Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
JeroenC schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:55:
[...]

Dat kan, maar let op je hebt 2 weken bedenktijd, na die tijd moet ook jou oude box terug (tenzij jij die in een winkel aangeschaft hebt maar let op je hebt 2 weken bedenktijd. Niet alleen de apparatuur verandert, jou hele contract opstelling icm het nieuwe portfolio staat actief, oftewel je kan niet een pakket terug krijgen die niet meer bestaat ondanks dat jij die op dit moment hebt).
Indien jij je oude box terug gestuurd hebt kan je niet meer terug ( om reden dat ze niet meer geleverd worden )
Wat je wel kan doen is die horizon bestellen het een week aanzien en als het niet bevalt zeggen dat je terug wilt naar de oude situatie ( dan zul je de serie nummers van je humax door moeten geven en word die alsnog weer actief gezet ).

Maar nogmaals wil jij na je bedenktijd terug naar de oude situatie dan is dat niet mogelijk doordat het pakket niet meer geleverd/aangeboden word, maak je gebruik van de bedenktijd dan is ziggo verplicht je terug naar de oude situatie te brengen.

Indien je de horizon besteld heb je 2 keuzes:
-je besteld de horizon met een actief modem erin ( in elke horizon zit ook een modem/router combi )
-je besteld de horizon met een los modem ( indien die van jou nog altijd geschikt is blijft die staan, zo niet krijg je een nieuw los modem bij de horizon geleverd )

Achteraf kan het nog altijd aangepast worden, stel je hebt nog een los modem in de meterkast of waar dan ook kan die nonactief gezet worden en het modem in de horizon op actief, maar goed kost jou en ziggo alleen maar moeite, dus gewoon even van te voren nadenken wat het beste is.

Zelf heb ik de horizon + los modem om verschillende redenen:
1- horizon staat in een TV meubel onder de TV, wifi via de horizon zal daardoor al gelijk beperkter zijn
2- stel de horizon is defect zit ik zonder tv + internet + telefonie, met een los modem heb je veel minder kans dat beiden apparaten ineens defect raken.
3- mijn losse modem ( wifi verhaal ) kan je veel beter plaatsen zodat je een beter wifi bereik hebt.
Bedankt voor de uitleg ik denk dat ik het maar eens ga proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
JeroenC schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:11:
[...]

LET OP!!!!

buiten het VOD wat gewoon werkt op de standaard mediabox, zijn er een paar zaken die niet of anders werken

Voordeel horizon:
- 1080P daar waar alle vorige op 1080i zitten ( cisco, pace (oud upc) )
- 4-5 programma's tegelijkertijd opnemen
- gebruik kunnen maken van apps zoals youtube ( smart tv achtig iets )
- replay tv ( gratis gemist + reclames tot 7 dagen terug )
-MyPrime? (gratis films / series, wannabe concurrent van netflix, maar dan gratis bij de horizon, ook al staan de nieuwste van de nieuwste er niet op, mijn vriendin en ik kijken regelmatig steen goede films gratis via myprime )
- Stel je wilt een 2e box voor een 2e tv, dan neem je een extra horizon en die synct met de (hoofd)horizon in de woonkamer. de extra horizon heeft geen interne hdd maar maakt gebruik van de hdd die in je grote horizon zit. Je kan dus simpel alles afspelen wat je op je hoofd horizon opgenomen hebt, ook kan je via de extra horizon opnemen ( de films / series zullen dan op de hoofd horizon opgenomen worden ). Indien je signaal op de hoofd horizon perfect is, heb je ook perfect beeld op je extra horizon ( er zit geen tuner in de extra horizon die signaal omzet, dat doet de hoofdhorizon voor de extra )

Voordeel pace (je hebt de keuze uit of pace of horizon momenteel)
- lager stroom verbruik ( maar goed dit is allemaal minimaal )
- kleiner formaat
- sneller menu en zappen
- gebruik kunnen maken van de volume regelaar ( in de horizon zit geen volume regelaar oftewel je moet de hzn afstandsbediening koppelen met de tv, of zoals ik het doe de ab van de tv gebruiken voor het volume )

Zelf heb ik de hzn omdat ik er nu achter ben dat het soms toch handig is om programma's / films op te nemen en het beeldkwaliteit is beter dan de voorlopers (mits je signaal/bekabeling op orde is, want hij vreet een stuk meer signaal om het beeldkwaliteit te kunnen tonen, de pace doet het met minder signaal ook (maar dan in 1080i)).
1080p is hoogstens een voordeel voor VoD (als daar uberhaupt 1080p wordt aangeboden) of content op je eigen netwerk.

Er is voor zo ver ik weet -geen enkele- zender die native 1080p aanlevert.

Dus wat je nu omschrijft van 1080i versus 1080p is een non issue. Als jij verschil in kwaliteit ziet, dan is het hoogstens doordat de post-processing in de Horizon (het de-interlacen naar -p toe) beter is dan als je het door je TV laat doen. Of ander omschreven: Als je een box met 1080i output hebt, dan moet je TV het signaal processen om het naar het paneel te sturen. Als je een box met 1080p output hebt, dan zorgt de chipset in de box daarvoor. Daar kan verschil in zitten.

Maar alle HD zenders zijn gewoon in 1080i of een enkeling 720p.

[ Voor 71% gewijzigd door eymey op 29-06-2015 10:20 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 13:30
Idanue schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg ik denk dat ik het maar eens ga proberen. d:)b
Ja hoor, ik hoop je vragen zo goed mogelijk beantwoord te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:17:
[...]

1080p is hoogstens een voordeel voor VoD (als daar uberhaupt 1080p wordt aangeboden) of content op je eigen netwerk.

Er is voor zo ver ik weet -geen enkele- zender die native 1080p aanlevert.

Dus wat je nu omschrijft van 1080i versus 1080p is een non issue. Als jij verschil in kwaliteit ziet, dan is het hoogstens doordat de post-processing in de Horizon (het de-interlacen naar -p toe) beter is dan als je het door je TV laat doen.

Maar alle HD zenders zijn gewoon in 1080i of een enkeling 720p.
Dat kan, echter is het een verschil waar je zeker rekening mee mag houden en ik het daardoor dus gewoon netjes vermeld.
Ik merk wel verschil tussen de pace / cisco (1080i) en de horizon (1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat kan, maar dat is dus puur een verschil dat wordt gegenereerd door je apparatuur thuis.

Zoals jij het omschreef lijkt het alsof puur het fenomeen "1080p" garantie is voor beter beeld. En dat is dus niet altijd zo. Genoeg TV's die, bij 1080i bronmateriaal, beter beeld geven (ook bij een Horizon) als ze 1080i input krijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:23:
Dat kan, maar dat is dus puur een verschil dat wordt gegenereerd door je apparatuur thuis.

Zoals jij het omschreef lijkt het alsof puur het fenomeen "1080p" garantie is voor beter beeld. En dat is dus niet altijd zo. Genoeg TV's die, bij 1080i bronmateriaal, beter beeld geven (ook bij een Horizon) als ze 1080i input krijgen.
Ja maar nogmaals, ik somde een paar verschillen op, en in mijn ogen is er een verschil
horizon 1080p
pace 1080i

En dat vind je volgens mij nergens terug op de ziggo site, vandaar dat ik het vermeld. Dat voor jou er geen verschil in zit in de praktijk doet niks onder mijn opsomming van verschillen tussen de apparatuur. Daarbij had ik nog een reeks verschillen / voordelen gemeld. Dat 1080i of 1080p op de apparatuur misschien marketing is doet daar ook niks onder. Ik vond het het melden waard :)

En daarbij, indien mijn apparatuur 1080i naar mijn tv stuurt, dan maakt mijn tv er niet 1080p van. Ditzelfde geld voor 720p daar maakt mijn tv ook niet voor de lol 1080p van. Mijn tv laat zien wat geleverd word en dat was 1080i met de cisco en nu 1080p, bij mij resulteert dat in beter beeld (de gehele opbouw van 1080i en 1080p is anders waarbij 1080p een strakker en beter beeld geeft)

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 29-06-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uiteraard. Het doet verder niks af aan de andere verschillen waar ik het ook mee eens ben.

En 1080p versus 1080i zou inderdaad het vermelden waard zijn, maar de toevoeging die ik erbij doe vind ik van wezenlijk belang, ook omdat anderen ook hun informatie weer uit deze discussies halen en al snel de indruk hebben dat HD televisie 1080p is...... 1080p kan dus een voordeel zijn - afhankelijk van je apparatuur thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 29-06-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:30:
Uiteraard. Het doet verder niks af aan de andere verschillen waar ik het ook mee eens ben.

En 1080p versus 1080i zou inderdaad het vermelden waard zijn, maar de toevoeging die ik erbij doe vind ik van wezenlijk belang, ook omdat anderen ook hun informatie weer uit deze discussies halen en al snel de indruk hebben dat HD televisie 1080p is...... 1080p kan dus een voordeel zijn - afhankelijk van je apparatuur thuis.
Nee precies, we bekijken het beiden vanaf een andere kant, en dat is alleen maar goed in een forum discussie als dit.
Zoals ik baalde toen mijn schoonpa begon van ej je moet je box eens op 1080p zetten ( ik had een cisco ) en die kon maar tot 1080i, ik baalde ervan ondanks dat het misschien geen groot verschil is. Niet dat iemand dadelijk een pace pakt en erachter komt dat die tot 1080i ingesteld kan worden en niet 1080p. Beter voorkomen dan genezen ondanks de motieven om 1080i of 1080p te willen hebben.
Zoals de horizon kan je ook indien nodig dat ding op 1080i zetten als je geen 1080p wilt, maar je hebt de keuze, bij de pace heb je de keuze niet om hem om 1080p te zetten.

En jij legt vervolgens uit dat het geen dramatische verschil is en gaat er wat dieper op in. Alleen maar perfect, dus dank voor je reactie :D

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 29-06-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
eymey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:23:

Algemeen bekend dat de intel soc in de horizon en andere mediaplayers als 1 van de beste post processing doet.

Maar goed ieder zijn ding 1 wilt met p output werken andere 1 op 1 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Notna schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:45:
Ugh, stomme Horizon :F

in eens heeft dat ding kuren om uit low Energy mode te komen. Ik weiger het op High te zetten wat waarschijnlijk het probleem oplost maar dat is geen oplossing.

Box wil namelijk niet aan gaan. Hij gaat wel aan waarna je het 'Knight Rider' gebeuren ziet maar daar blijft het ook bij (ik heb het een uur gelaten en toen zat hij er nog in vast). Alleen een harde aan/uit middels de schakelaar aan de achterkant verhelpt het probleem.

Ik ga Ziggo maar even bellen om aan te geven dat ik een nieuwe nodig heb; dit schiet niet op.

Edit: ah ik ben niet de enige: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=55113.0
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=492730#post492730
Naja het is dat Nederland wilt dat de apparatuur een low energie modus hebben, maar het gaat ontzettend ten koste van het gebruikersgemak. Ik heb het op hoog staan om reden dat de updates goed geïnstalleerd worden 's nachts indien nodig en het apparaat staat binnen 2 sec aan ipv een halve minuut wachten.

Uiteraard hoort die ondanks de energie besparende modus aan te gaan, maar goed die 1 watt verschil maakt mij geen drol uit dus bij mij staat die lekker altijd op hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kipusoep schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Dit zit bij mij op de WCD:
[afbeelding]
Vanuit daar gaat 'TV' via kabel naar een normale splitter:
[afbeelding]
Deze splitter zit direct achterop de hoofd horizon box. De andere uitgang gaat via de bijgeleverde 2 meter COAX kabel naar de client.
Ik heb het verhaal zover mogelijk proberen terug te lezen maar ik zie zo 1,2,3 niet of jij een los modem hebt?
Indien je geen los modem hebt zou ik heel die woonkamer splitter (wp-30 of wat is dat met die 3 uitgangen) weghalen.
Dat ding is alleen nodig indien je een los modem hebt aangezien je anders je modem niet kan aansluiten, stel je gebruikt het modem/router van de horizon heb je heel die woonkamer splitter op het wantcontactdoos niet nodig en moet je gewoon weglaten.
Ga ervanuit dat elke splitter ( en al helemaal die baggeren op foto 2 met 1 ingang en 2 uitgangen ) ong voor 3db verlies zorgt. Het kan goed werken hoor, maar de kans is zeer groot dat je problemen krijgt met je signaal. Dus als jij geen los modem hebt, de coax direct in je wcd stoppen zonder die woonkamersplitter ( witte blok met 3 uitgangen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JeroenC schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Naja het is dat Nederland wilt dat de apparatuur een low energie modus hebben, maar het gaat ontzettend ten koste van het gebruikersgemak. Ik heb het op hoog staan om reden dat de updates goed geïnstalleerd worden 's nachts indien nodig en het apparaat staat binnen 2 sec aan ipv een halve minuut wachten.

Uiteraard hoort die ondanks de energie besparende modus aan te gaan, maar goed die 1 watt verschil maakt mij geen drol uit dus bij mij staat die lekker altijd op hoog.
Ik heb overigens als weken geen last meer van dit probleem dus het zal wel opgeloist zijn inmiddels.

Over dat 'het is maar 1 watt verschil: het is wel iets meer he ;) (34 watt in hoogverbruik standyb vs 1 watt in eco stand stand by). En aangezien ik er een hobby van maak mijn gemiddelde verbruik onder de 100 watt te krijgen maakt dat een hoop verschil :). Uiteraard moet ieder kijken wat het voor comfort met zich mee brengt, maar het feit blijft wel; of je nu eco of hoog verbruik doet ; het moet gewoon werken op een fatsoenlijke manier.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Notna schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Ik heb overigens als weken geen last meer van dit probleem dus het zal wel opgeloist zijn inmiddels.

Over dat 'het is maar 1 watt verschil: het is wel iets meer he ;) (34 watt in hoogverbruik standyb vs 1 watt in eco stand stand by). En aangezien ik er een hobby van maak mijn gemiddelde verbruik onder de 100 watt te krijgen maakt dat een hoop verschil :). Uiteraard moet ieder kijken wat het voor comfort met zich mee brengt, maar het feit blijft wel; of je nu eco of hoog verbruik doet ; het moet gewoon werken op een fatsoenlijke manier.
tsja kennelijk is het een vrij dood topic, las zojuist inderdaad dat het allemaal alweer ''vroeger'' afspeelde haha, excuses :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
JeroenC schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Ik heb het verhaal zover mogelijk proberen terug te lezen maar ik zie zo 1,2,3 niet of jij een los modem hebt?
Indien je geen los modem hebt zou ik heel die woonkamer splitter (wp-30 of wat is dat met die 3 uitgangen) weghalen.
Dat ding is alleen nodig indien je een los modem hebt aangezien je anders je modem niet kan aansluiten, stel je gebruikt het modem/router van de horizon heb je heel die woonkamer splitter op het wantcontactdoos niet nodig en moet je gewoon weglaten.
Ga ervanuit dat elke splitter ( en al helemaal die baggeren op foto 2 met 1 ingang en 2 uitgangen ) ong voor 3db verlies zorgt. Het kan goed werken hoor, maar de kans is zeer groot dat je problemen krijgt met je signaal. Dus als jij geen los modem hebt, de coax direct in je wcd stoppen zonder die woonkamersplitter ( witte blok met 3 uitgangen )
Ik heb een los modem :') ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
devil-strike schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:26:
[...]

Algemeen bekend dat de intel soc in de horizon en andere mediaplayers als 1 van de beste post processing doet.

Maar goed ieder zijn ding 1 wilt met p output werken andere 1 op 1 etc etc.
Intel SoC is inderdaad geweldig :)

Maar goed, mijn punt is (zoals eerder gezegd) ook zeker niet dat je per se 1 op 1 móet willen ofzo. Het ging me alleen even om het volledige verhaal en de nuance.

De Horizon box (en andere boxen met Intel SoC) is dan superieur en blijkbaar dus zelfs superieur aan de de-interlacing kwaliteit van sommige (of veel?) TV's, maar meestal is het andersom ;).

Conclusie is dus iig wel dat het, als je dan toch de Horizon hebt, het overwegen waard is om hem op 1080p output te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 18-09 21:22
Ik las verder terug in dit topic over iemand die zei dat je de Horizon Box kan bestellen mét en zonder modem er in. Echter, ik heb een Connect Max & Play Max besteld (als vervanger voor mijn huidige Alles-in-1 Extra). Ik had online niet de keuze voor een model mét of zonder modem; daar werd niet over gesproken. Welke variant ga ik nu "krijgen" dan? Ik ga Ziggo wel even bellen hoor, maar ik wil de variant zonder modem want ik ga niet mijn meterkast-opstelling vernaggelen om een Horizon box met modem in de woonkamer neer te zetten.
Heeft iemand wel de keuze gezien voor een model met of zonder modem bij het bestellen?

/edit: Komt dus helemaal goed, in het Ziggo gebied doet het modem het niet... is alleen voor UPC klanten.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 29-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zelf heb ik de hzn omdat ik er nu achter ben dat het soms toch handig is om programma's / films op te nemen en het beeldkwaliteit is beter dan de voorlopers (mits je signaal/bekabeling op orde is, want hij vreet een stuk meer signaal om het beeldkwaliteit te kunnen tonen, de pace doet het met minder signaal ook (maar dan in 1080i)).
Zo werkt DVB niet. Het bronsignaal van een digitaal RTV kanaal is voor de Horizon, Pace of wat voor ontvanger of TV met DVB-C tuner hetzelfde. HD kanalen worden via de kabel als 1080i bronsignaal doorgegeven. Er zijn geen HD kanalen met een 1080p resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArChie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:29:
[...]

Zo werkt DVB niet. Het bronsignaal van een digitaal RTV kanaal is voor de Horizon, Pace of wat voor ontvanger of TV met DVB-C tuner hetzelfde. HD kanalen worden via de kabel als 1080i bronsignaal doorgegeven. Er zijn geen HD kanalen met een 1080p resolutie.
hoewel we nu natuurlijk steeds verder offtopic gaan aangezien 1080i/1080p gewoon een wereldwijd iets is en niet specifiek ziggo... Let wel op, de pace stuurt 1080i naar je tv, de horizon 1080p. De opbouw van het beeld zal door de horizon dus verbeterd worden waardoor je dus wel 1080p kijkt.. Of het hetzelfde beeld kwaliteit is als een bluray disk laten we even links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Dank voor alle feedback. Die discussie over 1080p vs 1080i is voor mij niet echt relevant. Mijn TV is 'slechts' 720p. Helaas heb ik geen CI+ slot (heb alleen CI slot) dus ik heb wel een losse box nodig.

Smart TV dingen kan ik denk ik makkelijker doen op mijn Mediacenter PC, maar is wel een leuke toevoeging als het een beetje goed werkt. (en dan vooral de snelheid van de interface)

Maar wat is die Pace eigenlijk voor apparaat? Ik zag daar niks van op het Ziggo bestelformulier. (Ik zit overigens in het oude Ziggo/Casema gebied)
[...]

LET OP!!!!

buiten het VOD wat gewoon werkt op de standaard mediabox, zijn er een paar zaken die niet of anders werken

Voordeel horizon:
- 1080P daar waar alle vorige op 1080i zitten ( cisco, pace (oud upc) )
- 4-5 programma's tegelijkertijd opnemen
- gebruik kunnen maken van apps zoals youtube ( smart tv achtig iets )
- replay tv ( gratis gemist + reclames tot 7 dagen terug )
-MyPrime? (gratis films / series, wannabe concurrent van netflix, maar dan gratis bij de horizon, ook al staan de nieuwste van de nieuwste er niet op, mijn vriendin en ik kijken regelmatig steen goede films gratis via myprime )
- Stel je wilt een 2e box voor een 2e tv, dan neem je een extra horizon en die synct met de (hoofd)horizon in de woonkamer. de extra horizon heeft geen interne hdd maar maakt gebruik van de hdd die in je grote horizon zit. Je kan dus simpel alles afspelen wat je op je hoofd horizon opgenomen hebt, ook kan je via de extra horizon opnemen ( de films / series zullen dan op de hoofd horizon opgenomen worden ). Indien je signaal op de hoofd horizon perfect is, heb je ook perfect beeld op je extra horizon ( er zit geen tuner in de extra horizon die signaal omzet, dat doet de hoofdhorizon voor de extra )

Voordeel pace (je hebt de keuze uit of pace of horizon momenteel)
- lager stroom verbruik ( maar goed dit is allemaal minimaal )
- kleiner formaat
- sneller menu en zappen
- gebruik kunnen maken van de volume regelaar ( in de horizon zit geen volume regelaar oftewel je moet de hzn afstandsbediening koppelen met de tv, of zoals ik het doe de ab van de tv gebruiken voor het volume )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Aeon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:03:
Dank voor alle feedback. Die discussie over 1080p vs 1080i is voor mij niet echt relevant. Mijn TV is 'slechts' 720p. Helaas heb ik geen CI+ slot (heb alleen CI slot) dus ik heb wel een losse box nodig.

Smart TV dingen kan ik denk ik makkelijker doen op mijn Mediacenter PC, maar is wel een leuke toevoeging als het een beetje goed werkt. (en dan vooral de snelheid van de interface)

Maar wat is die Pace eigenlijk voor apparaat? Ik zag daar niks van op het Ziggo bestelformulier. (Ik zit overigens in het oude Ziggo/Casema gebied)

[...]
Naar mijn weten levert ook oud ziggo nu alleen nog maar de apparatuur wat voorheen UPC altijd leverde en dat is de pace ( standaard mediabox ) en de horizon ( word als het goed is geadverteerd als horizon )

Ik heb de voordelen van de pace uitgelegd. De voordelen bij de horizon betekent dat de pace die functies niet heeft ( voordelen tegenover de pace en visa versa )

Pace is gewoon eigenlijk een dom apparaat maar wellicht voldoende voor velen: tv kijken in max 1080i, interactive tv (pauzeren, en replay tv ala gratis tv gemist voor alle zenders )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik eindelijk een Horizon box in gebruik genomen.
Internet , TV en telefonie werken weer naar behoren en TV is inderdaad
in 1080P nu. Heb ik nu ook het nieuwe model Horizon box?

Nog tips and tricks die ik moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejjg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-06-2022
Even een vraag voor de "horizon ervaringsdeskundigen" hier :)

Mijn ouders hebben sinds kort ook een Horizon box in de huiskamer.

Jammer genoeg is het ook niet echt een optie om de Horizon gewoon als thuisrouter in te stellen. Vanuit de meterkast gaat er wat UTP naar de bovenverdieping en ze blijven dus een bedrade verbinding met de meterkast nodig houden......

Beste eymey
realiseer je dat de horizon box 60 W trekt.
Indien je deze horizonbox als router zou gaan gebruiken moet je voor 1000 EUR zonnepanelen installeren om de 500 kWh te gaan maken die 60 W 8760 uur per jaar veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:26
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:05:
Vanmiddag heb ik eindelijk een Horizon box in gebruik genomen.
Internet , TV en telefonie werken weer naar behoren en TV is inderdaad
in 1080P nu. Heb ik nu ook het nieuwe model Horizon box?

Nog tips and tricks die ik moet weten?
Is die nieuwe Horizon box er ook eentje van Samsung, en welk type is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:50:
[...]

Ik weet het niet precies. Op de voorkant staat alleen Horizon en het kwam in een Ziggo doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:50:
[...]

Ja, is van Samsung. Waar kan ik het type vinden? Dan zoek ik dat nog even op.
Edit: ik dacht gezien te hebben dat het Samsung is, maar zie zo 123 niet waar ik dat gedacht had te zien.... :$

[ Voor 17% gewijzigd door ralph075 op 30-06-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
JeroenC schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:07:
[...]

hoewel we nu natuurlijk steeds verder offtopic gaan aangezien 1080i/1080p gewoon een wereldwijd iets is en niet specifiek ziggo... Let wel op, de pace stuurt 1080i naar je tv, de horizon 1080p. De opbouw van het beeld zal door de horizon dus verbeterd worden waardoor je dus wel 1080p kijkt.. Of het hetzelfde beeld kwaliteit is als een bluray disk laten we even links liggen.
Ik denk dat het offtopic gehalte wel meevalt, we hebben het hier immers over de werking van de Horizon ontvanger. Ik reageerde op het stukje tekst waarin je suggereert dat de Horizon ontvanger vanwege de hogere beeldkwaliteit meer signaal nodig heeft. Zoals ik aangaf klopt dat niet gezien de DVB techniek waarbij via MPEG transport streams continu data wordt verzonden die gelijk is voor alle aangesloten ontvangers en TV's in de coaxsegmenten. Als jouw bewering namelijk zou kloppen dan zou dat betekenen dat Ziggo/UPC voor iedere ontvanger een specifiek signaal zou maken en verzenden wat niet het geval is. DVB(-C) is geen IPTV. Voor de HD kanalen ontvangt de Horizon dus net als de Pace bronsignaal met een 1080i resolutie. De Horizon maakt daar kunstmatig een 1080p signaal van voordat het wordt doorgegeven aan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Het is inderdaad een Samsung, de SMT-G7401.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VtzTkUE4JyrX48d7ZQELS9Ho/full.jpg?nohitcount=1

Alles werkt heerlijk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:06:
Dit is de mijne:

[afbeelding]

Alles werkt heerlijk tot nu toe.
Dat is inderdaad de opvolger, verschillen

De nieuwe ( die wat jij hebt op de afbeelding ) heeft geen scart aansluiting.
Stroom verbruik is lager dan de vorige horizon.
Koeling zou beter moeten zijn, stiller maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws dus voor mij en vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 11:05
Het verschil tussen de Horizon en Pace is duidelijk, dank daarvoor. Maar ik begreep niet dat de Pace de "standaard media box" is.

Ik zie nu ook wat positievere verhalen over de (nieuwe versie van) Horizon box. Misschien moet ik die maar gewoon bestellen, en als die niet bevalt binnen 2 weken omwisselen voor een standaard Media box (Pace).

Maar ik denk dat ik aan de Standaard media box genoeg heb. (720p TV, en ik heb al een PC aan mijn TV hangen)
JeroenC schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Naar mijn weten levert ook oud ziggo nu alleen nog maar de apparatuur wat voorheen UPC altijd leverde en dat is de pace ( standaard mediabox ) en de horizon ( word als het goed is geadverteerd als horizon )

Ik heb de voordelen van de pace uitgelegd. De voordelen bij de horizon betekent dat de pace die functies niet heeft ( voordelen tegenover de pace en visa versa )

Pace is gewoon eigenlijk een dom apparaat maar wellicht voldoende voor velen: tv kijken in max 1080i, interactive tv (pauzeren, en replay tv ala gratis tv gemist voor alle zenders )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ArChie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:44:
[...]

Ik denk dat het offtopic gehalte wel meevalt, we hebben het hier immers over de werking van de Horizon ontvanger. Ik reageerde op het stukje tekst waarin je suggereert dat de Horizon ontvanger vanwege de hogere beeldkwaliteit meer signaal nodig heeft. Zoals ik aangaf klopt dat niet gezien de DVB techniek waarbij via MPEG transport streams continu data wordt verzonden die gelijk is voor alle aangesloten ontvangers en TV's in de coaxsegmenten. Als jouw bewering namelijk zou kloppen dan zou dat betekenen dat Ziggo/UPC voor iedere ontvanger een specifiek signaal zou maken en verzenden wat niet het geval is. DVB(-C) is geen IPTV. Voor de HD kanalen ontvangt de Horizon dus net als de Pace bronsignaal met een 1080i resolutie. De Horizon maakt daar kunstmatig een 1080p signaal van voordat het wordt doorgegeven aan je TV.
Ik denk dat JeroenC een paar dingen bedoelt:

* De Pace heeft een minder sterk signaal nodig (kan meer 'ruis' verdragen?) om nog een fatsoenlijke storingsvrije DVB-C mux binnen te 'hengelen'. Horizon is blijkbaar wat meer 'picky' qua benodigde signaalsterkte.

* De Horizon heeft dus een zeer goede beeldprocessing, waardoor de 'kunstmatige' processing van 1080i naar 1080p zelfs beter zou kunnen uitpakken dan het signaal 1 op 1 naar de TV sturen om daar de processing te laten doen.

Maar het blijft inderdaad storend om termen als "1080p kijken" te hanteren. Het is en blijft gewoon een 1080i stream die de box toevallig kan processen.

Maar dat laatste kan ie blijkbaar wel verrekte goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Aeon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:40:
Het verschil tussen de Horizon en Pace is duidelijk, dank daarvoor. Maar ik begreep niet dat de Pace de "standaard media box" is.

Ik zie nu ook wat positievere verhalen over de (nieuwe versie van) Horizon box. Misschien moet ik die maar gewoon bestellen, en als die niet bevalt binnen 2 weken omwisselen voor een standaard Media box (Pace).

Maar ik denk dat ik aan de Standaard media box genoeg heb. (720p TV, en ik heb al een PC aan mijn TV hangen)

[...]
Ik zou in dat geval idd gewoon lekker voor de standaard box gaan. Hoewel je aan de Horizon, als hij idd zo goed beeld kan processen, wellicht nog steeds wat kan hebben om hem dan het 720p signaal te laten maken uit de 576i (SD) en 1080i (HD) streams :). Kan je TV wel een 1080i input stream accepteren en processen?

Als hij ook niet meer dan 720p input accepteert, dan zal je whatever box je uitkiest dat moeten laten doen om nog wat voordeel van HD content te hebben en dan is zo te zien de Horizon dus in het voordeel. Als je TV wel 1080i input accepteert dan zet je TV het wel weer om in 720p en is de Pace wrs goed genoeg voor je. Tenzij je echt heel picky bent op beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:43:
[...]

* De Pace heeft een minder sterk signaal nodig (kan meer 'ruis' verdragen?) om nog een fatsoenlijke storingsvrije DVB-C mux binnen te 'hengelen'. Horizon is blijkbaar wat meer 'picky' qua benodigde signaalsterkte.

* De Horizon heeft dus een zeer goede beeldprocessing, waardoor de 'kunstmatige' processing van 1080i naar 1080p zelfs beter zou kunnen uitpakken dan het signaal 1 op 1 naar de TV sturen om daar de processing te laten doen.

Maar het blijft inderdaad storend om termen als "1080p kijken" te hanteren. Het is en blijft gewoon een 1080i stream die de box toevallig kan processen.

Maar dat laatste kan ie blijkbaar wel verrekte goed :P
Klopt helemaal, ik vertelde het inderdaad redelijk kort. Met als een voorbeeld, stel je hebt goed beeld op een cisco of pace wilt het niet zeggen dat je ook goed beeld hebt op de horizon doordat die inderdaad meer kwaliteit nodig heeft.

Maar hoe zit dat dan met de cisco/pace die stuurt het signaal in 1080i kwaliteit naar de TV, maar de TV maakt daar naar mijn weten geen 1080p van, maar laat je ook 1080i zien.

Ik heb een redelijke high end full hd tv die nog altijd genoeg geld kost ( full led en noem al die meuk maar op ) en die liet duidelijk zien dat ik met de cisco 1080i beelden zat te bekijken, daar waar die bij de horizon ook de 1080p weergeeft.
Ik weet dat tv's het signaal kunnen omzetten maar doen dat naar mijn weten niet zodra je een mediabox gebruikt, die weergeeft puur de input vanaf de hdmi. Wellicht werkt dit omzetten van 1080i naar 1080p alleen bij een ci+ omdat die alleen decodeert of analoog (ned 1,2,3 ).

Maar goed, de meeste die ik erover hoor zien niet eens het verschil tussen 1080i en 1080p, ik toevallig dan weer net wel -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:47:
[...]

Ik zou in dat geval idd gewoon lekker voor de standaard box gaan. Hoewel je aan de Horizon, als hij idd zo goed beeld kan processen, wellicht nog steeds wat kan hebben om hem dan het 720p signaal te laten maken uit de 576i (SD) en 1080i (HD) streams :). Kan je TV wel een 1080i input stream accepteren en processen?

Als hij ook niet meer dan 720p input accepteert, dan zal je whatever box je uitkiest dat moeten laten doen om nog wat voordeel van HD content te hebben en dan is zo te zien de Horizon dus in het voordeel. Als je TV wel 1080i input accepteert dan zet je TV het wel weer om in 720p en is de Pace wrs goed genoeg voor je. Tenzij je echt heel picky bent op beeldkwaliteit.
Ik zou hem voor de pace (standaard mediabox) laten gaan als het opnemen niet veel uitmaakt en hij maar een 720p tv heeft. De pace reageert nog altijd een stuk vlotter met zappen / menu en scheelt een beetje qua stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JeroenC schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Klopt helemaal, ik vertelde het inderdaad redelijk kort. Met als een voorbeeld, stel je hebt goed beeld op een cisco of pace wilt het niet zeggen dat je ook goed beeld hebt op de horizon doordat die inderdaad meer kwaliteit nodig heeft.
Nee, dit laatste klopt gewoon niet. Tenzij js "signaalkwaliteit" bedoelt (signaal-ruisverhouding). Maar op het moment dat de continuity van de stream gegarandeerd is en signaal goed genoeg, hebben Horizon en Pace/Cisco allebei precies dezelfde stream over. Om verder hun ding mee te doen.
Maar hoe zit dat dan met de cisco/pace die stuurt het signaal in 1080i kwaliteit naar de TV, maar de TV maakt daar naar mijn weten geen 1080p van, maar laat je ook 1080i zien.

Ik heb een redelijke high end full hd tv die nog altijd genoeg geld kost ( full led en noem al die meuk maar op ) en die liet duidelijk zien dat ik met de cisco 1080i beelden zat te bekijken, daar waar die bij de horizon ook de 1080p weergeeft.
Ik weet dat tv's het signaal kunnen omzetten maar doen dat naar mijn weten niet zodra je een mediabox gebruikt, die weergeeft puur de input vanaf de hdmi. Wellicht werkt dit omzetten van 1080i naar 1080p alleen bij een ci+ omdat die alleen decodeert of analoog (ned 1,2,3 ).

Maar goed, de meeste die ik erover hoor zien niet eens het verschil tussen 1080i en 1080p, ik toevallig dan weer net wel -.-
Iedere TV die ziet dat hij 1080i binnen krijgt zal zelf nog allerlei beeldbewerking doen om het met volledige frames op het paneel weer te geven. Dus ja, je TV zet het om naar zijn native beeldformaat (wat progressive is). Of met andere woorden: Interlaced bronmateriaal zal je TV zelf de-interlacen.

Of je TV high- of low-end is, hij moet er iets mee (duurdere TV's hebben vaak wel ook nog weer net wat betere beeldprocessing).

Hierbij maakt het niet uit of het HDMI is of eigen dvb-c tuner of eigen analoge tuner: Bronmateriaal op -i moet hij altijd zelf nog de-interlacen, anders zou het er niet uit zien op je scherm.

Het enige verschil hierin is dus dat de Horizon zo'n extreem goede processing heeft dat ie het qua resultaat zelfs kan winnen van de TV zelf.

Dat laatste -kan- dus ook nog een reden zijn om ook voor een 720p TV toch ook voor de Horizon te gaan. Hoewel het niet gezegd is dat Horizon processing naar 720p net zo superieur is als naar 1080p.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 01-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
eymey schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Nee, dit laatste klopt gewoon niet. Tenzij js "signaalkwaliteit" bedoelt (signaal-ruisverhouding). Maar op het moment dat de continuity van de stream gegarandeerd is en signaal goed genoeg, hebben Horizon en Pace/Cisco allebei precies dezelfde stream over. Om verder hun ding mee te doen.

[...]

Iedere TV die ziet dat hij 1080i binnen krijgt zal zelf nog allerlei beeldbewerking doen om het met volledige frames op het paneel weer te geven. Dus ja, je TV zet het om naar zijn native beeldformaat (wat progressive is). Of met andere woorden: Interlaced bronmateriaal zal je TV zelf de-interlacen.

Of je TV high- of low-end is, hij moet er iets mee (duurdere TV's hebben vaak wel ook nog weer net wat betere beeldprocessing).

Hierbij maakt het niet uit of het HDMI is of eigen dvb-c tuner of eigen analoge tuner: Bronmateriaal op -i moet hij altijd zelf nog de-interlacen, anders zou het er niet uit zien op je scherm.

Het enige verschil hierin is dus dat de Horizon zo'n extreem goede processing heeft dat ie het qua resultaat zelfs kan winnen van de TV zelf.

Dat laatste -kan- dus ook nog een reden zijn om ook voor een 720p TV toch ook voor de Horizon te gaan. Hoewel het niet gezegd is dat Horizon processing naar 720p net zo superieur is als naar 1080p.
Met signaal kwaliteit doel ik inderdaad op signaal/ruis. Zou niet weten welk ander signaal ik zou moeten bedoelen in de discussie die gaande was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jij noemde alleen "kwaliteit" ;). Bij "signaalkwaliteit" had ik niets gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Oké, dat zou dan betekenen dat JeroenC met signaalstoringen met beeldkwaliteit verward. Ik ging er in mijn reactie gewoon vanuit dat met beide ontvangers het door Ziggo/UPC geleverde signaal gewoon foutloos binnenkomt en hij de beeldkwaliteit tussen het uitgangssignaal van beide ontvangers aan het vergelijken was.
Zeer goede beeldprocessing? Bij hem levert de combinatie Horizon en TV een beter resultaat dan de combinatie Pace en TV, dat is de enige conclusie die ik kan trekken op basis van zijn berichten. Misschien is de beeldprocessing van zijn TV wel minder bij een 1080i signaal of heeft hij z'n instellingen niet goed staan waardoor het eindresultaat tegenvalt met een Pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 06:57
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de horizon. Met de extra mini horizon. Maar het gaat niet helemaal zoals ik wil. Heb een technicolor modem hieraan hangt de horizon bedraad. Deze krijgt een ip van de technicolor. Maar wel in de range die standaart is voor de horizon. 192.168.192.x nu heb ik een wireless bridge naar zolder. Daaraan hangt de mini horizon. Werkt allemaal keurig. Tot de mini horizon besluit om naar blokeer modus te gaan. Restarten is de oplossing maar wel irritant elke keer. Nu zag ik ook dat de horizonbox steeds uitgaat. En een knightrider idee op het lcd laat zien. Hierna gaat hij gewoon uit. Allemaal uit zichzelf. Wie heeft hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten 'standby' opties die je kunt instellen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Wie kan mij helpen, ik probeer een mogelijkheid te vinden om het volume van mijn receiver te regelen via de horizon box of tv.
Op dit moment zit de horizon met HDMI aan de tv en met optical kabel aan de receiver.
Nadeel: volume moet met aparte afstandsbediening geregeld worden.

Klopt het dat je het geluid van je tv ook kunt doorsturen naar de receiver? Zodat je met het tv volume het receiver volume regelt?

Ik heb wat gevonden over HDMI arc, zo'n HDMI poort zit ook op mijn samsung tv, mijn Sony receiver heeft HDMI poorten, dus zou moeten kunnen denk ik.

Zijn er mensen die het geluid van de receiver met de volume knop van de horizon afstandsbediening regelen? Hoe ziet jouw aansluitschema er dan uit?

Alvast bedankt!

Edit: AH shit ontdek net dat mijn receiver alleen HDMI passthrough heeft, nevermind dus!

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2015 08:24 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
Of een logitech harmony afstandbediening, heb ik al jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Inderdaad, harmony is handig! Mijn tv heeft spdif (coaxiaal) uit. Die stuur ik naar mijn receiver een logitech z nog wat 5.1 setje. Ik kan dan met mijn harmony ab op 3 manieren volume wijzigen: van de tv, van de upc box en van het logitech setje.

Handigste voor mij is gewoon volume up en down die is gekoppeld aan mijn receiver. (Ik heb ook een WDTV live aan een andere optische input van het 5.1 setje)

Klinkt alsof je een universele ab wel kunt gebruiken martinus Edit: ik heb de voorloper van deze
Logitech Harmony 350

[ Voor 48% gewijzigd door Ceejay op 17-07-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik krijg 1 augustus de horizon + extra horizonbox. Kan ik er van uitgaan dat dit de SMT-G7401 is of wordt de oude meuk ook nog uitgeleverd? Ik heb wel ff een reminder gemaakt om dit te checken, lees wat klachten hier en daar op fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
palthe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:45:
Ik krijg 1 augustus de horizon + extra horizonbox. Kan ik er van uitgaan dat dit de SMT-G7401 is of wordt de oude meuk ook nog uitgeleverd? Ik heb wel ff een reminder gemaakt om dit te checken, lees wat klachten hier en daar op fora.
Ik kreeg vorige week nog de "oude", maar wat is er zoveel beter aan die "nieuwe"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

martinusz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Ik kreeg vorige week nog de "oude", maar wat is er zoveel beter aan die "nieuwe"?
Naar wat ik begrijp sowieso minder stroomverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
palthe schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:02:
[...]

Naar wat ik begrijp sowieso minder stroomverbruik
Aha oke, lees op een ander forum dat het niet zoveel uitmaakt:
Voor zover ik weet is verbruik van beide boxen gelijk.

AanMaximaal 59 WattHoog31/56 Watt24 WattMidden14/28 WattNiet van toepassingEco< 0,5 Watt< 0,5 Watt
AAN: Max 59 Watt
Hoog: 31/56 Watt
Midden: 14/28 Watt
Eco: 0,5 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

martinusz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Aha oke, lees op een ander forum dat het niet zoveel uitmaakt:

[...]
Hmm, dat zou jammer zijn. Heb alles zo 'groen' mogelijk thuis en ben van plan de hb ook te laten routeren. Behoorlijke stap terug in stroomverbruik tov mijn huidige configuratie (n66u als router/ap en een ci + kaartje in tv).
Thanks voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Zijn er nog alternatieve resetmethoden voor de Horizon box 7400?

Wij hebben in ons nieuwe huis Ziggo en dat ding loopt vanaf het begin al continu vast, nu heeft hij het helemaal begeven. Blokjes blijven heen en weer schuiven, in een enkel geval wil de tijd tevoorschijn komen maar dit reageert niet op de afstandsbediening (tv reageert wel op ab, box niet)
Het lijkt een softwarematig probleem aangezien de router perfect werkt.

Geprobeerd:
- stekker 30 seconden eruit en vervolgens erin met CH- knop ingehouden, resultaat: welkomstscherm komt tevoorschijn maar signaal is daarna weg (tv zegt geen hdmi kabel aangesloten) en op de box blijven drie blokjes heen en weer schuiven
- https://community.ziggo.n...de-reset-horizon-box-3364 , resultaat: doet niks, huidige probleem doet zich weer voor

Is er niet een mogelijkheid om firmware op een USB stick te zetten en zo een herinstallatie te forceren?

Dank alvast voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 22:16
Ik wil graag de evaring delen van mijn oma met de samsung smt G74xx. De revision weet ik niet. Mijn oma was een oud UPC gebruiker. Ze wilde geen ziggo hebben. Ze had een abonnement afgesloten bij telfort. Maar ziggo kwam met een aanbod dat goedkoper was. Én kwam daarbij als voordeel dat ze de zelfde bekabeling kon behouden. Ja ja toen kwam de horizon box aan. Prachtig beeld. Na een paar dagen had ze soms zwart beeld. Toen zij ziggo dat ze een andere TV moest kopen. Haar huidige was een tx-32lx70f uit 2007-2008. Ja ik heb met mijn oma een nieuwe tv gekocht. Ook een grotere tv een LG lf630v de 43" uitvoering. Prachtig beeld. Maar na een paar dagen had ze alweer geen beeld. Al 5 x een ziggo zzp'er monteur geweest. De monteurs verwezen naar elkaar dat ze het verkeerd hebben aangesloten. De standaard coax-kabel er uit en dan weer er in. "Nu is die weer helemaal goed." NIET DUS. Ik was ook nog op logé bij mijn oma. Ik had problemen met het internet. De horizon box donderd mij de gewoon uit. En kieskeurig in sites. Youtube werkt wel op mijn telefoon en op mijn laptop niet. En nu.nl niet op mijn telefoon wel op mijn laptop. Vandaag alweer even bij haar op bezoek geweest. We gingen het journaal kijken (foutcode 2040 6 keren). Op nieuw opgestart met art-effects. En deed die het weer. Nu is oma over op xs4all glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jp13357 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:41:
Ik wil graag de evaring delen van mijn oma met de samsung smt G74xx. De revision weet ik niet. Mijn oma was een oud UPC gebruiker. Ze wilde geen ziggo hebben. Ze had een abonnement afgesloten bij telfort. Maar ziggo kwam met een aanbod dat goedkoper was. Én kwam daarbij als voordeel dat ze de zelfde bekabeling kon behouden. Ja ja toen kwam de horizon box aan. Prachtig beeld. Na een paar dagen had ze soms zwart beeld. Toen zij ziggo dat ze een andere TV moest kopen. Haar huidige was een tx-32lx70f uit 2007-2008. Ja ik heb met mijn oma een nieuwe tv gekocht. Ook een grotere tv een LG lf630v de 43" uitvoering. Prachtig beeld. Maar na een paar dagen had ze alweer geen beeld. Al 5 x een ziggo zzp'er monteur geweest. De monteurs verwezen naar elkaar dat ze het verkeerd hebben aangesloten. De standaard coax-kabel er uit en dan weer er in. "Nu is die weer helemaal goed." NIET DUS. Ik was ook nog op logé bij mijn oma. Ik had problemen met het internet. De horizon box donderd mij de gewoon uit. En kieskeurig in sites. Youtube werkt wel op mijn telefoon en op mijn laptop niet. En nu.nl niet op mijn telefoon wel op mijn laptop. Vandaag alweer even bij haar op bezoek geweest. We gingen het journaal kijken (foutcode 2040 6 keren). Op nieuw opgestart met art-effects. En deed die het weer. Nu is oma over op xs4all glasvezel.
Bedankt voor je bijdrage :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Art-effects ook. Die kende ik nog niet.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Horizon box ook ongeveer een maandje en bij mij werkt die prima gelukkig tot nu toe.

Als ik af en toe dat soort verhalen hoor zoals hierboven krijg ik bijna nachtmerries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:44
Nu net met de GP van Hongarije crasht bij mij de Horizon box om de 10minuten. Ik blijf het een rampzalig apparaat vinden. Naast dit recente crashgedrag, verliest de box ook regelmatig z'n audio sync, waardoor ik of de TV of de box aan en uit moet zetten. Geluid en energie efficientie zijn ook ver te zoeken. Is het iemand gelukt om UPC/Ziggo zover te krijgen dat ze een standaard HD box leveren icm 120Mbit internet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Hier! Maar ik heb ook een oud abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinDee
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-02-2022
Weet iemand of het mogelijk is om snel door een opgenomen programma te gaan. Als ik bijvoorbeeld een wielerwedstrijd van 3 uur opneem en later alleen de laatste 10 km wil zien is het doorspelen op 30x toch nog een ellendig lang gebeuren. Ideaal zou zijn om een tijd op te kunnen geven, waar de opname dan direct naar toe springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat willen de heren softwareontwikkelaars niet implementeren ErwinDee. Zelfde als eenmaal op vooruitspoelen drukken, één minuut vooruit (of elk ander willekeurig aantal ingestelde minuten). Men wil het niet implementeren. Alleen maar versneld doorspoelen... kan je in ieder geval de reclames nog wel zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:11

D33F

Tweelingtemmer

CreativeS schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:58:
Dat willen de heren softwareontwikkelaars niet implementeren ErwinDee. Zelfde als eenmaal op vooruitspoelen drukken, één minuut vooruit (of elk ander willekeurig aantal ingestelde minuten). Men wil het niet implementeren. Alleen maar versneld doorspoelen... kan je in ieder geval de reclames nog wel zien :?
Wellicht is het geen kwestie van willen maar eerder een kwestie van mogen.
Desalniettemin is het inderdaad jammer dat je niet kunt skippen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Het blijft gissen naar de ware reden David. Men wil op de reeds gestelde vragen geen antwoorden geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinDee
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik zie de commerciële beren op de weg niet zo. Een reclame op 30x bekijken beklijft ook niet echt. Bovendien zitten in de programma's waarin ik wil skippen geen reclames. @CreativeS: zijn hierover al eerder vragen gesteld aan UPC/Ziggo? Ik ga ze ook maar eens via de klantenservice wat vragen stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de F-Secure Ziggo Basis Internetbeveiliging eens geprobeerd want gratis, opstarten na het inlogscherm duurt een halve minuut onder Windows 10, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:25
Sinds gisteren het gevoel dat navigeren door het menu veel sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb de horizon media box via de ziggo draadloze modem aangesloten. Via de modem gaat er ook een kabel naar boven waar boven weer een access point staat voor beter wifi bereik boven. Alles werkt al tijden prima, alleen nu heb ik het volgende. Als ik de horizon tv app gebruik en ik wil de afstandsbediening functie gebruiken dan werkt deze wel als ik mijn telefoon met de access point boven verbind, maar als ik met de ziggo router beneden verbind dan krijg ik het kruisje bij de remote control. Ik heb geen idee hoe dit kan, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Moet ik een poort ofzo open zetten in de ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon hier nog geen specifiek topic over vinden, maar zijn er meer mensen in oud ziggo gebied met de horizon 1030 foutmelding?

Na nu al 3 weken bezig te zijn met een de installatie bij mijn moeder thuis (vooral uren aan de telefoon met de helpdesk), vandaag eindelijk een eerlijk antwoord gehad.

Er schijnt een probleem te zijn voor een grote gebruikersgroep in oud ziggo gebied mbt het aanmaken van een UPC klantnummer. De laatste helpdesk medewerker gaf aan dat IT er mee bezig is (en dat schijnt heel speciaal te zijn bij ziggo). De oplossing kan weken duren en er word nu tijdelijk een Humax opgestuurd met levertijd 2 weken. Dat geeft wel aan hoe lang het kan gaan duren.

Mochten er meer mensen zijn die dit probleem hebben: richt je hoop niet op weer een 'taak', want er is aangegeven dat ze geen individuele gevallen meer proberen te helpen en alleen maar zoeken naar een oplossing voor de volledige groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Netjes, vind het een welkome toevoeging op de box zelf al!

https://www.ziggo.com/nl/...-horizon-go-app-van-ziggo

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Ik heb sinds kort ook ziggo horizon. Ik wil deze graag op mijn nas/ de plex server die daarop draait aansluiten. Ondanks uitgebreid zoeken kom ik er niet achter of dat mogelijk is.

Weet iemand of en hoor dit kan? En moet de nas dan op dezelfde locatie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charles1983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:52
Het aansluiten is geen probleem. Je kan alleen niet via de horizon een plex app starten. Die zit er namelijk niet op. Ik heb een Samsung Smarttv, hier zit de plex app op. Beide apparaten met een netwerkkabel op de horizonbox aangesloten, werkt helemaal top!

Tv staat uiteraard in de woonkamer, NAS in de slaapkamer. Wanneer ze beide met een kabel verbonden worden, maakt het natuurlijk niet uit waar je de apparaten neer zet.

[ Voor 29% gewijzigd door charles1983 op 21-08-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Laatst online: 26-08-2024
Heb nu de Horizon een tijdje in gebruik en vind het beeld en het gebruiksgemak erg goed.

Er is alleen 1 ding waar ik me aan erger. de inforegels blijven erg lang in beeld. Via de instellingen kan ik kiezen voor 5 - 10 - 15 seconden. Ik zou deze liever op 1 of 2 sec terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een Horizonbox ontvangen. Ik blijf alleen helaas tegen code 1060 aanlopen. Ziggo al wel aan de lijn gehad maar die konden op dit moment geen monteur sturen. (Interne storing)

Wat ik al heb gedaan:

- Nieuwe tv-kabel
- Wandcontact vernieuwd
- Factory reset

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Laatst online: 26-08-2024
Is het serienummer van je Horizonbox al geactiveerd bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, is dat iets wat ik zelf zou moeten doen? De opleverdatum is 2 sept. Bij mijn ziggo staat wel netjes dat ik een horizon heb.

Edit:

Na een paar uur van het stroom af krijg ik nu afwisselend code 1001 en 1010. Misschien toch iets aan de kant van ziggo wat nog niet klaar is? Ik probeer het morgenochtend wel weer een keer.

Edit2:

Vanmorgen ziggo aan de lijn gehad. De horizonbox is netjes geactiveerd, hij is waarschijnlijk doa. Volgende week komt er een monteur.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Gisteren zelf de Horizon ontvangen en geinstalleerd. Eerst gewoon in de woonkamer, error 1010. Vervolgens met de kabel rechtstreeks in de AOP (dus alle eventuul bestaande 'opgeklikte' zaken er af, geen splitter, alleen Horizon box (dus tijdelijk ook geen telefoon/internet omdat het modem ook niet was aangesloten)

Na een tijdje eerst nog niets (error 1060 die soms kwam maar ook weer weg ging)

klanten service gebeld en gevraagt of de box al was geactiveerd (vraag of ze het CA ID nummer kunnen controleren en of dat overeenkomt met wat op jou Horizon box staat (onderkant op de sticker)

Was me niet helemaal duidelijk of het er nou wel of niet in stond, maar nadat ik dit had door gegeven installerde de Horizon en werkte alles.

Hij gebruikt bij mij zijn eigen modem (en heeft dus zijn eigen externe ip adress). toen ik het op de TV out had zitten van de bijgeleverde AOP adapter (SQ601) gaf hij regelmatig een time out wanneer ik met mijn laptop via de Horizon naar tweakers.net pingde. Met de splitter in de AOP samen met de Unbee modem waren er geen timeouts meer (en was het internactive deel ook merkbaar sneller/stabieler)

Het aansluiten van de Horizon box op mijn bestaande netwerk lijkt niet te werken voor het interactive deel, hij wil dat tot nu toe alleen maar via de ingebouwde modem doen.

Ik heb het idee dat dit ook het geval is bij het installeren, dus in het kort, als je bij installatie tegen 10XX errors aan loopt, probeer dan eens om de horizon rechtstreeks op de AOP aan te sluiten. Je kunt (indien aanwezig) een beeldscherm met HDMI aansluiten om beeld te krijgen, maar volgens mij (weet ik niet zeker) geeft hij de language select ook aan op het display. daarna gewoon wachten tot hij helemaal klaar is.

Vervolgens kun je hem weer bij de TV aansluiten en zou je beeld moeten hebben. Het interactive deel zal dan mogelijk niet (goed) werken omdat hij nog steeds de interne modem gebuikt. Mogelijk kun je na de installatie de Horizon zo ver krijgen dat hij van je bestaande netwerk gebruik maakt door het thuis netwerk te installeren (ik heb dit nog niet geprobeerd)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
VVV-007 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:46:
Het aansluiten van de Horizon box op mijn bestaande netwerk lijkt niet te werken voor het interactive deel, hij wil dat tot nu toe alleen maar via de ingebouwde modem doen.
Dit doet haast vermoeden dat je er ergens iets van een splitter tussen hebt zitten die niet retour geschikt is of iets in die geest. Misschien dat het handig is om even wat meer uitleg te geven over hoe je alles aangesloten hebt. Ik gebruik ook een extern modem en ik heb verder niet deze problemen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Het werkt hier prima nu, alleen werd mij de indruk gewekt dat in het 'oude' ziggo gebied, de Horizon box, altijd via het bestaande (internet) modem aangesloten moet worden voor het interactive deel (dus op je bestaande netwerk m.b.v een lan kabel), omdat de interne modem niet gebruikt zou worden.

Ik zit in het oude ziggo gebied, en hier maakt de box dus juist wel gebruik van zijn interne modem en dat werkt prima (hij krijgt een 30/10 verbinding met eigen externe IP). Ik kon het (in elk geval voor de eerste installatie) niet voor elkaar krijgen om dit via het bestaande netwerk te laten lopen i.p.v de modem in de horizon.

De bij de horizon box geleverde AOP adapter(SQ601) werkte voor mij echer niet goed als ik de Horizon daar op de TV uitgang aansloot (en bestaande modem op de data lijn). Met de tevens bijgeleverde splitter ging het wel prima, maar toen had ik geen ruimte meer om de rest van het bestaande coax gebeuren aan te sluiten. Simpel opgelost door zelf maar een 3-voudige retour geschikte splitter aan te schaffen, zodat de rest van het coax netwerk er ook weer op kon. (nu dus op de AOP 3-voudige splitter. Hierop zitten de bestaande modem, de Horizonbox en een kabel naar een overspannings beveiliging met daarachter nog een splitter voor de kabels naar de TV's waarin CI modules zitten (alles wat geen retour signaal nodig heeft). Alles werkt prima zonder versterker op deze mannier (heb wel een retour geschikte versterker hangen, maar als ik die gebruik wordt het signaal te sterk en krijg ik juist problemen).

Modem krijgt gewoon zijn lijn toegewezen(200/20) + externe IP. Daarnaast krijgt ook de Horizon box dus nog een internet lijn van 30/10 (via speedtest.net) + eigen externe IP. Deze kun je gewoon gebruiken om te internetten als je bijv. een laptop bekabeld aansluit op de horizon box, WiFi op Horizon box stond standaard uit, en heb ik ook zo gelaten omdat ik al mijn eigen wifi netwerk heb.

Horizon box is dus niet verbonden met de rest van het lan netwerk, ook niet via WiFi.

Waar bij mij dus eerst het probleem zat was bij het installeren waarbij ik dus de bij de horizon box geleverde AOP adapter(SQ601) gebruikte. (Dit omdat deze ruimte bood voor zowel mijn bestaande modem als de horizon box en bestaande TV's). met de SQ601 er tussen, en de Horizon op de TV aansluiting, had de horizon box een klapperende internet lijn. Hier kwam ik achter door met een op de horizonbox aangesloten laptop te pingen (-t) naar tweakers.net, wat resulteerde in stukken die ok waren afgewisseld met hele stukken time outs. Hierdoor wou hij niet installeren (1060 error). Opgelost door de Horizon direct op de AOP aan te sluiten (met niets anders er tussen) toen ging de installatie gewoon in 1 keer goed. (de horizon internet lijn was toen ook gewoon goed zonder timeouts)

Met de bijgeleverde splitter(2-weg) of mijn zelf geplaaste 3-weg splitter werk alles prima en stabiel. (waarbij aangegeven dat de kabels van AOP (splitter) naar horizon box en modem zo kort mogelijk zijn)

Wou vooral graag de volgende tip delen voor anden die een Horizon box willen installeren maar tegen de 10XX fouten aan lopen:

Probeer eens de horzon tijdelijk met de bijgeleverde kablel even direct aan te sluiten op de AOP(= punt waar de kabel je huis binnen komt, In oude huizen is dit vaak de woon kamer, maar in nieuwere huizen is dit vaak in de meterkast). Verwijder hierbij ook de eventuele opbouw die op de AOP zit (de 'splitter' die is geplaatst voor het internet) als je alles er af hebt is je AOP in bijna alle gevallen een 1 enkel coax aansluitpunt. deze verbind je dan rechtstreeks met de horizon. Hopenlijk komt de horizon box dan in elk geval door de installatie heen en krijg je uiteindelijk gewoon TV beeld (nederland 1 moet het zowieso direct doen). Daarna kun je hem op de gewenste plek zetten(bij de tv) en kun je zeer waarschijnlijk gewoon TV kijken.

De kans is aanwezig dat je dan nog problemen hebt met het interactive deel (my prime en replay TV), maar omdat je ook veel meer informatie uit de horizon box kunt aflezen (signaal sterktes, modem status) is dit makkelijker op te lossen. Kijk hierbij vooral naar niet retour geschikte apparatuur (zaken zoals overspannings beveiligingen, splitters, versterkers) omdat je een retour signaal nodig hebt om het interactive deel te laten werken. (mischien dat het ook zonder retour signaal kan als je het bestaande internet gebruikt en een netwerk kabel aansluit op poort 1 van de horizon box??? voor de ourdere HUMAX decoders werkt dit namelijk prima. Ik lees hier wat informatie over op de ziggo forums echter heb ik dit zelf niet getest omdat ik het niet nodig had, mischien dat Rupie hier nog wat informatie over kan toevoegen?

Ik hoop dat de tip kan helpen zeker omdat de klantern service van Ziggo er momenteel weinig anders aan doet dan maar een monteur sturen. (waarover ik dan ook weer verschillende reacties lees op de ziggo forums, varierend van monteur heeft het gefixed tot monteur kreeg het ook niet goed en zijn uiteindelijk maar overgestapt op een andere aanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Ik heb nu toch echt het idee dat wanneer ik mijn laatste opname uit de DVR lijst verwijder, waarvan een serie-opname gepland staat, de serie-opname ook verwijderd wordt. Dit heb ik nu al bij meerdere opnames meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Brakelseboer schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:58:
Ik heb nu toch echt het idee dat wanneer ik mijn laatste opname uit de DVR lijst verwijder, waarvan een serie-opname gepland staat, de serie-opname ook verwijderd wordt. Dit heb ik nu al bij meerdere opnames meegemaakt...
Ja ik heb het idee dat ik ik dit nu ook begin te ervaren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
Hier hetzelfde. Ik dacht al dat ik gek was. Maar niet dus.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:13
Damn. Dacht al dat ik gek werd. Pas nam ie opeens Eastenders niet meer op, dacht dan verwijder ik ff de serieopname en voeg opnieuw toe. Hoppa: 3 weken aan opnames ook weg :(
Geklaag van de vrouw, halve zondag zitten zoeken om te downloaden.

edit: ik las hem verkeerd. Bij mij gebeurde het dus andersom.
Ook niet fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 28-09-2015 09:45 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik ben blij dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Schijnbaar een bug dus...

Leuk wanneer je vana vakantie terug komt, samen voor de buis gaat zitten en er geen opnamen zijn.
Fijn via On Demand terugkijken zonder vooruit te kunnen spoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Brakelseboer schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:28:
Ik ben blij dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem. Schijnbaar een bug dus...

Leuk wanneer je vana vakantie terug komt, samen voor de buis gaat zitten en er geen opnamen zijn.
Fijn via On Demand terugkijken zonder vooruit te kunnen spoelen...
Ook zo herkenbaar; dan niet door kunnen spoelen terwijl die box zelf faalt. #fml |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Laatst online: 22-08 15:12
Wij lijken hetzelfde probleem te hebben, had nog niet op het forum gekeken voordat ik de helpdesk maar is ging bellen hoe het nou zit.

De mevrouw van de helpdesk beweerde dat het aan de aangeleverde programma data ligt (al kon ik mij dat niet voorstellen maar goed..) als de aangeleverde tvgids? data niet bevat dat het een aflevering van die en die serie is zeg (dance dance dance aflevering 3 / 4 / 5) :? op zich logisch al kan ik me niet voorstellen dat dat niet in de tvgids data zit....

Zij gaf als tip om het maar handmatig in te stellen en dat kon je ook weer zo instellen dat ie dat iedere week opneemt..

Ik ga het is proberen door geen afleveringen te verwijderen kijken of dat het "oplost"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Handmatig instellen vind ik geen oplossing. Ik wil vanuit de TV Gids een opname kunnen instellen en deze voor alle afleveringen kunnen selecteren. Dat is een functie van Horizon welke standaard aanwezig is. Dat deze serie-opname verwijderd wordt door een verwijderde opname in de DVR is gewoon een bug imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Laatst online: 22-08 15:12
ik ook maar weet niet of dit nu het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik had gister iemand van UPC aan de lijn, er schijnt nog deze maand een nieuwe software versie uitgerold te gaan worden. Ik weet niet wat er precies in zit verder, alleen dat ze hem nog intern aan het testen zijn en dat het voor de medewerker die ik aan de lijn gehad heeft wel even wennen geweest was. Ben wederom benieuwd wanneer ie komt en wat er concreet in anders gaat zijn.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Rupie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:02:
Ik had gister iemand van UPC aan de lijn, er schijnt nog deze maand een nieuwe software versie uitgerold te gaan worden. Ik weet niet wat er precies in zit verder, alleen dat ze hem nog intern aan het testen zijn en dat het voor de medewerker die ik aan de lijn gehad heeft wel even wennen geweest was. Ben wederom benieuwd wanneer ie komt en wat er concreet in anders gaat zijn.
Weet niet of het al geimplementeerd is, maar sinds maandag is mijn verbinding wat raar. DNS requests gaan traag, zowel naar de Google dns als die van UPC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hab2000
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 21:41
Cyb schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:29:
[...]

Weet niet of het al geimplementeerd is, maar sinds maandag is mijn verbinding wat raar. DNS requests gaan traag, zowel naar de Google dns als die van UPC....
same here, en ik heb opendns maar het gaat inderdaad allemaal wat vreemd. Dinsdag of woensdag avond bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

hab2000 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

same here, en ik heb opendns maar het gaat inderdaad allemaal wat vreemd. Dinsdag of woensdag avond bijna niet te doen.
Ah, dacht even dat ik de enige was. Ook Rotterdam? Heb een keer een UPC-modem (Cisco EPC3925) restart gedaan, wat even leek te helpen, maar even later was het weer terug.
Heb al jaren UPC zonder grote problemen, maar dit is de eerste keer dat DNS zo slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ik vroeg mij iets af. Zelf heb ik nog geen horizon, oude abonnee van UPC, maar vroeg mij iets af over Horizon TV GO. Zijn hier toevallig mensen die een Chromecast gebruiken en Horizon Go kunnen streamen?

Op dit moment werkt Horizon Go namelijk met alle browsers behalve Chrome, heeft iemand hier toevallig een workaround voor gevonden? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ehm ja, gewoon met je telefoon of tablet casten. Misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt wel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
renzo4000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:47:
Ehm ja, gewoon met je telefoon of tablet casten. Misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt wel.
Dat kan inderdaad, dan cast je toch het hele scherm? Nadeel is dat kwaliteit dan drastisch terug loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Heeft iemand ervaring met zowel KPN itv (over glasvezel, met de nieuwste itv boxen) en Ziggo horizon itv? Ik zit bij KPN, als ik de specs van Horizon lees dan lijkt dat op het oog beter dan KPN, met name het altijd een week terug kunnen kijken van heel veel zenders. Echter hier in dit topic lees ik als laatste post over KPN dat men juist aanraadt naar KPN over te stappen. Is horizon in de praktijk dan zo onhandig / slecht / traag ofzo? Een extra kastje kan mij niet schelen, dat moet sowieso met mijn 9 jaar oude 720p plasma. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw jaarcontract, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:54:
Heeft iemand ervaring met zowel KPN itv (over glasvezel, met de nieuwste itv boxen) en Ziggo horizon itv? Ik zit bij KPN, als ik de specs van Horizon lees dan lijkt dat op het oog beter dan KPN, met name het altijd een week terug kunnen kijken van heel veel zenders. Echter hier in dit topic lees ik als laatste post over KPN dat men juist aanraadt naar KPN over te stappen. Is horizon in de praktijk dan zo onhandig / slecht / traag ofzo? Een extra kastje kan mij niet schelen, dat moet sowieso met mijn 9 jaar oude 720p plasma. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw jaarcontract, vandaar mijn vraag.
Ik stap juist weer over naar de horizon waarom .

Nou al 20 dagen kunnen ze het niet oplossen kpn glasvezel , heb itv met opnamen pakket.
Je kan buitenshuis geen hd zenders kijken ook geen hbo of film 1 wat wel gezegd wordt als ze wat kunnen verkopen.

Opnamens op eigen wifi op tablet van hd zenders is niet mogelijk ook geen hbo film
Elke dag moet ik de dvr opnieuw restten anders zie ik geen opnames
Beeld en geluid is ruk blokken loopt niet sync
Opnames via de app werken de helft van de tijd niet.
Menu van kpn ziet er uit als mijn zoon zijn minder tablet de horizonbox ziet er veel beter uit
In amper 20 dagen

2 NT kastjes
2 expiaboxen
3 decoderen verder en in totaal 6 monteurs gehad te hebben
En een boek vol bullshit met leugens en elke keer de belofte om het op te lossen.
Zeg ik kijk uit met kpn.

Ook gaan de 2weken bedenk tijd in van moment van bestellen en niet van opleveren ......
Ik ben er met veel moeite onder uit kunnen komen . Iets met roepen over een advocaat .

Dus de tip blijf lekker bij ziggo die kunnen problemen wel oplossen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Mmz, gelukkig heb ik die ervaring niet bij KPN. Wel is het inderdaad irritant dat als je opnames inplant op telefoon of tablet dat dan de niet-hd zenders worden opgenomen, en vooral andersom dat je geen opgenomen hd programma's daarop kunt kijken, desnoods in niet-hd.
Begrijp ik dan goed dat bij ziggo ook op telefoon, tablet en laptop alle zenders in HD zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
jurjen_g schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:15:
Mmz, gelukkig heb ik die ervaring niet bij KPN. Wel is het inderdaad irritant dat als je opnames inplant op telefoon of tablet dat dan de niet-hd zenders worden opgenomen, en vooral andersom dat je geen opgenomen hd programma's daarop kunt kijken, desnoods in niet-hd.
Begrijp ik dan goed dat bij ziggo ook op telefoon, tablet en laptop alle zenders in HD zijn?
Klopt zenders kun je via horizon go in HD streamen. Hoe het zit met het op afstand opnemen weet ik zo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:15:
Ja dat is igg wel mijn ervaring en ook buitenshuis film 1 kijken en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:34:
[...]

Klopt zenders kun je via horizon go in HD streamen. Hoe het zit met het op afstand opnemen weet ik zo niet
Opafstand opnemen gaat prima. Igg hier.
Verder is mijn beleving dat het beeld beter is ook is de horizonbox gewoon wat gelikte dan de itv van kpn.

Ziggo is gewoon beter als je mij vraagt. Mits je goede kabels hebt.

Kpn maakt je vooral lekker met hun akies spotify en hbo/extra zenders voor niks als je meerdere producten hebt. Maar staat je daar niet blind op

Ziggo heeft o.a replay tv en dat werkt ook op afstand in HD of myprime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Ach welke settopbox is wel geweldig, ik vind de Horizon nog niet eens zo slecht. Gebruik het nu een half jaar zonder enkel probleem, alleen de prestaties vallen wat tegen, dus hoop dat ze een keer met een hardware revisie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:23:
Ach welke settopbox is wel geweldig, ik vind de Horizon nog niet eens zo slecht. Gebruik het nu een half jaar zonder enkel probleem, alleen de prestaties vallen wat tegen, dus hoop dat ze een keer met een hardware revisie komen.
Waarom vind je hem zo slecht dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

Waarom vind je hem zo slecht dan ?
Ik vind de box vooral traag, niet eens zo slecht. Vooral als je door de menu's gaat voel je een enorme vertraging.
Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste