb wel het gevoel dat de app sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb in de horizon box maar bij het installeren loopt hij na het taal selecteren steeds vast op de foutcode 1110 iemand een idee om hem toch werkend te krijgen?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:06:
Sinds gister heb in de horizon box maar bij het installeren loopt hij na het taal selecteren steeds vast op de foutcode 1110 iemand een idee om hem toch werkend te krijgen?? :/
Horizonbox uitschakelen met stroomknopje aan achterkant. Weer inschakelen en binnen 1 sec. De CH- knop op de Horizon indrukken. Vasthouden tot hij Loading weergeeft op het display. En anders in het slechtste geval kan het homing channel niet goed binnenkomen bij de Horizon en mag je je binnenhuisinstallatie na gaan lopen.

Bij code 1110 kan hij geen Network_ID vinden in de NIT welke bekend is bij de box. Vaak is het een kwestie van even opnieuw de firmware installeren dan doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Op dit moment heb ik een Cisco EPC3925 modem/router van UPC in de meterkast hangen en de Horizonbox in de woonkamer bij de tv. Ik vind de wifi signaal sterkte/kwaliteit vrij slecht als ik de op de 1e verdieping ben. Met een laptop nog wel aardig signaal, maar de ipad/iphone hebben daar vrijwel geen bereik.

Daarom ben ik erg nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn met het gebruik van de modem/router functionaliteit in de Horizonbox. Ik kan me voorstellen dat wifi misschien beter is, aangezien het signaal vrij de ruimte in kan (de box staat op een tv kast en wordt niet belemmerd door muren zoals de Cisco EPC3925 in de meterkast).

Natuurlijk kan ik een extra router er bij plaatsen, maar ik ben vnl. geïnteresseerd in jullie ervaring met de Horizonbox als modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon proberen? Volgens mij kan je de horizon ook als ap instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DjVe schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:57:
Gewoon proberen? Volgens mij kan je de horizon ook als ap instellen.
Bedankt voor de tip! Stom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht.
Hier staat een zelfs mooi stappenplan: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=47223.0
Deze week maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat stappenplan had ik eerder moeten opmerken 8)7

M'n ouders hebben (zoals ik hier al eerder had aangegeven) nu ook een UPC Horizon box. Aangezien ze al een bestaand netwerk hebben en het AOP, bestaande DECT basisstation en een aantal andere netwerkverbindingen zich reeds in de meterkast bevinden, zag ik het niet zitten om de Horizon te gaan gebruiken als modem, router, AP, telefonie, etc.

In de woonkamer bij de Horizon is ook (nog) geen fatsoenlijke UTP-verbinding beschikbaar, dus aanvankelijk hadden m'n ouders de Horizon via WIFI aangesloten op het "bestaande thuisnetwerk". Afgezien van de aparte constructie met 20 DHCP-reserveringen bij bestaande router, niet werkende ethernet broadcasts, bij evt gebruik van meer poorten op de horizon of AP op de horizon, etc. gaf dit nog een groot probleem:

Als de Horizon via WIFI is verbonden met het bestaande thuisnetwerk, dan gaat de Horizon ook onherroepelijk zelf nog eens een nieuw AP opzetten op de 2,4 ghz. Ik kon geen enkele manier vinden om dat uit te schakelen. Ik kon zelfs de power niet terugschroeven of het kanaal veranderen want bij iedere wijziging werd aangegeven dat dit niet kon. Gevolg is dus dat de Horizon juist met je bestaande WIFI netwerk gaat concurreren 8)7 :(. DWZ, dat is wat ik heb ondervonden.

Uiteindelijk hab ik een setje 500 mbps powerline adapters gebruikt om een ethernetverbinding naar de huiskamer te maken, zodat ik de horizon in ieder geval via ethernet met LAN kon verbinden en vervolgens de WIFI helemaal kon uitschakelen. Op zich hebben m'n ouders nu dus ook geen last meer van het 'aparte' horizonnetwerk (ze hebben 'm alleen in het LAN hangen voor de internetdiensten en toegang tot de mediaserver die er al stond). Maar hem helemaal één maken met het bestaande netwerk is wel het mooiste. Zeker omdat het dan eventueel wel weer een optie wordt om de horizon toch als extra AP op een apart kanal te gebruiken.

Volgende keer ook maar eens even de telefoonaansluiting die ze nog in de woonkamer hebben (doorgelust vanaf ISRA dat zich gewoon in de meterkast bevindt) vervangen voor UTP. Dan kan de powerline er ook weer uit. Hoewel die wel een goede 200 mbps verbinding geeft in hun huis :P

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 19-04-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Gisteravond voor het eerst gebruik gemaakt van de optie om via de TV Gids een programma van afgelopen maandag terug te kijken. Werkt allemaal uitstekend, maar er kan niet vooruit gespoeld worden? Dat is wel een gemis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Brakelseboer schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:12:
Gisteravond voor het eerst gebruik gemaakt van de optie om via de TV Gids een programma van afgelopen maandag terug te kijken. Werkt allemaal uitstekend, maar er kan niet vooruit gespoeld worden? Dat is wel een gemis...
Bij de commerciële zenders kan niet worden vooruit gespoeld. Bij de publieke wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies.

Het is dan ook geen "gemis", maar een bewuste beperking in ruil voor het feit dat je het bij de commerciëlen verder wel 'gratis' kan gebruiken.

Bij KPN kan je wel vooruitspoelen maar betaal je wel per keer dat je een programma bij de commerciëlen terug kijkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:25
Inmiddels de Horizon extra aangesloten via een Powerline adapter. Maar toch heel af en toe last van dat hij even stopt met afspelen en dan 5 seconden later weer verder gaat (opname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Ik verhuis woensdag en dan vraag ik ook de Extra aan, helaas heb ik geen UTP in de slaapkamer, natuurlijk wel coax, alles is aangesloten op de retourgeschikte antenneversterker. De Horizon staat overigens hemelsbreed 3 meter verderop - wel met 2 muurtjes ertussen. WiFi proberen, of kon het nou ook via coax?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Lekker via coax doen. Helemaal als je alles al hebt liggen aan coax. Bij mij werkt dit perfect. Tussen de AOP en de horizon box zit 8 meter. En tussen de AOP en de horizon extra zit 12 meter. Bij de AOP heb ik een retourgeschikte versterker zitten.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
anconakip schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:23:
Lekker via coax doen. Helemaal als je alles al hebt liggen aan coax. Bij mij werkt dit perfect. Tussen de AOP en de horizon box zit 8 meter. En tussen de AOP en de horizon extra zit 12 meter. Bij de AOP heb ik een retourgeschikte versterker zitten.
Hier exact het zelfde en werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
Over paar weken stap ik ook over op het horizon systeem.
Mijn bedoeling is gewoon de primaire box ook als router/modem te gaan gebruiken.
cisco en mijn eigen wifi eruit.
Daarnaast heb ik nog 2x een extra box welke ik met lan kabel ga aansturen voor signaal.
Heb geen COAX op de plekken voor de extra boxes maar wel gigabit lan dus prima oplossing lijkt mij.

Is het trouwens mogelijk om die 2 extra boxes zo in te stellen dat ze ook het wifi signaal van de primaire box uitzenden?

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Qualixo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:50:
Over paar weken stap ik ook over op het horizon systeem.
Mijn bedoeling is gewoon de primaire box ook als router/modem te gaan gebruiken.
cisco en mijn eigen wifi eruit.
Daarnaast heb ik nog 2x een extra box welke ik met lan kabel ga aansturen voor signaal.
Heb geen COAX op de plekken voor de extra boxes maar wel gigabit lan dus prima oplossing lijkt mij.

Is het trouwens mogelijk om die 2 extra boxes zo in te stellen dat ze ook het wifi signaal van de primaire box uitzenden?
Volgens mij hebben de extra boxen geen wifi module. Dus dan kunnen ze het wifi signaal ook niet doorgeven. Helaas. Zou wel een mooie optie zijn geweest. Maarja, we moeten ook niet alles willen natuurlijk. De extra box is al een hele verbetering/uitbreiding.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
anconakip schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:15:
[...]

Volgens mij hebben de extra boxen geen wifi module. Dus dan kunnen ze het wifi signaal ook niet doorgeven. Helaas. Zou wel een mooie optie zijn geweest. Maarja, we moeten ook niet alles willen natuurlijk. De extra box is al een hele verbetering/uitbreiding.
Ze hebben wel een wifi module, aangezien je ze ook via wifi kunt verbinden met de hoofdbox, maar wifi nog een keer extra uitzenden zal niet gaan.
Via MoCA werkt het nog steeds bagger overigens, dus zo'n hele verbetering vind ik het niet, bagger dingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Ach dan laat ik mijn zolder AP staat:) ook geen issue maar als ze het systeem slim gemaakt hadden, zou het mooi zijn als je die horizon extra box via lan zou voeden ook als wifi repeater zou kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wij hebben een probleem met de weergave van geluid en beeld, maar ik weet niet of dit nou aan de TV of aan de Horizon box ligt. Het probleem is dat soms het geluid een fractie van een seconde wegvalt. Dit gebeurt ongeveer 5x per uur. Het beeld wil ook nog wel eens wegvallen (ik schat 1 a 2 keer per avond), voordat dit gebeurt zie je even digitale ruis. Ik heb de HDMI kabel op de TV al in een andere poort gestoken, maar het probleem blijft. Soms komt het beeld spontaan weer terug, maar vaak moet ik ook even met de kabel wiebelen. Zou dit aan de kabel of de TV kunnen liggen? En het geluid issue?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 20:55
Iemand al gelukt om de zowel de horizonbox en extra mediabox beschikbaar te krijgen in je eigen thuisnetwerk (ipv een directe netwerkkabel tussen beide apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

zonoskar schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:04:
Wij hebben een probleem met de weergave van geluid en beeld, maar ik weet niet of dit nou aan de TV of aan de Horizon box ligt. Het probleem is dat soms het geluid een fractie van een seconde wegvalt. Dit gebeurt ongeveer 5x per uur. Het beeld wil ook nog wel eens wegvallen (ik schat 1 a 2 keer per avond), voordat dit gebeurt zie je even digitale ruis. Ik heb de HDMI kabel op de TV al in een andere poort gestoken, maar het probleem blijft. Soms komt het beeld spontaan weer terug, maar vaak moet ik ook even met de kabel wiebelen. Zou dit aan de kabel of de TV kunnen liggen? En het geluid issue?
Vervang eerst die HDMI kabel maar eens. Als je er aan moet wiebelen, om weer beeld te krijgen, dan zal het wel de kabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de Logitech Harmony Ultimate in combinatie met de Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier waren er ineens veel zenders weg (niet de standaard pakket zenders)

Volgens de horizon hadden we geen abbo om die te ontvangen al de hele week terwijl ze wel in het abbo zitten.

Zojuist met de computer van Ziggo gebeld (1200). Via het keuze menu mijn postcode/huisnummer ingesproken. En de keuze gemaakt dat ik zenders miste. De computer vertelde mij dat vanaf toen binnen 30 minuten ze het weer moesten doen.

En ja hoor! 20min later waren ze weer te bekijken :-D

Vraag mij af hoe zoiets is ontstaan, en waarom een harde reboot de zender lijst niet gewoon opnieuw ophaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Hoe kun je opnames op je PC bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:09:
Hoe kom je erbij dat dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:09:
Dat kan niet punt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
kipusoep schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:26:
[...]

Hoe kom je erbij dat dat kan?
Daar ging ik vanuit, maar dat is dus niet mogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is eigenlijk wel jammer. Technisch vormt dat niet een enorme uitdaging.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-05-2015 09:48 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vandaag met de oude Horizon box naar Ziggo Apeldoorn geweest en daar de box omgeruild voor een nieuw exemplaar.
UI is al sneller en de wifi snelheid is ook sneller :) Werd tijd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Ik kreeg gisteren in mijn bestelling de 7400 nieuw en niet de 7401.
Kijk het wel even aanm als het werkt heb ik geen issues want gebuik de wifi toch niet.

Hoofd unit staat beneden en via UTP 2 extra boxes aangesloten.
Werkt tot heden nog allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
MelvinB schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:09:
Hoe krijgen jullie het ding draadloos verbonden aan jullie eigen wifi-router?
Ik krijg het niet voor elkaar, althans, de setup zegt van wel maar bij ''status thuisnetwerk'' krijg ik te zien ''verbinding mislukt''. Het ip blijft dan op 192.168.192.2 staan.Met kabel ertussen is er niets aan de hand en krijgt netjes een ip binnen de range zoals de rest van mijn netwerk.
Op 192.168.192.2 kan ik overigens ook niet inloggen.
Dit zou ik om wel eens willen weten, het werkt bij mij voor geen meter met coax !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou 1 tip voor iedereen hier : Dat Horizon extra ding is echt 1 groot drama, ik ga hem dus weer terug sturen. Had gehoopt dat ze hadden geleerd van dat Horizon gezeik, maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DennusB schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:32:
Nou 1 tip voor iedereen hier : Dat Horizon extra ding is echt 1 groot drama, ik ga hem dus weer terug sturen. Had gehoopt dat ze hadden geleerd van dat Horizon gezeik, maar helaas!
Daar zit ik dus ook aan te denken, leuk dat je gratis 3 maanden mag testen maar het is 3 weken stress geweest wat een gezeik met die verbinding die steeds weg valt pffff !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:32:
Albert020 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:56:
Daar zit ik dus ook aan te denken, leuk dat je gratis 3 maanden mag testen maar het is 3 weken stress geweest wat een probleem met die verbinding die steeds weg valt pffff !!!
Wat vreemd dat het zo kan verschillen per adres... hier draait de Extrabox al ruim 9 maanden vlekkeloos. Men raadt het verbinden via WiFi niet voor niets af. Ook al kan het bij velen goed werken, het is de minst betrouwbare connectie. Lekker via UTP. Gaatje boren in het plafond en keurig wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:32:
[...]

[...]

Wat vreemd dat het zo kan verschillen per adres... hier draait de Extrabox al ruim 9 maanden vlekkeloos. Men raadt het verbinden via WiFi niet voor niets af. Ook al kan het bij velen goed werken, het is de minst betrouwbare connectie. Lekker via UTP. Gaatje boren in het plafond en keurig wegwerken.
Als ze me dat ding gewoon lekker op m'n eigen WiFi laten verbinden is er niks aan de hand, die haalt 120Mbps op de slaapkamer, maar die kut horizon is qua WiFi echt dramatisch. En k ga niet weer een kabel voor ze trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DennusB schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:12:
[...]

Als ze me dat ding gewoon lekker op m'n eigen WiFi laten verbinden is er niks aan de hand, die haalt 120Mbps op de slaapkamer, maar die kut horizon is qua WiFi echt dramatisch. En k ga niet weer een kabel voor ze trekken..
Precies dat! En via COAX (want COAX heb ik wel op de slaapkamer) werkt het voor geen meter. Enige stabiele verbinding is UTP, maar het moet 1:1 verbonden worden met je Hoirzon box. Dat is toch een kansloze requirement?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
kipusoep schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:24:
[...]

Precies dat! En via COAX (want COAX heb ik wel op de slaapkamer) werkt het voor geen meter. Enige stabiele verbinding is UTP, maar het moet 1:1 verbonden worden met je Hoirzon box. Dat is toch een kansloze requirement?! |:(
Eens zou gewoon via eigen router moeten kunnen werken, nu kan het wel alleen moet je alles gaan omgooien, router in ip range mediabox zetten enzo.

Maarja hierover word als sinds begin test over geklaagd maar goed upc/ziggo en luisteren naar beta testers gaan ook niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
kipusoep schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:24:
[...]

Waarom werkt het via COAX niet? Ik heb ook COAX liggen en ik heb daar nog niet echt problemen mee gehad met de extra box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Rupie schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:31:
[...]

Waarom werkt het via COAX niet? Ik heb ook COAX liggen en ik heb daar nog niet echt problemen mee gehad met de extra box.
Ik krijg de koppeling niet voor elkaar. Simpele metalen splitter op de hoofdbox en bijgeleverde kabel naar de extra box en het werkt niet. Monteur had het erover dat de splitter opzich goed genoeg moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 22:27

remixtyle

Member

Ik heb nu het standaard HD pakket in oud upc gebied. Nu vroeg ik me af of het werkt als ik op MP een horizon koop en die aansluit op de kabel na mijn modem (of eventueel als modem gebruik). Of moet ik hiervoor echt het horizon pakket nemen? In theorie is die horizon box ook gewoon een ontvanger net zoals een humax. Echter de horizon (Samsung) kan UPC smartcards aan. Als dit kan koop ik gewoon de Samsung box zelf. Graag jullie reacties.

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had ook een dramatische verbinding met Wifi op de horizon box. Tot ik de box op 5GHz zette. Daarna top verbinding en snel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kpn doet het wel goed wb tv, gewoon het tv kastje aansluiten op het modem via utp en je hebt tv. Upziggo staat bekend om gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
remixtyle schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:51:
Ik heb nu het standaard HD pakket in oud upc gebied. Nu vroeg ik me af of het werkt als ik op MP een horizon koop en die aansluit op de kabel na mijn modem (of eventueel als modem gebruik). Of moet ik hiervoor echt het horizon pakket nemen? In theorie is die horizon box ook gewoon een ontvanger net zoals een humax. Echter de horizon (Samsung) kan UPC smartcards aan. Als dit kan koop ik gewoon de Samsung box zelf. Graag jullie reacties.
Dit gaat niet werken. Een Horizon box krijgt een virtuele smartcard van Ziggo en wordt door Ziggo geactiveerd en gedeactiveerd. Er zit een slot in voor smartcards echter werkt deze niet en zal ook niet werken worden. Als je een Horizon koopt via Marktplaats is het weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
kipusoep schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Ik krijg de koppeling niet voor elkaar. Simpele metalen splitter op de hoofdbox en bijgeleverde kabel naar de extra box en het werkt niet. Monteur had het erover dat de splitter opzich goed genoeg moet zijn...
Wat voor signaal sterkte krijg je daar dan? Bij mij gaat het over ongeveer 20 meter COAX. Van de hoofdaansluiting naar extra aansluiting in de woonkamer, daar zit dan de splitter op. Dan gaat het naar boven wordt de kabel doorverbonden waar voorheen een aansluiting in de slaapkamer zat om vervolgens in m'n woonkeuken naar weer uit te komen voor de extra mediabox. En het werkt zonder problemen en zonder versterker.

De kabels en aansluitdozen waren wel uit het jaar 0. Kabels zijn verder niet vervangen. Echter is er een doos aan de andere kant van de woonkamer wel vervangen voor wat degelijkers.

Voor aanpassing:
Signaal hoofdaansluiting - TV = 97%
Signaal hoofdaansluiting - Extra aansluitpunt - TV = 46%

Na aanpassing:
Signaal hoofdaansluiting - Extra aansluitpunt - TV = 96%

Na het aansluiten van de splitter al het signaal nog eens minder worden wat doorgegeven wordt. Dit zat bij mij toen op 76%.

M.a.w. het is heel erg van belang wat het signaal is aan de andere het einde van de kabel. Wifi wordt mijns inziens simpelweg niet ondersteund omdat het erg storingsgevoelig is en een groot deel van de huishoudens geen 100Mbit over Wifi halen. Zeker in Wifi verzadigde gebieden. Het is of via MoCa of via Ethernet. *Het is wachten op de Maar ik...........*

Moet er wel bij zeggen dat je wel ff met de eco instellingen mag spelen voor het goed en stabiel werkt. Op extra mediabox alle Eco dingen uit zodat hij niet in een (deep) sleep gaat. Op de hoofd box *even uit m'n hoofd* medium zodat ook deze niet in de "Deep Sleep" gaat om dat de extra media box (slave) hem dan niet uit z'n slaap kan halen.

Een ander puntje is dat je Horizon box een Slave moet toe staan "Toegestane aantal Horizon-Extra-boxen". Dit staat ergens in de settings (zal straks even kijken op die van mij) waar precies. Als die op 0 staat dan lukt het sowieso niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Evil Genius op 18-05-2015 22:41 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Evil Genius schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:36:
[...]

Wat voor signaal sterkte krijg je daar dan? Bij mij gaat het over ongeveer 20 meter COAX. Van de hoofdaansluiting naar extra aansluiting in de woonkamer, daar zit dan de splitter op. Dan gaat het naar boven wordt de kabel doorverbonden waar voorheen een aansluiting in de slaapkamer zat om vervolgens in m'n woonkeuken naar weer uit te komen voor de extra mediabox. En het werkt zonder problemen en zonder versterker.
Het enige wat een probleem zou kunnen veroorzaken is de splitter. Het signaal vanaf de kabel van de WCD is namelijk perfect te noemen. Vanaf de splitter (die direct achterop de hoofd-box zit) loopt dan de originele COAX kabel (2m?) naar de extra box en dan werkt het niet. Via UTP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
De bijgeleverde splitter (PTS-02KK) zit op de aansluiting in de muur? En vanuit daar daaruit gaat één kabel naar de Horizon Mediabox en een andere naar de Extra Mediabox?

[ Voor 4% gewijzigd door Evil Genius op 19-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Evil Genius schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:15:
De bijgeleverde splitter (PTS-02KK) zit op de aansluiting in de muur? En vanuit daar daaruit gaat één kabel naar de Horizon Mediabox en een andere naar de Extra Mediabox?
Dit zit bij mij op de WCD:
Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabels.com/image/cache/data/CAI-UPC-Woonkamerspiltter-Tratec-MCP-03-15833677-500x500.jpg
Vanuit daar gaat 'TV' via kabel naar een normale splitter:
Afbeeldingslocatie: http://www.budgetkoop.nl/files/images/258.jpg
Deze splitter zit direct achterop de hoofd horizon box. De andere uitgang gaat via de bijgeleverde 2 meter COAX kabel naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Als ik de Horizon aansluit via COAX welke funcionaliteiten verlies ik dan? Wij hebben namelijk bij de televisies alleen maar COAX liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
kipusoep schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze splitter zit direct achterop de hoofd horizon box. De andere uitgang gaat via de bijgeleverde 2 meter COAX kabel naar de client.
Ik zat zelf in een Ziggo gebied en heb m'n filter moeten vervangen en bij het pakket zat een andere splitter. Als je een TV aansluit op de kabel die naar je extra media box gaat heb je daar überhaupt beeld op m.a.w. kun je daar gewoon analoge kanalen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
kipusoep schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je het originele aansluitspul wat er verder bij zat ook nog? Daar zit als het goed is zo'n splitter met schroefkoppelingen bij, die kan je ook gebruiken als tv splitter (zit er bij mij ook tussen). vanaf die splitter loopt er een kabel naar het zolder, die gaat door een digitale versterker en naar de client. was binnen no time een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb sinds vandaag ineens dat als ik een uitzending terug ga kijken van gisteren of eergisteren,
ik mijn pincode moet invoeren, dit was voorheen niet het geval, meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds gister als je iets terug wilt kijken of mypime start code 8182 foutmelding. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ugh, stomme Horizon :F

in eens heeft dat ding kuren om uit low Energy mode te komen. Ik weiger het op High te zetten wat waarschijnlijk het probleem oplost maar dat is geen oplossing.

Box wil namelijk niet aan gaan. Hij gaat wel aan waarna je het 'Knight Rider' gebeuren ziet maar daar blijft het ook bij (ik heb het een uur gelaten en toen zat hij er nog in vast). Alleen een harde aan/uit middels de schakelaar aan de achterkant verhelpt het probleem.

Ik ga Ziggo maar even bellen om aan te geven dat ik een nieuwe nodig heb; dit schiet niet op.

Edit: ah ik ben niet de enige: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=55113.0
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=492730#post492730

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 09-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:45:
Ugh, stomme Horizon :F

in eens heeft dat ding kuren om uit low Energy mode te komen. Ik weiger het op High te zetten wat waarschijnlijk het probleem oplost maar dat is geen oplossing.

Box wil namelijk niet aan gaan. Hij gaat wel aan waarna je het 'Knight Rider' gebeuren ziet maar daar blijft het ook bij (ik heb het een uur gelaten en toen zat hij er nog in vast). Alleen een harde aan/uit middels de schakelaar aan de achterkant verhelpt het probleem.

Ik ga Ziggo maar even bellen om aan te geven dat ik een nieuwe nodig heb; dit schiet niet op.
Dat heb ik ook sinds een tijd, om schijtziek van te worden. Als ik dan aan de achterkant de switch even uit/aan zet en hem opnieuw start werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

DennusB schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:46:
[...]

Dat heb ik ook sinds een tijd, om schijtziek van te worden. Als ik dan aan de achterkant de switch even uit/aan zet en hem opnieuw start werkt het wel.
Er schijnen behoorlijk wat users last van te hebben (zie voorgaande edit). Zal wel weer een fantastisch stukje QC/QA zijn geweest met een software update :')

Tot nu toe lijkt energiestand hoog het probleem te verhelpen. Maar dat weiger ik uit principe om te doen. Dan maar de schakelaar omgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Zijn genoeg alternatieven voor de horizon box, zoals een dreambox, je moet alleen de sleutels erop zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb sinds vandag SMT-G7400 maar hij werkt niet goed met mijn harmony one + kan zo goed als geen knopen in stellen op mijn harmony one + weet iemand of er ander op lossing is of zit niks anders op dan over te stappen naar new model harmony Touch

vast bedankt

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb een Harmony One, maar geen problemen? Wat heb je geprobeerd? Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

ik hem hem veder niks meer leren zo als ik knop dat hij terug gaat naar latas kanaal waar ik vandaan kom bijvoorbeeld ik ga van kanaal 3 naar 17 en ik druk op knop dan gaat hij meteen terug naar 3 en als ik weer druk gaat hij weer terug naar 17

dit zit op afstand afstandsbediening van G7400 maar kan dit niet op harmony one + zetten en zo zijn nog paar knopen

EDIT: zo te zien hebben meer dezen probleem http://www.harmony-forum.....php?f=23&t=5630&start=30

[ Voor 12% gewijzigd door Motaro op 19-06-2015 20:15 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou jullie bijna aanraden om naar KPN tvontvanger.. dat gaat toch een partij sneller dan de Horizonbox.. plus ook nog eens opnemen in de Cloud.

* Falcon is net overgestapt van Ziggo Horizon naar KPN Glasvezel..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
Ik zit er ook aan te denken om een horizon box te nemen maar is het ook mogelijk om het ding terug te sturen en gewoon weer mijn humax 5050c te gebruiken als het niet bevalt?

Ik zit in het oud ziggo gebied dus moet gewoon mijn eigen modem gebruiken volgens mij, geen probleem maar werkt da wifi op de horizon dan wel?
Zo ja, kan ik dan mijn Asus N56U router met kabel op de bovenverdieping aansluiten en als extra AP instellen?

Veel vragen maar ik heb de boel hier 6 jaar geleden aangesloten en alles heeft altijd goed gewerkt dus heb me er niet zo mee bezig gehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Kan je eigenlijk de horizon doos gebruiken als bridge of router? Ik heb een ander modem voor internet en de horizon box maakt daar via wifi verbinding mee, als ik een apparaat aansluit op de ethernet poort van horizon (zoals smart tv of receiver met ethernet en zonder wifi), kan dat apparaat onderdeel worden van het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Hmmm... als ik al die ervaring zo lees, twijfel ik sterk om zo'n Horizon box te nemen. Ik kan ook gewoon een standaard decoder erbij bestellen. Scheelt toch weer €5,- per maand.

Maar wat mis ik nu precies als ik geen Horizon heb? Die VoD dienst kan me gestolen worden. (Ik heb ook een PC aan mijn TV zitten, voor VoD, en uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb de oude AB uit de kast gepakt omdat de nieuwe lekkende batterijen heeft (origineel meegeleverd) en de knopjes er uit beginnen te vallen. Moet zeggen dat die een stuk fijner werkt dan ik mij kon herinneren. Die nieuwe heeft mij heel wat schelden en frustraties gegeven bij voornamelijk vooruit of achteruit spoelen, iets dat ik mij ook meende te herinneren bij de oude. Maar dat werkt als een zonnetje.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aeon schreef op zondag 28 juni 2015 @ 21:41:
Hmmm... als ik al die ervaring zo lees, twijfel ik sterk om zo'n Horizon box te nemen. Ik kan ook gewoon een standaard decoder erbij bestellen. Scheelt toch weer €5,- per maand.

Maar wat mis ik nu precies als ik geen Horizon heb? Die VoD dienst kan me gestolen worden. (Ik heb ook een PC aan mijn TV zitten, voor VoD, en uitzending gemist.
Wil je wel kunnen opnemen? Of maakt dat ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:30
Manke schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:33:
Kpn doet het wel goed wb tv, gewoon het tv kastje aansluiten op het modem via utp en je hebt tv. Upziggo staat bekend om gepruts.
hahaha ja..

Deze extra horizon kan je via UTP aansluiten, via wifi EN via coax.

Kan je bij KPN ook kiezen uit utp, wifi en coax? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Idanue schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:05:
Ik zit er ook aan te denken om een horizon box te nemen maar is het ook mogelijk om het ding terug te sturen en gewoon weer mijn humax 5050c te gebruiken als het niet bevalt?

Ik zit in het oud ziggo gebied dus moet gewoon mijn eigen modem gebruiken volgens mij, geen probleem maar werkt da wifi op de horizon dan wel?
Zo ja, kan ik dan mijn Asus N56U router met kabel op de bovenverdieping aansluiten en als extra AP instellen?

Veel vragen maar ik heb de boel hier 6 jaar geleden aangesloten en alles heeft altijd goed gewerkt dus heb me er niet zo mee bezig gehouden. :)
Dat kan, maar let op je hebt 2 weken bedenktijd, na die tijd moet ook jou oude box terug (tenzij jij die in een winkel aangeschaft hebt maar let op je hebt 2 weken bedenktijd. Niet alleen de apparatuur verandert, jou hele contract opstelling icm het nieuwe portfolio staat actief, oftewel je kan niet een pakket terug krijgen die niet meer bestaat ondanks dat jij die op dit moment hebt).
Indien jij je oude box terug gestuurd hebt kan je niet meer terug ( om reden dat ze niet meer geleverd worden )
Wat je wel kan doen is die horizon bestellen het een week aanzien en als het niet bevalt zeggen dat je terug wilt naar de oude situatie ( dan zul je de serie nummers van je humax door moeten geven en word die alsnog weer actief gezet ).

Maar nogmaals wil jij na je bedenktijd terug naar de oude situatie dan is dat niet mogelijk doordat het pakket niet meer geleverd/aangeboden word, maak je gebruik van de bedenktijd dan is ziggo verplicht je terug naar de oude situatie te brengen.

Indien je de horizon besteld heb je 2 keuzes:
-je besteld de horizon met een actief modem erin ( in elke horizon zit ook een modem/router combi )
-je besteld de horizon met een los modem ( indien die van jou nog altijd geschikt is blijft die staan, zo niet krijg je een nieuw los modem bij de horizon geleverd )

Achteraf kan het nog altijd aangepast worden, stel je hebt nog een los modem in de meterkast of waar dan ook kan die nonactief gezet worden en het modem in de horizon op actief, maar goed kost jou en ziggo alleen maar moeite, dus gewoon even van te voren nadenken wat het beste is.

Zelf heb ik de horizon + los modem om verschillende redenen:
1- horizon staat in een TV meubel onder de TV, wifi via de horizon zal daardoor al gelijk beperkter zijn
2- stel de horizon is defect zit ik zonder tv + internet + telefonie, met een los modem heb je veel minder kans dat beiden apparaten ineens defect raken.
3- mijn losse modem ( wifi verhaal ) kan je veel beter plaatsen zodat je een beter wifi bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Falcon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Wil je wel kunnen opnemen? Of maakt dat ook niet uit?
Nee, niet echt. Handig als het kan, maar zeker geen vereiste. Ik begrijp dus dat je met een standaard-media box niet kan opnemen?

Als dat de VoD en de opname functie het enige is, kan ik zonder een Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Manke schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:43:
Kan je eigenlijk de horizon doos gebruiken als bridge of router? Ik heb een ander modem voor internet en de horizon box maakt daar via wifi verbinding mee, als ik een apparaat aansluit op de ethernet poort van horizon (zoals smart tv of receiver met ethernet en zonder wifi), kan dat apparaat onderdeel worden van het netwerk?
Nee, kortom doordat het modem/router gedeelte uitstaat indien je een los modem hebt. Het enige wat aanstaan in dit geval is de WIFI ONTVANGER, oftewel je kan ermee op het internet.

Stel je sluit nu een computer aan op de lan poort van de horizon gebeurt er niks want alles staat gedeactiveerd, op de wifi ontvanger na.

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 29-06-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Aeon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Nee, niet echt. Handig als het kan, maar zeker geen vereiste. Ik begrijp dus dat je met een standaard-media box niet kan opnemen?

Als dat de VoD en de opname functie het enige is, kan ik zonder een Horizon box.
Correct.. kan volgens de site niet opnemen... maar volgens mij kan jij ook zonder dat kastje.

Dus gewoon COAX kabel in de DVB-C tuner van je televisie (moet hij die wel hebben natuurlijk) voor de standaardzenders.. en als je dan gebruik wil maken van de extra zender pakketten zou jij aan een CI+ module voldoende hebben.

Meestal heeft een TV dan nog de mogelijkheid om een USB hardeschijf eraan te hangen en toch nog iets op te kunnen nemen.

Dit is nog goedkopere oplossing en ik persoonlijk denk ik ook nog eens fijner.. de elektronische programma gids ontvangt je tv dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 29-06-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Aeon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:58:
[...]

LET OP!!!!

buiten het VOD wat gewoon werkt op de standaard mediabox, zijn er een paar zaken die niet of anders werken

Voordeel horizon:
- 1080P daar waar alle vorige op 1080i zitten ( cisco, pace (oud upc) )
- 4-5 programma's tegelijkertijd opnemen
- gebruik kunnen maken van apps zoals youtube ( smart tv achtig iets )
- replay tv ( gratis gemist + reclames tot 7 dagen terug )
-MyPrime? (gratis films / series, wannabe concurrent van netflix, maar dan gratis bij de horizon, ook al staan de nieuwste van de nieuwste er niet op, mijn vriendin en ik kijken regelmatig steen goede films gratis via myprime )
- Stel je wilt een 2e box voor een 2e tv, dan neem je een extra horizon en die synct met de (hoofd)horizon in de woonkamer. de extra horizon heeft geen interne hdd maar maakt gebruik van de hdd die in je grote horizon zit. Je kan dus simpel alles afspelen wat je op je hoofd horizon opgenomen hebt, ook kan je via de extra horizon opnemen ( de films / series zullen dan op de hoofd horizon opgenomen worden ). Indien je signaal op de hoofd horizon perfect is, heb je ook perfect beeld op je extra horizon ( er zit geen tuner in de extra horizon die signaal omzet, dat doet de hoofdhorizon voor de extra )

Voordeel pace (je hebt de keuze uit of pace of horizon momenteel)
- lager stroom verbruik ( maar goed dit is allemaal minimaal )
- kleiner formaat
- sneller menu en zappen
- gebruik kunnen maken van de volume regelaar ( in de horizon zit geen volume regelaar oftewel je moet de hzn afstandsbediening koppelen met de tv, of zoals ik het doe de ab van de tv gebruiken voor het volume )

Zelf heb ik de hzn omdat ik er nu achter ben dat het soms toch handig is om programma's / films op te nemen en het beeldkwaliteit is beter dan de voorlopers (mits je signaal/bekabeling op orde is, want hij vreet een stuk meer signaal om het beeldkwaliteit te kunnen tonen, de pace doet het met minder signaal ook (maar dan in 1080i)).

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 29-06-2015 10:16 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste